Filozofija| Ljubav| Život

Maši, rukama svojim!

dali76 RSS / 02.01.2013. u 06:52

Cjeli je dan bilo mracno i oblacno. Kao da je zadnjem danu stare godine vec svega bilo dosta pa se tromo i mrzovoljno vukao kroz vlastite tamne oblake. A i kisa se nesto neckala. Kao da je i njoj bilo ljeno da se posljednji put stare  godine  baci u narucje  zemlje.

Jedino je temperatura znala  kuda ide na izmaku stare godine, iako je bilo ocigledno da "vozi" suprotnim smjerom. Stepeni su  gotovo u stopu pratili sate. Tako da je  u 17 casova bilo isto toliko stepeni.

I dok su termometar  i  casovnik vodili mrtvu trku  tog zadnjeg decembarskog dana, komsilukom  je odjeknula sporadicna, ali ipak  glasna, paljba petardi i pokojeg vatrometa.

Jedino objasnjenje za ovu nicim izazvanu novogodisnju paljbu u pet popodne  bilo je da neke komsije, iako  zive i rade po srednjeamerickom vremenu, ne propuste priliku da isprate staru godinu racunajuci srednjeevropsko vreme.

E sad, zamjerio bi ja njima i cudio se da je makar razlika izmedju te dve vremenske zone identicna razlici izmedju julijanskog i gregorijanskog kalendara . Ovako, ostalo mi samo da cutim, il da gundjam o trnu u oku ex brata moga.

Izasao sam van na kratko.  Pogledao na sat i lako utvrdio trenutnu temperaturu. Boze, da dan ima 30, umjesto ta 24 sata, mogli bismo na bazen za novu godinu.

I onda se stropostao jedan polusatni pljusak. Pravi proljetni . Pratio nas do restorana u centru. I nije stao dok nismo, polumokri ili mokri, usli unutra.

Unutra je bilo naravno mnogo suvlje, ali i hladnije nego vani.

Prisustvo  meni najdraze osobe u saradnji sa crvenim  vinom, pa sve u dosluhu  sa zvucima  flamenka  garantovali su dosad najkraci, a meni najljepsi novogodisnji docek.

U godini iza nas, kao i u  mnogima  prije nje, nije manjkalo tragicnih dogadjaja. Tako je to u zivotu- radosti nikad previse, tuge nikad premalo.

Mi, ljudi, jesmo sebicna stvorenja, ali taj nash sebicluk nije vazda negativan.  On nam nekad omogucava da sebicno uzivamo  u nama velikim i vrednim, a opet za covjecanstvo nebitnim stvarima.  

Ja  svima nama u novoj godini zelim sto vise takvih  koraka, malih i mozda totalno nebitnih za planetu il globalno zagrijavanje,  a opet velikih i vrednih za  svakog od nas ponaosob.

 

Tagovi



Komentari (110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 09:20 02.01.2013

čiji su ti debili

Jedino objasnjenje za ovu nicim izazvanu novogodisnju paljbu u pet popodne bilo je da neke komsije, iako zive i rade po srednjeamerickom vremenu, ne propuste priliku da isprate staru godinu racunajuci srednjeevropsko vreme.

naši ili tuđi
e-S-eN-G-e
(srećna nova godina)
dali76 dali76 19:48 02.01.2013

Re: čiji su ti debili

I tebi Dragoljube sved najbolje..a nasi to su oni cije iraconalnosti racionaliziramo, barpokusavamo,a tudji,a to su oni cije iraconalnosti stavljamo pod lupu :)
mayo1 mayo1 10:40 02.01.2013

Petarde

Sretna Ti Nova!

Ružno se veseliti tuđoj nesreći, ali ne mogu a da se ne podsmjehnem kada ovo pročitam:

Vatrometom zapalili auto u garaži

Ne razumijem ljude koji se "vesele" pucajući, a još manje one koji svojoj djeci kupuju petarde i slične ludosti.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:02 02.01.2013

Re: Petarde

Ne znam onda sta racunaju Holandjani, koju satnicu, jer je ovde dozvoljeno individualno ispaljivanje od petardi do raketa 2 dana pre prelaska u Novu godinu.
U svakoj ulici, na svakom trgu po celoj zemlji.

Preko dana deca u grupama bacaju petarde neuracunljivo a uvece zajedno sa porodicama. Ima tu i najsitnije dece kojima roditelji daju da potpale vatromet pa ih odguraju na (kao) sigurnu razdaljinu od mesta ispaljivanja.

Bez prstiju i celih saka i sa opekotinama prvog stepena ostane uvek poneko svake godine, a pre x godina je ceo jedan kvart u jednom gradicu eksplodirao (skladiste sa petardama i vatrometom) i izgoreo.

Nista to ne vredi, jos uvek parlament, iako se jedno 50% gradjana vec skurcilo i prepizdelo i trazi obustavu ove prakse, nema nameru da zabrani individualnu izvedbu ispaljivanja vatrometa kako kome dune. I to u novogodisnjoj noci prilicno pripitih gradjana.

Tek koliko ilegalnih topova od tih vatrometa se za tu priliku unese u Holandiju svake godine i ladno ispali.

Znaci pola Holandije, po statistici, je prilicno s uma sisavsih koji to uprkos svemu nastavljaju da rade. (plus ceo parlament minus 1 stranka:)

(a obaska kukanje na krizu i sve manje para - tu se razbacaju sa milionima za samo 2 dana)

Koja budalastina, al eto.



dragoljub92 dragoljub92 15:45 02.01.2013

Re: Petarde

Znaci pola Holandije, po statistici, je prilicno s uma sisavsih koji to uprkos svemu nastavljaju da rade. (plus ceo parlament minus 1 stranka:)

da,bar više ne pale vatre od starih guma i bacaju stari nameštaj s prozora:wickedčigledan napredak,samo si zaboravila da kažeš da u 2 sata posle ponoći 1-vog () januara prestaju svake eksplozivno bukačke-aktivnosti.
ako već imaš sreću da živiš u najpristojnijoj zemlji na svetu i najtolerantnijem narodu,pa mogla bi da se obavestiš o njihovim običajima.recimo sad ,oko božića. su išle emisije o njihovim običajima vezanim za božić,pa za jelku,do kad se drži jelka u kući.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:06 02.01.2013

Re: Petarde

Dragoljube, ako imas nesto da se pozalis povodom srpskih obicaja mozes slobodno ali bez kacenja na moj komentar koji ima veze sa Holandijom iskljucivo a ne sa Srbijom.

Sto se tice prestanka ispaljivanja mini raketa 1.1. sat po ponoci, ne mlati praznu slamu; drndanje vatrometom i petardama traje i sledeci dan i vece posle NG iako je zvanicno zabranjeno.

I ne truni mi bre o holandskim obicajima i sreci (i slicno), zivim ovde 21 godinu.

Dodji i zivi ovde i crkni od srece, ko ti brani.

I sta s jelkama? Poseku ih svake godine u milionskom broju i izbace na djubre posle NG.
dragoljub92 dragoljub92 17:06 02.01.2013

Re: Petarde

kacenja na moj komentar koji ima veze sa Holandijom

paljenje vatri i bacanje starog nameštaja u ponoć su holandski običaji ne srpski,ja samto lično video 79./80.u alakmaru, a i ovo sa petardama i vatrometom sam isto video pre dve godine u amersfortu ,posle 1 ili 2 tišina,normalno da uvek ima klinaca i budala. ima i onih koji se osakate ,i šta ljudi su ljudi .
I ne truni mi bre o holandskim obicajima i sreci (i slicno), zivim ovde 21 godinu.

poznajem dobro ja te koji žive po raznim amerikama a još su srcem u svom selu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:41 02.01.2013

Re: Petarde

dragoljub92
kacenja na moj komentar koji ima veze sa Holandijom

paljenje vatri i bacanje starog nameštaja u ponoć su holandski običaji ne srpski,ja samto lično video 79./80.u alakmaru, a i ovo sa petardama i vatrometom sam isto video pre dve godine u amersfortu ,posle 1 ili 2 tišina,normalno da uvek ima klinaca i budala. ima i onih koji se osakate ,i šta ljudi su ljudi .
I ne truni mi bre o holandskim obicajima i sreci (i slicno), zivim ovde 21 godinu.

poznajem dobro ja te koji žive po raznim amerikama a još su srcem u svom selu.


Kakve to sve veze ima sa mojim komentarom i negodovanjem da ga koristi svaka budala?

Ne svidja ti se moj komentar? Pa bas me briga, tvoja stvar.
Marim li ja sta se tebi (ne)svidja onako generalno.

Jos me manje zanima sa kakvima si ti po raznim Amerikama u svom selu u kontaktu.

dragoljub92 dragoljub92 18:05 02.01.2013

Re: Petarde

Jos me manje zanima sa kakvima si ti po raznim Amerikama u svom selu u kontaktu.

da , baš sa takvim kao što si ti,koje inače vešto izbegavam da sretnem kad god sam u holandiji.
I sta s jelkama?

pa ima veze sa običajima,čisto sam hteo da te upozorim,mada kao i većina naših i ti misliš da hplanđani nemaju nikavu tradiciju,a ako je i imaju manje je vredna o naše,
kažeš živiš tamo 21. -u godinu,,el ti palo nekad na pamet da ,za vreme godišnjeg odmora ostaneš tamo i da se malo upoznaš sa zemljom i istorijom zemlje u kojoj živiš.
a po onome što pišeš o holandiji tačno si se smestila u onih 90% naših koji žive tamo i mrze holandiju jer nisu sposobni da se prilagode.možeš da isteraš čovaka iz sela ,al selo iz čoveka nikad.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:14 02.01.2013

Re: Petarde

dragoljub92


Ja ne mrzim Holandiju, naprotiv, al kapiram da tebi nije lako s tom rupom na mozgu.
dragoljub92 dragoljub92 18:42 02.01.2013

Re: Petarde

apacherosepeacock
dragoljub92


Ja ne mrzim Holandiju, naprotiv, al kapiram da tebi nije lako s tom rupom na mozgu.

dali76 dali76 20:03 02.01.2013

Re: Petarde

Mayo Sretna Nova…nema te samo oko praznika 
Hm, ja sam prije tri godine bio u Lipiku negde oko Bozica, Gregorijanskog, I iznenadio se kako nije bilo petardi mnogo.
Dobro, mozda sam ja imao losu komparativnu tacku iz vremena devedesetih ..
Medjutim, samo sam tu noc za bozic cuo tek nekoliko petardi. Mozda je za NG ipak drugacije.

dali76 dali76 20:11 02.01.2013

Re: Petarde

Apacheros sretna nova!!!
Ja mislim da si ti Dragoljuba pogresno razumela,ali I on tebe.
Tacno je da postoje mnogi ljudi koji zive po “amerikama”, zale se kako nista ne valja, kako nema bolje zemlje odSFRJ/ota, koje usput vise nema,ali ja mislim Dragoljube da Apacheros nije taj lik iz tog filma.
Oboma vam zelim sretnu novu I da brate nazdravite skupa 

apacherosepeacock apacherosepeacock 21:34 02.01.2013

Re: Petarde

dali76
Apacheros sretna nova!!!


Srecna Nova godina Dali, Domazete.



dragoljub92 dragoljub92 22:22 02.01.2013

Re: Petarde

Tacno je da postoje mnogi ljudi koji zive po “amerikama”

neznam koliko je ostalima jasno i koliko znaju o vatrometu u holandiji za novu godinu.
prvo sama nova godina nije neki praznik u NL,mislim da je samo 1.jan. neradan dan,važniji je božić.ne katolički nego protestantski.
pre nego što je varomet postao jeftin i dostupan olanđani su imali običaj da izbacuju stari nameštaj iz kuća na novu godinu i da taj isti pale.prvru novu godinu koju sam tamo dočekao video sam kako su istopili asvalt kolika je vatra bila,mislim video sam i vatru,palili su i gume od auta,al to je bilo pre skoro 40es godina,
sad imaju taj sat da ispucaju vatromet i to rade baš temeljno.sat vremena je nebo ostvetljeno vatrometom.i ,pazite,to sve u privatnoj režiji ništa država ,ljudi u svoje ime i pare ulažu u tu zabavu.
niko ti ne baca petarde u noge na terasu ili uopšte niko nikog ne zajebava.
drgo što se tiče jelki ,holanđani ne idu u šumu da seku jelke,te jelke su sađene za božić i beru ih kao što se beru kokoške,krave,svinje,krompir i ostali zeleniš.
ako je taj vatromet vid agresije onda je to jedina agresivnost koju možeš da vidiš kod prosečnog holanđanina.
dali76 dali76 22:40 02.01.2013

Re: Petarde

Vala Dragoljube bolje I paliti taj namjestaj iz kuca za novu godinu, nego nekoliko godina paliti kuce .
Elem sta se desava sa tim poznatim I prepoznatljivim coffee shops …hoce li Holandjani traziti licnu kartu da bi se strancima onemogucilo da tamo popiju najbolju kafu u Jevropi) se za

dragoljub92 dragoljub92 22:53 02.01.2013

Re: Petarde

coffee shops

misliš na one sa ezoteričnim sadržajem.
nemam pojma.
sestrić me pitao da me odvede kad sam ja njega pitao kako to,dozvoljena prodaja trave a nigde na ulicu nisam omirisao ništa jače od duvana.i stavarno za ta tri meseca nigde nisam video ništa na tu temu.doduše nisam ni ušo ni u jedan bar ni cafe,pošto je zabranjeno pušenje ja sam ,kao i ostali olanđani sedeo napolje i pio kafu.u januaru,februaru martu.
kolko sam ja video,holanđani više ne puše po kućama i lokalime sad to radena ulici,ranije bilo obrnuto.da i sad im je lioš duvan,sve marke sam isprobao a imma ih zilion.
dali76 dali76 23:15 02.01.2013

Re: Petarde

Kad sam pre dve godine il tako nesto bio u Nish,svidela mi se jedna kreativnost. Tokom leta nepusacka zona je bio sam kafic,a zimi se nepusacka zona “preselila, ispred kafica.
Doduse lako je meni podrzavati antipusacka pravila kad zivim ovde gdde je zima kratka I blaga.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:28 02.01.2013

petarde

Srećna teksaška Nova Godina, Dalibore!

Baš sam se požalio tamo na nekom blogu - kod nas u gradu, niko da baci ni crnu macu, ma ni onog malog prdavca od petarde, što se mota u cigare, a kamoli nešto sa više baruta. Aj', razumem, preko većeg dela godina je zabrana na snazi, zbog opasnosti od šumskog požara, ali da ovako zataje za Novu Godinu, nisam očekivao. Doduše, i studentarija je mahom na raspustu, pa je gradić opusteo.

Svejedno, nikako da se naviknem na to odsustvo detonacija. Mislio sam da se istaknem, kad neće niko drugi, ali mi ponestalo zaliha. Moraću da skoknem do najbližeg indijanskog rezervata, ili do Vajominga, da se opskrbim za srpsku NG.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:11 02.01.2013

Re: petarde

aj da se ukacim ovde na Pajicev komentar i cestitam mu Novu Godinu, kako njemu tako i komsiji.

Dali, jeste bila onako kisna, vlazna, tmurna poslednja noc u decembru, al je zato drustvo bilo u odlicnom raspolozenju.

dali76 dali76 20:21 02.01.2013

Re: petarde

Hvala Srdjane, Texas uzvraca cestitku 

E sta ce vama vise petarde ,sad ste prvi Amsterdam u “amerikama” 
Elem, kod mene se pucalo I pucketalo, iako je to zabranjeno u gradu. Petarde samo mozes kupiti na selu I tamo ih valjda I ispaljivati,al ebesga zakoni postoje kako bi se krsili, negde manje negde vise.
Inace, vidim da su neki kauboji u sjevernom djelu grada pucali I iz malo jaceg kalibra od tih petardi,pa je bilo I ranjenih.
dali76 dali76 20:45 02.01.2013

Re: petarde

Hvala komsinice!! I mi vama u paketu zelimo sve najbolje.
Jeste, bilo je mokro vani,ali kad si u dobrom drustvu toplo je iznutra.

dali76 dali76 20:59 02.01.2013

Re: petarde

Dan pre NG odlucimo do bioskopa. Vec duze vreme planiram da odgledam Spielbergovog “Lincolna”.
U prvom redu, dakle ispred mene gospodji sa hidzabom zazvoni mobilni sa kkog se, doduse na kratko, zacula muzika slicna onoj sa minareta.
Sreca moja sto mi je film “ukrao” paznju pa sam uz pomoc Linkolna zaboravio na Kolorado.

dragoljub92 dragoljub92 22:55 02.01.2013

Re: petarde

aj da se ukacim ovde na Pajicev komentar i

daklem ameri počeli da se separatišu.sag još da zarate naši severnjaci i naši južnjaci pa da viš ćudo
blogovatelj blogovatelj 01:38 03.01.2013

Re: petarde

Srećna teksaška Nova Godina, Dalibore!

Baš sam se požalio tamo na nekom blogu - kod nas u gradu, niko da baci ni crnu macu, ma ni onog malog prdavca od petarde, što se mota u cigare, a kamoli nešto sa više baruta


Kod vas svi duvaju pa ne razmisljaju o pucnjavi. Ili se varam?
freehand freehand 18:26 02.01.2013

Ja se, Dali

iskreno nadam da si napravio neki problem!
dali76 dali76 20:50 02.01.2013

Re: Ja se, Dali

Kad drugo praviti problem nego o praznicima moj Freehand. Ja sam rodjen krajem avgusta pa ti izracunaj koji je to bio praznik sa kraja novembra 
Sretna Nova
P.S.
Mali vuk postao vuchica trojeruchica..drzi tri praseta, pardon covjeka u isto vreme za ..hm, rjech?
Hint: Dinkic, Dacic, Djilas.

Domazet Domazet 19:52 02.01.2013

Kod mene boga mi...

...odjednom zaladilo, -8°, i pochelo da lichi na pravu zimu. A juche je bio blistav, sunchan, dan.

BTW, Dragoljube i Apacheros koji vam je moj?
dali76 dali76 20:54 02.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Ovdje je minus osam bilo zadnji put 1983, tako pisu..
Domazet, Sertna Nova..nego ni tebe ko ni snjega u Houstonu?
Ovi nasi Dalmatinci se smrzavaju na osam u plusu , kako li ste se vi navikli na osam u minusu?

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:56 02.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

dali76
Ovdje je minus osam bilo zadnji put 1983, tako pisu..
Domazet, Sertna Nova..nego ni tebe ko ni snjega u Houstonu?
Ovi nasi Dalmatinci se smrzavaju na osam u plusu , kako li ste se vi navikli na osam u minusu?



Moji kumovi se vratili iz Hjustona dan pred Novu, mrtvi bolesni. Kažu da svaki put kad odu tamo oko Božića, navataju neku gripčinu. Valjda zbog velike vlage + visoke temperature zimi (ono kod vas leti više nije normalno, pravi pakao), pogodna klima za bacile.

dali76 dali76 22:13 02.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Pa Houston koji je ne tako davno jedva imao 40 000 stanovnika tesko da bi ikad postao milionski grad, much less cetvrti u SAD,
1Da nije bilo uragana 1900koji je definitivno unistio Galveston I ideju da bi od istog moglo biti kakve vajde.
2 da se nije 1913 izgradio morski kanal koji je do Houstona “ddovukao” luku.
3 Da LBJ nije postao podpredsednik,kasnije predsednik pa u Houston “donio” nasu, I Medical center .
4, da nije izmisljen air condition
Bez ovoga pod tackom 4, nema Houstona.
Prvobitna ideja da upravo Houston postane glavni grad pala je u vodu odma poslje prvog ljeta u nezavisnom Teksasu.
Tad ne samo da nije bilo klimatizacije ,vec je bilo I mocvara svud unaokolo.

Domazet Domazet 23:30 02.01.2013

Ma prve zime...

dali76
Ovdje je minus osam bilo zadnji put 1983, tako pisu..
Domazet, Sertna Nova..nego ni tebe ko ni snjega u Houstonu?
Ovi nasi Dalmatinci se smrzavaju na osam u plusu , kako li ste se vi navikli na osam u minusu?

...poshto sam doshao u Chikago nashao sam se na Michigan Aveniji na -33° C plus vetar. Posle toga ti je jedini problem kako da se ne znojish previshe ako predje nulu))

Sretna i tebi Nova Godina. Posao me ne nanosi u Hjuston nikada a privatna putovanja na jug su mi sada fokusirana na Nju Orleans, tamo mi je cerka na studijama. Prema tome ostaje samo tebi da se uputish ovamo:)
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:20 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

dali76
Pa Houston koji je ne tako davno jedva imao 40 000 stanovnika tesko da bi ikad postao milionski grad, much less cetvrti u SAD,
1Da nije bilo uragana 1900koji je definitivno unistio Galveston I ideju da bi od istog moglo biti kakve vajde.
2 da se nije 1913 izgradio morski kanal koji je do Houstona “ddovukao” luku.
3 Da LBJ nije postao podpredsednik,kasnije predsednik pa u Houston “donio” nasu, I Medical center .
4, da nije izmisljen air condition
Bez ovoga pod tackom 4, nema Houstona.
Prvobitna ideja da upravo Houston postane glavni grad pala je u vodu odma poslje prvog ljeta u nezavisnom Teksasu.
Tad ne samo da nije bilo klimatizacije ,vec je bilo I mocvara svud unaokolo.



Da, ali ajde što je postao milionski grad, nego se protegao na skoro 100 milja prečnika. Voziš kroz Hjuston, i nikako da ga prodješ.

A bez 4. bogami nema ni Teksasa. Ustvari, nema skoro cele USA, sem ovih par sušnih i mahom nerazvijenih država. Ali zanimljivo mi je da čujem mog kuma, koji je rodjen i odrastao u Hjustonu, kad dodje u Beograd leti, pa se razgaći, i oseća kao kod kuće.

Mada, priznajem da mi je bilo lepo da 31. Decembra trčkaram po plićaku, u šorcu i majici sa kratkim rukavima, tamo po obali Galvestona.
freehand freehand 00:56 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Da, ali ajde što je postao milionski grad, nego se protegao na skoro 100 milja prečnika. Voziš kroz Hjuston, i nikako da ga prodješ.

To je kao Žare iz Kistanja, kad je '89, po povratku sa prve ture do Minhena izjavio kako je Ausfahrt najveći nemački grad. Nikad proći, sunce ti kalajisano?!
dali76 dali76 01:15 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Da, povrsinski je Houston, tacnije njegova metropoliten zona , veliki( identican povrsini AP Vojvodine.
Zbog toga nema dobar gradski prevoz, ali I zbog jakog cardillership lobija koji trosi milione ne bi li ubjedio gradsked vlasti da ne izgradjuju gradski prevoz.
Houston je tek pre nekoliko godina dobio tramvaje ,(tek nekoliko linija u centru)a izgradnja ide kao da im je na celu Mrkonjic.
Razlog je naravno u legaliziranoj korupciji ,,odnosno lobiranju protiv tramvajskih sina.

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:18 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

freehand
Da, ali ajde što je postao milionski grad, nego se protegao na skoro 100 milja prečnika. Voziš kroz Hjuston, i nikako da ga prodješ.

To je kao Žare iz Kistanja, kad je '89, po povratku sa prve ture do Minhena izjavio kako je Ausfahrt najveći nemački grad. Nikad proći, sunce ti kalajisano?!


Kad sam prvi put bio u Budimpešti, pa se vratio, Beograd mi je izgledao tako nekako mali i jadan, ono, prepišaš ga s kraja na kraj za pola sata (ako ne upadneš u gužvu, naravno). A bio sam ubedjen da živim u nekakvoj gradurini.

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:40 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

dali76
Da, povrsinski je Houston, tacnije njegova metropoliten zona , veliki( identican povrsini AP Vojvodine.
Zbog toga nema dobar gradski prevoz, ali I zbog jakog cardillership lobija koji trosi milione ne bi li ubjedio gradsked vlasti da ne izgradjuju gradski prevoz.
Houston je tek pre nekoliko godina dobio tramvaje ,(tek nekoliko linija u centru)a izgradnja ide kao da im je na celu Mrkonjic.
Razlog je naravno u legaliziranoj korupciji ,,odnosno lobiranju protiv tramvajskih sina.



Zanimljivo! Kod nas u Denveru postoji voz/tramvaj mreža, koja relativno dobro pokriva grad i predgradja, ali se gradske vlasti žale da su vagoni mahom prazni, to jest gradjani ne koriste, nego idu kolima, ili autobusima. Denver metropoliten ima iznenadjujuće dobru autobusku mrežu, koja pokriva ne samo gradski deo Denvera, nego i sve okolne gradove, i tu je situacija drugačija, to jest ljudi je koriste relativno često.

Mada, recimo, autobuska karta (pretplata) na nekim srednjim destinacijama je, po mom mišljenju preterano skupa. Recimo izmedju grada u kome živim, i drugog, gde radim, cca 13 milja u jednom pravcu, jeftinije mi je da se vozim kolima nego da kupim pretplatnu kartu. Dobro, ako ti firma plaća deo, onda je to sasvim ok, ali ako kupuješ iz džepa, ne isplati se.

blogovatelj blogovatelj 01:51 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Da, ali ajde što je postao milionski grad, nego se protegao na skoro 100 milja prečnika. Voziš kroz Hjuston, i nikako da ga prodješ.


Po svetu se rađaju urbane strukture koje prevazilaze veličinu megalopolisa.
Zovu se megaregioni ili gigaregioni.
Trenutno najveći je Hong Kong sa priključenijima - Guangzhou, Shenzhen i još nekoliko gradova. Tamo ukupno živi 120 miliona ljudi.
Njujork, Nju Džersi Stejt, Filadelfija, Vašington i Baltimor imaju skoro 40 miliona.
Predviđaju da ću ja živeti u centru jednog od njih, koji će se prostirati od Montreala do Čikaga



dali76 dali76 02:12 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Mozda onda nekad zazivi i onaj giga mega region: od Milvokija do Tokija?
Nego, kako je Kanada ovih dana? Ladno, al standard jebiga :)
dali76 dali76 03:27 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Dvadesetih godina proslog vijeka trramvaji su bili glavna konkurencija automobilskoj industriji.
GM se resio konkurencije na jedan ilegalan nacin. Naime ,uz pomoc proksi firmi ,GM je uspio da kupi tacno 120firmi koje su sse bavile gradskim prevozom. Posto ih jdje kupio, uz financijsku pomoc industrije guma I stakla, GM je jednostavno sklonio tramvaje I ,naravno, tramvajske sine iz desetina americkih gradova.
1947 GM skupa sa Standard Oil , Firestone , Mack Truck proglaseni su krivim na sudu u Cikagu za flagrantno krsenje antimonopolskog zakona.
Novinar Johnatan Kquitny ce kasnije upravo ovaj slucaj okarakterisati kao perfektan primjer sta se desava kad interes mocnih korporacija pobjedi protiv interesa drustva.
Sudija Whiliam Campbell ipak nije bas bio toliko ljut. Posto je porota proglasila pomenuted korporacije krivim ,sudija ih je kaznio sap o /$5000svaku,a glavnim sefovima ,CIO,koji su sproveli ovu ilegalnu akciju unistavanja americkih tramvaja,”odbrusio” jepo 1(jedan) dolar kaznu.

FastFoodNation, Eric Schlosser, 2001
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:41 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

jeste Dali sve si u pravu oko lobija. zbog toga nikad nece da se ostvari ideja da se Dalas poveze sa Hjustonom brzim vozom. a kako bi meni to odgovaralo nemas pojma.
Hjuston ima 6 miliona stanovnika (legalnih, ne ubrajam ilegalce koji itekako postoje), guzva oko 8 ujutru i 5 popodne je prosto deprimirajuca, da ne kazem frustrirajuca, t.j. dobra za izbegavanje. a kad bi bilo voza, lepo sednes u voz i za pola sata - sat stignes kuci i usput procitas neku knjigu, ovako moras da pazis da te neko ne zvekne. svi veliki gradovi su katastrofa sto se tice toga. a toliko se trude sa onim petljama da ne uspore saobracaj al ne ide, kad je guzva, guzva je.

blogovatelj blogovatelj 05:51 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

jeste Dali sve si u pravu oko lobija. zbog toga nikad nece da se ostvari ideja da se Dalas poveze sa Hjustonom brzim vozom. a kako bi meni to odgovaralo nemas pojma.


Železnica u celoj Severnoj Americi je jezivo loša i nefunkcionalna, baš kao i lokalni javni transportni sistemi. Kanada nema vozove na struju, sem metro vozova. Nisam mogao da verujem kad sam to saznao.
Prođe mi život u automobilu.
Slika dole pokazuje najprometniji autoput u Severnoj Americi, zloglasni 401.
Ovih 2x8 traka je na istočnom izlazu iz Toronta. I to kad nije gužva.
Zamislite onda kako izgleda u sred grada u pola šest popodne. Sa svake strane ima po devet traka i to nije ni blizu dovoljnog kapaciteta.
A metroa ima samo dve linije plus još jedna od samo pet metro stanica.
Sve u svemu, gradski oci nisu normalni.

dali76 dali76 06:46 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

A tako je to kad sse princip might (novac) makes right iz spoljasne politike preseli na unutrasnju politiku.
Onda nema nikakvih nedoumica ko ce pobjediti u toj borbi izmedju interesa mocnih pojedinaca (korporacija/razlicitih industrija; od onih sto proizvode oruzje do onih sto proizvode automobile sa jedne strane I interesa drustva u celini.
Gube jednostavno oni koji imaju manje novca /uticaja u politickoj areni.
BTW, Jeste li gledali Spielbergovog “Lincolna”?


dali76 dali76 07:13 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Komsinice pa ljetos se nesto pisalo o brzom vozu Dallas/Houston...
http://www.bizjournals.com/houston/morning_call/2012/08/high-speed-rail-line-faces-skepticism.html
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:16 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

njanja_de.manccini
svi veliki gradovi su katastrofa sto se tice toga. a toliko se trude sa onim petljama da ne uspore saobracaj al ne ide, kad je guzva, guzva je.


I stalno nešto rade po tim petljama, ko da ih je Mrka pravio. Izmedju ostalog sam zato i izabrao da živim u zabiti, ali svejednom povremeno i ja moram do grada.

Mi imamo drugi, vrlo ozbiljan problem, a to su skijališta. Prosto, ima previše centara na jednom autoputu, i onda u sezoni ume da bude pakao commuting od kuće do staza i, pogotovu, nazad. Pričaju već godinama o opcijama da prošire put, ili da prilagode železnicu koja tuda prolazi, ali to su neke milijarde dolara u pitanju, za nekoliko milja proširenja. Ili da plate ljudima da idu zaobilaznim pravcima (ja to i inače radim poslednjih nekoliko godina).

Pošle godine su pravili neke eksperimente na autputu (rolling synchronization), sa idejom da ograniče brzinu kretanja, i time, nadaju se, stabilizuju protok. Ali je to izazvalo totalni kolaps, sa po 6-8 sati čekanja na autoputu da se stvar odmrsi. Ne znam šta će ove godine da smisle.
freehand freehand 17:13 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

srdjan.pajic
njanja_de.manccini
svi veliki gradovi su katastrofa sto se tice toga. a toliko se trude sa onim petljama da ne uspore saobracaj al ne ide, kad je guzva, guzva je.


I stalno nešto rade po tim petljama, ko da ih je Mrka pravio. Izmedju ostalog sam zato i izabrao da živim u zabiti, ali svejednom povremeno i ja moram do grada.

Mi imamo drugi, vrlo ozbiljan problem, a to su skijališta. Prosto, ima previše centara na jednom autoputu, i onda u sezoni ume da bude pakao commuting od kuće do staza i, pogotovu, nazad. Pričaju već godinama o opcijama da prošire put, ili da prilagode železnicu koja tuda prolazi, ali to su neke milijarde dolara u pitanju, za nekoliko milja proširenja. Ili da plate ljudima da idu zaobilaznim pravcima (ja to i inače radim poslednjih nekoliko godina).

Pošle godine su pravili neke eksperimente na autputu (rolling synchronization), sa idejom da ograniče brzinu kretanja, i time, nadaju se, stabilizuju protok. Ali je to izazvalo totalni kolaps, sa po 6-8 sati čekanja na autoputu da se stvar odmrsi. Ne znam šta će ove godine da smisle.

Jebiga, Šabane, kad nemate organizatore.

Politika | četvrtak 3.01.2013 | 14:07 -> 16:21
Mirković: Ja sam dobar organizator
Izvor: B92

Beograd -- Vlada postavila estradnog menadžera Sašu Mirkovića za pomoćnika ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića. "Kvalifikuju me organizatorske sposobnosti", kaže on.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:20 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Pajic
Mi imamo drugi, vrlo ozbiljan problem, a to su skijališta. Prosto, ima previše centara na jednom autoputu, i onda u sezoni ume da bude pakao commuting od kuće do staza i, pogotovu, nazad.

tacno znam o cemu pricas, dozivela sam to kad smo bili tamo kod tebe (pre nego sto si ti stigao :)). al to bre veselo, guzvanjac, sneg, sunce, one planine su ko nacrtane. Pajicu zavidim ti. meni je tvoje mesto jedno od najomiljenijih u USA. deli drugo mesto sa Ithaca, NY

Dali, jos nisam gledala Lincoln, ne mogu da postignem jer deca traze da gledaju neke druge filmove. Nego idem prvo da gledam Django, kaze mi drugarica da je fenomenalan.
dali76 dali76 19:38 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Znam da sam citao o velikoj migraciji belaca iz Kalifornije u Kolorado tkzv big white flight.
A ti belci, bas onako zajebani hriscani, konzervativci napravili od kolorada onzervativnu meku ,a od Kolorado springs/a sediste raznoraznih extrmno hriscanskih organizacija.
Ove nase Dveri Srpske mala maca za njih.
Domaci Koloradci cak su jedno vreme devedesetih imali nalepnice “don’t californicate Colorado
To naravno nije sprecilo vlasnika mocne korporacije Freedom newspapers, inace isto iz Kalifornije,da kupi jedini iole liberalniji list Gazetu,firmu ugasi,a radnike posalje kuci. …Elem, uveli ste tad I jebeno restriktivne zakone o trosnji para tako da je recimo Denveru bilo onomoguceno da potrosi jedan jedini dolar, iako su imali suficit ,na autoputeve koji su gradjeni da izdrzee troduplo manje automobile nego sto ih je na cestama bilo sa pocetka 2000

Ali zbog kosovizacija Kolorada, odnosno nesrazmerno veceg nataliteta u hispanik komsiluku, Obama je dobio Kolorado na proslogodisnjim izborima. Ali isto tako zahvaljujuci kalifornikaciji Kolorada postadoste prvi Amsterdam na tlu SAD 

dali76 dali76 19:43 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Lincoln je film koji preporucujem. Iako ima nekih netacnih, izmisljenih stvari, generalno je tacan I poucan.
Mada sumnjam da bi klinci bili zainteresirrani Njanjo 
Mashha hoce da gledamo Hobita,a to je dobra varijanta gde mogu stariji I mladji, sem naravno,da ne dodje
Predsednik sveta Jeremic u bioskop
dali76 dali76 19:46 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Fak..Sasa Mirkovic iz Zajecara?
Mora da je i on od Zarka ministra dobio master diplomu na Megatrendu. To je trend.
Domazet Domazet 19:46 03.01.2013

Dali...

dali76
Dvadesetih godina proslog vijeka trramvaji su bili glavna konkurencija automobilskoj industriji.
GM se resio konkurencije na jedan ilegalan nacin. Naime ,uz pomoc proksi firmi ,GM je uspio da kupi tacno 120firmi koje su sse bavile gradskim prevozom. Posto ih jdje kupio, uz financijsku pomoc industrije guma I stakla, GM je jednostavno sklonio tramvaje I ,naravno, tramvajske sine iz desetina americkih gradova.
1947 GM skupa sa Standard Oil , Firestone , Mack Truck proglaseni su krivim na sudu u Cikagu za flagrantno krsenje antimonopolskog zakona.
Novinar Johnatan Kquitny ce kasnije upravo ovaj slucaj okarakterisati kao perfektan primjer sta se desava kad interes mocnih korporacija pobjedi protiv interesa drustva.
Sudija Whiliam Campbell ipak nije bas bio toliko ljut. Posto je porota proglasila pomenuted korporacije krivim ,sudija ih je kaznio sap o /$5000svaku,a glavnim sefovima ,CIO,koji su sproveli ovu ilegalnu akciju unistavanja americkih tramvaja,”odbrusio” jepo 1(jedan) dolar kaznu.

FastFoodNation, Eric Schlosser, 2001


Vidim ja da cesh ti da se iz protesta selish ili u New Orleans ili u San Francisco. A, koliko vidim iz ovoga shto pishe Mali Pajic, mozhes i u Howdy Folks Country!
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:57 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Srki

Kad sam prvi put bio u Budimpešti, pa se vratio, Beograd mi je izgledao tako nekako mali i jadan, ono, prepišaš ga s kraja na kraj za pola sata (ako ne upadneš u gužvu, naravno). A bio sam ubedjen da živim u nekakvoj gradurini.



Uz rodni mi grad (Novi Sad) često se dodaje onaj kliše "grad po meri čoveka". Čak sam i ja verovao u njega (kliše, mislim), dok nisam poživeo u Budimpešti i posle u Istanbulu i došao do definitivnog zaključka da je Budimpešta grad po meri čoveka [naglasak na grad, jer ipak je NS samo (možda) malo više od kasabe].

Srećna Nova godina.
dali76 dali76 19:59 03.01.2013

Re: Dali...

Ne ja cu iz protesta da trazim vozacku moj Domazete. Posto kao Legally blind mogu legalno da kupim pistol, sto ne bi fino dobio ,legalno naravno, I vozacku.
Ionako mnogi ovde voze kao da nikog sem njih na cesti nema 

Domazet Domazet 20:02 03.01.2013

Kod mene u predgradjima...

dali76
Ne ja cu iz protesta da trazim vozacku moj Domazete. Posto kao Legally blind mogu legalno da kupim pistol, sto ne bi fino dobio ,legalno naravno, I vozacku.
Ionako mnogi ovde voze kao da nikog sem njih na cesti nema 


...voze sasvim pristojno. Chak i u gradu Chicagu. Ali zato u Bostonu da bog sachuva. E da, i u Boston mozhesh, i tamo imaju tramvaj...
dali76 dali76 20:16 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Hvala Budimac. Tebi I svim tvojim sve najbolje!!!!
Mene je zivot te 2005kad sam prvi put otisao u moj rodni grad naucio da grad nisu zgrade vec ljudi.
Osjeca se covjek cudno hodajuci kroz svoju ulicu ,gledajuci sva ta nova lica..kao da setam u dva paralelna grada. Moja je ulica, kuce mi poznate, vracaju sjecanja,a neki drugi ljudi zive.
Istinski stranac u vlastitom gradu.

dali76 dali76 20:28 03.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

U Boston?
O moj Masachusesu postao si kvaran, grehovima sklon,ljudi piju, kockaju se, ne citaju bibliju vise, postao si kao ,pu,pu,pu, Virdzinija ), govorili su bogobojazljivi puritanci jos sa kraja 18 vijeka.
Kako li je tek sad ..


blogovatelj blogovatelj 22:42 03.01.2013

Re: Kod mene u predgradjima...

E da, i u Boston mozhesh, i tamo imaju tramvaj...


Ima i u Torontu ali bolje da ga nema. Samo prave gužve u saobraćaju, ne pomažu uopšte.
Tramvajske šine idu po sred džade, pa kad tramvaj stane, putnici izlaze i furaju od centra ulice ka trotoaru, a vozila onda moraju da se zaustave i prave nesnosne zastoje.
dali76 dali76 00:11 04.01.2013

Re: Kod mene u predgradjima...

O Pešaci su dosadni, tramvaji su spori, zato ih obori

Cak I sama ta engleska rijec Pedestrians nekako podseca na jednu domacu koja ima vise veze sa karrakternom osobinom nego seksualnom orijentacijom.
dali76 dali76 00:11 04.01.2013

Re: Kod mene u predgradjima...

O Pešaci su dosadni, tramvaji su spori, zato ih obori

Cak I sama ta engleska rijec Pedestrians nekako podseca na jednu domacu koja ima vise veze sa karrakternom osobinom nego seksualnom orijentacijom.
Domazet Domazet 00:19 04.01.2013

Ja tipujem...

dali76
U Boston?
O moj Masachusesu postao si kvaran, grehovima sklon,ljudi piju, kockaju se, ne citaju bibliju vise, postao si kao ,pu,pu,pu, Virdzinija ), govorili su bogobojazljivi puritanci jos sa kraja 18 vijeka.
Kako li je tek sad ..

...tj. bar se nadam, da je josh mnogo gore. A Boston je mnogo lep grad. Narochito Cambridge. Koga put nanese neka ode u Daedalus. Super atmosfera a ni klopa nije za baciti.
dali76 dali76 00:46 04.01.2013

Re: Ja tipujem...

Ne sumnjam….
Prije par godina imao sam prilike da pricam sa jednom osobom koja se doselila iz Bostona u Houston.
Sem naravno klimatske razliked Sa druge ili razlike u cijanama kuca, rekla mi je kako je za razliku od Houstona u Bostonu prilicno cudno da ti neko pocne sa nekom neobaveznom pricom tipa bas je fino vreme danas dok cekas u redu u prodavnici ili u administraciji.
To je valjda taj cuveni southern hospitality ?
Mada ja imam poprilicno drugacije iskustvo sa tim juznjackim gostoprimstvom kad sam “usao” u neka omanja sela ovde na jugu.

Domazet Domazet 00:58 04.01.2013

Dali, obrat' pazhnju...

dali76
Ne sumnjam….
Prije par godina imao sam prilike da pricam sa jednom osobom koja se doselila iz Bostona u Houston.
Sem naravno klimatske razliked Sa druge ili razlike u cijanama kuca, rekla mi je kako je za razliku od Houstona u Bostonu prilicno cudno da ti neko pocne sa nekom neobaveznom pricom tipa bas je fino vreme danas dok cekas u redu u prodavnici ili u administraciji.
To je valjda taj cuveni southern hospitality ?
Mada ja imam poprilicno drugacije iskustvo sa tim juznjackim gostoprimstvom kad sam “usao” u neka omanja sela ovde na jugu.


...ja sam rekao da je Boston super a ne da su Bostonci/ke supper
dali76 dali76 01:21 04.01.2013

Re: Dali, obrat' pazhnju...

Bostonke
a fino sad sam obro bostan :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:51 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Bojan Budimac

Uz rodni mi grad (Novi Sad) često se dodaje onaj kliše "grad po meri čoveka". Čak sam i ja verovao u njega (kliše, mislim), dok nisam poživeo u Budimpešti i posle u Istanbulu i došao do definitivnog zaključka da je Budimpešta grad po meri čoveka [naglasak na grad, jer ipak je NS samo (možda) malo više od kasabe].

Srećna Nova godina.


A Istambul?

Priznajem da sam pristrasan, jer Budimpešta je bio prvi Grad koji sam video izvan naše ex domovine. I bio sam iskreno zabezeknut, kao neki seljačić, kad prvi put vidi svetla velegrada. I to smo imali neku novogodišnju "kombinaciju", na svoju ruku, pola šverc, pola turizam, a i klizanje na jezeru. Pa jednu noć spavamo u Martoš hotelu (?), pa onda dve, ili tri noći u Trabantu, u nekoj parkčini, svaki put drugoj, u skladu sa ekonomskim mogućnostima. Pa nas budi madjarska narodna milicija, pendrekom o staklo, bar dva puta noću, da vide koji smo, odakle smo i jesmo li živi. A ako nije murija, onda su neke muškoženske prostitutke koje ordiniraju po tim budimpeštanskim parkovima i traže društvo. Tako da smo upoznali puls grada, dnevni i noćni, takoreći iz neposredne blizine.

Gradovi sa ove strane okeana me uglavnom ostavljaju ravnodušnim. Ogromni, razvijeni, ali nekako hladni. Čak i čuveni San Francisko je takav, samo kad malo zadješ u četvrti. Zato sam uglavnom gledao da ih zaobilazim kad švrljam okolo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:28 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

srdjan.pajic
A Istambul?

Istanbul je megalopolis (dakle, prevelik) i kao takav zamoran za život, a o meri prema čoveku ne može biti ni reči. Zvaničan podatak o broju stanovnika (13 meleona) je komičan svakome ko iole prati politička zbivanja (naime, prilično je nemoguće da istanbulska izborna jedinica ima 11-12 milona glasača, a "samo" 13 milona stanovnika). No, nema veze.

Meni je Istanbul jedan od najlepših gradova sveta. Poslednjih desetak godina se intenzivno radi na povratku sjaja (i internacionalnosti) koji je imao dok je bio Konstantinopolj (Konstantinopolj je zvanično postao Istanbul tek osnivanjem republike, dakle pre 90 godina).

Kad već pomenuh taj jubilej (90 godina republike), a u skladu sa trolom o infrastrukturi gradova, 29. oktobra će biti pušten u promet tunel sa metro linijom ispod Bosfora (radovi su počeli 2004. tunel je završen, trenutno se radi polaganje šina). To će sigurno olakšati život milionima.

Posle pet godina života u Istanbulu imam osećaj da sam ga samo zagrebao, potreban je lifetime da ga se upozna zaista.

U skladu sa Dalijevom konstatacijom da grad čine ljudi, a ne zgrade, mogao bih da napravim generalizaciju da (zahvaljujući ljudima) Istanbul nije hladan. Dodao bih i da s obziromn na količinu ljudi nije ni opasan (iako se Istanbulci žale na porast kriminala). Ipak, pretpostavljam kao i u svakom megalopolisu, postoje delovi u koje (narodna) policija ne zalazi rado (osim u oklopnim transporterima). No, poređenja sa Budimpeštom radi (a glede sigurnosti). U Budimpešti će ljudi 'ladno gledati džeparoša koji te pljačka u metrou (eventualno će okrenuti glavu) iz straha od njegovog obaveznog backup-a. U Istanbulu džeparoš je jebo ježa ako ga neko primeti in flagranti (tu nikakav backup ne pomaže) i biće presrećan ako je policija u blizini da dođe da ga spasi pre nego što dobije previše batina.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:28 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Pa dobro, Budimpesta (Madjarska) je ipak bila deo Imperije, a Beograd provincija obe Imperije (setao izmedju te 2) u okruzenju.

Mi (moj tadasnji momak i ja) smo se odlucili za privatni smestaj ( a auto u placenu garazu) na Budimu, mirno, porodicne kuce i lepa panorama grada, kod jedne Madjarice a sporazumevali smo se rukama i nogama jer nije znala ni jedan strani jezik osim par nemackih fraza.

Drugi put smo bili za Novu godinu ('90) u nekoj taverni staroj u polu-podrumu sa sve programom za turiste, ciganski orkestar i plesni cetverac u tradicionalnoj nosnji.

Potomci Atile s brcinama 10 santima tresnuse o nas sto nekom cakijom i izvukose mene i neku Amerikanku (bilo vec tada vazda americkih turista) za tanc

Ja sam se jos i snasla nekako dok me Atila u igri zavrteo kao cigru (cela mi se kafana okrenula), al Amerikanka se otela i zbrisala. Na sta je od njenog stola njen momak izvukao stolicu da joj napravi mesta da sedne sto je ona previdela i zviznula o pod.

Lep grad, sve u svemu, jedino je sporazumevanje sa domorocima bilo prakticno nemoguce.

Istanbul ostaje na spisku gradova koje bih volela da vidim makar i na kratko (turisticki).
Domazet Domazet 17:17 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Bojan Budimac


U skladu sa Dalijevom konstatacijom da grad čine ljudi...


Mislim da gradove josh vishe chine trgovi odnosno osustvo istih. Mislim da je odsustvo trgova kao mesta okupljanja stanovnika grada ono shto Americhke graqdove chini toliko drugachijim od evropskih, chak i kada su arhitektinski slichni (poput Bostona i na izvesan nachin New Orleans).

Zapravo veza izmedju gradskih trgova i stanovnika grada mi lichi na onu kokoshka-jaje vezu. Da li je otustvo trgova u renesansnom/evropskom smislu dovelo do otudjenja stanovnika americhkih gradova ili izrazheni individualizam njegovih stanovnika ne stvara potrebu za trgovima je interesantna dilema na koju ja nemam odgovor. Srecom da je tu Cerski

E da. I restorani sa bashtama. Oni takodje prave razliku. Kada sam, pre skoro dvadeset godina, prvi put doshao u Chicago zapanjio me je nedostatak istih. Sada ih ima sve vishe i vishe...
dali76 dali76 21:13 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Ja mislim Domazete da jedan od mogucih odgovora zasto Cikago, ali I mnogi drugi americki gradovi nisu u svom prilicnom rapidnom razvoju nisu startovali sa trgovima lezi u Sinclair –ovoj noveli the Jungle.
No social life for the workers koji su cinili gro tadasnjih gradova.

dali76 dali76 21:26 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Cek malo vi iz Budimpeste iz vremena njihove narodned milicije.
Vi pricated o prestonici Madjarske, koja je pripadala tom istocnom bloku, kao o velegradu u poredjenju sa Beogradom kao provincijom.
Sreo sam nekoliko ljudi, vecinom profesora, koji bas imaju suprotno iskustvo u svezi Beograda I tadasnjih istocnoblokovskih zemalja, Ceske I Madjarske.
Cak postoji oesej , mislim da se zove :a bag”, gdje je novinarka iznenadjena zato sto u Beogradu nenalazi sve ono sivilo koje je srela u Pragu, Budipesti…
Ljudi imaju satelitskedd antene tih osamdesetih, imaju koka kolu po prodavnicama, kafane su pune ljudi, nema tackica , markica, I redova ljudi sivih lica I sivih odela koji nesto ceakaju.
A sad evo slusam osamdesetih Budimpesta bila metropola u odnosu na provinciju Beograda, pa mi sad nis nije jasno.

apacherosepeacock apacherosepeacock 22:01 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

poredjenju sa Beogradom kao provincijom.


Moje poredjenje je bilo u arhitektonskom smislu.
A posebno za Prag se ne slazem o sivilu bilo koje vrste.
dali76 dali76 22:22 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Pa ne znam sta da ti kazem, moja bivsa koleginica sa faksa ovde je odrasla i zivela u Pragu, ona ima prilicno drugaciji utisak od onoga koji ocigledno imaju turisti odusevljeni arhitekturom .
Ja razumijem da su sad i Prag i Budimepesta u mnogo cemu odmakli od Beograda, al me buni da je tako bilo I oasamdesetih ,a nemam razloga ne verovati tebi ili Paicu.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:37 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

A sad evo slusam osamdesetih Budimpesta bila metropola u odnosu na provinciju Beograda, pa mi sad nis nije jasno.

Pa ne, Dali, ne radi se o osamdesetim nego o devedesetim (što se mene tiče, ja sam živeo u Budimpešti od 23. februara 1993. do, hmmm sad se ne sećam tačno, nekog jula 2000.).

A mislim da se radi o nesporazumu i da je (barem kad je ovaj dijalog sa Srkijem o Budimpešti počeo) reč više o zgradama nego ljudima. Budimpešta jeste imperijalni grad i dovoljno je pogledati njegov tlocrt pa ustanoviti da je nešto što se zove urbanizam bilo poznato njegovim graditeljima... hmmm... od vajkada [na stranu što nije (bitno) razarana u pravilnim intervalima, poput Beograda i/ili ostalih gradova u Srbiji].

E sad, "sivilo" Budimpešte 1947.--1989. (koje sticajem okolnosti dobro poznajem zbog čestih proputovanja sedamdesetih i putovanja osamdesetih*) je sasvim drugi par rukava.

Da, naravno, Beograd (i cela ex YU) je bio svet za Mađare zatočene iza gvozdene zavese i to će ti svaki iole iskreni Mađar potvrditi bez okolišanja. Međutim, desilo se to što se desilo i ja sam bio svedok ubrzanog napredovanja jednog i propadanja drugog grada. No, to nema nikakve veze sa činjenicom da je Budimpešta bila grad i u najsivljem svom periodu. Naime, ima nešto i u tim zgradama, Dali, nisu samo ljudi u pitanju

------

* Nabavke slikarskog materijala radi. U toj sivoj Budimpešti sam kupovao Talensove boje jeftinije nego tzv. boje Aero Celje u ex YU (jbga, štitili smo 'domaće proizvode' za razliku od Mađara, koji su proizvodili sasvim pristojne boje, ali se nisu libili uvoza, pa čak ni subvencionisanja umetničkog materijala).
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:44 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

dali76
Cek malo vi iz Budimpeste iz vremena njihove narodned milicije.


Izvini Dali, "milicija" mi se otelo, moje poredjenje je bilo iz '98. Ne znam kako je bilo osamdesetih, mada se sećam kroz maglu, kad sam bio klinac, nekih Čeha, koji su dolazili kod moje rodbine da prodaju porodično srebro i nakit. Ala se to sve od tada do devedesetih obrnulo...

EDIT: Evo, Budimac objasnio. Mi smo tamo, devedestih, kupovali/švercovali planinarsku opremu za naš i još nekoliko klubova. Ta gvoždjurija i kanapi su tek relativno skoro počeli da se prodaju po Beogradu, ali sam čuo da su cene (bile?) bezobrazluk.
blogovatelj blogovatelj 23:03 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

A sad evo slusam osamdesetih Budimpesta bila metropola u odnosu na provinciju Beograda, pa mi sad nis nije jasno.


Prvi put sam bio u Budimpesti 1986. a onda zaredjao odprilike na svake dve godine do kraja proslog veka.
Prvi put je bilo tuzno i turobno, kad vide da pusim Malboro zenske dolecu da se grebu, muskarci pitaju posto je, hteli bi da kupe.
Svaki naredni put sam primecivao napredak, dok je u Srbiji bilo nazadovanje.
Sredinom devedesetih je Pesta u poredjenju sa Beogradom izgledala kao Njujork.
freehand freehand 23:25 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

blogovatelj
A sad evo slusam osamdesetih Budimpesta bila metropola u odnosu na provinciju Beograda, pa mi sad nis nije jasno.


Prvi put sam bio u Budimpesti 1986. a onda zaredjao odprilike na svake dve godine do kraja proslog veka.
Prvi put je bilo tuzno i turobno, kad vide da pusim Malboro zenske dolecu da se grebu, muskarci pitaju posto je, hteli bi da kupe.
Svaki naredni put sam primecivao napredak, dok je u Srbiji bilo nazadovanje.
Sredinom devedesetih je Pesta u poredjenju sa Beogradom izgledala kao Njujork.

Ha... Eto, meni svako malo dođu neki Mađari iz Pešte koji su do skora bili pečalbari u Debeljhači, i pričaju kako je život u Srbiji Nirvana, u odnosu na Mađarsku.
E sad, možda i u tome ima nešto?
dali76 dali76 23:29 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Ma jasno mi je to Budimac, mene ocigledno zbunio, tj. pogresno sam ocigleddno shvatio Srkijev komentar.
Elem, ono sto mene zanima,a ima veze sa Istambulom, jeste koliki je level multikulturalnosti stanovnistva?
Znam da su I sami Turci homogeni vise iz spoljasnjeg ugla, nego za nekog ko zivi tamo,ali ima lii koliko , sto bi ovde rekli, “others”?

dali76 dali76 23:39 04.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Ja znam nase Srbe koji kad ses vrate sa godisnjeg iz "rodnih krjeva" pricaju o nirvani, al nirvana ima i te kakve veze jesi li na godisnjem negde, na proputovanju, ili zivis u nirvani.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:35 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

dali76
Ja znam nase Srbe koji kad ses vrate sa godisnjeg iz "rodnih krjeva" pricaju o nirvani, al nirvana ima i te kakve veze jesi li na godisnjem negde, na proputovanju, ili zivis u nirvani.


Ja nisam taj . Ustvari, obično posle mesec dana u Srbiji jedva čekam da odem. Ne zato što mi je toliko loše, nego što nemam šta da radim tamo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:36 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

dali76
Elem, ono sto mene zanima,a ima veze sa Istambulom, jeste koliki je level multikulturalnosti stanovnistva?
Znam da su I sami Turci homogeni vise iz spoljasnjeg ugla, nego za nekog ko zivi tamo,ali ima lii koliko , sto bi ovde rekli, “others”?


Uh, to nije nimalo lako pitanje. Moj utisak je, kao što rekoh, da se radi na tom povratku sjaja i (internacionalnosti) odnosno multikulturalnosti, koju je imperijalni Konstantinopolj imao, a republika ih je zbrisala. E sad, to nije nimalo lako posle višedecenijskog socijalnog inženjeringa tipa "od sutra ništa fes, samo cilindri" i "Turčin nema prijatelja do Turčina". Mislim, jasno ti je o čemu pričam Da bi se napravila zaista multi-kulti sredina, prvo Turska treba da prizna svoju multi-kulti prirodu, a te promene se polako dešavaju. Sada, u poslednjih dve godine se sa najviših političkih instanci po prvi put u poslednjih 90 godina može čuti da tursko društvo čine i Kurdi i Lazi i Arapi i Jermeni i Sirijanci i Čerkezi itd. itd.

Duboka (a krajnje veštačka) podela na gologlave i pokrivene (žene, naravno uz pripadajuće muškarce) se takođe polako premošćuje. Subotom i nedeljom Fu i ja gledamo na TV-u neku idiJotsku nagradnu igru u kojoj se bračni parovi takmiče u (idiJotskim) veštinama (tipa trka muškaraca u cipelama sa visokim štiklama ili koliko žene mogu da pojedu ljutih papričica u 90 sekundi), to je prvi program tog tipa u kojem se s vremena na vreme pojavi žena koja pokriva glavu, što je samo pre dve godine bilo nezamislivo.*

Mislim da narod kome je mega-mega-zvezda transseksualac Bulent Ersoj <<link ima velik potencijal za toleranciju, koji je, na žalost, pomenutim socijalnim inženjeringom i ideologijom nacionalizma i ksenofobije decenijama gušen.

--------
* Taj idijotski program gledamo (bar ja, Fu gleda TV i inače) isključivo zbog voditelja, koji se beskrajno zeza.
blogovatelj blogovatelj 05:41 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Ha... Eto, meni svako malo dođu neki Mađari iz Pešte koji su do skora bili pečalbari u Debeljhači, i pričaju kako je život u Srbiji Nirvana, u odnosu na Mađarsku.
E sad, možda i u tome ima nešto?


Gde u Srbiji i gde u Mađarskoj?
I kada?
Ja sam pisao o periodu 1986-1998.
U tom intervalu sam obilazio Segedin najviše, ali kao što rekoh išao sam često i u Peštu, bio u Pečuju i Đeru, stopirao kroz svako parče Mađarske zapadno od linije Segedin-Budimpešta. Istočno od te linije nikad nisam bio. I uvek išao zbog zezanja.
A da i mi znamo da se zezamo, znamo. Verujem ja da je tim Mađarima u Srbiji bilo fino. Sve ima svoj šmek, ali ono na šta sam mislio je životni standard i utisak koji sam stekao.
freehand freehand 10:38 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

blogovatelj
Ha... Eto, meni svako malo dođu neki Mađari iz Pešte koji su do skora bili pečalbari u Debeljhači, i pričaju kako je život u Srbiji Nirvana, u odnosu na Mađarsku.
E sad, možda i u tome ima nešto?


Gde u Srbiji i gde u Mađarskoj?
I kada?
Ja sam pisao o periodu 1986-1998.
U tom intervalu sam obilazio Segedin najviše, ali kao što rekoh išao sam često i u Peštu, bio u Pečuju i Đeru, stopirao kroz svako parče Mađarske zapadno od linije Segedin-Budimpešta. Istočno od te linije nikad nisam bio. I uvek išao zbog zezanja.
A da i mi znamo da se zezamo, znamo. Verujem ja da je tim Mađarima u Srbiji bilo fino. Sve ima svoj šmek, ali ono na šta sam mislio je životni standard i utisak koji sam stekao.

Rekoh da su Mađari iz Budimpešte, a živeli su na relaciji Debeljača (mešovito selo između Pančeva i Kovačice)-Beograd, skoro dve godine. Dakle ne nekoliklo dana ili nedelja. Sve ostalo je, naravno, stvar ličnih doživljaja i onoga što želiš od života. Ali primer govori da niti je Srbija takva kataklizma, niti je Mađarska bajna. I da sve ima svoje prednostio i mane.
dali76 dali76 18:11 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Naravno Freehand da individualni utisak jeste bitan, ali to ne znaci da je sve relativno , odnosno da nije jasno gde se bolje zivjelo 80tih ili danas, ako poredimo Madjarsku I Srbiju.
Ja nisam shvatio iz komentara da neko govori da je zivot u Madjarskoj bajka,a u Srbiji kataklizma.

blogovatelj blogovatelj 20:53 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Rekoh da su Mađari iz Budimpešte, a živeli su na relaciji Debeljača (mešovito selo između Pančeva i Kovačice)-Beograd, skoro dve godine. Dakle ne nekoliklo dana ili nedelja.


Pa opet ne napisa koje dve godine
Ako su ziveli sredinom devedesetih, cisto sumnjam da bi im subjektivni utisak o Srbiji bio povoljan. Pretpostavljam da su ziveli krajem prve decenije XXI veka, tada je vec u Srbiji bilo puno bolje nego devedesetih.
A osamdesetih si sa litrom vinjaka i boksom zapadnjackih cigara mogao sasvim fino u madjarskoj da se provedes.

Ali primer govori da niti je Srbija takva kataklizma, niti je Mađarska bajna. I da sve ima svoje prednostio i mane.


Slazem se. Samo opet, osamdesetih bi pre izabrao SFRJ za zivot, devedesetih Madjarsku.
freehand freehand 22:40 05.01.2013

Re: Kod mene boga mi...

Pa opet ne napisa koje dve godine

Prošle i pretprošle. Mislio sam da se podrazumeva da je sad u pitanju.
mashha mashha 08:02 03.01.2013

Srećna nova godina!




dali76 dali76 08:16 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Ti bi mala mogla da napises neki blog ovde? Mislice ljudi da sam te zarobio :)...a i pala mi citanost rapidno :)
mashha mashha 08:31 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Mogla bih... kad nabavim srpsku tastaturu
dali76 dali76 08:52 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Pa da tebi ne bi oprostili pisanje:) po blogu bez kvacica :)
Mashi dosta bilo, gasi svetlo mozda bi gosti isli kuci
freehand freehand 10:13 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

mashha
Mogla bih... kad nabavim srpsku tastaturu

Nemoj od Dragoljuba, molim te!
dragan7557 dragan7557 11:23 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

freehand
mashha
Mogla bih... kad nabavim srpsku tastaturu

Nemoj od Dragoljuba, molim te!

Ako je funkcionalna koliko i potpuno neznanje o Nizozemskoj koje dragoljub ođe pokaza onda aferim, možda će moći i da napiše srpske brojeve, mada bez nule, al' šta ima veze.

Uzgred dragoljube grad koji spominješ i tvrdiš da si u njemu bio:
ja samto lično video 79./80.u alakmaru,

Mada zanam da kod tebe slova ne znače ništa, ipak drugih blogera radi, da primetim da se grad zove Alkmaar a ne Alakmar.

cerski



EL EN EL EN 14:37 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!


Srećna Nova godina.
razmisljam razmisljam 16:40 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

mashha




Pa gde si ti?
Mašem tebi i Daliju obema rukama.
Sve najbolje i volite se.
Ostalo je onda sasvim lako.
dali76 dali76 19:11 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

LN uzvracamo istom merom I Mashha I ja:sretna nova 
Razmisljam tebi takodje udruzeno cestitamo …Meni se bas svideo ovaj naslov ,Mashhi, rukama svojim, ima generalnu filozofsku poruku,ali I moju licnu poslatu Mashhi 

EL EN EL EN 19:23 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

dali76
…Meni se bas svideo ovaj naslov ,Mashhi, rukama svojim, ima generalnu filozofsku poruku,ali I moju licnu poslatu Mashhi 



Jeste, baš je prikladan naslov, asocira me na mladost, radost,
bezbrižnost i bogami s obzirom na moje godine mene, i na vitalnost.

EL EN
dali76 dali76 19:52 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Hm..kad si me sad natedrao da razmislim jos jedared..mene sad ovo sa rukama asocira na Boru Corbu :))..al necu da se salim na svoj racun toliko :)))

Eto, Dragoljub ne zna u slova,a ti Dragane u manire
Sretna ti nova godina, sve najbolje
dragoljub92 dragoljub92 21:02 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Alkmaar a ne Alakmar.

cerski zabole me šta ti misliš o meni,aalkmar svi naši tamo zovu alakmar.
a amesrsfoort el to tačno.
idi pametuj negde de još nisi poznat po pameti.
jeli cerski znaš li da alakmarci imaju svoj dijalekt nešto ko niški, mada su brabaci tu ipak neprikosloveni.i u čemu je razlika između flamanskog i holandskog.
mirelarado mirelarado 22:23 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Mašo i Dali, srećna vam Nova godina i sve najbolje! :)
dali76 dali76 23:14 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

Хвала Миреларадо!!!!
И Сретна нова година!!



razmisljam razmisljam 23:32 03.01.2013

Re: Srećna nova godina!

dali76

Razmisljam tebi takodje udruzeno cestitamo …Meni se bas svideo ovaj naslov ,Mashhi, rukama svojim, ima generalnu filozofsku poruku,ali I moju licnu poslatu Mashhi 


Hvala vam.

A naslov sam skontala taman kako si ga i zamislio. Stoga sam i krenula da vam mašem.
dali76 dali76 00:01 04.01.2013

Re: Srećna nova godina!

О,Размишљам хвала и теби много . :)


П.С.
Сад Максо да ме види како избегавам ове квачице, скино би ми амнестију о’ма!



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana