Život

U STVARI, ŠTA ?

razmisljam RSS / 12.05.2013. u 18:31

               Ne bih volela da budem pogrešno shvaćena. Jednostavno, peglanje mi je prvo na listi najomraženijih poslova. Mislim, u čemu je štos? Rublje svojski istretirano najrazličitijim antibakterijskim sredstvima, pošteno promuljano kroz one haj-tek monstrume što umeju da peru na sto poznatih načina i još isto toliko nepoznatih, dodatno se maltretira vrućim komadom metala. Čega radi, pitanje je sad?
               Da se odmah razumemo, iako sklona da sasvim nasumično i neprincipijelno pobrojim familiju onome ko je izmislio peglu ( u isto vreme se do obožavanja klanjajući izumitelju perilice ), u trenucima lucidnosti koja prosevne između dva jaka napada padanja mraka na oči mi izazvanog mrskim pregalaštvom, jasno mi je da je njen prevashodni zadatak u samom početku bio da poubija što više one nevidljve gamadi što se baškari svuda oko nas i sklona je izazivanuju svakovrsnih boleština i na tome pronalazaču svaka čast. Hoću reći, ne bežim ja od činjenice da je to u nekom momentu bila veoma korisna rabota i ni na kraj pameti mi ne pada da je kao takvu osporavam.
               Ali danas, smatram, peglanje bi trebalo bez i malo kajanja ćušnuti u ropotarnicu istorije. Okreni-obrni, čitav problem se sveo na sferu estetike: da li nam više pasuje kao da nas je krava žvakala luk ili preferiramo izgled kao upravo ispod kalupa da smo izašli.

               No, zapravo, ne radi se o tome.
               Bivalo je i svetlih trenutaka u procesu peglanja, nije da nije.
               Neprocenjivo je iskustvo imati pod peglom pelene netom skinute sa žice pošto ih je tamo dobrano izbockao mraz i izlupao severac, pa su taman vlažne koliko treba i bez fajtanja, a baška tako lepo mirišu na zimu, na sveže, na čisto. E, dakle, priznajem, u tom periodu jesam uživala držeći peglu u ruci.
               Zatim, kada je moje Malo Dete savladalo svih šezdeset slova, učeći sa podjednakim žarom i ćirilicu i latinicu, ničim izazvano i daleko pre nego što je to bilo baš neophodno, nastupio je sledeći blistavi trenutak bavljenja termičkim ispravljanjem zgužvanog veša. Naime, kako bih ja sela kraj daske za peglanje osvrćući se krišom i u nelagodi preko ramena da proverim da me odnekud ne posmatra moja rođena majka, uvek silno narogušena kada se kućni poslovi obavljaju iz sedećeg položaja ( koji je dokaz lenjosti i sličnih nedostataka karaktera poštene domaćice ) i uštekala mrsku alatku u struju, tako bi se moje Oko Plavo pojavljivalo sa knjigom ispod miške da mi čita. Na taj način smo apsolvirale kompletne doživljaje Pipi Dugačke Čarape i još nekolicinu odlomaka najrazličitijih drugih knjiga za decu, a ja sam bila ažurnija nego ikad što se tiče savladavanja večito nezamislivo velikih kamara neispeglanih prnja. Jer, ona je toliko volela te čitalačke seanse, da sam ja peglala i peglala i peglala sve dok mi na raspolaganju nisu ostajali samo rođeni prsti, ne želeći da joj uskratim očigledno zadovoljstvo.
               E, a onda je u nekom nedefinisanom trenutku naglo odrasla i više joj nije bilo zanimljivo da me zabavlja svojim neospornim čitalačkim sposobnostima. Povukla se u svoju sobu, čitala knjige sama i u sebi, a meni ih tek naknadno prosleđivala, ako bi procenila da mogu i ja da ih iščitam sa razumevanjem.
               Tako smo peglanje i ja ponovo došli u fazu hladnog rata koji je godinama tinjao. Ja nisam mogla da sakrijem svoju odbojnost i neraspoloženje, a pegla je, osećajući to, s vremena na vreme umela da mi iskomplikuje život praveći kurcšluse koji su obavezno izbijali osigurače iz razvodne kutije, tako da sam em njih morala da menjam, em sam prinudno savladala i osnove eletričarskog zanata sadržane u zameni nagorelih gajtana ili, ako druge nema, u skraćivanju istih.
               Međutim, vremenom je došlo do sasvim neočekivanog obrta. Naravno, standardno narogušena, u početku nisam ni primećivala da se nešto posebno dešava. Tu daska, tu ja, tu pegla, tu rublje... Sve je delovalo isto.
               Ali...
               Ispostavilo se da je taj pozamašni komad vremena proveden u pokušaju estetizacije odevnih predmeta i njihovom privođenju društvenim normama dušu dao za razmišljanje.
               Gle čuda!
               Peglam i pustim misli da mi rominjaju kroz glavu. ( Ma, čak se ni toliko ne potrudim, jer one odnekle navru i same. ) Tiho, lagano, nevezano, ovlaš, smireno... Kao one mirne, uporne kiše što blagodatno natapaju zemlju i napajaju žedne biljke i usahle potoke.
               Ne, nikako ne tvrdim da se pri tome dešava nešto epohalno. Daleko od toga.
               Ali uhvatim sebe kako sasvim lepo rešim neku nedoumicu, sve usput, neprimetno, boreći se svim snagama da rukav na košulji ne dobije duplu ivicu. Ili se na miru raspravim sama sa sobom i sa čitavim svetom, što se i najčešće dešava, jer sam u datim okolnostima veoma sklona svađi, dok istovremeno pokušavam da savladam dupli jorganski čaršav.
               Dogodi se da tek tada sasvim jasno i u svoj punoći postanem svesna koliko soba lepo miriše na božure koji su se u par proteklih dana od malenih pupoljaka preobrazili u krupne i teške ružičaste cvetove, a da to ranije gotovo da i nisam primetila, na one prave, baštenske ruže koje su sačuvale i trnje i opojnost, na turske karanfile koji šikljaju iz prepunih vaza.. ( I onda se osmehnem. Malo li je? )
               Vratim film na trenutak kada je do mene iz zelene ukrasne hartije doskakutala žaba od mesečevog kamena ( mističnog kamena povezanog sa intuicijom i emocijama i skladom i ljubavlju ), pažljivo birana, sasvim namerno za mene i za moju policu za snove i iznova uživam u tom trenutku u kome su se tako dobro preklopili moje ushićenje i njime indukovano zadovoljstvo darodavca.
               Uhvatim neku reč, onako, u prolazu, lepu, posebnu, zvučnu, pa krenem da je izgovaram u sebi, ne bih li joj uhvatila ukus i oblik i zvuk. Tu se obično potpuno zanesem, pa domišljam šta bi se sve od nje takve moglo napraviti - kakva rečenica, koja priča... Bude tu zanimljivih asocijacija, zgodnih igara, zabavnih obrta. Naravno, kada isključim peglu, sve to se raspline još pre nego što poslažem ispeglano rublje po ormanima, ali, ostane neki majušni trag, neka smernica, neka klica iz koje će se, moguće je, izroditi nešto što će imati nekakvog smisla barem za mene.
               Ili tek tako, sasvim namćorski i pakosno, rešim da svima obznanim kako sam nepobitno ustanovila da dobre vile ne postoje i da je potpuna zabluda misliti drugačije.

               ( Uostalom, lako je vilama da budu dobre, kada ne moraju da se bave peglanjem. )

**************************************

 

Dodatak za razmišljanje i uživanje:

               Sećam se jednog jutra u Devetom mesecu, pošto je svu noć lila kiša. Uprkos jarkom suncu rosa je još uvek kapala sa hrizantema u vrtu. Na bambusovim ogradama i potkresanim živicama videla sam pokidane paukove mreže, a na mestima gde su niti bile prekinute, visile su kapljice kiše kao niske belih bisera. Bila sam očarana i duboko dirnuta.
               Kako je sunce jačalo, rosa je postepeno nestajala s deteline i ostalog bilja na kome je otežala; grane su počele da se miču i odjednom same od sebe odskočiše. Kasnije sam opisivala ljudima kako je sve to bilo predivno. Njihova ravnodušnost ostavila je najdublji utisak na mene.

                                                                            ( iz knjige ,, Zapisi pred san'' Sei Šonagon )



Komentari (172)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 09:44 16.05.2013

Re: У ствари, шта?

и поново смо у теми

A pazi, mora neko da održava red i kad nema domaćice. Neko radi samo za nagradu, nego za pohvalu i priznanje, a neko čak i kada je svestan da će mu rad biti osporavan, ali radi, jer je takav čovek
antioksidant antioksidant 09:56 16.05.2013

Re: У ствари, шта?

jer je takav čovek

кад смо већ код тога - тај гутман - ја све више верујем да није био човек
ко ће чекати још 49 година?
(и само да поменем да ће ми синоћни ватерполо помоћи да лакше поднесем 0:0 на јенеа у суботу)
reanimator reanimator 10:13 16.05.2013

Re: У ствари, шта?

кад смо већ код тога - тај гутман - ја све више верујем да није био човек
ко ће чекати још 49 година?

Najludje od svega (a kako inače bude sa misticizmom), ladno će ovi iz Benfike da počnu da veruju u priču i to će da ih jebe u narednih, po mojoj proceni 4 finala tokom 49 god.
antioksidant antioksidant 10:26 16.05.2013

Re: У ствари, шта?

ladno će ovi iz Benfike da počnu da veruju u priču

ја одавно већ верујем
па еузебио је 1990-те ишао лику на гроб да га моли да скине клетву
и ништа
i to će da ih jebe u narednih, po mojoj proceni 4 finala tokom 49 god.

већ их је 7 за пола века...
интересује ме само колико ли је пара тражио?
да уплатимо сад наследницима
видећу ја са својом бабом да га пита
razmisljam razmisljam 18:46 16.05.2013

Re: У ствари, шта?

reanimator

Možda im svima pegla dresove?


antioksidant

и поново смо у теми :)


reanimator

A pazi, mora neko da održava red i kad nema domaćice. Neko radi samo za nagradu, nego za pohvalu i priznanje, a neko čak i kada je svestan da će mu rad biti osporavan, ali radi, jer je takav čovek


Мизеран покушај.

Него, ово са том тренерском клетвом нисам знала. Моћна ствар. И изгледа да стварно ради.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:19 17.05.2013

Re: У ствари, шта?

Mislim, neko se ovde baš na razume u fudbal..ili ja, ili igrači Man Utd?

samo da ubacim zakasneli koment za majkla kerika;

najveći broj tačnih dodavanja unapred ove sezone,ludilo
igrao kao šabi
antioksidant antioksidant 09:40 17.05.2013

Re: У ствари, шта?

stefan.hauzer
Mislim, neko se ovde baš na razume u fudbal..ili ja, ili igrači Man Utd?

samo da ubacim zakasneli koment za majkla kerika;

najveći broj tačnih dodavanja unapred ove sezone,ludilo
igrao kao šabi

хирурга су звали црна удовица
умирали су му пацијенти у стравичним процентима
али он је улазио у салу и са лешевима покушавајући да их врати
колеге, које су с опрезом секле само за слепа црева, смејале су му се
нема (директне) везе с кариком
само сам се сетио
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:46 17.05.2013

Re: У ствари, шта?

samo se ti zezaj,ali kerik je ovu sezonu odigrao hirurški precizno
reanimator reanimator 10:25 17.05.2013

Re: У ствари, шта?

Мизеран покушај

C,c,c..umesto da budem ohrabren zbog želje da se promenim i postanem bolja osoba, društvo mi ne pruža nikakvu podršku
I kada se obeshrabren vratim na stare staze, onda će biti..pa da, ne može taj da se promeni, nije nikada iskreno ni želeo i tako to!
razmisljam razmisljam 18:56 17.05.2013

Re: У ствари, шта?

reanimator

C,c,c..umesto da budem ohrabren zbog želje da se promenim i postanem bolja osoba, društvo mi ne pruža nikakvu podršku
I kada se obeshrabren vratim na stare staze, onda će biti..pa da, ne može taj da se promeni, nije nikada iskreno ni želeo i tako to!


Друштво и подршка у истој реченици?
Нисам веровала да си баш толико наиван.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:53 12.05.2013

Guns, Germs and Steel

Kakve sad bakterije, o čemu vi, ljudi, pričate!? To su sve bapske priče, smeo bih da izdam sertifikat.

Ja imam peglu, i dasku, stoji mi već 13 godina na tavanu, odakle ih skinem možda jednom godišnje, za potrebe održavanja i popravke speleološke opreme, jer sad imaju neke zgodne zakrpe za pantalone, koje se lepe - peglom, sve sreća da je nisam ostavio na trotoaru ispred kuće, sa drugim izandjalim i nepotrebnim stvarima.

Ima lepe košulje da se kupe, za malobrojne svečane i poslovne prilike, koje ne treba da se peglaju, a i pantalone na crtu, sa trajno ugradjenom crtom. Tako da mislim da je peglama mesto u muzeju (Svete inkvizicije, medju spravama za mučenje ženskog roda, i ponekog, u djavoljim poslovima uhvaćenog, muškog primerka).


razmisljam razmisljam 20:42 12.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

srdjan.pajic


Чекај, бре, Срки, јеси ли ти уопште прочитао оно што сам написала ( Пардонираj на изражавању сумње, али, прилично сам склона идеји да ниси. )?

Рекох ја већ колико у првим пасусима да је прича о бактеријама одавно превазиђена, ако је с почетка и могла да буде разумљива. И још да пеглу треба одложити у ропотарницу историје ( Намерно тим речима, да боље звучи. )

И сад, с ким ти полемишеш?

Или си само хтео да кажеш да пеглу користиш на сасвим специфичан начин?



Вееелики поздрав малој планинарки.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:43 12.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

Ima lepe košulje da se kupe, za malobrojne svečane i poslovne prilike, koje ne treba da se peglaju

Da, za one sa nižim kriterijumima. Moj Žmu to ne priznaje. Ne postoji košulja koja izađe iz pranja, a da zaista ne mora da se pegla.
razmisljam razmisljam 21:31 12.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

Jelica Greganović

Da, za one sa nižim kriterijumima. Moj Žmu to ne priznaje. Ne postoji košulja koja izađe iz pranja, a da zaista ne mora da se pegla.


Чек', бре, полако. Не бих да стварам раздор у вашем мешовитом браку, али зар онда не би било лепо да се отклањањем неравнина са дотичне кошуље бави онај који не признаје измашинеизашавшуусловнуиспегланост?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:17 12.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

Чекај, бре, Срки, јеси ли ти уопште прочитао оно што сам написала ( Пардонираj на изражавању сумње, али, прилично сам склона идеји да ниси. )?


Ah, odakle sad ova nepravedna i ničim izazvana sumnja?

Naravno da sam pročitao, nego sam osetio izvesnu iritaciju izazvanu komentarima, a i nedavnom skajp-raspravom sa mojom majkom, u kojima se peglanju, kao potpuno besmislenoj aktivnosti i neopravdanom gubljenju vremena, pokušava dati nekakav viši smisao, estetski, filozofski, metafizički.

* Ma pusti, imao sam teško detinjstvo, i u našoj kući se, očigledno, nije poštovala rodna neravnopravnost. Ni najmanje.


dragan7557 dragan7557 10:52 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

Srdjan Pajic:
Tako da mislim da je peglama mesto u muzeju (Svete inkvizicije, medju spravama za mučenje ženskog roda, i ponekog, u djavoljim poslovima uhvaćenog, muškog primerka).

Ma jasta bre vi u Ameriki ste se iz vise razloga vratili u pecine, bre i kvit! Iskreno se nadam da ce vas, kao i obicano, vas celi svet slediti a bome i Vodje,(Yes We Can Change) imate kakve samo Radoju Domanovicu mogu da padnu na pamet, bre aferim na povratku majci prirodi. Vec vas vidim odevene u sintetcke najlon kozure od Grizlija(What else!?!), sa letnjeg snizenja u Walmart-u.

Naravno Vodje ce sebi priustiti skupocene kozetine Lois Vuitton sa ruskom kobajagi nanotehnologijom i ogromnim natpisima Russian Lois Vuittton Bear 2014.

Obojeni deo bogatije Amerike, 0,00000000000000000000000000001% ce biti u tradicionalnim mini suknjcama od plasticne trske a siromasnija visemilionska populacija od recikliraane najlonske kese i vrece trave.

Ukraseni poliranim plasticnim krokodilskim, made in China zubima, bogatiji deo stanovnistva sa vestackim medvedjim noktima a najbogati selektivni deo ce ponosno na vratovima nositi plasticne sape kineskih made in Taiwan panda.

Drzave ce u pocetku naplacivati visoku kiriju na common real estate, dakle pecine. Posle ce sve pecine biti privatizovane da bi na kraju sve stigle na Wall Stret, sa kojeg ce posle novog Kresha pokret Yes, We Can Change, novim bail out-om zavesti novi red u States.

Zavrsna faza ce biti interesantna a cini mi se da se uprvo zato i grade citavi podzemni gradovi, ako je verovati americkim Naprednjacima.

cerski

edit:

Za utehu i ublazenje bola S. Pajica blogera iz Ameriku, izrazenu dole bre!

nego sam osetio izvesnu iritaciju izazvanu komentarima

myredneckself myredneckself 11:29 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

dragan7557
Obojeni deo bogatije Amerike, 0,00000000000000000000000000001% ce biti u tradicionalnim mini suknjcama od plasticne...


Ovaj rad i te munje, misliš? Pa da, ne treba pegla, procvrčaće

dragan7557 dragan7557 12:45 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

myredneckself
dragan7557
Obojeni deo bogatije Amerike, 0,00000000000000000000000000001% ce biti u tradicionalnim mini suknjcama od plasticne...


Ovaj rad i te munje, misliš? Pa da, ne treba pegla, procvrčaće


Yes, yes, i jos jednom yes, bre!

Musema je svetinja bre.

cerski
razmisljam razmisljam 17:29 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

srdjan.pajic

Ah, odakle sad ova nepravedna i ničim izazvana sumnja?


Па, сад... Нит' неоправдана, нит' ничим изазвана, али, би сумња, што јес' јес'. Што би рекли: учињело ми се.

Naravno da sam pročitao, nego sam osetio izvesnu iritaciju izazvanu komentarima, a i nedavnom skajp-raspravom sa mojom majkom, u kojima se peglanju, kao potpuno besmislenoj aktivnosti i neopravdanom gubljenju vremena, pokušava dati nekakav viši smisao, estetski, filozofski, metafizički.


Е, ово је већ надреално: скајп расправа о сврсисходности пеглања. Још да све туриш и на Ју тјуб.
Не знам шта те је тачно могло иритирати у коментарима, али шта год да је, истресао си своју фрустрацију и сада ти је, надам се, лакше.
( Узгред, ко би рекао да на теми пеглања преовладавају мушкарци и да их иста прилично фрустира. Да ми је неко рекао да ће тако да буде, само бих се слатко насмејала. )

А и то око потребе за пеглањем... Морам ти признати да сам амбивалентна по том питању. Потпуно ми је јасно да су од свих могућих разлога тренутно преостали само они чисто естетске природе. Опет, ма колико не волела да се посвећујем том послу, не дижем руке од њега. Некако ми онај као да нас је крава жвакала лук не лежи.

Подразумева се да при томе наречену активност нити мистификујем, нити јој придајем икакав виши филозовски смисао. Тек да се има у виду.

* Ma pusti, imao sam teško detinjstvo, i u našoj kući se, očigledno, nije poštovala rodna neravnopravnost. Ni najmanje.


Ау, још и трауме из детињства!
Буди опрезан и потруди се да у васпитању свог подмлатка не поновиш родитељске грешке. Већ је довољно страшно што ћеш у најбољој намери да направиш своје.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:55 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

razmisljam


Spasli su te ovoliki smajllji .

Izvini, idem sad da studiram komentar koji mi je ostavio Cerski, pa da onda donesem odluku: da li da odgovorim, ili da se zamonašim.

dragan7557 dragan7557 22:25 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

srdjan.pajic
razmisljam


Spasli su te ovoliki smajllji .

Izvini, idem sad da studiram komentar koji mi je ostavio Cerski, pa da onda donesem odluku: da li da odgovorim, ili da se zamonašim.


Ovo drugo, bre!

cerski
razmisljam razmisljam 23:06 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

srdjan.pajic

Spasli su te ovoliki smajllji .


Спасли ме кога или чега ( генитив - други падеж )? Пуме?

Izvini, idem sad da studiram komentar koji mi je ostavio Cerski, pa da onda donesem odluku: da li da odgovorim, ili da se zamonašim.


Нема одговора...
Ниси ваљда...???
Ма, не, ниси.
Био би то крајње неодговоран и кукавички поступак.
Само те мрзело да куцкаш, је л' да?
razmisljam razmisljam 23:17 13.05.2013

Re: Guns, Germs and Steel

dragan7557

Ovo drugo, bre!

cerski


Немој тако, Драгане. Где ће ти душа?
Куд човеку са малом бебом у кући препоручујеш да се одметне у монахе? Не иде, бре.
razmisljam razmisljam 21:22 12.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

dusanovaiivanovamama
Енкаустика

http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%95%D0%BD%D0%BA%D0%B0%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0


Пази га сад, пегла као изражајно средство у метности. Е, то би ме већ занимало, мада се и сада,када се пегла запрља, догоди да на вешу остане по које уметничко дело које се касније јако тешко скида .

Хвала за линк и клип. Занимљиво је.

Сад сам забила нос у слике. Чега ту све лепог има! Знам чиме ћу се ноћас бавити.

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:49 12.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

Ima fenomenalnih slika, nego kad smo kod peglanja, usavrsen mi je stil - sedecki
Peglanje mi ne predstavlja problem, nije za izbegavanje kao brisanje prozora npr.


Ovo danasnje peglanje je n-i-s-t-a u poredjenju sa peglanjem nasih baka:



To je bilo pravo mucenje
razmisljam razmisljam 22:02 12.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

dusanovaiivanovamama
Ima fenomenalnih slika, nego kad smo kod peglanja, usavrsen mi je stil - sedecki
Peglanje mi ne predstavlja problem, nije za izbegavanje kao brisanje prozora npr.


Па, је л' бришеш прозоре једном седмичбно?
А колико пута седмично пеглаш?
Не разумем те баш најбоље.
Пеглање ти дува за врат свако мало, а прозори не морају да се брискају баш сваки час.

Ovo danasnje peglanje je n-i-s-t-a u poredjenju sa peglanjem nasih baka:

To je bilo pravo mucenje


То да. Нарочито ова тешка варијанта са све жаром унутра. Имала ја једну малечку, дечју, од те врсте. Баш сам је волела, али као украс. И префарбала је у зелено.

А постојала је и ова за нијансу лаганија варијанта, која се грејала директ на ватри.


loader loader 00:27 13.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

Ova varijanta koja se greje na vatri je baš kul :))


myredneckself myredneckself 00:54 13.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

loader
Ova varijanta koja se greje na vatri je baš kul :))




Ok kul, može mr loader, vi onda da nosite isključivo ovaj model i naravno da ga peglate sami.



razmisljam razmisljam 17:34 13.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

loader
Ova varijanta koja se greje na vatri je baš kul :))


Кул је само док се не загреје на ватри. После је верррри хот.
loader loader 08:42 16.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

Vera Hotić, poznata konstruktorka pegli, srpska iseljenica koja je živela početkom 20. veka u Čikagu, čuvena je po stilizovanim peglama koje u minijaturama odslikavaju detalje iz života njenog rodnog kraja, u Šumadiji.
razmisljam razmisljam 18:33 16.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

loader
Vera Hotić, poznata konstruktorka pegli, srpska iseljenica koja je živela početkom 20. veka u Čikagu, poznata je po stilizovanim peglama koje u minijaturama odslikavaju detalje iz života njenog rodnog kraja, u Šumadiji.




Мислили сте, све ми се чини, на овако нешто?



loader loader 20:10 16.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

Da,
to su te tarabe na slikama
razmisljam razmisljam 20:26 16.05.2013

Re: evo resseeeenjaaaa:)

loader
Da,
to su te tarabe na slikama




Jelica Greganović Jelica Greganović 20:42 12.05.2013

Ako nešto mrzim,

to je peglanje...uz sve sam nekako uspela da ukomponujem čitanje, čak i uz kuvanje pekmeza, samo uz peglanje ne ide...Većeg ispiranja mozga od peglanja nema
razmisljam razmisljam 21:28 12.05.2013

Re: Ako nešto mrzim,

Jelica Greganović
to je peglanje...uz sve sam nekako uspela da ukomponujem čitanje, čak i uz kuvanje pekmeza, samo uz peglanje ne ide...Većeg ispiranja mozga od peglanja nema


И за то сада постоји решење - имаш аудио издања књига, па лепо убациш CD или шта већ и ,,читаш''.
Ето.
loader loader 00:26 13.05.2013

Doneumica :)

Ali uhvatim sebe kako sasvim lepo rešim neku nedoumicu

Stoga i dadoste sebi takav nick, valjda
razmisljam razmisljam 17:33 13.05.2013

Re: Doneumica :)

loader

Stoga i dadoste sebi takav nick, valjda


Не.
Такав ник сам си дала у очигледном тренутку неразмишљања. Како га другачије оправдати таквог какав јесте?
Мислим, док сам га смишљала нисам пеглала, а изгледа да је требало то да учиним.


P.S. Хвала Вам што сте ономад обнародовали вест о почетку цветања јасмина.
loader loader 20:43 14.05.2013

Re: Doneumica :)

Не.
Такав ник сам си дала у очигледном тренутку неразмишљања.



P.S. Хвала Вам што сте ономад обнародовали вест о почетку цветања јасмина.

Kako vreme prolazi, taj diskretni parfem proleća u mojim impresijama te vrste zauzima sve značajnije mesto.

razmisljam razmisljam 21:29 14.05.2013

Re: Doneumica :)

loader



Признала сам ја то још поодавно. Од очигледног се и тако не може побећи.

Kako vreme prolazi, taj diskretni parfem proleća u mojim impresijama te vrste zauzima sve značajnije mesto.



Да онда додамо још мало?



За чај, за под јастук, за у малу фину стаклену посудицу, за сећање на пролеће када поново мине у свом непрестаном кружењу.

( Хвала за силне букетиће. )
reanimator reanimator 09:38 13.05.2013

...

Jednostavno, peglanje mi je prvo na listi najomraženijih poslova

Sad znamo ko nikada nije kačio zavese!
antioksidant antioksidant 11:59 13.05.2013

Re: ...

reanimator
Jednostavno, peglanje mi je prvo na listi najomraženijih poslova

Sad znamo ko nikada nije kačio zavese!

probaj bez hoklice, mnogo je zanimljivije
reanimator reanimator 12:11 13.05.2013

Re: ...

probaj bez hoklice, mnogo je zanimljivije

Da je bar hoklica..ceo život sam na radijatoru..stekao sam prirodne vazdušne jastuke :)
antioksidant antioksidant 12:22 13.05.2013

Re: ...

.ceo život sam na radijatoru.

a za rebro se pridržavaš nožnim prstima?
poznata mi je tehnika, posle je nemoguće hodati
bolje je izrasti
reanimator reanimator 12:26 13.05.2013

Re: ...

a za rebro se pridržavaš nožnim prstima?

Ništa me ne pitaj, mutirao sam u kanarinca. Od sledeće godine mi u ishranu unose sipinu kost.
antioksidant antioksidant 12:29 13.05.2013

Re: ...

Ništa me ne pitaj

mada pretpostavljam da ti već znaš, za one i dalje male (ima ih, prepoznaju se po broju komentara) - tehnika se bolje primenjuje bez čarapa, naravno, a znatno pomaže ako noge nisu sveže oprane. skorela antigljivična mast prosto se lepi za radijatore
razmisljam razmisljam 17:40 13.05.2013

Re: ...

reanimator
Sad znamo ko nikada nije kačio zavese!


Неупоредиво по свим разумним критеријумима.

А качење завеса сам почела да увежбавам у стану чији су плафони прелазили три метра, а прозори су били сразмерно и високи и широки, тако да ово са два метра и кусур ни не рачунам.
razmisljam razmisljam 17:45 13.05.2013

Re: ...

reanimator

antioksidant


Који савршено верзирани стручњаци, речи немам!

Дивно је што сте своја богата искуства пожелели да несебично поделите са остатком блогопучанства. Све ће то народ позлатити. ( )

kleinemutter kleinemutter 15:21 13.05.2013

peglanje

Meni je peglanje bilo psihoterapija.

Trenutak za resetovanje.


p.s. Prestala sam da peglam. Nemama vremena od silnih obaveza. Svi idemo delimično pogužvani ili delimično opeglani.

Sve manje vremena imam da popričam u sebi sama sa sobom.

Valjda će da se to promeni kad neko od dece nauči da čita. Ima da prepišem ono tvoje,,peglanje-čitanje,,
razmisljam razmisljam 18:31 13.05.2013

Re: peglanje

kleinemutter
Meni je peglanje bilo psihoterapija.

Trenutak za resetovanje.


Верујем.
Некако и ја у последње време пеглање гледам на тај начин. Уосталом, управо сам о томе и причала - о том просветљењу које је дошло релативно касно, али је ипак дошло.

p.s. Prestala sam da peglam. Nemama vremena od silnih obaveza. Svi idemo delimično pogužvani ili delimično opeglani.


Не верујем да се око тога било ко нарочито узбуђује. Не би ни требало, јер, с обзиром на то чиме ти је све сваки дан испуњен, пеглање збиља постаје сасвим небитно.

Sve manje vremena imam da popričam u sebi sama sa sobom.


Знам да ово што ћу ти рећи знаш и сама, али, ипак... Не дај да се то време сасвим затури у гомили обавеза, јер је оно веома важно. А када ти се укаже прилика за тако нешто, искористи максимално сваки тренутак.

Valjda će da se to promeni kad neko od dece nauči da čita. Ima da prepišem ono tvoje,,peglanje-čitanje,,


Али ништа на силу. Надам се да ће се наћи неки добровољац, попут мог Малог Детета.
Сад се сетих: док не науче да читају, могу да ти причају приче. Тако је почело Плаво Око. Уместо да јој ми причамо и читамо приче пред спавање, она је, чим је мало овладала говором, почела да прича нама.
zilikaka zilikaka 22:29 13.05.2013

Da je peglanje dobro...

Mrzim peglanje, al nedavno saznala da ga mrzi i moja terijerka.

Uspela ona da me prevari (svakog dana uspe) i uđe unutra iz dvorišta.
U kuhinji bila uspravljena daska za peglanje i naslonjena na prozor. Nisam je odmah sklonila i za nju to bio nov prizor.

Kad je počela da laje i napada tu spodobu...

Onda ja prišla da sklonim, a ona tek onda. Pune oči straha šta će mi se desiti. Skakuće okolo, laje i reži, spremna za napad.


...i nije se smirila dok ličnim uvidom nije proverila da je to nešto sklonjeno i zatvoreno u orman.
razmisljam razmisljam 23:24 13.05.2013

Re: Da je peglanje dobro...

zilikaka
Mrzim peglanje, al nedavno saznala da ga mrzi i moja terijerka.
...


Уууу, да је мени једна таква, па да ме спречи да приђем дасци за пеглање, где би ми био крај.

А не ове моје мачкетине - кад год пеглам увале ми се у ( топао ) пеглан веш, или јуре гајтан од пегле, или се играју жмурке под чаршавима...
cassiopeia cassiopeia 09:52 14.05.2013

Mene kad nema...

...ja ne peglam
cassiopeia cassiopeia 09:58 14.05.2013

Re: Mene kad nema...

Al' zato kad se vratim uzmem 100

Nego, večeras peglam. Ja sam tu aktivnost svela na minimum, samo ono što baš mora. I organizovala se da peglam najkasnije dan, dva kad se veš osuši. Onda kratko traje i zaboravim da sam peglala. A ne volim peglanje n i k a k o. Pre sam gomilala, gradila kule po sobama od nepeglanog veša i onda rešim da promenim taktiku. Jednom nedeljno po malo i brzo prođe. Mora neko da popusti a pegla neće nikako :)
razmisljam razmisljam 14:22 14.05.2013

Re: Mene kad nema...

cassiopeia
Al' zato kad se vratim uzmem 100


Фе-но-ме-нал-но изведено!

( Обрати пажњу колико је леп држач за пеглу на овој слици. )



( Ironing - Henry Robert Morland )

( И још пегла седећки, па ти префињени покрети - овлашно придржавање рубља са два елегантна, дуга бела прста... Ма, чиста поезија, зар не? )

Nego, večeras peglam.


Нека ти је са срећом.

( Ја објавила пост на Блогу, па сам веома заузета и тако то, те ће пеглање да попричека још који дан. )

Mora neko da popusti a pegla neće nikako :)


Па, паметнији попушта, зар не?
mikele9 mikele9 11:54 14.05.2013

Najpoznatija

peglerka s ovih prostora, neobaveštena ali uvek orna za mentalno i svako drugo nazadovanje.
razmisljam razmisljam 14:25 14.05.2013

Re: Najpoznatija

mikele9
peglerka s ovih prostora, neobaveštena ali uvek orna za mentalno i svako drugo nazadovanje.


У, бре, Микеле, пази кад нисам имала појма да се и политичари баве пеглањем. Мислим да сада далеко боље разумем зашто су све време некако сневешељени и забринути. Није њима лако.
loader loader 08:43 16.05.2013

Re: Najpoznatija

Dilema
koja je u nauci poznata kao
RUSKI ŠTEKER

.
razmisljam razmisljam 18:37 16.05.2013

Re: Najpoznatija

loader
Dilema
koja je u nauci poznata kao
RUSKI ŠTEKER

.


Да ли имате разумно објашњење за чињеницу да ми електронска претрага не даје никакве резултате када укуцам ове две кључне речи?
milisav68 milisav68 19:14 16.05.2013

Re: Najpoznatija

razmisljam
Да ли имате разумно објашњење за чињеницу да ми електронска претрага не даје никакве резултате када укуцам ове две кључне речи?


Šteker ili utičnica je "naš" smandrljan prevod.Čudi me da ti mašina nije "prokuvala", ko u onom vicu kad je Mujo pitao "najpametniji" kompjuter na svetu: - "Š`a ima, ba?

Inače, to je utičnica bez uzemljenja.



A tema je - peglanje.

loader loader 20:04 16.05.2013

Re: Najpoznatija

milisav68
razmisljam
Да ли имате разумно објашњење за чињеницу да ми електронска претрага не даје никакве резултате када укуцам ове две кључне речи?


Šteker ili utičnica je "naš" smandrljan prevod.Čudi me da ti mašina nije "prokuvala", ko u onom vicu kad je Mujo pitao "najpametniji" kompjuter na svetu: - "Š`a ima, ba?

Inače, to je utičnica bez uzemljenja.



A tema je - peglanje.




..

Hoću reći, nemam razumno objašnjenje,
već Milisava
koji je prava mala wikimilipedija

razmisljam razmisljam 20:35 16.05.2013

Re: Najpoznatija

milisav68


Само ми, молим те, немој рећи да си ме СТВАРНО озбиљно схватио???!!!
То значи да ми фазон уопште није успео.

( Иначе, сметнуо си с ума да сам ја пореклом са територије бивше гросе монархије у којој се шпреховало дојчландски, тако да ми је штекер ближи појам него утичница. )

A tema je - peglanje.


Све похвале за ослањање на тему.

P.S. Поштено признајем да нисам знала да се појам штекер користи само за утичнице без уземљења. А када смо већ код тога: како се зову оне са уземљењем?
razmisljam razmisljam 20:38 16.05.2013

Re: Najpoznatija

loader
..




Hoću reći, nemam razumno objašnjenje,
već Milisava
koji je prava mala wikimilipedija


Немојте тако, mr loader. Милисав ме је само озбиљно схватио, што је, признаћете, баш лепо с његове стране.
milisav68 milisav68 20:57 16.05.2013

Re: Najpoznatija

razmisljam
Само ми, молим те, немој рећи да си ме СТВАРНО озбиљно схватио???!!!
То значи да ми фазон уопште није успео.

( Иначе, сметнуо си с ума да сам ја пореклом са територије бивше гросе монархије у којој се шпреховало дојчландски, тако да ми је штекер ближи појам него утичница. )

Jesam ozbiljno shvatio, ali sam mislio da je tehničko neznanje, što se iz sledećeg pitanja potvrdjuje.
P.S. Поштено признајем да нисам знала да се појам штекер користи само за утичнице без уземљења. А када смо већ код тога: како се зову оне са уземљењем?

I jedan i drugi izraz isto znače, samo je šteker neformalan izraz, a utičnica - zvaničan.

ps."Struju" uvek shvatam ozbiljno, pogotovu kad ne znam formalno obrazovanje sagovornika.
razmisljam razmisljam 21:43 16.05.2013

Re: Najpoznatija

milisav68

Jesam ozbiljno shvatio, ali sam mislio da je tehničko neznanje, što se iz sledećeg pitanja potvrdjuje.


Учила сам ја ОТО к'о права у своје време. А и прилике су ме натерале да по нешто од 'летрике и сама научим да поправим, уз све мере опреза, наравно, и глимерицу приде.

А што се следећег питања које, као, нешто потврђује тиче, само си ме слудео. Док се ти ниси појавио са стручним објашњењима, и ја сам знала:

I jedan i drugi izraz isto znače, samo je šteker neformalan izraz, a utičnica - zvaničan.


Међутим, када си ми објаснио да је, цитирам те: ,,Inače, to je utičnica bez uzemljenja.'', мало сам се збунила и запитала се шта сам то пропустила у свом основном образовању о штекерима и утичницима и зашто је неопходно да имају различите називе у односу на то да ли су уземљене ии не.
Дакле, није у питању моје неадекватно познавање материје, него твој недостатак талента за схватљива објашњења.

ps."Struju" uvek shvatam ozbiljno, pogotovu kad ne znam formalno obrazovanje sagovornika.




То свакако. Са струјом се није играти. Она је невидљив непријатељ, и као таква, веома опасна ако јој се не приђе са пуним респектом и са свим мерама предострожности.
razmisljam razmisljam 18:39 16.05.2013

Напомена

У току поподнева је мистериозно нестао један коментар. Уз најбољу вољу не могу да се сетим који.
Оно што хоћу да кажем је да са тим немам никакве везе.
Остаје ми да претпоставим да је модерација имала ваљан разлог за употребу метле.
antioksidant antioksidant 18:50 16.05.2013

Re: Напомена

Остаје ми да претпоставим да је модерација имала ваљан разлог за употребу метле.

jeste
znam o cemu se radi
razmisljam razmisljam 20:41 16.05.2013

Re: Напомена

antioksidant

jeste
znam o cemu se radi


ОК.
Могу ли да те замолим да ми пренесеш своје (са)знање на ПП, да не бих остала необавештена. Уби ме радозналост.

Унапред хвала.
reanimator reanimator 21:41 16.05.2013

Re: Напомена

Могу ли да те замолим да ми пренесеш своје (са)знање на ПП

Ooo..ooo..
antioksidant antioksidant 07:08 17.05.2013

Re: Напомена

reanimator
Могу ли да те замолим да ми пренесеш своје (са)знање на ПП

Ooo..ooo..

sad ne smem zbog ovog voajera :)
nista strasno - obrisan je dupli komentar samo (moj inace, zato i znam)
razmisljam razmisljam 18:49 17.05.2013

Re: Напомена

antioksidant

sad ne smem zbog ovog voajera :)
nista strasno - obrisan je dupli komentar samo (moj inace, zato i znam)


Нисам ни мислила да је нешто страшно, мислим, у смислу кршења правилника и тако то, него сам само била јако, јако радознала, јер сам коментаре први пут прочитала на брзину, а када сам се вратила да им се подробније посветим, приметила сам да један фали ( И то само зато што их је првобитно било 150, што сам из непопзнатих разлога запамтила, а онда је један испарио. У противном, не бих ни запазила. ).

Хвала ти на информацији. *

* Цветић да воајер не остане без материјала.
plavusha011 plavusha011 07:36 19.05.2013

a sušenje?!


Ja sam još pre mnogo godina usavršila pravilno i svsishodno sušenje veša! Veš se izvadi iz mašine čim prije i odmah se krene sa prostiranjem istog, prvo se dobro protrese i kači štipaljkama ako baš nikako drugačije neće da stoji na sušilici, konopcu... dobro se zategne i čeka se da u njemu bude 0% vode. I da vidiš čuda, toliko toga uopšte ne mora da se pegla, a izgleda kao da je juče izašlo ispod pegle, pa kad se još i dobro složi, sreći nigde kraja!

A ono što mora da se pegla, jedino je podnošljivo uz agresivnu i glasnu muziku. Ništa meditacija, ništa joga, samo ja besna protiv zgužvanih garderobnih detalja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana