Društvo| Putovanja| Život

Amsterdam-Beograd: Vozi Miško...

Vesna Knežević Ćosić RSS / 22.02.2013. u 21:11

Autobahn_Cover-262x350.jpgIz Amsterdama sam se vratila za BG autobusom. Putovanje redovnom autobuskom linijom iz Holandije za Srbiju traje 29 sati i do bola podseća na film "Ko to tamo peva", samo 72 godine kasnije i na dužoj relaciji (1760 km). Doduše, vozilo je moderno i ne kreće iz zabiti kao u scenariju Duška Kovačevića, već iz Amsterdama. Ali, cilj putovanja je isto Beograd, a i putnici liče, kao da su ispali iz vremeplova.

"Ti nisi normalna", kažu mi moji. I još "kako si preživela".

Kažem, "sad mogu i trans-sibirskom železnicom za Mongoliju". Elem, kako je bilo, napisala sam tekst za NIN koji možete pročitati OVDE.



Komentari (134)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetris tetris 21:23 22.02.2013

Hrabro

Svaka ti cast na poduhvatu.
draft.dodger draft.dodger 21:25 22.02.2013

...

Meni već posle naslova utrnule noge...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:57 22.02.2013

Re: Hrabro

Hrabro
Svaka ti cast na poduhvatu.


danke, tetris, nije to ništa, ja se stvarno ložim na put transibirskom železnicom.

zilikaka zilikaka 23:41 22.02.2013

Re: Hrabro

Kad su neki naši to probali, po povratku mantrali:
"Hitler i Napoleon su bili ludi."
tetris tetris 00:03 23.02.2013

Re: Hrabro

Transibirska zeleznica je nesto drugo. Mozes da ustanes, prosetas, popijes ruski caj u vagon restoranu, a nocu spavas u spavacim kolima (osim ako ne delis kabinu sa nekom ruskinjom (ili rusom ) kojoj je draza vodka od sna)

Putovanje autobusom preko cele Evrope je poduhvat (vozom bi bilo znatno udobnije) pogotovo medju putnicima koje si slikovito opisala. Da se zakljuciti da usteda (verovatno ne velika) putovanjem autobusom umesto avionom nije u prvom planu. Najbitnije je koliko 'bagaza' moze da se utovari u bus. Sta ces kad je overweight avionom skupa rabota
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:59 23.02.2013

Re: Hrabro

Da se zakljuciti da usteda (verovatno ne velika) putovanjem autobusom umesto avionom nije u prvom planu. Najbitnije je koliko 'bagaza' moze da se utovari u bus. Sta ces kad je overweight avionom skupa rabota


Bus je mnogo skupji od aviona (leti Wizzair za Eindhoven skoro pa za dž)
milivoje_bg milivoje_bg 07:27 23.02.2013

Re: Hrabro

Vesna Knežević Ćosić
Da se zakljuciti da usteda (verovatno ne velika) putovanjem autobusom umesto avionom nije u prvom planu. Najbitnije je koliko 'bagaza' moze da se utovari u bus. Sta ces kad je overweight avionom skupa rabota


Bus je mnogo skupji od aviona (leti Wizzair za Eindhoven skoro pa za dž)

Зашто се онда разбацујеш парама !? Додуше, ако ти је НИН платио пут, онда може.
Успут, да ли ико више чита овај садашњи, смешни НИН (није, ни чудо, када објављује овакве смешне садржаје) !?
freehand freehand 10:52 23.02.2013

Re: Hrabro

Додуше, ако ти је НИН платио пут, онда може.
Успут, да ли ико више чита овај садашњи, смешни НИН (није, ни чудо, када објављује овакве смешне садржаје) !?

Čita drug Milivoje. Ali iz predostrožnosti, nikako iz uživanja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:25 23.02.2013

Re: Hrabro

Ženo hrabra...
hajkula1 hajkula1 17:33 23.02.2013

Re: Hrabro

Putovanje autobusom preko cele Evrope je poduhvat (vozom bi bilo znatno udobnije) pogotovo medju putnicima koje si slikovito opisala.


Raznih putnika ima i u vozu. U kupeu tek može da se bude u problemu, na razne načine. Jedino ako putuješ u društvu, bar četvoro do šestoro.
blogovatelj blogovatelj 19:24 23.02.2013

Re: Hrabro

Raznih putnika ima i u vozu.


Šta voz povuče i vojska obuče, to nigde nemaš da vidiš.

Srpska izreka
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:55 23.02.2013

Re: Hrabro

Šta voz povuče i vojska obuče, to nigde nemaš da vidiš.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:40 22.02.2013

60 km/h

Koliko se otprilike sati putuje od Amsterdama do srpske granice?

Inače, priča je stvarno kao iz Ko to tamo peva, samo Miško nije imao prilike da vozi u rikverc na autoputu, i da viče tata, vidi prase.

Tako je bilo i za vreme Slobe, po onim taksijima i autobusima što voze ljude iz Srbije na budimpeštanski aerodrom i nazad. Šabanluk, rasizam i sitan šverc.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:51 22.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic

Inače, priča je stvarno kao iz Ko to tamo peva, samo Miško nije imao prilike da vozi u rikverc na autoputu, i da viče tata, vidi prase.

Nedostaje samo jedan beznačajni detalj. Naime, kada su putnici Krstićevog autobusa, posle silnih peripetija po vrletima zaostale Srbije, stigli u Beograd, i Beograd i njih su bombardovali najsavremeniji avioni upućeni iz naprednog sveta da ubijaju, pale, ruše i razaraju zaostali Balkan.

Doduše, ako Vesninu priču izmestimo koju godinu unazad, recimo u 1999.g, ne bi bilo baš nikakve razlike.
draft.dodger draft.dodger 21:54 22.02.2013

Re: 60 km/h

Vojislav Stojković
Doduše, ako Vesninu priču izmestimo koju godinu unazad, recimo u 1999.g, ne bi bilo baš nikakve razlike.

Aha!
Gde je seks novopečenih mladenaca?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:56 22.02.2013

Re: 60 km/h

Verovatno se odvija na netu, dakle, virtuelan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:09 22.02.2013

Re: 60 km/h

Vojislav Stojković
[

Doduše, ako Vesninu priču izmestimo koju godinu unazad, recimo u 1999.g, ne bi bilo baš nikakve razlike.


U koju god godinu da smestiš priču, zajedničko je ono što sam napisao. Bombardovanje dodje tu, kao i u filmu, elementarna nepogoda, ili kazna sa neba, koju prežive samo Romi. Šta misliš zašto?

Vesna i sapatnici su se ovaj put, izgleda, izvukli.



bolid1 bolid1 22:10 22.02.2013

Re: 60 km/h

A, mi smo dosli njih da gledamo?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:32 22.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic

U koju god godinu da smestiš priču, zajedničko je ono što sam napisao.

Ako misliš na ovo:

srdjan.pajic

Tako je bilo i za vreme Slobe, po onim taksijima i autobusima što voze ljude iz Srbije na budimpeštanski aerodrom i nazad. Šabanluk, rasizam i sitan šverc.


... mislim da je taj naš ovdašnji, dakle srpski, rasizam spram naših Roma, blago božje u odnosu na rasizam tog naprednog sveta spram mnogih drugih naroda, a ne samo Roma.


srdjan.pajic
Bombardovanje dodje tu, kao i u filmu, elementarna nepogoda, ili kazna sa neba, koju prežive samo Romi. Šta misliš zašto?


Romi preživljavaju samo u filmovima. A sa tim da je to kazna sa neba, naravno da se ne slažem. Sem ako nebom ne smatraš Hitlerov Berlin, Blerov London i Klintonov Vašignton.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:57 22.02.2013

Re: 60 km/h

Koliko se otprilike sati putuje od Amsterdama do srpske granice?


Oko 25 sati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:19 22.02.2013

Re: 60 km/h

Romi preživljavaju samo u filmovima. A sa tim da je to kazna sa neba, naravno da se ne slažem. Sem ako nebom ne smatraš Hitlerov Berlin, Blerov London i Klintonov Vašignton.


Pa pričamo o konkretnom filmu, zar ne? Osim toga, niko nije rekao da je kazna pravedna ili ne, samo da je došla sa neba, tehnički gledano.

... mislim da je taj naš ovdašnji, dakle srpski, rasizam spram naših Roma, blago božje u odnosu na rasizam tog naprednog sveta spram mnogih drugih naroda, a ne samo Roma.


Nisam baš ubedjen da rasizam podleže merenju i relativizaciji. Ali dobro, i sam izostanak poricanja postojanja rasizma nije loš početak.
nim_opet nim_opet 23:47 22.02.2013

Re: 60 km/h

Jel to u isto vreme kad su bombardovali, ubijali i palili "nezaostali" ostatk Evrope? Sta je poenta? Da je Balkan 1940 zaostajao za ostatkom Evrope? Da zaostaje i dalje? Da napredni svet ubija, pali i rusi zaostale? Sta cemo sa ubijanjem, paljenjem i rusenjem nezaostalih? Ili oni nisu bitni?
Ribozom Ribozom 00:03 23.02.2013

Re: 60 km/h

Vojislav Stojković
... mislim da je taj naš ovdašnji, dakle srpski, rasizam spram naših Roma, blago božje u odnosu na rasizam tog naprednog sveta spram mnogih drugih naroda, a ne samo Roma.


Primecujem da su 'beli' putnici zapravo vlasnici pasosa 'civilizovanog zapada'.
Tako da o srpskom rasizmu nema govora.
Verovatno svoje frustracije da su gradjani drugog reda lece trazenjem gradjana treceg reda.
A evo sad sam prvi put procitao o da Romi beze izmedju ostalog zato sto nemaju ni za ogrev zimi.
dragoljub92 dragoljub92 00:17 23.02.2013

Re: 60 km/h

Verovatno svoje frustracije da su gradjani drugog reda lece trazenjem gradjana treceg reda.

у холандији немаграђана другог реда,осим оних који самои себе ставе у други ред.
мене је човек поЗвао на кафу, кад смо се други пут срели у лифту, да ми покаже његове радове кад је чуо да сликам и чак ми поклонио неку књигу о калиграфији.
продавачица из радње где сам куповао боје ми се јавља на улици са 30м даљине ја ко кретен буљим јер ем не видим на ту даљину,не видим ни на 15 м,ем ког ја знам у тамо да ми се јавља?.
холанџани имају висок степен толеранције, они су је измислили.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:20 23.02.2013

Re: 60 km/h

Ribozom
Vojislav Stojković
... mislim da je taj naš ovdašnji, dakle srpski, rasizam spram naših Roma, blago božje u odnosu na rasizam tog naprednog sveta spram mnogih drugih naroda, a ne samo Roma.


Primecujem da su 'beli' putnici zapravo vlasnici pasosa 'civilizovanog zapada'.
Tako da o srpskom rasizmu nema govora.
Verovatno svoje frustracije da su gradjani drugog reda lece trazenjem gradjana treceg reda.
A evo sad sam prvi put procitao o da Romi beze izmedju ostalog zato sto nemaju ni za ogrev zimi.


Pasoš je dokument za putovanje, tako da je nejasno kako putni dokument odredjuje nacionalno poreklo rasizma. Svejedno, učinilo mi se da je većina putnika iz Vesnine priče srpskog porekla, marke gastarbajter. Jel tvoja teza da su se oni zadojili rasizmom prema Romima na tom civilizovanom zapadu, ili su to pokupili u matici?

freehand freehand 00:34 23.02.2013

Re: 60 km/h

učinilo mi se da je većina putnika iz Vesnine priče srpskog porekla, marke gastarbajter. Jel tvoja teza da su se oni zadojili rasizmom prema Romima na tom civilizovanom zapadu, ili su to pokupili u matici?

Nema šta da ti se čini: ako viču Cigojner! Cigojner! - ziher su srpskog porekla marke gastarbajter.
A gde su se zadojili? Ko bi to znao...
Mada, Srbi su dosta poznati po gasnim komorama za Cigojnere, između ostalih.
Ribozom Ribozom 00:52 23.02.2013

Re: 60 km/h

Nisu oni samo vlasnici pasosa. Oni slede kulturnu matricu zemlje u kojoj zive. Izgubili su vezu sa Srbijom. Ne znaju da mame vise ne plase decu sa 'ukrasce vas Cigani'. Dok se stav u Srbiji prema Romima kako tako unapredjivao, gastarbajteri su ostali u kulturoloskom vakuumu.

Tvoj stav je inace rasisticki na zapadnjacki nacin. Muhamed Ali je, nas dobri, musliman, a ostali su grozni. U konkretnom slucaju je gradjanka Srbije, Vesna koja ponekad ode u Holandiju, pravi mundijalista u odnosu na gradjane Holandije koji po nekad odu u Srbiju. Mene nije briga sto ih Holandija nije civilizovala, to je njen problem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:25 23.02.2013

Re: 60 km/h

Nisu oni samo vlasnici pasosa. Oni slede kulturnu matricu zemlje u kojoj zive. Izgubili su vezu sa Srbijom. Ne znaju da mame vise ne plase decu sa 'ukrasce vas Cigani'. Dok se stav u Srbiji prema Romima kako tako unapredjivao, gastarbajteri su ostali u kulturoloskom vakuumu.


Ovaj, izvini, o čemu ti pričaš? Čije majke su plašile decu sa "ukrašće vas Cigani"? Jel majke ovih naših gastarbajtera? Znači one su rasisti, sad je samo pitanje čiji su državljani.

Ribozom

Tvoj stav je inace rasisticki na zapadnjacki nacin. Muhamed Ali je, nas dobri, musliman, a ostali su grozni. U konkretnom slucaju je gradjanka Srbije, Vesna koja ponekad ode u Holandiju, pravi mundijalista u odnosu na gradjane Holandije koji po nekad odu u Srbiju. Mene nije briga sto ih Holandija nije civilizovala, to je njen problem.


Znači nekakvi ex gradjani Srbije su došli necivilizovani u Holandiju, koja je propustila da ih civilizuje, pa je to njena odgovornost? A šta ako oni, kao većina gastosa, imaju oba pasoša? Jel se onda odgovornost za nelečenje rasizma deli na pola? Ili možda svoj rasizam, koji su doneli sa sobom, u Holandiji baš i ne smeju tako javno da izražavaju, pa onda holandska država nema zašto da ih civilizuje?

Izvini, stvarno ne vidim šta je u mom stavu rasističko "na zapadnjački način", i kakve sa tim veze ima čestiti Kasijus Klej?
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:35 23.02.2013

Re: 60 km/h

freehand
učinilo mi se da je većina putnika iz Vesnine priče srpskog porekla, marke gastarbajter. Jel tvoja teza da su se oni zadojili rasizmom prema Romima na tom civilizovanom zapadu, ili su to pokupili u matici?

Nema šta da ti se čini: ako viču Cigojner! Cigojner! - ziher su srpskog porekla marke gastarbajter.
A gde su se zadojili? Ko bi to znao...
Mada, Srbi su dosta poznati po gasnim komorama za Cigojnere, između ostalih.


Razvodnjavaš, Friki. Inače, taman posla još i po gasnim komorama i sličnim izumima da nas prepoznaju.

Needless to say, ovde u USA je problem rasizma daleko veći, iako formalno možeš da najebeš ako se, da tako kažem, izraziš. Gore, u Montani, i Ajdahou, na primer, imaš čitave gradove, khm, dobro, ajde, palanke, kroz koje ni ja baš nisam siguran da li bih sa svojim slovensko-indijskim genotipom smeo da prodjem. Ali svejedno, nije mi ništa lakše kad vidim da toga ima, i uvek je bilo u Srbiji.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:38 23.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic
Nisam baš ubedjen da rasizam podleže merenju i relativizaciji. Ali dobro, i sam izostanak poricanja postojanja rasizma nije loš početak.

srdjan.pajic
Needless to say, ovde u USA je problem rasizma daleko veći, iako formalno možeš da najebeš ako se, da tako kažem, izraziš. Gore, u Montani, i Ajdahou, na primer, imaš čitave gradove, khm, dobro, ajde, palanke, kroz koje ni ja baš nisam siguran da li bih sa svojim slovensko-indijskim genotipom smeo da prodjem. Ali svejedno, nije mi ništa lakše kad vidim da toga ima, i uvek je bilo u Srbiji.


Eto, vidiš i sam da rasizam podleže merenju, bar kao problem.

Elem, rasizma, nažalost, ima tamo gde više rasa živi zajedno. Kada se sprovodi kroz institucionalne forme, kroz različite oblike rasne segregacija i rasne diskriminacije, a najpoznatiji takvi primeri su se južne države SAD do 1960-ih, odnosno Južna Afrika pod režimom apartheida, onda je rasizam i kao problem i kao praksa intenzivan. Fašizam u Nemačkoj je ideologiju rasizma sprovodio na ekstremno intenzivan način, genocidom nad pojedinim rasama.

Ako pogledamo unazad, koje su to nacije i države institucionalizovale rasizam, moramo se složiti da takvima Srbija ne pripada.

Zato sam napisao da je srpski rasizam spram naših Roma, a i spram onog mlađanog engleskog fudbalera, bez obzira na našu srpsku zaostalost u brzini usvajanja demokratskih načela naprednog sveta, minoran, takoreći zanemarljiv.
freehand freehand 10:47 23.02.2013

Re: 60 km/h

Razvodnjavaš, Friki. Inače, taman posla još i po gasnim komorama i sličnim izumima da nas prepoznaju.

Ne razvodnjavam.
Dao sam ti precizno uputstvo kako da prepoznaš Srbina u autobusu marke gastarbajter.
Ozbiljno govoreći, daleko je od toga da i u Srbiji nema tog sranja prema Ciganima. Ali je, opet, Srbija jedna od retkih zemalja gde postoji široko prihvaćen izraz naši Cigani, ili ih zovu dimljenim Srbima..
Koliko malograđanštine - toliko i rasizma.

BTW - zaboravih da pitam: a što ti je ono ispod, ovde u USA - uvek - needless to say?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:36 23.02.2013

Re: 60 km/h

freehand
daleko je od toga da i u Srbiji nema tog sranja prema Ciganima.


Ne samo prema Ciganima. Prema njima možda i ponajmanje, jer su to naši Cigani. Tog sranja ima i prema drugima, npr. prema Šiptarima (ništa pežorativno pri upotrebi imena kojim oni sami sebe nazivaju), ili prema Hrvatima....

Ipak, tog sranja najviše ima u odnosu Srba prema Srbima, kada su jedni prečani, a drugi starosedeoci, ili prečana prema dođošima, ili drugosrbijanaca prema prvosrbijancima, ili Srba radikala i naprednjaka, prema žutima, rođenih Beograđana prema naseljenima, strejt Srba prema gej Srbima...

I uopšte, sranja ima i previše, ali sigurno ne više nego u drugim sredinama, drugim društvima i daleko uređenijim državama od Srbije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:59 23.02.2013

Re: 60 km/h

Stojković


Zato sam napisao da je srpski rasizam spram naših Roma, a i spram onog mlađanog engleskog fudbalera, bez obzira na našu srpsku zaostalost u brzini usvajanja demokratskih načela naprednog sveta, minoran, takoreći zanemarljiv.


E, tačno sam znao da ćeš da dodješ do ovog zaključka, čim se latiš merenja.

To što neko od nas Rome zove "našim" je odvratno licemerje, što ova Vesnina priča ilustruje. Plus je uvredljivo. Rasizam kod nas prema svima je duboko ukorenjen, a što nije i insitucionalizovan razlog je prosto splet okolnosti: od dolaska komunista na vlast posle rata, pa do NATO bombardovanja, a i što nam je EU prvi komšija, pa bi teško prošla takva institucionalizacija. A ne to što smi nekako genetski ili kulturno zaštićeni od toga.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:19 23.02.2013

Re: 60 km/h

Verovatno si slučajno permutovao, pa sam ispravio . Inače se slažem, mada se radi o netrpeljivosti, a ne o rasizmu, naravno, sem ako nisi imao nameru da podmećeš.


Ipak, tog sranja najviše ima u odnosu Srba prema Srbima, kada su jedni prečani, a drugi starosedeoci, ili prečana prema dođošima, ili prvosrbijanaca prema drugosrbijancima, ili Srba radikala i naprednjaka, prema žutima, rođenih Beograđana prema naseljenima, strejt Srba prema gej Srbima...


Inače, dirljiva je ova tvoja briga prema gej Srbima...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:36 23.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic
Rasizam kod nas prema svima je duboko ukorenjen, a što nije i insitucionalizovan razlog je prosto splet okolnosti: od dolaska komunista na vlast posle rata, pa do NATO bombardovanja, a i što nam je EU prvi komšija, pa bi teško prošla takva institucionalizacija. A ne to što smi nekako genetski ili kulturno zaštićeni od toga.


Pajiću, kao i uvek, vrlo si površan u sagledavanu celine, a zbog te površnosti izvlačiš totalno pogrešne zaključke.

Ukoliko pod ovim: "Rasizam kod nas prema svima je duboko ukorenjen" ne misliš na svoju novu domovinu, Teksas ili gde god si se u USA udomio, već na Srbiju, onda ti je optika do te mere pogrešna da moraš pod hitno posetiti očnog lekara.

Ajde, reci, dok si živeo i školovao se u Srbiji i Beogradu, gde si to video toliki rasizam?
Ili,ako hoćeš istorijski: kada su to srpski velikaši lovili Cigane po Indiji ili Egiptu, vezali ih u okove i dovlačili u Šumadiju da im budu robovi na plantažama pamuka?

A što se tiče onog "naši Cigani", ti to vidiš kao licemerje, a ja kao toplu emociju prema tim divnim ljudima koji su s nama i uz nas zajedno živeli i stradavali.
I danas mi se stegne grlo kad se setim one njihove parole iz 1999:
"Ej, Srbi, Srbi, samo vas još mi Cigani volimo!"

I, naravno, naši su čim slave Đurđevdan.








Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:44 23.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic

Inače, dirljiva je ova tvoja briga prema gej Srbima...


Daleko dirljivija negao tvoja prema Srbima svih fela.
blogovatelj blogovatelj 19:32 23.02.2013

Re: 60 km/h

Rasizam kod nas prema svima je duboko ukorenjen, a što nije i insitucionalizovan razlog je prosto splet okolnosti: od dolaska komunista na vlast posle rata, pa do NATO bombardovanja, a i što nam je EU prvi komšija, pa bi teško prošla takva institucionalizacija


Iz tog prvog komšije Kanada prima azilante Cigane u XXI veku.
Nesretniku Ganciju u sred Praga vozač tramvaja nije dao da uđe u vozilo jer je Ciganin.
Tražio azil u Kanadi i dobio ga.

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:05 23.02.2013

Re: 60 km/h

Pasoš je dokument za putovanje, tako da je nejasno kako putni dokument odredjuje nacionalno poreklo rasizma.

Pa sad...sami početak 2000-e, vozim se ja iz Bgd u Ljublj. kombijem koji glumi autobus. Svi putnici očito imamo po par pasoša...srpskim graničarima se pokazuje srpski, jer su do tada znali slovenački da uzimaju i ne vraćaju, Hrvatima i Slovencima one druge za koje viza nije potrebna...na hrvatskoj granici pregleda policajac sve pasoše, jedan zadrži, prezrivo ga prevrće, pita čiji je...od čoveka koji sedi pored vozača...samo je gurno ruku kroz rupu i kroz otvoreni prozor kombija bacio pasoš ovome u krilo, uz reči: "Šta ti je ovo?" Srpski pasoš. Koji je putnik očito greškom dao, jer je odmah gurnuo ruku u torbu, izvadio drugi pasoš i neverovatno vešto ga graničaru ubacio kroz rupu na šalteru, uz reči: "Je l ti ovaj bolji?" Graničar je umukao, samo pogledao pasoš i pristojno ga vratio nazad. Bio je američki.
Ribozom Ribozom 22:54 23.02.2013

Re: 60 km/h

Ovaj, izvini, o čemu ti pričaš? Čije majke su plašile decu sa "ukrašće vas Cigani"? Jel majke ovih naših gastarbajtera? Znači one su rasisti, sad je samo pitanje čiji su državljani.


Da, tako je izgledao srpski rasizam (mrzim tu rec) pre 20 godina prema Romima. Danas ga nema. Nema ga na tom nivou i dalje je manji nego bilo gde u zapadnoj Evropi.

Znači nekakvi ex gradjani Srbije su došli necivilizovani u Holandiju, koja je propustila da ih civilizuje, pa je to njena odgovornost? A šta ako oni, kao većina gastosa, imaju oba pasoša? Jel se onda odgovornost za nelečenje rasizma deli na pola? Ili možda svoj rasizam, koji su doneli sa sobom, u Holandiji baš i ne smeju tako javno da izražavaju, pa onda holandska država nema zašto da ih civilizuje?


Zapazio si u tekstu da je zena rasistickih stavova docakala penziju u Holandiji. Racunajmo da tamo zivi 20 godina. Za tih 20 godina ona nije uspela da se civilizuje u Holandiji. Srbija i srpsko drustvo nemaju nikakve odgovornosti za njenu edukaciju.

ne smeju tako javno da izražavaju

O ovome sam pricao o Evropskom rasizmu, da li je samo problem u javnom izrazavanju. Uostalom, da, na medijima u Evropi je isao neki dokumentarac o rumunskim Romima koji prose, a zatim su snimali neka romska naselja sa velikim i lepim kucama, kao to su zaradili prosenjem. Policija ih posle skupljala i proterivala. Od tog licimerstva me muka. Muka mi je i od tvog licimerstva gde u svakom negativcu prepoznajes srbina.

bajdvej, ne zelim da te degradiram prozivkama za pravopis, ali nemoj tolke upitnike, osecam se ki kod cije, snajke cije
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:57 24.02.2013

Re: 60 km/h

Da, tako je izgledao srpski rasizam (mrzim tu rec) pre 20 godina prema Romima. Danas ga nema. Nema ga na tom nivou i dalje je manji nego bilo gde u zapadnoj Evropi.
"

Pa jel ga nema, ili ga nema na tom nivou, kako ti kažeš, od pre dvadest godina? Da li bi mogao da se dogovoriš sa samim sobom?

A to, inače, i nije tačno. Pre 20 godina nisi imao slučajeve da su skinhedsi ubili nekog na ulici zbog toga što je bio Rom. Parole "ubij, zakolji da Šiptar ne postoji" i "nož žica Srebrenica" nisu stare dvadeset godina. Pre 20 godina nije moglo da se desi da obezbedjenje ne pusti Rome da udju na gradski bazen. Nije moglo ni da se desi da kubansku državljanku ne puste u tržni centar jer su radnici obezbedjenja zaključili da je Romkinja. Pre 20 godina u Srbiji nisi imao registrovanu fašističku organizaciju, koja je čak ušla u vlast na lokalnom nivou, a koja je nastala kao kopija slične ruske organizacije, koja je čak i u Rusiji posle nekog vremena prestala da postoji, zbog otvorenog propagiranja fašizma. Štaviše, deci se i danas brižno govori da budu dobra da ih ne "ukrade Ciganka".

Ustvari, mene sad interesuje, zbog čega negiraš, ili barem umanjuješ, očigledno postojanje ovog problema u Srbiji, koji evidentno uzima maha? Koji je tvoj motiv?

Izvinjavam se zbog pravopisa, gotovo da sam siguran da su se pre 20 godina upitne rečenice završavale znakom pitanja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:16 24.02.2013

Re: 60 km/h

Stojković
Ne samo prema Ciganima. Prema njima možda i ponajmanje, jer su to naši Cigani. Tog sranja ima i prema drugima, npr. prema Šiptarima (ništa pežorativno pri upotrebi imena kojim oni sami sebe nazivaju), ili prema Hrvatima....

...

I uopšte, sranja ima i previše, ali sigurno ne više nego u drugim sredinama, drugim društvima i daleko uređenijim državama od Srbije.


Isto Stojković
Ajde, reci, dok si živeo i školovao se u Srbiji i Beogradu, gde si to video toliki rasizam?


Jeremija, jel čitaš ti svoje komentare? Ajd' tamo vidi sa Ribozomom, koji je tvoj stav, da li ima tog rasizma ili ga nema?

Tačno je da nismo Rome dovlačili iz Indije u okovima, ali nismo im baš bili ni najbolji prijatelji kako ti patetično hoćeš da predstaviš tepajući im "naši" i kačeći ove Kustine video uratke. Uostalom, zar ti ova Vesnina priča to ne ilustruje na najbenigniji način, da ne potežem sad onih par ubistava Roma iz čisto rasističkih razloga, a koje su skinhedsi ("naša deca" upričilili na beogradskim ulicama.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:53 24.02.2013

Re: 60 km/h

Moj stav je od početka ove diskusije isti glede rasizma u Srbiji. Evo, citiram deo komentara na koji si ti reagovao i gde je počela polemika između nas dvojice:

Vojislav Stojković

... mislim da je taj naš ovdašnji, dakle srpski, rasizam spram naših Roma, blago božje u odnosu na rasizam tog naprednog sveta spram mnogih drugih naroda, a ne samo Roma.

blogovatelj blogovatelj 09:25 24.02.2013

Re: 60 km/h

Pre 20 godina nije moglo da se desi da obezbedjenje ne pusti Rome da udju na gradski bazen.


U Skoplju je postojao jedan ogroman, prelep bioskop, zaboravih mu ime, koji sam posetio krajem sedamdesetih, da bih odgledao Rat zvezda. Bioskop je bio poznat i po tome da Cigani nisu mogli unutra. Barem tako su mi tada moji skopski domacini pricali.
Srki, pametan si decko, nemoj da mislis ako necega nije bilo u medijima, da se to nesto nije desavalo.
freehand freehand 10:40 24.02.2013

Re: 60 km/h

Pre 20 godina nisi imao...

Parole "ubij, zakolji da Šiptar ne postoji" i "nož žica Srebrenica" nisu stare dvadeset godina.

Pre 20 godina nije moglo da se desi da...

Pre 20 godina u Srbiji nisi imao ...

gotovo da sam siguran da su se pre 20 godina upitne rečenice...

Pre dvadeset godina bio je februar 1993.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:33 24.02.2013

Re: 60 km/h

freehand
Pre dvadeset godina bio je februar 1993.



Da, pa?
freehand freehand 19:45 24.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic
freehand
Pre dvadeset godina bio je februar 1993.



Da, pa?

Pa ništa, čitaj šta si pisao čega je bilo i čega nije bilo u sred rata u Bosni.
A dirljivo je kako si se baš ruske fašističke organizacije setio... Sreća tvoja da si tako daleko i raketnim štitom zaštićen od ruskog fašizma.
U sred srede svetskog.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:49 24.02.2013

Re: 60 km/h

blogovatelj

Srki, pametan si decko, nemoj da mislis ako necega nije bilo u medijima, da se to nesto nije desavalo.


Blogi, a ko kaže da se to nije dešavalo bilo gde? Ovde se govori o Srbiji, sa tezom koju pokušavaju da mi preprodaju Jeremija i Ribozom, o tome kako su Romi bog zna kako dobro tretirani kod nas. Albanci i Hrvati nisu, kako je Jeremija pošteno ukazao, ali Romi navodno jesu, jer za njih imamo odrednicu "naši", a čak je i Kusta o njima snimio film. A sve to na blogu u kojoj je Vesna donela priču u kojoj autobus vozi glavne junake, Srbe i Rome, u Srbiju, 2013. godine, i liči na autobus u Džordžiji ili Misisipiju iz pedetesetih godina prošlog veka.

Inače, ironija je da, iako živim u državi u kojoj KKK i dalje ima svoju podružnicu, jedini čisto rasistički pokušaj nasilja koji sam ikad video desio se pre nekoliko godina, u mom rodnom gradu, Beogradu. Žrtva je bio Rom koji je šetao glavnom gradskom ulicom, pored parka kod SKC-a, odakle je izletelo nekoliko nagojenih skinhed svinja i počelo da ga juri. Srećom, momče je verovatno bilo na kontejner dijeti, pa prasci u martinkama i fajerkama, nisu mogli da ga stignu.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:01 24.02.2013

Re: 60 km/h

freehand
srdjan.pajic
freehand
Pre dvadeset godina bio je februar 1993.



Da, pa?

Pa ništa, čitaj šta si pisao čega je bilo i čega nije bilo u sred rata u Bosni.
A dirljivo je kako si se baš ruske fašističke organizacije setio... Sreća tvoja da si tako daleko i raketnim štitom zaštićen od ruskog fašizma.
U sred srede svetskog.


Prvo, 20 godina je Ribozomova odrednica. Drugo, pre 20 godina, parole koje sam pobrojao nisu postojale. A treće, rasistički incidenti koje sam pomenuo su se desili posle svih ratova, što ide u prilog tezi da je rasizam u porastu, a ne u opadanju, kako je Ribozom tvrdio. Tako da ne razumem šta ti tu smeta.

Ne znam šta je to "ruski fašizam", još manje šta je to "svetski fašizam", svejedno, nadam se da ne pokušavaš sa nekim podmetanjem. Mislio sam na fašističku organizaciju koja je u Rusiji postojala, a koja je uzor organizaciji istog imena i programa koja postoji u Srbiji danas.
Jukie Jukie 21:38 24.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic

nekoliko nagojenih skinhed svinja
prasci u martinkama i fajerkama,

kad su neke omladince nazvali majmunima i divljacima, neki ovde su se bunili
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:09 25.02.2013

Re: 60 km/h

Jukie
srdjan.pajic

nekoliko nagojenih skinhed svinja
prasci u martinkama i fajerkama,

kad su neke omladince nazvali majmunima i divljacima, neki ovde su se bunili


Da, sad sam ugasio, kad me čestiti dušebrižnici, predvodjeni Relativizator Jeremijom, Razredjivač Frihendom, a praćeni Blogijem Čistačem*, raščereče zbog ovog čistog primera drugosrbijanskog govora mržnje. Mislim, izvinjavam se ako sam uvredio nekog, ali pomenute svinje i njihove homofob kolege, su u odredjenim intelektualnim i klerikalnim krugovima nazivane "našom decom", što je mene, kao Srbina, i pravoslavca, ozbiljno uvredilo.

*Iako, ovoga puta nisam ni misao negativnu imao o Emiru K., a kamoli je formulisao u komentaru. Zato je Blogi i bio nežniji, pa me je pokopao argumentom o navodnom makedonskom bioskopu, u koji ne puštaju Rome. Verujem da takav bioskop postoji, mada smeo bih da se opkladim da je Kusta i tamo populan skoro isto kao i u Srbiji.
blogovatelj blogovatelj 07:03 25.02.2013

Re: 60 km/h

a praćeni Blogijem Čistačem


Uvek sam bio za to da se majmun nazove majmunom.
Jos si im i lepa imena dao.
Tvoj problem u mom vidjenju stvari (mislim onako, globalno, ne konkretno na ovom blogu) je sto mislis da ja imam fiksiran pogled na svet, dok se ja u stvari preispitujem, ma o cemu ovde pricali.
Za razliku od tebe, koji imas cvrsto i nepovratno zacementiran stav oko manje vise svacega.
Recimo, nisi primetio da se ja uglavnom slazem sa tvojim stavovima na ovom blogu. Ja tvrdim da u Srbiji ima rasizma. Ali tvrdim i da ga je bilo i u SFRJ, za razliku od tebe. Jer ti mislis da je Milosevic doneo rasizam u Srbiju, a ja znam da je rasizma bilo u Srbiji oduvek, pa i za vreme Tite. Naveo sam ti i primer, ali si ti zacementiran da sam ja to uradio jer sam protiv tebe, a ja to cuo od Skopljanaca.
Evo ti i jos jedan primer. Svojim ocima sam gledao kako obezbedjenje diskoteke u Domu omladine u Kragujevcu, neke 1985. godine, nece da pusti unutra mog skolskog druga samo zato sto je Ciganin.
Takodje, slazem se sa tobom, a ne sa Jeremijom i Frijem, oko toga da rasizma nema u Americi. Tj. nije da ga nema, ali ni blizu nije kao u Evropi.
Mozda ga ima po vasim zatucanim stejtovima, tamo nikada nisam bio, pa ne mogu da kazem. I tamo ga je sasvim sigurno bilo mnogo vise pre pola veka u poredjenju sa Evropom (Hitlera ne racunam, to je druga galaksija)
Dakle, vidis da sam kao drug Tita. Znam da kritikujem, ali i da nagradim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:13 25.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic

Da, sad sam ugasio, kad me čestiti dušebrižnici, predvodjeni Relativizator Jeremijom, Razredjivač Frihendom, a praćeni Blogijem Čistačem*, raščereče zbog ovog čistog primera drugosrbijanskog govora mržnje.


Hvala ti Pajiću, od danas se osećam kao Ajnštajn.
Nego može li Veliki Relativizator Jeremija?
Deluje nekako moćnije.

Uzgred, moram da te još malo "čerečim".
Pogledaj malo svoj rezon: Živiš u SAD, a kada ponekad i nakratko dođeš u Srbiju vidiš nekakve skinhejdse u martinkama kako jure jednog Roma, zaključiš da je Srbija rasistička država.
S druge strane, kada ja koji živim ovde i koji srećem Rome po Beogradu svakodnevno, kažem da u Srbiji nema rasizma više nego u drugim društvima, to je onda relativizacija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:45 25.02.2013

Re: 60 km/h

Uzgred, moram da te još malo "čerečim". Pogledaj malo svoj rezon: Živiš u SAD, a kada ponekad i nakratko dođeš u Srbiju vidiš nekakve skinhejdse u martinkama kako jure jednog Roma, zaključiš da je Srbija rasistička država.
S druge strane, kada ja koji živim ovde i koji srećem Rome po Beogradu svakodnevno, kažem da u Srbiji nema rasizma više nego u drugim društvima, to je onda relativizacija.


Dok cvilim pod tvojim točkom, i rastajem se sa dušom, samo da primetim da ovo rezonovanje nije baš sasvim stabilno, na više mesta.

Prvo, nisam tvrdio da je Srbija rasistička država (nemamo logore, ni gasne komore), nego da ima rasizma, i da je duboko ukorenjen, a mahom ignorisan, relativizovan i uopšte umanjivan od strane gradjana, a i države, iz ko zna kojih razloga. Što si ti baš lepo demonstrirao.

Drugo, ako ja dodjem na kratko vreme i vidim skinhedse kako jure Roma usred bela dana, u centru grada, ne mogu a da ne zaključim da je to rasizam i da rasizma ima. Logično je da se pitam da li sam samo naleteo na usamljeni incident, dok zapravo ljudi prosto obožavaju Rome i pomažu im na svakom koraku. Sudeći po mnogim primerima, uključujući i to što sam 30 godina živeo u Srbiji, stekao sam utisak da to uopšte nije tako. Rasizam svakako nije agresivnog tipa, sem u tih par primera kada je bilo i žrtava, ali je pristuan, i niko ne može da garantuje da neće preći u agresivan rasizam. Na kraju krajeva, i u Ko to tamo peva su Romi lažno optuženi za kradju i dobili batine od putnika, pre nego što su počele da padaju bombe. Ona tvoja parola da nas, Srbe, samo Romi vole, ne dolazi iz ljubavi, nego iz straha da se na njima ne iskali bes.

Treće, ti i nisi rekao da "u Srbiji nema rasizma više nego u drugim društvima", nego da ga ima zanemarljivo malo. Ajde, što muvaš sa sopstvenim iskazima, nego otkud ti to znaš, ako živiš u Beogradu? Čitao si u novinama, ili si putovao, pa si iskusio? Da ne pominjem sindrom kuvane žabe.

Ajde, da ne zamaram više, osnova našeg neslaganja i nije ovo tvoje muljanje, nego to što problem koji evidentno postoji pokušavaš da relativizacijom umanjiš, iz razloga koji meni nisu sasvim jasni, mada mogu da nagadjam. Svejedno, ubedjen sam da ni tebi, kao ni meni nije drago da tih "sranja" ima u Srbiji, a ne samo po tamo nekim Amerikama i Nemačkama, i da je to odmaklo, kako Vesnina priča ilustruje. Guranje problema pod tepih, i kukumavčenje zbog zle sudbine, tu nimalo ne pomaže.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:57 25.02.2013

Re: 60 km/h

blogovatelj

Dakle, vidis da sam kao drug Tita. Znam da kritikujem, ali i da nagradim.


Blogi, kapiram otpočetka da se slažemo, sva četvorica. I možda mogu da razumem taj flinch refleks koji svi imate kad se pomene nešto negativno, a što ima veze sa Srbijom. Po meni, to je samo gubljenje vremena i energije. Svi znamo da je problem tu, odvajkada, ali najbolje čega možemo da se setimo je da je kod drugih još gore, čak i kad nije, da je u pitanju neka zavera, i to da ja ne živim u Srbiji.

Ajde, nema veze, da si me pitao kako to izgleda u ovoj vukojebini, rado bih ti, i vrlo tačno opisao.
freehand freehand 20:15 25.02.2013

Re: 60 km/h

Na kraju krajeva, i u Ko to tamo peva su Romi lažno optuženi za kradju i dobili batine od putnika, pre nego što su počele da padaju bombe. Ona tvoja parola da nas, Srbe, samo Romi vole, ne dolazi iz ljubavi, nego iz straha da se na njima ne iskali bes.

Na kraju krajeva uvod u tu priču kreće od putnika "Evropejca". Šabana, takoreći.
Sa brčićima, koji misli da je sve nemačko najbolje.
Ribozom Ribozom 21:32 25.02.2013

Re: 60 km/h

Pa jel ga nema, ili ga nema na tom nivou, kako ti kažeš, od pre dvadest godina? Da li bi mogao da se dogovoriš sa samim sobom?

A to, inače, i nije tačno. Pre 20 godina nisi imao slučajeve da su skinhedsi ubili nekog na ulici zbog toga što je bio Rom. Parole "ubij, zakolji da Šiptar ne postoji" i "nož žica Srebrenica" nisu stare dvadeset godina. Pre 20 godina nije moglo da se desi da obezbedjenje ne pusti Rome da udju na gradski bazen. Nije moglo ni da se desi da kubansku državljanku ne puste u tržni centar jer su radnici obezbedjenja zaključili da je Romkinja. Pre 20 godina u Srbiji nisi imao registrovanu fašističku organizaciju, koja je čak ušla u vlast na lokalnom nivou, a koja je nastala kao kopija slične ruske organizacije, koja je čak i u Rusiji posle nekog vremena prestala da postoji, zbog otvorenog propagiranja fašizma. Štaviše, deci se i danas brižno govori da budu dobra da ih ne "ukrade Ciganka".



Da ponovim.
Prica je o srpskoj penzionerki, metuzalemu iz Holandije. Verovatno ima vise od 60 godina i vise od 20 godina zivi u Holandiji. Svoje obrazovanje i vaspitanje je stekla u 'vremenima kada nije bilo...toga', dakle, 80-ih ili pre. Sa tim stereotipima i rasizmom je otisla u Holandiju i tamo nista nije promenila. Srbija i srpsko drusvo koje se u medjuvremenu demokratizovalo tu nije moglo nista da uradi.

Secam se TV price jednog beogradskog pankera iz 80-ih.
'...Po ugledu na britanske paknere nosili smo 'martinke' i 'vijetnamke'. Na pocetku smo jurili crnce po Beogradu, a kad smo shvatili da ih ima ukupno 2 presli smo na cigane...'
Ironicno, znalo se cija deca su tada bili pankeri.
Covece, u mom gradu je u jednoj skoli bilo odeljenje samo sa romskom decom.
Znaci, bilo je slucajeva i pre, ali se nisu ni belezila. To je nesto najgore u tom sistemu, kojeg ti mozes da velicas do besvesti. Problem je sto skorojevicima sa geneks kule ljudi izgledaju ko mravi.

Ovo za registrovane fasisticke organizacije (valjda mislis na Nase ili Dveri), niko nema od njih nesto protiv roma u programu (koliko ja znam).
Skinhedsi su vec nesto drugo, oni nisu registrovani i ne vole narodnjake, vez zapadni neo-pank. Uglavnom su urbane njuske.

Ustvari, mene sad interesuje, zbog čega negiraš, ili barem umanjuješ, očigledno postojanje ovog problema u Srbiji, koji evidentno uzima maha? Koji je tvoj motiv?


Oh , moj Boze, kako plitak spin. Jel to pokusavas da me optuzis za rasizam i retoricki trazis da ti otkrijem motiv? Buuhaaaaaaa
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:49 25.02.2013

Re: 60 km/h

srdjan.pajic
Ajde, da ne zamaram više, osnova našeg neslaganja i nije ovo tvoje muljanje, nego to što problem koji evidentno postoji pokušavaš da relativizacijom umanjiš, iz razloga koji meni nisu sasvim jasni, mada mogu da nagadjam.

Da, otprilike to je to. Zaista, osnov naših neslaganja i po pitanju rasizma, a i po drugim pitanjima, je u tome što ti svaki problem u Srbiji prikazuješ većim nego što on objektivno jeste, a ja pokušavam da ga stavim u realne okvire. Ali, da ne zamaramo više.
blogovatelj blogovatelj 23:24 25.02.2013

Re: 60 km/h

Ajde, nema veze, da si me pitao kako to izgleda u ovoj vukojebini, rado bih ti, i vrlo tačno opisao


Kad sam rekao zatucani stejtovi nisam mislio na tvoj. Ima od tog tvog i mnogo gorih. Verujem da je u tvom kraju sto se rasizma tice stvar OK. Ali sam cuo recimo price za Dzordziju koje nisu nimalo vesele.
jedi-knight jedi-knight 21:41 22.02.2013

...


Priča je odlična, ali trebalo je izdržati 29 sati u autobusu. Kad pomislim samo, loše mi je.
Likovi su zastrašujuće stvarni. Preporuka
bolid1 bolid1 22:09 22.02.2013

Re: ...

jedi-knight

Likovi su zastrašujuće stvarni.


Fora je sto su u svakom aubotusu isti, a ne bi verovao i avionu, sta sam se naslusao gluposti na letovima Minhen - Beograd...ali, apsulutno istih gluposti, mada, priznajem, dve su ostale za ceo zivot:

1. Dve ribe u Minhenu, bleje kod Gate-s, gledaju dobrih 15min u monitor, valjda sricu sta pise i na kraju izjava: Vidi, ovaj je dilejd!

2. Nema veze sa putovanjem, ali, opis je taj....Schtefanplatz u Becu, baba, cerka (zvezde gradna su smerno obucene) i unuka, klinka se penje po nekim klupicama, a bakuta u neko doba kaze: Nemoj tamo Schatzi, tamo kalt!

PS Madjarska carina je posebna prica, lopovluk samo takav, ali kakvo placanje carine na izlazu?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:58 22.02.2013

Re: ...

Priča je odlična, ali trebalo je izdržati 29 sati u autobusu. Kad pomislim samo, loše mi je.
Likovi su zastrašujuće stvarni. Preporuka


jedi-knight, hvala ti:)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:28 22.02.2013

29 sati?

Crna Vesnaaa...
Ja skoro jedva izdržala petnaestak, pa mi pala na pamet Marina Abramović. Msilim, aj' što može da sedi onoliko, al' kako može da izdrži da ne kuka zbog toga?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:52 22.02.2013

Re: 29 sati?

pala na pamet Marina Abramović


Njoj je bilo teže, imala je aktivnu i intenzivnu komunikaciju. Ja sam mogla da dremam, meditiram, čitam knjigu i vežbam strpljenje:)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:58 22.02.2013

Re: 29 sati?

Njoj je bilo teže,

Dabome da jeste. Kako čo'ek da izdrži toliko sedenje, a da se ne ohrabruje slatkišima, kuka naglas i konstantno se žali saputniku kako mu je utrnulo dupe?
Mišn imposibl
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:01 22.02.2013

Re: 29 sati?

Kako čo'ek da izdrži toliko sedenje


pa imala sam dva sedišta, mogla sam i da se smotam:)
freehand freehand 23:06 22.02.2013

Re: 29 sati?

Vesna Knežević Ćosić
Kako čo'ek da izdrži toliko sedenje


pa imala sam dva sedišta, mogla sam i da se smotam:)

A kako je meni bilo dok sam čekao šarenu lažu, to niko ne pita?!
Aj pričaj gde je i šta je, da ne čitam džaba toliki tekst zamarajući očinji vid.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:11 22.02.2013

Re: 29 sati?

Aj pričaj gde je i šta je, da ne čitam džaba tolkiki tekst


batice, donela sam ti bombonice za grlo, potters original, zato čitaj:)p

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 22.02.2013

Re: 29 sati?

mogla sam i da se smotam:)


Ne pročitah u prvi mah ono "se" pa pomislih, gde smo mi a gde je Evropa jbt!
Posle vidim da sam pogrešio :)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:31 22.02.2013

Re: 29 sati?

Ne pročitah u prvi mah ono "se" pa pomislih, gde smo mi a gde je Evropa jbt!
Posle vidim da sam pogrešio :)


:)))

smotam (se) kao pereca, djevrek...:)

gedza.73 gedza.73 23:16 22.02.2013

Kad su Srbi postali Evropljani

Individua A
жена с хладном трајном и цима за рукав возача који броји путнике: „Ало Мишко, а што ви уопште дозвољавате ко фирма да се ови Цигани возе с поштеним светом? Ја да сам власт све бих то потрпала ил’ у затвор, ил’ у посебан аутобус, да се зна ред.“

Individue B
Дремку нам ипак прекидају немачки полицајци који нас заустављају на друму. Двојица улазе у аутобус, гледају пасоше и фаце, овлаш проџарају по полицима за пртљаг, па изводе напоље четворицу Рома.

Individue C
Да ли због чаше или због ситних сати, Мађари нас не терају из аутобуса, сем она четири Рома које су и Немци изводили, па их после мало натезања враћају у аутобус
nim_opet nim_opet 23:49 22.02.2013

Budibognsnama...nego....

Ehm...i kako niko ne sede sa tim Romima pozadi?
dragoljub92 dragoljub92 00:00 23.02.2013

Re: Budibognsnama...nego....

nim_opet
Ehm...i kako niko ne sede sa tim Romima pozadi?

ако не мора неће да седне нико али ако је гужва онда седи.
dragoljub92 dragoljub92 23:59 22.02.2013

богме

имала си срећу са слободним седиштем,ја кад сам се враћао све било пуно ,замало и седиште да ми украду
мада тад није била толка дискриминација,седели и цигани напред.додуше на тамо кад сам ишо седели су назад.
све у свему мени су најгори филмови тесна кожа милијардитти пут и тако нешто.
опет лакше је кад се враћаш. на тамо је гадно јер те ухвати ноћ у маџарску па зима,па се не види ништа ко у неком суреалистичком филму.
паркингзи у аустрију и немачку делују ко из сајанс фикшна док пушиш 30-40 цигаре одједном и пијеш врелу кафу и прлљиш прсти са плстично шише.
оне ветрењаче за струју делују сабласно под оним наранџастим светлом .а онда рано јутрем стигнеш у белгију и возиш се по неке кривудаве уличице ко да прелазиш неку брдску границу.
брисел ми остао у сећању као да сам стиго у невјоршки харлем. тако се погодило да су само црнци лутали кроз град.а аутобуска станица пуста само аутобуси и путници из њих.
у град ко да нема живе душе.
та путовања су лепа ако имаш друштво а досадна ако си сам.
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:06 23.02.2013

koliko sati?

Mislim se ovako, neki G3 paket neograničenog neta (da zanemarimo roaming, čisto eto, sanjarimo) i neko napajanje, uz jedan Thinkpad moglo bi se putovati do kraja sveta

dragoljub92 dragoljub92 00:21 23.02.2013

Re: koliko sati?

uros_vozdovac
Mislim se ovako, neki G3 paket neograničenog neta (da zanemarimo roaming, čisto eto, sanjarimo) i neko napajanje, uz jedan Thinkpad moglo bi se putovati do kraja sveta


ма какви сви су потрошили батерије пре холандске границе,или кредите.али лапа топ и две резервне батерије би завршиле добар посо.
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:43 23.02.2013

Re: koliko sati?

dragoljub92
uros_vozdovac
Mislim se ovako, neki G3 paket neograničenog neta (da zanemarimo roaming, čisto eto, sanjarimo) i neko napajanje, uz jedan Thinkpad moglo bi se putovati do kraja sveta


ма какви сви су потрошили батерије пре холандске границе,или кредите.али лапа топ и две резервне батерије би завршиле добар посо.


Ili hak one rupe za upaljač na dashboardu
dragoljub92 dragoljub92 00:59 23.02.2013

Re: koliko sati?

uros_vozdovac
dragoljub92
uros_vozdovac
Mislim se ovako, neki G3 paket neograničenog neta (da zanemarimo roaming, čisto eto, sanjarimo) i neko napajanje, uz jedan Thinkpad moglo bi se putovati do kraja sveta


ма какви сви су потрошили батерије пре холандске границе,или кредите.али лапа топ и две резервне батерије би завршиле добар посо.


Ili hak one rupe za upaljač na dashboardu

или сијалицу ,није лоша идеја још ако се уфати неки фрее интернет а као што знамо на западу је и иначе интернет ђабе
gedza.73 gedza.73 09:08 23.02.2013

Re: koliko sati?

dragoljub92
а као што знамо на западу је и иначе интернет ђабе


Rat se završio, onaj strašni, drugi svetski, i u našoj zemlji nastupila je nova era, neka druga filozofija, seljacima potpuno nepoznata i strana, bar velikoj većini. Trebalo je taj narod malo obrazovati. Trebalo je narodu objasniti i šta je to komunizam i kako se on sprovodi u delo. Zato su malo po malo u selo počeli dolaziti razni predavači iz grada kako ubuduće ne bi bilo nesporazuma. Predavanja su držali po mesnim zajednicama i odborima. Prisustvovanje je bilo obavezno. Sve svoje poslove ostavi i dodji da slušaš i razumeš. Dodji i da prihvatiš. Direktiva iz samog vrha.

Jedan od seljaka koji koliko god mu objašnjavali nije mogao da razume zvao se “Minjaz”. Ne razume komunizam pa to ti je. Na kraju u selo dodje jedan obrazovani mladić, pun elana i blistav od uverenja, sa jakom voljom da Minjazu do detalja sve objasni i da ga privoli da se učlani u partiju.

Zima ko i sad, možda i jača. Seljacima odavno dojadilo to sakupljanje u mesnoj zajednici. Njih je oduvek zanimalo samo jedno pitanje:” A koliko će ova nova država da nam uzme?” Država ko svaka, uvek je uzimala više nego što seljak može dati. Predavač još mlad i zelen ali svakako zvezda u usponu drage partije. Naumio jednom za svagda da objasni seljacima i da ih okrene ka pravom putu.

Ti si Minjaz?

Jesam!

E, slušaj me sad pažljivo kako nikad nikog nisi. Nakon mojih reči sve će ti biti jasno. A i vi ostali neću muvu da čujem kako zuji, jel to jasno?

Jasno gospodine, ali sad ti i nema muva.

Dobro, dobro… Ja to samo onako kažem. Dakle… Minjaz, komunizam ti je jako jednostavna stvar…

Zamisli sad, probudiš se a ti pravac u pekaru, miriše vruć hleb. Udješ tamo i kažeš hoću hleb i dobiješ ga i ne platiš.

Kako to udje u moju pekaru i ne plati hleb?

Tako lepo. To nije više tvoja pekara, već narodna. Sve je narodno. Da li je to jasno Minjaz?

Jasno da jasnije ne može gospodine.

E dobro, sad sa tim hlebom odeš do mesare. Vidiš vise kobasice i suvo meso a ti zatražiš jednu i dobiješ i opet ne platiš.

Minjaz počinje široko da se osmehuje, mnogo mu se svideo i gospodin i taj famozni komunizam.

Šta, i u mojoj mesari ništa da ne plati?!

Jesam li ja malopre objasnio, nije to više tvoja mesara, to je sad narodna mesara i ništa se ne plaća!

Svi se ućutali, oni imućniji zagledaju se u neverici, samo se Minjaz sve više osmehuje i već se unapred sladi vrućim hlebom i mesom iz mesnice.

Jel i to jasno Minjaz?

Jasno gospodine, izgovara ovaj skoro pevajući.

E sad, pošto nema nigde da se jede a da se ne radi, tako nema ni u komunizmu. Kad se lepo najedeš a ti ženu pod ruku pa na posao da se gradi i izgradjuje.

A kuda da idem? upita već malo zbunjeni Minjaz

Pa gde god treba.

A gde ćemo moja žena i ja spavati? Minjaz se uplašio, u momentu zabravio i na besplatan hleb i na džaba meso.

Svi koji rade spavaju u velikim halama. Eto zamisli da se onaj bunker za žito na kraj sela preradi i unutra ubaci mnogo kreveta. Svi spavaju zajedno. Nije bitno ko je čiji muž a ko čija žena. Svi smo naši i svi proleteri.

Šta i moja žena, moja Lenka, da je vaša, proleterska?!

Da! Minjaz i tvoja žena je naša!

Nek ti je na čast i kobasica i vruć hleb ja moju Lenku ne dam i taj tvoj komunizam nikako neću. Radije ću sve da plaćam samo da moja žena ostane moja!

Jelena Bogosavljevic


bolid1 bolid1 09:41 23.02.2013

Re: koliko sati?

uros_vozdovac
Mislim se ovako, neki G3 paket neograničenog neta (da zanemarimo roaming, čisto eto, sanjarimo) i neko napajanje, uz jedan Thinkpad moglo bi se putovati do kraja sveta



Ima i to, u neces verovati, Turskoj. Internet u busu + steker za punjac + monitor na sedistu ispred da gledas Tr filmove, a mozes i se ukljucis u kameru koje je kod vozaca da gledas put.
freehand freehand 00:49 23.02.2013

Ova s trajnom

isti Krkar!
Nervirala me ceo put!
blogovatelj blogovatelj 14:30 23.02.2013

Kolko kosta

Kolko para staje zadovoljstvo putovanja od dvaesdevet sati?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:25 23.02.2013

Re: Kolko kosta

blogovatelj
Kolko para staje zadovoljstvo putovanja od dvaesdevet sati?


E, a jel imate vi u Kanadi takav neki autobuski servis (kao što je naš Greyhound, na primer)?

Nisam nikad putovao autobusom kroz USA, ni vozom, jer nije nešto značajno jeftinije nego avionom, ali sam čuo da ume da bude prilično živopisno.
blogovatelj blogovatelj 19:17 23.02.2013

Re: Kolko kosta

E, a jel imate vi u Kanadi takav neki autobuski servis (kao što je naš Greyhound, na primer)?


Imamo vaš servis Greyhound.
Ima i kanadskih firmi, ali stvarno ne znam koje relacije pokrivaju. Najpoznatija je Coach Canada.
Znam da takve firme uglavnom voze Kineze od Toronta do kazina raštrkanih po južnom Ontariju za smešno male pare. Karta, povratna, od Toronta do Nijagare košta oko $5, ako se ne varam. A to je 150km u jednom pravcu.
Moj prijatelj, koji je turistički došao iz Bosne, išao je iz Kičinera u kome živim, za Montreal, sa presedanjem u Torontu. To je jedina osoba za koju znam da je putovala međugradskim autobusom po Kanadi.
blogovatelj blogovatelj 09:28 24.02.2013

Re: Kolko kosta

Nisam nikad putovao autobusom kroz USA, ni vozom, jer nije nešto značajno jeftinije nego avionom, ali sam čuo da ume da bude prilično živopisno.


Uopste nije jeftinije, cak je i puno skuplje.
Avionska karta od Toronta do Vankuvera, povratna, kosta oko $650 a let traje pet i po sati. Vozom, najjeftinija varijanta je oko dve hiljade. A putuje se pedesetak sati. A da je zivopisno, sigurno jeste.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:01 24.02.2013

Re: Kolko kosta

Nisam nikad putovao autobusom kroz USA

ja jesam, samo jednom, od San Franciska do Los Andjelesa, s motivacijom da osetim put. Vredelo je:)
49 41 49 41 03:47 24.02.2013

Pomozite blogerki na vreme

Ajd' sto je bilo bilo je.

Ako joj se dete - ljubi ga mama; umnozi sa jedno bar dva komada - recimo.
Pa baba, pocne da nosi unucima; cvarke, kajmak, ajvar,... pa za zeta - recimo domacu; od pravih pozegaca, ...

Mislite,na vremeo tome.
jednatanja jednatanja 10:13 24.02.2013

:)

Simpatičan tekst Vesna, pročitala u dahu. Ni naša najpoznatija aviokompanija nije imuna na slične dogodovštine. Jednom sam plašila sina da će ga "Cigani odneti" ako bude nevaljao, kaže on "Jel su to oni sa kojima su baka i deda putovali na avionu?"...draga majka se ižalila prošle godine kad su došli na svoje saputnike...dečiji mozak sve pamti... :)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:01 24.02.2013

livadarenje

Nisam se javljala jer sam isla s planinarima na jednu pešačku turu livadarenja po blatu i ostacima snega:)

Ali vidim da ćaskate i varničite i bez mene

:)

blogovatelj blogovatelj 07:04 25.02.2013

Re: livadarenje

Ali vidim da ćaskate i varničite i bez mene


Pa aj kad si vec tu, reci kolko pare treba za dalek put...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:20 25.02.2013

Re: livadarenje

Pa aj kad si vec tu, reci kolko pare treba za dalek put...


e, blogovatelj, ne razumem kakve pare i kakav put, na šta misliš zapravo.
dragoljub92 dragoljub92 18:36 25.02.2013

Re: livadarenje

Vesna Knežević Ćosić
Pa aj kad si vec tu, reci kolko pare treba za dalek put...


e, blogovatelj, ne razumem kakve pare i kakav put, na šta misliš zapravo.

колко сам ја сватијо блоги оће да рече да си ти узела кинту од редакције да напишеш овај текст,што и да је тачно не видим што би било у томе лошо?ти си новинарица,то ти је посо и што да ти нин или било која редакција не да паре за такво путовање.
стварно ми није јасно што овај толко инсистира на парама.
blogovatelj blogovatelj 18:37 25.02.2013

Re: livadarenje

, blogovatelj, ne razumem kakve pare i kakav put, na šta misliš zapravo.


Koliko kosta put od Amsterdama do Beograda firmom Krstic?
norden norden 11:36 26.02.2013

Re: livadarenje

Jao, pa sad mi je jasno odkud ovakav tekst A uporno se pitam sto ja nemam takvu srecu bar ponekad da "upadnem" u ovakav autobus, ovakvu pricu, a bas sam se naputovala svakakvim prevoznim sredstvima. Uh, `ladna trajna, namigivanja, pa se nosi rakija iz Amsterdama za Beograd....Eh, a meni se jednom pijani Svedjani skoro ispovracali u krilo al` dobro, nije to bilo u tom autobusu, bese negde pred sletanje u Stokholm a nije ni taj polazak bio iz Beograda pa se i ne vazi. A malo, malo pa citam Britanci prizemljili avion pre krajnje destinacije zbog pijanih i drogiranih putnika. Ne, nisu ni oni srpski gastarbeiteri, jadnici, bas mi ih zao ...
freehand freehand 11:39 26.02.2013

Re: livadarenje

norden
Jao, pa sad mi je jasno odkud ovakav tekst A uporno se pitam sto ja nemam takvu srecu bar ponekad da "upadnem" u ovakav autobus, ovakvu pricu, a bas sam se naputovala svakakvim prevoznim sredstvima. Uh, `ladna trajna, namigivanja, pa se nosi rakija iz Amsterdama za Beograd....Eh, a meni se jednom pijani Svedjani skoro ispovracali u krilo al` dobro, nije to bilo u tom autobusu, bese negde pred sletanje u Stokholm a nije ni taj polazak bio iz Beograda pa se i ne vazi. A malo, malo pa citam Britanci prizemljili avion pre krajnje destinacije zbog pijanih i drogiranih putnika. Ne, nisu ni oni srpski gastarbeiteri, jadnici, bas mi ih zao ...

E, nemoj Šabana da mi nerviraš, taman se staložio.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:35 26.02.2013

Saosećajnost



Jao, pa sad mi je jasno odkud ovakav tekst A uporno se pitam sto ja nemam takvu srecu bar ponekad da "upadnem" u ovakav autobus, ovakvu pricu, a bas sam se naputovala svakakvim prevoznim sredstvima. Uh, `ladna trajna, namigivanja, pa se nosi rakija iz Amsterdama za Beograd....Eh, a meni se jednom pijani Svedjani skoro ispovracali u krilo al` dobro, nije to bilo u tom autobusu, bese negde pred sletanje u Stokholm a nije ni taj polazak bio iz Beograda pa se i ne vazi. A malo, malo pa citam Britanci prizemljili avion pre krajnje destinacije zbog pijanih i drogiranih putnika. Ne, nisu ni oni srpski gastarbeiteri, jadnici, bas mi ih zao ...


Na moju žalost, mislim da vam nije jasno, no krivica je moja, verovatno nisam dovoljno dobro napisala, trudići se da opisujem, a ne da kvalifikujem.

I nije poenta u "ladnoj trajni", već u odsustvu osećajnosti ispod te ladne trajne, koja isto nije bitna, jer bezosećajnost stanuje i ispod lepših frizura.

Znate šta je mene porazilo u tom doživljaju?

Bezdušnost!

Ti ljudi su, glasno, jasno i bezdušno, negativno i ponižavajuće govorili o drugim ljudima, koji su bili na par metara od njih, u slušnom polju, čak vrlo se trudeći da ih ovi čuju.

To su radili sa tako nadrealnim osećanjem superiornosti, streljajućim pogledima i gestikulacijom, da sam se smrzavala iako je klima radila do daske i bilo je vruće.

Što je najgore, druga strana, koja je savršeno dobro čula sve uvrede i sva nipodaštavanja, nije ni na koji način reagovala, kao da je to najnormalnija stvar na svetu.

...

ps. Ako sam na neki način ovom pričom povredila vaša osećanja, žao mi je. Ali ne mnogo, jer mi je malo blesavo da se izvinjavam zbog crtanja tuđe bezosećajnosti, koju vi, vidim, niste ni primetili.









predatortz predatortz 13:40 26.02.2013

Re: Saosećajnost


I nije poenta u "ladnoj trajni", već u odsustvu osećajnosti ispod te ladne trajne, koja isto nije bitna, jer bezosećajnost stanuje i ispod lepših frizura.


Ponudi li ti, domaćice , mesto pored tebe nekome od ovih sa 'zadnje klupe' ?
freehand freehand 13:53 26.02.2013

Re: Saosećajnost

predatortz

I nije poenta u "ladnoj trajni", već u odsustvu osećajnosti ispod te ladne trajne, koja isto nije bitna, jer bezosećajnost stanuje i ispod lepših frizura.


Ponudi li ti, domaćice , mesto pored tebe nekome od ovih sa 'zadnje klupe' ?

To uopšte nije poenta. Niti bi time bezdušnost malograđana bila manja. Vesna je odlično opisala svoj put i događaje. Priča je istovremeno i sjajna i bljutava, baš kakva treba da bude priča o ničim zasluženom osećaju više vrednosti i nadmoći nad drugim zato što je slabiji po bilo kom osnovu.
Ono što je mene do sada teralo da reagujem to je to automatsko positovećivanje rasista=Srboljub.
E pa Srboljub nije obavezno rasista, čak su takvi, hvala Bogu, debela manjina.
Ali da se lažemo da ih nema, i da su glasni i sve glasniji kad im se oćuti? Čemu?

dragoljub92 dragoljub92 13:54 26.02.2013

Re: Saosećajnost

je malo blesavo da se izvinjavam zbog crtanja tuđe bezosećajnosti,

шта јој се извињаваш,видиш да је и она из те екипе.
predatortz predatortz 13:56 26.02.2013

Re: Saosećajnost

E pa Srboljub nije obavezno rasista, čak su takvi, hvala Bogu, debela manjina.



Ovo bi trebalo da bude poenta.

A, što se tiče mog pitanja, postavio sam ga sa ciljem da saznam da li se naša domaćica distancirala od mase, ili joj se, prećutno, priklonila.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:01 26.02.2013

Re: Saosećajnost

Ponudi li ti, domaćice , mesto pored tebe nekome od ovih sa 'zadnje klupe' ?


Slutila sam da će da se okrene priča na ovakvo pitanje, al dobro:)

Vidi, namerno sam izostavila mnoge detalje, ali i sta sam ja osećala, jer nije priča o meni. Konkretno, odgovor na tvoje pitanje. Da. Ponudila sam jednoj Romkinji da sedne pored mene jer joj je devojčica zaspala na sedištu pa da dete može da se ispruži.Ali to je nebitno za priču i sliku koju sam pokusala da nacrtam.

Evo jednog detalja koji je ispao iz teksta:

I Romi sa zadnjih sedišta se otkravljuju i džavrljaju između sebe na romskom. Ne reaguju ni na jednu uvredu, koje povremeno glasno pršte sa prednjih sedišta. Romkinja iza mene mazi kćerkicu. Okrećem se i nudim malu keksom, pitam kako se zove. Devojčica me gleda, smeši se i ćuti, a majka objašnjava: „Ne zna ona da priča srpski, samo ciganski i nemački“, smeje se ljubazno i popravlja joj kosu. „Išla je u vrtić pa naučila“, kaže ponosno. Dete uzima keks, a žena s trajnom dobacuje: „Ušli u Holandiji, a pričaju nemački, kažem ja, azilanti, menjaju države ko gaće, iz jedne ih izbace, oni hop u drugu, ko zečevi“. Romkinja ćuti, ja ćutim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana