Život

Zaljubljeni vinogradi

gordanac RSS / 13.02.2008. u 11:55

Sv. Valentin i Sv.Trifun
- o ljubavi i vinogradima -


Sutra, 14.02. (01.02. :)) neko obeležava Valentinovo, imgSizer.aspx?img=17559&w=300&h=0aaa-SVETITRIFUN.jpga neko je slavar  sv.Trifuna, (inače zaštitnik Kotora) a većina i jednih i drugih malo znaju o tome ko je svetac kojem je 14.februar posvećen. Prvi, zaljubljeni, razmenjuju poklone, poljupce i naglašenu nežnost, drugi, slavari, dočekuju goste, pale slavsku sveću i odlaze u crkvu.

Legenda o sv.Valentinu kaže da je živeo u Rimu za vreme imperatora Klaudija II, cara koji je započeo i vodio mnoge ratne sukobe i bio prilično ozlojeđen što ima teškoća da skupi vojsku za svoje pohode. Za to je krivicu bacao na bračni i ljubavni život svojih potencijalnih legionara, te je zabranio sklapanje veridbi i brakova. Valentin koji je 269.N.E. bio sveštenik u Rimu, oglušio se o imperatorove naredbe, venčavao zaljubljene i zbog toga bio uhapšen, surovo mučen i ubijen baš na 14.februar. Legenda takođe kaže da se u tamnici zaljubio u lepu čuvarevu kćerku i da joj je na dan svog pogubljenja poslao ljubavnu poruku koju je završio rečima "od tvog Valentina", a da je dobivši tu poruku do tada slepa devojka - progledala. Dva veka kasnije, 496. N.E. proglašen je za sveca i dugo je jedan od najpopularnijih praznika vezan baš za njegovo ime - Dan zaljubljenih.

Legenda o Sv.Trifunu kaže da je živeo u 3. veku i u početku se bavio svojim domaćinstvom i čuvanjem gusaka. Odan hrišćanstvu, legenda kaže da je imao čudesnu  sposobnost izlečenja mnogih bolesti koje je molitvama lečio. Postoji priča da je izlečio i Gordu, kćerku rimskog cara Gordijana, koja je patila od neke duševne bolesti. Car ga je bogato nagradio ali je Trifun sve razdelio sirotinji. Za vreme vladavine rimskog cara Dacija, Trifun je pretrpeo strašno mučenje i na kraju umro. (neki izvori kažu  - odrubljene glave)

Na ikonama se predstavlja u običnom odelu, u jednoj ruci drži snop, a u drugoj krst i vinovu lozu. Slika se i sa guskama oko sebe, jer je ih je nekad čuvao. Sveti Trifun se smatra zaštitnikom poljskih useva.

U narodu se veruje da ako na Trifundan pada sneg ili kiša, biće kišna i plodna godina, a ako je vedro, godina će biti sušna i nerodna.

Postoji i običaj da se u jutro Trifundana nareže (oreže) grančica vinove loze koja se slaže u krstove i postavlja na sve četiri strane kuće.

Postoji ustvari mnogo verovanja, priča i legendi koje se vezuju za ovaj dan, kao da čitate pregršt poruka koje se teško (ali ipak) probijaju iz davnih vremena. Neke od njih se vezuju za samo ime "Valentin", kažu relativno često u Rimljana, ime koje je, po legendi imao i svetac.Pre nego što je crkva prihvatila Valentinovo, taj dan je obeležavan u Rimu (i davno pre Rima) kao Luperkalije u čast Luperkusa, "lovca na vukove", velikog i hrabrog lovca kojeg su Grci zvali Pan, a Semiti Val (neki izvori ga vezuju čak i za Baal) dok ga Biblija spominje kao Nimroda.

Slavljenje sv.Trifuna je takođe obeleženo mnogim "paganskim" sećanjima, kratkim "bajalicama" kojima se priziva plodnost useva, dobra žetva, radost i zdravlje za celu godinu. Trifuna za zaštitnika uzimaju i kafedžije i vinari i sve to o "sečki" što je, po nekim izvorima, stari naziv za februar.

 

"...Vinogradari slave svetog Trifuna kao zaštitinika, pa toga dana idu u vinograde, orezuju po koju lozu i vinom zalivaju po koji čokot, da bi time povratili vinogradu malaksalu snagu, posle dugog zimskog mrtvila, pa da počne bujati u proleće koje se već počinje primicati. Zbog toga svetog Trifuna u Istočnoj Srbiji zovu Orezač i Zarizoj.

Na svetog Trifuna počinje sečka (februar), naravno po starom kalendaru, za koju seljaci na Kosovu kažu: "Sečka seče, Marta dere, Sveti Sava kožu bere". Sečka je, opet rekla: "Da nemam strah od moje starije sestre zime, grane bi od ognja vrelo s jedne strane, a ja bi' ga s druge strane smrzla" - toliko u februaru može biti hladno.

Postoji i naročit "molitveni čin" koji se obavlja po njivama i baštama ako naiđe kakva šteta od insekata i miševa, kojim se Trifun moli za pomoć..." 

Ljubavi i vina, nežnosti i plodnosti, odanosti i hrabrosti nam nude ova dva sveca za sećanje na Dan koji im je posvećen, u danu u kojem su, izgleda nehotice, "pokupili" razne pradavne običaje kojima se, po svemu sudeći, obeležava i slavi dolazak - proleća i s radošću ispraća zima. Iz vremena u kojima su godišnja doba i njihova smena bila izuzetno značajna ljudima, iz vremena u kojima su se (možda) ljudi i priroda bolje razumevali i poštovali nego danas.

Naša vremena ovaj dan (naravno! :)) obeležavaju trošenjem i kupovinom cveća i sitnih (mada, ponekad i ne tako sitnih) poklona, ispisivanjem poruka (garantujem "pucanje" SMS mreže sutra :)) , slanjem "e-cards" i svim onim što neki zovu "kičem" ili "pomodarstvom" ili nerazumevanjm značenja ovog praznika, a  i tako što ga neki čak zabranjuju zakonom. (Uzalud, verovatno.)

Poruka o današnjem danu nam je, ipak, poslata iz prastarih vremena i samo je, tokom vremena, pokrivana pričama, legendama i simbolima koji, ma koliko raznoliki, nisu uspeli pokriti osnovno zrno poruke, koja glasi: 

Ljubav je čudo.

post scriptum:

ovaj post je posvećen Dunavu



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

andjelija andjelija 16:07 14.02.2008

Re: Brisanje

ipak je dobro sto ne citam tudje profile.
svi ste mi jednaki i nemam pojma sa kim pricam.

divota.

KafaJeGotova KafaJeGotova 17:19 14.02.2008

Re: Brisanje

prezira nema, budite uvereni. cinizama ima... a, o produktivnosti - o tome vasa stranka zna najbolje. tu smo gde jesmo zbog silne produktivnosti.
a kakav je vas stav prema preziru gosn. ministra prema gej populaciji? produktivan, neproduktivan? je l' vas izbor i tu 'ne'? da li i tu pricate pricu o ljubavi grozdja i vina?
zurka je otkazana, diskriminacija izvrsena (jos jedna u nizu), a ds postala jos jedna stranka sa jasnim stavom podele na gradjane/ke drugog reda i represora...
kuki kuki 21:33 13.02.2008

secanje

sve je pocelo jednog 14. na kaucu uz ..mnogo, mnogo kasnije su saznali da je to Dan zaljubljenih
blue blue 22:16 13.02.2008

ej ljubavi

jel se sećaš one
šetnje kraj dunava
ne, ne prve i druge
već ove zadnje nedavne
neki važan dan je bio
u vazduhu se osećalo
neko nestrpljenje
uvrnuto zatišje
pred očekivanu buru

a mi smo naše bure
ukrotili zagrljajem
šetali umotani jedno drugim
dok u rukama smo kao svetost
držali onaj burek od krompira
naš mali smešni ritual
našu malu sreću
i zakleti se mogu
dunav nas je pogledao
pa na talasu zapisao:
večni smo ja i oni koji vole.

jel se sećaš onog panja
što izdaje
polise za ljubav
od samo dve reči..
smejanja kod buce
sa njegovim bratom
kojeg je začudila
eto, naša ljubav..
i maštaanja o dalekim mestima
koja nas u snovima zovu...

e, vidi... jaa
nikako da zapamtim
jel se sećaš kako
nikad ne zaboravljam
šta mislim o
pokazivanju ljubavi:


svaki šupak na svetu
kaže da nekoga voli
a to ne znači ništa
ma koliko da je istina
to i dalje ne znači ništa
jer:
ono što osećamo je
na kraju važno samo nama
ali ono što č i n i m o ljudima
za koje kažemo da ih volimo
to je ono što je važno
to je jedina stvar koja se računa

ej, ljubavi..
jel se sećaš
MilutinM MilutinM 22:38 13.02.2008

Re: ej ljubavi

Onaj ko zaista voli, voli ćutke, delima a nikad rečima
Karlos Ruiz Safon, Senka vetra

Baš lep komentar. Hvala, blue ))
Черевићан Черевићан 22:30 13.02.2008

изнемогла једра

с тобом утихну и љубав моја
жубори среће некад у нама
прошлост ми буде
клетва је твоја

небо сво сузно ( ко ти кад оде)
јаву треба да ми успава
да од ње узру скрушене сенке
ко по дну мора лелуј од трава

ма једном речју - пролете живот
а ја од жеге или студени
докон пребирам угођај бивши
похрањен вазда негде у мени


( у споменару Умишљеној прибележено, о Валентинову ,нетакодавно)
dzu dzu 23:07 13.02.2008

al ga ušećeriste

svaka čast.
skoro pa da čovek zaboravi šta je stvarno ljubav.
Greshka Greshka 23:11 13.02.2008

preko..





Talasi ladje lome,
sta srce zna o tome?
Srce je ludi husar, pijan i mlad.

I te sam noci preplivao Dunav,
dubok i strasan.
Oprosti velika reko,
al' ja sam morao preko!

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:50 14.02.2008

Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Vinogradari slave svetog Trifuna kao zaštitinika, pa toga dana idu u vinograde, orezuju po koju lozu i vinom zalivaju po koji čokot,
Mogu li to da oni oko Orahovca? A i tamo ima vinograda. I to dosta.
Mogu li da se nadaju da ce nekada moci?
Sta radi vlast u njihovoj matici da bi to mogli osim sto prica ono u sta ni sama ne veruje?
Pise blogove o danu zaljubljenih, naravno.
Cestitam.
Taska Dana Taska Dana 02:21 14.02.2008

Srecan vam dan zaljubljenih!!!!!


Srca, leptirici, cvetici, puslice, prskalice, zelena salata....
Unfuckable Unfuckable 09:41 14.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Ok, još jedan " Do They Know it's Christmas (Bajram...whatever) Time " komentar....
Imaš li neki predlog oko toga ili samo seiriš nad svojim plitkim pokušajima nametanja krivice svima koji ne kleče u zajedničkoj & permanentnoj molitvi za Kosovo , nego - o, Greha li - rade i nešto drugo ?
Hoće li se neko od Vas, Ljubitelja Dece Na Daljinu pokušati da voli i Decu Oko Sebe...pošto primećujem, kod određene grupacije - što su deca dalje, to ih više vole ...a ove oko sebe ne zarezuju 2%
ivana23 ivana23 10:44 14.02.2008

Re: Srecan vam dan zaljubljenih!!!!!

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:29 14.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Imaš li neki predlog oko toga ili samo seiriš
Imam. Nekoliko.
Da se konacno dogovore oko toga koliko je dva i dva. Onda ce i u Velikoj Hoci moci ba se ide u vinograd.
Da poslanici rade svoj posao.
Da prestanemo da se uvlacimo poslanicima.
PS ne bih ja meni da sam na tvom mestu pricao o ljubavi na daljinu. Znas li gde je Velika Hoca?
PPS A jel se iskljucuju te ljubavi?
MilutinM MilutinM 20:37 14.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Huči kuči, čoveče,

jesi li ti iz Hoče? Video moj raniji tekst o Uči? I reakciju blogera?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:44 14.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

MilutinM
Huči kuči, čoveče,jesi li ti iz Hoče? Video moj raniji tekst o Uči? I reakciju blogera?

Nisam, ali sam bio dole nekoliko (dosta?)puta.
A tvoje tekstove cu sad da procitam. Na blog B92 duuugo nisam navracao.
Pozdrav.
MilutinM MilutinM 20:56 14.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Kul. Javi se
Unfuckable Unfuckable 19:45 15.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Huči kuči, čoveče....
možemo da ubacimo u celu priču i pokradene bebe iz beogradskih porodilišta, gomilu sirotinje po ulicama, itd...i - šta ? Niko ne sme da spomene Dan Zaljubljenih zbog toga ? Treba sve da se zaustavi ? Treba gordanac da ode iz ovih stopa u Veliku Hoču ? Rešiće nešto ? Treba da prestane da piše, bar ? gimiabrejk, plz

Koja je priča o uvlačenju poslanicima ?
Predpostavljam da bi jedan popriličan broj blogera voleo da Ovde saznaje tračeve iz skupštinskog restorana & kuloara, ali se to - naravno - ne dešava. Pogrešno ste procenili Autoricu bloga, šta drugo da kažem ? Ali nemojte biti gnevni na nju zbog toga, ili na ostale koji dolazimo ovde i komentarišemo "beznačajne i efemerne teme" u Ovom Odsudnom Trenutku.....
Predpostavljam, isto tako, da bi jedan popriličan broj blogera, želeo da mu ovaj Blog bude Biro za žalbe. E, pa nije - ovo je samo jedan običan Blog, bez obzira ko ga pisao. Ne brkajte pojmove. Državne stvari i problemi se ne rešavaju na blogu....tim očekivanjem samo pokazujete koliko ste promašili temu
Sigurni ste da ste dobro nanišanili ?
dokaz :
Da se konacno dogovore oko toga koliko je dva i dva. Onda ce i u Velikoj Hoci moci ba se ide u vinograd.

vrh vrhova, tj potvrda svega što sam gore napisao.
Evo sad će gordanac da batali tastaturu i da Im podvikne da se Dogovore .... - misleeeeemmm.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:58 15.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci


Treba gordanac da ode iz ovih stopa u Veliku Hoču ? Rešiće nešto

A cemu vlast inace sluzi? I ne, ne treba da ode u Veliku Hocu, bar nije neophodno. Moze nesto da uradi i u skupstini.
Pogrešno ste procenili Autoricu bloga

Tesko. Procenjivao sam je od skupstine DS kad je "ociscena". Bili su neki dogovori prilikom pripreme te skupstine. Ne bojte se, nece ona to reci.
Sigurni ste da ste dobro nanišanili
....
Evo sad će gordanac da batali tastaturu i da Im podvikne da se Dogovore

Nema ona kome da podvikne, ona je ta koja treba da se "dogovori" da je Kosovo susedna drzava. To je valjda dva i dva? Da je za vinogradare iz Hoce najbolje da postuju svoju drzavu, da pokusaju da je urede, da im matica pomogne.
E, pa nije - ovo je samo jedan običan Blog, bez obzira ko ga pisao

E, pa nije. Ovaj blog pise neko koga i ja placam. Pa bas i ne moze da radi sta mu je volja a ja da cutim.
Unfuckable Unfuckable 00:58 16.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Kapiram stav : " ne može niko da me zeza za rođene pare" - ali to što plaćaš, odvija se u Organima a ne na Blogu. Dakle - pronađi svog poslanika pa mu istresi sve što imaš u facu.
Ili, možda misliš da poreski obveznici imaju pravo da nameću teme koje će građanka gordanac obrađivati na svom parčetu interneta koje joj je ustupio B92 ?
Značččči - zvuči kao ona zamena teza (samo obrnuta) o Premijeru koji je ubijen kao Građanin, a ne kao Premijer. Tako i ti ovde na blogu očekuješ Vlast i rešavanje problema koji se na Blogu ne mogu rešiti.
Ne štima : dobiš samo građanku gordanac i njene priče koje voli da deli sa ljudima.
Tako da si, ponavljam, vascelo promašio tematiku.

Ili bar očekuješ - verovatnije je - izazivanje osećaja krivice - eto, ovde se priča i ništa se ne radi, a Kosovo nam otimaju....bla,bla - razmaženi Beogradžani, Novosadžani ( dopisati po potrebi ) ...e tih spika mi je preko fuckin glave.
Ako me i promaši neko sa ovom Gazimestan retorikom, zavaliće me iza ćoška Srebrenička - kako okrenem, nahebem. E, pa dosta bre više s guslanjem !
Što se ne obratiš Brani Crnčeviću sproću fuckin matice ? Verovatno je na dijeti od muke što nam amputiraju deo teritorija, kladim se u to.
Pitanje od milion dolara :
zašto u avionu izričito zahtevaju, da, u slučaju prinudnog sletanja, dekompresije ili prinudnog sletanja na vodu, maske s kiseonikom tj pojaseve za spasavanje stave prvo roditelji sebi pa tek onda deci ?

hoochie coochie man hoochie coochie man 01:40 16.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Ti to pricas sta ti se svidja, ili sa cime bi voleo da polemises jer se tu osecas jakim, bez obzira sta je ko napisao?
ovde se priča i ništa se ne radi, a Kosovo nam otimaju.

Ili nista nisi razumeo ili.....
E, pa dosta bre više s guslanjem

Jak si, care:)))
A da ipak razmislis malo. Mozda vredi pokusati.
Unfuckable Unfuckable 03:14 16.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

A da ipak razmislis malo. Mozda vredi pokusati.


...trudim se, vascelomudreno.
btw : ne videh odgovor na pitanje za milion dolara ....
razmisli malo
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:31 16.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Pa dobro sa tobom mora ovako, na laksi nacin.
Odgovor na pitanje od milion dolara je: Da bi pomodli deci moraju biti u stanju to da urade inace stradaju svi. A da bi bili u stranju da pomognu drugom, moraju prvo sebi da pomognu. Dakle da bi Srbija pomogla i tim vinogradarima mora da pomogne sebi. Siguran sam da bi i sebi i vinogradarima pomogla tako sto bi rekla :da Kosovo je nezavisno, mi ga prvi priznajemo, a posto u Ahtisarijevom planu pise da je to nadgledana nezavisnost hajde da i Srbija bude jedna od onih zemalja koja nadgleda. Da bi to postigla ona treba da bude normalna zemlja koja radi sve sto moze da je drugi uvazavaju. Predaje optuzene bez poklona za porodicu i ispracaja sa sve grljenjem i ljubljenjem, "u bukagijama" ako treba (u inat Kostunici), predaje sve optuzene, ne postavlja uslove onda kad treba da ih ispunjava, ne ponistava odluke koje su drugi doneli a posebno ne one koje ce tek doneti, prosto zato sto niko niciju odluku ne moze ponistiti ako mu nije predpostavljeni.
Jesi li sad razumeo?
A hoce li nasa vlast (sto znaci i girdana) to da uradi? Nece. Smemo li to da je pitamo? Ovde ne, jer supermod opominje. Bar mene.
Evo ja rekoh, a ako je previse neka gazde vide sta ce.
Unfuckable Unfuckable 23:17 16.02.2008

Re: Dan zaljubljenih u Velikoj Hoci

Huči kuči :
fala svevišnjem da si odgovorio umesto mene . Zaključak - da ne dužimo : država u bedaku ne može ni sebe da zbrine - odavno - a ne ljude i decu po Kosovu. To je moj stav. Tvoje je samo ono što možeš odbraniti ....mislim da je rekao moj ljubimac Ariel Sharon. Zna čovek, biliv mi.
Dolazimo do odgovornosti gordanca - koja je njena pozicija da Odlučuje o ovome ? Treba li da ti spusti neko obećanje ovde, pa da se onda blog pretvori u emisiju "Pitajte poslanika" ...bljkkkkk

sledeći deo se odnosi i na Kafajegotova : + intro - Kafice, čemu žestina ? Očekivao sam od tebe da razlučiš neke stvari, ali vidim da se još posrće.
Ok, evo mog mišljenja : ako se obojica ljutite što gordanac ovde ne piše o onome o čemu bi ste Vi da se piše ( da ne nabrajam) + Vas posebno nervira što svoj blog nije pretvorila u polagalište računa poreskim obveznicima & kutak za samobičevanje - onda :
1. ili Vi znate o Blogukaotakvom, a posebno o Ovom nešto što većina ljudi ne zna
2. nemate pojma šta je Blog i čemu služi
3. kažete gordanac a mislite ...........( dopisati po želji)

da rezimiramo : Ovo je privatno mesto, a ne plaćeno. Dakle, poreski obveznici mogu da odahnu. Na ovom privatnom mestu gordanac može da piše i o viklerima ako hoće. Da - dobro pročitano : o fuckin' viklerima !
Što je još bolje : mogu i ja, a i Vi - neće da se ljuti.
Kada se ode na posao, onda se razmišlja o stvarima s posla.

Ok - da ponovimo za one koji slabije čuju : ovo ovde nije posao.
Da jeste - tekstovi bi izgledali daleko drugačije i ličili bi na mnoge koje srećete okolo, predpostavljam da me razumete šta htedohreći......

Nadam se da nećemo u nedogled ovako. Javljam se samo zato što sam lično prozvan , siguran sam da gordanac sasvim lepo, i daleko bolje od mene može da pojasni mnoge pojmove. A i ima više strpljenja, priznajem.
Btw - kako li bi se proveli na nečijem drugom blogu sa ovim pitanjima, pitam se pitam....... pala bi banana, justlikethat...znate Vi - znam ja.
Sve u svemu, no hard feelings - moja procena je da ste obojica odgovor br.3
Pišemo se.
zanaa zanaa 02:25 14.02.2008

Srecno!


zanaa zanaa 03:16 14.02.2008

za dorucak


Kako su se voleli na filmu i u knjizi
on ona i žućkasta maćka
veoma romanticno
the end



zanaa zanaa 03:50 14.02.2008

zato sto




Ne volim te zato sto te volim
volim te i kada te vise ne volim
iscekujem te i kada te vise ne cekam
moje srce od leda pretvaras u vatru...

Neruda
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:51 14.02.2008

Re: zato sto

zanaa zanaa 15:52 14.02.2008

Re: za dorucak


jedan drugi happy endic
iz evropske perspektive
kada ljubav prvo malo bolic




NenoX NenoX 03:40 14.02.2008

Setih se osnovne skole ...

Ovaj blog mi liči na oglasnu tablu neke osnovne škole za, recimo neki, ... 8. mart ... Sve kuce, mace, mede, zeke, bake i deke, što reče neko u kampanji ... U moje vreme nam ovaj Fancy praznik nisu pominjali ali mi je komično to što ga zovu "sveti Trifun - dan zaljubljenih" ... Taj Trifun se nije bavio ljubavlju izuzev ukoliko se ne računa njegova ljubav prema grožđu i vinogradima što implicitno ukazuje na to da je verovatno bio neka arhi-pijandura ... valjda su pravili loše pivo i valjali falš viski u to vreme ... sumnjam da je voleo ŠljiVoVicu.
Nemojte me pogrešno razumeti ja se zalažem i za Svetog Valentina i za Svetog Trifuna - to dvostruko zalaganje je tako moderno ovih dana .... i sem toga Želim da verujem da će se ovi praznici kalendarski poklopiti u što skorijoj, svetloj, Evropskoj budućnosti Srbije!
gordanac gordanac 08:04 14.02.2008

----

Nemojte me pogrešno razumeti ja se zalažem i za Svetog Valentina i za Svetog Trifuna - to dvostruko zalaganje je tako moderno ovih dana .... i sem toga Želim da verujem da će se ovi praznici kalendarski poklopiti u što skorijoj, svetloj, Evropskoj budućnosti Srbije!

Ipak smo se pogrešno razumeli, izgleda, jer se JA NE ZALAŽEM ni za jedno ni za drugo (nesporazum verovatno nastaje jer to nisam dovoljno jasno napisala u postu, da ne obeležavam ni jednog ni drugog sveca), samo su mi zanimljivi razlozi o postojanju jednog i drugog praznika, legende o jednom i drugom svecu.
Što se kalendara tiče - mogu da ponovim oznaku s početka posta - :)
Mislim da je iz mnogo razloga Julijanski faktički "neupotrebljiv", ali se na njemu tvrdoglavo istrajava.
A evropska budućnost Srbije dolazi, po oba kalendara.

Ovaj blog mi liči na oglasnu tablu neke osnovne škole za, recimo neki, ... 8. mart

E, za 8.mart SE ZALAŽEM, za praznik koji demonstracijama pod imenom "Hleba, mira i ruža" podseća na početak borbe za ravnopravnost, na borbu za promene modela i uloga žene, za taj mlad, jedva stogodišnji praznik se itekako zalažem.
Ljudi se tek tom danu, a bez znanja i informacija, rugaju sa neverovatnim entuzijazmom.


dracena dracena 08:25 14.02.2008

Re: Setih se osnovne skole ...

Nenox
Sve kuce, mace, mede, zeke, bake i deke,

Još malo meda, ali izgleda da ovi uopšte nisu naivni i da tačno znaju šta rade. :)))

Nadam se da supermod neće obrisati ovaj moj komentar zbog pornografije. :)))
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:25 14.02.2008

...

link, ovaj poslednji.
juče nije bio ovakav. : )))
(mada, bilo je i tu nečeg, vezanog za temu: "Pitam se ponekad koliko često žmurimo...", pa: "Sloboda izbora...", pa: "Menjamo se, prihvatamo realnost, smanjujemo predrasude, uklanjamo stereotipe." )

Dunav i ja imamo tajni savez, nad njegovom vodom se, na posebnim mestima, mogu izgovoriti zabranjena imena i zazvati ljudi kojih nema. Ili ih nema više ili ih nema još.

takva mesta volem. dobro je kad nas podsete da ih ima i u nama.
G r o f i c a G r o f i c a 09:29 14.02.2008

Ljubav je tango

gordanac gordanac 09:35 14.02.2008

:)

@Snežana
...i mislila sam da rečenica od koje je napravljen ceo tekst ipak neće ostati nepročitana :))))

p.s. meni link "radi" kako treba (odnosno kako sam htela), ako ti se ne otvara dobro, "tag" na levoj strani za tekst je "Ister", a danas sam postavila tekst "O prosvetiteljstvu", pa je možda nešto "pomahnitalo", proveriću
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:45 14.02.2008

Neče moči o ljubavi bez mene...kasnim...

ali danas je 14., daklem, najvažnija stvar na svetu i šire je ljubav:

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:58 14.02.2008

Re: :)

juče, kliknem ja na dunav, kad ono - ovo
jedino me zbunilo: di je dunav
videla gore, neki pominju. ja ponovo na link, čitam, skeniram...tražim skrivenu nit (ne gledajući sa strane da l' ima još da se klikće), il' bar neki rukavac.
jutros pokušah, još jednom. kad ono..."znaće tačno o čemu pričam".
ivana23 ivana23 09:58 14.02.2008

Re: Neče moči o ljubavi bez mene...

Ibrica Jusić

U svakom slucaju te volim

Volim te uvijek
i kada se budis
i kad na licu sminke nemas
i kad si ljuta
i kad se cudis
i kad bez mene na ples se spremas
uvijek te volim hocu da znas
volim te ne znam
kako da odolim
u svakom slucaju te volim.

Volim te kad si bleda i sjetna
i kada bore imas na licu
volim te kad si divlja
i sretna
i kad u ruci drzis pticu
kad nista neces da mi das
volim te ne znam kako da odolim
u svakom slucaju te volim.

Volim te uvijek
i kada sanjas
kad ne pises mi
kad te nema
i kad od mene stalno se sklanjas
volim te kad si po sve nijema
kada sutis poput ribe bas
volim te ne znam kako da odolim
u svakom slucaju te volim.

Volim te uvijek cak i tada
kad ne volim te kad si sama
kad vece pada iznad grada
volim te kad se pravis dama
kad ne volis me kao sada
u tome i jeste zivot nas
u svakom slucaju te volim...
ivana23 ivana23 10:39 14.02.2008

Re: Neče moči o ljubavi bez mene...


danas
Unfuckable Unfuckable 10:10 14.02.2008

Ajd' i ja da doprinesem...

da ne ispadne da su baš svi dečaci otišli da daju tetki lek.....

od Štulića, deo :

Volim te kad pricas
U svom ovom ludilu
Slutnja gubi privid
Ogoljela do kostiju

Postaje stvarnost
Zaboravljena bol
Ne zelim da te odvlacim
Daleko

Rijeci poput bajke
Smiruje camotinja
ne brini netko pamti
Sveki tren u godini...

itd,itd,itd ....
p.s. - @gordanac - jel 14.02. beše sedam dana posle 07.02. ?!?!?!?!
gordanac gordanac 10:28 14.02.2008

Re: Ajd' i ja da doprinesem...

p.s. - @gordanac - jel 14.02. beše sedam dana posle 07.02. ?!?!?!?!

Oštrooki, čekam to pitanje još od 07.02. popodne :)))
Dakle, "situacija se intenzivirala" i u EU i ovde, kao što smo svi bili svedoci.
Od predloženog "Privremenog sporazuma" koji je sa tri najveće protivnice potpisivanja SAA sa Srbijom postignut kao kompromis u januaru - faktička primena SAA i monitoring saradnje sa ICTY, a koji je spominjan za "usaglašeni potpis" 07.02. se - odustalo (u EU) i vratili smo se na proceduralni deo - dakle potpisivanje SAA na osnovu "parafiranja".
Ako imam dobru vest to je da će faktičke primene biti (važno zbog IPA i FP7 i viznih olakšica i daljnje procedure), jasnije o datumu nakon sastanka MFA i EC EU 18.02., a koliko sam čula biće i sednice EU parlamenta "o istoj stvari".
Nema odustajanja ni od potpisivanja ni od primene ni od zahteva za dobijanjem "Upitnika" kojim stičemo šanse za status kandidata krajem godine., a za "prekoračenje rokova" neće se trpeti faktička šteta, samo će opravdana oštrica kritike domaće javnosti prema nama biti još snažnija.
Tako da ti i ja možemo da se zakažemo za 18.02. - popodne. :))
Prvi prolaz (kako si postavio pitanje onomad) - upisala negativno daštanje! Ni prvo ni poslednje.
Zato je kritika dobra, jako dobra stvar.
G r o f i c a G r o f i c a 10:49 14.02.2008

Ljubav je

kad volis drugacijeg od sebe:)

G r o f i c a G r o f i c a 10:51 14.02.2008

Re: Ljubav je

kad volis slabijeg od sebe:)
G r o f i c a G r o f i c a 10:52 14.02.2008

Re: Ljubav je

kad si mali kao ona:)
G r o f i c a G r o f i c a 10:53 14.02.2008

Re: Ljubav je

i zajedno u oblacima:)
Unfuckable Unfuckable 11:19 14.02.2008

Re: Ajd' i ja da doprinesem...

Prvi prolaz (kako si postavio pitanje onomad) - upisala negativno daštanje! Ni prvo ni poslednje.
Zato je kritika dobra, jako dobra stvar.


ehm...dobra...negde sam pročitao da ni jedna kritika nije konstruktivna ...al' ko mi kriv kad svašta čitam..
btw ...lepa proslava sinoć...jesu svi došli ? Tj...jesu bili svi koji bi trebali da budu tamo...
Kratka bila reportaža na vestima, pa pitam...onako...

btw2 :
samo će opravdana oštrica kritike domaće javnosti prema nama biti još snažnija.

who cares about fuckin' kritika ?
oštrica bi mogla da preraste u giljotinu ...negde maja meseca. That's point
gordanac gordanac 14:09 14.02.2008

Re: Ajd' i ja da doprinesem...

...jesu svi došli ?

:))
jesu, svi pozvani
who cares about fuckin' kritika ?
oštrica bi mogla da preraste u giljotinu ...negde maja meseca. That's point

I care.
Kritika zasnovana na informacijama je obrnuto proporcionalna naporima za smanjenje "negativnih daštanja", u tome je stvar - što više dobre argumentacije, to manje "negativnih daštanja"
Maj?
Jedva čekam lokalne i pokrajinske! :))
A i ozbiljnu oštricu kritike i tokom i pre maja.
Unfuckable Unfuckable 14:36 14.02.2008

Re: Ajd' i ja da doprinesem...

ja jedva čekam 18. ujutro, da vidim dali će Sunce izaći... ; )))))..i da čujem priču koju će da nam serviraju ....pošto se iskucaju šampanjcem, jer je Neko Drugi dole Južno obavio dirty job dok su se, kao, preganjali...
JJ Beba JJ Beba 20:15 14.02.2008

Re: Ajd' i ja da doprinesem...

Zato je kritika dobra, jako dobra stvar.

da, istina je korisna kad je neprijatna
jasnaz jasnaz 14:02 14.02.2008

za.nos

Vita illuminativa (poslednja molitva)

Krajnja pouka anatomije zanosa jeste ova: zanos je stanje bezgranično višeg red od svakodnevnog uma i zapravo je početak budnosti, svega onoga što je u životu lepo, veliko, ozbiljno, divno, čisto. To je viša trezvenost. Prava trezvenost. To je entuzijazam, kako se ranije govorilo, iz kojeg izvire umetnost, muzika, ljubav, pravo mišljenje. I to je ono odakle izvire istinska religija. Dobra religija je religija zanosa; loša religija je religija svakodnevne pameti, ateizam. Ključ za vita illuminativa nalazi se u našim rukama; bolje rečeno, evo ga u našim buradima i flašama. Od vina možemo da naučimo šta je zanos, šta je viša trezvenost, šta je iluminativan život.

Bezbroj puta smo iskusili i kod sebe i kod drugih, ako smo načinili neku veliku glupost, uvek je to bilo zbog toga što smo hteli da budemo veoma pametni. Pametni, ali ne dovoljno pametni. Ne toliko pametni da bismo pa¬met izbacili kroz prozor. Naša računica se nije ostvarila. A kako sam bio pametan! Odaću vam, prijatelji i prijateljice moje, da se računice obično nikada ne ostvaruju. To je već svojstvo računica da se ne ostvaruju, i što je čovek pametniji, one se sve manje ostvaruju. Šta da se radi? Pa naravno! Šta da se radi! Pa maločas rekoh. Treba biti trezven. Istinski trezven, to jest zanesen. Treba piti vino.

Koliko god izgleda smela ova posledica, ja još nisam sklon ovde da se zaustavim. Naime, postavljam pitanje: šta je taj nemir veoma sličan bolesti, ograničenost koja iritira, ta uzburkana strka – danas se naziva nervozom – koja je toliko svojstvena ateistima? Bez religije ne može da se živi. Stara tvrdnja ne može se pomeriti. Postoji dobra religija, i loša religija. I to je sve. Čovek veruje ili u Boga ili u surogate. Surogat može biti veoma raznovrstan: naziva se princip, pogled na svet, diktator, napredak, humanizam. Kod žena: taština, oholost, samoobožavanje, odevanje, histerija, hirovitost. Ime današnjeg surogata: materijalizam. Što se tako naziva, zagonetno je. Ja sam materijalista, dragi moj, ja koji se molim punjenoj paprici i knedlama sa šljivama, ja koji sanjam o mirisima što izviru iza školjke ženskog uva, ja koji obožavam drago kamenje, ja koji živim u poligamiji sa svim zvezdama i cvetovima i ja koji pijem vino, vino – čujete li? Kao i svuda, stvar i ovde zavisi od toga da li je to dobro ili loše. Ja sam dobar. O materijalu loših materijalista imam nehotično osećanje da on i nije zapravo materija, nego cement. Niti se može pojesti, niti popiti, niti polizati, niti se s njom može spavati. To je truplo materije, taj gnusni i teški prah, to glupo sivilo i simbol svakodnevne pameti, ta masa bez zanosa, ta zla, hladna računica (koja se nikada ne ostvaruje), sama apstrakcija, ta ateistička materija.

E sad, postavljam pitanje: šta je uzrok strke današnjih ateista? Reći ću. Ateizam je zapravo bolest. Bolest apstraktnog života. Postoji jedan jedini lek: živeti neposredno. Zaljubiti se u prvu lepu ženu, i to još hitno, mnogo jesti, šetati po cveću, preseliti se i stanovati u četinarskoj šumi, slušati muziku, diviti se slikama i piti, piti vino, vino, vino, vino. Naime, dobra religija je takav dar koji živi samo u zdravom čoveku, razrešava se u nečistoti i isparava. Rekao je to naš veliki i mudri savremenik, u naročito svetlom trenutku. Ova nečistota je uzrok nerazumne i uzburkane strke današnjih ateista, razorene, bezoblične, prazne, bedne delatnosti. Verujte, ova bolest ima jedan jedini lek, vino.

* * *
Ne želim da bude manje, nego više. Razumeš? Magare! Govorio sam punim srcem, i to i scijentistima, i puritancima, i pijetistima. Ako sam vas nekoliko puta svojski isprašio, to morate primiti najozbiljnije, ali ne smete se zbog toga naljutiti. Beše to blaspheme de l'amour, kao što Francuzi kažu. Grdi se samo onaj ko se voli. I veruj mi, ateistički prijatelju, religija se ne naziva uzalud religijom i uzalud se ne dovodi u vezu s Bogom. Zaista je to božanska stvar kad se ne čini drugo nego se voli, čak i neprijatelj. Ne kažem da od ovoga ulja ima u meni baš premnogo, ali znam da sam svoj stenjak turio u ovo ulje, i dok sam pisao ovu knjigu, svetlela mi je svetlost ovog ulja. I dobro upamti (zamišljam preneražena lica puritanaca kako glupo zijaju) da do poslednjeg trenutka nisi izgubljen. Nisi spolja osuđen na prokletstvo. Ti sam sebe držiš u prokletstvu. Sve zavisi od tebe. Svaka duša se rađa cela i svoju celinu ne može izgubiti. Budi pametan, povrati svoju celovitost. Leka ima svuda. Pij! Ono što ti ja nudim to je ulje čistote, ulje zanosa. Pij, ostalo će srediti vino.


BELA HAMVAŠ, FILOZOFIJA VINA, 1947.



Milan Novković Milan Novković 14:24 14.02.2008

život je čudo

..Ljubav je čudo.

post scriptum:

ovaj post je posvećen Dunavu
...


Gordana, lep post, u pravo vreme, post scriptum još lepši.
Ja se više ni ne sećam, u preskakanjima i pristizanjima sa čitanjem, da li si ti ikad napisala ne-lep post.

I u pravu si, ljubav je čudo, život je čudo, svet je čudo, voda je čudo, ima toliko čudno lepih stvari, i u svoj ovoj jurnjavi i treba češće da nas neko podseća na sve to.
Radojicic Radojicic 15:53 14.02.2008

Neven

Pura Moca aka Nikola Kiric, ima Dunava onoliko,
ih ta nemojte kasti

dva pozitivna brojanja


Dragutin Dragutin 16:18 14.02.2008

Lepo

Lepo Goco, a kako je u DS-u?
bravar bravar 19:27 14.02.2008

bez naslova

Snove snivam

Snove snivam, snujem snove,
snujem snove biserove,
u snu zivim, u snu disem,
al' ne mogu sitne snove,
ne mogu ih da napisem.

Snove snivam, snove snujem,
u slike bih da ih kujem,
al' su sanci poletanci,
ne mogu ih da prikujem
srcu mome laganome.

Al' nasloni na te snove
tvoje grudi biserove,
dve ledene biser kapi:
ta bi studen smrzla snove,
sve te slike sledila bi.

Laza Kostic

bravar bravar 19:30 14.02.2008

bez naslova

Sto te nema?...


Kad na mlado poljsko cv'jece
Biser niže ponoc nijema,
Kroz grudi mi želja l'jece:
"Što te nema, što te nema?"

Kad mi sanak pokoj dade
I duša se miru sprema,
Kroz srce se glasak krade:
"Što te nema, što te nema?"

Vedri istok kad zarudi
U trepetu od alema,
I tad duša pjesmu budi:
"Što te nema, što te nema?"

I u casu bujne srece
I kad tuga uzdah sprema,
Moja ljubav pjesmu krece:
"Što te nema, što te nema"...

Aleksa Santic





zanaa zanaa 19:39 14.02.2008

:)

zanaa zanaa 19:44 14.02.2008

:)

zanaa zanaa 19:48 14.02.2008

:)

zanaa zanaa 19:58 14.02.2008

:)




be my be my ...
zanaa zanaa 20:07 14.02.2008

:)

zanaa zanaa 20:22 14.02.2008

Dusa sebi bira drustvo





Dusa sebi bira drustvo
I- zatvara vrata svoj
preuzvisenoj vecini
njenoj nenazocnoj

Kocija uz ulaz ceka
dusu to ne prijeci
da je hladna i kad car joj
uz prostirku klijeci

Znam je, kada s odabranom
jednom dusom krene
ventil paznje zatvara se
tvrdji je od stijene

Emili Dikenson

zanaa zanaa 21:00 14.02.2008

samo

Unfuckable Unfuckable 23:16 15.02.2008

Re: samo

zanaa, ukrasila si ovu stranu...svaka čast !

samo jednom mene asocira na :

Opet iste vode teku
Prazna je ista klupa u parku
Opet bih s tobom noćas na rijeku
Opet bih s tobom u istu varku

Opet bih s tobom sve što je bilo
Sve tvoje istine i tvoje laži
Opet bih glavu u tvoje krilo
Potraži me opet, potraži

Samo jednom još mi kaži
Da me tvoja ruka traži
Da me želiš kao prije
Da sve s ljetom prošlo nije...

.... indekse
KafaJeGotova KafaJeGotova 20:29 14.02.2008

jos casu meda niko ne popi...

MilutinM MilutinM 20:43 14.02.2008

Dunav

Šta je život: rodjen sam pored Dunava, Munze Konza, vratio mu se poslednjih 7 - 8 godina, mnogo volim da zaglavim na Šlepu, Radeckom, gore na Galeriji ili kod Bože, a opet, kada pogledah, vidim da imam kod sebe na kompjuteru samo sliku ove lepe reke u Budimpešti.



Pa ništa, možda neko danas tamo sa nekim sebi dragim proslavlja ovaj datum. Kako god ga zvao ))
angie angie 22:39 14.02.2008

Re: Dunav

shlep, boza?
pa ti onda sedish s mojom ekipom!:)))
MilutinM MilutinM 23:38 14.02.2008

Re: Dunav

shlep, boza?
pa ti onda sedish s mojom ekipom!:)))

Xe, xe...

Sumnjam. Ja sam tu često, poneko bi me mogao i prepoznati, ali se ne mešam najčešće sa domorodcima. Uglavnom dovedem društvo koje nema veze sa Zemunom, da im pokažem kako može da bude lepo. I u kvalitetnom i u opuštenom.

I strance. Letos dovedoh celu moju radnu grupu kod Bože na ručak: skot (čovek insistira da nije skot), belgijanac, holandjanin, litvanka, portugalka... Izgiboše.

Eto me opet iza 25. februara. Čim uzmognem (i eskiviram bijoskop koji mi je prvi prioritet te nedelje).[i][/i]
angie angie 00:17 15.02.2008

Re: Dunav

MilutinM
shlep, boza?pa ti onda sedish s mojom ekipom!:)))Xe, xe...Sumnjam. Ja sam tu često, poneko bi me mogao i prepoznati, ali se ne mešam najčešće sa domorodcima. Uglavnom dovedem društvo koje nema veze sa Zemunom, da im pokažem kako može da bude lepo. I u kvalitetnom i u opuštenom.I strance. Letos dovedoh celu moju radnu grupu kod Bože na ručak: skot (čovek insistira da nije skot), belgijanac, holandjanin, litvanka, portugalka... Izgiboše.Eto me opet iza 25. februara. Čim uzmognem (i eskiviram bijoskop koji mi je prvi prioritet te nedelje).[i][/i]



Boza rules!

dovede on muziku da mu zabavalja goste, a on celo veche s njima peva igra, ide od stola do stola, da se kuca s ljudima,...pa sutradan, ispred kafane, pije kficu i samo klima prolaznicima.

shlep sine- sa klopom przenom 200 puta u istom ulju, al je pivo hladno a radza domaca, pa lokalci satima prebiraju po temama, a i strafta je blizu, pa je sve nekako po meri choveka.

al kad se slavi- onda u Reku, kad svira Nikola:)))
MilutinM MilutinM 00:26 15.02.2008

Re: Dunav

Na šlep sam prvi put došao slučajno, ima 10 godina. Drugi januar, ali sunce. Divan dan za šetnju. Ja nešto nadrndan, a moram da šetam kćerkicu. Šta ću - pravac Zemun. I naletimo na Šlep. Atmosfera, zna se: opušteno, komšijski. Doneli ljudi od kuće klopu, postavili, uživaju. Ostadosmo Mica i ja 6 - 7 sati. Pozvao brata, svratili. Drugaricu, svratili. Od tada, kad god stignem.

A volem i Radecki. Tamo sam tek zaglavljivao. Sednemo u 3 popodne, poskidamo košulje/majice i izvadimo špil. Par sati rada, pa riblja čorba. Par sati rada, pa riba. A onda slučajno naidju onda dvojica gitarista (je li Nikola jedan od njih?). Ostadoh, to 1.

Galeriju sam slučajno otkrio. Lepo mi je bilo da šetam i sedim tu po keju, ali nekako sam probao da nadjem neko mesto koje je malo višlje, sa pogledom (a da nije vagon). I tako, padne mi oko na Galeriju. Bili smo medju prvim gostima. Posle se navadiše i prijatelji, pa njihovi prijatelji...

Evo, ide mi voda na usta. Jedva čekam...
Dejan Stanković Dejan Stanković 21:04 14.02.2008

S prozora moje sobe

u roditeljskoj kuci vidi se dunav. Skoro samo Dunav. I ponekad slete galebovi. Prilicno lep prozorski pogled.
gordanac gordanac 21:16 14.02.2008

Re: S prozora moje sobe

Olga Medenica Olga Medenica 01:30 15.02.2008

ooooups!

Olga Medenica Olga Medenica 01:32 15.02.2008

ovakvog se Dunava secam:

gordanac gordanac 07:58 15.02.2008

Re: ovakvog se Dunava secam:

Karlovci?
"...preko reke, pa u šumu..."
Šta ti je "unutrašnje oko" kojim se gleda fotka! Prvo vidim ova dva držača za štapove u sredini, a tek onda sve ostalo! :))))
Olga Medenica Olga Medenica 10:04 15.02.2008

Re: ovakvog se Dunava secam:

XEXEXE

ne znam stvarno sta mu je
nece od slicice da ostavi ni trag!
dracena dracena 11:55 15.02.2008

A Dunav i dalje nečujno teče

po svakom vremenu, i leti i zimi





Tu je sa nama uvek, a pravi se da nije. Tihi, uzdržani div.
Dubravka Bozinovic Dubravka Bozinovic 13:53 15.02.2008

Zaljubljeni vinogradi

Pozitivna je i konstruktivna - katkad i dirljiva - posvecenost autorke temama poput ove, ili robolova, ili vina, ili pticica i potocica. Shvatajuci svu njihovu vaznost i prihvatajuci neizbeznu (pr)ocenu da od njih zavisi dobrobit svih, izrazavam solidarnost sa Gordanom i unapred osudjujem sve koji bi maliciozno pomislili da je upravo ta posvecenost sprecava da se okrene trivijalnim efemernostima kao sto je guranje zemlje u izolaciju i gradjanski rat, javni linc onih koji drugacije misle ili nagradjivanje secikesa koji se najbolje snalaze u uslovima u kojima ova zemlja "uziva" pod mudrim rukovodstvom predsednika i njegovog sefa premijera.
dakle, happy valentine, Gordana, i samo napred: ne obaziri se na kojekakve Mrgude koji bi da ti podmetnu da izneveravas one koji su ti dali glasove za ulazak u Narodnu Skupstinu!
gordanac gordanac 16:10 15.02.2008

Re: Zaljubljeni vinogradi

upravo ta posvecenost sprecava da se okrene trivijalnim efemernostima kao sto je guranje zemlje u izolaciju i gradjanski rat, javni linc onih koji drugacije misle ili nagradjivanje secikesa koji se najbolje snalaze u uslovima u kojima ova zemlja "uziva" pod mudrim rukovodstvom predsednika i njegovog sefa premijera.

Teme koje ste naveli nikako nisu "trivijalne efemernosti" čak ni u blagoj, pokroviteljskoj ironiji.
A mnogo ljudi (i ja sa njima) radi bi se upravljalo krizama u društvu i zemlji u tranziciji.
Dakle, naša zemlja ne ide ni u izolaciju ni u građanski rat. Naša zemlja je nepovratno na putu modernizacije, uljuđivanja i evropskih integracija u svim sektorima. Pred nama su četiri dobre godine prepreka i rušenja prepreka, poraza i pobeda, malih i velikih. I mnogo, mnogo rada.
Neposredno pred nama su dani vrlo ozbiljnih događaja i za sve te dane priprema nikako nije "trivijalna" i podrazumeva mnogo više posebnog rada nego u "običnim" nedeljama.
Skandali, afere, ugrožavanje bezbednosti, situacija sa slobodom medijia, napadi na novinare, na NVO - su sve nepoželjni i neprihvatljivi događaji za mene i za ljude sa kojima radim i radimo zato da ih bude što manje (bez iluzije da će ih nestati potpuno čak i za nekoliko godina unapred, samo će mehanizmi kojima se kontroliše šteta koju takvi događaji čine bolje kontrolisati).
Secikese, kako ih nazivate, biće sumnjičene i optuživane onim tempom kojim se i policija i sudstvo i tužilaštvo za taj posao osposobljavaju.
Ništa u našem poslu nije "trivijalno", nikako.
Činjenica da to vama tako izgleda je nešto na čega ja trenutno ne mogu da utičem. Vaše pravo, a moja obaveza (manje nego moja želja) da pažljivo čitam šta mislite i vi i drugi

Sasvim dobro razumem da je vaša ukupna ocena da se ništa ne radi dobro i da niko ne radi.
I kada bih mogla da biram između
"radi se strateški uspešan posao, ali su ljudi skloni da kažu da je sve to bezveze"
i
"ne radi se baš ništa strateški dobro, ali ljudi nemaju primedbi"
ja bih izabrala ono prvo, kao što i jesam.
Vaš izbor je (manje-više) "ne radi se ništa strateški dobro i sve je bezveze" , on je takođe vaše pravo, ali ja znam da je - netačno.
Jedan broj ljudi to razume, drugi ne. I to je dobro, tako počinje prava kontrola svega onoga što radimo. A kontrola je, kao i kritika - dobra.
I usput bih i jesam pričala i govorila i pisala o pecanju, o knjigama, o vinima, o drevnim vremenima, o ženama, o muškarcima, o čokoladi i cipelama, o filmovima, o činjenicama i brojkama, o istinama i lažima, o smrti i o mrtvim drugovima. Razlog za to je - biram tako. Vi to smatrate neumesnim i zbog posla kojim se ja bavim i uopšte - vaš izbor.

Niste ni prva ni poslednja koja je(će) pokušati da mi objasni o čemu ja treba da pišem i da to dovede u vezu sa onim što radim, usput različitim stilovima pokušavajući da diskvalifikuje stranku ili instituciju u kojoj radim, ponekad i otvorenim prezirom prema realnosti ili ljudima.
Ali ste pri tome jedna od retkih koja ispisanim pokazuje (čini mi se) i želju za dijalogom i ja sam vam na tome zahvalna.

G r o f i c a G r o f i c a 22:45 15.02.2008

Re: Zaljubljeni vinogradi

pod mudrim rukovodstvom predsednika i njegovog sefa premijera.

Znaci sef predsednika drzave je premijer vlade koji ima poslednju rec dok je predsednik drzave samo njegov podanik (citaj poslusnik)? Hmmm....ovo je za pesimiste jako lose saznanje.....
KafaJeGotova KafaJeGotova 17:50 16.02.2008

Re: Zaljubljeni vinogradi

gordanac
Sasvim dobro razumem da je vaša ukupna ocena da se ništa ne radi dobro i da niko ne radi.
I kada bih mogla da biram između
"radi se strateški uspešan posao, ali su ljudi skloni da kažu da je sve to bezveze"
i
"ne radi se baš ništa strateški dobro, ali ljudi nemaju primedbi"
ja bih izabrala ono prvo, kao što i jesam.

jos jedna od logickih gresaka gordane. ovo je lazna dilema. a da se radi uspesan posao i da ljudi nemaju primedbe? ja bih to izabrao. to je isti onaj fazon kad tadic odvali za peticiju gradjana/ki za miskovica aroganto tipa ljudi su ljubomorni na bogate ljude... smejurija opsta. ali, razumem ja vas. nemate vi nikakvih briga, vi posledice osecate najmanje.
Milan Novković Milan Novković 18:44 16.02.2008

Re: Zaljubljeni vinogradi

....jos jedna od logickih gresaka gordane....

Interesantan site. Ali, ako ga se pažljimo i sami držite zar vam se ne čini da:
- Gordana uopše ne priča o logici nego gore iznosi kako ona oseća. Razume sagovornika, kaže kako oseća i ne insistira da je ona u pravu.
- Vi pravite mnogo više logičkih grešaka osim ako:

- Znate tačno koliko ona radi i koliko je to iskreno (zamislite da radi 17 sati dnevno, čak i bilo kakvo prekovremeno, pored četvoro dece. Blog prosto može izvan tog vremena da bude deo njenog privatnog života i teško da vi imate pravo da je prozivate).

- Znate tačno kako ona misli i šta oseća kad su problemi i pojedinci unutar njene partije u pitanju.

Ako ne znate ove podatke gore jel možete, pls, da objasnite kako ste se vi to korektno poslužili logikom iz sajta koji navodite.

Ako vam se učini da vam logika nije korektna kako objašnjavate vaše ponašanje i šta mislite da vam je činiti?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana