Budućnost| Društvo| Obrazovanje| Porodica

"Domaće vaspitanje za decu i roditelje" umesto "Veronauke"

Milan Karagaća RSS / 30.05.2013. u 15:25

 Kažu da u državama u kojima se pravi više bogomolja nego proizvodnih pogona i fabrika, narodu ostaje samo da se moli Bogu, pa valjda zato nam na vreme uvedoše veronauku u škole .Ali ni to ne pomože da se preduprede sve negativne posledice tranzicionih eksperimenata , pa umesto proizvodnje materijalnih dobara proizvedoše se gubitnici u svim oblastima. Umesto novog morala dobismo nemoral, umesto vrednosti obezvređivanje svega, a to se nabolje vidi i najviše reflektuje na omladini i deci, ne zato što su loša rođena već što se o njima nije i ne vodi briga.

Zaista je krajnje vreme da se svi pozabave kakvo nam je školstvo, kakvo kućno i školsko vaspitanje dece i što se svi, počev od roditelja do ministarstva prave blesavi i neće da vide ono što se iz aviona vidi. nasilje-u-skolama-nastavnici-profesori-ucitelji-prosvetari-napad-na-profeso-1369520611-315693.jpg

„Pi. ka ti materina, kobilo matora“,

Eto rekoše da je socijalizam zaglupljivao decu, a ta zaglupljena deca su već dede i babe, a prođe već 25 godina kako ga ukinusmo i preko 10 godina smo im uveli veronauku pa su njihova deca i unuci vaspitavani i napajani nacionalnim mitovima, prepravljenim istorijama i veronaukom. Dakle, uvođenje veronauke i “vraćanje korenima” dalo je rezultate jer po pitanju religioznosti svi , neko manje neko mnogo, zaostaju  iza Srbije. Prema zvaničnoj statistici u Srbiji se oko 96% stanovništva izjašnjava kao vernici, 1,1% su ateisti a 3% se nije izjasnilo. Dakle, u Srbiji živi 5.988.093 Srba, a  6.097.396 pravoslavaca, pa bi ispalo da je svaki Srbin i još poneki pripadnik drugih nacija pravoslavni vernici. Pre će biti da je mnogo lažnih i estradnih vernika, onih koji veru shvataju da im služi za opraštanje grehova, a ne da kao vernici ne čine barem ono što se kosi sa onih 10 zaposvesti.

Tako ispada da u Srbiji ima procentualno više vernika nego u Saudijskoj Arabiji u kojoj se 5% stanovništva izjašnjavaju kao ateisti. Ilustracije radi, broj ateista u Češkoj je 50%, a u ostalim zemljama ateistima se smatra 31% Japanaca, 30% Francuza, 20% Nemaca, 10% Rusa, a čak 47 Kineza.

Naravno, sve je logično što se rezultata tiče, ali je nelogično da što je narod religiozniji to je primitivniji, nepristojniji, agresivniji, a to je naročito izraženo kod dece jer su ona ogledalo svojih roditelja, škole,društva, države, crkve, pa kako se seje tako se i još gore žanje.

Ilustracija za to se vidi na svakom koraku, a o tome pre neki dan pisaše i novine pod primerenim naslovom „Pi.ka ti materina, kobilo matora”.

Evo tog teksta, zapravo samo nekih od primera.

„BEOGRAD - Sukob nastavnika i učenika zbog ocena došao do vrhunca!
„Ti si retard“, „Pi. ka ti materina, kobilo matora“, „Doći će moj ćale da ti nalupa šamare“, „Nemaš, bre, ni kučeta ni mačeta“, „Crkla dabogda“ samo su neke od psovki i uvreda koje nastavnici i profesori redovno slušaju od svojih učenika u srednjoj hemijskoj, trgovačkoj, geodetskoj, tehničkoj školi „Lola“...
Jedan od najnovijih načina maltretiranja jeste onaj kada đaci jedu beli luk, a zatim sednu u prve klupe i duvaju profesorima u lice.
Otimaju dnevnike
Nažalost, kako se školska godina bliži kraju, verbalno nasilje đaka postaje još strašnije jer im se u takvom ponašanju pridružuju i roditelji, a sve zbog loših ocena i izostanaka.
- Učenici nam otimaju dnevnike, prete da će nas sačekati posle nastave i da će biti prvi u redu na našoj sahrani.
Buše nam gume na automobilima, donose oružje u školu, lepe nam superlepak na stolice, jedu luk, pa nam iz prvih klupa duvaju u lice, podsmevaju nam se, pa nas čak i fizički napadaju - pričaju prosvetni radnici, koji svakodnevno trpe različita poniženja u školama širom zemlje.
Aleksandra Cerovac, profesorka pejzažne arhitekture u Drvno-prerađivačkoj školi u Beogradu, kaže da neke njene kolege na časovima proživljavaju golgotu.
Briga ih za ukore
- Deca su osvestila svoja prava, znaju da ne mogu da budu izbačena iz škole, a ukori i disciplinski postupci ih se ne tiču previše. S druge strane, ne znaju šta ne smeju. Pretnje tipa „Sačekaću te posle nastave“, „Znaš li ti ko je moja mama“, „Moj tata poznaje nekog u ministarstvu“ koriste se kad god im date lošu ocenu ili izostanak. Nema više poštovanja nastavnika - navodi ona.

Najčešći oblici iživljavanja

♦ nekoliko đaka pojede luk, sednu u prve klupe i duvaju nastavniku u lice
♦ kredom žvrljaju nastavnikovu stolicu
♦ uvrede tipa „videćete vi, sačekaće vas neko posle škole...“
♦ prljaju nastavnikov sto ostacima od užine
♦ gađaju ga žvakama
♦ buše gume na kolima

Psi su zaštićeniji od prosvetara!
Dragan Matijević, predsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije, kaže da su oni predložili da dobiju status službenog lica zbog sve većeg pritiska koji trpe:
- Nekad je u Srbiji prosvetni radnik bio kao roditelj, ali vremena su se izmenila. Incidenti su sve učestaliji, a ne želimo da oni postanu pravilo ponašanja. Zakon treba ga menjati jer sad kazna za napad na profesora iznosi 30.000 dinara, a za psa 300.000 dinara - rekao je on za Kurir.”

Političari i državne strukture ispod granice dobrog ukusa pokazuju servilnost prema SPC kao državnoj crkvi jer se tako fakat ponaša, u Sinod se ide po mudre savete o ključnim pitanjima od nacionalnog interesa ali vladike ne dolaze kod predsednika i vlade po mišljenje.

I dok se država šlihta crkvi, crkva uporno i čvrsto stoji iza samoproklamovanog monarha.

Naša crkva i država kao papagaji ponavljaju i liju krokodilske suze zbog „Bele kuge“ koja preti srpstvu i naciji, ali niko ne vodi  i brige za mlade generacije, o njihovom vaspitanju i obrazovanju niko ne vode računa.

Prosvetni radnici u osnovnim i srednjim školama se hvataju za glavu i najavljuju proteste jer je ponašanje učenika i njihovih roditelja postalo nesnošljivo, a učitelji, nastavnici i profesori su nemočni. Naravno, i oni su deo društva i proizvod tog istog sistema neobrazovanja i nevaspitanja.

Deca nisu mutava pa vide da se može kupiti i oceana i nastavnici i diploma, uključujući i fakultetske, većina roditelja su prepušteni sami sebi jer su bez posla ili u strahu dag a ne izgube pa nemaju vremena za decu, drugi imaju svoje biznise raznih vrsta pa opet nemaju vremena za decu ali imaju para da im kupe sve pa i školu i posao.Istovremeno, čuju deca da svi psuju kao kočijaši i njihivi roditelji i oni po medijima, vide kako se stariji biju i obračunavaju,vide kako se ljudi za sitnicu posvađaju do krvi, vide agresivnost na svakom koraku, vide nasilje ali i da se ono ne kažnjava, vide mnogo bogatih od prljavih poslova, čuju svašta, vide svašta, a najčešće su prepušteni sami sebi da donose zaključke o tome.

Izgleda su naši političari i SPC izmislili 11. Zapovest koja glasi da se onih deset na njih ne onose, a ima puno primera gde se vidi kako se u praksi oko toga slažu. Uostalom, treba samo pogledati koliko se od strane svih poštuju zapovesti kao što su„Ne poželi ništа što je tuđe“, „Ne krаdi“, „Ne svedoči lаžno“ „Ne ubij“„ Ne čini preljube“, „Poštuj ocа svojegа i mаjku svoju“,

Pošto se inače još uvek eksperimentiše, možda bi trebalo probati da se umesto veronauke u školama uvede predmet domaće vaspitanje za decu a i za roditelje u obliku večernjih škola.

Šta vredi ako se vodi velika briga o naciji, a ne vodi o pojedincima, pokolenjima, budućnosti , o deci koja su budućnost i nacije.



Komentari (254)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 15:33 30.05.2013

Savet, i to besplatan...

Pročitah prvih par rečenica, i shvatih da treba da porazmisliš o sledećem:

Ovo je slobodno društvo. Znam da ti je teško da se navikneš na tu činjenicu, ali vreme je da pokušaš da je prihvatiš. U slobodnim društvima ljudi su u mogućnosti da se ispoljavaju na razne načine, pa i kroz religiju. Dakle, izgradnja verskih objekata nije atak na građanske slobode. Naprotiv, ona je njihova potvrda.

Takođe, roditeljima je ponuđen izbor. Mogu, a ne moraju da šalju decu na veronauku.

Ja sam morao da učim Marksizam. Moja deca su srećnija od mene, oni mogu da biraju. Ja sam štošta morao, oni ne...

A, nevaspitanih je uvek bilo. Za vreme moga školovanja nije bilo veronauke. Pilo se, tuklo se, profesori su 'vatali devojke za sise pa smo jednog propustili kroz šake...
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:26 30.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

ništa ti nisi shvatio, a meni tvoj savet u tom smislu ne treba.
predatortz predatortz 16:32 30.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

Milan Karagaća
ništa ti nisi shvatio, a meni tvoj savet u tom smislu ne treba.


Shvatio sam ja, zemljače, davno:

Sunce može da počne da se okreće oko Zemlje, ali će tebi popovi,crkva i DM ostati glavni neprijatelji.

I, mislim da nisam jedini ovde koji je to shvatio.

laziiprevare laziiprevare 17:09 30.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

Tako ispada da u Srbiji ima procentualno više vernika nego u Saudijskoj Arabiji u kojoj se 5% stanovništva izjašnjavaju kao ateisti.





Zemlje "religijskog aparthejda" nisu za upoređivanje sa Srbijom.


Država sa kojom se mogu uporediti rezultati, Hrvatska, u kojoj je vera = nacija = država vodeća u regionu, slični su onima koje si naveo: vernika 96% (katolika 86 % , broj pravoslavaca smanjen za minus 64,26 % ); "agnostici, skeptici, ateisti, oni koji za sebe kažu da nisu vjernici, ne izjašnjavaju se ili je u popisu ta rubrika ostala nepoznata, pali su na manje od 4%" .


Oni koji razumeju statistiku kažu da su te brojke ipak nerealne i da se radi o prolaznoj modi ("interesno povezana" država i crkva), a da vernika ima oko 50%.
cikaron cikaron 17:26 30.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

Тако је.
Веронаука је једна веома позитивна ствар која децу учи неким финим и моралним стварима.
На жалост, комунисти су укинули и морал и веронауку а тек ја наш покојни премијер Зоран Ђинђић схватио.
А за свакога ко мисли другачије...МОЛИМ...постоји грађанско васпитање.

Нико никога не бије по ушима
cikaron cikaron 17:29 30.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

predatortz
Milan Karagaća
ništa ti nisi shvatio, a meni tvoj savet u tom smislu ne treba.


Shvatio sam ja, zemljače, davno:

Sunce može da počne da se okreće oko Zemlje, ali će tebi popovi,crkva i DM ostati glavni neprijatelji.

I, mislim da nisam jedini ovde koji je to shvatio.


ПРЕПОРУКА

highshalfbooze highshalfbooze 17:58 30.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

Веронаука је једна веома позитивна ствар која децу учи неким финим и моралним стварима.

Kladim se da nisi pogledao nastavni plan, zadatke i ciljeve nastave za veronauku
BigBadWolf BigBadWolf 06:48 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

I da nikada nisi bio ni na jednom casu verskog obrazovanja

(ne, vera ne moze da bude nauka, zao mi je.)
antioksidant antioksidant 09:31 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

Веронаука је једна веома позитивна ствар која децу учи неким финим и моралним стварима.

ako ti tata bog onda i na krst mogu da te stave, prohodaces?
freehand freehand 09:36 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

antioksidant
Веронаука је једна веома позитивна ствар која децу учи неким финим и моралним стварима.

ako ti tata bog onda i na krst mogu da te stave, prohodaces?

Ko je prohodao kad je "stavljen" na krst?
kukusigameni kukusigameni 09:46 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

arianna arianna 09:51 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

Веронаука је једна веома позитивна ствар која децу учи неким финим и моралним стварима.



prvo da ponovimo vera nije nauka....prihvatljiviji naziv za pomenuti predmet bilo bi osnovi religije ili religioznih učenja
drugo - da li ste skoro prisustvovali nekom času verskog obrazovanja?
treće - mislite li da su deca koja ne slušaju versku nastavu, već gradjansko vaspitanje, manje fina i manje moralna?
četvrto - znate li kako su deca sludjena kad nakon časa biologije, na kome slušaju o mitozi, mejozi, ćelijskim organelama ili časa geografije na kom uče planetarni sistem, odu na čas veronauke i slušaju o Hristu stvoritelju, bezgrešnom začeću i uče molitve?
.
.
.
kukusigameni kukusigameni 10:04 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

arianna
prvo da ponovimo vera nije nauka....prihvatljiviji naziv za pomenuti predmet bilo bi osnovi religije ili religioznih učenja

To je više po tradiciji, mislim taj naziv.
A šta je na primer ovo?

[url=http://www.hds.harvard.edu/][/url]

EDIt. Pošto mi ne ide postavljanje linkova, a i zato što ih retko ko otvara, da napomenem da se radi o Harvard Divinity School
blogovatelj blogovatelj 10:24 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

znate li kako su deca sludjana kad nakon časa biologije, na kome slušaju o mitozi, mejozi, ćelijskim organalema ili časa geografije na kom uče planetarni sistem, odu na čas veronauke i slušaju o Hristu stvoritelju, bezgrešnom začeću i uče molitve?


Znam.
I ja sam tako bio sluđen kad smo za domaći iz opštetehničkog pravili kuću od šper ploče, a onda posle toga na srpskom učili kako je vila rušila Skadar na Bojani.
Uveče legnem i premrem od straha da li će moja kućica ujutro biti cela, ili će je vila sravniti sa zemljom.
predatortz predatortz 10:27 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

četvrto - znate li kako su deca sludjana kad nakon časa biologije, na kome slušaju o mitozi, mejozi, ćelijskim organalema ili časa geografije na kom uče planetarni sistem, odu na čas veronauke i slušaju o Hristu stvoritelju, bezgrešnom začeću i uče molitve?


A znaš li ti šta je meni, u pubertetu, činilo gledanje ženskih aktova na likovnom ?

Satima posle toga sam bio uznemiren.
arianna arianna 10:27 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

A šta je na primer ovo?


HDS

idi na deo linkovanog sajta gde piše History and Mission<< i biće jasnije
milisav68 milisav68 10:38 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

blogovatelj
znate li kako su deca sludjana kad nakon časa biologije, na kome slušaju o mitozi, mejozi, ćelijskim organalema ili časa geografije na kom uče planetarni sistem, odu na čas veronauke i slušaju o Hristu stvoritelju, bezgrešnom začeću i uče molitve?


Znam.
I ja sam tako bio sluđen kad smo za domaći iz opštetehničkog pravili kuću od šper ploče, a onda posle toga na srpskom učili kako je vila rušila Skadar na Bojani.
Uveče legnem i premrem od straha da li će moja kućica ujutro biti cela, ili će je vila sravniti sa zemljom.

A ja sam imao traume baš zbog biologije, jer su nas učili da su bakterije svuda oko nas, i da šire zarazne bolesti.

Zbog toga sam prao ruke svaki dan po ceo dan, i jeo sam samo sterilisanu hranu.


Elem, tucite decu kad počnu da liče na vas.
predatortz predatortz 10:46 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

A ja sam imao traume baš zbog biologije, jer su nas učili da su bakterije svuda oko nas, i da šire zarazne bolesti.


Kad malo bolje razmislim, moje školovanje je bilo puno trauma.

Prvo me učiteljica učila pesmice u kojima se kaže da se Tito voli više od mame i tate.
Pošto sam više voleo mamu i tatu, plašio sam se da me učiteljica ne provali.
Potom nam je slikovito opisivala kako su mali pioniri bacali bombe na bunkere i hrabro ginuli. E sad, onaj deo sa bacanjem bombe mi se dopadao. Ali, plašio sam se da ću da poginem...
Onda su me, na geografiji, učili da se SFRJ graniči sa BRIGAMA. To me zabrinulo...
U srednjoj, taman što mi poče da raste paperje ispod nosa, tutnuše mi tandžaru u ruke, pa na strelište. Uz opasku profesora ONO i DSZ , rezervnog majora i aktivnog alkoholičara, da se od mene očekuje da tom tandžarom branim zemlju ako bude napadnuta...

kukusigameni kukusigameni 12:58 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

arianna
A šta je na primer ovo?


HDS

idi na deo linkovanog sajta gde piše History and Mission i biće jasnije

Nisi me razumela. Ja sam reagovao samo na
arianna
prvo da ponovimo vera nije nauka....prihvatljiviji naziv za pomenuti predmet bilo bi osnovi religije ili religioznih učenja


i napisao ovo:
To je više po tradiciji, mislim taj naziv.
A šta je na primer ovo?


Dakle, nauka neka jeste. Ovde se to tradicionalno zove Veronauka.
milisav68 milisav68 13:53 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

kukusigameni
Bog je umro uzalud

Da nije poginuo u ratu?

laziiprevare laziiprevare 20:07 31.05.2013

Re: Savet, i to besplatan...

"Srpski Versaj"



Vi ste moja crkva i moji episkopi, a ja sam vaš PM ! Oprostite mi na teškim rečima.

Moj odnos sa vama je zaista divan.

Da ste me upokojili, ja bih morao vaskrsnuti !


"Istinski pravoslavni hrišćanin" (redovno zasedanje vlade)



Nisam izdajnik !
Zadivljujuć i iskren.
blogovatelj blogovatelj 15:40 30.05.2013

Oficirski sin

U mom odeljenju...
Oficirski sin (otac mu je bio pukovnik) je profesorki rekao "svinjo debela"
Doduše, da budem politički korektan, posle toga bi verovatno bio izbačen iz škole, ali ga je ćale preko veze ispisao u roku od četrdesetpet minuta, da ga ne bi izbacili.
Onda se prebacio u Beograd i tamo završio srednju školu.
A bilo socijalističko samoupravljanje, nije bilo veronauke u školi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:50 30.05.2013

Re: Oficirski sin

U mom odeljenju...
Oficirski sin (otac mu je bio pukovnik) je profesorki rekao "svinjo debela"


A u mom odeljenju (četvrti srednje), drugarica iz odeljenja je rekla drugu razrednom: "Ma, duvajte mi ga!"

Ali, vidiš, ipak je razlika.
Ispersirala ga!
blogovatelj blogovatelj 15:54 30.05.2013

Re: Oficirski sin

A u mom odeljenju (četvrti srednje),


I kod mene se sve desilo u četvrtom srednje, par meseci pre završetka školske godine.
freehand freehand 15:42 30.05.2013

Sve se...

... što si nabrojao, do u dlaku radilo i u socijalističkim školama. Uključujući mlaćenje nastavnika u pkolskim holovima, bušenje guma na automobilima i tako dalje, i tako dalje.
Što se tiče veronauke, imam prijatelja koji je negde '81 provalio veliku prevaru sa multiplikvoanjemodeljenja marksističkih škola u Marksističkom centru grada Beograda. (valjda se tako zvalo, zaboravio sam, ali nije problem da u slovo i cifru saznam detalje).
Ne samo da je ostao bez posla tada i tamo, nego nije mogao da dobije posao nareedne četiri godine.
Mislim - kad smo kod veronauke i visokog morala.
blogovatelj blogovatelj 15:51 30.05.2013

Re: Sve se...

Sve se...
... što si nabrojao, do u dlaku radilo i u socijalističkim školama. Uključujući mlaćenje nastavnika


Baš tako.
Profesora Miću Hegela su u Tehničkoj školi u Kragujevcu zaključali u plakar u hodniku koji je služio za kačenje kaputa. Plakar je mogao da se zaključava katancem. Neko se setio da donese katanac od kuće, nesretnog čoveka od pedesetak kila i metar i po visine klipani su sa leđa gurnuli unutra, a onda ga na brzinu zaključali katancem.
imam prijatelja koji je negde '81 provalio veliku prevaru sa multiplikvoanjemodeljenja marksističkih škola


Ovo ne razumem. Može detaljnije objašnjenje?
predatortz predatortz 15:56 30.05.2013

Re: Sve se...

Baš tako.
Profesora Miću Hegela su u Tehničkoj školi u Kragujevcu zaključali u plakar u hodniku koji je služio za kačenje kaputa


Verovali,ili ne, u mojoj generaciji neko je izbacio vrata kroz prozor. Iz kabineta na trećem spratu!

Na školi je godinama stajao grafit:

Ovo jeste kaubojska škola, ali konje držimo u drugim školama!

Kao i nacrtana Davidova zvezda ( moj ručni rad ), jer su nas terali na ulicu da dajemo nekakvu podršku Palestincima. Crtanjem Davidove zvezde sam izrazio svoj protest protiv jednoumlja. Bolelo me dupe i za Jevreje i za Palestince, ali ne volim da me teraju na nešto.

Takav sam i danas!
freehand freehand 21:40 30.05.2013

Re: Sve se...

Što se tiče veronauke, imam prijatelja koji je negde '81 provalio veliku prevaru sa multiplikvoanjem odeljenja marksističkih škola u Marksističkom centru grada Beograda. (valjda se tako zvalo, zaboravio sam, ali nije problem da u slovo i cifru saznam detalje).
Ne samo da je ostao bez posla tada i tamo, nego nije mogao da dobije posao nareedne četiri godine.
Mislim - kad smo kod veronauke i visokog morala.

Kolko da ponovim, ako domaćin nije zapazio. Meni baš strava primer visokih moralnih normi, za razliku od crkve.
gedza.73 gedza.73 21:44 30.05.2013

Re: Sve se...

Blogovatelj
Profesora Miću Hegela su u Tehničkoj školi u Kragujevcu zaključali u plakar u hodniku koji je služio za kačenje kaputa. Plakar je mogao da se zaključava katancem. Neko se setio da donese katanac od kuće, nesretnog čoveka od pedesetak kila i metar i po visine klipani su sa leđa gurnuli unutra, a onda ga na brzinu zaključali katancem.


Kolega, to su bili dani.
Mučan Hegel. A bio dobar lik.

Mislim da se i za Ponjavu pričalo da su joj 'nezadovoljni' učenici polomili ruku.

freehand freehand 21:50 30.05.2013

Re: Sve se...

gedza.73
Blogovatelj
Profesora Miću Hegela su u Tehničkoj školi u Kragujevcu zaključali u plakar u hodniku koji je služio za kačenje kaputa. Plakar je mogao da se zaključava katancem. Neko se setio da donese katanac od kuće, nesretnog čoveka od pedesetak kila i metar i po visine klipani su sa leđa gurnuli unutra, a onda ga na brzinu zaključali katancem.


Kolega, to su bili dani.
Mučan Hegel. A bio dobar lik.

Mislim da se i za Ponjavu pričalo da su joj 'nezadovoljni' učenici polomili ruku.


Profesor matematike Gregović noklautiran u holu Tehničke škole. Profesoru Tokinu izbušili sve četiri gume na Vartburgu, mesec dana stajao na klocnama ispred škole.
Nastavnici ruskog Irini (šestaci!) nabili eksere u gume, luda sreća joj sačuvala glavu, njoj i deci, na Pančevačkom mostu.
Koske upao u zbornicu sa automatom m 56 (bez municije) da strelja nastavnike.
a onda je došao kapitalizam pa za njim veronauka.
I ode sve u tri nanine...
gedza.73 gedza.73 22:13 30.05.2013

Re: Sve se...

Koske upao u zbornicu sa automatom m 56 (bez municije) da strelja nastavnike.

Tata mu bio pop?

freehand freehand 22:15 30.05.2013

Re: Sve se...

gedza.73
Koske upao u zbornicu sa automatom m 56 (bez municije) da strelja nastavnike.

Tata mu bio pop?


Nije Pajtić.

P.S. na zakazanu masovnu tuču pred Pajinom školom Lambros (moglo se i očekivati da će dvadeset godina kasnije skidati petokraku sa Skupštine Beograda) doveo bandu naoružanu telefonskim kablovima, a sam je uz oklop od dva kafanska rostfraj poslužavnika utaknuta u pantalone napred i nazad, bio oboružan i signalnim raketnim pištoljem. Iz neposredne blizine uspeo je da čoveka promaši za par centimetara.
A onda su se njih nekolicina kao vukovi sa Ontarija, od narodne milicije krili satima čučeći u jezercetu Peskane sa sve disaljkama od trske.
Pu, kakve anomalije kod socijalističke omladine...

blogovatelj blogovatelj 22:48 30.05.2013

Re: Sve se...

Kolega, to su bili dani.
Mučan Hegel. A bio dobar lik.

Mislim da se i za Ponjavu pričalo da su joj 'nezadovoljni' učenici polomili ruku.


Ponjava mi je bila razredna kad se desio ovaj incident sa psovanjem oficirskog sina.
Izuzetan je profesor matematike, principijelna je, ali kao pedagog nema takta ni malo.
To sa lomljenjem ruke ne znam. U moje se vreme nije desilo, nije ni pre toga, jer bih svakako čuo. Možda kasnije.
trala.la trala.la 04:51 31.05.2013

Re: Sve se...

predatortz
...ali ne volim da me teraju na nešto.

Takav sam i danas!


A ime ti je Jovandeka?
predatortz predatortz 07:16 31.05.2013

Re: Sve se...

trala.la
predatortz
...ali ne volim da me teraju na nešto.

Takav sam i danas!


A ime ti je Jovandeka?


Jok, taj je Karagaćin.

Ja sam Misirac.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:44 30.05.2013

iz prvih par komentara

zaključujem da veronauka nije ništa promenila nabolje.
predatortz predatortz 15:46 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

uros_vozdovac
zaključujem da veronauka nije ništa promenila nabolje.



Jeste. Moj prvi susret sa veronaukom je bio u Republici Srpskoj, znatno pre nego što je ovde uvedena.

Odjednom su klinci počeli da me ljubazno pozdravljaju. Ja zbunjen, zatečen promenom... Rekoše mi:

Uči ih veroučitelj.
blogovatelj blogovatelj 15:52 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

iz prvih par komentara
zaključujem da veronauka nije ništa promenila nabolje.


Nije ni pogoršala.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:00 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Nije ni pogoršala.


Pa, to ostaje da se vidi.

Pisala sam već, ali ponavljaću dok mi pena ne izađe na usta:

Pretprošle godine, osmi razred, čas veronauke, veroučitelj drži predavanje devojčicama iz odeljenja: "Vi ste sad već 14 godina stare, vreme je da počnete da rađate, vaše babe su sa 14 već rađale".

Mislim, jesmo svakakve gluposti učili iz tog marksizma, ali meni su ovakve budalaštine iz veronauke veće i gore.
blogovatelj blogovatelj 16:06 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Mislim, jesmo svakakve gluposti učili iz tog marksizma, ali meni su ovakve budalaštine iz veronauke veće i gore.


Bio sam i đak i profesor i tvrdim da u obrazovnom procesu sve počinje sa profesorom. Ako je profesor dovoljno veliki kreten, sve je moguće. Takođe, ako je profesor genijalac, isto tako je sve moguće.
predatortz predatortz 16:13 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Bio sam i đak i profesor i tvrdim da u obrazovnom procesu sve počinje sa profesorom. Ako je profesor dovoljno veliki kreten, sve je moguće. Takođe, ako je profesor genijalac, isto tako je sve moguće.


Slažem se. Prvo mi je taj stupidni predmet predavala jedna kokoška, supruga pukovnika kojem su u Tuzli odstrelili preko stotinu vojnika, dok je on junački bežao ka Majevici. Ta nam je, kad malo bolje razmislim, predavala Staljinizam.

Posle je došao mlad profesor koji je većinu dogmatskih gluposti ignorisao, i predavao nam sociologiju koja se samo zvala Marksizam i socijalističko samoupravljanje. Treba li da napominjem da ga je kokoška drukala i osporavala mu znanje i kvalifikacije za predavanje njenog svetog Marksa!
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:39 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

predatortz


Posle je došao mlad profesor koji je većinu dogmatskih gluposti ignorisao, i predavao nam sociologiju koja se samo zvala Marksizam i socijalističko samoupravljanje. Treba li da napominjem da ga je kokoška drukala i osporavala mu znanje i kvalifikacije za predavanje njenog svetog Marksa!


Ma ok, kapiram ja to, ali zar posao veronauke nije da ne bude predmet kao svaki drugi već nešto više i bolje? I onda ako to nešto više i bolje ne radi, onda je to daleko gore nego kad ne naučiš npr neku hemijsku formulu?

Etička ravan na kojoj bi morala da egzistira veronauka da bi imala smisla ne sme da trpi pitanje kvaliteta profesora, uostalom pitaj marksizam šta mu se desilo kad su ga dohvatile kokoške.
predatortz predatortz 16:46 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara


Ma ok, kapiram ja to, ali zar posao veronauke nije da ne bude predmet kao svaki drugi već nešto više i bolje?


Ja ovde branim pravo na izbor. Slab sam ti ja klerik .
Sve dok alternativa postoji, sve dok nešto ne moraš, nema ni razloga za uzbunu.

A ovaj domaćinov tekst je , u najmanju ruku, tendenciozan. Zahvatiš sve negativnosti školskog sistema u Srbalja, koje postoje decenijama u nazad, pripišeš ih veronauci koja je od skora, pa pozivaš na njeno ukidanje...

Bre, osamdesetih se u tuzlanskim tehničkim školama nožem sa profesorom 'dogovaralo' oko ocene! Šta je trebalo ukinuti? Likovno obrazovanje?
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:52 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Ja ovde branim pravo na izbor.


To da roditelji biraju između sekularnog i religioznog vaspitanja dece jeste izbor koji treba da postoji u društvu, ali nikako u školi. Uvođenjem veronauke u škole, u suštini, samo je napravljena zbrka, pošto se deci šalju pomešane poruke. Iz veronauke uče da su svet i čovek nastali 'vako, a iz ostalih predmeta da je nastao 'nako.

I posle - što su nam deca sluđena?

predatortz predatortz 16:54 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Uvođenjem veronauke u škole, u suštini, samo je napravljena zbrka, pošto se deci šalju pomešane poruke. Iz veronauke uče da su svet i čovek nastali 'vako, a iz ostalih predmeta da je nastao 'nako.


Tako ti je i sa matematikom...

Prvo su me učili da se paralelne prave nikad ne seku, a potom da se seku u beskonačnosti

A, što se nastanka sveta tiče, mislim da je cela priča još u fazi nagađanja.

Edit:

Možda si mislila da građansko roditelji 'biraju' u školi, a veronauku među četiri zida?
blogovatelj blogovatelj 16:57 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Prvo su me učili da se paralelne prave nikad ne seku, a potom da se seku u beskonačnosti


Lepo su te učili. I beskonačnost je nikad.
milisav68 milisav68 17:17 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Krugolina Borup
Pretprošle godine, osmi razred, čas veronauke, veroučitelj drži predavanje devojčicama iz odeljenja: "Vi ste sad već 14 godina stare, vreme je da počnete da rađate, vaše babe su sa 14 već rađale".

Mislim, jesmo svakakve gluposti učili iz tog marksizma, ali meni su ovakve budalaštine iz veronauke veće i gore.

Budale su uvek i svuda ravnomerno rasporedjene, a to sigurno ne piše u planu i programu.

Bitno je da se opljune po veronauci, a vidim nikome ne smeta što će deca sa 15 godina sama da odlučuju o medicinskim merama.

Krugolina Borup Krugolina Borup 17:29 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Možda si mislila da građansko roditelji 'biraju' u školi, a veronauku među četiri zida?


Ne, ja bih i to građansko ukinula. Ono predstavlja alibi za veronauku. I samo se deca bespotrebno smaraju dodatnim časom, umesto da imaju to vreme kao slobodno.

Tebi se, izgleda, mnogo sviđa ova metafora o "četiri zida", pa je na silu Boga guraš i tamo gde nema nikakve logike. Škola je javna, ali je i crkva javna, i ne vidim kako onda crkvu smatraš kao "četiri zida".
G.Cross G.Cross 20:09 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Mislim, jesmo svakakve gluposti učili iz tog marksizma, ali meni su ovakve budalaštine iz veronauke veće i gore.


Verujem da je vazno ono sto je Predator rekao:

Ja sam morao da učim Marksizam. Moja deca su srećnija od mene, oni mogu da biraju. Ja sam štošta morao, oni ne...


Pitajte i Papu, eno mu Vatikan rece da nije u pravu...
gedza.73 gedza.73 21:53 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Predatortz
Slab sam ti ja klerik





8c_competizione 8c_competizione 22:14 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara

Odjednom su klinci počeli da me ljubazno pozdravljaju. Ja zbunjen, zatečen promenom... Rekoše mi:

Uči ih veroučitelj.


si siguran da nisu nesto teli vise? mislim ako ih je vec ucio npr. Kacavenda?
predatortz predatortz 22:26 30.05.2013

Re: iz prvih par komentara



si siguran da nisu nesto teli vise? mislim ako ih je vec ucio npr. Kacavenda?


Idi i leči se...
jinks jinks 15:48 30.05.2013

...

A možda je ipak još uvek prerano za zaključke i statistike ... ako su razni Brozovi i Kardelji 45 godina prevaspitavali generacije, koliko godina onda treba da prođe da bi se to iole propralo kroz sito vremena.

p.s.

Setite se, na primer, Titove uzrečice bez koje nije mogao da prođe pa gotovo ni jedan njegov nastup u javnosti ...

"Ma.ku ti b.žju"

Čitave generacije su odrasle na toj psovki.
rade.radumilo rade.radumilo 15:57 30.05.2013

Screening

U Socijalizmu je postojala načelna direktiva da se svima omogući jednaka šansa da dobiju visoko obrazovanje. Kapitalizam to malo drugačije gleda:
- Pusti ih da rade šta hoće, tako će se oni najinteligentniji i najsposobniji izdvojiti sopstvenim trudom dok će ostali da dobiju šrafciger u ruke.
Mnogo je veći problem u ovoj zemlji što ti najinteligentniji i najsposobniji po završetku školovanja spakuju kofere.
mariopan mariopan 16:02 30.05.2013

..

Slazem se da veronauka nista nije promenila na bolje ali ne moze biti krivac za nevaspitano i bahato ponasanje koga je uvek bilo, bar ja pamtim i ona vremena - samo se tada letelo iz skole i snosile su se neke sankcije za to. A sada nista.
Deca imaju sva prava i to je ok, samo je neko zaborvio osnovno u vaspitanju dece - da deca moraju mati i obavezu i ako je ne ispunjavaju oOBAVEZNO moraju da snose i neke posledice. Ovde je to izostalo kao vaspitna mera pa nije cudo da pojedini divljaju?

I nesto mislim da se sa vaspitanjem za roditelje ( deo naslova ovog bloga ) -zakasnilo.
Kada deca tih roditelja koji svoj domaci zdatak iz roditeljstva nisu obavili na vreme, podju u skolu, za te roditelje je vec kasno. Za decu nije, ali ce tada nastavnik imati borbu na dva fronta, sa ucenikom i roditeljma.

Ne bih im bila u kozi.

A zaglupljivanje masa je deo globalne politike, svake, kako god se zvala. Sto manje zna narod ce lakse biti uzjahan, samo su se jahaci menjali, nekad komunisti sad lopovi pokrsteni u demokrate.
milisav68 milisav68 17:29 30.05.2013

Re: ..

mariopan
Slazem se da veronauka nista nije promenila na bolje ali ne moze biti krivac za nevaspitano i bahato ponasanje koga je uvek bilo, bar ja pamtim i ona vremena - samo se tada letelo iz skole i snosile su se neke sankcije za to. A sada nista.
Deca imaju sva prava i to je ok, samo je neko zaborvio osnovno u vaspitanju dece - da deca moraju mati i obavezu i ako je ne ispunjavaju oOBAVEZNO moraju da snose i neke posledice. Ovde je to izostalo kao vaspitna mera pa nije cudo da pojedini divljaju?

Pa skoro istovremeno su uvedena/uvećana dečja prava (i ukinuta/smanjena kaznena politika) i veronauka.

Zato domaćin "gura" svu krivicu na veronauku, jer gde sme da se kritikuje ono što dolazi iz EU.

Al` to će bolje Tasa.
rade.radumilo rade.radumilo 22:26 30.05.2013

Re: ..

Deca imaju sva prava i to je ok, samo je neko zaborvio osnovno u vaspitanju dece - da deca moraju mati i obavezu i ako je ne ispunjavaju oOBAVEZNO moraju da snose i neke posledice. Ovde je to izostalo kao vaspitna mera pa nije cudo da pojedini divljaju?


Ne vredi, deca ne žive na Marsu već u Srbiji gde se sistematski oslobađaju optuženi i smanjuje se kazna osuđenima za teška krivična dela. U takvoj društvenoj atmosferi, svako forsiranje posledica na mlade bi proizvelo još gori efekat u tom uzrastu. Stanje u školstvu je samo simptom opšteg stanja u društvu.
Potrebna nam je terapija protiv bolesti a ne samo napici za ublažavanje simptoma.
bene_geserit bene_geserit 05:47 31.05.2013

Re: ..

milisav68
Pa skoro istovremeno su uvedena/uvećana dečja prava (i ukinuta/smanjena kaznena politika) i veronauka.

U svakom drustvu postoji odredjeni procenat psihopata i sociopata, koji to postanu od neke dece. Ako ne postoji kazna cak ni za najgore prekrsaje, naravno da ce pojedinci to da zloupotrebljavaju.
Veronauka svakako ne moze da pogorsa ovaj problem, a moze da pomogne samo kada je profesor veronauke sjajan (a svi znamo da je to ekstremno retko).
petar_p petar_p 16:03 30.05.2013

sve sve

ali citirati tzv kurir?
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:22 30.05.2013

Re: sve sve

petar_p
ali citirati tzv kurir?

pa ti čitaš B92 gdew sam i ja našao i tekst i link.
mariopan mariopan 16:22 30.05.2013

....

Mladim roditeljima toplo preporucujem knjigu "Mala knjiga za velike roditelje" Zorana Millivojevica ( i ekipe) ima mnogo dobrih saveta za vaspitavanje dece.
petar_p petar_p 16:26 30.05.2013

Re: ....

Zoran Milivojevic je genije, retko talentovan covek za profesiju koju obavlja! : )
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:38 30.05.2013

Re: ....

Zoran Milivojevic je genije, retko talentovan covek za profesiju koju obavlja! : )


Čitala sam nekoliko njegovih tekstova na temu vaspitavanja dece, i uglavnom se sa oko 80% onoga što je pričao iz petnih žila nisam slagala. Površan je, generalizuje, bavi se posledicama a ne uzrocima. Daleko od bilo kakvog genija.
petar_p petar_p 16:47 30.05.2013

Re: ....

"Površan je, generalizuje, bavi se posledicama a ne uzrocima."-
Moj utisak je zapravo sasvim dijametralno suprotan...
mariopan mariopan 16:50 30.05.2013

Re: ....

Krugolina Borup
Zoran Milivojevic je genije, retko talentovan covek za profesiju koju obavlja! : )


Čitala sam nekoliko njegovih tekstova na temu vaspitavanja dece, i uglavnom se sa oko 80% onoga što je pričao iz petnih žila nisam slagala. Površan je, generalizuje, bavi se posledicama a ne uzrocima. Daleko od bilo kakvog genija.

U knjizi konkretno navodi uzroke nekg ponnasanja i daje savete kako razresaavati problem, ali ako se dete vaspitno zapusti kao ovi primeri koje navodi Karagaca ni sto Milivojevica tu ne pomaze.
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:25 30.05.2013

Gospodo

kad vidim takve komentare , onda se ne čudim zašto se deca tako ponašaju u školi.
Vi ste zamenili teze i poentu, zar zaista mislite da je opisano ponašanje dece u redu.
Pustite socijalizam, pustite proslost, gledajte sadašnjost i budućnost.
predatortz predatortz 16:27 30.05.2013

Re: Gospodo

Milan Karagaća
kad vidim takve komentare , onda se ne čudim zašto se deca tako ponašaju u školi.
Vi ste zamenili teze i poentu, zar zaista mislite da je opisano ponašanje dece u redu.
Pustite socijalizam, pustite proslost, gledajte sadašnjost i budućnost.


I, veliš, svo to ponašanje je zbog veronauke?
Nikad ga pre nije bilo...
Ukine se veronauka i nestaće ga!

Izbor, zemljače, mora da postoji. Pomiri se s tim...
mariopan mariopan 16:35 30.05.2013

Re: Gospodo

Milan Karagaća
kad vidim takve komentare , onda se ne čudim zašto se deca tako ponašaju u školi.
Vi ste zamenili teze i poentu, zar zaista mislite da je opisano ponašanje dece u redu.
Pustite socijalizam, pustite proslost, gledajte sadašnjost i budućnost.

Ni slucajno ne zanemarujem, ali ti si maltene optuzio Crkvu i veronauku zasto je to tako - a ja pak tvrdim da vaspitanje dolazi odd kuce i radi se otkad se dete rodi, u skoli se samo dovrsava ono sto kod kuce ne moze da dobije.

Zaglupljivanje masa jeste globalna politika i ne sprovodi se slucajno nego namerno i nista nemoj da se cudis gde smo stigli, pa tu smo gde smo i posli. Porodicce spasava samo ozbiljan roditeljski rad i briga o deci, to drustvo kao drustvo nikada nije ni resavalo, radili su savesni roditelji.

uros_vozdovac uros_vozdovac 16:41 30.05.2013

Re: Gospodo

predatortz

Izbor, zemljače, mora da postoji. Pomiri se s tim...


Potpuno podržavam, izbor mora da postoji.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:43 30.05.2013

Re: Gospodo

Ni slucajno ne zanemarujem, ali ti si maltene optuzio Crkvu i veronauku zasto je to tako - a ja pak tvrdim da vaspitanje dolazi odd kuce i radi se otkad se dete rodi, u skoli se samo dovrsava ono sto kod kuce ne moze da dobije.


Pazi, ne znam postoji li ta veza između nevaspitanja dece i veronauke, ali znam da sam skoro pričala s jednom mamom o nekoliko dečaka iz odeljenja moga sina koji se (uvek isti) često dovate i potuku. I kažem ja: "Što im učiteljica na građanskom malo ne priča o rešavanju konflikata, i slično?" A ta druga mama kaže: "Kako, kad svi idu na veronauku?" Eto, a ovi što idu na građansko - nisu problematični i ne tuku se.

Ono, i na veronauci može da se priča o "Čini drugima samo ono što bi voleo da drugi čini tebi", "Ljubi bližneg svog" i "Mrzi greh, ali ne i grešnika", ali valjda im je prioritet da im objasne kako da poste po mesec dana, da sa 14 već treba da počnu da rađaju i da ih vode u crkvu, pa nema dovoljno vremena da se bave "filozofskim temama".
blogovatelj blogovatelj 16:45 30.05.2013

Re: Gospodo

Vi ste zamenili teze i poentu, zar zaista mislite da je opisano ponašanje dece u redu.


Ko je to rekao? Ja ne vidim jedan jedini komentar gde se takvo ponašanje dece karakteriše afirmativno.
Ti si zamenio teze.
Tvoja teza je da se deca tako ponašaju jer imaju veronauku u školi, a nas nekoliko ti ovde dokazuje da je takvog ponašanja bilo i za vakta Druga Tite.
mariopan mariopan 17:01 30.05.2013

Re: Gospodo

Krugolina Borup
Ni slucajno ne zanemarujem, ali ti si maltene optuzio Crkvu i veronauku zasto je to tako - a ja pak tvrdim da vaspitanje dolazi odd kuce i radi se otkad se dete rodi, u skoli se samo dovrsava ono sto kod kuce ne moze da dobije.


Pazi, ne znam postoji li ta veza između nevaspitanja dece i veronauke, ali znam da sam skoro pričala s jednom mamom o nekoliko dečaka iz odeljenja moga sina koji se (uvek isti) često dovate i potuku. I kažem ja: "Što im učiteljica na građanskom malo ne priča o rešavanju konflikata, i slično?" A ta druga mama kaže: "Kako, kad svi idu na veronauku?" Eto, a ovi što idu na građansko - nisu problematični i ne tuku se.

Ono, i na veronauci može da se priča o "Čini drugima samo ono što bi voleo da drugi čini tebi", "Ljubi bližneg svog" i "Mrzi greh, ali ne i grešnika", ali valjda im je prioritet da im objasne kako da poste po mesec dana, da sa 14 već treba da počnu da rađaju i da ih vode u crkvu, pa nema dovoljno vremena da se bave "filozofskim temama".

Tebe taj sa veronauke bas isterao iz zivaca.

A sto ih vi ne poducite kako da resavajju konflikte? U moje vreme nije bilo ni veronauke ni gradjanskg vaspitanja. Deca se nekada i posvadjaju i "dohvate" pa to nije strasno, tako uvezbavaju upravo kako da rese neke konflikte.
Ko je jaci pokazace slabijem da ee ne kaci sa jacim od sebe, pa ce mozda svi da se sete da o konfliktma porazgovaraju pre negp se potuku?
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:03 30.05.2013

Re: Gospodo

I, veliš, svo to ponašanje je zbog veronauke?

ne nego je očito da veronauka nije uspela da im usadi u glavu ni jednu Božju zapovest.
Izbor, zemljače, mora da postoji. Pomiri se s tim...

naravno da mora i baš zato.
Ako ti misliš da je kod nas u drušvu sve super, vlada prava hrišćanska , bratska i pravoslavna srpska ljubav pa kako onda objašnjavaš toliko nasilje, ubistva, toliko droge, perverzije u školama već kod učenika od šestog razreda, ako misliš da je u redu da neka deca mogu da rade šta hoće samo zato što im i roditelji rade šta hoće, ako misliš da je sve što ne valja u redu onda ni ti nisi ništa iz te veronauke naučio.
blogovatelj blogovatelj 17:14 30.05.2013

Re: Gospodo

toliko nasilje, ubistva, toliko droge, perverzije u školama već kod učenika od šestog razreda


Ni ovoga kod Tite nije bilo, a danas na svakom ćošku.
Koliko droge Karagaća?
Nisi pomenuo alkohol. Danas maloletnicima u Srbiji nije dozvoljeno da kupuju cigarete i alkohol, a kod Druga Tite si mogao i da šljemaš i da pušiš koliko hoćeš, bez obzira na uzrast.
Samo nemoj da mi sad kao kontraargument napišeš da se današnji zakoni ne poštuju, jer to i nije kontraargument. Pretpostavljam, tj znam da se ne poštuju. Ali za to nije kriva veronauka. Političari su krivi.
Samo, oni nisu tema ovog bloga.
predatortz predatortz 17:19 30.05.2013

Re: Gospodo


ne nego je očito da veronauka nije uspela da im usadi u glavu ni jednu Božju zapovest.


Kako kome. Nekim jeste, nekim nije... Ako većina nije savladala matematiku, rešenje je ukidanje matematike?

Ako ti misliš da je kod nas u drušvu sve super, vlada prava hrišćanska , bratska i pravoslavna srpska ljubav pa kako onda objašnjavaš toliko nasilje, ubistva, toliko droge, perverzije u školama već kod učenika od šestog razreda, ako misliš da je u redu da neka deca mogu da rade šta hoće samo zato što im i roditelji rade šta hoće, ako misliš da je sve što ne valja u redu onda ni ti nisi ništa iz te veronauke naučio.


Nigde i nikad to nisam rekao. Samo, te negativnosti ne bih povezivao sa veronaukom. Niti je veronauka jedina dužna da ih iskorenjuje. Čitajući ovo što pišeš, stiče se dojam da ti misliš da jeste.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:23 30.05.2013

Re: Gospodo

Tebe taj sa veronauke bas isterao iz zivaca.


Bogami, jeste!
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:26 30.05.2013

Re: Gospodo

ali ti si maltene optuzio Crkvu i veronauku zasto je to tako

samo konstatovao.A neka se potrudi da promeni stanje, nemam ništa protiv.
Porodicce spasava samo ozbiljan roditeljski rad i briga o deci, to drustvo kao drustvo nikada nije ni resavalo, radili su savesni roditelji.

i to sam rekao,
cikaron cikaron 17:32 30.05.2013

Re: Gospodo

Milan Karagaća
I, veliš, svo to ponašanje je zbog veronauke?

ne nego je očito da veronauka nije uspela da im usadi u glavu ni jednu Božju zapovest.
Izbor, zemljače, mora da postoji. Pomiri se s tim...

naravno da mora i baš zato.
Ako ti misliš da je kod nas u drušvu sve super, vlada prava hrišćanska , bratska i pravoslavna srpska ljubav pa kako onda objašnjavaš toliko nasilje, ubistva, toliko droge, perverzije u školama već kod učenika od šestog razreda, ako misliš da je u redu da neka deca mogu da rade šta hoće samo zato što im i roditelji rade šta hoće, ako misliš da je sve što ne valja u redu onda ni ti nisi ništa iz te veronauke naučio.

какав сте избор нудили ви комунисти?
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:35 30.05.2013

Re: Gospodo

Ako većina nije savladala matematiku, rešenje je ukidanje matematike?

pa ne verujem da se ne nauči tablica množenja ali mi je čudno da decu ne nauče i da ne usvoje barem 5 Božjih zaposvesti, inače čemu onda ako to ne poštuju.
Samo, te negativnosti ne bih povezivao sa veronaukom. Niti je veronauka jedina dužna da ih iskorenjuje.

Vidiš, ja sam iskreno verovao da će upravo uvođenje veronauke u vreme kada je bila potpuna vrednosna dezorjentacija doprineti upravo tome da se barem nešto smatra vrednim, svetim, dužnim poštovanjem. Pa šta misliš da oni klinci koji se krste kad prolaze pored crkve zaista to rade zato što se ponašaju u duhu onoga što bi trebalo da nauče na veronauci.Misliš li da oni poštuju i Sv.Savu koga su sada okačili u svakoj učionici kao nekada onoga koga ti ne voliš.
Nemam ja ništa protiv religije, crkve i veronauke ali sam dosta rezervisan prema onima koji se kriju iza toga.
mariopan mariopan 17:52 30.05.2013

Re: Gospodo

Milan Karagaća
Ako većina nije savladala matematiku, rešenje je ukidanje matematike?

pa ne verujem da se ne nauči tablica množenja ali mi je čudno da decu ne nauče i da ne usvoje barem 5 Božjih zaposvesti, inače čemu onda ako to ne poštuju.
Samo, te negativnosti ne bih povezivao sa veronaukom. Niti je veronauka jedina dužna da ih iskorenjuje.

Vidiš, ja sam iskreno verovao da će upravo uvođenje veronauke u vreme kada je bila potpuna vrednosna dezorjentacija doprineti upravo tome da se barem nešto smatra vrednim, svetim, dužnim poštovanjem. Pa šta misliš da oni klinci koji se krste kad prolaze pored crkve zaista to rade zato što se ponašaju u duhu onoga što bi trebalo da nauče na veronauci.Misliš li da oni poštuju i Sv.Savu koga su sada okačili u svakoj učionici kao nekada onoga koga ti ne voliš.
Nemam ja ništa protiv religije, crkve i veronauke ali sam dosta rezervisan prema onima koji se kriju iza toga.

Cekaj bre Karagaca, pa ne mozes Svetog Savu uterati narodu u glavu za desetak godina kada ste ga vadicepom vadili iz glava sezdeset godina tom istom narodu? Polako.... Bog s tobom....
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:00 30.05.2013

Re: Gospodo

mariopan
Milan Karagaća
Ako većina nije savladala matematiku, rešenje je ukidanje matematike?

pa ne verujem da se ne nauči tablica množenja ali mi je čudno da decu ne nauče i da ne usvoje barem 5 Božjih zaposvesti, inače čemu onda ako to ne poštuju.
Samo, te negativnosti ne bih povezivao sa veronaukom. Niti je veronauka jedina dužna da ih iskorenjuje.

Vidiš, ja sam iskreno verovao da će upravo uvođenje veronauke u vreme kada je bila potpuna vrednosna dezorjentacija doprineti upravo tome da se barem nešto smatra vrednim, svetim, dužnim poštovanjem. Pa šta misliš da oni klinci koji se krste kad prolaze pored crkve zaista to rade zato što se ponašaju u duhu onoga što bi trebalo da nauče na veronauci.Misliš li da oni poštuju i Sv.Savu koga su sada okačili u svakoj učionici kao nekada onoga koga ti ne voliš.
Nemam ja ništa protiv religije, crkve i veronauke ali sam dosta rezervisan prema onima koji se kriju iza toga.

Cekaj bre Karagaca, pa ne mozes Svetog Savu uterati narodu u glavu za desetak godina kada ste ga vadicepom vadili iz glava sezdeset godina tom istom narodu? Polako.... Bog s tobom....


Ok ne možeš narodu, ali desetogodišnjaku?
mariopan mariopan 18:32 30.05.2013

Re: Gospodo

Pa Urose ja vec rekoh da nisam za veronauku po skolama, ima sta pametnije tamo da se uci? A nisam ni za kakvo uuterivanje bilo cega, ni obrazovanja onom ko ga nece a ovi bahati ga neeeece koliko vidim.
predatortz predatortz 18:36 30.05.2013

Re: Gospodo


Vidiš, ja sam iskreno verovao da će upravo uvođenje veronauke u vreme kada je bila potpuna vrednosna dezorjentacija doprineti upravo tome da se barem nešto smatra vrednim, svetim, dužnim poštovanjem.


Aaa, pa ti si razočarani vernik ?! Što ne kažeš da je celo ovo pisanije zbog toga.

Šalu na stranu,zemljače. Ako moja deca budu nevaspitana,nasilna,bahata, nije tome kriva ni škola ni crkva. Krivi ćemo biti moja gospoja i ja. Niko više.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:20 30.05.2013

Re: Gospodo

pa ne mozes Svetog Savu uterati narodu u glavu za desetak godina kada ste ga vadicepom vadili iz glava sezdeset godina tom istom narodu? Polako.... Bog s tobom

Pa da izvines roditelji dece koja sada imaju 12 godina su svi venčani u crkvi i postali vernici kao, još od početka 90-ih narodu je počelo intenzivno da se uteruje,a deca o kojoj je reč koja su pošla u školu kada je uvedena veronauka sada završavaju srednju školu, rođena su 1995.godine kada su svi bili masovno vernici.I ovde ne govorimo o dedama i bakama, o meni i tebi već deci osnovcima i srednjoškolcima.
To sa vađenjem i uterivanjem ti baš i nije tačno.
Ribozom Ribozom 21:28 30.05.2013

Re: Gospodo

Milan Karagaća
Ako većina nije savladala matematiku, rešenje je ukidanje matematike?

pa ne verujem da se ne nauči tablica množenja ali mi je čudno da decu ne nauče i da ne usvoje barem 5 Božjih zaposvesti, inače čemu onda ako to ne poštuju.


Ovo mi je strasno cool.
Bez zezanja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:02 30.05.2013

Re: Gospodo

Ribozom
Milan Karagaća
Ako većina nije savladala matematiku, rešenje je ukidanje matematike?

pa ne verujem da se ne nauči tablica množenja ali mi je čudno da decu ne nauče i da ne usvoje barem 5 Božjih zaposvesti, inače čemu onda ako to ne poštuju.


Ovo mi je strasno cool.
Bez zezanja.

pa onih drugih 5 su više teorijske i pridržavanje njih ili ne ne ugrožava toliko druge kao ovih 5 koje sam nabrojao.
milenanenad milenanenad 13:25 31.05.2013

Re: Gospodo

Moja devojcica je pohadjala casove veronauke u prva tri razreda osnovne skole. Mislili smo da ce uciti o religijama, da ce pricati o bozijim zapovestima, da ce im veroucitelj objasnjavati sta znace bozije zapovesti, ali su oni samo gledali crtane filmove sa temama iz Svetog pisma i posle ih prepricavali ili crtali. Tako da od cetvrtog razreda idemo na gradjansko.
petar_p petar_p 16:54 30.05.2013

kad je vec o vaspitanju rec

nesto mi pade na pamet, da li u to vaspitanje spada i edukativno-zabavni program "Veliki brat" televizije B92? Just for the record, sto bi se reklo...
Jukie Jukie 19:03 30.05.2013

Re: kad je vec o vaspitanju rec

petar_p
nesto mi pade na pamet, da li u to vaspitanje spada i edukativno-zabavni program "Veliki brat" televizije B92? Just for the record, sto bi se reklo...

Ne znam, ja sam pregledao program te televizije za celu nedelju i nisam našao ništa vredno gledanja, sem možda ako se Olja Bećković seti da pozove neke zanimljive analitičare u emisiju
angie01 angie01 16:58 30.05.2013

Milane,

sve smo ovo vec ispricali kod nurudina,...

sto se veronauke tice- nije joj mesto u skoli, tu nema nikakve dileme, ona nicim ne pripada obrazovanju i privatna je stvar svakog pojedinca!

Sto se pak maltretiranja nastavnika tice, stvar je posledica toga sto je skola izgubila svoju ulogu i stav i to nesto krivicom drzave, kroz ministarstvo koje orkestrira celu situaciju tako sto ne radi nista i vecim delom kroz praksu u skolama, gde nastavnici uz casne izuzetke, sve manje savesno obavljaju svoj posao, krace receno, nisu bas posveceni tome da decu nesto nauce, a posle imaju stroge standarde pri ocenjivanju- neke budbogsnama, (jedina dodirna tacka sa veronaukom:),testove od 15 minuta ili one od po 14-24 pitanja, za koje se deca spremaju kroz privatne casove, jer im od tog uspeha zavisi dalje skolovanje,pa, molim lepo, tokom vremena i deca krenu da se batrgaju sa istim nepostovanjem.

A sad to sa roditeljima- pa izvinite, mogu ja da budem nepisemna i da pojma nemam nista o skoli, ona je valjda tu da decu nauci svemu sto treba-ako roditelji treba da participiraju u sprovodjenju nastvanog plana, oni treba da su obuceni za to sta i kako,....ja ne znam za slucaj da se problem u skoli svaljuje na roditelje, skola mora da bude obrazovno vaspitna ustanova i da svojim adekvatnim funkcionisanjem sprovodi svoju funkciju.
predatortz predatortz 17:01 30.05.2013

Re: Milane,


sto se veronauke tice- nije joj mesto u skoli, tu nema nikakve dileme, ona nicim ne pripada obrazovanju i privatna je stvar svakog pojedinca!


Zbog čega misliš da poznavanje religije nije obrazovanje?
angie01 angie01 17:02 30.05.2013

Re: Milane,

Zbog čega misliš da poznavanje religije nije obrazovanje?


koje religije?
predatortz predatortz 17:04 30.05.2013

Re: Milane,

angie01
Zbog čega misliš da poznavanje religije nije obrazovanje?


koje religije?


Svih. Koliko znam, spominju se i ostale. Poznajem nekoliko veroučitelja i bogoslova. Probaj da se kačiš sa njima na 'filozofske' teme... Teško ih je nazvati neobrazovanim, a ono što znaju neobrazovanjem.
angie01 angie01 17:08 30.05.2013

Re: Milane,

Svih.


koliko znam, u nasim skolama se propoveda pravoslavlje, kao jedina ispravna vera!



Teško ih je nazvati neobrazovanim, a ono što znaju neobrazovanjem.

ja nisam rekla-zabraniti, nego da im nije mesto u skolama, koga zanima-eto mu hrama koji pripada njegovoj veri, pa nek uci o njoj!

ponavljam, vera, a narocito u sekularnoj drzavi, nikakve veze sa drzavom i obrazovanjem nema i privatna je stvar svakog coveka-kao i nacionalnost!
predatortz predatortz 17:15 30.05.2013

Re: Milane,


ponavljam, vera, a narocito u sekularnoj drzavi, nikakve veze sa drzavom i obrazovanjem nema i privatna je stvar svakog coveka-kao i nacionalnost!


A šta ako se u toj državi većina izjašnjava kao vernici? Ako ta većina puni budžet kao i manjina ? Otuđiti školu od većine, uskratiti im pravo na nešto što hoće?

Kada je država sekularna, u njoj se ne mora pohađati versko obrazovanje. Neki bi to da pretvore u ne sme...
petar_p petar_p 17:15 30.05.2013

Re: Milane,

predatortz

sto se veronauke tice- nije joj mesto u skoli, tu nema nikakve dileme, ona nicim ne pripada obrazovanju i privatna je stvar svakog pojedinca!


Zbog čega misliš da poznavanje religije nije obrazovanje?


da se ne lazemo, jal veronauka, jal gradjansko vospitanje -- zapravo je rec samo o biznisu interesnih grupa i nista vise...
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:16 30.05.2013

Re: Milane,

Zbog čega misliš da poznavanje religije nije obrazovanje?


Ih, kad bi veronauka bila usredredjena na POZNAVANJE RELIGIJE, ja bih prva bila za to da postoji kao predmet u školama.

Međutim, njen cilj nije POZNAVANJE već PRAKTIKOVANJE, i to ne religije nego PRAVOSLAVLJA. I propovedanje neprihvatljivosti drugih religija.

Eto, taj veroučitelj što je devojčicama osmakinjama držao predavanje da sa 14 već treba da počnu da rađaju, držao im je i predavanja o tome kako su muslimani grozni.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:20 30.05.2013

Re: Milane,

Kada je država sekularna, u njoj se ne mora pohađati versko obrazovanje. Neki bi to da pretvore u ne sme...


Izvrćeš i podmećeš.
Ako se zalažem da veronauka ne treba da se uči u školi, ne kažem da treba da bude zabranjena generalno. Zna se gde joj je mesto - u crkvi.
predatortz predatortz 17:21 30.05.2013

Re: Milane,

Međutim, njen cilj nije POZNAVANJE već PRAKTIKOVANJE, i to ne religije nego PRAVOSLAVLJA. I




Zamisli, PRAVOSLAVLJA! STRAŠNO!
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:21 30.05.2013

Re: Milane,

A šta ako se u toj državi većina izjašnjava kao vernici? Ako ta većina puni budžet kao i manjina ? Otuđiti školu od većine, uskratiti im pravo na nešto što hoće?


Hebote, pa i većina veruje u astrologiju.
Po toj logici, nepravda je što deca u školi ne uče astrologiju!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana