Društvo| Kućni ljubimci| Moj grad| Životni stil

Nešto bih da kažem o Beograđanima ...

Đorđe Bobić RSS / 28.02.2013. u 08:21

Beograd nastanjuju moji sugrađani i ne propuštaju da naglase da su Beograđani i da uz to obavezno bliže odrede gradsku lokaciju sa koje su, pa onda ide Čuburac, Dorćolac, Savamalac, ali uz to dodaju još detaljnije objašnjenje i naglašava se i Šumadinac, Ličanin, Cincarin, Piroćanac, Rus (zna se od kada), ili u poslednje vreme Kitajac i to im dođe kao neki podnaslov. Pored toga posebno naglašavaju da su rođeni u Beogradu ili ako to nisu kažu koje godine su došli ili doneti ovde i pritom koriste odrednice kao: već treća generacija,  pre više decenija, odmah posle rata bilo kog, uvek je težnja da to bude što dalje u istoriji. Reči o poreklu su uvek posebno naglašene i imaju težinu nadilazeći sva druga obeležija što svedoči o tome da cene plemensko uređenje i da iz njega još mnogi nisu nos pomolili.  

Ali svi, oni što su došli sa raznih strana, bilo nedavno, bilo da imaju u gradu već koju generaciju iza sebe, tokom dana se nose i osećaju kao pravi Beograđani. 

Uveče odlaze u zavičajne klubove ili u posebno izabrane kafane gde zaplove u oblake nostalgije, da bi izjutra bili Beograđani još više. I tako, nadgornjavanje o beogradštini Beograđana traje i obeležava urbani milje posebnom bojom i mirisom i ne preostaje nego da se u tome uživa.

Beograđani su školovan svet, ima ih sa najvišim obrazovanjem, čak i akademika, no nađu se i nedovoljno opismenjeni tako da je spektar duginih boja unutar građanskog kulturnog modela sasvim popunjen. To je za grad veoma bitno jer obezbeđuje neophodnu množinu, raznolikost i dinamiku mišljenja, ideja i događanja i postupanje i delanja pa iz toga proizilazi autentični beogradski ambijent, sasvim posebna atmosfera po kojoj se Beograd pamti i prepoznaje.  

Stariji građani koji su iskusili razne gradske prošlosti govore kako je nekada, bez obzira na povremene nevolje, sve bilo mnogo bolje i o tome neprekidno pričaju naslednicima, a mladi iako to nikada nisu ni videli ni doživeli, kažu da je sve to od nekada bilo bez veze i, srećom po grad, gledaju svoja posla na svoj način, mada ponekad u tome i preteraju.  

Svi su oni Beograđani, to je značajna prednost grada kada ih ima sa svih strana, mada su svi zajedno kritični i nepoverljivi prema novotarijama koje im se predlažu ili naturaju odozgo čak i kada su novotarije korisne i olakšavaju svakodnevnicu. Naime, sumnjičavi su prema svemu što nije njihovih ruku i pameti delo ili što im liči na zajedničko gde i u čemu sebe ne mogu dovoljno da prepoznaju, a posebno ako im ta ponuda ili namet stvaraju dodatne obaveze, jer ionako i uvek misle da i ono što uobičajeno tokom dana ispunjavaju je previše.

Javni sektor ili opšti interes bez čijeg poštovanja i ispunjavanja iz toga proizašlih obaveza grad ne bi opstao doživljavaju kao opterećenje i atak na lične slobode. Istovremeno su darežljivi i  spremni da nesebično pomognu ako pojedinac prijavi da ima problem. Beograd ima građane koji se ujedinjuju oko prevazilaženja nevolje i tada bivaju spremni na saradnju, razumevanje, pomoć susedu i mogu privremeno da potisnu lični interes, budu zaista građani ali to traje samo dok se problem ne reši, posle svako utone u svoj duhovni atar a klice egoizma opet niču.

U svakodnevnim, običnim situacijama, ponašaju se drugačije, burno ističu lični stav sa uverenjem da je to jedina moguća istina bez koje će grad propasti. To je sasvim jedinstvena pojava u Beogradu, po tome se prepoznaje ali sleduje i pitanje: kako uopšte opstaju zajedno i kako bilo šta zajednički uspevaju da ostvare? Za to nema dobrog odgovora ali je zato i to jedna od beogradskih prednosti i čarolija koje okupljaju grad i čine ga posebnim.

Beograd odvajkada ima svoje, sasvim autentične pobune građana i na taj način,  kad postoji ozbiljan problem ili kad je neko nerazuman, stvari uređuju zajedno. A dešava se ponekad, taman kad su stvari tako zajednički uređene, da opet svako zauzme svoju busiju i upropasti sve što je postignuto. Te pobune su uglavnom spontane, dovoljno je da se oko problema motiviše nekoliko pojedinaca, broj nije toliko važan, računa se stvorena energija.

Svako individualno doprinosi pobuni, (jedanput je jedan dovezao svoj bager), odnosno, tu je individualno delovanje deo celine, pa je pobuna personalizovana i ima identitet. Svako u masi zadržava svoj lik i može se prepoznati njegov učinak i delo, kao posebno obeležije ukupnog angažmana građana. Međutim, sada su ušle u modu neke grupe koje promovišu svoje stavove tako što se biju oko utakmica, napadaju ambasade ili sperečavaju parade, tvrdeći da time brane zajednički interes, ali pošto prethodno nisu pitani ostali po gradu, takav gest liči na uzurpaciju građanskih sloboda i opredeljenja većine Beograđana.

Beograđani imaju svoj način života, ali ne jedan, zajednički, pre bi se moglo reći da su to različiti modeli, jer svaki Beograđanin ima svoj sopstveni, hermetičan i fokusiran samo na njegov svakodnevni milje, pa onda u sveukupnosti, u skladu i neskladu želja i namera, stvaraju taj ukupan beogradski način opstajanja. I građanske slobode takođe, jer sloboda je kad neko živi po svome, kad je ne uskraćuje sugrađanima i usklađuje se sa njima, ali i kad zajednički podržavaju ili brane javno dobro i to je jednako važno kao i bilo koji lični poriv.

Građanske obaveze u svemu tome se uglavnom preskaču i zaprepaste se, na primer, kad  gradski dužnosnici poseku prelepe, više decenija stare platane na Bulevaru. Onda se jedni okupe, protestvuju i brane drvored, drugi na to ne obraćaju pažnju, ali odmah potom, ovi drugi Beograđani skoro se potuku otimajući se za besplatno deljene malecke sadnice zimzelenog drveća. Moglo bi se reći da takvi događaji kvare sliku o Beograđanima, ali to bi bilo pogrešno jer upravo na takvim scenama i pokusima se vidi da svi oni odrastaju i da nedostaje samo još nekoliko stepenika uz koje treba zakoračiti i onda, kad stignu na odredište neće biti prepreka da se Beograđani zaista upišu  u spisak koji im delegira pravo da se svi nazovu građanima.

Tu se može tražiti odgovor na pitanje, naravno ako neko već hoće time da se bavi i troši vreme na igru pitalice i odgovaralice zašto Beograd bez obzira što se našao na najboljem geografskom mestu u Evropi, na neospornu vrednost urbane matrice, arhitekture ili gradskog pejsaža ne uspeva da do kraja polaže pravo na atribut autentične gradske sredine.

Bez platana pogotovo.

 

 

Atačmenti



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladaxy vladaxy 11:01 28.02.2013

Problem je...

..što neki ljudi žive u gradu (Beogradu) ali u njima živi selo. Pa onda od Beograda prave selendru.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:06 28.02.2013

Re: Problem je...

Problem je...
..što neki ljudi žive u gradu (Beogradu) ali u njima živi selo.

To se u Sloveniji kaže: Marica iz sela, selo nikad iz Marice.

Mada, ako mene pitaš, malograđani su gora pojava od seljaka.
rade.radumilo rade.radumilo 12:38 28.02.2013

Re: Problem je...

malograđani su gora pojava od seljaka.


Molim te da upotrebiš izraz seljober, kako ne bi brkali dotične likove obogaćene određenim karakternim osobinama, sa ljudima čije je primarno zanimanje: samostalni poljoprivredni proizvođač.
Poznajem veliki broj ovih drugih za koje možeš tek po akcentu, ali ni po čemu drugom, da provališ da nisu Beograđani.
Poznajem veliki broj njih koji su rođeni u Beogradu ili nekom gradu, a za koje bi čovek pomislio da su pre neki dan prvi put videli semafor.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:06 28.02.2013

Re: Problem je...

Rade, mislim da se nas dvoje i bez toga razumemo...seljak kao stanje mozga i seljak kao stanovnik sela su, jasno, potpuno različite pojave
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 13:10 28.02.2013

Re: Problem je...

seljak kao stanje mozga i seljak kao stanovnik sela su, jasno, potpuno različite pojave

Jelice, a jel ti misliš da stanovnik sela ima neko posebno stanje mozga ... tako izilazi iz tvog komentara ili ja ništa ne razumem ... <_<
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:15 28.02.2013

Re: Problem je...

Jelice, a jel ti misliš da stanovnik sela ima neko posebno stanje mozga ... tako izilazi iz tvog komentara ili ja ništa ne razumem

Naravno da ne mislim, izgleda sam suviše metforički to napisala...da probam ovako, seljak kao karakterna osobina i seljak kao stanovnik sela su različite pojave. Na kraju krajeva, ako smo bukvalni, onda stanovnik grada i ne može da bude seljak, sem u prenesenom značenju.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 13:17 28.02.2013

Re: Problem je...

Uh, dobro je sad, shvatio sam uprkos ovom vremenu napolju koje ne podržava razumevanje ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:18 28.02.2013

Re: Problem je...

011-495 011-495 13:22 28.02.2013

Re: Problem je...

Jelica Greganović
Jelice, a jel ti misliš da stanovnik sela ima neko posebno stanje mozga ... tako izilazi iz tvog komentara ili ja ništa ne razumem

Naravno da ne mislim, izgleda sam suviše metforički to napisala...da probam ovako, seljak kao karakterna osobina i seljak kao stanovnik sela su različite pojave. Na kraju krajeva, ako smo bukvalni, onda stanovnik grada i ne može da bude seljak, sem u prenesenom značenju.

Politkorektnost je cudo. Bolje odmah da se izvinite i kazete da vas nisu dobro shvatili, izvukli su iz konteksta i td. :) Ovako da ne ispadne da su Jevreji OK ali su Zidovi svetsko zlo - gaf koji je imao jedan penzionisani General u jednoj nama bliskoj ali dalekoj prijateljskoj zemlji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 28.02.2013

Re: Problem je...

Politkorektnost je cudo. Bolje odmah da se izvinite i kazete da vas nisu dobro shvatili, izvukli su iz konteksta i td. :) Ovako da ne ispadne da su Jevreji OK ali su Zidovi svetsko zlo - gaf koji je imao jedan penzionisani General u jednoj nama bliskoj ali dalekoj prijateljskoj zemlji.

Ne vidim razlog za ovakvo poređenje, niti priču o političkoj korektnosti...je l neki problem bolje objasniti na šta si mislio ako te neko dobro ne razume ili pogrešno razume?
rade.radumilo rade.radumilo 13:30 28.02.2013

Re: Problem je...

a jel ti misliš da stanovnik sela ima neko posebno stanje mozga


Ne nego lepo kaže da imaš dve definicije iste reči:
- seljak: osoba koja živi na selu.
- seljak: osoba koja teži od grada napraviti selo.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 13:31 28.02.2013

Re: Problem je...

Izgleda da sam sasvim zeznuo stvar ... kažem vam ... ovo vreme napolju ...
bolid1 bolid1 15:36 28.02.2013

Re: Problem je...

rade.radumilo

da su pre neki dan prvi put videli semafor.


'oces reci, slikaju se pored istog pa salju kuci ko razlgednicu?

Sad ozbiljno, ne kapiram ljude koji dodju i bilo koji grad iz bilo kog manjeg mesta, cak i drugog grada i odbijaju, tvrdoglavo, da prihvate pravila koja vaze u novoj sredini.

Valjda mi je jos gore kad pogeldam komentare na neku vest iz Beograda i onda krene hejt: Beogradjani ovo, Beograd ono, Beogradjani ovakvi i onakvi i grad vam je krs i sve najgore, a deo njih bi sve prodao za sobicu na kraju trocifrene autobuske linije...jbg, ako ti se ne svidja, nemoj dolaziti, al' ako dodjes, nemoj daviti.
rade.radumilo rade.radumilo 15:56 28.02.2013

Re: Problem je...

Sad ozbiljno, ne kapiram ljude koji dodju i bilo koji grad iz bilo kog manjeg mesta, cak i drugog grada i odbijaju, tvrdoglavo, da prihvate pravila koja vaze u novoj sredini.


More šta da radiš s onima što su rođeni ovde, a mentalno žive na "Vrškoj Čuki?" Takvih je mnogo više veruj mi nego onih što dođu u BG i pokušavaju od istog napraviti svoje rodno Mojmilovo.
Mnogo više je i onih što pokušavaju biti veći BeograDžani od samih Beograđana
bolid1 bolid1 16:12 28.02.2013

Re: Problem je...


svoje rodno Mojmilovo.


To je valjda problem nekih prethodnih generacija koje su doticno Mojmilovo predano gajile po kucama, tako i oni, rodjeni u gradu ne mogu da ga se otresu.

BeograDžani


Da izvinu sve fine gospodje i gospodjice, blogokolezinice, ali Dorčolske Gospodže sa mrtvim zivotinjama na ledjima i uvek spremnom zalopojkom na one od nekud su klasa za sebe, meni nedokuciva ali vrlo iritirajuca.

predatortz predatortz 16:41 28.02.2013

Re: Problem je...

ali Dorčolske Gospodže sa mrtvim zivotinjama na ledjima i uvek spremnom zalopojkom na one od nekud su klasa za sebe, meni nedokuciva ali vrlo iritirajuca.


Zahvaljujući pomenutim gospođama, nekoliko puta sam se pitao nisam li se, umesto u Beogradu, obreo u Prinz Eugen Stadt-u.
bolid1 bolid1 17:03 28.02.2013

Re: Problem je...

predatortz

nisam li se, umesto u Beogradu, obreo u Prinz Eugen Stadt-u.


Nisi, nisi...drzimo ih u krugu 2, jos uvek uspesno

Nego, 'bes njih...dok ste jednom cekali nekog kod Konja i onoj guzvi trazili pogledom poznato lice, cunjali po Kalisu, Dunavu, Kosancicu, Dorcolu, Zemunu, a zorom isli praznim Terazijama i Srpskih vladara prema Slaviji dok sunce izlazi...i koji niste, jeste Beogradjani, sta god to znacilo.

Ono sto uporno tvrdim, ko se zorom vracao kuci, a nije se zaljubio u tu tisinu...hebiga...nesto mu je promaklo

predatortz predatortz 17:06 28.02.2013

Re: Problem je...

jeste Beogradjani, sta god to znacilo.


Bem li ga, da l' jesam ili nisam, ali volim ovaj grad.
bolid1 bolid1 17:18 28.02.2013

Re: Problem je...


Bem li ga, da l' jesam ili nisam, ali volim ovaj grad.


O tom' i pricam

Mua, na primer, rodjen u Lj, doso u BG i sad zavrio krug sa Lj...sta sam?

Nego, poteralo me sa muzikom, secate se ove pesme iz 90tih...e, da me potera zdravlje, do njihovih godina pa da samo registrujem ko Bata i Bora iz neke Beogradske 'ladovine

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:52 28.02.2013

Re: Problem je...

Bem li ga, da l' jesam ili nisam, ali volim ovaj grad.

predatortz predatortz 18:46 28.02.2013

Re: Problem je...

Hvala Jelice.
Hansel Hansel 13:41 03.03.2013

Са закашњењем...

Знате шта, некада се и на селу знао ред, и много грађана сам видео у селима, док су ме многи Београђани (и -ђанке) разочарали. А неретко би неке мане с поносом повезали са "урбаношћу".

Није "грађанство" само у спољној уређености и уредности, није у маски -- оно је пре свега у свести о другоме у односу на нас, у ненаношењу штете другима, у немржњи, па онда можда стигнемо и до доброте и љубави.

И још једна белешка -- пре 7-8 година гостовао Љубомир Анђелковић (домаћинов колега по струцем зар не?) у једној радио-емисији и укључи се у једном тренутку нека слушатељка жалећи се на досељенике, како се лакше запошљавају, како су повезани... А Љуба одговори: "Ја бих саветовао Београђанима да мало додају гас, а новајлијама да мало прикоче"...
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 13:32 04.03.2013

Re: Са закашњењем...

Hvala na lepom komentaru ... i tačnom ...
sesili sesili 11:01 28.02.2013

Beeeogradjaani....

Nikada nisam razumela tu potrebu mnogih, da budu Beogradjani! Zašto su stanovnici našeg glavnog grada posebna fela? Toliko pametnih domaćina ima na selu. Sada, poštujem gradske navike, pristojno ponašanje (ako postoji i nije prešlo u bahatost), kulturu koju nosi odrastanje u gradu. Zavidim im što mogu da odu na neka kulturna dešavanja, ili da prizemimo - što imaju tolika sniženja u mnogim prodavnicama. Ali, tu "pripadnost" Beogradu najviše potenciraju oni koji su jednom nogom ostali u selu. Čak ne u provinciji, nekom gradu, nego baš u selu...

Molim te, ko behu Kitajci? Odavno nisam čula taj izraz. Kinezi?
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 11:20 28.02.2013

Re: Beeeogradjaani....

Beeeogradjaani....

Lepo spelovano ... a Kitaj beše pre koju hiljadu godina kad su bili uzorna i napredna civilizacija i kad su donosili svilu i začine u Evropu i od toga ostade samo virtuelni PUT SVILE ... sada donose neku trash robu nekim drugim putevima ...
stopalo stopalo 11:07 28.02.2013

jedan davni dijalog

jedan od mojih profesora je jednom izjavio da su beogradjani samo oni stanovnici koji imaju makar jednog pradedu sahranjenog na nekom od beogradskih grobalja

profesore, onda ste beogradjani samo vi i svetlana velmar jankovic

(nisam ja ucestvovao u dijalogu ali sam istinito preneo)
golubica.bg golubica.bg 16:34 28.02.2013

Re: jedan davni dijalog

stopalo
jedan od mojih profesora je jednom izjavio da su beogradjani samo oni stanovnici koji imaju makar jednog pradedu sahranjenog na nekom od beogradskih grobalja

profesore, onda ste beogradjani samo vi i svetlana velmar jankovic

(nisam ja ucestvovao u dijalogu ali sam istinito preneo)


Eh, pa onda sam ja čista Beograđanka (to što su mi i deda i otac sticajem okolnosti otišli natrag na selo, pa deda veći deo života nije imao struju u kući, a otac je pešačio 12km do škole po hercegovačkom kršu nema veze)

Ali rođena sam u Beogradu, te se osećam kao BeograDŽanka, kakva god definicija bila
011-495 011-495 11:20 28.02.2013

Da ne pise Beograd...

....bilo bi isto kao u Njujorku ili Londonu ili Moskvi.
looping looping 11:50 28.02.2013

1

zašto Beograd bez obzira što se našao na najboljem geografskom mestu u Evropi, na neospornu vrednost urbane matrice, arhitekture ili gradskog pejsaža ne uspeva da do kraja polaže pravo na atribut autentične gradske sredine.

Jednostavno, zato sto bez jakog, razvijenog sela ne moze da postoji grad kao takav, vec najvece selo od svih.

A neko je pogresno mislio, da cemo ako razvijemo sela biti manje kulturni.
Dr M Dr M 12:26 28.02.2013

BG


"posebno naglašavaju da su rođeni u Beogradu ili ako to nisu kažu koje godine su došli ili doneti ovde..."

Beogradjaninom se ne postaje rodjenjem nego vaspitanjem.

I ne dokazuje se ličnom kartom nego ponašanjem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:27 28.02.2013

Re: BG

Slažem se, doktore
Dr M Dr M 12:31 28.02.2013

Re: BG



Nisam ni sumnjao..
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 12:35 28.02.2013

Re: BG

Slažem se, doktore

Slažem se i ja mada eto, neki dan jedan komšija čiji je deda rođen u Bgdu pa i on se tu zatekao već koju deceniju pita: - Komšija treba da idem na Makiš nekim poslom, a gde je to ? ...
rade.radumilo rade.radumilo 13:15 28.02.2013

Re: BG

Komšija treba da idem na Makiš nekim poslom, a gde je to ?


Što se toga tiče, većina Beograđana (me included) su turisti u rođenom gradu. Jednostavno, živiš u nekom kraju i eventualno radiš u nekom drugom, po potrebi ideš u centar i to je otprilike to.
Saznao sam gde je tačno Kanarevo Brdo kada sam prvi put ja trebao da vozim do Borske ulice pre nekoliko meseci iako sam x puta prošao tuda, ali se tada nalazilo između tačaka A i B na mom putu, tako da nisam obraćao pažnju na to.
Jukie Jukie 16:04 28.02.2013

Re: BG

rade.radumilo
Komšija treba da idem na Makiš nekim poslom, a gde je to ?Što se toga tiče, većina Beograđana (me included) su turisti u rođenom gradu. Jednostavno, živiš u nekom kraju i eventualno radiš u nekom drugom, po potrebi ideš u centar i to je otprilike to.Saznao sam gde je tačno Kanarevo Brdo kada sam prvi put ja trebao da vozim do Borske ulice pre nekoliko meseci iako sam x puta prošao tuda, ali se tada nalazilo između tačaka A i B na mom putu, tako da nisam obraćao pažnju na to.

Tako se neka koleginica iz Niša čudila na prvoj godini studija što ja ne znam gde su Kotež i Senjak kad živim u Beogradu (stajali smo na autobuskoj stanici kada je prošao autobus Kotež-Senjak). Ni dan-danas nikad nisam bio na nekom od tih mesta... Nemam šta da radim tamo.

Ni Košutnjak mi nije blizu, tj. bio bi da sam ptica i mogu da letim u pravoj liniji, ali da putujem satima i menjam prevoz da bih došao do iste takve šume kakvu imam na pet minuta od kuće nisam nikad osetio potrebu (kada smo jednom napravili one herbarijume koje smo tamo skupljali).

Ada Ciganlija nije loše mesto, sada češće tamo idem kada sam uspeo da pronađem prečicu tj. ustanovim da ne moram da idem skroz do centra da čekam autobus koji ide do Ade. Ali prvi put sam tamo išao kada je trebalo neku decu da vodimo na neku manifestaciju
ivana23 ivana23 16:04 28.02.2013

Re: BG

Đorđe Bobić
Slažem se i ja mada eto, neki dan jedan komšija čiji je deda rođen u Bgdu pa i on se tu zatekao već koju deceniju pita: - Komšija treba da idem na Makiš nekim poslom, a gde je to ? ...


Prvo da kazem - jaoooo!

- Pre izvesnog vremena napisali ste da je Staklenac sagradjen pedesetih godina proslog veka?! Godina izgradnje je 1989.

- Pred Novu godinu, cudili ste se zasto se odrzava Novogodisnji 'vasar' na Trgu, neznajuci da je to praksa i u drugim gradovima Evrope.

Tako da je pitanje gde se nalazi Makis, potpuno minorno.
Izvinite na mozda neprijatnom podsecanju.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 16:17 28.02.2013

Re: BG

Izvinite na mozda neprijatnom podsecanju.

Uopšte nije neprijatno, omašku sa godinom izgradnje Staklenca sam načinio i biću zbog toga kažnjen ali ako bi pročitali tekst pažljivije videli bi da to nije tako važno, govorio sam o tome da ne može u centru centra grada tako što neprilično opstati a Nvg vašar se naravno održava kojekuda po svetu u centrima gradova i voleo bih da to bude i u BGDu ali ne sa primitivnim i skaradnim nakazama od drvenih kiosaka, pa je to bila neka kritika prezentiranog stanja koje su nazvane arhitekturom sa predznakom nacionalnog stila i ja sam, ako dozvolite, to kritikovao ... stvarno je grozno izgledalo ...
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 12:42 28.02.2013

Ajnštajn ...

Neoborivi dokaz da je teorija relativiteta tačna je scena iz Kruševca od pre mnogo godina kada sam tamo projektovao AS centar pa uveče sedim u kafani sa lokalcima i kažem da je moj tata rođen tu, u Kruševcu a oni me tapšu po ramenu, naručuju novu turu i kažu: - e, pa ti si naš ...
zoja444 zoja444 13:05 28.02.2013

...

zar su Vama Beogradjani kucni ljubimci?
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 13:12 28.02.2013

Re: ...

Zoja, ja ih toliko volim i mazim i pazim ... a oni drugi neprekidno hoće da ih dresiraju, srećom ne uspevaju baš ! ...
benevolent benevolent 16:41 28.02.2013

pravi Beograđani

Oni koji ne voledu pišače po parku, šestu ličku, i svakog ko je pre 5 minuta došao, makar kao gost, poznati su kao lokal patriote,m ali podvodnog Novog Sada kako ih je i opisao, njima nikada zadovoljni sugrađanin Aleksandar Tišma.
Što se tiče Beograđana, to nisu samo oni koji sebe zovu Beogradžani, a sa tim se itekako diče, pa i pominju generacije predaka po grobljima. Beogradjani žive u tom gradu, radjaju se, doseljavaju, školuju, rade, ako imaju gde, podižu decu i unuke i dočekuju novopridošlice Beogradžane, pa se trude se da tolerancijom preobrate te Beogradžane u Beogradjane.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 17:13 28.02.2013

Re: pravi Beograđani

To je jedno lepo viđenje pa se čita sa zadovoljstvom ... ali ima još nešto, nekada, kaže istorija neka plemena nisu dozvoljavala da se momci žene curama iz drugih plemena da bi očuvali svoje na svome i onda je bilo genetsko posrnuće i slabljenje i rešili su da povremeno dozvole ženidbu sa izabranim devojkama iz drugih mesta i vrsta ne bi li obnovili tu posrnulu genetiku i opet bili kao pre ...
bolid1 bolid1 01:25 01.03.2013

Re: pravi Beograđani

Đorđe Bobić
To je jedno lepo viđenje pa se čita sa zadovoljstvom ... ali ima još nešto, nekada, kaže istorija neka plemena nisu dozvoljavala da se momci žene curama iz drugih plemena


Kaze jedna cura sto je znam, sve je to lepo ALI momka i kulen, samo iz svog sela
milojep milojep 01:06 01.03.2013

011

Zanimljiv teks pisan Kaporovim stilom .Po mome mišljenju mnogo efektnije bi bilo da su rečenice nešto kraće.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana