Gost autor| Gradjanske inicijative| Ljubav| Porodica| Roditeljstvo

DECA I RODITELJI

razmisljam RSS / 23.01.2013. u 19:21

               Drago mi je što sam u prilici da objavim ovaj tekst koji je napisala naša blogokoleginica kleinemutter.

               Evo šta o temi kažu u jednom članku u Blicu.

               ( Molim vas da ne budete lenji i da priloženi link otvorite, jer daje prilično dodatnih informacija. .)

               A sada Mala Mama:


               Neki roditelji su od života naterani da upoznaju i onu drugu stranu roditeljstva. Tešku i iscrpljujuću, jer njihova deca nikad ne prestanu da sa svojim potrebama budu bebe , neka nikada ne nauče da hodaju, neka da pričaju, da jedu sama.
Roditelji su tu da im očuvaju i sačuvaju te male živote i nađu načina da se raduju s njima i nauče ih onome što deca mogu da savladaju.

 

kids_playing_with_leaves_istock_000_0.jpg 

               Ti roditelji su prinuđeni da nauče posao medicinske setre i budu svom detetu i roditelji i još pet terapeuta ( fizioterapeut, logoped, oligofrenolog, somatoped, učitelj itd. )
               Teško je tako živeti ali život je mio ma kakav bio.

               Roditelji i deca , bolesna uglavnom od retkih i teških bolesti kao i deca sa teškoćama u razvoju usko su povezani i zavisni jedni od drugih u tom čarobnom krugu življenja.

 

               Ovi roditelji su uvek iscrpljeni, jer nikad ne spavaju dovoljno, ne stižu da jedu redovno, nemaju uslova da idu kod lekara, niti da ne paze svoje dete kad su bolesni.
               Dete je od njihove pažnje zavisno 24 sata.
               Ovakvu decu neće niko: ni vrtići, pa ni oni specijalni, ni škole, pa ni one specijalne, niti dnevni boravci.

               Takva deca imaju samo svoje roditelje, jer i rodbina vremenom prestaje da dolazi a bebisiterku naći za ovakvu decu meri se sa dobitkom na lutriji.

               Ovakvi roditelji uglavnom napuštaju svoje poslove i ne bave se svojom profesijom, troše sve pare na dokazane i nedokazane terpaije i žive na ivici bede.

childrenplayingoutside.jpg

               U društvu se prepoznaje servis hranitelja, koji uzima iz sirotišta od strane roditelja napušteno dete i za brigu o tom detetu dobija nadoknadu od države. Tim ljudima je to posao. Ta deca su uglavnom upisana i u vrtiće i u škole i funkcionalnija su od ove o kojoj pišem.

               Roditelji , koji neće da napuste svoju bolesnu decu, nemaju nikakvu pomoć od države, osim nadoknade za tuđu negu i pomoć koja može da iznosi 9.000 dinara ili 24.000 dinara zavisno od stepena invalidnosti. Većina dece uglavnom dobija ovaj iznos od 9.000 jer za veći iznos moraju imati telesno oštećenje 100 % ili 70 % invalidnosti po tri i više osnova, a po prošlogodišnjem izveštaju PIO, u Beogradu ih je samo pedesetoro koja primaju maksimalan iznos..

               Svaki roditelj je dužan da bude hranitelj svom detetu . Ali sistem treba da to dozvoli i roditeljima , koji zbog bolesti dece ne mogu da zarađuju.

 

A-child-playing-outdoors--005.jpg

               Samohrane majke ili očevi sa detetom bolesnim od teške bolesti , koje ima potrebu da roditelj bude uz njega non stop, od čega da žive, kako da zarađuju ili prežive, kako da nabave enormno skupe lekove koji su im neophodni?
               Kome da ostave dete dok rade?

               Socijalni servisi uopšte ne funkcionišu.

               Sve je na roditeljima.

               Roditelji ovakve dece traže da i oni dobijaju pomoć od države i da im se odobri status roditelja- hranitelja, jer bi tako iznos koji bi dobijali bio znatno veći ( oko 40.000 dinara ) i rešio bi im mnoge materijalne probleme koje briga o takvoj deci donosi.

               Zato sakupljaju potpise da bi tražili promenu zakona i odobrenje ovakvog socijalnog servisa.

               Ko želi da im pomogne i podrži ih, može da potpiše peticiju online.

               Svima koji pročitaju ovaj tekst roditelji se zahvaljuju na strpljenju koje su uložili čitajući ga i tako saznali po nešto i o malo drugačijem roditeljstvu, koje je i pored toga što je teško izuzetno lepo i emotivno pravo bogatstvo za ove roditelje , kao i za one , koji Bogu hvala imaju tipične porodice i zdravu decu.

               Link na peticiju:

http://www.peticije24.com/pomoc_roditeljima_dece_sa_invaliditetom.

 

momci_hvala_vam_525612221.jpg&size=article_medium 

 

P.S. Hvala svima koji ste svratili u moje blogodvorište i potrudili se da ovaj tekst pročitate. Nadam se da vas je podstakao da pomognete.

razmisljam

 

 

 



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 19:27 23.01.2013

PRVA

Sad čitam

EDIT:

Uh, pročitala sam.
Prvo, izvini što sam se zatrčala na ovako ozbiljnu temu.

Verovatno i ne mogu da zamislim sa kakvim se problemima sve srećete.

Najmanje što mogu je da potpišem peticiju. Potpisala sam. Naravno.

Iskreno podržavam vašu borbu.

razmisljam razmisljam 19:31 23.01.2013

Re: PRVA

zilikaka
Sad čitam


'Ајде.



EDIT: Хвала за потпис.
mlekac mlekac 01:08 24.01.2013

Re: PRVA

zilikaka


Verovatno i ne mogu da zamislim sa kakvim se problemima sve srećete.

Najmanje što mogu je da potpišem peticiju. Potpisala sam. Naravno.

Iskreno podržavam vašu borbu.



Zilka sve rekla! Potpisala. Drz' te se!
kleinemutter kleinemutter 19:30 23.01.2013

hvala

Hvala ti draga što si sve ovo doradila i objavila.

Ja, da sam samohrana majka sa mojim detetom bi imala problem da odem i kupim hranu.

Zaista je degutantno što društvo dozvoljava da se ovi roditelji ponižavaju i što im je dodatno otežano da žive svoj ionako težak život.

razmisljam razmisljam 19:36 23.01.2013

Re: hvala

kleinemutter


Нема на чему, знаш и сама: ту сам.

А сложиле смо се да треба причати и причати и причати...
Можда неко чији је то посао на крају ипак и чује.

P.S. Заборавих да замолим оне кориснике друштвених мрежа који то желе да учине, да шире линк на Петицију даље.
Хвала.
niccolo niccolo 19:36 23.01.2013

Re: hvala

Ako dobro shvatam, roditelji koji imaju decu kojima je potrebna 24h nega primaju manje nego što primaju negovatelji/hranitelji takve dece? tj. kad imaju hranitelje onda se plaća i roditeljima (po jednom osnovu) i hraniteljima (po drugom)? A sam roditelj ne može da bude hranitelj?
zilikaka zilikaka 19:43 23.01.2013

Re: hvala


Zaista je degutantno što društvo dozvoljava da se ovi roditelji ponižavaju i što im je dodatno otežano da žive svoj ionako težak život.


Da li znaš bar približno koliko porodica prima dodatak za negu deteta?

Pitam iz najbolje namere, jer je kad se boriš za nešto sa državom dobro raspolagati sa što više podataka i imati spreman predlog rešenja.
zilikaka zilikaka 19:47 23.01.2013

Re: hvala

kad imaju hranitelje onda se plaća i roditeljima (po jednom osnovu) i hraniteljima (po drugom)? A sam roditelj ne može da bude hranitelj?


Mislim da se u slučaju kad dete nije u porodici roditljima ne plaća ništa, ali se zato plaća hranitelj.

Ono što je neprihvatljivo je da roditelj ne može da prima istu nadoknadu kao hranitelj, već mnogo manje.

Time država zapravo šalje poruku da je za nju prihvatljivije da se o deci staraju hranitelji a ne roditelji.
razmisljam razmisljam 19:47 23.01.2013

Re: hvala

niccolo


Тако сам и ја схватила. Родитељи једноставно хоће да добију могућност да постану хранитељи и тако уз финансијску подршку коју та категорија добија за посао којим се бави, реше проблеме на тај начин што ће моћи са мање стреса изазваног недостатком новца да остану код куће и посвете се детету, уместо што се сада довијају како знају и умеју.
Надам се да ће Мала Мама то боље да ти објасни, мада због силних обавеза које има највероватније неће моћи да учествује у разговору онолико колико би желела.
milisav68 milisav68 20:20 23.01.2013

Re: hvala

niccolo
Ako dobro shvatam, roditelji koji imaju decu kojima je potrebna 24h nega primaju manje nego što primaju negovatelji/hranitelji takve dece?

Da, i ne samo takve dece.

Dodatak za pomoć i negu drugog lica iznosi maksimalno 23.000 dinara, a hraniteljska porodica prima 13.778 (jedno dete), i 8.479 dinara (dvoje i više dece, i uplaćuje se socijalno i penziono), a lica koja neguju druga lica, stiču pravo na penziju nakon 15 godina nege drugog lica.

link
kad imaju hranitelje onda se plaća i roditeljima (po jednom osnovu) i hraniteljima (po drugom)

Ne, kada dete sa posebnim potrebama živi sa roditeljima, onda eventualno može da dobije asistenta koji ima neko radno vreme, i radi za neku platu, a roditelji primaju dodatak za pomoć i negu.
A sam roditelj ne može da bude hranitelj?

Ne može.

zilikaka

Da li znaš bar približno koliko porodica prima dodatak za negu deteta?

U aprilu ove godine sa računa Ministarstva rada uvećani dodatak za pomoć i negu drugog lica, koji iznosi 22.997 dinara, isplaćen je na 32.684 adrese i za to je, samo u tom mesecu, potrošen 501 milion dinara - računaju u ovom ministarstvu.

Novosti
kleinemutter kleinemutter 20:24 23.01.2013

Re: hvala

U aprilu ove godine sa računa Ministarstva rada uvećani dodatak za pomoć i negu drugog lica, koji iznosi 22.997 dinara, isplaćen je na 32.684 adrese i za to je, samo u tom mesecu, potrošen 501 milion dinara - računaju u ovom ministarstvu.



Tuđu negu i pomoć primaju i odrasla invalidna lica.Njih ima najviše. Ovo nije podatak za decu.Dece je veoma malo.

50 task dece prima taj uvećani dodatak u gradu Bg.Pio je to saopštio prošle godine u nekoj emisiji na rts

kleinemutter kleinemutter 20:27 23.01.2013

Re: hvala

Ne, kada dete sa posebnim potrebama živi sa roditeljima, onda eventualno može da dobije asistenta koji ima neko radno vreme, i radi za neku platu, a roditelji primaju dodatak za pomoć i negu.



Može, ali ne dobija.

Ima u zakonu o socijali predviđena pomoć u kući u trajanju od dva sata i precizirano je da je samo za osobe iznad 18 godina i to telesne invalide.
I to je pomoć da im se ode do radnje ili plate računi.
kleinemutter kleinemutter 20:29 23.01.2013

Re: hvala

Time država zapravo šalje poruku da je za nju prihvatljivije da se o deci staraju hranitelji a ne roditelji.


Da . To je baš tako.

razmisljam razmisljam 20:54 23.01.2013

Re: hvala

milisav68


Хвала на информацијама.
natasavb natasavb 22:59 23.01.2013

Re: hvala

50 task dece prima taj uvećani dodatak u gradu Bg.Pio je to saopštio prošle godine u nekoj emisiji na rts


A kriterijum mi po kojima se dobija mi uopste nisu jasni i rekla bih da zavise od procene sluzbenika kod koga dospe tvoj zahtev.
Desava se da neko dobije, a neko ne dobije, a deca imaju istu dijagnozu.
razmisljam razmisljam 00:44 24.01.2013

Re: hvala

natasavb

A kriterijum mi po kojima se dobija mi uopste nisu jasni i rekla bih da zavise od procene sluzbenika kod koga dospe tvoj zahtev.
Desava se da neko dobije, a neko ne dobije, a deca imaju istu dijagnozu.


Наташа, потпуно је поражавајуће колико је све подложно некаквој слободној процени и нечијој доброј вољи.
И зато сте у праву и ти, и Мала Мама, и сви остали који инсистирате на томе да се прича и прича и прича... Пре или касније, жамор ће постати толико јак да ће неко морати да реагује.
Свима вама који се борите,теби и Алекси .
milisav68 milisav68 08:45 24.01.2013

Re: hvala

kleinemutter
Time država zapravo šalje poruku da je za nju prihvatljivije da se o deci staraju hranitelji a ne roditelji.


Da . To je baš tako.


Da.
Nigde na netu ne može da se nadje zvanična informacija, ali sam našao članak iz Pressa iz 2009. godine, gde ima šire objašnjenje (znam neke ljude koji su hranitelji pa mi je bila sumnjiva cifra iz linka koji sam dao - oni to rade odavno, čuveno selo po tome - Miloševac).

Mesečna naknada za hraniteljstvo, kao i sve druge nadoknade koje hranitelji dobijaju za dete ili svoj rad, novina su u načinu finansiranja hraniteljstva i na nivou su najboljih svetskih rešenja. Postoji niz prava koje dete i hranitelj ostvaruju po osnovu hraniteljstva. Za troškove izdržavanja za jedno dete hranitelj redovno mesečno dobija 17.852 dinara, a za svoj rad još oko 10.114 dinara, plus džeparac ako je dete školskog uzrasta, što ukupno iznosi oko 30.000 dinara mesečno. Ovaj iznos se uvećava za prevoz deteta ako putuje u školu van svog mesta, knjige, ekskurzije... Ako je dete o kojem hranitelj brine ometeno u razvoju ili ima neke zdravstvene probleme, ovaj iznos može se uvećati do 50 odsto od naknade za izdržavanje deteta - kaže Grujićeva.
Naša sagovornica ističe da je posebnim pravilnikom predviđeno šta sve hraniteljska porodica mora da obezbedi za dete o kojem preuzima brigu.

Ove cifre su uvećane danas za 20-30%.

Napravljen je čitav "biznis" od toga jer su oduzimali ljudima decu (koji su ostali bez stalnih prihoda) i dodeljivali ih nazovi hraniteljima.

Danas (2009) je u Srbiji 4.250 dece na smeštaju u 3.500 hraniteljskih porodica, dok je 2003. bilo 1.795 dece
n Oko 800 hraniteljskih porodica procenjeno je kao podobno za hraniteljstvo i trebalo bi da uskoro dobiju decu, a oko 1.200 porodica je u postupku procene opšte podobnosti za hraniteljstvo


Press

edit.

27.03.2012
Hranitelji za svoj "posao" svakoga meseca dobijaju "platu" od 11.000 dinara za prvo dete, a za svako sledeće po još 6.500. I deci u tim porodicama je zagarantovan džeparac, po 21.000 dinara mesečno, s tim da onima sa smetnjama u razvoju pripada i određeni dodatak od 3.500 do 10.000 dinara.


B92
kleinemutter kleinemutter 08:55 24.01.2013

Re: hvala

A kriterijum mi po kojima se dobija mi uopste nisu jasni i rekla bih da zavise od procene sluzbenika kod koga dospe tvoj zahtev.
Desava se da neko dobije, a neko ne dobije, a deca imaju istu dijagnozu.



Da. I moj je utisak takav.
Mada sam čula da se šuška da im je ( lekarima u komisiji ) naređene da uglavnom ne dodeljuju tu invalidnost od 100%, jer država štedi, nema para.

Ja sam čitala pravilnik o stepenu oštećenja.( Ima ga na netu). I pored toga i dalje mi nije jasno , koje su to šifre kojima oni daju uvećan iznos.

Mislim socijalna služba dodeljuje uvećan iznos ili ,, dodatak na tuđu negu,, a na osnovu izveštaja iz Pio-a.

Deca sa invaliditetom od 100% ostvaruju to pravo ili deca sa 2 i više oštećenja od po 70 %.

milisav68 milisav68 09:10 24.01.2013

Re: hvala

kleinemutter
A kriterijum mi po kojima se dobija mi uopste nisu jasni i rekla bih da zavise od procene sluzbenika kod koga dospe tvoj zahtev.
Desava se da neko dobije, a neko ne dobije, a deca imaju istu dijagnozu.

Da. I moj je utisak takav.
Mada sam čula da se šuška da im je ( lekarima u komisiji ) naređene da uglavnom ne dodeljuju tu invalidnost od 100%, jer država štedi, nema para.

Ili da "zaborave" da pošalju poziv za komisiju za produženje, pošto retko ko dobije "trajno" rešenje.

Inače, tužilaštvo Srbije se odreklo para od naplate troškova u korist dece i ljudi sa posebnim potrebama (to je jednokratna pomoć i treba da se podeli za novu godinu), i taj novac je podeljen 2010. godine i nikad više (barem u mom mestu).
AlexDunja AlexDunja 19:51 23.01.2013

iskreno

se divim svima vama koji
se svakodnevno borite sa nama
nezamislivim teškoćama.

a nezainteresovanost države
za vaše probleme me ne čudi,

moj potpis na peticiji je ubeležen, ako to može da pomogne.

razmisljam razmisljam 19:56 23.01.2013

Re: iskreno

AlexDunja


Хвала.
ivana23 ivana23 22:07 23.01.2013

Re: iskreno

Najmanje sto sam mogla da uradim - potpisala.

Biljana 77 Biljana 77 09:45 24.01.2013

Re: iskreno

se divim svima vama koji
se svakodnevno borite sa nama
nezamislivim teškoćama.

a nezainteresovanost države
za vaše probleme me ne čudi,

moj potpis na peticiji je ubeležen, ako to može da pomogne.




Da se ne ponavljam.
+1 još juče
kleinemutter kleinemutter 20:22 23.01.2013

RODITELJI

Zaista ima roditelja , koji su non stop uz svoje dete i napuštaju poslove , jer izostani tri puta dobiješ otkaz...

A da ne kažem koliko njih godišnje leže po bolnicama sa svojom decom i plaćaju pravo da budu sa detetom od 500 do 1000 dinara i pri tom sede na stolici pored krevetića ili kreveta.

Hraniteljima ide radni staž, jer im je to posao a država je poslodavac i ide plata od oko 40 hiljada.

Sistem je stvarno loš, jer ne daje nikakve prednosti biološkoj porodici, štaviše je šikanira sa ovim ili onim nemogućnostima.

Zar nije za dete najbolje da bude u biloškoj porodici?
Zar niej za roditelja najbolje da pazi svoje dete i neguje ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:01 23.01.2013

Re: RODITELJI

Naravno da sam potpisala.
Naravno da mislim da je nedopustivo da roditelji, ne samo ove dece, već bilo koje dece budu manje potpomognuti od strane države no hranitelji.

Znam da će na mah zvučati grubo, ali dugo mislim o tome...i mislim da jedino što razlikuje čoveka od životinje je spremnost čoveka da se brine i ceo svoj život posveti detetu koje bez takve pomoći ne bi moglo da preživi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 23.01.2013

Re: RODITELJI

Naravno da mislim da je nedopustivo da roditelji, ne samo ove dece, već bilo koje dece budu manje potpomognuti od strane države no hranitelji.


Ima dosta, sasvim razmumljivih razloga, da hranitelji budu više potpomognuti nego roditelji dece koja nemaju nikakve posebne potrebe.
To se, naravno, ne odnosi na roditelje o kojima se ovde priča.

Potpis svakako
kleinemutter kleinemutter 21:29 23.01.2013

Re: RODITELJI

Potpis svakako


Hvala.

Ma u ovoj zemlji deca nisu prioritet nikako, a trebalo bi.

Zdrava deca u tipičnim porodicama nemaju uslova da razviju svoje potencijale i budu bolja u svemu od svojih roditelja, što ej nešto što ide uz razvoj društva a tek bolesna...

Meni je jedan dr rekao za moje dete:,, Šta si mi ga dovela , vidiš kakav je.,,

Mrtva hladna sam mu rekla, da sam ga dovela da ga leči i da je takav kakav je , ali za mene najbolji na svetu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 23.01.2013

Re: RODITELJI

Meni je jedan dr rekao za moje dete:,, Šta si mi ga dovela , vidiš kakav je.,,

Mrtva hladna sam mu rekla, da sam ga dovela da ga leči i da je takav kakav je , ali za mene najbolji na svetu.



A posle pričamo o medicini kao humanoj profesiji.
Prvo, humanost i profesionalizam se po malo isključuju, a drugo, svakakve bagre i tamo ima da ih ništa, nikakva profesija ne može oplemeniti i učiniti humanim.

Tvoj stav mi se čini jedinim ispravnim, ne pokaazati mu makar koliko pogađa taj njegov kretenizam.
Hladno i racionalno sa bagrom.
dragan7557 dragan7557 23:27 23.01.2013

Re: RODITELJI

kleinemutter:
Meni je jedan dr rekao za moje dete:,, Šta si mi ga dovela , vidiš kakav je.,,

A što mu ne opiči šamarčinu, i to jednu ili još bolje više onako domaćinskih?

Jesam protivnik nasilja alli i verbalnog, ovo što navede nije ni nasilje već bukvalno verbalno silovanje.


cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:13 24.01.2013

Re: RODITELJI

Ima dosta, sasvim razmumljivih razloga, da hranitelji budu više potpomognuti nego roditelji dece koja nemaju nikakve posebne potrebe.

Zašto, motiv bi morao da bude cilj da deca budu sa roditeljima?
razmisljam razmisljam 00:51 24.01.2013

Re: RODITELJI

dragan7557

A što mu ne opiči šamarčinu, i to jednu ili još bolje više onako domaćinskih?

Jesam protivnik nasilja alli i verbalnog, ovo što navede nije ni nasilje već bukvalno verbalno silovanje.
cerski


Видиш, Драгане, ја мислим да је поступила таман како доликује неком ко није скот и ко има достојанства. Једино је погрешила што га није пријавила шефу или заштитнику пацијената.
А да је понашање дотичног представника здравствене бранше испод сваког нивоа, о томе не вреди ни трошити речи.
Волела бих да дочекамо време када такви буду у ситуацији да због осионог и беспризорног понашања остану без дозволе за рад у професији. До тада им се свима, очигледно, може да се понашају како се понашају.
myredneckself myredneckself 02:19 24.01.2013

Re: RODITELJI

kleinemutter
Meni je jedan dr rekao za moje dete...


Ovo je strašno, ovo što je rekao taj monstrum. Divno je kako si ostala pribrana, i lepo mu odgovorila.

Puno sreće u ovim nastojanjima i borbi. Podržala potpisom.

I, za pozdrav, jedna lepa rečenica od divnog pisca i čoveka, Marka Tvena -

Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:23 24.01.2013

Re: RODITELJI

Meni je jedan dr rekao za moje dete:,, Šta si mi ga dovela , vidiš kakav je.,,

Strašno! I to je lekarsku zakletvu dalo?!
dragan7557 dragan7557 12:34 24.01.2013

Re: RODITELJI

razmišljam
Видиш, Драгане, ја мислим да је поступила таман како доликује неком ко није скот и ко има достојанства.

Taj deo hrišćanskog morala, okretanje drugog obraza svom "bližnjem" kako bi nam lakše zalepio drugu šamarčinu, ako je ikada i postojao, je u Srbiji i šire nestao, i nikada se neće vratiti.

Nasilje,divljačko ponižavanje začinjeno eksesivnim ponašanjem, je postalo modus operandi društva koje je u svestranom propadanju kako moralanom tako i svakom drugom smislu, a kukanje za "starim dobrim vremenima," uz zapršku o nadi u bolja vremena je staro koliko i samo ljudsko društvo.

Једино је погрешила што га није пријавила шефу или заштитнику пацијената.

Zaštitniku pacijenata!?! Pa kakvom zaštitniku pacijenata bre? Zaštitnik pacijenata od lekara zvuči, cinično, ironično i potpuno blesavo, i smatram da je to u ovom području društvenog života, ukazuje više na divljaštvo cinizam sistema koji je upropastio same ljude i sada ih pravi još blesavijim i nesposobnijim da sami sebi odrede kodeks ponašanja.

Eksesivni primitivizam, koji promovišu mediji(Farma, Veliki Brat isl.) lečiti pomodarskim merama koje preduzima "zaštitnik" je isto što i gasiti požar benzinom.

Ove "zaštitničke" sumanutosti iz holivudizacije ljudskog društva me odmah podsećaju na već legendarnu, takodje holivudizaciju:

I'll be back,

sa Žaštitnikom, pa ćeš da vidiš svog Boga?

Izvini, ali da nije žalosno bilo bi smešno.

Lord Protector!

Zvuči baš kao da je pristiglo iz "slavnih" vremena Olivera Kromvela, takođe Lord Protector-a, pravo iz Feudalne kvazi demokratije.

E sad da ti kažem i jednu još poražavajuću činjenicu te i takve pseudo-demokratije, koja nije ništa drugo do nakaradna kopija robovlasničkog Protektorizma iz Rimske Imperije, u svoje vreme je to bila diktatorsko ovlašćenje za funkciju Protector of Rome,robovlasničke helenističko rimske pseudo-demokratije, koja je građane bacala lavovima za doručak, razapinjala žive ljude na krstove i činila slična bogougodna demokracka dela.

New World Order koji globalisti(ja sam za globalizam u službi ljudskog društva a ne korporativnog kapitala) prodaju čovečanstvu je upravo ta, Zaštitnička Demokratija, a ne neka druga humana demokratija, koju mnogi očekuju.

Tako recimo ima funkcija Protektora Prava Građana, nakaradna funkcija koja sama po sebi debilizuju i moronizuje te iste građane ali zadovoljava enormnu birokraizaciju društva, u stilu zadovoljena je forma a jebeš suštinu.

E sad prijaviti, ima negaivan prizvuk u srpskoj kulturi bar moje generacije, pa da vidimo šta to znači?

Prijaviti eksces u koji je čovek umešan, označava potpunu nesposobnost dve strane da civilizovanim dijalogom reši nastalu konfliktnu situaciju, za koju je umesto da strane u konfliktu rešavaju same, potreban arbitar sa atrubutima ako ne stvarne moći onda bar formalnim atributima, čiju će arbitražu stranke prihvatiti.

Šef u društvima sa izraženom hijerarhijom ima stvarnu moć, u Srbiji danas to nije slučaj, jer El Heffe više nema moć koju je nekada imao, a ako uz to nije i član trenutno vladajuće stranke onda ajoooj ode funkcija!
Волела бих да дочекамо време када такви буду у ситуацији да због осионог и беспризорног понашања остану без дозволе за рад у професији.

I tebi i drugima na osnovu izražene ljubavi prema dolasku vremena, kad neće biti ovako kao sad, mogu odmah da izdam pismenu garanciju da će biti još gore.

Bujica koja uništava sve pred sobom se ne zaustavlja kad brana pukne i ona svom žestinom provali rušeći sve pred sobom, ta bujica se sprečava ojačanjem brane, a kad brana pukne onda je sve kasno.
Odvođenjem SFRJ u ratove je porušena brana, bujica ratova je rušila sve pred sobom a sada se puše zgarišta sumanutosti ratova.

Ta zgarišta su u glavama ljudi a ne u materijanim ruševinama, materijano je lako popraviti, pa i stvoriti, trauma rehumanizacija traje decenijama, ako se ikada bude mogla i potpuno sprovesti.

I da se osvrnem na ovo, koje je takođe posledica pucanja spomenute brane:
да због осионог и беспризорног понашања остану без дозволе за рад у професији.

Sve dok se elita ponaša eksesivno lomeći sa pevačicama inventar poslaničkih klubova, šutira novinare pred kamerama, naočigled svih krade a ministar kaže kraduckajte, i da ne nabrajam dalje, dovoljno je otvoriti novine i pogledati naslove, a duštvo dakle svi a osobito od stranačke volje zavisne institucije društva, prihvataju bez osude, takav patron ponašanja sve dotle će ova propast trajati. Zaštitnici tu ne pomažu, svestrana svakodnevna društvena edukacija i dizanje vas celog društvenog života na humaniji nivo je prevac u razvoju teško poremećenog društva.

Društvo kome su potrebne funkcije Zaštitnika je neodraslo i izrazito indolentno društvo kome su potrebni Zaštitnici, bolje rečeno staratelji dok ne odraste, koji proces traje decenijama a nekad i vekovima.

Ratovima je Srbija upropastila temelje na kojima je sagrađena, traume koje su srpsko društvo tim pogodile su užasavajuće, a uvođenjem tuđe prakse utemeljenih na tuđim iskustvima, koje je postalo novo pomodarstvo nije terapija koja pomaže jer razdvaja samo društveno biće Srbije na dva tabora tradicionalista-šovinista i kvazi modernizatora.

Izvini na predugačkom tekstu ali neko mora da kaže da je društvo teško bolesno, i naravno znam da ako alkoholičaru zabranjuješ da pije, on se buni, ali stoji i da ako nastavi da pije čeka ga delirijum tremens i smrt.

Onom kome do alkosa nije stalo je svejedno a meni je stalo do društva u kome sam rođen a na sreću nisam osuđen da u njemu živim. It's very hard to say the Truth.

cerski
razmisljam razmisljam 16:34 24.01.2013

Re: RODITELJI

dragan7557

Taj deo hrišćanskog morala, okretanje drugog obraza svom "bližnjem" kako bi nam lakše zalepio drugu šamarčinu, ako je ikada i postojao, je u Srbiji i šire nestao, i nikada se neće vratiti.

Nasilje,divljačko ponižavanje začinjeno eksesivnim ponašanjem, je postalo modus operandi društva koje je u svestranom propadanju kako moralanom tako i svakom drugom smislu, a kukanje za "starim dobrim vremenima," uz zapršku o nadi u bolja vremena je staro koliko i samo ljudsko društvo.


Драгане, може бити да си у праву, али, једноставно, моје је да останем колико год могу на том неком, како ти кажеш хришћанском моралу ( ја бих то просто назвала основном човечношћу, па макар ме назвао и наивном ) и да се трудим колико год могу да га сачувам и пренесем својој деци.
Однекуд се мора почети са опоравком друштва, а, по мом мишљењу, томе би морао да допринесе свако од нас.
Бивало је и раније насилних времена, али, и у њима се чувала и неговала клица пристојности.
И не, погрешно си схватио: не кукам ја ни за каквим старим добрим временима, нити ми нешто такво уопште пада на памет.
Оно што желим је да барем свој лични живот проживим достојанствено, а, уколико ми се за то пружи прилика, да подржим и друге у таквим напорима.


Zaštitniku pacijenata!?! Pa kakvom zaštitniku pacijenata bre? Zaštitnik pacijenata od lekara zvuči, cinično, ironično i potpuno blesavo, i smatram da je to u ovom području društvenog života, ukazuje više na divljaštvo cinizam sistema koji je upropastio same ljude i sada ih pravi još blesavijim i nesposobnijim da sami sebi odrede kodeks ponašanja.

Eksesivni primitivizam, koji promovišu mediji(Farma, Veliki Brat isl.) lečiti pomodarskim merama koje preduzima "zaštitnik" je isto što i gasiti požar benzinom.

Ove "zaštitničke" sumanutosti iz holivudizacije ljudskog društva me odmah podsećaju na već legendarnu, takodje holivudizaciju:

I'll be back,

sa Žaštitnikom, pa ćeš da vidiš svog Boga?

Izvini, ali da nije žalosno bilo bi smešno.


Пази, потпуно си у праву, бре ( ).
Смешно није, жалосно јесте.
Али, требало би да буде барем некакав штит против самовлашћа и лакоће са којима се пренебрегавају сопствене дужности и обавезе и туђа права. Начин да се ствари мењају, да се сачува достојанство, да се стекне поверење у државу.
Е, сад, друга је прича што то код нас ( као, уосталом и већина ствари које би требало да се подразумевају у комуникацији између службеника државе и корисника њихових услуга ) не функционише.
Је ли погрешно покушати да се ту нешто промени?

Lord Protector!

Zvuči baš kao da je pristiglo iz "slavnih" vremena Olivera Kromvela, takođe Lord Protector-a, pravo iz Feudalne kvazi demokratije.

E sad da ti kažem i jednu još poražavajuću činjenicu te i takve pseudo-demokratije, koja nije ništa drugo do nakaradna kopija robovlasničkog Protektorizma iz Rimske Imperije, u svoje vreme je to bila diktatorsko ovlašćenje za funkciju Protector of Rome,robovlasničke helenističko rimske pseudo-demokratije, koja je građane bacala lavovima za doručak, razapinjala žive ljude na krstove i činila slična bogougodna demokracka dela.

New World Order koji globalisti(ja sam za globalizam u službi ljudskog društva a ne korporativnog kapitala) prodaju čovečanstvu je upravo ta, Zaštitnička Demokratija, a ne neka druga humana demokratija, koju mnogi očekuju.

Tako recimo ima funkcija Protektora Prava Građana, nakaradna funkcija koja sama po sebi debilizuju i moronizuje te iste građane ali zadovoljava enormnu birokraizaciju društva, u stilu zadovoljena je forma a jebeš suštinu.


И поново се слажемо.
То о чему пишеш јесу чињенице, али, оне не смеју бити константа.
Хајде, молим те, дај ми право да се надам да ствари могу да се промене. Мода не данас, можда не ни за мог живота, али ипак...

E sad prijaviti, ima negaivan prizvuk u srpskoj kulturi bar moje generacije, pa da vidimo šta to znači?

Prijaviti eksces u koji je čovek umešan, označava potpunu nesposobnost dve strane da civilizovanim dijalogom reši nastalu konfliktnu situaciju, za koju je umesto da strane u konfliktu rešavaju same, potreban arbitar sa atrubutima ako ne stvarne moći onda bar formalnim atributima, čiju će arbitražu stranke prihvatiti.

Šef u društvima sa izraženom hijerarhijom ima stvarnu moć, u Srbiji danas to nije slučaj, jer El Heffe više nema moć koju je nekada imao, a ako uz to nije i član trenutno vladajuće stranke onda ajoooj ode funkcija!


Места где се пријављују ексцеси које сами појединци међусобно не могу да реше постоје у сваком уређеном друштву. Просто зато што некаква ауторитативна арбитража мора да постоји, јер појединци веома често нису у стању да цивилизовано расправе међусобни конфликт.
Не разумем шта је у томе лоше. Дакле, не видим ни негативну конотацију. Цинкарење је већ сасвим нешто друго.

А ово око El Heffe-a...
Изненадићеш се ( надам се, пријатно ) да постоје установе у овој држави у којој су шефови здрави ауторитети и онај процес рада који надгледају и којим руководе функционише беспрекорно, упркос свему.
Ја водела својим очима и осетила на сопственој кожи.


I tebi i drugima na osnovu izražene ljubavi prema dolasku vremena, kad neće biti ovako kao sad, mogu odmah da izdam pismenu garanciju da će biti još gore.

Bujica koja uništava sve pred sobom se ne zaustavlja kad brana pukne i ona svom žestinom provali rušeći sve pred sobom, ta bujica se sprečava ojačanjem brane, a kad brana pukne onda je sve kasno.
Odvođenjem SFRJ u ratove je porušena brana, bujica ratova je rušila sve pred sobom a sada se puše zgarišta sumanutosti ratova.

Ta zgarišta su u glavama ljudi a ne u materijanim ruševinama, materijano je lako popraviti, pa i stvoriti, trauma rehumanizacija traje decenijama, ako se ikada bude mogla i potpuno sprovesti.


А након горег поново долази боље.
Све се одвија у циклусима, о томе ваљда можемо да се сложимо.
То што ће опоравак да траје јако дуго и што се треба наоружати огромним стрпљењем, не значи да не треба одустати од излечења.
Свакако да је најгора варијанта препустити се стихији и пустити да ствари иду како иду.

I da se osvrnem na ovo, koje je takođe posledica pucanja spomenute brane:
да због осионог и беспризорног понашања остану без дозволе за рад у професији.

Sve dok se elita ponaša eksesivno lomeći sa pevačicama inventar poslaničkih klubova, šutira novinare pred kamerama, naočigled svih krade a ministar kaže kraduckajte, i da ne nabrajam dalje, dovoljno je otvoriti novine i pogledati naslove, a duštvo dakle svi a osobito od stranačke volje zavisne institucije društva, prihvataju bez osude, takav patron ponašanja sve dotle će ova propast trajati. Zaštitnici tu ne pomažu, svestrana svakodnevna društvena edukacija i dizanje vas celog društvenog života na humaniji nivo je prevac u razvoju teško poremećenog društva.

Društvo kome su potrebne funkcije Zaštitnika je neodraslo i izrazito indolentno društvo kome su potrebni Zaštitnici, bolje rečeno staratelji dok ne odraste, koji proces traje decenijama a nekad i vekovima.

Ratovima je Srbija upropastila temelje na kojima je sagrađena, traume koje su srpsko društvo tim pogodile su užasavajuće, a uvođenjem tuđe prakse utemeljenih na tuđim iskustvima, koje je postalo novo pomodarstvo nije terapija koja pomaže jer razdvaja samo društveno biće Srbije na dva tabora tradicionalista-šovinista i kvazi modernizatora.


Ово што сам подвукла је суштина, и о томе, у ствари и говорим све време.
Дијагноза нашег друштва ти је права. ОК, сада је знамо - хајде нешто да учинимо на лечењу.
Можда се пацијент никада потпуно не опорави, али, свакако има шансе да се поново постави на ноге и почне да функционише барем задовољавајуће, за почетак.
Е, а онда ћемо да радимо и на физикалној терапији и на естетској хирургији...

Izvini na predugačkom tekstu ali neko mora da kaže da je društvo teško bolesno, i naravno znam da ako alkoholičaru zabranjuješ da pije, on se buni, ali stoji i da ako nastavi da pije čeka ga delirijum tremens i smrt.


Нема потребе да се извињаваш. Рекао си оно што си мислио и то је у реду.
Само, је л' знаш да алкохоличар може да мањка и ако му нагло пресечеш довод алкохола у организам? Није то баш тако једноставно.
Компликована бољка захтева пажљиво лечење и много грких пилулица.


Onom kome do alkosa nije stalo je svejedno a meni je stalo do društva u kome sam rođen a na sreću nisam osuđen da u njemu živim. It's very hard to say the Truth.

cerski




dragan7557 dragan7557 23:24 24.01.2013

Re: RODITELJI

razmisljam
dragan7557

Taj deo hrišćanskog morala, okretanje drugog obraza svom "bližnjem" kako bi nam lakše zalepio drugu šamarčinu, ako je ikada i postojao, je u Srbiji i šire nestao, i nikada se neće vratiti.

Nasilje,divljačko ponižavanje začinjeno eksesivnim ponašanjem, je postalo modus operandi društva koje je u svestranom propadanju kako moralanom tako i svakom drugom smislu, a kukanje za "starim dobrim vremenima," uz zapršku o nadi u bolja vremena je staro koliko i samo ljudsko društvo.


Драгане, може бити да си у праву, али, једноставно, моје је да останем колико год могу на том неком, како ти кажеш хришћанском моралу ( ја бих то просто назвала основном човечношћу, па макар ме назвао и наивном ) и да се трудим колико год могу да га сачувам и пренесем својој деци.
Однекуд се мора почети са опоравком друштва, а, по мом мишљењу, томе би морао да допринесе свако од нас.
Бивало је и раније насилних времена, али, и у њима се чувала и неговала клица пристојности.
И не, погрешно си схватио: не кукам ја ни за каквим старим добрим временима, нити ми нешто такво уопште пада на памет.
Оно што желим је да барем свој лични живот проживим достојанствено, а, уколико ми се за то пружи прилика, да подржим и друге у таквим напорима.


Zaštitniku pacijenata!?! Pa kakvom zaštitniku pacijenata bre? Zaštitnik pacijenata od lekara zvuči, cinično, ironično i potpuno blesavo, i smatram da je to u ovom području društvenog života, ukazuje više na divljaštvo cinizam sistema koji je upropastio same ljude i sada ih pravi još blesavijim i nesposobnijim da sami sebi odrede kodeks ponašanja.

Eksesivni primitivizam, koji promovišu mediji(Farma, Veliki Brat isl.) lečiti pomodarskim merama koje preduzima "zaštitnik" je isto što i gasiti požar benzinom.

Ove "zaštitničke" sumanutosti iz holivudizacije ljudskog društva me odmah podsećaju na već legendarnu, takodje holivudizaciju:

I'll be back,

sa Žaštitnikom, pa ćeš da vidiš svog Boga?

Izvini, ali da nije žalosno bilo bi smešno.


Пази, потпуно си у праву, бре ( ).
Смешно није, жалосно јесте.
Али, требало би да буде барем некакав штит против самовлашћа и лакоће са којима се пренебрегавају сопствене дужности и обавезе и туђа права. Начин да се ствари мењају, да се сачува достојанство, да се стекне поверење у државу.
Е, сад, друга је прича што то код нас ( као, уосталом и већина ствари које би требало да се подразумевају у комуникацији између службеника државе и корисника њихових услуга ) не функционише.
Је ли погрешно покушати да се ту нешто промени?

Lord Protector!

Zvuči baš kao da je pristiglo iz "slavnih" vremena Olivera Kromvela, takođe Lord Protector-a, pravo iz Feudalne kvazi demokratije.

E sad da ti kažem i jednu još poražavajuću činjenicu te i takve pseudo-demokratije, koja nije ništa drugo do nakaradna kopija robovlasničkog Protektorizma iz Rimske Imperije, u svoje vreme je to bila diktatorsko ovlašćenje za funkciju Protector of Rome,robovlasničke helenističko rimske pseudo-demokratije, koja je građane bacala lavovima za doručak, razapinjala žive ljude na krstove i činila slična bogougodna demokracka dela.

New World Order koji globalisti(ja sam za globalizam u službi ljudskog društva a ne korporativnog kapitala) prodaju čovečanstvu je upravo ta, Zaštitnička Demokratija, a ne neka druga humana demokratija, koju mnogi očekuju.

Tako recimo ima funkcija Protektora Prava Građana, nakaradna funkcija koja sama po sebi debilizuju i moronizuje te iste građane ali zadovoljava enormnu birokraizaciju društva, u stilu zadovoljena je forma a jebeš suštinu.


И поново се слажемо.
То о чему пишеш јесу чињенице, али, оне не смеју бити константа.
Хајде, молим те, дај ми право да се надам да ствари могу да се промене. Мода не данас, можда не ни за мог живота, али ипак...

E sad prijaviti, ima negaivan prizvuk u srpskoj kulturi bar moje generacije, pa da vidimo šta to znači?

Prijaviti eksces u koji je čovek umešan, označava potpunu nesposobnost dve strane da civilizovanim dijalogom reši nastalu konfliktnu situaciju, za koju je umesto da strane u konfliktu rešavaju same, potreban arbitar sa atrubutima ako ne stvarne moći onda bar formalnim atributima, čiju će arbitražu stranke prihvatiti.

Šef u društvima sa izraženom hijerarhijom ima stvarnu moć, u Srbiji danas to nije slučaj, jer El Heffe više nema moć koju je nekada imao, a ako uz to nije i član trenutno vladajuće stranke onda ajoooj ode funkcija!


Места где се пријављују ексцеси које сами појединци међусобно не могу да реше постоје у сваком уређеном друштву. Просто зато што некаква ауторитативна арбитража мора да постоји, јер појединци веома често нису у стању да цивилизовано расправе међусобни конфликт.
Не разумем шта је у томе лоше. Дакле, не видим ни негативну конотацију. Цинкарење је већ сасвим нешто друго.

А ово око El Heffe-a...
Изненадићеш се ( надам се, пријатно ) да постоје установе у овој држави у којој су шефови здрави ауторитети и онај процес рада који надгледају и којим руководе функционише беспрекорно, упркос свему.
Ја водела својим очима и осетила на сопственој кожи.


I tebi i drugima na osnovu izražene ljubavi prema dolasku vremena, kad neće biti ovako kao sad, mogu odmah da izdam pismenu garanciju da će biti još gore.

Bujica koja uništava sve pred sobom se ne zaustavlja kad brana pukne i ona svom žestinom provali rušeći sve pred sobom, ta bujica se sprečava ojačanjem brane, a kad brana pukne onda je sve kasno.
Odvođenjem SFRJ u ratove je porušena brana, bujica ratova je rušila sve pred sobom a sada se puše zgarišta sumanutosti ratova.

Ta zgarišta su u glavama ljudi a ne u materijanim ruševinama, materijano je lako popraviti, pa i stvoriti, trauma rehumanizacija traje decenijama, ako se ikada bude mogla i potpuno sprovesti.


А након горег поново долази боље.
Све се одвија у циклусима, о томе ваљда можемо да се сложимо.
То што ће опоравак да траје јако дуго и што се треба наоружати огромним стрпљењем, не значи да не треба одустати од излечења.
Свакако да је најгора варијанта препустити се стихији и пустити да ствари иду како иду.

I da se osvrnem na ovo, koje je takođe posledica pucanja spomenute brane:
да због осионог и беспризорног понашања остану без дозволе за рад у професији.

Sve dok se elita ponaša eksesivno lomeći sa pevačicama inventar poslaničkih klubova, šutira novinare pred kamerama, naočigled svih krade a ministar kaže kraduckajte, i da ne nabrajam dalje, dovoljno je otvoriti novine i pogledati naslove, a duštvo dakle svi a osobito od stranačke volje zavisne institucije društva, prihvataju bez osude, takav patron ponašanja sve dotle će ova propast trajati. Zaštitnici tu ne pomažu, svestrana svakodnevna društvena edukacija i dizanje vas celog društvenog života na humaniji nivo je prevac u razvoju teško poremećenog društva.

Društvo kome su potrebne funkcije Zaštitnika je neodraslo i izrazito indolentno društvo kome su potrebni Zaštitnici, bolje rečeno staratelji dok ne odraste, koji proces traje decenijama a nekad i vekovima.

Ratovima je Srbija upropastila temelje na kojima je sagrađena, traume koje su srpsko društvo tim pogodile su užasavajuće, a uvođenjem tuđe prakse utemeljenih na tuđim iskustvima, koje je postalo novo pomodarstvo nije terapija koja pomaže jer razdvaja samo društveno biće Srbije na dva tabora tradicionalista-šovinista i kvazi modernizatora.


Ово што сам подвукла је суштина, и о томе, у ствари и говорим све време.
Дијагноза нашег друштва ти је права. ОК, сада је знамо - хајде нешто да учинимо на лечењу.
Можда се пацијент никада потпуно не опорави, али, свакако има шансе да се поново постави на ноге и почне да функционише барем задовољавајуће, за почетак.
Е, а онда ћемо да радимо и на физикалној терапији и на естетској хирургији...

Izvini na predugačkom tekstu ali neko mora da kaže da je društvo teško bolesno, i naravno znam da ako alkoholičaru zabranjuješ da pije, on se buni, ali stoji i da ako nastavi da pije čeka ga delirijum tremens i smrt.


Нема потребе да се извињаваш. Рекао си оно што си мислио и то је у реду.
Само, је л' знаш да алкохоличар може да мањка и ако му нагло пресечеш довод алкохола у организам? Није то баш тако једноставно.
Компликована бољка захтева пажљиво лечење и много грких пилулица.


Onom kome do alkosa nije stalo je svejedno a meni je stalo do društva u kome sam rođen a na sreću nisam osuđen da u njemu živim. It's very hard to say the Truth.

cerski







cerski
razmisljam razmisljam 00:29 25.01.2013

Re: RODITELJI

cerski


cerski






dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:44 25.01.2013

Re: RODITELJI

Ayyyy: cerski i razmisljam pricajte vi.

Bas je zanimljivo.

razmisljam razmisljam 00:57 25.01.2013

Re: RODITELJI

dusanovaiivanovamama
Ayyyy: cerski i razmisljam pricajte vi.

Bas je zanimljivo.





Мислим, заборавила си ово: , па да будеш пљунути Ре.

Hansel Hansel 15:20 25.01.2013

Re: RODITELJI

razmisljam
моје је да останем колико год могу на том неком, како ти кажеш хришћанском моралу ( ја бих то просто назвала основном човечношћу,

Војин Димитријевић

Иако је био атеиста, он је имао ту чудну хришћанску особину -- праштање... коју ја, на пример, немам.

у емисији "Љубиша Рајић -- глас из Београда"

razmisljam razmisljam 18:34 25.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel


Ти баш хоћеш да кренем у дискусију са тобом и у разјашњавања, па да се после жалиш како ти ,,крадем'' драгоцено време?

Пааа..., добро.
Ево, овако:
Теби је, не сумњам, сасвим јасно шта сам хтела да кажем.
Сад, бавити се дефиницијама појмова је прилично компликова ствар и може само додатно да замрси причу.
Али, рецимо да покушам.
Не схватам ја свој став као ултимативно праштање. Далеко од тога. Само сматрам да се са непријатним, осионим, неваспитаним, непристојним светом не треба ,,обрачунавати'' њиховим методама. То значи да треба сачувати некакво достојанство, остати изнад ниских страсти и примитивних метода. Свакако рећи свој став, али, што је више могуће коректно, и ( уз инат ) не показивати своју фрустрацију - бити миран, 'ладан к'о шприцер, и у лице дотичној персони пробраним речима ,,нацртати'' своје мишљење. Оштро, ако треба, али без вишка драме, галаме и вређања.
Зато нисам била за шамарање које је Церски предложио, а не стога што сам не знам колико хришћански оријентисана ка окретању и другог образа.
Дакле, не праштам увек и свима ( мада сам баждарена да брзо заборављам лоше ствари, што и није лоше ), само сам за очување неког цивилизованог односа, упркос свему.
Ако то примитивцу и не значи, мени оставља слободу да барем мислим да сам нешто боља од њега, а то ми је довољно, иако би се сасвим лако дало подвести под грех таштине. ( Али, ту већ не могу ништа, јер нико није савршен, па чак ни ја. )
Hansel Hansel 20:48 25.01.2013

Re: RODITELJI

Ти баш хоћеш да кренем у дискусију са тобом и у разјашњавања, па да се после жалиш како ти ,,крадем'' драгоцено време?

Ма, јок, ја само написао као асоцијацију...

Иначе, 100!
razmisljam razmisljam 21:40 25.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel
Ти баш хоћеш да кренем у дискусију са тобом и у разјашњавања, па да се после жалиш како ти ,,крадем'' драгоцено време?

Ма, јок, ја само написао као асоцијацију...


Што не рече одмах?
Не бих простирала толике чаршаве по свом блогодворишту да сам знала.

Иначе, 100!


Нешто сам у фази шафрана, тако да ћеш за стотку фасовати ову лепотињу и убавињу:


Hansel Hansel 21:56 25.01.2013

Re: RODITELJI

Не бих простирала толике чаршаве по свом блогодворишту да сам знала.

Е, да видиш мало како је мени!

Хвала за цвеће, занимљиво је, нисам знао да је то шафран, ја мислио то само неки зачин...
razmisljam razmisljam 22:49 25.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel

Е, да видиш мало како је мени!


Нисам сигурна да разумем шта си хтео дакажеш.

Хвала за цвеће, занимљиво је, нисам знао да је то шафран, ја мислио то само неки зачин...


Зачин су само цветни прашници.



Остало је чиста лепота.

Видела сам читаво бледољубичасто поље на Копаонику једне зиме и исто такво, предивно, на Дивчибарама једне јсени.
Неописиво и невероватно нежно.


Hansel Hansel 01:40 26.01.2013

Re: RODITELJI

razmisljam
Видела сам читаво бледољубичасто поље на Копаонику једне зиме и исто такво, предивно, на Дивчибарама једне јесени.
Неописиво и невероватно нежно.

Ти си ми у ствари открила који је то цвет који сам видео на неким ливадама у селу када сам последњи пут био тамо с мајком. Био је септембар. Не знам како они тамо зову тај цвет, мораћу некога да питам.
Зачин су само цветни прашници.

ОК, само нисам знао да је шафран такав цвет.
Нисам сигурна да разумем шта си хтео да кажеш.

Па, мислио сам на то расписивање које ти се у неком тренутку учини узалудно. А на које ти мене умеш да наведеш. Жедну жабу.
razmisljam razmisljam 19:56 26.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel

Ти си ми у ствари открила који је то цвет који сам видео на неким ливадама у селу када сам последњи пут био тамо с мајком. Био је септембар. Не знам како они тамо зову тај цвет, мораћу некога да питам.


Е, натера ме да се бавим главоломкама од синоћ. Знам да код нас постоји барем још једно ,,народско'' име за шафран, али никако да га се сетим. На нету сам нашла свашта: ,,brnduša — caforan — cafran — coforan — crljeni žufran — čafran — krok — pitomi šafran — pravi žafran — safran — zafaran — zafran — žafran — žufran'', али ништа од тога није оно што је мени негде у неком кутку (не)свести.
И, малочас, просветљење!
КАЋУН
Да, тако се зове у неким крајевима.
А ти, ако се сетиш, питај мајку како се зове у код вас у завичају. Баш ме занима, јер је то један од мени омиљених цветова.

Зачин су само цветни прашници.

ОК, само нисам знао да је шафран такав цвет.


Исправка: не користе се прашници, већ тучак.
А корен ( гомољ ) се користи за прављење салепа. ( Јавља ми се да је некад на неком блогу било приче о томе, али, немој да ме питаш ни кад ни где ни код кога, јер појма немам, нити ћу имати ).

Нисам сигурна да разумем шта си хтео да кажеш.

Па, мислио сам на то расписивање које ти се у неком тренутку учини узалудно. А на које ти мене умеш да наведеш. Жедну жабу.


Никад није узалудно.
Hansel Hansel 22:01 26.01.2013

Re: RODITELJI

А ти, ако се сетиш, питај мајку како се зове у код вас у завичају. Баш ме занима, јер је то један од мени омиљених цветова.

Питао бих већ да је то могуће.

Покушаћу да питам неке друге жене из тог краја, свакако ћу ти јавити. Моја сестра од (неке) тетке је чула да се понегде зове мразовац, али не и у нашем крају. Питаће она своју мајку.

А корен ( гомољ ) се користи за прављење салепа. ( Јавља ми се да је некад на неком блогу било приче о томе, али, немој да ме питаш ни кад ни где ни код кога, јер појма немам, нити ћу имати ).

Ја сам једино могао да укључим претрагу, и нађем ово:
Salep, cvet koji nestaje* - судећи по тексту, за прављење салепа се користи корен -- салепа.
razmisljam razmisljam 00:17 27.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel

Питао бих већ да је то могуће.


Извини.

( Ето шта испадне када се ствари сасвим неосновано подразумевају. )





razmisljam razmisljam 00:21 27.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel

Ја сам једино могао да укључим претрагу, и нађем ово:
Salep, cvet koji nestaje* - судећи по тексту, за прављење салепа се користи корен -- салепа.


То је то!
Хвала, витезе Којо.
Да, ствар се компликује.
Што сам више цуњала, то сам више којечега налазила.
Испоставља се да се шафраном називају врло различите биљке од којих се праве врло различите ствари: зачини, лекови, напици...
Да се не упетљавамо даље, а?
Hansel Hansel 09:59 27.01.2013

Re: RODITELJI

Извини.

Нема потребе, не брини...

А што се цветића тиче, слажем се с даљим неу- и неза-петљавањима, бар у овом тренутку.
milisav68 milisav68 11:09 27.01.2013

Re: RODITELJI

Hansel

А што се цветића тиче, слажем се с даљим неу- и неза-петљавањима, бар у овом тренутку.

Što, a taman ste lepo počeli....

kleinemutter kleinemutter 21:20 23.01.2013

da

Znam da će na mah zvučati grubo, ali dugo mislim o tome...i mislim da jedino što razlikuje čoveka od životinje je spremnost čoveka da se brine i ceo svoj život posveti detetu koje bez takve pomoći ne bi moglo da preživi.



Jelice to zvuči onako kako zaista i jeste. U pedagogiji ima naučnika , koji su to slično objasnili a u suštini su rekli tako kao što ti misliš.

Ja delim tvoje mišljenje.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:06 23.01.2013

:)


Naravno da sam potpisala

Poljubac tvom sinu - ljubi ga kleinemutter
Dr M Dr M 22:50 23.01.2013

*****

Potpisao.

Ne znam koliko potpisa treba pa da ovo udje u proceduru.

Mislim da treba animirati TVB92 da podrži akciju.
razmisljam razmisljam 22:54 23.01.2013

Re: *****

Dr M
Potpisao.


Видела.

Ne znam koliko potpisa treba pa da ovo udje u proceduru.

Mislim da treba animirati TVB92 da podrži akciju.


Колико знам, потребно је 30.000 потписа.
А ово око анимирања... Неко свакако чита све што је овде написано. Дакле, да се надамо?

Hansel Hansel 15:44 25.01.2013

Re: *****

Колико знам, потребно је 30.000 потписа.

А да ли неко код нас узима озбиљно on-line петиције?
razmisljam razmisljam 18:36 25.01.2013

Re: *****

Hansel
Колико знам, потребно је 30.000 потписа.

А да ли неко код нас узима озбиљно on-line петиције?


Колико сам ја схватила, потписи се не скупљају само преко интернета. Ово је само један од начина.
Надам се да ће Мала Мама моћи да ти да више информација.
Hansel Hansel 20:45 25.01.2013

Re: *****

Ја сам потписао, него само питам...
razmisljam razmisljam 21:32 25.01.2013

Re: *****

Hansel
Ја сам потписао, него само питам...


За потпис ти следује хвала и .
А на питање си добио одговор, не баш савршен, али ипак...
Мада, кад боље размислим, уопште се нисам осврнула на то да ли се овакав вид скупљања потписа схвата озбиљно.
Искрено се надам да да.
Hansel Hansel 22:01 25.01.2013

Re: *****

Хај'те молим вас, зашто хвала? Не бих ни написао да сам потписао да није овако испало.

Него, напомена за потписиваче, за сваки случај -- да погледају пошту на адреси коју су оставили, јер добија се мејл у коме је линк, преко кога се потврђује потпис.
razmisljam razmisljam 22:54 25.01.2013

Re: *****

Hansel
Хај'те молим вас, зашто хвала? Не бих ни написао да сам потписао да није овако испало.


Ма, све је то лепо од тебе, али, ред је ред, зар не?


Него, напомена за потписиваче, за сваки случај -- да погледају пошту на адреси коју су оставили, јер добија се мејл у коме је линк, преко кога се потврђује потпис.


Видиш, ја мислим да се без потврде потпис ни не објављује. Некако ми то логично, иначе би свако могао да потписује све оне чије мејл адресе поседује.
Hansel Hansel 01:44 26.01.2013

Re: *****

Нормално, него можда људи не знају да треба да провере мејл, нисам то видео ни на оном сајту, после слања свог "потписа".
razmisljam razmisljam 22:57 23.01.2013

Хвала

Jelica Greganović
hoochie coochie man
dusanovaiivanovamama
ivana23





razmisljam razmisljam 12:50 24.01.2013

Re: Хвала

mlekac
biljana77
myredneckself
caricamajka
bocvena






jennym jennym 23:27 23.01.2013

Potpisano!

Nadam se da ce vredeti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:15 24.01.2013

Re: Potpisano!

Bilo bi dobro ovo i na FB podeliti...da vidi i potiše se što više ljudi, makar peticiju podeliti.
razmisljam razmisljam 00:53 24.01.2013

Re: Potpisano!

jennym
Nadam se da ce vredeti.


Хвала ти, Џени Ем.

Добродошла у моје блогодвориште. Драго ми је да си свратила.


razmisljam razmisljam 00:55 24.01.2013

Re: Potpisano!

Jelica Greganović
Bilo bi dobro ovo i na FB podeliti...da vidi i potiše se što više ljudi, makar peticiju podeliti.


Ја негде у почетним коментарима замолих оне који желе да то учине.
Мој ФБ налог је у дубокој хибернацији, али сам делегирала Средње Дете да окачи линк код себе. Видећу сутра шта је урадила.
caricamajka caricamajka 08:01 24.01.2013

Re: Potpisano!

jennym
Nadam se da ce vredeti.


I ja se nadam ali sam nestrpljiva, linkujte ljudi na FB, kolko je tamo sveta ima da se cifra od 30000 dostigne za par dana.

Svima koji imaju dete kome je potrebna celodnevna pomoć (a shodno tome i celoživotna) se iskreno divim a znam o čemu pričam. Moja bliska prijateljica ima kćerku koju su uništili na porođaju i koja ima sačuvane samo mentalne sposobnosti a fizičke su uništene maksimalno od kapilarnog krvarenja zbog težine porođaja.

Velika Mala mama baš si velika.
kleinemutter kleinemutter 09:04 24.01.2013

Re: Potpisano!

Svima koji imaju dete kome je potrebna celodnevna pomoć (a shodno tome i celoživotna) se iskreno divim a znam o čemu pričam. Moja bliska prijateljica ima kćerku koju su uništili na porođaju i koja ima sačuvane samo mentalne sposobnosti a fizičke su uništene maksimalno od kapilarnog krvarenja zbog težine porođaja.



Ovi potpisi služe da se podnese zahtev Skupštini za izmenu i dopunu zakona o socijali, gde bi uvrstili i ovu kategoriju usluga roditelj-hranitelj.

Celu akciju su pokrenule mame iz Novog Sada. Među njima je i mama deteta obolelog od Batena. O Ovoj bolesti smo već dosta čuli...teških priča.

Imate gore u tekstu link na BLIC gde je sve detaljno opisano.

Hvala svima u ime svih porodica kojima je ovo potrebno!
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:24 24.01.2013

Re: Potpisano!

Okačila sam na FB i zamolila da se deli...valjalo bi pokačiti i po grupama.
jennym jennym 12:32 24.01.2013

Re: Potpisano!

Hvala najlepse, pratim vec godinama, i ucim...
Postavila sam i na FB, nek' bude bar nekoliko potpisa vise.
razmisljam razmisljam 13:16 24.01.2013

Re: Potpisano!

caricamajka


Хвала, Мајко Царице и добродошла у моје блогодвориште.
bocvena bocvena 08:13 24.01.2013

Potpisano i

širim dalje!
kleinemutter kleinemutter 08:56 24.01.2013

Re: Potpisano i

bocvena
širim dalje!



Hvala Bo!
bocvena bocvena 11:40 24.01.2013

Re: Potpisano i

Može malo muzike?

nikvet pn nikvet pn 18:01 24.01.2013

Re: Potpisano

Potpisao.

Eno u manastiru sv.Petka odavno u domu par stotina štićenika. Kako to izgleda nemoguće je i zamisliti. Dnevno se pere valjda šleper veša i posteljine, a tek drugo šta treba ? To je herojstvo. Monahinjama svaka čast. Pomagale su i žene iz sela, manastir nije imao da ih plaća novčano nego naturalno; brašna, sena, drva kad čega ima.

Promenilo se. Nabolje. Zgrada renovirana, profesionalna nega, ambulanta. Monahinje se više ne satiru od posla. Manastiru ostala pomoć od naroda i dalje, uobičajilo se, naviklo. Svi pomažu a ćute, niko se ne tuče u grudi. Evo koradžiji preostalo neprodato pun gepek kora za gibanicu i odvezao u manastir. Tamo uvek treba, vozi i pomozi, daj i ne pitaj.
razmisljam razmisljam 19:20 24.01.2013

Re: Potpisano

nikvet pn
Potpisao.


Хвала.

Eno u manastiru sv.Petka odavno u domu par stotina štićenika. Kako to izgleda nemoguće je i zamisliti. Dnevno se pere valjda šleper veša i posteljine, a tek drugo šta treba ? To je herojstvo. Monahinjama svaka čast. Pomagale su i žene iz sela, manastir nije imao da ih plaća novčano nego naturalno; brašna, sena, drva kad čega ima.


Е, тако некако ја замишљам деловање Цркве у народу.

Promenilo se. Nabolje. Zgrada renovirana, profesionalna nega, ambulanta. Monahinje se više ne satiru od posla. Manastiru ostala pomoć od naroda i dalje, uobičajilo se, naviklo. Svi pomažu a ćute, niko se ne tuče u grudi. Evo koradžiji preostalo neprodato pun gepek kora za gibanicu i odvezao u manastir. Tamo uvek treba, vozi i pomozi, daj i ne pitaj.


Чему било који гест добре воље, било каква помоћ, ако ћеш да га растелалиш на све стране? Онда то губи смисао.
А мештани тог села су га, очигледно, разумели. Свака им част.
Штета што такво понашање није неки вирус, па да га мало попрскамо посвуда.

И добродошао у моје блогодвориште. Лепо је што си свратио.

P.S. Надам се да је овца у реду и да су јагњад спасена.
Хоћу рећи, и када је невидљиво и крајње конспиративно, добро дело се одлично види ако пажљиво посматраш.

( А нисам ни сумњала да ћеш реаговати. )


kleinemutter kleinemutter 08:28 24.01.2013

muka

Upoznala sam pre tri godine dok sam ležala sa detetom u Tiršovoj jednu mamu B. Ima dete koje je mnogo boelsno od 10 god. Uz razne dijagnoze dete nema ni refleks gutanja i onda ona vuče sa sobom neki aparat za usisavanje pljuvačke. Dete se od te pljuvačke , ako se na vreme ne usisava može ugušiti.

Ona dok ode do wc ono zakrklja i počne da se guši.
Živa sam se isprepadala.

Njoj komšije kupuju hranu ili ostarela majka , kad može.
Muž ju je napustio. Majka joj je negde u unutrašnjosti kupila tu garsonjericu.

Ova žena ne može iz kuće sve i da hoće. Dete neće niko da joj čuva.

Kako ona da zaradjuje za život?

Nadam se da je dete živo. Nadam se da je i ona dobro. Jer kad živiš u takvim naporima brzo se istrošiš. Nismo u kontaktu i zaista ne znam kako priča dalje teče.

Ona nije dala dete. Čuva ga sama. Šta je hranitelj bolji od nje?
Da li bi neko bio požrtvovaniji oko tog deteta od nje?

Hranitelji dobijaju funkcionalnu decu, ovu teško bolesnu niko neće.

Njihov životni vek, ako ih roditelji napuste ....pa možete pretpostaviti koliko je dug?

p.s. Da se razumemo, ja sam hraniteljima mnogo zahvalna što se bave hraniteljstvom. Volela bih da ima još više ljudi , koji bi postali hranitelji.
kleinemutter kleinemutter 09:00 24.01.2013

Poziv

Molim sve javne ličnosti i novinare kojih ovde ima puno da pomognu.

Njihova reč vredi mnogo.

Njihova podrška znači puno roditeljima sa ovakvom decom.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:33 24.01.2013

Re: Poziv

Ovaj blog bi trebalo da bude vidljiviji, pretpostavljam da nemate ništa protiv da ga preselim na naslovnu stranu?

Edit: Preselila. I još jednom na FB.
kleinemutter kleinemutter 12:14 24.01.2013

Re: Poziv

Ovaj blog bi trebalo da bude vidljiviji, pretpostavljam da nemate ništa protiv da ga preselim na naslovnu stranu?

Edit: Preselila. I još jednom na FB.



Hvala Jelice.

Što se više priča ovi ljudi postaju vidljiviji a samim tim manje izloženi raznoraznim problemima.
razmisljam razmisljam 13:17 24.01.2013

Re: Poziv

Jelica Greganović
Ovaj blog bi trebalo da bude vidljiviji, pretpostavljam da nemate ništa protiv da ga preselim na naslovnu stranu?

Edit: Preselila. I još jednom na FB.


Ако си.
sesili sesili 14:49 24.01.2013

Neiznenadjena...

Koliko god puta pomislim da me od naše države ništa ne može iznenaditi, oni se uvek potrude i nadju još nešto! Duboko potresena gledam ovde jednu majku, čija devojčiva ima 11 godina a beba he... Ne vidi, ne čuje, u kolicima je. Ni sama majka ne zna koliko dijagnoza ima, a o lekarima neću da pričam. Kada vidim kako je nosi, mazi, UVEK pomislim šta će biti kada ne bude mogla da je podigne ni da je presvuče?

Potpisala sam naravno, a stavila sam i na fejsuk. Iskreno se nadam da će mnogi moji prijatelji učiniti to isto.
razmisljam razmisljam 15:08 24.01.2013

Re: Neiznenadjena...

sesili


Хвала.
sesili sesili 15:22 24.01.2013

Re: Neiznenadjena...

Moja fejs-prijateljica iz Šapca takodje stavila na svoju stranicu. Nadam se da će biti milion potpisa!!!
Biljana 77 Biljana 77 14:59 24.01.2013

:)

Za slučaj da je neko već linkovao vest sa Blica, ja se izvinjavam jer nisam pomno pratila sve komentare, ali nešto se miče.
razmisljam razmisljam 15:06 24.01.2013

Re: :)

Biljana 77
Za slučaj da je neko već linkovao vest sa Blica, ja se izvinjavam jer nisam pomno pratila sve komentare, ali nešto se miče.


Немаш за шта да се извињаваш.
Ову вест је линковала Мала Мама код Јелице, са портала РТС-а, али, свакако, ни ово неће да се баци.
Дакле, нека линка и тамо и 'вамо.
Хвала.

P.S. И треба да се миче.
anakcosa anakcosa 15:28 24.01.2013

Da ne bude zabune!

Ova inicijativa nikako nije protivna hraniteljstvu i protiv hranitelja.

Hraniteljstvo je human posao, ali je država zaboravila da pored brige o deci koja su u institucijama, teba da povede o našoj deci koja su u biološkim porodicama. To je kao da brineš da li ti je jedno dete gladno, a za drugo ne brineš! I to sve pod izgovormom da je roditeljstvo obaveza.

Ja moju obavezu itekako ispunjavam, i to 4-5 puta jače! Imam sreće da imam još jedno dete i da mogu da napravim razliku! Verujte, slatke su muke oko domaćeg, oko treninga itd... ni ne stižem da vidim, a ono mi dete poraslo! Sve se vrti oo brige oko malog Štrumfa, koji iako ima snažnu volju i stalno pomera granice, mora da ima nekog da bdi nad njim danonoćno!

Nikad nisam ni pomislila da svoje dete ostavim, ali ramišljam itekako o malim kućnim zajednicama, samostralnom stanovanju, pesonalnoj asistenciji, asistivnoj tehnologiji, servisima podrške, sportskim aktivnostima. Načinima da napravimo da inkluzija u Srbiji zaživi i razvije se!

Džaba dobri zakoni, ako nema implementacije!

Evo konačno i RTS počinje da priča o ovome


Pomoć roditeljima dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom
razmisljam razmisljam 15:43 24.01.2013

Re: Da ne bude zabune!

anakcosa


Да, Ана, добро је што си ово разјаснила. Мислим да је и Мала Мама рекла нешто слично у једном од својих коментара, али је јако битно да се ово нагласи: хранитељи су ОК и добро је што постоје и нико није против права која као такви добијају од државе, али се овде ради о томе да и родитељи са тешко болесном децом добију иста таква права да не би морали да се сналазе и да би комотније и са мало мање материјалних брига могли да се посвете својој деци, јер је то оно што они и желе - да буду са својом децом, да им живот учине што лакшим и лепшим, да од њих извуку оно најлепше и најбоље, а за то је, осим љубави и пуно личног одрицања ипак неопходна и помоћ државе.

Теби пуно среће у твојим настојањима да се најбоље могуће бавиш својом децом.

Хвала ти за линк.

И добродошла у моје блогодвориште. Драго ми је да си свратила.
anakcosa anakcosa 15:55 24.01.2013

Re: Da ne bude zabune!

E sad ti mene rasplaka

Hvala vama društvo!
razmisljam razmisljam 16:41 24.01.2013

Re: Da ne bude zabune!

anakcosa
E sad ti mene rasplaka


Зашто???
Нисам то хтела, на часну реч.
Цветић?
Види што је леп.



Hvala vama društvo!


Нема на чему.
Често ја кажем: овај Блог с времена на време уме да буде једно предивно место.
anakcosa anakcosa 19:38 24.01.2013

Re: Da ne bude zabune!

Pa evo zašto!

Prosto se raznežim kada me neko čuje i razume "na prvu", a dešava se!

Ja i dalje verujem da su ljudi dobri, da žele da pomognu i nisam mišljenja da je sve propalo. Uvek ima nade!

Treba poći iz sebe, dati dobar primer sebi i drugima.

Ne možemo očekivati da nas neko drugi razume, jer ne nemoguće. Ali treba pričati, i tražiti, jer niko ne zna šta je nama potrebno dok ne kažemo glasno i jasno definišemo!

Kako za ovu našu peticiju, tako i u životu Imam ja tu još mnogo dobrih linkova. Npr. evo kako to rade u Vojvodini


[url=http://www.vojvodina.gov.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=7474&Itemid=2]Zvanična prezentacija vlade Vojvodine- Slaviša Grujić javno potpisuje i podržava
[/url]
razmisljam razmisljam 22:24 24.01.2013

Re: Da ne bude zabune!

anakcosa
Pa evo zašto!

Prosto se raznežim kada me neko čuje i razume "na prvu", a dešava se!


ОК. Разнеженост може увек.



Ja i dalje verujem da su ljudi dobri, da žele da pomognu i nisam mišljenja da je sve propalo. Uvek ima nade!

Treba poći iz sebe, dati dobar primer sebi i drugima.

Ne možemo očekivati da nas neko drugi razume, jer ne nemoguće. Ali treba pričati, i tražiti, jer niko ne zna šta je nama potrebno dok ne kažemo glasno i jasno definišemo!


Имаш јако добар став. Настави да га негујеш.
Јер, наравно да су људи добри и свакако да су спремни да помогну и сигурно да има наде и обавезно треба ослушкивати себе и од себе полазити ( у сусрет другима, отвореног срца ).
Али, могуће је да нас други разумеју. Само треба објашњавати, причати...
Многи сконтају брзо, некима треба дати мало времена да схвате, а на оне који то ни не покушају, најбоље је, ако је то могуће, не обраћати пажњу.



Kako za ovu našu peticiju, tako i u životu Imam ja tu još mnogo dobrih linkova. Npr. evo kako to rade u Vojvodini


[url=http://www.vojvodina.gov.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=7474&Itemid=2]Zvanična prezentacija vlade Vojvodine- Slaviša Grujić javno potpisuje i podržava
[/url]


Да, одатле је Петиција и потекла. Мала Мама ју је само пренела на Блог, а онда је кренуло...

Ево, ,,оживела'' сам твој линк:

Zvani%C4%8Dna%20prezentacija%20vlade%20Vojvodine-%20Slavi%C5%A1a%20Gruji%C4%87%20javno%20potpisuje%20i%20podr%C5%BEava]

Mrs Who Mrs Who 16:40 24.01.2013

Potpisano i prosleđeno

Nadam se da će bar malo pomoći
razmisljam razmisljam 16:48 24.01.2013

Re: Potpisano i prosleđeno

Mrs Who


Хвала.
И добродошла у моје блогодвориште. Драго ми је што си свратила.
kleinemutter kleinemutter 21:56 24.01.2013

novosađanke

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VcX1xkn2xaU#![/youtube]

Ovo je snimak novosađanki, koje su i pokrenule akciju.

Mi nemamo uslova da idemo na ulicu i skupljamo potpise.

Fali još nekoliko hiljada potpisa....

Ja ne umem bolje da okačim ovaj link...

Pozdrav i hvala svima,
km
razmisljam razmisljam 22:10 24.01.2013

Re: novosađanke

Стиже помоћ.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VcX1xkn2xaU#!

А и није нека - нити могу да окачим клип, нити да линк претворим у сувислу реченицу или реч.
Како год, ради.
kleinemutter kleinemutter 22:13 24.01.2013

bitte

Hvala draga, ajd okači ovaj linak i kod Jelice, molim te.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana