Kultura| Obrazovanje| Umetnost

O (ne)Kulturi...

Aja Jung RSS / 02.02.2013. u 10:20
Nekulturan smo narod. Stoji. Od komunističkog diktata do danas, nismo remontovali sistem, niti imali dovoljno želje i kapaciteta da napravimo plan u kulturi, bar zarad nekog nacionalnog identiteta... Prepušteni svom ukusu ili neukusu, svom daru ili nemaru... Entuzijazmu pojedinaca, i parazitskom, neodgovornom ponašanju grupe. Činovnika u kulturi biranih po politikanstkoj podobrnosti imamo onoliko koliko nam ne treba. Umetnika koji posluju do bolovanja i penzije, takođe ne nedostaje.

Ima li povratka? Ne baš. Ovde se deca ne vode u teatar, ne slušaju ništa osim najgore muzike, i ne gledaju ništa osim najgoreg tv treša, dok stariji nalaze zadovoljstvo u sveopštim prepucavanjima, jeftinim turskim serijama, ljudskoj zlobi koja nas je ugušila... Ceo Beograd koji se raduje klasičnoj ili nekoj drugoj kvalitetnoj muzici staje u jedan Sava Centar, i koliko god koncerata napravili, taj isti narod će naići. Nazalost, mnogi od njih nađu način i uđu za džabe. Na foru. Znamo ih. To su oni koji misle da vrede više od samog povoda, i često ni najmanje ne cene ono što gledaju. Zato što je džabe. Za informisanje i pokretanje onih koji nikada nisu kročili u teatar, potrebno je mnogo više od par najava na stranicama kulturnih rubrika, koje Srbi mogu naći ili preskočiti u svega tri dnevne novine sa nacionalnom pokrivenoscu...

Imamo mi i mnogo ustanova kulture, kulturnih centara, pozorišta, muzeja... Većinom ne funkcionišu. Mnoge prelepe stare građevine, ali i one ne tako lepe, a preglomazne zgrade nastale polovinom prethodnog veka, trule. Zamislite te prostorije, hiljade kvadrata, fundusa, hodnika, kablova, struje, prozora, promaje... Sve što je nasleđeno, uništeno je... A šta smo stvorili i šta ostavljamo? I, kako se dovde stiglo, zapitao bi se neko?

 

Atačmenti



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 10:27 02.02.2013

ne slažem se , ič!

suviše uopšteno.
buba_truba buba_truba 10:51 02.02.2013

Re: ne slažem se , ič!

dragoljub92

Ni ja se ne slažem baš skroz. Mnogo si ti ovo sve ufinila, ja bih to još grđe... kao što fakat i jeste.

Tebi veliki pozdrav i dobrodošlica u ovaj kutak, divno je što si sa nama.

A o Beogradu, Srbiji... lepo dole reče Vasa: ipak racunam da za Srbiju ima nade. Sve dok je takvih ljudi kao sto si ti ...
dragoljub92 dragoljub92 11:15 02.02.2013

Re: ne slažem se , ič!

Ni ja se ne slažem baš skroz.

makar u načelu da se ja i ti složimo
situlacija u kulturi, da ne pričam ceo događaj,inače istinit,daklem ....
otvaraju se vrata,ćovek promuljio glavu kroz zazor i pita :
-el će bude pijenje i jedenje?jok!trebao sam da ostanem da oprskam vinograd.
*
povod sklapanje dogovora o poslu
pitalac- doktor nauka
Aja Jung Aja Jung 13:11 02.02.2013

Re: ne slažem se , ič!

buba_truba
dragoljub92

Ni ja se ne slažem baš skroz. Mnogo si ti ovo sve ufinila, ja bih to još grđe... kao što fakat i jeste.

Tebi veliki pozdrav i dobrodošlica u ovaj kutak, divno je što si sa nama.

A o Beogradu, Srbiji... lepo dole reče Vasa: ipak racunam da za Srbiju ima nade. Sve dok je takvih ljudi kao sto si ti ...



Hvala mnogo......
Znamo svi mi da je grdje...ali kapiram i da bi morali da budemo primer nekoj deci... Ima puno devojcica koje su zbog mene krenule na balet... Zato mislim da mi ne pripada tezi i jaci vokabular...jer to onda ne vodi nigde... bar ja tako mislim....
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:37 02.02.2013

Hm...

U prvoj deceniji posle "komunistickog diktata" je bilo pitanje kako uopste preziveti. Pa je naravno trpela i kultura. Posle se stanje malo popravilo ali ne zalost ne mnogo. Zadnjih godina izgleda se cak vise i ne krece u pozitivnom smeru...

Ali ja ipak racunam da za Srbiju ima nade. Sve dok je takvih ljudi kao sto si ti ...
dragoljub92 dragoljub92 11:09 02.02.2013

Re: Hm...

Virtuelni Vasilije
U prvoj deceniji posle "komunistickog diktata" je bilo pitanje kako uopste preziveti. ...

zovite doktora ,samnom nešto nije u redu,ufatio sam sebe samog kako se slažem sa zadnjih 10-ak(hi tyson) komentara.
kukusigameni kukusigameni 10:39 02.02.2013

veliki šok

Jedan od faktora je sigurno odlazak velikog broja ljudi iz ove zemlje.

Ako je tačno da je devedesetih zemlju napustilo blizu 500.000 ljudi u punoj snazi, onda možemo samo zamisliti koliko je među njima konzumenata umetnosti i kuturnih dešavanja. Sigurno više od jednog Sava centra.

Inače, koristim priliku da ti poželim dobrodošlicu.
Ovde smo svi na "ti".
Aja Jung Aja Jung 11:06 02.02.2013

Re: veliki šok

Slazem se.... Oni sada pune neke druge pozorisne i koncertne dvorane... Hvala Ti! :)
dragan7557 dragan7557 11:10 02.02.2013

Re: veliki šok

Aja Jung:
Od komunističkog diktata do danas,


Iz komunističkog diktata smo prešli u današnji još gori diktat, samo mnogo siromašniji na svim poljima, što mnogi to ne primećuju je druga stvar.

Komunistički diktat nema nikakve veze sa današnjom propasti, a remont sistema propalog kapitalizma nije ni realno očekivati, propast kapitalizma je još sigurnija nego propast komunizma.

Ideologije ne pružaju sreću već donose upravo suprotno.

cerski
dragoljub92 dragoljub92 11:18 02.02.2013

Re: veliki šok

propast kapitalizma je još sigurnija nego propast komunizma.

bauer. bauer. 05:33 03.02.2013

Re: veliki šok

Šta se čudiš? Cerski je, jednom prilikom, trčao maraton samo zato što mu je bilo usput. I, pobedio je!
dragoljub92 dragoljub92 05:54 03.02.2013

Re: veliki šok

bauer.
Šta se čudiš? Cerski je, jednom prilikom, trčao maraton samo zato što mu je bilo usput. I, pobedio je!

pa jes i to što kažeš.
nego oklen ti u ovaj sitni sat
bauer. bauer. 06:05 03.02.2013

Re: veliki šok

nego oklen ti u ovaj sitni sat

čuješ! ko me pita? kod mene je superboul-veče. spremam se da sutra gledam reklame - uz ćevape i pivo.
dragoljub92 dragoljub92 06:09 03.02.2013

Re: veliki šok

bauer.
nego oklen ti u ovaj sitni sat

čuješ! ko me pita? kod mene je superboul-veče. spremam se da sutra gledam reklame - uz ćevape i pivo.

di nađe ćevape u taj nevađanski kraj.pregrejao mi se komp pa me izbudio .jadnik ja ga zatvorio aovde napolje 13 stepeni u sobu ko zna kolko.
bauer. bauer. 06:16 03.02.2013

Re: veliki šok

di nađe ćevape u taj nevađanski kraj

kod nas u nevadi svega imamo, pa i ćevapa. samo kad odvojimo malo vremena od nevađenja, kao što i sama reč kaže.
dragoljub92 dragoljub92 06:24 03.02.2013

Re: veliki šok

bauer.
di nađe ćevape u taj nevađanski kraj

kod nas u nevadi svega imamo, pa i ćevapa. samo kad odvojimo malo vremena od nevađenja, kao što i sama reč kaže.

sad pročita za taj bol i nije mi jasno kad počinje ,pogledaj gore šta su napisali.
bauer. bauer. 06:37 03.02.2013

Re: veliki šok

Počinje sutra u ponoć po tvom vemenu. Što se mene tiče, i nije neki veliki događaj, gledam prenos zbog reklama, a u poluvremenu nastupa Bijonse ili Maraja Keri, nisam siguran. Koja god da je, očekujemo da joj spadne grudnjak za vreme nastupa. Ili da uradi još nešto intrigantnije. Inače, džaba ćemo gledati.
dragoljub92 dragoljub92 11:14 03.02.2013

Re: veliki šok

očekujemo da joj spadne grudnjak

navijam za grudnjak
politicar politicar 11:29 02.02.2013

Ima i nade

Uh, poslednje sam čitao Via Romana, i mogu reći da su uvek postojali vizionari, da kvantitaivno posmatrano situacija jeste takva ko u vašem tekstu, al ima i nade.
zack2jack zack2jack 12:02 02.02.2013

...

леп текст. не слажем се са критичарима, одозго... превише је пљувача данас, то је постао општи тренд, а посебно на нету. пљунеш, и не окренеш се. није то ок. треба заузети конструктиван став то је изазов времена! од мрачења и кукања нема неке вајде...

поздрав :)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:05 02.02.2013

Nije baš

Ima li povratka? Ne baš. Ovde se deca ne vode u teatar,

Kako se ne vode? Kod Branka Kockice uvek puno!

angie01 angie01 12:25 02.02.2013

Re: Nije baš

Kod Branka Kockice uvek puno!


koliko je to sedista?
dragoljub92 dragoljub92 12:28 02.02.2013

Re: Nije baš

angie01
Kod Branka Kockice uvek puno!


koliko je to sedista?

212
Aja Jung Aja Jung 12:42 02.02.2013

Re: Nije baš

Nebojsa, prosle godine smo sprovodili jedan UNESCO-ov program po beogradskim osnovnim skolama... Centralne opstine. U blizini pozorista.... :) Predavanje je bilo o umetnickoj igri, zamimljivo, primenjeno uzrastima, interaktivno u smislu da ga prate deca koja su navucena na brze, instant forme... Na samom pocetku, vrsili smo ispitivanje...ko je bio i sta je gledao u pozoristu, te da li je slucajno negde i nekada video balet, (ne daj Boze) operu... Pazi, od odgovora Ti ne bi bilo dobro.... Bilo je i malo onih koje su bake i deke, mame i tate vodile u pozoriste...ali su bili u tuznoj manjini, i uglavnom ismejani... Ono sto me je zabolelo, jeste da smo po tom ispitivanju MNOGO ispod Atine, Soluna, Zagreba, Ljubljane, Sarajeva......da ne idemo zapadnije i dalje... Eto, to je jezivo.... A Kockica je SUPER...na njegovim emisijama smo i mi rasli...ali...
angie01 angie01 12:50 02.02.2013

Re: Nije baš

212


oko 200 sigurno.

ali to je jedno mesto kultnog glumca,u kome roditelji odrasli uz kockicu zele da omiljeni lik i secanja podele sa svojom decom. To je prosto donkihotovski projekat, srecom uspeo, zhvaljujuci ljubavi i lojalnosti nekadasnje dece.
dragan7557 dragan7557 12:56 02.02.2013

Re: Nije baš

angie01
Re: Nije baš

212



oko 200 sigurno.

ali to je jedno mesto kultnog glumca

Ne diskriminaraj Zadružne Domove Kulture, bre!

cerski
Aja Jung Aja Jung 13:00 02.02.2013

Re: Nije baš


oko 200 sigurno.

ali to je jedno mesto kultnog glumca,u kome roditelji odrasli uz kockicu zele da omiljeni lik i secanja podele sa svojom decom. To je prosto donkihotovski projekat, srecom uspeo, zhvaljujuci ljubavi i lojalnosti nekadasnje dece.


Tacno..... i samog Umetnika!
angie01 angie01 13:10 02.02.2013

Re: Nije baš

angie01 angie01 13:19 02.02.2013

Re: Nije baš

Aja, ako hoces da kopiras tekst iz nekog komentara, posle opcije odgovori, desnim klikom izaberi deo teksta koji hoces i pritisni opciju citiraj na dnu prozora, ako hoces ceo tekst, samo pritisni citiraj, ( ne moras peske, copy/paste),....slobodno obrisi ovaj komentar-imas opciju obrisi, ispod svakog komentara.
tsunade tsunade 13:27 02.02.2013

Re: Nije baš

Ima li povratka? Ne baš. Ovde se deca ne vode u teatar,


ne vode sami sebe ali ih škole vode, znam po svom detetu, barem jedno mesečno. istina, gledaju da popune neke manje atraktivne predstave čime ih u stvari odbijaju od pozorišta, ali znam da imamo redovni izdatak od 800 dinara za to. i pozdravljam.

branko je uvek atraktivan i tu roditelji vode decu da im pokazu da i pozorište ume da bude zabavno.

e sad, moje dete više voli bioskop i ne znam da li se to moze podvesti pod uzgajanje kulture.
dragoljub92 dragoljub92 14:14 02.02.2013

Re: Nije baš

angie01

interesantno je da i pored toga što deca od malena bivaju vođena u pozorišteta a ono se nikako ne lepi za njih,mislite o tome
ps
filip vodi porno emisiju na 202-jku
antioksidant antioksidant 14:48 02.02.2013

Re: Nije baš

I, kako se dovde stiglo, zapitao bi se neko?

koliko pozorista ima vecinom su puna
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:39 02.02.2013

Re: Nije baš

koliko je to sedista?

pa pozorištance puž nije jedino dečije pozorište u bg. mene više brine to što dečijih pozorišta ima mnogo manje u ostatku srbije.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:53 02.02.2013

Re: Nije baš

Nebojsa, prosle godine smo sprovodili jedan UNESCO-ov program po beogradskim osnovnim skolama... Centralne opstine. U blizini pozorista....

Razumem potpuno frustraciju nekoga ko voli pozorište činjenicom da mladi (tj. deca) nedovoljno odlaze...Nemam nikakvo istraživanje, već samo svoj lični utisak koji kaže da su pozorišta relativno posećena i da većinu publiku upravo čine mlađi ljudi..

S druge strane, treš kultura je preovlađujuća svuda u svetu...na zapadu, gde su cene pozorišnih ulaznica daleko skuplje nego ovde, taj je vid kulture dramatičnije elitistički nego u nas.

Hoću da kažem, nisam siguran da se Srbija tu (što se elitne kulture tiče) nešto mnogo razlikuje od drugih.

EDIT&PS. Ima u današnjim Novostima odličan teks Aleksandra Jerkova ("Odbrana poslednjih iluzija" ) o nezavidnom položaju knjige...ove godine, kao što čujemo, nema ni dinara za film...tako da stanje u sprskoj kulturi nikako ne valja...ali nešto ne vidim da se ministar kulture naročito potresa.
juniorr juniorr 16:25 02.02.2013

Re: Nije baš

ali nešto ne vidim da se ministar kulture naročito potresa.


ma, da!
zato su se Lečić i Brajović onoliko potresAli.
a naravno da je aktuelni ministar bruka cela.

što se, pak, kinematografije tiče, a to makar znam u prste, sad bila "Ustanička..." na tv, pa svi videli, valjda, TU katastrofu.


film je (baš kao i pozorište) skupa rabota.
mnogo košta kad ne valja. previše.
tsunade tsunade 16:34 02.02.2013

Re: Nije baš

što se, pak, kinematografije tiče, a to makar znam u prste, sad bila "Ustanička..." na tv, pa svi videli, valjda, TU katastrofu.


nisam gledala film, ali sam čula razne hvalospeve. ti si prvi koji kažeš da je katastrofa. zašto tako misliš?
juniorr juniorr 16:47 02.02.2013

Re: Nije baš

nisam gledala film, ali sam čula razne hvalospeve. ti si prvi koji kažeš da je katastrofa. zašto tako misliš?


takav mi ukus!


u tom filmu ništa ne valja. amaterizam u punom cvatu!!!!
bilo bi dobro da se javi neko kome se film dopada pa kaže zbog čega.

hvalospevi?!
možda plaKeni..

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:47 02.02.2013

Re: Nije baš

S druge strane, treš kultura je preovlađujuća svuda u svetu...na zapadu, gde su cene pozorišnih ulaznica daleko skuplje nego ovde, taj je vid kulture dramatičnije elitistički nego u nas.

Hoću da kažem, nisam siguran da se Srbija tu (što se elitne kulture tiče) nešto mnogo razlikuje od drugih.

baš tako.
juniorr juniorr 16:54 02.02.2013

Re: Nije baš

mene više brine to što dečijih pozorišta ima mnogo manje u ostatku srbije.


nemoj da preteraš pa pokvariš lepotu....
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:27 02.02.2013

Re: Nije baš

u tom filmu ništa ne valja. amaterizam u punom cvatu!!!!
bilo bi dobro da se javi neko kome se film dopada pa kaže zbog čega.

Izvanredan je film. Da ne igra Rade Šerbedžija koji na momente i ne zna u kom je filmu, perfektan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:35 02.02.2013

Re: Nije baš

Hoću da kažem, nisam siguran da se Srbija tu (što se elitne kulture tiče) nešto mnogo razlikuje od drugih.

Само онолико колико се снага њене средње класе разликује од снаге других средњих класа. Чини се да с повећањем моћи средње класе расте и "важност" и присутност "елитне" културе у друштву.
juniorr juniorr 20:17 02.02.2013

Re: Nije baš

Da ne igra Rade Šerbedžija koji na momente i ne zna u kom je filmu, perfektan.


ekspertsko mišljenje, no comment.
zašto je perfektan? zato!

ali da ja, ipak, dodam da u tom filmu jedino vredi Rade!
ako ni zbog čega drugog a ono zato što samo njega čovek razume kad govori, ostali mumlaju, poslovično loš zvuk - govor - dikcija u domaćem filmu.

apropo kulture, posebno one diljem srbije, kako se baš niko ne seti KUSTENDORFA, a?
nego ništa, baš ništa, ne valja dočim je "ustanička" perfektna.




Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:28 02.02.2013

Re: Nije baš

ekspertsko mišljenje, no comment.

Nije ekspertsko nego moje.
juniorr juniorr 20:35 02.02.2013

Re: Nije baš

Nije ekspertsko nego moje.


Da.

nicknaylor nicknaylor 12:16 02.02.2013

En passant

Da li drustvo/drzava treba iz budzeta da finansira neprofitabilne umetnicke projekte (kojih naravno ima mnogo) i u kojoj meri ? To je pitanje koje sebi postavljaju mnogo bogatije drzave nego Srbijica.
looping looping 12:41 02.02.2013

1

I, kako se dovde stiglo, zapitao bi se neko?

Tako sto su se svi okrenuli politici, ekonomiji i "kulturi" cini mi se (i malo kriminalu). Mogao bi neko malo da se bavi poljoprivredom, tehnologijom i necim prakticnijim za nekulturan narod.
Kada se prosecnom gradjaninu obezbede redovni dnevni obroci (kazu da ih ukupno ima oko 7 miliona, pa makar bili svi nekulturni), mesto stanovanja, mogucnost zaposlenja itd, mozda bi moglo nekad i da se ode do teatra.
iza_duge iza_duge 14:23 02.02.2013

Re: 1

looping
I, kako se dovde stiglo, zapitao bi se neko?

Tako sto su se svi okrenuli politici, ekonomiji i "kulturi" cini mi se (i malo kriminalu). Mogao bi neko malo da se bavi poljoprivredom, tehnologijom i necim prakticnijim za nekulturan narod.
Kada se prosecnom gradjaninu obezbede redovni dnevni obroci (kazu da ih ukupno ima oko 7 miliona, pa makar bili svi nekulturni), mesto stanovanja, mogucnost zaposlenja itd, mozda bi moglo nekad i da se ode do teatra.


Neko će imati opasku na Vaš komentar i reći će - Nije dovoljno ljudima obezbediti samo hleb i vazduh.
Ali, u zemlji gde ekonomska i socijalna beda prevazilazi sve okvire, treba uspostaviti prioritete.

Što se kulture tiče, dela se od malih nogu. Dakle, treba napraviti korenite promene u školstvu, obrazovanju. Da bi se mladi ljudi usmeravali pravilno, treba uvrstiti što više kreativnih radionica uz totalnu promenu koncepta školovanja.

Druga stvar posredstvom koje se može uticati su mediji, čija uloga pored ostalih, treba da bude edukativna. Dakle, što više emisija poput onih na RTS Digital (na primer, na jednoj od francuskih televizija svakodnevno postoji emisija u trajanju od pola sata posvećena samo pravopisu i gramatici).

I, ja ne volim generalizacije i uopštavanja bilo koje vrste.
Ja sam u ovom gradu naišla na divnu decu, na divne mlade ljude koji slušaju neku drugu muziku, koji ne gledaju turske serije, koji ne čitaju štiva napisana od strane nekih voditeljica, zatim, na studentariju koja se snalazi i dobija besplatne karte preko radija, odlazi u pozorište, na dobre koncerte... Neki od njih su entuzijasti, sami organizuju nešto itd.
dragoljub92 dragoljub92 14:28 02.02.2013

Re: 1

na primer, na jednoj od francuskih televizija svakodnevno postoji emisija u trajanju od pola sata posvećena samo pravopisu i gramatici).

ima na radio b. 1 emisija o pravopisu ujutro u neznam kolko i uveče repriza u neznam kolko, zove se srpski na srpskom,desetak minuta traje.
looping looping 15:10 02.02.2013

Re: 1

Neko će imati opasku na Vaš komentar i reći će - Nije dovoljno ljudima obezbediti samo hleb i vazduh.
Ali, u zemlji gde ekonomska i socijalna beda prevazilazi sve okvire, treba uspostaviti prioritete.

Tacno. Mislim da bi lako mogli da se utvrde razlozi "nekulture" jednom anketom gradjana sa pitanjem: " zbog cega ne idete/idete u/na pozoriste/operu/koncerte/knjizevne veceri/....... ".
Anketu takodje obaviti sa gradjanima manjih naselja.
Ali cini mi se da se vecina odgovora vec nazire:
"Nemam para/vremena/zivaca/zelju/samomitojosfali/...." i naravno "nemam gde".
Out of Beirut Out of Beirut 16:54 02.02.2013

Re: 1

Kada se prosecnom gradjaninu obezbede redovni dnevni obroci (kazu da ih ukupno ima oko 7 miliona, pa makar bili svi nekulturni), mesto stanovanja, mogucnost zaposlenja itd, mozda bi moglo nekad i da se ode do teatra.


Драговићу, оно што ти ниси схватио јесте да је друштво у коме су све те ствари биле "обезбеђене," наиме тзв. комунистичка диктатура, пропало због безобзирног односа према свести људи.
looping looping 17:52 02.02.2013

Re: 1

Драговићу


оно што ти ниси схватио јесте да је друштво у коме су све те ствари биле "обезбеђене," наиме тзв. комунистичка диктатура, пропало због безобзирног односа према свести људи.

Ili sto bi neki rekli - zbog kriminala.
myredneckself myredneckself 20:18 02.02.2013

Re: 1

iza_duge
Dakle, što više emisija poput onih na RTS Digital (na primer, na jednoj od francuskih televizija svakodnevno postoji emisija u trajanju od pola sata posvećena samo pravopisu i gramatici).

I na RTV1 takođe ima, mislim da se zove Jezičke nedoumice, ili tako nešto.
Colin_bgd Colin_bgd 01:22 03.02.2013

Re: 1

na primer, na jednoj od francuskih televizija svakodnevno postoji emisija u trajanju od pola sata posvećena samo pravopisu i gramatici

Svako drustvo koje umesto da menja pravopis i gramatiku, pokusava da menja sopstvenu populaciju, je osudjeno na propast. Dovoljno je da deca u skoli nauce da citaju i da pisu po pravopisu. Nakon toga sve je 'fair game'... Narodi koji to ne razumeju, nista nisu shvatili... Francuzi included...
juniorr juniorr 14:23 02.02.2013

život..

mi prošao čitajući ovakve tekstove.
uvek isto kukanje kad se radi o kulturi, ali uvek.
godinama i decenijama.
mlatisa mlatisa 14:31 02.02.2013

Par pitanja

Na osnovu kojih podataka se zakljkučuje da smo nekulturan narod?

Koliko ide dece u pozorište u BUgarskoj, RUmuniji, Hrvatskoj, Nemačkoj a koliko kod nas?

Koliko ide dece na koncerte u Bugarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj, Nemačkoj a koliko kod nas?

Koliko dece ide na balete (u smislu školice) u Bugarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj, Nemačkoj a koliko kod nas?

Koliko deca čitaju knjige u Bugarskoj, Rumuniji, Hrvatskoj, Nemačkoj a koliko kod nas?

Odgovore na ova i slična pitanja ne znam a verovatno ne zna ni autor bloga. Zato se i pitam na osnovu čega se izvlači zaključak?

Ne kažem da smo cvećke. Prljave nam ulice pa je očigledno da je ekološka kultura na niskom nivou. Verovatno to znači i da je svaka druga kultura na niskom nivu.

Ipak dosta paušalnih ocena. Mi smo ovakvi, mi smo onakvi. To nisu rečenice ni ton kojim se nešto postiže. Ako je nekom do podizanja nivoa kulture neka volontira po skolama, skolicama i td. Oni su verovatno više nego voljni da u tome učestvuju.
kukusigameni kukusigameni 14:47 02.02.2013

Re: Par pitanja

mlatisa


Pa nije uvek stvar komparacije, utvrđivanje kulture neke grupe ljudi.

Dovoljno je zapitati se: Da li smo zadovoljni stanjem u kulturi i stanjem kulture sugrađana?

A osobi koja je provela toliko vremena i uložila toliko truda u nešto što je vrhunski kuturni užitak, zaista se ne može zameriti bilo kakav stav koji ima u vezi sa izloženim.

jeca92 jeca92 15:37 02.02.2013

Roditelji..

Slazem se da ne postoji svest kod roditelja o vaznosti vodjenja dece u pozoriste. Pod tim mislim i na balet i na operu, ne samo na decije predstave. Ta navika odlaska u pozoriste, slusanja dobre muzike, uzivanja u baletu, koja se stekne u detinjstvu kasnije prelazi u potrebu. To je potreba gde covek zeli sam da otkrije sta neka predstava za njega znaci, ne zadovoljava se povrsnim interpretacijama i vulgarnim sadrzajima i svakako u tome ne uziva i tome ne tezi. Nisam psiholog ali mislim da je za covekovu licnost i ponasanje jako bitno kakvim kulturnim sadrzajima se izlaze, odnosno kakvim ga kulturnim sadrzajima izlazu roditelji ako govorimo o detinjstvu.
Ako roditelji deci 'pruzaju' samo narodnu muziku ili nekvalitetnu muziku mala je verovatnoca da ce deca uspeti mnogo da se udalje od tog kulturnog miljea i kad odrastu. I ne cudi onda da nas bije glas da smo nekulturni, to jeste posledica mnogo cega ali ne samo siromastva, a za podizanje stepena kulture u ljudi u nas potrebno je mnogo vise od entuzijazma pojedinaca iako i taj entuzijazam u ovakvoj situaciji mnogo znaci .
Pozdrav i od mene, bas mi je drago da pisete na ovom blogu i jedva cekam ovogodisnji "Festival igre"
tsunade tsunade 16:21 02.02.2013

Re: Roditelji..

Pod tim mislim i na balet i na operu, ne samo na decije predstave.


operu mislim da ne bih ni ja izdržala. balet mi je takodje stran. bila sam na pet, šest baletskih predstava još kao član muzičke omladine. davno je davno bilo to. mislim da su balet i opera suviše složene forme za decu.
jeca92 jeca92 17:57 02.02.2013

Re: Roditelji..

Pod tim mislim i na balet i na operu, ne samo na decije predstave.



operu mislim da ne bih ni ja izdržala. balet mi je takodje stran. bila sam na pet, šest baletskih predstava još kao član muzičke omladine. davno je davno bilo to. mislim da su balet i opera suviše složene forme za decu.

Ja mogu samo iz sopstvenog iskustva da pricam i na osnovu toga da kazem da mislim da nisu. Mene je mama prvi put odvela na operu mislim da sam imala 7 godina, bio je to Verdijev "Bal pod maskama" . Meni se to jako dopalo i od tada sam isla vrlo rado, moj brat ne tako rado ali je dogovor bio da 2 puta godisnje mora da ide na operu ili balet. Danas on u ovom brzom i ne tako lakom zivotu punom obaveza, cim dobije neki slobodan trenutak zeli da ide da poslusa neku operu, pogleda neki balet, cesto i razmenjujemo neke video klipove koje smo nasli na Youtube-u, znaci potreba je tu, drugo je pitanje sada slobodnog vremena i organizacije..Mislim da se i deca mogu nauciti da vole operu postoje i baletske predstave za decu, navika se mora stvarati, naravno mora se krenuti od nekog slusljivijeg, lakseg repertoara da se ne bi deca u startu previse smorila ..
Aja Jung Aja Jung 17:58 02.02.2013

Re: Roditelji..

Hvala
Aja Jung Aja Jung 23:17 02.02.2013

Re: Roditelji..

jeca92
Slazem se da ne postoji svest kod roditelja o vaznosti vodjenja dece u pozoriste. Pod tim mislim i na balet i na operu, ne samo na decije predstave. Ta navika odlaska u pozoriste, slusanja dobre muzike, uzivanja u baletu, koja se stekne u detinjstvu kasnije prelazi u potrebu. To je potreba gde covek zeli sam da otkrije sta neka predstava za njega znaci, ne zadovoljava se povrsnim interpretacijama i vulgarnim sadrzajima i svakako u tome ne uziva i tome ne tezi. Nisam psiholog ali mislim da je za covekovu licnost i ponasanje jako bitno kakvim kulturnim sadrzajima se izlaze, odnosno kakvim ga kulturnim sadrzajima izlazu roditelji ako govorimo o detinjstvu.
Ako roditelji deci 'pruzaju' samo narodnu muziku ili nekvalitetnu muziku mala je verovatnoca da ce deca uspeti mnogo da se udalje od tog kulturnog miljea i kad odrastu. I ne cudi onda da nas bije glas da smo nekulturni, to jeste posledica mnogo cega ali ne samo siromastva, a za podizanje stepena kulture u ljudi u nas potrebno je mnogo vise od entuzijazma pojedinaca iako i taj entuzijazam u ovakvoj situaciji mnogo znaci .
Pozdrav i od mene, bas mi je drago da pisete na ovom blogu i jedva cekam ovogodisnji "Festival igre"



Hvala mnogo....
Da, u pravu ste... Umetnost se mora servirati na vreme...i nije siromastvo uvek opravdanje... A entuzijazam - i najveci, zna da se potrosi....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:37 02.02.2013

.

ovo kao da su pitali malog pericu šta misli o kulturi u srbiji, a on krenuo da se gađa floskulama koje je pokupio prethodnih 10-20 godina. sve je to mnogo složenije, ali sad nemam vremena da kucam, možda sutra.
freehand freehand 15:49 02.02.2013

Re: .

ovo kao da su pitali malog pericu šta misli o kulturi u srbiji, a on krenuo da se gađa floskulama koje je pokupio prethodnih 10-20 godina.

Taman htedoh i ja da pitam, pa se uzdržah. Računam - prvi blog, valja se i zažmuriti malkice.
Zdravo Aja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:48 02.02.2013

Re: .

Zdravo Aja.

super je aja, bezez, ali mora i neku inicijaciju da prođe, majku mu.
freehand freehand 16:55 02.02.2013

Re: Nije baš

što se, pak, kinematografije tiče, a to makar znam u prste,


juniorr juniorr 16:59 02.02.2013

Re: Nije baš

freehand
16:55 02.02.2013 / *novo
Re: Nije baš
što se, pak, kinematografije tiče, a to makar znam u prste,



eto ti ga i opet dežurni cirkuzant in action, ne mre bez mene pa to nam je....
ajj sad malo dečko oladi




freehand freehand 17:43 02.02.2013

Re: Nije baš

juniorr
freehand
16:55 02.02.2013 / *novo
Re: Nije baš
što se, pak, kinematografije tiče, a to makar znam u prste,



eto ti ga i opet dežurni cirkuzant in action, ne mre bez mene pa to nam je....
ajj sad malo dečko oladi





Slušaj, zaista si daleko intrigantniji u svojim komentarima tipa "Da!"

jeca92 jeca92 18:01 02.02.2013

Re: .

ovo kao da su pitali malog pericu šta misli o kulturi u srbiji, a on krenuo da se gađa floskulama koje je pokupio prethodnih 10-20 godina. sve je to mnogo složenije, ali sad nemam vremena da kucam, možda sutra

Pa blog je samo otvorio zanimljivu temu na koju ce se svako nadovezati na svoj nacin, a takvi blogovi su najbolji ...
dragan7557 dragan7557 18:40 02.02.2013

Re: .

BebaOdLonchara
Zdravo Aja.

super je aja, bezez, ali mora i neku inicijaciju da prođe, majku mu.

Trčanje kroz špalir verbalnih batinaša?

cerski
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:29 02.02.2013

Re: .

Računam - prvi blog

Mislim da nije prvi, nego drugi...
juniorr juniorr 20:39 02.02.2013

Re: Nije baš

Slušaj, zaista si daleko intrigantniji u svojim komentarima tipa "Da!"


Nisi ni sveSan, mada vidim da me pratiš u stopu i gutaš svaku reč.
Zato ja ponekad shortly..........

Domazet Domazet 21:40 02.02.2013

Re: .

BebaOdLonchara
ovo kao da su pitali malog pericu šta misli o kulturi u srbiji, a on krenuo da se gađa floskulama koje je pokupio prethodnih 10-20 godina. sve je to mnogo složenije, ali sad nemam vremena da kucam, možda sutra.



Ja da ne prochitah ono o komunistichkom diktatu umal da pomislim evo josh jednog freehandovskog ameromrzitelja, vidi samo kako pljuje...

Medjutim, sa tim komunistichkim diktatom mi bilo jasno da se radi o Srbiji. A i pomoglo mi da shvatim ko je medju glavnim krivcima. Jose Saramago! Komunjara do smrti!! Srecom da je umro pa Aja i ima neke shanse...

A sad poshto sam ti pozhelo dobrodoshlicu, dete polako bre! Svaka ti chast shto imash snage da se borish ali stani malo i promisli prenego shto krenesh da lemash i levo(?) i desno(!)...

Da se podsetim Kirkegarda, chudo jedno koliko ljudi insistiraju na slobodi govora a pri tome zanemaruju slobodu koju im niko ne mozhe oduzeti. Onu da malo promisle...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:58 02.02.2013

Re: .

domazet, desi, štaima? malko si gledao u budućnost koja je ipak neizvesna.

kakvi komunisti, bre? komunisti su bar gradili po dom kulture u svakom selu. tipski projekat mog matorca za sva sela po sremu. svake nedelje neka mini-predstava, pa radionice "deca crtaju proleće/tita/pionire/mamu/retko tatu...", pa onda izložbice tih radova, pa projekcije crtaća za decu koja nemaju tv, dođe im dobrica erić pa im čita...i tako. jel znaš šta je sada u tim domovima kulture, poslednjih 20 godina?
pre no što nastaviš prozno a nadahnuto, htedoh reći samo da je baš lepo što je aja tu, te možemo da se svađamo i o kulturi (why the hell not?), ali da se, igrom sumanutog slučaja, slažem sa krlovim komentarom tu negde gore-dole već, imam dokazni komentar. jbg, dešava se.
Domazet Domazet 23:18 02.02.2013

Ja samo da ti kazhem...

BebaOdLonchara
domazet, desi, štaima? malko si gledao u budućnost koja je ipak neizvesna.

kakvi komunisti, bre? komunisti su bar gradili po dom kulture u svakom selu. tipski projekat mog matorca za sva sela po sremu. svake nedelje neka mini-predstava, pa radionice "deca crtaju proleće/tita/pionire/mamu/retko tatu...", pa onda izložbice tih radova, pa projekcije crtaća za decu koja nemaju tv, dođe im dobrica erić pa im čita...i tako. jel znaš šta je sada u tim domovima kulture, poslednjih 20 godina?
pre no što nastaviš prozno a nadahnuto, htedoh reći samo da je baš lepo što je aja tu, te možemo da se svađamo i o kulturi (why the hell not?), ali da se, igrom sumanutog slučaja, slažem sa krlovim komentarom tu negde gore-dole već, imam dokazni komentar. jbg, dešava se.

...da se na tvoj tekst odnosio samo smajli. Sve ostalo je moj komentar na isti tekst koji si i ti komentarisala.

I shta se svi shtrecate kad ja krenem prozno a nadahnuto?? Znate li bre vi odakle sam ja i da protiv prirode rata nema!?

P.S. Neshto sasvim lichno, vrlo sam blagonaklon prema onome zashta se Aja zalazhe. Cera mi je pre nepunu godinu dana prolazila kroz pakao odluchivanja da li ce joj Dance biti zhivotna profesija ili ne. Samo pokushavam da Aji kazhem da joj nachin ne valja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:09 03.02.2013

Re: Ja samo da ti kazhem...

Znate li bre vi odakle sam ja i da protiv prirode rata nema!?

znam, zato te i pandrcam da se ne zaustavljaš. lepo mi.

da nije aje, ne bi bilo tanza u srbiji.

kada me neko pita (ne ti) da li da mu se dete bavi nekim od umetničkih sportova (vežba klavir, ide na balet..) uvek kažem da je to odličan hobi za razvijanje duha, ali da od toga nema 'leba. meni to nisu matorci rekli odmah, ponela ih lepa haljina i scena...
Out of Beirut Out of Beirut 16:45 02.02.2013

Култура

Култура, шта то беше? Небројено је дефиниција овог појма, а мислим да међу њима не доминира "посета културним установама" па чак ни "занимање за уметност представљану у јавности."

Мени је лично привлачна следећа:

- Култура је оно што радимо по питању психолошких разлика. Илустрације ради,
Који је наш однос према људима "без [наших] манира" и "без [наше] културе"? - сачињава веома битан део свачије културе!

... надам се да примеђујете њене добре стране. Ослобађа нас од стега дијалога двају механичких детектора: Имa ил нема? jедан / нула (одабери). Aко "има": на којем је нивоу? низак / средњи / висок (одабери).
vladaxy vladaxy 18:23 02.02.2013

Mene nervira taj elitizam

Zašto manjina "prosvećenih" pljuje po ukusu većine "neprosvećenih"? Zašto vam nije mrsko da uzimate pare iz budžeta koji u većini pune oni koji slušaju narodnjake i gledaju turske serije i npr. velikog brata?? Sa takvim elitističkim pristupom ništa se neće postići. Ali niste vi krivi, kriv je ovaj nakaradni sistem koji vas je napravio zavisnim od volje polupismenih političara. Jedino rešenje za finansiranje bi bilo da se firmama koje sponzorišu neki kulturni događaj (ili sportski) ta suma odbija od poreza. Ali onda se političarima izbija moć iz ruku pa se to neće skoro dogoditi.

Što se tiče povike na mlađu generaciju kako ne idu u pozorište, koncerte klasike, balet i slično...koliko su se navedeni potrudili da se približe klincima kojima je internet glavna zanimacija? Jadna produkcija, dosadne predstave, loši izvođači i nisu baš recept za promovisanje kulture. Možete da se ljutite koliko hoćete ali to su činjenice.

Našim umetnicima je najvažnije da se zakače za budžet i da dobiju "nacionalnu" penziju. A inače ja bih ukinuo budžet za kulturu, pa vi koji mislite da vredite, izvolite međ' narod, borite se za svoju publiku. Najlakše je reći ja sam elita ove zemlje i nakačiti se drugima na grbaču.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:23 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

A inače ja bih ukinuo budžet za kulturu, pa vi koji mislite da vredite, izvolite međ' narod, borite se za svoju publiku. Najlakše je reći ja sam elita ove zemlje i nakačiti se drugima na grbaču.

Ovo je, naravno, besmislica jer bi se tako sve pretvorilo u Grand šou, kao što već skoro i jeste.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:41 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

vladaxy
Zašto manjina "prosvećenih" pljuje po ukusu većine "neprosvećenih"? Zašto vam nije mrsko da uzimate pare iz budžeta koji u većini pune oni koji slušaju narodnjake i gledaju turske serije i npr. velikog brata?? Sa takvim elitističkim pristupom ništa se neće postići. Ali niste vi krivi, kriv je ovaj nakaradni sistem koji vas je napravio zavisnim od volje polupismenih političara.


A kad si ti protiv "elitistickog pristupa" sto ti onda smeta "nakaradni sistem sa polupismenim političarima"? Ako prihvatimo da je sasvim ok da velika vecina "sluša narodnjake i gleda turske serije i npr. velikog brata" i da u tom smislu ne treba ciniti nista (a oporezivanje ovih i ulaganje u ozbiljniju kulturu je vec cinjenje), onda je valjda ok i da politicari budu na slicnom nivou - znaci polupismeni? Drugacije takva vecina nece ni razumeti...
zemljanin zemljanin 19:56 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Klasični oblici kulturnog izražavanja oličeni u klasičnoj muzici, operi, baletu, pozorištu itd. su u današnjem vremenu samo recidivi ... ljudima se većinom više dopadaju dela Karavađa, Vinčija, Goje itd. od Pikasa ... ovi privi su slikali prepoznatljiva dela (portrete, likove, pejzaže ...) dok je Pikaso isuviše nadrealan ... naravno Pikaso je isuviše poznat i ljudi ga po difoltu "vole" ali je to više pitanje elitizma ... svako vreme nosi svoju kulturu a u današnje vreme je štampana knjiga jednostavno prevaziđeni mediju ... nekada smo koristili flopi diskete danas one više ne postoje ... život ide dalje ... ne treba živeti u prošlosti i zaklinjati se u "večne" vrednosti ... možda neko više voli Volenvajdera nego Baha ... ili Keiko Matsui umesto Pogorelića ... sve to danas možemo upražnjavati ne napuštajući stan ili porodicu ... RTS Digital je jedan divan primer za to .... svi navedeni oblici upražnjavanja kulturnog života će se ili prilagoditi novom vremenu ili će nestati ... nema tu mesta za kuknjavu ...

Reforma školstva neće zameniti lični doživljaj i odnos prema kulturi ... lepršave učionice u kojima su svi srećni i ostvareni ... pa to nema ni u utopizmu ... svodi se na to da deca ne treba da uče ... znanje nije potrebno ... znanje se stiče igrom ... to je jednostavno neostvariva idila ... mnogi će otići da vide MonaLizu a promili će razumeti delo ... da li onda govorimo o kulturi ili o broju posetilaca ... kltura je stav a ne ponašanje ... i ne postoji univerzalno definisan pojam kulture već elitističko svojatanje ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:16 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Nekulturan smo narod. Stoji.

Ne, ne stoji. Niti se može reći da je ceo narod nekulturan, a da se time ne zađe u govor mržnje, pa makar se radilo i o rođenom narodu.
Šta ćemo sa svima onima koji stvaraju ili se kulturom bave u Srbiji? S obzirom da su i oni deo ove tvrdnje, biće da su i oni nekulturni, a to je netačno.
Da, jeste da se kulturi ne posvećuje ni dovoljno pažnje, ni dovoljno novca, ni dovoljno razmišljanja. Ali tvrditi da je to samo danas tako, takođe nije tačno.
"Kada je bilo bolje?", što bi rekao pokojni Đinđić.
Da li je bilo bolje kada je bilo više nepismenih, no pismenih? Kada su pismenost i kultura bili privilegija bogatih?
Kada su to ljudi više čitali? Da je tako, ne bi pisci i umetnici, kroz istoriju, mahom umirali od nemaštine. A, ni danas im nije mnogo bolje. Ali to ne znači da je danas gore no ranije.
Toplo ti preporučujem da pročitaš odlični tekst B. Dežulovića, koji se može proširiti i na ostale oblasti kulture:

http://www.monitor.hr/vijesti/dezulovic-da-sam-ja-suvremeni-hrvatski-pisac-odmah-bih-se-ubio/162487/

Nisu tačne ni tvrdnje da se u Srbiji deca ne vode u pozorišta, niti na druge kulturne događaje...mali primer...na Sajmu knjiga postoji "Đački dan", sajam je tada preplavljen decom. U Sloveniji takva praksa ne postoji, deca se ne vode organizovano na Sajam knjiga u Ljubljani.

Ima li povratka? Ne baš.

Ovo tek nije tačno.

Sa svim dužnim poštovanjem, ali tvoj tekst je prepun paušalnih tvrdnji i generalizacija koje ne drže, niti ikako dobrim doprinose poboljšanju. Doduše, kako veruješ da "nema povratka" (mada bi pitanje bilo i povratka na šta? zar nije bolje tražiti put popravka i ići napred, a ne unazad?), to nije ni čudno.

Imam pitanje, koji narod je kulturan?
Kog naroda deca hrle u pozorišta i slušaju klasičnu muziku?
Koji narod i kog naroda deca čitaju dovoljno i ne žive gledajući loše serije?

Edit:
O cvatu kulture u vreme komunizma ne bih. Bolje da ne lajem.
iza_duge iza_duge 20:50 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Reforma školstva neće zameniti lični doživljaj i odnos prema kulturi ... lepršave učionice u kojima su svi srećni i ostvareni ... pa to nema ni u utopizmu ... svodi se na to da deca ne treba da uče ... znanje nije potrebno ... znanje se stiče igrom ... to je jednostavno neostvariva idila ...


Ko osporova sticanje znanja? Tu nema govora. To je neophodno. Bitan je samo način prezentovanja gradiva. To je druga tema.

A ja sam pomenuvši kreativne radionice, pri tome misleći na drugačije aktivnosti van uobičajene nastave, želela da ukažem na to da je kroz takav program mnogo lakše usmeriti decu, predočiti im nešto, ustanoviti koji su njihovi talenti, razvijati iste, probuditi interesovanja...

I nekako mislim da se uz drugačiji pristup prema deci u najranijoj dobi mnogo postiže na duže staze. Sve kasnije je samo nadgradnja. Kakav će stav takvo dete kasnije formirati prema umetnosti, kulturi (ako se ogradimo samo na njegov odnos prema delima) - u pitanju su samo nijanse. Nema skretanja sa glavnog puta, odnosno skretanja u nekulturu, kič i ostalo...
bitnik bitnik 20:51 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

najuopštenije i najpojednostavljenije govoreći - osobe iz mog okruženja, starosni raspon kao kod zabavnika 7 do 77, najčešće slušaju rock and roll, od klasičnog do svih formi alternativnog, literatura koju čitaju je u rasponu od klasične do one koja se svrstava pod pop kulturu, pozorišne predstave koje gledaju repertoarski su u dijapazonu od klasičnog do savremenog teatra.
moderni balet, moderna opera, a naročito moderna klasična muzika(ok, i meni ovo zvuči ko oksimoron) im se ne dopadaju, smatraju da su jedino performansi poput onih marine abramović sterilniji i dosadniji, i da su im, čak, ubili volju za uživanjem i u njihovim klasičnim idiomima.
na rock koncerte i u pozorište odlaze, čak, i iznad svojih finansijskih mogućnosti, a većina su i članovi biblioteke.

molim te da mi, ako nađeš malo vremena da svratiš na svoj blog, definišeš kulturni milje u kome se krećem.
zemljanin zemljanin 21:00 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

iza_duge

A ja sam pomenuvši kreativne radionice, pri tome misleći na drugačije aktivnosti van uobičajene nastave, želela da ukažem na to da je kroz takav program mnogo lakše usmeriti decu, predočiti im nešto, ustanoviti koji su njihovi talenti, razvijati iste, probuditi interesovanja...

U nižim razredima to ima svoju logiku i potrebu, tu se slažemo ... ali se reforme školstva svode na uvođenje veronauke i crkve u obrazovanje i religijske rituale ... i povrh svega imamo rezultat da generacije koje izlaze iz takvih škola su apsolutno zadojeni religijskim nacionalizmom bez trunke tolerancije sa NULA znanja ...

U takvom okruženju ne postoji reforma koja će promeniti finalni "proizvod" ... ima samo mistično ponavljanje mitskih priča ... znanje se stiče teškim radom na sebi ... i jedini je način da čovek izgradi svoje stavove pa i o kulturi koja onda postaje potreba a ne fenomen ...
iza_duge iza_duge 21:18 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

ali se reforme školstva svode na uvođenje veronauke i crkve u obrazovanje i religijske rituale ... i povrh svega imamo rezultat da generacije koje izlaze iz takvih škola su apsolutno zadojeni religijskim nacionalizmom bez trunke tolerancije sa NULA znanja ...


Nemojte samo o religiji i nacionalizmu, molim Vas... Bolje da su im uveli seksualno obrazovanje umesto veronauke, ali nećemo sad o tome.
Ovde je svojevremeno, čini mi se, ''Krugolina'' napisala blog Finska bajka. Na takvu reformu školstva, mislim.
myredneckself myredneckself 21:26 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Jelica
Kog naroda deca hrle u pozorišta i slušaju klasičnu muziku?

Mislim, nijednog.
Ali, kasnije, kad se to razume i zavoli, ne treba niko ničim da te mami. Postaneš redovna publika.
Ili, ne postaneš, ukusi su različiti.

Najgore što može da se učini, da bi na primer Opera bila cool mesto, u ovom slučaju ENO (English National Opera), i privukla mladu publiku, je organizovati u Operi promocije jeftinih piva i koktela.
Samo što nisu rekli deci - deco, dođite u Operu i našljokajte se koliko želite, samo dođite.
Buduća publika se ne osigurava na ovakav način. link
milisav68 milisav68 21:58 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Jelica Greganović

O cvatu kulture u vreme komunizma ne bih. Bolje da ne lajem.

To bolje radi Radovan.

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:22 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Mislim, nijednog.

Na žalost, tako je...
Sve drugo je priča kako učiniti da bude bolje, ali ne i tvrditi paušalno, prosto jer tako bombastično i trogateljno zvuči.
vladaxy vladaxy 22:29 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

A kad si ti protiv "elitistickog pristupa" sto ti onda smeta "nakaradni sistem sa polupismenim političarima"?

Smeta mi zato što....




razmisljam razmisljam 22:50 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Jelica Greganović



Шта значи трогатељно?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:15 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Шта значи трогатељно

Tragično-dirljivo.
razmisljam razmisljam 23:30 02.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Jelica Greganović
Шта значи трогатељно

Tragično-dirljivo.


Хвала.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:36 03.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Хвала.

Molim i drugi put...bože, kako smo kulturni
razmisljam razmisljam 01:32 03.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Jelica Greganović
Хвала.

Molim i drugi put...bože, kako smo kulturni


Хоћеш рећи, сасвим смо у теми поста.
dragoljub92 dragoljub92 01:34 03.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

razmisljam
Jelica Greganović
Хвала.

Molim i drugi put...bože, kako smo kulturni


Хоћеш рећи, сасвим смо у теми поста.

nemo preterujete,ne valja pre spienja
looping looping 05:50 03.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Ovo je, naravno, besmislica jer bi se tako sve pretvorilo u Grand šou, kao što već skoro i jeste.

Ako sve vec jeste Grand Show onda nema sta da se pretvara u Grand Show.
A da budzet za kulturu sluzi samo za prezivljavanje umetnika to je ocigledno.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:12 03.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Ako sve vec jeste Grand Show onda nema sta da se pretvara u Grand Show.
A da budzet za kulturu sluzi samo za prezivljavanje umetnika to je ocigledno.

Budžet praktično ne postoji. To malo troši se pogrešno. Ali nije ideja da tako treba da bude. O tome je reč.
idea_woman idea_woman 18:53 03.02.2013

Re: Mene nervira taj elitizam

Što se tiče povike na mlađu generaciju kako ne idu u pozorište, koncerte klasike, balet i slično...koliko su se navedeni potrudili da se približe klincima kojima je internet glavna zanimacija? Jadna produkcija, dosadne predstave, loši izvođači i nisu baš recept za promovisanje kulture. Možete da se ljutite koliko hoćete ali to su činjenice.


slažem se sa vama da i za kulturu i umetnost mora da postoji tržište na kome će se najbolji boriti za naklonost publike. ali u ovoj zemlji je to teško izvodljivo, jer dok ne dođemo do tržišta treba izgraditi čitav sistem...od edukacije publike do prihvatanja sadržaja visoke umetnosti.a kad je nešto umetnost to može da oseti i onaj bez škole...vrhunska umetnost "dira"
grešite da u baletu i savremenoj igri nema predstava koje su okrenute "internet" generaciji. baš na ovogodišnjem festivalu igre dolazi jedna takva predstava, zip zap zoom anabee lopez očoe, inspirisana video igricama http://www.youtube.com/watch?v=3VnURaQbWNY
iza_duge iza_duge 21:44 02.02.2013

Nego, hajde da

vidimo šta nam to kulturna scena Beograda (ili Srbije, kako god) nudi:

Pojedina pozorišta ne menjaju repertoar godinama, da ne kažem, decenijama. Pre svega, mali je broj pozorišta u glavnom gradu. U Pragu, koji ima približno isti broj stanovnika kao Beograd, postoji 50 pozorišta.
Drugo, ja stvarno ne znam kako npr, neki mladi dramski pisac da plasira svoje delo, kada se zna da su osobe zadužene za čitanje novih tekstova umrežene sa svojim ljudima.

Domaći filmovi koji se snimaju, sa časnim izuzecima, džaba i dobijaju sredstva iz budžeta, ako i dobijaju, kad su smeće. Obrađuju se i dalje neke istrošene teme, jedan kadar traje tri sata, bljutavost, izanđalost i deplasiran humor je prisutan...

Književne večeri i tribine se organizuju, ali u nedovoljnoj meri.
Ono što smeta, prisutni su jedni te isti ljudi. Dosadno je ponekad.

Ulaznice za pojedine koncerte su zaista skupe.

Performansi skoro da ne postoje.

Neke izložbe su lepe i vredi ih posetiti.

Dozvoljeno je da neke televizije imaju nacionalnu frekvenciju, a emituju šljam.

Postoje svetli primeri, moje društvo i ja se hvatamo za te, ali na žalost, na kraju, ipak moram da zaključim da je kulturna scena u Srbiji mrtva, učmala, neinovativna, isprepletana jednim te istim ljudima i što je najgore, niko ne čini ništa da afirmiše nove, mlade autore.

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:34 02.02.2013

Re: Nego, hajde da

iza duge, da...
Ali, uz sve to (o tome mogu pouzdano, gledam svake godine, vrlo pažljivo) o knjigama i Sajmu knjiga, o tome koliko koštaju karte i otme kako uprkos tome dolaze cele porodice, o tome kako se trude da deci makar one knjige na velikim rasprodajama kupe...kupili bi i više, ali nemaju. Neki nemaju za knjige uopšte, potroše na karte.
Pre 2-3 godine smo moja Najbolja Drugarica i ja potpisivale knjige, i u jednom trenutku se pred nama našla ženica sa četiri ćerčice. Jednu je imala okačenu za sebe, druge tri malečke, jedna dugoj do uveta su se stidele iza nje. Svaka je imala po ruksačić, a u njima po jedna-dve slikovnice, najjeftinije koje je majka mogla da nađe. Majka je malo popričala sa nama, pogledala naše knjige, malo ih pomazila po koricama i ljubazno se pozdravila. Poklonile smo joj po knjigu. U prvom trenutku nije htela da uzme...Ona nije nekulturna, zar ne? Trudi se koliko može...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana