Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Roditeljstvo

POMOZITE! POTPIŠITE!

Jelica Greganović RSS / 24.01.2013. u 11:58

vestine-koje-roditelji-moraju-imati_342x193.jpg

  Neki roditelji su od života naterani da upoznaju i onu drugu stranu roditeljstva. Tešku i iscrpljujuću, jer njihova deca nikad ne prestanu da sa svojim potrebama budu bebe , neka nikada ne nauče da hodaju, neka da pričaju, da jedu sama.

Roditelji su tu da im očuvaju i sačuvaju te male živote i nađu načina da se raduju s njima i nauče ih onome što deca mogu da savladaju.

( kleinemutter)

 http://www.peticije24.com/pomoc_roditeljima_dece_sa_invaliditetom.


 

Drago mi je što sam u prilici da objavim ovaj tekst koji je napisala naša blogokoleginicakleinemutter.

               Evo šta o temi kažu u jednom članku u Blicu.

               ( Molim vas da ne budete lenji i da priloženi link otvorite, jer daje prilično dodatnih informacija. .)

               A sada Mala Mama:


               Neki roditelji su od života naterani da upoznaju i onu drugu stranu roditeljstva. Tešku i iscrpljujuću, jer njihova deca nikad ne prestanu da sa svojim potrebama budu bebe , neka nikada ne nauče da hodaju, neka da pričaju, da jedu sama.
Roditelji su tu da im očuvaju i sačuvaju te male živote i nađu načina da se raduju s njima i nauče ih onome što deca mogu da savladaju.

 

kids_playing_with_leaves_istock_000_0.jpg 

               Ti roditelji su prinuđeni da nauče posao medicinske setre i budu svom detetu i roditelji i još pet terapeuta ( fizioterapeut, logoped, oligofrenolog, somatoped, učitelj itd. )
               Teško je tako živeti ali život je mio ma kakav bio.

               Roditelji i deca , bolesna uglavnom od retkih i teških bolesti kao i deca sa teškoćama u razvoju usko su povezani i zavisni jedni od drugih u tom čarobnom krugu življenja.

 

               Ovi roditelji su uvek iscrpljeni, jer nikad ne spavaju dovoljno, ne stižu da jedu redovno, nemaju uslova da idu kod lekara, niti da ne paze svoje dete kad su bolesni.
               Dete je od njihove pažnje zavisno 24 sata.
               Ovakvu decu neće niko: ni vrtići, pa ni oni specijalni, ni škole, pa ni one specijalne, niti dnevni boravci.

               Takva deca imaju samo svoje roditelje, jer i rodbina vremenom prestaje da dolazi a bebisiterku naći za ovakvu decu meri se sa dobitkom na lutriji.

               Ovakvi roditelji uglavnom napuštaju svoje poslove i ne bave se svojom profesijom, troše sve pare na dokazane i nedokazane terpaije i žive na ivici bede.

childrenplayingoutside.jpg

               U društvu se prepoznaje servis hranitelja, koji uzima iz sirotišta od strane roditelja napušteno dete i za brigu o tom detetu dobija nadoknadu od države. Tim ljudima je to posao. Ta deca su uglavnom upisana i u vrtiće i u škole i funkcionalnija su od ove o kojoj pišem.

               Roditelji , koji neće da napuste svoju bolesnu decu, nemaju nikakvu pomoć od države, osim nadoknade za tuđu negu i pomoć koja može da iznosi 9.000 dinara ili 24.000 dinara zavisno od stepena invalidnosti. Većina dece uglavnom dobija ovaj iznos od 9.000 jer za veći iznos moraju imati telesno oštećenje 100 % ili 70 % invalidnosti po tri i više osnova, a po prošlogodišnjem izveštaju PIO, u Beogradu ih je samo pedesetoro koja primaju maksimalan iznos..

               Svaki roditelj je dužan da bude hranitelj svom detetu . Ali sistem treba da to dozvoli i roditeljima , koji zbog bolesti dece ne mogu da zarađuju.

 

A-child-playing-outdoors--005.jpg

               Samohrane majke ili očevi sa detetom bolesnim od teške bolesti , koje ima potrebu da roditelj bude uz njega non stop, od čega da žive, kako da zarađuju ili prežive, kako da nabave enormno skupe lekove koji su im neophodni?
               Kome da ostave dete dok rade?

               Socijalni servisi uopšte ne funkcionišu.

               Sve je na roditeljima.

               Roditelji ovakve dece traže da i oni dobijaju pomoć od države i da im se odobri status roditelja- hranitelja, jer bi tako iznos koji bi dobijali bio znatno veći ( oko 40.000 dinara ) i rešio bi im mnoge materijalne probleme koje briga o takvoj deci donosi.

               Zato sakupljaju potpise da bi tražili promenu zakona i odobrenje ovakvog socijalnog servisa.

               Ko želi da im pomogne i podrži ih, može da potpiše peticiju online.

               Svima koji pročitaju ovaj tekst roditelji se zahvaljuju na strpljenju koje su uložili čitajući ga i tako saznali po nešto i o malo drugačijem roditeljstvu, koje je i pored toga što je teško izuzetno lepo i emotivno pravo bogatstvo za ove roditelje , kao i za one , koji Bogu hvala imaju tipične porodice i zdravu decu.

               Link na peticiju:

http://www.peticije24.com/pomoc_roditeljima_dece_sa_invaliditetom.

 

momci_hvala_vam_525612221.jpg&size=article_medium 

 

P.S. Hvala svima koji ste svratili u moje blogodvorište i potrudili se da ovaj tekst pročitate. Nadam se da vas je podstakao da pomognete.

razmisljam

 Edit:

Blog prenosim jer verujem da mu je mesto na naslovnoj strani. Morao bi da bude vidljiviji, kao što bi vidljiviji morali da budu i roditelji i deca kojima je pomoć silno potrebna. 

Jelica 

 



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kleinemutter kleinemutter 12:24 24.01.2013

hvala

Hvala Jelice.

Hvala i svima koji su odvojili vreme da pročitaju ovu priču.

Hvala svima koji su potpisali ili će potpisati.

Hvala i onima koji imaju empatije i razumevanje za ljudsku patnju. Pričajte o ovome .

I pričanje je pomoć.

Ima ljudi koji žive teško i heroji su u toj svojoj borbi za ljudski život.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:28 24.01.2013

Ovo

i potpisivanje je najmanje što mogu da učinim.
razmisljam razmisljam 12:56 24.01.2013

Re: Ovo

Jelica Greganović
i potpisivanje je najmanje što mogu da učinim.


Хвала.

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:47 24.01.2013

Re: Ovo

Šafrani...na slovenačkom imaju nežnije ime - nunke.
razmisljam razmisljam 13:49 24.01.2013

Re: Ovo

Jelica Greganović
Šafrani...na slovenačkom imaju nežnije ime - nunke.


Боље и шафран него крокус.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:51 24.01.2013

Re: Ovo

Боље и шафран него крокус.

Fakat, to krokus zvuči kao da ima višak nogu i očiju.
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 12:46 24.01.2013

...

Потписала, прочитала, поделила!
Не размишљамо често о оваквим темама, зато хвала kleinemutter што нас подсећаш да је за хуманост потребно одвојити понекад само мало времена. Моја другарица има дете са OCD-ом, и она је сада и мајка и учитељица, и неговатељица...све.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:22 24.01.2013

Re: ...

kleinemutter kleinemutter 16:12 24.01.2013

Re: ...

Hvala tebi što si odvojila vreme.

Da naglasim , svi mi roditelji ovakve dece podržavamo hraniteljstvo. Hvala hraniteljima , što rade taj posao.I teba da dobiju i uplatu radnog staža i platu. Ovaj posao je i težak i specifičan.

Ali, smatram da i roditelji treba da imaju iste takve uslove , jer detetu je najbolje u porodici. Njegove muke su mu tad i lakše i prirodnije.

Ja imam sreću i da sam majka i zdravom detetu.

Moje bolesno dete nosi posledice sa porođaja, kao i većina naše bolesne dece!?.
Atomski mrav Atomski mrav 17:13 24.01.2013

Re: ...

Потписала, прочитала, поделила!


+1
kleinemutter kleinemutter 17:52 24.01.2013

Re: ...

Потписала, прочитала, поделила!



Hvala puno!
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 20:52 24.01.2013

Re: ...

[Ja imam sreću i da sam majka i zdravom detetu.

Moje bolesno dete nosi posledice sa porođaja, kao i većina naše bolesne dece!?/quote]

Ова петиција ме је управо и подсетила да немају сви срећу да су им деца здрава, и колико је нама живот лакши у односу на неког ко нема ни тренутка времена за предах и да безбрижно (релативно) учествују у детињству и одгајању своје деце. Не кажем да је једна страна весела и сунчана а друга тегобна и тамна, свуда има и црног и белог. Мислим да ти то најбоље знаш.

Ово сам схватила као опомену, јер нико не може да зна шта ће га у животу снаћи, а сматрам да треба покретати иницијативе и увек ћу се придружити оваквим акцијама.
nurudin nurudin 22:40 24.01.2013

Re: ...

+1


+1

А за дивну Јелицу што је поделила блог
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:24 24.01.2013

Re: ...

Hvala, dobri Nurudine...nego, ja sam tako zatrpala grupe na Fb linkom, da su me blokirali na dva dana ajd delite vi...
gedza.73 gedza.73 12:51 24.01.2013

Deca

-Sine, dođi nešto da postaviš na fejs.
-Jel' nešto oko politike? Neću! (ima 11 godina)
sledi kratko objašnjenje.
-Evo, gotovo. Mogu li i ja da potpišem? Posle ću da kažem ujki, J. Oni imaju puno prijatelja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:52 24.01.2013

Re: Deca

Ljubi ga tetka Jelica
kleinemutter kleinemutter 13:35 24.01.2013

Re: Deca

sledi kratko objašnjenje.
-Evo, gotovo. Mogu li i ja da potpišem? Posle ću da kažem ujki, J. Oni imaju puno prijatelja



Deca su naša nada. Ja sma najsrećnija kad nešto naučim od deteta.
naslovi naslovi 15:06 24.01.2013

Re: Deca

Kako pametno i humano dete Bravo!
mlekac mlekac 13:00 24.01.2013

Potpisala, podelila...

I nadam se da ce zaziveti. OVO je prava bitka za decu.

EDIT:
Cisto da napomenem, ova peticija jutros je bila prva vest na jutarnjem programu RTS 1
tompinchns tompinchns 13:32 24.01.2013

pitanje

Šta je potrebno da se ovo ostvari?

p.s. Potpisala i prosledila ljudima za koje znam da će poruku shvatiti na pravi način.
Uzgred, juče sam igrom slučaja na istom koncertu pevala s Inkluzivnim horom "Ison"!
kleinemutter kleinemutter 13:33 24.01.2013

link na emisiju na rts



http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/1253074/Pomo%C4%87+roditeljima+te%C5%A1ko+obolele+dece.html

Hvala Bogu da ima još ljudi , koji znaju da misle..i žele da pomognu.

Postajemo socijalni slučajevi zato što nećemo da napuštamo bolesnu decu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:06 24.01.2013

Re: link na emisiju na rts

naslovi naslovi 15:10 24.01.2013

Potpisano..

..i prosledjeno. I tamo sam ostavila ovaj komentar: Volela bih da nam svima ovo uspe, jer je svako dete dete i svako dete zasluzuje da bude negovano, mazeno i pazeno. Pored porodice i od Drzave takodje!!
kleinemutter kleinemutter 15:45 24.01.2013

Re: Potpisano..

jer je svako dete dete i svako dete zasluzuje da bude negovano, mazeno i pazeno. Pored porodice i od Drzave takodje!!


Hvala.

Pored ovih materijalnih problema roditelji ovakve dece imaju još puno problema, a za koje jeste odgovorna država i društvo.

Razne službe su zakazale i dodatano doprinose da se deca i roditelji muče.

1.Termin kod logopeda na knjižicu ili platiti privatno?
Na knjižicu ga dobiješ jednom nedeljno ili u dve nedelje, pri tome ovakvu decu SVI izbegavaju.

Pošto detetu nije dovoljno onda plaćaš privatno, najmanje 1000 dinara i ako možeš 3*nedeljno.
2. Termin za kinezi ili radnu terapiju. Isto kao gore napisano. Veću decu niko neće da vežba, jer se više umaraju.
Cena privatno najjeftinija 1500 din.

3. Oligofrenolog. Isto kao gore.
4. Somatoped ( ima ih koji tvrde da je to zanimanje isto što i fizioterapeut..?) isto kao gore napisano.

5. učitelj. To sam radiš, jer kad vide šifre svi se ograđuju i nisu zainteresovani.

U stvari sve ove službe očekuju uglavnom od majki da same to nastave , nauče i odrađuju kod kuće.

Kako?
Zašto?

djordj.e djordj.e 20:56 26.01.2013

Re: Potpisano..

Свака част на акцији и препорука за блог. Родитељима деце са инвалидитетом је потребна помоћ, али она је, нажалост, онаква каква је и Србија - СЛАБА.

Хтео бих такође да се осврнем на неколико ствари:

Што се тиче термина њих нема довољно, али немојте за то кривити запослене у здравству. Ова не постојећа држава је та која не поштује нормативе, тако да имате мањак запослених у здравству. Знам да сам управо изрекао нешто због чега ће ме многи напасти, али ко не верује нека узме број запослених и кадровску расподелу у било којој установи, затим нека упореди то са нормативима и... Изненађење!

То да већу децу НИКО неће да вежба није тачно. Ако сте примљени у болницу на третман, не може Вас нико одбити. Ако Вас одбија нека Вам то и напише, да можете да се жалите на конкретан случај. Што се тиче рада приватно са старијом децом, ту сте делимично у праву, али то није због умора који је везан за телесну масу пацијента, већ због смањене могућности за напредак, али нема оправдања.

Соматопед и физиотерапеут није исто. Ако сте добили другачију информацију она је дошла или од лаика или од соматопеда који се није "нашао" у својој професији па "лута".

На крају, али не мање важно, наставак терапије код куће, најчешће од стране мајки. Терапијске процедуре, које су нам на располагању, су такве да није могуће очекивати резултат ако се не примењују више пута у току дана, неке чак и 24 часа. Дакле едукација родитеља и чињеница да су и они чланови тима НЕ СМЕ остати само "мртво слово на папиру".

Опростите ако звучим као песимиста.
kleinemutter kleinemutter 15:53 24.01.2013

majka

A majka ovakve dece isto ima pms i bolove u glavi i kojekug još, ali...ako ona stane dete joj propade skroz. Nema stajanja, stegneš zube i radiš dalje.

Zaposlene majke će na poslu čuti najčešće od kolega:
1. Nismo ti mi krivi , što ti je dete bolesno. Ima i ti da radiš u smenama.
2. Razumem ja da ti je dete bolesno, ali meni ne treba radnik , koji često ide na bolovanja.
3. ...............

Kad konkurišu za vrtić čuće često bilo to specijalni ili redovni vrtić:

1. Ne znamo da li možemo da odgovorimo na potrebe vašeg deteta.

U školama će se nastavnici a u specijalanim defektolzi rukovoditi šiframa i tvrditi a ništa ili vrlo malo činiti:

1.Mi se trudimo, ali dete ne može , nema sposobnosti. Ili ona / ono je dobro, sedi ,crta, ćuti i uči tako što sluša šta mi radimo sa drugom decom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:02 24.01.2013

Potpisao.

Divim se roditeljima koji nesebično brinu o svojoj deci i u nemogućim uslovima.

kleinemutter kleinemutter 17:51 24.01.2013

Re: Potpisao.

srdjan.pajic
Divim se roditeljima koji nesebično brinu o svojoj deci i u nemogućim uslovima.




Hvala u ime svih roditelja vama i svima koji možete da osetite deo problema ovih porodica.
zox.zox zox.zox 19:43 24.01.2013

podrška

Potpisala, podelila, vidim da prijatelji prijatelja šire link dalje.

Divljenje i poštovanje vama koji živite sve to. Potpis je bio najmanje što se može.

Jelice hvala što je ova tema na naslovnoj strani.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:23 24.01.2013

Re: podrška

Jelice hvala što je ova tema na naslovnoj strani.

To je najmanje što mogu da uradim.
Ako ste na FB, kačite link bloga po grupama, nema veze na koju su temu grupe...
ivana23 ivana23 00:12 25.01.2013

Re: podrška

Jelica Greganović
Jelice hvala što je ova tema na naslovnoj strani.

To je najmanje što mogu da uradim.
Ako ste na FB, kačite link bloga po grupama, nema veze na koju su temu grupe...


Ja sam delila na G+ (prosireni krugovi, znaci svi koji su u mojim krugovima i svi koji su u njihovim).
Moja varijanta je bila - post sa linkom na blog sa apostrofiranim linkom na peticiju, pa posebni post tekst iz Blica, opet sa apostrofiranim linkom na peticiju, pa post sa YT klipom takodje sa linkom na peticiju.
Toliko mogu da doprinesem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:14 25.01.2013

Re: podrška

Ivana, malo li je...jes da ja pola nisam razumela, ali uopšte ne sumnjam u tvoje tehnološke sposobnosti
ivana23 ivana23 00:24 25.01.2013

Re: podrška

Jelica Greganović


libkonz libkonz 21:38 24.01.2013

Lepa vest

Danas je peticiju potpisalo 1400 ljudi, što je sedam puta više od dnevnog proseka.
kleinemutter kleinemutter 21:54 24.01.2013

Re: Lepa vest

Danas je peticiju potpisalo 1400 ljudi, što je sedam puta više od dnevnog proseka.



I opet fali još nekoliko hiljada potpisa.

Molim da potpisujete.

Mi nemamo uslova da izađemo na ulicu i skupljamo potpise.

Hvala.
kleinemutter kleinemutter 21:53 24.01.2013

novosađanke

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VcX1xkn2xaU#![/youtube]

Ovo su novosađanke, koje su i pokrenule ovu priču.Pogledajte link..!

Moje duboko poštovanje njima.
AlexDunja AlexDunja 22:08 24.01.2013

Re: novosađanke

Moje duboko poštovanje njima.

i to ćemo da delimo na fb
kleinemutter kleinemutter 22:16 24.01.2013

Re: novosađanke

Hvala AlexDunja
ivana23 ivana23 22:21 24.01.2013

Re: novosađanke

kleinemutter
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VcX1xkn2xaU#!

Ovo su novosađanke, koje su i pokrenule ovu priču.Pogledajte link..!

Moje duboko poštovanje njima.


AlexDunja AlexDunja 22:22 24.01.2013

Re: novosađanke

ma nema na čemu da se zahvaljuješ, km,
ovo što trubimo po društvenim mrežama
nije nikakav napor,
ako može bilo šta da se učini da se sistemski reši
položaj roditelja sa teško obolelom decom
trebalo bi da galamimo neprekidno.

sramno je da država nema mehanizam za
rešavanje vaših teškoća,
vama pojedinci mogu da pomognu kratkoročno,
ali da biste mogli da živite sa manje stresa
i u kakvoj takvoj sigurnosti mora da se nađe sistemsko rešenje.
anakcosa anakcosa 23:02 24.01.2013

Raznežila se po ko zna koji put!

Pa ovo je fenomenalno!

Moram svima da se zahvalim jer sad vidim da može da se menja. Da naši napori nisu uzalud i da se svaka borba za dobro isplati!

Lakše mi je da se budim i guram kada znam da nisam sama, da ima ljudi koji veruju da može biti bolje i žele da pomognu i pomažu bezuslovno! A kako vidim biće ih uskoro i preko 30000!

Pre par dana, u školi moga sina ukinuli su kuvani obrok jer neko nešto neće da plati i zaboga moramo biti strpljivi!

Zahvaljujući društvenim mrežama, problem je rešen za dva dana! Ipak se okreće! Umesto da emigriramo u Švecku ili Norvešku, ipak ostajmo ovde jer nismo sami!

Hvala,hvala,hvala!

Nema mi cvetića u smajlijima!

Cvetić za Jelicu

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:26 24.01.2013

Re: Raznežila se po ko zna koji put!

Hvala, anakcosa za cvetić :)
Društvene mreže su čudo kada se stave u dobru svrhu
morpheus_ns morpheus_ns 23:19 24.01.2013

...

Potpisano i podeljeno na sajtu i Facebook stranici...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:27 24.01.2013

Re: ...

Hvala, morpheus
malasneki malasneki 09:27 25.01.2013

Malo drugacije misljenje na ovu temu

Svi, ili bar vecina vas, znate da sam i sama osoba sa invaliditetom, medjutim moram da kazem da je moje misljenje kada je u pitanju ova inicijativa malo drugacije. Smatram da je ovo na neki nacin samo kratkorocno i po meni pogresno usmereno resenje jednog od milion problema koji muce ovaj deo populacije. Navescu i moje argumente zasto tako mislim, mada cu verovatno nesto zaboraviti pa cu se kasnije dopuniti. Vec sam na FB u grupi koja se bavila ovom tematikom navela neke od razloga, pa su me osuli drvljem i kamenjem i na kraju izbacili iz grupe, ali moram da podvucem da nisam zlurada nikada kada je ova tema u pitanju tj sve vezano za ovaj deo populacije, vec samo pokusavam da sire sagledam problem i njegovo resavanje.

Slazem se da niko kao roditelj ne moze da se brine o svom detetu. Ipak, kao sto je neko pomenuo, ne moze i ne sme sve da ostane na tome. Smatram da roditelji snagom koju imaju treba da pokrenu drzavu da dela, kako kroz vec postojece institucije i pravne institute, tako i stvaranjem novih, vec uveliko primenljivih u svetu. Ne sme da se dogodi da se roditeljev sadrzaj zivota i sam zivot pretvori u zivot njegovog deteta, niti se to dete ne sme ostaviti samo roditelju i njegovoj brizi. Smatram da i deca sa invaliditetom, ma koliki on bio, treba da imaju neki svoj prostor i svet koji se ne ogranicava samo na roditelje. U novom Zakonu o socijalnoj zastiti je, pored vec dobro poznate novcane naknade za tudju negu i pomoc, uveden institut personalne asistencije, sto je za mene jedna sjajna stvar. Medjutim, to je uglavnom jos samo mrtvo slovo na papiru, jer je to pitanje delegirano lokalnim institucijama, koje pod izgovorom nedostatka sredstava sve kao i obicno guraju pod tepih. Do duse, po nekad se kao projekat na 6 meseci pojavi od strane Ministarstva u saradnji sa udruzenjima, ali je to po meni opet lose resenje, mada bolje ista nego nista. Mislim da bi se pomenuta snaga roditelja trebala usmeriti izmedju ostalog u pravcu da zazivi zakonski regulisana personalna asistencija. Dobiti bi bile visestruke za sve. Kao prvo, roditelji ne bi morali prekidati radni odnos, mogli bi deo dana da imaju i za sebe i ostatak porodice, a dete bi bilo negovano i moglo bi da razvija svoje potencijale i van uskog kruga porodice koliko je god moguce da ih razvije, a ne bi moralo biti istrgnuto iz iste.

Verovatno cu zvucati grubo, ali opet ponavljam, pokusavam da sagledam i u humanosti stvari sa vise strana. Naime, kao i svi ljudi, i roditelji dece sa invaliditetom moraju umreti. Ako za njihovog zivota ta deca budu usmerena samo na njihovu brigu, bez obaveze drzave prema toj deci, sta ce sa njima biti posle smrti roditelja-negovatelja? Sa druge strane, na zalost, smrtnost dece sa velikim ostecenjima je takodje uocljiva. Roditelj koji je ostavio posao da bi brinuo o svom detetu, tesko da ce ponovo moci da se vrati na isti. Od cega ce da zivi tada?

Isto tako, plasim se zloupotrebe ovog instituta, pa ce drzava sav teret da prebaci na porodicu i sa getoizacije po institucijama preci na jedan vid getoizacije porodice.

Ima jos stvari o kojima bi moglo ovde da se kaze, ali sam ovim u svakom slucaju izrazila sustinu.

Nadam se da cete razmotriti ovo, i malo razmisliti (pre nego me lincujete )
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:41 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Sneki, razumem potpuno o čemu govoriš i zaista se slažem sa tim da svet teško bolesne dece ne bi smeo da bude ograničen samo na njihov mikro-svet, porodicu. Jasno da se slažem i sa time da tim porodicama država mora da nudi i stručnu pomoć.
Ali pretpostavljam da se i ti slažeš sa time da se ove stvari moraju, kao i druge, raditi korak po korak.
Prvi korak mora da bude pomoć porodici, tj. roditeljima, jer ma koliko se u drugom koraku ponudi stručne pomoći i u trećem "otvori" svet za tu decu, ona kao i sva ostala deca zavise pre svega od roditelja i malog sveta porodice. Taj svet je za svako dete garancija sigurnosti i dalje stabilnosti.
I sama kažeš da lokalne zajednice izbegavaju svoje obaveze, pa pretpostavljam da bi, po tvom mišljenju pomoć roditeljima bila dodatni izgovor pomenutima. Ali, treba li pustiti roditelje da se muče, onemogućiti im pristojan i inače težak život? Hoće li to naterati lokalne zajednice da se trgnu? Sumnjam. To potvrdjuje ono što si i sama napisala. Ti roditelji do sada nisu imali potrebnu, neophodnu pomoć, dovoljnu za olakšavanje njihovih i dečijih života, i to očito lokalne zajednice mnogo ne potresa.
Ne mogu se mučiti roditelji i deca zato da bi se lokalne zajednice naterale da vrše svoje obaveze.
Zbog toga smatram da prvo i pre svega mora da se pomogne roditeljima, a onda nastavi dalje.
malasneki malasneki 11:50 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Naravno, ali ne treba da se drzava dovede u situaciju da kaze "dali smo vam pare da se brinete o svojoj deci, sta sad vise hocete". Meni je ovo na neki nacin medvedja usluga. Drzava ce ispasti humana a problem se nece adekvatno resiti. Kao sto rekoh, treba razmisljati dugorocno i o dobrobiti svih ucesnika: dece, roditelja i ostatka porodice. Mislim da su organizacije koje su pokrenule ovu peticiju mogle isto tako pokrenuti peticiju da se upravo NATERAJU lokalne samouprave ali i drzava u celini da postuju Zakon koji su doneli. Po meni bi to bilo svrsishodnije i veca pomoc. Naravno da treba i materijalno pomoci ove porodice, ali ne postavljati to kao resenje problema.
Treba naterati, pored ostalog, sva ona strucna lica koja je pomenula nasa draga "mala mama" da rade svoj posao a ne da traze izgovore.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:31 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Naravno, ali ne treba da se drzava dovede u situaciju da kaze "dali smo vam pare da se brinete o svojoj deci, sta sad vise hocete".

To nije argument. Ni tebi, niti bi državi mogao da bude. To je kao kad bi rekla da država ne bi trebalo da deci obezbedi osnovno školovanje, jer bi onda imala argument da nema gimnazija. Ili ne treba obezbediti lekare opšte prakse, jer bi onda roditelji mogli da traže i pedijatre.

Meni je ovo na neki nacin medvedja usluga.

Kome? Roditeljima kojima je neophodna i nužno potrebna pomoć. Sad i domah.

Kao sto rekoh, treba razmisljati dugorocno i o dobrobiti svih ucesnika: dece, roditelja i ostatka porodice. Mislim da su organizacije koje su pokrenule ovu peticiju mogle isto tako pokrenuti peticiju da se upravo NATERAJU lokalne samouprave ali i drzava u celini da postuju Zakon koji su doneli.

Dugoročno je u redu kada je rešen kratkoročni opstanak.
Koji je tvoj predlog za to NATERAVANJE?
Ova peticija je prvi korak, i ne treba da bude preskočen zbog drugog ili trećeg. On se bori za elementarnu pomoć roditeljima. To je prva pomoć, posle koje niko nema argumenata, niti razloga da uskrati dalje "lečenje".

Po meni bi to bilo svrsishodnije i veca pomoc. Naravno da treba i materijalno pomoci ove porodice, ali ne postavljati to kao resenje problema.

Naaravno da bi bilo bolje, ali ne može da bude svrsishodnije u situaciji u kojoj je roditeljima potrebno pomoći elementarno, sad i odmah. Ili bar što pre. Jasno je da se zakon ne poštuje, ali roditelji ne treba da crknu od muke zbog dugoročnih ciljeva. Oni moraju da žive i brinu se o deci svakog dana. Svakog.
Niko nije ni rekao da je ovo rešenje problema, ovo je samo prvi korak ka rešavanju problema.

Treba naterati, pored ostalog, sva ona strucna lica koja je pomenula nasa draga "mala mama" da rade svoj posao a ne da traze izgovore.

Slažem se, ali i ti jako dobro znaš da je to dugotrajan i naporan posao, a ovim roditeljima i bez toga život nije lak. Oni nemaju vremena da rade, a kamoli da nekog, a tek državu, na nešto nateravaju. Oni gledaju kako da prežive i u životu održe decu.
malasneki malasneki 14:04 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

To nije argument. Ni tebi, niti bi državi mogao da bude. To je kao kad bi rekla da država ne bi trebalo da deci obezbedi osnovno školovanje, jer bi onda imala argument da nema gimnazija. Ili ne treba obezbediti lekare opšte prakse, jer bi onda roditelji mogli da traže i pedijatre.

Ja mislim na situaciju kada sutra ti roditelji dodju i kazu "mi smo zive duse, ne mozemo da radimo 24/7 oko deteta, imam i supruznika i jos dece i njima treba posvetiti vreme, dajte nam pomoc u vidu personalnog asistenta par sati dnevno"-sto bi bio sasvim normalan stav, a onda drzava dodje i kaze "pa jel vam argument za dobijanje statusa negovatelja upravo nije bio taj da ste angazovani oko tog deteta non stop?".

Kome? Roditeljima kojima je neophodna i nužno potrebna pomoć. Sad i domah.

Svima, i roditeljima i deci, i ostatku porodice iz razloga koje san navela u svom prvom komentaru.

I da dalje ne citiram, ne kazem da roditeljima ne treba pomoci, daleko od toga, ali ne u vidu plate, vec kao pomoc redovnim primanjima za ono za sta su se ti isti roditelji skolovali, i fizicka pomoc lica za koje ce isto biti placeno, ali ne samo za to dete, vec mu je to profesija. Pomoci im stvarno, a ne po principu daj mi sad sta das a posle kako bude. Zato opet kazem, sta u situaciji kad iz bilo kog razloga vise taj roditelj ne bude mogao biti negovatelj svom detetu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:55 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Ja mislim na situaciju kada sutra ti roditelji dodju i kazu "mi smo zive duse, ne mozemo da radimo 24/7 oko deteta, imam i supruznika i jos dece i njima treba posvetiti vreme, dajte nam pomoc u vidu personalnog asistenta par sati dnevno"-sto bi bio sasvim normalan stav, a onda drzava dodje i kaze "pa jel vam argument za dobijanje statusa negovatelja upravo nije bio taj da ste angazovani oko tog deteta non stop?".

Ako su već arguneti "Šta bi bilo kad bi bilo", onda roditelji kažu: "Mi smo i tako oko deteta sve vreme, a vi nam pomozite stručno."

Pomoci im stvarno, a ne po principu daj mi sad sta das a posle kako bude. Zato opet kazem, sta u situaciji kad iz bilo kog razloga vise taj roditelj ne bude mogao biti negovatelj svom detetu?

Stvarna i prva pomoć je sad i odmah.
Onda će se tražiti drugi negovatelj.
Zar roditelji treba da se zlopate zato što jednog dana ne bi mogli..? To je isto kao kad drugi roditelji ne bi trebalo da dobijaju dečiji dodatak, jer jednog dana, možda, ako se desi...
tetkino tetkino 15:06 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Sneki, sve što si rekla potpisujem.

Potpisala sam peticiju, jer ne mislim da neko ko je hranitelj treba da ima veća prava nego neko ko je roditelj, ali i meni smeta što se i deca sa problemima u razvoju i roditelji takve dece - u ovoj državi bore da budu socijalni slučajevi.
Mi ovde ne pregovaramo o njihovoj budućnosti nego o visini apanaže kojom se i jedni i drugi obavezuju da neće ništa raditi.

U nekim drugim državama, cilj socijalne politike je da se pare tako iskoriste da se svi uključe (u okviru svojih mogućnosti) u radno sposobnu populaciju. Da se svi iskoriste, angažuju, zaposle - jer onaj ko radi kroz taj rad stiče i osećaj vrednosti, ispunjenosti, ponosa, jer i on doprinosi.
Ljudi koji rade su zdraviji, srećniji, ispunjeniji, od drugih ljudi koji, imaju isti nivo prihoda, ali ne rade.

Umesto toga, mi našim invalidima kažemo - sedi kući, ne želimo te, ne trebaš nam, nizašta nisi, evo ti pare, da preživiš, životari, umri, ne zanimaš me
A roditeljima i srodnicima dece sa problemom poručujemo da nam ne trebaju, neka ih nek sede kući, primaju pomoć i brinu o toj njihovoj deci, kad su već imali loš ukus da ih donesu na svet.

Potpuno sam sigurna da će ovo samo još više da sakrije tu decu od očiju sistema - koji i onako nije baš željan nešto da ih gleda i da ih zaista i vidi - njih i njihove stvarne potrebe, želje i mogućnosti.

I nažalost, ovo će samo da bude još jedan način da se lako uknjiže politički poeni sa jedne strane, a sa druge, da se tiho i neprimetno umanje i ona davanja koja sad postoje.
Vrlo brzo će se sve svesti na - pa dobijate pomoć - to je vaš posao!
gedza.73 gedza.73 15:38 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Sneki, država hoće da isplati novac (platu, zovi kako god hoćeš) hraniteljima (vrlo rogobatno zvuči) ali ne i roditeljima.
Čak sam slušao jednu majku kojoj je savetovano kako je najbolje da svoje dete preda socijalnoj ustanovi a ona (ustanova) će se pobrinuti i naći hraniteljsku porodicu.
Šta ako hranitelju se tupi i vrati dete u ustanovu? Ako ne može, ili ne želi, više da bude negovatellj detetu?

Ko može dati više ljubavi, strpljena i pažnje deci od roditelja?


malasneki malasneki 15:50 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Gedzo, mislim da se ovde mesaju babe i zabe. Ne kazem da nema slucajeva gde se daju takvi saveti roditeljima, ali ja mislim da masis poentu. Naime, moram sad i ovo da kazem, da mi je vrlo ruzno sto se ovi roditelji zele izjednaciti sa hraniteljima, jer se hranitelji generalno brinu za decu koja iz bilo kog razloga nemaju svoju porodicu ili se ista ne moze brinuti o njima. Opet kazem, zasto se ovi roditelji ne usmere da skupe isto toliko potpisa da se regulisu vec postojeci instituti u zakonima kako bi im se olaksao zivot, to je moje pitanje. Zasto ne traze da se poveca iznos za tudju negu i pomoc recimo koja sluzi upravo tome sto sada traze, ili recimo da zazivi servis personalne asistencije? Sad vec postajem malo direktnija, ali smatram da treba resiti problem u njegovom korenu a ne kratkorocno sanirati posledice. Treba sistemski, inkluzivno i socijalnim modelom modifikovano resiti stvar, a ne davanjem milostinje.

Mislim da me i Jelica pogresno shvatila, jer rekoh, treba pomoci porodici i materijalno, ali ne milostinjom. Ovo mogu uporediti sa recimo, drzava vam kaze da ce vas placati da ne radite vec cuvate dete dok ide u osnovnu skolu, a posle se snadjite sami kako znate i umete.
gedza.73 gedza.73 16:04 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Gedzo, mislim da se ovde mesaju babe i zabe

Tim porodicama treba pomoći. Mesečnim davanjima.
U ovoj zemlji se nakrale svakojake barabe, i za sebe, i za švalerke, i za unučiće. Onda neka se odvoji novac i da tamo gde je potreban.

Kako? Onako kako je najlakše i kako se najbrže može uraditi.

Slučajeva ima različitih.
kako se majka čije dete pati od batenove bolesti može odvojiti od njega?
Ne verujem da baš u svakome može funkcionisati, kako ti reče, servis personalne asistencije.

Da li je ovo najbolje rešenje, ili nije, bar se ovako čuje za njega.

AlexDunja AlexDunja 16:22 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Sad vec postajem malo direktnija, ali smatram da treba resiti problem u njegovom korenu a ne kratkorocno sanirati posledice. Treba sistemski, inkluzivno i socijalnim modelom modifikovano resiti stvar, a ne davanjem milostinje.


sneki, ja mislim da se uzajamno ne razumete najbolje.

ovo što ovi roditelji traže nikako nije milostinja.
da ponovim
Treba sistemski, inkluzivno i socijalnim modelom modifikovano resiti stvar


saglasna sam da treba da se unaprede postojeća rešenja za podršku porodicama
sa teško obolelom decom, ali treba pronaći rešenje i za
roditelje koji moraju da provode 24 sata sa svojom decom,
uvođenje rešenja roditelj negovatelj bi za takve slučajeve
bilo najbolje. treba svakom slučaju prići što je moguće bliže
i pronaći najbolji model pomoći.
kleinemutter kleinemutter 17:06 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

ali i meni smeta što se i deca sa problemima u razvoju i roditelji takve dece - u ovoj državi bore da budu socijalni slučajevi.


Pogrešnbo. Mi se ne borimo da to postanemo sistem i država su nas tako napravili i tu nas strpali i pri tom se onda ne brinu o nama kao socijalnim slučajevima.
Već crkavamo na temane i na kašičicu.

Kako?
Ja imam profesiju-završen jak fakultet. Radim , ali je pitanje dana kad ću morati dati otkaz ili ga dobiti -zbog bolesti mog deteta i svega što to nosi.

Moj muž je pred doktoratom i ne uspeva da doktorira.Radi.

Mi živimo na ivici bede jer sve pare trošimo na lekove i razne tretmane za dete, koji postoje u socijalčnoj zaštiti , ali ti defektolozi , boli ih k. da odrade svoj posao, dođu na posoa da prošetaju cipele.
kleinemutter kleinemutter 17:15 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

zazivi zakonski regulisana personalna asistencija.



U zakonu o socijali imaju pravo da personalnu asistenciju dobiju samo telesni invalidi staroti iznad 18 godina.

To je apsurd.
Priznaćeš i sama.

Šta mi da radimo do 18 -te?

Šta da radimo kad jedva hodamo , ali nas ne vode kao telesnog invalida, pa nam ne daju ni banje ni tretmane , i sve sami plaćamo?

Svakog žulja nenjegova muka.

I na tebe sam mislila ovih dana i htela da te zamolim da tamo gde si angažovana i poslovno i politički pomogneš roditeljima.

Nema podele telesni ili mentalni invalidi. To je nedopustivo. Svima treba pomoć.

S druge strane ti možeš da zastupaš sebe i u prednosti si, Bogu hvala nad mojim detetom, koje nikada neće moći da zastupa sebe , jer je shebano i mentalno i telesno.

I gde smo onda?

Kod Benkove bašte i stalnog smeštaja , koji nikako da se otvori , jer su političari pojeli lovu za to.

U gradu ima bar 30-tak roditelja , koje ja znam i koji su od starosti gotovo umrli, hebe se svima i za njih i za njihovu decu, koja onkao invalidna sad njih vuku za ruku da se ne sruše.

Ma dajte ljudi potpisujte ovo i dajte nam vetar u leđa da rešavamo sve korak po korak i aistente i smeštaj i novac i probleme u školama ...
kleinemutter kleinemutter 19:40 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Naime, moram sad i ovo da kazem, da mi je vrlo ruzno sto se ovi roditelji zele izjednaciti sa hraniteljima,


Ružno nije, ali nužno jeste.

Ja imam i zdravo dete i ne tražim hraniteljstvo za njega . Njega podizati mi je u poređenju sa drugim detetom lako , lako , lako. Dođe mi to kao bensedin.Terapija. Bogu hvala da imam i zdravo dete, to me je sačuvalo od kompleksa da sa mnom kao roditeljem nešto nije uredu.

Hranitelj je zanimanje nekim ljudima.

Ja sam roditelj, ali mi je ova nega oko deteta postala i zanimanje , jer me sprečava da se bilo čim drugim bavim.Otežava mi svaku aktivnost.

Niko ko treba da se bavi našom decom, ne bavi se njom, ali to naplati.

Defektolog somatoped ide kod dr da traži da ne napiše da detetu treba somatoped.Lud bi video da mu treba!

Fizijatar napiše da dete treba da se vežba, a terapeut neće da ga vežba, kaže nek majka nauči.

Niko nikoga ne kažnjava.

5 vrsta terapeuta treba da budem detetu i još toliko da platim i još da idem na svoj posao i brinem o kući.

E, pa ja se raspadam više od toliko obaveza i stresa.

Drugi roditelji sa ovakvom decom isto tako žive. Naš životni vek je znatno manji od životnog veka roditelja zdrave dece.

Ako ja sve ovo ne mogu, znači treba da dam dete u Zvečansku i ono će da uđe u sitem, pa će da ga možda daju hranitelju, koji će ga upola manje dobro negovati u odnosu na mene, jer je on samo parama motivisan , a ja svim živim , životom samim.

Ne, to nije dobro za moje dete.
Mom detetu trebaju njegovi roditelji, braća i sestre.
Ako nas sistem onemogućava da se uspešno bavimo svojim nemoćnim detetom, on onda vrši duboki zločin nad porodicom. To nije težnja civilizacije niti humanog društva.

milisav68 milisav68 20:47 25.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

malasneki
Opet kazem, zasto se ovi roditelji ne usmere da skupe isto toliko potpisa da se regulisu vec postojeci instituti u zakonima kako bi im se olaksao zivot, to je moje pitanje. Zasto ne traze da se poveca iznos za tudju negu i pomoc recimo koja sluzi upravo tome sto sada traze, ili recimo da zazivi servis personalne asistencije?

A zašto da izmišljamo toplu vodu?

У складу са основним начелима предлога Закона о социјалној заштитити, „начелом најбољег интереса корисника“ и „ начелом најмање рестриктивног окружења“ (чл. 26 и 27) предлаже се увођење новог института у Закон о социјалној заштити. Наиме, признавањем статуса родитеља неговатеља законодавац би спречио да деца у ситуацијама тешке болести и инвадитета буду нужно измештена из својих примарних породица. Препорука Савета министара Европске заједнице The Recommendation CM/Rec(2010)2, наглашава да „деца са дисабилитетом имају иста права на породични живот, образовање, здравље и социјално старање као и деца без дисабилитета“.

Znači, za početak, ništa više - ništa manje, i ne radi se tu samo o novcu, već i o pravima roditelja dece sa posebnim potrebama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:04 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Naime, moram sad i ovo da kazem, da mi je vrlo ruzno sto se ovi roditelji zele izjednaciti sa hraniteljima,

Jašta da je ružno, roditelj je mnogo više od hranitelja i više bi trebalo i da dobija, a ne da se bori da dobije onoliko koliko hranitelj dobija.
arianna arianna 00:37 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Potpisala sam peticiju.

Naravno da roditelji trebaju da imaju iste ako ne i veće privilegije nego hranitelji ali zarad drugačijeg mišljenja, moram ovde da napišem i ovo

da ima problematičnih defektologa - ima
ali da ni roditelji nisu cveće, e to je tek posebna tema

čujem ovih dana da je jedna samohrana majka odlučila da renovira kupatilo, pa je usled nedostatka novca rešila da ostane u drugom stanju, kako bi od opštine dobila 1000 evra za radjenje trećeg deteta,
ili druga mama koja je pred porodom, s tim da joj je suprug u kockarskim dugovima, pa ne vide ni jedan drugačiji način, da kako reče "namaknu pare"
na moje pitanje: šta će posle sa detetom? dobih odgovor -"preživeće"
ili
slučaj roditelja koji kaže "nemam od čega da živim, a dete ću ga onesposobim!!"
- kako?!? pitam i ne verujem šta čujem
"stavim mu ruku iza vrata, zalupim vrata i eto mi pare"
ali biće bogalj čitavog života!! - ja i dalje u neverici
"pa, šta!? barem će moći da prosi" -roditelj

Možete mi verovati na reč, a i ne morate -strašno je gledati kad socijalna potreba (novac), pobeđuje biologiju (decu), i na šta su sve spremni pojedini roditelji. To što je u stanju da uradi roditelj sopstvenom detetu, nijedna životinja u prirodi, ne radi svom mladuncu.




Uz dužno poštovanje svima koji sebe nazivaju roditeljima, ima i onih od kojih mi se okreće želudac
kleinemutter kleinemutter 09:39 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Možete mi verovati na reč, a i ne morate -strašno je gledati kad socijalna potreba (novac), pobeđuje biologiju (decu), i na šta su sve spremni pojedini roditelji.



Ja ti ne verujem na reč...Čak mi je malo i muka!

Pitam se, da li je dobro ikome , ko tako ružno priča o klijenteli sa kojom radi.

Iz posta gore dalo se naslutiti da se radi o socijalnoj kategoriji Roma.

Dugo godina sam radila sa ovom populacijom i mogu da kažem da su oni itekao požrtvovani roditelji.

U problematične roditeljhe mogu da ubrojim samo ljude , koji sami imaju problema sa svojim zdravljem, mozgom, drogama, alkoholom itd.

Ovde o takvim ljudima nije reč.

kleinemutter kleinemutter 09:46 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

da ima problematičnih defektologa - ima
ali da ni roditelji nisu cveće, e to je tek posebna tema



Zašto su roditelji posebna tema, koji od defektologa traže da rade svoj posao?

Juče vidim u specijalnom vrtiću defektologa koja lakira nokte....? Jedno dete na noši ,( ko zna otkada , jer po tome su poznati da decu drže na nošama i wc po sat vremena.), drugo sedi za stolom i ničim se nebavi.

Kako sma ušla druga se pojavila da se uključi u razgovor. Pričale smo 10 minuta. Ono jadno je i dalje sedelo na noši a ono drugo nezaposleno.

Treba li zatvoriti sve specijalne vrtiće..Odgovor je da treba!

I sad kad dođe roditelj u vrtić i zamoli defektologe da pomognu da mu dete nauči da pere svoje ruke...čuće hiljadu objašnjenja a dete će i dalje ići u tolatet i niko mu neće prati ruke , niti ga učiti.

Ovog roditelja će defektolozi nazvati ,, da nije cvećka,,.
milisav68 milisav68 10:09 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

arianna

Uz dužno poštovanje svima koji sebe nazivaju roditeljima, ima i onih od kojih mi se okreće želudac

Zato su tu socijalne službe, koje će da im oduzmu dete (i kad treba i kad ne treba - ako ih uopšte interesuje posao), za razliku od defektologa, lekara, i već pomenute socijalne službe, opštinskih radnika, kojima neće dlaka sa glave da fali, ako naprave neku brljotinu ili jednostavno ne rade svoj posao kako treba.
arianna arianna 10:40 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

kleinemutter


Ja ti ne verujem na reč...Čak mi je malo i muka!

Pitam se, da li je dobro ikome , ko tako ružno priča o klijenteli sa kojom radi.

Iz posta gore dalo se naslutiti da se radi o socijalnoj kategoriji Roma.

Dugo godina sam radila sa ovom populacijom i mogu da kažem da su oni itekao požrtvovani roditelji.

U problematične roditeljhe mogu da ubrojim samo ljude , koji sami imaju problema sa svojim zdravljem, mozgom, drogama, alkoholom itd.

Ovde o takvim ljudima nije reč.


Obzirom da se ne poznajemo lično, ne znaš u kakvim se krugovima krećem, niti sa kojom klijentelom radim, a nisam precizirala, niti bilo kag lično prozvala, već dala drugačije primere roditeljstva, a vidim da se meni obraćaš lično ....zamolila bih te da tvoje frustracije prema defektolozima, soc. radnicima i psiholozima ne projetkuješ ličnim pitanjima meni, jer ti na iste neću odgovarati
kleinemutter kleinemutter 11:44 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Arianna
...zamolila bih te da tvoje frustracije prema defektolozima, soc. radnicima i psiholozima ne projetkuješ ličnim pitanjima meni, jer ti na iste neću odgovarati



Frustacije nisu ovde u pitanju.
Ovde je u pitanju iskustvo roditelja (na populaciji oko 100 uzoraka DECE sa teškoćama u razvoju a sa kojima imam kontakt).

Ovde se radi o deci koja su zavisna od nečijeg rada i od toga koliko se kvalitetno s njima radi. Taj rad određuje dečije sada i dečije sutra.Uglavnom i stepen invaliditeta.

Kad izostane taj rad dete se ne oporavlja iako neko za habilitaciju i rehabilitaciju uzima pare.

Svi svoj posoa prebacuju na roditelje.

Zašto je to tako?

arianna arianna 12:09 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu


defektolozi nisu ISCELITELJI


Obratite se tim istim pitanjem, ljudima koji vam rade sa decom

Ono što mogu da ti ja odgovorim je da svako radi svoj posao po savesti i znanju.

Kao što ti i tebi slični imaju problem sa stručnjacima, ja imam problem sa roditeljima

Zašto je to tako?

kleinemutter kleinemutter 13:05 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Arianna

defektolozi nisu ISCELITELJI


Kao što ti i tebi slični imaju problem sa stručnjacima, ja imam problem sa roditeljima

Nisu, ali jesu terapeuti. Treba da rade svoj posao.Neki ga rade, većina kobajagi radi.



Niko njih ne doživljava kao čarobnjake.


Ja nemam problema sa roditeljima dece sa kojom radim.

Zašto je to tako?

Zato što razumem njihove strahove, potrebe , želje i poštujem ih.
Pokažem im da je njihovo dete meni važno i da delimo mišljenje oko toga da treba da se svi potrudimo oko deteta, kao i samo dete.
Ovde je dete primarno. Njegov trud je veoma važan. Radne navike se upočetku vežbaju, posle rad postaje zadovoljstvo.

Svima.
arianna arianna 13:17 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

Ja nemam problema sa roditeljima dece sa kojom radim.

Zašto je to tako?

Zato što razumem njihove strahove, potrebe , želje i poštujem ih.



Ja imam probleme sa roditeljima, jer ne razumem i neću da razumem potrebe i želje roditelja da detetu lomi ruke, kako bi primao socijalnu pomoć.

od mene toliko
prijatan dan
kleinemutter kleinemutter 16:40 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

jer ne razumem i neću da razumem potrebe i želje roditelja da detetu lomi ruke, kako bi primao socijalnu pomoć.



Ovo je patetično...

Meni neverovatno i nemoguće. Taj roditelj koji zdravo dete obogaljuje za socijalnu pomoć od 5000 dinara,(pethiljadadinara) umesto da ide i radi ..? Moj mozak OVO ne vari.

Nadam se da ste dobro odradili svoj posao i pozvali policiju.

A dete prosi isto i sa rukom i bez ruke, ako je prošnja njegov posao, koji mu obično dodeli čika iz kraja....
Ovo vam je neko rekao da se našali sa vama. Ne vewrujem da je iko decu obogaljivao zbog prošnje.


dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:09 26.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

arianna
Ja nemam problema sa roditeljima dece sa kojom radim.

Zašto je to tako?

Zato što razumem njihove strahove, potrebe , želje i poštujem ih.



Ja imam probleme sa roditeljima, jer ne razumem i neću da razumem potrebe i želje roditelja da detetu lomi ruke, kako bi primao socijalnu pomoć.

od mene toliko
prijatan dan


Prvo kazes da imas probleme sa roditeljima uopste, posle kazes da imas probleme sa roditeljima koji lome ruke detetu. Ne kapiram.
Zasto to ovde pricas?
Zasto nisi zvala policiju?

Ovde se radi o obavljanju posla.
Sedam, osam sati dnevno trazi se da se radi posao za koji se prima plata.
Ako si defektolog, radi ga, ako ti je tesko daj otkaz.

Ima ljudi koji ce sa velikom voljom i ljubavlju raditi posao koji ti je mrzak.
A roditelji, ta odvratna sorta, posebno oni cija su deca posebna, njima jedina i najdraza, traze samo da radite svoj posao.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:09 28.01.2013

Re: Malo drugacije misljenje na ovu temu

čujem ovih dana da je jedna samohrana majka odlučila da renovira kupatilo, pa je usled nedostatka novca rešila da ostane u drugom stanju, kako bi od opštine dobila 1000 evra za radjenje trećeg deteta,
ili druga mama koja je pred porodom, s tim da joj je suprug u kockarskim dugovima, pa ne vide ni jedan drugačiji način, da kako reče "namaknu pare"
na moje pitanje: šta će posle sa detetom? dobih odgovor -"preživeće"
ili
slučaj roditelja koji kaže "nemam od čega da živim, a dete ću ga onesposobim!!"
- kako?!? pitam i ne verujem šta čujem
"stavim mu ruku iza vrata, zalupim vrata i eto mi pare"
ali biće bogalj čitavog života!! - ja i dalje u neverici
"pa, šta!? barem će moći da prosi" -roditelj


Uopšte ne sumnjam da ovakvi slučajevi postoje, ali oni ne mogu, ne smeju i nisu merilo.
hajkula1 hajkula1 12:51 26.01.2013

uh

Pogledajte spisak najpopularnijih peticija.
kleinemutter kleinemutter 13:07 26.01.2013

Re: uh

uh
Pogledajte spisak najpopularnijih peticija.



Ova peticija nije popularna. Ona je potreba.
Tužno je što je do nje moralo i da dođe.

Hvala na vremenu koje ste odvojili za ovo!

Lep pozdrav,

kleinemutter kleinemutter 14:57 26.01.2013

priča majke deteta bolesnog od batena k9

htt[youtube]http://www.zivotorg.org/?p=2677

ne znam ovo kako da okačim. molim da to uradi ko ume.hvala!

[/youtube]p://www.zivotorg.org/?p=2677
AlexDunja AlexDunja 15:01 26.01.2013

Re: priča majke deteta bolesnog od batena k9

kleinemutter kleinemutter 16:35 26.01.2013

hvala

alexdunja
AlexDunja AlexDunja 16:46 26.01.2013

Re: hvala

pogledala sam emisiju,

htela bih nešto da komentarišem..
a ne znam šta bih rekla,

ova žena je neverovatna...čovek prosto
ne može da zna šta sve može da podnese dok ga ne snađe...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:11 28.01.2013

Re: hvala

ova žena je neverovatna...čovek prosto
ne može da zna šta sve može da podnese dok ga ne snađe.


Tačno tako.
Kad vidiš šta su sve spremni i sposobni da urade, šta sve mogu da podnesu...novac je najmanje čime bi moralo da im se pomogne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana