Budućnost| Eksperimenti u blogovanju

A ram i dalje kao nov!

marco_de.manccini RSS / 04.05.2013. u 19:01

Тог четвртог маја се моја зграда затресла од сирене на крову, обележавајући прву годишњицу смрти нашег Друга. Скочио сам и стао мирно пред сликом на зиду. Чаше су поскакивале по сточићу у дневној соби. Нису хтеле да стоје мирно. И то не неке стране чаше, не, већ наше, обичне, домаће издајице од два деци. Био сам бесан на њих и заклињао се у себи да их нећу више брисати сувом крпом после прања, па нек им остану флеке од сушења.

zgrada-mala.jpg

Следеће године је било још горе, јер су и виљушке почеле да звецкају из кухињице без прозора, тамо где је требао да буде лифт. И то не неке стране виљушке, не, већ наше. Већ сам замишљао флеке и на незахвалним виљушкама, станари су се одрекли лифта, те буржујске направе, само да би виљушке имале свој мали, замрачен и мемљив простор, а оне тако. Проводе много времена тамо у мраку уз чаше, мора да је то, мислио сам. Следеће године су сви реметилачки фактори, укључујући и чаше и виљушке, били на време склоњени, умотани и ућуткани у новине, бар док обележавање прође достојанствено.

Те треће године је, чим је све почело, пас из суседног стана почео да завија и лаје из све снаге и није престао још петнаест минута откако је сирена завршила. Не разуме он, правдао се комшија, пас је то. Рачунао сам у себи колико новина је потребно у једној држави да би се умотао комшијски пас и сва остала пашчад која само лаје и не разуме.

Пролазиле су године и бивало је све горе, чим би сирена почела да тресе зграду, бебе би се укакиле, мања деца су почињала да кмече, већа да запушују уши, цела кухињица и сви прозори су звечали (понестало је пара за толико новина), малтер је отпадао с плафона, а једино сам ја стајао мирно пред сликом. Ја и буба-швабе које би на први звук и потрес истрчале из пукотина.

Е, сад, око тих пукотина и буба-шваба, сваке године их је било све више. Неки станари су почели и јавно да траже да се прекине са сиренама, јер ће нам се зграда скроз распасти. Ја сам се бунио, кукавице, па наша зграда је преживела велики земљотрес, како неће преживети пар минута почасти Другу, где вам је понос, где вам је занос, где вам је вера у бољу будућност. Неки су предлагали некакво половично решење, да се сирена само мало утиша. Али сирена је била конструисана да функционише само на два нивоа, без збуњујуће разноликости и малодушних нијасни, или урла-тресе-зуби-испадају или ништа.

И урлала је још неколико година. Те, последње, године сам стајао мирно, као и увек, с песницом на слепоочници пред сликом, чаша се померала по сточићу у дневној соби (не само да их нисам више ућуткивао новинама, већ се више нисам ни трудио да их склањам од очију), муве су летеле по средини собе као да их све то не дотиче, и онда је ексер почео да клизи из зида. Све те почасне вибрације су, временом, раскруниле малтер око ексера и тежина рама (био сам одабрао најбољи могући, наравно) је почела да повлачи ексер из зида, а с њим и слику наниже. И таман кад сам преломио и био спреман да оскрнавим свечаност тренутка да бих скочио ка зиду и спасио слику, чаша, домаћи издајник од два деци, је стигла до ивице сточића. Полетеше обе и следећег тренутка је чаша била у мојој руци, а Друг на поду. Треска није било, бука сирене је и нашу последњу бурлеску умотала у неми филм.

Прошло је подоста година, сирена се више не оглашава, а онај рам се показао заиста добар. У међувремену сам још пет-шест портрета различитих људи уоквирио њиме и сваки пут се све завршава падом међу постројене буба-швабе.

А рам и даље као нов!

================ белешке ================

Сви већ знају да ми не треба много веровати, јер ја често само измишљам ствари. Ипак, ова прича је потпуно истинита, моја зграда је заиста преживела велики земљотрес и имала је сирену на крову, комшија је имао пса, а ја сам имао виљушке.



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 19:11 04.05.2013

...а ја сам имао виљушке.

а више их немаш?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:56 04.05.2013

Re: ...а ја сам имао виљушке.

Их, их, да само знаш откад се у мом кнежевству користе само златне виљушке ...
stasava stasava 19:43 04.05.2013

vođa

Ovi su žešći, kod njih je i "jedna golubica plakala za velikim vođom".

marco_de.manccini marco_de.manccini 20:47 04.05.2013

Re: vođa

Није лако кад се изгуби Драги Вођа. Или је ово снимак кад је умро Велики Вођа?

Почиње све да ми се меша, толико вођа, а ја један.
freehand freehand 10:41 05.05.2013

Re: vođa

Почиње све да ми се меша, толико вођа, а ја један.

Pa mešaj slobodno. Sad je demokratija.
nim_opet nim_opet 15:46 06.05.2013

Re: vođa

Dobar tekst o tome kako su od "Juche"-a napravili religiju: http://www.economist.com/blogs/erasmus/2013/04/venerating-kims
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:21 07.05.2013

Re: vođa

Jесте, добар и кратак. Каже

If juche and the cult of the Kims has "worked" as an ideology, that may be because it appeals to universal human needs in the way other religions do. "People are susceptible to the idea that somewhere, a single great human exists who can free them from their darkest fears; it's in our cognitive structures."


линк, линк, л...
mirelarado mirelarado 19:49 04.05.2013

Нека стоји...



Њему је бар свеједно кога уоквирује.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:04 04.05.2013

Re: Нека стоји...

Њему је бар свеједно кога уоквирује.

А и мени. Само нека неко мисли за мене.
mirelarado mirelarado 20:25 04.05.2013

Re: Нека стоји...

marco_de.manccini
Њему је бар свеједно кога уоквирује.

А и мени. Само нека неко мисли за мене.


А ко још воли да одрасте?! Но, изгледа (или се ја надам) да више нема тате који би стао у тај рам, те је дошло време да се и они који нису некако на то навикну.


tyson tyson 20:21 04.05.2013

Crna reakcija i narodni neprijatelj

Bogami, u zlatna vremena zenita Njegove vlasti, taj komša sa psom bi se natucao kamena i pored odvaljenih bubrega. Pa neka objašnjava dežurnom logorskom veterinaru kako to da baš njegov pas zavija baš u vreme obeležavanja Vođine smrti, jednom godišnje...



marco_de.manccini marco_de.manccini 20:26 04.05.2013

Re: Crna reakcija i narodni neprijatelj

Немој да си такав, мој пас је идеолошки неопредељен и неострашћен, али сваки пут кад чује сирену, полиција, ватрогасци, хитна помоћ, без разлике, завија с њом. А иначе је јако мирне природе и практично никада не лаје.

*

А иначе, те сирене су стварно померале мозак, ако би неко заборавио и остао у згради, сваког првог петка у 12:00 и сваког четвртог маја.
blogovatelj blogovatelj 20:54 04.05.2013

Re: Crna reakcija i narodni neprijatelj

сваког првог петка у 12:00


Kod mene je bila prva sreda u mesecu u 15:00.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:11 04.05.2013

Re: Crna reakcija i narodni neprijatelj

сваког првог петка у 12:00
prva sreda u mesecu u 15:00.

и после кажу није било плурализма!
blogovatelj blogovatelj 21:30 04.05.2013

Re: Crna reakcija i narodni neprijatelj

и после кажу није било плурализма!


Bilo, kako nije. Oduvek ga je bilo.
Za prvu sredu u mesecu sam nedavno pročitao da smo to pokupili od Francuza. i Parizom je zavijalo prve srede u mesecu, valjda neka fora - kao opomena na I svetski rat, ili tako nešto.

Edit
I u Severnoj Koreji ima pluralizma, po mom mišljenju i previše. Kažu da im je dozvoljeno da imaju dvadesetosam vrsta frizura. Deset za muškarce i čak osamnaest za žene.
Pa kome još treba toliki broj različitih frizura, molim vas.

vilovuk vilovuk 21:22 04.05.2013

I tako,

neko u životu bude Tito
a neko - bubašvaba.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:25 04.05.2013

Re: I tako,

Их, какав си, бре, то човек, само два избора, ено, кажу, чак и у Северној Кореји има двадесетак фризура па бирај.
mariopan mariopan 22:25 04.05.2013

..

Eh, a mi smo plakali.

Zato što smo znali da je to kraj života kakav smo poznavali i da sve što dolazi neće biti dobro za nas.

Nismo ni sanjali da će biti tako krvavo i strašno. Ništa nije moglo da nas na to pripremi, jer ništa slično nismo poznavali u našim malim naivnim životima.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:47 04.05.2013

Re: ..

Ето, сад познајемо.

Једва чекам да неко дође и оправи све. Сад, кад су сви остали издали, забрљали или се показали неспособним, све су ми наде усмерене ка Вучићу. Урамио сам и слику. Седи и покушава да, отворених уста, склопи прсте у "а ла Меркел" позицију.
mariopan mariopan 00:04 05.05.2013

Re: ..

све су ми наде усмерене ка Вучићу. Урамио сам и слику. Седи и покушава да, отворених уста, склопи прсте у "а ла Меркел" позицију.

myredneckself myredneckself 09:36 05.05.2013

Re: ..

marko
...покушава да, отворених уста склопи прсте у "а ла Меркел" позицију.

freehand freehand 11:08 05.05.2013

Re: ..

Седи и покушава да, отворених уста, склопи прсте у "а ла Меркел" позицију.

Uspeće, sigurno.
Sve u roku od tri godine dana je odličan rezultat za nekog kome je trebalo petnaest godina da skapira pad zida.
stari92 stari92 15:12 05.05.2013

Posht##%#Dragi prijate###%$#,ma :

marco_de.manccini
Ето


Једва чекам да неко дође и оправи све,recimo,npr "а ла Меркел" позицију.

Z.,

oprosticesh Mi na indiskreciji i par impresija sa sedeljke od pre x god.,ali,
verujem da je srzz problema kroz koji prolazi moj pas,posledica tvog ponashanja u SUR,u parku,grada N.
Elem,poznato ti je da zzivotinje osim instikta,intuicije,pa i prekognicije,koriste neku vrstu "telepatije" za vezu sa vishim nivoima,kako god.
K o da juche bi,dok si ti elaborirao vopi i n-ti repete besplatnog kikiriki-semenke-leblebije,ona,moja kuja,te je fixirala .. i tu je sve krenulo.
Neumerenost u jelu,pa i pitju,krunisano je time da u 6. godini,shto je ekvivalentno 42.god. ljudskog bitisanja,ne da nije "zanela",nego junferica,a plashim se mozzda i lezbacha.
Dok joj pushtam muziku,recimo onog kentaura Milana Meseldzije (tr....92))

ona "pevushi,neshto,k o

E,svashta,od vas Americhani.
D)r.
marco_de.manccini marco_de.manccini 06:35 06.05.2013

Re: Posht##%#Dragi prijate###%$#,ma :

Теби треба неко као Крамер. Да цитирам мог идола Џорџа

Amazing. I drive them to lesbianism, he brings 'em back!
reanimator reanimator 00:37 05.05.2013

...

Сви већ знају да ми не треба много веровати, јер ја често само измишљам ствари. Ипак, ова прича је потпуно истинита, моја зграда је заиста преживела велики земљотрес и имала је сирену на крову, комшија је имао пса, а ја сам имао виљушке.

Kad smo već na marginama osamdesetih, da li si znao da je pesma "Idi za svojom sudbinom" grupe Azra (koju nikada u životu nisam slušao, u smislu da sam kupio ploču, a 'ladno znam 93% pesama) Džonijev zvaničan raskid sa Jugoslavijom? Ja jok, godinama sam živeo u ubedđenju da se sveti nekoj koja ga je zapostavljala

Uskraćujem ti pravo da me i dalje zabavljaš,
odbacio sam tvoje okove, pune neuspešnog hladnog prezira,
koga si zapravo voljela,
čoveka sa nemogućom dikcijom,
ili ljubav gomile izabranih prosjaka,
što na prvi udarac beže preko granice..

PS Mancini, šer? 4 eur?
j.bre j.bre 00:59 05.05.2013

Re: ...

reanimator
da li si znao da je pesma "Idi za svojom sudbinom" grupe Azra (koju nikada u životu nisam slušao, u smislu da sam kupio ploču, a 'ladno znam 93% pesama) Džonijev zvaničan raskid sa Jugoslavijom? Ja jok, godinama sam živeo u ubedđenju da se sveti nekoj koja ga je zapostavljala


mislis, ispao si glup u drustvu? uff... amateru.

ja sam veselo skakutala po kuci i, pred roditeljima i prisutnom rodbinom i komsilukom, drala se ko mazga "fa-fa-la-si-mi-ti-fa-la-ti..." misleci da su to note solmizacije.
nikada to dzoniju nisam oprostila!
reanimator reanimator 01:05 05.05.2013

Re: ...

mislis, ispao si glup u drustvu? uff... amateru.

Malo je reći
Da stvar bude gora po mene luzera, lično sam pokrenuo temu :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:11 05.05.2013

Re: ...

Ма, даћу ја теби четири еура (зар није тарифа пет?), сад ли се долази кући, мамлазе, никад од тебе исправан скојевац или бар користан члан друштва.

А о осталом, Џони и ја, обојица са немогућим дикцијама (гле, из истог разлога!), никад не би побегли преко границе.
j.bre j.bre 01:13 05.05.2013

Re: ...

reanimator
Da stvar bude gora po mene luzera, lično sam pokrenuo temu :)


mah... ne brinem ja za tebe. sigurna sam da si se, kao i uvek, izvukao nekom posalicom :)
reanimator reanimator 01:19 05.05.2013

Re: ...

mah... ne brinem ja za tebe. sigurna sam da si se, kao i uvek, izvukao nekom posalicom :)

Znaš kako kažu...lepota će spasiti svet :)
myredneckself myredneckself 09:48 05.05.2013

Ja to za džabe radim

reanimator
PS Mancini, šer? 4 eur?



Stidi se, dušu si izgubio, sve kroz lovu&dobit....
Da znaš da neću s tobom progovoriti dok se ne vratim iz Ostina.
antioksidant antioksidant 10:33 05.05.2013

Re: ...

зар није тарифа пет?

ti baš znaš da pregovaraš
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:11 05.05.2013

Re: ...

ti baš znaš da pregovaraš

Кад сам учио од најбољих.

Отац мог друга оде на пијацу да купи таблу јаја (ишло их је по 30) за Ускрс. Пита колико коштају јаја и добије одговор 9 динара. Рачуна он у себи 30 јаја по 9 динара 360 динара, ух, много је, чекај да се ценкам мало, па пита
- Може цела табла за 300?
и добије одговор
- Може.
Тек кад се вратио кући схвати шта се догодило.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:19 06.05.2013

Re: ...

j.bre


ja sam veselo skakutala po kuci i, pred roditeljima i prisutnom rodbinom i komsilukom, drala se ko mazga "fa-fa-la-si-mi-ti-fa-la-ti..." misleci da su to note solmizacije.
nikada to dzoniju nisam oprostila!


Pa zar nisu???

j.bre j.bre 00:46 05.05.2013

secam se samo prve godisnjice


preskakala sam lastis na terasi i razmisljala o tome kako je super sto zivimo na 11. spratu, pa niko ne moze da me vidi :)

e da! prethodne godine, kada su se preko skolskog razglasa oglasili povodom titove smrti, bila sam uzasno postidjena jer, koliko sam uspela krisom da osmotrim, svi oko mene su plakali, a ja, i pored sveg truda, nikako nisam uspevala ni suzu da iscedim.
osecala sam se kao totalna glupaca... kako to da svi znaju kakav je to gubitak za nasu zemlju i skrhani su od bola, a ja tupava, prazna i providna ko flasa!
par puta je uciteljicin vlazni pogled ulovio moje suve oci i bila sam ozbiljno zabrinuta misleci da ce moje neplakanje biti zabelezeno i najteze sankcionisano.

eh, traume detinjstva...
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 01:22 05.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Сећам се да је ћале склопио грамофон и сакрио га да не слушам плоче док су он и кева на послу. То је било за време оних 7 дана жалости. После је на сваку следећу годишњицу крио грамофон на неколико дана. То је трајало док нисмо купили касетофон. Био сам мали и све ми је то било смешно...... Нисам разумео зашто људи плачу за неким кога нису лично познавали..........После кад сам видео како се одрасли људи заљубљују у новое вође и како му љубе слике ја сам одлучио да напустим земљу.
Ћале и кева нису хтели да ме прате...остали су да виде какве су нове вође.....
mariopan mariopan 08:09 05.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Vasa S Tajcic
Сећам се да је ћале склопио грамофон и сакрио га да не слушам плоче док су он и кева на послу. То је било за време оних 7 дана жалости. После је на сваку следећу годишњицу крио грамофон на неколико дана. То је трајало док нисмо купили касетофон. Био сам мали и све ми је то било смешно...... Нисам разумео зашто људи плачу за неким кога нису лично познавали..........После кад сам видео како се одрасли људи заљубљују у новое вође и како му љубе слике ја сам одлучио да напустим земљу.
Ћале и кева нису хтели да ме прате...остали су да виде какве су нове вође.....

Vaso' ja sam htela da pratim moju decu ali odvde nisu hteli da me puste!!!
tyson tyson 12:54 05.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Сећам се да је ћале склопио грамофон и сакрио га да не слушам плоче док су он и кева на послу. То је било за време оних 7 дана жалости. После је на сваку следећу годишњицу крио грамофон на неколико дана.

Ajde bre što si sitničar; šta ima veze ta atmosfera straha od potkazivanja i represije zbog eventualnog tumačenja da se ima drugačije mišljenje.

Kad se jednom godišnje išlo na more i vozila se zastava 101 i imao se siguran doživotni posao radio-ne radio, tamo negde od 1970. pa do 1981, do albanske pobune i dospeća kredita.

U se, na se i podase, druže. To je jedino važno. A vidi ovo sad, svako misli svojom glavom i naravno, kao posledicu imamo bogami i neidenje na more a mora zaista i da se zaradi plata, užas.


marco_de.manccini marco_de.manccini 15:05 05.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

A vidi ovo sad, svako misli svojom glavom

Ау, Тајсон, непоправљиви оптимиста!
mariopan mariopan 09:42 06.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

tyson
Сећам се да је ћале склопио грамофон и сакрио га да не слушам плоче док су он и кева на послу. То је било за време оних 7 дана жалости. После је на сваку следећу годишњицу крио грамофон на неколико дана.

Ajde bre što si sitničar; šta ima veze ta atmosfera straha od potkazivanja i represije zbog eventualnog tumačenja da se ima drugačije mišljenje.

Kad se jednom godišnje išlo na more i vozila se zastava 101 i imao se siguran doživotni posao radio-ne radio, tamo negde od 1970. pa do 1981, do albanske pobune i dospeća kredita.

U se, na se i podase, druže. To je jedino važno. A vidi ovo sad, svako misli svojom glavom i naravno, kao posledicu imamo bogami i neidenje na more a mora zaista i da se zaradi plata, užas.



Baš me zanima ko je tim ljudima, mislim na onih 20 miliona Jugoslovena, šio gaće, pravio čarape i džempere, cipele, tepihe, nameštaj, kopao ugalj, orao i sejao njive, proizvodio hranu, vozio ih do posla ili u školu, ko ih je učio u školama, lečio...ko je projektovao i gradio puteve i mostove, one zgrade u kojima i sada žive potomci nas, lenština, koji smo samo "imali doživotan posao ", a neko drugi je radio, koji smo ( o, sram nas bilo) nosili kući neke plate za koje smo verovali da smo ih pošteno zaradili..pa smo išli na more fićom jednom godišnje ali tog fiću nismo nikome ukrali, pa smo verovali da je taj skroman život bar pošten ako nije spektakularan kakav valjda treba da bude......i sve to radili 35-40 goidina......i gle (sram nas bilo) kako sada dobijamo (krademo) penzije za taj nerad, sasvim nezasluženo, i upropašćavamo vama sve šanse da uživate u ovom tako divnom vremenu kada se misli svojom glavom, kada se nema posao niti plata jer nema više gde da se radi, a nama to više i ne treba.

Mi sad imamo pametnija posla, da uživamo u ovom predivnom raju koji ste uredili bolje od nas, ali eto, ni to ne umemo, jer svi nekako očekujemo da nam neko sa neba baci te gaće, hranu, kuću, nameštaj, puteve, škole, bolnice, ...da neprekidno idemo na more mercedesom a ne samo jednom godišnje fićom...itd, itd.

Eh, da, i sada nikome ništa nikome nismo dužni pa neće da se desi takva uništavajuća katastrofa da dođe na naplatu neki dug koji su ovi što misle svojom glavom napravili za buduća pokolenja?

Blagosiga nama, onda?

freehand freehand 14:11 06.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

mariopan
tyson
Сећам се да је ћале склопио грамофон и сакрио га да не слушам плоче док су он и кева на послу. То је било за време оних 7 дана жалости. После је на сваку следећу годишњицу крио грамофон на неколико дана.

Ajde bre što si sitničar; šta ima veze ta atmosfera straha od potkazivanja i represije zbog eventualnog tumačenja da se ima drugačije mišljenje.

Kad se jednom godišnje išlo na more i vozila se zastava 101 i imao se siguran doživotni posao radio-ne radio, tamo negde od 1970. pa do 1981, do albanske pobune i dospeća kredita.

U se, na se i podase, druže. To je jedino važno. A vidi ovo sad, svako misli svojom glavom i naravno, kao posledicu imamo bogami i neidenje na more a mora zaista i da se zaradi plata, užas.



Baš me zanima ko je tim ljudima, mislim na onih 20 miliona Jugoslovena, šio gaće, pravio čarape i džempere, cipele, tepihe, nameštaj, kopao ugalj, orao i sejao njive, proizvodio hranu, vozio ih do posla ili u školu, ko ih je učio u školama, lečio...ko je projektovao i gradio puteve i mostove, one zgrade u kojima i sada žive potomci nas, lenština, koji smo samo "imali doživotan posao ", a neko drugi je radio, koji smo ( o, sram nas bilo) nosili kući neke plate za koje smo verovali da smo ih pošteno zaradili..pa smo išli na more fićom jednom godišnje ali tog fiću nismo nikome ukrali, pa smo verovali da je taj skroman život bar pošten ako nije spektakularan kakav valjda treba da bude......i sve to radili 35-40 goidina......i gle (sram nas bilo) kako sada dobijamo (krademo) penzije za taj nerad, sasvim nezasluženo, i upropašćavamo vama sve šanse da uživate u ovom tako divnom vremenu kada se misli svojom glavom, kada se nema posao niti plata jer nema više gde da se radi, a nama to više i ne treba.

Mi sad imamo pametnija posla, da uživamo u ovom predivnom raju koji ste uredili bolje od nas, ali eto, ni to ne umemo, jer svi nekako očekujemo da nam neko sa neba baci te gaće, hranu, kuću, nameštaj, puteve, škole, bolnice, ...da neprekidno idemo na more mercedesom a ne samo jednom godišnje fićom...itd, itd.

Eh, da, i sada nikome ništa nikome nismo dužni pa neće da se desi takva uništavajuća katastrofa da dođe na naplatu neki dug koji su ovi što misle svojom glavom napravili za buduća pokolenja?

Blagosiga nama, onda?


Pa mali je problem bio što je jedne gaće šilo njih troje, što je penzioni fond spičkan na Sava centar i slične poduhvate usmerene na ono što mnogi ovde zovu našom "vodećom pozicijom us svetu", što je u firmama koje su nešto radile bilo 3-5 puta više zaposlenih nego što bi bilo normalno i profitabilno, a u onima koje nisu radile ništa svi su bile višak. Što je samo u toj zemlji postojalo nešto što se zvalo "promašena investicija" za šta niko ne odgovara; što su samo u toj zemlji najveći neprijatelji bile "subjektivne slabosti i objektivne okolnosti", što je to bila jedina zemlja u kojoj je postojala i bila normalna "proizvodnja gubitaka".
Ali je, realno, lepše razmišljati o tom izgubljenoim raju, makar da nikad i nije postojao.
Staviš crvene cvidže i gle: nema inflacija, nema cinkarenja, nema nestašica, nema poltrona, nema samoupravnog lopovluka. Svi smo mladi i lepi, igramo kozaračko, idemo na radne akcije i na more u odmarališta, sve su Prvi majevi sa mnogo janjetine i 29. novembri.

Ovo je moj omiljeni film, inače, i tako je to počelo, koliko '45:



E to je tako bilo, Mariopan. Zato je puklo kao gnojni čir.
milisav68 milisav68 21:43 06.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

freehand

Ali je, realno, lepše razmišljati o tom izgubljenoim raju, makar da nikad i nije postojao.

Ili pustiš Grlom u jagode, bez Jagoda u grlu.



Pazi, kupljeno 16 Ford Mustanga na sajmu 1967.

Da mi je znati ko li ih je kupio.
mariopan mariopan 00:57 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Pa mali je problem bio što je jedne gaće šilo njih troje,

Pojma nemaš, raspitaj se malo bar o tome kolike su bile norme u tekstilnoj industriji (otprilike kao u Nemačkoj), koliko su radili upravo za izvoz, za Nemce, Francuze, Italijane..... i raspitaj se da li su dobijali otkaze ako ne ispune norme. Toliko o doživotno zagarantovanom poslu.

A ovi danas što misle svojom glavom, više i ne znaju da sašiju te gaće - danas ih kupujemo od Kineza?

Nisi ni morao da mi crtaš zašto je sve to propalo, znam to i sama, pojeli su je iznutra paraziti kao što nas sada pojedoše razni crveni, žuti i šareni...ništa se zapravo nije promenilo samo se paraziti drugačije zovu?

Pa što to ne promeniste kada znate i kada tvrdite da smo mi bili glupavi pa to nismo znali??

Da, bilo je gomila lezilebovića po partijskoj liniji koji su dobijali velike plate, uglavnom u firmama koje su bile na državnim jaslama, i koji ništa nisu radili osim što su krali Bogu dane i trošili one naše krvavo zarađene pare....ali uvek to tako bude, zar ne?

Kako me to podseti na današnje vreme i ovu gomilu lezilebovića koji se zapošljavaju po stranačkom ključu i paju kase javnih preduzeća......
Ali je, realno, lepše razmišljati o tom izgubljenoim raju, makar da nikad i nije postojao.
Staviš crvene cvidže i gle:



Ali ti nisi razumeo o čemu ja pričam (opet) iako to kažem u prvoj rečenici...govorim o radnicima koji su radili, a radio ih je najveći broj od onih 20 miliona. Zato su kulise one komunističke bajke mogle da stoje 50 godina, imao je ko da ih drži na svojim leđima, a to smo bili svi mi koji smo POŠTENO RADILI.

Da nismo radili, da nismo zaista pošteno i teško radili i stvarali i za nas i za one koji su samo krali Bogu dane i trošili naše pare ko pijani mornari, te kulise bi pale kao kuća od slame mnogo pre, ovako je sve to moglo i da traje.

I onda se nađe mladunac koji još nije sastavio 30 godina poštenog rada, da dođe i zapiša sve te ljude, da im se naruga za život koji su vodili, za fiću, jednom godišnje more preko sindikata ...pa i da ih izvređa...da kaže kako nisu zaradili one svoje bedne plate i nisu zaslužili ove još bednije penzije?

E sad, stavi ti te tvoje žute cvidže pa mi pokaži gde je ta srećna, sređena država koju ste bolje uredili vi koji mislite svojom glavom?
Daj da je i ja vidim, pokaži mi je, nemoj samo da mi držiš predavanja, valjda postoji u nekoj realnosti, ne samo u tvojim cvidžama?




blogovatelj blogovatelj 05:24 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

raspitaj se malo bar o tome kolike su bile norme u tekstilnoj industriji (otprilike kao u Nemačkoj)


A koliko ih je radilo u administraciji i jelo platu onih koji su šili gaće?
Koliko je političara bilo koji su platu primali tako što su im je oni što su šili gaće zaradili? Koliko lokalnih šefova sindikata, koliko lokalnih rukovodilaca SSRNJ i SKJ, koliko odbornika, koliko poslanika, koliko zamenika ministara i šefova kabineta? Koliko je para od zarađenih otišlo na političke škole u Kumrovcu i na sličnim lokacijama?
Nije stvar samo u tome koliko njih radi, nego i koliko je neradnika nakačeno na grbaču onih koji rade.
Mariopan, stvarno idealizuješ to vreme, iz kojeg razloga, nije mi jasno. Da li razumeš da npr Toronto ima skoro dva i po puta više stanovnika od Beograda i 30% manje odbornika. Kad 2,5 pomnožiš sa 10/7 dobiješ preko 3.5. Samo upotrebi elementarnu matematiku i shvatićeš da je SFRJ bila katastrofa, jer da nije bila katastrofa, ne bi ni propala.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:42 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Мислим да Мариопан хоће да каже да и сада има исто толико партијских замлата који скоро ништа не раде (или ништа корисно) а узимају плату, а да има још мање оних који нешто стварно раде и зарађују за све остале.

Ја немам интерес да расправљам кад је било горе или боље и да ли је Друг био бољи или гори од Злобе, ... и сва та партизани и германци премеравања.

Моја тема је била неодољива лакоћа урамљених слика.

Али изгледа да сам је, по обичају, промашио.
mariopan mariopan 08:34 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

blogovatelj

Nije stvar samo u tome koliko njih radi,

Jeste, stvar je baš u tome što je tada najveći broj ljudi vredno radio i što ih se svako malo, bar ovde na blogu, nazovu lezilebovićima, i budalama koje nisu znale da misle svojom glavom, što nije tačno.

Ostatak tvog komenatara je tačan, i ja to isto kažem samo drugim rečima, te koji su trošili i koje ti poimenice nabrajaš ja zovem jednim imenom - paraziti.
Mariopan, stvarno idealizuješ to vreme, iz kojeg razloga, nije mi jasno.

Uopšte ne idealizujem to vreme, branim ljude koji su vredno radili (i sebe sa njima) od etiketiranja i vređanja jer to nisu zaslužili.

SFRJ bila katastrofa, jer da nije bila katastrofa, ne bi ni propala.

Ok, slažem se, ali, ako se sada "misli svojom glavom" i zamisli, mora i da se radi kao što kaže Tajson, zar nisu ti što misle svojom glavom imali dovoljno vremena da se od ovoga što je ostalo napravi nešto bolje?

Primećujem da smo istrolovali temu domaćinu, i izvinjavam se zbog toga, hajde o ovome na nekoj drugoj temi ako može?
mariopan mariopan 08:36 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Мислим да Мариопан хоће да каже да и сада има исто толико партијских замлата који скоро ништа не раде (или ништа корисно) а узимају плату, а да има још мање оних који нешто стварно раде и зарађују за све остале.

Odmah si razumeo.

Izvini što sam ti skrenula raspravu na drugu temu, neću više, obećavam.
vishnja92 vishnja92 09:02 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Али изгледа да сам је, по обичају, промашио.

...sto me podsetilo: link i trol
nemas srece, Lorde moj :)
freehand freehand 09:03 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

I onda se nađe mladunac koji još nije sastavio 30 godina poštenog rada, da dođe i zapiša sve te ljude, da im se naruga za život koji su vodili, za fiću, jednom godišnje more preko sindikata ...pa i da ih izvređa...da kaže kako nisu zaradili one svoje bedne plate i nisu zaslužili ove još bednije penzije?

Mladunac ima malko više od 30 godina (na žalost) i zna vrlo dobro o čemu priča.
Ulazio u tekstilne fabrike, fabrike stakla, fabrike sijalica, hemijske fabrike... Svakojake socijalističke fabrike. Majka i otac mu radili u jednojh takvoj.
I znaš, Mariopan: ovo sad je produkt onoga pre. Ekonomski, vaspitno, istorijski, svakojako.
Ne menja se majndset tako lako. Pa evo i sad guraju novi lik u stari (Markov) ram. isti majndset ne pita koliko se sad zadužujemo i od čega, u stvari, živimo, zašto cene dnevno idu gore iako je dinar, kao, stabilan. Nego su se svi okrenuli meditaciji, obožavanju i Maksu Veberu.
I gledaju slike iz starih albuma, sve uzdišući i svakog dana sve više verujući u ono što su izmišljali za unuke.
mariopan mariopan 11:02 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Free
Majka i otac mu radili u jednojh takvoj.

RADILI?
STVARNO RADILI a ne samo glumili da rade, nisu samo išli na doživotno zagarantovan posao, pili kafe, tračovali..... (blago retardirani jer ne misle svojom glavom) - i uzimali debele plate kao što kaže Tajson?

E, o tome ti pričam.

I ono "mladunac" se odnosilo na Tajsona ne na tebe.

Ako pratiš komentare na njega sam se brecnula jer me dirnuo u živac, a i nije jedini, još takvih ima koji kao u sveto pismo veruju da u toj Jugoslaviji niko ništa nije radio, pa rekoh da im kažem iz prve ruke.
Pa evo i sad guraju novi lik u stari (Markov) ram. isti majndset ne pita koliko se sad zadužujemo i od čega, u stvari, živimo, zašto cene dnevno idu gore iako je dinar, kao, stabilan. Nego su se svi okrenuli meditaciji, obožavanju i Maksu Veberu.
I gledaju slike iz starih albuma, sve uzdišući i svakog dana sve više verujući u ono što su izmišljali za unuke.

Pozdrav generaciji.

A šta im ti kažeš, zašto vi koji vidite i znate šta nije dobro, pa znate i kako to da se popravi - ne menjate ovo što ne valja, nego čekate da vama vaša deca jednog dana kažu da ste bili lezilebovići, da danas niko ništa ne radi, da ste nas (vaša generacija) samo zaduživali i da smo pojeli sami sebe u vaša, demokratska vremena?

Zašto ste dozvolili da se peti oktobar (jer je to bila prilika za korenite promene, jedina koju vidim u skorijij istoriji) - pretvori u ovo što imamo danas?

freehand freehand 12:36 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

RADILI?
STVARNO RADILI a ne samo glumili da rade, nisu samo išli na doživotno zagarantovan posao, pili kafe, tračovali..... (blago retardirani jer ne misle svojom glavom) - i uzimali debele plate kao što kaže Tajson?

E, o tome ti pričam.

Slušaj, to što su oni radili ne znači da su nešto i zarađivali.
To takođe ne znači da time što su radili nisu, u smislu dohodovne računice, pravili veću štetu nego korist. ali džaba ta priča, svakako.

Kao da ne pričamo o istim stvarima.
Kojekude, evo jedne pesmice za tebe:


blogovatelj blogovatelj 13:39 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Primećujem da smo istrolovali temu domaćinu, i izvinjavam se zbog toga, hajde o ovome na nekoj drugoj temi ako može?


Važi, kad Karagaća napiše za osamnaest dana blog o tome kako je pre 121. godinu rođen Najveći Sin...
Čitao sad Vučkov blog što je Šnja postavila link na njega. Još mi suze idu od Wua. Nije mi prvi put da čitam taj blog, mislim da je četvrti ili peti, ali kad god pročitam ovo, plačem.


Wu

ja sam i inače mislio da je karagaća nik, a da je lik čist avatar.
kad ono avaj...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:55 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Izvini što sam ti skrenula raspravu na drugu temu, neću više, obećavam

Мени не смета, само напред.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:00 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

nemas srece, Lorde moj :)

Збуњуел.
tyson tyson 17:30 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Baš me zanima ko je tim ljudima, mislim na onih 20 miliona Jugoslovena, šio gaće, pravio čarape i džempere, cipele, tepihe, nameštaj, kopao ugalj, orao i sejao njive, proizvodio hranu, vozio ih do posla ili u školu, ko ih je učio u školama, lečio...ko je projektovao i gradio puteve i mostove, one zgrade u kojima i sada žive potomci nas, lenština, koji smo samo "imali doživotan posao ", a neko drugi je radio, koji smo ( o, sram nas bilo) nosili kući neke plate za koje smo verovali da smo ih pošteno zaradili..pa smo išli na more fićom jednom godišnje ali tog fiću nismo nikome ukrali, pa smo verovali da je taj skroman život bar pošten ako nije spektakularan kakav valjda treba da bude......i sve to radili 35-40 goidina......i gle (sram nas bilo) kako sada dobijamo (krademo) penzije za taj nerad, sasvim nezasluženo, i upropašćavamo vama sve šanse da uživate u ovom tako divnom vremenu kada se misli svojom glavom, kada se nema posao niti plata jer nema više gde da se radi, a nama to više i ne treba.

Mi sad imamo pametnija posla, da uživamo u ovom predivnom raju koji ste uredili bolje od nas, ali eto, ni to ne umemo, jer svi nekako očekujemo da nam neko sa neba baci te gaće, hranu, kuću, nameštaj, puteve, škole, bolnice, ...da neprekidno idemo na more mercedesom a ne samo jednom godišnje fićom...itd, itd.

Eh, da, i sada nikome ništa nikome nismo dužni pa neće da se desi takva uništavajuća katastrofa da dođe na naplatu neki dug koji su ovi što misle svojom glavom napravili za buduća pokolenja?

Blagosiga nama, onda?

Pa to kažem, u se, na se i podase, i vozi Miško!

Da ne ostavljam seriju odgovora na ostale komentare, evo čisto da se osvrnem I na opaske Iz nekolicine drugih komentara u ovom nizu:

Kako ste nam ostavili tako je prošla, ta Jugoslavija, u svakom mogućem smislu - od mentaliteta, načina razmišljanja, radnih navika, ekonomije, moralni normi i načela, bratstva i jedinstva, do zdravstvenog, penzionog, školskog sistema, 'najjače vojske' i 'ugleda u svetu' i svega ostalog. Sve što je usledilo posle smrti Osobe Iz Rama svtarano je i pripremano u decenijama dok je on drmao i tresao državom, i baškario se po dvorovima, letnjikovcima, lovačkim i zimskim kućama, počevši od najsitnijeg šrafčića, NKV radnika do punjenih ptica iz otetih vila na Dedinju.

Što se tiče ekonomije u koju se kuneš, to što su neke firme ostvarivale profit očigledno nije bilo dovoljno i pored zatvorenog tržišta i jako ograničenog uvoza robe široke potrošnje (čitaj: nedostatka stvarne konkurencije). Ta FNRJ/SFRJ, sa svojim eksperimentom dirigovane ekonomije i nazovi-samoupravljanja (znalo se ko upravlja i odlučuje), je u redovnim ciklusima dovođena do bankrota i teških ekonomskih kriza. Ono što ju je održalo toliko dugo u životu, bar što se tiče ekonomije, su a) otvaranje granica posle 20 godina terora zabrane putovanja u inostranstvo, što je smanjilo užasnu nezaposlenost i omoućilo priliv deviza od tzv. doznaka, i b) strani, zapadni krediti.

Mogla si ti da radiš kao pčela, ali ta ekonomija jednostavno nije bila efikasna. Zašto i kako? Između ostalog i zbog toga što je posltojala armija onih koji su primali platu ali nisu ostvarivali nikakav profit - što zbog radnih mesta projektovanih po političkoj liniji (veštačka radna mesta), što zbog neodrživosti ekonomskog sistema, što zbog Nerada i lenjosti. Izreka "radio ne radio, svira ti radio" nije nastala posle 5. oktobra.

A inače, ljude koji prodaju osnovna ljudska prava i slobode, i pristaju na krv, nasilje i strah za džak brašna (sindikalno letovanje, fiću, "besplatni" stan, "besplatno" zdravstvo i "besplatnu" školu) iskreno i duboko prezirem.

Eto.


Uzgred, domaćine, ne mašiš temu ni ti, ni komentatori. Ram je očigledno još uvek tu, stabilan i čvrst i pored par padova. Čak je i slika ista.

Muzička podloga za idolopoklonike.


freehand freehand 19:07 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Uzgred, domaćine, ne mašiš temu ni ti, ni komentatori. Ram je očigledno još uvek tu, stabilan i čvrst i pored par padova. Čak je i slika ista.

Zato što je ram u glavama, a ne na zidu.
I kako jedan ispadne tako drugog uture. Čudo je ta potreba za nekim kome će se klanjati i u koga će gledati kao u pastira svojega.
Al mi nekako umom leluja misao da su ti nesrećnici (ti u ramu) kakvi god da su - tu da sve grehe na dnevnoj bazi na sebe prime.
I da služe kao opravdanje za sva sranja i svu lenjost, i svu inertnost, i sve nevaljalštine, i za to što kačiocima noge smrde, što biju žene i što zapuštaju decu. Pa im dobrovoljno prepuste deo svog ličnog suverentiteta koji im inače qrcu ne služi, dajući im akontativno indulgenciju za svakakva sranja i nepočinstva.
Ionako će post festums sve na njihove glave.
maksa83 maksa83 20:11 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Čudo je ta potreba za nekim kome će se klanjati i u koga će gledati kao u pastira svojega.

True dat.




freehand freehand 21:36 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

maksa83
Čudo je ta potreba za nekim kome će se klanjati i u koga će gledati kao u pastira svojega.

True dat.





Jel ovo nešto i znači ili je samo kao duhovito?
maksa83 maksa83 21:45 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Jel ovo nešto i znači ili je samo kao duhovito?

Je l' ovo slovenska antiteza ili stvarno pitaš?
freehand freehand 21:47 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

maksa83
Jel ovo nešto i znači ili je samo kao duhovito?

Je l' ovo slovenska antiteza ili stvarno pitaš?

Dopusti da zaista ne domašujem i stvarno pitam.
maksa83 maksa83 21:53 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

Dopusti da zaista ne domašujem i stvarno pitam.

A, ok. Pa ništa - ilustracija za čobanski ... majndset.

(Može i "pastirski" ko voli epskiji majndset.)

Sve je tu - kapa, stoka, i čoban koji se samopronašao u scenografiji.


freehand freehand 22:03 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

maksa83
Dopusti da zaista ne domašujem i stvarno pitam.

A, ok. Pa ništa - ilustracija za čobanski ... majndset.

(Može i "pastirski" ko voli epskiji majndset.)

Sve je tu - kapa, stoka, i čoban koji se samopronašao u scenografiji.



Aha. Dobro.
Ipak sam te pogrešno shvatio.
No kad već stoje te slike tu - to je pre pogrešna scenografija diktirana od marketinškog tima. Jer posle Tita i Slobe imali smo pauzu sa tim ramovima. Ni Koštunica ni Tadić nisu od sebe pravili kumire niti su se trpali na tuđe zicove.
A onda smo prvo dobili novog Predsednika po diplomatskim predstavništvima pa evo i hora koji izvikuje novu sliku za na svaki zid.

BTW - oko filmova: zaboravih tamo na onom drugom mestu - među 10 domaćih svih vremena - "Samo jednom se ljubi" - o ba ve zno!
Glumačkaekipa nije tako žestoka, ali su i Miki Manojlović i Zijah Sokolović dovoljno veliki čarobnjaci da kvalitetom nadoknade broj!

mariopan mariopan 22:13 07.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice

tyson
A inače, ljude koji prodaju osnovna ljudska prava i slobode, i pristaju na krv, nasilje i strah za džak brašna (sindikalno letovanje, fiću, "besplatni" stan, "besplatno" zdravstvo i "besplatnu" školu) iskreno i duboko prezirem.


Nisu oni ništa prodavali jer ništa od toga (krv, nasilje,strah) nisu znali, i ti to opet dobro znaš.
A ako nisu znali onda nisu dobrovoljno ni pristajali, niti su oni bilo šta menjali za "džak brašna".

Zato ti ova tvrdnja ne stoji.

Umesto da mi učitavaš žal za tim sistemom bilo bi bolje da mi kažeš, kada ste sve to znali, a mi, priznajem, nismo znali, i kada je sve ono naše što nije valjalo - propalo jer je tako trebalo da bude (slažem se) .....zašto ste onda vi mladi i pametni,, iako ste znali, pustili ove nove lažne ikone da se usele u vile na Dedinju?
Zašto ih niste najurili nego ste ih uramili?

Zarad ljudskih prava? Opsena, iluzija, laž..

Osnovno ljudsko pravo, pravo na rad, oduzeto je milionima ljudi da bi onaj džak brašna promenio ruku i prešao u ruke tajkuna?
A za uzvrat su dobili gomilu prava i ljudskih sloboda da ih mažu na hleb od onog brašna koje nemaju?

Eto, moj žal je samo za vremenom kada je pošten čovek mogao da živi od svog rada, a to danas više ne može.
Ali, hvala za ljudska prava, lepo što se neko toga setio, nisam ni znala da mi fale sve dok mi nisu uzeli sve drugo.
zilikaka zilikaka 22:26 07.05.2013

Ja samo u prolazu

A onda smo prvo dobili novog Predsednika po diplomatskim predstavništvima pa evo i hora koji izvikuje novu sliku za na svaki zid.

Misliš ovako?


freehand freehand 22:32 07.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

zilikaka
A onda smo prvo dobili novog Predsednika po diplomatskim predstavništvima pa evo i hora koji izvikuje novu sliku za na svaki zid.

Misliš ovako?






više ovako.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:50 07.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

Ех, Бата Стојковић Чворовић, великомученик и светац заштитник нас људи са квалитетним рамовима.
freehand freehand 23:04 07.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

marco_de.manccini
Ех, Бата Стојковић Чворовић, великомученик и светац заштитник нас људи са квалитетним рамовима.




j.bre j.bre 00:40 08.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

marco_de.manccini
Ех, Бата Стојковић Чворовић, великомученик и светац заштитник нас људи са квалитетним рамовима.



dzaba kvalitetan ram, kad nam se zidovi krune.

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:49 08.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

хеј, ја сам се само измотавао, кад оно

таква слика већ постоји!
blogovatelj blogovatelj 05:19 08.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

dzaba kvalitetan ram, kad nam se zidovi krune.


Gedža.
73.
j.bre j.bre 08:55 08.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

blogovatelj
dzaba kvalitetan ram, kad nam se zidovi krune.


Gedža.
73.


gedza 73?
freehand freehand 09:02 08.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

j.bre
blogovatelj
dzaba kvalitetan ram, kad nam se zidovi krune.


Gedža.
73.


gedza 73?

gedza 73

j.bre j.bre 12:03 08.05.2013

Re: Ja samo u prolazu

aiii!

kud izabrah bas tu sliku da turim u ram... nisam znala da je to njegov avatar.
izvinjavam se kolezi :)
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 21:47 08.05.2013

Re: secam se samo prve godisnjice


BTW - oko filmova: zaboravih tamo na onom drugom mestu - među 10 domaćih svih vremena - "Samo jednom se ljubi" - o ba ve zno!
Glumačkaekipa nije tako žestoka, ali su i Miki Manojlović i Zijah Sokolović dovoljno veliki čarobnjaci da kvalitetom nadoknade broj!


I "Kako sam sistematski unisten od idiota"! jako se kratko prikazivao u bioskopima kad je bio na repertoaru - cudno jer je Sijan vec tada bio legenda. Secam se da smo mi kao srednjoskolci promasili da ga gledamo jer je igrao samo dva-tri dana, nije bio repriziran na televiziji, a imao je potencijal da postane kultni film.
manituu manituu 14:50 05.05.2013

Da li cu doziveti

...da svi mi, ili bar vecina, izadjemo vise iz ramova koje smo sami ,ili uz tudju svesrdnu pomoc, napravili oko sebe ..a da velike vodje stavimo u te iste ramove i okacimo na zid...pa makar to bio i onaj glavni, noseci u kuci..al samo neka ostanu tamo..
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:42 05.05.2013

Re: Da li cu doziveti

Ја ставио као тему блога Будућност. Рам је од доброг материјала, несаломив.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana