Društvo| Moj grad

Novi Sad pitom grad

milos_secujski RSS / 19.02.2013. u 21:14

 

 

Blic
Blic

Dakle... nije mi jasno zašto se Novi Sad konstantno definiše kao „miran i pitom“ grad? Otkada znam za sebe on je bio daleko od idiličnog i grada bez zločina, kakvim ga izgleda pamte samo generacije čije su lice prekrile bore. 

Zapravo, prvi put sam tu njegovu nesavršenost osetio na koži kao klinac kada se devedesetih godina jedna žena u kvartu ubila. Nas su pustili dovoljno blizu da vidimo krvav čaršav kojim je jedva bila prekrivena i sve ostalo što prati proceduru odnošenja kadavera. Tokom svog odrastanja sam se naslušao priča kako su pojedini momci obučeni po poslednjoj modi, a da pritom, samo naizgled, gluvare po ceo dan. Danas, uglavnom, od te starije garde niko nije živ.

Mnogo godina kasnije, idući delom grada koji je udaljen na ulicu od Spensa (širi centar grada), zasuli su nas pivskim flašama. Padale su kao grudve snega, sa svih strana. Godinu dana nakon te kiše flaša, koja igrom slučaja nikog nije pogodila, sedeo sam u jednom kafiću, za istim stolom, sa jednim od tih koji je bacao flaše. Veza nam je bio jedan moj dobar drug koji ga je, bog te pita kako, poznavao. I, tako je i počelo... rekao sam mu da mi je nešto poznat, da smo se možda već upoznali negde.... „da nisi ti tu negde iz centra?“ Onda je i on mene prepoznao... Da skratim priču, razlog onog staklenog šenlučenja, po meni i par mojih drugova, je bio taj što smo bili nepoznati, a prolazimo kroz njihov kraj glasnije pričajući.

 

Možda je do toga da se Novi Sad vodi kao miran grad dovela i ona večita želja, kod nekih i potreba, za poređenjem sa Beogradom. Jer da bi se grad vodio kao miran/tolerantan/pitom moraju se valjda posmatrati te njegove osobine u odnosu na neki drugi. A najčešće je to bio Beograd; da se stoji rame uz rame sa gradom koji ima neke od razvijenijih scena na ovom prostoru, a da zapravo tom poređenju zaista mesta nema. Ili su pak te jednakosti jedva primetne. Pritom da se u toj komparaciji dobrih stvari, kojima Ns parira prestonici, prikaže još jedna prednost glavnog grada Vojvodine – kako je Beograd Divlji zapad, a „Srpska Atina“ melem za dušu usled kudikamo niže stope kriminala. Tj. skladnih odnosa, te vaspitanja koje, vidi molim te, prosto ne dozvoljava nasilničko ponašanje. Svi ti stereotipi su upakovani u ono što mnogi danas definišu kao – mentalitet, ne gledajući pritom da su se usled ratova i tranzicionih migracija ka većim gradovima i mentaliteti izmešali. A u čitavoj toj buri izrasle su neke nove i potpuno drugačije generacije. Argumenti otklona od Beograda, i naša novosadska „uzvišenost“ i po rođenju ugrađen gen kulture najčešće počinje sa – u onom Beogradu, jeb’o te bog, voze ko ludaci. A onda se nadalje sve mane Beograda samo nadograđuju na tu „očiglednu istinu“ da su u Bg-u sve ludaci.

 

Budući da je Novi Sad nekoliko puta manji od prestonice, sasvim je logično da ćemo ređe slušati o svakodnevnom kriminalu. Ali zato kad odjekne Vest svi se snebivaju kako je tako nešto uopšte moguće u njihovoj varoši? To je zabluda, k’o svesno potiskivanje i neprihvatanje istine, koja cirkuliše i vešto se prenosi s kolena na koleno. Grad pun incidenata, nikako zločina. Ukoliko bi se izvukao neki procenat specifičnih krivičnih dela po glavi stanovnika verovatno bi se došlo do podatka da je Novi Sad daleko od „mirnog i pitomog“ grada, u odnosu na, eto, Beograd. Te da verovatno stoji rame uz rame sa njim i po pitanju kriminala, ako i ne prednjači. Kako se uporno gusla ta novosadska pitomost sve me je više sramota. „Novosadski mentalitet/pitomost“ kao da je nešto što je svima dalo neko pravo da se zgražavaju nad zločinima koji se oko njih dešavaju, i dalje držeći nos visoko podignutim gore i gledajući na zločin kao na statističku grešku. I baš u tome – „novosadski mentalitet“, je jedna velika zabluda. Jer nije mentalitet taj koji čini zločin, već mentalni sklop osobe koja čini neko zlo. A taj ludak će zadaviti, ukrasti ili zapaliti pa sve da je iz najrazvijenijeg društva.  

Nije to grad koji stoji izolovano u vremenu i prostoru, kao pusto ostrvo, od dešavanja koja se oko njega neminovno događaju. Nije lišen ni fašista, ni lopova, ni silovatelja, ubica, pa ni psihopata prvog reda koji će udaviti i spaliti telo jedne devojke, raskomadati telo svojih roditelja ili trovati pse. Ne obazirući se na činjenicu da se u tim istim parkovima, gde se psi istrčavaju, igraju i deca.

 

O toj njegovoj „pitomosti“ svaki dan čitam u crnoj hronici dok se neki i dalje, ko da su slepi, pitaju – da li smo sigurni u Novom Sadu?

Atačmenti



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

49 41 49 41 21:54 19.02.2013

Bravo

Crne hronike nisam, nikad ranije citao.

Sada, Kragujevac i Novi Sad bodu oci - online po crnim hronikama.
Izgleda da ni nislije ne zaostaju mnogo.
predatortz predatortz 21:59 19.02.2013

Re: Bravo


Sada, Kragujevac i Novi Sad bodu oci


Šta reći, sem da postaju gradovi
expolicajac expolicajac 22:48 19.02.2013

Shvatanje bezbednosti

Postoji orgroman raskorak u shvatanju bezbednosti gledano sa strane građana i strane relevantnih institucija zaduženih za bezbednost.
Građani gledaju vrlo jednostavno i zapravo najtačnije, jer su sve savršene stvari zapravo jako proste. Oni se ili osećaju bezbedno ili nebezbedno.
Relevantne institucije svoje sagledavanje ukupnog stanja bezbednosti mere kroz statističke pokazatelje koji su zapravo uvek zbir tačnih podataka iz kojih se neminovno dolazi do pogrešnih zaključaka.
milos_secujski milos_secujski 22:58 19.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

expolicajac
Postoji orgroman raskorak u shvatanju bezbednosti gledano sa strane građana i strane relevantnih institucija zaduženih za bezbednost.
Građani gledaju vrlo jednostavno i zapravo najtačnije, jer su sve savršene stvari zapravo jako proste. Oni se ili osećaju bezbedno ili nebezbedno.
Relevantne institucije svoje sagledavanje ukupnog stanja bezbednosti mere kroz statističke pokazatelje koji su zapravo uvek zbir tačnih podataka iz kojih se neminovno dolazi do pogrešnih zaključaka.

Postoji Ona kojom se proverava da li policija radi svoj posao ili ne - odeš da kupiš gram dopa i ako je jeftin ili ga daje na veresiju znači da ga ima dovoljno. Simple as that
expolicajac expolicajac 23:12 19.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

milos_secujski
expolicajac
Postoji orgroman raskorak u shvatanju bezbednosti gledano sa strane građana i strane relevantnih institucija zaduženih za bezbednost.
Građani gledaju vrlo jednostavno i zapravo najtačnije, jer su sve savršene stvari zapravo jako proste. Oni se ili osećaju bezbedno ili nebezbedno.
Relevantne institucije svoje sagledavanje ukupnog stanja bezbednosti mere kroz statističke pokazatelje koji su zapravo uvek zbir tačnih podataka iz kojih se neminovno dolazi do pogrešnih zaključaka.

Postoji Ona kojom se proverava da li policija radi svoj posao ili ne - odeš da kupiš gram dopa i ako je jeftin ili ga daje na veresiju znači da ga ima dovoljno. Simple as that

Uvažavam tvoje poštene namere, ali mislim da se slabo razumeš u tu problematiku. Ja sam svojim postom izneo veću kritiku rada onih koji su zaduženi za bezbednost nego ti tvojim naivnim odogovorom.
bolid1 bolid1 23:12 19.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

milos_secujski

- odeš da kupiš gram dopa i ako je jeftin ili ga daje na veresiju znači da ga ima dovoljno. Simple as that


Za vreme Sablje, cena Trave bila ko u Nemackoj, kako je Trafikant uzeo kormilo, svi bili srecni, a i cigare na kutijama se pojavile na Cvetku...da ne kazem, Sablja je bila jedino vreme kad je covek mogo da prodje kroz pijac...
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:50 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Sablja je bila jedino vreme kad je covek mogo da prodje kroz pijac...


Odavno tvrdim da sablja nije bilo vanredno stanje već primer kako bi trebalo da izgleda redovno stanje.
bolid1 bolid1 00:54 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

aleksandarkarisik
Sablja je bila jedino vreme kad je covek mogo da prodje kroz pijac...


Odavno tvrdim da sablja nije bilo vanredno stanje već primer kako bi trebalo da izgleda redovno stanje.


I ja da se pridruzim, samo mi se cini da nas je malo...ili gresim?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:13 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Uvažavam tvoje poštene namere, ali mislim da se slabo razumeš u tu problematiku. Ja sam svojim postom izneo veću kritiku rada onih koji su zaduženi za bezbednost nego ti tvojim naivnim odogovorom.


Pa sad, evo još jedne Suzane Halupove, naivne. Uvažavajući Ex i tvoje poštene namere, sam si u predhodnom postu rekao:
Građani gledaju vrlo jednostavno i zapravo najtačnije, jer su sve savršene stvari zapravo jako proste. Oni se ili osećaju bezbedno ili nebezbedno.

Evo i u mojoj percepciji stvarnosti - stvari izgledaju kao što kaže domaćin. Ja spadam u one čije je lice prekrila pokoja bora i pamtim drugačije vreme. I znam da je u neko vreme davno u Novom Sadu bilo možda pedesetak narkomana, da heroina nije bilo uvek, kad ga je bilo bio je strahovito skup, da su narkomani obijali apoteke znajući da će biti uhvaćeni. Dvojca iz kraja su jednom obijali apoteku, jedan je studirao prava. Kolega mu, htede da uzme i novac iz kase. Student prava je znao da se prestup u slučaju uzimanja novca kvalifikuje teže i saučesnika je sprečio u naumu. Prndecao se siroma isečkom iz novina sa naslovom "Pošteni lopovi". Onda se pojavio Slobodan Milošević i vremenom je heroina bilo sve više i bio je sve jeftiniji. Možda samo puka koincidencija. I to traje i dan danas.
Ako se država ozbiljno razračunava sa dilerima, logično je da je rizik veći, da se na tržište iznose manje količine i da je onda ceo sport daleko skuplji. Tako meni kao građaninu liči.
Jednom si mi argumentovano odgovorio na neku opasku vezanu na suzbijanje nasilja, pa bih te molio da pojasniš i ovo ako nije problem. Lakše bi mi bilo kada bih znao da je ovolika količina svega i svačega na ulicama bez učešća delova struktura vlasti, već samo, recimo ceh opšte naše nerazvijenosti pa samim tim i nerazvijenosti službi koje bi trebalo da smanje i dovedu stopu kriminala na nivo izdržljivog.
expolicajac expolicajac 07:55 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Pa sad, evo još jedne Suzane Halupove,

predatortz predatortz 08:41 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

bolid1
aleksandarkarisik
Sablja je bila jedino vreme kad je covek mogo da prodje kroz pijac...


Odavno tvrdim da sablja nije bilo vanredno stanje već primer kako bi trebalo da izgleda redovno stanje.


I ja da se pridruzim, samo mi se cini da nas je malo...ili gresim?


Gospodo, kao neko ko je radio policijski posao, mogu da vam kažem:

Kad policija ,sa dugim cevima u rukama, zaustavlja građanina, stanje je daleko od normalnog.
Slažem se da je stanje prilično loše, ali po najmanje za to treba kriviti policiju.

Svi često zaboravljamo da policija ne sudi i ne zatvara. Policijska nadležnost se završava onog momenta kad se izveštaj preda tužilaštvu.
antioksidant antioksidant 10:29 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Relevantne institucije svoje sagledavanje ukupnog stanja bezbednosti mere kroz statističke pokazatelje

и то да ли им неко каже да треба да се стиде
онда хапсе и мајке пред малолетном децом
:)
ћао екс
шалим се мало, не замери
bolid1 bolid1 11:48 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

predatortz

Kad policija ,sa dugim cevima u rukama, zaustavlja građanina, stanje je daleko od normalnog.
Slažem se da je stanje prilično loše, ali po najmanje za to treba kriviti policiju.


Pred, mogu sopstveno iskustvo da podelim, za vreme Sablje je bio prvi put da nisu davili nas klince, male alternativce, sa pivom kod Drinke, jok more, jurili kriminalce, a nas tih par meseci ostavili na miru.

Dodju, svrate, deco, nemo' pravite sra**! Necemo! Ajd, zdravo. Iskreno da ti kazem, u to vreme su mi najmanje puta trazili LK i ako su trazili bili su vrlo efikasni, bez onog tupljenja: Ti zivis na Zvezdari, sta ces u centru? Kako prodje Sablja, tako se vratlli da trkeljisu klince jer ostale nisu smeli...

Inace, niko ne krivi policiju za Sablju, bar ne ja, nek rade ko sto su onda radili i ket trave nek kosta 20EUR pa da se osecam ko u normalnoj zemlji...

predatortz

Svi često zaboravljamo da policija ne sudi i ne zatvara. Policijska nadležnost se završava onog momenta kad se izveštaj preda tužilaštvu.


Jasno ko dan, ponekad mi lici na crnu rupu, a slicno mi pricamo neki tvoj koleza sto ga smestili da pred exit patrolira vozom BG-NS, kaze, ja ga u'apsim, vodim u stanicu, potrosim 5h na papire, a onda iseta jer se tuziocu ne isplati da ga juri...covece, ko iz filmova.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:51 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Dobro, drago mi je da sam te razveselio, a sad, ako može, objasni molim te u čemu je to naivno razmišljanje? Kako su ono u školi govorili - hajde kaži pa da se svi smejemo.
Ne shvati me pogrešno, uvažavam tvoje mišljenje, stvarno me zanima.
expolicajac expolicajac 12:39 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

u čemu je to naivno razmišljanje

Transformacija jednog socijalističkog u kapitalističko društvo je velika trauma za svaku zajednicu. Posebno je trauma velika kada se to transformisano društvo susretne sa zahtevom da izgrađuje sebe kao građansko društvo. Mnogi naši sunarodnici nemaju pojma šta je to građansko društvo. Svi mi vidimo da narkomanija ozbiljan problem. Često i lično poznajemo ljude koji žive od takvog oblika kriminala ali dok se ne pribave dokazi takvu osobu možemo samo da "moralno diskvalifikujemo" ali ona i dalje figurira u našem okruženju. U momentu kada se i "uhvati" pojavljuju se advokati koji normalno žele da svog klijenta u skladu sa zakonom ili oslobode krivične odgovornosti ili tu odgovornost svedu na najmanju moguću meru. Posmatraču sa strane se čini da je takav izvršilac krivičnog dela malo kažnjen ili se često pitaju kako je oslobođen odgovornosti, a da pri tome nemaju pojma kako funkcioniše pravni sistem.
Još jedna od činjenica koja je nepoznanica našem prosečnom sunarodniku je ta da se policija svuda u svetu bavi problemom narkomanije "niskog inteziteta" ili u prevodu sitnim dilerima (zaplene preko 10 grama se na ulicama Njujorka već smatraju krupnim zaplenama u polcijskom smislu), a da se organizacije poput DEA u Americi bave otkrivanjem "krupnih riba". Mi smo bili svedoci kako DEA radi time što je pokrenuta akcija "Balkanski ratnik".
Niška policijska uprava je u periodu 2001 do 2004 godine imala najveće policijske zaplene heroina na teritoriji Balkana. Samo moje kolege sa grupe za narkomaniju znaju kako su to rizične akcije bile i koliko ja noći nisam prospavao direktno učestvujući sa njima iz straha za njihove živote. Prilikom presecanja jednog od kanala sa Kosova isporučilac je našem ubačenom operativcu tražio da kao dokaz o sigurnosti posla "pokazivanje" novca za plaćanje. Na moj zvanje svih nadređenih starešina i traženje da se obezbedi 100.000 DEM za pokazivanje dobijao sam odgovor da se odustane od posla jer niko nema te novce. Naravno da ovakav kakav sam nisam propustio priliku. U roku od 12 sati skupio sam 100.000 DEM i predao ih operativcu. Rizik je bio ogroman, ali bez rizika nema ni kapitala. U toj akciji je zaplenjeno 5 kg najkvalitetnijeg heroina. Naravno da su mi svi posle rekli da sam lud i nenormalan ali moje kolege sa narkomanije i dan danas pričaju "E kad je EX bio to je bio posao".
Zbog tih i takvi stvari sam i rekao da su vaša razmišljanja naivna.
bolid1 bolid1 12:45 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

expolicajac

U toj akciji je zaplenjeno 5 kg najkvalitetnijeg heroina.


Kol'ko to izadje kad se razreze i dodje do ulice?
expolicajac expolicajac 12:54 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

bolid1
expolicajac

U toj akciji je zaplenjeno 5 kg najkvalitetnijeg heroina.


Kol'ko to izadje kad se razreze i dodje do ulice?

5000 grama čistog pomešano sa dodatcima daje 10.000 grama. Pomnoži to sa cenom po gramu koja je sada na ulici pa ćeš dobiti uličnu vrednost.
predatortz predatortz 12:54 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

bolid1
expolicajac

U toj akciji je zaplenjeno 5 kg najkvalitetnijeg heroina.


Kol'ko to izadje kad se razreze i dodje do ulice?


Zavisi ko ga 'krsti', kakvu logistiku ima, ali računaj oko pet puta više od nabavne cene.
bolid1 bolid1 12:57 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

expolicajac

predatorz


Hmmm, pola miliona DM...'bem ti sunce....
looping looping 13:47 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Postoji Ona kojom se proverava da li policija radi svoj posao ili ne - odeš da kupiš gram dopa i ako je jeftin ili ga daje na veresiju znači da ga ima dovoljno. Simple as that

A ako jos vidis policajca da je dobar sa jednim od dilera? Onda kazes: kukuu, bezim ja odavde!
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:18 20.02.2013

Re: Shvatanje bezbednosti

Ja spadam u one čije je lice prekrila pokoja bora i pamtim drugačije vreme.

Ju, kad ti, Sale, kažeš da ti je lice prekrila pokoja bora, ja moram da otrčim do ogledala da vidim stanje moga

Da, naravno da se sećam "tih starih bezbednih" vremena, međutim nisam ubeđen da ih želim Novosađanima (niti bilo kom). Novi Sad je bio policijska palanka (doduše panduri su tada bili "narodna" milicija). Imati devojku koja živi na Salajci, a živeti na Limanu je značilo biti legitimisan svake jebene božje noći, a ne govorim o gluvom dobu noći (nego od 23:00 do 01:00), kad se vraćaš kući (uzgred, to je doba od kada se znamo ). To je samo jedna benigna manifestacija, mnogo zloćudnijeg vremena.

Da, tačno je i to za oko pedesetak džankija (većinu sam poznavao lično, ma "ceo grad" ih je poznavao lično). Tako da je pandurski posao glede "istrage" o poslednjem obijanju apoteke zbog par kutija Heptanona bio prilično pojednostavljen -- samo pogledaju ko sledeće večeri nije ispred kafea , pa im samo preostaje da ga pokupe iz toplog doma mu zverski urokanog [to je bio recimo slučaj rahmetli Sekule i limanske apoteke (žali bože tog bubnjarskog i ne samo bubnjarskog talenta)].

No, glede danas čini mi se da ima istine u onom predatorovom komentaru da je možda u pitanju tranzicija iz palanke u grad (bez uvrede, uostalom to je i moja rodna palanka), što na žalost dolazi posle sunovrata (plural -- sunovrata svih mogućih vrsta) devedesetih. [Uzgred, DB je učinio heroin pristupačnijim i privlačnijim u drugoj polovini osamdesetih (privlačnijim u smislu saznanja da ne mora da se roka u venu, nego može i da se šmrče)]

Glede ovoga:

Sale Karišik
Ne bih rekao. Ni ti koji su došli nisu bili kriminalci tamo odakle su došli. Siguran sam da niju u pitanju mentalitetska stvar. Devedesetih je naprosto stvoren pogodna atmosfera i na tom polju se ne čini skoro ništa ni dan danas.


skidam kapu i . To tako NIJE novosadski. Pri svakom boravku u NS-u mi se drob preokrene x puta slušajući Novosađane kako ronzaju o izbeglicama, koje su jel' da krive za sve što u "gradu" ne valja.
vladaxy vladaxy 11:33 20.02.2013

Idila

Možda je veliki priliv ljudi iz Krajine, Bosne, Crne Gore u kratkom periodu, uticao na promenu?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:55 20.02.2013

Re: Idila

Možda je veliki priliv ljudi iz Krajine, Bosne, Crne Gore u kratkom periodu, uticao na promenu?

Ne4 bih rekao. Ni ti koji su došli nisu bili kriminalci tamo odakle su došli. Siguran sam da niju u pitanju mentalitetska stvar. Devedesetih je naprosto stvoren pogodna atmosfera i na tom polju se ne čini skoro ništa ni dan danas.
milos_secujski milos_secujski 12:15 20.02.2013

Re: Idila

vladaxy
Možda je veliki priliv ljudi iz Krajine, Bosne, Crne Gore u kratkom periodu, uticao na promenu?

NS sa okolinom je gotovo za duplo uvećan od ratom proteranih, po tom stereotipnom rezonu trebao bi da bude Sicilija, jer je Knin pored pršute i sira trgovao i heroinom
vladaxy vladaxy 12:51 20.02.2013

Re: Idila

Ni ti koji su došli nisu bili kriminalci tamo odakle su došli

nisam mislio da su ti ljudi kriminalci, nego jednostavno ratne traume, gubici, drugačiji mentalitet. Nemoguće mi je da to nema nikakvog uticaja.
milivoje_bg milivoje_bg 20:42 20.02.2013

Re: Idila

vladaxy
Ni ti koji su došli nisu bili kriminalci tamo odakle su došli

nisam mislio da su ti ljudi kriminalci, nego jednostavno ratne traume, gubici, drugačiji mentalitet. Nemoguće mi je da to nema nikakvog uticaja.

Какав другачији менталитет !?
Па нису ти други стигли из Африке (или макар Азије) !?
Ако ћемо географски гледати --- стигли су са Запада (у односу на Нови Сад).
Успут --- какви су ти то (нацистички) назори !?
milos_secujski milos_secujski 20:54 20.02.2013

Re: Idila

стигли су са Запада


Neka mi oproste na smehu
milivoje_bg milivoje_bg 21:38 20.02.2013

Re: Idila

milos_secujski
стигли су са Запада


Neka mi oproste na smehu

... а заборавио си да се насмејеш на ону Владаксијеву глупост о другачијем менталитету (новопродошлих дивљака --- мислио је на ово испред, али се није усудио да напиша) --- то ти није било смешно !?
milos_secujski milos_secujski 22:28 20.02.2013

Re: Idila

milivoje_bg
milos_secujski
стигли су са Запада


Neka mi oproste na smehu

... а заборавио си да се насмејеш на ону Владаксијеву глупост о другачијем менталитету (новопродошлих дивљака --- мислио је на ово испред, али се није усудио да напиша) --- то ти није било смешно !?

Ajde vrati se na moj komentar i opasku o pršuti, siru i heroinu
Черевићан Черевићан 12:19 20.02.2013

такије

100 qraca фали Њему
да би бијо прави град
(но и поред указаног)
нови је сад . . Нови Сад
milos_secujski milos_secujski 12:27 20.02.2013

Re: такије

Черевићан
100 qraca фали Њему
да би бијо прави град
(но и поред указаног)
нови је сад . . Нови Сад

Volim ga ja, zato ga i kritikujem
bolid1 bolid1 12:38 20.02.2013

Re: такије

milos_secujski

Volim ga ja


Da znas! <--Linak!
milos_secujski milos_secujski 12:47 20.02.2013

Re: такије

bolid1
milos_secujski

Volim ga ja


Da znas! <--Linak!

milivoje_bg milivoje_bg 20:29 20.02.2013

Што се тиче вожње у Београду ...

... истина је !
Не да се вози као да возе лудаци, него стварно - возе лудаци !
advocatus.diaboli advocatus.diaboli 22:10 21.02.2013

Beše nekad, ne sećam se kad.

Živim u Novom Sadu ceo život, ali pitom je bio samo kada sam imao nekih 5 godina i nisam bio svestan sveta oko sebe.
49 41 49 41 16:04 22.02.2013

Anketa

Rađena anketa u Beogradu na pitanje: "Zašto Vam smetaju Crnogorci u Beogradu?"

... 79,9 % ispitanika je odgovorilo sa: "Kome bre ja smetam?"


Prva palatalizacija u crnogorskom jeziku:

Prelazak iz PG u BG

Druga palatalizacija:

Prelazak iz NK u NS
bolid1 bolid1 16:28 22.02.2013

Re: Anketa

49 41: [b
"Kome bre ja smetam?"[/b]




Ispraca majka sina u PG, roni suze, kaze joj mladji: Nemoj da palces majko, nije posa u Beograd da se ne vrati.
milisav68 milisav68 19:45 22.02.2013

Re: Anketa

bolid1

Ispraca majka sina u PG, roni suze, kaze joj mladji: Nemoj da palces majko, nije posa u Beograd da se ne vrati.

Зашто су Црногорци високи?

Чим се роде, одмах крену да се пропињу на прсте, гледају около, и питају:
-А ђе је Београд?

milos_secujski milos_secujski 19:50 22.02.2013

Re:

Je l' ima još neko neki vic iz '88. pa da polako konec-ujemo?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana