Društvo| Život

Ko je kriv za koktel aflatoksina, mleka i kukuruza?

Boris Drenca RSS / 19.02.2013. u 13:30

200px-Aflatoxin_b1_3d_structure.png

Najiskreniji odgovor na pitanje iz naslova je 'nije bitno'. Najtačniji odgovor na pitanje iz naslova je 'država'. O aflatoksinu govorim. O onom nevidljivom začinu, kancerogenom, koji smo skoro sigurno svi mi koji živimo u Srbiji već imali u svom tanjiru. I pojeli. Neznanje nas je nije spasilo.

Da probam da rezimiram:

Gljiva koja se pojavila u kukuruzu letos prouzrokovala je da se u kukuruzu (da li samo u kukuruzu?) pojavi opasan mikotoksin . Aflatoksin spada u red najopasnijih prirodnih kancerogena. Izvesna količina kukuruza iz Srbije je vraćena u oktobru iz Italije zbog povećanog zagađenja aflatoksinom. Nešto kasnije kompanija SGS je uradila analizu (kontrolisani uzorci predstavljaju 10% roda 2012) po kojoj je aflatoksin u manjoj ili većoj koncentraciji prisutan u 68% uzorka. Tek posle informacija iz te i drugih laboratorija država je izašla sa rezultatima svojih istraživanja i saopštila da se aflatoksin nalazi u manjoj ili većoj količini u 7% roda. Bez odgovora da li se ta količina dodaje na već utvrđenu ili je to isti uzorak ili ..... Treba reći da je gljiva nastavila da 'radi' u skladištima i sva je prilika da je procenat zagađenosti aflatoksinom nastavio da raste. Taj kukuruz je zatim prodat. Uglavnom u zemlji, za preradu. Otišao je u prehrambenu industriju, stočnu hranu... i odatle u druge vrste hrane. Mleko je sada na tapetu....čekamo provere ulja, brašna, keksa, kečapa....(pustite mašti na volju gde se sve upotrebljava kukuruz, mleko, meso....)

Nema razloga da se optužuju stočari i proizvođači mleka zbog toga što su krave hranili kukuruzom i to mleko prodavali. Njima je njihova 'država' rekla da je kukuruz bezbedan. Zbog čega joj ne bi verovali. Pa plaćaju je da brine o bezbednosti.

Ovde bih se vratio na onaj tačan odgovor na pitanje iz naslova. Na krivicu 'države'. Ako se znalo (neki kažu od septembra, po EU od oktobra) da u kukuruzu u Srbijiima aflatoksina i ako se zna da je problem umanjivan onda je neaktivnost ta krivica. Možda je trebalo da odmah počnu postupak uklanjanja zagađenog kukuruza iz sistema ishrane , možda je trebalo odmah započeti postupak 'čišćenja' njiva i skladišta. Možda. Slažem se da košta. Slažem se da bi mnogi veliki i mali proizvođači i trgovci sigurno imali gubitke. Slažem se da bi bar na jednu godinu stao izvoz. Ali to nije šteta. To je trenutni gubitak. A dobitak je veliki. Manja mogućnost da opasna materija dospe do ljudi i životinja. Da budem banalan i ušteda na mogućim troškovima lečenja. Sa propagandne strane 'država' je propustila da se pokaže kao odgovorna prema svojim građanima. Propustila je da pokaže da je zdravlje i dobrobit onih koji je finansiraju značajnija od dobiti velikih proizvođača i trgovaca. To nije uradila i zbog toga je kriva. O motivima ne mogu da sudim.

Zbog čega nije bitno ko je kriv? Zbog toga što sada 'nije vreme za plakanje već za pakovanje' (citat bratka policajca Tončeva) i akciju. Sada bi odgovorna država morala da nađe trag zagađenog kukuruza i da proveri da li je i gde stigao. Od stočne hrane, preko mleka do kukuruznih sirupa i brašna. I da naredi uklanjanje svega gde aflatoksina ima. I da naredi čišćenje njiva i skladišta. Svi troškovi koje je mogla da ima jesenas biće podignuti na bar drugi stepen. I verovatno prouzrokovati da prihoda od kukuruza nema bar još jednu sezonu. 'Država' je mogla da žrtvuje prst ili dva jesenas. Problem je sada veći. Izgleda da se sada mora ići do ramena. Ako nije kasno.

Izjave pokrajinskog sekretara za poljoprivredu o zagađenosti mleka je za pohvalu. I on je 'država' pa je to prvo zvanično priznaje razmere problema. Ono što je veoma loše je što se njegova izjava njegovom i zaslugama nekih drugih prebacuje na politički nivo. Pitanje nije političko. Pitanje je kako se nositi sa realnom opasnošću za zdravlje ljudi koji u 'državi' žive. To što su pokrajinski sekretar i ministar poljoprivrede stranački drugari sakriveni iza različitih šifara nikako ne treba da nas interesuje zbog toga što sa celom pričom nema nikakve veze.

Iako 'država' ovaj problem pokušava da predstavi kao 'političku ujdurmu' problem je veći nego što pokušavaju da predstave. Ako oni ne razmatraju načine kako da problem reše postoje ljudi koji taj problem tretiraju onako kako je potrebno ozbiljno. Iako nisam potpuno saglasan sa svim predlozima navedenim na ovom linku.

Inače možda će se i dogoditi da aflatoksina nema u rodu kukuruza sa njiva sledeće godine ali će ga i dalje biti u silosima, ambarima,... 

P.S. Kontrole na granicama su super stvar ali šta raditi sa činjenicim da aflatoksin dolazi iz kukuruza (mleka) koji je uzgajan na 'našim' njivama i skladišten u 'našim' silosima.

Blogovi na istu temu

PORAZI

KUKURUZ - RIZICI I PITANJA

KUKURUZ - TRAŽE SE ODGOVORI

VOĐA

ŠTA IMA ZA DORUČAK, RUČAK, VEČERU

ŠTA ĆE NAM 'DRŽAVA'?



Komentari (185)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:53 19.02.2013

Re: Long way down

... OUR-izacija i podela SFRJ...

Sve to zajedno & more je mozda delimichno posledica promene fokusa na 'raspodelu i potroshnju' u vrednosnom sistemu - a sasvim sigurno 'ulje na vatru' dezintegraciji i opadanju.

Mada, u ovom trenutku je jedino vazno da li mozemo da poshteno i precizno razumemo dubinu razaranja (ukljuchujuci i nashu/lichnu veliku ulogu u tome) i krenemo ka konsenzusu oko preokreta i opstanka.
freehand freehand 20:56 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
@Princi -"... To znači, dobrih 40 godina propadanja..."

Slazem se - negde posle 60-tih, 70-tih je u drushtvu (po mom mishljenju) mozda postojala kritichna masa kvaliteta/standarda/momentuma za izgradnju modernog drushtva i drzave (u neku ruku, mozda smo tada bili blizu da predjemo u 'drzavotvorno punoletstvo/zrelost'). Na zalost nije nam se posrecilo (ili nismo imali dovoljno vizije) da osiguramo josh 30-50tak godina mira koje bi uchvrstile rovite potencijale. U socioloshkom smislu, sad smo vraceni na pochetak 20-tog veka - negde izmedju 2 ww rata, ili ranije.
Nismo razumeli 'medjunarodnu zajednicu' koja nam je pretila 'vracanjem u stone age' - i da oni pod tim nisu mislili samo na rushenje zgrada i mostova.


Nikakve to veze sa srećom nema. Privredna reforma iz šezdesetih značila je apsolutno ukidanje političkoig monopola druga Tita i Partije. Jer je prvi sledeći korak podrazumevao kapitalizam, koji je podrazumevao demokratiju, koja je podrazumevala višepartijski sistem. pa je naređeno Curik!
E onda je krenuo obračun sa tehnomenadžerima, pa feudalizacija, pa kupovina mira Potemkinovim selima na bazi kredita za pumpanje standarda, i u rezultatu je ovo sada.
Mislim, da se ne bismo zajebavali i uljuljkivali u šarene skaske.
ivana23 ivana23 20:56 19.02.2013

Re: Long way down

freehand
Problem je u eroziji elementarnih drushtvenih standarda koje traje vec vishe od chetvrt veka. I u kontinuiranom ubrzanju tog procesa.

Dabre, katastrofa. A šta se ovde dešava?

Horsemeat scandal: Germany seeks tougher penalties


Free, ne citas komentare, konjetinu smo vec 'obradili' sve sa semom ko je kome prodavao, tj. ko je od koga kupovao - sve u svemu 60.000 tona.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:58 19.02.2013

Re: Long way down

freehand
Problem je u eroziji elementarnih drushtvenih standarda koje traje vec vishe od chetvrt veka. I u kontinuiranom ubrzanju tog procesa.

Dabre, katastrofa. A šta se ovde dešava?

Horsemeat scandal: Germany seeks tougher penalties



I to je to? "A vidi nji' - ko da je kod nji' bolje!?".

Kako da ti na to odgovorim?? OK - ja bih recimo voleo da sa njima zamenimo mesta. Chini mi se da bi nam 'posao' bio lakshi i uspeh izvesniji. Jel to ok?
bolid1 bolid1 21:00 19.02.2013

Re: Long way down

ivana23

Dva jezika, a isto razmisljanje, indenticne reakcije. Neverovatno.


Jes' videla Jansinu opasnost od levog fasizma, slusam ja coveka, ne mogu da verujem.
freehand freehand 21:01 19.02.2013

Re: Long way down

ivana23
freehand
Problem je u eroziji elementarnih drushtvenih standarda koje traje vec vishe od chetvrt veka. I u kontinuiranom ubrzanju tog procesa.

Dabre, katastrofa. A šta se ovde dešava?

Horsemeat scandal: Germany seeks tougher penalties


Free, ne citas komentare, konjetinu smo vec 'obradili' sve sa semom ko je kome prodavao, tj. ko je od koga kupovao - sve u svemu 60.000 tona.

Pardoniram, neće se ponoviti. (možda)
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:03 19.02.2013

Re: Long way down

Mislim, da se ne bismo zajebavali i uljuljkivali u šarene skaske.


Da, mozda je deo problema i u tome da NIKAD nisam sreo nikoga u Srbiji, a da mu SVE (o svemu) nije bilo jasno, i da nije SVE -u dve-tri rechi- objasnio. U nekim sluchajevima sa malo duhovitosti, ali bez arogancije - ni sluchajno.
ivana23 ivana23 21:04 19.02.2013

Re: Long way down

freehand
Pardoniram, neće se ponoviti. (možda)


freehand freehand 21:09 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
Mislim, da se ne bismo zajebavali i uljuljkivali u šarene skaske.


Da, mozda je deo problema i u tome da NIKAD nisam sreo nikoga u Srbiji, a da mu SVE (o svemu) nije bilo jasno, i da je nije SVE -u dve-tri rechi- objasnio. U nekim sluchajevima sa malo duhovitosti, ali bez arogancije - ni sluchajno.

Da nije problem u tome da ti prelako i ofrlje upotrebljavaš te konačne termine poput NIKADA, NIKOG, SVE?

Ako bi sa tim na trenutak prestao, ja sam spreman da ti u diskusiji argumentujem i obrazložim sve što sam napisao, i da se duboko pokajem i zatražim oproštaj za sve što ti dokažeš da sam u svom komentaru pogrešio ili slagao.
Misliš li da je to korektno?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:10 19.02.2013

Re: Long way down

i da se duboko pokajem i zatražim oproštaj


Shta god, samo nemoj da davish i gurash sve ovo u neka lichna prepucavanja.
freehand freehand 21:16 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
i da se duboko pokajem i zatražim oproštaj


Shta god, samo nemoj da davish i gurash sve ovo u neka lichna prepucavanja.

To je tvoj odgovor na ponudu da prodiskutujemo Privrednu reformu, odustajanje od nje, progon tehnomenadžera, MASPOK, Cestnu aferu, Liberale, Ustavne amandmane, Ustav iz '74?!
I da me ovde ismeješ razotkrivši me kao šarlatana, koji se čini da UVEK zna SVE?

A nije da nisam naslućivao.
savamala savamala 21:21 19.02.2013

Re: Long way down

Covece, nemoj pijes vise mleko, ispade ovaj otrov i halucinogen...


Шта си желео да кажеш али ти није пошло за руком?
bolid1 bolid1 21:24 19.02.2013

Re: Long way down

savamala
Covece, nemoj pijes vise mleko, ispade ovaj otrov i halucinogen...


Шта си желео да кажеш али ти није пошло за руком?


Prividjaju ti se Tito, komunizam, Partija...uvek&svuda, ono, mora da je od silnih otrova.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:29 19.02.2013

Re: Long way down

na ponudu da prodiskutujemo

...
I da me ovde ismeješ razotkrivši me kao šarlatana, koji se čini da UVEK zna SVE?


Da te podsetim: "... da se ne bi ovde zajebavali i uljuljkivali u sharene skaske...

!?
To je ta ponuda?

Mozemo u krug, ali je tracenje vremena - ako hocesh da raspravljash, raspravljaj. Ako moze bez 'personal angle' odlichno, ako ne - ima ovde i drugih koji su za razgovor.
savamala savamala 21:37 19.02.2013

Re: Long way down

Prividjaju ti se Tito, komunizam, Partija...uvek&svuda, ono, mora da je od silnih otrova.


Хоћеш да кажеш да ми се у Србији од 1969. до 1972. привиђају Тито, комунисти, итд? Да ниси и ти неки мастер?
bolid1 bolid1 21:46 19.02.2013

Re: Long way down

savamala
Prividjaju ti se Tito, komunizam, Partija...uvek&svuda, ono, mora da je od silnih otrova.


Хоћеш да кажеш да ми се у Србији од 1969. до 1972. привиђају Тито, комунисти, итд? Да ниси и ти неки мастер?


Ne, hocu da kazem da su ti isti za sve krivi...ko kad na biologiji pitaju dete da prica o slonu, a on zna kisnu glisut i sta uradi, kaze: slon je zivotinja, hoda po zemlji, u zemlji zivi kisna glista, a kisna glista....

Mada, priznajem, super je kad znas ko ti je kriv za sve.
freehand freehand 21:48 19.02.2013

Re: Long way down

Mozemo u krug, ali je tracenje vremena - ako hocesh da raspravljash, raspravljaj. Ako moze bez 'personal angle' odlichno, ako ne - ima ovde i drugih koji su za razgovor.

Ok.

Na zalost nije nam se posrecilo (ili nismo imali dovoljno vizije) da osiguramo josh 30-50tak godina mira koje bi uchvrstile rovite potencijale.

Nije imalo šta da se posreći. U pitanju je bila odluka, vrlo jasna i vrlo decidirana, o daljem smeru razvoja društva. Pogledati, na primer, pod Dušan Bilandžić, iz onog i ovog vremena. I pod Aleksandar Bajt, iz onog i iz ovog vremena.
(tako to radi Cerski! )

Suština je da je neko seo i sračunao, te '64 ili '65, koliko košta kapitalzam.
Nema više monopol na vlast, nema više monopol na medije, nema više kult ličnosti, nema više štafeta. A možda i neki od ovih mojih vezira, mjkmubžj postane kalif umesto kalifa?!
Skupo, preskupo!
Dakle, aj malo toplo/hladno, malo smo komunisti koji prave socijalistički kapitalizam, malo smo demokratska diktatura proletarijata, malo smo nesvrstani a rusko/američki.
Malo šaljemo gastarbajtere da rešimo nezaposlenost, malo dižemo kredite da se ne vide deficiti.
I sve ok dok nije pandrknuo neumrli Žirant.
Da te podsetim, to je bilo 4. maja te 1980., u 15.04. Sledeće godine je Vlada cele noći raspravljala da li da hapsi tog Rojtersa što je provalio visinu državnog duga ili da proglasi bankrot (moratorrijum na vraćanje dugova, tako su to zvali).
A posle dolaze sjajne osamdesete, limb pred kataklizmu.
Eto, pa sam sad na raspolaganju.
savamala savamala 21:58 19.02.2013

Re: Long way down

Ne, hocu da kazem da su ti isti za sve krivi...ko kad na biologiji pitaju dete da prica o slonu, a on zna kisnu glisut i sta uradi, kaze: sl


Извини али причаш глупости.
bolid1 bolid1 22:18 19.02.2013

Re: Long way down

savamala
Ne, hocu da kazem da su ti isti za sve krivi...ko kad na biologiji pitaju dete da prica o slonu, a on zna kisnu glisut i sta uradi, kaze: sl


Извини али причаш глупости.


Od tebe, dragi, to je cist kompliment.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:20 19.02.2013

Re: Long way down

Nije imalo šta da se posreći.


Prvo - nemam primedbu na sinopsis i hronologiju, to je otprilike tako.

Drugo, za mene je najvazniji trend slabljenja drushtvenih standarda i ochekivanja. Nedostatak saglasnosti oko drushtvene solidarnosti i ciljeva. A sa tim u vezi i prestanak funkcionisanja elementarnih sistema zashtite (zdravlja, bezbednosti, itd itd):
Na primer - chinjenica da skoro godinu dana niko ne kontrolishe kvalitet mleka (koliko dugo ne kontrolishemo ostale izvore hrane?). Chinjenica da je 'kvalifikacija' kvaliteta i bezbednosti mleka politichka - e.g. "dobro je mleko"... "evo i mi pijemo po chashu, slikajte..." ili chinjenica da sa korektivnim merama (u vezi sa zatrovanim kukuruzom, mlekom...) kasnimo najmanje 4 meseca tokom kojih je izlozeno javno zdravlje, i sl. Sigurno znash da ima milion primera u shkolstvu, zdravstvu, unutrashnjoj i spoljnoj bezbednosti, ekonomiji, finansijama, bankarstvu...itd, itd - koji pokazuju da su ochekivani 'operational' standardi i parametri, ukoliko ne potpuno nepostojeci - u najmanjem su spushteni na nivo nekih 'pred-modernih' drushtava.
Koliko u tome ima uticaja reforme 60tih, ustava 74-e, liberala... itd, shta ima veci ili manji uticaj, je teshko pitanje - a odgovor mozda i nije toliko vazan koliko je vazno razumevanje i saglasnost oko samog (sadashnjeg) problema i drushtveni napor za promenu.


milisav68 milisav68 22:32 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
Nije imalo šta da se posreći.


Prvo - nemam primedbu na sinopsis i hronologiju, to je otprilike tako.

Drugo, za mene je najvazniji trend slabljenja drushtvenih standarda i ochekivanja. Nedostatak saglasnosti oko drushtvene solidarnosti i ciljeva. A sa tim u vezi i prestanak funkcionisanja elementarnih sistema zashtite (zdravlja, bezbednosti, itd itd):
Na primer - chinjenica da skoro godinu dana niko ne kontrolishe kvalitet mleka (koliko dugo ne kontrolishemo ostale izvore hrane?). Chinjenica da je 'kvalifikacija' kvaliteta i bezbednosti mleka politichka - e.g. "dobro je mleko"... "evo i mi pijemo po chashu, slikajte..." ili chinjenica da sa korektivnim merama (u vezi sa zatrovanim kukuruzom, mlekom...) kasnimo najmanje 4 meseca tokom kojih je izlozeno javno zdravlje, i sl. Sigurno znash da ima milion primera u shkolstvu, zdravstvu, unutrashnjoj i spoljnoj bezbednosti, ekonomiji, finansijama, bankarstvu...itd, itd - koji pokazuju da su ochekivani 'operational' standardi i parametri, ukoliko ne potpuno nepostojeci - u najmanjem su spushteni na nivo nekih 'pred-modernih' drushtava.
Koliko u tome ima uticaja reforme 60tih, ustava 74-e, liberala... itd, shta ima veci ili manji uticaj, je teshko pitanje - a odgovor mozda i nije toliko vazan koliko je vazno razumevanje i saglasnost oko samog (sadashnjeg) problema i drushtveni napor za promenu.


GORAN MARKOVIĆ: Najteže je bilo doći do istine o samoj epidemiji te iskorenjene tropske bolesti. Stvar je bila ne samo zataškavana nego i brižljivo sakrivana. Trebalo mi je dve godine da prodrem do ljudi koji bi mi rekli ponešto od toga. Dva hrabra lekara sa kožne klinike su mi otkrili šta se sve događalo, kako je bolest doneta, kako se epidemija raširila i kako se ko u toj situaciji ponašao. Iz svega sam otkrio da je tema sasvim dostojna Kuge – naime, nije bila reč samo o epidemiji bolesti već i o bolesti društva. To se i dan-danas poklapa sa mojom tvrdnjom da je raspad Jugoslavije počeo 1968, posle studentskih demonstracija protiv Broza i prvog terorističkog napada u Jugoslaviji – eksplozije bombe u bioskopu "20 oktobar". Variola vera je bio prvi vidljivi znak raspada države i to je trebalo sakriti.


Kako je sniman film Variola vera
bolid1 bolid1 22:37 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic

koliko je vazno razumevanje i saglasnost oko samog (sadashnjeg) problema i drushtveni napor za promenu.


Konacno!

Stalno trazimo krivce u proslosti i spoljasnosti, a nikad u nama i onome sto je sada. Jel' mozemo jednom da se dogovorimo sta nam ne valja i da to menjamo?!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:42 19.02.2013

Re: Long way down

A mozda je 'ground zero' bila ona chuvena Titova rechenica: "...pa necemo se valjda, majku mu bozju, drzati zakona kao pijan plota..."?

Shalim se - ali zvuchi kao 'ready, set, go!' za trku niz nizbrdicu.

:)
freehand freehand 22:48 19.02.2013

Re: Long way down

Koliko u tome ima uticaja reforme 60tih, ustava 74-e, liberala... itd, shta ima veci ili manji uticaj, je teshko pitanje - a odgovor mozda i nije toliko vazan

Ček, nije bilo pitanje uzroka? Pa nisam ja počeo o tome, samo sam se priključio.
koliko je vazno razumevanje i saglasnost oko samog (sadashnjeg) problema i drushtveni napor za promenu.

Evo kako ja to vidim: u debelom smo ekonomskom predbankrotu; prošle godine nas dodatno suša zakopa što izazove i ovo njesra sa kukuruzom. To u kombinaciji sa praznom kasom znači - glad na vratima, ako bi se taj kukuruz tretirao kako bi trebalo.
Vlast sedne i duma - šta činiti? To što su tek zaseli, to što imaju milion problema i mi sa njima, to što su generalno nekompetentni, to što ne znaju gde udaraju jer su uleteli u najgore vreme - ništa im od toga ne pomaže. I onda kažu - jbg, daj da sad preživimo bez gladi, pa ćemo dogodine da vidimo za te kancere.
I onda bukne u Hrvatskoj, pa bukne u Bosni... Digne se halabuka u medijima, i oni - kud će, šta će...
Eto nas ovde gde smo.

P.S.
Generalno mrzim rečenice sa "ali", (mrzim ovo ALI to ne znači da volim ono) koje su ovde jako česte;
ALI - uopšte ne tvrdim da neka druga vlast ne bi u istoj situaciji isto postupila. Dakle - ovo, za promenu i za čudo, nije moj stav o SNS i SPS vlasti, već samo ono što mislim da se desilo i da se dešava.
I utoliko stav i o njima.

Edit: mada, možda Dinkić vrati Milosavljevića, za svaki slučaj, ko zna?
Da napoji Tadića na pokaznoj vežbi.
milisav68 milisav68 23:00 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
A mozda je 'ground zero' bila ona chuvena Titova rechenica: "...pa necemo se valjda, majku mu bozju, drzati zakona kao pijan plota..."?

Shalim se - ali zvuchi kao 'ready, set, go!' za trku niz nizbrdicu.

:)

Тако некако.

Скоро увек се претерује са оценама неких периода бивших нам држава, и често се заборавља контекст тог (тих) времена, где се или забрањивало или није било довољно медија да "испрате" неки догађај.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:09 19.02.2013

Re: Long way down

ALI - uopšte ne tvrdim da neka druga vlast ne bi u istoj situaciji isto postupila. Dakle - ovo, za promenu i za čudo, nije moj stav o SNS i SPS vlasti, već samo ono što mislim da se desilo i da se dešava.
I utoliko stav i o njima.


Kapiram i slazem se (MADA, IPAK mozda se ovo Djilasu i DS-u ne bi dogodilo, shta mislish? :) ).

ALI :)
Upravo to je (veliki) deo problema - "shta ochekujemo i shta dozvoljavamo", ili "na shta smo se svikli". Bez obzira na to kako neki tamo ALSO muvaju sa konjskim mesom.
freehand freehand 23:13 19.02.2013

Re: Long way down

Kapiram i slazem se (MADA, mozda se ovo Djilasu i DS-u ne bi dogodilo, shta mislish? :) ).

Uuu, šta bi bilo kad bi bilo mi je omiljena...
Ali da je na vlasti DS ne bi bio Đilas.
Ostatak ne želiš da čuješ,
Mada, recimo, verujem da bi nas zadužili milijardu više al nas ne bi hranili ovim.
A možda i bi, nemam pojma.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:14 19.02.2013

Re: Long way down

Stalno trazimo krivce u proslosti i spoljasnosti,


Yep, nacionalni brend (if there's no other). A i ide dobro uz rakiju i meze.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:16 19.02.2013

Re: Long way down

al nas ne bi hranili ovim


:) Kazem ja, ipak postoji nada.
freehand freehand 23:18 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
Stalno trazimo krivce u proslosti i spoljasnosti,


Yep, nacionalni brend (if there's no other). A i ide dobro uz rakiju i meze.

Obožavam scenu kad onaj tip (Amerikanac) u filmu pokušava da popravi kola, i kad ne može da nađe uzrok kvaru kaže: "Gremlini!"
film je "Gremlini", naravno.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:19 19.02.2013

Re: Long way down

Ali da je na vlasti DS ne bi bio Đilas.
Ostatak ne želiš da čuješ,


Jel? Iako je 'anatema' - daj elaboriraj to malo, DSa ti. :) Bash zelim da chujem.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:22 19.02.2013

Re: Long way down


Obožavam scenu kad onaj tip (Amerikanac)


:) I ja sam (u Bgd-u) chuo da je u Americi na delu proces 'homerizacije'... Reko mi jedan znalac, bio tamo cele dve nedelje.
jesen92 jesen92 23:26 19.02.2013

Re: Long way down

Citam sta se pise ovde u vezi mleka, na sajtu B92 i Slovenackom portalu 24UR - potpuno isti komentari. Dva jezika, a isto razmisljanje, indenticne reakcije. Neverovatno.

nije neverovatno..nismo malo bili zajedno ma koliko se neki trudili da omalovaze tu cinjenicu..
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:29 19.02.2013

Re: Long way down

jesen92
Citam sta se pise ovde u vezi mleka, na sajtu B92 i Slovenackom portalu 24UR - potpuno isti komentari. Dva jezika, a isto razmisljanje, indenticne reakcije. Neverovatno.

nije neverovatno..nismo malo bili zajedno ma koliko se neki trudili da omalovaze tu cinjenicu..



Yep, evo Free i ja... I n denticno
freehand freehand 23:30 19.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic

Obožavam scenu kad onaj tip (Amerikanac)


:) I ja sam (u Bgd-u) chuo da je u Americi na delu proces 'homerizacije'... Reko mi jedan znalac, bio tamo cele dve nedelje.

Cane, to je američki stereotip, sa kojim se Amerikanci sprdaju. A scena je iz američkog filma.
Odmori malo.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:32 19.02.2013

Re: Long way down

freehand
cane.srbljanovic

Obožavam scenu kad onaj tip (Amerikanac)


:) I ja sam (u Bgd-u) chuo da je u Americi na delu proces 'homerizacije'... Reko mi jedan znalac, bio tamo cele dve nedelje.

Cane, to je američki stereotip, sa kojim se Amerikanci sprdaju. A scena je iz američkog filma.
Odmori malo.


Ma zezam se, podsetilo me. Nishta 'ozbiljno', daleko bilo.

P.S. a ono o DS-s i Djilasu?
Hansel Hansel 23:39 19.02.2013

Re: Long way down

freehand
Malo šaljemo gastarbajtere da rešimo nezaposlenost

Ееее... а благотворне дознаке које приде после тога стижу су заборавио?!

milisav68
Iz svega sam otkrio da je tema sasvim dostojna Kuge – naime, nije bila reč samo o epidemiji bolesti već i o bolesti društva.

Марковић има више верзија ове приче. По оној коју сам прву чуо (мислим да је причао за "Трезор" ), ово значење му се открило тек касније, чак му је то неко други сугерисао; по другој (његовој) верзији, он је то одмах правио као метафору, по овој није дефинисано када му се тачно "открило". Цепидлака сам, знам, сјајан је Горан, али можда је мало почео да храни свој его, али нема везе...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:51 19.02.2013

Re: Long way down

Ali da je na vlasti DS ne bi bio Đilas.
Ostatak ne želiš da čuješ,


Free - ocesh li VEC JEDNOM ovo da objasnish malo?
Ne mogu vishe da lupam glavu.
freehand freehand 23:54 19.02.2013

Re: Long way down

P.S. a ono o DS-s i Djilasu?

Šta o DS i Đilasu?
Pa 1+1.
Da je Tadić pobedio na izborima za Predsednika države (kako je trebalo da bude, da je sreće i da nisu dušmani...) ostao bi normalno i predsednik stranke, DS bi pravio Vladu i svi bi ga pljuvali na pasja kola kako je i normalno. A Đilas bi se bavio đilasovštinama po Singidunumu.
Ovako se desi da prođe ceo dan a da Tadića ne pomenu. Evo - mleko a njega nigde?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:55 19.02.2013

Re: Long way down

Da je Tadić pobedio na izborima


Ah, got it... Ja vec zaboravio na Tadica.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:01 20.02.2013

Re: Long way down

Ovako se desi da prođe ceo dan a da Tadića ne pomenu. Evo - mleko a njega nigde?


vala baš. a tolke krave obišao tokom izborne kampanje.
nepravda, pa to ti je!

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:11 20.02.2013

Re: Long way down

Evo - mleko a njega nigde?


Mleko a on u Briselu

Nikad nije tu kad najviše treba :)
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:28 20.02.2013

Re: Long way down

Nikad nije tu kad najviše treba :)


A i kad je tu - frka... Nedavno smo ex Predsednik i ja zajedno leteli. Kad sam ga video, pomislio sam - samo da ne zatrazi da "proba malo da vozi".
ivana23 ivana23 00:30 20.02.2013

Re: Long way down

Ovako se desi da prođe ceo dan a da Tadića ne pomenu. Evo - mleko a njega nigde?


Otisao u Holandiju. Tamo je referentni labos za mleko.
bolid1 bolid1 00:36 20.02.2013

Re: Long way down

Da pustimo manekena na miru, nego evo ovi, sadasnji, diskutuju problem.


freehand freehand 00:40 20.02.2013

Re: Long way down

cane.srbljanovic
Nikad nije tu kad najviše treba :)


A i kad je tu - frka... Nedavno smo ex Predsednik i ja zajedno leteli. Kad sam ga video, pomislio sam - samo da ne zatrazi da "proba malo da vozi".

Da ti otme volan? Ne bi valjda stvarno?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:40 20.02.2013

Re: Long way down

samo da ne zatrazi da "proba malo da vozi".


Pa zna od da vozi


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:44 20.02.2013

Re: Long way down

Da ti otme volan? Ne bi valjda stvarno?!


Verovatno bi... Ali kratak let, pa nije bilo vremena da mu padne na pamet.
Kraja Kraja 08:26 20.02.2013

...Kako je sniman film Variola vera...

...iako nije bas u temi, preko ovoga se ne moze preci tek tako...

...postoji konstatacija americkih posmatraca koji su bili ovde u vreme epidemije i borbe sa istom, da je JEDINO u takvom drustvenom i drzavnom ustrojstvu kakvo je tada bila jugoslavija, bilo moguce primeniti sve mere izolacije, vakcinacije & ostalo sto sleduje...
...eksplicitno je receno da to sto je tada uradila jugoslavija ne bi moglo da se primeni u americi i da se rezultati takve epidemije ne bi mogli ni naslutiti...
...cela svetska zajednica je odala priznanje jugoslaviji i vlastima za sprecavanje sirenja variole...

...poredjenja radi, imali smo prilike da vidimo kako je tretirana pojava svinjskog gripa na americkom kontinentu...
...potpuno odsustvo elementarnih mera za sprecavanje sirenja zaraze, sto je rezultiralo pandemijom u kratkom vremenskom periodu...
...svetska zdravstvena organizacija je bogato doprinela tome, saljuci besmislene poruke o "nemanju potrebe za restrikcijama putovanja i prometa robom u i van kontaminiranog podrucja"...

...cinjenica da je drzava propustila i dopustila da se zarazeni kukuruz ne unisti i nadje puteve distribucije, da kontrolu valjanosti rade laboratorije koje su u sukobu interesa, da pajaci pred kamerama ispijaju mleko, da pr-ovi daju izjave koje su LAZ i OBMANA, da se informacije spinuju, da se gradjani svakog dana dovode u zabludu dvosmilsenim informacijama, govori dovoljno o ozbiljnosti ove drzave...

...a vi sada nastavite o latinki, plenumima, petoljetkama i pogubnom delovanju tita na sablasne....
savamala savamala 08:52 20.02.2013

Re: ...Kako je sniman film Variola vera...

..a vi sada nastavite o latinki, plenumima, petoljetkama i pogubnom delovanju tita na sablasne....


Добро је што ти иначе ниси наставио о Горану Марковићу док си Горана Кнежевића оставио за крај.
milisav68 milisav68 09:16 20.02.2013

Re: Long way down

Hansel

Марковић има више верзија ове приче. По оној коју сам прву чуо (мислим да је причао за "Трезор" ), ово значење му се открило тек касније, чак му је то неко други сугерисао; по другој (његовој) верзији, он је то одмах правио као метафору, по овој није дефинисано када му се тачно "открило". Цепидлака сам, знам, сјајан је Горан, али можда је мало почео да храни свој его, али нема везе...

Ниси цепидлака, него си лењ да кликнеш на линк.

Интервју је прављен прошле године у ово време, а повод је био 30 година од премијере филма, и 40 година од онога шта се дешавало, а моја поента је била на заташкавању (Горан у линкованом тексту лепо објашњава ово што ти причаш).

Често се аргументује - у време СФРЈ то није било - а како да знаш да јесте било, када није смело о томе јавно да се прича/пише, већ само (евентуално) у метафорама.

Ја се сећам како су у "Индексу 202" (дакле не позориште), пуштали реплике из филмова за време неких студентских протеста средином/крајем осамдесетих, па између осталих и из филма "Повратак отписаних", где неки Недићев официр пита Пају Вујсића:
-Шта ћемо ако комунисти уђу у Београд?
А Паја одговара:
-Отићи ћемо сви у вражју матер!

После тога сам дуго тражио филм да га погледам поново, али не онако клиначки како ми је остао у сећању, већ са "другачијим очима", па кад су се појавили видео клубови, и кад сам га нашао, "улетео" је скоро у сам врх по репликама и зезањима у друштву у којем сам се кретао (јер је направљена сјајна комбинација, да се у "партизанском филму" подсмеваш комунистима, и читавом њиховом произашлом систему).

Данас све то изгледа смешно (овим млађима, а старији су заборавили или нису обраћали пажњу), када су рецимо ови из СУБНОР-а дигли фрку за Борине стихове:

"За идеале гину будале" и "Кретени дижу буне и гину"

Но нема везе, имали смо црвени пасош и путовали смо где смо хтели.....а сад одједнпут.....нисмо били у говнима.....и Зоран Радмиловић је глумео кловна....а Горан Марковић храни свој его....

И наравно да почетком седамдесетих није било отрова у храни, јер скоро да није ни било чиме да се прска, већ се све окопавало.....
milisav68 milisav68 09:23 20.02.2013

Re: ...Kako je sniman film Variola vera...

Kraja

..a vi sada nastavite o latinki, plenumima, petoljetkama i pogubnom delovanju tita na sablasne....

Еее да је Тито жив, не би данас ови у СЗО смели тако да се зезају.
freehand freehand 09:28 20.02.2013

Re: ...Kako je sniman film Variola vera...

milisav68
Kraja

..a vi sada nastavite o latinki, plenumima, petoljetkama i pogubnom delovanju tita na sablasne....

Еее да је Тито жив, не би данас ови у СЗО смели тако да се зезају.

Ko da se zeza sa Entom od 120 godina?!
bolid1 bolid1 11:08 20.02.2013

Re: ...Kako je sniman film Variola vera...

Kraja
...a vi sada nastavite o latinki, plenumima, petoljetkama i pogubnom delovanju tita na sablasne....


Rekoh ja gore, zahebano ovo mleko...
Hansel Hansel 14:16 20.02.2013

Re: Long way down

milisav68
Ниси цепидлака, него си лењ да кликнеш на линк.

Интервју је прављен прошле године у ово време, а повод је био 30 година од премијере филма, и 40 година од онога шта се дешавало, а моја поента је била на заташкавању (Горан у линкованом тексту лепо објашњава ово што ти причаш).

а Горан Марковић храни свој его...

Кхм и ехм...

Да се јесам мало заситио отварања линкова јесам, али да сам почео да пишем нешто баш скроз напамет нисам. Јер сам чуо две Горанове донекле опречне изјаве о овоме; твоје цитирање дела интервјуа упућивало је на другу верзију. Прочитао сам сада интервју, видим да је мало ублажен онај егохранитељски моменат али и даље имам примедбу моралне природе -- (толико) накнадној критици нечега што ти иначе давало шансу да радиш и оствариш своје замисли, макар то било само зато што су цензори били глупи па нису проваљивали метафоре.

А што се тиче "егохранитељатва" већина нас му је донекле склона, неко из несигурности коју тиме покушава да ублажи, неко због сујете... и нема ту проблема док сами не поченмо да убеђујемо себе у нешто што није тачно. Подвлачим да не знам шта је тачно, знам само редослед изјава, а можда само Горан у првој није све рекао.

(Извињење због наставка трола.)
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:05 20.02.2013

Re: Long way down

milisav68

...И наравно да почетком седамдесетих није било отрова у храни, јер скоро да није ни било чиме да се прска, већ се све окопавало.....

Ponesto znam o vocarstvu u to vreme.Elem, podignute fabrike pesticida, ponuda velika, pocele TV reklame, kontrola primene nikakva,mami zarada, zvuci poznato?
Kombinati su, teorijski, imali skolovane ljude koji su brinuli o zastiti bilja, sto je podrazumevalo, sta, kada, koliko, posebno koliko pre berbe prestati sa prskanjem da se otrovi neutralisu.
Kod individualaca, sve je, kao i danas, bilo prepusteno njihovom osecaju za filing. Covek gledao Zaharija na TV, zapamtio sta zapamtio i primenio kako mu bilo zgodno...hocu da kazem, bilo je otrova, jos kako
freehand freehand 18:10 20.02.2013

Re: Long way down

zovitemegrunf
milisav68

...И наравно да почетком седамдесетих није било отрова у храни, јер скоро да није ни било чиме да се прска, већ се све окопавало.....

Ponesto znam o vocarstvu u to vreme.Elem, podignute fabrike pesticida, ponuda velika, pocele TV reklame, kontrola primene nikakva,mami zarada, zvuci poznato?
Kombinati su, teorijski, imali skolovane ljude koji su brinuli o zastiti bilja, sto je podrazumevalo, sta, kada, koliko, posebno koliko pre berbe prestati sa prskanjem da se otrovi neutralisu.
Kod individualaca, sve je, kao i danas, bilo prepusteno njihovom osecaju za filing. Covek gledao Zaharija na TV, zapamtio sta zapamtio i primenio kako mu bilo zgodno...hocu da kazem, bilo je otrova, jos kako

Pa meni su (da kažem odmah - totalni sam duduk) pričali prijtaelji da se po Srbiji angro koriste neke otrovčine koje su u rangu najgadnijih bojnih otrova, a inače zabranjenih u celoj Evropi, i uredno ih uvozi neke kompanije čiji je gazda u pritvoru.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:17 20.02.2013

Re: Long way down

Pa meni su (da kažem odmah - totalni sam duduk) pričali prijtaelji da se po Srbiji angro koriste neke otrovčine koje su u rangu najgadnijih bojnih otrova, a inače zabranjenih u celoj Evropi


Ajd raspitaj se za makar jednu od tih.

Verovatno misliš na KREOZAN, njega nema, zabranjen je, ali ima ga na crnom tržištu još po malo.
Ne uvozi ga Delta naravno.
I jedna zanimljivost, antibiotici u zaštiti bilja su u Srbiji zabranjeni, kad neko hoće da ih koristi mora da ih prošvercuje iz EU, iz Mađarske najčešće.
Tamo su legalni.
milisav68 milisav68 21:16 20.02.2013

Re: Long way down

zovitemegrunf

Ponesto znam o vocarstvu u to vreme.Elem, podignute fabrike pesticida, ponuda velika, pocele TV reklame, kontrola primene nikakva,mami zarada, zvuci poznato?
Kombinati su, teorijski, imali skolovane ljude koji su brinuli o zastiti bilja, sto je podrazumevalo, sta, kada, koliko, posebno koliko pre berbe prestati sa prskanjem da se otrovi neutralisu.
Kod individualaca, sve je, kao i danas, bilo prepusteno njihovom osecaju za filing. Covek gledao Zaharija na TV, zapamtio sta zapamtio i primenio kako mu bilo zgodno...hocu da kazem, bilo je otrova, jos kako

Хех, па нема Захарије 100 година, емисија "Знање-имање" је почела да се емитује од 1972. године, а ако погледаш статистику СФРЈ, видећеш да је највећи скок пољопривредне производње направљен баш у тој декади од 1970. до 1980. што значи да почетком те декаде и није било велике употребе пестицида, као и употреба вештачког ђубрива.
Udeo bivše Jugoslavije u svetskoj dodatoj vrednosti u poljoprivredi bio je 0,75% u 1970, povećan je na rekordnih 1,03% u 1981 i 1982 godini, da bi se smanjio na 0,74% u 1990 godini. Zbirna vrednost poljoprivredne proizvodnje BJR bila je 0,44% u 2000 a 0,43% u 2010 godini.

Udeo Srbije u svetskoj dodatoj vrednosti u poljoprivredi bio je 0,332% u 1970, dostigao je rekordan udeo u 1977 od 0,461%, u 1980 bio je 0,447%, u 1990 bio je 0,328%, u 2000 je smanjen na 0,194%, a u 2010 je smanjen na 0,174%.

U odnosu na 1970 godinu Crna Gora je povećala dolarsku vrednost poljoprivredne dodate vrednosti 8,7 puta, Makedonija 5,5 puta, Slovenije 5,4 puta, Hrvatska 5,1 puta, Bosna i Hercegovina 4,4 puta, a Srbija 4,2 puta.

Davne 1970. godine SFRJ je bila rangirana kao 21. prema dodatoj vrednosti u poljoprivredi (bez podataka za Nemačku i Indoneziju). Na osnovu udela u društvenom proizvodu SFRJ, tada bi Srbija bila rangirana kao 41. poljoprivredna zemlja u svetu, Hrvatska 60, BiH 77, Slovenija 91, Makedonija 95. i Crna Gora na 128. mestu.

U 1980. je SFRJ napredovala na 18. mesto. Srbija bi tada bila rangirana kao 36. na svetu, Hrvatska kao 57, BiH 78, Slovenija 89, Makedonija 95 i Crna Gora kao 128.

U 1990. godini SFRJ je pala na 24 mesto. Rang Srbije bio bi 48, Hrvatske 65, BiH 82, Slovenije 97, Makedonije 108 i Crne Gore 134.


Poljoprivreda 1970-2010, svet, BJR i Srbija
zovitemegrunf zovitemegrunf 22:41 20.02.2013

Re: Long way down

milisav68


Priznajem, ne mogu da se nosim sa tvojom data bazom. Izvini, ali ne pada mi napamet da tupim dal' '72. spada u pocetak sedamdesetih ili ne.
Preneo sam ono sta sam, tokom sedamdesetih, cuo u kuci od oca, agronoma,terenca. Problem zagadjivanja u vocarstvu je isti i danas: Ako si sam svoj majstor i iznosis robu na pijacu, sve ti je dozvoljeno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:03 20.02.2013

Re: Long way down

Preneo sam ono sta sam, tokom sedamdesetih, cuo u kuci od oca, agronoma,terenca.


Nemoj molim te da se uvrediš ali mi liči na to da tvoj otac malo žali za starim vremenima, da samo ono što je on radio smatra dobrim, osalo je sve bez veze.
Nije to ništa loše niti je on neki izuzetak, mnogo je takvih koji kažu da je ono što su oni radili bilo dobro a sad je sve propalo.

Voćari, oni koji štite, prskaju voće, najčešće znaju šta rade, ne prskaju napamet, em što nemaju potrebe em što bi to bilo bacanje para. Nisu ta sretstva uopšte jeftina.

To naravno ne znači da ih ne treba kontrolisati, samo malo je nerealna ta priča koja se često čuje o nekom masovnom "kupanju" voća čime se stigne.
bolid1 bolid1 23:10 20.02.2013

Re: Long way down

hoochie coochie man
malo je nerealna ta priča koja se često čuje o nekom masovnom "kupanju" voća čime se stigne.


Nerealna?

Kad krene sezona prskanja, obrati paznju na ruke po pijaci, videces nesto krajnje interesantno, dobar deo ih je nagrizen hemijom, kad priupitas malo kako&sta, ne jednom, dobices odgovor: ma nemam pojma, razmucivao nesto i prskao...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 20.02.2013

Re: Long way down

bolid1
hoochie coochie man
malo je nerealna ta priča koja se često čuje o nekom masovnom "kupanju" voća čime se stigne.


Nerealna?

Kad krene sezona prskanja, obrati paznju na ruke po pijaci, videces nesto krajnje interesantno, dobar deo ih je nagrizen hemijom, kad priupitas malo kako&sta, ne jednom, dobices odgovor: ma nemam pojma, razmucivao nesto i prskao...


Pa dobro, to još ne govori da je pogrešio sredstvo ili koncentraciju, ili da nije poštovao karencu (vreme od tretiranja do konzumiranja)
Možda je samo na po sebe nebeznedan način pripremano sredstvo za prskanje :)

Ma malo se šalim
Ali kad se o voćarstvu radi tu su takvi bezopasni, ti "mali" mogu da naprave problem (zato je opasno kupovati od baba po pijacama "nije prskano života mi, mi to ne prskamo" ) ali njih i nema previše na pijacama, a u marketima njihovih proizvoda nema uopšte.

Voćari koji imaju iole ozbiljnije zasade vode računa o tome, tako ims eviše isplati.
(i oni sigurno ne mešaju rukama, ne mogu, dubok atomizer :) )
Kod povrća je malo drugačija situacija i tu ima više verovatnoče da se naleti na juče prskano, možda i kod jagode i eventualno maline.
Jabuka, šljiva, trešnja, višnja...teško.

Sve ovo ti priča čovek koji se redovno, već godimana "truje" tom silnom hemijom

zovitemegrunf zovitemegrunf 00:22 21.02.2013

Re: Long way down

hoochie coochie man
Nemoj molim te da se uvrediš ali mi liči na to da tvoj otac malo žali za starim vremenima, da samo ono što je on radio smatra dobrim, osalo je sve bez veze.


Ne vredjam se, samo da ponovim:

- Napisao sam da su razgovori vodjeni tokom sedamdestih
- Napisao sam kao je trebalo biti u kombinatima.
- Od individualaca, u kuci su pominjana konkretna imena i hemikalije, krsenja pravila primene i tome slicno.

Da dodam jos ovo:
Ako si iz price, znas koliko prskanja je neophodno da se uzgoji socna breskva ili jabuka k'o iz Diznijeve Snezane, i koliko pri tome treba biti oprezan
Blizu je pameti da ozbiljni igraci, pogotovo ako zele da izvoze, moraju da paze sta rade.
Ne znam kakva je ulazna kontrola domacih trgovinskih lanaca. Ako znas, reci, mozda pomogne sledeci put kad se neko zapita "gde kupiti"
"Ociju mi, neprskano"...sve si rekao, i tu je moja lestvica nepoverenja mozda vise postavljena

Sta bi bio zakljucak: Edukacija i kontrola, a sta drugo

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:32 21.02.2013

Re: Long way down

Ako si iz price, znas koliko prskanja je neophodno da se uzgoji socna breskva ili jabuka k'o iz Diznijeve Snezane,


Uh, nije da ni ti nisi iz priče kad baš breskvu nađe.

Nema tu baš striktno zadatog broja, zna se za nekoliko osnovnih, redovnih, neizostavnih, prskanja, ali unepovoljnim uslovima (a povoljnim za patogene) vlažno toplo, napadi insekata i sl, taj broj može da bude i dvadeset, pa i da pređe u ekstremnim slučajevima.



Ne znam kakva je ulazna kontrola domacih trgovinskih lanaca.


Ne smem da tvrdim ništa, ja se više bavim industrijskim voćem, ali mislim da za ulaz u naše lance nije previše bitan taj momenat, da tu nema prevelike kontrole.
Zanimnjivo je recimo što, uprkos opštem mišljenju, taj kriterijum za Rusiju je strožiji nego za EU, i da mi to dosta lako postižemo.
Ima i vraćenih šlepera zbog probijanja stabndarda, ali ide dosta toga za Rusiju.
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:53 21.02.2013

Re: Long way down

hoochie coochie man


Uh, nije da ni ti nisi iz priče kad baš breskvu nađe.



Nisam je trazio, pricao stari, pa zapamtio. I setim ga se uvek kad kupujem one iz kategorije koju za sebe zovem "4 u kilo"...
A eksperimentisao je sa vinogradskom breskvom kao podlogom za kalemljenje, bas za proizvodnju industrijskog voca, zbog otpornosti i manje neophodne hemije za kvalitetan rod.
hajkula1 hajkula1 23:58 19.02.2013

Nešto mi došlo zlo

Slušam ministra kako kaže da nije fer da pominje proizvođače čije je mleko sumnjivo, pre rezultata superanalize... A šta je sa nama? Znači, njihove pare su važnije od našeg zdravlja. Već viđeno, ne mogu da se otmem asocijaciji.

Još ministar kaže da mi pijemo zdravije mleko od Amerikanaca, od Obame, vrh. Oni koji imaju pare, kupuju ekološku hranu.

I otpi gutljaj mleka. Razočarao me. Očekivala sam najmanje da zavrne rukav i rokne ga u venu.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:05 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo

Očekivala sam najmanje da zavrne rukav i rokne ga u venu.


freehand freehand 00:43 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo

hajkula1
Slušam ministra kako kaže da nije fer da pominje proizvođače čije je mleko sumnjivo, pre rezultata superanalize... A šta je sa nama? Znači, njihove pare su važnije od našeg zdravlja. Već viđeno, ne mogu da se otmem asocijaciji.

Još ministar kaže da mi pijemo zdravije mleko od Amerikanaca, od Obame, vrh. Oni koji imaju pare, kupuju ekološku hranu.

I otpi gutljaj mleka. Razočarao me. Očekivala sam najmanje da zavrne rukav i rokne ga u venu.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:47 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo

Free - ti bash brz na photoshop-u!?
freehand freehand 00:51 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo

cane.srbljanovic
Free - ti bash brz na photoshop-u!?

Brzo guglam

Mada sam Tadića upravo dovršavao kad je Hajkula okačila komentar

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:54 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo


Mada sam Tadića upravo dovršavao


Ubo si ga u pogreshno mesto - tamo nema vene.
Hansel Hansel 14:26 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo

Била досетка у време овог јавног примања вакцине -- носилац сиве мајице трећи дан.
hajkula1 hajkula1 16:43 20.02.2013

Re: Nešto mi došlo zlo

freehand
cane.srbljanovic
Free - ti bash brz na photoshop-u!?

Brzo guglam

Mada sam Tadića upravo dovršavao kad je Hajkula okačila komentar




Što ti je navika. Batali Tadića, nije on više iz te knjige, izbrisali su ga.

Mada je i meni još uvek nešto on kriv, pa on



cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:50 20.02.2013

Politika i matematika

BTW - Prochitao sam (damn it, ko me tero?) kako Ministar pravi poredjenje 'sa Amerikancima'... i kako je 'kod nas mnooogo bolje'...

So - evo FDA dozvoljenih koncentracija za Aflatoxine (ukljuchujuci M1)u kukuruzu:

Vece od 0.0000020% - nije dozvoljeno za ljudsku upotrebu, ni za hranjenje zivotinja koje proizvode mleko
Vece od 0.0000100% - nije dozvoljeno za hranjenje 'breeding' stoke (za rasplod)
Vece od 0.0000500% - nije dozvoljeno za 'meshanje' i bilo kakvu ishranu, bilo chega.

I najvazniji podatak:

Vece od 0.000000005% - nije dozvoljeno da se nadje u sirovom MLEKU
(0.05ppb)

Preciznosti i preglednosti radi:

Gornji limit za aflatoxin M1 u mleku:
SRB - 0.000000005% (sirovo i preradjeno)
USA - 0.000000005% (sirovo)

BTW - u Jeshicevom testiranju je testirano preradjeno a ne sirovo mleko - i rezultati su daleko preko granica za sirovo mleko - po nekim studijama (povrsho prochitano) - veoma mali [do neznatni] deo toxina se gubi u preradi pasterizacijom (u nekim studijama loss is ~0), dok se marginalno znachajniji deo gubi u fizichkoj preradi u jogurt, sir...

Uglavnom u USA je gornji limit za MLEKO ochigledno jednak, ako ne nizi (zbog limitiranja na SIROVO mleko), nego u Srbiji.

[edit] - napravljeno nekoliko korekcija
Kraja Kraja 08:39 20.02.2013

...sorry cane...but...

...
the action level of 0.5 parts per billion of aflatoxin M1 in milk is
strictly enforced by the United States Food and Drug Administration (FDA).
...
...gde je 1 ppb = 1 mikrogram na litar...

...znaci, kod nas 0.05 miligrama po litru, kod njih 0.5 mikrograma po litru...
...nase mleko ne zadovoljava njihove standarde...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:49 20.02.2013

Re: ...sorry cane...but...

Kraja
...
the action level of 0.5 parts per billion of aflatoxin M1 in milk is
strictly enforced by the United States Food and Drug Administration (FDA).
...
...gde je 1 ppb = 1 mikrogram na litar...

...znaci, kod nas 0.05 miligrama po litru, kod njih 0.5 mikrograma po litru...
...nase mleko ne zadovoljava njihove standarde...


Mozda si u pravu - ali SVUDA u nashoj shtampi jasno pishe 0.05 mikrograma kao dozvoljena gornja granica u SRBIJI.

npr:
http://www.kurir-info.rs/stravicno-mleko-u-srbiji-je-kancerogeno-clanak-659163
ili
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/368460/Povlaci-se-mleko-ciji-uzorci-pokazuju-nedozvoljene-kolicne-aflatoksina

itd, itd... nigde nisam nashao 0.05 miligrama.

Ili si se ti neshto prebacio? Sorry, Kraja, but...



EDIT:

BTW - izgleda da se i ministarstvo ispravilo:

"...
- Zdravlje ljudi nije ugroženo konzumiranjem mleka koje je u rafovima prodavnica jer je nivo aflatoksina daleko ispod koncentracija koje mogu izazvati bilo kakve zdravstvene probleme. U Srbiji je do 2010. dozvoljeno prisustvo aflatoksina u mleku bilo deset puta veće nego danas (0,5 umesto sadašnjih 0,05 mikrograma po kilogramu), što je standard koji u ovom trenutku važi u velikom broju država, uključujući i SAD - navode u ministarstvu...."

http://www.kurir-info.rs/stravicno-mleko-u-srbiji-je-kancerogeno-clanak-659163
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:15 20.02.2013

Re: ...sorry cane...but...

Kad sam vec zanocio :)

Da se ispravim - zvanichna stranica USA FDA sa dozvoljenim limitima:

http://www.fda.gov/Food/GuidanceComplianceRegulatoryInformation/GuidanceDocuments/ChemicalContaminantsandPesticides/ucm077969.htm#afla

Vrednost za aflatoxin M1 je 0.5 ppb (ili mikrograma)
Tako da ukoliko je podatak iz kurira tachan - da je od 2010 granica u Srbiji pomerena sa 0.5 na 0.05 mikrograma (ppb) - onda je izjava ministra o strozijem kriterijumu u Srbiji (u odnosu na US) - TACHNA.
freehand freehand 11:34 20.02.2013

Re: ...sorry cane...but...

BTW - izgleda da se i ministarstvo ispravilo:

"...
- Zdravlje ljudi nije ugroženo konzumiranjem mleka koje je u rafovima prodavnica jer je nivo aflatoksina daleko ispod koncentracija koje mogu izazvati bilo kakve zdravstvene probleme. U Srbiji je do 2010. dozvoljeno prisustvo aflatoksina u mleku bilo deset puta veće nego danas (0,5 umesto sadašnjih 0,05 mikrograma po kilogramu), što je standard koji u ovom trenutku važi u velikom broju država, uključujući i SAD - navode u ministarstvu...."

Što li su ga menjali onda?
Možda da sad vrate na tu staru meru?
savamala savamala 12:00 20.02.2013

Re: ...sorry cane...but...

Vrednost za aflatoxin M1 je 0.5 ppb (ili mikrograma)
Tako da ukoliko je podatak iz kurira tachan - da je od 2010 granica u Srbiji pomerena sa 0.5 na 0.05 mikrograma (ppb) - onda je izjava ministra o strozijem kriterijumu u Srbiji (u odnosu na US) - TACHNA.


Онда преостаје коначно питање - који ће нам ..... стандарди ако нећемо да их се придржавамо?
Kraja Kraja 10:58 20.02.2013

...ovako...


...direktorka za korporativne i regulatorne odnose Denjub fuds grupe Svetlana Glumac....

...informise javnost...

Svetlana Glumac je napomenula da je do pre dve godine dozvoljena količina aflatoksina bila maksimalno 0,50 miligrama po litri mleka, a da je u međuvremenu domaće zakonodavstvo pooštrilo kriterijume, pa je sada dozvoljena granica 0,05.


...u jucerasnjim vestima b92...

...mogu samo da prepostavim da veliki broj "zvanicnika" koji nam pojasnjavaju materiju nema pojma o cemu prica, pa miligrami, mikrogrami, standardi i varijeteti aflatoxina samo obogacuju njihov recnik...

...opet, nama, korisnicima, je dopusteno da nemamo pojma i s pravom ocekujemo da nas neko odozgo edukuje i umiri...
...umesto toga, bezocno nas obmanjuju i ispijaju case mleka pred kamerama...
...samo ocekujem "buci, buci, mali gradjanin, lepo pije meeeekce...."


PRAVILNIK O KOLIČINAMA PESTICIDA, METALA I METALOIDA I DRUGIH OTROVNIH SUPSTANCIJA U NAMIRINICAMA ("Sl. list SRJ", br. 5/92, 11/92 - ispr., 32/2002 i 25/2010 - dr. pravilnik

sa LINK

Mleko i mlečni proizvodi ne smeju sadržavati aflatoksina M1 više od 0,5 mikrograma/kg, niti aflatoksina B1 više od 0,5 mikrograma/kg.


milenanenad milenanenad 12:07 20.02.2013

Rad o mikotoksinima

Koga zanima neka procita, clanak je na srpskom:
http://www.inmesbgd.com/files/doc/casopis/radovi/2006_3_4_2.pdf
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:58 20.02.2013

Re: Rad o mikotoksinima

hvala.
Boris Drenca Boris Drenca 23:07 20.02.2013

Re: Rad o mikotoksinima

hvala
advocatus.diaboli advocatus.diaboli 22:30 21.02.2013

Muuu.

Mislim da je najveća odgovornost na kravi koja je jela ono što nije smela!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana