Gost autor| Religija| Satira

Konstantinov osmeh

Jelica Greganović RSS / 01.03.2013. u 11:05

555162_437079679704016_1748078784_n.jpg

Možda je vladika zaboravio, ali Svevišnji očito nije, Konstantin Veliki je do poslednjeg daha bio paganin. Krstili su ga tek na samrtnoj postelji.

U to ime, odlična priča blog kolege, Dragana Jakovljevića, koja zaslužuje da bude na naslovnoj strani:

 

 Великодостојник је најпре, сметнувши с ума да Свевишњи често уме да дела потпуно супротно од наших очекивања, обећао да ће на Константинов рођендан отићи у нишко породилиште и бебу која се прва роди, даровати златом. Ако родитељи тако буду желели, даће му и императорово име. Није, дакле, било никакве дилеме да ће прворођена беба бити мушко, што је јавност навело на сумњу да се владика о полу детета претходно добро информисао коднадлежних.

Међутим, вест из породилишта променила је планирани сценарио, јер је најбржа била девојчица. Пошто је неколико пута мљацнуо устима и с муком прогутао кнедлу, владика је одлучио да не дозволи да га ова немила вест обесхрабри у остварењу наума. Како дан има двадесет четири часа, проценио је да ће најупутније бити ако у међувремену обави неке текуће послове, а за то време ће, ваљда, пристићи и мали Константин.

 

Сати су пролазили и владика је већ посвршавао све обавезе које је тога дана имао. И баш кад му се учинило да је сакупио довољно куражи да упита има ли вести из породилишта, јавише му даствар већ постаје озбиљна. Роде су се опет мало поиграле и у Ниш спустиле још једну девојчицу.

- Аман! – рече преосвећени и прекорно погледа у небо.

Златници које је од јутра чврсто држао стегнуте у шаци, почеше да звецкају, што запослени у епархији протумачише као лош знак.

- Децо, већ се смркава. Време нам измиче, па морамо бити спремни за план Б! – рече одлучно епископ. – Сачекајмо још један сат, па ако нам до тада молитве остану неуслишене, мењамо стратегију. Океј?

- Океј! – повикаше у глас дворани, а и шта би друго.

Ипак, испоставило се да за промену страгегије нема потребе, јер су се роде узеле упамет, па су у новом налету на град, у нишко породилиште убрзо спустиле и једног јунака, будућег српског Константина Великог!

- Дивно! – одушевљено узвикну владика, протрља најсјајнији дукат и упита сараднике:

- А како се зове срећна мајка?

- Извините преосвећени, али зове се... Беј Ванг... или тако нешто – рече бојажљиво владикина куварица. Баш она је, каквог ли пеха, случајно примила вест из породилишта.

- Значи... Кинез? – упита усплахирено владика.

Куварица слеже раменима и оде, обореног погледа.

Преосвећени је ошину погледом и хтеде нешто да каже, али остаде нем. Уместо тога, прошапута себи у браду како му се „ови из цивилног сектора често врзмају око прозора, па је боље да не...”

Налакћен на сто, немоћно се пожали дворанима да се „ово није могло предвидети” и признаде да за такав след догађаја нема резервни сценарио.

- А, колико сте дуката спремили, преосвећени? – упита писар Мита.

- Не знам ни сам Мито, дете. Ево их овде у џепу... Заграбио сам мало више, да се нађе.

- Е, па, преосвећени... Ја бих све то на равне части – рече Мита, али је као одговор добио владикин срдити поглед.

У то, задихана и насмејана, дотрча куварица.

- Преосвећени, спасени смо! Породила се Нишлијка Каранфила, Бог нас је погледао! Имамо српског Константина Великог! – узвикну и прекрсти се неколико пута.

Владика је погледа равнодушно.

- Па? Шта ће нам сад?

- Зашто, преосвећени? Па, план је успео, имамо наше, мушко дете. Нашег Константина!

Куварица, за сваки случај, није скидала осмех с лица, иако јој се владикина гримаса ни мало није допадала.

Он изненада поче нервозно да лупка прстима по столу и рече јој да је боље да се сама оде, да не би морао да наређује писару Мити да је удаљи.

- Како, црна Радо, зашто? – викао је за куварицом, док је одлазила. - Видиш ли да смо окружени све самим НВО субјектима, заштитницима свачега, алијансама, савезима, а о жутој штампи да и не говорим. Како да објасним да женско не може да буде српски Константин Велики, нити то приличи беби госпође Беј Ванг, којој иначе свака част... Знаш ваљда да су равнорпавност полова и раса услов за улазак у Европску унију? Мани ме се, жено, молим те.

Наредних неколико минута у двору је владала мртва тишина. Владика је, и даље налакћен на сто и потпуно блед, немо гледао у једну тачку, док га је Мита све време посматрао из прикрајка, спреман да позове помоћ, ако затреба.  

Куварица Рада се више није усуђивала да лично доноси вести, већ је из предворја викнула како су из породилишта јавили да је тамо настала жестока свађа око тога ко је заслужио владикин дукат – девојчице које су прве дошле на свет тога дана, мали Кинез као први рођени дечак или Каранфилин малиша, као прва српска мушка беба.

- Преосвећени, звали су и из неке жуте штампе. Кажу да спремају чланак о вама... Извините што се мешам, али ми се чини да ће га и завршити док ви будете оклевали с тим дукатима.

Чувши то, владика скочи, још једном брзо преброја дукате и, хватајући се за штап, нареди Мити да вози право у породилиште.

Кроз непун сат, на интернету се појавила вест да је Његово преосвештенство даровало четворо деце по једним дукатом и да се извињавао мајкама што није успео раније да стигне:

- Хтедох, али ето, неки гости навалили...

Пошто је мајка српског дечака остала неумољива у жељи да јој се син зове Вук, а Кинескиња спомиљала неко тешко разумљиво, тросложно име, идеја о српском Константину Великом не само да истог тренутка ишчезе, него постаде и забрањена тема.

Ипак, ехо је још увек био довољно гласан. При повратку у двор, до Митиног уха се, са задњег седишта владикиног аутомобила, кроз дубоки уздах искрао полушапат:

- И та вражја штампа! Надам се само да Мао Це Тунг... хоћу рећи онај њихов, како ли се већ зове... то не чита. Пу, пу... 'Ајде Мито вози, не метиљави!

 

 

 



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:13 01.03.2013

Sladak ovaj Li

Čitao tekst, slatko se ismejao...

PS

Ja, naivan, mislio da samo Pahomije više voli mušku decu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:15 01.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

I ja sam se slatko nasmejala juče...zbog poradi toga sam zaključila da ovo treba da je na naslovnoj strani, grehota da ovaj blog ne vidi više ljudi...malo sam naslov promenila, ali Jakovljević valjda zameriti neće
horheakimov horheakimov 15:40 01.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:54 01.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

presladak
milivoje_bg milivoje_bg 20:31 02.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

Jelica Greganović
I ja sam se slatko nasmejala juče...zbog poradi toga sam zaključila da ovo treba da je na naslovnoj strani, grehota da ovaj blog ne vidi više ljudi...malo sam naslov promenila, ali Jakovljević valjda zameriti neće

Каква је ово будалаштина од текста ?

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:53 02.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

Каква је ово будалаштина од текста ?

Moj citat je budalaština? Bi li objasnio svoju uvredljivu ocenu ili očekuješ da ja objasnim šta ti misliš?
8c_competizione 8c_competizione 11:21 03.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

Moj citat je budalaština? Bi li objasnio svoju uvredljivu ocenu ili očekuješ da ja objasnim šta ti misliš?


Jeco ne ocekuj previse, jos jedan iz SPC glasnogovornickog tabora!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:43 03.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

Jeco ne ocekuj previse, jos jedan iz SPC glasnogovornickog tabora!

Ma, ne očekujem valjda previše ako očekujem elementarnu pristojnost...nevređanje za početak.
8c_competizione 8c_competizione 15:46 03.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

elementarnu pristojnost


davno zaboravljena vrlina u vecine nas srbalja
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:50 03.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

davno zaboravljena vrlina u vecine nas srbalja

Da se ponovim...nema Srbija tapiju na glupost. Na žalost. Ili na sreću.
milivoje_bg milivoje_bg 21:17 03.03.2013

Re: Sladak ovaj Li

Jelica Greganović
Jeco ne ocekuj previse, jos jedan iz SPC glasnogovornickog tabora!

Ma, ne očekujem valjda previše ako očekujem elementarnu pristojnost...nevređanje za početak.

Нисам вређао тебе !
Иначе, волим кратке форме - тако сам, једном речју, изнео своје мишљење и квалификовао урадак.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 11:19 01.03.2013

Vrag odneo šalu

Da, vrag je odneo šalu umešavši se u bogobojažljive poslove spca i ako je moguće treba pokrenuti akciju za najbolji vic godine ... ovo je prvi predlog i mislim da do kraja ovog leta boljeg neće biti ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:23 01.03.2013

Re: Vrag odneo šalu

Nema tu đavola, biće da su se paganski bogovi koji duže rode poigrali sa maštovitim popom
predatortz predatortz 11:25 01.03.2013

Re: Vrag odneo šalu

Jelica Greganović
Nema tu đavola, biće da su se paganski bogovi koji duže rode poigrali sa maštovitim popom


Nije, nije...

Bog se dragi na Srbe razljuti
za njihova smrtna sagrešenja...
Dr M Dr M 11:21 01.03.2013

Pop raspikuća


Gos`n popa je mogao da uštedi tri dukata da je onom prvompamuškom dao ime

Kon-Stan-Tin.

Za ta tri dukata je mogao da kupi gorivo za džip..
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:26 01.03.2013

Re: Pop raspikuća

Ih, šta su tri dukata za popa...a za to vreme ova fb grupa skuplja novac za lečenje sveštenika http://www.facebook.com/groups/wikileaks.rs/


"Sveštenik Vladimir Živković iz Bečmena ima 33 godine, otac je troje dece.

Oboleo je od Akutne Mijelidne Leukemije, potrebno je lečenje kombinovanom hemioterapijom - oko tri nedelje kliničkog lečenja.

Za odlazak i lečenje potrebno je prikupiti 20.000,00 e - za prvi deo, hemioterapiju, dok za transplantaciju potrebuje 130.000,00 e.

Eparhija sremska pokrenula je akciju prikupljanja sredstava.

Ovlašćena osoba od Episkopa sremskog Gospodina Vasilija za prikupljanje sredstava je paroh rumski jerej Sreten Lazarević..."
janeznam janeznam 11:43 01.03.2013

Re: Pop raspikuća

Za ta tri dukata je mogao da kupi gorivo za džip


kad smo vec kod prevoznog sredstva , stigao mi jutros mail od moje kume. vic nas svagdasnji.
Papa moli svog vozača:
- Molim te, pusti me da bar jednom sednem za volan!
- Ne smem, znate da Vaša Svetost ne sme upravljati automobilom!
- Znam, znam, ali molim te, samo jednom!
Vozač nerado, ali popušta, i papa seda za volan, vozač pozadi. Papa započinje jurnjavu po gradu, ali ga uskoro zaustavlja policija. Policajac prilazi kolima, a papa spušta prozor. Kada ga ugleda, policajac bez reči se vraća svojim kolima i zove nadređenog:
- Komandiru, zaustavio sam nekog jako važnog!
- Koga? Predsednika opštine?
- Ne, važnijeg!
- Ministra? Još bolje! Kažnjavaj odmah!
- Ne, još važnijeg!
- Onda predsednika države?
- Ne, ne!
- Pa koga bre onda?
- Boga!
- Kako Boga?? Otkud znaš?
- Pa šofer mu je papa!
hajkula1 hajkula1 11:48 01.03.2013

Re: Pop raspikuća

To je ono što pričam, neki besne, rasipaju a mnogi nemaju, dele sudbinu kao većina u Srbiji.
Dr M Dr M 13:29 01.03.2013

Re: Pop raspikuća

- Pa šofer mu je papa!

Jadan, ostao bez posla, mora da zaradi za život..
janeznam janeznam 13:45 01.03.2013

Re: Pop raspikuća


Jadan, ostao bez posla, mora da zaradi za život..


escherichije_colic escherichije_colic 11:43 01.03.2013

fail

Čemu uopšte taj hajp oko Konstantina? I zar nikome nije palo na pamet da se može dogoditi ovakav scenario? Zar ne bi bilo lakše da su ćutali i osluškivali, pa ako prvorođenče bude odgovarajućih karakteristika, da se pojave sa zlatnikom? U svakom slučaju, morali su ili objaviti da daruju svako novorođenče tog dana ili dati taj dukat devojčici, kad su već najavili darivanje. Neverovatno marketinški neozbiljno odrađeno. Mada, to donekle potvrđuje njihovu veru u Boga, jer su izgleda bili čvrsto uvereni da će Bog poslati malenog muškog srpskog Konstantina, i to je lepo na neki način.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:53 01.03.2013

Re: fail

Mada, to donekle potvrđuje njihovu veru u Boga, jer su izgleda bili čvrsto uvereni da će Bog poslati malenog muškog srpskog Konstantina, i to je lepo na neki način.

Lepo? Ja bih pre rekla da su zaboravili na devojčice...i na dečake koji ne odgovaraju onome što su oni smislili.
escherichije_colic escherichije_colic 12:37 01.03.2013

Re: fail

Jelica Greganović
Mada, to donekle potvrđuje njihovu veru u Boga, jer su izgleda bili čvrsto uvereni da će Bog poslati malenog muškog srpskog Konstantina, i to je lepo na neki način.

Lepo? Ja bih pre rekla da su zaboravili na devojčice...i na dečake koji ne odgovaraju onome što su oni smislili.


Mislim lepo je to što veruju u Boga, rade ono što im je u opisu radnog mesta

Naravno da nisam mislio kako su polna i etnička diskriminacija nešto lepo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:05 01.03.2013

Re: fail

Mislim lepo je to što veruju u Boga, rade ono što im je u opisu radnog mesta

Naravno da nisam mislio kako su polna i etnička diskriminacija nešto lepo.

Da...jedino su, kao što rekoh, zaboravili da Konstantin nije verovao u njihovog boga
gedza.73 gedza.73 15:52 01.03.2013

Re: fail

Ja bih pre rekla da su zaboravili na devojčice


Pitam se da li vladika ima majku?

Editovan deo komentara.
Kako sad da nazovem coveka kome je bitno da li novorodjena beba devojcica ili decko i koje je boje?
A da ne bude 'govor mrznje'?

'Barabe' i 'skotove' cu da obrisem.
Sad dal' je vladika il' desetar, ja im se u titule ne mesam.
Al' se tako lepo takvi ljudi uklapaju u te obrisane kategorije da ja prikladnije reci ne mogu da pronadjem.




Volim sto i Bog ima smisla za salu.


A deca nek' su ziva i zdrava.
zilikaka zilikaka 16:42 01.03.2013

Re: fail

Volim sto i Bog ima smisla za salu.

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:57 01.03.2013

Re: fail

Tako je to, zemljače, kad praviš račun bez krčmara, pa te dođe skuplja dara nego mera
8c_competizione 8c_competizione 11:29 03.03.2013

Re: fail

Mislim lepo je to što veruju u Boga, rade ono što im je u opisu radnog mesta


prezentuju pastvi da rade za njega, u stvari rade samo za dzipove, velelepne dvorove i ostala ovozemaljska pomaganija!
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 11:47 01.03.2013

A posle deljenja dukata ...

Ipak ne bih isključio Đavolka iz događaja ... ko bi se inače setio dovoljno pakosne stvari ... posle, šta će kud će ... pop plaća piće ...

hajkula1 hajkula1 11:50 01.03.2013

Mene li oči varaju

ili nedostaju neki postovi? Onaj tvoj i moj kojim sam te kvotirala čerez uticaja više sile?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:54 01.03.2013

Re: Mene li oči varaju

ili nedostaju neki postovi? Onaj tvoj i moj kojim sam te kvotirala čerez uticaja više sile?

Postovi? Verovatno misliš na komentare...mislim da si se zbunila i pobrkala komentare ovde i komentare na blogu kod Dragana Jakovljevića, matičnom.
Nisam ništa ni pipnula...
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 11:59 01.03.2013

Re: Mene li oči varaju

Nisam ništa ni pipnula.


Da, da, lepo ja govorim o đavolku i njegovom umešavanju ... budi oprezna ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:01 01.03.2013

Re: Mene li oči varaju

Ma jok, Đorđe, pogledala sam u međuvremenu, hajkula je samo pomešala komentare ovde i kod Dragana na blogu...eno ih tamo ti komentari za koje me je pitala.
hajkula1 hajkula1 12:13 01.03.2013

Re: Mene li oči varaju

Jelica Greganović
ili nedostaju neki postovi? Onaj tvoj i moj kojim sam te kvotirala čerez uticaja više sile?

Postovi? Verovatno misliš na komentare...mislim da si se zbunila i pobrkala komentare ovde i komentare na blogu kod Dragana Jakovljevića, matičnom.
Nisam ništa ni pipnula...


U pravu si. Pomešala.
bladerunner92 bladerunner92 12:06 01.03.2013

Jos

se smejem

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:35 01.03.2013

Re: Jos

8c_competizione 8c_competizione 14:29 03.03.2013

Re: Jos

cuj Jeco, nije da nema



nego nisu svi "nasi" culi
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 12:07 01.03.2013

Hvala Jelice!

Draga zemljakinjo, hvala na ovom protežiranju gosta-autora. Drago mi je da ti se svidela pričica. Mene su iz neobjasnjivih razloga nedavno iz VIP društva prebacili u "obične" blogere. Verovatno nekome nisam bio "po volji", ali meni ta okolnost uopšte ne smeta. Ko hoće, nalazi me i tamo
predatortz predatortz 12:13 01.03.2013

Re: Hvala Jelice!

Mene su iz neobjasnjivih razloga nedavno iz VIP društva prebacili u "obične" blogere. Verovatno nekome nisam bio "po volji", ali meni ta okolnost uopšte ne smeta.


Pa, jebi ga, kad si se u par navrata drznuo da pišeš o tome kako neofašizma ima i u EU. A, svima je dobro poznato da ga ima samo u Srbiji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:14 01.03.2013

Re: Hvala Jelice!

Vidi, nisam upućena u te radnje, al me je tvoja priča tako slatko nasmejala, da nisam mogla da odolim da je ne okačim ovde da je vidljivija...mada te ja i tamo napipam
razmisljam razmisljam 17:37 01.03.2013

Re: Hvala Jelice!

Jelica Greganović
... al me je tvoja priča tako slatko nasmejala...


Прича је забавна, неоспорно. Смешна.
И Драгану свака част што се начина на који ју презентовао тиче.

Али, када прочиташ вест ( линкчић ), постаје, пааа... бљутаво.
Некако ( тешко до никако ) прежваћеш чињеницу да се очекивао дечак - Србин. Али, да владика осионо изблагосиља сву у породилишту затечену децу!!!???
Мислим, питао ли је ко претходно мајке?
Ја бих лично била бесна да ми се тако нешто догодило.
Ко има право да претпостави да је тако штогод чинити сасвим у реду и пожељно и допустиво тек тако, зато што се некоме учинило да тако треба ( Вероватно стога да се забашури сва претходна ујдурма и заврзлама. )?

Речи немам.

И још наметати родитељима ( Макар и увијено, у форми добронамерног предлога. ) име за дете?



Jelica Greganović Jelica Greganović 17:45 01.03.2013

Re: Hvala Jelice!

razmisljam, potpuno se slažem sa tobom...gledam onu fotku majke i popa, i sve nešto mislim ko li ga je pustio u porodilište?..očevi unutra ne mogu, kao higijene radi, a pop u mantiji kojom ceo dan briše patos i ulice je mogao...
Ja da sam posle porođaja popa pored kreveta videla, zapravo bilo kog sveštenika, al obaška crno uniformisanog, lepo bih se smrzla...
8c_competizione 8c_competizione 11:33 03.03.2013

Re: Hvala Jelice!

Ко има право да претпостави да је тако штогод чинити сасвим у реду и пожељно и допустиво тек тако, зато што се некоме учинило да тако треба ( Вероватно стога да се забашури сва претходна ујдурма и заврзлама. )?


opet vi nevernici gurate nos u crkvena posla!

eh da su samo ugurali noseve u porodilista, vec i u skole, vojsku ...

to sve treba isterati odatle sto pre!

ko oce verom da se bavi, lepo u crkvu/dzamiju/hram/na Bogosoviju/teoloske studije/.... a ostale ostavite bre na miru!

ta 21. vek je!
mala.plava mala.plava 12:58 01.03.2013

Kakva prica

Ceo film da se napravi,boktemzo

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:06 01.03.2013

Re: Kakva prica

Ceo film da se napravi,boktemzo

Taman za godinu edikta
mlekac mlekac 13:17 01.03.2013

Ko mu kriv

Kad ne zna istoriju - a lepo je mogao da si izvuce i da nazove devojcicu Jelena!
mala.plava mala.plava 13:26 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

mlekac
Kad ne zna istoriju - a lepo je mogao da si izvuce i da nazove devojcicu Jelena!



e pa sad...ne moze svaka da se zove Jelena

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:28 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

Kad ne zna istoriju - a lepo je mogao da si izvuce i da nazove devojcicu Jelena

Mogao je...da mu nije vera žene na ivicu izgurala.
golubica.bg golubica.bg 13:30 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

Pa pročitah negde da i jeste ubedio roditelje jedne od devojčica da joj daju ime Jelena. A što bih volela da je majka ovog "odgovarajućeg" dečaka bila neka ateistkinja ili generalno osoba kojoj se crkva dovoljno gadi da mizoginog licemera izbaci iz sobe naglavačke, kao što je i zaslužio!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:34 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

Baš bi me zanimalo da znam kako je prošao higijenske pretpostavke koje, ako se ne varam još uvek, sprečavaju očeve da odmah uđu kod porodilja...
mlekac mlekac 13:35 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

golubica.bg
Pa pročitah negde da i jeste ubedio roditelje jedne od devojčica da joj daju ime Jelena. A što bih volela da je majka ovog "odgovarajućeg" dečaka bila neka ateistkinja ili generalno osoba kojoj se crkva dovoljno gadi da mizoginog licemera izbaci iz sobe naglavačke, kao što je i zaslužio!


Ne znam, ali ako se majka zove Karanfila, mozda ni taj nije bio dovoljno "odgovarajuci".
predatortz predatortz 13:35 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

. A što bih volela da je majka ovog "odgovarajućeg" dečaka bila neka ateistkinja ili generalno osoba kojoj se crkva dovoljno gadi da mizoginog licemera izbaci iz sobe naglavačke, kao što je i zaslužio!


Ne znam koji su je razlozi motivisali, ali negde pročitah da je majka ostala uporna u nastojanju da svog sina nazove Vuk.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:37 01.03.2013

Re: Ko mu kriv


Ne znam koji su je razlozi motivisali, ali negde pročitah da je majka ostala uporna u nastojanju da svog sina nazove Vuk.

Ja je potpuno razumem i u tome podržavam
golubica.bg golubica.bg 13:41 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

mlekac
Ne znam, ali ako se majka zove Karanfila, mozda ni taj nije bio dovoljno "odgovarajuci".


Ako je tako, da znaš da mi je milo em drago što se situacija baš tako namestila! Neki moraju na nauče na teži način da su sve to (naša) deca, bez obzira na boju kože, etničku pripadnost ili veroispovest.

predatortz
Ne znam koji su je razlozi motivisali, ali negde pročitah da je majka ostala uporna u nastojanju da svog sina nazove Vuk.


E neka je. Mislim da meni neko onako dođe u sobu odmah nakon porođaja i još da sebi za pravo da "savetuje" kako da nazovem svoje dete, smatrala bih to vrhunskim bezobrazlukom!
Jukie Jukie 18:05 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

mlekac

Ne znam, ali ako se majka zove Karanfila, mozda ni taj nije bio dovoljno "odgovarajuci". Ako je tako, da znaš da mi je milo em drago što se situacija baš tako namestila! Neki moraju na nauče na teži način da su sve to (naša) deca, bez obzira na boju kože, etničku pripadnost ili veroispovest.
!

Da li ovo znači da se u gradu veličine Niša (i verovatno okoline) dnevno rađaju ukupno četiri deteta?
365*4=730*2=1460 dece godišnje
Hansel Hansel 19:38 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

365*4=730*2=1460 dece godišnje

A šta ti je ovo "puta 2"?
Jukie Jukie 22:51 01.03.2013

Re: Ko mu kriv

Hansel
365*4=730*2=1460 dece godišnjeA šta ti je ovo "puta 2"?

Da se ne bih zeznuo pri množenju sa 4, množio sam sa 2 i onda opet sa 2
Kazezoze Kazezoze 21:17 02.03.2013

Re: Ko mu kriv

Jukie
Hansel
365*4=730*2=1460 dece godišnjeA šta ti je ovo "puta 2"?

Da se ne bih zeznuo pri množenju sa 4, množio sam sa 2 i onda opet sa 2

8c_competizione 8c_competizione 11:35 03.03.2013

Re: Ko mu kriv

Ne znam, ali ako se majka zove Karanfila, mozda ni taj nije bio dovoljno "odgovarajuci".


slutis da je dete Romsko?

djavo je bas zakuvao kashu tom "jadnom" vladiki!
mg.beeograd mg.beeograd 14:25 01.03.2013

Krkobabić

Pitali Krkobabića šta misli o Papi i zašto je podneo ostavku.

Krkobabićev odgovor: Ova omladina ništa neće da radi.
benevolent benevolent 14:39 01.03.2013

Јован крко` бабу...

...па је можда и директни предак на Константина, да не викам да је татко на њег`. Број 1 је тада носио пионирску мараму. Додуше, после је мерак имо` и на Зоне Замфирско, ал` не бива...
bolid1 bolid1 15:20 01.03.2013

Re: Јован крко` бабу...

benevolent
Број 1 је тада носио пионирску мараму.


docsumann docsumann 17:49 01.03.2013

konstaNtacije nacije






8c_competizione 8c_competizione 20:33 01.03.2013

crna Jeco ....

... vidim da ces i ti na tept kod bezObrazovaca i ostalih klerofasista.

cuj Crkvu da prozivas?

sit se nasmejah tekstu!

ko da sam Nusica citao!
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:50 01.03.2013

Re: crna Jeco ....

crna Jeco ....
... vidim da ces i ti na tept kod bezObrazovaca i ostalih klerofasista.

cuj Crkvu da prozivas?

sit se nasmejah tekstu!

ko da sam Nusica citao!


Nisam ja, nisam ja! To sve Dragan, majkemi!
Ja baš obožavam i religiju i popove i sve te priče...ko koprivnjaču i zanoktice...
8c_competizione 8c_competizione 10:21 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

ljudska glupost je neogranicena, bila ona zemaljska ili nebeska
savamala savamala 10:25 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

ljudska glupost je neogranicena, bila ona zemaljska ili nebeska



Готово сваки твој пост је доказ више. Одакле само црпиш ту неограничену инспирацију.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:11 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

ljudska glupost je neogranicena

Rekao Ajnštajn, ako se ne varam. A ne varam se.
8c_competizione 8c_competizione 19:16 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

Одакле само црпиш ту неограничену инспирацију


ovaj dogadjaj (jos jedan u nizu) ti jasno stavlja do znanja odakle crpim inspiraciju za komentare!
8c_competizione 8c_competizione 19:19 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

Rekao Ajnštajn, ako se ne varam. A ne varam se.


ma znam Jeco, nisam udario tu u Copyrights. Samo upotrebio u cini-mi-se-zgodnom trenutku!

i dodao "bila ona zemaljska ili nebeska", cisto da potkacim Savamalca malko

e sada sto se on nemere sloziti samnom, a ni ja sa njim, to je vec druga prica!
not2old2rock not2old2rock 19:25 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

Jelica Greganović
ljudska glupost je neogranicena

Rekao Ajnštajn, ako se ne varam. A ne varam se.



Jeste Ajnstajn rekao "Beskonacni su kosmos i ljudska glupost, samo za kosmos nema dokaza", i prava je steta sto nista nije napisao za iracionalnu mrznju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:01 02.03.2013

Re: crna Jeco ....

ma znam Jeco, nisam udario tu u Copyrights. Samo upotrebio u cini-mi-se-zgodnom trenutku!

Ma, nisi Samo kad neko kaže kako je glupost bez granica, ja se setim Ajnšajna, koji je doduše rekao, parafraziram, da glupost i svemir nemaju granica, mada za svemir nije baš siguran
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:10 03.03.2013

Re: crna Jeco ....

Jelica Greganović


Ja baš obožavam i religiju i popove i sve te priče...ko koprivnjaču i zanoktice...


bilo bi interesantnije da si okej sa religijom a imaš problem samo sa popovima - ovako je samo strastveno nipodaštavanje prve kroz potonje. religija je deo demokratski uređenih društava, whether we like it or not.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:06 03.03.2013

Re: crna Jeco ....


bilo bi interesantnije da si okej sa religijom a imaš problem samo sa popovima - ovako je samo strastveno nipodaštavanje prve kroz potonje. religija je deo demokratski uređenih društava, whether we like it or not.

Još interesantnije bi bilo kada bi ti razumeo da svako ima slobodu mišljenja o svemu, pa i o religiji. Naravno, sloboda jednog seže do slobode drugog, a religije otkad postoje posežu u tuđe slobode. Sve dok nešto predstavlja suštu suprotnost demokratiji, to ne može da bude deo demokratije. A religije sa demokratijom ne da veze nemaju, one su antipod demokratije. Religije se na demokratiju pozivaju samo onda kada se njome bore za svoja prava, ali ne i kada treba da ispune obaveze koje demokratija nalaže. Tako da, whther you like or not, religija sa demokratijom veze blage nema.
8c_competizione 8c_competizione 11:39 03.03.2013

Re: crna Jeco ....

prava je steta sto nista nije napisao za iracionalnu mrznju


iracionalna mrznja bi podrazumevala da je u drugom taboru ama bas sve ok

ovaj zadnji tekst samo pokazuje koliko se crkva odvojila od onih samih principa koje propovedaju.

a ovo je samo jedan od dokaza

u dalju proslost po dokaze se vracao ne bih, jer ako ti i ovo samo nije dovoljno, bojim se da nemamo sta dalje da diskutujemo
8c_competizione 8c_competizione 11:41 03.03.2013

Re: crna Jeco ....

religija je deo demokratski uređenih društava


a ja zastupan stanoviste da ce civilizacija stvarno smoci prave snage za korak napred kada se jednom odbace SVE religije

zato cekam ko ozeblo Sunce te vanzemaljce da se pojave i pojebu sve doktrine onako iz korena
8c_competizione 8c_competizione 14:33 03.03.2013

Re: crna Jeco ....

Ja baš obožavam i religiju i popove i sve te priče...


nego, jesil' cula da su i do Kviskoteke stigli?

8c_competizione 8c_competizione 14:45 03.03.2013

Re: crna Jeco ....

Još interesantnije bi bilo kada bi ti razumeo da svako ima slobodu mišljenja o svemu, pa i o religiji. Naravno, sloboda jednog seže do slobode drugog, a religije otkad postoje posežu u tuđe slobode. Sve dok nešto predstavlja suštu suprotnost demokratiji, to ne može da bude deo demokratije. A religije sa demokratijom ne da veze nemaju, one su antipod demokratije. Religije se na demokratiju pozivaju samo onda kada se njome bore za svoja prava, ali ne i kada treba da ispune obaveze koje demokratija nalaže. Tako da, whther you like or not, religija sa demokratijom veze blage nema.


e zbog ovoga te voleeeem
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:43 03.03.2013

Re: crna Jeco ....


Hvala.
8c_competizione 8c_competizione 20:35 01.03.2013

Smaj Li kada poraste

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:51 01.03.2013

Re: Smaj Li kada poraste

Što ja volim Pračetov roman u kom ustaju carski glineni vojnici...
ivana23 ivana23 21:11 01.03.2013

Re: Smaj Li kada poraste

8c_competizione 8c_competizione 10:29 02.03.2013

Re: Smaj Li kada poraste

au fenomenalno!

nego dobre ove gilje nasem Zmaj Li Novaku

Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 21:14 01.03.2013

Jelka, Jelka...

Auuu, Jelka bre! Kad si me vec ovako lepo ugostila, moraceš da mi spremaš i neku odstupnicu. Znaš da posle ovolikih količina smeha obično dođe neki plač. Nešto mi se javlja da ću to biti baš ja...
8c_competizione 8c_competizione 10:22 02.03.2013

Re: Jelka, Jelka...

Znaš da posle ovolikih količina smeha obično dođe neki plač


Amfilohije vec poceo da sastavlja "belu knjigu" nepodobnih. nikad se ne zna, Rusi mozda i dodju!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:12 02.03.2013

Re: Jelka, Jelka...

Auuu, Jelka bre! Kad si me vec ovako lepo ugostila, moraceš da mi spremaš i neku odstupnicu. Znaš da posle ovolikih količina smeha obično dođe neki plač. Nešto mi se javlja da ću to biti baš ja...

Bre, Dragane, što odma moraš da slutiš neku nevolju...uživaj!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:13 02.03.2013

Re: Jelka, Jelka...

Amfilohije vec poceo da sastavlja "belu knjigu" nepodobnih

Uh, to me je sad baš potreslo...tz, tz, tz...
zemljanin zemljanin 15:17 02.03.2013

Re: Jelka, Jelka...

Dragan Jakovljević.
Auuu, Jelka bre! Kad si me vec ovako lepo ugostila, moraceš da mi spremaš i neku odstupnicu. Znaš da posle ovolikih količina smeha obično dođe neki plač. Nešto mi se javlja da ću to biti baš ja...

Ja bih krenuo da seckam luk iz momenta ... za svaki slučaj ...
8c_competizione 8c_competizione 19:20 02.03.2013

Re: Jelka, Jelka...

Bre, Dragane, što odma moraš da slutiš neku nevolju...uživaj!


znamo se vec sa gdinom pukovnikom ...
8c_competizione 8c_competizione 19:20 02.03.2013

Re: Jelka, Jelka...

Ja bih krenuo da seckam luk iz momenta ... za svaki slučaj ...


ne zaboravi glogov kolac, cujem da je delotvoran kao zadnja mera, kada vec lukac zakaze!
jedi-knight jedi-knight 09:11 02.03.2013

...

Možda je vladika zaboravio, ali Svevišnji očito nije, Konstantin Veliki je do poslednjeg daha bio paganin.


A tokom života je malo proganjao ( kažnjavao, ubijao ), hrišćane.
On je samo doneo političku odluku da se prizna hrišćanstvo za zvaničnu religiju, uz mnoštvo drugih već postojećih. Niti ga je poštovao, niti razumeo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:13 02.03.2013

Re: ...

A tokom života je malo proganjao ( kažnjavao, ubijao ), hrišćane.
On je samo doneo političku odluku da se prizna hrišćanstvo za zvaničnu religiju, uz mnoštvo drugih već postojećih. Niti ga je poštovao, niti razumeo.

Takoreći, postupio je praktično
savamala savamala 10:08 02.03.2013

зашто

Чему оволико пакости према цркви. Ова прича са владиком и бебама у Нишу је лепа и добра прича. Десио се сусрет Цркве и стварности и владика се добро снашао и прилагодио тој стварности. Без ружних речи, без јаких осећања све се завршило на најбољи могући начин. Родиле су се бебе, лепе и здраве. Једна од њих је кинеског порекла што је добар знак у сваком погледу, даће Бог да их буде што више у нашој средини. Уместо да уживате у овој доброј причи, ви мрзите и подсмевате се.
8c_competizione 8c_competizione 10:26 02.03.2013

Re: зашто

Чему оволико пакости према цркви. Ова прича са владиком и бебама у Нишу је лепа и добра прича. Десио се сусрет Цркве и стварности и владика се добро снашао и прилагодио тој стварности. Без ружних речи, без јаких осећања све се завршило на најбољи могући начин. Родиле су се бебе, лепе и здраве. Једна од њих је кинеског порекла што је добар знак у сваком погледу, даће Бог да их буде што више у нашој средини. Уместо да уживате у овој доброј причи, ви мрзите и подсмевате се.


savamalac, jedno pitanje

otkud vam sada kineske bebe dobre, a domaci gradjani nisu? Kada kazem domaci gradjani, mislim npr na gay populaciju.

i oni propovedaju ljubav a kore mrznju kao i vi.

da niste opet tradicionalno malko (ne puno, malko) licemerni? cisto ono "jadna crkva, ono sto je uvek propovedala jeste ljubav"

ma koga bre vi?

vi mozete te floskule da prosipate jedino klacima, batinasima i pedofilima pre nego sto krenu na liturgiju/misu/moleban/klanjanje
savamala savamala 10:35 02.03.2013

Re: зашто

vi mozete te floskule da prosipate jedino klacima, batinasima i pedofilima pre nego sto krenu na liturgiju/misu/moleban/klanjanje


Бићу искрен. Ти или немаш просечан IQ или си васпитно и културно толико запуштен да једноставно нису у стању да дискутујеш о било којој теми. Није ми јасно како је могуће, у ово време, да некога цивилизација заобиђе у толиком луку.
8c_competizione 8c_competizione 11:06 02.03.2013

Re: зашто

Бићу искрен. Ти или немаш просечан IQ или си васпитно и културно толико запуштен да једноставно нису у стању да дискутујеш о било којој теми. Није ми јасно како је могуће, у ово време, да некога цивилизација заобиђе у толиком луку.


da ti iskreno odgovorim: drago mi je da sam u tolikom "moralnom", "intelektualnom", "vaspitnom" i "kulturnom" raskoraku sa ljudima kao sto si ti. to mi je jako dobar pokazatelj da nisam zastranio.

e sada da se vratimo realnosti

немаш просечан IQ


to je tacno, samo sto se moj nalazi na drugoj strani skale od onoga sto ti ocekujes od mene tvojim komentarom. naucno testovima dokazan. poslom i uvazavanjem od kolega prakticno dokazan.

i moj IQ vredjaju jeftine izjave o "neizmernoj ljubavi vere", ponarocito posle izjava puk Radovica, Irineja, Gavrilovica, Zveri, bezObraza, pape, muftija .... ponarocito kada se svaki put late lopata i baseball palica!

нису у стању да дискутујеш о било којој теми


sa osobama koje svoja "nacela o ljubavi" menjaju kako im se cefne ili kako patrijarh naredi je jako tesko konstruktivno diskutovati, obicno se pretvori u zeljeni monolog pobornika dogme i gotovo kao oprzene reakcija slobodoumnog dela populacije kugle Zemaljske. da to je moje misljenje o "kostruktivnoj" diskusiji sa vernicima. ponarocito glasnogovornicima vere!
zemljanin zemljanin 15:11 02.03.2013

Re: зашто

savamala
Чему оволико пакости према цркви. Ова прича са владиком и бебама у Нишу је лепа и добра прича. Десио се сусрет Цркве и стварности и владика се добро снашао и прилагодио тој стварности. Без ружних речи, без јаких осећања све се завршило на најбољи могући начин. Родиле су се бебе, лепе и здраве. Једна од њих је кинеског порекла што је добар знак у сваком погледу, даће Бог да их буде што више у нашој средини. Уместо да уживате у овој доброј причи, ви мрзите и подсмевате се.

Nema tu nikakve pakosti već kršenje zakona ... jel se svi zalažemo za društvo u kome nema privilegovanih ? ... ako je tako za očekivati je da tužilac pokrene popstupak protiv NN lica i dotičnog popa zbog ugrožavanja zdravlja, kršenja procedure i zloupotrebe položaja i šta god još tu ima ... gde tu ima mesta za pakost ? ... osim ako se ne razilazimo u onoj osnovnoj premisi da je zakon isti za sve ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:16 02.03.2013

Re: зашто

Чему оволико пакости према цркви. Ова прича са владиком и бебама у Нишу је лепа и добра прича. Десио се сусрет Цркве и стварности и владика се добро снашао и прилагодио тој стварности. Без ружних речи, без јаких осећања све се завршило на најбољи могући начин. Родиле су се бебе, лепе и здраве. Једна од њих је кинеског порекла што је добар знак у сваком погледу, даће Бог да их буде што више у нашој средини. Уместо да уживате у овој доброј причи, ви мрзите и подсмевате се.

Trebalo je mrvu detaljnije da ispratiš dešavanja oko vladičinog plana...A vladika se snašao kad je sateran u ćošak. Samo bi mu još ružne reči falile, i ovo što se izdešavalo je bilo preko mere dobrog ukusa.
arianna arianna 18:06 02.03.2013

Re: зашто

čudo da ne predložiše alternativno ime Konstanca za devojčice

mada, nije bitno kako se zovu - sva su deca naša i zlatna

Ovaj tekst kao da je pisao Nušić i predlažem da ga u neki pozorišni komad "turite"



a kad smo kod pozorišta, u Nišu je ovih dana odigrana istorijska drama Konstantin po tekstu Dejana Stojiljkovića u režiji Juga Radivojevića

evo <<

nekih<<

sličica <<
sa
predstave <<



sve pohvale glumačkom ansamblu predstave Konstatin, autoru i domaćici ovog bloga

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:36 02.03.2013

Re: зашто

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana