Gost autor| Gradjanske inicijative| In memoriam| Ljudska prava| Porodica

radmila

antioksidant RSS / 24.04.2013. u 15:01

морам да купим мањи тв. баш мали. за фиоку. 

баба воли да гледа а пусто јој је тамо у фиоци. да, имам бабу у фиоци. дошли су један дан и питали ме да ли се моја баба звала радмила? одговорио сам потврдно, не размишљајући о употребљеном прошлом времену. онда су ми дали једну малу... па рецимо - вазу, само поклопљену и рекли су ми :"њена жеља је била да буде код вас". отишли су и оставили су ми бабу, моју радмилу.

 

у вази.

 

држао сам је, вазу, неко време поред осталих ваза али сам се сетио да је она волела цвеће у башти а не убрано. саксија у кући нисам имао да јој праве друштво па сам је сместио на полицу са књигама. ту је било двоструко незгодно: радмила је била незаинтересована за књиге које је већ прочитала, других у кући нисам имао, на киндл се никада није навикла а и полица је је гледала право на кревет; тако је дошло до несанице... и импотенције. непријатно ми је док ме баба гледа. па тако... ко то не разуме, има већих проблема него ја. однео сам је у кухињу али ми је било безвезе да жену затварам код шпорета. исто је било и са купатилом. некако ми је превише вукло на стереотип. тако је радмила са вазом (у вази!) завршила у фиоци. скоро па идеално решење ничим изазваног проблема али се бојим да јој не буде досадно. фиока превише личи на сандук изнутра, није да знам али није баш тешко закључити, па се бојим да радмили не буде досадно. имала је, сигурно, она својих разлога што је покушала да избегне та 4 зида па није фер да је тако насанкам. зато морам да купим мањи тв. да разбије монотонију. свој бих јој радо дао, таман бих имао изговор да је посећујем, да гледамо текме заједно, али велики је... тв.

 

помозите, зна ли неко где могу купити мањи тв? баш мали. за фиоку.

 

 

 

*****************************

а без спота (скоро па) исти текст



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 15:18 24.04.2013

prozor u svet

Uzmi ti lepo Radmilu i vazu pa u prozor. Može i kuhunjski. Babe su vazda volele da gledaju šta radi komšiluk. A i zdravije je nego da gleda tv.

A može i neka saksija sa cvećem pored.
antioksidant antioksidant 15:23 24.04.2013

Re: prozor u svet

A može i neka saksija sa cvećem pored.

то мислиш кад јој дође нека другарица?
skyspoter skyspoter 15:45 24.04.2013

Mi smo


ranije sahranjivali životinje u baštu ali otkada se selimo onda ih nosimo sa sobom. Kremirane naravno. U medjuvremu je i jedan human umro pa i njega nosimo takodje. Inace sto mi je jako čudno, urme životinja imaju izgravirano ime a urme humans ne.
krkar krkar 17:20 24.04.2013

Onomad


Neke 198x, u vreme nekih večitih stabilizacija i nestašica, putujem pred Božić iz Milana za Beograd vozom koji polazi iz Pariza. U mom kupeu dve babe sa ogromnim, ali baš ogromnim, koferima. Jedna fina i mirna, druga nametljiva, navalentna, dosadna, smaračica. E ta druga baba je do granice više puta izmaltretirala ceo kupe raznim pričama, zahtevima, savetima, zabranama... Ja s njom slova progovorio nisam unatoč njenim pokušajima da me uvuče u neki razgovor. Tačnije UOPŠTE slova progovorio nisam, samo sam je u nekom trenutku na francuskom obavestio da ću ja sad da ugasim svetlo pošto je noć i da bi bilo lepo da malo ćuti da mi ostali spavamo.

U Sežani ulazi carina. U mene sasvim mala torba, od kupovine 2-3 košulje, jedan xhemper i jakna i čizme koji su na meni. I nešto espapa u torbi, 2-3 bakalarčića, 5-6 artičoka, nešto parmezana...

Kad je baba videla da pokazujem SFRJ pasoš tu potpuno poludi kako sam je ignorisao (35 godina u Parizu a francuskog je znala koliko i ... japanskog). Te mene baba optuži da sam švercer i poduči carinike da me doooobro istrkeljišu.

Pokažem ja torbu, otvorim, oni pogledaju. "I to je sve?" 'Sve!'

Okrenu se babi.

"Gospođo, momak je sasvim u redu, nije švercer. Al' kad već optužujete druge, pokažite nam šta Vi nosite"

Pokaže baba na onaj kofer, najveći što sam u životu video, i još neke manje kofere i torbe. Na šta ona druga kaže 'i ovaj je njen (pokazujući na drugi enormni kofer), ja nosim samo ovu malu torbu, neću ja da imam problema.

"Znači oba su Vaša. Dobro, šta je u koferima?"

Moj pokojni muž Mile, znate mi smo u Parizu 32 godine bili i on je tamo umro i sad ga nosim u selo Toito kod Požarevca da ga sahranim.

Muk!

"Vi u koferima nosite muža???"

Jest', da ne trune u tuđu zemlju.

Opet muk. "A kako je Mile spakovan u kofere?"

"Pepeo u kutiju. Spalila sam ga u Francusku, mnogo skupo bilo da se nosi telo"

Tu nam svima malo pade kamen sa srca al' ipak nju skinuše s voza da ide da joj pišu prekršajnu prijavu i oduzmu Mileta da ga šalju službenim putem po ovlašćenoj organizaciji - jer postoji propis o načinu rukovanja pepelom pokojnika.

Ne sme građanin sam ni da nosi ni da drži urnu. To sam tad prvi put čuo od carinika ali sam odmah proverio baš zato što mi je bilo neobično - i istina je. Jedino mesto na kojem je dozvoljeno držati urnu je kolombarijum ili grobnica, na ovlašćenom groblju.

Nadam se da neće baš taj zakon da krenu da primenjuju i baš na tebi al' čisto da znaš.
bolid1 bolid1 17:56 24.04.2013

Re: Onomad


i istina je.


Istina, kad smo 2000. transportovali urnu sa babom na Jug morali smo da imamo papire propratne i da ih razduzimo na odredistu.
zilikaka zilikaka 18:43 24.04.2013

Re: Onomad

Istina, kad smo 2000. transportovali urnu sa babom na Jug morali smo da imamo papire propratne i da ih razduzimo na odredistu.



Tačno. Moj školski drug se devedesetih iseli sveže oženjen preko bare, i iznenada umre.
Odmah se obavila kremacija tamo, i sećam se da smo dugo čekali papire da žena može da mu ukrca urnu na avion.
Mislim da je bila i neka frka sa pasošem, ne znam tačno kakva, ali svakako nije smela da se krišom prenosi urna.
antioksidant antioksidant 18:49 24.04.2013

Re: Onomad

ali svakako nije smela da se krišom prenosi urna.

увек може кришом ако те не ухвате
иначе, не можеш ни подићи пепео са кремације без потврде о гробном месту или како се већ фиока званично зове

а читам ово
sveže oženjen preko bare, i iznenada umre.

да ли је била нека полиса осигурања укључена у причу?
ко су били корисници?
zilikaka zilikaka 20:31 24.04.2013

Re: Onomad

да ли је била нека полиса осигурања укључена у причу?
ко су били корисници?


Nije. Priča je tragična i ne bih o tome.
Neke stvari nisu za zezanje.
Hansel Hansel 21:22 24.04.2013

Re: Onomad

Stvarno, postoji li neki logičan razlog za te restrikcije s pepelom?

E, sad, jeste da su u pepelu i samlevene kosti koje nisu izgorele, možda zato... Ali, onda bilo kakvo "građansko" rukovanje ne bi trebalo da bude dozvoljeno, ako tu postoji bilo kakav medicinski rizik.

Ne bih znao ni to, ali video sam u odličnoj dokumentarno-igranoj seriji HRT-a "Sin noći, brat sna".

Iako zaista neke teme nisu za šalu, moram ovaj vic, možda niste čuli:

Piroćancu* umro otac, ovaj video da su sahrane skupe, odlučio da kremira oca, a onda otišao da kupi urnu. Pošto ova, a ova... skupo i to... a pošto ova tegla? -- Ne košta ništa, uzmite je... -- Odlično, tata je ionako voleo da gleda kroz prozor.


*Za neupoznate (političke korektore), ja vučem poreklo iz tih krajeva, tako da se smatram licenciranim da pričam diskriminatorske viceve ovog "geografskog porekla".
dragan7557 dragan7557 22:31 24.04.2013

Re: Onomad

Hansel
Re: Onomad
Stvarno, postoji li neki logičan razlog za te restrikcije s pepelom?

Ne, i još sto puta ne i kvit, bre!

U Holandiji recima pepeo rodbina dobija odmah posle spaljivanja a zavisno od volje pokojnika se dalje postupa u skladu sa željama umrlog.

Što se "smeštaja" tiče to je regulisao opštinskih uredbama pa u jednoj opštini se recimo pepeo može rasuti po parku a u drugoj to nije dozvoljeno.

Smeštaj pepela na za to određenom mestu na groblju i troškovi su takođe stvar opštinskih propisa pa u jednoj opštini odlaganje pepela košta preko hiljadu evra(u najskupljoj € 1.270) dok je u drugoj često susednoj opštini gratis.

Naravno baciti pokojnika u kontajner sa organskim đubretom je takođe mogućnost.

Dakle sumanutost birokratije koja i mrtvom čoveku zagađuje posmrtni boravak na ovoj planeti je užasavajuća.

Koliko vidim iz napisanog živi u Srbiji nemaju pravo na život dok mrtvim nije zagarantovano trpanje nosina raznih birokrata u njihov posmrtni boravak na teritoriji Srbije.
ako tu postoji bilo kakav medicinski rizik.

Naravno da postoji rizik da građani poblesave od preterane birokratije.
antioksidant:
иначе, не можеш ни подићи пепео са кремације без потврде о гробном месту или како се већ фиока званично зове

Ovo može da zahteva samo potpuni ludak.

Naravno moje izvinjenje za upotrebu grubosti ali zbilja nemam prigodniju kvalifikaciju za ovaj način .rkanja i živih i mrtvih građana.

Uzgred u Srbiji je kao i u USofA dozvoljeno sahranjivanje na svojoj zemlji(dvorištu i sl.), tako da sumnjam da se ovde kao i obično pišu dezinformacije, a što nije prvi put.



cerski
Hansel Hansel 22:41 24.04.2013

Re: Onomad

ako tu postoji bilo kakav medicinski rizik.

Naravno da postoji rizik da građani poblesave od preterane birokratije.

4krofnica 4krofnica 22:57 24.04.2013

Re: Onomad


Moja norveška braća su čekala pepeo mog strica iz Čilea čitava dva (2) meseca. Poslali ga u skladu sa propisima, da li je išao kanuom nikada neće saznati. Kad je prihajao tamo (u Norvešku) spakovali ga u kofer i avionom došli u Beograd, po očevoj želji. Čekam ih na aerodromu: izlaze nemi, bledih lica, iz onih pokretnih arrivals vrata. Izgubili im kofer.
Ispunjavaju onaj list koje su dragocenosti imali unutra, nemaju pojma šta da napišu (armani odelo, dva para cipela, četiri kravate, kozmetika i otac).
Našli su kofer posle par dana; stric je bio nemirnog duha, stalno je putovao, još malo se provozao po Evropi dok se nije skrasio, konačno.



antioksidant antioksidant 06:59 25.04.2013

Re: Onomad

Neke stvari nisu za zezanje.

слажем се, само што их нема много
а једна од ствари која зауставља зезање је кад неко затражи да се стане
поз
antioksidant antioksidant 07:03 25.04.2013

Re: Onomad

и одакле само порив шетања пепела?
пепео је за ветар и воду, не за сандуке и поштанске пошиљке
Hansel Hansel 07:43 25.04.2013

Re: Onomad

Пепелу је свеједно, рекао бих...
antioksidant antioksidant 08:00 25.04.2013

Re: Onomad

Hansel
Пепелу је свеједно, рекао бих...

могли би смо и о томе али нисам то питао већ одакле некоме порив да пепео шета преко пола света? мада, искрено, и ја га шетам по стану. сумњам да ће и у фиоци остати
Hansel Hansel 08:25 25.04.2013

Re: Onomad

Нећу бити много мудар ако предложим анализу шта тај пепео тим људима значи (а и покојници су за живота имали вероватно неке жеље у вези с тим)... Уопште, земни остаци... пошто нису само пепели ти који су путовали... Неки пепео је пепео зато што је манипулацијаоним пре пепела много компликованија.

Моје прво сећање везано за појам кремације -- сахрана Едварда Кардеља коју су у директном преносу васпитачице гледале у обданишту, па смо и ми с њима (не сећам се да ли смо сви морали да то гледамо, да ли нам је било дозвољено да радимо и нешто друго). Сећам се понеке сцене, а нарочито коментара једне од њих: "Онолики човек, а шта је од њега остало!" (ношена је у церемонији ваљда урна с његовим пепелом). Сећам се и да је Тито био озбиљан као никад до тада. Занимљиво, изгледа да сам добро приметио -- недавно сам прочитао, у неком фељтону по књизи његовог лекара, ваљда, да је ЈБТ-а Бевцова смрт заиста много била погодила.
4krofnica 4krofnica 08:33 25.04.2013

Re: Onomad


порив да пепео шета преко пола света


Ne bi se moglo reći ni da je povoljan turistički aranžman, stričeva dvomesečna odiseja je koštala preko hiljadu jura.



mjuz:


(najs muvz:)
antioksidant antioksidant 08:40 25.04.2013

Re: Onomad

najs muvz

слажем се
antioksidant antioksidant 08:47 25.04.2013

Re: Onomad

Нећу бити много мудар ако предложим анализу шта тај пепео тим људима значи

ово је једно
а и покојници су за живота имали вероватно неке жеље у вези с тим)

а ово друго

код другог нико нема право оспоравати. жеље су светиња (и мртвих и живих).

али код првог ми је нејасно. ок, значи покојник, али да ли се значај смањује или повећава физичком манипулацијом земних остатака? па још пепео? ако ти је стало до физичког подсећања зашто кремација? басламирање делује као далеко прихватљивија опција ако је материјално присуство потребно да би се сећање сачувало. пепео ми је некако суђен ветру и води, тј расипању...


а ово око кардеља и преноса сахране по вртићима, занимљиво је како се ништа не мења. осмех је имао то задовољство да у вртићу присуствује организованом гледању сахране патријарха павла.
Hansel Hansel 10:47 25.04.2013

Re: Onomad

ако ти је стало до физичког подсећања зашто кремација? басламирање делује као далеко прихватљивија опција ако је материјално присуство потребно да би се сећање сачувало.

Зар не би то тек било морбидно?
antioksidant antioksidant 10:59 25.04.2013

Re: Onomad

Hansel
ако ти је стало до физичког подсећања зашто кремација? басламирање делује као далеко прихватљивија опција ако је материјално присуство потребно да би се сећање сачувало.

Зар не би то тек било морбидно?

зашто би то било морбидније од било чег другог? а дефинитивно се сачува више материјалног подсећања на неумрлог покојника. па још ако се лепо нашминка... ко жив да нам буде
Hansel Hansel 11:14 25.04.2013

Re: Onomad

зашто би то било морбидније од било чег другог?

Овде би требало да отворимо потпуно нову расправу (а била би широка ) које су, где су границе здравља и болести и нормалног и ненормалног, и да ли се те границе поклапају (за почетак треба рећи да се не поклапају, бар не увек). Колико год да нека нова политичка/друштвена/... коректност покушава да негира те границе (али и да их постави тамо где никада нису биле), оквири ипак постоје -- наравно, морају се апстраховати и, тачно је, подложни су утицају културе...
j.bre j.bre 13:38 25.04.2013

Re: Onomad

antioksidant
Hansel
ако ти је стало до физичког подсећања зашто кремација? басламирање делује као далеко прихватљивија опција ако је материјално присуство потребно да би се сећање сачувало.

Зар не би то тек било морбидно?

зашто би то било морбидније од било чег другог?



kad smo vec kod morbidnosti, sigurna sam da bi ovo bilo na vrhu top liste:


Milutin Milošević Milutin Milošević 21:59 25.04.2013

Re: Onomad

Uzgred u Srbiji je kao i u USofA dozvoljeno sahranjivanje na svojoj zemlji(dvorištu i sl.)

Ako krenete od Bajine Bašte ka Perućcu (i kasnije Mitrovcu, Tari), sa leve strane (desno je Drina) u skoro svakoj njivi videće po koji spomenik. Stari su pretpostavili da će naslednici možda da prodaju njive kad oni odapnu, pa su ih zavetovali da ih tu sarane. A ti prodaj njivu u kojoj ti je otac, deda, baba...
mirelarado mirelarado 13:12 26.04.2013

Re: Onomad

мада, искрено, и ја га шетам по стану. сумњам да ће и у фиоци остати


Па и није у реду да чами на једном месту... Дуга је вечност. :)
antioksidant antioksidant 13:17 26.04.2013

Re: Onomad

mirelarado
мада, искрено, и ја га шетам по стану. сумњам да ће и у фиоци остати


Па и није у реду да чами на једном месту... Дуга је вечност. :)

нарочито за немиран дух као што је (била, мада илак је!!!) радмила
j.bre j.bre 13:44 26.04.2013

Re: Onomad

antioksidant
mirelarado
мада, искрено, и ја га шетам по стану. сумњам да ће и у фиоци остати


Па и није у реду да чами на једном месту... Дуга је вечност. :)

нарочито за немиран дух као што је (била, мада илак је!!!) радмила


slazem se, nekako mi je fioka ko po kazni.

meni se dopada biljanin predlog, samo sto bih ja izabrala trpezarijski prozor, da moze i vas da gleda, sve na okupu :)

meni cesto svrne svraka (megpie). sleti na tarabu koja deli moju od susedne zgrade, tacno naspram mojih prozora i terase. od kako mi je baba umrla, pocela sam da verujem da to ona dolazi da nas obidje, da proveri da li smo ok i od tada redovno cakulam s njom (naravno da nije uvek ista svraka, ali ja se ponasam kao da jeste).
interesantno je da se do sada ni jednom nije desilo da baka odleti pre nego sto zavrsim s raportom :)
antioksidant antioksidant 13:53 26.04.2013

Re: Onomad

interesantno je da se do sada ni jednom nije desilo da baka odleti pre nego sto zavrsim s raportom :)

још нема поверења у тебе да можеш сама
j.bre j.bre 14:00 26.04.2013

Re: Onomad

antioksidant
interesantno je da se do sada ni jednom nije desilo da baka odleti pre nego sto zavrsim s raportom :)

још нема поверења у тебе да можеш сама


ma ja ponekad malo i glumatam... jer volim kad mi svrati :)
antioksidant antioksidant 14:08 26.04.2013

Re: Onomad

j.bre
antioksidant
interesantno je da se do sada ni jednom nije desilo da baka odleti pre nego sto zavrsim s raportom :)

још нема поверења у тебе да можеш сама


ma ja ponekad malo i glumatam... jer volim kad mi svrati :)

:)
па наравно
али ти то због ње, да се осети важно(м) и потребно(м)
j.bre j.bre 14:55 26.04.2013

Re: Onomad

antioksidant
j.bre
antioksidant
interesantno je da se do sada ni jednom nije desilo da baka odleti pre nego sto zavrsim s raportom :)

још нема поверења у тебе да можеш сама


ma ja ponekad malo i glumatam... jer volim kad mi svrati :)

:)
па наравно
али ти то због ње, да се осети важно(м) и потребно(м)


paaa... nije bas samo zbog nje... jos uvek sam ja bajkino unuce
disident79 disident79 17:56 24.04.2013

Радмила..

..и моја се тако звала..
antioksidant antioksidant 18:00 24.04.2013

Re: Радмила..

disident79
..и моја се тако звала..

а где сад држиш чарапе?
ова се жали да јој праве гужву у фиоци па сам их поизбацивао али још нису удомљене
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:01 25.04.2013

Re: Радмила..

Moja se (majka), hvala Bogu, još uvek tako zove. Prošle subote napunila 89
bocvena bocvena 20:23 24.04.2013

Mora da si neki fini

čovek kad je baba baš tebe izabrala da se stavi u vazu.

Jedino se postavlja pitanje šta će ove žemske u bikinijima posle babe u fijoci. Mora da to sve ima neko dublje značenje...al' mi izmiče:) Da nije onaj eros i tanatos?
zilikaka zilikaka 10:06 25.04.2013

baba

Imala i ja po tom pitanju babu, al ne svoju.
Drugarica i ja stanovale za vreme studija kod njene babe.
Ona bila član društva "Oganj", a oni pa bili vrlo ažurni sa dopisima i promocijama.
Za ono vreme (druga polovina osamdesetih), tako često dopisivanje sa korisnicima bilo neobično i retko, al očigledno firmu vodili ambiciozni i sposobni ljudi.

Elem, kako je baba retko dolazila u stan, unuka i ja smo (po njenom nalogu) redovno otvarale poštu, a pisma iz Ognja su počinjala uvek sa: "Draga buduća pokojnice"

Pomenuta baba je baš nekako volela da priča o svemu tome, da se sprema (znaš, ako se nešto desi, tu imaš....), i da zamišlja ko će sve doći da je isprati i šta će reći.

Uzgred, još je živa.

antioksidant antioksidant 10:11 25.04.2013

Re: baba

Draga buduća pokojnice"

ха,ха...
овај свет је тако дивно место, пуно савршених подстрекача осмеха
хвала ти на овоме зили, савршен ће дан бити због овог
Uzgred, još je živa.

али спремна
то је једино важно, бити спреман
Hansel Hansel 10:42 25.04.2013

Re: baba

"Draga buduća pokojnice"

Ко оно рече: "Сви смо ми мртви, само се редом сахрањујемо"?

Добар им је тај Memento mori фазон, ма колико урнебесан.
skyspoter skyspoter 13:20 25.04.2013

Re: baba

U junu sam sam čestitala tetki 81 rodjendan na koji je ona odgovorila
"Ćuti da te neko ne čuje! Sramota. Najstarija sam u selu!"
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:00 25.04.2013

.

гледамо текме

uf, ubija me ovaj fmp

antioksidant antioksidant 19:12 25.04.2013

Re: .

uf, ubija me ovaj fmp

трилер за нас цигане, да се види колико је врела крв
(а ми цигани из лицику, одосмо да тугујемо јер нам испао раднички)

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:40 25.04.2013

drama queen

колико је врела крв

"Izašao sam iz hale, zapalio cigaretu, gvirio, uhvatio jedan ugao da mogu da vidim semafor. I na osnovu semafora i reakcije publike sam video da sustižemo. Imao sam malo zrno, neki kvrc koji mi je govorio da može da se dogodi čudo. Nas je Bog nagradio, a Bog ne nagrađuje za džabe"


suzu sam pustio
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:03 25.04.2013

Re: drama queen

suzu sam pustio

Za suzu čekaj subotu
antioksidant antioksidant 07:38 26.04.2013

Re: drama queen



suzu sam pustio

да ли си чуо шта је претходило овој срцепарајућој провали емоција?
он је устао и изашао из хале и тием је послао поруку играчима и тренеру!
хеј, без речи...
дуле вујошевићу, молим те, води га код себе па се гложите у 4 зида. ко склони крпеља од нас...
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:48 26.04.2013

Re: drama queen

да ли си чуо шта је претходило овој срцепарајућој провали емоција?


to sam pokušao da zaboravim!
ubija me

ali sam se opako primio na stvar:

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:04 25.04.2013

A što...

... babi ne uzneš mobilni, ovaj neki za 1 dinar. Pa može ondak i na taj fejzbuk, a i Milevu pokojnu da prati
antioksidant antioksidant 07:11 26.04.2013

Re: A što...

a i Milevu pokojnu da prati

није радмила љанка
она бира друштво

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana