Obrazovanje| Život

Treba promovisati mladost - dr Zoranu Đinđiću u čast!

nurudin RSS / 26.02.2013. u 22:18

Душан Стевановић
Душан Стевановић

 

"Зоран Ђинђић је био наш Феликс, летео је и када је падао, само што нисмо имали довољно слуха да у падовима видимо лет!"

 

 

 

Инспирисан човеком који је симбол покрета, јасне визије, прецизне мисли и неисцрпне идеје о узлету, о неопходности промена и усавршавања, ученик Гиманзије у Лебану освојио је треће место на такмичењу "Беседе Зорану у част".  

Душан Стевановић је иначе две године за редом учесник ИС Петница, републички такмичар из историје... Још много тога... И још много младих и успешних људи има Гимназија у Лебану, као и многе дуге гимназије широм Србије. Да не бисмо само кукали и "мрачили" овде на блогу, ево да промовишемо младост, полетност и знање. 
Душану у част, а вама, надам се, на задовољство, преносим текст беседе.

Имали смо и ми Феликса

 

Да, имали смо Феликса – др Зорана Ђинђића. Корачао је и скако, мислили смо да пада и посрће, али то није био пад – то је био лет, икаровски, истрајан. Феликса који је афирмисао идеју о узлету, насупрот многим Дедалима који су проповедали ограничену моћ човекову. Није признавао ни познавао ограничења. Многи су се кикотали, налик Трачанки која се кикотала мудром Талесу видевши да се откривалац небеских тајни стровалио у јарак: „не види оно што му је под ногама, а уображава да ће да докучи оно што је на небу.“ Да ли је Трачанка која се подсмевала Талесу избегла провалију? Где је она? Где је њен весели кикот?

Нема Трачанки, али има јасног пута који је утабао наш Феликс, који се попут Талеса стровалио у јарак откривајући небеске тајне. Али, од нас зависи хоћемо ли памтити његов поглед ка небесима, или кикот разних Трачанки.

Корачајмо ка заједничком циљу – поносна Србија! Престанимо са кикотом и не штедимо себе. 

„Живимо у лошем времену!“. Господо, време чине људи!

Време није криво што смо дошли до понора, у који не смемо да погледамо. Да смо паметни, у понор не бисмо ни гледаи, јер како рече мудри Ниче: „Ако довољно дуго гледаш у амбис, и амбис ће погледати у тебе.“ Није време криво што не смемо да се осврнемо уназад, јер је прави пут далеко. Време је исто за све, али у времену нису сви исти! Ми смо наше време. Неки број секунди, минута, дана, година су нам  „стављени на располагање“ да их потрошимо како год нам је воља и жеља. А шта ћемо урадити са тим временом, о томе ми одлучујемо.

Господо пекари, лекари, рудари, апотекари, професори, министри, чиновници, студенти, ученици, инжињери, глумци, новинари, престанимо да говоримо како је све хаос и бесмисао. Немојмо устукнути пред злом и неподопштином, немојмо ћутати онда када треба да проговоримо, делајмо кад је неопходно делати, помозимо кад је помоћ потребна. Скочимо – не забушавајмо!

Пробајмо! Замислимо само један дан без забушавања. Професори, одржати најбољи час! Лекари, поставите пацијенту праву дијагнозу! Васпитачи, усмерите децу на ваљани пут! Ученици, дођите у школу са циљем да научите што више! Полицајаци, бринуте о безбедности грађана! Правници, приступите са ентузијазмом сваком новом предмету!  Поштари, испоручити све на време (можда баш неко чека вашу пошиљку, већ дуго). Спортисти, вежбајте! Књижевници, пишите најбоље што умете! Музичари, компонујте! Програмери, програмирајте! Војници, савесно служите народу! Свирци, свирајте! Људи, будимо људи! Иза нас ће остати дела наша...

Чинимо највише што можемо, неоптерећени резултатом, непритисунти циљем, незаробљени исходом. Будимо у стању да увидимо лепоту путовања, а не стизања, лепоту и важност сваког корака, а не одредишта. Када смо предани ономе што чинимо, резултат долази лако, неиспуњен тензијом, неумањем стресом, неувећан постигнућем. Ако успемо да искористимо дан и сагледамо његову непроцењиву вредност, научићемо да препознамо сву благонаклоност које наше време има према нама, научићемо да волимо своје време.

Када постигнемо све што смо желели, приђимо огледалу, и погледајмо човека у њему. Оно ће имати нешто да нам каже. Можемо преварити цео свет, могу нас сви тапшати по рамену, можемо свима угодити, али њему не. Оно ће нам увек рећи искрено шта мисли. Након дана без забушанције наш ће поглед бити самоуверен и одлучан.

Зато, престанимо да причамо о „лошем времену“. Немојмо свој лични нерад маскирати голбалним кризама и светским проблемима. Хајде да маглу око нас, створену мржњом, лењошћу, цинизмом, празним мудровањем разбијемо. Растерајмо је заједно – радом, одлучношћу, племенитошћу, вером. За почетак, поклонимо осмех људима који нас окружују. Улепшајмо другима дан. Побеђујемо себе, а не друге. То ће нам пружити лепши поглед на свет. Нећемо више стајати у месту и гледати у понор пред нама. Видећемо лепоту која нас окружује. Видећемо и наш пут. Он није далеко, створен је само за нас и постојаће док год и ми постојимо. Тамо нас чекају лепши видици, убеђен сам. Хајде да закорачимо... Да скочимо!

 

 


 

Atačmenti



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nurudin nurudin 22:25 26.02.2013

:-)

mikimedic mikimedic 22:39 26.02.2013

o kom se feliksu radi u tekstu?

baumgartneru?

nurudin nurudin 22:42 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

mikimedic
baumgartneru?



Да. :)
mikimedic mikimedic 22:43 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

vidim, al ne kapiram kakve veze on ima sa tracankama.
AlexDunja AlexDunja 22:45 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

vidim, al ne kapiram kakve veze on ima sa tracankama.

u to ime, moj omiljeni klip
expolicajac expolicajac 22:51 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

mikimedic
vidim, al ne kapiram kakve veze on ima sa tracankama.

U svojoj edukaciji je pomešao dva mita o Orfeju. Mislio je na spremnost Orfeja da iskoristi svoje sposobnosti da vrati voljenu suprugu iz sveta mrtvih, a zapamtio je da su tračanke ubile Orfeja zbog mržnje prema ženama koju je osećao posle smrit svoje supruge. Ali to ništa ne znači u dubokoj želji mladog čoveka da iskaže svoja trenutna osećanja.
nurudin nurudin 22:53 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

mikimedic
vidim, al ne kapiram kakve veze on ima sa tracankama.


Па, сад -- неки су за Паундов Контос давали упутство да се спорије чита...
nurudin nurudin 22:58 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

expolicajac
mikimedic
vidim, al ne kapiram kakve veze on ima sa tracankama.

U svojoj edukaciji je pomešao dva mita o Orfeju. Mislio je na spremnost Orfeja da iskoristi svoje sposobnosti da vrati voljenu suprugu iz sveta mrtvih, a zapamtio je da su tračanke ubile Orfeja zbog mržnje prema ženama koju je osećao posle smrit svoje supruge. Ali to ništa ne znači u dubokoj želji mladog čoveka da iskaže svoja trenutna osećanja.


Није баш тако, Ех, уплетосмо читаву митологију... :)

Као што су се смејали Талесу, смејали су се многи и Ђинђићу док је падао, али то није био пад, као што ни Феликс није падао, већ његов скок јесте велики узлет. Ето, тако некако... Не знам да ли да објашњавам у Душаново име.
mikimedic mikimedic 23:04 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

sto da se sporije cita? jel ima nesto o tracankama ili baumgartneru?
expolicajac expolicajac 23:05 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

nurudin
expolicajac
mikimedic
vidim, al ne kapiram kakve veze on ima sa tracankama.

U svojoj edukaciji je pomešao dva mita o Orfeju. Mislio je na spremnost Orfeja da iskoristi svoje sposobnosti da vrati voljenu suprugu iz sveta mrtvih, a zapamtio je da su tračanke ubile Orfeja zbog mržnje prema ženama koju je osećao posle smrit svoje supruge. Ali to ništa ne znači u dubokoj želji mladog čoveka da iskaže svoja trenutna osećanja.


Није баш тако, Ех, уплетосмо читаву митологију... :)

Као што су се смејали Талесу, смејали су се многи и Ђинђићу док је падао, али то није био пад, као што ни Феликс није падао, већ његов скок јесте велики узлет. Ето, тако некако... Не знам да ли да објашњавам у Душаново име.

Iz teksta se vidi da momak čita i razmišlja. Nivo njegov spoznaje za generaciju kojoj pripada je vredan poštovanja. Treba tako i da nastavi. Ali njegov libido je još uvek jak i predstavlja pokretač njegove "pojavnosti" koja je maskirana iza reči o Đinđići.
nurudin nurudin 23:31 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

Ali njegov libido je još uvek jak i predstavlja pokretač njegove "pojavnosti" koja je maskirana iza reči o Đinđići.


Либидо је важан, свакако, а и знање и ентузијазам -- па треба пружити шансу да скочи -- да мало "гуркамо"...

Није Ђинђић маска, он је повод да се проговори; тема је иначе била:
"Србија ће бити боља него што јесте ако сви ми будемо бољи него што јесмо."
expolicajac expolicajac 23:34 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

nurudin
Ali njegov libido je još uvek jak i predstavlja pokretač njegove "pojavnosti" koja je maskirana iza reči o Đinđići.


Либидо је важан, свакако, а и знање и ентузијазам -- па треба пружити шансу да скочи -- да мало "гуркамо"...

Није Ђинђић маска, он је повод да се проговори; тема је иначе била:
"Србија ће бити боља него што јесте ако сви ми будемо бољи него што јесмо."

Predpostavljam da si mu profesor. Ja nisam ovo napisao da bih njega kritikovao već da bi izoštrio njegova čula. Dobre stvari ne postaju dobro zato što se hvale nego zato što se bruse.
nurudin nurudin 23:44 26.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

expolicajac
nurudin
Ali njegov libido je još uvek jak i predstavlja pokretač njegove "pojavnosti" koja je maskirana iza reči o Đinđići.


Либидо је важан, свакако, а и знање и ентузијазам -- па треба пружити шансу да скочи -- да мало "гуркамо"...

Није Ђинђић маска, он је повод да се проговори; тема је иначе била:
"Србија ће бити боља него што јесте ако сви ми будемо бољи него што јесмо."

Predpostavljam da si mu profesor. Ja nisam ovo napisao da bih njega kritikovao već da bi izoštrio njegova čula. Dobre stvari ne postaju dobro zato što se hvale nego zato što se bruse.


Наравно, ЕХ, јасно ми је да је коментар добронамеран. :)
Спадам у ред оних који врло често "брусе" своје ученике, али увек за њихово добро. :)
Разумемо се...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:11 27.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

Ja nisam ovo napisao da bih njega kritikovao već da bi izoštrio njegova čula. Dobre stvari ne postaju dobro zato što se hvale nego zato što se bruse.



Izvini ex, ali tih priča, ja to za njegovo dobro, je možda malo previše.

Otkud nama pravo da budemo sigurni šta je za njih dobro sve i kada su najbolje namere nesporne?

Posebo kad je prilično jasno da baš i nemamo previše želje da ih pažljivo saslušamo, pročitamo, nego požurimo da im nešto spočitamo, da ih "brusimo".

Evo npr ovo
Dečko lepo napiše
налик Трачанки која се кикотала мудром Талесу


Ti kažeš, ma nešto je pomešao
A očito je da je on mislio na ovo



Ništa nije pomešao, ali stara srpska, ko se hvali taj se kvari, je na delu.
Godine same po sebi ne daju nikakvo pravo na popovanje, niti ga oduzimaju.
expolicajac expolicajac 08:33 27.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

hoochie coochie man
Ja nisam ovo napisao da bih njega kritikovao već da bi izoštrio njegova čula. Dobre stvari ne postaju dobro zato što se hvale nego zato što se bruse.



Izvini ex, ali tih priča, ja to za njegovo dobro, je možda malo previše.

Otkud nama pravo da budemo sigurni šta je za njih dobro sve i kada su najbolje namere nesporne?

Posebo kad je prilično jasno da baš i nemamo previše želje da ih pažljivo saslušamo, pročitamo, nego požurimo da im nešto spočitamo, da ih "brusimo".

Evo npr ovo
Dečko lepo napiše
налик Трачанки која се кикотала мудром Талесу


Ti kažeš, ma nešto je pomešao
A očito je da je on mislio na ovo



Ništa nije pomešao, ali stara srpska, ko se hvali taj se kvari, je na delu.
Godine same po sebi ne daju nikakvo pravo na popovanje, niti ga oduzimaju.

Momak je rad napisao, a njegov profesor je procenio da je rad vredan izlaganju javnom sudu. Šta bi bilo da svi ćutimo? Momak bi imao samo sud svoga profesora. Ovako ga hvale i kude, ali svako nešto doda. Za ovog mladog čoveka to je jedno novo isukstvo koje obogaćuje njegov život. Mladost u njemu, će zbog ovih komentara na njegov tekst, izazivati različita osećanja. Time je samo on na dobitku. Ako je previše emotivan pokude će ga obeshrabriti, a ako ima snage u njemu, one će ga učiniti još jačim. Ništa se ne događa preko noći. Jedan bljesak inteligencije nije dokaz pameti, ali svaka prepreka koju preskoči dokazujući svoju inteligenciju vodi ga uspehu. Zato se i prepreke postavljaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:10 28.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

Iz teksta se vidi da momak čita i razmišlja.

I to je ono što je najvažnije.
nurudin nurudin 17:20 28.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

Jelica Greganović
Iz teksta se vidi da momak čita i razmišlja.

I to je ono što je najvažnije.


Сагласан.
predatortz predatortz 17:22 28.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

nurudin
Jelica Greganović
Iz teksta se vidi da momak čita i razmišlja.

I to je ono što je najvažnije.


Сагласан.


Hajde, da ne budem ja najveći namćor:

Saglasan i ja!

Samo napred Dušane, i ne dozvoli da te pokvare...
nurudin nurudin 17:39 28.02.2013

Re: o kom se feliksu radi u tekstu?

predatortz
nurudin
Jelica Greganović
Iz teksta se vidi da momak čita i razmišlja.

I to je ono što je najvažnije.


Сагласан.


Hajde, da ne budem ja najveći namćor:

Saglasan i ja!

Samo napred Dušane, i ne dozvoli da te pokvare...


Нисте намћор, таман посла. Сматрам да увек конструктивно учествујете у расправи. :)
margos margos 22:42 26.02.2013

Pročitavši samo naslov,

promrljah sebi u bradu 'Promovišimo vrednost, a ne mladost'... ali, kad sam pročitala tekst, vidim da mladost promoviše vrednost.
Bravo za Dušana i sve njemu slične, ma koliko godina im pisalo u dokumentima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 26.02.2013

Re: Pročitavši samo naslov,

Bravo za Dušana i sve njemu slične, ma koliko godina im pisalo u dokumentima.


Bravo i od mene
Samo, neće mu biti lako.
Vidi kako mu gore mi matori tražimo mane (Ex i Miki) :)
Dečko lepo napiše šta je mislio a onda matorci krenu da nema pojma, da je pomešao dva mita, Đinđića koristi tek kao masku i tako to.
:)


nurudin nurudin 23:26 26.02.2013

Re: Pročitavši samo naslov,

margos
promrljah sebi u bradu 'Promovišimo vrednost, a ne mladost'... ali, kad sam pročitala tekst, vidim da mladost promoviše vrednost.
Bravo za Dušana i sve njemu slične, ma koliko godina im pisalo u dokumentima.


Хвала у Душаново име.

Да, у праву сте -- у овом случају младост промовише вредност. :)
margos margos 23:47 26.02.2013

Re: Pročitavši samo naslov,

Samo, neće mu biti lako.

Znam... dogod kod nas budu među vodećim 'mantrama' Ko se hvali sam se kvari, Niko ne može tako malo da me plati, koliko ja mogu malo da radim i Dobar i lud su braća, potreban je poseban napor da se istraje u radu - i dok te kude, i dok novca nema, i dok gotovo nikog nemaš na svojoj strani.

Ali, iskustvo mi govori da Petnica te mlade ljude nauči da tu žišku u sebi nose i čuvaju.
nurudin nurudin 00:03 27.02.2013

Re: Pročitavši samo naslov,

margos
Samo, neće mu biti lako.

Znam... dogod kod nas budu među vodećim 'mantrama' Ko se hvali sam se kvari, Niko ne može tako malo da me plati, koliko ja mogu malo da radim i Dobar i lud su braća, potreban je poseban napor da se istraje u radu - i dok te kude, i dok novca nema, i dok gotovo nikog nemaš na svojoj strani.

Ali, iskustvo mi govori da Petnica te mlade ljude nauči da tu žišku u sebi nose i čuvaju.


Научи их, Петница је заиста чудо. Ове године 12 наших ученика је изабрано од стране ИС Петница, за једну малу гимназију и њене ученике то је велики успех.
Да не причам са којим одушевљењем долазе из Петнице, и радо јој се враћају три године за редом. Петница је засебан свет у овој нашој земљи.
mikimedic mikimedic 07:55 27.02.2013

Re: Pročitavši samo naslov,

ko trazi mane? ja sam samo nekoliko puta molio za razjasnjenje na kog feliksa autor misli, kad ga je vec uzeo za metaforu sa kojom poredi djindjica. odgovor nisam dobio.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 23:30 26.02.2013

Koje je godište autor?

199.?
nurudin nurudin 23:31 26.02.2013

Re: Koje je godište autor?

KRALJMAJMUNA
199.?

1995.
savamala savamala 00:43 27.02.2013

Феликс

"Зоран Ђинђић је био наш Феликс, летео је и када је падао, само што нисмо имали довољно слуха да у падовима видимо лет!"


Да не питамо овог младог човека како се то слухом гледа. То би његов професор можда боље знао да објасни.
Сва ова заклињања мртвим лидерима увек имају само један једини циљ, очување власти неке номенклатуре коју је тај лидер предводио или као део борбе за власт наметањем вечних и непролазних истина и вредности. Тако је било са Титом (и после Тита, Тито), Маом, овим Кимовима из Северне Кореје. Исто је и са овим наводним такмичењима у беседништву ”Зорану у част”. Нема ту никакве промоције ”младости, полетности и знања”, напротив, ради се о обичној сировој промоцији једне политичке групе. Пошто ови млади људи најчешће, мада не и увек, нису свесни о чему се ту ради, можемо слободно рећи и да се ради о злоупотреби малолетника у политичке сврхе.
Ево, и Ђилас жели да прибави некакву легитимацију великог Ђинђићевца тако што ће поднети предлог за подизање споменика. Провидно.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:02 27.02.2013

Re: Феликс

Да не питамо овог младог човека како се то слухом гледа.


A ako neko u tebi vidi npr, samo npr, zlonamernika, da li on to vidi tako što gleda ili tako što razmišlja?

Сва ова заклињања мртвим лидерима увек имају само један једини циљ, очување власти неке номенклатур


Zato je bolje zaklinjati se živim liderima, to su čisti ideali.

тако што ће поднети предлог за подизање споменика.


I sve spomenike teba porušiti i ni jedan više nikada ne podići.

Da počnemo od konja ili od kneza?

Nego,. šta je tvoj predlog, da se spomenik Đinđiću nikada ne podigne, ili da može ali ako to ne predloži njegova stranka jer susumnjivi motivi?
Možda da je evrospki SNS podesan za predlagača, a Toma (ako neko ovih dana vidi Đinđića) podesan za otkrivanje.

margos margos 01:03 27.02.2013

Re: Феликс

Moram priznati da mi politički ugao uopšte nije bio na pameti čitajući, niti sam videla da je Đinđić predstavljen kao politički uzor.

Dušan je napisao poziv da ne zabušavamo i budemo bolji od sebe, i tu mu se nema šta zameriti.

zemljanin zemljanin 04:13 27.02.2013

Re: Феликс

Hm, uz svo poštovanje za uloženi trud, mogao bih naći jedno par hiljada ovakvih tekstova samo umesto Đinđića stoji Tito ... daklem, ne bih da mu stajem "na rep" ali ovo je blago rečeno prosečan sastav ... očito je nadaren za prepoznavanje trendova i "plivanja u njima" ... to ne mora biti namerno več jednostavn usvojeni obrazac govora i ponašanja koji daje maksimalno, društveno prihvatljive rezultate ... sve u svemu prosečno ... barem je to moja ocena

EDIT. A možda je i kriterijum opao toliko da ovo odskače od svih drugih ... što je još gore
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:53 27.02.2013

Re: Феликс

ja nisam sasvim siguran da bi Zoran bio previse odusevljen da ga izlazu ovakvoj idolizaciji, ali dobro, mozda gresim, recite vi koji ste ga blize poznavali.
bocvena bocvena 08:35 27.02.2013

Re: Феликс

A možda je i kriterijum opao toliko da ovo odskače od svih drugih


O da. Možda ne odskače stilom, a i uplitanje Đinđićevog imena u temu je suvišno, ali ovaj momak odskače od vršnjaka svojim stavom - preuzimanje odgovornosti za sopstvene postupke je danas vrlo nepopularno, kao i ideja da se ikakav trud isplati.

Odakle li su to naučili?

Zato, bravo Lebane i Dušane!
cassiopeia cassiopeia 09:02 27.02.2013

Re: Феликс

ali ovaj momak odskače od vršnjaka svojim stavom - preuzimanje odgovornosti za sopstvene postupke je danas vrlo nepopularno, kao i ideja da se ikakav trud isplati.



Meni je njegov stav razvukao osmeh na lice.

Neverovatno koliko ljudi otpisuju sebe, svoje sposobnosti, sposobnosti drugih i samim tim i svoju odgovornost.

I prestanimo više da mu tražimo mane, pohvalimo ga za dobro i ne tražimo politiku u svemu.

On je mlad, uči i ima od koga da nauči.
milisav68 milisav68 09:22 27.02.2013

Re: Феликс

savamala
Да не питамо овог младог човека како се то слухом гледа. То би његов професор можда боље знао да објасни.

Па мало је касно да те неко упућује у знање из опште културе.

Када се за неког каже да "нема слуха", мисли се да је глув или да није музикалан, односно да се не разуме у музику (или да не разуме о чему саговорник прича)?

За други део коментара се слажем, да се млади (одавно) злоупотребљавају (и тако регрутују) у политичке сврхе.

savamala savamala 09:32 27.02.2013

Re: Феликс


Када се за неког каже да "нема слуха", мисли се да је глув или да није музикалан, односно да се не разуме у музику (или да не разуме о чему саговорник прича)?


Хвала ти Милисаве. Вероватно сам био болестан тог дана када се ово учило на часу српског. Ипак, срећа је да на свету постоје Милисави, увек спремни да саветом и подуком помогну онима којима је то нопходно. Хвала, још једном.
savamala savamala 09:40 27.02.2013

Re: Феликс

hoochie coochie man

Da počnemo od konja ili od kneza?


Држи се ти коња, ту си свој на своме.

Možda da je evrospki SNS podesan za predlagača, a Toma (ako neko ovih dana vidi Đinđića) podesan za otkrivanje.


Да, то би била права ствар. Иницијативу заједнички, вођени узвшеним идеалима, подносе Тома, Весна П., Вучич, Дачич и Никола Самарџић.
nurudin nurudin 17:04 27.02.2013

Re: Феликс

"
Зоран Ђинђић је био наш Феликс, летео је и када је падао, само што нисмо имали довољно слуха да у падовима видимо лет!"


Да не питамо овог младог човека како се то слухом гледа. То би његов професор можда боље знао да објасни.


Ако нисте до сад чули, да Вас обавестим -- употребљена стилска фигура зове се синестезија.

Исто је и са овим наводним такмичењима у беседништву ”Зорану у част”. Нема ту никакве промоције ”младости, полетности и знања”, напротив, ради се о обичној сировој промоцији једне политичке групе.


Па, ово испаде грђе него код фараона.
Лепо сам навео да су Ђинђићеве мисли биле мото такмичења, а не политика ДС.
nurudin nurudin 17:07 27.02.2013

Re: Феликс

margos
Moram priznati da mi politički ugao uopšte nije bio na pameti čitajući, niti sam videla da je Đinđić predstavljen kao politički uzor.

Dušan je napisao poziv da ne zabušavamo i budemo bolji od sebe, i tu mu se nema šta zameriti.



Управо тако! Сви учесници су промовисали идеје за бољита Србије, шта је потребно да уредимо како би свима нама било боље. Нико није помињао партије и њихове програме.
Не знам како неко успе да све сведе на политику, али добро.

nurudin nurudin 17:12 27.02.2013

Re: Феликс

zemljanin
Hm, uz svo poštovanje za uloženi trud, mogao bih naći jedno par hiljada ovakvih tekstova samo umesto Đinđića stoji Tito ... daklem, ne bih da mu stajem "na rep" ali ovo je blago rečeno prosečan sastav ... očito je nadaren za prepoznavanje trendova i "plivanja u njima" ... to ne mora biti namerno več jednostavn usvojeni obrazac govora i ponašanja koji daje maksimalno, društveno prihvatljive rezultate ... sve u svemu prosečno ... barem je to moja ocena

EDIT. A možda je i kriterijum opao toliko da ovo odskače od svih drugih ... što je još gore



Говоримо о раду средњошколца. Не знам која су била Ваша очекивања -
научни рад који требе да се изговори за пет минута?

П. С. Душан иначе у ИС Петница пише и научно-истраживачке радове две године за редом, па ако неког интересује, можда могу и да објавим неки.
nurudin nurudin 17:19 27.02.2013

Re: Феликс

За други део коментара се слажем, да се млади (одавно) злоупотребљавају (и тако регрутују) у политичке сврхе.


Е, овако -- нити је овде млад човек употребен, нити злоупотребљен -- прво није бесловесно биће да би њиме могло да се манипулише.
Реч је о врло даровитом и талентованом ученику који је био први на Републичком такмичењу из историје и беседништва, воли беседе, и желео је да се окуша у беседништву.
То што нема ниједног другог такмичења у беседништву, није његова кривица.
Стварно нема места за политизацију.
zemljanin zemljanin 17:20 27.02.2013

Re: Феликс

nurudin

Говоримо о раду средњошколца. Не знам која су била Ваша очекивања -
научни рад који требе да се изговори за пет минута?

П. С. Душан иначе у ИС Петница пише и научно-истраживачке радове две године за редом, па ако неког интересује, можда могу и да објавим неки.

Moja očekivanja nisu bitna ... izneo sam svoju procenu objavljenog ... kao i svi drugi i ja sam išao u srednju školu i pisao razne radove na teme ... shodno tome je i moja ocena - prosečan rad, verovatno zaslužuje ocenu 5 ali tu bih stao ... stilski umotana društveno prihvatljiva tema ... prepoznavanje obrazaca uspešnog nastupa i praktična primena ... da je to rad iz OŠ verovatno bi i ocena bila drugačija ... istraživački rad u Petnici je druga priča i svi polaznici u Petnici imaju moju apsolutnu podršku
nurudin nurudin 17:54 27.02.2013

Re: Феликс

kao i svi drugi i ja sam išao u srednju školu i pisao razne radove na teme ... shodno tome je i moja ocena - prosečan rad, verovatno zaslužuje ocenu 5 ali tu bih stao ... stilski umotana društveno prihvatljiva tema ... prepoznavanje obrazaca uspešnog nastupa i praktična primena ... da je to rad iz OŠ verovatno bi i ocena bila drugačija .


Знате како, ово није био писмени рад на задату тему -- већ беседа која ће омогућити говорнику да искаже своје реторске способности.

Ово са ОШ баш и нисам разумео...
savamala savamala 18:46 27.02.2013

Re: Феликс

Ако нисте до сад чули, да Вас обавестим -- употребљена стилска фигура зове се синестезија.


Стилске фигуре могу да се користе вешто, мање вешто или потпуно неприкладно. Овде је у питању трећи случај.

Лепо сам навео да су Ђинђићеве мисли биле мото такмичења, а не политика ДС.


Нисам помињао никакву политику ДС. Ђинђић је био политичар и држао је политичке говоре. Из беседе овог момка, ја нисам могао да закључим о којим се то Ђинђићевим мислима ради, које су могле да послуже као инспирација твом ученику, осим ако нису неке пароле из политичких говора. Ту се поново враћама на злоупотребу деце у политичке сврхе. Мислим да то није часно радити јер се, ипак, не мора, као што се некада морало.

zemljanin zemljanin 19:24 27.02.2013

Re: Феликс

nurudin
Знате како, ово није био писмени рад на задату тему -- већ беседа која ће омогућити говорнику да искаже своје реторске способности.

Ово са ОШ баш и нисам разумео...

Rekao bih da nije tako, ovo jeste rad na zadatu temu i ona glasi "besede u Zoranovu čast" ... nemamo audio ili video materijal za procenu dramskog nastupa već samo pisani tekst koji je osnova za izvođenje ... ne mogu da vršim procenu nečega što nisam video ili nisam čuo ali nema razloga da sumnjam u kompetenciju žirija koji je to procenio u skladu sa zadatom temom ... da je izašao sa Hamletom onda bi govorili o pozorištu ... dakle dečko je napisao određeni rad na zadatu temu i prezentovao ga u određenom maniru ... i super, osvojio je određenu nagradu koja će mu sigurno pomoći u životu ... i svaka čast na svemu tome ... ali to nema veze sa mojoj ličnom procenom da je sam sastav i sadržaj na prosečnom nivou ... i možemo da se ne slažemo oko toga.
milisav68 milisav68 19:32 27.02.2013

Re: Феликс

nurudin

Стварно нема места за политизацију.

Ма капирам да то није твоја и његова намера, али нажалост, све је политика (нарочито у Србији).

Коју год јавну личност да поменеш, добићеш ушанчене таборе, без обзира на професију поменуте личности.
expolicajac expolicajac 19:43 27.02.2013

Re: Феликс

Ако нисте до сад чули, да Вас обавестим -- употребљена стилска фигура зове се синестезија.



Стилске фигуре могу да се користе вешто, мање вешто или потпуно неприкладно. Овде је у питању трећи случај.

Budi "laf u srcu", pa priznaj da nisi znao šta je sinestezija.
nurudin nurudin 22:46 27.02.2013

Re: Феликс

Ако нисте до сад чули, да Вас обавестим -- употребљена стилска фигура зове се синестезија.


Стилске фигуре могу да се користе вешто, мање вешто или потпуно неприкладно. Овде је у питању трећи случај.


Само фали потпис -- Иво Тартаља.


Из беседе овог момка, ја нисам могао да закључим о којим се то Ђинђићевим мислима ради, које су могле да послуже као инспирација твом ученику, осим ако нису неке пароле из политичких говора. Ту се поново враћама на злоупотребу деце у политичке сврхе. Мислим да то није часно радити јер се, ипак, не мора, као што се некада морало.


Знате, то што нисте могли да закључите не даје Вам за право да говорите о злоупотреби деце. Прво, Душан је пунолетан; друго -- он је мене замолио да му помогнем око беседе, нисам ја, нити ико из школе, то од њега тражили. Треће нити је Душан, нити сам ја члан било које партије. Душанов предлог је био да се у беседи помене Ђинђић.
И најважнје је, не потежите категорију части онда када очигледно желите да будете тенденциозни.
nurudin nurudin 23:01 27.02.2013

Re: Феликс


Rekao bih da nije tako, ovo jeste rad na zadatu temu i ona glasi "besede u Zoranovu čast" ...

Ово је била тема, то сам већ нписао:
"Србија ће бити боља него што јесте ако сви ми будемо бољи него што јесмо."

da je izašao sa Hamletom onda bi govorili o pozorištu ...


Могао је, да је уклопио у задату тему.


ali to nema veze sa mojoj ličnom procenom da je sam sastav i sadržaj na prosečnom nivou ...


Наравно, на то имате право.
nurudin nurudin 23:05 27.02.2013

Re: Феликс

али нажалост, све је политика (нарочито у Србији).


Да, сагласан сам, имате право, нажалост.
predatortz predatortz 08:29 27.02.2013

Referati

Oduvek sam prezirao referate. Ogadilo mi ih je par dežurnih omladinki, koje su tako nadahnuto pisale o Titu,ratu,revoluciji...Kao da su , u najmanju ruku, pored Tita bile! Tako su slikovito opisivale njegovu pamet,mudrost vođe i hrabrost nesalomivog vojnika. Da, baš tim rečima.

Posle su omladinke izrasle u 'profesionalke'. Slušao sam kako ,sa lokalnih radio stanica, nadahnuto čitaju referate o Aliji. Vrline ,kojim su predhodno kitile Tita, nisu menjale... Menjale su samo imena onih koji ih 'nadahnjuju'.

Nadam se da ovaj dečak neće postati takav čovek.
Uzgred, kako neko rođen '95. može da zna kakav je Đinđić bio čovek, kakva su mu stremljenja bila?
Pa , mali je imao osam godina kad je Đinđić ubijen. Pobogu ljudi...
bitnik bitnik 10:29 27.02.2013

Re: Referati

predatortz

Uzgred, kako neko rođen '95. može da zna kakav je Đinđić bio čovek, kakva su mu stremljenja bila?
Pa , mali je imao osam godina kad je Đinđić ubijen. Pobogu ljudi...


pobogu, predatortz, pa ti ni rođen nisi bio kada je mihailović "ratovao"...


predatortz predatortz 11:19 27.02.2013

Re: Referati

bitnik
predatortz

Uzgred, kako neko rođen '95. može da zna kakav je Đinđić bio čovek, kakva su mu stremljenja bila?
Pa , mali je imao osam godina kad je Đinđić ubijen. Pobogu ljudi...


pobogu, predatortz, pa ti ni rođen nisi bio kada je mihailović "ratovao"...




Stoga, nikad nisam ni pisao referate o njemu. A, to što diskutujem na blogu o tom pokretu, valjda sam u istoj poziciji kao i oni koji diskutuju o partizanskom...

To se ,Bitni čoveče, zove razmena mišljenja.
bitnik bitnik 11:38 27.02.2013

Re: Referati

predatortz
bitnik
predatortz

Uzgred, kako neko rođen '95. može da zna kakav je Đinđić bio čovek, kakva su mu stremljenja bila?
Pa , mali je imao osam godina kad je Đinđić ubijen. Pobogu ljudi...


pobogu, predatortz, pa ti ni rođen nisi bio kada je mihailović "ratovao"...




Stoga, nikad nisam ni pisao referate o njemu. A, to što diskutujem na blogu o tom pokretu, valjda sam u istoj poziciji kao i oni koji diskutuju o partizanskom...

To se ,Bitni čoveče, zove razmena mišljenja.



ajde?!?
a, koju tehniku koristiš kako bi ta razmena mišljenja imala i nekog smisla?
predatortz predatortz 11:41 27.02.2013

Re: Referati

ajde?!?
a, koju tehniku koristiš kako bi ta razmena mišljenja imala i nekog smisla?


Kao i vi ljubitelji totalitarnih ideologija:

Porodična predanja, razgovore sa preživelim, ono što sam pročitao...
Istoriju smo učili istu, režimsku, našminkanu, i kako vreme pokazuje prilično neistinitu.
bitnik bitnik 11:49 27.02.2013

Re: Referati

predatortz
ajde?!?
a, koju tehniku koristiš kako bi ta razmena mišljenja imala i nekog smisla?


Kao i vi ljubitelji totalitarnih ideologija:

Porodična predanja, razgovore sa preživelim, ono što sam pročitao...
Istoriju smo učili istu, režimsku, našminkanu, i kako vreme pokazuje prilično neistinitu.


na stranu tvoja percepcija istorije i ideologije, saglasan sam da nismo zlatne ribice koje proživljavaju samo aktuelni istorijski trenutak, ali, pobogu, zašto onda spočitavaš ovom mladom čoveku da u formiranju svog pogleda na svet koristi iste metode?
predatortz predatortz 11:54 27.02.2013

Re: Referati

ali, pobogu, zašto onda spočitavaš ovom mladom čoveku da u formiranju svog pogleda na svet koristi iste metode?


Ništa ja njemu ne spočitavam. Samo sam izrazio nadu da neće postati 'profesionalni pisac referata'. Takođe, mislim da mu nešto životnog iskustva ne bi štetilo, pre nego li se latio nezahvalnog posla da drugima objašnjava šta i kako treba činiti.
bitnik bitnik 12:05 27.02.2013

Re: Referati

ne!
ti si se, onako široko paternalistički, upitao:


predatortz
kako neko rođen '95. može da zna kakav je Đinđić bio čovek, kakva su mu stremljenja bila?
Pa , mali je imao osam godina kad je Đinđić ubijen. Pobogu ljudi...



da sam ja pomislio kako imaš, u najmanju ruku, vremeplov, kao jedini relevantni mehanizam kod formiranja stava prema istorijskim događajima.
predatortz predatortz 12:13 27.02.2013

Re: Referati


da sam ja pomislio kako imaš, u najmanju ruku, vremeplov, kao jedini relevantni mehanizam kod formiranja stava prema istorijskim događajima.


Ako ti ne uočavaš razliku između stava o istorijskim događajima poput svetskog rata, i stava o jednom političaru ( kojeg sam cenio ,) koga neke interesne grupe hoće da proglase za etalon političke misli u Srbiji, zarad svojih interesa, onda ova diskusija nema svrhu.
bitnik bitnik 12:42 27.02.2013

Re: Referati

predatortz

da sam ja pomislio kako imaš, u najmanju ruku, vremeplov, kao jedini relevantni mehanizam kod formiranja stava prema istorijskim događajima.


Ako ti ne uočavaš razliku između stava o istorijskim događajima poput svetskog rata, i stava o jednom političaru ( kojeg sam cenio ,) koga neke interesne grupe hoće da proglase za etalon političke misli u Srbiji, zarad svojih interesa, onda ova diskusija nema svrhu.


interesne grupe su istorijska konstanta, sa stalnim motivom za čije ispunjenje se koristi svaki mogući povod, bez obzira na istorijsku distancu.

no, razlog mog komentara je bio tvoj nekonzistentni stav prema (ne)mogućnosti objektivnog tumačenja događaja kojima nismo neposredni svedoci.
kako sam siguran da ti je to odmah bilo jasno, ostaviću te da uživaš pokušavajući da sopstvenom gicanju daš neku svrhu.
predatortz predatortz 12:45 27.02.2013

Re: Referati

kako sam siguran da ti je to odmah bilo jasno, ostaviću te da uživaš pokušavajući da sopstvenom gicanju daš neku svrhu.


Kako pokušavaš da porediš babe i žabe, neka ostane svako pri svom stavu.
Pozdrav.
milisav68 milisav68 14:56 27.02.2013

Re: Referati

bitnik
no, razlog mog komentara je bio tvoj nekonzistentni stav prema (ne)mogućnosti objektivnog tumačenja događaja kojima nismo neposredni svedoci.

Ког догађаја?
bitnik bitnik 16:05 27.02.2013

Re: Referati

milisav68
bitnik
no, razlog mog komentara je bio tvoj nekonzistentni stav prema (ne)mogućnosti objektivnog tumačenja događaja kojima nismo neposredni svedoci.

Ког догађаја?


којима нисмо непосредни сведоци.
nurudin nurudin 17:23 27.02.2013

Re: Referati

Nadam se da ovaj dečak neće postati takav čovek.


Неће, далеко је од идеје идеопоклонства.

Душан је био у прилици да нешто каже, желео је, и рекао. Млади људи нису баш у прилици да нешто кажу, ово је била њихова шанса.
nurudin nurudin 17:26 27.02.2013

Re: Referati

Takođe, mislim da mu nešto životnog iskustva ne bi štetilo, pre nego li se latio nezahvalnog posla da drugima objašnjava šta i kako treba činiti.


Најчеше је употребљавао заменицу "ми" -- сви заједно требе да се покренемо, да скочимо да би свима нама било боље. Није била намера да лошој деци добро дете држи лекцију.
milisav68 milisav68 19:33 27.02.2013

Re: Referati

bitnik

којима нисмо непосредни сведоци.

А ко је поменуо такве догађаје?
bitnik bitnik 20:52 27.02.2013

Re: Referati


milisav68
ког догађаја?


milisav68
А ко је поменуо такве догађаје?



променом писма постигао сам да, бар, разликујеш множину од једнине, што и није сасвим бесмислено, или, бар, не тако бесмислено попут твог питања.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 27.02.2013

Re: Referati

Ogadilo mi ih je par dežurnih omladinki, koje su tako nadahnuto pisale o Titu,ratu,revoluciji


Pred,

A da nismo mi koji smo slušali te referate njima malo hendikepirani?
Da li bi naše iskustvo sa time trebalo da bude mera i za one koji s tim vremenom nemaju ništa?
Nije li možda strah da se tako nešto ne ponovi preveliki u nama, pa da bez razloga u nečem što s tim nikakve veze vidimo referate drugu Titu?

Možda može nekoga ko se opekao na mleko strah da netera da duva u jogurt, ali ako vidimo nekoga da duva u jogurt za njega teško možemo reći da je normalan.
Šta ako ove generacije u nama vide čudake koji duvaju u jogurt?
Ko je tu u pravu, oni ili mi?

Ubistva premijera se ne dešavaju svakoga dana ili u svakoj državi pa da se to shvata kao nešto obično, čemu ne treba pridavati veliki značaj.

Kod nas se na nesreću to dogodilo, i čini mi se normalnim da se potseća na to, da se to nekako obeležava.
Ako smatraš da je u redu potsećanje, šta zameraš i ovakvom načinu potsećanja, gde će se ljudi takmičiti u govorništvu?

Nije li to što mi u Dušanu vidimo slepog Đinđićevog idolopoklonika naša a ne njegova greška?
Možda mi ne uspevamo da se odlepimo od tog obrasca, za ili protiv, i ne samo to, već i ako smo za onda smo slepo za, a ako smo protiv onda smo smrtno protiv.

Dušan je imao zadatu temu da sroči i održi govor. Održao ga je i neko je procennio da je to dobro. Jel to dovoljno da ga posmatramo kao slepog Đinđićevog idolopoklonika?
Ja sam uveren, čitajući ovaj govor, da bi dosta uspešan govor mogao da održi i o recimo Pašiću, iako ni njegov savremenik nije bio.
Ili recimo da bi mogao da sa istim ili sličnim uspehom opdrži govor i za i protiv neke lićnosti ili pojave.
Verujem da znaš da je to upravo jedan od metoda vežbanja govorništva, da jedan isti govornik u jednom momentu nešto napada a u drugom to isto brani, i pokušava da i jedno i drugo bude što uverljivije.

On je ovde, logično je, za temu imao afirmativan govor koji je na neki način vezan za Đinđića i dečko je to dobro uradio.

Pred, čini mi se, po sebi suudim, da nas klinci prestižu, da smo mi malo previše opterećeni lošim iskustvom da bi ih uvek shvatili.
Meni se nekad sujeta pobuni kad to postane belodano, ali znam da je to ipak dobro.
predatortz predatortz 21:55 27.02.2013

Re: Referati

hoochie coochie man


Verovatno ima dosta istine u ovom što si napisao.

Ali, iz loših iskustava treba izvlačiti dobre zaključke.

Moj zaključak, baš zbog tog našeg iskustva, je:

Ne gurati klince u politiku. Ne navoditi ih da pišu hvalospeve nikome.
milisav68 milisav68 22:58 27.02.2013

Re: Referati

bitnik
променом писма постигао сам да, бар, разликујеш множину од једнине, што и није сасвим бесмислено, или, бар, не тако бесмислено попут твог питања.

Nema besmislenih pitanja, samo odgovori mogu da budu besmisleni.
nurudin nurudin 23:12 27.02.2013

Re: Referati

Nije li to što mi u Dušanu vidimo slepog Đinđićevog idolopoklonika naša a ne njegova greška?


Интересантно је како смо дошли до појма "идолопоклоника", баш ме изненађује.
Душан је једно словесно биће, све сем "идолопоклоника".

Ja sam uveren, čitajući ovaj govor, da bi dosta uspešan govor mogao da održi i o recimo Pašiću, iako ni njegov savremenik nije bio.

И ја сам убеђен...
nurudin nurudin 23:22 27.02.2013

Re: Referati

Ne gurati klince u politiku. Ne navoditi ih da pišu hvalospeve nikome.


Овако, тај "клинац" је између курса у Петници, и такмичења из књижевности, имао силну жељу, али силнууууу да учествује на такмичењу, и поред бројних обавеза, и још такмичења из историје; иницијатива и жеља су биле његове. Кад ме је замолио да му помогнем, да ли је требало да кажем: "Извини, али то је политика, ко зна како ће ко да разуме." Да ли је требало да га убијем у појам?

П. С. Љутиће се Дуле што га називам клинцем, јер је мала разлика у годинама између нас, а и ширим дух равноправности, а "клинци" баш условљавање са "клинцем" и не воле. :)
bitnik bitnik 00:19 28.02.2013

Re: Referati

milisav68
bitnik
променом писма постигао сам да, бар, разликујеш множину од једнине, што и није сасвим бесмислено, или, бар, не тако бесмислено попут твог питања.

Nema besmislenih pitanja, samo odgovori mogu da budu besmisleni.


не могу да кажем да ми не годи што ме цитираш.
као награда, следећи ниво - све на свету, ипак, има и свој преседан.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:45 27.02.2013

Lepo od dva Dušana!

Nurudin
... ученик Гиманзије у Лебану освојио је треће место на такмичењу "Беседе Зорану у част". Душан Стевановић је иначе две године за редом учесник ИС Петница, републички такмичар из историје... Још много тога...


Dve preporuke za dva Dušana - Dušana profesora i Dušana nadarenog učenika.

Sa ovim što sledi ne bih se baš složio:

predatortz
... Uzgred, kako neko rođen '95. može da zna kakav je Đinđić bio čovek, kakva su mu stremljenja bila?
Pa , mali je imao osam godina kad je Đinđić ubijen. Pobogu ljudi...

Beseda Dušana Stevanovića je dobra, a sporedan je njegov lični odnos prema onom koji je tema same besede (mislim koliko je mladić imao godina u vreme Đinđića i tako to). Kada se procenjuje neka beseda, gleda se koliko je dobro smišljena i shvatljiva.

Uostalom, pretpostavljam da bi beseda mogla biti dobra i da nije u pitanju bio baš Đinđić, već neko iz dalje prošlosti, recimo Car Lazar ili još bolje - Sveti Sava.

Retorika je važna.


Aristotle's Rhetoric

--------------
P. S.
Slažem se sa ovim

Margos
... Bravo za Dušana i sve njemu slične, ma koliko godina im pisalo u dokumentima

odnosno da treba prvenstveno promovisati vrednosti, a ne mladost per se; naravno, utoliko bolje ako one dolaze od veoma mladih (premda nisu svi mladi visokoumni, ima i među njima lakomislećih).
nurudin nurudin 17:33 27.02.2013

Re: Lepo od dva Dušana!

Dve preporuke za dva Dušana - Dušana profesora i Dušana nadarenog učenika.


Хвала, Владимире и у Душаново име.

П. С. Душан зна за тебе, као и остали ученици, што због твојих радова у "Огледалу", а и често их "смарам" твојим блоговима на часу. :)

Дуле је главна фаца, ја сам ту само гуркао. :)


Uostalom, pretpostavljam da bi beseda mogla biti dobra i da nije u pitanju bio baš Đinđić, već neko iz dalje prošlosti, recimo Car Lazar ili još bolje - Sveti Sava.


То сигурно. :)
zoja444 zoja444 20:47 27.02.2013

senzacionalisticki naslovi

"u cast" je namenjeno zivima, a "u znak secanja", "u spomen na"... preminulima.
nurudin nurudin 23:29 27.02.2013

Re: senzacionalisticki naslovi

zoja444
"u cast" je namenjeno zivima, a "u znak secanja", "u spomen na"... preminulima.



Иначе сам блогер који је познат по несрећним и проблематичним насловима, тако да ништа ново... "дежа ви"... :)
hajkula1 hajkula1 15:58 28.02.2013

Ako smem

Googlala pa naletela na free onlajn knjigu Latinke Perović o Zoranu Đinđiću. Nisam pročitala, pa koristim priliku. Ne znam šta je sve obuhvatila. Ako smem da preporučim, bar informacija radi, na neviđeno.

PS
Brza ispravka, tj dodatak - ima i druga knjiga Tvorac grada, takodje free onlajn. I verovatno još neka.
nurudin nurudin 17:19 28.02.2013

Re: Ako smem

Ako smem


Ах, што не бисте смели. :)
expolicajac expolicajac 18:48 28.02.2013

Re: Ako smem

hajkula1
Googlala pa naletela na free onlajn knjigu Latinke Perović o Zoranu Đinđiću. Nisam pročitala, pa koristim priliku. Ne znam šta je sve obuhvatila. Ako smem da preporučim, bar informacija radi, na neviđeno.

PS
Brza ispravka, tj dodatak - ima i druga knjiga Tvorac grada, takodje free onlajn. I verovatno još neka.

Hrabro sremčice, nije ništa strašno, mislim čitanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana