Putovanja| Religija| Život

Hodočašće ili Najveći Sin Naših Naroda

Jelica Greganović RSS / 06.05.2013. u 17:11

941101_463335420411775_1436149892_n.jpg»Sadašnjost je njihova, ali budućnost je moja.« (Nikola Tesla)

 

Obično u Liku ulazimo leti. Kad upeče zvezda bez milosti, makija se zguri od vrućine, ono malo trave se pretvori u suvotu koja se na dodir u prah pretvara, samo boce se srećno plave, a kamen se rastapa dok na njemu treperi jara. Jedino se u useklinama napravljenim tankim i presušivim vodama, dragama dugog prvog a, zeleni  neko ubogo drveće koje onako kegavo i trnovito prkosi svim zakonima gravitacije. I svaki put mi padne na pamet, kako je moguće da se među tim gudurama, gde je i đavo rekao laku noć, u tom kamenjaru u kom caruju zmije i vetrine, rodio najveći sin naših naroda. Kako su tumarali i spoticali se geni po tom bespuću, i uspeli da se sastave u spoj potreban da nastane genije kog vreme nije moglo da stigne, niti još uvek može. Šta uopšte rade ljudi u onim grupicama kuća, koje kao lastavičija gnezda se guraju po kamenju, pod horizontom istim tim kamenom porubljenim? Šta li su tek tu radili, kako stizali i na koju muku uzaludnu živote trošili pre sto i pedeset godina? Kakav li je tek tada tamo bio mrak, kako li su tamo posle skuvanih leta vučije zavijale zime? Kako je moguće da se tamo rodi išta tako veliko, ono što se rađa retko i umire mahom neshvaćeno, jer živi daleko ispred svega što bi moglo da ga razume? Na kojoj li lutriji sudbina izvuče tu bestragiju i odluči se da baš u njoj poseje tako neponovljiv um?

Ja u bogove baš ne verujem, sem kao u lepe priče ravne bajkama. Hodočašća mi nisu najjasnija pojava, naročito u ova današnja doba, ali mogu da ih podržim kao zdravu, fizičku aktivnost. Uopšte ne sumnjam u to da ljudima može svašta da se prividi i prikaže, naročito kad sunce počne da dinsta kamen i vrućinčina zacari, a sa sobom ni kapi vode nemaš...meni bi se i više od verskih subjekata prikazalo. Ipak, onomad kada je, pored autoputa ka Dalmaciji, pored mene sevnula do tada neviđena tabla »Nikola Tesla, Memorijalni centar«, istog trena sam dobila napad hodočasnosti. Žmu je mogao samo da klimne, i u povratku bez reči pristane na imperativnu akciju. Dakle, Smiljan, moj Betlehem. Jer, jedini bogovi u koje verujem su ljudi, oni ljudi koji su za ljudsku civilizaciju učinili više no što je i jedan nikada viđeni bog čak i samo obećao. Oni ljudi koji su ovaj svet učinili boljim mestom za život. Oni koji su dokazali da makar i necenjen um zapravo pokreće svet.

Županija Ličko-Senjska nas je dočekala naplatnom rampom i uvodom u letnju žegu. Ljubazna i vesela, više no što bi se dalo očekivati s obzirom na to u kojoj polutki kvadrata je zatvrena, službenica na pomenutoj rampi je oduševljeno otkliktala odgovor na moje pitanje: »Da, da, sve je obeleženo, dobro obeleženo, samo napred!« Samo napred je kamenje počelo da se pretvara u neočekivani zeleniš, čak je i sočnost istog počela da se pojavljuje. Oaza u kamenjaru. Drveće je postajalo sve veće, a table ka odredištu hodočašća sve manje. Ako ste veći stranci od onih koje je skorašnje crtanje granica proizvelo, nije rečeno da ćete naći Smiljan bez nekoliko zalutavanja u netražena, zaturena seoca i poljoprivredu. Na svu sreću uspelo mi je ono što mi se retko dešava, nisam se izgubila.  Moje oduševljenje je bilo na vrhuncu kada sam pred sobom ugledala zaparkiran automobilima mali seoski put i gomilu naroda kako vrvi po  njemu, ignorišući sve mobilne opasnosti. »Evo ga, tu je muzej, vidi koliko je ljudi, čekaćemo za karte...« Moj entuzijazam je razbio Žmuov prizemljeni komentar: »Kakav muzej, to je seoski vašar, konjski pijac izgleda...« Izgleda, jer tek tada sam primetila konje koji trče privezani za automobile, paralelno ili pozadi. Konje sa crvenim kićankama koje im zvone s obe strane čela, i vlasnike koji nekako ni nisu izgledali kao da znaju da igde blizu ikakav muzej postoji. Uopšte, sve do na kraj sela se vukla gungula, majke vukle decu za ruke, muškarci se spoticali između automobila, dovikivali se nagluvo, babe virile preko ograda, subota društvena da društvenija ne može biti. A onda se put osamio, okrenuo leđa kućama i izašao iz sela, zavio među podivljale livade. Neočekivano, s njegove leve strane su rasle svetiljke, prave, nove, ulične svetiljke, iako se teško ulicom mogao zvati.

Onda se, krivudajući, odnekud pojavila rečica, blatnjava, narasla od zimskih voda. Zapravo, to je onaj potok, onaj iz prekratkih školskih lekcija o Tesli, onaj na kome je pravio mlinove kada je bio mali. Od to malo vode koja i sada može peške da se pregaca, pa do Nijagare. Čudo! Preko čuda skorašnji, lep na oko most i odmah za njim se s leve strane, na kraju zaravni, u nizu bele crkvica i kuća šindrom pokrivene. U istoj liniji je drvena, mala kuća, zapravo štala. Na prvi pogled se već vidi da je sve novo. »Lepše i starije«.

Na parkingu, odmah uz put, stoji par autobusa, iz njih se osipaju deca, učiteljice jure za njima, a u portirskoj kućici, koja glumi i naplatni objekat, sedi debeljko navikao na svu dosadu ovog sveta. Kućica je svojom drugom polovinom i sanitarni čvor, odande se čuje vriska dece i prosipanje vode, zbog čega usedeli portir povremeno napravi gadljivi izraz lica, dovikne par oštrih reči i nastavi sa recitalom o ceni karata prema uzrastu interesenta, objektima koji se mogu videti, vremenskom rasporedu vođenih razgledanja...vidi se da dok priča njegov duh luta praznim prostorima iz kojih su misli odavno emigrirale. Ali, ima radno mesto. Popodne možda malo i vrt okopa, dan je duži.

Negde na sredini livade, presečene betoniranim stazama, s jedne strane oivičene rečicom, a s druge umom, baš pred mali uspon na kom stoje crkvica, kuća i lepotica od štale, stoji spomenik Nikoli Tesli. Srebrnkast, uglat, mršav, uske glave i poznatog razdeljka na sredini glave, spuštenog pogleda u ruke, u kojima drži dve polutke lopte, stoji tvorac svetla. Onaj koji je noć pretvorio u dan. Čovek čije vreme tek dolazi. Oko njega se guraju deca, dovikuju nastavnice, mobilnim telefonima se slika za uspomenu. Onim mobilnim telefonima iz bežičnog sveta čije vreme tek stiže, a koje je on video i napravio pre sto godina. Zbog koga je dva puta i bankrotirao. JP Morgan je finasirao njegov bežični projekat, pa odustao. Biće da nije bilo isplative budućnosti u toj priči. Prosvetne radnice sateruju objekte znanja u savladivu formaciju i pred sobom ih polako teraju ka velikom kamenom krugu. Na njemu piše na više jezika, »Spomen područje Nikola Tesl », jedno slovo fali. Tehnologija će tek morati da savlada taj komplikovani proces bojenja. Slikanje ponovo počinje...

Ali desno od kuće, u kojoj se uz galamu koja se polako stišava gube deca, stoji crkvica. Umiljata, bela, šindra do sivog kišama sprana. Drvena vrata zatvorena. Nigde ni slovca da li se ikada otvara, ko, gde, šta...tu već počinje korov koji vodi do bliskog oboda šume. A u korovu, desno od crkve, na blagoj uzbrdici, već načeto šumom, je groblje. Ograđeno polusrušenom ogradom koja se davi u visokoj travi, kapijica zatvorena, vidi se da niko nije bar ovog proleća mu prilazio. Crvotočni krstovi na istok okrenuti i tri kamena nadgrobna spomenika, mala, već skoro izbledelih slova.  Levo od groblja, usečena u početak brda je velika betonska ploča, sa tri stepenice oivičena. Na njima su izbledeli slomljeni lončići, u jednom od njih već odavno bezbojno plastično, grobljansko cveće. Nikakvog znaka nema na njoj, samo poneki trag voska od ko zna kada izgorele sveće.

A, iz kuće povremeno dopire, kroz prozor na krovu, prigušen žamor i siktanje Teslinog izuma, onog što rađa munje. Odmah na ulasku u kuću-muzej stoji na zidu, pod staklom, odštampan na dva jezika Teslin citat o značaju izuma, i u njemu rupa za sijalicu koja svetli. Pritrčava kustosinja, lako izbezumljena dečijom grupom koja se delom rasipa po muzeju uz kikot.

-          Morate da čekate ako hoćete vođeno razgledanje. Ako ćete sami, idite levo pa u krug. Onda gore na sprat, tamo imate internet, možete da ga koristite. Znate, Tesla je i internet izmislio. Imamo dva kompjutera i internet u muzeju...Možete da slikate, ali ne u komercijalne svrhe, ako nešto treba, ja sam tu negde... – recituje kustosinja dobro savladan tekst.

Idem sama, bez navođenja. U prvoj sobi sjakti odozdo sijalicama obasjana slika stare, prave kuće u kojoj je rođen Nikola Tesla. One koja je sredinom 1941. godine spaljena, tada kada je i do temelja srušena crkvica Sv. Petra i Pavla koja je uz nju stajala.  Zapravo...u celom Memorijalnom području Nikola Tesla nema ni jedne jedine njegove stvari. U muzeju su odštampani njegovi citati, faksimili razglednica, naslovnih strana sa njim, nepotpuna biografija... Prosto, nema ni jednog jedinog predmeta ili originalnog papirića njegovom rukom napisanog. Čak i uprkos tome, svako ko se iole divi čudu ljudskog uma, može da oseti ma koliko patetično zvučalo, strahopoštovanje do sujeverja rastegnuto. Prozori su sada veći no što su bili na onoj pravoj, njegovoj kući, pa i dalje tako mali, sumrak caruje. Kroz njih se vidi šuma, crkvica i s treće strane rastegnuta livada, presečena potokom. To je sve što je video. U tome je rastao. I bez obzira na to je mogao da vidi ono što većina nije mogla ni da sanja.

Dole kod potoka već umorna deca klipšu ka ispitivačkoj stanici, u kojoj sem jednog od Teslinih izuma i njegove slike, ničeg više nema. Ali zato sa njene druge strane je suvenirski deo, odakle dopire ponovo oživljena, potrošačka graja. Ispod neonskih, crvenih natpisa »Svetlo« na engleskom i na istom jeziku broja njegovog pronalaska koji je obasjao budućnost, stoje fudbalski dresovi. Već umorna prodavačica iza pulta skriva pogled u nadi da neću ništa da kupim. I da hoću, nemam šta. Ovakvi suveniri mogu da se nađu svuda, sa Teslom ih jedino povezuje na njima odštampan njegov lik, od šolje za kafu do kutije sa velikim šibicama. Dođe čoveku lepo žao...genije je izmislio struju, a oni prodaju šibice sa njegovim likom.

Jedino hvale vredno su svetiljke rasute po celom imanju. Više od uličnih, tanke sve do pred vrh, gde se završavaju stilizovanom glavom i dvema vitkim rukama koje drže ploču, koja noću svetli. Kao visok, viši od svih čovek koji se protegao do neba i uspeo da mu ukrade svetlo.

Stiže par novih autobusa, baldisane nastavnice utrpavaju poslednje učenike pređašnjih grupa, u autobuse, šoferi se zaturili...u autobusima urlaju klinci, srećni što je kraj i uskoro će da odu...samo da se pojave šoferi...izmoždena nastavnica gura glavu kod debeljka na portirnici. Ne, on nema pojma kud su vozači otišli, ali ne mogu daleko. Muka je to, cvili prosvetna radnica, i čela naslonjenog na staklo nezainteresovanom portiru priča o jadu nastavnog programa, krizi prosvetnog rada i o tome kako ova deca celu noć nisu spavala, nego pevala u autobusu. Možda su se sad ipak umorili...Odnekud se pojavljuju vozači, nastavnica odskače od stakla, dobacuje pozdrav portiru koji bez pokreta ćuti kao zaliven, umoren dosadom, i trči ka autobusu.

Pada mi na pamet, dok gledam nove gomile dece kako se slikaju uz Teslin spomenik, kako nas nikada nisu ekskurzijom vodili da vidimo njegovu kuću, gde se rodio, u školu išao...a trebalo je da bar dva puta godišnje idemo na takvo hodočašće. Ako je iko zaslužio, on je zaslužio.  Jedino što...nema države koja se takvim čovekom ne bi ponosila, koja od njega ne bi pravila svoj zaštitni znak, a u onoj državi za kojoj se sad naveliko kuka, njene dobrote i svesnosti radi, u toj državi nismo išli da gledamo Teslinu kuću, jer...nije je bilo. U stvari bilo je nešto, ali to nije bilo u skladu sa opštim bratstvom i detinjstvom. Naime, od 1941. godine, kada su ljudski paramecijumi zlobnog uma spalili crkvu i srušili kuću najvećeg sina naših naroda, pa sve do 1985. godine, u Smiljanu je stajalo zgarište. Skoro 45 godina je ta država tako bila zahvalna Tesli, da uz sve one megalomanske spomenike i kuće koječije, nije uspela da tu bruku popravi. Izgradi. Makar radnom akcijom. Crkvicu je sazidala SPC, uz pomoć srpskih iseljenika u SAD. Kuću, odnosno komad zemlje pod ruševinama, je uzaptila država...a onda su opet naišla vremena paramecijuma i tek pokrivena, konačno sazidana kuća umesto Tesline kuće, je ponovo gorela. 1992. je zapaljivim metkom izazvan požar u štali pored nje, tada je izgorelo i nešto kulturne i etnografske građe...suvoparno rečeno. Izgoreo je i krov konačno sazidane kuće. Tek 2006. godine je svečano, uz govore i slikanja, punu pompu, konačno otvorena kuća Teslinih. Tada je u nju stigla i – struja.

O tome naravno nema ni reči u muzeju, niti igde u ostatku spomen područja. Područja koje obuhvata i onu betonsku ploču sa tri stepenice opervaženu. U njoj i malom naherenom groblju leži 590 Srba iz Smiljana, pobijenih od strane stvorova koji su srušili kuću onoga ko je zadužio ceo svet, a nekmoli njih.

Priče i sujeverja je vredno – nigde naokolo dokle pogled seže ne raste spomenak. Samo se nakrivljeno grobljance i betonska ploča, na koju već nasrće mahovina, plave od njega. Visok skoro do kolena, plavlji od neba. Da li ga je neko posejao, jednom, nekad...ili je sam porastao, tek cveta hiljadama sićušnih, skromnih, zlatnog tačkastog oka cvetova – spomenak. Za nezaborav. Dođe čoveku tuga, jedino što se takve tuge radi ne pale sveće. Tada treba upaliti prvu sijalicu. U spomen na čoveka dostojnog da ponese titulu boga, jer on je uradio ono što mnogi bogovi nisu ni obećali. Čoveka vrednog hodočašća - Nikolu Teslu.

 

 

 

 

 

 



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 17:20 06.05.2013

1.

Jer, jedini bogovi u koje verujem su ljudi, oni ljudi koji su za ljudsku civilizaciju učinili više no što je i jedan nikada viđeni bog čak i samo obećao.


Jelica Greganović Jelica Greganović 17:21 06.05.2013

Re: 1.

Hvala, viteže
nicknaylor nicknaylor 17:25 06.05.2013

Jbga

Maraja Keri vs. Marija Kiri

Ne bih da ulazim u diskusiju ali ako ga podvedemo pod nase narode za kvalitet mog detinjstva
je bio bitniji drug Tito nego Tesla.

A sto se naizmenicne struje tice i dalje verujem da se izumi dese kad se za njih stvore uslovi i da nista nije posledica rada jednog coveka jer je svet/sistem toliko kompleksan da zahteva veliki broj ljudi da nesto sto je genijalno bude implementirano da svi imaju koristi od toga.

No da mu nije dato ni priblizno priznanje koje zasluzuje nije ali to govori o tome da je dosta stvari pitanje marketinga. Nije dovoljno biti pametan u buretu :)

Toliko o tome :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:28 06.05.2013

Re: Jbga

za kvalitet mog detinjstva
je bio bitniji drug Tito nego Tesla.

Ovde će naš razgovor početi i...stati. Tako je najbolje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:33 06.05.2013

Re: Jbga

zilikaka zilikaka 17:37 06.05.2013

Re: Jbga

A sto se naizmenicne struje tice i dalje verujem da se izumi dese kad se za njih stvore uslovi i da nista nije posledica rada jednog coveka jer je svet/sistem toliko kompleksan da zahteva veliki broj ljudi da nesto sto je genijalno bude implementirano da svi imaju koristi od toga.


A tebi kanda fizika i nije bila jača strana.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:41 06.05.2013

Re: Jbga

A sto se naizmenicne struje tice i dalje verujem da se izumi dese kad se za njih stvore uslovi i da nista nije posledica rada jednog coveka jer je svet/sistem toliko kompleksan da zahteva veliki broj ljudi da nesto sto je genijalno bude implementirano da svi imaju koristi od toga.


A tebi kanda fizika i nije bila jača strana.


Ja bih rekla da mu hramlje sociologija, fizika je samo kolateralna žrtva.
mikimedic mikimedic 19:48 06.05.2013

najveci sin nasih naroda i narodnosti

Ne bih da ulazim u diskusiju ali ako ga podvedemo pod nase narode za kvalitet mog detinjstva je bio bitniji drug Tito nego Tesla.



33 years ago marshal and president J.B. Tito died. Not only that he was the biggest son of all our nations but he also fucked Liz Taylor and Sofia Loren. I like J.B. Tito a lot.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:05 06.05.2013

Re: najveci sin nasih naroda i narodnosti

mikicumedicu,
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:57 07.05.2013

Re: Jbga

A sto se naizmenicne struje tice i dalje verujem da se izumi dese kad se za njih stvore uslovi i da nista nije posledica rada jednog coveka jer je svet/sistem toliko kompleksan da zahteva veliki broj ljudi da nesto sto je genijalno bude implementirano da svi imaju koristi od toga.


A tebi kanda fizika i nije bila jača strana.

Mada, Teri Pračet slično kaže...da čestice inspiracije lunjaju univerzumom, pa na koga nalete...neki put nemaju sreće, i inspiraciju dobije mala, zbunjena patka, cigla ili žaba. Ponekad natrči i na nekoga u određenim uslovima koji odrede rezultat:

"Oblik DNK, kako se rado prepričava, duguje svoje otkriće slučajnom pogledu na spiralne stepenice kada je naučnikov um bio upravo na prijemčivoj temperaturi. Da je koristio lift, čitava nauka o genetici mogla je da izgleda znatno drugačije."

Ili još bliže temi:

"Na primer, neobični san o olovnoj krofni koja visi na milju visokoj dizalici, koji bi u pravom umu bio katalizator za pronalazak proizvodnje elektriciteta na osnovu suzbijene gravitacije (jeftin, neiscrpan i potpuno nezagađujući oblik dobijanja energije za kojim je dotični svet tragao vekovima i usled čijeg je nedostatka vođen užasan i besmislen rat) usnula je neka mala i zbunjena patka."

("Čudotvorac" )

zilikaka zilikaka 19:26 07.05.2013

Re: Jbga

Mada, Teri Pračet slično kaže...da čestice inspiracije lunjaju univerzumom, pa na koga nalete...neki put nemaju sreće, i inspiraciju dobije mala, zbunjena patka, cigla ili žaba. Ponekad natrči i na nekoga u određenim uslovima koji odrede rezultat:


Usudiću se da spram Tesline inspiracije dam svoje viđenje stvari.

Uglavnom su velika otkrića nastajala tako što bi u prostoriji sveg saznanja naučnici prvo teškom mukom probušili rupu u zidu, s naše, spoljne strane, taman toliko veliku da jedva mogu ruku da provuku.
Onda bi kroz rupu negledačke izvlačili delić po delić slagalice i pokušavali da ih nekako uklope da tako složene daju nekakvu sličicu.
Mnogi izvučeni delovi bi čekali da ih neko drugi jednom uklopi u svoju sliku.

Tesla je kanda imao dar, neko ekskluzivno pravo, da komotno ušeta u taj prostor, odmeri pa elegantno iznese čitave celine i logično ih nadovezuje ovde napolju.

Čovek ciljano išao po ono sledeće što mu treba.

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:28 07.05.2013

Re: Jbga

zilikaka, sviđa mi se
Mislim da je Tesla prošao kroz zid, vukući za sobom prikolicu
kukusigameni kukusigameni 17:41 06.05.2013

preporuka

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:43 06.05.2013

Re: preporuka

Evo je tamošnja kopija, oba telegrama.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:45 06.05.2013

Nikola i Milutin

Drago mi je da se otimamo oko Nikole Tesle.
Meni i Milutin (ne Milošević) sjajan. Iako su različiti. Milanković je, kao, bio pravi naučnika a ovaj "samo" pronalazač. Ne slažem se sa tim.
A onaj spomenik na Aerodromu da se sruši. Sramota je da se tako nešto podigne u Teslinu čast. Pa ja predlažem da se organizuje terorističko-blogerska tajna ćelija koja će da ponudi rešenje za rušenje.

Link je dole.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Nikola_Tesla_Airport_Statue.jpg

Dizajner nevidljivih linkova neka bude kolateralna šteta.
Inače, simpatičan tekst.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:48 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Fakat je ružna. Statua.
Drago mi je da se otimamo oko Nikole Tesle.

Ono što sam tamo videla mi baš ne izgleda kao ozbiljno otimanje. Sem formalno.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:55 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Jelica Greganović
Fakat je ružna. Statua.
Drago mi je da se otimamo oko Nikole Tesle.

Ono što sam tamo videla mi baš ne izgleda kao ozbiljno otimanje. Sem formalno.

Pa ni mi ne radimo ništa ozbiljno. Prvima neprijatno što je on Srbin a drugima što mu je domovina Hrvatska. Ili beše obratno.To sa mi-vi mi nikada nije dobro išlo.
Pa se zato i otimamo formalno.

A zaista je bio genije. Rodila majka, kažu kod nas. Ili kod njih.
gedza.73 gedza.73 18:00 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Drago mi je da se otimamo oko Nikole Tesle.

Danas da. Juče bi ga Hrvati spalili u onoj seoskoj crkvi a Srbi nabili u neku zabit da radi kao poštar. Ili bi ga opet proterali.

Majstori smo da shebemo sve što vredi.

Vi'š ovog gore. K'o da ga je drug Tita napravio pa mu ulepšao detinjstvo.
Ide nam od ruke ljubljenje u dupe baraba, secikesa, ubica i neznalica.
One druge volimo, ako ništa drugo, bar da pljunemo.

Volim da gledam stare stvari pa mi na nekom sajmu zapadnu za oko poređani stari radio uređaji i makete antena. Objašnjava stranac drugim strancima kako je to sve izumeo Markoni, da je to preteča mobilne telefonije.
Idem i ja za omanjom grupicom i klimkam glavom.

-A Tesla?
-Pa, znate, oni su počeli to istovremeno, ali je Tesla bio zauzet drugim eksperimentima a Markoni je to odradio kvalitetnije i sa manje novca.
-Ako ne grešim mislim da je patent priznat Tesli?
-Grmmhrm... A ovo su replike. Ja sam ih napravio.

kukusigameni kukusigameni 18:00 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

KRALJMAJMUNA
Rodila majka, kažu kod nas. Ili kod njih.

Ako ćemo za pravo nije ni kod nas, ni kod njih. Rodila ga je u Austro-Ugarskoj.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:04 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

kukusigameni
KRALJMAJMUNA
Rodila majka, kažu kod nas. Ili kod njih.

Ako ćemo za pravo nije ni kod nas, ni kod njih. Rodila ga je u Austro-Ugarskoj.

Pa to ti i kažem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:05 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Rodila majka, kažu kod nas. Ili kod njih.

Kod svih.

Pa ni mi ne radimo ništa ozbiljno. Prvima neprijatno što je on Srbin a drugima što mu je domovina Hrvatska. Ili beše obratno.To sa mi-vi mi nikada nije dobro išlo.
Pa se zato i otimamo formalno.

I u tem čuči tuga, tol'ki čovek, a oni mu se oko gležnjeva vrte. Oni, jer u tom "mi" mene nema.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:07 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin


Ako ćemo za pravo nije ni kod nas, ni kod njih.

E, sad...niko nikad nije ni tvrdio da je u Srbiji rođen.
Mislim da je to Maček ipak najbolje rekao: "Sin naroda srpskog i domovine hrvatske."
kukusigameni kukusigameni 18:17 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Jelica Greganović

Ako ćemo za pravo nije ni kod nas, ni kod njih.

E, sad...niko nikad nije ni tvrdio da je u Srbiji rođen.
Mislim da je to Maček ipak najbolje rekao: "Sin naroda srpskog i domovine hrvatske."

Ma to sam se ja samo nadovezao na Kraljev komentar (King's Speech )

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:21 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

-Grmmhrm... A ovo su replike. Ja sam ih napravio.

Markoni usto?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:22 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin


Ma to sam se ja samo nadovezao na Kraljev komentar (King's Speech

mikimedic mikimedic 19:58 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Mislim da je to Maček ipak najbolje rekao: "Sin naroda srpskog i domovine hrvatske."


ako je taj telegram uopste autentican.

sta ti govori pominjanje 'domovine hrvatske'? od kad je taj telegram - iz aprila 1941?

u cije ime ga macek navodno salje? i kome tesla odgovara?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:07 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

ako je taj telegram uopste autentican.

sta ti govori pominjanje 'domovine hrvatske'? od kad je taj telegram - iz aprila 1941?

u cije ime ga macek navodno salje? i kome tesla odgovara?

Ti misliš da nije? Zašto?
kukusigameni kukusigameni 20:12 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

mikimedic
od kad je taj telegram - iz aprila 1941?

26. maj 1936.

11.28AM

EDIT. A pisao mu je Maček u ime hrvatskog naroda.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:19 06.05.2013

Re: Nikola i Milutin

kukusigameni
Jelica Greganović

Ako ćemo za pravo nije ni kod nas, ni kod njih.

Mislim da je to Maček ipak najbolje rekao: "Sin naroda srpskog i domovine hrvatske."

Ma to sam se ja samo nadovezao na Kraljev komentar (King's Speech )


Po;a['en sam. Ili na srpskom: počašćen sam.
aleksandra1966 aleksandra1966 21:31 08.05.2013

Re: Nikola i Milutin

Jelice, poenta tvog teksta je jasna. Bas je bezveze skretati sa teme o kojoj si pisala.
Ja sam neobjektivni obozavalac Nikole Tesle (ako mogu tako da kazem) i sigurno i zbog toga sto sam isla u osnovnu skolu ciji je on patron bio. Mi smo od prvog raZreda bili zadojeni obozavanjem njegovog lika i dela i zahvalna sam skolskom osoblju za to. Jedne godine sam dobila i nagradu za najbolji sastav na temu o Nikoli Tesli, to je bila tradicija skole.To mi je bila najdraza nagrada u zivotu. Dan skole je bio 20 maj, dan kad je posetio Beograd 1892. godine. Uvek smo pravili veliku priredbu-horovi, recitali, sve po redu, a u velikom skolskom dvoristu. Skola je imala velike postere Tesle okacene po hodnicima, a cini mi se da je tu bila i jedna bista, ali davno bese, ne secam se stoposto.Ali da li verujes da sam se tek danas zapitala zasto nikad nismo isli na ekskurziju u Smiljan?
BTW, pitaj najbolju drugaricu u koju osnovnu skolu je ona isla
jinks jinks 18:16 06.05.2013

...

U serijalu na Hist. kanalu posvecenom ljudima koji su stvorili US ekonomiju (Karnegi, Rokfeler, Ford ...) bila je emisija koja se u dobrom delu bavila i Nikolom Teslom.

Naime, svi gore pomenuti karakteristicni su po tome sto su se "ugradili" u neki od kamena temeljaca moderne ekonomije (Karnegi - celik, Rokfeler - nafta, ...).

Kako je krajem 19. veka postalo jasno da ce i elektricna energija postati jedan od osnova ekonomije, pocela je borba za zauzimanje pozicija i na tom delu trzista. Izmedju ostalih, Vestinghaus je kupio Tesline patente i ulagao u AC koncept, dok je Edison potpomognut cuvenim bankarskim mogulom J.P.Morganom ulagao u DC koncept. I, rat je bio neizbezan.

Jedini problem Vestingausu i Tesli nisu toliko bili sam Edison i DC sistem (koji je u odnosu na AC bio inferioran) vec tvrdoglavi J.P.Morgan, koji je ogromne kolicine novca trosio na to da unisti konkurenciju.

Sto ovo pisem ... i uspeo bi u tome da se N. Tesla nije odrekao svih tantijema na patente koje je prodao Vestingausu, i time ucinio mozda jedan od kljucnih koraka ka tome da AC sistem prevagne (odnosno ucinio da Vestingaus prevagne nad J.P.Morganom) i izraste u ono sto je postao danas, temelj citavog modernog sveta. A te bi tantijeme kojih se Tesla odrekao po danasnjim merilima verovatno bile ekvivalentne budzetima nekih manjih drzava.

Doduse J.P.Morgan je kasnije kupio Vestinghausove i Edisonove firme i napravio General Electric, ali to je vec neka druga prica.

Da, i kad vec pomenuste nesrecnu sudbinu Tesline kuce u minulim decenijama ... pitanje je sta bi bilo i sa samim Teslom da kojim slucajem nije postao to sto je postao, vec da je kao 85 godisnji ucitelj ili prota docekao II sv. rat u Gospicu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:29 06.05.2013

Re: ...

Da, i kad vec pomenuste nesrecnu sudbinu Tesline kuce u minulim decenijama ... pitanje je sta bi bilo i sa samim Teslom da kojim slucajem nije postao to sto je postao, vec da je kao 85 godisnji ucitelj ili prota docekao II sv. rat u Gospicu.

To je i meni padalo na pamet...ili da se odlučio da se vrati pod stare dane kući...sumnjam da bi ga poštedeli zbog njegove pameti, milosti nisu imali ni prema njegovim zidovima zvanim kuća.
satinelle satinelle 18:16 06.05.2013

Zavidim ti

sto si bila i videla. Obecala sam sebi da cu da idem i tamo (bih na vodopadima i Nijagari, New Yorker hotelu na Menhetnu, ali nikako mi se tamo Tesla ne cini Teslom...) Da nam je da se u svakih sto godina rodi 'vakav jedan, ma koje vere i nacije bio...Covek sa nadljuskim sposobnostima i vizijama, covek buducnost!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:32 06.05.2013

Re: Zavidim ti

Našla sam i jedino mesto u blizini gde je pad vode, sada ozidan...možda je to onaj na kom je mlinove pravio

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:33 06.05.2013

Re: Zavidim ti

Spomenak...

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:35 06.05.2013

Re: Zavidim ti

Svetiljke...

satinelle satinelle 21:10 06.05.2013

Re: Zavidim ti

Hvala na lepim slikama, mogu da upotpune dozivljaj nevidjenog. DNK ovog coveka nije definisana. On je gradjanin sveta. I cini mi se da je isuvise veliki da stane u nase okvire...
milivoje_bg milivoje_bg 22:59 06.05.2013

Re: Zavidim ti

satinelle
Hvala na lepim slikama, mogu da upotpune dozivljaj nevidjenog. DNK ovog coveka nije definisana. On je gradjanin sveta. I cini mi se da je isuvise veliki da stane u nase okvire...

Он је син Србина и Српкиње - дакле, Србин !
Због чега је проблем да се то констатује !?
Зашто му се одузима то (грађанин света и сличне труле дефиниције) елементарно право да буде Србин !?
satinelle satinelle 23:12 06.05.2013

Re: Zavidim ti

Он је син Србина и Српкиње - дакле, Србин !
Због чега је проблем да се то констатује !?
Зашто му се одузима то (грађанин света и сличне труле дефиниције) елементарно право да буде Србин !?


Biti Srbin, a jos i gradjanin sveta, to je velika cast. Malo je takvih, a jos manje onih koji razumeju te velicine.
satinelle satinelle 00:02 07.05.2013

Re: Zavidim ti

A ja naivna tek sad videh da si sebi bedu na vrat navukla ovim naslovom o Nasim Sinovima Nasih naroda?! S obzirom da ti je to struka, ne verujem da je slucajno
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:07 07.05.2013

Re: Zavidim ti

A ja naivna tek sad videh da si sebi bedu na vrat navukla ovim naslovom o Nasim Sinovima Nasih naroda?! S obzirom da ti je to struka, ne verujem da je slucajno

Naravno da nije slučajno, bio je jedan koji se kitio tom titulom, a ja mislim da ju je Tesla više zaslužio.
predatortz predatortz 12:34 07.05.2013

Re: Zavidim ti

Jelica Greganović
A ja naivna tek sad videh da si sebi bedu na vrat navukla ovim naslovom o Nasim Sinovima Nasih naroda?! S obzirom da ti je to struka, ne verujem da je slucajno

Naravno da nije slučajno, bio je jedan koji se kitio tom titulom, a ja mislim da ju je Tesla više zaslužio.


Sram te bilo Jelice! Zar nekakvog Teslu da porediš sa...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:01 07.05.2013

Re: Zavidim ti

Sram te bilo Jelice! Zar nekakvog Teslu da porediš sa...

Izvinjavam se, mlogo se izvinjavam
dr.wagner dr.wagner 09:14 08.05.2013

Re: Zavidim ti

... jutro

milivoje_bg

... Он је син Србина и Српкиње - дакле, Србин !Због чега је проблем да се то констатује !? Зашто му се одузима то (грађанин света и сличне труле дефиниције) елементарно право да буде Србин !?


-Ode nam Andrić , nakon njega Ruđer Bošković , sada ode Tesla ... kada se
uskoro socijalizam vrati u modu , otići će i Tito (zapravo je Josif Broz ) ... itd ...

-Ostaviti ćete nam samo Tuđmana i božemeoprosti Pavelića ... ,a još ćete
nam "prikrpiti" i onog što je spašavao avijatičare ...


-Vama žito , nama kukolj ..., pa kakvo je to bratstvo & jedinstvo


Wagner
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:40 08.05.2013

Re: Zavidim ti

kada se
uskoro socijalizam vrati u modu , otići će i Tito (zapravo je Josif Broz

Slobodno ga zadrzite

-Ostaviti ćete nam samo Tuđmana i božemeoprosti Pavelića ... ,a još ćete
nam "prikrpiti" i onog što je spašavao avijatičare ..

I posebna ponuda, 2+1, gratis Artuković

-Vama žito , nama kukolj ..., pa kakvo je to bratstvo & jedinstvo

Vidi ruke!
milivoje_bg milivoje_bg 11:23 08.05.2013

Re: Zavidim ti

dr.wagner
... jutro

milivoje_bg

... Он је син Србина и Српкиње - дакле, Србин !Због чега је проблем да се то констатује !? Зашто му се одузима то (грађанин света и сличне труле дефиниције) елементарно право да буде Србин !?


-Ode nam Andrić , nakon njega Ruđer Bošković , sada ode Tesla ... kada se
uskoro socijalizam vrati u modu , otići će i Tito (zapravo je Josif Broz ) ... itd ...

-Ostaviti ćete nam samo Tuđmana i božemeoprosti Pavelića ... ,a još ćete
nam "prikrpiti" i onog što je spašavao avijatičare ...


-Vama žito , nama kukolj ..., pa kakvo je to bratstvo & jedinstvo


Wagner

Доста су вама Тито, Павелић и Туђман !
41-ве и 91-ве сте показали колико је ваш Тесла (успут - нејасно ми је то ваше залагање за њега - шта је то спорно да је он Србин).
Пошто сте 91-ве урадили то што сте урадили, неко вам је рекао да то није лепо и саветовао да полижете то што сте урадили.
И тако је Тесла постао "ваш", јер вам је то од користи, но, наравно, увек избегнете да кажете да је он био Србин, као и цело његово окружење којега сте се, коначним протеривањем решили.
"Протерајте" тако и Теслу и пронађите свој мир.
Андрић је сам рекао своје, а Бошковић (презиме од познатог хрватског имена Бошко) нека лебди и даље.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:22 08.05.2013

Re: Zavidim ti

milivoje, daj smiri se malo...čovek ti ništa neće, prepoznaj sarkazam za promenu...
dr.wagner dr.wagner 14:47 08.05.2013

Re: Zavidim ti

Pozdrav gospođo J i gospodine M

milivoje_bg

Доста су вама Тито, Павелић и Туђман !41-ве и 91-ве сте показали колико је ваш Тесла (успут - нејасно ми је то ваше залагање за њега - шта је то спорно да је он Србин). Пошто сте 91-ве урадили то што сте урадили ...


-Pa dobro , nije sporno da je Srbin ..., ali čija je klima

... puna je Srbija Srba , ali ne uspijevaju ovakvi !


W
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:41 08.05.2013

Re: Zavidim ti

Pozdrav gospođo J i gospodine M

Dragi doktore,
da li bi mogli da nas separatno pozdravite? Klime radi.
Unapred zahvalna,
gospođa J
dr.wagner dr.wagner 19:31 08.05.2013

Re: Zavidim ti



Jelica Greganović
Dragi doktore,da li bi mogli da nas separatno pozdravite? Klime radi.Unapred zahvalna,gospođa J



-Pozdravljam poštovanog gospodina M , a posebno mi je drago pozdraviti i poštovanu gospođu J


Vaš pozdravljač W
predatortz predatortz 19:51 08.05.2013

Re: Zavidim ti

dr.wagner


Jelica Greganović
Dragi doktore,da li bi mogli da nas separatno pozdravite? Klime radi.Unapred zahvalna,gospođa J



-Pozdravljam poštovanog gospodina M , a posebno mi je drago pozdraviti i poštovanu gospođu J


Vaš pozdravljač W


Pozdrav susjedu koji baš voli da provocira
Pozdrav blogokolegi M, sa preporukom da se manje loži
Veliki pozdrav poštovanoj gospođi J, koja za tekst dobija preporuku i
dr.wagner dr.wagner 20:04 08.05.2013

Re: Zavidim ti

predatortz

Pozdrav susjedu koji baš voli da provocira




Pomoz Bog ... druže P
predatortz predatortz 20:07 08.05.2013

Re: Zavidim ti

dr.wagner
predatortz

Pozdrav susjedu koji baš voli da provocira




Pomoz Bog ... druže P


Za dom spreman, brate W
kleinemutter kleinemutter 19:28 06.05.2013

jedna šumica u bg

Ima jedna šumica u Bg u kojoj teče jedan potok .Tamo vodim mog sina da baca kamenčiće, pošto mu je to omiljeni sport.

Tu dolaze jedan deda i njegov 3-4 godišnji unuk. Napravili su malu majušnu drvenu vodenicu ( oko 10 cm) na početku potoka.

Možda se novi genije vežba uz pomoć dede u gradnji nečeg novog- starog??!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:42 06.05.2013

Re: jedna šumica u bg


Možda se novi genije vežba uz pomoće dede u gradnji nečeg novog- starog??!!

Uvek postoji ta nada
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:04 06.05.2013

Re: jedna šumica u bg

Tu dolaze jedan deda i njegov 3-4 godišnji unuk. Napravili su malu majušnu drvenu vodenicu ( oko 10 cm) na početku potoka.

Možda se novi genije vežba uz pomoće dede u gradnji nečeg novog- starog??!!


Nema od toga ništa.
I ja sam pravio te vodenice (od kukuruzovine), al nikad od mene Tesla nije posato
Džaba sam se kvasio :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:10 06.05.2013

Re: jedna šumica u bg

Nema od toga ništa.
I ja sam pravio te vodenice (od kukuruzovine), al nikad od mene Tesla nije posato
Džaba sam se kvasio :)

Kol'ko si visok?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:15 06.05.2013

Re: jedna šumica u bg

Kol'ko si visok?


Tad ili sad?

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:42 06.05.2013

Re: jedna šumica u bg

Tad ili sad?

Sad, nego kad, da vidimo da l je voda radila, ako nisu mlinovi
babmilos babmilos 20:36 06.05.2013

Sjajan pronalazač

Svaka čast Tesli pronalazaču.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:55 06.05.2013

odlican tekst, odlican zakljucak

Priče i sujeverja je vredno – nigde naokolo dokle pogled seže ne raste spomenak. Samo se nakrivljeno grobljance i betonska ploča, na koju već nasrće mahovina, plave od njega. Visok skoro do kolena, plavlji od neba. Da li ga je neko posejao, jednom, nekad...ili je sam porastao, tek cveta hiljadama sićušnih, skromnih, zlatnog tačkastog oka – spomenak. Za nezaborav. Dođe čoveku tuga, jedino što se takve tuge radi ne pale sveće. Tada treba upaliti prvu sijalicu. U spomen na čoveka dostojnog da ponese titulu boga, jer on je uradio ono što mnogi bogovi nisu ni obećali. Čoveka vrednog hodočašća - Nikolu Teslu.


''Mogao je da govori i bogovima i ljudima''
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:04 06.05.2013

Re: odlican tekst, odlican zakljucak


''Mogao je da govori i bogovima i ljudima''

Ljudski um je čudo.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 12:31 07.05.2013

Re: odlican tekst, odlican zakljucak

Tako je. Niko ne zna sta se sve tamo krije.
omega68 omega68 22:24 06.05.2013

Nije on najveći sin naših naroda

Nego je najveći sin srbskog naroda ( srpskog - od srpa, srBskog od SrBa )
Ja u bogove baš ne verujem, sem kao u lepe priče ravne bajkama. Hodočašća mi nisu najjasnija pojava, naročito u ova današnja doba, ali mogu da ih podržim kao zdravu, fizičku aktivnost. Uopšte ne sumnjam u to da ljudima može svašta da se prividi i prikaže, naročito kad sunce počne da dinsta kamen i vrućinčina zacari, a sa sobom ni kapi vode nemaš...meni bi se i više od verskih subjekata prikazalo


Ja u bogove baš ne verujem

Ja u bogove verujem
Posebno ako su u Smiljanu. Moja je majka, Šumadinka, Smiljana
Koliko je ''Hrvatica'' Smiljana?

Ako je iko zaslužio, on je zaslužio. Jedino što...nema države koja se takvim čovekom ne bi ponosila, koja od njega ne bi pravila svoj zaštitni znak, a u onoj državi za kojoj se sad naveliko kuka, njene dobrote i svesnosti radi, u toj državi nismo išli da gledamo Teslinu kuću, jer...nije je bilo. U stvari bilo je nešto, ali to nije bilo u skladu sa opštim bratstvom i detinjstvom. Naime, od 1941. godine, kada su ljudski paramecijumi zlobnog uma spalili crkvu i srušili kuću najvećeg sina naših naroda, pa sve do 1985. godine, u Smiljanu je stajalo zgarište. Skoro 45 godina je ta država tako bila zahvalna Tesli, da uz sve one megalomanske spomenike i kuće koječije, nije uspela da tu bruku popravi. Izgradi. Makar radnom akcijom. Crkvicu je sazidala SPC, uz pomoć srpskih iseljenika u SAD. Kuću, odnosno komad zemlje pod ruševinama, je uzaptila država...a onda su opet naišla vremena paramecijuma i tek pokrivena, konačno sazidana kuća umesto Tesline kuće, je ponovo gorela. 1992. je zapaljivim metkom izazvan požar u štali pored nje, tada je izgorelo i nešto kulturne i etnografske građe...suvoparno rečeno. Izgoreo je i krov konačno sazidane kuće. Tek 2006. godine je svečano, uz govore i slikanja, punu pompu, konačno otvorena kuća Teslinih. Tada je u nju stigla i – struja.

Šta reći?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:03 06.05.2013

Re: Nije on najveći sin naših naroda

Moja je majka, Šumadinka, Smiljana
Koliko je ''Hrvatica'' Smiljana?

Kakve to veze ima? Moja majka je isto Šumadinka, ali mi je jedna od baka - Hrvatica. Muž mi je pola Hrvat, deca su mi 3/8 Hrvati, Slavonci, dođoši iz baš te Like, i?
Ja ne mislim da su su Srbi bogovi, ja mislim da su oni ljudi koji su sposobni da pomere svet - bogovi, bez obzira na to koje su boje ili nacionalnosti.
milivoje_bg milivoje_bg 23:19 06.05.2013

Re: Nije on najveći sin naših naroda

Jelica Greganović
Moja je majka, Šumadinka, Smiljana
Koliko je ''Hrvatica'' Smiljana?

Kakve to veze ima? Moja majka je isto Šumadinka, ali mi je jedna od baka - Hrvatica. Muž mi je pola Hrvat, deca su mi 3/8 Hrvati, Slavonci, dođoši iz baš te Like, i?
Ja ne mislim da su su Srbi bogovi, ja mislim da su oni ljudi koji su sposobni da pomere svet - bogovi, bez obzira na to koje su boje ili nacionalnosti.

Респект за твој "национални састав" !
Зашто и Тесла нема то елементарно право --- да буде 8/8 Србин !?
Зашто му се стално нешто додаје ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 06.05.2013

Re: Nije on najveći sin naših naroda

Зашто и Тесла нема то елементарно право --- да буде 8/8 Србин !?
Зашто му се стално нешто додаје ?

Dobro bre, milivoje, što se muvaš de stigneš ko s neba, aman čitaj pažljivo napisano. Ko mu brani?! Misliš li da sam ovaj blog napisala zato da bih mu branila, ili je tebi naspelo da ga braniš i nenapadnutog, tek za par poena u gostima?
milivoje_bg milivoje_bg 14:54 07.05.2013

Re: Nije on najveći sin naših naroda

Jelica Greganović
Зашто и Тесла нема то елементарно право --- да буде 8/8 Србин !?
Зашто му се стално нешто додаје ?

Dobro bre, milivoje, što se muvaš de stigneš ko s neba, aman čitaj pažljivo napisano. Ko mu brani?! Misliš li da sam ovaj blog napisala zato da bih mu branila, ili je tebi naspelo da ga braniš i nenapadnutog, tek za par poena u gostima?

Ја читам пажљиво, но то не помаже када се пише збркано и када се бесконачно понављају отрцане флоскуле.
Да скратим --- Тесла је Србин (а не највећи син наших народа и народности) и нема потребе да му се додаје.
За остало се сам побринуо. Нико не брани осталима да га воле (уважавајући да је Србин, а не унаточ томе).
Можда и ти схватиш ову рудиментарну чињеницу.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:32 07.05.2013

Re: Nije on najveći sin naših naroda

Ја читам пажљиво, но то не помаже када се пише збркано и када се бесконачно понављају отрцане флоскуле.

Zato moraš pažljivije da pišeš.

Да скратим --- Тесла је Србин (а не највећи син наших народа и народности) и нема потребе да му се додаје.

Za ovo prvo, hvala što si mi oči otvorio, da si pažljivije pročitao blog i tamo bi našao taj podatak. A, za ovo drugo, moraćeš da proširiš opciju banalnog čitanja da bi se razumeli.

За остало се сам побринуо.



уважавајући да је Србин, а не унаточ томе).

Nadasve nejasno, ali više me ne čudi.

Можда и ти схватиш ову рудиментарну чињеницу.

Ako misliš na to da je Tesla Srbin, to sam donekle shvatila, eno bloga gore, ko ume da čita, pročitaće i to.
49 41 49 41 22:55 06.05.2013

Tunguzija

kad god sam majku pitao, kao mali; gde je bila odgovarala mi je u Tunguziji.

Tunguzija je postala pojam za mene - nedodjije; negde u P.M.
Nema nikoga i icega.

Medjutim, danas verujem; misticna tunguska eksplozija je delo Tesle.
Slucajna ili namerna (?!?); zar je to sada vazno!

Oni u CERNU, jos uvek mu nisu ni do kolena.

Kakva smo balkanska bagra, fino si opisala o groblju u Smiljanicu!

Smiljanicu, Panicu, ... i tako sve u krug.
razmisljam razmisljam 23:12 06.05.2013

Читам,

читам и само ми незаборавак на уму.



Добро је што жмирка својим плавим окицама баш у том сасвим посебном кутку свемира.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:46 06.05.2013

Re: Читам,

Evo, razmisljam, da ti uzvratim...spomenak iz Smiljana...

Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 04:04 07.05.2013

zmu copyright

Ulogovao sam se, a mrzi me:) samo da vam se zahvalim na tekstu. Cesto citam a ne komentarisem...

HVALA
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:08 07.05.2013

Re: zmu copyright

Hvala, Dejane za trud
shure shure 06:39 07.05.2013

odlican tekst...

...Jelice.
Pa eto i ja sam od oca i majke srpskog(istina ne i srbskog)roda,ali sam ipak gradjanin sveta i time se ponosim
...mada,pretpostavljam da ste vi Srbskog roda,mnogo bolji ljudi,ili sta vec i da ste mnogo srecni i ponosni zbog toga,ako vam to pored tolike zlobe i pakosti uspeva
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:13 07.05.2013

Re: odlican tekst...

Hvala, shure, a ovo je l meni napisano?

...mada,pretpostavljam da ste vi Srbskog roda,mnogo bolji ljudi,ili sta vec i da ste mnogo srecni i ponosni zbog toga,ako vam to pored tolike zlobe i pakosti uspeva

Jer ako jeste, da ponovim gornje...mada mislim da je iz teksta jasno da ne govorim o nacijama, nego pametnim i glupim ljudima, a glupost ne poznaje ni granice, ni nacije, a opet s druge strane geografija ne može da se izbegne u razgovoru...daklem, ako se prebrajamo, mada ja ne vidim čemu...ja sam 3/4 srpskog roda (ono nejednačenje po zvučnosti ič ne priznajem), baka mi je ona faleća četvrtinka - Hrvatica, muž mi je pola Hrvat a kusur Slovenac, deca SHS...ukratko živim u belom svetu i što bi rekao moj Žmu: "Mi živimo u mešovitom braku, ti si žensko, a ja muško."
blogovatelj blogovatelj 12:47 07.05.2013

Re: odlican tekst...

Pa eto i ja sam od oca i majke srpskog(istina ne i srbskog)roda,ali sam ipak gradjanin sveta i time se ponosim


Ja ipak mislim da si malograđanin.
Građani sveta nikada to sami ne kažu za sebe, niti se ponose time, nego su jednostavno ono što jesu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:02 07.05.2013

Re: odlican tekst...

nego su jednostavno ono što jesu.

Fakat.
shure shure 13:35 07.05.2013

Re: odlican tekst...

Jer ako jeste, da ponovim gornje

Ma naopako Jelice ...NE TEBI ...nikako
shure shure 13:37 07.05.2013

Re: odlican tekst...

Ja ipak mislim da si malograđanin.

Kad ti tako mislis,a poznajes me(ocigledno,ili valjda ocigledno)onda jesam.Moj sledeci nick,ce takav biti
shure shure 13:43 07.05.2013

Re: odlican tekst...

Jelica Greganović
Hvala, shure, a ovo je l meni napisano?
...mada,pretpostavljam da ste vi Srbskog roda,mnogo bolji ljudi,ili sta vec i da ste mnogo srecni i ponosni zbog toga,ako vam to pored tolike zlobe i pakosti uspevaJer ako jeste, da ponovim gornje...mada mislim da je iz teksta jasno da ne govorim o nacijama, nego pametnim i glupim ljudima, a glupost ne poznaje ni granice, ni nacije, a opet s druge strane geografija ne može da se izbegne u razgovoru...daklem, ako se prebrajamo, mada ja ne vidim čemu...ja sam 3/4 srpskog roda (ono nejednačenje po zvučnosti ič ne priznajem), baka mi je ona faleća četvrtinka - Hrvatica, muž mi je pola Hrvat a kusur Slovenac, deca SHS...ukratko živim u belom svetu i što bi rekao moj Žmu: "Mi živimo u mešovitom braku, ti si žensko, a ja muško."

Sad me ipak sram sto si i pomislila da se na tebe odnosi ...
Iznervirale me odredjene spodobe koje tumaraju sa kokardama na kapama i kvare dobre blogove,pa ne razmisljajuci da mogu biti i lose shvacen,napisah ono sto napisah ...jbg,onako malogradjanski
Pozdrav tebi Jelice i hvala za dobar tekst
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:33 07.05.2013

Re: odlican tekst...

Sad me ipak sram sto si i pomislila da se na tebe odnosi ...

Izvini, shure, sad je meni blam što sam pomislila...al dešava se u ovakvoj bežičnoj komunikaciji i gore od toga
zilikaka zilikaka 17:44 07.05.2013

Re: odlican tekst...

EDIT: Kad već ne radi slička, bolje da obrišem sve.
muaddib92 muaddib92 17:51 07.05.2013

Фуцк, поново!

Dođe čoveku tuga, jedino što se takve tuge radi ne pale sveće. Tada treba upaliti prvu sijalicu. U spomen na čoveka dostojnog da ponese titulu boga, jer on je uradio ono što mnogi bogovi nisu ni obećali.


..ово изнад је прави текст који треба гледати.
А уклети смо толико да ја морам да кажем поново: fuck all those који све то гледају кроз србе и хрвате
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:57 07.05.2013

Re: Фуцк, поново!

Da znaš...
milivoje_bg milivoje_bg 21:54 07.05.2013

Re: Фуцк, поново!

muaddib92
Dođe čoveku tuga, jedino što se takve tuge radi ne pale sveće. Tada treba upaliti prvu sijalicu. U spomen na čoveka dostojnog da ponese titulu boga, jer on je uradio ono što mnogi bogovi nisu ni obećali.


..ово изнад је прави текст који треба гледати.
А уклети смо толико да ја морам да кажем поново: fuck all those који све то гледају кроз србе и хрвате

У праву си !
Тесла је био Србин, те је стога глупост стално додавање некакве хрватске домовине (који неки стално форсирају --- показали су колико га цене, како 41-ве, тако и 91-ве) !
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:42 08.05.2013

Re: Фуцк, поново!

тако и 91-ве

Nije, nego 92ve.
stasava stasava 22:20 07.05.2013

nadrealno

Nadrealno inteligentan!Zastrašujuće!Vanvremenski!Kažu da se majka sa njim igrala kad je bio mali na taj način, što su posle odlaska gostiju pogađali šta su oni mislili!
milivoje_bg milivoje_bg 08:24 08.05.2013

Re: nadrealno

stasava
Nadrealno inteligentan!Zastrašujuće!Vanvremenski!Kažu da se majka sa njim igrala kad je bio mali na taj način, što su posle odlaska gostiju pogađali šta su oni mislili!

Није везано за тему --- иза знакова интерпункције "удара" се празно место ! Надреално !
Застрашујуће !
stasava stasava 09:56 08.05.2013

Re: nadrealno

Hvala, milivoje ! Jel samo iza znakova ili i ispred ? I, baš je vezano za temu!
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:43 08.05.2013

Re: nadrealno


Није везано за тему --- иза знакова интерпункције "удара" се празно место !

A, ispred godina se udaraju apostrofi, ako su nepotpuno napisane...i svašta još nešto...
milivoje_bg milivoje_bg 11:27 08.05.2013

Re: nadrealno

stasava
Hvala, milivoje ! Jel samo iza znakova ili i ispred ? I, baš je vezano za temu!

Иза знакова обавезно, а испред пожељно --- јер се знак узвика неприродно прилепи за последње слово у речи.
milivoje_bg milivoje_bg 11:28 08.05.2013

Re: nadrealno

Jelica Greganović

Није везано за тему --- иза знакова интерпункције "удара" се празно место !

A, ispred godina se udaraju apostrofi, ako su nepotpuno napisane...i svašta još nešto...

У праву си --- '92-ге.
stasava stasava 11:31 08.05.2013

Re: nadrealno

У праву си --- '92-ге.

Proveri pisanje rednih brojeva !
stasava stasava 11:49 08.05.2013

Re: nadrealno


Redni brojevi se pišu bez nastavaka, samo sa tačkom iza.
prvi ili 1. nepravilno 1-vi
peti ili 5. nepravilno 5-ti
osmi ili 8. nepravilno 8-mi

Milivoje , Milivoje !
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:24 08.05.2013

Re: nadrealno

Milivoje , Milivoje

milivoje_bg milivoje_bg 22:14 08.05.2013

Re: nadrealno

stasava

Redni brojevi se pišu bez nastavaka, samo sa tačkom iza.
prvi ili 1. nepravilno 1-vi
peti ili 5. nepravilno 5-ti
osmi ili 8. nepravilno 8-mi

Milivoje , Milivoje !

Могла си и ти да научиш коришћење зареза --- или си била болесна и ниси ишла у школу када се то учило.
Но, да се вратимо на тему --- хвала Јелици што смо по н-ти пута сазнали њен "национални" сатав, те што смо, након дуге и плодне дискусије, констатовали да је Тесла био Србин.
milisav68 milisav68 22:37 08.05.2013

Re: nadrealno

milivoje_bg
те што смо, након дуге и плодне дискусије, констатовали да је Тесла био Србин.

Kuj ti to javio?
stasava stasava 09:50 09.05.2013

Re: nadrealno

Могла си и ти да научиш коришћење зареза --- или си била болесна и ниси ишла у школу када се то учило.

Hajde ,ne lupetaj više ,vidiš da su te svi ugasili !
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:06 12.05.2013

Re: nadrealno

Но, да се вратимо на тему --- хвала Јелици што смо по н-ти пута сазнали њен "национални" сатав, те што смо, након дуге и плодне дискусије, констатовали да је Тесла био Србин.

Milivoje,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana