Kućni ljubimci| Životinjski svet

Tačer revisited

Bojan Budimac RSS / 09.04.2013. u 22:20

Kažu o pokojniku sve najbolje... Jes' đavola! To važi samo za obične ljude. Javne persone ne zaslužuju primenu tog pravila na njihova trupla (i duše, ko veruje u te stvari). Zapravo, dužnost preživelih, kada su istorijske ličnosti u pitanju, je da naprave makar pokušaj poštenog bilansa njihovog lika i dela, a u krajnjoj liniji, ako iz pijeteta prema njima živima to do tada nisu uradili, da kažu bobu bob, a popu pop.

Da nekom Marsovcu dopadne šaka sveCka štampa iz recimo juna 2004. on bi, sudeći po panegiričnim eulogijama kojima je ta štampa bila preplavljena tih dana, pomislio da je Ronald Regan (Gipper) bio moralno-intelektualni gigant, a ne moralni patuljak čija je (politička) karijera počela denunciranjem kolega FBI-u, a čiji su verbalni gafovi, u vreme predsednikovanja, bili definitivni dokaz intelektualne inferiornosti i nepresušni izvor zajebancije diljem sveta.

Naravno, jasno je da ne počinjem slučajno ovaj (kontra)blog o Margaret Tačer Ronaldom Reganom, jer oni su povezani baš kao na onom plakatu koji je okačio Bolid1 kod krkara. Uzgred, taj plakat uopšte nije bezveze, Regan je blebetao o mogućnostja i "ograničenog nuklearnog rata na tlu Evrope", dok je tzv. čelična tzv. lejdi samo treptala okicama.

Kaj god, oni jesu bili značajni izvođači radova u izgradnji sveta u kome živimo -- izglobljenog i globotomiranog, ako mene pitate. No, držeći se mudrosti Ču En Laja, ja ne bih mnogo o posledicama njine politike -- it is too early to tell. Samo mogu da primetim da one (posledice) polako gmižu ka nama kako na ekonomskom tako i na geopolitičkom planu. Pošteni posmatrač istorije (naglasak na pošteni) 'ladno može da povuče pravu liniju između ovog užasnog para i 11. septembra 2001. Vidi definiciju reči blowback.

Za razliku od krkara koji boluje od amnezije i kurobolje kada je reč o spoljnim brljotinama, ups, izvinjavam se, spoljnoj politici tzv. čelične tzv. ledi, mene to više, da ne kažem jedino, zanima. Drugim rečima, savršeno me ne zanima šta je radila u Velikoj Britaniji. Nemam nameru tamo da živim, a ovde gde živim -- na kugli zemaljskoj -- se osete posledice pomenutog brljanja. Nalazim paradoksalnim da neko ko nije državljanin V.B. (iliti U.K. od volje vam) vlaži i/ili svršava na to kako je ona "sredila" istu, a o čemu koncenzus u samoj Britaniji teško da postoji (videsmo to čak i na tom blogu, da ne govorim o vestima).

Državnička mudrost i dalekovidost

protest-mali.16391.jpgDa, isto tako smo već videli kod krkara jedan biser mudrosti glede Afričkog Nacionalnog Kongresa (ANC) i njene "dalekovidosti" glede njegovog dolaska na vlast. (uzgred, prvi tvit Tonija Kerona, koji je svojedobno u Južnoj Africi bio anti-aparthejd aktivista, a sada je urednik onlajn izdanja magazina TIME, posle vesti o njenoj smrti se sastojao od tog čuvenog citata i opaske o mudrosti). Naravno, krkar je oboleo od selektivne amnezije pa je napisao: "Ne znam šta ona ima sa aparthejdom, da nije i ropstvo uvodila?" (i to se onda citira po društvenim mrežama kao relevantno). No, kanda su britanski anti-aparthejd aktivisti nešto znali o tim vezama kada su dizajnirali plakat za anti-aparthejd demonstracije 25. marta 1990. ("zaboravni" krkar je bio, čini mi se, velik dečko u to vreme i čudi me ta zaboravnost).

No, jedan drugi primer mudrosti i dalekovidosti je meni još zabavniji. Kao vođa opozicije Margaret Tačer je posetila Teheran aprila 1978. U dupelizačkom govoru (njen stil prema diktatorima i ološu svake vrste) o šahu Rezi je, između ostalog, rekla: "On je sigurno jedan od najdalekovidijih svetskih državnika čije iskustvo je bez premca."

Naglasih datum, jer je samo šest meseci posle tog hvaljenja dalekovidosti šaha od strane dalekovide tzv. čelične tzv. lejdi generalnim štrajkom u Iranu počela revolucija, koja će dalekovidog Rezu zbaciti sa trona, a on će, (samo) devet meseci posle tih toplih reči, dalekovido sesti u svoj Džambo Džet i otići u svet u kome će dojučerašnji prijatelji i dupelisci gledati na njega kao na smrdljiv sir [osim (delimično) Kartera što će ga koštati reizbora i Anvara el Sadata].

Možda sam malo surov oko ove dalekovidosti -- iranska revolucija je uhvatila svakog i CIA i MI6, pa i SAVAK, spuštenih gaća, ali to je samo jedan u nizu dokaza da respektabilne (dalekovide) obaveštajne službe u svojoj istoriji nisu predvidele nijedan događaj tog tipa, koji same nisu organizovale.

No, tu se priča o dalekovidoj tzv. čeličnoj tzv. lejdi i dalekovidom šahu ne završava. Dok je kao lider opozicije oštro kritikovala vladu što dalekovidom ne pruža azil, kad je došla na vlast (maja 1979.) jedna od prvih stvari je bila da pošalje britanskog ambasadora u Iranu, pod lažnim imenom, na Bahame da objasni šahu da su on i njegova familija nepoželjni u V.Britaniji.

Pametno, dalekovido i pragmatično? Svakako, ali oslanjanje i opravdavanje svega i svačega pragmatizmom će nas daleko odvesti. Plašim se u veoma pogubnom pravcu.

Pragmatizmom se teško može pravdati podrška Polu Potu i Crvenim Kmerima, a ni ne uklapa se u Tačerkin imidž anti-komuniste (kao ni tamo kod krkara pomenuto slavljenje Tita i njegove Jugoslavije). Ta epizoda pokazuje da ona nije bila anti-komunista per se, nego Hladni ratnik dovoljno ideološki ostrašćen da poveruje u imbecilnu domino teoriju. Tako da se Kambodža imala predati Polu Potu (ma neka je "Maosta" na n-ti stepen) na milost i nemilost samo da ne potpadne pod uticaj Sovjeta.

Pomenuto je da su SAS momci trenirali Crvene Kmere. Da, to je sada opštepoznata činjenica. Međutim, to je svakako bilo manje štetno od političke podrške koju je Pol Pot uživao od trojke Kina, SAD i V.B. u UN, pri čemu mu je nekako prva navedena zemlja "prirodni" saveznik, a ove druge dve su tom podrškom činile brutalni protivprirodni blud nad vrednostima koje su promovisale (i još uvek promovišu).

Sjajna lekcija iz real-politike i kako se genocid može transformisati u "užasne stvare" (njen izraz -- terrible things, još malo pa "nemili događaj"). Međutim, ako mislite da je "snaga uverenja" [sintagma koja nekako uvek ide uz tzv. čeličnu tzv. lejdi] činila vladu Margaret Tačer ubeđenom da se politika prema Pol Potu i Crvenim Kmerima može braniti na bilo koji način pogledajte dva i po minuta iz filma Year Ten, Džona Pildžera iz 1989. [Zapravo, korisno je pogledati ceo]

Ne samo da je majnder prekinuo intervju sa lordom Brabazonom od Tare, koji je bio zvaničnik Forin Ofisa, nego je posle pres služba lagala da je Pildžerov reditelj dao garancije da ta intervencija neće biti javno emitovana. Pildžer zaključuje priču o tom događaju -- Ono što je epizoda ilustrovala je bilo da je vlada itekako svesna da je njena politika prema Kambodži nebranjiva. [Tell Me No Lies, str. 142]

[digresija] Džon Pildžer je, na žalost, vrsta koja izumire -- novinar. Na svetskom nivou jedva mogu da ih nabrojim za prste obe ruke (od toga svega jedan mlađi od 40 godina). Ono što se danas samosmatra novinarem je ili stenograf ili dupelizac moćnih ili (najbolji slučaj) nebitan. Na žalost i u tome Margaret Tačer ima svoje pipke -- šifra Robert Murdok. [/digresija]

Dupelizački govor... Jel' se ja to ponavljam?... Da, ponavljam se i neću više... Zaključiću da nije bilo skota na vlasti pod kapom nebeskom za koga nije imala toplu reč. Toplina reči je bila u upravnoj srazmeri sa količinom oružja koje će mu prodati.

There is no alternative iliti "nema alternative"

Ko god da izgovori gornju rečenicu u vezi bilo čega verujući u nju ili je glup ili beznadežno lišen mašte ili kombinacija oba, jer alternativa postoji uvek i za sve -- život i sve u vezi njega nije jednosmerna ulica, osim u činjenici da ćemo svi pre ili kasnije riknuti. Ako je pak izgovara da bi progurala svoj cilj, onda je ta osoba pokvarena i računa na glupost protivnika. Mislim, 'ladno mogu da zamislim robovlasnika i sigurno da je takvih bilo kako ubeđuje abolicioniste kako nema alternative. U slučaju Margaret Tačer ova druga mogućnost je verovatnija i, interesantno, bila je u pravu računajući na glupavost (i pokvarenost) svoje opozicije, pa je "laburista" Toni Bler zapravo njeno političko nedonošče.

Verovanje u večnu ekspanziju u uslovima ograničenih resursa mi liči na verovanje da se čokolada može konzumirati kao na ovom animiranom gifu. Ćista magija.

tumblr_mkdymqcJet1rjcfxro1_500.16392.gif 

There is no such thing as society iliti nema takve stvari kao što je društvo

Neke apologete Margaret Tačer (npr. Dejvid Fram -- pisac govora Buša2 ) se sada, u pokušaju da dokažu prisustvo ljudskosti u njoj, upljuvavaju od dokazivanja da se citirana mudrost istrže iz konteksta, te da ona nije bila libertarijanac ajnrandovske provincijencije. I da, njima se može dati za pravo da kada se ta glupava rečenica stavi u kontekst celog govora ona ne znači bukvalno to što govori. Međutim, to je apsolutno irelevantno, jer ovakvi biseri ili "sound bites" stiču svoj sopstveni život i ko zna koliko je ajnrandovskih libertarijanaca poverovalo u to svojevrsno "svako prase za se'", što je prilično opasno stanje svesti (kako po sebe tako i druge).

****************************

Beleške na margini

Juče je Džulijan Asanž držeći konferenciju za štampu ponovio mnogo puta citiranu rečenicu iz Orvelove 1984. Onaj ko kontroliše prošlost kontroliše budućnost. Ko kontroliše sadašnjost kontroliše prošlost.

***

Međutim, na stranu sva ideologija, na stranu sve gore napisano, ako bilo ko reaguje na obaranje bilo čijeg civilnog putničkog aviona i ubistvo 290 civila od strane bilo čije ratne mornarice, na način kao što je M.T. reagovala na obaranje aviona Iran air-a IR 655 na liniji Bandar Abas -- Dubai, na koji je Vilijam Rodžers, trigger happy kapetan broda Vincennes američke mornarice, ispalio 2 rakete, 3. jula 1988., mož' me peći mož' me seć', ja ću tu osobu smatrati moralnom nakazom. To sam mislio tada kada mi je bilo 29 godina to mislim sada sa 54.

Šta? Ne znate kako je tzv. čelična tzv. lejdi reagovala?

Izjavila je da je uništenje tog aviona razumljivo (understandable).

 

Atačmenti



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:42 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Nordijski standard i uređenje ćemo imati ... kad postanemo Nordijci.


za početak, ja bih bio sasvim zadovoljan da ponovo budemo Balkanci.

a sad da onako "Filipovski" uzviknem:

Balkan balkanskim narodima!
blogovatelj blogovatelj 22:45 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Nordijski standard i uređenje ćemo imati ... kad postanemo Nordijci.


Mali muzički predah, lepo opisane balkanske ekonomske prilike, od kad pratim balkanske ekonomske prilike.

Bratstvo-jedinstvo ne brani radio,
Bratstvo-jedinstvo brani rad!


Sledi Kleš na jugoslovenski način.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:49 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Sledi Kleš na jugoslovenski način.




mada je ovo možda bolja ilsutracija, mislim, pričalo se ovde i o nekim rudarima

JJ Beba JJ Beba 23:13 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

To da li je firma drzavna ili ne ako je drzava vecinski vlasnik je, sto se mene tice, vise terminolosko pitanje u koje me mrzi da ulazim.

Glenda Džekson: Tačerova je podelila britansko društvo
Ovaj sud donela sam na osnovu stanja građana koji su me izabrali da budem danas na ovom mestu. Naše lokalne bolnice rade bez sredstava, pacijenti čekaju na kolicima i po hodnicima, tresem se od pomisli kolika će biti stopa smrtnosti penzionera na kraju zime - ako se sa ovom verzijom tačerizma bude nastavilo punom parom i ove godine...
Naše škole, roditelji, nastavnici, upravnici, čak i đaci, po svemu sudeći, troše enormno mnogo vremena kako bi obezbedili osnovna sredstva za školovanje. Nedostaje osnovni materijal, kao što su papir i olovke, a trošne zidove pokrivaju dečji radovi prelepljeni miljama i miljama selotejpa. Školskim bibliotekama dominiraju prazne police i samo ponešto od knjiga, a ono što je od njih preostalo prikrpljeno je sveprisutnim - selotejpom.
Pohlepa, sebičnost, nebriga za slabe... mnogo smo na ovom mestu slušali o tačerizmu koji je "rušio barijere i establišment", u ovom parlamentu je kružila vrcava retorika o tačerizmu koji je "stvorio društvo ambicioznih i željnih uspeha", lepša reč za beskrupulozne koji ne prezaju ni od čega
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:30 11.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

JJ Beba


A evo i kako je to izgledalo i zvučalo :)




EDIT: A kako speaker elegantno briše pod dupeliscom koji pokušava da izmeni tok sednice -- vr'
little_radojica little_radojica 03:12 12.04.2013

Re: Васо...

Моја ад хок терија је да је Социјалдемократија успешна у скандинавским земљама због изузетно сретног стицаја околности. Тамо су Битанге у нашим редовима или ређе или их остатак становништва неутралише. Да Скандинавци (у већини) нису тако вредни, упорни и честити нисам сигуран да би им друштва била тако стабилна. Волео бих да чујем шта о томе мисли неко ко тамо дуже живи...

ПС и већина Јапанаца (верујем и Корејанаца) је честита, упорна и вредна. Али им недостаје индивидуализам. А ни екстремни национализам није баш од помоћи...


Мени је ово јако интересантно иако ад-хок. Али само онај део "због изузетно сретног стицаја околности". Ово остало би морало да буде подржано неком студијом која каже да је разлика међу поштењем народа генетске природе (што би јако померило моја наивна веровања). Елем, мислим да је "стицај околности" економске и геополитичке природе у којој сваки народ, па и појединац у народу има ограничен утицај (јако мали). Па био тај неко и Маргарет. Због бајки испричаних о Шведској ја сам и тај народ идеализовао у својој глави, онда сам упознао неколико комада Швеђана и схватио да је ипак моје инстинктивно размишљање да "људи су људи" тачније и да нема разлике (или значајне разлике) међу самим народима. Да се разумемо, сви моји другари Шведи су добри момци, али далеко од тога да су морални дивови или да су просвећенији, одговорнији или друштвенији од средине. Да ствар буде очитија, средина им је Јапан! Јапан никако не треба етикетирати као овакву или онакву земљу, јер ћете у њој наћи такве законе и друштвене појаве да ћете моћи да докажете и да је либералнија земља од Америке и да је комунистичкија од Кине, и да је фашистичкија од Хитлерове Немачке и да је социјалистичкија од Скандинавских земаља и да је демократскија од Старе Грчке. И да је све то заједно. А све са људима са којима делимо и ми и Шведи 98.5% генетског материјала...
Има међу нама итекако поштених него смо "несрећним стицајем околности" нашли кључ од пакла и кренули путем поплочаним "добрим намерама". Могло се десити и Шведима, а Јапанцима се већ дешавало.
Моја теорија о Скандинавији је географски положај (коме то треба с обзиром на цену освајања), борба са природним условима као много озбиљнијим противником (која те учини скромним и понизним) и закопавање ратних секира са суседима и одрицање насиља као средства комуникације. Ово два задња ме највише интересују, како и у којим околностима ли је до тога дошло?
А питање за Домазета је: "по чему суштински је различит систем у Шведској и Јапану/Кореји и што мислиш да би крахирао у тим земљама (и зашто баш тим земљама)? Питам зато што ја видим много сличности међу њиховим моделима...
maksa83 maksa83 06:43 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

To da li je firma drzavna ili ne ako je drzava vecinski vlasnik je, sto se mene tice, vise terminolosko pitanje u koje me mrzi da ulazim.

Nije terminološko, pitanje da li je firma javna (izlistana na berzi) ili nije je jako bitno, nevezano za procente vlasništva. Ako je firma državna ili privatna onda vlasnik (država ili ko god) ima pravo da radi sa njom manje više šta hoće, postavlja menadžment, komanduje, itd. Ako je firma public (izlistana na berzi) onda menadžment postavlja i o bitnim stvarima odlučuje bord akcionara i struktura i smer obaveza i prava firme se prilično menjaju, po zakonu. Npr. čak i ako si super-većinski vlasnik akcija (98%), makar ti bio i država, ti po zakonu ne smeš da odeš kod direktora i kažeš mu "ti ćeš tako-i-tako", nego to može da uradi samo bord.
alselone alselone 09:13 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Npr. čak i ako si super-većinski vlasnik akcija (98%), makar ti bio i država, ti po zakonu ne smeš da odeš kod direktora i kažeš mu "ti ćeš tako-i-tako", nego to može da uradi samo bord.


Ako se ne varam uticaj u bordu je predstavljen proporcionalno vlasnistvu.
maksa83 maksa83 09:40 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Ako se ne varam uticaj u bordu je predstavljen proporcionalno vlasnistvu.

Ne, bord direktora glasa. Jedina težina koju neka individua ima je ako je glasanje borda direktora 50/50, onda ona polovina u kojoj je čermen borda po automatizmu pobeđuje. Procenat vlasništva firme koja je na berzi je nešto što se menja u realnom vremenu, npr. u roku od par minuta ili par sati bilo ko može da postane većinski vlasnik. U svakom slučaju ni većinski vlasnik ne može da mimoiđe bord i upravlja firmom osim ako je ne povuče sa berze.
alselone alselone 09:52 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Ne, bord direktora glasa. Jedina težina koju neka individua ima je ako je glasanje borda direktora 50/50, onda ona polovina u kojoj je čermen borda po automatizmu pobeđuje.


To mi je jasno, ali da li skupstina akcionara bira bord? A skupstina je ogledalo udela u vlasnistvu.

Mozda gresim...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:55 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

alselone
Ako se ne varam uticaj u bordu je predstavljen proporcionalno vlasnistvu.


Ma filozofira (i troluje) Maksa: bord ne pada s neba, nego ga postavljaju vlasnici/akcionari. Tako da vecinski vlasnik u svakom slucaju ima odlucujuci uticaj. Inace ne bi bilo bitno da li neko ima vecinsko vlasnistvo... niti bi se iko borio za to...

Ali za moju diskusiju je i bila bitna jedino vlasnicka struktura, odnosno radilo se o tome ko je (vecinski) vlasnik ... a ne kakv je formalno-pravni status i mehanizam upravljanja...
maksa83 maksa83 10:27 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Ma filozofira (i troluje) Maksa

Moja poenta i bottom line je - firma koja je na berzi ne može biti "državna firma". Postoje fundamentalne zakonske razlike u obavezama i načinu vođenja, počevši od načina odlučivanja pa do tehnikalija tipa "CEO i njegov zamenik ne smeju da putuju istim avionom".
Colin_bgd Colin_bgd 10:57 12.04.2013

Re: A uostalom zašto da ne?

Moja poenta i bottom line je - firma koja je na berzi ne može biti "državna firma".

Lloyds Banking Group PLC...
Domazet Domazet 19:35 13.04.2013

Бата Little Radoica...

little_radojica
Моја теорија о Скандинавији је географски положај (коме то треба с обзиром на цену освајања), борба са природним условима као много озбиљнијим противником (која те учини скромним и понизним) и закопавање ратних секира са суседима и одрицање насиља као средства комуникације. Ово два задња ме највише интересују, како и у којим околностима ли је до тога дошло?

Управо си набројио неке од сретних околности на које сам ја мислио. Ја бих томе додао и то да су део јудео-греко-хришћанске културе и да су кроз ренесансу (и хуманизам) прошли кроз 'индивидуализацију' кроз које неке друге земље/културе нису. И непотребно скачеш на генетику. Ти кажеш да борба са природним условима чини људе скромним и понизним. Ја се не слажем да их чини понизним, ја мислим да их чини честитим. Колико год природа била ирационална/ћудљива ипак је рационалнија од сапиентног Homo Sapiensa. Да појасним, упоран и осмишљен, честит, рад је ипак имао више шансе на успех у условима сурове природе него у условима суровог Аге. Мала илустрација, имам овде познаника зубара. Наш је човек. Одлично му иде и пре једно годиницу две му дошла нека фамилија. Били су, рекао бих, импресионирани и запиткивали су га ту и тамо како је успео. Међутим после једно недељу дана, пошто су видели да по цео дан рмба и долази кући мртав уморан, један од њих је разочарано приметио 'Ти буразеру ништа на фору!?'

little_radoica
А питање за Домазета је: "по чему суштински је различит систем у Шведској и Јапану/Кореји и што мислиш да би крахирао у тим земљама (и зашто баш тим земљама)? Питам зато што ја видим много сличности међу њиховим моделима...


Најсажетији и вероватно најпрецизнији одговор би био: по скоро свему. Одавно сам се вратио из Јапана али познајући како се ствари тамо 'брзо' мењају поприлично сам сигуран да је и даље ситуација врло слична. Дакле, у моје време би пред било које изборе upper management сазвао састанак са 'средњим' шефовима и саопштио би им који су кандидати добри за компанију. Ови би то пренели свима испод. И то би било то. Никаква присила и томе слично. Прост зато што за то нема потребе. Број запослених којима би пало на памет да гласају за неког који 'није добар' за компанију је био на нивоу статистичке грешке.

Сличица из живота. Док сам био на Kyoto University постдипломцима из иностранства је часове јапанског језика држао један доцент у својим касним тридесетим. Врло је брзо дигао руке од тога и часови су му се убрзо претворили у причице типа 'Јапан за почетнике'. Биоје симпатичан а и занимљиво је причао тако да нас је бико доста који смо редовно долазили. Једног дана нас је изненадио рекавши да је дошао да се поздрави јер ће да се жени и да после тога напусти Кјото. То нас је запрепастило, прво зато што се будућа млада никад до тада није појавила у причи, напротив често се кроз шалу жалио на статус 'самца', друго зато што напушта Кјото. Кyoto University је у Јапану изузетно престижан и одлазак са њега је углавном по казни и увек катастрофалан по даљу каријеру. Шта се десило? Па његов профа је био незадовољан и мислио је да је овај недовољно сконцентрисан јербо је нежења. И као сваки добар јапански шеф нашао му је жену, договорио женидбу, нашао му мање захтеван посао у другом граду и све му детаље саопштио у писму. То је било последњи пут да смо видели доцента...

ПС извини што ти одговарам после два дана али време у New Orleans-у је било феноменално а и почео им је неки улични фестивал. Сад седим на аеродрому, враћам се у снег и лед Чикага..
milivoje_bg milivoje_bg 17:43 11.04.2013

Коректно !

Само да изразим своје слагање са веома коректно написаним блогом !
И да додам свој став (независно од коректно написаног блога) --- да, челична леди је била ретко ђубре !
nikvet pn nikvet pn 09:59 12.04.2013

Re: Коректно !

Само да изразим своје слагање


Изразио бих супротно. Ако је дозвољено.

Текст јесте добар, сит, примерен аутору. Али надаље дискусијом крећу рестрикције.

krkar
A: Ne zanima te Ujedinjeno Kraljevstvo jer tamo ne žiiviš
B: Zanima te svet


А Србија никако јер ... :

Bojan Budimac
prelamanje svega pod kapom nebeskom kroz srpsku prizmu nervira


... за разлику од њишчих из српскога блата које би можда занимала туђа искуства.

tsunade
spremna sam da se kladim da ćemo na kraju doći do njenih rešenja u oblasti javnih finansija.


... а то је јерес за марксистичке уши. У недостатку контрааргумената следе непристојни квалификативи.

Затим се прича окреће у бајке :

Virtuelni Vasilije
najprivlacnije i najljudskije izgleda socijaldemokratija skandinavskog tipa.

... у пљување ... :

milivoje_bg
челична леди је била ретко ђубре !


... те тако добар блог уз мистериозне препоруке неосетно склизне у рубрику Одјеци и реаговања.

Bojan Budimac Bojan Budimac 10:30 12.04.2013

Re: Коректно !

nikvet pn
... те тако добар блог уз мистериозне препоруке неосетно склизне у рубрику Одјеци и реаговања.

Dve vrlo ružne insinuacije u jednoj rečenici. Niti utičem na broj preporuka (ne znam ni kako bih i kad bih hteo) niti moderišem komentare.

I čemu ovo?

Ако је дозвољено.


U skoro pet godina blogovanja obrisao sam 2 (dva) komentara (ne računajući duplikate).

... за разлику од њишчих из српскога блата које би можда занимала туђа искуства.


Jednostavno smatram da sva tuđa iskustva nisu primenjiva svagde. As simple as that.

A tebe ništa ne sprečava da napišeš konstruktivan komentar o primenjivosti tačerizma na Srbiju. Diskusija je od juče otvorena.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:40 12.04.2013

Re: Коректно !

nikvet pn

tsunade
spremna sam da se kladim da ćemo na kraju doći do njenih rešenja u oblasti javnih finansija.


... а то је јерес за марксистичке уши. У недостатку контрааргумената следе непристојни квалификативи.



Svasta, kakva jeres, kakve marksisticke usi? Srbiji svakako predstoje bolni rezovi kad je u pitnaju uravnotezenje javne potrosnje, odnosno njeno prilagodjavnje mogucnostima privrede. Ali to je stvar koja se radi i funkcionise i u skandinavskim zemljama a ne samo u VB ili USA. Ustvari u USA isto tako trenutno ne funckionise posto se zemlja permanetno zaduzuje i grca u dugovima...

Na pocetku bloga sam citirao uglednog americkog ekonomistu (a ne marksistu) koji kriticki govori o tome kako je Tacerka delove javnog sektora pretvorila u privatne monopole. Ko je od toga imao koristi jasno je - obicni gradjani sigurno nisu...

nikvet pn

Затим се прича окреће у бајке :

Virtuelni Vasilije
najprivlacnije i najljudskije izgleda socijaldemokratija skandinavskog tipa.




Gde ti vidis bajke? Postoje (izmedju ostalih) dva podjednako realna drustveno-ekonomska modela: onaj u USA i VB i onaj u skandinavskim zemljama.

Ovaj drugi je (vise nego) ocigledno uspesniji sa stanovista 90% a prvi je povoljniji za 1% gradjana u respektivnim zemljama. I time je sve receno.

Ako 90% gradjana godinu za godinom bivaju siromasniji kakve koristi imaju od toga sto su neki ekonomski pokazatelji za celu zemlju pozitivni? Nikakve... To je usotalom postalo jasno i nekim od najuglednijih USA ekonomista pa isticu kao jedan od najstetnijih rezultata Reganizma/Tacerizma
nikvet pn nikvet pn 12:06 12.04.2013

Re: Коректно !

Bojan Budimac
I čemu ovo?
Ако је дозвољено.


Учинило ми се (вероватно погрешно) да су опозитна мишљења недобродошла.

Jednostavno smatram da sva tuđa iskustva nisu primenjiva svagde.


Наравно да нису. Али није их згорег чути.

konstruktivan komentar o primenjivosti tačerizma na Srbiju.


Само пар : резање јавних финансија. Полет бизнису са последичним увећањем БНД. Нулта толеранција насиљу у спорту. Довољно ?
Goran Vučković Goran Vučković 12:20 12.04.2013

Re: Коректно !

Полет бизнису са последичним увећањем БНД

Možeš molim te da objasniš šta ovo znači?
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:34 12.04.2013

Re: Коректно !

Довољно ?

Pa šta da ti kažem? Kad tako upakuješ zvuči jako dobro, ako zažmuriš čvrsto na detalje i cifre. Inače, nije ni blizu dovoljnog.

Mislim, pominjao sam raslojavanje, porast siromaštva (pre nego neko zapeni, moram podsetiti da je sve relativno i da se ne sme zanemariti početna pozicija) itd. itd. A pominjao sam i održivost sistema. Isto tako sam u onom čaršafu od komentara rekao da gledanje (samo) u BND daje pogrešnu sliku, jer stvar je u njegovoj distribuciji.

Nije loše poslušati ili pročitati Glendu.

P.S. Moj komentar se, naravno, ne odnosi na poslednju stavku u tvom.

P.P.S. A koliko sam ja bio mala maca i zapravo benevolentan pišući tekst (otupela mi oštrica za ovih 5 godina na blogu) shvatio sam kada sam pročitao tekst na sledećem linku:
Margaret Thatcher’s Criminal Legacy
Samo kao teaser, poslednja dva pasusa:
Thus whether in her dealings with Las Malvinas row with Argentina, the British working people or Irish republicans, Margaret Thatcher was an intolerant militarist who always resorted to demagoguery, violence and starvation to get her political way. She was a criminal fascist who is now proclaimed to be a national hero.

Reports this week say that Thatcher died with Alzheimer’s, the brain-degenerating disease in which the patient loses their faculty for memory. Western leaders, it seems, would also like to erase public memory of Thatcher’s criminal legacy.


EDIT:
Учинило ми се (вероватно погрешно) да су опозитна мишљења недобродошла.

Na osnovu? Čega?
nikvet pn nikvet pn 18:52 12.04.2013

Re: Коректно !

( опростите на застоју у дискусији, пословне обавезе )

da objasniš


Ако је направила амбијент да се загасе стари а отворе нови послови који доносе више, и заврши мандат са четвртином БДП вишка - како то назвати ? Полет нека буде прејак израз, бирајте други али пад није никако. У унутрашњу прерасподелу не улазим.

Управо тај чаробни штапић који подиже економију чини се занимљивим. И онај који умири стадионе. Као и воља, упорност да се дође до циља. Можда се из тога може нешто научити ?

Bojan Budimac
Учинило ми се (вероватно погрешно) да су опозитна мишљења недобродошла.
Na osnovu? Čega?


Због необичног 24-часовног застоја у препорукама. Но добро. Техника.
barese barese 19:44 12.04.2013

Re: Коректно !

Ако је направила амбијент да се загасе стари а отворе нови послови који доносе више, и заврши мандат са четвртином БДП вишка - како то назвати ? Полет нека буде прејак израз, бирајте други али пад није никако. У унутрашњу прерасподелу не улазим.


Dupliranje broja dece ispod granice siromastva na cak 28% nije neki uspeh.

Ekonomski uspeh je kad zemlje otvaraju poslove koji smanjuju broj siromasnih, u suprotnom novi poslovi predstavljaju samo dalje bogacenje uskog sloja ljudi, i nisu korisni drustvu u celini.
apostata apostata 19:46 12.04.2013

Re: Коректно !

nikvet pn - У унутрашњу прерасподелу не улазим.

Ma ko će se još zaebvt sa takvim sitnicama.
freehand freehand 20:47 12.04.2013

Re: Коректно !

Због необичног 24-часовног застоја у препорукама. Но добро. Техника.


Ovo je vrlo interesantno, i krajnje intrigantno.
dakle,- ako te dobro razumem - tvoja insinuacija znači da tekst ovog bloga nije vredan toga da ga toliko ljudi smatra izvanrednim/odličnim/dovoljno dobrim da ga preporuči drugima za čitanje? I da je Budimac, sam ili sa kompanjerosima, iz nekog razloga i na neki način, štancovao te izraze slaganja sa sobom samim?
Fantastičmno sam radoznao da saznam tvoje mišljenje o uzrocima, namerama, razlozima, koristima takvog pretpoostavljenog idiotskog ponašanja!
Ajde budi drug i podeli to sa mnom!
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:53 12.04.2013

Re: Коректно !

Ajde budi drug i podeli to sa mnom!

Što bi rekli +1

Može i na PP

nikvet pn
У унутрашњу прерасподелу не улазим.
apostata
Ma ko će se još zaebvt sa takvim sitnicama.


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:01 13.04.2013

Re: Коректно !

Због необичног 24-часовног застоја у препорукама. Но добро. Техника.


Jedna od 61 preporuke je i moja; evo nisam nista komentarisala, nemam sta novo da dodam mnogobrojnim komentarima, ali prilicno je lako zakljuciti da svi koji se jesu javili komentarom da je tekst izuzetno dobar kao i mnogi koji su samo procitali i slazu se, da je broj preporuka sasvim odgovarajuci.
milisav68 milisav68 12:02 13.04.2013

Re: Коректно !

apacherosepeacock
Jedna od 61 preporuke je i moja; evo nisam nista komentarisala,

Da, isti slučaj , jer mi je glupo da komentarišem sa "bravo", "potpisujem"...itd, jer valjda preporuke služe za to da "podržiš" tekst (ili makar trud) ako nemaš komentar, a ovo o čemu Bojan piše (ne samo sada) nemam pojma i mogu sam da proširim informisanost/znanje, i "lupim" preporuku.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:16 13.04.2013

Re: Коректно !

apacherosepeacock

milisav68


Ajde molim vas ne nasedajte na ovu insinuaciju/provokaciju. Mislim da je stvarno bezveze da se sada svako izjašnjava/diferencira/pravda(!?) o pitanju preporuke.

Nikvet pn očigledno "zna" nešto što niko, ni vi ni ja ne znamo, a nije spreman da to podeli sa nama.

Čitav ovaj blog je vrlo novo (i dragoceno iskustvo) iskustvo za mene, a nadam se i za svakog ko ga je pratio. No, o tom potom.

krkar krkar 12:49 13.04.2013

Re: Коректно !

Čitav ovaj blog je vrlo novo (i dragoceno iskustvo) iskustvo za mene, a nadam se i za svakog ko ga je pratio. No, o tom potom.


Za mene nije novo iskustvo ali je nova spoznaja mera do koje je grupa blogera kojima je ovo valjda nekakva psihološka zamena za nešto, da ne ulazim u diletantski frojdizam, spremna da u najboljem maniru rulje organizuje toplog zeca.

Na nekoliko naivaca/plaćenika/ludaka* koji su se u nečemu složili sa bahatim pokvarenjakom Krkarom ili su, što je još gore, imali sopstveno mišljenje koje se u nečemu podudarilo sa Krkarovim (čime su počinili dvostruki greh) organizovan je blogerski linč i pljuvačina ispod svakog nivoa.

Mašala!

Nažalost sad nemam vremena jer imam posla (nemam tu sreću i privilegiju da sedim na državnim jaslama/sinekurama a ni žena me ne izdržava).

A i ti si se kod mene samodiskvalifikovao nesposobnošću apstrakcije bilo koje vrste (bar to sam očekivao od tebe kao umetnika). Pošto si osetljiv k'o mlada neću navoditi nikakve epitete ali se nadam da ćeš kad-tad shvatiti da postoji svet i izvan i mimo Guardina i Chomskog, kojoj god utopiji oni pripadali.


*) dodati po potrebi i želji
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:08 13.04.2013

Re: Коректно !

krkar

Mislio sam da si se isključio iz bespredmetne diskusije.

No, vidim da ne možeš da odoliš samosrozavanju svakim novim komentarom.
milisav68 milisav68 13:24 13.04.2013

Re: Коректно !

Bojan Budimac

Ajde molim vas ne nasedajte na ovu insinuaciju/provokaciju. Mislim da je stvarno bezveze da se sada svako izjašnjava/diferencira/pravda(!?) o pitanju preporuke.

Nisu svi baš upućeni u tehničko funkcionisanje bloga/računara/interneta, pa sam mislio da nije loše čuti objašnjenje (sa strane).

O ponašanju, nekom drugom prilikom, kad bude tema.
nikvet pn nikvet pn 13:58 13.04.2013

Re: Коректно !

Ајмо редом. На тајмингу опростите, злу намеру не тражите.
barese
Dupliranje broja dece ispod granice siromastva

Имигрантске деце од претходне масне социјале ? Је ли беше Мухамед најпопуларније име задњих година у УК ? Питам само, статистика је чудо.
barese
samo dalje bogacenje uskog sloja ljudi

Већина осиромашених гласаће против а она тера мандат дуже од деценије. И није деспотија него колевка демократије. Неће бити да су је тако лошу тако дуго трпели. Нешто се не слаже.
apostata
У унутрашњу прерасподелу не улазим.
Ma ko će se još zaebvt sa takvim sitnicama.

А зашто би се солидарисали са енглеским нерадницима ? Незапослени Енглези вољни да раде ( подвлачим - вољни да раде ) имају отворену планету, или бар њен англофони део, да се опробају. За разлику од наших незапослених.
freehand
Fantastičmno sam radoznao

Bojan Budimac
očigledno "zna" nešto što niko

И ја сам радознао. Дам препоруку на нула и тек после 24 сата укњижено. У међувремену другде пуни као бројач на бензинској пумпи. Само констатујем, не инсинуирам нити импутирам; заиста не знам. За подоста година уживања у овој кафани упознао сам једног ( 1 ) блогера.

Но добро, докле смо стигли ? Остајем при утиску да је од-ли-чан блог ( препорука наравно ) нехотице (?) из објективности отклизао у емоције. Негативне. Поштујем ако већина тако сматра али допустите да приметим једностраност, неравнотежу.

Према Тачерки не воде ме емоције позитивне или негативне већ радозналост. Шта је она као политичар донела доброг својој земљи за свога мандата ? Може ли се нешто научити ? Свакако да није била цвећка али овде испаде гора од Хитлера. Нешто се не сећам суђења и затвора а видим спремну државну сахрану са почастима. Не аплаудирам нити пљујем већ пледирам на нужни минимум објективности.

И да, уживам у њеном делу гледајући утакмице Премијер лиге.
milisav68 milisav68 14:09 13.04.2013

Re: Коректно !

nikvet pn
И да, уживам у њеном делу гледајући утакмице Премијер лиге.

Ej pazi, to je bio iznudjen potez (verovatno bi isto reagovao bilo koji premijer).

Dogodio se Hejsel, i Engleska je bila kažnjena sa pet godina neigranja u Evropi.

Reč "huligan" potiče se ostrva, i svi ekstremni navijači kao model ponašanja uzimaju baš njih - engleske navijače (nekadašnje).

Ovo što se dešava kod nas (ex-SFRJ) nema veze sa tim, već sa mafijom koja vlada državom, "navijači" su samo odeljenje za prljave poslove.

ivana23 ivana23 19:42 12.04.2013

***

Coalition of anti-capitalists, miners, activists and anarchists to demonstrate in London's Trafalgar Square on Saturday (6pm)

Margaret Thatcher protests this weekend to be attended by miners
ivana23 ivana23 12:53 13.04.2013

Re: ***

Protesters converge on London to demonstrate against Margaret Thatcher's legacy and the coalition government's benefits cuts. Follow for live updates

Margaret Thatcher and benefit cuts protests - LIVE updates

..................................................................................................................

Now that BBC have decided that they will only play a short clip of Ding Dong the Witch is Dead, on Sunday's Radio 1 chart show, what will they do if they face the same predicament next week when they may have to play 'I'm in Love with Margaret Thatcher' by the Notsensibles, which is being promoted by Thatcher fans such as Louise Mensch

- Louise Mensch @LouiseMensch
Good morning! Are we all doing it #GranthamStyle today? Download #ImInLoveWithMargaretThatcher on ITunes and Amazon - see RTs for links
11:16 AM - 13 Apr 13
Unfuckable Unfuckable 04:03 14.04.2013

sine

meni je uvek do yaya to kad se kamenuje zbog preporuka.
Značajnoe.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana