Politika

Otvoreno bez maske: za i protiv

dali76 RSS / 12.03.2013. u 22:50

 Kad je onomad premijeru Dacicu pripremana metaforicna lomaca, okupilo se tu razlicito drustvance sa po naramkom suvog granja u ruci. Djilas,kao moguci pretendent na   moguce upraznjeno mesto Vucicevog partnera, Kostunica kojem su Dacicevi izlivi istine o Kosovu neprihvatljivi. Sam Aleksandar Vucic  , iako je vatru naposletku ugaasio ,sa ili bez uticaja iz vana, dobro zna da je u politickoj koaliciji nagoreli partner najbolji partner.

Tako to biva u politici,ali ne samo u politici;nekad razliciti ciljevi okupe na jednom mestu razlicite interese.

Nesto  slicno,ako ne i identicno ,desava se ovih dana na blogu b92,a sve povodom desetogodisnjice ubistva srpskog premijera.

Ima mnogo ljudi koji su po meni opravdano kivni na sve one koji danas zele sebe predstaviti kao naslednike filozofije Djindjica, iako  u proteklih 10 godina niko nije imao hrabrosti da krene stopama tog istog Djindjica.

Od Djindjica mit ili idolopoklonstvo prave iskljucivo oni koji se sa njim nisu slagali. Oni koji nisu hteli, smeli ili mogli da narodu kazu ono sto je govorio Djindjic.

A govorio je da bez odgovornog pojedinca nema odgovornog drustva. Da svako od nas mora poci prvo od sebe. Da je svako ,tu ne iskljucujuci ni sebe, odgovoran  za rezultate svoga rada.

Nista od ovoga nije nuklearna fizika, nedokuciva mitomanija ,ali naslednici Djindjica, kao i njegovi tadasnji protivnici,ovakvu filozofiju preuzeli nisu, jer na sebe nisu bili spremni preuzeti posledice ovakve filozofije,koja se zove njihova odgovornost za njihov rad.

I ne bi  tu bilo niceg loseg da se  u javnosti,  a i blog je dio iste,ne pokaze sav protest, svo ogorcenje naspram onih koje se danas utrkuju oko Djindjicevog politickog nasledja ,da  se nije , kao u slucaju lomace sa pocetka price, tu  okupila  sarolika grupa.

Tako da su  mnogi koji  su manje ili vise otvoreno bili i jesu protiv Djindjiceve politike ,nasli za shodno da dodaju svoju suvu grancicu(preporuku),na blog koji je izraz protesta I ljutnje , ne protiv Djindjiceve politike, vec protiv onih koji je nisu sprovodili.

To je po meni,ne samo kukavicki,vec pomalo i sizofreno.

Stoga, izvolte gospodo.  Ne dobacujte grancice iz  mase, kojoj uostalom ne pripadate, vec jasno i glasno recite sta je tto bilo pogresno u politici Djindjica? Sa vama se   verovatno u vecini slucajeva necu sloziti,  mada negde I hocu, ali     cu vvas ceniti.

Ovo je iskljucivo vas blog. Stoga  molim da se od komenterisanja suzdrze  svi oni koji  bi se bavili Tadicom, Djilasom,Jovanovicem Zivkovicem,  odnosno razocarenjima   u iste. Takvih blogova imamo.

P.S.

Posto se u jednom slazemo; da Djindjic nije niti idol, niti mit,a ponajmanje bog,datum  za ovakvu otvorenu raspravu nije nikome problem.



Komentari (154)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladaxy vladaxy 07:22 13.03.2013

Đinđićevo okruženje

Možeš da budeš i najbolji i najgori, kakav god, ali kad su ti ovakvi saradnici:

Јожеф Каса
Душан Михајловић
Божидар Ђелић
Горан Новаковић
Драган Веселинов
Горан Питић
Александар Влаховић
Марија Рашета Вукосављевић
Слободан Милосављевић
Обрен Јоксимовић
Драган Миловановић
Nemanja Kolesar
Zoran Janušević
Tomica Milosavljević

možeš samo da se slikaš.
geks geks 10:45 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

Драган Веселинов
Горан Питић

baš me interesuje koja su politička ne dela ovog čoveka svrstala u tu ekipu?
šta je on kao političar loše uradio.
čak se čovek poneo kao svetski političar,podneo ostavku zbog zločina koji je počinio njegov podrađeni.i još,neviđeno za srbiju,prestao da se bavi politikom.

kad već pričamo o mikroklimi u kojoj je đinđić pokušavao da radi, seća li se još neko one đotke što je onom pokojnom generalu uvalila seksualno napastvovanje da bi se posle par godina saznalo da je to uradila da bi drugi čovek došo na čelo partije koju je general vodio.epilog,djotka sad uživa političku penziju sa lovom koju je dobila da izblati čoveka,general umro od ,bukvalno, od sramote.

u takvom blatu od ljudi je đinđić bio osuđen da pliva a vi mu zamerate što su mu cipele kaljave!?
jinks jinks 12:25 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

Zaboravljate dve glavne zvezde Vladimira B. Popovića i Čedomira Jovanovića. Jer delovalo je kao da su oni, pogotovo što se vreme više približavalo martu 2003., postajali dvojac među nekolicinom najmoćnijih u zemlji.

Kada bi se desilo čudo, i kada bi neko od njih odlučio da progovori, mnoge istorijske nedoumice vezane za neke od najtežih i najprljavijih poglavlja u savremenoj istoriji bile bi u značajnoj meri rasvetljene.
vladaxy vladaxy 12:59 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

Zaboravljate dve glavne zvezde Vladimira B. Popovića i Čedomira Jovanovića

Ne znam kako sam to uspeo. Mada Bebe nema nešto po medijima. Ili mi se to samo čini?
freehand freehand 13:07 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

vladaxy
Zaboravljate dve glavne zvezde Vladimira B. Popovića i Čedomira Jovanovića

Ne znam kako sam to uspeo. Mada Bebe nema nešto po medijima. Ili mi se to samo čini?

Viđen da se uključuje aktivno u politički život kroz Samardžićevu novu stranku. Bar po Samardžićevim rečima.
savamala savamala 15:00 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

geks

šta je on kao političar loše uradio.
čak se čovek poneo kao svetski političar,podneo ostavku zbog zločina koji je počinio njegov podrađeni.


У праву си. Додуше, прво је пустио неко саопштење које је требало да имплицира умешаност СРС у несрећу јер се све то догодило на око 300 метара од страначких просторија радикала. Чак и Жарко Кораћ није био спреман да поверује у ту теорију.

i još,neviđeno za srbiju,prestao da se bavi politikom.


И за ово си у праву. Додуше, нудио се да буде члан неке велике коалиције коју би требало да формира ДС за изборе 2003. али, ето, нису га хтели.

гекс, ти си велико освежење на овом блогу. Надам се да ћеш, убудуће, са још већим жаром, отварати овде људима очи.
geks geks 16:25 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

отварати овде људима очи.

služimo narodu
geks geks 16:34 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

У праву си. Додуше, прво је пустио неко саопштење које је требало да имплицира

aj ti meni pojasni kako je to putnik na zadnjem sedištu kriv što je vozač zgazio čoveka.
i šta je to loše uradio u svom resoru.
i što ona djotka nije sad u zatvor što je lažno optužila generala,
ustvari da te pitam ,el i ti veruješ u priču da je ustvari ministar vozio kola pa kad je zgazio ženu onda namestio vozača na sedište da ončovek,vozač,ni kriv ni dužan odgovara.
i da ja krivim đinđića samo za jednu stvar a to je što me naterao da glasam za udbinog čoveka poznatog pod imenom koštunica
freehand freehand 17:22 13.03.2013

Re: Đinđićevo okruženje

aj ti meni pojasni kako je to putnik na zadnjem sedištu kriv što je vozač zgazio čoveka.

el i ti veruješ u priču da je ustvari ministar vozio kola pa kad je zgazio ženu onda namestio vozača na sedište da ončovek,vozač,ni kriv ni dužan odgovara.

Vidim da vladaš materijom, pa rekoh - da se i ja umešam. Eto, znam bivšeg ministra a i vozača. I znam da je bivši ministar svakave brlje pravio, od noćnog pucanja u kontejnere revolverom velikog kalibra, i od sitnog grebanja do korupcionaških poslova; i znam da bi i sad u politiku i nikako se ne bih iznenadio da se pojavi međ' naprednjacima, samo ako ga, takvog, budu hteli.
Što se vožnje tiče - ne mora ministar da vozi. Dovoljno je da naredi vozaču kako da vozi. Sa ili bez rotacije i sirene.
E da, i advokata mu znam.
buckoalisac buckoalisac 10:51 13.03.2013

Rezultat

Naveo bih neko viđenje pojmova hrabrost, vizionarstvo i demokratija.
Koja je razlika između hrabrosti i ludosti? Hrabrost je ono kad preživiš.
Koja je razlika između vizionara i velikog državnika? Državnik je onaj koji je uspeo da pomiri viziju i stvarnost.
Šta je demokratija? Demokratija je poštovanje volje većine (naroda).
Kažu da je Đinđić od svih uvek tražio rezultate i govorio da su rezultati univerzalno merilo. Šta je rezultat njegove politike? Smrt. Njegova i njegove politike. Gde je grešio? Možda je njegova hrabrost išla ka ludosti, a vizija bežala od stvarnosti? Da li je u uvođenju demokratije suviše nametao svoje kriterijume, a premalo poštovao osobine (navike, sposobnosti, želje...) svog užeg i šireg okruženja?
Filip2412 Filip2412 12:06 13.03.2013

Re: Rezultat

Gde je grešio? Možda je njegova hrabrost išla ka ludosti, a vizija bežala od stvarnosti? Da li je u uvođenju demokratije suviše nametao svoje kriterijume...
Da, a meni je jos uvek misterija zasto je sebi to dozvolio.
Ali kakav god da je bio Djindjic, cinjenica da su udbaši i kriminalci ubili premijera izdvaja Srbiju od ostatka Evrope.

A sta tek sada reci kad je predednik nepismen? Nesposoban Tadic izgubio, pobedio kvaran i nepismen. Sreca sto smo geografski okruzeni EU zemljama inace bi smo odavno postali nekakva izolovana tunguzija.
freehand freehand 12:10 13.03.2013

Re: Rezultat

Filip2412
A sta tek sada reci kad je predednik nepismen?

Filip2412
inace bi smo

... e baš svima hvala
što ja nisam takav!

buckoalisac buckoalisac 12:35 13.03.2013

Re: Rezultat

Filip2412

Ali kakav god da je bio Djindjic, cinjenica da su udbaši i kriminalci ubili premijera izdvaja Srbiju od ostatka Evrope.


Rumunija... Švedska...
Filip2412 Filip2412 13:17 13.03.2013

Re: Rezultat


Rumunija... Švedska...

Pa nije drzavna bezbednost = kriminalci ubila premijeri u Rumuniji i Svedskoj

I cemu tri tačkice kad nista ne sledi?
Filip2412 Filip2412 13:20 13.03.2013

Re: Rezultat

Freehand ne lupEtaj

Inace, nije sramota biti nepismen, ali prizivati nečije ubistvo, lagati o sopstvenoj diplomi jeste.
Filip2412 Filip2412 13:20 13.03.2013

Re: Rezultat

.
freehand freehand 13:24 13.03.2013

Re: Rezultat

Inace, nije sramota biti nepismen,

Pa nije, ako je nepismenost posledica objektivnih okolnosti. I kad zbog nje (nepismenosti) ne prozzivaš drugoga.
Filip2412 Filip2412 13:40 13.03.2013

Re: Rezultat

Dakle, Freehand, ja ne treba da prozivam predsednika zbog nepismenosti jer je njegova nepismnost posledica objektivnih okolnosti?

Mozda si u pravu. Uostalom, nije on kriv sto je izabran, narod takve ceni.
freehand freehand 13:45 13.03.2013

Re: Rezultat

Dakle, Freehand, ja ne treba da prozivam predsednika zbog nepismenosti jer je njegova nepismnost posledica objektivnih okolnosti?


Gle kako je ružan,
gle kako je dlakav...
geks geks 15:55 13.03.2013

Re: Rezultat


Mozda si u pravu. Uostalom, nije on kriv sto je izabran, narod takve ceni.

ne nego je on za nijansu bolji/pošteniji od turbotadić ekipe
buckoalisac buckoalisac 17:30 13.03.2013

Re: Rezultat

Filip2412

Rumunija... Švedska...

Pa nije drzavna bezbednost = kriminalci ubila premijeri u Rumuniji i Svedskoj


Nije ? Dobro.

I cemu tri tačkice kad nista ne sledi?


Sledi, u prošlost. A da se ne bi svađali oko vremena zastarevanja zločina, ja tu stadoh.
Filip2412 Filip2412 19:32 13.03.2013

Re: Rezultat

Sledi, u prošlost...
Treba dobro u proslost da se ode kako bi se naso ekvivalent ovome sto je na vlasti kod nas sada
Filip2412 Filip2412 19:35 13.03.2013

Re: Rezultat

ne nego je on za nijansu bolji/pošteniji od turbotadić ekipe

Sto jes jes, svako je od nekoga bolji.
milojep milojep 23:14 13.03.2013

Preneto sa Internetmagazina

Piše: Ratko Dmitrović

Pitanje je profanisano i maloumno do mere da mi se gadi, ali ovde moram da ga upotrebim iz razloga što predstavlja stajnu tačku, oslonac bulumente političara, javnih ličnosti i one sive gnjecave mase u kojoj se valjaju samozvani srpski intelektualci, građanske provenijencije. Dakle, pitanje glasi: Kakva bi danas bila Srbija da je Zoran Đinđić živ?

Čuvari imena lika i dela pokojnog Đinđića, a videćemo zašto su takvi, imaju jasan odgovor; tvrde da bi Srbija već bila u Evropi, društvo uređeno, privreda u zamahu, država na putu velike Zoranove vizije…Obično blebetanje dokonih i zaludnih ljudi. Plićak od mozga. Niko ne zna šta bi danas bilo da je nekada bilo. Time se bave zabrađene babe u polumračnim sobama, sa tinjajućim svećama, koje čekaju da im iz predsoblja puste neko čeljade u potrazi za zdravljem, oslobođenjem od vradžbina, sa najmanje pedeset evra u džepu.

Kult Zorana Đinđića stvoren je dejstvom nekontrolisane emocije i vrlo usmerene projekcije. Smrt mladog čoveka, posebno ako je nasilna, a taj čovek bio značajna ličnost, što je slučaj kod pokojnog Zorana, proizvodi kolektivnu emociju sastavljeno od žala, zabrinutosti i misterije. Vremenom dolazi do redukcije i splašnjavanja tih osećanja, i ona se transformišu u najmanje dve teorije, zauvek betonirane u sećanju ljudi, o tome ko je i zbog čega likvidirao čoveka. Prva kaže da je ubistvo posledica zaustavljanja određenih procesa, čiji je nosilac bio ubijeni, dok je po drugoj nasilna smrt došla kao cena načina vladanja i života uopšte. To je što se tiče naroda.

Čuvari imena, lika i dela Zorana Đinđića, ovi što po medijima svakoga marta raznose priču kako je pokojnik imao viziju, znao šta da uradi sa Srbijom, video načine građanskog preporoda zaparloženog srpskog društva, nisu ništa drugo do slikari na platnu sopstvene biografije, narikače nad svojim praznim životima i-a ovi su najopasniji- politički banditi koji svoj nemoral, lopovluk, besčašće kriju iza maske sa likom Zorana Đinđića. Kakvu god kritiku da im uputiš oni kažu da nastavljaju put Zorana Đinđića a gde ćeš na mrtva čoveka.

Nisam bio prijatelj sa Đinđićem, ali dobar poznanik jesam. Razgovarali smo nekoliko puta nasamo i sada bi, kao i njegovi „veliki prijatelji“, mogao da lažem kako mi je on kazao to i to a ja njemu ovo i ovo. Ne pada mi na pamet. Prepričaću iz tih razgovora samo jedan (vrlo indikativan) od dva detalja koje sam inače već objavio. Nekoliko dana pred one izbore na kojima je Koštunica pobedio Miloševića u prvom krugu (DOS je lagao da je pobeda apsolutna i zbog toga je zapaljena Skupština Srbije, da izgori izborni materijal, da se ne ide u drugi krug) sedeo sam sa Đinđićem u Krunskoj ulici, gore iznad Slavije. Nas dvojica sami, skoro sat vremena. Iz tog razgovora iznosim samo jedno moje pitanje i njegov odgovor. Pitanje je glasilo: Imaš li Ti pripremljenu ekipu za poslove koji te očekuju kad dođeš na vlast? Nemam ja nikoga-odgovorio je Zoran rezignirano i to ponovio još jedanput.

Đinđić je bio politički vrlo pragmatičan, u dnevnom driblingu na tom poljančetu nije mu bilo ravnog ali vođenje precizno osmišljene politike sa dugoročnim dejstvom i jasnim ciljevima…to Zoranu nije bilo svojstveno. Kako je vreme prolazilo i sam je to počeo veoma ozbiljno da shvata i menja pa je tražio razgovore i sa onima koje je godinama optuživao da Srbiju svojim društvenim delovanjem usmeravaju u pogrešnom pravcu. Da, mislim na Dobricu Ćosića.

Zoran Đinđić koji je dvehiljadite godine preuzeo vlast u Srbiji i Zoran Đinđić nekoliko dana pre atentata, u martu 2003. godine, nisu iste političke ličnosti.

Izneveren i prevaren od strane svojih dojučerašnjih velikih prijatelja, značajnih političkih figura u Evropi i Americi,( Šreder na primer) Đinđić je krajem 2002 i početkom 2003. godine počeo da razmišlja i istupa kao državnik. Da li ga je to koštalo života? Zoran je nekoliko meseci pred smrt otvoreno tražio od Amerikanaca i Nemaca da se ne mešaju u unutrašnje stvari Srbije, napominjući da se problem Kosova mora rešavati u konačnoj formi. Metak ispaljen 12. marta 2003. godine, iz Gepartove ulice, prekinuo je tu priču.

Ovih dana u Srbiji je u toku osnivanje najmanje tri partije čiji se budući lideri zaklinju da će nastaviti put Zorana Đinđića. Koji put? Imao ih je nekoliko. Koju politiku Zorana Đinđića nameravaju da slede; imao ih je dve.

U magnovanju i sumanutom tumaranju, nalik jurcanju teleta po zamračenoj staji, suočeni sa činjenicom da im partija nestaje, novi čelnici Demokratske stranke, predvođeni Draganom Đilasom, predlažu da se u Beogradu podigne spomenik Zoranu Đinđiću. Misle da će na taj način betonirati poziciju Demokratske stranke u srpskom društvu. U obrazoloženju kažu da je Zoran vodio Srbiju u Evropu i da je imao viziju. I to im je dovoljno za spomenik?

Pa Vidovita Zorka stalno ima vizije, već godinama živi u Beču i nema ništa protiv da i Srbija uđe u Evropu. Hoćemo li i njoj da dižemo spomenik? Znam, poređenje nije adekvatno ali ništa više besmisleno od predloga da se u Beogradu podigne spomenik Zoranu Đinđiću.

Koji su pozitivni rezultati politike Zorana Đinđića? Koga je ostavio iza sebe? Nisu li njegovi kadrovi, dovedeni iz Evrope kao „eksperti“ urnisali srpsku privredu svodeći je na nivo privrede Gane, Nigerije i Malija.

Ima li istine u pričama, koje niko ne demantuje, a pola Beograda ispire usta sa njima, da je iza pokojnog Đinđića ostalo enormno lično bogatstvo, da je zapisnik sa ostavinske rasprave nakon njegove smrti papir do koga se ne može doći? Ni po koju cenu. Zašto?

Ne znam kakva bi Srbija danas bila da je Zoran Đinđić živ. To niko ne zna. Zna se samo da bi bilo pristojno, ljudski pre svega, da ove protuve koje ga, zarad sebe i svojih ličnih potreba, vazdižu do nebesa- konačno umuknu.

Pustimo da vreme to ime i prezime smesti u okvire koji mu pripadaju.
freehand freehand 23:27 13.03.2013

Re: Preneto sa Internetmagazina

milojep
Piše: Ratko Dmitrović

Pitanje je profanisano i maloumno do mere da mi se gadi, ali ovde moram da ga upotrebim iz razloga što predstavlja stajnu tačku, oslonac bulumente političara, javnih ličnosti i one sive gnjecave mase u kojoj se valjaju samozvani srpski intelektualci, građanske provenijencije. Dakle, pitanje glasi: Kakva bi danas bila Srbija da je Zoran Đinđić živ?

Čuvari imena lika i dela pokojnog Đinđića, a videćemo zašto su takvi, imaju jasan odgovor; tvrde da bi Srbija već bila u Evropi, društvo uređeno, privreda u zamahu, država na putu velike Zoranove vizije…Obično blebetanje dokonih i zaludnih ljudi. Plićak od mozga. Niko ne zna šta bi danas bilo da je nekada bilo. Time se bave zabrađene babe u polumračnim sobama, sa tinjajućim svećama, koje čekaju da im iz predsoblja puste neko čeljade u potrazi za zdravljem, oslobođenjem od vradžbina, sa najmanje pedeset evra u džepu.

Kult Zorana Đinđića stvoren je dejstvom nekontrolisane emocije i vrlo usmerene projekcije. Smrt mladog čoveka, posebno ako je nasilna, a taj čovek bio značajna ličnost, što je slučaj kod pokojnog Zorana, proizvodi kolektivnu emociju sastavljeno od žala, zabrinutosti i misterije. Vremenom dolazi do redukcije i splašnjavanja tih osećanja, i ona se transformišu u najmanje dve teorije, zauvek betonirane u sećanju ljudi, o tome ko je i zbog čega likvidirao čoveka. Prva kaže da je ubistvo posledica zaustavljanja određenih procesa, čiji je nosilac bio ubijeni, dok je po drugoj nasilna smrt došla kao cena načina vladanja i života uopšte. To je što se tiče naroda.

Čuvari imena, lika i dela Zorana Đinđića, ovi što po medijima svakoga marta raznose priču kako je pokojnik imao viziju, znao šta da uradi sa Srbijom, video načine građanskog preporoda zaparloženog srpskog društva, nisu ništa drugo do slikari na platnu sopstvene biografije, narikače nad svojim praznim životima i-a ovi su najopasniji- politički banditi koji svoj nemoral, lopovluk, besčašće kriju iza maske sa likom Zorana Đinđića. Kakvu god kritiku da im uputiš oni kažu da nastavljaju put Zorana Đinđića a gde ćeš na mrtva čoveka.

Nisam bio prijatelj sa Đinđićem, ali dobar poznanik jesam. Razgovarali smo nekoliko puta nasamo i sada bi, kao i njegovi „veliki prijatelji“, mogao da lažem kako mi je on kazao to i to a ja njemu ovo i ovo. Ne pada mi na pamet. Prepričaću iz tih razgovora samo jedan (vrlo indikativan) od dva detalja koje sam inače već objavio. Nekoliko dana pred one izbore na kojima je Koštunica pobedio Miloševića u prvom krugu (DOS je lagao da je pobeda apsolutna i zbog toga je zapaljena Skupština Srbije, da izgori izborni materijal, da se ne ide u drugi krug) sedeo sam sa Đinđićem u Krunskoj ulici, gore iznad Slavije. Nas dvojica sami, skoro sat vremena. Iz tog razgovora iznosim samo jedno moje pitanje i njegov odgovor. Pitanje je glasilo: Imaš li Ti pripremljenu ekipu za poslove koji te očekuju kad dođeš na vlast? Nemam ja nikoga-odgovorio je Zoran rezignirano i to ponovio još jedanput.

Đinđić je bio politički vrlo pragmatičan, u dnevnom driblingu na tom poljančetu nije mu bilo ravnog ali vođenje precizno osmišljene politike sa dugoročnim dejstvom i jasnim ciljevima…to Zoranu nije bilo svojstveno. Kako je vreme prolazilo i sam je to počeo veoma ozbiljno da shvata i menja pa je tražio razgovore i sa onima koje je godinama optuživao da Srbiju svojim društvenim delovanjem usmeravaju u pogrešnom pravcu. Da, mislim na Dobricu Ćosića.

Zoran Đinđić koji je dvehiljadite godine preuzeo vlast u Srbiji i Zoran Đinđić nekoliko dana pre atentata, u martu 2003. godine, nisu iste političke ličnosti.

Izneveren i prevaren od strane svojih dojučerašnjih velikih prijatelja, značajnih političkih figura u Evropi i Americi,( Šreder na primer) Đinđić je krajem 2002 i početkom 2003. godine počeo da razmišlja i istupa kao državnik. Da li ga je to koštalo života? Zoran je nekoliko meseci pred smrt otvoreno tražio od Amerikanaca i Nemaca da se ne mešaju u unutrašnje stvari Srbije, napominjući da se problem Kosova mora rešavati u konačnoj formi. Metak ispaljen 12. marta 2003. godine, iz Gepartove ulice, prekinuo je tu priču.

Ovih dana u Srbiji je u toku osnivanje najmanje tri partije čiji se budući lideri zaklinju da će nastaviti put Zorana Đinđića. Koji put? Imao ih je nekoliko. Koju politiku Zorana Đinđića nameravaju da slede; imao ih je dve.

U magnovanju i sumanutom tumaranju, nalik jurcanju teleta po zamračenoj staji, suočeni sa činjenicom da im partija nestaje, novi čelnici Demokratske stranke, predvođeni Draganom Đilasom, predlažu da se u Beogradu podigne spomenik Zoranu Đinđiću. Misle da će na taj način betonirati poziciju Demokratske stranke u srpskom društvu. U obrazoloženju kažu da je Zoran vodio Srbiju u Evropu i da je imao viziju. I to im je dovoljno za spomenik?

Pa Vidovita Zorka stalno ima vizije, već godinama živi u Beču i nema ništa protiv da i Srbija uđe u Evropu. Hoćemo li i njoj da dižemo spomenik? Znam, poređenje nije adekvatno ali ništa više besmisleno od predloga da se u Beogradu podigne spomenik Zoranu Đinđiću.

Koji su pozitivni rezultati politike Zorana Đinđića? Koga je ostavio iza sebe? Nisu li njegovi kadrovi, dovedeni iz Evrope kao „eksperti“ urnisali srpsku privredu svodeći je na nivo privrede Gane, Nigerije i Malija.

Ima li istine u pričama, koje niko ne demantuje, a pola Beograda ispire usta sa njima, da je iza pokojnog Đinđića ostalo enormno lično bogatstvo, da je zapisnik sa ostavinske rasprave nakon njegove smrti papir do koga se ne može doći? Ni po koju cenu. Zašto?

Ne znam kakva bi Srbija danas bila da je Zoran Đinđić živ. To niko ne zna. Zna se samo da bi bilo pristojno, ljudski pre svega, da ove protuve koje ga, zarad sebe i svojih ličnih potreba, vazdižu do nebesa- konačno umuknu.

Pustimo da vreme to ime i prezime smesti u okvire koji mu pripadaju.

Jebo te Ratko Dmitrović, uz sasluženje Čukića, Komrakova i Krste Bijelića.
savamala savamala 23:27 13.03.2013

Re: Preneto sa Internetmagazina

Razgovarali smo nekoliko puta nasamo i sada bi, kao i njegovi „veliki prijatelji“, mogao da lažem kako mi je on kazao to i to a ja njemu ovo i ovo. Ne pada mi na pamet.


Зашто, сада може све. Јуче је Дојче веле објавио разговор са некаквом Ђинђићевом пријатељицом са докторских студија. Наслов је - Dunja Melčić: Đinđić je znao da Kosovo ne može biti srpsko
Нема цивилизацијског дна којег се неће дотаћи наши пријатељи из ЕУ и њихови домаћи сарадници на великом послу разваљивања Србије.
Као пример тог дна у коме се радосно ваљају домаћи сарадници, ево реченице нашег пријатеља Крстића у чланку у Данасу - Kada bi Basara pažljivije promislio, shvatio bi da prekidom međustranačkih ratova i usaglašavanjem napora za koji se zalažem, Koštunica i nosioci njegove misli bili bi sve samo ne zadovoljni, a upravo takva aktivnost bila bi ono čega se Đinđić ne bi libio ni pet sekundi, ako bi ona Srbiji donela opipljivu korist - cementiranje evropskog puta i održivo skidanje kosovskog problema sa liste tereta koji pritiskaju čitavo društvo.
Одрживо скидање косовског проблема!!! Овако нечега подлог и лицемерног се не би сетио ни неки чиновник из америчке амбасаде задужен за заслађивање гована којима нас, из те амбасаде, теко нештедимице засипају.

milojep milojep 00:25 14.03.2013

Re: Preneto sa Internetmagazina

Jebo te Ratko Dmitrović, uz sasluženje Čukića, Komrakova i Krste Bijelića.


Ajde, ne robuj prošlosti možda se što šta i zanimljivog nađe u ovakvim tekstovima
milojep milojep 00:22 14.03.2013

Ajde pošteno

Ajde pošteno koliko se nas seća ovakvih Đinđićevih govora i mišljenje zašto nas na ovo nisu podsećali u 'sećanjima' a pored priča o gutanju žaba i sličnih.


anfieldroad anfieldroad 01:52 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

U ovom potpuriju izjava iz raznih politickih i istorijskih momenata moze da se vidi kakav je politicar i govornik bio ubijeni premijer. Pre svega pragmatican i operativan, brz i jasan. Politiku je shvatao kao POLITIKU. Kada npr. kaze da onaj kome je do morala treba da ide u crkvu,a ne da se bavi politikom, sigurno ne zeli da kaze da je politika kao takva nesto nemoralno. Niti kaze da je on kao politicar dakle samim tim, nemoralan. Politika kao zanimanje bavi se organizacijom drustva. Mnoge licne slobode, uverenja i potrazivanja stanovnika jedne drzave cesto su( uvek ) ostro suprotstavljene. Svako od pojedinaca u drustvu je obavezan da se nekih svojih zelja odrekne,da ih uskladi sa mnostvom drugih. Posao politike je da sastavljanjem spiska dozvoljenih i nedozvoljenih stvari omoguci da najrazlicitiji pripadnici drustva mogu da zive zajedno ne ugrozavajuci se medjusobno. Taj spisak se zove ZAKON. Djindjic dakle hoce da kaze da se politika bavi zakonom i pravom, a ne moralom. Moral svakog pojedinca je nesto cime se zakon, odn.politika ne bavi. To je posao izmedju ostalog i crkve, skole, vaspitanja i sl.Nase neznanje i neiskustvo u razumevanju politike kao zanimanja dovele su do nerazumevanja onoga sto je taj politicar govorio svima nama.
dali76 dali76 05:54 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

Hvala. Veoma jednostavno. Nikkakav mit.
dali76 dali76 06:16 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

Ne srdi se Free. Ja sam im I dao blog pa nek sire “istinu”, postenije je da to rade ovde nego kod Pedje da lupaju preporuke.
Cilj svega ovoga je naravno zakljucak kako su Djindjica ustvari ubili njegovi,a kad su Mihajlova na sudjenju pitali zbog istih ovih istina, odakle mu to “da su Djindjica ubili njegovi, on je sve ove “istine” I dokaze zaboravio I valjda izgubio pa rekao:
Ja sam to izmislio u zaru politicke borbe.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 07:03 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

@anfieldroad

Da ne cepkam na froncle ovo tvoje lutanje po pojmovima politike, morala, lichnih sloboda i obaveza gradjana, and so on... Sve o chemu ti tu nagadjash i konzistentno promashujesh ima u nekim debelim, sad vec starim knjigama. Zashto da se nagadja kad moze da se nauchi? Nauchiti je lakshe, korisnije, i manje su shanse da se pishe ovako kako ti radish.
Ako su knjige teshke, tu je ovaj internet (mislim da Geks zna sve o tome) pa diplomiraj na 'googlu'.
Ali ni jedno ni drugo - ne ide. Ne moze tastatura bash sve sama.

@dali76

Ne srdi se Free. Ja sam im I dao blog pa nek sire “istinu”, postenije je da to rade ovde nego kod Pedje da lupaju preporuke


Kome si "dao" blog? Ili "kome" si dao blog? Jesu ti "trazili" ili ti "dash" unapred, pa ko naidje?

Da, i bash mi je zao shto se free "srdi", imash li neshto njemu da "dash" - da mu bude lakshe?

Sinak, ja tvoje blogove vishe ne chitam.

milisav68 milisav68 08:19 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

cane.srbljanovic
Sinak, ja tvoje blogove vishe ne chitam.

Ne da neću da čitam, nego neću ni da komentarišem.
predatortz predatortz 08:48 14.03.2013

Re: Ajde pošteno


Kome si "dao" blog? Ili "kome" si dao blog? Jesu ti "trazili" ili ti "dash" unapred, pa ko naidje?




Autor, uporno, odbija da raume da je ovo što si napisao, razlog zbog kog sam i ja reagovao. Kad sam mu rekao da je to bahato, odgovorio mi je da ne glumim bitangu .
freehand freehand 09:38 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

Da ne cepkam na froncle ovo tvoje lutanje po pojmovima politike, morala, lichnih sloboda i obaveza gradjana, and so on...

Bolje nemoj. Ovo što si do sada nacepkao i nadrobio izgleda upravo tako - nacepkano i nadrobljeno.

Sve o chemu ti tu nagadjash i konzistentno promashujesh ima u nekim debelim, sad vec starim knjigama. Zashto da se nagadja kad moze da se nauchi? Nauchiti je lakshe, korisnije, i manje su shanse da se pishe ovako kako ti radish.

On nagađa a ti sve iz rukava. Super.
U kojim to debelim i starim knjigama, na koje konkretno misliš? Evo ja sam čitao neke od tih, bar mislim (neke od tih koje pominješ), i studirao nešto što sa politikom ima veze, pa bih bio veoma blagodaran ako bismo mogli da uporedimo literaturu.
Ali ono što si čitao, Cane, ne ono za šta si čuo?
Pa ako hoćeš da malo prodiskutujemo tu materiju kojom suvereno vladaš da druge tako sa visine gnjeckaš?
Mada ja imam utisak da je sve što znaš gomila nekakvih fraza i floskula koje prikazuješ kao nekakvo mišljenje.
Dakle, Cane, koja ti je omiljena knjiga iz sfere politike? (pazi - što starija - to bolje!)
savamala savamala 10:11 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

Dakle, Cane, koja ti je omiljena knjiga iz sfere politike? (pazi - što starija - to bolje!)



Mario Gianluigi Puzo - The Godfather
Filip2412 Filip2412 12:45 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

Ajde pošteno koliko se nas seća ovakvih Đinđićevih govora i mišljenje zašto nas na ovo nisu podsećali u 'sećanjima' a pored priča o gutanju žaba i sličnih.


Sada je vreme gutanja žaba.
A da je krajem osamdesetih i devedesetih Srbija imala nekoga posmenog na vlasti te žabe bile bi mnogo manje.
Zoran je razmisljao u kontekstu moguceg, a ne u kontekstu prava koja nebeski srpski narod poseduje. Manevarske mogucnost srpske drzave su se exponencijalno smanjivale ot kad je Sloba resio da se USA ne pita nista na Balkanu i da on moze stvari resavati bez da se konsultuje sa onima koji imaju moć.
milojep milojep 16:32 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

anfieldroad


Na prvo čitanje zavara te pismenost komentara pa pomisliš ovde je nešto pametno rečeno ali onda vidiš da je sve šuplja priča, tako da je cane.srbljanović apsolutno u pravu.Evo pokušaću u fronclama da objasnim.

Politiku je shvatao kao POLITIKU


Ajde, da se ne misli na dnevne novine POLITIKA?

Kada npr. kaze da onaj kome je do morala treba da ide u crkvu,a ne da se bavi politikom, sigurno ne zeli da kaze da je politika kao takva nesto nemoralno.


Nešto mi se ne čini ni da je time hteo da kaže da je politika pak moralna.

Politika kao zanimanje bavi se organizacijom drustva.


Ovo je slično kao kada bih rekao da se motika bavi proizvodnjom krompira.
Politika je sredstvo kojim je moguće doći do mogućnosti bavljenja organizacijom društva.

Svako od pojedinaca u drustvu je obavezan da se nekih svojih zelja odrekne,da ih uskladi sa mnostvom drugih.


Ovo može biti samo posledica nečega ne i dužnost pojedinca! Ko bilo kome može staviti zabranu želje za nečim?! To mi pomalo liči na ove 'uterivače' katarzi.

Posao politike je da sastavljanjem spiska dozvoljenih i nedozvoljenih stvari omoguci da najrazlicitiji pripadnici drustva mogu da zive zajedno ne ugrozavajuci se medjusobno. Taj spisak se zove ZAKON.


Notorna glupost.Moglo bi se eventulano reći da politika donekle stvara okruženje u kome je moguće realizovati normalno propisivanje određenih normi.

Djindjic dakle hoce da kaze da se politika bavi zakonom i pravom, a ne moralom. Moral svakog pojedinca je nesto cime se zakon, odn.politika ne bavi.


Nesrećni Đinđić,ko ga sve neće braniti. Moral je u osnovi svakog zakona i svakog prava (ili bi morao biti) a ovde dobismo pouku kako to nema veze jedno sa drugim.

Nase neznanje i neiskustvo u razumevanju politike kao zanimanja dovele su do nerazumevanja onoga sto je taj politicar govorio svima nama.


Ovo bi moglo da se uzme kao tačno ali van gornjeg konteksta.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:49 14.03.2013

Re: Ajde pošteno

On nagađa a ti sve iz rukava. Super.
U kojim to debelim i starim knjigama, na koje konkretno misliš? Evo ja sam čitao neke od tih, bar mislim (neke od tih koje pominješ), i studirao nešto što sa politikom ima veze, pa bih bio veoma blagodaran ako bismo mogli da uporedimo literaturu.
Ali ono što si čitao, Cane, ne ono za šta si čuo?
Pa ako hoćeš da malo prodiskutujemo tu materiju kojom suvereno vladaš da druge tako sa visine gnjeckaš?
Mada ja imam utisak da je sve što znaš gomila nekakvih fraza i floskula koje prikazuješ kao nekakvo mišljenje.
Dakle, Cane, koja ti je omiljena knjiga iz sfere politike? (pazi - što starija - to bolje!)


Free, probacu da ti dam sveobuhvatan odgovor, tako da ne moramo da se dalje zamaramo ovim 'razgovorom'.
1) Taj tvoj stil 'narajcane chivave' mi je vec dosadio - rekao sam ti ranije i ovo je poslednji put.
2) "...pa bih bio veoma blagodaran ako bismo mogli da uporedimo literaturu...." Ne pada mi na pamet.
3) "... sa visine gnjeckaš?..." Ako ti smeta 'visina' - imash 2 opcije, probaj da sve dovuchesh 'dole', ili porasti.
4) "...Mada ja imam utisak da je sve što znaš...". Pun si ti utisaka i josh kojechega, ali malo je shta od toga meni interesantno.
5) "...pazi - što..." To 'pazi' nosi na poljanche i medju 'male golice', na 'shevu' sa pajtashima iz kraja.

Nagadjash da se necemo chesto razgovarati od sad, jel tako? Ostaj mi zdravo.


freehand freehand 22:12 14.03.2013

Re: Ajde pošteno


cane.srbljanovic
On nagađa a ti sve iz rukava. Super.
U kojim to debelim i starim knjigama, na koje konkretno misliš? Evo ja sam čitao neke od tih, bar mislim (neke od tih koje pominješ), i studirao nešto što sa politikom ima veze, pa bih bio veoma blagodaran ako bismo mogli da uporedimo literaturu.
Ali ono što si čitao, Cane, ne ono za šta si čuo?
Pa ako hoćeš da malo prodiskutujemo tu materiju kojom suvereno vladaš da druge tako sa visine gnjeckaš?
Mada ja imam utisak da je sve što znaš gomila nekakvih fraza i floskula koje prikazuješ kao nekakvo mišljenje.
Dakle, Cane, koja ti je omiljena knjiga iz sfere politike? (pazi - što starija - to bolje!)


Free, probacu da ti dam sveobuhvatan odgovor, tako da ne moramo da se dalje zamaramo ovim 'razgovorom'.
1) Taj tvoj stil 'narajcane chivave' mi je vec dosadio - rekao sam ti ranije i ovo je poslednji put.
2) "...pa bih bio veoma blagodaran ako bismo mogli da uporedimo literaturu...." Ne pada mi na pamet.
3) "... sa visine gnjeckaš?..." Ako ti smeta 'visina' - imash 2 opcije, probaj da sve dovuchesh 'dole', ili porasti.
4) "...Mada ja imam utisak da je sve što znaš...". Pun si ti utisaka i josh kojechega, ali malo je shta od toga meni interesantno.
5) "...pazi - što..." To 'pazi' nosi na poljanche i medju 'male golice', na 'shevu' sa pajtashima iz kraja.

Nagadjash da se necemo chesto razgovarati od sad, jel tako? Ostaj mi zdravo.



cane.srbljanovic
Sve o chemu ti tu nagadjash i konzistentno promashujesh ima u nekim debelim, sad vec starim knjigama. Zashto da se nagadja kad moze da se nauchi? Nauchiti je lakshe, korisnije, i manje su shanse da se pishe ovako kako ti radish.

Nekako sam slutio da nećemo o Platonu i Aristotelu, Rusou, Hobsu, Komtu i Marksu. Čak ni o Veberu.
dali76 dali76 02:15 15.03.2013

Re: Ajde pošteno

Predators:
Autor, uporno, odbija da raume da je ovo što si napisao, razlog zbog kog sam i ja reagovao. Kad sam mu rekao da je to bahato, odgovorio mi je da ne glumim bitangu..
Odrasto si covjek Predators, ili ces mi citirati gde sam ja to rekao da glumis Bitangu(bitanga se ne glumi il jesi il nisi Bitanga.,ili ces se izvinuti za ordinarnu laz.
Ako mi to nadjes, ja cu se izvinuti tebi.

P.S.
Mogu da ti pomognu ova trojica koji su ti preporucili komentar.


predatortz predatortz 08:34 15.03.2013

Re: Ajde pošteno

Odrasto si covjek Predators, ili ces mi citirati gde sam ja to rekao da glumis Bitangu(bitanga se ne glumi il jesi il nisi Bitanga.,ili ces se izvinuti za ordinarnu laz.
Ako mi to nadjes, ja cu se izvinuti tebi.



dali76 22:09 13.03.2013
Predators ajde nemo da mi glumis barabu po netu



Baraba, ili bitanga, u mom kraju je isto. Označava čoveka loših karakternih osobina.

A reč kojom si me počastio, negde tumače i ovako
Filip2412 Filip2412 09:27 15.03.2013

Re: Ajde pošteno

Politiku je shvatao kao POLITIKU

Ovo jeste revolucionarna misao za srpsku politicku scenu u doba Djindjiceve vlasti
Pojam POLITIKA je tokom rušenja Berlinskog zida i devedesetih u Srbiji bio potpuno neshvacen - uglavnom se govorilo o zemljama koje nas tradicionalno VOLE i zemljama koje nas mrze i hoce da nas uniste
savamala savamala 09:45 15.03.2013

Re: Ajde pošteno

Politiku je shvatao kao POLITIKU

Ovo jeste revolucionarna misao za srpsku politicku scenu u doba Djindjiceve vlasti


Да, и Мао Цедунгу се приписује више таквих генијалних и револуционарних мисли. Сетимо се само какав је тектонски утицај имала његова мисао да када год пишаш, дупе ти је позади.
dali76 dali76 18:37 15.03.2013

Re: Ajde pošteno

Da li po tebi ja trebam da razmisljam o lokalizmima svakog od nas, ili ti, ako vec navodis specificne optuzbe, treba da budes korektan pa ih ne prevodis ,vec jasno kazes sta sam napisao?
Da ne pricam o tome da je obicna laz kako sam rec baraba,a kamoli bitanga, upotrebio kao reakciju sto si moje pisanje nazvao bahatim.
Pozdrav i ugodan dan.
Filip2412 Filip2412 02:58 16.03.2013

Re: Ajde pošteno

Да, и Мао Цедунгу се приписује више таквих генијалних и револуционарних мисли.
Mao Cedung? Daj neki citat Legije, to je vas idejni vodja.
predatortz predatortz 11:41 16.03.2013

Re: Ajde pošteno

dali76
Da li po tebi ja trebam da razmisljam o lokalizmima svakog od nas, ili ti, ako vec navodis specificne optuzbe, treba da budes korektan pa ih ne prevodis ,vec jasno kazes sta sam napisao?
Da ne pricam o tome da je obicna laz kako sam rec baraba,a kamoli bitanga, upotrebio kao reakciju sto si moje pisanje nazvao bahatim.
Pozdrav i ugodan dan.


Zbog čega si,onda, upotrebio reč baraba? Rekoh već, baraba i bitanga su reči kojim se određuju osobe loših karakternih osobina. I, ne samo u mom kraju...

Ja sam mislio da si dovoljno dostojanstven čovek da ispoštuješ svoju reč. Pogrešio sam. Izgovor ti je trivijalan, kao i većina 'analiza' koje nam ovde prosipaš.

Želim ti, ne samo prijatan dan, nego sve najbolje u budućnosti.

Nisam od onih koji će reći 'nikad više na tvoj blog'. To mi je detinjasto. Ali, sam siguran da je zadovoljstvo ovakvog načina komunikacije okrnjeno.

Pozdrav.
anfieldroad anfieldroad 14:51 14.03.2013

kriv je!

Gorka diskusija. Sve u svemu, video sam ovo- zameraju mu sto je bio politicar. Zameraju mu i sto je bio filozof. Ne podnose ga jer ih se nije plasio. Mrze ga jer su morali da ga ubiju. Mrze ga jer je bolje biti ubijen, nego biti ubica. A sebe mrze jer to ne smeju ni samima sebi da priznaju.
predatortz predatortz 14:58 14.03.2013

Re: kriv je!

anfieldroad
Gorka diskusija. Sve u svemu, video sam ovo- zameraju mu sto je bio politicar. Zameraju mu i sto je bio filozof. Ne podnose ga jer ih se nije plasio. Mrze ga jer su morali da ga ubiju. Mrze ga jer je bolje biti ubijen, nego biti ubica. A sebe mrze jer to ne smeju ni samima sebi da priznaju.


Ko, bolan ?
anfieldroad anfieldroad 15:50 14.03.2013

Re: kriv je!

Zar ima potrebe da nabrajamo?
Znamo se valjda, nismo od juce.


predatortz predatortz 15:54 14.03.2013

Re: kriv je!

anfieldroad
Zar ima potrebe da nabrajamo?
Znamo se valjda, nismo od juce.




Aman ljudi, izađite iz šablona!

Ako neko smatra da je Đinđić bio osrednji političar, okružen lošim sartadnicima i sa nejasnom vizijom, prestanite da mu kačite mržnju,ubistva,Koštunicu,Slobu i ostale svinjarije.

anfieldroad anfieldroad 16:07 14.03.2013

Re: kriv je!

Izvinjavam se na ocigledno nejasno izlozenom stavu. Mozda je kriv ironicni naslov- kriv je. Mislio sam da oni koji su ubili Djindjica ili potajno prizeljkivali njegovu smrt nisu imali problema da se prepoznaju u textu gore.
Takvi mu zameraju upravo ono u cemu je bio najbolji. Desna i leva strana politicke mape su ocito nepomirljive do krajnjih granica ovde. Ja sam govorio o onoj desnoj.
predatortz predatortz 16:38 14.03.2013

Re: kriv je!

Desna i leva strana politicke mape su ocito nepomirljive do krajnjih granica ovde. Ja sam govorio o onoj desnoj.


Mislim da zločin pripisuješ pogrešnoj strani. Koja bre desnica je oličena u komunističkim drotovima i generalima?
savamala savamala 16:45 14.03.2013

Re: kriv je!

anfieldroad

Izvinjavam se na ocigledno nejasno izlozenom stavu.


Нема разлога да се извињаваш. Не верујем да је неко и очекивао да ћеш јасније да изложиш став или шта ли ти је то већ

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana