Budućnost| Kultura| Obrazovanje

Deca su i dobra - ko ih sve,čemu i iz kakvih udžbenika i uči

Milan Karagaća RSS / 03.01.2013. u 16:33

Tekst koji sledi je samo nastavak mog predhodnog posta na istu temu, fokusirano na ono šta nam rade oni koji su plaćeni da obrazuju i vaspitavaju decu, a valjda su nam  DECA  UKRAS SVETA .

Nekada su decu  učili na stihovima Branka Radičevića njegove pesme su bile  u udžbenicima udžbenicima. Danas su napisani neki novi udžbenici gde više nema Brankovog poziva “Brže braćo amo, amo da se skupa poigramo”, “ Dalje od nas tamo , tamo da vas više ne gledamo “.

Ne amnestiram roditelje ali i njima je teško da deci objasne glubosti i nebuloze koje se deci serviraju na časovima istorije, jezika i veronauke.

Najveći je problem što je teško naučiti onoga ko je nenaučen već postao učitelj drugima, kako je to još davno rekao vladika Nikolaj.A mi smo izgleda baš došli u tu situaciju.

U pravu je Dobrica Ćosić kada kaže  da se kod nas Antropološka i mentalitetska dekadencija, ispoljila se u lenjosti, bahatosti, prostaštvu, nemoralu i hedonizmu bogatih”, ali nije u pravu kada za to traži krivucu u drugima.

Nad našom decom i omladinom već dobrih 20 godina provodi se pravi duhovni, moralni, vaspitni, obrazvni i mentalni genocid, zaglupljivanje, idijotizacija(poseban proces koji provode patriJote)  i debilizacija. Što je najpogubnije, to rade oni koji su najpozvaniji, koji bi trebalo da su  najzainteresovaniji i najodgovorniji za vaspitanje, obrazovanje i budućnost mladih i društva u celini. Naravno, to su pre svega školski i obrazovni sistem i, naravno, crkve kada su već ušle u preškolske i školske ustanove na velika vrata predstavljajući se kao moralni  duhovni  obnovitelji naroda, a  zapravo misle naciju i veru pa čak i u udžbenikuveronauke piše da se  „Čovek spasava samo vjerom, dobra dela nisu potrebna.“ ili „Živjela Bosna i Hercegovina! Bajram mubarek olsun!“, ili „Ja sam mali prvačić, slatki mali Hrvatić.“ili Ćosićevo da su “Osnovni činioci srpskog nazadovanja i poraza u 20. veku su ideologije jugoslovenstva i boljševičko-staljinističkog socijalizma. “

Ilustracije radi, citiraću tekst koji sadrži 44 citata koji su se plasirali na takmičenju za izbor najglupljeg citata iz školskih udžbenika “koji od svih najviše pridonosi sistematskom zaglupljivanju djece, razvijanju rasizma, šovinizma, mržnje i nekritičkog mišljenja, pretvaranju djece u savršene buduće podanike i potrošače, osakaćivanju mašte kod naših najmlađih, te stvaranju atmosfere trajnog straha u kojoj naša djeca benzinom polijevaju i spaljuju starice, bodu jedni druge u tramvajima, te muče i sakate životinje, atmosfere straha koja će omogućiti stabilnost jedinog ispravnog sistema u kojem svi u strahu jedni od drugih i dalje glasaju za svoje nacionalne i prikriveno nacionalne stranke.”

Iako je takmičenje organizovano u BiH, mislim da se odnosi na prostor cele bivše SFRJ, pa evo tih “mudrosti i bisera”:

„1. „Ja sam mali prvačić, slatki mali Hrvatić.“ (Hrvatska početnica za 1. osnovne / Navikavanje ljudi da odmalena usvajaju debilne parole i slogane)

2. . „Živjela Bosna i Hercegovina! Bajram mubarek olsun!“ (Pravopis bosanskog jezika, S.Halilović / Promocija bh. patriotizma i islama čak i u knjizi koja ne bi smjela imati veze s tim)

3.-  „Sada ćeš učiti o svim glavnim gradovima srpskih zemalja: Beograd, Podgorica, Srpsko Sarajevo i Banja Luka... Potpisivanjem Mirovnog sporazuma i završetkom rata 1995. godine, dijelovi Srpskog Sarajeva pripali su Sarajevu koje se nalazi na teritoriji Federacije BiH.“ („Poznavanje društva“ za 4. Osnovne

4. „Čovjek se spasava samo vjerom, dobra djela nisu potrebna.“ (Pravoslavna vjeronauka za 8.osnovne, V.Stojanović / Citat doista sve govori)

5. „Crkva u Hrvata suočila se za vrijeme i nakon Drugoga svjetskog rata s dva totalitarna i protukršćanska sustava: nacizmom i komunizmom. Odlučno se suprotstavila nacističkoj ideologiji nacionalne, vjerske i rasne diskriminacije te stala na stranu ugroženih i progonjenih.“ (Katolički katekizam / Šminkanje prošlosti)

6. „Srpska ćirilica najidealnije je svjetsko pismo, jer svakom glasu odgovara posebno slovo.“ (Srpski jezik za 9. osnovne, Kovačević-Savić / Promocija vlastite kulture kao najsavršenije)

7.- „U dramatičnim trenucima tokom najtežih turskih navala na BiH i Hrvatsku, Hrvati su iskazali nesalomljivu i zadivljujuću snagu duha. Zahvaljujući njihovim nebrojenim žrtvama, spriječeno je daljnje tursko nadiranje u Europu. Za te zasluge povijest im je dodijelila časni naslov: Predziđe kršćanstva (...) Pitanja nakon lekcije: Zbog čega Hrvati nose naslov predziđe kršćanstva? Na koji način bi to trebali biti i danas?“ (Katolički katekizam / Inficiranje mladih prastarim nacionalnim mitovima)

8. „Prisustvo pravoslavne Dijaspore utiče blagotvorno i na narode među kojima i sa kojima pravoslavci zajednički žive. Tako danas imamo mnoge Nijemce, Francuze, Engleze, Amerikance i dr. koji su prihvatili drevnu i vječno novu vjeru svojih praotaca. Primajući Pravoslavlje oni se samo vraćaju sebi samima, svojoj hiljadugodišnjoj pravoslavnoj prošlosti, koja je docnije bila zamračena nepravoslavnim nanosima.“ (Pravoslavna vjeronauka za 6. osnovne / Promicanje shvaćanja vlastite vjere kao najispravnije, a drugih kao 'zamračenih')

9. „Odlomak iz pripovijetke Ive Andrića Priča o kmetu Simanu. (...) Evo kako je: četiri stotine godina ste vi jahali nas, sada ćemo četiri stotine godine mi vas, a poslije ćemo se razgovarati ko će koga jahati za onih trećih četiri stotine godina...“ (Srpski jezik za 8. osnovne, Kovačević-Savić / Selekcija citata koji mladima opravdavaju nasilne političke projekte

10. „Svoj kulturni i svekoliki identitet Hrvati nastoje sačuvati preko hrvatskoga jezika i obrazovanja od vrtića do sveučilišta. Vi sigurno volite filmove i športske događaje i gledate ih na televiziji. Koji televizijski program vam je najdraži? Bilo bi vam drago da Hrvati imaju svoj program na državnoj televiziji, zar ne!“ (Zemljopis za 8. osnovne, A. Markotić i M. Markotić / Blesavo promicanje političkih ideja)

11. „Zato su muslimani poznati kao blag narod, koji prašta i koji svoju ljutnju brzo savlada.“ (Islamska vjeronauka za 6. osnovne, M. Čatović / Promocija vlastitog kolektiva kao bezgrešnog)

12. „Dobro odgojena djeca sakupljaju videokasete islamskog sadržaja.“ (Islamska vjeronauka za treći osnovne, Ćatić-Štulanović / Promicanje idiotizma koji nema utemeljenje u islamskoj tradiciji i svetoj knjizi)

/ Falsifikacija povijesti)

13. „Nijedan jezik, međutim, ne smije imati previše posuđenica. Kultura naroda se ne može graditi na tuđim jezicima.“ (Srpski jezik za 9. osnovne, Kovačević-Savić / Promocija oštrog razgraničavanja od drugih kultura, zatvaranje u sebe)

14. „Navika uvezena sa bezbožničkog Zapada je da ljudi žive u istoj zgradi, a ne poznaju se. Rezultat takvog ponašanja je depresija, najrasprostranjenija bolest na Zapadu.“ (Islamska vjeronauka za 6. razred osnovne škole, M. Čatović, Sarajevo / Konstantno landranje protiv Zapada, čije tekovine obilato uživamo)

15. „Za razliku od drugih nacionalnih pokreta bošnjački nacionalni pokret nikada nije imao ideju o stvaranju velike države. Šta mislite zašto?“ (Bosanska istorija, udžbenik za 7.osnovne, Radušić-Husić-Smriko / Promicanje shvaćanja vlastitog naroda kao vječito ugrožene pravedne žrtve)

Još nebuloza možete pročitati OVDE

 

Slažem sa sa onim što kaže Dobrica Ćosić, da su “Sve ideologije prošloga veka okončane u porazima. Ne samo političke.” I, “Ako i Srbi imaju tešku sadašnjicu i neizvesnu budućnost, oni imaju burnu i bogatu prošlost koja se mora kritički, savesno da sagledava i uviđaju zablude i greške u nacionalnoj i državnoj politici koje danas uslovljavaju vašu sudbinu.“

Ono što on neće da primeti i prećutkuje je da se narod svesno gura u prošlost umesto da se konačno suoči sa njenom celokupnošću i surovošću, da ne truje decu i omladinu kako bi pravdali istorijske promašaje, pa i zločine i stradanja zbog konkretnih pogrešnih politika. Treba se konačno odlepiti od romantične prošlosti i laži da su svi Srbi u vreme Nemanje živeli kao Nemanja ili Dušana kao Dušan, da smo uvek bili samo pravedni itd.

On je u pravu kad kaže „Stupili smo u tranziciju titoističko-socijalističkog poretka u pljačkaški, kriminalizovan kapitalizam. Petooktobarski prevrat 2000. godine, izveden narodnim gnevom i sa snažnom podrškom stranih obaveštajnih službi, bio je ideološki heterogen i sa nekompetentnim vođstvom. Umesto pravne, prosvećene i jeftine države, stvorena je partokratska, partijsko-klanska država sa mastodontskom administracijom i političkom birokratijom koja ima feudalna prava na vlast.
Srbija je brzo siromašila, primitizovala se, nezaustavivo padala u ponor biološkog, ekonomskog, kulturnog i moralnog propadanja. Društvom je zavladala nezaposlenost, korupcija, nerad i bekstvo u svet za posao, normalan, radan, stvaralački i kvalitetan život. Razorenost društvenog i duhovnog bića i nacionalnog etosa, izrazila se u opštoj korupciji, patriotskoj i socijalnoj neodgovornosti građana - pojedinca prema svojoj zajednici i svemu što je opšte, društveno i državno. “

Ali i za to smo najviše sami krivi, a neko drugi, a znaju se i konkretni krivci
“Antropološka i mentalitetska dekadencija, ispoljila se u lenjosti, bahatosti, prostaštvu, nemoralu i hedonizmu bogatih“. Tačno, a gde je odgovornost SPC i državnih institucija koje se  ubiše od baljezganja kako se brinu za očuvanje identiteta srpskog naroda, njegovog zdravlja i poštenja.
Što se tiče ideologije jugoslovenstva, ona nijepredlagala humana preseljenja, Velike Srbije, Hrvatske, već je predlagala suživot, jednakost i solidarnost.Upravo oni koji su bili i sada su protiv ideje jugoslovenstva su krivci za etnička čišćenja „humana preseljenja stanovnitva“, ratove, razmene teritorija, ubistva i otmice, govor mržnje, uništavanje Srbije, doveli su, između ostalog, do degradacije obrazovanja, znanja i uništavanja sistema vrednosti. Nažalost, oni su u poziciji da pišu udžbenike, drže predavanja, deluju kao „cenjerni javni radnici“, stranački aktivisti lideri visoki i najviši državni funkcioneri na svim prostorima bivše nam zajedničke države,a da bi opravdali svoj idiotizam, zaglupljuju, zaslepljuju i idiotizuju decu i omladinu.

Na svu sreću, nije omladina toliko glupa da ne vidi gluposti starijih, pa niti im puno veruje niti se prima na sve njihove nacionalne podvige, ali, nažalost ima u svim sredinama i priličan broj onih kojima su usadili seme nacionalizma, šovinizma i zla, a prostor za delovanje im je slobodan – samo se samoproglase patritama.Nadati se ipak da će se klatno pomeriti u normalu, da će ludilo proći a bolje vreme doći, pri čemu je mala vajda samo od nada bez ozbiljnog i napornog rada.

 



Komentari (214)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

deset_slukom deset_slukom 23:48 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man

Ja sam uveren da bi većina rekla da je bolje živela u Jugoslaviji, ali da bi ipak izabrala da se ta država više ne vraća.

Taj fenomen jeste zanimnjivo posmatrati i tražiti mu uzroke.

Mora biti da taj aspekt života koji je nesporno bio bolji u Jugoslaviji ipak nije dovoljan da se kaže da je ukupan život u svim aspektima bio bolji.
Biće da je ljudima pored ekonomske sigurnosti, a to je najčešći razlog vajkanja za Jugom, treba još nešto da bi smatrali da im je dobro i da prihvate to.

Pa normalno je da, posle svega preživljenog, retko ko razmišlja o zajedničkoj državi. Pravo pitanje je šta bi se desilo da se '90. u bioskopima prikazivao futurističko-dokumentarni film sa snimcima iz Vukovara, Dubrovnika, Mostara, Sarajeva, Srebrenice, "oluje", '99...?
omega68 omega68 23:48 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

koji ono Slovenac beše jednom dreknuo u očaju - "ah ti Srbi, oni se svuda osećaju kao kod svoje kuće!"

Дакле, чак су и Словенци ( алпски Срби ) знали за податак да су Срби, некада давно, живели од Атланског океана до Урала.
А онда су сви постали Словени... miko fo
Просто к'о пребранац
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:52 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

koji ono Slovenac beše jednom dreknuo u očaju - "ah ti Srbi, oni se svuda osećaju kao kod svoje kuće!"


Meni se čini da ovo baš i nije bez osnova.
Nekog osnova možda ispod togg najpovršnijeg sloja.

Jugoslavija i jeste tako nekako nastala u kojoj su svi imali neke svoje prikrivene ciljeve.
Nije neosnovano reći da je prva Jugoslavija iz Beograda bila posmatrana kao proširena Srbija, ili makar priželjkivana neka takva situacija.

Nije bez osnova ni to da je i Hrvatima i Slovencima ta prva Jugoslavija bila najbolje moguće u tom trenutku, ali ipak ne najbolje željeno rešenje.
Oni, naročito Hrvati, su odmah krenuli dalje, težili su ostvarenju definitivnog cilja, samostalne nacionalne države.
Ceo period postojanja Jugosslavije je period pritajenih ili otvorenih suprotstavljanja jednih drugima.
Nije to moglo da traje.

A za pasoš...pa nije to tako strašno. Pokaže se ta knižica nekom činovniku i nastavi se dalje kod svojih prijatelja, na svoja draga mesta...
Svoji smo na svome, svakoima svoju državu i to je nabolje. A kod Srba važi pravilo, sa svojima pij, jedi, ali ništa ne ortači (pa ni državu)
EL EN EL EN 23:55 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća

Ja razumem tvoj i Ćosićev vrednosni stav o Jugoslaviji, mada ga je menjao skoro sezonski,ja razumem da prosto postoje ljudi koji imaju averziju prema pripadnicima drugih naroda, vera itd, ali i to je njihov emotivni i vrednosni stav koji se prepoznaje kao nacionalizam, ali to nije ni istorijski ni naučno korektno baratanje činjenicama.




Ja ne vidim nikakvu vezu između Ćosićevog i kolege sa bloga HCM
vrednosnog stava o jugoslovenskoj ideji i s druge strane ljudi
koji imaju averziju prema pripadnicima drugih naroda. To dvoje mi nisu u vezi. Ili ja ne razumem recenicu dobro ili je ona nespretno napisana.

Kritiku jugoslovenske ideje ( ne izjasnjavajući se o samoj )
po meni ne treba automatski okvalifikovati kao nacionalizam.

U cemu se ogleda nacionalizam ako se na primer iznese pretpostavka
ili stav ili kaze da je 1918 stvorena ( manje je bitno u kojim granicama ) Srbija
a ne Jugoslavija ( tada Kraljevina SHS ) da bi
sasama izvesno Srbija danas bila u povoljnijoj situaciji
nego sto sada jeste.

Izgleda da se lako imputira srpski nacionalizam.
kukusigameni kukusigameni 23:55 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man
Svoji smo na svome, svakoima svoju državu i to je nabolje. A kod Srba važi pravilo, sa svojima pij, jedi, ali ništa ne ortači (pa ni državu)

Kojih Srba? Alpskih ili moravskih?
expolicajac expolicajac 23:56 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

чак су и Словенци ( алпски Срби )

Kad bi se malo ozbiljnije pozabavio svojom edukacijom saznao bi da su Slovenci i Makedonci prvi stigli na područje Bakana kao predstavnici slovenskih naroda a da su se tek nakon stotinak godina pojavili Srbi i Hrvati koji su inače bili raspoređeni u svojoj postojbini kao kod mene u Nišu u Donji i Gornji Matejevac
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:56 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Kojih Srba? Alpskih ili moravskih?


Omega, ovo je pitanje za tebe :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:59 03.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

zgleda da se lako imputira srpski nacionalizam.


Ih, to je em najlakše, em se smatra ubojitim :)
expolicajac expolicajac 00:01 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man
zgleda da se lako imputira srpski nacionalizam.


Ih, to je em najlakše, em se smatra ubojitim :)

Ne to je najgluplje i nema nikakav efekat.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:04 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ne to je najgluplje i nema nikakav efekat.


Ćak i kad se ubaci velk'o J?
patriJota, i te cake
:)
EL EN EL EN 00:05 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća
...
Ako si me razumeo, poenta je da se okrenemo oko sebe pa da decu učimo da poštuju i druge, da kao Srbi budemo najvaspitaniji i najuljudniji među nama samima, da poštujemo svoju državu tako što ćemo je izgrađivati a ne pljuvati po drugima.


Potpuno se slažem sa ovim.

Samo i dalje ostaju bar dva pitanja: ko nas je dovde doveo
i ko će nas odavde izvući da poštujemo i budemo poštovani.

EL EN
expolicajac expolicajac 00:05 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ćak i kad se ubaci velk'o J?

To veliko J nas košta Jebanja u zdrav mozag već dvadesetak godina.
expolicajac expolicajac 00:07 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Samo i dalje ostaju bar dva pitanja: ko nas je dovde doveo
i ko će nas odavde izvući da poštujemo i budemo poštovani.

Kad se pojavi blefer koji zna da podigne ulog u pravom trenutku. Sve je ipak samo poker. Iako ja više volim preferans.
EL EN EL EN 00:11 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
Samo i dalje ostaju bar dva pitanja: ko nas je dovde doveo
i ko će nas odavde izvući da poštujemo i budemo poštovani.

Kad se pojavi blefer koji zna da podigne ulog u pravom trenutku. Sve je ipak samo poker. Iako ja više volim preferans.


Da oni nisu nama dali obeleženi špil...
kukusigameni kukusigameni 00:13 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
Odigrao je partiju istorijskog pokera za primer. Izblefirao, podigo ulog u pravom trenutku, istapkao suigrače i otišao.

Pre bih rekao da se zaduživao kod zelenaša, a onda otišao i ostavio pokolenjima da vide šta će da rade s tim kockarskim dugovima.
expolicajac expolicajac 00:14 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Da oni nisu nama dali obeleženi špil...

To je čar igre. Kombinacija u kombinaciji. Savršena prevara. I da znaš to je dar božiji to se ne može naučiti.
omega68 omega68 00:15 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man
Kojih Srba? Alpskih ili moravskih?


Omega, ovo je pitanje za tebe :)

Францискo – Маријa Апендини:
„Према Хирканском мору (т.ј. према Каспијском Језеру ) налазе се Циркаси, најратоборнији народ који је дуго времена владао над Египтом и над Сиријом, под именом Срба… „
„Sunt et versus mare Hircanum Circassi, gens Bellicosissima, quae longe tempore Aegypto et Syriae, sub Servorum nomine imperitavit...“

Rus Veltman u svojoj istoriji potvrđuje da je u drevnim vremenima ime Srbin bilo zajedničko svim Slovenima"

Nemački etnograf Karl fon Cernig u svom delu "Ethnographie der Osterreishischen Monarchie" , (Beč,1857.) tvrdi:
" PRVO OPŠTE IME SVIH SLOVENA BILO JE SREBLI, ŠTO ZNAČI UJEDINJENI."

Madjar Kalaj Benijamin u " Istoriji Srba" zapisao je:
" PO ISPITIVANJIMA NAJBOLJIH NAUČNIKA SVI SLOVENSKI NARODI SU SE U PRASTARO VREME NAZIVALI SRBI, A SLOVENI I ANTI BILI SU SAMO OGRANCI OVE PORODICE".

Je l dosta gospodo ''EDUKOVANI''(ex, kod mene u selu se kaže - obrazovani )
expolicajac expolicajac 00:15 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

kukusigameni
expolicajac
Odigrao je partiju istorijskog pokera za primer. Izblefirao, podigo ulog u pravom trenutku, istapkao suigrače i otišao.

Pre bih rekao da se zaduživao kod zelenaša, a onda otišao i ostavio pokolenjima da vide šta će da rade s tim kockarskim dugovima.

Sereš za dvesta ko po običaju, ali sam ja večeras dobro raspoložen u ovoj vukojebini pa neću da ti kvarim zadovoljstvo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:15 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
[
A što si ti mladiću nervozan.


Ma ne bre, nisam.
Vaspitavaj decu na najuspešnijima, jer jedino što uspeva jeste uspeh.


Uz svo dužno poštovanje čika ex, ja ću svoje dete (za sada jedno, a daće Bog biće još) da vaspitavam na nekim drugim premisama.

nače voli te tvoj čika Ex


ma volim i ja tebe

al ono, kao pričamo, razmenjujemo mišljenja i tako...
EL EN EL EN 00:17 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
Da oni nisu nama dali obeleženi špil...

To je čar igre. Kombinacija u kombinaciji. Savršena prevara. I da znaš to je dar božiji to se ne može naučiti.


E, to nije to. U obeleženom špilu nema čari igre
i tu se dar ne ispoljava !
kukusigameni kukusigameni 00:17 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

omega68
Nemački etnograf Karl fon Cernig

Cerski?
expolicajac expolicajac 00:18 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

omega68

"Jebote" Google
expolicajac expolicajac 00:20 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

E, to nije to. U obeleženom špilu nema čari igre
i tu se dar ne ispoljava !

Vidi se da nisi igrao poker, ali nema veze.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:20 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Gde ti u mojom komentarima vidiš odbojnost prema bilo kome, leba ti?
To što ti sebi daješ za pravo da uređuješ školstvo u drugim državama je problem, a ne to što ja smatram da Hrvati imaju pravo da u svojim školama rade onako kako oni misle da treba, a ne da im po nekim srpskim blogovima neke Karagaće uređuju sistem.

Neću da grešim u ovima ne ali tema je kako se na postjugoslovencskim prostorima i čemu uče deca, kakvi su udžbenici a ne da li je trebalo praviti Jugoslaviju 1918.godine. Uostalom ti i takvi udžbenici su nastali nakon rasturanja Jugoslavije.
Ne uređujem ja ni Hrvatima ni Bosancima ni Srbiji školski sistem samo ukazujem da su svi nakaradni i da se ne razlikuju po lošem.
EL EN EL EN 00:24 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
E, to nije to. U obeleženom špilu nema čari igre
i tu se dar ne ispoljava !

Vidi se da nisi igrao poker, ali nema veze.


Zamislio si me.

Znaš li šta je to, koja je igra.
omega68 omega68 00:24 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Čini mi se da nije lepa edukacija kad se kolegi kaže da ''sere''?
Ili ovo ''jebote''.Možda se piše ''jebo te''?
Evo ti još malo edukacije:

Slovenački naučnik Gregor Krek, profesor Univerziteta u Gracu u svom delu " Einleitung in die slawische Literaturgeschiste, akademische Vorlesungen, Studien und kritische Streifyuge" (Grac,1887.) piše:
" USKORO ĆE DOMAĆA OZNAKA SRBA KAO KOLEKTIVNI NAZIV, KAO NAZIV VELIKE NARODNE JEDINICE, BITI POTISNUTO, A TAKODJE I NAZIV VENETI, DA BI SVE VIŠE USTUPILA MESTO IMENU SLOVEN...." ... kojim se pak označava samo ukupan slovenski zapad,
dok se za istočna plemena pojavljuje ime ANTI / ali, ne prije VI stoljeća nove ere/ ... "
Malo dalje profesor Krek piše:
"IME SRBI, KOJE JE NEKADA označavao SLOVENSKI NAROD (UOPŠTE ) sve se više sužavalo,
i danas ga nose samo stanovnici DVEJU Lužica (Lužički Srbi), i južnoslovenski SRBI na Balkanu.
Za ona prva dva plemena mi kažemo Sorbi (Wendi), samo zato da ih odvojimo (razlikujemo) od Južnih SRBA,
od kojih su VEĆ JEZIKOM prilično RAZDVOJENI. "
Izvor:
Seite 297.
Einleitung in die Slawische Literaturgeschichte, Akademische Vorlesungen, Studien, und kritische Streifzug, II Aufl.,
Graz, 1887.g.
tasadebeli tasadebeli 00:28 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Bili Piton

vrabac_u_steniŠto se tiče Tite eto vam slika uramite je.Titina slika u mom osmom pet beše večito upljuvana od onih duvaljki što su bile tad u modi. Tetkice su nas vazda psovale što su morale da se pentraju po stolicama da ih brišu.Ne znam kako danas s Tominim slikama stoji stvar



Када сабереш шта нам се све догађало у последњих 25 година (а и дуже уназад), права је срећа да нам се у школама свест воздигла до тог нивоа да престанемо по учионицама да качимо слике актуелних председника, па сада изнад табле висе слике Светог Саве, Вука Караџића и Доситеја Обрадовића које клинци не упљувавају из дуваљки јербо и не знају ко су ти намоловани ликови осим што схватају да то нису Џастин Бибер, Бритни Спирс или Хари Потер (мада онако, кад мало боље погледаш, Вук би могао да прође као Бритни Спирс, само му треба везати бркове око главе) ...

Бојим се само да нам не стигне из Министарства просвете допис који ће обавезати школе да изнад табле окачимо слике Чмарка Обрадовића или, не дај Боже, Тинде Ковач Церовић... Е, ондак ћу ја да узмем дуваљку, па пљуц, пљуц, пљуц,...
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:33 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Samo i dalje ostaju bar dva pitanja: ko nas je dovde doveo
i ko će nas odavde izvući da poštujemo i budemo poštovani.

Pa kaži šta misliš ko je doveo i ko može izvesti. Imaš valjda svoje mišljenje.
expolicajac expolicajac 00:36 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

omega68
Čini mi se da nije lepa edukacija kad se kolegi kaže da ''sere''?
Ili ovo ''jebote''.Možda se piše ''jebo te''?
Evo ti još malo edukacije:

Slovenački naučnik Gregor Krek, profesor Univerziteta u Gracu u svom delu " Einleitung in die slawische Literaturgeschiste, akademische Vorlesungen, Studien und kritische Streifyuge" (Grac,1887.) piše:
" USKORO ĆE DOMAĆA OZNAKA SRBA KAO KOLEKTIVNI NAZIV, KAO NAZIV VELIKE NARODNE JEDINICE, BITI POTISNUTO, A TAKODJE I NAZIV VENETI, DA BI SVE VIŠE USTUPILA MESTO IMENU SLOVEN...." ... kojim se pak označava samo ukupan slovenski zapad,
dok se za istočna plemena pojavljuje ime ANTI / ali, ne prije VI stoljeća nove ere/ ... "
Malo dalje profesor Krek piše:
"IME SRBI, KOJE JE NEKADA označavao SLOVENSKI NAROD (UOPŠTE ) sve se više sužavalo,
i danas ga nose samo stanovnici DVEJU Lužica (Lužički Srbi), i južnoslovenski SRBI na Balkanu.
Za ona prva dva plemena mi kažemo Sorbi (Wendi), samo zato da ih odvojimo (razlikujemo) od Južnih SRBA,
od kojih su VEĆ JEZIKOM prilično RAZDVOJENI. "
Izvor:
Seite 297.
Einleitung in die Slawische Literaturgeschichte, Akademische Vorlesungen, Studien, und kritische Streifzug, II Aufl.,
Graz, 1887.g.

Od kad su ti oduzeli autorsku postao si baš neki ...
Vidiš i sam da je sve zajebancija. Pokušavam da vratim duh ovom blogu. Jeste malo vulgarno ali ima efekta. Lakoća igre daje uspeh. Mi nećemo preživeti kao narod ako imao ozbiljne face i mrgodimo se. Veliki narod nema potrebe da o tome priča, ON RADI. Mi smo postali patoliški neradnici koji se stalno opravdavamo velikim zaverama a ništa ne radimo na sebi.
Koliko pomaže svom narodu što stalno izučavaš istoriju a ne shvataš da je sudbina naroda srpskog u budućnosti. Biti spreman za budućnost, to je sve. Mi nismo spremni za budućnost jer još uvek gledamo unazad.
I zato dragi moj blogokolega kad upoznaš čar matematike bićeš mnogo bolji Srbin nego da znaš odakle smo. Moj mlađi sin je na Mašinskom u Nišu. Od 240 upisanih studenata 20 je položilo kolokvijum iz matematike. Svih 240 su veliki Srbi ali samo 20 tih velikh Srba ima verifikaciju da izađe na liniju "neprijateljima". Zamisli se malo oko toga i deci redovno puštaj Džini.
Bili Piton Bili Piton 00:40 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man

Svoji smo na svome, svakoima svoju državu i to je nabolje.


Vidi, i meni se oduvek - zbilja oduvek - povraćalo na ono u sedam osmina "jugoslavijooo, jugoslavijooo" (od vardara pa do triglava). To nije sporno.

Ali, kad kažem da je "Srbima tada bilo najbolje" imam u vidu kulturni prostor. U Opatiji, koju sam pomenuo, održavalo se, poslednjih jugoslovenskih decenija, nešto jako lepo - takozvana Tribina Muzičkog Stvaralaštva Jugoslavije, gde su srpski savremeni kompozitori učestvovali, svake godine sa svojim novim delima, u nemalom broju, kao neka vrsta neoficijelne srpske reprezentacije. I to su uspešno učestvovali - bili su em najbrojniji em po mom subjektivnom uverenju najtalentovaniji (ovaj utisak bi se potvrdio svake godine sa svakom novom Josipovićevom kompozicijom)

Raspadom tog prostora, mi, zaludni Srbi koji se bavimo savremenom ozbiljnom muzikom izgubili smo mogućnost da nam se muzika tamo (i ne samo tamo) čuje i vrednuje. Izgubili smo i tu dobru priliku da s nekim drugim merimo snage (zdrava konkurencija i takmičarski duh). Slično je i sa filmskim festivalom u Puli. Budući da se i jedna i druga manifestacija održavaju i dan danas (samo bez nas, i ne zovu se više "jugoslovenskim" već "hrvatskim" manifestacijama, to je jedina razlika) - ne mogu da se otmem utisku da smo na nekom gubitku.
EL EN EL EN 00:41 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća
Samo i dalje ostaju bar dva pitanja: ko nas je dovde doveo
i ko će nas odavde izvući da poštujemo i budemo poštovani.

Pa kaži šta misliš ko je doveo i ko može izvesti. Imaš valjda svoje mišljenje.


Nije naucno utemeljeno,
a ima ovde i pametnijih od mene po ovom pitanju.
omega68 omega68 00:52 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

a ne shvataš da je sudbina naroda srpskog u budućnosti.

naravno, inače jako mudro.
Ali, ko poznaje prošlost može da kontroliše budućnost ili tako nekako reče jedan pametan čovek.
A možemo da počnemo i da poredimo sinove i ko kakve rezultate postiže.
Ja mom ( sinu ) puštam samo ''Oj vojvodo Snđeliću''
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:54 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Bili Piton
hoochie coochie man

Svoji smo na svome, svakoima svoju državu i to je nabolje.


Vidi, i meni se oduvek - zbilja oduvek - povraćalo na ono u sedam osmina "jugoslavijooo, jugoslavijooo" (od vardara pa do triglava). To nije sporno.

Ali, kad kažem da je "Srbima tada bilo najbolje" imam u vidu kulturni prostor. U Opatiji, koju sam pomenuo, održavalo se, poslednjih jugoslovenskih decenija, nešto jako lepo - takozvana Tribina Muzičkog Stvaralaštva Jugoslavije, gde su srpski savremeni kompozitori učestvovali, svake godine sa svojim novim delima, u nemalom broju, kao neka vrsta neoficijelne srpske reprezentacije. I to su uspešno učestvovali - bili su em najbrojniji em po mom subjektivnom uverenju najtalentovaniji (ovaj utisak bi se potvrdio svake godine sa svakom novom Josipovićevom kompzicijom)

Raspadom tog prostora, mi, zaludni Srbi koji se bavimo savremenom ozbiljnom muzikom izgubili smo mogućnost da nam se muzika tamo (i ne samo tamo) čuje i vrednuje. Slično je i sa filmskim festivalom u Puli. Budući da se i jedna i druga manifestacija održavaju i dan danas (samo bez nas, i ne zovu se više "jugoslovenskim" već "hrvatskim" manifestacijama, to je jedina razlika) - ne mogu da se otmem utisku da smo na nekom gubitku.


ma da, to je poenta.
prosto, svi mi pojedinačno smo mnogo mali. i u toj varijanti nema nikakvog razvoja, prosperiteta.
treba održati opreznost na osnovu jugoslovenskog iskustva, ali zatvarnje u sopstveni tor može samo biti kontraproduktivno.
samo, ako pričamo o nekoj saradnji i integracijama (balkanskim, nezavisno od EU) ja bih pre sada gledao ka Sofiji ili čak Tirani (o, da) nego ka Zagrebu.

P.S.

naravno, pod "integracijama" ne mislim nešto poput nove "jugoslavije"
expolicajac expolicajac 00:58 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ja mom ( sinu ) puštam samo ''Oj vojvodo Snđeliću''

Ja se na tog alkoholičara ne palim
"Mene me više inspirišu ovakvi"
Bili Piton Bili Piton 01:23 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

vrabac_u_steni
ja bih pre sada gledao ka Sofiji ili čak Tirani (o, da) nego ka Zagrebu.



Hteli mi to da priznamo ili ne, Zagreb nam je najbliži, ako ni zbog čega drugog onda zato što tamo naš maternji jezik savršeno dobro razumeju i obrnuto.

A bio je i ostao vrlo značajan kulturni centar, svidjalo nam se to ili ne.

Zatvaranje u sopstveni tor nije samo kontraproduktivno, ja mislim da je pogubno. Dobijamo privid da smo dovoljni sami sebi, jedini i najbolji, bez prilike da to praktično i proverimo, što svakako nije baš zdravo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:27 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ali, kad kažem da je "Srbima tada bilo najbolje" imam u vidu kulturni prostor. U Opatiji, koju sam pomenuo, održavalo se, poslednjih jugoslovenskih decenija, nešto jako lepo - takozvana Tribina Muzičkog Stvaralaštva Jugoslavije, gde su srpski savremeni kompozitori učestvovali,


Ma napravicemo mi bolje i starije festivale, i ima bre da nas mole da im dozvilmo da dođu, al mi ćemo tvrda srca biti :)
Samo kad se Jugoslavije ratosiljasmo sad ćemo sve lako.

A sad ozbiljno, stvarno je besmisleno tvrditi da ne postoji ni jedan segment koji je bolje funkcionisao u Jugoslaviji, i kome Jugoslavija nije bolji ambijent.
Naravno da je takvih segmenata postojalo.
Ali država ipak mora funkcionisati kao celina, nije dovoljno da samo pojednine oblasti perfektno funkcionišu, a tu je Juga imala slabu tačku.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:35 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Bili Piton
vrabac_u_steni
ja bih pre sada gledao ka Sofiji ili čak Tirani (o, da) nego ka Zagrebu.



Hteli mi to da priznamo ili ne, Zagreb nam je najbliži, ako ni zbog čega drugog onda zato što tamo naš maternji jezik savršeno dobro razumeju i obrnuto.


Što se mene tiče bar po pitanju maternjeg jezika ovo ne mož` biti tačnije, pokojna keva mi `rvatica i samim tim mi je gomila rodbine baš u tom Zagrebu ili u neposrednoj okolini.

Ali po pitanju strateškog srpskog orjentisanja, kako ekononomskog, kako kulturnog, nisam baš siguran.
Bili Piton Bili Piton 02:07 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge


Namerno sam napisao "maternji" da bih eskivirao da ga ikako drugačije nazovem, da se to ne bi razvilo u trol koji ima vrlo malo veze s temom Ja uvek kažem da govorim i pišem srpski, a kako će neko drugi da nazove taj jezik sve mi jedno. Kao što pretpostavljam da je Nemcima svejedno što Švajcarci svoj nemački zovu Swiss German (ili tako bar piše u brošurama na engleskom koje dele po svojim avionima).

Što se tiče strateške orijentacije, priznajem da sam tu dosta nepametan, bojim se da nemamo baš suviše manevarskog prostora, a u stalnoj smo opasnosti da na svoje interese gledamo mnogo više kroz emotivnu nego kroz racionalnu prizmu.
mikimedic mikimedic 02:45 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ja uvek kažem da govorim i pišem srpski, a kako će neko drugi da nazove taj jezik sve mi jedno. Kao što pretpostavljam da je Nemcima svejedno što Švajcarci svoj nemački zovu Swiss German (ili tako bar piše u brošurama na engleskom koje dele po svojim avionima).


da znas da si u pravu - i stvarno bi imalo smisla da hrvati svoj jezik zovu hrvatskim srpskim (bas kao sto su ga ranije zvali). svajcarci su dobar primer.

inace, mnogo je veca razlika izmedju svajcarskog nemackog i nemackog, nego sto je izmedju hrvatskog srpskog, i srpskog.
milisav68 milisav68 09:05 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Bili Piton

Lično mislim da Srbima nikada nije bilo tako dobro kao u Jugi, niti će im ikada više ponovo biti tako dobro.

Pa znaš kako, i najpijanijima je žurka uvek uspela.

Mislim, i sad možeš da založiš kuću/stan, pa da podigneš kredit i da živiš na nivou, samo što će posle banka da traži svoje, a nema galopirajuće inflacije da pojede vuk magarca (jer je sve u čvrstoj valuti)....`75-te sam dobijao 10 dinara za doručak (burek, jogurt, i neki slatkiš posle škole), a `85-te mi je za to trebalo skoro 1000 dinara.....`87/8 vojnička plata 5000 dinara - solidan ručak u kafani sa 2-3 piva....

Najgore od svega je što ljudi koji su najodgovorniji za to, primaju penzije od 1000 evra, a deca "običnih" ljudi (koji se nisu ništa ni pitali) rade za po 200-300 evra, ako imaju sreće da imaju posao, ili ih izdržavaju ti isti roditelji sa penzijama od 100-200 evra.....
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:18 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Od kad su ti oduzeli autorsku postao si baš neki ...
Vidiš i sam da je sve zajebancija. Pokušavam da vratim duh ovom blogu. Jeste malo vulgarno ali ima efekta. Lakoća igre daje uspeh. Mi nećemo preživeti kao narod ako imao ozbiljne face i mrgodimo se. Veliki narod nema potrebe da o tome priča, ON RADI. Mi smo postali patoliški neradnici koji se stalno opravdavamo velikim zaverama a ništa ne radimo na sebi.
Koliko pomaže svom narodu što stalno izučavaš istoriju a ne shvataš da je sudbina naroda srpskog u budućnosti. Biti spreman za budućnost, to je sve. Mi nismo spremni za budućnost jer još uvek gledamo unazad.
I zato dragi moj blogokolega kad upoznaš čar matematike bićeš mnogo bolji Srbin nego da znaš odakle smo. Moj mlađi sin je na Mašinskom u Nišu. Od 240 upisanih studenata 20 je položilo kolokvijum iz matematike. Svih 240 su veliki Srbi ali samo 20 tih velikh Srba ima verifikaciju da izađe na liniju "neprijateljima". Zamisli se malo oko toga i deci redovno puštaj Džini

Upravo tako
EL EN EL EN 10:22 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća
Samo i dalje ostaju bar dva pitanja: ko nas je dovde doveo
i ko će nas odavde izvući da poštujemo i budemo poštovani.

Pa kaži šta misliš ko je doveo i ko može izvesti. Imaš valjda svoje mišljenje.


Pred ovog navedenog , čini mi se da je ostalo nerazjašnjeno
da li kritika jugoslovenske ideje predstavlja nacionalizam.

Namerno sam izostavio obaležje nacije jer
ona (kritika ) može doći sa raznih strana.

EL EN
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:25 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ja mom ( sinu ) puštam samo ''Oj vojvodo Snđeliću''

a kad si tako veliki poznavalac i zaljubljenik u našu istoriju, onda prvo kaži sinu i istinu zašto je Sinđelić tako završio, ko ga je i zašto ostavio na cedilu.
Inače, verujem da znaš da je ta romantizirana istorija koju ti ističeš kao i ona kojom se ponose Hrvati i svi ostali čuvari i glorifikatori nacionalnih istorija , a zapravo naciona, dakle da su to uglavnom istorije dinastija, vladara a ne naroda.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:31 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

da li kritika jugoslovenske ideje predstavlja nacionalizam.

ne uvek, ali su najglasnije kritike one koje polaze upravo sa pozcija nacionalizma i šovinizma.
EL EN EL EN 10:41 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća
da li kritika jugoslovenske ideje predstavlja nacionalizam.

ne uvek, ali su najglasnije kritike one koje polaze upravo sa pozcija nacionalizma i šovinizma.


Te najgasnije obično imaju i druge atribute,
kao na primer neutemeljene , primitivne i td.

Međutim po mom nekom sudu često kritike jugoslovenske ideje koje
nisu nacionalističke dobiju olako epitet da su nacionalističke i šovinističke .
dragan7557 dragan7557 10:43 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

EL EN
Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man
...
Eto, natera me da malo pažljivije pročitam blog.
...



Nadam se da nije bilo naporno,

Ono što jes, jes, Sizifovski pos'o! Al' nekako ga otalja bre!

cerski
EL EN EL EN 10:51 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

dragan7557
EL EN
Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man
...
Eto, natera me da malo pažljivije pročitam blog.
...



Nadam se da nije bilo naporno,

Ono što jes, jes, Sizifovski pos'o! Al' nekako ga otalja bre!

cerski


Pa take su nam teme o sami sebima - teške.
A uostalom sve se otaljava, jedino su izuzeci
bahate otimačine.

EL EN
tasadebeli tasadebeli 11:26 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Bili Piton

Vidi, i meni se oduvek - zbilja oduvek - povraćalo na ono u sedam osmina "jugoslavijooo, jugoslavijooo" (od vardara pa do triglava).



Била својевремено, осамдесетих, нека реклама на радију Студио Б за Југодрво... Дакле:

Југославија, Угославија, Гославија, Ославија, Славија, Лавија, Авија, Вија, Ија, Ја, А!


А зашто увек само Срби овај позив "Југославијо на ноге" декодирају као "Србијо на ноге"? Системска грешка?

Волео бих да си био са мном на дочеку нове 1984. у ЈНА у Илирској Бистрици, Словенија... Од 40 војника у чети, 20 су Шиптари. У поноћ у учионици сви припадници те наше националне "мањине" стоје испред телевизора и не трепћући задивљено гледају и певуше заједно са Бијелим дугметом: "Рока мандољинен, бири бири ћифтелиес..." или тако некако чекајући годину Зимске олимпијаде у Сарајеву...

После тога ми она "Од Вардара па до Триглава..." и није била баш толико одвратна. Нико не може надмашити љигавога Брегу!


dragan7557 dragan7557 11:35 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća 00:20 04.01.2013
Re: Jugoslavijo na noge

Gde ti u mojom komentarima vidiš odbojnost prema bilo kome, leba ti?
To što ti sebi daješ za pravo da uređuješ školstvo u drugim državama je problem, a ne to što ja smatram da Hrvati imaju pravo da u svojim školama rade onako kako oni misle da treba, a ne da im po nekim srpskim blogovima neke Karagaće uređuju sistem.


Neću da grešim u ovima ne ali tema je kako se na postjugoslovencskim prostorima

E pa nisu to postjugoslovenski prostori već još uvek jugoslovenski prostori jer na njima još uvek žive isti jugoslovenski narodi.

Ne konstituiše država narode već narodi konstituišu državu, mada ovim novokomponovanim narodima koji su se navodno sebi sami "desili" to danas nije lako objasniti.

Sav šovinizam koji sebe neuspešno farba kao uspešan nacionalizam je sve te jugoslovenske narode uključujući tu i Kosovske Šiptare odveo bukvalno u propast, kako bi profitirali drugi koji danas vladaju tim prostorima, a što je sad već dobro vidljivo na Kosovu i drugde. Dok druge uljuljkane u svojim "samostalnim" i osobito "suverenim" državama, uključujući tu i Srbe neću ni da spominjem.

Svi ovi jugoslovenski narodi su u samoj Jugoslaviji imali najveći stepen suvereniteta od kog suvereniteta danas nikom od njih nije ostalo ništa.

Današnje umišljene suverene nacionalne državice jugoslovenskih naroda su kolonijalne prćije, prepune novog lumpen proletarijata, i ništa drugo.

Da je Srbija u ovom procesu neokolonizacije, zbog svoje istorijske uloge najgore prošla, bilo je za očekivanje još dalekih osamdesetih.

Glupost koja se prodaje danas, u EU možemo, sa Hrvatima i Slovencima i drugima, da živimo u slozi, a u Jugoslaviji nismo mogli, više ni goveda ne bi usvojila kao istinitu tvrdnju bez postavljanja relevantnih pitanja.

Zašto u EU može a u Jugoslaviji nije moglo?

Odgovor je veoma prost, ali nije za svakog

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:20 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Glupost koja se prodaje danas, u EU možemo, sa Hrvatima i Slovencima i drugima, da živimo u slozi, a u Jugoslaviji nismo mogli, više ni goveda ne bi usvojila kao istinitu tvrdnju bez postavljanja relevantnih pitanja.

Tačno, ali je nekima lakše da baljezgaju o tome kako nije valjala Jugoslavija i "sima im daleko lepa kuća" umesto da pogledaju oko sebe gde smo.
A evo jedne realne dijagnoze stanja u srbiji
Puni smo kafića, a nigde fabrika! Ugrožen opstanak nacije.

Miodrag Zec: Puni smo kafića, a nigde fabrika!
BEOGRAD - Ugrožen opstanak nacije.
- Srpski problem je veći nego što političari hoće da ga predstave narodu. Ruši se konstrukcija, a radimo fasadu. Moramo se vratiti na temelj da se kuća ne sruši - koncipirati jeftinu, efikasnu, prosvećenu, nekorumpiranu, održivu državu - kaže u intervjuu za Kurir Miodrag Zec, profesor ekonomije na Filozofskom fakultetu u Beogradu.
♦ Šta je najveći državni problem?
- Kosovo, koje će se pre ili kasnije rešiti. Značajnije, ne valja način kreiranja društvenog proizvoda. Imamo usluge, a nemamo industriju. Ne možeš u gradu imati po 17 kafića, banaka i partija, a nijednu fabriku. Većina ljudi ne plaća porez, najbogatiji su najveći dužnici. Siva i crna ekonomija imaju ogromno učešće, a stvara se klima da će dugovi biti oprošteni. Građani imaju imovinu koja je velika i za evropske prilike - kuće, stanove, vikendice - ali ne i plate i penzije, makar grejanje da plate.
♦ Na šta vam liči srpska privreda?
- Na kazan u koji niko neće ništa da stavi, a svi se bore za kutlaču. Na šleper čiji je motor mali i u kvaru, a karoserija pretrpana (ne)potrebnim stvarima, i svi se bore za volan. Preduzeća imaju pogrešan balans između fiksne imovine i opreme, nemaju adekvatnu proizvodnju i, ako se to ne promeni, kreditima se ne mogu održati. Liče na organizam koji ima loš metabolizam - što više jede, sve je mršaviji. Više trošimo nego što proizvodimo, uvozimo više nego što izvozimo... To stanje je neodrživo, ugrožen je opstanak države i nacije.
♦ Šta je rešenje?
- Treba nam vlada sklona reformama, koja se neće voditi parolom „Ja ću naći pare pa ću dati“, nego ona koja će reći da pare moramo zaraditi. Spisak problema mora visiti na zidu svih kabineta kako bi se svaki ministar svakog jutra pitao šta je juče uradio da se stvari reše.
♦ Ima li ova vlada kapacitet za tu reformu?
- Dačić se bavi problemom KiM i EU, Vučić neophodnom borbom protiv korupcije, a Dinkić ekonomijom, u kojoj su načinjeni najmanji pomaci jer je uspostavljena pogrešna dijagnoza da je naša privreda nelikvidna i da je treba stimulisati kreditima. Zato i lečenje liči na metode iz srednjeg veka: šta god ti fali, daju ti pijavicu - kredit. Kad sve stigne na naplatu, neće biti para, srušiće se sistem.
♦ Ima li izlaza?
- Izlaz je fundamentalna reforma. Mora se krenuti od obrazovanja. Obrazovani su izloženi višegodišnjem egzodusu. Ovo malo što je ostalo nije dovoljno za jedan dobar univerzitet. Treba nam 100 vrhunskih doktora, a proizvodimo ih 1.000, i onda oni najbolji odu na Zapad, a ostaju oni koji, umesto da vade bubreg, seku nogu. Ugledajmo se na Nemačku, koja misli o svom napretku. Oni su u 16. veku imali spravicu za krunjenje kukuruza, a Srbin i dalje dere dlanove. Kad Nemac kolje prase, ima 100 noževa, a Srbin jednim nožem seče slavski kolač, ide u rat, kolje prase.
Pasulj skuplji nego u Azerbejdžanu
♦ Kad će građani živeti bolje?
- Poreska i monetarna politika moraju dati rešenje, inače će u Srbiji ostati poreski korisnici budžeta, a obveznici pobeći. Ne možemo imati male plate, a skup rad - poreze i doprinose. Oborimo poreze na rad. Zar ne možemo proizvesti pasulj jeftinije nego Azerbejdžan? Naš resurs je zemlja.
Samo u Srbiji izvoznici gube
♦ Koje su naše zablude?
- Da su rešeni svi problemi kad dobijete novac, zbog čega srljamo u zaduživanje, čije će rate za naplatu stizati unucima, i da će ulazak u EU rešiti sve naše nedaće. Ključna je zabluda da imate nekvalitetnu privredu, a kvalitetan novac, i da sve poskupljuje, a samo devize, koje su najoskudnije, pojeftinjuju. Mala zemlja nije održiva bez ekspanzije izvoza, a kod nas oni koji uvoze zarađuju, a koji izvoze gube. Nama je Evropa potrebna, ali neće rešiti naše probleme. To moramo sami.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:35 04.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge



Evo najboljeg dokaza za ono što sam tvrdio i tvrdim, da je Jugoslavija katastrofalna greška po Srbe i Srbiju.
Cerski, naravno, nije svesno taj dokaz pružio, ali svejedno, i na nesvesnom mu zahvaljujem.

Kaže Cerski
Ne konstituiše država narode već narodi konstituišu državu, mada ovim novokomponovanim narodima koji su se navodno sebi sami "desili" to danas nije lako objasniti.

On tu, u novokomponovane, trpa one koji su juče takoreći, po prvi put u svojoj istoriji dobili svoju državu (Hrvati, Slovenci), i Srbe koji su svoju državu u pravom smislu imali još u pretprošlom veku.

Da nije bilo Jugoslavije drugu pesmu bi Cerski pevao. Nikako ne bi Srbe mogao strpati u novokomponovane, a ostali ga verovatno ne bi ni zanimali.


dragan7557 dragan7557 17:42 04.01.2013

Re: "suverenitet"

HCM:
Svoji smo na svome,


Jakako bre, jašta, kažu ameri, i grade svoju ambasadu na Dedinju !

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:48 04.01.2013

Re: "suverenitet"

kažu ameri, i grade svoju ambasadu na Dedinju


Da mi bre zabranimo njima da grade ambasade?
I ne samo njima, svima bre da zabranimo!
Šta ko ima da gradi ambasade stranih drzava po Srbiji, Srbija će biti svoj na svome tek kad ni jedna strana ambasada ne bude postojala u njoj.

ps

Cerski, nadam se da je sve ok?
Provereno, pod kontrolom?
Krvni pritisak i to
dragan7557 dragan7557 06:32 05.01.2013

Re: "suverenitet"

hoochie coochie man
kažu ameri, i grade svoju ambasadu na Dedinju


Da mi bre zabranimo njima da grade ambasade?
I ne samo njima, svima bre da zabranimo!
Šta ko ima da gradi ambasade stranih drzava po Srbiji, Srbija će biti svoj na svome tek kad ni jedna strana ambasada ne bude postojala u njoj.

ps

Cerski, nadam se da je sve ok?
Provereno, pod kontrolom?
Krvni pritisak i to

No comment!

cerski
dragan7557 dragan7557 06:51 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

HCM:
Cerski, naravno, nije svesno taj dokaz pružio,


Na tvoju žalost ja sve svesno radim pa i odbijanje komunikacije sa šovinizmom mi je jedna od svesnih radnji.

Uzimati sebi za pravo procenjivanje nečije svesnosti, je uobičajeno vrstan pokazatelj nesvesnosti vlastitih postupaka i njihovih posledica i karakteriše infantilni stadijum razvoja ljudske jedinke.

Uzgred ne bi ti škodilo da pogledaš kada je Srbija postala suverena država, čijom zaslugom posta suverena a čijom zaslugom posta kraljevina.

Naravno možeš i da naučiš da do državnosti i suverenosti Srbije, nije došlo konstituisanjem od strane naroda koje ja spominjem.

Za ostalo:

No comment!

cerski

p.s. Mada, kad bolje razmislim, sve što si napisao zaslužuje repliku:

No comment!
Bili Piton Bili Piton 09:52 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

tasadebeli


После тога ми она "Од Вардара па до Триглава..." и није била баш толико одвратна. Нико не може надмашити љигавога Брегу!



Mrtva trka. Sprdali smo se do naduvanih suza i s jednim i s drugim.
dragan7557 dragan7557 12:37 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
Re: Jugoslavijo na noge

To upćuje na zaključak da je Srbima, i svima drugima, dobro samo u nacionalnoj državi. Jugoslavija to niej bila dakle Srbima tamo nije bilo dobro.


Tužno, jako tužno. Individualni doživlja prevodiš na opšti.

Jebiga ex, šta očekivati od individua koje nisu u stanju da shvate da je višenacionalna država, samo vid nacionalne države?

Kad nedostaju elementarna znanja o nacionalnoj državi, onda je svaka diskusija izlišna.


cerski
expolicajac expolicajac 12:54 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Jebiga ex, šta očekivati od individua koje nisu u stanju da shvate da je višenacionalna država, samo vid nacionalne države?

Kad nedostaju elementarna znanja o nacionalnoj državi, onda je svaka diskusija izlišna.

A bre čičko cerski, demokratija je to. Pravo na mišljenje. Problem je što mi ne prihvatao nikakve kriterijume na osnovu kojih se meri uspešnost država bila ona nacionalna ili višenacionalna. Svakog od ovih "velikih Srba" kad bi ponudio da se preseli u neku drugu državu za 10 puta veća godišnja primanja nego što ih ima u Srbiji, odmah bi spakovalo kovere i otišlo. Naravno mora da se ima neki osnov za takvu ponudu. Većina nikada nije smogla snage da se pogleda u ogledalo a kada se pogledaju vide samo ovo

Ova slika je isključivo namenjena blogokolegama koji vole slikovnice
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:03 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Na tvoju žalost ja sve svesno radim pa i odbijanje komunikacije


Dobro, nego mnogo si mi nešto neodlučan.
Sviđa ti se ono no coment, a sviđa ti se i da komentarišeš.
U mom selu to zovu, ti bi da se ... al da ti ne uđe.


Pazi, u 6.32 si bio uveren da ti se no coment više dopada, ali to te nije držalo ni 20 minuta, pa si ipak u 6.51 shvatio da ti se ipak komentariše.

Nije to dobro cerski, šta se to dešava s tobom?

Ja te se sećam u drugačijem izdanju, sećam se da si bio spreman da učiš.
Kad npr nisi znao da je knez Aleksadar bežao od Srba Turcima, kad si tvrdio da to nije tačno, bilo je dovoljno samo da ti kažem kad je to bilo, i ti si prihvatio da ti je to slabija strana.
Sve mi se čini i da si se zahvalio mada nisam siguran.
A sad se vidim petljaš i u istoriju, kad je Stbija dobila državnost i takoto, a baš si mnogo tanak tu.
Nemoj, nije to lepo.

Moj ti je savet da za sada pišeš no coment, a da u međuvremenu učiš.
A kad naučiš.... preslišaću te.
Toliko si zaslužio, ipak.

Ajd sad da te vidim, dakle sad pišeš "no coment"
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:09 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Kad nedostaju elementarna znanja o nacionalnoj državi, onda je svaka diskusija izlišna.


A bre čičko cerski, demokratija je to. Pravo na mišljenje.


Pa hajde ti Ex objasni ta elementarna znanja koja su potrebna da bi se shvatilo da je Jugoslavija bila nacionalna država evo recimo Hrvata, a da su Hrvati budale koji to nisu shvatali, koji nisu imali ta elementarna znanja, pa su ginuli nebili napravili svoju nacionalnu državu, a već su je imali.
Koja su ta tajna znanja, baš sam rad znati.

Ili i ti samo voliš da imaš mišljenje?
expolicajac expolicajac 19:15 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Pa hajde ti Ex objasni ta elementarna znanja koja su potrebna da bi se shvatilo da je Jugoslavija bila nacionalna država

Bila je nacionalna država JUŽNIH SLOVENA - grupe naroda sa istim poreklom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Bila je nacionalna država JUŽNIH SLOVENA - grupe naroda sa istim poreklom.


Aha.
Ima tu jedan mali problem.
Ne postoji nacija JUŽNI SLOVENI. Nije ni Tita bio svemoguć.
Trudio se jeste da Srbi (naročito oni) prestanu da budu Srbi i da postanu Jugosloveni, al eto ni mu uspelo.
expolicajac expolicajac 21:03 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

hoochie coochie man
Bila je nacionalna država JUŽNIH SLOVENA - grupe naroda sa istim poreklom.


Aha.
Ima tu jedan mali problem.
Ne postoji nacija JUŽNI SLOVENI. Nije ni Tita bio svemoguć.
Trudio se jeste da Srbi (naročito oni) prestanu da budu Srbi i da postanu Jugosloveni, al eto ni mu uspelo.

Svako ima svoje mišljenje. Ti mrziš svoju braću, ja ih poštujem, tu je jedina razlika. Među braćom ima skotova, mrzeli su nas zato što smo bili veći. Postali smo manji zbog naše sujete i pokušaja da nametnemo drugima našu volju po svaku cenu. Uspeli su da nas razoružaju, osiromaše i ponize , ne shvatajući da su u isto vreme sebe osiromašili i ponizili zbog toga što su saveznike tražili među moćnima koji su tu pomoć znali dobro da naplate. Proći će vreme, tebe i mene neće biti ali će ostati to da mi imamo isti genetski kod. Kakvi će vetrovi da zaduvaju niko nezna. Možda će tvoji i moji praunuci da budu ponosni na svoje slovensko poreklo i da sa nekom braćom u tome nađu zajedničke interese. Nama je to trenutno neverovatno, ali upravo zato treba biti spreman za svaku opciju i držati vrata odškrinuta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:08 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Ti mrziš svoju braću


Molim!?

Znaš šta Ex, da li je Jugoslavija bila nacionalna država ili nije, uopšte nije stvar nečijeg mišljenja, nego znanja.
Ali, meni ne smeta to što ti to ne znaš a ipak hoćeš da imaš mišljenje, ali mi smeta kad izmišljaš da ja nekoga mrzim.

EL EN EL EN 22:01 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac

....
Proći će vreme, tebe i mene neće biti ali će ostati to da mi imamo isti genetski kod. Kakvi će vetrovi da zaduvaju niko nezna. Možda će tvoji i moji praunuci da budu ponosni na svoje slovensko poreklo i da sa nekom braćom u tome nađu zajedničke interese. Nama je to trenutno neverovatno, ali upravo zato treba biti spreman za svaku opciju i držati vrata odškrinuta.


Svaka nacija je kroz istoriju prolazila kroz razna iskusenja,
a pogotovu mali kao sto smo mi. U pravu si o tom neverovatnom.
Dogadjaje a pogotovu njihove posledice je nemoguce predvideti.
Ko je 1915te u Srbiji mogao imati viziju države SHS,
ili pak ko je 1980 moga predpostaviti sta će sa SFRJ biti za samo
nesto vise od 10 godina.

I ova tema, čemu učiti decu i ko ih uči je po meni
mnogo šira od pitanja komisije koja bira udžbenika.

Ajde opet da ne pitam ko nas zaglupljuje,
već da pitam ko nam dobro zbori i koje ideje treba slediti.

Da li mi imamo ikakav izbor u ovoj globalizaciji
i koliki je realan prostor u kome mi sami možemo nešto da biramo.

EL EN




Milan Karagaća Milan Karagaća 22:15 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Da li mi imamo ikakav izbor u ovoj globalizaciji
i koliki je realan prostor u kome mi sami možemo nešto da biramo.

možemo da biramo da izaberemo da stvari posmatramo realno onakve kakve jesu bez obzira da li se njima ponosimo ili stidimo, pa tako rasčistimo sa prošlošću i, poštujući je i dalje biramo budućnost upravo onakvu kakva je moguća i realna u tom i takvom svetu globalizacije.Najgora varijanta je da umesto toga izaberemo romantičnu prošlost i zatvaranje u nju sa pričama da će se vratiti koje samo zaglupljuju.
expolicajac expolicajac 22:18 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

već da pitam ko nam dobro zbori i koje ideje treba slediti.

Kad bih znao odgovor, rado bih ga podeli sa svima. Budućnost ljudske vrste je nizvesna. Što više znanja stičemo postajemo arogantniji, ne poštujemo prirodne zakone iako smo upravo ta znanja i stekli posmatrajući prirodu. A onda jedan mali neuki narod koji zbog ogromnog neznanja onih koji ih vode treba sebi da postavi pitanje "koju ideju treba da sledi". Mi nemamo elitu. Imamo zbirište sitnih kompleksiranih marginalaca koji rade sve da bi njihovi mali životi ostali zapisani u istorijskim udžbenicima ili da zadovolje svoje niske strasti. Oni ne vide, ne čuju i ne žele da to priznaju. Treba sve prepustiti mladim ljudima. Pa šta urade, neka urade, makar neće moći da se pozivaju na ograničenja koja su im nametnuli stariji.
dragan7557 dragan7557 22:43 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac:
Mi nemamo elitu. Imamo zbirište sitnih kompleksiranih marginalaca koji rade sve da bi njihovi mali životi ostali zapisani u istorijskim udžbenicima


Misliš ovako:


"Četnici su bili jako osetljivi na partizansku izdaju i jako su je strogo kažnjavali.
Najčešće pred strojem na glavnim gradskim trgovima, hladnim oružjem, uz masovno odobravanje okuoljenog naroda"

A platiće ovakve:
A evo još jedan primjer,ovo npr. piše prof. dr Kosta Nikolić.

da ih opiše ovde:
u Istoriji za IV razred gimnazije.

A posle će nsarski (ovaj mu je isto-rangirani naučni kolega) da meni objasni da me nažalost nauka demantuje!?

cerski

p.s. Nenade ništa lično.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:53 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

već da pitam ko nam dobro zbori i koje ideje treba slediti.


To pitanje svako sebi postavlja i svako nađe odgovor za sebe.
A koji odgovor se prihvata kao tačan se proverava na izborima.
Drugi mehanizam nije dobar, jer taj drugi mehanizam vodi u tiraniju onoga za koga se odluči.
Komunisti su mislli da im Tita, Staljin, Pol Pot i ostali dobro zbore, da njihove ideje treba slediti i evo nas gde smo zabasali sledeći takve ideje.
Nema vođa, nema idealnih rešenja, nema savršenih ideja, sve što imamo je sopstveni razum i mehanizam da svako od nas kaže sta misli da je najbolje,
Posle se prebrojimo i to je to.

Demokratija je ta ideja koju teba slediti, s tim što ni demokratija nije gotov alat kojim se svi problemi rešavaju, već i nju treba usavršavati, graditi, težiti idealnoj.
To je ta ideja a ne neki mudrac koga trebamo da sledimo.
EL EN EL EN 22:54 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Milan Karagaća

možemo da biramo da izaberemo da stvari posmatramo realno onakve kakve jesu bez obzira da li se njima ponosimo ili stidimo, pa tako rasčistimo sa prošlošću i, poštujući je i dalje biramo budućnost upravo onakvu kakva je moguća i realna u tom i takvom svetu globalizacije.


Načelno je tako.

Ali šta znači rasčistiti sa prošlošću i poštujući je birati realnu mogućnost. Koji je taj deo koji treba razačistiti i na osnovu čega.

Dalje, ne znam šta će dalja globalizacija doneti. Negde sam čitao
o višepolarnom svetu ( uprošćeno opstaće samo one mele nacije
koje budu pod okriljem nekoliko centara moći USA ; EU ; Rusije; Kine;
verovatno i neka asocijacija u Južnoj Americi) i da li je to tako.
Ako jeste šta možemo birati, kaptalizam je izabran , na sreću nema
da se bira između partizana ili četnika, izbor oko odnosa prema crkvi nema
neke velike posledice, uz svu žuč koja se ponekad pojavi.

Milan Karagaća

Najgora varijanta je da umesto toga izaberemo romantičnu prošlost i zatvaranje u nju sa pričama da će se vratiti koje samo zaglupljuju.


To je jasno. Ali to treba razdvojiti od zdravog odnosa prema
prošlosti i gledanja u istoriju zbog budućnosti.
Evo na primer zar ne treba izučavati istoriju Albanaca
ili pak istoriju Crne Gore, koja nam je po prirodi mnogo bliža,
ili pak Makedodije i Bosne i Hercegovine, da bi mogli
zarad svoje bolje budućnosti da se pravilnije orijentišemo
prema njima, posebno uvažavajući činjenicu da u nekima ima
i dosta koji su Srbi.

Ili da izučimo, posle pada Slobodan Miloševića,
zašto demokrtaskim procesima nismo rešili uz pomoć
pre svega zapada, problem Kosova na neki povoljni način,
ili pak da izučimo da li nam je bilo u interesu da budemo
sa Crnom Gorom u državnoj zajednici, ili pak zbog čega njima nije
jer su se tako, uz fer izbore nadgledane od Evrope, izjasnili.

Slezem se da ima sta da se vidi sta je bilo u proslosti bez zaglupljivanja.

EL EN
EL EN EL EN 23:06 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
već da pitam ko nam dobro zbori i koje ideje treba slediti.

... Mi nemamo elitu.
....
Treba sve prepustiti mladim ljudima. Pa šta urade, neka urade, makar neće moći da se pozivaju na ograničenja koja su im nametnuli stariji.


U bre, nisam pretpostavio da će biti ovoliko komentara.

Za elitu se slažem da je nema.

Da se sve prepusti mladima, hmm ne bih se složio.
Treba mudrosti i sve se drugačije gleda sa iskustvom
i mudrošću. Ovo me podseti na reči uvaženog profesora
neću ga pominjati, kada je reako ne mogu se maldi prepustiti sami sebima,
treba ih usmeriti, mislio je na naučne discipline, ali to važi generalno.

Ali opet dolazimo do onog ključnog ko usmerava i njegove vizije i kvaliteta.
Tu je naš problem, nedostatk po meni (koji i nisam više mlad) takvih.

EL EN

EX: Nismo zavrsili oko onoga, na sta te asocira poker sa obeleženim špilom.
expolicajac expolicajac 23:09 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

EX: Nismo zavrsili oko onoga, na sta te asocira poker sa obeleženim špilom.

Morali bi da odigramo tu partiju.
EL EN EL EN 23:13 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac
EX: Nismo zavrsili oko onoga, na sta te asocira poker sa obeleženim špilom.

Morali bi da odigramo tu partiju.


Ma jok, već je odigrana:
"Milosrdni anđeo".
expolicajac expolicajac 23:16 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

EL EN
expolicajac
EX: Nismo zavrsili oko onoga, na sta te asocira poker sa obeleženim špilom.

Morali bi da odigramo tu partiju.


Ma jok, već je odigrana:
"Milosrdni anđeo".

Pročitaj ponovo ovo. Pametan si čovek.

Slučajno 200. Merak mi
milisav68 milisav68 23:20 05.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

EL EN

Ma jok, već je odigrana:
"Milosrdni anđeo".

Usput.
Милосрдни анђео или Операција Милосрдни анђео је погрешан назив који се широко користи у Србији за означавање НАТО бомбардовања Савезне Републике Југославије из 1999. Званични назив који је користио НАТО за бомбардовање био је „Операција Савезничка сила“ (енгл. Operation Allied Force), док се у САД користио назив „Операција Племенити наковањ“ (енгл. Operation Noble Anvil). Иако постоји неколико теорија о настанку назива „Милосрдни анђео“, његово порекло још није са сигурношћу утврђено
EL EN EL EN 00:02 06.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

expolicajac


Pročitaj ponovo ovo.

Slučajno 200. Merak mi


E prijatelju, toga u gimnaziji pre Suvareve reforme je bilo dosta
i iskreno Andrc mi je uvek bio blizi od Krleze (bez primesa nacionalizma)
a na zalost i savremenih primera sam video.

Eto koristi i od mene, za merak, bar za tebe.

El En
omega68 omega68 13:14 06.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

da li nam je bilo u interesu da budemo
sa Crnom Gorom u državnoj zajednici, ili pak zbog čega njima nije
jer su se tako, uz fer izbore nadgledane od Evrope, izjasnili.

?

uz fer izbore nadgledane od Evrope



uz fer izbore


To je bio referendum
Referendum nije bio fer jer se za takva bitna pitanja traži dvotrećinska većina a ne prosta većina kako je to NEFER propisala EU, dakle ne Evropa ver EU ( to je bitna razlika )
Koliko je je taj referendum bio ''FER'' govori podatak koji su se sve kriminalci, uključujući i Šariće, uključili u kampanju sve uz obećanje da će im gresi biti oprošteni.
Svaka ti časta na ''obaveštenosti'' ili prljavom spinovanju, šta god da je.
EL EN EL EN 14:01 06.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

omega68

. . . .
?

To je bio referendum
Referendum nije bio fer jer se za takva bitna pitanja traži dvotrećinska većina a ne prosta većina kako je to NEFER propisala EU, dakle ne Evropa ver EU
. . .
Svaka ti časta na ''obaveštenosti'' ili prljavom spinovanju, šta god da je.


U pravu si za ? zatim referendum je a ne izbori, kao i EU a ne Evropa.
Nije bila prosta vecina vec mislim po nekoj odluci ili stavu EU je 60%.

Nisi osetio, mozda zbog ovih gresaka koje navodis,
da ovo fer uz pomonjanje EU ima cinicnog u sebi.

Ali poenta tog pominjanja CG , nije da ja dajem ocene,
vec da ukazem je neophodno izuciti neke bitne istorijske dogadjaje
mada su ovi bili nedavno, i da to po meni nije zaglupljivanje prosloscu,
vec spoznaja pravih uzroka i okolnosti dogadjaja kpji su znacajni za Srbiju.
Da li je odluka CG iskazana referendumom zbog SM , ili zbog teznje CG gradjana da imaju samostalnu drzavu,
da li je otpor srpskom nacionalizmu ili nesto sasma drugo.

Znaci ispravno tumacenje istorijskih dogadja je preduslov za ispravno buduce orijentisanje.

Zato se ne slazem sa tvojom ocenom da mi je cilj bilo spinovanje.
I na kraju mozda nepotrebno posto si ovo oko CG najvise naveo,
mda iznesem oje misljenje je da je Amerikka i EU dosta ucinila da rezultat
referenduma bude kakav jeste.
Out of Beirut Out of Beirut 17:41 06.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

Милосрдни анђео или Операција Милосрдни анђео је погрешан назив који се широко користи у Србији


Termin "Milosrdni Andjeo" je postojao od samog pocetka intervencije i to kao paralelan naziv. Ovaj termin pominje i Noam Chomsky u svim svojim radovima, u kojima spominje bombardovanje Srbije. Pogledajte clanak na adresi http://pacificfreepress.com/news/1/3927-clintons-long-war-in-serbia-rages-on.html

"Merciful angel" je nezvaničan naziv koji je US State Department nakon trenutka uvođenja uporno počeo da koristi za kompletnu operaciju bombardovanja. Ovaj izraz je naročito ponavljan na CNN-u od strane penzionisanih generala i ostalih tadašnjih gostiju. Upravo taj izraz koji je tada korišćen zato što je bio tako zvučan i pokazuje svu surovost koja je korišćena u tom napadu.
Out of Beirut Out of Beirut 17:56 06.01.2013

Re: Jugoslavijo na noge

ko nam dobro zbori i koje ideje treba slediti.

Нико нема комплетну слику, наравно, али свако може изаћи с неком сугестијом или предлогом; ево имам предлог на шта обратити пажњу:

http://www.scribd.com/collections/3330520/Lazarev-Dijagnostika-karme

http://www.youtube.com/user/bebamur2

Da se sve prepusti mladima, hmm ne bih se složio.
Treba mudrosti i sve se drugačije gleda sa iskustvom
i mudrošću. Ovo me podseti na reči uvaženog profesora
neću ga pominjati, kada je reako ne mogu se maldi prepustiti sami sebima,
treba ih usmeriti, mislio je na naučne discipline, ali to važi generalno.

Не бих се сложио да важи генерално, јер, док се у науци знање увек акумулише, мудрост се у животу често губи. Дугорочни монотони рад, као и велики стрес, производе такво губљење. И мудрост уопште није нужно повезана са старошћу. Често се деси да дете мудрије (дубље, јасније) резонује од одраслих који га окружују.
blogovatelj blogovatelj 22:16 03.01.2013

I ti si dobar

Druže Karagaća, bez obzira na to ko te sve, čemu i iz kakvih udžbenika učio.
omega68 omega68 23:42 03.01.2013

Re: I ti si dobar

Ćuti, zamisli da je morao ovo da uči:
Kada je 1972. Savez komunista kritikovao "Crkvu u Hrvata" zbog nacionalizma, kardinal Kuharić je održao niz oštrih propovedi u zagrebačkoj katedrali, istakavši da "politička vlast nema pravo nametati narodu filozofiju ili svjetonazor". (Godine 1972, 27. aprila, sudija za prekršaje SO Gornji Milanovac Radovan Purić osudio je na mesec dana zatvora vladiku žičkog dr Vasilija (Kostića) zato što je 3. oktobra 1971. u selu Brezni pred oko 1.500 ljudi protestvovao protiv obezbožavanja srbske dece u školama i predlagao za državnu srpsku himnu "Bože pravde". Kuhariću, naravno, nije falila dlaka s glave.) Tomislav Šagi Bunić je 1972. godine, kao ugledan rimokatolički teolog, u "Glasu Koncila" tvrdio da su "Katolička crkva i hrvatski narod nerazdvojni".

Iako je komunistička vlast u Hrvatskoj tražila od Biskupske konferencije da osudi sve terorističke akte ustaške emigracije sprovedene protiv SFRJ od 1968. do 1972. godine, to nije učinjeno. Naprotiv!

Брррр
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:36 04.01.2013

Re: I ti si dobar

ako je komunistička vlast u Hrvatskoj tražila od Biskupske konferencije da osudi sve terorističke akte ustaške emigracije sprovedene protiv SFRJ od 1968. do 1972. godine, to nije učinjeno. Naprotiv!

Ma nije moguće da je to komunistička vlast tražila.???
tasadebeli tasadebeli 00:00 04.01.2013

(Турбо) фолк лингвистика

6. „Srpska ćirilica najidealnije je svjetsko pismo, jer svakom glasu odgovara posebno slovo.“ (Srpski jezik za 9. osnovne, Kovačević-Savić / Promocija vlastite kulture kao najsavršenije)




Зар у Републици Српској имају 9. разред? Дакле, руски систем... Богами, лепо они то одрађују... Кад већ неће Србија да прискочи кад затреба, ту је баћушка... Лепо, паметно и, надасве, корисно...

Сам цитат не вреди ни коментарисати много. У лингвистици нема развијених и неразвијених језика, идеалних и неидеалних писама, то једноставно не постоји. Такви ставови о језику убрајају се у домен тзв. фолк лингвистике.

Ипак, истине ради, морам да поменем и мукотрпни пребројавачки рад једног мог колеге који је на примерцима Енциклопедије Југославије (и још неким обимним књигама) прецизно утврдио да штампањем на ћирилици уместо на латиници може да се уштеди око 20% папира што, признаћете, у глобалној еколошкој кризи није мало... Ако ништа друго, већ видим зелене партије широм света (да, да, и Јошка Фишер и Ал Гор, такође) како се залажу за штампање књига ћирилицом...
expolicajac expolicajac 00:02 04.01.2013

Re: (Турбо) фолк лингвистика

Ипак, истине ради, морам да поменем и мукотрпни пребројавачки рад једног мог колеге који је на примерцима Енциклопедије Југославије (и још неким обимним књигама) прецизно утврдио да штампањем на ћирилици уместо на латиници може да се уштеди око 20% папира што, признаћете, у глобалној еколошкој кризи није мало.

Taso care sve ti dale.
Bili Piton Bili Piton 00:11 04.01.2013

Re: (Турбо) фолк лингвистика

tasadebeli


Ипак, истине ради, морам да поменем и мукотрпни пребројавачки рад једног мог колеге који је на примерцима Енциклопедије Југославије (и још неким обимним књигама) прецизно утврдио да штампањем на ћирилици уместо на латиници може да се уштеди око 20% папира што, признаћете, у глобалној еколошкој кризи није мало...


Meni se čini da uprkos manjem broju slovnih znakova ćirilica zauzima više prostora, prosto su joj slova više "chubby". Nema tih vitkih latiničnih "l" i "i".

Ali, ako ti je kolega seo pa izbrojio...who am I to dis-ag-ree
blue92 blue92 00:22 04.01.2013

- ko ih sve,



vala baš

znam par slučajeva koji rade s decom.

a bolesnici
tasadebeli tasadebeli 00:51 04.01.2013

Re: - ko ih sve,

Bili Piton

Ali, ako ti je kolega seo pa izbrojio...who am I to dis-ag-ree


Бројао човек, најозбиљније, ћирилична и латинична издања истих књига са истом величином слова... Не зна да користи компјутер, када пише чланке за разне часописе, обично му рукопис прекуцава неко од нас из школе. Али га зато није мрзело да пешке броји словне знакове и да рачуна... Шта ћеш, неко буљи у телевизор и изиграва фикус, неко иде на пецање, неко везе гоблене, неко бије жену и децу кад попије, неко броји слова,... Разнијех нас има...


blue92

znam par slučajeva koji rade s decom.

a bolesnici



Па шта ти мислиш, зашто ми имамо толике распусте него да одморимо "натечене живце"... Таки је ред...
Jukie Jukie 08:03 04.01.2013

Re: - ko ih sve,

Mislim da je važnije kako se osećaš dok čitaš nego veličina slova. Probao sam ovde da otkucam nešto na ćirilici i to isto na latinici. Ukupna širina teksta je ista (valjda je tako namešteno na b92), ali latinična slova su mi nekako "lepo" raspoređena i brzo ih čitam, dok su ćirilična slova, pošto su široka, slepljena jedno uz drugo. Takođe ćirilična slova imaju mnogo više uspravnih linija, dok latinična imaju zavijutke tako da se ne smorim načisto dok pročitam pasus teksta i mislim da je ćirilica naporna za oči.
tasadebeli tasadebeli 09:57 04.01.2013

Re: - ko ih sve,

Jukie
Mislim da je važnije kako se osećaš dok čitaš nego veličina slova. Probao sam ovde da otkucam nešto na ćirilici i to isto na latinici. Ukupna širina teksta je ista (valjda je tako namešteno na b92), ali latinična slova su mi nekako "lepo" raspoređena i brzo ih čitam, dok su ćirilična slova, pošto su široka, slepljena jedno uz drugo. Takođe ćirilična slova imaju mnogo više uspravnih linija, dok latinična imaju zavijutke tako da se ne smorim načisto dok pročitam pasus teksta i mislim da je ćirilica naporna za oči.



Па лепо се осећаш и док се возиш аутомобилом или кад се после купања испрскаш дезодорансом, а то што тиме уништаваш озонски омотач, то ником ништа, јел'да?

Шалу на страну, Јуки,и ја сам био убеђен, као и ти и Били Питон, да је немогуће да латиница заузима већи простор зато што и мени она изгледа некако "тања", има мање заобљених знакова. Мој кум је некада, у студентско доба, радио плакате за КСТ и исто то ми је причао када су у питању ћирилица и латиница. Мислим, човек ваљда зна шта прича, бавио се дизајном слова...

А колега је преузео на себе да обави то бројање и рачунање добрим делом и зато што смо се нас двојица пре тога годинама расправљали (ја стално тврдио оно што ми је кум рекао) и мени је колега првом победоносно саопштио резултате свог истраживања, па ме тако ућуткао. (Колега је после то објавио и у неком стручном часопису, али не могу поуздано да се сетим да ли је издање САНУ или Друштва за српски језик или нешто треће...)

Једино што ми пада на памет као разлог зашто латиница (причамо о ћирилици и латиници за српски језик) заузима већи простор од ћирилице јесу диграфи Lj,Nj и Dž, али вероватно ту постоје још неки разлози чим је тај мој колега дошао до таквих резултата.

Зато, Јуки, пређи на ћирилицу, уштедећеш на папиру (знаш колико је то амазонских шума у питању, а престаће да падају и киселе кише), а и мање ћеш кварити тастатуру јербо нећеш морати да удараш дваред по њој за нека слова.


bene_geserit bene_geserit 06:38 05.01.2013

Re: - ko ih sve,

Jukie
... ali latinična slova su mi nekako "lepo" raspoređena i brzo ih čitam, dok su ćirilična slova, pošto su široka, slepljena jedno uz drugo. Takođe ćirilična slova imaju mnogo više uspravnih linija, dok latinična imaju zavijutke tako da se ne smorim načisto dok pročitam pasus teksta i mislim da je ćirilica naporna za oči.

1. Probaj da ne izvlacis generalne zakljucke tipa "cirilica je naporna za oci", pogotovo ne tako glupave. Izmedju ostalog to je individualno i stvar navike (zavisi dobrim delom na kom pismu je neko mahom citao knjige u doba formiranja). Ja sam nekada davno citao cirilicu ~1.5x brze nego latinicu, a i dan danas je citam brze iako je vec godinama gotovo sve sto citam na engleskom a koristim iskljucivo "osisanu" latinicu za pisanje na srpskom.
2. Da li je nesto lakse za citanje zavisi dosta i od koriscenog fonta, ne samo od pisma. Ima fontova koji su meni definitivno "naporni za oci", nisam siguran da li je u pitanju navika ili nesto drugo. Secam se da mi je skoro pod ruke pala neka knjiga na cirilici sa nekim cudnim simbolom umesto slova T, i ja to uopste nisam mogao da citam (navika je cudo).
3. Lingvisti se uglavnom slazu da je srpska cirilica superiorna u odnosu na srpsku latinicu. Koliko je to objektivno ja ne znam, moj subjektivan utisak je da je to tacno, ali Jukie misli drugacije evidentno.
Jukie Jukie 08:04 04.01.2013

100

100.
apostata apostata 10:12 04.01.2013

Prilog temi

Milan Karagaća Milan Karagaća 10:41 04.01.2013

Re: Prilog temi

apostata

Hvala na ovom prilogu koji doista govori sve.
Samo ne znam kako će ga tumačiti ovi mudraci koji tvrde da imamo odličan školski sistem, odlične udžbenike i konačno sreću da nam deca posećuju i veronauku. I neka nam sada kažu nije li ovo nebuloza i ne čini li od dece debile.
P.S
Ako nemate ništa protiv stavio bih ovu sliku u uvodni tekst.
tasadebeli tasadebeli 10:52 04.01.2013

Re: Prilog temi

apostata



Исписниче, можеш ли нам написати из ког извора си преузео ову сличицу са словом Ц? Интересантан је дизајн слова...
apostata apostata 11:00 04.01.2013

Re: Prilog temi

Milan Karagaća

Hvala na ovom prilogu koji doista govori sve.

Nema na čemu
Samo ne znam kako će ga tumačiti ovi mudraci koji tvrde da imamo odličan školski sistem, odlične udžbenike i konačno sreću da nam deca posećuju i veronauku. I neka nam sada kažu nije li ovo nebuloza i ne čini li od dece debile.
P.S
Ako nemate ništa protiv stavio bih ovu sliku u uvodni tekst.

Naravno da nemama ništa protiv.
I ja sam je uzeo sa neta


A evo još jedan primjer,ovo npr. piše prof. dr Kosta Nikolić u Istoriji za IV razred gimnazije.

"Četnici su bili jako osetljivi na partizansku izdaju i jako su je strogo kažnjavali.
Najčešće pred strojem na glavnim gradskim trgovima, hladnim oružjem, uz masovno odobravanje okuoljenog naroda
"

Kolika bitanga treba čovjek da bude pa da ovo napiše.
apostata apostata 11:07 04.01.2013

Re: Prilog temi

tasadebeli

Исписниче, можеш ли нам написати из ког извора си преузео ову сличицу са словом Ц? Интересантан је дизајн слова...


[url=http://www.b92.net/info/emisije/kaziprst.php?yyyy=2002&mm=12&nav_id=80750][/url]


Milan Karagaća Milan Karagaća 11:28 04.01.2013

Re: Prilog temi

http://www.b92.net/info/emisije/kaziprst.php?yyyy=2002&mm=12&nav_id=80750

evo link
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:33 04.01.2013

Re: Prilog temi

Kolika bitanga treba čovjek da bude pa da ovo napiše

taman tolika kolika je on.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:40 04.01.2013

Re: Prilog temi

A evo još jedan primjer,ovo npr. piše prof. dr Kosta Nikolić u Istoriji za IV razred gimnazije.

"Četnici su bili jako osetljivi na partizansku izdaju i jako su je strogo kažnjavali.
Najčešće pred strojem na glavnim gradskim trgovima, hladnim oružjem, uz masovno odobravanje okuoljenog naroda"

Kao u doba Sulejmana Veličanstvenog.
A hladno oružje, pretpostavljam, nije vatreno, što će reći nož, kama, sekira, kolac, vešala.
I sada čika Kosta uči decu kako misu bili krivi koljači već partizani koji su ih kao izdali.
Pa se tek postavlja pitanje, a koga su to partizani i kome mogli da izdaju, što taj idiot ne napisa kako su četnici zarobljene partizane čak i Nemcima predavali kako bi pokazali lojalnost i savezništvo protiv partizana kao zajedničkog neprijatelja Nemaca i četnika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana