Društvo| In memoriam| Istorija| Politika

Pre 33 godine umro je Tito

Milan Karagaća RSS / 04.05.2013. u 00:38

images?q=tbn:ANd9GcQp9icnxF6D_wxOLKJLD6gTB0TJtP_X9viXRb8YPCm_0i3zdky1qgDanas je 33 godine od smrti Tita.  Na sahranu doživotnog jugoslovenskog predsednika, došlo oko 700.000 ljudi, među kojima 209 državnih i partijskih delegacija iz 128 zemalja. To je bio najposećeniji pogreb nekog državnika u 20. veku.
Poslednju poštu Titu, koji je bio i jedan od osnivača Pokreta nesvrstanih, tada su odali 31 šef države, 22 premijera, četiri kralja, šest prinčeva i 11 predsednika skupština. Iz sveta podeljenog po hladnoratovskim linijama, došli su državnici iz oba bloka.

Da je znao koje će sve dileje doći posle njega molio bi Sv.Petra da ne umire.Dopdušre, danas su svi na ovim prostorima mnogo religiozniji nego onda pa se mole svojim bogovima ali mala vajda jer osim što se masovno krste i klanjaju valjda treba nešto i raditi.To se pre svega odnosi na političke elitice posle njega a bogami i narod , nego narod je slepoverovao onima koji su mu prodavali rog za sveću i bogatili se dok je narod siromašio, tukao se međusobno a da i ne zna pravi razlog nego ih zavadili i naterali. Sada verovatno većina naroda vidi ali ga stiglo ono da se kasno kajati.Za ove 33 godine Jugoslavija ne samo da se raspala nego su svi nazadovali dok je normalan svet napredovao.


Umesto da dalje grade i razvijaju zemlju ludaci su razbijali, rušili, devastirali i rasprodavali ono što je za njegovog vakta napravljeno.Ni jedna državica nastala na razvalinama SFRJ još nije dostigla nivo razvijenosti i BDP koji je imala u SFRJ ali zato svaka pojedinačno ima veći dug nego nekada cela SFRJ,. neke čak i petostruko veći.

Blic u današnjem broju provodi anketu o tome da li je Tito bio pozitivna ili negativna istorijska ličnost. Prema odgovorima do sada  66.3% smatra da je pozitivna, 25.8% da je negativna ,a 7.8%nije moglo da se odluči.

Istorija će svakako dati ocenu o njemu i njegovom vremenu, svakako ima se štošta i prigovoriti, ali da su svi na ovim prostorima živeli dostojanstvenije nego sada, bili cenjeniji i uticajniji u svetu nego sada, to je nesporno. Dovoljno je istaći da su vladari svih državica koje su nastale upravo rušeći njegovu politiku, ukidajući njegovo ime iz naziva ulica i gradova, rušeći mu spomenike, proglašavajući ga najvećim neprijateljem svojih plemena, ali već od  samog raspada počeše trku koja se može nazvati „Titovim stazama nesvrstanosti“ da se utrkuju ko će više profitirati na spoljno političkom kreditu koji je on imao i ostavio im..Otud tolika jurnjava i pozivanje na tobož istorijsko prijateljstvo sa afričkim, azijskim i arapskim svetom i tradiciju dobrih ekonomskih odnosa i vojne saradnje, a znaju čija je to zasluga i kapital. Ružno je kad državnici sa ovih prostora odlaze u te prestonice i voze se bulevarima koji nose ime Tita a u svojim državama su ih ukinuli.   

A na unutrašnjem planu, dovoljno je samo navesti nekoliko činjenica šta smo imali a sada nemamo, npr. pored Zastave sklapao se Renault 4 te Renault 8 u Litostroju (pre njega i DKW); NSU 1000 i NSU1100 tkz Princ u Vogošćanskom Pretisu a potom Buba 1200J i 1300J te kasnije Golofovi. Fabrika Amortizera Priština je radila amortizere za Peugeot pa su kao kontraisporuka dolazile 305ce. IDA Kikinda radila sa Opelom po istom principu kao FAP, postojao Opel IDA Kikinda (klasa Senator). Sa crvenim pasošem  se moglo u 154 zemlje bez vize i narod je putovao, išlo se u šoping u Trst a sada teško da i Slovenci idu tamo dok je za Srbiju to sada buvljak ili Bjeljina i Temišvar.

Šta reći, neka m u je večna slava i hvala, a naslednicima sram ih bilo.

 



Komentari (367)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 07:50 04.05.2013

Tito

živi u svojim delima.




To mu niko ne može oduzeti!
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:04 04.05.2013

Re: Tito

freehand freehand 08:21 04.05.2013

Re: Tito


Dušan Bilandžić:
Smrt bivše države: Tito nije vjerovao u Jugoslaviju. Pripremio je sve za njezin raspad!


LINK
dragan7557 dragan7557 09:15 04.05.2013

Re: Tito

freehand

Dušan Bilandžić:
Smrt bivše države: Tito nije vjerovao u Jugoslaviju. Pripremio je sve za njezin raspad!


LINK

Bilandžić ne samo da bezočno laže već spada u akademske magarčine istog tipa kao i oni što su pisali poznato Pismo SANU o ugroženosti Srba, dakle proizvod visoke umne poremećenosti koja je u smrt i razareanje odvela državu od preko 20 miliona građana.

Takav "časnik" i akademik(Bilandžić) niti je časnik niti akademik već lično smatram da časti nema a da je pre za ustanovu zatvorenijeg tipa od akademije.

Na tvom mestu ja bih pogledao šta o krivici kaže Ilija T. Radaković koji nije visoki časnik, već visoki oficir, ali ima dovoljno časti da o spominjanom topic-u napiše istinu, koja neumitno ukazuje na činjenicu o krivici potpuno nesposobnog vojnog vrha kome je i "akademik" i "časnik" Bilandžić pripadao.

Isti vojni vrh nije bio u stanju da izvede ni čestiti vojni udar(izveo ih je nekoliko potpuno kljakavih i diletantskih) i da spase državu i narod kome su se zakleli na vernost.

Ukraktko časnički kadar Jugoslavije se poneo krajnje nečasno prema državi i narodu kome je dao zakletvu.

Uzgred kad nema mačke miševi kolo vode.

Lično smatram da je u SFRJ odmah nakon Titove smrti(čak možda i pre) trebalo zavesti diktaturu, zaštititi društvenu svojinu od lopovluka i lopovčina o kojim govori Ljubiša Rajić(vidi kod Hansel-a) i zaštititi najviši domet razvoja ljudskih odnosa do tada i sada postignut u ljudskom društvu- samoupravljanja.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:10 04.05.2013

Re: Tito

freehand

Dušan Bilandžić:
Smrt bivše države: Tito nije vjerovao u Jugoslaviju. Pripremio je sve za njezin raspad!


LINK

Pa ako ovo kaže Oliver Antić :
"Predsednik tročlane komisije Oliver Antić kaže za Njuz da su u Titovom sefu pored manje-više očekivanih stvari pronašli i nešto za šta su ubeđeni da bi potpuno promenilo tok istorije „samo da se neko setio da virne u sef pre 30-ak godina“.
- U sefu smo pronašli oko 30 kilograma zlata, nekoliko predmeta od brilijanata, određenu količinu deviza, austrijsko-ruski i rusko-srpski rečnik, kao i par lula. I taman kada smo planirali da ga ponovo zapečatimo, kolega je primetio jednu prašnjavu kutiju na kojoj je pisalo „Otvoriti dan nakon moje smrti!“ – prepričava ceo postupak otvaranja sefa Oliver Antić.
- Kada smo otvorili kutiju pronašli smo zamotuljak papira na kojem su stajale jasne instrukcije šta treba raditi u slučaju da neko pokrene proces razdruživanja naroda u Jugoslaviji. Nakon podrobnije analize uputstava, shvatili smo da se radi o savršenom planu kojim bi se skoro momentalno rešili svi problemi na ovim prostorima, a posebno precizno je opisano rešenje pomirenja Srba i Hrvata, sa uputstvima o podizanju životnog standarda i dolasku perioda blagostanja – dodaje Antić"

Nećeš valjda reći da je on naklonjen Titu.
jinks jinks 11:32 04.05.2013

Re: Tito

Nećete valjda reći da jedan tajnoviti papirić vredi više nego 20 najmanje, ako ne i punih 70 godina istorije.

Na kraju krajeva, zar se ne kaže da dela govore mnogo više nego reči.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:38 04.05.2013

Re: Tito

Nakon podrobnije analize uputstava, shvatili smo da se radi o savršenom planu kojim bi se skoro momentalno rešili svi problemi na ovim prostorima, a posebno precizno je opisano rešenje pomirenja Srba i Hrvata, sa uputstvima o podizanju životnog standarda i dolasku perioda blagostanja


i onda je mrmot zavio čokoladu
milisav68 milisav68 11:41 04.05.2013

Re: Tito

dragan7557
Bilandžić ne samo da bezočno laže već spada u akademske magarčine istog tipa kao i oni što su pisali poznato Pismo SANU o ugroženosti Srba, dakle proizvod visoke umne poremećenosti koja je u smrt i razareanje odvela državu od preko 20 miliona građana.

Potkraj sedamdesetih godina nastupili su golemi poremecaji u ekonomskom zivotu zemlje. Javnost je bila gotovo sokirana podacima da je trgovinski deficit 1979. godine dostigao 7.225 milijuna dolara, platni deficit 3.661 milijun dolara, a 1980. dugovi Jugoslavije popeli su se na oko 20 milijardi dolara. Istodobno je inflacija 1981. skocila na oko 45%. S trzista je nestala mnoga uvozna roba, zemlja nije bila u stanju placati uvoz nafte, opreme i sirovina, nastali su prekidi u procesu proizvodnje, pocela se uvoditi racionirana opskrba deficitarnim proizvodima - nastupila je ekonomska kriza koja ce trajati do raspada Jugoslavije.

U duhu poratne socijalisticke tradicije reakcija na krizu bila je panicna: u nekim opcinama uvedeni su bonovi za kavu, ulje, secer, deterdzente itd., zabranjena daljnja gradnja vikendica, pocela je kampanja protiv privatnoga vlasnistva. Pocela je i hajka na republike kao krivce koji su sprijecili planiranje na saveznoj razini itd. Uveden je rezim stalnih cijena gotovo svoj robi.

Potkraj 1979, uoci izbijanja krize, savezna vlada je odlucila devalvirati dinar za oko 30% kako bi stimulirala izvoz, a poskupila uvoz kao odgovor na katastrofalni trgovinski deficit i goleme otplate dugova. Tito uoci smrtne bolesti nije odobrio devalvaciju jer nije podnosio da pada medjunarodni ugled zemlje, rekavsi delegaciji savezne vlade i ovo: "... lako je vama devalvirati. To se moze i s pola mozga, a gdje vam je bila pamet da ste dopustili da do toga uopce dode."

Mjesec dana nakon Titove smrti, savezna vlada je devalvirala dinar za 30%, a zatim ce se devalvacije redati jedna za drugom sve do raspada Jugoslavije.


Ekonomska kriza i proces raspadanja Jugoslavije

Đorđa Martinovića su 1. maja u 13 časova šiptarski teroristi sačekali na njivi i nabili ga na kolac. Na vrhu koca bila je flaša. Flaša je ostala u utrobi žrtve. S poslednjom snagom Đorđe je stigao do puta i bio prebačen u prištinsku bolnicu, gde je hitno obavljena operacija. U teškoj životnoj situaciji, kada je u javnost već procurela vest o događaju, Đorđu Martinoviću dolazi u posetu pukovnik Novak Ivanović, načelnik Doma JNA u Gnjilanu i primorava Đorđa Martinovića da prizna da je on sam sebe nabio na flašu, jer je bio homoseksualac!? Novak Ivanović, će u ispovesti za časopis "Intervju" posle godinu dana, priznati da ga je na to naterao izvesni general Stojanović. Posle toga, pukovnik Ivanović dobija prekomandu i seli se u Zrenjanin.

Đorđa Martinovića iz Prištine prevoze na VMA gde pet uglednih lekara na čelu sa doktorom Ćeramilcem, potpisuju dijagnozu da samopovređivanje te vrste nije mogućno. Traži se superveštačenje i na tom veštačenju ljudi od medicinske struke potvrđuju da to nije mogućno. Zatim se traži super-superveštačenje od slovenačkog akademika Janeza Malčinskog iz Ljubljane koji je zvanično napisao da je samopovređivanje moguće, ali i da nije moguće! Na kraju, Đorđa Martinovića prebacuju u London kod dr Pitera Holija, koji ga dva puta operiše i javno saopštava da samopovređivanje nije moguće. Zbog toga dr Holi dobija pismo od dr Malčinskog koji mu preti "zato što se meša u unutrašnje stvari Jugoslavije".

Ceo slučaj, inače, danas može da se kaže, vodio je tadašnji ministar unutrašnjih poslova SFRJ Stane Dolanc. Ostaće zapamćeno da je na Televiziji Ljubljana 1987. godine Dolanc izjavio: "Slučaj Đorđa Martinovića je završen. Moja policija je utvrdila da se sam povredio i nema sudskog procesa. Đorđe je prvi srpski samuraj koji je nad sobom izvršio harakiri", uz široki osmeh. Takođe je danas za objavljivanje da je savezni javni tužilac Miloš Bakić, između ostalog i zbog načina vođenja istrage u slučaju Đorđa Martinovića bio odlikovan visokim odlikovanjem, da su ljudi iz pravosuđ]a Vukašin Trumpić i Gradimir Popović bili na VMA i teško bolesnom Martinoviću iznuđivali priznanje, naravno uz prisustvo policije. Da je sve to dozvolio general Vladimir Vojvodić, tada načelnik VMA u Beogradu, da je njegov pomoćnik Srđan Krstinić, potonji admiral u vojsci Franje Tuđmana insistirao da se Đorđe Martinović izbaci sa VMA.


O Đorđu Martinoviću, kad je postao poznat svetskoj javnosti, prva informacija objavljena je 4. maja 1985. godine, u "Politici". Glasila je: "Službenik Doma JNA u Gnjilanu, Đorđe Martinović, nabijen je na kolac 1. maja na svojoj njivi Jaruga, dva kilometra od Gnjilana.
milisav68 milisav68 11:49 04.05.2013

Re: Tito

Milan Karagaća
Pa ako ovo kaže Oliver Antić :

To su vesti u ogledalu - zezanje, šala, komika...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:01 04.05.2013

Re: Tito

zar se ne kaže da dela govore mnogo više nego reči.

pa tako onda kađi i za njegovo vreme i za vreme njegovih naslednika pa i ovih danas, a ne da je on kriv i za ovo kako ovi danas vladaju.
evo ti kako danas izgleda društvo
jinks jinks 12:43 04.05.2013

Re: Tito

Kriv je za razaranje Jugoslavije, pre svega, a posle i za posledice koje iz toga slede
freehand freehand 12:45 04.05.2013

Re: Tito

Milan Karagaća
freehand

Dušan Bilandžić:
Smrt bivše države: Tito nije vjerovao u Jugoslaviju. Pripremio je sve za njezin raspad!


LINK

Pa ako ovo kaže Oliver Antić :
"Predsednik tročlane komisije Oliver Antić kaže za Njuz da su u Titovom sefu pored manje-više očekivanih stvari pronašli i nešto za šta su ubeđeni da bi potpuno promenilo tok istorije „samo da se neko setio da virne u sef pre 30-ak godina“.
- U sefu smo pronašli oko 30 kilograma zlata, nekoliko predmeta od brilijanata, određenu količinu deviza, austrijsko-ruski i rusko-srpski rečnik, kao i par lula. I taman kada smo planirali da ga ponovo zapečatimo, kolega je primetio jednu prašnjavu kutiju na kojoj je pisalo „Otvoriti dan nakon moje smrti!“ – prepričava ceo postupak otvaranja sefa Oliver Antić.
- Kada smo otvorili kutiju pronašli smo zamotuljak papira na kojem su stajale jasne instrukcije šta treba raditi u slučaju da neko pokrene proces razdruživanja naroda u Jugoslaviji. Nakon podrobnije analize uputstava, shvatili smo da se radi o savršenom planu kojim bi se skoro momentalno rešili svi problemi na ovim prostorima, a posebno precizno je opisano rešenje pomirenja Srba i Hrvata, sa uputstvima o podizanju životnog standarda i dolasku perioda blagostanja – dodaje Antić"

Nećeš valjda reći da je on naklonjen Titu.

Nači, nevera...

Karagaća, druže, brate, prijatelju... Nije ovo ništa!
Da viš kad pijani Srbin ubije ajkulu!
freehand freehand 12:58 04.05.2013

Re: Tito

Milan Karagaća
zar se ne kaže da dela govore mnogo više nego reči.

pa tako onda kađi i za njegovo vreme i za vreme njegovih naslednika pa i ovih danas, a ne da je on kriv i za ovo kako ovi danas vladaju.
evo ti kako danas izgleda društvo

Znam, bre, hau jes nou!
A nekad se dobro znalo da je jednakost najvažnija i da nema privilegija!
Dakle, malo Jupiter





I malo vo





dragan7557 dragan7557 13:13 04.05.2013

Re: Tito

jinks
Kriv je za razaranje Jugoslavije, pre svega, a posle i za posledice koje iz toga slede

Veća glupavost ovde nije napisana.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:25 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

freehand
Milan Karagaća
zar se ne kaže da dela govore mnogo više nego reči.

pa tako onda kađi i za njegovo vreme i za vreme njegovih naslednika pa i ovih danas, a ne da je on kriv i za ovo kako ovi danas vladaju.
evo ti kako danas izgleda društvo

Znam, bre, hau jes nou!
A nekad se dobro znalo da je jednakost najvažnija i da nema privilegija!
Dakle, malo Jupiter





I malo vo






Vidš ortak ono što ti ne primećuješ a meni bode oči je činjeica da Josip Broz stoji u otvorenom kabriolet automobilu i nije ničim zaštićen od eventualnih nasrtljivaca.

Današnji politički praktikanti se vozaju u zatamnjenim blindiranim limuzinama.

Naravno oko Jože turiste na slici vidimo dva uniformisana čoveka dok oko ovih danas vrvi od čega?

Šta misliš šta bi bilo da demokracki Lideri Tadić, Koštunica, Đinđić ili sada Toma stanu uspravno u kabriolet i provozaju se po svojoj državi?

cerski
expolicajac expolicajac 13:27 04.05.2013

Re: Tito

dragan7557
jinks
Kriv je za razaranje Jugoslavije, pre svega, a posle i za posledice koje iz toga slede

Veća glupavost ovde nije napisana.

cerski

To nije glupost, to je ostrašćenost. Glupost može izreći samo glup čovek a jinks nije glup.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:35 04.05.2013

Re: Tito

Dakle, malo Jupiter

pa jebote šta bi ti da se predsednik države vozi u službenom fići a lokalne kabadahije, popovi, lopovi i ostali u džipovima kao danas.
Uostalom, ta kola nisu bila njegova nego su bila vlasništvo servisa saveznih organa i protokola.
Pa kako ti se danas voze, da li se i levi pomoćnik ministra ne vozi u komfornijim kolima od tih.
Nemoj bre, znam da zajebavaš ali nemoj nikoga praviti blesavim.
Uostalom, eto šta je nađeno u čuvenom njegovom sefu, a zamisli samo koliko je kralj poneo sa sobom, ili da ti bude prostije zamisli da otvoriš tajni sef i tajni račun prosečnog tajkuna.
freehand freehand 13:36 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

dragan7557
freehand
Milan Karagaća
zar se ne kaže da dela govore mnogo više nego reči.

pa tako onda kađi i za njegovo vreme i za vreme njegovih naslednika pa i ovih danas, a ne da je on kriv i za ovo kako ovi danas vladaju.
evo ti kako danas izgleda društvo

Znam, bre, hau jes nou!
A nekad se dobro znalo da je jednakost najvažnija i da nema privilegija!
Dakle, malo Jupiter





I malo vo






Vidš ortak ono što ti ne primećuješ a meni bode oči je činjeica da Josip Broz stoji u otvorenom kabriolet automobilu i nije ničim zaštićen od eventualnih nasrtljivaca.

Današnji politički praktikanti se vozaju u zatamnjenim blindiranim limuzinama.

Naravno oko Jože turiste na slici vidimo dva uniformisana čoveka dok oko ovih danas vrvi od čega?

Šta misliš šta bi bilo da demokracki Lideri Tadić, Koštunica, Đinđić ili sada Toma stanu uspravno u kabriolet i provozaju se po svojoj državi?

cerski

Vidiš ortak - ja sam Koštunicu sreo na ulici, a Tadića na pančevačkom karnevalu video u masi od nekoliko hiljada ljudi, sa dva telohranitelja koji ni prolaz nisu mogli da mu naprave.
A što se Joške tiče... Kompadre, jel znaš ti . kad ono krene Plavim vozom, iz Beograda do Kranja, na primer - po pravilu službe, na svakih koliko je desetina metara stajao vojnik pored pruge? A koliko ih je tek i koga sve bilo po dubibni?
Pitaj Karagaću, zna garant.

A za "dva uniformisana lica" - pa ti mene zajebavaš!
freehand freehand 13:39 04.05.2013

Re: Tito

pa jebote šta bi ti da se predsednik države vozi u službenom fići a lokalne kabadahije, popovi, lopovi i ostali u džipovima kao danas.

Aha... Rols Rojsevi kao britanska kraljica, Kadilaci kao američki predsednik, Mercedesi kakve ni kuvajtski šeici nemaju, kamoli nemački kancelari. Sve si u pravu.
Uostalom, ta kola nisu bila njegova nego su bila vlasništvo servisa saveznih organa i protokola.



Zaboravio si da ništa u grob nije poneo...

Uostalom, eto šta je nađeno u čuvenom njegovom sefu, a zamisli samo koliko je kralj poneo sa sobom, ili da ti bude prostije zamisli da otvoriš tajni sef i tajni račun prosečnog tajkuna.

Milane, kućo...
To je ŠALA, ej.
Njuz net je zajebancija, ne brukaj se, bre.
mariopan mariopan 13:48 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,


Šta misliš šta bi bilo da demokracki Lideri Tadić, Koštunica, Đinđić ili sada Toma stanu uspravno u kabriolet i provozaju se po svojoj državi?

dragan7557 dragan7557 13:55 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

freehand:
A za "dva uniformisana lica" - pa ti mene zajebavaš!


Jok, more, samo gledam u sliku koje si postavio.

cerski
freehand freehand 15:40 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

dragan7557
freehand:
A za "dva uniformisana lica" - pa ti mene zajebavaš!


Jok, more, samo gledam u sliku koje si postavio.

cerski

Ih, bre, maj komrejd Draganče, pa Tita je više kerova čuvalo od Jovanke nego Obamu od Al Kaide, bre.
freehand freehand 15:56 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

mariopan

Šta misliš šta bi bilo da demokracki Lideri Tadić, Koštunica, Đinđić ili sada Toma stanu uspravno u kabriolet i provozaju se po svojoj državi?


E ovo zaboravih, ali znam ja: skočili bi Karagaća i Mariopan i skandirali:
"LOPOVI! LOPOVI! LOPOVI!"
dragan7557 dragan7557 16:07 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

freehand
dragan7557
freehand:
A za "dva uniformisana lica" - pa ti mene zajebavaš!


Jok, more, samo gledam u sliku koje si postavio.

cerski

Ih, bre, maj komrejd Draganče, pa Tita je više kerova čuvalo od Jovanke nego Obamu od Al Kaide, bre.

E ortak te slike, nisi postavio, bre!

cerski
mariopan mariopan 17:27 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

freehand
mariopan
[:
Šta misliš šta bi bilo da demokracki Lideri Tadić, Koštunica, Đinđić ili sada Toma stanu uspravno u kabriolet i provozaju se po svojoj državi?


E ovo zaboravih, ali znam ja: skočili bi Karagaća i Mariopan i skandirali:
"LOPOVI! LOPOVI! LOPOVI!

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:33 04.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

E ovo zaboravih, ali znam ja: skočili bi Karagaća i Mariopan i skandirali:
"LOPOVI! LOPOVI! LOPOVI!"

Opet si se malo zeznuo. Vidiš ja bih bio srećan i vikao bih ŽIVELA SLOBODA, jer predsednik i treba da se vozi u takvim kolima ali u državi treba da se živi slobodno a ne svako ko može da plati ima obezbeđenje jačine od grupe do čete.I opet se svakodnevno upucavaju. Znači država treba da bude efikasna i jaka da iznad nje jače sile nema, a da one koji su skloni ugrožavanju slobode drugih smesti tamo odakle to neće moći raditi.
Inače, da si ti odgovoran za bezbednost predsednika vlade, ma ko on bio, bi li mirno posmatrao kako mu prete smrću.Pa koja je bre to država gde to može, i još gde se prilično zna ko to radi ali im niko ništa ne sme.
Ribozom Ribozom 17:42 04.05.2013

Re: Tito

@milisav68
Da sam danas umro ne bih ovo znao
Javnost je bila gotovo sokirana podacima da je trgovinski deficit 1979. godine dostigao 7.225 milijuna dolara, platni deficit 3.661 milijun dolara, a 1980. dugovi Jugoslavije popeli su se na oko 20 milijardi dolara.

Pa mi smo banana drzava jos iz 80-ih.

Hvala za link
firusvg firusvg 17:42 04.05.2013

Re: Tito

Ali, ali, ali ... Linkovan je tekst sa Njuz.neta ?!

P.S. Ja lično, duboko verujem da je Broz verovao u SFRJ.


dragan7557 dragan7557 18:21 04.05.2013

Re: Tito

expolicajac
dragan7557
jinks
Kriv je za razaranje Jugoslavije, pre svega, a posle i za posledice koje iz toga slede

Veća glupavost ovde nije napisana.

cerski

To nije glupost, to je ostrašćenost. Glupost može izreći samo glup čovek a jinks nije glup.



cerski
jinks jinks 18:36 04.05.2013

Re: Tito

dragan7557
jinks
Kriv je za razaranje Jugoslavije, pre svega, a posle i za posledice koje iz toga slede

Veća glupavost ovde nije napisana.

cerski

Gospodine Cerski, čemu uvrede.

Postoji viđenje istorije, praćene mnogim istorijskim činjenicama, po kojima g. Tito jeste radio na rasturanju Jugoslavije, kao i na stvaranju nacionalnih država na njenim razvalinama, još od 1934. najmanje, ako ne i mnogo ranije.

Mnoga dokumenta same predratne KPJ direktno, a i posleratnog SKJ u nešto izmenjenoj formi, govore u značajnoj meri tome u prilog.

To što vi to proglašavate glupavošću neće promeniti minuli tok istorije, kao ni devedesete godine, između ostalog, koje nedvosmisleno govore tome u prilog.
expolicajac expolicajac 18:42 04.05.2013

Re: Tito

Gospodine Cerski, čemu uvrede.

Nije hteo da te uvredi, već da potencira ostrašćenost u sagledavanju. Baš ste danas našli da se svađate.
dragan7557 dragan7557 19:13 04.05.2013

Re: Tito

jinks:
Postoji viđenje istorije, praćene mnogim istorijskim činjenicama, po kojima g. Tito jeste radio na rasturanju Jugoslavije, kao i na stvaranju nacionalnih država na njenim razvalinama, još od 1934. najmanje, ako ne i mnogo ranije.

Koje viđene istorije i na osnovu kog istraživanja tvrde?

Ono što tebi jinks nije jasno je činjenica da su pojedini ljudi jednostavno rođeni da rukovode, dakle talentovani, u takve spada i J.B. Tito.

Dwight D.Eisenhower je recimo rukovodio vas celom USofA sa golf igrališta na kome je provodio najviše vremena.

Uzgred Tito je aktivno radio i zalagao se za ideju stvaranja Panbalkanske državne zajednice, koja ideja je neosporno dijametralno suprotna bilo kakvoj insinuaciji koju navode te ma koliko bile "viđene istorije" koje spominješ.



cerski
jinks jinks 20:02 04.05.2013

Re: Tito

Koje viđene istorije i na osnovu kog istraživanja tvrde?

Kominterna kao i predratna KPJ puna su proglasa o Jugoslaviji kao tamnici naroda koju treba rasformirati i na njenim temeljima formirati nove nacionalne države (o čemu su donošeni i zvanični zaključci na Kominterninim kongresima pre II sv. rata, a koje je Tito svesrdno podržavao i sprovodio na terenu ... zbog čega je na kraju krajeva i robijao) ... što je i učinjeno devedesetih godina.

Da ne pominjem epitete pridavane Jugoslaviji, u kojima se pominje jedan od njenih konstitutivnih naroda, koji su punili proglase Tita i njegovih najbližih saradnika kako iz doba zabranjene KPJ, ali da apsurd bude veći tako i sve do samog kraja života pomenute istorijske ličnosti.

Ono što tebi jinks nije jasno je činjenica da su pojedini ljudi jednostavno rođeni da rukovode, dakle talentovani, u takve spada i J.B. Tito.

Pa vidite g. Cerski, verujem da taj talenat, ukoliko postoji, pre svega treba da podrazumeva nepodeljenu opredeljenost za dobrobit svima kojima se vlada.

Uzgred Tito je aktivno radio i zalagao se za ideju stvaranja Panbalkanske državne zajednice


Ovaj argument je hiljadama kilometara daleko od ondasnje istorijske realnosti, dok devedesete i raspad zemlje, koji jesu direktna posledica svega sto se desavalo nakon 1945. ukljucujuci i Titove odluke kao i odluke njegovih najblizih saradnika, predstavljaju nedvosmislenu istorijsku realnost.
disident79 disident79 20:42 04.05.2013

Re: Tito

Lično smatram da je u SFRJ odmah nakon Titove smrti(čak možda i pre) trebalo zavesti diktaturu, zaštititi društvenu svojinu od lopovluka i lopovčina o kojim govori Ljubiša Rajić(vidi kod Hansel-a) i zaštititi najviši domet razvoja ljudskih odnosa do tada i sada postignut u ljudskom društvu- samoupravljanja.


Nijedan sistem za čiju je "zaštitu" potrebna diktatura nije dobar.

"Kome zakon leži u topuzu tragovi mu smrde nečovještvom"
dragan7557 dragan7557 21:22 04.05.2013

Re: Tito

jinks:
Pa vidite g. Cerski, verujem da taj talenat, ukoliko postoji, pre svega treba da podrazumeva nepodeljenu opredeljenost za dobrobit svima kojima se vlada.

Ooo, talent svakako postoji inače u marksizmu(koji lično ne smatram istorijskim) se takve/i nazivaju istorijskim ličnostima ima ih na pretek naročito onih koji su nastojeni da svima kojima vladaju donesu dobrobit poput naslednika Brozovih.

Naravno fašizam, nacizam i ostali ...izmi obiluju sa idolima od Dučea do Hitlera od Staljina do Mao-a.

Ljudi koji se izdvajuju u celoj ...izma Menažeriji su upravo Tito i njegovi a ja ih izdvajam po eksperimentu samoupravljanje i društvena svojina.

Samoupravljanje je stran pojam Marksizmu, Maoizmu i Lenjinizmu koji insistiraju da diktaturi samonametnute Avangarde proletarijata koja nije ništa drugo do državni kapitalizam najgoreg diktatorijalnog tipa.

Društvena svojina je takođe strana Istorijskom Marksizmu, koji je prerano nastao da bi poznavao fašističko-korporativnu stranu kapitalizma.

Eksperiment SFRJ je naivan i diletantski eksperiment koji je završen užasavajućom propasti ljudskog faktora koji je učestvovao u samom eksperimentu a koji ljudski faktor i jeste uzrok propasti kako svoje tako i propasti eksperimenta.

Ono što je dobro u svemu je da je sam eksperiment pametnijem delu sveta pokazao da je model ispravan i životno podoban. Sami akteri Tito i Co. više nisu ni bitni, ali su imali herojsku kuraž da eksperiment započnu i dokažu celom svetu da je model moguć, ostvariv i posebno human.

Ljudski faktor koji je učestvovao u eksperimenu nije, realno gledano, prema nivou obrazovnog i intelektualnog razvoja ni mogao da da bolje rezultate od pokazanih. Ovo nije uvreda učesničkog ljudskog faktora već konstatacija istorijskog mentalnog nivoa, pripremljenosti i prilagodljivosti učesnika u eksperimentu.

Tek će buduće generacije shvatiti koliko je SFRJ bila ispred svog vremena, a inostrani intelektualci daleko bolje te činjenice shvataju nego HANU, SANU, BANU i druge lokal patriotske skupine Ultra Poštene Avangardno Orjentisane Inteligentsije čitaj intelektualni karijeristi.

Uzgred bez samoupravnih sistema današnji svet ne bi mogao da opstane ni jedan trenutak a jedan sat prestanka rada samoupravnih sistema bi označio katastrofu čovečanstva veću od mitskog Potopa.

Još uzgrednije rečeno Korporativna Svojina je vid Društvene Svojine a u SFRJ onda kao ni sada ni akademici to nisu u stanju da shvate. Zagađena individualizmom neoliberalizmom i drugim izmima, Poštena Inteligenstija bleji u novu Elitu nastalu iz Avangarde i sa istom lakoćom za velike pare služi sadašnjem kao i bivšem gazdi.


cerski
dragan7557 dragan7557 21:31 04.05.2013

Re: Tito

disident79
Lično smatram da je u SFRJ odmah nakon Titove smrti(čak možda i pre) trebalo zavesti diktaturu, zaštititi društvenu svojinu od lopovluka i lopovčina o kojim govori Ljubiša Rajić(vidi kod Hansel-a) i zaštititi najviši domet razvoja ljudskih odnosa do tada i sada postignut u ljudskom društvu- samoupravljanja.


Nijedan sistem za čiju je "zaštitu" potrebna diktatura nije dobar.

"Kome zakon leži u topuzu tragovi mu smrde nečovještvom"

A što ti majstore ne polupaš kompjuter zbog operativnog sistema koji se jednostavno diktatorijalno ponaša prema tvom BIOS-u ili CEMOS-u, ako uopšte znaš šta ovi termini označavaju?

Onda uzmeš gusle i nastaviš da guslaš ostatku olupane mašine od volje ti: Luča Mikro Kozma ili Gorski Vijenac, mada ni Boj na Kosovu ne bi škodio, mislim olupina se neće baš mnogo buniti.


cerski
milisav68 milisav68 21:34 04.05.2013

Re: Tito

Ribozom

Pa mi smo banana drzava jos iz 80-ih.

Nismo, ali smo bili prenaduvan balon.

Živeli smo preko svojih mogućnosti, koristeći gužvu bipolarnog sveta.
disident79 disident79 21:41 04.05.2013

Re: Tito

A što ti majstore ne polupaš kompjuter zbog operativnog sistema koji se jednostavno diktatorijalno ponaša prema tvom BIOS-u ili CEMOS-u, ako uopšte znaš šta ovi termini označavaju?


Operativni sistem u klasičnom smislu se startuje nakon učitavanja BIOS-a, iz CMOS memorije. Tako da je analogija(logičko upoređivanje) pogrešna kao i u više prethodnih slučajeva. Događa se kad čoveku ponestane argumenata.

Edit:
Da ne zaboravim od lupetanja da poentiram.
Verovanje i zagovaranje "prosvećenog apsolutizma", u 21. veku smatram naivnim i potencijalno društveno opasnim.
expolicajac expolicajac 21:43 04.05.2013

Re: Tito

Operativni sistem u klasičnom smislu se startuje nakon učitavanja BIOS-a, iz CMOS memorije. Tako da je analogija(logičko upoređivanje) pogrešna kao i u više prethodnih slučajeva. Događa se kad čoveku ponestane argumenata.

E sad dolazi maxa i počinjemo sve jovo nanovo
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:26 04.05.2013

Re: Tito

po kojima g. Tito jeste radio na rasturanju Jugoslavije, kao i na stvaranju nacionalnih država na njenim razvalinama, još od 1934. najmanje, ako ne i mnogo ranije.

Istine radi, upravo od Splitskog plenuma 1934.godine KPJ menja dotadašnju politiku po nacionalnom pitanju i od tada ima konzistentan pristup da se nacionalno pitanje rešava u okviru Jugoslavije , a ne njenog razbijanja.
„Podsticaj političkoj aktivnosti KPJ dali su stavovi tzv. splitskog plenuma CK KPJ (u julu 1935), a osobito antifašistička platforma VII kongresa Kominterne (jul—avgust 1935). Tada je CK prvi put posle 1925. istaknuo mogućnost rešenja nacionalnog pitanja u okviru Jugoslavije, što je postalo osnovom za razradu njene nacionalne politike u sledećim godinama. Koncepcija antifašističkog narodnog fronta otvorila je razdoblje bržeg prodiranja KPJ u politički život zemlje. KPJ je organizator štrajkova i tarifnih pokreta koji su u 1935. i 1936. poprimili široke razmere. Osvojila je rukovodeće položaje u mnogim organizacijama reformističkog URSSJ. KPJ je u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore i kasnijim političkim zbivanjima organizovala mnoge političke skupove , demonstracije i druge akcije u kojima je dolazilo i do krvavih sukoba s policijom. Ojačao je SKOJ i njegov uticaj među omladinom. KPJ je postigla znatnije rezultate u okupljanju žena u borbi za njihovu emancipaciju.
Krajem 1935. KPJ je imala oko 3000 članova.
Da bi sprečio širenje revolucionarnog pokreta, režim je pojačao progone KPJ. Krajem 1935. usledila je policijska provala u kojoj je do marta 1936. uhapšeno 950 članova KPJ, među kojima i najveći deo rukovodećeg aktiva.
God. 1937. KPJ je pojačala borbu protiv profašističkog kursa u unutrašnjoj i spoljnoj politici vlade M. Stojadinovića; bila je organizator mnogih političkih akcija u kojima su sudelovale široke mase građana. Raznovrsnu antifašističku aktivnost razvila je KPJ povodom građanskog rata u Španiji: akcije solidarnosti s Republikom Španijom, a protiv vladine politike »nemešanja«, i organizovanje odlaska dobrovoljaca u internacionalne brigade (oko 1750 Jugoslovena). Poslije stvaranja Bloka narodnog sporazuma u oktobru 1937, a polazeći od činjenice da opozicione partije imaju jak uticaj u narodu, KPJ je povela akciju da se blok proširi predstavnicima radničke klase. Zato je pokušavala da osnuje jednu legalnu stranku — Stranku radnog naroda (SRN) s programom Narodnog fronta, ali su vođstva građanskih stranaka odbila saradnju s KPJ.”
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:50 04.05.2013

Re: Tito

Da viš kad pijani Srbin ubije ajkulu!

misliš na morski Šarplaninac.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:00 05.05.2013

Re: Tito

Njuz net je zajebancija, ne brukaj se, bre.

Pa ovde je sve postalo zajebancija, otkud ja znam ali kad kaže tako ugledni profesor, demokrata, pa branitelj lika i dela Šešelja pa sada glavni savetnik onoga ko se odrekao Šešelja. Kaqo što vidiš može da bidne sve što si mislio da ne može, pa računam što onda ne bi Antić i promenio tu ružnu sliku o JBT, možda je baš rešio, ako ništa ono glede nesvrstanih.
blogovatelj blogovatelj 04:48 05.05.2013

Re: Tito

evo ti kako danas izgleda društvo


A za vreme Tita je izgledalo drugačije, sve se plašim?
Razmisli u čemu se Drug Stari vozio, a u čemu proleteri.
Razmisli kakav su prevoz direktori i lopovi imali u samoupravljanju, kakav imaju danas.
Za sveštenstvo ne znam čime se vozilo tada, ali znam da verske organizacije imaju prihode tako što im ljudi dobrovoljno daju, tako da me stvarno zabole čime se popovi i hodže voze. To čime se voze neko im je dragovoljno platio.


jinks jinks 05:55 05.05.2013

Re: Tito

M. Karagaća
1934.godine KPJ menja dotadašnju politiku po nacionalnom pitanju

Recite onda kakva je bila zvanična politika KPJ po nacionalnom pitanju Jugoslavije do 1934.

Takođe, recite zbog čega je g. Broz bio na robiji - ne samo zbog klasne već i zbog nacionalne borbe unutar ondašnje kraljevine.

A to što je KPJ, odnosno Kominterna, tek uoči II sv. rata zvanično i pomenula da postoji eventualna mogućnost rešenja nacionalnih problema i unutar Jugoslavije tragično je samo po sebi (tragično je da se to nije desilo mnogo ranije, odnosno da je uopšte i postojalo drugačije viđenje), posebno ako se uzme u obzir da veliki broj članstva KPJ čine pripadnici naroda koji je Jugoslaviju i stvarao kako bi rešio svoje nacionalno pitanje.

Takođe, ne treba isključiti i mogućnost da je i sam nagoveštaj rata doveo do ove nove politike Kominterne, zbog potrebe mobilizacije što je šire mogućeg nacionalnog fronta u borbi protiv Sila Osovine, što se kasnije i ispostavilo kao ispravna odluka.

Što naravno ne isključuje mogućnost da su i nakon te odluke mnogi članovi KPJ ostali bliski ranijim nacionalnim opredeljenjima, posebno oni sa radikalnijim nacionalnim gledištima zasnovanim na rušenju Jugoslavije i stvaranju nacionalnih država na njenim ruševinama (na primer, oni koji su zbog takvih pogleda na nacionalno pitanje pribegli i nasilnim aktima, zbog čega im je i suđeno, tipa g. Broza) ... čemu u prilog govore mnogi kasniji istorijski događaji, zajedno sa mnogim prethodnim.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:17 05.05.2013

Re: Tito

recite zbog čega je g. Broz bio na robiji - ne samo zbog klasne već i zbog nacionalne borbe unutar ondašnje kraljevine.

Da reknemo.
Ako je ta država bila demokratska,zašto je zabranila prvo KPJ a posle uvođenja šestojanuarske diktature i ostale.
Članovi KPJ i sindikata nisu zatvarani i ubijani zato što su se bavili nacionalnim pitanjem već što su se zalagali za promenu sistema od kapitalističkog u komunistički i to su hteli kroz parlament kao treća po jačini parlamentarna stranka. Pošto je zbog situacije koja je bila posledica rata i loših uslova života radnika, seljaka i sirotinje, sigurno ne Pašića i Aleksandra koji su se za vreme rata obogatili, došlo do sve češćih socijalnih nemira srpsko-hrvatsko-slovenačka buržoazija iliti tokom rata novonastali bogataši i kapitalisti na čelu sa kraljem, zabranili su KPJ iako parlamentarnu stranku. Nastao je teror, zatvarali su ih i ubijali i sada ti kriviš njih a ne one koji su ih ubijali.
A što se tiče Broza, on je osuđen ne zato što je bio antisrbin već što je propagirao ideje komunizma sovjetskog tipa, zalagao se za prava radnika, bio na čelu sindikata, a bombe mu je policija podmetnula. I na procesu nije bilo ni u optuđnici da se zalađe za stvaranje samostalne Hrvatske.
Čudan je ovde kod nas mentalitet, da za sve sopstvene greške okrivljujemo druge, pa čak i u međusobnim obračunima to rade stranke što je vidljivo i u medijima. Pa svakako, lakše je reći kriv je Tito nego nešto raditi pa makar to bilo analiza istorijskih grešaka srpskih elita.
blogovatelj blogovatelj 13:57 05.05.2013

Re: Tito i ovi sad,

Pitaj Karagaću, zna garant.


Moj rođak, bio milicioner, je svojevremeno poslat da ga obezbeđuje u Karađorđevu. Nalazio se u sedmom od devet krugova obezbeđenja.
Stajao u močvari, u vodi do pojasa, par sati.
Da, seti me ovo na gosn. Markova, panonskog Če Gevaru.
Priupitajte ga bil' on menjao i Karađorđevu ime. Nije red da se išta u Vojvodini zove po mrskom Karađorđu.
Pitao bih ga ja, al' ne merem, pošto je ciketan da se javi na blogove na kojima svako ima pravo glasa, a na svojim me je blogovima doživotno banovao.
jinks jinks 19:05 05.05.2013

Re: Tito

M. Karagaca

G. Karagaca, niste rekli koja je bila zvanicna nacionalna politika KPJ do pred pocetak II sv. rata ... na primer, do pomenute 1934.

A ta partija jeste i tada imala vrlo eksplicitno izrazen stav po nacionalnom pitanju unutar Kraljevine SHS i, nakon toga, Kraljevine Jugoslavije (odnosno, nije se bavila samo sindikalnom problematikom kako izmedju ostalog kazete).

G. Broz je kao pobornik upravo takve politike, odnosno, kao neko ko je propagirao nasilno rusenje politickog sistema, rasturanje ondasnje zajednicke drzave i formiranje nacionalnih drzava na njenim rusevinama (sto je u vreme kada je dospeo do suda bila zvanicna nacionalna politika KPJ), i imao problema sa vlastima.
mariopan mariopan 08:17 04.05.2013

..

Po meni Tito je bio pozitivna ličnost.

To što se ja zgražavam nad metodama kojima je sprovodio svoju politiku (Goli otok, itd) nije ništa u poređenju sa tim koliko se zgražavam nad metodima koje sprovode današnji "političari" koji ni "p" od političara nemaju, samo imaju veliku želju da vladaju, jer vlast je novac - jedino što ih zanima.

To je sva njihova ideologija. "Otmi sve što možeš" i "prodaj se onome ko te najviše plaća", ali se prvo obezbedi da za to ne robijaš. I samo to su radili, brinuli da pljačku i korupciju pokriju zakonima da ne bi robijali i da bi im opljačkano ostalo.

Posledice za nas su strašne. U to gledamo danas.

Njihovo bogaćenje i stvaranje tajkunsko-političke mafije i celog sistema koji tu spregu podržava, i naše osiromašenje, nisu elementarne nepogode pa su nam se "desile" .
To je uzrok-posledica proces koji je smišljeno i dugo sprovođen da bismo mi bili upropašćeni do ovog stepena, a oni obogaćeni do onog stepena.

Nije teško biti razbojnik ako ti je sva vlast u rukama, pa nije ni potrebano da budeš državnik niti političar, treba samo da imaš vlast i budeš beskrupulozan. Šta je to njima bilo teško da opljačkaju kad nisu imali nikoga da im se suprotstavi?
Načine i metode te pljačke čak nisu sami ni smišljali, nisu oni toliko pametni, samo su ih prepisali od osvedočenih razbojnika kojima je ta pljačka već bila uspešna po celom svetu.

To im je bio jedini cilj i oni su ga dostigli.
Mi smo dostigli da dotaknemo dno, moralno i materijalno, mislim da ne postoji ništa niže od ovoga?

Zato je Tito za mene ipak bio uspešan državnik, i pored toga što nije bio idealan.

Poslednji put sam se osećala kao Čovek u vreme kada je on živeo, od tada do danas traje beskrajan pad u svakom smislu.
not2old2rock not2old2rock 09:11 04.05.2013

Re: ..

mariopan
Po meni Tito je bio pozitivna ličnost.

To što se ja zgražavam nad metodama kojima je sprovodio svoju politiku (Goli otok, itd) nije ništa u poređenju sa tim koliko se zgražavam nad metodima koje sprovode današnji "političari" koji ni "p" od političara nemaju, samo imaju veliku želju da vladaju, jer vlast je novac - jedino što ih zanima.



To sto su ovi bitange i olos, nenegira cinjenicu da je Broz bio krvolok i ubica i da nije birao sredstva da se dokopa vlasti, samo to drug Karagaca nece da prizna.
Ulaskom u rukovodstvo KPJ u novembru 1934 godine Broz svim komunistickim organizacijama preporucuje da, u borbi za vlast, mogu saradjivati sa ultranacionalistickim, teroristickim, pa i profasistickim organizacijama i pokretima u zemlji. Da bi im one bile prijemcivije, Broz ih proglasava "progresivnim nacionalno revolucionarnim grupama". Od ovakvih organizacija treba formirati grupe, odnosno cete, koje nece znati jedna za drugu i u njih primati "proleterske elemente" iz samih "fasistickih bandi" sa zadatkom da se rasturi Jugoslavija ili kako on kaze, da se bore protiv "pristalica rezima". Pored vatrenog oruzja koristiti "gumene cijevi, pojacane iznutra celicnim uzetom, boksere, kratke batine ili korbace."
To znaci da ovako naoruzana grupa kriminalca upadne u neku opstinu, premlati sluzbenike i izgube se ili na nekoga od njih izvrse prepad na ulici i premlate ga.
mariopan mariopan 09:44 04.05.2013

Re: ..

To sto su ovi bitange i olos, nenegira cinjenicu da je Broz bio krvolok i ubica i da nije birao sredstva da se dokopa vlasti, samo to drug Karagaca nece da prizna.

Da, slažem se i sa tim......ali sa druge strane - 20 miliona ljudi je živelo u toj zemlji mirno, bar 50 godina (jedna generacija), a da nisu vadili oči jedni drugima, nisu se ovoliko mrzeli, radili su, lečili su se besplatno, školovali se, gradili kuće i stanove, jednom rečju - živeli.

To što mi nismo sve znali (šta se radi da bi taj mir trajao) i što to većina nas ne bi odobravala ne igra ulogu ako se vidi koliki je ulog - miran i donekle skladan život većine od tih 20 miliona ljudi?


Hansel Hansel 11:13 04.05.2013

Re: ..

lečili su se besplatno

Ово морам да кажем да је вешто протурана лаж на коју смо сви насели -- да не причам да није ништа бесплатно, само ћу поменути детаљ из праксе, којим сам био прилично шокиран пре двадесет и нешто година.

Елем, сазнао сам тада да су сељаци плаћали прегледе и операције. Сиромашни сељаци, који нису могли себи да плаћају осигурање. Моја баба је имала катаракту на оба ока и већ није видела. Нису имали пара да плате операцију. Платио је мој отац који се запослио неку годину раније. Памти да је операција (једног ока) коштала 40 хиљада, а његова плата је била 18. Година 1965. Толико о бесплатном лечењу за све.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:31 04.05.2013

Re: ..

nenegira cinjenicu da je Broz bio krvolok i ubica i da nije birao sredstva da se dokopa vlasti

ovo samo govori da ne[to sa tobom nije u redu, a mo#da si utripovao i da je tebe ubio.
Što se drugog dela tvoje napisane nebuloze tiče, vidi se da nemaš pojma o istoriji, ni da je KPJ bila treća po jačini na parlamentarnim izborima 1920.godine, da je tadašnji potpredsednik KPJ Filip Filipović pobedio na izborima za gradonačelnika Beograda, a onda profašistički ređim zabranio KPJ. Tito valjda tada još nije bio ni na nivou opštinske organizacije.Bio je neviđeni teror nad ćlanovima i simpatizerima KPJ i sindikalnim i radničkim organizacijama, punjeni su logori sa njima gde su mičeni i loikvidirani. Pa onda se i KPJ organizovala radi samoodbrane.Protiv takvog režima su bile i grašanske stranke u Srbiji, npr. Demokratska. Istina jedno kratko vreme posle šestojanuarske fašističke dikatuture kralja Aleksandra, masovnih likvidacija i skoro uništenja KPJ kao organizacije uz poznatu likvidaciju sedam sekretara SKOJ-a, došlo je do kontakta sa hrvatskom ustaškom emigracijom radi zajedničkog suprostavljanja ali je KPJ ubrzo uvidela da se radi o fašističko-šovinističkoj i terorističkoj ekstremnoj hrvatskoj organizaciji i prekinula sve kontakte sa njom.
A nećeš nam reći da ti sada znaš bolje nego Čerčil, Ruzvelt i Staljin, a bogami znao je i Hitler ko se u Jugoslaviji borio protiv okupatora.
Tako da je bolje da se više ne javljaš jer ti osim što mrziš ne pokazuješ ni elementarno poznavanje stvari.
not2old2rock not2old2rock 12:31 04.05.2013

nevidjeni zlikovci

Milan Karagaća
nenegira cinjenicu da je Broz bio krvolok i ubica i da nije birao sredstva da se dokopa vlasti


Što se drugog dela tvoje napisane nebuloze tiče, vidi se da nemaš pojma o istoriji ... ne pokazuješ ni elementarno poznavanje stvari.


Nemam pojma o istoriji ?

Na Trecem kongresu KPJ u Becu 17. - 21. maja 1926. godine, dakle nepune tri godine pre setojanuarske "fasisticke" diktature, usvojen je zakljucak Kominterne da drzavu Srba, Hrvata i Slovenaca, kao iskljucivu tvorevinu zapadno evropskog imperijalizma treba razbiti. Slovenija, Hrvatska i Makedonija treba da se otcepe, koristeci pravo na samoopredeljenje.

Da je jos u aprilu 41' nacisticki okupator najavio primenu zastrasujuce aritmetike 100:1 za ubijenog i 50:1 za ranjenog nemackog vojnika znaju svi osim tebe. Za ubijenih 203 i ranjenih 378 nemackih vojnika do pred kraj 41' godine, bez podataka za prva streljanja, za koja Nemci nisu pravili zapisnik, placeno je sa 33.328 srpskih glava. Ako se ovim podacima dodaju i ona bez zapisnika, onda moze da se kaze da se radi o 40.000 Srba. Ubistvo nemackog pukovnika Hencela placeno je sa 1050 srpskih glava, dok je 200 ljudi zaglavilo u logoru.

Da li je u pitanju bio neki napad savesti ili nesto drugo, ali na suludost ovakvog nacina ratovanja Brozu su ukazivali i neki njegovi bliski saradnici. U Izvestaju o stanju u Partiji i borackim jedinicama u Srbiji, poslanom 14. jula 43' godine, iz Beograda Dr Blagoje Neskovic, Vasilije Buha, Petar Stambolic i Dragi Stamenkovic ostro kritikuju Brozovu doktrinu o sabotazama posle kojih su po pravilu sledile masovne represalije okupatora. Osim toga, oni navode da ljudi dolaze cesto i mole partizane da ne ubijaju Nemce, jer ce ih oni pobiti i sve popaliti.

Brozova poruka Srbima na Bozic 43' godine, pred strojem jedne krajiske divizije:
Neka vam ne zadrhti ruka kad treba da ubijete oca, ako je pristupio cetnicima."

Onima koji ga poslusaju, on unapred garantuje visoke polozaje i proglasava ih "dostojnim sinovima vasih slavnih predaka". Druze Karagaca, u srpskom narodu nikada oceubicu nisu smatrali dostojnim sinom svojih predaka i na srecu, nisu ga svi poslusali.

Kada sam dosao u Beograd, Milos Minic, clan Predsednistva CKSKJ zaduzen za medjunarodne odnose i ministar spoljnih poslova Josip Vrhovec otpoceli su sa mnom razgovore. Bojazljivo su me pitali zasto sam isao u Teheran, jer je Homeini samo ove godine ubio 15 hiljada protivnika.
Ja sam se malo pocesljao po kosi i rekao:

"Tacno je. Ali, drugovi, mi moramo da se osvrnemo sta smo mi radili na kraju rata. Jednom sam zajedno sa drugom Titom i Rankovicem racunao kakva je bila osveta nase revolucije za nevino pobijene ljude, za popaljena sela. Mi smo poslednje godine rata, kao i prvih meseci posle pobede streljali oko 150 hiljada ljudi. Prema tome, Homeini ima jos fore punih deset godina da nas stigne."

(Vladimir Dedijer:Veliki buntovnik Djilas)

Poverljiva depesa komandantu Trece armije, koju je uputio Vrhovni stab, licna poruka Josipa Broza glasi:
"A sto se tice zalbe da u prve redove previse tjeramo Srbe, te gine srpska mladez, htio bih napomenuti da je ispravno. Njihovim likvidiranjem ce barem za dvije generacije biti sprecena svaka moguca srpska kontrarevolucija."

(Mladen Markov: Psece groblje)

Jel' dosta druze Karagaca ?
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:56 04.05.2013

Re: nevidjeni zlikovci

(Mladen Markov: Psece groblje)

al si našao izvor u pm, a jeli mu ovo pseudonim.Pa taj je patološki slučaj u antikomunističkoj ostrašćenosti, to što si napisao monstruozna laž.I veliš tako se Tito javno ofirao , pa ko je bio komandant 3.armije, a ko politkom.
Da je jos u aprilu 41' nacisticki okupator najavio primenu zastrasujuce aritmetike 100:1 za ubijenog i 50:1 za ranjenog nemackog vojnika znaju svi osim tebe. Za ubijenih 203 i ranjenih 378 nemackih vojnika do pred kraj 41' godine, bez podataka za prva streljanja, za koja Nemci nisu pravili zapisnik, placeno je sa 33.328 srpskih glava

pa to ti je period kada je i ovaj drugi antifašistički pokret bio vrlo aktivan i baš sve do kraja 1941.godine, znači bio je to period zajedničkog ustanka protiv okupatora, valjda toiliko znaš.A valjda takođe znaš da je Nedić policiji izdao zadatak da dovodi svakoga ko ružno govori o Nemcima, valjda znaš i to da je zajedno sa Nemcima istrebio Jevreje i proglasio Srbiju Jedenfrei.
Onima koji ga poslusaju, on unapred garantuje visoke polozaje i proglasava ih "dostojnim sinovima vasih slavnih predaka".

radilo se o simboličnom značenju kako da se bude beskompromisan prema onima koji su otišli koljačima. A ti namerno valjda ispusti reč "pa makar vam i otac bio". I nije ta;no da su se polo#aji visoki dobijali tako [to prvo ubije oca i majku. Ma pri;lali su ;etnici u svojoj propagandi da ta "crvena neman" kako ih i Amfilohije zove, nemaju nikakvog morala pa čak i sa majkama i sestrama spavaju. Jel vidiš ti koliko je to bolesna propaganda bila.
u srpskom narodu nikada oceubicu nisu smatrali dostojnim sinom svojih predaka i na srecu, nisu ga svi poslusali.

ne nego je nakon što ubije ili oslepi oca ili sina, ili brata postajao vladar, pa onda podigao manastir pokajnicu i sada ga veeeliki Srbi i crkva slave kao velike Srbe i vojskovođe.
Izuči malo istoriju nemoj samo da pabirčiš isečke koji ti odgovaraju u tvojoj ideološkoj ostrašćenosti.
not2old2rock not2old2rock 14:03 04.05.2013

Re: nevidjeni zlikovci

Milan Karagaća
to što si napisao monstruozna laž.


Sve lazi kazes ?
Kada je pred svetom trebalo da se pokaze da u ovoj zemlji postoje sudovi i kada je masovnim ubistvima trebalo dati formu sudskih presuda, na scenu stupaju masovne ubice u sudijskoj odori. Bile su to gladijatorske predstave u kojima su lavovi bili sudije, a "izdajnici" i "narodni neprijatelji" njihove zrtve. Sudska arena je uvek bila puna razularenih skojevaca i drugih partijskih vernika koji su trebali da predstavljaju izraz narodne volje.
"Na smrt, na smrt !" urlala je ostrascena rulja, bas kao sto je razularena masa prvosvestenika i fariseja u Jerusalimu, prilikom sudjenja Isusu Hristu, vikala:
"Raspni ga, raspni ga !"
I dok se rimski prokurator Pontije Pilat dvoumio kako da i pored pritiska mase oslobodi nevinog coveka, uzicki okruzni prokurator Mico Cicvaric nije ni trepnuo kada je u smrt poslao dve maloletnice, sestre Bosu i Dragu Pavlovic. Devojcice kojima upletene kikice nisu ni do vrata izrasle, morale su u masovnu grobnicu. Ova kazna im je izrecena jer im je brat Micko, inace ucitelj, sa cetnicima otisao u Bosnu.
Posebna prica, "dragulj" i uzdanica komunistickog sudstva bio je sudija Milonja Stijovic. Treba zamisliti to sudijsko cudoviste koje je izreklo preko 11 hiljada smrtnih presuda i koji je streljackom vodu obezbedio prekovremeni rad. Zalio je sto dan ne traje duze od 24 sata, da bi mogao jos vise da ubija. Ovaj monstrum nije umro, covek umire, nije ni uginuo, zivotinja ugine, on je crk'o i to poremecenog uma, mada se ne moze reci da mu je um normalno funkcionisao pre i za vreme sudjenja.

Ni onaj pukovnik, presuditelj jednom djeneralu nije mnogo bolje prosao. Bio je svestan da je optuznica krivotvorena:
Onog dana kada sam potpisao smrtnu presudu generalu, potpisao sam je i sebi. Od tog dana ni ja vise ne zivim
rekao je kasnije, osamljen i napusten.

A masakr izvrsen komunistickom rukom kod Foce ? Vise od 20 hiljada srpske dece, regruta koje je djeneral Mihailovic, posle objavljene Brozove amnestije, otpustio da idu kuci. Zarobili su mladice koji su u rukama imali letke o amnestiji, ali im se nije smelo dozvoliti da zivi predju Drinu i udju u Srbiju. Ubijali su ih na Zelengori, oko Kalinovika, na Drini, u Miljevini. Bacali su ih u jame, otiskivali u Drinu. Drinom su plovile citave lese povezanih leseva. Neke su zaustavljale drinske ade, a neke su deca, navikla na leseve, kukama privlacila obali. U Miljevini su povezane izmasakrirali i mrtve i zive gurali u jamu Ponor. U ovu jamu su i ustase 41' godine bacale Srbe. Ustase i komunisti na istom poslu, bacali su Srbe u jame. Iz jame su se danima culi jauci jos zivih Srba.

U moru ubistava i zlocina druge vrste koje su pocinili srpskom narodu, komunisti su se posebno obrusili na Srpsku pravoslavnu crkvu. Prema nepotpunim podacima SPC, od 41' do 45' ubijeno je 629 svestenih lica (svestenika, monahinja, monaha, vladika), od toga, 135 su ubili okupatori (Nemci 84, Italijani 8, Bugari 11, Madjari 17 i Arnauti 15), 171 su ubile ustase, 18 razne srpske vojske (nedicevci, ljoticevci, cetnici), 7 je poginulo od englesko - americkog bombardovanja, a daleko najvise, 298 ubili su komunisti. Za 127 ubijenih svestenih lica komunisti su nadmasili ustase.



dragan7557 dragan7557 14:39 04.05.2013

Re: ..

mariopan:
Da, slažem se i sa tim......ali sa druge strane - 20 miliona ljudi je živelo u toj zemlji mirno, bar 50 godina (jedna generacija), a da nisu vadili oči jedni drugima, nisu se ovoliko mrzeli, radili su, lečili su se besplatno, školovali se, gradili kuće i stanove, jednom rečju - živeli.

Hansel
Re: ..

lečili su se besplatno


Ово морам да кажем да је вешто протурана лаж на коју смо сви насели


Nije u pitanju vešto proturana laže jer je u pitanju veoma dobro poznata istina koju su svi tada znali, a to je da zemljoradnici oni koji nisu bili zaposleni u Zem Zadrugama nisu imali zdravstveno osiguranje. Tu činjenicu niko niti je skrivao niti je to bilo moguće kriti, tako da je tvrdnja da o vešto proturanoj laži, sama po sebi laž sa pretenzijom?!?

Uostalom da bih to pokazao sam gore stavio tekst u kome je sporna rečenica vidljivo i namerno istrgnuta iz konteksta, za potrebe izjave o vešto prikrivanoj laži.

Dakle besplatno lečenje je posebna tema a ono niti je u Titovo vreme bilo besplatno niti je sistem besplatnog lečenja u samozvano komunističkim pa preimenovano socijalističkim, osim u DDR igde postojao.

Svejevrstan sistem DDR Istočna Nemačka je jedini Zdravstveni Sistem koji je po sili zakona svakom ko se nalazio na teritoriji DDR-a obezbeđivao besplatnu zdravstvenu zaštitu bez obzira na državljanstvo.

U SFRJ zdravstveni sistem nije bio besplatan već je bio baziran na svom osnovnom elementu solidariteta i samoupravnom karakteru uz državne garancije(mešanje) a u sklopu društvene samozaštite. Isti sistem je kao budžetski bio do skoro primenjivan u svim evropskim državama. Tek pre neku godinu sistem zdravstvene zaštite baziran na elementu solidariteta je pod uticajem neoliberala (there is no free lunch)pretvoren u neuspešnu pljačkašku privatnu prćiju.

Толико о бесплатном лечењу за све.

Nepotrebno i vrlo pretenciozno Hansel-e a malo otvorenosti za posebnosti sistema neće biti na odmet.

cerski
Hansel Hansel 21:10 04.05.2013

Re: ..

Nepotrebno i vrlo pretenciozno Hansel-e a malo otvorenosti za posebnosti sistema neće biti na odmet.

Да ли ће бити довољан податак да бих ја, да могу, врло радо последњих 20 година свог живота провео у том систему уместо у овом, ако је ово уопште систем? Једино ми смета замисао да бих после тих година, опет дошао до деведесетих, које бих живео у онда у свом старијем животном добу. Па би моја вероватна деца живела у тим деведесетима...
Nije u pitanju vešto proturana laže jer je u pitanju veoma dobro poznata istina koju su svi tada znali, a to je da zemljoradnici oni koji nisu bili zaposleni u Zem Zadrugama nisu imali zdravstveno osiguranje. Tu činjenicu niko niti je skrivao niti je to bilo moguće kriti, tako da je tvrdnja da o vešto proturanoj laži, sama po sebi laž sa pretenzijom?!?

Па, ја нисам лагао да они који неким случајем нису имали неког земљорадника у породици то нису знали, а да у школи то никада нисмо могли да чујемо -- та земља је у школским лекцијама према свим грађанима праведна. Експлицитно се није причало о здравству, али мњење о бесплатном здравству се неговало, па и данас негује. Ево, ја сам једини који је реаговао на реченицу о бесплатном здравству -- Ви нисте, иако сте знали да то није тачно, а није нико други од свих тих који су, кажете, знали. Ја не бих знао да случајно нисам чуо причу да је мој деда у време када је тај новац био потребан, у башти, копајући, нашао један дукат, који је заложио. (Откуда он ту посебна је прича.) У сваком случају нисам имао никакве претензије, осим да се разбије та заблуда, то је поента.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:11 05.05.2013

Re: ..

To sto su ovi bitange i olos, nenegira cinjenicu da je Broz bio krvolok i ubica i da nije birao sredstva da se dokopa vlasti,

da ga nisi zamenio sa diktaturom kralja Aleksandra i progonom i ubijanjem članova KPJ koju je zabranio iako je bila 3 na parlamentarnim izborima. Znaš li koliko je komunista i sindikalnih rukovodilaca ubijeno i ležalo u tamnicama.
Ulaskom u rukovodstvo KPJ u novembru 1934 godine Broz svim komunistickim organizacijama preporucuje da, u borbi za vlast, mogu saradjivati sa ultranacionalistickim, teroristickim, pa i profasistickim organizacijama i pokretima u zemlji.

Netačno, KPJ jeste u jednom proglasu 1932.godine pozdravila ustanak i napad seljaka u Lici na žandarmerijsku stanicu i to je sramno u njenoj istoriji jer su tu akciju predvodile ustaše,odmah se KPJ ditancirala od ustaške terorističke organizacije i na splitskom plenumu napustila pogrešnu politiku razbijanja Jugoslavije
"„Podsticaj političkoj aktivnosti KPJ dali su stavovi tzv. splitskog plenuma CK KPJ (u julu 1935), a osobito antifašistička platforma VII kongresa Kominterne (jul—avgust 1935). Tada je CK prvi put posle 1925. istaknuo mogućnost rešenja nacionalnog pitanja u okviru Jugoslavije, što je postalo osnovom za razradu njene nacionalne politike u sledećim godinama. Koncepcija antifašističkog narodnog fronta otvorila je razdoblje bržeg prodiranja KPJ u politički život zemlje. KPJ je organizator štrajkova i tarifnih pokreta koji su u 1935. i 1936. poprimili široke razmere. Osvojila je rukovodeće položaje u mnogim organizacijama reformističkog URSSJ. KPJ je u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore i kasnijim političkim zbivanjima organizovala mnoge političke skupove , demonstracije i druge akcije u kojima je dolazilo i do krvavih sukoba s policijom. Ojačao je SKOJ i njegov uticaj među omladinom. KPJ je postigla znatnije rezultate u okupljanju žena u borbi za njihovu emancipaciju.
Krajem 1935. KPJ je imala oko 3000 članova.
Da bi sprečio širenje revolucionarnog pokreta, režim je pojačao progone KPJ. Krajem 1935. usledila je policijska provala u kojoj je do marta 1936. uhapšeno 950 članova KPJ, među kojima i najveći deo rukovodećeg aktiva.
God. 1937. KPJ je pojačala borbu protiv profašističkog kursa u unutrašnjoj i spoljnoj politici vlade M. Stojadinovića; bila je organizator mnogih političkih akcija u kojima su sudelovale široke mase građana. Raznovrsnu antifašističku aktivnost razvila je KPJ povodom građanskog rata u Španiji: akcije solidarnosti s Republikom Španijom, a protiv vladine politike »nemešanja«, i organizovanje odlaska dobrovoljaca u internacionalne brigade (oko 1750 Jugoslovena). Poslije stvaranja Bloka narodnog sporazuma u oktobru 1937, a polazeći od činjenice da opozicione partije imaju jak uticaj u narodu, KPJ je povela akciju da se blok proširi predstavnicima radničke klase. Zato je pokušavala da osnuje jednu legalnu stranku — Stranku radnog naroda (SRN) s programom Narodnog fronta, ali su vođstva građanskih stranaka odbila saradnju s KPJ.”
dragan7557 dragan7557 09:45 05.05.2013

Re: ..

Hansel:
Ви нисте, иако сте знали да то није тачно, а није нико други од свих тих који су, кажете, знали.


Naravno da nisam reagovao a napisao sam i objašnjenje zašto nisam i njime čak potvrdio i ono što si napisao a i razjasnio o čemu se radi.

Mnoge stvari u samom sistemu Jugo-Samoupravljanja i društvene svojine su bile naivne i diletantski postavljene.

Već sam ovde napisao da je društvena svojina kao tip korporativne svojine i dijametralno suprotna izvornom Marksizmu.

Imperfektnost jugoslovenskog sistema se bolje može sagledati poređenjem sa njegovim ideološkim izvorima Das Kapital, Komunistički Manifest, Seljačko Pitanje(Lenjin) mada do sada te studije nisu rađene.

Na Univerzitetu Stanford su godinama u toku istraživanja jugoslovenskog samoupravljanja, dok je tako nešto ideološkim klonima novokomponovane prepoštene inteligentsije i srbokratije, iz poznatih razloga zabranjeno pušenje.

Neće bre ljudi da se brukaju naučnim radom o samoupravljanju!

cerski
not2old2rock not2old2rock 11:00 05.05.2013

Re: ..

To sto su ovi bitange i olos, nenegira cinjenicu da je Broz bio krvolok i ubica i da nije birao sredstva da se dokopa vlasti,

da ga nisi zamenio sa diktaturom kralja Aleksandra i progonom i ubijanjem članova KPJ koju je zabranio iako je bila 3 na parlamentarnim izborima. Znaš li koliko je komunista i sindikalnih rukovodilaca ubijeno i ležalo u tamnicama.


Opet da ti objasnjavam istu stvar, dokle ? Komunisti su zabranjeni zato sto su u statutu imali deo u kojem se poziva na nasilno preuzimanje vlasti, Kralj Aleksandar im je porucio da izbace taj deo iz statuta, sto su ovi odbili.

32' pozdravila "ustanak" i odmah se distancirala ? Kad se to "odmah" distancirala, sta pricas ?



Time sto potenciras da je predratni rezim bio nekad profasisticki, a nekad bez pro, pokazujes koji si kalibar. Samo komunista ili totalna neznalica moze da napise da je Broz omogucio Srbima da zive u jednoj drzavi, samo komunista moze kralja Aleksandra, coveka kojeg su ubili fasisti, inace saradnici komunista u nedelu, na rusenju Jugoslavije, da naziva fasistom i da ne trepne, samo komunista moze tako bezobrazno da negira istorijske cinjenice kao toboz nepouzdane, ali ne moze svaki pri tome da se poziva na njuz net i jos ih citira i bolduje kao krunski dokaz ! Da nije tuzno bilo bi smesno.

Gde su bili komunisti, na svojim "univerzitetima" ? Znas li gde su u martu, aprilu i maju 41' bili i sta su radili srpski - jugoslovenski komunisti ? U demonstracijama 27. marta nisu ni ucestvovali, a kamoli ih organizovali, iako su u falsifikovanoj istoriji svojatali organizaciju istih. U odbrani zemlje nisu ucestvovali. U letku koji je 31. marta 41' deljen ulicama Beograda, komunisti su tvrdili da narodi Jugoslavije nisu ugrozeni od Hitlerove Nemacke, nego od strane srpskih nacionalista i britanskih ratnih huskaca. Saglasno stavu Kominterne, oni su bili protiv otpora Nemackoj u aprilskom ratu. Ja cu da ti kazem sta su radili. Ulazak nemackih trupa nisu doziveli kao okupaciju, vec kao oslobodioce od vladajuceg rezima. Cacanski komunisti igraju fudbal sa okupatorskom vojskom i sa radoscu gledaju paradu nemackih tenkova, Milos Minic provodi vreme u kartanju sa nemackim oficirima u Kragujevcu, a Draza Markovic, kako sam kaze, slobodno se krece, cak sa pojacanom politickom aktivnoscu. Ljoticevci su bili povredjeni, jer su komunisti imali bolji tretman kod Nemaca. U maju imaju savetovanje u Zagrebu pod okriljem ustaske drzave. Nisi znao ?
Napadom Nemacke na SSSR komunisti u Srbiji dozivljavaju metamorfozu. Naprasno postadose protivnici fasizma.


deset_slukom deset_slukom 13:06 05.05.2013

Re: ..

not2old2rock
ali ne moze svaki pri tome da se poziva na njuz net i jos ih citira i bolduje kao krunski dokaz !


Ali zato ovaj "sporazum" može? Potpisao ga (u zatvoru) MošO Pijade, lički Jevrejin. Sporazum o "uništenju svega srpskog i pravoslavnog" ne bi potpisao ni maloumnik, a ne Moša.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:50 05.05.2013

Re: ..

Kralj Aleksandar im je porucio da izbace taj deo iz statuta, sto su ovi odbili.

inače veliki demokrata i humanista, borac za radnička prava.
Time sto potenciras da je predratni rezim bio nekad profasisticki, a nekad bez pro, pokazujes koji si kalibar.

ti izgleda patiš od demencije pa pokazuješ kalibar budale. Nećeš reći da je Jugoslavija potpisala trojni pakt sa Engleskom, Amerikom i Francuskom.Nije li Aleksandar uveo diktaturu iako je i od onako sramnog usvajanja Vidovdanskog ustava KSHS bila faktički diktatura.
Samo komunista ili totalna neznalica moze da napise da je Broz omogucio Srbima da zive u jednoj drzavi, samo komunista moze tako bezobrazno da negira istorijske cinjenice kao toboz nepouzdane, ali ne moze svaki pri tome da se poziva na njuz net i jos ih citira i bolduje kao krunski dokaz ! Da nije tuzno bilo bi smesno.

vidiš, ovim pokazuješ koliko si ostrašćeni poluobrazovani svet. Prvo služiš se lažima i falsifikatima jer se Moša Pijade i Budak nikada nisu sreli u zatvoru.Tak pamlet što si prikazao je falsifikat fašističko-šovinističkih krugova što uopšte nije nepoznato u krivotvorenju istorije kojom se bave četnikoliki istoričari da bi oprali zločine svojih predaka.
Dakle:
"“Миле Будак је рођен у Светом Року у Лици, тадашња Аустроугарска[1]. Школовао се у Сарајеву, а студирао је географију и историју на Универзитету у Загребу. Аустроугарске власти су га ухапсиле 1912. године због његовог учешћа у покушају атентата на хрватског бана Славка Цуваја. Након почетка Првог светског рата 1914. године био је регрутован од стране аустроугарске војске. Српска војска га је заробила 1915. године те је био сведок повлачења српске војске преко Албаније у периоду 1915—16. године.
Након окончања рата, Миле Будак се вратио у Загреб. Дипломирао је права на Универзитету у Загребу 1920. године и постао чиновник у канцеларији Анте Павелића. Постао је активиста Хрватске странке права и био изабран за посланика на градским изборима у Загребу. Година 1920-их је био уредник политичких магазина блиских ХСП.
Године 1932. преживео је покушај атентата. Уплашен овим догађајем, емигрирао је у Италију, где се придружио усташама и постао командат у усташком кампу за обуку. Вратио се у Загреб 1938. године, где је покренуо недељник „Хрватски народ“.[2] Власти су забраниле часопис 1940. године и Будак је био ухапшен.
После формирања НДХ, Миле Будак је постао министар образовања и вере[3]. Након јавно изречених ставова о српском народу, покатоличавање, протеривање и убијање Срба постаје национална политика. Касније је постао министар иностраних послова и хрватски амбасадор у нацистичкој Немачкој[1].
Након што је НДХ престала да постоји у мају 1945. године, партизани су заробили Будака. После једнодневног суђена био је осуђен и стрељан заједно са осталим члановима хрватске владе у Максимирској шуми. Сахрањен је у заједничкој гробници на, до данас, непознатој локацији.@

Moša Pijade:“Партија је Моши дала задатак да организује илегалну штампарију ЦК КПЈ у Београду. Ту су штампани леци и лист „Комунист“. Фебруара 1925. године илегална штампарија је откривена, а Моша Пијаде ухапшен. Суд га је осудио на двадесет година робије, која му је, нешто касније, смањена на 12 година. Казну затвора је издржао у Сремској Митровици и Лепоглави, где је међу затвореницима развио разноврсну политичку активност, због чега је, 1934. године, осуђен на још две године, па је тако издржао укупно 14 година робије.
У априлу 1939. године, Моша је, после 14 година, изашао с робије. Одмах је наставио партијски рад у Београду. Јануара 1940. године Моша је поново ухапшен и упућен у концентрациони логор у Билећу, у коме је остао до априла 1940. године. На Петој земаљској конференцији КПЈ, октобра 1940. изабран је за члана ЦК КПЈ. Фебруара 1941. године Моша је поново ухапшен, али је пуштен два дана пре напада Трећег рајха на Југославију.”
Prema tome Moša Pijade I Budak se nikako nisu sreli u zatvoru.
ali ne moze svaki pri tome da se poziva na njuz net i jos ih citira i bolduje kao krunski dokaz

pa koliko je Oliver Anti' veliki dr#avnik toliko i taj list oybiljan.
not2old2rock not2old2rock 15:01 05.05.2013

Ko je budala ?

Milan Karagaća

inače veliki demokrata i humanista, borac za radnička prava.
.


Original dokumenta se nalazi u Vojno istorijskom institutu JNA, arhiva neprijateljskih jedinica Br. reg. 3/2; Kutija-116/1638

Ne, humanista je bio austrijski podnarednik koji se 1914 godine po Macvi i Posavini navesao srpske nejaci, za sta je unapredjen i odlikovan.

Dakle, oni koji su potpisali trojni pakt su sam tim cinom postali fasisti, jel' i Staljin potpisivanjem sporazuma s Hitlerom postao fasista ? Jesu li onda i svi komunisti koji su u Staljina gledali kao u bozanstvo bili fasisti ?

Mene nazivas budalom, a pozivas se na njuz net, sajt koji ima ovakve vesti: Goran Bregović greškom obradio svoju pesmu ?
deset_slukom deset_slukom 15:32 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

not2old2rock

Original dokumenta se nalazi u Vojno istorijskom institutu JNA, arhiva neprijateljskih jedinica Br. reg. 3/2; Kutija-116/1638

Pitam se koliko treba biti zadrt pa poverovati u podmetačinu vidljivu s kilometra? Tekst o ovom "dokumentu" je izbačen iz Wikipedije, evo jednog od obrazloženja:
OZBILjAN FALSIFIKAT ili NETAČNA SIGNATURA? (Nedićeva građa, K. 1. F. 1. D9-9a,Br.reg.3/2 Kutija 116/1638) Signatura pod takvim brojevima ne postoji u Arhivu bivšeg Vojno-istorijskog instituta. Tamo sam proveo ceo svoj radni vek. Arhiv danas ne radi jer je, od NATOvskog bombardovanja izmešten. Ova signatura se, u nekim knjigama na zapadu, često pominjala i mi smo to demantovali, kao institut, ali nikome tamo nije odgovaralo da se to i objavi. Kad je u pitanju prvi deo broja K. 1. F. 1. D9-9a tu je stvar nešto drugačija. Tu postoji dokument ali on nema NIKAKVE VEZE sa tekstom navodnog sporazuma. Reč je o nemačko-nedićevskom tekstu koji reguliše kontrolu putnog saobraćaja. Namerno ne kažem sporazumu, jer tamo nema takve reči.
not2old2rock not2old2rock 16:05 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

deset_slukom
not2old2rock

Original dokumenta se nalazi u Vojno istorijskom institutu JNA, arhiva neprijateljskih jedinica Br. reg. 3/2; Kutija-116/1638

Pitam se koliko treba biti zadrt pa poverovati u podmetačinu vidljivu s kilometra?


Da li je ovo falsifikat ili ne, ne znam, razgovarao sam sa covekom koji je lezao u Mitrovici. Rusili su neki sprat u zatvoru i naisli su na sanduk u kojem je bila arhiva, rekao mi je da je imao dokument u rukama.
deset_slukom deset_slukom 16:17 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

not2old2rock

Da li je ovo falsifikat ili ne, ne znam, razgovarao sam sa covekom koji je lezao u Mitrovici. Rusili su neki sprat u zatvoru i naisli su na sanduk u kojem je bila arhiva, rekao mi je da je imao dokument u rukama.


A ovo mi tek zvuči verodostojno... Izguglaj do ovog teksta što sam naveo, ima još detalja o tome kako nastaje građa za novu četničku "historiografiju".
not2old2rock not2old2rock 16:26 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

deset_slukom


A ovo mi tek zvuči verodostojno.


Da li tebi zvuci verodostojno ili ne, to je tvoja stvar, ja ne lazem. Covek o kojem govorim nije bio lopuza, nego kraljev oficir, pilot, ravnogorac, sudjen na smrt, pa mu je kasnije kazna preinacena na 20 godina. Izdrzao je celu robiju, a kako zlikovci nisu hteli da ga lece, iako je trazio lekara, sa robije je izasao potpuno slep.
deset_slukom deset_slukom 17:26 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

not2old2rock

Da li tebi zvuci verodostojno ili ne, to je tvoja stvar, ja ne lazem.

OK - ako je tebi stalo, veruj šta hoćeš.
Znači, sve i da su bili zajedno u zatvoru (a nisu) Budak i Pijade su potpisali sporazum "o uništenju svega srpskog i pravoslavnog", koji su uredno predali zatvorskoj službi, da se arhivira...

Iz ovog "dokumenta" laž prosto vrišti. Samo se brukate sa ovakvim argumentima.
not2old2rock not2old2rock 17:48 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

deset_slukom

Iz ovog "dokumenta" laž prosto vrišti. Samo se brukate sa ovakvim argumentima.


Laz moze da "vristi", kako ti tvrdis, ali cak ni "objektivni" Karagaca nece negirati saradnju ova dva udruzenja ili udruge ovih humanista i boraca za ljudska prava, pa ti vidi da li vristi. Zelju za rusenjem drzave hoce, mada neuspesno, ali da tvrdi da nisu saradjivali na rusenju drzave, ni on nije toliko bezobrazan, mada krajnje bezobrazno vredja, ali to mu je manir.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:07 05.05.2013

Re: ..

Nije li Aleksandar uveo diktaturu


Karagaća, ajd jedno ozbiljno pitanje.
Ok, nema spora da je Aleksndar voleo diktaturu i pribegavao joj.

Ali odakle tebi obraz da zameraš nekome diktaturu, kad upravo diktatora Titu glorifikuješ?
Zameraš Aleksandru što je zabranjivao stranke, a on ih je makar kasnije ponovo legalizovao, a tvoji kad su došli na vlast sve zabranili, i nikada ih nisu dopustili.

Ja mogu da zameram Aleksandru diktaturu, ali ti bi trebao da se pokriješ ušima kad se o diktaturi priča.
apostata apostata 21:23 05.05.2013

Re: Ko je budala ?

@deset_slukom

Ma radi se o letku Nedićevske propagandne mašinerije - ja sam "to" čudo vidio u Vojnom muzeju 1988, dok sam radio na izložbi godišnjice proboja Solunskog fronta.

Naravno sa istinom veze nema.
Budak, tada u Italiji, vjerovatno preko e-maila komunicira sa Mošom i onda elektronski podpisuje monstruozni komuno-ustaški sporazum o uništenju Srpstva.
AlexDunja AlexDunja 08:53 04.05.2013

...

Hansel Hansel 09:06 04.05.2013

Re: ...

По наслову (не могу сада да отварам), рекао бих да је то текст који је пр енеку годину био и на Блогу Б92, или се неко на њега "ослонио". Нисам сигуран, мислим да је то писао Велимир Младеновић, а ваљда је текст претходно био објављен у неком ЦГ дневнику -- "Побједи", колико се сећам.
AlexDunja AlexDunja 10:39 04.05.2013

Re: ...

По наслову (не могу сада да отварам), рекао бих да је то текст који је пр енеку годину био и на Блогу Б92, или се неко на њега "ослонио". Нисам сигуран, мислим да је то писао Велимир Младеновић, а ваљда је текст претходно био објављен у неком ЦГ дневнику -- "Побједи", колико се сећам.


tekst je pisao nebojša milenković,
ostalo je tačno:)
Hansel Hansel 11:44 04.05.2013

Re: ...

tekst je pisao nebojša milenković,
ostalo je tačno:)

Извињавам се аутору/ауторима и читаоцима.
8c_competizione 8c_competizione 09:44 04.05.2013

misljenje o Titu

iskreno nemam jos uvek finalno misljenje formirano o njemu

kao prvo, jako je lako ziveti u "momentu" kada se zivi od pozajmica i kada se uzimaju krediti. znam to jako dobro iz mog privatnog zivota. problem pocinje onda kada treba dugove vratiti. s druge strane, on je barem pozajmljeni novac ulagao u razvoj zemlje, proizvodnju i izgradnju, tako da bar nije bio bacen novac (ukoliko izuzmemo ovo sto smo nam priredili 90ih), za razliku od ovih manijaka koji se besomucno zaduzuju, trose pare na Bekutine koncerte, sluzbene aute, crkvu, vile, "prvoklasne pasnjake", ....

kao drugo, nisam bas siguran da je odradio sve kako treba po pitanju stabilizacije drustva i obuzdavanja nacionalizama, koji je potajno tinjao, nekada vrlo otvoreno cak i za vreme njegovog zivota. ne vidim ni jedan jedini razlog zasto nije u potpunosti ukinuo republike i pokrajine i sve sveo na lokalne uprave sa jednim zakonom na celoj teritoriji.

trece, ako je vec popustao nacionalistima u svojim redovima praveci onaj ustav iz 74. trebao je da odradi granice malko bolje i da to podeli vise prema "realnosti na terenu".

kazem, ne gledam u njemu ni sve crno ni sve belo, istina je da smo ziveli nekako dosta srecnije iako nije bilo "bogato" kao danas.

a za raspad SFRJ krivce treba traziti i debelo u redovima politickih vrhuski i svih upravnih organa i direktora firmi 80ih. Tada je krenula ta perfidna pljacka drzave, od nivoa jedne cistacice koja je krala toalet papir iz firme, preko cinovnika koji su krali sveske i papir, dalje preko direktora koji su krali firmu daleko vise preko namestenih tendera (tadasnjih konkursa za nabavku roba i usluga, ako se ne varam) i namernog upropascivanja firmi da bi ih kasnije 90ih otkupili za DZ. o politicarima ne bih.

gdine Karagaca, ovde cu napisati nesto zbog cega su me jednom banovali, za sta mislim da je istina: SFRJ je na svom kraju mogla (i morala biti) spasiti (spasena) jedino JNA vojnim pucem. da su tada pohapsili i pobili par stotina zlikovaca, zemlja bi bila spasena (stabilizovana), ne bi bila razorena ratom, ne bi bilo pobijeno stotine i stitine hiljada ljudi, ne bi bilo par miliona prinudno raseljenih .... uvestu prinudnu vojnu upravu na jedno 10 godina, pa kada se drustvo ocisti od kukolja, organizovati prve slobodne visestranacke izbore.
not2old2rock not2old2rock 10:00 04.05.2013

Re: misljenje o Titu

8c_competizione
SFRJ je na svom kraju mogla (i morala biti) spasiti (spasena) jedino JNA vojnim pucem.


I da na vlast dodje koja postenjacina, Nikola Ljubicic, Stevan Mirkovic i ostali clanovi udruzenja setaca pudlica, pa da ih nasledi npr Ratko Mladic ? Nemoj, zivota ti. Toliko su zarko zeleli postene i slobodne izbore da su osnovali tzv generalsku partiju, Savez komunista - pokret za Jugoslaviju.
8c_competizione 8c_competizione 19:48 04.05.2013

Re: misljenje o Titu

I da na vlast dodje koja postenjacina, Nikola Ljubicic, Stevan Mirkovic i ostali clanovi udruzenja setaca pudlica, pa da ih nasledi npr Ratko Mladic ? Nemoj, zivota ti. Toliko su zarko zeleli postene i slobodne izbore da su osnovali tzv generalsku partiju, Savez komunista - pokret za Jugoslaviju.


upravo ti preporucih odgovor iako ima i ja svoj na njega.

ukoliko si procitao dobro tu recenicu koju napisah a ti uokviri, videces da sam mislio na to da JE TREBALA a NIJE.

sto se tice tog pokreta za Jugoslaviju, znam neke ljude iz JNA koji su bili glavni zagovornici iste. ni uopste nisu bili losi ni kao ljudi ni kao strucnjaci. dapace!

na zalost, nova vojska ih je proterala kada je na delo stupila "osveta losih ucenika", zbog kojekakvih nepodobnosti: nacionalnih, neposlusnosti, razmisljanja sopstvenom glavom, imanja sopstvenog integriteta ....

opet, na zalost videli smo i Kadijevica, i Kukanjca, Ljubicica, Mirkovica, a boga mi i Milosevica, Izetbegovica, Tudjmana (ovaj bese neki general takodje, ha?), Kucana ...

ovo sto sam napisao sam napisao iz perspektive nekoga na dnu hijerarhije tadasnje JNA. znam jako mnogo drugara koji su bili druge nacionalnosti i i dalje su nekako potajno ocekivali da ce vojska svakog momenta da udari svom silinom i resi stvar pre nego se totalno oduzme kontroli!
not2old2rock not2old2rock 23:04 04.05.2013

Re: misljenje o Titu

8c_competizione
I da na vlast dodje koja postenjacina, Nikola Ljubicic, Stevan Mirkovic i ostali clanovi udruzenja setaca pudlica, pa da ih nasledi npr Ratko Mladic ? Nemoj, zivota ti. Toliko su zarko zeleli postene i slobodne izbore da su osnovali tzv generalsku partiju, Savez komunista - pokret za Jugoslaviju.


upravo ti preporucih odgovor


Ok, principijelan si, to nije malo.
Jel' imam tri puta da pogadjam zbog cega ili zbog koga ?

Vojska ne sme da se bavi politikom.
Ne volim da vidim sirite u politici i tacka, ali pitanje svih pitanja je, da udari ko i u koga ? I ko da vodi drzavu i dokle ? Ko da o tome odlucuje ? Neka novokomponovana osmoglava vojna azdaja ili Joska Broz ili ...? Jbg, kad zgazi vojna cizma nema nazad ...
8c_competizione 8c_competizione 19:15 05.05.2013

Re: misljenje o Titu

Vojska ne sme da se bavi politikom.
Ne volim da vidim sirite u politici i tacka, ali pitanje svih pitanja je, da udari ko i u koga ? I ko da vodi drzavu i dokle ? Ko da o tome odlucuje ? Neka novokomponovana osmoglava vojna azdaja ili Joska Broz ili ...? Jbg, kad zgazi vojna cizma nema nazad ...


generalno si u pravu, ALI problem je onda bio sto ti politicari koji su se bavili politikom nisu vodili racuna o onteresima zemlje i njenih stanovnika.

u takvoj situaciji, JNA je bila duzna i zakonski i moralno da deluje (moje misljenje ponavljam!)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:38 05.05.2013

Re: misljenje o Titu

ALI problem je onda bio sto ti politicari koji su se bavili politikom nisu vodili racuna o onteresima zemlje i njenih stanovnika.
u takvoj situaciji, JNA je bila duzna i zakonski i moralno da deluje (moje misljenje ponavljam!)


Toje još jedan od problema sa diktaturama. Da se ne zna šta jeste a šta nije u redu, šta se sme a šta ne sme.
U demokratijama političari imaju mandat od naroda da se dogovaraju,pregovaraju, pa i kad greše imaju taj mandat. Tu vojska nema šta da se meša i da procenjuje da li političari vode računa o interesima zemlje ili ne.
U dikatturama je sve moguće.
Ako su Broz i njegovi mogli da preuzmu vlast, ne jer su dobili izbore, nego zato što su oni tako odlučili, zašto onda Ljubičić i njegovi ne bi to isto moigli da urade, i da budu legitimni tačno onoliko koliko je legitiman bio Broz ili njegovi naslednici na tim kongresima?

Ali pošto diktature ne donose boljitak, ništa dobro se ne bi desilo ni da je vojska preuzela vlast, možda bi stvari malo drugačije tekle ali kraj bi bio isti, Jugoslavija bi se raspala.
freehand freehand 09:45 04.05.2013

Majstor!

Čoveče, kako je uspeo da natempira da se prestavi dan pred Uskrs?!
Hansel Hansel 09:50 04.05.2013

Re: Majstor!

Ускрс је покретан празник, не сумњам да знаш.

Него, онај Милошевић се натемпирао на дан пре Ђинђићеве годишњице, то ти анализирај!
freehand freehand 09:51 04.05.2013

Re: Majstor!

Ускрс је покретан празник, не сумњам да знаш.

Ćuti bre.
A Miloševića su tempirali. Izanalizirao sam i izrelativizovao (copyright by pantelinjo) do u sitna crevca.

P.S. neki bi rekli da je i Titovo rastajanje sa zemnim životom pokretni praznik, nego ili duže spavaju oporavljajući se od dugog posta, ili jure janjce po livadi u smislu pojačanja ishrane i revitalizacije iscrpljenog organizma.

freehand freehand 09:52 04.05.2013

Re: Majstor!

Kiks, briši Karagaća.
(ovde je pisalo nešto mnogo pametno i opasno!)
Hansel Hansel 09:53 04.05.2013

Re: Majstor!

Ćuti bre.

Hansel Hansel 09:55 04.05.2013

Re: Majstor!

A Miloševića su tempirali. Izanalizirao sam i izrelativizovao (copyright by pantelinjo) do u sitna crevca.

О томе очекујемо текст.
freehand freehand 09:58 04.05.2013

Re: Majstor!

Hansel
A Miloševića su tempirali. Izanalizirao sam i izrelativizovao (copyright by pantelinjo) do u sitna crevca.

О томе очекујемо текст.

Di smem...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:02 04.05.2013

Re: Majstor!

freehand
Kiks, briši Karagaća.
(ovde je pisalo nešto mnogo pametno i opasno!)

šta da brišem.
mirelarado mirelarado 19:28 04.05.2013

Re: Majstor!

Milan Karagaća
freehand
Kiks, briši Karagaća.
(ovde je pisalo nešto mnogo pametno i opasno!)

šta da brišem.


Ништа. Колико видим, већ си довољно "чистио терен".
omega68 omega68 11:12 04.05.2013

Josif Walter Weiss

Engleski agent.
Pobio sve srpske komuniste koji su nešto vredeli.
Mason
Deset neispričanih istina o Titu
U Prvom svetskom ratu bio u zloglasnoj austrougarskoj 42. vražjoj diviziji u napadu na Srbiju, zašta je dobio unapređenje
Na čelo partije došao potkazivajući suparnike Staljinu
U Španskom građanskom ratu lično vodio likvidacije trockista
Uspostavljanje komunističke vlasti nelegitimno - lažirano istorijsko zasedanje AVNOJ u Jajcu - više od pola delegata koji su navodno glasali za odluke nije bilo prisutno
Krajem 1944. Srbija velikom većinom bila protiv komunista
1945. zabranio povratak proteranih Srba sa Kosova i Metohije
Sremski front uspostavio kako bi rešio „srpsko pitanje"
Nepostojeće istorijsko „ne" Staljinu - Staljin njemu rekao „ne"
Brionskim plenumom 1966. postavio temelje albanske državnosti na Kosovu
Ustav 1974. koji predviđa raspad Jugoslavije (i Franjo Tuđman konstatovao zahvalnost Titu „koji je kao Hrvat udario temelje hrvatske državnosti)
expolicajac expolicajac 11:26 04.05.2013

Re: Josif Walter Weiss

Engleski agent.
Pobio sve srpske komuniste koji su nešto vredeli.
Mason

Jel ti to o Koštunici. Zamerićeš se Savamalcu.
omega68 omega68 11:50 04.05.2013

Re: Josif Walter Weiss

expolicajac
Engleski agent.
Pobio sve srpske komuniste koji su nešto vredeli.
Mason

Jel ti to o Koštunici. Zamerićeš se Savamalcu.

Ti kao bivši policajac treba , valjda, da znaš da je Koštunica naginjao Francuskoj.
Ali ne znaš.
expolicajac expolicajac 12:06 04.05.2013

Re: Josif Walter Weiss

Ti kao bivši policajac treba , valjda, da znaš da je Koštunica naginjao Francuskoj.

Ajde
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:06 04.05.2013

Re: Josif Walter Weiss

Sremski front uspostavio kako bi rešio „srpsko pitanje"

ma da, vrhovna komanda mobilisala celu Srbiju 1914.godine i poslala je preko albanskih planina , što je bio plan vojvoda Mišića, a naročito Putnika pošto mu je žena Nemica, da unište srpsko stanovništvo i skrate ga za 1/4.
Probaj da i kad mrziš pišeš nešto logično, pa koja vojska ne mobiliše u ratu.
Nepostojeće istorijsko „ne" Staljinu - Staljin njemu rekao „ne"

ne, nego je rekao Čerčilu da prenese Ruzveltu a on onda Staljinu.Tito nema s tim nikakve veze niti je bio onaj sastanak Kominterne u Bukureštu. Pa postoji dokumenat.
Brionskim plenumom 1966. postavio temelje albanske državnosti na Kosovu

da i to je bila glavna tema, zapravo Rankoviću je spočitano da prisluškuje Veli Devu.
Krajem 1944. Srbija velikom većinom bila protiv komunista

Pa i 1989.godine je bila protiv reformi, nije primetila da je pao Berlinski zid, da je drug Staljin, a i drug Tito davno umro, pa ko je kriv, da nije Miloš Obrenović.
Nego idi ti na onaj drugi sajt , tamo se bolje slažete i razumete, ja te pravo da ti kažem slabo razumem.
omega68 omega68 17:15 04.05.2013

Re: Josif Walter Weiss

Nego idi ti na onaj drugi sajt

Ok, Čiča
omega68 omega68 11:14 04.05.2013

Još...

omega68 omega68 11:16 04.05.2013

I još malo...

Biografije Titovih likvidatora
Ivan Stevo Krajačić je decenijama posle rata bio šef tajne policije, a kasnije i predsednik vlade i Sabora Hrvatske. Pero Simić je u tajnim moskovskim dosijeima Ivana Krajačića utvrdio da je on sve do 8. oktobra 1971. u Jugoslaviji delovao kao tajni sovjetski agent. Bukvalno do kraja života, Krajačić je bio jedini čovek koji je mogao kod Tita da dođe bez ikakve najave, što nije bilo dopušteno čak ni Titovoj deci i unucima.
Vlajko Begović je ceo Drugi svetski rat proveo u Francuskoj, a po završetku rata, kada se pojavio u Beogradu, Tito mu je momentalno dodelio „Partizansku spomenicu 1941". Bio je direktor vodećih jugoslovenskih privrednih resora, direktor vodećih naučnih instituta, centralne partijske škole i vodećeg partijskog lista, dugogodišnji član njegovog Centralnog komiteta. Do kraja Titovog života bio je Titov specijalni informator. U vreme studentskih demonstracija pojavio se na Univerzitetu sa direktnim nalogom od Tita da „reši problem sa studentima".
Ivan Srebrenjak Antonov pre odlaska u Španiju imao je „neraščišćene račune" s Titom. Po povratku iz Španije Antonov je otišao u Zagreb, za Sovjete je radio kao šef njihovog balkanskog obaveštajnog centra. Nekoliko meseci kasnije Tito je od Moskve „tražio njegovo smjenjivanje". Mesec dana kasnije neko ga je prijavio ustašama koji su ga ubrzo ubili. U dogovoru s Titom Krajačić je Srebrenjakov centar istog časa stavio pod svoju kontrolu. Moskva je naknadno obaveštena o događajima.
Vitorio Vidali je posle rata postao ikona italijanske KP i godinama bio član njenog Centralnog komiteta.
49 41 49 41 11:59 04.05.2013

Od glave riba smrdi

gdine Karagaca, ovde cu napisati nesto zbog cega su me jednom banovali, za sta mislim da je istina: SFRJ je na svom kraju mogla (i morala biti) spasiti (spasena) jedino JNA vojnim pucem. da su tada pohapsili i pobili par stotina zlikovaca, zemlja bi bila spasena (stabilizovana), ne bi bila razorena ratom, ne bi bilo pobijeno stotine i stitine hiljada ljudi, ne bi bilo par miliona prinudno raseljenih .... uvestu prinudnu vojnu upravu na jedno 10 godina, pa kada se drustvo ocisti od kukolja, organizovati prve slobodne visestranacke izbore.

Potpuno tacno!

S licna situacija je bila u Turskoj 1980.
Vojska je preuzela vlast, rasturila parlament na dve godine - dok se politicke straasti i gladi za vlascu nisu smirile.
Ocuvali su integritet granica i ustavni poredak - kakav takav!
Da nisu to uradili, ta duplo mnogoljudnija zemlja od nase skliznula bi u vecu katastrofu.

Postoji li igde u svetu 7-mo glavo predsednistvo; kao sto je bilo nase?
Cija je to bila zamisao i politicka "zaostavstina"?

Imali smo 4. armiju u Evropi po naoruzanju i stajacoj vosci.
mariopan mariopan 12:04 04.05.2013

Re: Od glave riba smrdi

Od glave riba smrdi
gdine Karagaca, ovde cu napisati nesto zbog cega su me jednom banovali, za sta mislim da je istina: SFRJ je na svom kraju mogla (i morala biti) spasiti (spasena) jedino JNA vojnim pucem. da su tada pohapsili i pobili par stotina zlikovaca, zemlja bi bila spasena (stabilizovana), ne bi bila razorena ratom, ne bi bilo pobijeno stotine i stitine hiljada ljudi, ne bi bilo par miliona prinudno raseljenih .... uvestu prinudnu vojnu upravu na jedno 10 godina, pa kada se drustvo ocisti od kukolja, organizovati prve slobodne visestranacke izbore.

Potpuno tacno!

Tačno. Ja sam se u ono vreme i pitala zašto nisu to uradili?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana