Gost autor| Gradjanske inicijative| Politika| Region

Srbi i Albanci

Nebojsa Krstic RSS / 28.03.2013. u 11:58

Pre neki dan imali smo jednu lepu vest

Građani Srbije mogu da pazare Fiat 500L Nacionale uz popust od 3000 evra.

Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam  po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?

Od ovoga bi svi imali koristi. Fiat iz Kragujevca proizvodio bi, odnosno prodavao, više vozila, a Albanci, i svi građani sa KiM, mogli bi da dođu do novih kola za manje para.

Ne znam da li je predlog realan, ne znam da li bi bio odbijen, ali mislim da bi govorio o jednom novom mentalnom pristupu rešavanju kosovskog čvora...o pristupu koji izlazi iz arhaične i konzervativne matrice shvatanja Kosova kao «teritorije» i koji odbacuje uvreženo mišljenje da ovi pregovori služe kako bi se mi i Albanci "razgraničili" i kako bi se između naših naroda podigao neprobojni «berlinski zid».

Mislim da upravo u odnosu Srba i Albanaca, u rušenju berlinskog i svakog drugog zida koji ih danas razdvaja, leži ključ rešavanja dugogodišnjeg konflikta, i da je to najveći potencijal dugoročne pacifikacije Balkana koja je, opet, uslov za ekonomski oporavak i napredak.

Razbijanje predrasuda, nepoverenja, prevazilaženje mržnje i lečenje rana iz prošlosti neopodan je civilizacijski korak koji moramo da učinimo i mi Srbi i naše komšije Albanci.

Neće taj put pomirenja i uspostavljanja poverenja biti ni kratak ni lak, ali to je dobar put i što pre krenemo njime, biće bolje za sve nas.

PS. U razmišljanje na ovu temu uklopio mi se tekst  jednog novinara iz Prištine, iz današnjeg "Danasa, pa ga ovde prenosim, bez dozvole autora. Neka mi ne bude zamereno.

Besmislene blokade

Autor: Virtyt Gacaferri

Prošle godine bio sam na jednom od najvećih džudo takmičenja na svetu - „Paris Grand Slam“, gde je bilo više od 20 hiljada gledalaca. Tamo sam bio kao član kosovske ekipe koja se takmičila pod zastavom Međunarodne džudo federacije.

Prilikom mnogobrojnih susreta sa ostalim takmičarima, pozdravi na južnoslavenskim jezicima, i kao što „tradicija“ nalaže, između, Kosova, Hrvatske i Srbije, bili su svakodnevni. Da! Srbi i Albanci, kad idu na međunarodna takmičenja, govore jedni sa drugima.

Nakon nekoliko meseci kosovka džudistkinja Nora Gjakova se srela sa Srpkinjom Jovanom Rogić u Abu Dabiju. Takmičivši se pod kosovskom zastavom, posle bitke od deset minuta Gjakova je pobedila Rogićevu. To je bila prva pobeda Kosova nad Srbijom na jednom međunarodnom takmičenju. Danas Gjakova i dalje trenira kako bi bila još bolja. Mislim da isto radi i Rogićeva. I to je to. Srbi na Kosovu nisu ni bolje ni lošije nego što su bili pre ovog takmičenja, a ni Albanci ne žive ni bolje ni lošije nego pre ovog takmičenja. Ništa se nije promenilo, sem da su se dve dvadesetogodišnje devojke, dve sportistkinje - jedna sa Kosova, a druga iz Srbije, srele na jednom međunarodnom takmičenju.

Džudo na Kosovu je na vrlo visokom nivou. Na Balkanu samo Slovenija ima bolji džudo. Ali eto, u opštini Ranilug na Kosovu, postoji džudo ekipa kojoj srpska federacija ne dozvoljava da se druži i takmiči sa Albancima. Ista federacija je zabranila i džudo ekipi iz Novog Pazara da dođe na Kosovo da se takmiči. Čemu i kome ovo služi?

Nedavno, 24. marta, Vuk Jeremić, predsednik srpske teniske federacije i predsednik Skupštine UN, ponosno je obelodanio da je zajedno sa svojim prijateljima uspeo da zabrani kosovskoj deci da se takmiče u Evropi. Ispod nivoa organizacije koje predstavlja - UN - Jeremić je usplahireno objavio na Tviteru kako je uspešno blokirao članstvo Kosova u Evropskoj teniskoj federaciji.

Ja se opet pitam - čemu ovo služi Jeremiću i Srbima na Kosovu, i Srbima u Srbiji, i Srbima ma gde oni bili? Čemu služi ova blokada koja za cilj ima da zaustavi decu, sportiste, zdravlje, duh da se takmiči na teniskim prvenstvima? Jer ova blokada nije postavljena samo protiv albanske dece, ovo je blokada protiv srpske, romske, turske, bošnjačke dece, protiv sve dece na Kosovu.

U Gračanici na teniskim terenima jedan trener je Albanac, drugi Srbin. Oni služe srpskoj i albanskoj deci podjednako. Na takmičenjima unutar Kosova deca bez obzira na njihovu etničku pripadnost takmiče se zajedno. Jeremić, koji priča o srpstvu i Kosovu, nikada nije obratio pažnju na decu u Gračanici koja igraju tenis. Ali je uspešno blokirao tu decu da se takmiče sa decom van Kosova. Šizofreni vrhunac te i takve politike koja insistira na kosovskom srpstvu jeste da prisiljava Srbe sa Kosova da napuste Kosovo ako bi kojim slučajem hteli da se oprobaju na međunarodnoj sportskoj sceni. Možda Jeremić baš to želi. To je verovatno jedan od dva glupa razloga zašto Srbija blokira kosovske sportiste.

Drugi razlog zašto Jeremić i Divac (presednik Olimpijskog komiteta Srbije) prave blokade našim sportistima, jeste jednostavno etnički narcizam. Time neće pomoći Srbima na Kosovu da imaju bolji život, ali će zato ove blokade da daju prostora ekstremistima (koji ionako ne daju pet para za sport) da kažu: „Srbi su večiti neprijatelji Albanaca i što je manje Srba na Kosovu to je bolje.“

Ali postoji još razloga. Možda Jeremić i Divac misle da će, ako blokiraju kosovske sportiste, Albanci sa Kosova jednog dana da promene mišljenje, da zaborave šta je učinjeno, i da kažu „pošto ne možemo da idemo na međunarodna takmičenja kao Kosovo, onda ćemo da idemo kao Srbija“. Pa će verovatno posle tog poteza sportista i kosovska policija da odluči da se pridruži MUP-u, a kao vrhunac Kosovski zaštitni korpus će odlučiti da postane deo reformisane srpske vojske. Besmisleno!

Ko može da zaboravi Kosovo pod Miloševićevim režimom? Deset godina bez škola, bez hala sportova, bez stadiona, bez posla. Da, reći ćete, bilo je i onih koji su podržali Miloševićeve institucije. Da, 0,1 odsto Albanaca je radilo za te srpske institucije, dok je 99,9 odsto bilo protiv njih. A krajnji rezultat - bombardovanje Srbije, nezavisno Kosovo i izbeglice. A možda je zapravo razlog neka skrivena neverovatna želja mladog Jeremića da bude „destruktivno uspešan“, da blokira. Pa da jednog dana kaže: „evo šta sam ja postigao - radio sam sve što je u mojoj moći da bih blokirao Kosovo, i sve ostalo u vezi sa njim“. To je radio i Milošević. Rezultat sam vam već izložio.

Tokom sledećih nedelja šef UEFA će posetiti Srbiju ne bi li našao rešenje za kosovske fudbalere, kako bi im omogućio da se takmiče i izvan Kosova. Predsednik Kosovske fudbalske federacije je bivši igrač Partizana Fadil Vokri. Srbija i dalje može da nastavi da blokira kosovske sportiste, ali sportisti u Srbiji trebalo bi da se upitaju - čemu sve to služi.

 



Komentari (225)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

babmilos babmilos 12:04 28.03.2013

dokle više sport

Ima koga od poštovanih blogera iskustvo na temu mnogo životnije stvari od trčanja za loptom u gaćicama:

Mogu li sa BG tablama bez problema da se zaputim iz Crne Gore u Grčku preko Kosova, putem Rožaje-Kula-Peć-Priština-Makedonija, dakle preko takozvane čisto albanske teritorije? I zna li ko uopšte kakvo je stanje tog puta?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:40 29.03.2013

Re: dokle više sport

nema garancije da ces proci mirno sa srpskim tablicama, stanje puteva je bolje nego u srbiji.
Ozren Tosic Ozren Tosic 00:29 30.03.2013

Re: dokle više sport

Ja cesto idem sa BG tablicama u Pristinu i, u poslednjih 3 godine, nikada nisam imao problema. Granicni prelaz na Merdarima sve vreme funkcionise, kolone kamiona i sa jedne i sa druge strane uredno cekaju da prodju kroz carinsku kontrolu, trgovina i posao teku kao i sa drugim zemljama. Strah koji vlada je rezultat propagandnong rata onih kojima je u interesu da zaprdjuju kako bi imali platformu za odrzavanje na vlasti. Parkiram kola u Pristini, spavam u hotelima, raznim, manjim i vecim, a ljudi su prijateljski nastrojeni, sa zanimanjem pitaju kako je u Beogradu.
Ozren Tosic Ozren Tosic 00:51 30.03.2013

Re: dokle više sport

Garancije ne postoje nigde. Zadar, na primer...
stopalo stopalo 12:09 28.03.2013

budibogsnama

Građani Srbije mogu da pazare Fiat 500L Nacionale uz popust od 3000 evra.

Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?


dakle nije dovoljno to sto svaki zaposleni u srbiji sa prosecno 30.000 dinara plate daje donaciju kupcima koji mogu da izdvoje 10.000 evra, nego je potrebno iz budzeta srbije donirati i opet bogate (za lokalne uslove) gradjane kosova

kao sto rekoh - budibogsnama
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:20 28.03.2013

Re: budibogsnama

dakle nije dovoljno to sto svaki zaposleni u srbiji sa prosecno 30.000 dinara plate daje donaciju kupcima koji mogu da izdvoje 10.000 evra, nego je potrebno iz budzeta srbije donirati i opet bogate (za lokalne uslove) gradjane kosova

Ovo je zanimljiv komentar iz najmanje dva razloga.

Prvi bi podrazumevao odgovor: Kosovo je Srbija, pa su i stanovnici Kosova naši građani.

Drugi je već u tekstu....dakle, potrebno bi bilo da Beograd i Priština "osmisle mehanizam" po kome bi stanovnici KiM mogli da kupe jeftiniji Fiat...
stopalo stopalo 12:29 28.03.2013

Re: budibogsnama

"osmisle mehanizam"


ne sumnjam da je tebi u ovom trenutku zanimljivije da insistiras na prvom razlogu

ja sam ipak vise fokusiran na "mehanizme" koje dinkic "osmisljava"

od te mehanike kosti pucaju

iz meni nepoznatog razloga toj grupi gradjana sumnjive ekspertize a nesumnjivog lopovluka je dato da se bavi svim ekonomskim pitanjima od 2000 pa nadalje. tako da ne sumnjam da bi resenje bilo onakvo kako sam opisao
rade.radumilo rade.radumilo 12:40 28.03.2013

Re: budibogsnama

dakle nije dovoljno to sto svaki zaposleni u srbiji sa prosecno 30.000 dinara plate daje donaciju kupcima koji mogu da izdvoje 10.000 evra, nego je potrebno iz budzeta srbije donirati i opet bogate (za lokalne uslove) gradjane kosova


Mašiš računicu i poentu. Dil sa fijatom je sledeći:
- Država, ove godine, subvencioniše 3000 EUR sa cene pojedinačnog vozila za ukupno 5000 vozila.
- Fijat zaposli ove godine 600 radnika.

Ukoliko staviš na papir, videćeš da porezi i doprinosi za 600 radnika koji primaju republički prosek (a u Fijatu primaju) iznosi upravo 1.5 miliona EUR na godišnjem nivou.

EDIT:
---------------------------------------------------------------------------
- Fijat zaposli do kraja ove godine 600 radnika.
- 1.400 radnika do kraja naredne godine, kao i nova Fijatova investicija od najmanje 10 miliona evra

Za 100 radnika koji primaju republički prosek, porezi i doprinosi na godišnjem nivou iznose oko 260 000 EUR.
---------------------------------------------------------------------------

Dakle država "oprašta" poreze i doprinose za 600 radnika, koji ionako ne bi dobili posao a pritom "skida" 600 ljudi sa "socijale" i podstiče prodaju, samim tim proizvodnju koja što direktno kroz PDV što kroz povećanje obima posla dobavljača fijata povećava priliv u budžet.

Najveći problem Srbije trenutno jeste politika poreza i doprinosa zaostala iz SFRJ. Nijedna vlast se ne usuđuje da se s time uhvati u koštac na sistematskom nivou, pa poneko (naravno zarad lične promeocije) pokušava da "uvati krivinu" kroz celokupan fiskalni sistem.

Sa druge strane, ja sam već u ozbiljnom planiranju da kada mi za nekoliko godina istekne kredit za auto koji trenutno imam (uvozni), ukoliko bude slične akcije tada, kupim fijat 500L umesto uvoznog automobila. Ukoliko ne bude takve akcije, mojih desetak hiljada evra će otići na povećanje uvozno/izvoznog deficita Srbije.
Onaj ko ima desetak hiljada evra će kupiti automobil pa će kupiti. Samo je pitanje da li će kupiti automobil proizveden u Srbiji ili uvezen iz inostranstva.
stopalo stopalo 12:51 28.03.2013

Re: budibogsnama

Mašiš računicu i poentu. Dil sa fijatom je sledeći:
- Država, ove godine, subvencioniše 3000 EUR sa cene pojedinačnog vozila za ukupno 5000 vozila.
- Fijat zaposli ove godine 600 radnika.

Ukoliko staviš na papir, videćeš da porezi i doprinosi za 600 radnika koji primaju republički prosek (a u Fijatu primaju) iznosi upravo 1.5 miliona EUR na godišnjem nivou.


mozda ja i masim racunicu ali ni tvoja nije tacna

drzava daje 15,000,000 evra da bi vratila 1,500,000

mozda se ne razumem u ekonomiju ali u matematiku svakako da

ovde ubrajam i poznavanje celokupnog opusa alan forda a posebno lika i dela superhika (iskljucivo zagrebacko izdanje, novosadsko je bilo sranje)

btw: od 600 radnika za republickim prosekom ne moze da se skupi ni taj milion i po

mikimedic mikimedic 13:52 28.03.2013

Re: budibogsnama

Ovo je zanimljiv komentar iz najmanje dva razloga.

Prvi bi podrazumevao odgovor: Kosovo je Srbija, pa su i stanovnici Kosova naši građani.


haha tek sad vidim ovo (posle mog donjeg komentara) - dakle omogucili ste im izdavanje dokumentata (passports included?)




rage rage 13:59 28.03.2013

Jel' to štos iz Minhena?

Nebojsa Krstic
Prvi bi podrazumevao odgovor: Kosovo je Srbija, pa su i stanovnici Kosova naši građani.Drugi je već u tekstu....dakle, potrebno bi bilo da Beograd i Priština "osmisle mehanizam" po kome bi stanovnici KiM mogli da kupe jeftiniji Fiat...


"Jel' to štos iz Minhena?"

Pragmatičnost gore navedenog "predloga", bez da mi ga Misirac ili bilo koji drugi borac za Srbiju i njene gradjane objašnjava, vraća mi sećanje na lik (i delo) nikad zaboravljenog Velikog Nepobedivog Borisa koji je "tako vešto" jednačio po zvučnosti pragmatizam Prisvajanog Zorana i kreativnu naivnost Preokrenutog Vuka.

Kad je sezonu lova na veverice najavljivala veverica, moj Krstiću?

Pa to ne bude Samom Sebi dovoljno, već pronađe "slično" na drugoj strani u predlozima, dokazanog lovca na veverice (pomoć: prvo slovo "lj", kako omogućiti "samostalnoj" i samopriznatoj državi Kosovo da se uključi, kao takva i nekako drugačije, međunarodnim udruženjima, savezima i sl.


Imam samo jedno pitanje, ali na njega ne očekujem direktan odgovor, jer ga ti Krle nikada na taj način nisi dao:
Šta si želeo Ti da Nam Kažeš ovim što si napisao (i naveo)?
expolicajac expolicajac 14:04 28.03.2013

Re: budibogsnama

mikimedic
Ovo je zanimljiv komentar iz najmanje dva razloga.

Prvi bi podrazumevao odgovor: Kosovo je Srbija, pa su i stanovnici Kosova naši građani.


haha tek sad vidim ovo (posle mog donjeg komentara) - dakle omogucili ste im izdavanje dokumentata (passports included?)


Jebi ga miki, sve što se ima reći na tu temu je :

mikimedic mikimedic 14:07 28.03.2013

Re: budibogsnama

Jebi ga miki, sve što se ima reći na tu temu je :


ex - nemam nista protiv, ali postoje samo dve mogucnosti:

a) izdajte pasose albancima i reintegrisite kosovo u sistem

b) 'pustanje' kosova, kao sto predlazes. naravno samo juzog, i 'pustanje' republike srpske.
expolicajac expolicajac 14:10 28.03.2013

Re: budibogsnama

mikimedic
Jebi ga miki, sve što se ima reći na tu temu je :


ex - nemam nista protiv, ali postoje samo dve mogucnosti:

a) izdajte pasose albancima i reintegrisite kosovo u sistem

b) 'pustanje' kosova, kao sto predlazes. naravno samo juzog, i 'pustanje' republike srpske.

rade.radumilo rade.radumilo 15:21 28.03.2013

Re: budibogsnama

btw: od 600 radnika za republickim prosekom ne moze da se skupi ni taj milion i po


Ukupna davanja poslodavca, državi, po zaposlenom su 65% od njegovog ličnog dohotka.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:53 29.03.2013

Re: budibogsnama

ovde ubrajam i poznavanje celokupnog opusa alan forda

Apropo teme

        
        
        
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:03 29.03.2013

Re: budibogsnama

mikimedic


ex - nemam nista protiv, ali postoje samo dve mogucnosti:

a) izdajte pasose albancima i reintegrisite kosovo u sistem

b) 'pustanje' kosova, kao sto predlazes. naravno samo juzog, i 'pustanje' republike srpske.



Мики, а то ћете да урадите ти и - која армија?! HR-исти UN-ови? немамо никога на својој страни, осим дрчних ставова које су и сами Срби на Косову почели да заобилазе.
mikimedic mikimedic 19:34 31.03.2013

Re: budibogsnama

NE, treba da urade ovi exovi.
dovoljno je za pocetak izdati pasose onima koji ih zatraze.
Za to je potrebna samo armija pandurki u ljermontovljevoj.
maksa83 maksa83 12:22 28.03.2013

bolid

Nedavno, 24. marta, Vuk Jeremić, predsednik srpske teniske federacije i predsednik Skupštine UN, ponosno je obelodanio da je zajedno sa svojim prijateljima uspeo da zabrani kosovskoj deci da se takmiče u Evropi. Ispod nivoa organizacije koje predstavlja - UN - Jeremić je usplahireno objavio na Tviteru kako je uspešno blokirao članstvo Kosova u Evropskoj teniskoj federaciji.

Siguran sam da će zbog toga ovde naići i na aplauze, ali iz koraka u korak taj tip ispada sve veće dupe.

Ja znam da je u tom razredu bilo kvalitetnije dece i to preko nekoliko, zašto je Tadić sa sobom morao da povede najgoreg bolida? (Ok, svestan sam i da ta kvalitetna deca ne bi bila toliko kvalitetna da su se dala uvući u politiku.)

stopalo stopalo 12:32 28.03.2013

Re: bolid

zašto je Tadić sa sobom morao da povede najgoreg bolida?


prema svecu i tropar

PS ocekuje da se sad nastavi diskusija u pravcu gangule ali se odamh ogradjujem da mi je to namera
antioksidant antioksidant 12:33 28.03.2013

Re: bolid

ali iz koraka u korak taj tip ispada sve veće dupe.

а њему је баш лепо
нек уживају
reanimator reanimator 12:41 28.03.2013

Re: bolid

Ja znam da je u tom razredu bilo kvalitetnije dece i to preko nekoliko, zašto je Tadić sa sobom morao da povede najgoreg bolida

Postoje situacije u životu kada ti kao hoćeš razumom na jednu stranu, ali te srce vuče na drugu. Možda ovde imamo takav slučaj?
alselone alselone 12:46 28.03.2013

Re: bolid

Postoje situacije u životu kada ti kao hoćeš razumom na jednu stranu, ali te srce vuče na drugu. Možda ovde imamo takav slučaj?


maksa83 maksa83 13:33 28.03.2013

Re: bolid

Postoje situacije u životu kada ti kao hoćeš razumom na jednu stranu, ali te srce vuče na drugu. Možda ovde imamo takav slučaj?

Misliš, što kaže Bejbi Dol - kad te-lo ka-že daaa a glava kaže neEeeej...
reanimator reanimator 14:23 28.03.2013

Re: bolid

Misliš, što kaže Bejbi Dol - kad te-lo ka-že daaa a glava kaže neEeeej..

Jeste. Ili što kaže Viktorija ooooou srce pita da l te volim, a glava kaže da me ne sluša...
maksa83 maksa83 16:07 28.03.2013

Re: bolid

PS ocekuje da se sad nastavi diskusija u pravcu gangule ali se odamh ogradjujem da mi je to namera

Gangula je nadrealan. Čist dadaizam.

Domazet Domazet 19:03 28.03.2013

Rekao bih da ti se...

maksa83
Nedavno, 24. marta, Vuk Jeremić, predsednik srpske teniske federacije i predsednik Skupštine UN, ponosno je obelodanio da je zajedno sa svojim prijateljima uspeo da zabrani kosovskoj deci da se takmiče u Evropi. Ispod nivoa organizacije koje predstavlja - UN - Jeremić je usplahireno objavio na Tviteru kako je uspešno blokirao članstvo Kosova u Evropskoj teniskoj federaciji.

Siguran sam da će zbog toga ovde naići i na aplauze, ali iz koraka u korak taj tip ispada sve veće dupe.

Ja znam da je u tom razredu bilo kvalitetnije dece i to preko nekoliko, zašto je Tadić sa sobom morao da povede najgoreg bolida? (Ok, svestan sam i da ta kvalitetna deca ne bi bila toliko kvalitetna da su se dala uvući u politiku.)


...dopalo kako gos'n Virtut peva Kumbaja na albanskom. Ni ja nemam nishta protiv. Nisam dodushe siguran da mi se podjednako dopada prisutno terciranje sa srpskim naglaskom...
maksa83 maksa83 19:47 28.03.2013

Re: Rekao bih da ti se...

...dopalo kako gos'n Virtut peva Kumbaja na albanskom. Ni ja nemam nishta protiv. Nisam dodushe siguran da mi se podjednako dopada prisutno terciranje sa srpskim naglaskom...

Važi qme, hvala na upozorenju - potrudiću se da mi ne budeš u komisiji kad budem učestvovao na Srbija ima Talenat. Ako to ne uspem da sredim pevaću Srpska se Truba s Kosova Čuje ne bih li ubrao taj dragoceni glas.

To ti je zapravo žal za mlados' - u vojsci sam naučio i sa jednim pevao kompletan njihov narodnjak, sa sve lyrics. Užasno zvuči, ali je valuable linguistic experience. Ja to volim.


Ne treba meni Virtut da vidim ko je i šta je Patak. Al' je dobar podsetnik.
tyson tyson 12:50 28.03.2013

Kosovo u Srbiji


Slažem se, jer ako je za državu Srbiju Kosovo i dalje deo te države, onda za stanovnike Kosova treba da važi sve što važi i za ljude koji žive u ostatku zemlje.

Ako je strategija Srbije da se Kosovo jednoga dana vrati pod okrilje matice, onda se ka tom cilju ne ide borbom za teritoriju već borbom za "srca i duše" (parafrazirano, hearts and minds) ljudi koji na Kosovu žive.

Činjenica je da stanovnici Kosova ne plaćaju porez državi Srbiji, a iz tog poreza, t.j. faktički odustajanjem od naplate PDV, potiče subvencija za kupovinu Fiata 500L proizvedenog u Kragujevcu. To je dodatni razlog zašto je uključivanje i naših sugrađana sa Kosova u ovu akciju države Srbije, i pored neplaćanja poreza Srbiji, nešto sa čime nadležni organi države Srbije treba da se pozabave i donesu konanu odluku, sa jasnim obrazloženjima i objašnjenjima.

Odluka prevazilazi kupovinu automobila, te materijalne dobitke i gubitke. Odluka je suštinska: da li su građani Kosova ravnopravni građani Srbije za državu Srbiju? Da li je za državu Srbiju Kosovo sastavni deo zemlje? Da li državna strategija zadržavanja/povratka Kosova matici podrazumeva samo teritorije, ili i ljude?

Moramo se boriti za ljude, ma koliko se glasogovornici šovinistizma i rasizma trudili da nas uvere da je "nemoguć život zajedno Srba i Albanaca".

Kolateralno, situacija sa trenutnim statusom Kosova i tamošnjih stanovnika bi trebalo da najzad natera vlasti u Srbiji da uspostave sistem u kome građani dobijaju ono za šta plate, a ne na lepe oči, koliko god to bilo politički neoportuno.

A našim sugrađanima sa Kosova bih preporučio da presaviju tabak i podnesu tužbu Ustavnom sudu Srbije za nepoštovanje osnovnih prava zagarantovanih Ustavom RS, segregaciju i aparthejd po nacionalnoj i verskoj osnovi. Čisto iz zezanja, makar to posredno značilo da priznaju Srbiju kao svoju državu.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:08 29.03.2013

Re: Kosovo u Srbiji

Odluka prevazilazi kupovinu automobila, te materijalne dobitke i gubitke. Odluka je suštinska: da li su građani Kosova ravnopravni građani Srbije za državu Srbiju? Da li je za državu Srbiju Kosovo sastavni deo zemlje? Da li državna strategija zadržavanja/povratka Kosova matici podrazumeva samo teritorije, ili i ljude?

Moramo se boriti za ljude, ma koliko se glasogovornici šovinistizma i rasizma trudili da nas uvere da je "nemoguć život zajedno Srba i Albanaca".


da li su gradjani kosove ravnopravni gradjani srbije za drzavu kosove - to je racionalnije pitanje. posle razmisljajte da li cete, i sa kojim pobudama davati strancima popuste.

ps. upoznao srbe iz drzavnog aparata (albanskog) kosove, nisam siguran da oni misle da "borba srbije za njih" ide u prilog njihvim interesima. inace, ljudi zive dole generacijama i nikada nisu napustali kosovu, niti u jednom trenutku konflikta.
mikimedic mikimedic 23:39 31.03.2013

Re: Kosovo u Srbiji


da li su gradjani kosove ravnopravni gradjani srbije za drzavu kosove - to je racionalnije pitanje. posle razmisljajte da li cete, i sa kojim pobudama davati strancima popuste.

ps. upoznao srbe iz drzavnog aparata (albanskog) kosove, nisam siguran da oni misle da "borba srbije za njih" ide u prilog njihvim interesima. inace, ljudi zive dole generacijama i nikada nisu napustali kosovu, niti u jednom trenutku konflikta.


a sta je bitno sta neki srbin u privremenim institucijama misli? ili - zasto bi njegovo misljenje bilo iole merodavnije od njegovog kolege albanca?

a ti bi mogao da prestanes da se foliras sa imenima kvazidrzava, jer isto tako neko drugi moze poceti da zove tu teritoriju gde sad zivis palestinom (sto ona i jeste).
freehand freehand 12:51 28.03.2013

Odlična ideja

E sad, nekako mi se javlja da će teži deo posla oko realizacije biti da se reči poput "Ustav", "suverenitet", "teritorijalni integritet" zamene nekim drugim rečima i sentencama u vokabularu Hašima Taćija i njegovih patrona - Amerikanaca, Nemaca i drugih.
I msilim da si u pravu što se tiče i pomirenja, i normalizacije, i svega u tom smislu. Jedino što, a to sam napisao mnogo puta, teško ide takva vrsta dogovora kad jedna strana iza sebe ima Šintora sa Big Dadijem u ruci u ruci i nema baš nikakve potrebe da na bilo koji načinb bude elastična i predusretljiva.
Mislim, tu vrstu pameti i istorijske mudrosti je iluzorno očekivati i van Balkana.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:54 28.03.2013

Re: Odlična ideja

Jedino što, a to sam napisao mnogo puta, teško ide takva vrsta dogovora kad jedna strana iza sebe ima Šintora sa Big Dadijem u ruci u ruci i nema baš nikakve potrebe da na bilo koji načinb bude elastična i predusretljiva.

Predlog bi bio koristan za obe strane, bez obzira ko ima koga iza leđa.
freehand freehand 17:38 28.03.2013

Re: Odlična ideja

Nebojsa Krstic
Jedino što, a to sam napisao mnogo puta, teško ide takva vrsta dogovora kad jedna strana iza sebe ima Šintora sa Big Dadijem u ruci u ruci i nema baš nikakve potrebe da na bilo koji načinb bude elastična i predusretljiva.

Predlog bi bio koristan za obe strane, bez obzira ko ima koga iza leđa.

Ma imam i ja takvih predloga ihaj, nego su takođe nemogući. Taj Šintor je baš veliki trn u dupetu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:51 28.03.2013

balkanske njive

o pristupu koji izlazi iz arhaične i konzervativne matrice shvatanja Kosova kao «teritorije» i koji odbacuje uvreženo mišljenje da ovi pregovori služe kako bi se mi i Albanci "razgraničili"


Spor oko njive može biti samo spor oko njive i da se mi svi ovde tri puta premetnemo ne možemo od njega da napravimo spor oko Hegelove dijalektike, ostaće spor oko njive.

Mislim da upravo u odnosu Srba i Albanaca, u rušenju berlinskog i svakog drugog zida, koji ih danas razdvaja, leži ključ rešavanja dugogodišnjeg konflikta, i da je to najveći potencijal dugoročne pacifikacije Balkana koja je, opet, uslov za ekonomski oporavak i napredak.


Ovde ću se sa velikim zadovoljstvom složiti sa tobom. Međutim, to je samo potreban ali ne i dovoljan uslov. Moraju i neki drugi uslovi da se ispune. Kao na primer emancipacija Balkana od stranog od uticaja ili bar smanjivanje istog na što je moguće manju meru. U svojim suludim halucinacijam ja eto ponekad vidim Srbe i Albance kako sarađuju upravo po tom pitanju a sve u cilju pacifikacije i ekonomskog i svakog drugog razvoja tog našeg Balkana.
Ali pre toga mora da se dogovorimo oko njive, al pošteno. Da se ni jedan od komšija ne oseti preterano oštečen.Inače, to nezadovoljstvo će na kraju uvek da izbije. Pa će opet da dođu da nas mire ovi što najmanje zaslužuju da nas mire.
dr.wagner dr.wagner 12:59 28.03.2013

A popust za nas ...

... jutro

-A gdje je sada onaj "genetičar-amater" koji mi je prije koji dan kazao da smo
mi (Hrvati) zapravo vi (Srbi) ... (kao i gotovo svi ostali ... )

-Sada , kada je o popustu riječ , više se ne poznamo


Wagner
freehand freehand 13:00 28.03.2013

Re: A popust za nas ...

-Sada , kada je o popustu riječ , više se ne poznamo

Čuti i uživaj u toj nenadanoj sreći!
libkonz libkonz 13:56 28.03.2013

Re: A popust za nas ...

-A gdje je sada onaj "genetičar-amater" koji mi je prije koji dan kazao da smo
mi (Hrvati) zapravo vi (Srbi) ... (kao i gotovo svi ostali ... )

Ti, Dr. Wagner, uopšte nisi pratio opus blogogenetičara amatera. Istina je da ste vi (Hrvati), kao i većina sveta, u stvari Srbi, ali niste "mi", pošto su po njegovoj teoriji svi Srbi - osim Srba.
dr.wagner dr.wagner 15:19 28.03.2013

Re: A popust za nas ...

Pozdrav F i L

libkonz
... Istina je da ste vi (Hrvati), kao i većina sveta, u stvari Srbi, ali niste "mi", pošto su po njegovoj teoriji svi Srbi - osim Srba.


-Ups ... znači ode i vama popust ...

-Ali ovo za nas mi čudno , što mi se sada ne javlja , a bili smo ista krv

Iako , možda se on boji za vaš budžet ...
... za 3000E jeftiniji auto pola Hrvata će tvrditi da su Srbi ...
(druga polovica nije kreditno sposobna)

W

maksa83 maksa83 15:34 28.03.2013

Re: A popust za nas ...

-Ali ovo za nas mi čudno , što mi se sada ne javlja , a bili smo ista krv

Strikane, muke mu ježove, tako si mene palio da smo neki rod i na kraju ispade - buć - šala-la-la-šalio-se-ja.

Brodovi nasukani na obali su svetionik onima na moru, možda on samo ne želi da bude povređen...

Kako sam ja voleo tu seriju...



P.S. "Mlati rukan' ki pas i nogan' ki ćovik, i onda'š plivaš ki tikva..."
angie01 angie01 16:12 28.03.2013

Re: A popust za nas ...

Kako sam ja voleo tu seriju...


ja najvise, Ivicu Kicmanovica,...U registraturi!
dr.wagner dr.wagner 16:22 28.03.2013

Re: A popust za nas ...

Pozdrav Max i A

maksa83
... tako si mene palio da smo neki rod i na kraju ispade - šala-la-la-šalio-se-ja ...


-Rod rođeni , to smo zacementirali ...

-No , da ne skrećem više temu ... ovaj prijedlog gospodina K i nije bez osnove ...

-Riječ je o autima , i vlasti na Kosovu to mogu jednostavno ograničiti ,
tako da ne dozvole registraciju tih "uvezenih" autimobila ... no onda
znači da zatvaraju tržište ... a to je za "dušebrižnike" uvijek crvena krpa ...
-Pogrešno je posao gurati preko Brisela , to mora biti na čisto ekonomskoj
(jasno i marketinškoj)razini , i ne treba to ograničiti na aute ... može
i sve drugo , a ljudi ko ljudi , kupuju gdje je jeftinije i čim i prvi
nešto kupi jasno je da je riječ o posebnom statusu , a ne više o dva sasvim
odvojena subjekta ...

-Ima tu nešto ... integracija preko tržišta ... ali ne bih više , možda
je prijedlog autora zamišljen tek kao "kora od banane" za Ivicu





W

freehand freehand 13:10 28.03.2013

A inače

Jesenas sam, u stranoj državi i na neutralnom terenu stekao sjajnog prijatelja - Šiptara. Potpuno sam očaran tim čovekom: završio osnovnu i pekarski kurs, ali način na koji promišlja, gotovo eruditsko znanje, način na koji pristupa događajima, ljudima, situacijama me je apsolutno fascinirao.
Da, nismo se složili oko koječega. ali mislim da bismo se nas dvojica nekako dogovorili, oko nečega.

P.S. naročito sam bio iznenađen i zainteresovan načinom na koji je govorio o Albaniji i Enver Hodži - ne kao diktatoru i tiraninu, već emancipatoru albanskog društva i čoveku koji je razorio primitivno plemensko ustorjstvo u toj zemlji.
No to je priča za neku drugu priliku.
savamala savamala 15:06 28.03.2013

Re: A inače

P.S. naročito sam bio iznenađen i zainteresovan načinom na koji je govorio o Albaniji i Enver Hodži - ne kao diktatoru i tiraninu, već emancipatoru albanskog društva i čoveku koji je razorio primitivno plemensko ustorjstvo u toj zemlji.


Гледао сам својевремено на ”PBS” (некомерцијална америчка тв станица) интервју са неким америчким историчарем и биографом Мао Цедунга. Он је тврдио да и поред огромног броја жртава култрурне револуције, мерено милионима људских живота, укупан допринос Маоа и културне револуције Кини је позитиван. Објашњење је, да је на тај начин разбио феудалне односе и структуру кинеског друштва, што је касније омогућило реформе Денг Сјаопинга. Био сам прилично имперсиониран том причом.
freehand freehand 17:48 28.03.2013

Re: A inače

savamala
P.S. naročito sam bio iznenađen i zainteresovan načinom na koji je govorio o Albaniji i Enver Hodži - ne kao diktatoru i tiraninu, već emancipatoru albanskog društva i čoveku koji je razorio primitivno plemensko ustorjstvo u toj zemlji.


Гледао сам својевремено на ”PBS” (некомерцијална америчка тв станица) интервју са неким америчким историчарем и биографом Мао Цедунга. Он је тврдио да и поред огромног броја жртава култрурне револуције, мерено милионима људских живота, укупан допринос Маоа и културне револуције Кини је позитиван. Објашњење је, да је на тај начин разбио феудалне односе и структуру кинеског друштва, што је касније омогућило реформе Денг Сјаопинга. Био сам прилично имперсиониран том причом.

Nisam siguran da li se sprdaš, ali svejedno: nisam slušao nekakvog istoričara i biografa, nego Albanca pekara sa zapanjujućim obrazovanjem za jednog autodidakta (gde li mi je kompadre?!); koji vrlo razložno i racionalno govori o uvođenju opšteg prava glasa, obaveznom obrazovanju, davanja ženama osnovnih prava, i tako dalje i tako redom.
savamala savamala 18:33 28.03.2013

Re: A inače

Nisam siguran da li se sprdaš, ali svejedno:


Не спрдам се. Занимљиво ми је како неко може да закључи да терор може да буде благотворан за неко друштво.И, при томе, да има аргументе.
freehand freehand 18:39 28.03.2013

Re: A inače

savamala
Nisam siguran da li se sprdaš, ali svejedno:


Не спрдам се. Занимљиво ми је како неко може да закључи да терор може да буде благотворан за неко друштво.И, при томе, да има аргументе.

Da, ta vrsta inženjeringa je dobro opisana i dokumentovana u literaturi. Pitanje je samo - koliko mi i šta zaista znamo o Albaniji Enver Hodže.
No da ne trolujemo ovde.


P.S. mislio si na Ho Ši Mina?
G.Cross G.Cross 21:29 28.03.2013

Re: A inače

Не спрдам се. Занимљиво ми је како неко може да закључи да терор може да буде благотворан за неко друштво.И, при томе, да има аргументе.



Pa uzmi Tita, njegov teror je izveo balkanske narode iz feudalizma, gde su se i vratili posle njegove smrti.
dr.wagner dr.wagner 12:09 29.03.2013

Re: A inače

...dan

G.Cross
Pa uzmi Tita, njegov teror je izveo balkanske narode iz feudalizma, gde su se i vratili posle njegove smrti.


-Ispravak ... vratili su se u robovlasništvo , a po opsegu proizvodnje
vratili su se u kameno doba ...


W
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:20 28.03.2013

Sjajna ideja!

Evo da se pridružim pohvali ideje.

No, plašim se da bi predlog bio okvalifikovan kao mešanje u unutrašnje poslove nezavisne države.
milojep milojep 13:31 28.03.2013

subvencija

Krle, promakla ti je jutros vest da je fiat500l recimo u sloveniji kosta koliko i ovde sa sve subvencijom.
A sto se tice fudbalera reci barem da i za Republiku Srpsku mislis isto kao i za Kosovo ili ces opet 'prodavati' pricu o neminovnosti sile!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:51 28.03.2013

Re: subvencija

A sto se tice fudbalera reci barem da i za Republiku Srpsku mislis isto kao i za Kosovo ili ces opet 'prodavati' pricu o neminovnosti sile!

Voleo bih kad bi se arnžman oko popusta za Fiat odnosio i na sve građane Bosne i Hercegocine.
milojep milojep 22:31 28.03.2013

Re: subvencija

Nebojsa Krstic
A sto se tice fudbalera reci barem da i za Republiku Srpsku mislis isto kao i za Kosovo ili ces opet 'prodavati' pricu o neminovnosti sile!

Voleo bih kad bi se arnžman oko popusta za Fiat odnosio i na sve građane Bosne i Hercegocine.


Nisam mislio na Fiat za BiH nego da Republika Srpska može da se nezavisno takmiči u sportovima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:58 29.03.2013

Re: subvencija

rekao ti je da ne moze, da su oni gradjani "Bosne i Hercegovine". mada se ne osecaju bas tako, kao sto se ni gradjani Kosove ne osecaju kao Srbi.

za samu ideju mislim da je naivna, posebno za situaciju besparice u kojoj se nalazi srbija. ali nece biti prvi put da srbija radi plemenite stvari - kao u slucaju studenata iz crne gore kojima se ne naplacuje skolarina po tarifi za strance, a sama ne dobija nista od toga, ako se izuzme jacanje stranih ekonomskih lobija unutar srbije gde minimum novca odlazi srbiji (i to ne u drzavnu kasu cesto, vec kao mito pojedinacnim igracima) a maksimum strancima. naivno, kao sto reko'.
mikimedic mikimedic 13:36 28.03.2013

odlicna ideja

Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?


ali je jos bolja ideja da svim albancima, drzavljanima srbije, momentalno omogucite izdavanje pasosa srbije.

mislim da niko razuman ne bi vrsio gradaciju ove dve ideje - osnovnog ljudskog prava, nasuprot svinjskih polutki preko sindikata ili automobila.

dakle - pre polutki, sta su oni tvoji uradili po pitanju licnih dokumenata svih gradjana srbije, bez diskriminacije. ako niste davali albancima, zasto niste, i kako opravdavas to krsenje osnovnog ljudskog prava?

sta predlazes sadasnjoj vlasti?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:30 29.03.2013

Re: систем

mikimedic


sta predlazes sadasnjoj vlasti?


једини начин је дипломатска борба - на све расположиве начине који искључују отворену оружану конфронтацију са Албанцим - за одлагање коначног решења статуса Северног Косова и игра на степен аутономије те регије на начин како су организовани Срби у Републици Српској (дакле Северног, а не Косове као целине), признавање остатка Косове, и брига за присутност локалних Срба на свим нивоима државне управе новопроглашене државе. брига за надзор над ревизијом историје кроз европске адекватне институције. убрзано економско јачање Државе Србије с унутарњим надзором корупције, да се не би поновила ситуација из претходне деценије.
freehand freehand 09:36 29.03.2013

Re: систем

на све расположиве начине који искључују отворену оружану конфронтацију са Албанцим

Izvini, Srđane, ne domašujem baš te visoke geopolitičke igre - odakle ti se baš Albanija ukazala? Kojim si metodom i na osnovu kojih pretpostavki preskočio NATO i stigao do Tirane?


јачање Државе Србије с унутарњим надзором корупције

Šta je to "unutrašnji nadzor korupcije"?
A uzgred, pošto deliš lekcije iz pravopisa - Država se ne piše velikim lovom.
predatortz predatortz 09:41 29.03.2013

Re: систем

Država se ne piše velikim lovom.


Ne piše se velikom lovom, ali se neke prave velikom lovom. Poreklo novca nije bitno. Uzmi za primer Kosovo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:45 29.03.2013

Re: систем

"sa Albancima" sam rekao, mislim da nisam pominjao "Albaniju?"

Republika Srbija, Država Srbija, ako je deo vlastitog naziva određenog objekta - kurdska država, ako se odnosi neodređeno na neka plemena kojima državnost nije priznata, međutim Država Kurdska kada ustanu na oružje, pobede, ujedine se i proglase državnost, i nazovu sebe tim imenom.
freehand freehand 11:00 29.03.2013

Re: систем

"sa Albancima" sam rekao, mislim da nisam pominjao "Albaniju?"

Moja greška, izvini. Ti progutao jedno ja dodao neko drugo.

Država Srbija, ako je deo vlastitog naziva određenog objekta - kurdska država, ako se odnosi neodređeno na neka plemena kojima državnost nije priznata, međutim Država Kurdska kada ustanu na oružje, pobede, ujedine se i proglase državnost, i nazovu sebe tim imenom.

Može, na početku rečenice. Ili ako je deo naziva. A jačanje Države Srbije nije ni jedno od ta dva.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:21 29.03.2013

Re: систем

nema veze gde je vlastita imenica u rečenici. ni jedno?


prodao sam oružje kurdskim pobunjenicima, i

zaključio sam dogovor o prodaji naoružanja s ministrima Države Kurdske.
freehand freehand 11:26 29.03.2013

Re: систем

Srđan Fuchs
nema veze gde je vlastita imenica u rečenici. ni jedno?


prodao sam oružje kurdskim pobunjenicima, i

zaključio sam dogovor o prodaji naoružanja s ministrima Države Kurdske.

Srđane...
Srđan Guchs

...јачање Државе Србије с унутарњим надзором корупције

Gde ovde piše Država Kurdska (za koju, btw, nikad čuo nisam)?

Edit:
Mada je dosta logično da dileri oržija ne barataju baš pravopisom.
Sjajna ti je asocijacija, govori Mosadek iz tebe.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:54 29.03.2013

Re: систем

freehand
Srđan Fuchs
nema veze gde je vlastita imenica u rečenici. ni jedno?


prodao sam oružje kurdskim pobunjenicima, i

zaključio sam dogovor o prodaji naoružanja s ministrima Države Kurdske.

Srđane...
Srđan Guchs

...јачање Државе Србије с унутарњим надзором корупције

Gde ovde piše Država Kurdska (za koju, btw, nikad čuo nisam)?



objasnio sam da sam nazvao zemlju kao Drzava (sto nije) Srbija, umesto Republika Srbija, teras mak na konac kao i obicno, iz nekakvog animoziteta samo sebi jasnog - ako li, uopste..
mikimedic mikimedic 23:43 31.03.2013

Re: систем

- за одлагање коначног решења статуса Северног Косова и игра на степен аутономије те регије на начин како су организовани Срби у Републици Српској (дакле Северног, а не Косове као целине), признавање остатка Косове,


ma mojne - al se neko inteligentno setio. sto ne bi juzno kosovo imalo u odnosu na srbiju isti status kao srpska u odnosu na bosnu? - ili ako cemo da priznajemo juzno kosovo, sta mislis da se i srpska prizna o istom trosku?



i - kako je u palestini?
blogov_kolac blogov_kolac 13:48 28.03.2013

Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Odgledah zavrsetak prvog dnevnika na Javnom Servisu, i odmah posle sporta dodje vremenska prognoza, meni (i svima pretpostavljam) bas ovih dana jako zanimljiva. Medjutim, ono sto je mnogo bitnije za ovu nasu pricu na duge staze, u odnosu na cudljivu kratkorocnu martovsku prognozu - to je ono sto vec godinama svakoga dana mozemo tamo da vidimo - a to je vremenska prognoza za najveca cetri srpska grada: Beograd, Novi Sad, Nis i Pristinu.

Evo, ja tvrdim, da bi jako veliki doprinos protiv naseg poslovicnog samoukopavanja, i procesu normalizacije po slozenom kosovskom pitanju bila u delovima emisija naseg dicnog Javnog Servisa koje se ticu vremenske prognoze, puka zamena naseg fiktivno cetvrtog najveceg grada Pristine, sa nasim stvarno cetvrtim gradom po velicini i znacaju Kragujevcom!

Pa nisu ni Nemci priznavali okupaciju njihovog istocnog dela, a ni Juznokorejanci sadasnji status Severa, pa u svojim vremenskim prognozama decenijama nisu davali prognoze za Lajpcig ili Drezden, odnosno Pjongjang, sve dok tamo niko to nije mogao da gleda, niti tamo da putuje (tj. dok je broj takvih slucajeva bio zanemarljiv).

Ako je odstranjivanje zloduha naseg kosovskog tripa i mita onakvog kakvog ga je Milosevicev rezim svojevremeno sistemski i sistematski instalirao u sve pore ovog drustva, a njegovi naslednici bastinili po nekakvoj inerciji, zahteva jako komplikovanu proceduru kada je izmena Ustava u pitanju - u svim ostalim slucajevima to nije uopste tako komplikovano, i prosto je dovoljno suociti se sa realnoscu, i donositi jednostavna, racionalna i prakticna resenja. Evo, ja sam dao jedan sasvim konkretan primer za to, vezan za Javni Servis i njihove vremenske prognoze, a efekti bi bili mnogo svrsishodniji od doniranja FIAT masina, a i ne bi nas kostali nista.
freehand freehand 17:36 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Evo, ja sam dao jedan sasvim konkretan primer za to, vezan za Javni Servis i njihove vremenske prognoze, a efekti bi bili mnogo svrsishodniji od doniranja FIAT masina, a i ne bi nas kostali nista.

Možda bismo o istom trošku mogli da se rešimo i propagandista Filipa Višnjića i Vuka Karadžića? Kad već čistimo?
blogov_kolac blogov_kolac 20:32 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Opaska ti je potpuni promasaj, ali zato pokazuje da si na nesvesno/podsvesnom nivou zapravo shvatio sustinu moje poruke!

Dakle, kod nas se cak i vremenska prognoza koristi u (opasne) propagandne svrhe sistematskog samozavaravanja po pitanju Kosova! Gleda covek pre deset dana prolece napolju, preko 20 stepeni, a na vremenskoj prognozi kazu sneg za dva dana - i za dva dana stvarno zavejalo! Juce gleda sneg veje, a na prognozi kazu sutra pravo prolece - i stvarno - danas sija sunce, ima preko 15 stepeni. A iz te carobne kutije koja eto sve pogadja, pod vreme u Srbiji svaki dan idu prognoze za Beograd, Novi Sad, Nis, i... Pristinu. I zaglupljuju i podvaljuju tako na mala vrata nasem gospodinu prosecnom gradjaninu da ima sasvim pogresan utisak i predstavu o jednom krupnom i bitnom pitanju, pa ce naravno na osnovu toga imati i jako nerealna ocekivanja oko toga, i na pogresan nacin ocenjivati ucinke politicara i njihove poteze.

A nemoj da sumnjas da svi ti RTS urednici i gloduri odlicno znaju da je sto se tice same vremenske prognoze otprilike hiljadu PUTA vise ljudi (tj. RTS gledalaca) licno direktno zainteresovano da cuje prognozu za Kragujevac, nego za Pristinu. Pa opet uporno iz godine u godinu, iz dana u dan, cetvrti grad za koji cete cuti izvestaj o prognozi je Pristina, a ne Kragujevac. Tacno znaju sta rade.
maksa83 maksa83 20:40 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

A iz te carobne kutije koja eto sve pogadja, pod vreme u Srbiji svaki dan idu prognoze za Beograd, Novi Sad, Nis, i... Pristinu. I zaglupljuju i podvaljuju tako na mala vrata nasem gospodinu prosecnom gradjaninu da ima sasvim pogresan utisak i predstavu o jednom krupnom i bitnom pitanju, pa ce naravno na osnovu toga imati i jako nerealna ocekivanja oko toga, i na pogresan nacin ocenjivati ucinke politicara i njihove poteze.

Nadam se da bar ti razumeš šta ovo tačno znači...


Ovo sam zapravo hteo da kažem: forecast.io.

Čudesna mašina, navodno treba da ume i da ti kaže stvari tipa "za 15 minuta će tu gde si ti biti pljusak".

Ono što je meni dodatno fascinantno je preciznost sa kojom pogodi tvoju lokaciju bez GPS-a, dakle samo preko wirelessa.
freehand freehand 22:07 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Opaska ti je potpuni promasaj, ali zato pokazuje da si na nesvesno/podsvesnom nivou zapravo shvatio sustinu moje poruke!

Pa to samo znači da mi vrtoglavica i zujanje u ušima nisu posledica košave, nego podsvesnog primanja tvojih niskofrekventnih poruka.

A sve ostalo ti je... Drž' se, bre, sporta.
tyson tyson 22:34 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Pa opet uporno iz godine u godinu, iz dana u dan, cetvrti grad za koji cete cuti izvestaj o prognozi je Pristina, a ne Kragujevac. Tacno znaju sta rade.

A zašto namećeš veštačku dilemu, Priština ili Kragujevac?

Podseća na "EU ili Kosovo".

Zašto ne bi i Kragujevac i Priština? Za vremensku prognozu bar ne moramo da zadovoljavamo kojekakve po EU i šire, zavisi samo od RTS.


freehand freehand 22:40 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Zašto ne bi i Kragujevac i Priština? Za vremensku prognozu bar ne moramo da zadovoljavamo kojekakve po EU i šire, zavisi samo od RTS.

Pa dobro, ako može predsednik Vlade da se pokaki na Ustav na kome je polagao zakletvu i koji bvi morao da mu bude Seto pismo, što ne bi Kolac malo po Vremenskoj prognozi?
Al sad bi skočio da viče Trst je naš i Celovec, Celovec! zajedno sa Karagaćom, samo da se vrate oni dani i ona JUga!
chitach chitach 22:57 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog


Ovo sam zapravo hteo da kažem: forecast.io.

Čudesna mašina, navodno treba da ume i da ti kaže stvari tipa "za 15 minuta će tu gde si ti biti pljusak".

Ono što je meni dodatno fascinantno je preciznost sa kojom pogodi tvoju lokaciju bez GPS-a, dakle samo preko wirelessa.


kakva je ovo fora ??? izbaci mi adresu jedno 2 i po km udaljenu vazdusne linije od mene ( izguglam adresu , kad tamo ruska ambasada drzave u kojoj zivim ). nista mi nije jasno
maksa83 maksa83 23:36 28.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

chitach

Ovo sam zapravo hteo da kažem: forecast.io.

Čudesna mašina, navodno treba da ume i da ti kaže stvari tipa "za 15 minuta će tu gde si ti biti pljusak".

Ono što je meni dodatno fascinantno je preciznost sa kojom pogodi tvoju lokaciju bez GPS-a, dakle samo preko wirelessa.


kakva je ovo fora ??? izbaci mi adresu jedno 2 i po km udaljenu vazdusne linije od mene ( izguglam adresu , kad tamo ruska ambasada drzave u kojoj zivim ). nista mi nije jasno

To znači da te provalio da si zapravo ruski satelit.

Šalu na stranu, to je verovatno najbliži wireless AP za koji ima geolokacijske podatke, tj. kamiončić (vidi dole) nije prolazio tu gde živiš. Mene u Beogradu promaši za najviše 15-20m (Zvezdara i Vračar).

Grublji način je da te locira po IP adresi, ali to je dosta neprecizno.

Finiji način je skupljanjem podataka o wireless mrežama. Postoji bar jedna firma (npr. Skyhook Wireless, koja se bavi skupljanjem tih podataka, a to isto radi i Google kad se vozika okolo i snima ulice za onaj njihov StreetView) i to funkcioniše otpr. tako što ekipa sedne u jedan kamiončić i vozika se okolo (baš se puno vozika) i dok se vozi radi joj GPS i skeniraju se okolni wireless access pointovi, i ti podaci se onda povezuju i pravi se jedna velika "kad-sam-bio-u-dometu-wireless-mreža-tih-i-tih-bio-sam-na-toj-i-toj-geografskoj-širini/dužini) baza. Ta baza se posle uveže sa regularnim mapama tj. uličnim adresama. Moderniji brauzeri imaju ugrađene geolocation API-je, tj. mogu da pošalju sve te podatke (koje wireless mreže imaš u okolini) i on ti na osnovu onog što su onomad pokupii oni u kamiončiću kaže gde si.

Kod tebe kamiončić još nije prolazio.

Edit: uz malo kucanja te podatke možeš na svakom kompu da dobiješ i bez brauzera, na ruke.
trala.la trala.la 00:06 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

maksa83
Kod tebe kamiončić još nije prolazio.


Šta znam, svaki čas tu negde blizu prolazi neko sa Android telefonom koje je uključen GPS i wireless istovremeno. Treba li im uopšte kamiončić?
maksa83 maksa83 00:23 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Šta znam, svaki čas tu negde blizu prolazi neko sa Android telefonom koje je uključen GPS i wireless istovremeno. Treba li im uopšte kamiončić?

Verovatno treba, čim firma opstaje a čoveka promašiše za kilometar i smestiše u rusku ambasadu, a i postoje veliki ljudima nepokriveni komadi sveta gde ne prolaze živi ljudi sa telefonima nego je sve što imaš ono što dobace bazne stanice mobilne telefonije koje su takođe "geolokatibilne". Beše skandal sa ajfonima pre neku godinu (keširali geolokacije na telefonu, "zaboravljali" da brišu fajl) a znam i da su Google neki tužakali sudu zbog tog geopraćenja za nekih 50 miliona USD. Koliko znam to može da se isključi (na Androidima). E sad je l' default uklj. ili isklj. ne znam da me ubiješ. Verovatno skupljaju i jedni i drugi.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:12 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Koliko znam to može da se isključi (na Androidima). E sad je l' default uklj. ili isklj. ne znam da me ubiješ.


Sam Google te lepo pita kada prvi put uključiš telefon volja ti da uključiš lokaciju ili ne, a mislim da te odmah pita i da l hoćeš da dozvoliš programima da ti "Pomažu" tako što te lociraju.

No, to na stranu, ne znam šta gorepomenuti program radi, mene je "pronašao" da il baš nešto pazarim po Bajloniju, il da sam u Bitef Artu ;>>

Doduše, jeste da sam sam se povezao preko kabla, pa još iziričito odbio da mu "šerujem" svoju lokaciju.

Ali ume "on" i bolje. Recimo iz drugog puta nije dao samo ulicu, nego je pinpointirao čak i broj zgrade:    2 Zoodochou Pigis, Athens, Greece ali je omašio za više od desetak blokova od "prave" adrese kod Pedion Areos parka (Athens University of Economics and Business)

Ma može to i bolje, hmm? Dakako!    45 N 21st St, Kenilworth, NJ

☻☻

blogov_kolac blogov_kolac 08:33 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

tyson
Pa opet uporno iz godine u godinu, iz dana u dan, cetvrti grad za koji cete cuti izvestaj o prognozi je Pristina, a ne Kragujevac. Tacno znaju sta rade.

A zašto namećeš veštačku dilemu, Priština ili Kragujevac?

Podseća na "EU ili Kosovo".

Zašto ne bi i Kragujevac i Priština? Za vremensku prognozu bar ne moramo da zadovoljavamo kojekakve po EU i šire, zavisi samo od RTS.
Postavljas mi pitanje kao da ja odlucujem. A oni koji o tome (i dalje) odlucuju, ako ista budu menjali po tom pitanju to ce biti izbacivanje Niša sa tog spiska (ostali bi BG, NS, i naravno... PR), a ne dodavanje Kragujevca. Ali nije to sustina problema - pa da se na nasem Javnom Servisu svakodnevno daje prognoza ne za 4, nego za 10 gradova - ni na tolikom spisku stvarno ne znam sta bi radila Pristina, ako bi se on formirao vodjen racionalnim razlozima, i bez skrivenih motiva.

Banjaluka i Podgorica se nalaze u drugim suverenim drzavama sa kojima mi imamo diplomatske odnose, ali tamo na desetine hiljada ljudi svakodnevno gleda informativni program RTS, a i dosta ljudi odavde putuje tamo. A i na Kosovu, drugi po velicini grad je Kosovska Mitrovica, i kao sto znamo, u njegovom severnom delu program RTS se pomno prati, a jako je i ziv saobracaj iz Srbije ka njemu. Naravno da nema nekog narocitog smisla ni Banjaluci, Podgorici ili Kosovskoj Mitrovici davati prednost u odnosu na jedan Kragujevac, ali bi za te gradove (za razliku od Pristine) makar bilo i nekih racionalnih opravdanja otkud se i njima uz Beograd, Novi Sad i Nis redovno cita prognoza na RTS.

Ali ne, nama se redovno daju podaci bas za Pristinu, cisto da narod zna da se tamo ustvari nista toliko bitno u medjuvremenu nije desilo... ima mozda nekakav nesporazum/nepravda u odnosu na nas koja ce "kako doslo tako otislo" da nestane samo od sebe, i mi cemo se tamo jednog lepog dana (koliko sutra?) usetati i vratiti kao da se nista nije dogodilo, a bilo overeno i u UN, pa i nekim nasim potpisima... Evo ja jos jednom tvrdim (da istaknem da najbukvalnije to mislim), da bi neuporedivo krupniji i delotvorniji efekat na proces resavanja kosovskog cvora imalo prosto ubacivanje Kragujevca umesto Pristine u delovima RTS programa koji se ticu vremenske prognoze, i uklanjanje podmuklog efekta samoobmanjivanja i autohipnoze kojim nas uporno izlazu, nego da se automobili proizvedeni u Kragujevcu mogu u Pristini kupovati sa popustom.
blogov_kolac blogov_kolac 10:38 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

maksa83
Nadam se da bar ti razumeš šta ovo tačno znači...
Naravno da znam, i ne dozvoljavam da jeftinim agitpropovskim uDBo-trikovima budem sateran u nekakav tor.

A ti meni lepo reci imas li ti mozda ikakvu predstavu sta bi ovo moglo tacno da znaci:
Za Njegoša, prema Amfilohijevim rečima, Kosovo nije prosto grobnica, nego i živonosni grob za budućnost...
(aktiviraj link ako hoces da procitas jos slicnih bisera sa nekog jucerasnjeg skupa na kom su se okupili Amfilohije, Kostunica, Beckovic...)

Da bi ovakve opsenarsko-zaglupljujuce poruke imale ikakvog efekta na ovaj napaceni narod, i po drugi put ga na temu Kosova homogenizovali, mobilisali i strpali u isti tor, a patriJotskim snagama koje ga "brane" od ostatka sveta dali novi neograniceni legitimitet - potrebno je u ustavu imati nadrealnu preambulu, ali i u pazljivo probranim svakodnevnim stvarima poput vremenske prognoze na nacionalnoj televiziji, pod VREME U SRBIJI citati prognoze za Beograd, Novi Sad, Nis i... Pristinu.
maksa83 maksa83 10:48 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Sad razumem šta hoćeš da kažeš - državne televizije pominju Prištinu u vremenskoj prognozi ne bi li održale iluziju gledaocima da je Kosovo naše. Pa, dobro...

(aktiviraj link ako hoces da procitas jos slicnih bisera sa nekog jucerasnjeg skupa na kom su se okupili Amfilohije, Kostunica, Beckovic...)

Joj ne znam, pre bih uradio nešto drugo glupo, tipa stavio viljušku u mikrotalasnu...
antioksidant antioksidant 10:49 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

200
мени кад треба одмор у глави читам коштуницу
убрзо цело насеље унутра заспи
и ускладе хркање у ритму његових мантри...
милина
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:56 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

blogov_kolac
maksa83
Nadam se da bar ti razumeš šta ovo tačno znači...
Naravno da znam, i ne dozvoljavam da jeftinim agitpropovskim uDBo-trikovima budem sateran u nekakav tor.

A ti meni lepo reci imas li ti mozda ikakvu predstavu sta bi ovo moglo tacno da znaci:
Za Njegoša, prema Amfilohijevim rečima, Kosovo nije prosto grobnica, nego i živonosni grob za budućnost...
(aktiviraj link ako hoces da procitas jos slicnih bisera sa nekog jucerasnjeg skupa na kom su se okupili Amfilohije, Kostunica, Beckovic...)

Da bi ovakve opsenarsko-zaglupljujuce poruke imale ikakvog efekta na ovaj napaceni narod, i po drugi put ga na temu Kosova homogenizovali, mobilisali i strpali u isti tor, a patriJotskim snagama koje ga "brane" od ostatka sveta dali novi neograniceni legitimitet - potrebno je u ustavu imati nadrealnu preambulu, ali i u pazljivo probranim svakodnevnim stvarima poput vremenske prognoze na nacionalnoj televiziji, pod VREME U SRBIJI citati prognoze za Beograd, Novi Sad, Nis i... Pristinu.


Ovo je zaista dirljivo, ali ja zadnji put kad sam bio na Kosmetu i Metohiji, Priština konkretno, je bila tri slike

Satelitski tanjiri gde god pogled padne
Kese, najlon kese, vetar ih nosi ama baš na sve strane
Deca, mnogo dece, mnogo, mnogo dece
libkonz libkonz 10:56 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

A ti meni lepo reci imas li ti mozda ikakvu predstavu sta bi ovo moglo tacno da znaci:
Za Njegoša, prema Amfilohijevim rečima, Kosovo nije prosto grobnica, nego i živonosni grob za budućnost...

Konačno neko da provali Maksu, poznatog Obrazovca i Dverjanina. Možda nekome borba Blogovog k. deluje utopijski, ali on će se sa svojih deset prstiju i bez ičije pomoći izboriti sa retrogradnim snagama na blogu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:16 29.03.2013

Re: Evo bolji Kragujevac<=>Pristina predlog

Za Njegoša, prema Amfilohijevim rečima, Kosovo nije prosto grobnica, nego i živonosni grob za budućnost...



sfinga-grobnica
,

kao u Epu o Hiperionu, kroz koju prolaze vremenske plime, svojevrsrne entropije dimenzija vremena i prostora, kroz koje putuju na relaciji budućnost-sadašnjost-prošlost bog boli, Šrajk, božanstvo-mašina-ratnik, i hodočasnici iz najvažnijih naroda sutrašnjice u nastojanju da izvuku Univerzum, ljudsku rasu i kulturu kakvom smo je znali od totalnog i konačnog Uništenja?
mikimedic mikimedic 13:51 28.03.2013

sizofreno ili sleezy?

Ja se opet pitam - čemu ovo služi Jeremiću i Srbima na Kosovu, i Srbima u Srbiji, i Srbima ma gde oni bili? Čemu služi ova blokada koja za cilj ima da zaustavi decu, sportiste, zdravlje, duh da se takmiči na teniskim prvenstvima?


svasta - ko im brani da bilo gde ucestvuju u okviru teniskog saveza srbije?


Šizofreni vrhunac te i takve politike koja insistira na kosovskom srpstvu jeste da prisiljava Srbe sa Kosova da napuste Kosovo ako bi kojim slučajem hteli da se oprobaju na međunarodnoj sportskoj sceni. Možda Jeremić baš to želi. To je verovatno jedan od dva glupa razloga zašto Srbija blokira kosovske sportiste.


a sto moraju da napuste kosovo da bi igrali tenis u okviru teniskog saveza srbije? ili ce biti da ovaj novinarcic bas naprotiv sugerise napustanje dok to imputira jeremicu? mozda je ovaj tvoj novinar malo sizofren, ali bih pre rekao da je ljigav.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:20 29.03.2013

Re: sizofreno ili sleezy?

Mомчино, не кажеш ништа о методама да уради држава нешто за Србе у Босни и на Косову. Само силовит став, и качење вербално. Кажи ми реч о методама, јер и сам себе видим као део историјске борбе српског народа за опстанак.
mikimedic mikimedic 23:52 31.03.2013

Re: sizofreno ili sleezy?

Mомчино, не кажеш ништа о методама да уради држава нешто за Србе у Босни и на Косову


sta fali srbima u bosni? i sto bi drzava srbija trebalo da radi bilo sta za njih, ista vise nego za Muslimane?

i sto bi mene trebalo da zabole za srbe na kosovu, ista vise nego sto me zabole za albance koji su drzavljani srbije?

kojim metodama? pa dati im (albancima) pasose na primer. za pocetak.

momcino.
angie01 angie01 14:19 28.03.2013

Srbi i Albanci

Iz zooloskog vrta pobegao lav i, dok se muvao okolo,
napadne decu koja su se igrala.
Zatekne se tu neki covek, skoci na lava, i zadavi ga na licu mesta.
Sledeceg dana Politika objavljuje
> Hrabri Srbin spasao decu od sigurne smrti
Covek koji je ubio lava revoltiran naslovom iz novina dolazi u redakciju i kaze:
"Nisam ja Srbin!". Sutradan Politika objavljuje:
> Jugosloven junak dana!
Medjutim opet dolazi covek u redakciju i buni se: "Nisam ja Jugosloven!"
"A sta si?" "Ja sam Aljbanac!". Sutradan na naslovnoj strani Politike
>Siptartski terorista ubio lava miljenika dece.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:38 28.03.2013

Srbi i kosovski Srbi

Od etničke distance i podgrejavanja mržnje mnogi "snalažljivi" su dobro profitirali i još uvek profitiraju.

U Srbiji je i dalje na delu ista manipulativna matrica iz devedesetih: ZAVADI, PA VLADAJ!" i "ZAVEDI, PA VLADAJ!", uz sve veću "ponudu" glupirity šou programa.

Pogledajte samo odnos medija i ovdašnjih "funkcionera" prema Srbima južno od Ibra, a pogotovo prema članovima Vlade Kosova i drugih tamošnjih institucija.
Najblaže rečeno, njih etiketiraju sa "Tačijevi Srbi", da ovde ne navodim ostale "epitete".

Zvanična Srbija ne mora da prizna Kosovo kao nezavisnu državu, ali mora da se prema njenim građanima odnosi kao prema građanima Crne Gore, Makedonije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine...
I da predlaže, nudi, sugeriše, usavršava... sve ekonomske i društvene projekte, planove, strategije, poslove... koji će unaprediti i ulepšati ŽIVOT u ovom delu Evrope i sveta!
savamala savamala 15:00 28.03.2013

Re: Srbi i kosovski Srbi

Filip Mladenović

I da predlaže, nudi, sugeriše, usavršava... sve ekonomske i društvene projekte, planove, strategije, poslove... koji će unaprediti i ulepšati ŽIVOT u ovom delu Evrope i sveta!


После блога са Прпом, ти можеш само да се покријеш ушима. Таква количина лицемерја и неваспитања одавно није виђена овде.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:13 28.03.2013

Re: Srbi i kosovski Srbi

savamala
Filip MladenovićI da predlaže, nudi, sugeriše, usavršava... sve ekonomske i društvene projekte, planove, strategije, poslove... koji će unaprediti i ulepšati ŽIVOT u ovom delu Evrope i sveta!После блога са Прпом, ти можеш само да се покријеш ушима. Таква количина лицемерја и неваспитања одавно није виђена овде.


To nije bio "blog sa Prpom", već blog pod nazivom "ĆURUVIJA - 14 godina ubijanja".

A o licemerstvu i nevaspitanju blogera sa pseudonimom već sam dovoljno pisao!
Između ostalog, i zbog tog licemerja ne znamo da živimo i uživamo, ili što reče Milojko Pantić: "Mi smo jedna propala plemenska zajednica! Infantilci!"
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:50 28.03.2013

Re: Srbi i kosovski Srbi

ili što reče Milojko Pantić: "Mi smo jedna propala plemenska zajednica! Infantilci!"

Meni se od Milojka više sviđa ono da nam je "boginja Fortuna okrenula leđa".
tyson tyson 17:54 28.03.2013

Re: Srbi i kosovski Srbi

U Srbiji je i dalje na delu ista manipulativna matrica iz devedesetih: ZAVADI, PA VLADAJ!" i "ZAVEDI, PA VLADAJ!", uz sve veću "ponudu" glupirity šou programa.

Ene de. A šta bi sa "take sides"?

Zvanična Srbija ne mora da prizna Kosovo kao nezavisnu državu, ali mora da se prema njenim građanima odnosi kao prema građanima Crne Gore, Makedonije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine...
I da predlaže, nudi, sugeriše, usavršava... sve ekonomske i društvene projekte, planove, strategije, poslove... koji će unaprediti i ulepšati ŽIVOT u ovom delu Evrope i sveta!

Sve si opet pogrešno shvatio. Krstić se zalaže za odnos Srbije prema građanima Kosova kao prema sopstvenim građanima, e da bi im unapredili i ulepšali ŽIVOT.

Dočim ih danas tretira kao građane druge, i to nevoljene države.


libkonz libkonz 14:56 28.03.2013

Можда би помогло

да већинска Србија у Албанцима види људе, а не нарко дилере, убице и најгори шљам. Лако ћемо за Фиат.
milojep milojep 17:57 28.03.2013

Re: Можда би помогло

libkonz
да већинска Србија у Албанцима види људе, а не нарко дилере, убице и најгори шљам. Лако ћемо за Фиат.


Narko dilere, ubice i najgori šljam jedino i vidimo od Albanaca na TV-u! A ljudi ima i među Albancima ali ne smeju da se pokažu, samo po neki krišom donese hranu ili neku drugu potrebštinu ponekom zaostalom srbinu u bodljikavoj žici.

Iskreno, da ja živim u Srbiji u kojoj mi komšije bilo koje nacionalnosti 14. godina unazad čuvaju kfor-ovci u prostorima ograđenim žicom sam bi se islelio iz takve države.
Jukie Jukie 02:16 29.03.2013

Re: Можда би помогло

milojep

Narko dilere, ubice i najgori šljam jedino i vidimo od Albanaca na TV-u! .

Pa i od Srba

u seriji "Telo je dokaz" uhvate neku ženu u Americi da je napravila prevaru (uzimala penziju nekog mrtvog dede koga je isekla na parčiće i pobacala) i za kaznu je deportuju nazad u Beograd.
-Šta ste posle uradili sa njom?
-Deportovali nazad u Beograd
-Kako si mogla da joj uradiš nešto toliko strašno?
-Ali tamo će bar biti sa svojim sinom
savamala savamala 14:57 28.03.2013

ФИАТ 500

Наравно да је предлог бесмислен. У ствари, свако показивање неке врсте наглашене срдачности према Албанцима је бесмислено јер то имплицира да је неко некада био лош према њима, па смо ми, ето, сада решили то да променимо. Такође, то имплицира да је главни проблем између нас и Албанаца, што такође није истина, јер ми, у вези Косова, главни имамо проблем са империјалистичком политиком САД, а ту нам не би помогло да сваком Албанцу који има возачку дозволу поклонимо пар комада Фиата 500.
Но, с друге стране, имам утисак да блогер Крстић користи овај блог да би неком другом слао поруке и подсетио га да су они ту и да су отворени за сарадњу.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:49 28.03.2013

Re: ФИАТ 500

Наравно да је предлог бесмислен. У ствари, свако показивање неке врсте наглашене срдачности према Албанцима је бесмислено

Ne radi se o srdačnosti nego o obostranoj koristi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:34 28.03.2013

Zar ovo

Zašto se u Briselu, u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?


nije u domenu vlasnika Zastave, Italijana? I njihovih tržišnih interesa? Oni su u EU, i ako žele da prodaju, pa još povlašćeno kome god, pa i Kosovu, sigurno će naći načina da se organizuju oko toga. Ne vidim što bi (i s kojim pravom) država Srbija prodavala Kosovu povlašćeno automobile koje pravi firma koja nije u njenom vlasništvu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:08 28.03.2013

Re: Zar ovo

nije u domenu vlasnika Zastave, Italijana? I njihovih tržišnih interesa?

Njihov je, kompanijski, interes da prodaju više. Naš je, državni interes da oni prodaju više da bi platili veći porez, povećali proizvodnju, zaposlili više ljudi, angažovali više podizvođača, povečali korišćenje repromaterijala...itd.

Ako je Srbija videla u tome interes i ako je subvencijom pomogla prodaju...onda ...pa sad možemo da nadovdežemo mog predlog...

A naravno da država ne prodaje ništa, niti je o tome bilo reči.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:24 28.03.2013

Re: Zar ovo

Njihov je, kompanijski, interes da prodaju više.

Onda njima treba ostaviti glavnu reč. Ne može bilo koja država, pa ni Srbija da se meša u poslovne odluke privatnog preduzeća. Shodno tome ni da pregovara o povlašćenoj prodaji nečega što to preduzeće proizvodi i prodaje u skladu sa svojom poslovnom politikom.
To što je država Srbija videla interes i subvencijom pomogla prodaju Zastave, još uvek ne znači da sme i može da se meša u poslovanje privatnog preduzeća koje je sada vlasnik te Zastave.

Edit:

A naravno da država ne prodaje ništa, niti je o tome bilo reči.


u okviri dijaloga Beograda i Prištine, ne bi odvojilo i nekoliko minuta na ideju da se osmisli mehanizam po kome bi i Albanci za Kosova, takođe, mogli da kupe ovaj automobil po povlašćenoj ceni?

Ipak je bilo reči, kao što vidiš. Ti si napisao da Srbija (jer ne pregovaraju gradovi Beograd i Priština, pa čak i kad bi, ni to ne bi moglo) treba da ponudi Kosovu da osmisle mehanizam po kom bi Albanci povlašćeno kupovali automobile privatnog, italijanskog proizvođača. To znači:
- mešanje države u poslovnu politiku privatnog preduzeća
- potencijalnu novu subvenciju države, da bi Albancima mogla da se omogući povlašćena cena (da Fijat hoće, već bi sam prodavao na Kosovu po povlašćenim cenama)
- ako predlažeš da država predloži mogućnost da Albanci nešto kupe, to znači da ona prodaje, jer u suprotnom to radi onaj kome je to i posao - vlasnik preduzeća koje taj proizvod proizvodi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana