Društvo| In memoriam| Istorija| Politika

Pre 33 godine umro je Tito

Milan Karagaća RSS / 04.05.2013. u 00:38

images?q=tbn:ANd9GcQp9icnxF6D_wxOLKJLD6gTB0TJtP_X9viXRb8YPCm_0i3zdky1qgDanas je 33 godine od smrti Tita.  Na sahranu doživotnog jugoslovenskog predsednika, došlo oko 700.000 ljudi, među kojima 209 državnih i partijskih delegacija iz 128 zemalja. To je bio najposećeniji pogreb nekog državnika u 20. veku.
Poslednju poštu Titu, koji je bio i jedan od osnivača Pokreta nesvrstanih, tada su odali 31 šef države, 22 premijera, četiri kralja, šest prinčeva i 11 predsednika skupština. Iz sveta podeljenog po hladnoratovskim linijama, došli su državnici iz oba bloka.

Da je znao koje će sve dileje doći posle njega molio bi Sv.Petra da ne umire.Dopdušre, danas su svi na ovim prostorima mnogo religiozniji nego onda pa se mole svojim bogovima ali mala vajda jer osim što se masovno krste i klanjaju valjda treba nešto i raditi.To se pre svega odnosi na političke elitice posle njega a bogami i narod , nego narod je slepoverovao onima koji su mu prodavali rog za sveću i bogatili se dok je narod siromašio, tukao se međusobno a da i ne zna pravi razlog nego ih zavadili i naterali. Sada verovatno većina naroda vidi ali ga stiglo ono da se kasno kajati.Za ove 33 godine Jugoslavija ne samo da se raspala nego su svi nazadovali dok je normalan svet napredovao.


Umesto da dalje grade i razvijaju zemlju ludaci su razbijali, rušili, devastirali i rasprodavali ono što je za njegovog vakta napravljeno.Ni jedna državica nastala na razvalinama SFRJ još nije dostigla nivo razvijenosti i BDP koji je imala u SFRJ ali zato svaka pojedinačno ima veći dug nego nekada cela SFRJ,. neke čak i petostruko veći.

Blic u današnjem broju provodi anketu o tome da li je Tito bio pozitivna ili negativna istorijska ličnost. Prema odgovorima do sada  66.3% smatra da je pozitivna, 25.8% da je negativna ,a 7.8%nije moglo da se odluči.

Istorija će svakako dati ocenu o njemu i njegovom vremenu, svakako ima se štošta i prigovoriti, ali da su svi na ovim prostorima živeli dostojanstvenije nego sada, bili cenjeniji i uticajniji u svetu nego sada, to je nesporno. Dovoljno je istaći da su vladari svih državica koje su nastale upravo rušeći njegovu politiku, ukidajući njegovo ime iz naziva ulica i gradova, rušeći mu spomenike, proglašavajući ga najvećim neprijateljem svojih plemena, ali već od  samog raspada počeše trku koja se može nazvati „Titovim stazama nesvrstanosti“ da se utrkuju ko će više profitirati na spoljno političkom kreditu koji je on imao i ostavio im..Otud tolika jurnjava i pozivanje na tobož istorijsko prijateljstvo sa afričkim, azijskim i arapskim svetom i tradiciju dobrih ekonomskih odnosa i vojne saradnje, a znaju čija je to zasluga i kapital. Ružno je kad državnici sa ovih prostora odlaze u te prestonice i voze se bulevarima koji nose ime Tita a u svojim državama su ih ukinuli.   

A na unutrašnjem planu, dovoljno je samo navesti nekoliko činjenica šta smo imali a sada nemamo, npr. pored Zastave sklapao se Renault 4 te Renault 8 u Litostroju (pre njega i DKW); NSU 1000 i NSU1100 tkz Princ u Vogošćanskom Pretisu a potom Buba 1200J i 1300J te kasnije Golofovi. Fabrika Amortizera Priština je radila amortizere za Peugeot pa su kao kontraisporuka dolazile 305ce. IDA Kikinda radila sa Opelom po istom principu kao FAP, postojao Opel IDA Kikinda (klasa Senator). Sa crvenim pasošem  se moglo u 154 zemlje bez vize i narod je putovao, išlo se u šoping u Trst a sada teško da i Slovenci idu tamo dok je za Srbiju to sada buvljak ili Bjeljina i Temišvar.

Šta reći, neka m u je večna slava i hvala, a naslednicima sram ih bilo.

 



Komentari (367)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 01:02 06.05.2013

Re: ...

Država je gradila stanove za firme koje su ih delile zaposlenima

Da, tako je bilo, sigurno.
Colin_bgd Colin_bgd 07:43 06.05.2013

Re: ...

hoochie coochie man
Nisu politicke slobode osnov svega. Ekonomija je osnov svega.


Hleba dakle, i malo igara?

Ideje, sloboda, prava...sve to može da za po kući ako je nam daju dovoljno hleba.

Ima ih i koji tako razmišljaju, njihovo pravo.

Nisi, na zalost, razumeo...
kukusigameni kukusigameni 08:29 06.05.2013

Re: ...

rade.radumilo
Primer: Mogao si da se nadaš rešavanju stambenog pitanja. Država je gradila stanove za firme koje su ih delile zaposlenima, što je bilo naličje u ogledalu američkog sistema u kom su preduzetnici gradili stanove koje su pak zaposleni mogli sebi priuštiti. Sada nemaš ni jedno ni drugo, odnosno većina zaposlenih sebi ne može priuštiti ni plaćanje komunalija, bez zakidanja sebi i svojoj deci na hrani i odeći.


Jel primećuješ razliku? I to je bio neverovatan izvor korupcije.

rade.radumilo
Mi išli da kupimo Rossi cipele i fensi igračke za poklone na rodbinskim rođendanima. Prošli pored Ponte Rosa ali nismo svraćali. Ah da, u Trst smo išli tokom letovanja u Poreču, ne u okviru šverc tura. To letovanje u Poreču, smo mogli sebi komotno priuštiti od dve plate sa srednjom stručnom spremom.


Čime ste išli ako nije tajna? I gde ste odsedali, ako nije tajna? I koje godine, ako nije tajna?
omega68 omega68 11:54 06.05.2013

Re: ...

Dešavanja devedesetih mi daju za pravo da mislim kako bi '45, u zanosu eventualne pobede nacionalističkih snaga, bilo svakojakih, spektakularnih događanja. Nemate ama baš nikakvog osnova da me ubeđujete u drugačije. Vaše pretpostavke protiv mojih...

Kako je lepo biti...neobavešten.
....
gutaš šta si se servira...

Za ne Srbe bi od pobede ''nacionalističkih snaga'' bilo mnogo gore da je pobedio drug Staljin!
Zato što bi drug Staljin Srbima dao glavno mesto u Jugoslaviji.Kao što je Bugarska rešila tursko pitanje pre pada komunizma, kao što se pitanje Erdelja nikad nije postavljalo za vreme komunizma u Rumuniji, kao što nije postojalo mađarsko pitanje u Čehoslovačkoj ni srpsko pitanje u Mađarskoj.
Srbi bi bili povlašćenjiji u sovjetskoj Jugoslaviji nego što bi bili povlašćeni u Jugoslaviji Draže i Kralja Petra II
deset_slukom deset_slukom 13:43 06.05.2013

Re: ...

omega68

Kako je lepo biti...neobavešten.
....
gutaš šta si se servira...

Za ne Srbe bi od pobede ''nacionalističkih snaga'' bilo mnogo gore da je pobedio drug Staljin!
Zato što bi drug Staljin Srbima dao glavno mesto u Jugoslaviji.Kao što je Bugarska rešila tursko pitanje pre pada komunizma, kao što se pitanje Erdelja nikad nije postavljalo za vreme komunizma u Rumuniji, kao što nije postojalo mađarsko pitanje u Čehoslovačkoj ni srpsko pitanje u Mađarskoj.
Srbi bi bili povlašćenjiji u sovjetskoj Jugoslaviji nego što bi bili povlašćeni u Jugoslaviji Draže i Kralja Petra II


Ma svi ste vi ovde strašno obavešteni, za razliku od ostalih.

Da nam je došao Staljin, bilo bi nam svima svejedno koje smo nacije. Zašto misliš da je meni i na kraj pameti neka privilegija, ili neko teritorijalno pitanje, kao nesrbinu? Bio sam u Brežnjevljevom SSSR-u i većini istočnih zemalja. U takvoj nekoj državi bi mi nacionalna pripadnost bila poslednja tema za razmišljanje.

Odnekud sam ubeđen da bi nas Rusi pregazili i ne bi otišli odavde do '89. da su, kojim slučajem, u zemlji zatekli borbu za prevlast između četnika i partizana.

Inače, pitanje manjina u Rumuniji i Bugarskoj bih pre vezao za lokalne diktatore, nego za Ruse. Jednostavno, imali su manje sreće od nas i zaradili ih takve kakvi su bili.
omega68 omega68 14:01 06.05.2013

Re: ...

Zašto misliš da je meni i na kraj pameti neka privilegija, ili neko teritorijalno pitanje, kao nesrbinu?

Ne znam da li ti je na pameti ali činjenica je da su za vreme Tita svi imali privilegije osim Srba.Šta više, bilo je poželjno i da se svaki Srbin na početku bilo kakve diskusije, odmah, ogradi da je protiv velikosrpskog nacionalizma i hegemonizma.Zapamtio sam za toliko, čitao novine i to...
Lepo si rekao da je tebi kao ne Srbinu bilo bolje da je bio Tito.
Hvala ti na tome, napokon je došlo do potvrde onoga što su mnogi , istina tajno, tada pričali:
Svi su u Jugoslaviji imali veća prava od Srba.
Neka gori u paklu i Tito i svaka Jugoslavija!
I bratstvo-jedinstvo
deset_slukom deset_slukom 14:48 06.05.2013

Re: ...

omega68

Lepo si rekao da je tebi kao ne Srbinu bilo bolje da je bio Tito.
...
Svi su u Jugoslaviji imali veća prava od Srba.


Pa nema sumnje da je Tito bolje rešio nacionalno pitanje nego što bi ga rešili nacionalisti. Ne znam kako si ti ti razumeo, ali zaključak ti je pogrešan. Manjinska prava su specifična, ali ne daju nikakve privilegije. Ako neka sredina dobije školu na manjinskom jeziku, niko time nije ugrožen.

Pre svega, meni lično manjinska prava ne stoje ni u daljem prioritetu. Završio sam škole na srpskom jeziku, živim u mešovitoj sredini i maternji govorim srednje žalosno. Strahovi koje sam iskazao su isključivo vezani za dešavanja neposledno posle rata i za prilično izvesno nasilno rešavanje pitanja manjina.

Što se tiče potlačenih Srba u Jugoslaviji, iznesi makar jedan primer, živo me zanima. Da me ubiješ, ne mogu da se setim kako sam imao neko pravo, a da ga komšija nije imao?
omega68 omega68 15:05 06.05.2013

Re: ...

Da me ubiješ, ne mogu da se setim kako sam imao neko pravo, a da ga komšija nije imao?

Ne mislim na to - ti i komšija.
Mislim na dve pokrajine SAMO u SRBIJI.Zar nije mogla neka u Hrvatskoj,Dalmacija,Istra, Lika...?Danas Azem Vlasi kaže da su i pokrajine bile buduće države.
Od Srba i manjeg dela Hrvata je veštački stvorena nacija od veroispovesti
Srbima se gledalo nekoliko generacija u nazad i po tom poreklu određivalo čime ne mogu da se bave.Svima ostalima je bila prednost, ako ne prednost nije bila neka mana , ako mu je deda bio domobran ili belogardejac.
Zabranjena istorija Srba je nastavila kontinuitet započet berlinskim kongresom i jednom od odredbi u sporazumu na njemu.
Mrzi me više da razmišljam, meni je ovo sasvim dovoljno za onaj zaključak.
Prijatno
deset_slukom deset_slukom 16:14 06.05.2013

Re: ...

omega68

Mislim na dve pokrajine SAMO u SRBIJI.


Vidi - ja stvarno nemam ideju zašto nije bilo pokrajina u drugim delovima zemlje.

Ove dve u Srbiji imaju (imale su) opravdanje. Slutio sam da misliš na tu "nepravdu", kao što slutim i da imaš na umu parolu "slaba Srbija jaka Jugoslavija". Očigledno je i parola bila opravdana - čim je "ojačala", rasturila je zemlju.
omega68 omega68 16:59 06.05.2013

Re: ...

Očigledno je i parola bila opravdana - čim je "ojačala", rasturila je zemlju.

A što ti ne bi malo tu zemlju poljubio i ostavio?
Samo polako,ničija nije gorela do zore...
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:23 06.05.2013

Re: ...

Neka gori u paklu i Tito i svaka Jugoslavija!
I bratstvo-jedinstvo

Takvi su je i zapalili 90-ih , samo što nisu imali gram pameti da će Srbi na kraju ostati kratkih rukava.
Ne znam da li ti je na pameti ali činjenica je da su za vreme Tita svi imali privilegije osim Srba

ovako nešto može da kaže samo onaj koji s pameću veze nema jer bi inače naveo barem jedan primer. Nego je problem vas nacionalista što i kad se svi ljudi posmatraju kao građani i ravnopravni smatrate privilegijom neSrba.
Imađ li ti uopšte predstavu o ćoveku kao biću ili ti je na umu samo nacion.
banone7 banone7 17:31 06.05.2013

Re: ...

A što ti ne bi malo tu zemlju poljubio i ostavio?

Ovo je već čisti fašizam!
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:36 06.05.2013

Re: ...

Mrzi me više da razmišljam,

ti zapravo uopšte i ne razmišljaš, samo forverduješ ono što ti je neko servirao, a od mrđnje ne možeš ni da razmišljaš, ozdravi malo čoveče od mržnje biće ti lakše.
Zar nije mogla neka u Hrvatskoj,Dalmacija,Istra, Lika...?

moglo je, a šta bi Srbija time dobila.Inače, te pokrajine nisu hteli da prave upravo vodeći Srbi iz tih krajeva.Btw. mogli su imati pokrajinu 1991.godine kada je Jovan Rašković skoro sve dogovorio sa Tuđmanom ali nisu hteli već su oterali Raškovića. Mogli su i po Z 4 imati, nisu hteli.
Mislim na dve pokrajine SAMO u SRBIJI.

Pokrajine u Srbiji su istorijski utemeljene a kako se Srbija odnosila prema njima pogledaj OVDE
i nemoj mi reći da čovek koji je ovo zapisao nije bolji Srbin od tebe, a u to vreme nije nikako mogao biti komunista.
Prema tome, bilo bi pametnije da se maneš istorije jer u njoj ima toliko ružnih stvari da je bolje ćutati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:02 06.05.2013

Re: ...

Ti ovo sada zoveš demokratijom?


Da.


Samo pitanje da li neko ovo ili ono zove demokratijom budi sumnju da taj koji pita zna šta je to demokratsko uređenje.
Zna se šta jeste a šta nije demokratija i tu nemamo ti ili ja da nešto zovemo ili ne zovemo demkratijom.

Komunisti su ti koji su svoju diktaturu zvali demokratijom, pa je, očigledno, i ovo tvoje pitanje posledica ostataka komunističkog načina razmišljanja.
Ono su i države zvali demokratskim, pa se tako istočna Nemačka zvala Demokratska.
A jel stvarno bila?
Država je gradila stanove za firme koje su ih delile zaposlenima

Otkud državi pare da deli stanove?
Jel to bila neka čudotvorna država koja je nekom alhemijom pravila pare kojima je gradila stanove, a potom ih velikodušno delila?
Ili je baš u tome problem što je država, znači komunistička partija, na sve bila stavila svoju šapu.
Da li ti je to ideal danas?
Pa to je sva sloboda koju imaš u Srbiji.


Možeš svoju kritiku i da institucionalizuješ. Možeš da napraviš stranku i učestvuješ na izborima, možeš da formiraš NVO i da iz budžeta tražiš pare sa svoju aktivnost koja može biti i suprotna vladinoj politici.
Da li su komunisti finansirali svoje oponente?


Mi išli da kupimo Rossi cipele i fensi igračke za poklone na rodbinskim rođendanima


Ko vi?
Ako po sebi, svojoj porodici, svojim prijateljima, procenjuješ jedno vreme procenjuj i drugo.
Dakle, da li si ti taj koji kupuje pampers za zadnje pare?
Ako nisi onda proceni ovo vreme po svom statusu kad već po njemu procenjuješ ono.

Kako procenjuješ ovo vreme po svom standardu?

deset_slukom deset_slukom 19:01 06.05.2013

Re: ...

omega68
Očigledno je i parola bila opravdana - čim je "ojačala", rasturila je zemlju.

A što ti ne bi malo tu zemlju poljubio i ostavio?
Samo polako,ničija nije gorela do zore...


Ovakve kao ti slušam još od '87. Znam dva odgovora unapred šta ćeš reći. A ovaj poslednji upravo jasno govori zašto je dobro što je Tito pobedio.
omega68 omega68 21:07 06.05.2013

Re: ...

ovako nešto može da kaže samo onaj koji s pameću veze nema jer bi inače naveo barem jedan primer

Čiča Milane, naveo sam ti tri primera?
Mislim na dve pokrajine SAMO u SRBIJI.Zar nije mogla neka u Hrvatskoj,Dalmacija,Istra, Lika...?Danas Azem Vlasi kaže da su i pokrajine bile buduće države.
Od Srba i manjeg dela Hrvata je veštački stvorena nacija od veroispovesti
Srbima se gledalo nekoliko generacija u nazad i po tom poreklu određivalo čime ne mogu da se bave.Svima ostalima je bila prednost, ako ne prednost nije bila neka mana , ako mu je deda bio domobran ili belogardejac.

Dalje:

Nego je problem vas nacionalista

Šta je problem nacionalista?Oni vole svoju zemlju i ljude baš kao Francuzi ili Nemci.
Možda si hteo da me svrstaš u šoviniste? To nisam dok me neki osvedočeni NE SRBIN ne isprovocira da je Srbiji kao nenormalnoj zemlji trebalo uvaliti dve pokrajine da bi se disciplinovala.Onda poludim i popizdim, priznajem.
Ove dve u Srbiji imaju (imale su) opravdanje. Slutio sam da misliš na tu "nepravdu", kao što slutim i da imaš na umu parolu "slaba Srbija jaka Jugoslavija". Očigledno je i parola bila opravdana - čim je "ojačala", rasturila je zemlju

Sa takvima ću da se gledam preko nišana taman kao tvoji sa Kozare sa onima koji su ih terali u zbegove da ih ne pobiju, pokrste ili rasele
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:47 06.05.2013

Re: ...

To nisam dok me neki osvedočeni NE SRBIN ne isprovocira da je Srbiji kao nenormalnoj zemlji trebalo uvaliti dve pokrajine da bi se disciplinovala.Onda poludim i popizdim, priznajem.

Pa nemoj ako nisi, a ta upotreba kvalifikativa NE SRBIN već malo inklinira ka šovinizmu.
Od Srba i manjeg dela Hrvata je veštački stvorena nacija od veroispovesti

to se žali crkvi što nije htela da prizna Srbinom nikoga ko nije pravoslavac.
A kad smo kod te nacije ili ne-nacije kakko bi ih ti zvao, a kao dobar Srbin i pravoslavac im ne priznaješ da su Srbi. Zar misliš stvarno da iko ozbiljan , a da ne govorim o ljudima malo žešćeg nacionalnog filinga, smatra da je Kustirica Srbin, a ja mu verujem da se tako oseća i čovek je čak i kršten.
Daleko smo mi bato od tolerantnih.
Sa takvima ću da se gledam preko nišana

pusti nišan, probalo se i tako pa ništa nije rešeno, pazi decu, brini za njih i njihovu budućnost a istoriju niko ne ispravi.Pa ni ova rasprava da li je Tito bio ovakav ili onakav više nema svrhe niti će nam pomoći, bio kakav bio prošao, kao što je i draša bio kakav bio , tako im se zalomilo i mi ne možemo svađama ni jednog ni drugog napraviti boljim ni gorim nego su bili pa neka ih istoriji.
A rekoh ti pusti istoriju , u njoj ima mnogo stvari koje ne idu u prilog upravo onima koji se mnogo uhvate za nju eto prati taj feljton u Novostima, pa to je sramotno šta su i kako radili.
Srbima se gledalo nekoliko generacija u nazad i po tom poreklu određivalo čime ne mogu da se bave.

i tu ga malo više preteruješ, nije baš tako.
I da ti kažem to preterano isticanje navodne ljubavi prema naciji, a koja se valjda podrazumeva pa kad se podrazumeva nema potrebe stalno potencirati, a istovremeno omalovažavanje drugih nacija kao remetilačkih čimbenika sreći naše nacije malo me više podseća na neke formulacije hrvatskih šovinista.
Rasipanje snage na to da onome drugom bude gore umesto da se snage usmere da sebi bude bolje je malo nerazumno i neracionalno.
E tako ti je to MLADIĆU, ipak sam ja stariji 17 godina od tebe.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:58 06.05.2013

Re: ...

.Inače, te pokrajine nisu hteli da prave upravo vodeći Srbi iz tih krajeva.Btw. mogli su imati pokrajinu 1991.godine kada je Jovan Rašković skoro sve dogovorio sa Tuđmanom ali nisu hteli već su oterali Raškovića. Mogli su i po Z 4 imati, nisu hteli.


pa su zato zaslužili to što im se desilo, jel?

sramota, milane.
ako je iko 91 imao moralnog prava i osnova da bira u kojoj će i kakvoj državi živeti onda je to bio upravo taj narod iz (obe) krajine.

edit:
naravno, ovim nisam hteo da kažem da i ostali nisu imali pravo da se izjasne šta žele i kako žele
omega68 omega68 22:01 06.05.2013

Re: ...

čimbenika

E tako ti je to MLADIĆU, ipak sam ja stariji 17 godina od tebe.

Čiča, ne zaboravi Kozaru.
molim te... još uvek te molim...
deset_slukom deset_slukom 22:11 06.05.2013

Re: ...

omega68
osvedočeni NE SRBIN


Osvedočeni? Treba samo "NE SRBIN" zameniti sa "srbomrzac", jer si, zapravo, mislio na to. To je floskula koju si hiljadu puta čuo/čitao u režimskim novinama, pa se urezalo. Uzgred, piše se "nesrbin".

omega68
Sa takvima ću da se gledam preko nišana taman kao tvoji sa Kozare sa onima koji su ih terali u zbegove da ih ne pobiju, pokrste ili rasele


Nisam ti ja kriv, nisu ti krive ni pokrajine. Umesto da su gledali u nišan, Srbi su trebali da gledaju da rade nešto pametno i korisno za sebe i druge. To je sve. Suviše si opterećen, batali politiku.
rade.radumilo rade.radumilo 22:15 06.05.2013

Re: ...

Samo pitanje da li neko ovo ili ono zove demokratijom budi sumnju da taj koji pita zna šta je to demokratsko uređenje.


Da li znaš ime i prezime poslanika koji te predstavlja u:
1. Skupštini opštine?
2. Skupštini grada (ako živiš u BG, NI ili NS)?
3. Skupštini Republike Srbije?

Da li si na izborima glasao za određenog predstavnika svog okruga/izborne jedinice/šta god ili si tresnuo glas nekoj tamo partiji, a oni stavili Miku "Metka" ili Žiku "Muštiklu" na to mesto. Ako već trtljaš o demokratiji, onda se malo informiši o tome kako to izgleda u pravim demokratskim zemljama.

freehand
Država je gradila stanove za firme koje su ih delile zaposlenima

Da, tako je bilo, sigurno.


Ne lupetaj života ti. Da nije ovolika naselja po gradovima njegovo visočasntvo Kralj Aleksandar ili Kralj Petar II Retardirani gradio?


Otkud državi pare da deli stanove?
Jel to bila neka čudotvorna država koja je nekom alhemijom pravila pare kojima je gradila stanove, a potom ih velikodušno delila?
Ili je baš u tome problem što je država, znači komunistička partija, na sve bila stavila svoju šapu.
Da li ti je to ideal danas?


Uporno menjaš teze. Uopšte nije poenta da li je to bilo OK ili nije, poneta je da sada nemaš ni to ni ono što imaš u normalnom svetu. Evo ti primer iz normalnog sveta:
- Australija subvencioniše bračne parove u rešavanju stambenog pitanja na sledeći način:
Država ti da učešće i subvencioniše ti deo anuiteta za kredit, u ukupnoj vrednosti od 40% nekretnine. Bračni par je vlasnik 60% nekretnine i samim tim ima upravljačka prava, a samo u slučaju da izdavanja ili prodaje nekretninu 40% prihoda ide državi. Naravno otvorena je i opcija otkupa državnog dela nekretnine. Dakle država je sa jedne strane subvencionisala građane, a sa druge strane investirala novac u nekretnine.
Ovi naši su toliko retardirani da su umesto toga jednostavno napravili sistem koji isključivo poklanja pare iz budžeta za subvenciju kupovine stana, umesto da insvestiraju na ovakav način novac i na taj način da se deo tog novca slije nazad u fond.

Možeš svoju kritiku i da institucionalizuješ. Možeš da napraviš stranku i učestvuješ na izborima, možeš da formiraš NVO i da iz budžeta tražiš pare sa svoju aktivnost koja može biti i suprotna vladinoj politici.
Da li su komunisti finansirali svoje oponente?


Aj probaj da nešto takvo uradiš, pa mi se javi pošto te odvedu na Banjicu da ti objasne kako stoje zapravo stvari u ovoj državi. Počećeš sa nekom NVO koja će se zalagati za jedno, a onda ćeš već pevati neku drugu pesmu, kako ti bude dodeljana uloga.

Ko vi?
Ako po sebi, svojoj porodici, svojim prijateljima, procenjuješ jedno vreme procenjuj i drugo.
Dakle, da li si ti taj koji kupuje pampers za zadnje pare?
Ako nisi onda proceni ovo vreme po svom statusu kad već po njemu procenjuješ ono.

Kako procenjuješ ovo vreme po svom standardu?


Vidi ovako, moj pokojni deda je iz kuće koja je jedina u krugu od nekoliko desetina kilometara imala traktor pre drugog svetskog rata. Pošto je naša porodica pre rata ljude pošteno plaćala i zato što za je za vreme rata pomagala partizane, niko nije digao glas protiv njih 1945-e i nisu nam oduzeli nešto zemlje. Deda je umro kao zakleti pristalica Titovog režima, a svima koji su iz sela počev od devedesetih drvili protiv Tita je govorio:
"Hoćete opet da radite ceo dan za nadnicu na našim njivama, kao vaši očevi?"
Eno ih sad, rade na našim njivama za nadnicu, jer su ono malo njiva što su dobili 1945-e rasprodali kako bi pomogli rodbinu po gradovima koja je ostala bez posla.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:19 06.05.2013

Re: ...

Umesto da su gledali u nišan, Srbi su trebali da gledaju da rade nešto pametno i korisno za sebe i druge.


A šta to pametnije i korisnije može da se radi dok tebe neko gleda preko nišana nego da i ti njega gledaš isto tako?

Zar misliš stvarno da iko ozbiljan , a da ne govorim o ljudima malo žešćeg nacionalnog filinga, smatra da je Kustirica Srbin,


Zar ti misliš da iko ozbiljan uopšte sumnja u to?
Šta nekoga čini Srbinom osim izjave toga da jeste ili nije Srbin?
Kusturica za sebe kaže da jeste, treba li još nešto, neki sertifikat, pristupnica, članska karta?




freehand freehand 22:27 06.05.2013

Re: ...

Ne lupetaj života ti. Da nije ovolika naselja po gradovima njegovo visočasntvo Kralj Aleksandar ili Kralj Petar II Retardirani gradio?

Izvini. Ja sam mislio da su stanove gradile građevinske firme. Ali ako ti kažeš da je država - onda ok.
A super ti je taj tvoj durbin pun šarenih staklića. Dok i ti ne skapiraš da je to što kroz njega gledaš samo sličica koju si tamo sam zalepio, pa zaboravio.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:32 06.05.2013

Re: ...

pa su zato zaslužili to što im se desilo, jel

ne lupetaj, da ne kažem nešto drugo. Ko je rekao da su zaslužili?
Što ne čitaš napisano. Ponavljam , mogli su imati pokrajinu sa Jovanom Raškovićem ali Martić i Babić po nalogu nalogodavaca i šupljoglavaca iz Beograda nisu hteli pa su oterali Raškovića. E oni su krivi za ono što se narodu posle desilo, a ako si pošten seti se kako su vlasti u Beogradu gledali na egzodus Srba iz Krajine, u kojoj minuti nacionalnog dnevnika je ta vest objavljena.
Kad već tamburaš onda kaži ko je naredio da Srbi it Bosanske Krajine napuste svoja ognjišta, tj. ko je naredio da se vojska RS povuče iz Grahova, Drvara, Petrovca, Krupe pa sve do Banja Luke. Sramota da tako pišeš i još meni kažeš sramota, ružno i neljudski.
naravno, ovim nisam hteo da kažem da i ostali nisu imali pravo da se izjasne šta žele i kako žele

ne verujem da nisi mislio, a u tome i jeste problem što narod nigde niko nije pitao već su u njeghovo ime govorili neodgovorni ljudi, jer je bilo došlo vreme kada su pametni ućutkani, budale progovorile a fukare se bogatile dok je narod ginuo i bežao sa ognjišta.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:38 06.05.2013

Re: ...

Vidi ovako, moj pokojni deda je iz kuće koja je jedina u krugu od nekoliko desetina kilometara imala traktor pre drugog svetskog rata. Pošto je naša porodica pre rata ljude pošteno plaćala i zato što za je za vreme rata pomagala partizane, niko nije digao glas protiv njih 1945-e i nisu nam oduzeli nešto zemlje. Deda je umro kao zakleti pristalica Titovog režima, a svima koji su iz sela počev od devedesetih drvili protiv Tita je govorio:
"Hoćete opet da radite ceo dan za nadnicu na našim njivama, kao vaši očevi?"
Eno ih sad, rade na našim njivama za nadnicu, jer su ono malo njiva što su dobili 1945-e rasprodali kako bi pomogli rodbinu po gradovima koja je ostala bez posla.


Moj pokojni pradeda (po babi, očevoj majci) je isto od te fele. Ni dan danas niko u užoj i široj familiji nema niti jednu lepu reč za njega, niti je imao. Počev od kčeri i sinova, mada su već i oni svi pokojni. Čak ni sin kojem je sve ostavio.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:38 06.05.2013

Re: ...

Kusturica za sebe kaže da jeste, treba li još nešto, neki sertifikat, pristupnica, članska karta?

pa ja to i rekoh, nego vi veliki čistunci koji gledate veru, ime, delite na bolje i lošije Srbe, a nije valjda da nisu čuo one kada se zajebavaju sa Emire Srbine. I da ti ponovim, ja poštujem ono što on kaže za sebe, samo ne verujem da bi ga tako gotivili da se nije približio jednoj opciji, da se nije krstio ili, NE DAJ BOŽE, da je negde izjavio kako je Jugoslavija bila dobro rešenje a Tito ne tako loš kao što ti pričaš ili da je hvalio na sva usta partizane što mu je otac i bio. Pa ne bi ga hteli ni krstiti.
deset_slukom deset_slukom 22:38 06.05.2013

Re: ...

hoochie coochie man

A šta to pametnije i korisnije može da se radi dok tebe neko gleda preko nišana nego da i ti njega gledaš isto tako?

Neko nas je gledao preko nišana? Mora da sam nešto propustio.

Ti, naravno, nikad nećeš prihvatiti da je SM započeo celu fertutmu, pa se odmah odjavljujem iz dalje rasprave
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:40 06.05.2013

Re: ...

Moj pokojni pradeda (po babi, očevoj majci) je isto od te fele. Ni dan danas niko u užoj i široj familiji nema niti jednu lepu reč za njega, niti je imao. Počev od kčeri i sinova, mada su već i oni svi pokojni. Čak ni sin kojem je sve ostavio.

i na čijoj si ti strani
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:43 06.05.2013

Re: ...

Da li si na izborima glasao za određenog predstavnika svog okruga/izborne jedinice/šta god ili si tresnuo glas nekoj tamo partiji,


Uh bre, pa ti stvarno kuburiš sa osnovama demokratije.
I većinski izborni sistem (glasanje za određenog kandidata) i proporcionalni (za listu, dakle stranku,koaliciju...) su podjednako prihvatljivi i podjednako demokratski izborni sistemi.
Australija subvencioniše bračne parove u rešavanju stambenog pitanja na sledeći način:

Subvencije bilo čega su u direktnoj vezi sa stanjem budžeta tj da stanjem kase.
Ako nema para onda su i najplemenitije subvencuije greška.
I ova država greši što subvencioniše bilo šta.
A što Srbija nema para je već druga tema, a jedan od osnovnih razloga za to stanje je što je ceo vek spiskala na Jugoslaviju, umesto da gleda samu sebe.
Aj probaj da nešto takvo uradiš, pa mi se javi pošto te odvedu na Banjicu da ti objasne kako stoje zapravo stvari u ovoj državi.

Znaš li ti uopšte koliko postoji stranaka i NVO u Srbiji?
O čemu li ti pričaš?

Vidi ovako,


Vidim, i to znači da ti u ovoj državi lepo živiš.
A sad mi kaži, što ovu državu procenjuješ kao lošu a onu kao dobru, kada ti si i u jednoj i u drugoj lepo živeo, a i u jednoj i u drugoj je bilo onih koji su loše živeli?
Što one koji su loše živeli pod komunistima (one za koje je bofluk iz Trsta bio ekstra garderoba jer u svojoj državi ni takvu nisu mogli da kupe, i koji nisu kupoveli fensi cipele), što njihovu muku nipodaštavaš, a muka onoga koji sada kupuje pampers za zadnje pare te kao pogađa?

Da li si se to oplemenio u demokratiji pa saučestvuješ sa patnjom drugih, dok si pod komunistima bio osion i neosteljiv na tuđe patnje?
Nije to ništa novo, česta je to bila pojava kod komunista.
To je priča o proseku, o kupusu i mesu koji u proseku daju sarmu.
Ili pesme Titi i Jovanki i semenu partizanki.
Radi se o sorti pšenice sa tim imenom iz pedesetih godina
Pevalo se ovako (naravno tajno, kad vi niste mogli da čujete)
Druže Tito i Jovanka
vaše seme Partitanka
vama žito nama slama
najebasmo više s vama
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 06.05.2013

Re: ...

nego vi veliki čistunci koji gledate veru


Ja gledam veru?
Ja koji se smatram ateistom i koga uopšte ne zanma šta je patrrijarh rekao gledam veru, a ti koji u svakom trećem komentaru pominješ i citiraš partijarha ne gledaš veru?

a nije valjda da nisu čuo one kada se zajebavaju sa Emire Srbine.



A ti takve smatraš ozbilnim?
Ok,nisam znao da ti je takav kriterijum.
da je negde izjavio kako je Jugoslavija bila dobro rešenje a Tito ne tako loš kao što ti pričaš ili da je hvalio na sva usta partizane

Rekao bih da lupeta,ali to nikave veze sa njegovom nacionalnim pripadnošću nema.
Ne bi bio jedni Srbin kome sam rekao da lupeta.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:51 06.05.2013

Re: ...

Izvini. Ja sam mislio da su stanove gradile građevinske firme. Ali ako ti kažeš da je država - onda ok.
A super ti je taj tvoj durbin pun šarenih staklića. Dok i ti ne skapiraš da je to što kroz njega gledaš samo sličica koju si tamo sam zalepio, pa zaboravio.

ne, nego štamparije, pa naravno građevinske firme. Ali, nemoj da se praviš ono što nisi, znaš da su radnici izdvajali doprinos za stambenu gradnju i tako su preduzeća kupovali stanove za svoje radnike pa su stanove dobijali radnici FOB-a, IMT, Lole, IMR,pa zašposleni u administraciji, prosveti.
Dakle, država je regulisala tako da se obezbeđuju stanovi za radnike, pa je onda bilo i socijalnih stanova itd, i to je socijalna i solidarna dimenzija države i društva. A šta danas imaš, ko može i pod kojim uslovima da kupi stan, osim onih koji su opljačkali i treba da su u zatvoru. Mladi bračni par ako oboje imaju sreće da rade, pa još ako zarađuju pristojno ima da se dobro zamisle da li mogu da otplačuju zelenaške kamate bankama koje kao daju kredite za stan, a posebno je pitanje sigurnosti radnog mesta.Pa izvini, nemaju deca ništa od veličanja slavne prošlosti i izgradnje ogromnih crkava i hramova po svakoj mesnoj zajednici, a patrijarh još kaže da će se SPC ponašati filantropski kada joj država vrati imovinu. Ma koju imovinu, pa nije valjda da plačaju kiriju državi za zfgrade crkvi, a još hoće penzije a da ne plkaćaju PDV.
Da nije ovolika naselja po gradovima njegovo visočasntvo Kralj Aleksandar ili Kralj Petar II Retardirani gradio?


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:57 06.05.2013

Re: ...

Milan Karagaća

Sramota da tako pišeš i još meni kažeš sramota, ružno i neljudski.


Kako pišem?

ne verujem da nisi mislio,


Nego šta sam mislio? Da niko drugi nije imao prava da kaže šta želi?

Kad već tamburaš onda kaži ko je naredio da Srbi it Bosanske Krajine napuste svoja ognjišta, tj. ko je naredio da se vojska RS povuče iz Grahova, Drvara, Petrovca, Krupe pa sve do Banja Luke.


Ne znam da sviram tamburicu, ja eto onako anahrono guslam, jelte...
A inače po ovom pitanju se ne sporimo. Ti misliš da ja mnogo volim tu ekipu koja je to naredila? Možemo se zapitati i zašto je Drinski korpus doveden da brani liniju na Oštrelju a ne ljudi koji su odatle i tako dalje.
Možemo i o tome kako su prosli ljudi koji su štitili petrovačke Muslimane.
Možemo i o fukari koja se bogatila dok je pošten svet krvario na frontu.
Ti stvarno misliš da je nešto mnogo volim Karadžića i ekipu? Daleko im lepa kuća.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:06 06.05.2013

Re: ...

Čiča, ne zaboravi Kozaru.
molim te... još uvek te molim...

E znaš šta, pun mi je kufer onih koji odavde kad im treba liju krokodilske suze nad Kozarom i Jasenovcem, a onda opet kad im treba te iste prekodrinske Srbe nazivaju pogrdnim imenima.
Ako je iz familije moje majke od najuže familije od njih 11 ostalo samo dvoje, a iz šire familije samo u toku avgusta 1941.godine poklano, pobijeno i zapaljeno preko 70-toro, iz očeve manje jer su na vreme pobegli, onda najradije teram u tri lepe svakoga onoga ko meni nešto spočitava ili me podseća na tu temu.Sada kao ti više voliš i patiš za mojim dedama i bakama i ostalom rodbinom , nego ja. Paz da nije.
A oni koji su se sa distance od 700 km ili iz Australije i Amerike kao sekirali za Kozaru bili su je ponovo gurnuli u besmisleni rat i dok je narod ginuo oni su ispijali viski. Zato nemoj na tu temu.Nišani se ti s kim hoćeš a ja i moji dobro znamo šta su nišani.
omega68 omega68 14:53 07.05.2013

Re: ...

pun mi je kufer onih koji odavde kad im treba liju krokodilske suze nad Kozarom i Jasenovcem, a onda opet kad im treba te iste prekodrinske Srbe nazivaju pogrdnim imenima.

Ja ih ne nazivam
I moji su stradali isto tako.Bili su malo severo zapadnije.
Nemaš samo ti tapiju na stradanje familije.
omega68 omega68 14:59 07.05.2013

Re: ...

Treba samo "NE SRBIN" zameniti sa "srbomrzac", jer si, zapravo, mislio na to

Ne, ti si svojim stavovima pokazao da to jesi
freehand freehand 15:43 07.05.2013

Re: ...

omega68
Treba samo "NE SRBIN" zameniti sa "srbomrzac", jer si, zapravo, mislio na to

Ne, ti si svojim stavovima pokazao da to jesi

Aman, jebote...


Ali ako iz ove diskusije ima koristi to je da je konačno napukla - inače potpuno kompaktna i bez konaca koji vire - Omegina teorija o Svesrpstvu!
Dakle, ok, svi su Srbi samo je deset slukom NE SRBIN. A ako se nastavi ovo gnjeckanje - i ja ću tražiti da me primi tamo kod njega, s onu stranu Deretića.
omega68 omega68 16:02 07.05.2013

Re: ...

A ako se nastavi ovo gnjeckanje

Gledaj ko nam kaže
Pa ti si, čoveče, najveći triper na blogu
deset_slukom deset_slukom 16:19 07.05.2013

Re: ...

freehand

Ali ako iz ove diskusije ima koristi to je da je konačno napukla - inače potpuno kompaktna i bez konaca koji vire - Omegina teorija o Svesrpstvu!
Dakle, ok, svi su Srbi samo je deset slukom NE SRBIN. A ako se nastavi ovo gnjeckanje - i ja ću tražiti da me primi tamo kod njega, s onu stranu Deretića.

Nisam ja običan NE SRBIN već osvedočeni, imaj to na umu! Izgleda da sam se slučajno uklopio u tu teoriju, jer mi nije poznato kako glasi. Samonazvao sam se nesrbinom jer nisam znao kako bih drugačije - "Jugosloven" mi, sada već, zvuči previše soc-realistički, a ništa pametnije mi nije palo na pamet.
Trebalo je da znam da je NE SRBIN sinonim za srbomrsca. Što se mene tiče, dosta je bilo gnjeckanja, raščistili smo šta sam ustvari.
freehand freehand 16:20 07.05.2013

Re: ...

omega68
A ako se nastavi ovo gnjeckanje

Gledaj ko nam kaže
Pa ti si, čoveče, najveći triper na blogu

..........

Divan dečko,


gorran2 gorran2 03:52 05.05.2013

U stvari,

dovoljno je pročitati komentare na ovom blogu,
pa shvatiti šta se desilo sa Jugoslavijom.
I zašto.
dragan7557 dragan7557 15:14 05.05.2013

Re: U stvari,

gorran2
dovoljno je pročitati komentare na ovom blogu,
pa shvatiti šta se desilo sa Jugoslavijom.
I zašto.

'E si video, bre!?

cerski
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:30 06.05.2013

Re: U stvari,

gorran2
dovoljno je pročitati komentare na ovom blogu,
pa shvatiti šta se desilo sa Jugoslavijom.
I zašto.


Večeras se vratih iz "partizanske prestonice" u jednom periodu. E sad, vidiš ovo groblje:



Zagledajuči nadgrobne spomenike može se uočiti da je neka čudna i naročito opaka epidemija vladala tim krajevima u periodu 1941-1943.
Ono što je najzanimljivije je da nije birala uzrast koji kosi, pa tako možeš da vidiš celu porodicu iznenada preminulu 1942. godine, a međ svim datumima rođenja na toj ploči i jedan 1941. godine.
Sve više sam mišljenja da je nakon te čudnovate, a opet naopake epidemije svaka Jugoslavija mogla biti samo iluzija.



EDIT:

No što reče pesnik "Ko ne pamti iznova proživljava", pa tako sad imamo ovo:


rodna kuća mog tasta


rodna kuća moje tašte

P.S.
Sedimo juče, onako uz janjetinu (jebote, jednu od boljih koje sam jeo u zadnjih 10 godina, a ja se dosta muvam po "pasivnim brdsko-planinskim krajevima"), uglavnom mator svet pri kraju života, uglavnom su se oni vratili, i poneki mlađi, i tako pričamo. I u jednom trenutku muk, i ja ga prekinem sa:
"E moji Krajišnici..."
A jedan me pogleda u oči, gorko se nasmeje i kaže:
"Ovce. Ispali smo ovce..."
Tu se svi onako gorko nasmejemo i nazdravimo. A i šljiva dobra, mada ne kao janjetina, ja više volim kako je prave ovi moji od Kosjerića.

omega68 omega68 08:18 05.05.2013

Христос Воскресе

Домађине и остали
freehand freehand 09:46 05.05.2013

Re: Христос Воскресе

omega68
Домађине и остали

Vaistinu, Omegito.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:22 05.05.2013

Re: Христос Воскресе

Ваистину Воскресе.
Срећан Ускрс и сутрашњи Ђурђевдан .
dragan7557 dragan7557 15:15 05.05.2013

Re: Христос Воскресе

freehand
omega68
Домађине и остали

Vaistinu, Omegito.



cerski
maksa83 maksa83 12:40 05.05.2013

Zahvalnost

Špekulacije na stranu, moglo je 'vako, moglo je 'nako, ko je koga više ubijao i ko je pri tome bio više u pravu... ali, ali, a-li.

Da ne bi Druga Tite bili bismo uskraćeni za najbolji srpski film ikad snimljen.

Koji je to film?

Vreme - sad!


P.S. Hint. Ko je umro pred sam kraj života, u cvetu starosti, i ostavio sve samom sebi pošto deci - koja su njegovo nasledstvo rasturila u pandemonijumu dima, vatre i eksplizija - nije verovao?
freehand freehand 13:25 05.05.2013

Re: Zahvalnost

maksa83
Špekulacije na stranu, moglo je 'vako, moglo je 'nako, ko je koga više ubijao i ko je pri tome bio više u pravu... ali, ali, a-li.

Da ne bi Druga Tite bili bismo uskraćeni za najbolji srpski film ikad snimljen.

Koji je to film?

Vreme - sad!


P.S. Hint. Ko je umro pred sam kraj života, u cvetu starosti, i ostavio sve samom sebi pošto deci - koja su njegovo nasledstvo rasturila u pandemonijumu dima, vatre i eksplizija - nije verovao?

To ono kad je Karterova keva rekla da je dobar Pantelija?
maksa83 maksa83 13:30 05.05.2013

Re: Zahvalnost

To ono kad je Karterova keva rekla da je dobar Pantelija?

Ne, nego ono kada, pošto su roknuli Bilija Pitona, odlepljene Topaloviće na kraju juri policija.

Taj film je vrlo jasna metafora na nekoliko nivoa, ako je DK nešto i omašio to je zato što je snimljen 1982., samo dve godine posle Titove smrti. Ali je svejedno bio ne baš sasvim pogrešno Predskazanje.
freehand freehand 13:38 05.05.2013

Re: Zahvalnost

Ne, nego ono kada, pošto su roknuli Bilija Pitona, odlepljene Topaloviće na kraju juri policija.

Snimanje te scene sam, sa prozora gimnazije, gledao uživo.
I mislim da je film snimljen '81, a prikazan u jesen '82.
Prvi put sam ga gledao 05.10.1982. datum pamtim jer sam 6. otišao u jenea.
maksa83 maksa83 13:48 05.05.2013

Re: Zahvalnost

I mislim da je film snimljen '81, a prikazan u jesen '82.

IMDB kaže 1982., no i ako je 1981. - tim pre - trebalo je imati mašte (DK) i petlju (SŠ) pa snimiti onako nešto. Taj film je sadržao krem svega - scenaristu, režisera, glumačku ekipu koja se nikad pre ni posle nije sastavila na jednom mestu, a sam scenario je uticao na diskurs potonje generacije više nego ijedan film/knjiga pre i posle.
freehand freehand 13:57 05.05.2013

Re: Zahvalnost

Taj film je sadržao krem svega - scenaristu, režisera, glumačku ekipu koja se nikad pre ni posle nije sastavila na jednom mestu, a sam scenario je uticao na diskurs potonje generacije više nego ijedan film/knjiga pre i posle.

skoro sve se slažemo, sem oko onog nikad. "Ko to tamo peva" je na pijezekavodice, najmanje. Glumačka ekipa u "Balkan ekspresu" nije slabija, štaviše - jedna Olivera Marković se na mojoj skali pika kao najmanje tri jaka glumca. A ni talenat Tanje Bošković nije zanemariv, nikako.
Što se godine tiče ne bih smeo da se kladim, ali rekoh - gledao sam snimanje, pošto je dobar deo filma sniman u tom starom delu Pančeva, oko Gimnazije. Pa pošto sam ja u tu školu išao '81-'82, a film premijerno prikazan u ranu jesen '82, računam da nisu imali baš vremena da ga za par letnjih meseci spreme i premontiraju. Ako se varam - jebiga, nisam hteo da se pravim pametan, samo naglas razmišljao.
Bonus - i najpoznaitje scene u "Balkan ekspresu" su snimljene na Valtmanovom kupatilu na Tamišu.
maksa83 maksa83 14:06 05.05.2013

Re: Zahvalnost

"Ko to tamo peva" je na pijezekavodice, najmanje.

Da, pao mi je na pamet, s tim da mislim da nije kadrovski tako grandiozan kao Maratonci, ali jeste sa druge strane popunjen Berčekom, Draganom Nikolićem, itd.

Inače, Bogdan Diklić navodno i dan danas proklinje Maratonce pošto ostatak života nije mogao da se pojavi negde a da se nekome ne otme "Đenka!".
freehand freehand 14:14 05.05.2013

Re: Zahvalnost

maksa83
"Ko to tamo peva" je na pijezekavodice, najmanje.

Da, pao mi je na pamet, s tim da mislim da nije kadrovski tako grandiozan kao Maratonci, ali jeste sa druge strane popunjen Berčekom, Draganom Nikolićem, itd.

Inače, Bogdan Diklić navodno i dan danas proklinje Maratonce pošto ostatak života nije mogao da se pojavi negde a da se nekome ne otme "Đenka!".

ER, al pazi: kad sam film prvi put gledao - meni se "Maratonci" nisu baš dopali. Nekako mi je bio pregroteskan film, sav kao Alan Ford, al nekako teskoban i mračan, nemam pojma.
I mislio si valjda na Boru Todorovića?

Votevr, sve vreme od kad si pomenuo tu dramu i druga Neumrlog - pokušavam da smislim da li je Kovačević kod pisanja imao kao Đenku na umu nekog određenog?
Đilasa?
maksa83 maksa83 14:18 05.05.2013

Re: Zahvalnost

I mislio si valjda na Boru Todorovića?

Mislio sam na Diklića, a umesto Đenka je trebalo da piše "Mirko". Bora Todorović je bio skroz kul i u miru sa svim svojim avatarima.

Votevr, sve vreme od kad si pomenuo tu dramu i druga Neumrlog - pokušavam da smislim da li je Kovačević kod pisanja imao kao Đenku na umu nekog određenog?
Đilasa?

Tjah dok sam kucao onaj komentar razmišljao sam o tome ko je u viziji DK Kristina, ko je Laki, ko je Bili... i svašta mi je padalo na pamet, ali to će umeti da kaže samo DK. Mislim da ti likovi nisu neki određeni ljudi nego personifikacije mentaliteta, pokreta, ideja u ex SFRJ i okolini. Inače, uz rizik da mi se prikači neki regionalizam ; ) sva je prilika da je svu onu zajebanciju mogao da smisli samo - Čivijaš.
blogovatelj blogovatelj 14:33 05.05.2013

Re: Zahvalnost

Ali je svejedno bio ne baš sasvim pogrešno Predskazanje.


Podnaslov drame je Desni profil Beograda, samo da podsetim.

A sad, u duhu drevne srpske tradicije, da malo kontriram.
Ja taj film stavljam na četvrto mesto na top listi Ex-Yu kinematografije.

Prva tri su...

3. Davitelj protiv davitelja.
Viđao sam mnogih omaža Hičkoku i Psihu, ali lepši i luđi od ovoga ne viđeh.

2. Ko to tamo peva
Road movie kakav Holivud ne zna da napravi, jer je lako napraviti road movie kad imaš najbolju mrežu autoputeva na svetu. Izazov je napraviti ga na Balkanu u proleće 1941.

1.
Ko to tamo peva II, samo što to nije više road movie, nego priča o dva sveta, onima koji vladaju na Zemlji i onima koji crnče pod zemljom, a sve za dobrobit ovih iznad. Sve u duhu raspodele materijalnih sredstava kojom se rukovode oni koji imaju i u grupi TNT, i u Americi i u Srbiji - Svi $ za jednog, jedan $ za sve!
Film o onima koje vidimo i na ovom blogu, koji mukotrpno prave oružje za one iznad, sve u cilju oslobođenja od fašizma.
Plus još što na kraju tog filma postoji i objašnjenje gde je otišla SFRJ...

maksa83 maksa83 14:47 05.05.2013

Re: Zahvalnost

Ja taj film stavljam na četvrto mesto na top listi Ex-Yu kinematografije.

Prva tri su...

... sve srpski filmovi!

Doduše ako se pravi spisak top 10, onda tu upadnu i Okupacija u 26 Slika, Sjećaš Li Se Doli Bel, i sl. ali i Dečko Koji Obećava koji je još naproročanskiji od svih sa onim: "Zoveš se Slobodan? A prezivaš Milošević? E moj Slobodane, veliki si ti seronja...".
blogovatelj blogovatelj 15:29 05.05.2013

Re: Zahvalnost

... sve srpski filmovi!


I u tri filma, dva režisera i dvojica scenarista. Tj dva i po scenarista, sad sam video da je i Pajkić koscenarista.
Plus glumačke ekipe da se onesvestiš.
kukusigameni kukusigameni 16:53 05.05.2013

Re: Zahvalnost

Čekajte bre. Jeste li vi gledali pozorišnu predstavu "Maratonci trče počasni krug" u Ateljeu 212?
freehand freehand 23:48 06.05.2013

Filmski intermeco



blogovatelj blogovatelj 05:45 07.05.2013

Dobro

Lepo se ispričasmo.
Nadam se Karagaća da ćeš za jedno devetnaest dana da napišeš blog o tome kako je pre 121 godinu rođen Najveći Sin, pa da se opet ovako lepo ispričamo.
maksa83 maksa83 07:18 07.05.2013

Re: Dobro

Nadam se Karagaća da ćeš za jedno devetnaest dana da napišeš blog o tome kako je pre 121 godinu rođen Najveći Sin, pa da se opet ovako lepo ispričamo.

Ne postoji repetitivnija, dosadnija, predividljivija i besmislenija diskusija od one koja tako nastane. Mozak da ti otekne.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:32 07.05.2013

Re: Dobro

blogovatelj
Lepo se ispričasmo.
Nadam se Karagaća da ćeš za jedno devetnaest dana da napišeš blog o tome kako je pre 121 godinu rođen Najveći Sin, pa da se opet ovako lepo ispričamo.

Lepo vala i ;ak mislim da je i dosta.
Ma jok bre, ne pada mi na pamet da pišem o tome kada nam ovaj Vučić i Dačić predaju Kosovo kako bi rekli Voja, Matija i bratija.
To prepuštam ovima koji tvrde da nije ni rođen da to nije on i koju ne znaju ni kako i9m se zvala prababa ali zato sa gsn.Perom Simićem znaju u koliko je sati i minuta 12.aprila 1921.godine Tito rekao kako je "Lijepo vrijeme, majku mu Božju".
Inače, ako si shvatio poenta je bila na vremenu posle njega i zašto, i nevezano za njega nismo uspeli da upristojimo državu kao svi normalni ljudi.
predatortz predatortz 09:08 07.05.2013

Pre 33 godine umro je Tito

... a neki to još nisu skontali!
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:32 07.05.2013

Re: Pre 33 godine umro je Tito

predatortz
... a neki to još nisu skontali!

a ti sada skonto da sam to napisao pre tri dana, pa gde si ti.
U pravu si, neki nisu niti mogu da skontaju, misle da mogu i dalje da se izgovaraju na njega za sve svoje proma[aje posle njega.
predatortz predatortz 09:35 07.05.2013

Re: Pre 33 godine umro je Tito


a ti sada skonto da sam to napisao pre tri dana, pa gde si ti.


Slavilo se malo, ovih dana...

misle da mogu i dalje da se izgovaraju na njega za sve svoje proma[aje posle njega.


Ovo je istina, kao što kje istina da je i njemu za sve bio kriv 'nenarodni režim i reakcija'.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:59 07.05.2013

Re: Pre 33 godine umro je Tito

Slavilo se malo, ovih dana...

nadam se da je lepo bilo.I treba.
Ovo je istina, kao što kje istina da je i njemu za sve bio krin 'nenarodni režim i reakcija'.

pa da, onima posle petog oktobra bili krivi oni pre, Koštuničinoj vladi bila kriva Đinđićeva i Živkovićeva, Cvetkovićevoj Koštuničina, ovoj sada ona predhodna i tako u nedogled.Lakše je da sve što je kao dobro , a toga je malo, pripisati sebi, a za ono što nećeš da radiš, ne znaš, ne umeš, nije ti u interesu, okrivi predhodnike.
Valjda će doći vreme da se ima hrabrosti za hrabre poteze pa i nepopularne i populizmu suprotne, hrabrosti da se prizna promašaj i lioše urađeno što je polazna pretpostavka da se ispravi, a , zašto i da ne, da se pohvali sa svim onim što je urađeno dobro za opšti interes a ne svoje stranačke kadrove.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana