Budućnost| Društvo| Obrazovanje| Porodica

"Domaće vaspitanje za decu i roditelje" umesto "Veronauke"

Milan Karagaća RSS / 30.05.2013. u 15:25

 Kažu da u državama u kojima se pravi više bogomolja nego proizvodnih pogona i fabrika, narodu ostaje samo da se moli Bogu, pa valjda zato nam na vreme uvedoše veronauku u škole .Ali ni to ne pomože da se preduprede sve negativne posledice tranzicionih eksperimenata , pa umesto proizvodnje materijalnih dobara proizvedoše se gubitnici u svim oblastima. Umesto novog morala dobismo nemoral, umesto vrednosti obezvređivanje svega, a to se nabolje vidi i najviše reflektuje na omladini i deci, ne zato što su loša rođena već što se o njima nije i ne vodi briga.

Zaista je krajnje vreme da se svi pozabave kakvo nam je školstvo, kakvo kućno i školsko vaspitanje dece i što se svi, počev od roditelja do ministarstva prave blesavi i neće da vide ono što se iz aviona vidi. nasilje-u-skolama-nastavnici-profesori-ucitelji-prosvetari-napad-na-profeso-1369520611-315693.jpg

„Pi. ka ti materina, kobilo matora“,

Eto rekoše da je socijalizam zaglupljivao decu, a ta zaglupljena deca su već dede i babe, a prođe već 25 godina kako ga ukinusmo i preko 10 godina smo im uveli veronauku pa su njihova deca i unuci vaspitavani i napajani nacionalnim mitovima, prepravljenim istorijama i veronaukom. Dakle, uvođenje veronauke i “vraćanje korenima” dalo je rezultate jer po pitanju religioznosti svi , neko manje neko mnogo, zaostaju  iza Srbije. Prema zvaničnoj statistici u Srbiji se oko 96% stanovništva izjašnjava kao vernici, 1,1% su ateisti a 3% se nije izjasnilo. Dakle, u Srbiji živi 5.988.093 Srba, a  6.097.396 pravoslavaca, pa bi ispalo da je svaki Srbin i još poneki pripadnik drugih nacija pravoslavni vernici. Pre će biti da je mnogo lažnih i estradnih vernika, onih koji veru shvataju da im služi za opraštanje grehova, a ne da kao vernici ne čine barem ono što se kosi sa onih 10 zaposvesti.

Tako ispada da u Srbiji ima procentualno više vernika nego u Saudijskoj Arabiji u kojoj se 5% stanovništva izjašnjavaju kao ateisti. Ilustracije radi, broj ateista u Češkoj je 50%, a u ostalim zemljama ateistima se smatra 31% Japanaca, 30% Francuza, 20% Nemaca, 10% Rusa, a čak 47 Kineza.

Naravno, sve je logično što se rezultata tiče, ali je nelogično da što je narod religiozniji to je primitivniji, nepristojniji, agresivniji, a to je naročito izraženo kod dece jer su ona ogledalo svojih roditelja, škole,društva, države, crkve, pa kako se seje tako se i još gore žanje.

Ilustracija za to se vidi na svakom koraku, a o tome pre neki dan pisaše i novine pod primerenim naslovom „Pi.ka ti materina, kobilo matora”.

Evo tog teksta, zapravo samo nekih od primera.

„BEOGRAD - Sukob nastavnika i učenika zbog ocena došao do vrhunca!
„Ti si retard“, „Pi. ka ti materina, kobilo matora“, „Doći će moj ćale da ti nalupa šamare“, „Nemaš, bre, ni kučeta ni mačeta“, „Crkla dabogda“ samo su neke od psovki i uvreda koje nastavnici i profesori redovno slušaju od svojih učenika u srednjoj hemijskoj, trgovačkoj, geodetskoj, tehničkoj školi „Lola“...
Jedan od najnovijih načina maltretiranja jeste onaj kada đaci jedu beli luk, a zatim sednu u prve klupe i duvaju profesorima u lice.
Otimaju dnevnike
Nažalost, kako se školska godina bliži kraju, verbalno nasilje đaka postaje još strašnije jer im se u takvom ponašanju pridružuju i roditelji, a sve zbog loših ocena i izostanaka.
- Učenici nam otimaju dnevnike, prete da će nas sačekati posle nastave i da će biti prvi u redu na našoj sahrani.
Buše nam gume na automobilima, donose oružje u školu, lepe nam superlepak na stolice, jedu luk, pa nam iz prvih klupa duvaju u lice, podsmevaju nam se, pa nas čak i fizički napadaju - pričaju prosvetni radnici, koji svakodnevno trpe različita poniženja u školama širom zemlje.
Aleksandra Cerovac, profesorka pejzažne arhitekture u Drvno-prerađivačkoj školi u Beogradu, kaže da neke njene kolege na časovima proživljavaju golgotu.
Briga ih za ukore
- Deca su osvestila svoja prava, znaju da ne mogu da budu izbačena iz škole, a ukori i disciplinski postupci ih se ne tiču previše. S druge strane, ne znaju šta ne smeju. Pretnje tipa „Sačekaću te posle nastave“, „Znaš li ti ko je moja mama“, „Moj tata poznaje nekog u ministarstvu“ koriste se kad god im date lošu ocenu ili izostanak. Nema više poštovanja nastavnika - navodi ona.

Najčešći oblici iživljavanja

♦ nekoliko đaka pojede luk, sednu u prve klupe i duvaju nastavniku u lice
♦ kredom žvrljaju nastavnikovu stolicu
♦ uvrede tipa „videćete vi, sačekaće vas neko posle škole...“
♦ prljaju nastavnikov sto ostacima od užine
♦ gađaju ga žvakama
♦ buše gume na kolima

Psi su zaštićeniji od prosvetara!
Dragan Matijević, predsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije, kaže da su oni predložili da dobiju status službenog lica zbog sve većeg pritiska koji trpe:
- Nekad je u Srbiji prosvetni radnik bio kao roditelj, ali vremena su se izmenila. Incidenti su sve učestaliji, a ne želimo da oni postanu pravilo ponašanja. Zakon treba ga menjati jer sad kazna za napad na profesora iznosi 30.000 dinara, a za psa 300.000 dinara - rekao je on za Kurir.”

Političari i državne strukture ispod granice dobrog ukusa pokazuju servilnost prema SPC kao državnoj crkvi jer se tako fakat ponaša, u Sinod se ide po mudre savete o ključnim pitanjima od nacionalnog interesa ali vladike ne dolaze kod predsednika i vlade po mišljenje.

I dok se država šlihta crkvi, crkva uporno i čvrsto stoji iza samoproklamovanog monarha.

Naša crkva i država kao papagaji ponavljaju i liju krokodilske suze zbog „Bele kuge“ koja preti srpstvu i naciji, ali niko ne vodi  i brige za mlade generacije, o njihovom vaspitanju i obrazovanju niko ne vode računa.

Prosvetni radnici u osnovnim i srednjim školama se hvataju za glavu i najavljuju proteste jer je ponašanje učenika i njihovih roditelja postalo nesnošljivo, a učitelji, nastavnici i profesori su nemočni. Naravno, i oni su deo društva i proizvod tog istog sistema neobrazovanja i nevaspitanja.

Deca nisu mutava pa vide da se može kupiti i oceana i nastavnici i diploma, uključujući i fakultetske, većina roditelja su prepušteni sami sebi jer su bez posla ili u strahu dag a ne izgube pa nemaju vremena za decu, drugi imaju svoje biznise raznih vrsta pa opet nemaju vremena za decu ali imaju para da im kupe sve pa i školu i posao.Istovremeno, čuju deca da svi psuju kao kočijaši i njihivi roditelji i oni po medijima, vide kako se stariji biju i obračunavaju,vide kako se ljudi za sitnicu posvađaju do krvi, vide agresivnost na svakom koraku, vide nasilje ali i da se ono ne kažnjava, vide mnogo bogatih od prljavih poslova, čuju svašta, vide svašta, a najčešće su prepušteni sami sebi da donose zaključke o tome.

Izgleda su naši političari i SPC izmislili 11. Zapovest koja glasi da se onih deset na njih ne onose, a ima puno primera gde se vidi kako se u praksi oko toga slažu. Uostalom, treba samo pogledati koliko se od strane svih poštuju zapovesti kao što su„Ne poželi ništа što je tuđe“, „Ne krаdi“, „Ne svedoči lаžno“ „Ne ubij“„ Ne čini preljube“, „Poštuj ocа svojegа i mаjku svoju“,

Pošto se inače još uvek eksperimentiše, možda bi trebalo probati da se umesto veronauke u školama uvede predmet domaće vaspitanje za decu a i za roditelje u obliku večernjih škola.

Šta vredi ako se vodi velika briga o naciji, a ne vodi o pojedincima, pokolenjima, budućnosti , o deci koja su budućnost i nacije.



Komentari (254)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jkt2010 jkt2010 07:21 31.05.2013

Re: pay up time

oskar-z-wild
Politicari ne smeju da idu na politicke konsultacije kod episkopa.

A u Japanu: Japan PM says shrine visits 'natural'
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:13 31.05.2013

Re: pay up time

predatortz
To je politicki trik. Mislis li da Kacavendin slucaj ne bi zavrsio pod patrijarsijskim tepihom da nije bilo cike i vike.


Kakva cika i vika? Pa to da je on, da prostiš peder, znalo se u Tuzli odvajkada. Znaš li koliko se sveštenika žalilo na njegovo ponašanje? Znaš li koliko je sveštenika i ostalih, kao saradnik DB poslao na robiju?
Crkva se čisti, nema to veze sa cikom...


Predatore, potcenjujes demokratiju iliti narod. Mogli su da se ciste u privatnost, po tebi, nisu morali u javnosti. To sto ti imas informacije a neces da anonimno delis sa tvojim narodom je tvoja privilegija. U Srbiji su svi privilegovani sa svojim vezama i vezicama. Otud i korupcija.
predatortz predatortz 13:18 31.05.2013

Re: pay up time

Mogli su da se ciste u privatnost


E, vidiš, to ni u crkvi ne ide bez afera. Nije tako jednostavno smeniti vladiku, kako narodu izgleda da jeste. Crkva , u stvari, ima problem sa viškom demokratije kada je tako nešto u pitanju. Moraš nabaviti veliku većinu, pre nego li nešto staviš na astal. Afere ti u tome pomažu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:20 31.05.2013

Re: pay up time

jkt2010
oskar-z-wild
Politicari ne smeju da idu na politicke konsultacije kod episkopa.

A u Japanu: Japan PM says shrine visits 'natural'

Svako moze u crkvu da se moli ili meditira, konsultacije su nesto drugo. SHRINE u ovom slucaju bi bio ekvivalentan crkvi uli memorijalu u kojem pociva Draza Mihajlovic ili Alojz Stepinac.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:39 30.05.2013

Kako nemate stav o ovome

@predatortz;@blogovatelj;@Mariopan;@cikaron;@freehand, i ostali

"Pretnje tipa „Sačekaću te posle nastave“, „Znaš li ti ko je moja mama“, „Moj tata poznaje nekog u ministarstvu“ koriste se kad god im date lošu ocenu ili izostanak. Nema više poštovanja nastavnika - navodi ona.

Najčešći oblici iživljavanja

♦ nekoliko đaka pojede luk, sednu u prve klupe i duvaju nastavniku u lice
♦ kredom žvrljaju nastavnikovu stolicu
♦ uvrede tipa „videćete vi, sačekaće vas neko posle škole...“
♦ prljaju nastavnikov sto ostacima od užine
♦ gađaju ga žvakama
♦ buše gume na kolima"
predatortz predatortz 19:46 30.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Da ne odgovaram u ime ostalih, rećiću ti šta ja mislim:

Pošto si , bespotrebno, u celu priču umešao veronauku, logično je da razgovor ode u tom smeru. Odnosno, osporavanju nelogičnosti u tekstu.

Nisam video da se bilo ko pozitivno izjasnio o navedenim primerima đačke bahatosti. Ako si nju želeo da staviš u fokus, ponoviću, nisi trebao da mešaš one stvari koje sa njom nemaju veze.

Zatim, ne vidim da se u primerima koje si naveo đaci, ili njihovi roditelji, kriju iza veronauke,veroučitelja ili crkve.

Potom, ne mislim da veroučitelji opravdavaju ovakve postupke učenika.

Na kraju, učen sam da u naslovu treba da bude sadržana suština teksta. Ne vidim da naslov ima ikakve veze sa ovim što sad potenciraš.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:12 30.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Na kraju, učen sam da u naslovu treba da bude sadržana suština teksta. Ne vidim da naslov ima ikakve veze sa ovim što sad potenciraš.

Ajde još uprošćenije, a nadam se da se slažeš, je li sve pošlo unazad uprkos proklamovanim ciljevima vrednstima, blagostanju, finom vaspitanju, eksperimentima svake vrste, pa i sa uvođenjem veronauke, dovođenjem tzv.prestolonaslednika i bavljenja svim ostalim kao krupnim pitanjima a zapostavljeno je ono što je najvažnije a to je kvalitet obrazovanja i vaspitanja. Pa nećeš mi rečći da je uvođenje veronauke obrazloženo time da hoće da se doprinese devalviranju i kriminalizaciji društva, već naprotiv, da će i to doprineti vaspostavljanju vrednosti, vere, ljubavi, lepog vaspitanja itd. Pa nisu valjda mislili da kroz veronauku lepo vaspitavaju tebe i mene nego uptravo decu.
E s obzirom na stanje kakvo imamo, to očito nije dalo rezultate osim što je sada mnogo veći broj lažnih vernika, a crkve i dalje zvrlje skoro prazne.
Svakako da to nije glavni ni jedini uzrok ove tranzicione regresije, ovolikog broja nezaposlenih i beznadežnih koji nemaju vremena da se bave decom, koji su deprimirani , depresivni, ljuti zbog svoje situacije pa se onda to odražava i na decu.S druge strane imaš bahatost onih bogatih i bogatijih, koji nemaju vremena za decu i osim para ništa im ne daju učeći ih da za pare mogu da kupe sve i svakoga.
Onda imaš onu grupu ljudi koji imaju posao i rade od jutra do večeri u strahu da ga ne izgube, pa ni oni nemaju vremena za decu.
S druge strane, država kao da se pokaže kao superdemokratska tretira neka sada i dečja prava, što nema veze sa zabranom maltretiranja i zlostavljanja dece, pa kao neki novi sa Zapada nakaradno prekopirani sistemi po kojima deca mogu slobodno da se šetaju tokom časa, da su oni kao ravnopravni sa učiteljima, nastavnicima, kao imaju svoje mišljenje, što se izvrglo u to da zapravo ne zarezuju nastavnike i rade im ono što je navedeno.
Sledeći aspekt sam ti takođe naveo, a to je i kvalitet, moralne i stručne karakteristike ljudi koji rade u prosveti.E pa ako neko sebe smatra čuvarom i tumačem moralnosti, duhovnosti ,lepog ponašanja i sve drugo, moraš da priznaš da nije uspela da implementira (kako se to sada popularno kaže).
Kao što vidiš neki komentatori potenciraju domaće vaspitanje, pa i ti si to naglasio, a o kakvom i domaćem vaspitanju može biti govora kod ovakvih ponašanja koja poprimaju razmere masovne pojave, naročito maloletnička delikvencija i nasilje.
stasava stasava 22:10 30.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

E s obzirom na stanje kakvo imamo, to očito nije dalo rezultate osim što je sada mnogo veći broj lažnih vernika, a crkve i dalje zvrlje skoro prazne.

A da idu deca na dopunsku?Ili na privatne?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:08 30.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

A da idu deca na dopunsku?Ili na privatne?

pa vidiš i to je nova moda, oni koji imaju para za bacanje šalju decu na privatne dopunske časove pa u školi i ne moraju da paze , zezaju se a na pismenim dobiju dobru ocenu.
freehand freehand 00:15 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Pretnje tipa „Sačekaću te posle nastave“, „Znaš li ti ko je moja mama“, „Moj tata poznaje nekog u ministarstvu“ koriste se kad god im date lošu ocenu ili izostanak. Nema više poštovanja nastavnika - navodi ona.

Sve isto kao i pre trideset i kusur godina.

♦ nekoliko đaka pojede luk, sednu u prve klupe i duvaju nastavniku u lice

Tula se nakrlja belog luka i sardina (ovi to danas ne znaju!) zalije pivom, i još - pajz sad - skine patike!
I posle sedam dana frka u javnosti i sve na nevinu "Azotaru".

♦ kredom žvrljaju nastavnikovu stolicu

Aujbt... ovo je već ozbiljno. Mi nismo išli toliko daleko, ostali smo kod ilmailna.

♦ uvrede tipa „videćete vi, sačekaće vas neko posle škole...“


STrašno!
Eno ti gore sam napisao: u holu Tehničke škole na sred velikog odmora učenik nokautirao nastavnika matematike. Krej sedamdesetih.
♦ prljaju nastavnikov sto ostacima od užine
♦ gađaju ga žvakama


♦ buše gume na kolima"

Naveo sam ti dva primera, al da ponovim: nastavnica ruskog Irina zajedno sa porodicom, čzdom preživela eksere zabodene u obe prednje gume.
Nastavniku srpskog Tokinu izbušene sve četiri. Ispred škole.
Oba dešavanja sredina i kraj sedamdesetih.
Nije bilo veronauke, al marksizma kolko hoćeš.


Ajde još uprošćenije, a nadam se da se slažeš, je li sve pošlo unazad uprkos proklamovanim ciljevima vrednstima, blagostanju, finom vaspitanju, eksperimentima svake vrste, pa i sa uvođenjem veronauke, dovođenjem tzv.prestolonaslednika i bavljenja svim ostalim kao krupnim pitanjima a zapostavljeno je ono što je najvažnije a to je kvalitet obrazovanja i vaspitanja.


Pa onda nema druge nego da se vrati Šuvarova doktrina...
Koja je proizvela razrede u zajedničkim osnovama u kojima je na popravni padalo 2/3 a na godinu 1/3 učenika u odeljenju. I koja je proivzodila eksperte tipa, na primer "derač zadnjih nogica kod svinje".
Al sreća te nije bilo veronauke da upropasti omladinu koja bi deset godina kasnije napravila neki pomor i pogibiju...


blogovatelj blogovatelj 04:11 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

I koja je proivzodila eksperte tipa, na primer "derač zadnjih nogica kod svinje".


Postojalo je kod Šuvara zanimanje konobar i zanimanje točilac pića.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 05:53 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

oni koji imaju para za bacanje šalju decu na privatne dopunske časove pa u školi i ne moraju da paze


može objašnjenje: kako na privatnim časovima paze, a u školi ne paze?
Milan Karagaća Milan Karagaća 07:20 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

I koja je proivzodila eksperte tipa, na primer "derač zadnjih nogica kod svinje".

sad ga malo pretera, ali majke ti kaži za šta su sada osposobljeni kad završe srednju školu, a da ne pričam o ovim managerima i piarovima i masterijancima, koji sve završavaju sa copy/paste ili platim -dobijem, dam-dobijem ocenu i diplomu.Pa još imaš više univerziteta i fakulteta nego Nemačka.
Nego , ne bi bilo loše da kao literaturu koja se neposredno bavi kako se društvo odnosi prema mladima pročitaš i ovo
mariopan mariopan 07:45 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Milan Karagaća
I koja je proivzodila eksperte tipa, na primer "derač zadnjih nogica kod svinje".

sad ga malo pretera, ali majke ti kaži za šta su sada osposobljeni kad završe srednju školu, a da ne pričam o ovim managerima i piarovima i masterijancima, koji sve završavaju sa copy/paste ili platim -dobijem, dam-dobijem ocenu i diplomu.Pa još imaš više univerziteta i fakulteta nego Nemačka.
Nego , ne bi bilo loše da kao literaturu koja se neposredno bavi kako se društvo odnosi prema mladima pročitaš i ovo

Skola je deo drustva a drustvo koje imamo danas je produkt kukavicjeg jajeta koje je podmetnuto pre 60 godina i izlegalo se sve gore o gorega jer su uvek vladali podobni a ne sposobni. Oni su instalirali sistem koji i danas radi, koji nikada nije razmontiran jer je maloj grupi podobnih donosio privilegije koje po svojim sposobnostima nikako nisu zasluzili. Zato su se podobni uvek plasili sposobnih, pa danas mamo prtokratiju kao i onda. Iz tog jajeta nije mogao da se izleze prelepi paun kada je to jaje od karakondzule?

Kako da skolstvo bude izuzeto od opstih pojava u drustvu koje diktiraju visedecenijskom negativnom selekcijom dobijeni nesposobnjakovici koji vode ovu zemlju?
freehand freehand 09:01 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

sad ga malo pretera

Jok. Jedino nisam siguran da li je smer bio za svinjske ili ćureće nogice, ili su postojala oba.
ali majke ti kaži za šta su sada osposobljeni kad završe srednju školu, a da ne pričam o ovim managerima i piarovima i masterijancima, koji sve završavaju sa copy/paste ili platim -dobijem, dam-dobijem ocenu i diplomu.Pa još imaš više univerziteta i fakulteta nego Nemačka.

Mislim da su sada, po onome što vidim gledajući svoje klince, bolje osposobljeni samim tim što nisu ideološki zatupljivani. Da napomenem da moji, po svojoj slobodnoj volji, nisu išli na veronauku.
čak mislim da je sada škola, bar ova koju gledam, malo utegnutija no što je bila kada sam ja u nju išao.
Jebi ga, mislim da je kvalitet nastavnog osoblja bio bolji u moje vreme ali to je nešto što ne možeš striktno da nivelišeš.
Sve ostalo - dam-daš, mito, šitovi od diploma - sve je to, Karagaća isti krasni bio i pre trideset i četrdeset godina. I Kumrovci, i visoke marksističke škole, univerziteti po unutrašnjosti koji su služili tome da do diplome dođu kadrovi i drugovi...

angie01 angie01 09:29 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

pa vidiš i to je nova moda, oni koji imaju para za bacanje šalju decu na privatne dopunske časove pa u školi i ne moraju da paze , zezaju se a na pismenim dobiju dobru ocenu.


izvini, al ako u jednoj skoli deca vecinski idu na casove iz skoro svih predmetea, onda tu nesto ozbiljno nije u redu!

ne znam da li si upoznat koliko ti casovi kostaju, pa vecina roditelja ima manje plate od nastavnika,...a za decu, ne znam ko jos moze da pomisli, da deca vole privatne casove, gde je nastavnik skoncentrisan samo na njega!

ima i ono, nastavni plan i program, strategija i ciljevi-tamo u onom neverovatno nabudzenom filozofiranju, stoji i ponesto o inovacijama, o tome da nastavnik treba da motivise,...i slicne nebuloze,...ovako, dok on diktira iz sveske stare 40 godina, bez bilo kakve zelje da neko od djaka razume i nauci, a posle propituje kontrolnim od 15 minuta- ne moze biti razgovora o tome gde je greska- svi u skoli se prave ludi, direktor je zaseo u svoju politicku fotelju i samo nju barni, pedagog, koja je tu prati rad nastavnika, apsolutno je figura koja ne ucestvuje,...kao i sve ostalo i na gore i na dole u tom sistemu!
Jukie Jukie 13:45 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

angie01
pa vidiš i to je nova moda, oni koji imaju para za bacanje šalju decu na privatne dopunske časove pa u školi i ne moraju da paze , zezaju se a na pismenim dobiju dobru ocenu.
izvini, al ako u jednoj skoli deca vecinski idu na casove iz skoro svih predmetea, onda tu nesto ozbiljno nije u redu!

Ako "deca vecinski idu na casove iz skoro svih predmetea" onda je u tom obrazovnom sistemu to normalno.

Ne vidim da su roditelji pokrenuli masovne proteste da bi im deca išla u mala odeljenja sa do 18-20 đaka

ne vidim da su pokrenuli proteste da se iz odeljenja uklone mali divljaci koje svojim ponašanjem sprečavaju njihovu decu da na času nešto nauče

ne vidim da su pokrenuli proteste da se zabrani diktiranje iz sveske stare 40 godina (ne vidim ništa loše u 15-minutnom kontrolnom)

ne vidim da su pokrenuli proteste da ocenjivanje bude objektivno (suprotno od toga, uopšte im ne smeta da ima 100 odsto vukovaca samo ako je i njihovo dete među njima)

ne vidim da su pokrenuli proteste da se ukinu ekskurzije koje se plaćaju iz roditeljskog džepa (iako umeju vrlo glasno da kukaju kako im zli nastavnici otimaju gomile para - pa NEMOJTE da šaljete svoju decu na ekskurzije i voila! eto tih para i dalje u vašem novčaniku, doh...)

ne vidim da su pokrenuli proteste da se smanji broj predmeta koje im dete pohađa u školi, gde 13-godišnjak (kome se u mozgu upravo prekopčavaju žičice pa ne može da trči i žvaće žvaku u isto vreme) treba da pohađa 16-17 predmeta (uključujući i nekoliko njih koji se ne ocenjuju ocenom koja ulazi u prosek)

ne vidim da su pokrenuli proteste da se skrati predugački letnji raspust i da onda broj časova u jednom školskom danu bude manji (jer se časovi rasporede na 210 dana umesto na 180)

hajde, roditelji, ima vas nekoliko miliona u državi, mrdnite gluteuse i borite se malo za bolje obrazovanje svoje dece
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:39 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Skola je deo drustva a drustvo koje imamo danas je produkt kukavicjeg jajeta koje je podmetnuto pre 60 godina i izlegalo se sve gore o gorega jer su uvek vladali podobni a ne sposobni.

Fasciniran sam tvojim znanjem političke istorije Srbije, a naročito današnje stvarnosti.
angie01 angie01 15:29 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Ako "deca vecinski idu na casove iz skoro svih predmetea" onda je u tom obrazovnom sistemu to normalno.


izvini, ovo je nonsens!-stace mi onda skola, koju smo vec platili sve sa platama tih nastavnika, sta, da bi ocenjivali ono sto ih nisu naucili?!

a za ovo drugo- pa vidi, roditelji se bune, ali bivaju lagano ucutkani, ni jedna politiki eksponent od direktora ne zeli nikakvo talasanje, onaj savet roditelja je cista farsa- u nasem razredu je predstavnik vec godinama ista mama, kojoj je razredna rekla da se na tim sastancima ne buni-moja komsinica je bila u istoj skoli predstavnica za svoj razred i kaze, da sve sto su roditelji trazili, direktor kaze, ok, al da vi platite, ili ne moze, ili ministarstvo je tako odlucilo, ili,...u glavnom je napravljena sprega da je to samo fingiran sistem koji funkcionise.

za decu koja prave nered- ja i dalje smatram da je skola odgovorna, jer ne sprovodi propisane kazne- kaze razredna, pa necu da mi otkine glavu-ko da joj otkine, dete od 12 godina, ili kaze, zasto to sve nije resila uciteljica- kod uciteljice su fakat bili jos mali,...

u ministarstvu, koje je besmisleno, jer nista sto treba ne radi- oni svi sto bi trebalo da kontrolisu, nadziru rad skole i reaguju na prijave, samo uredno te papire skupljaju i nista.

pedagozi ni na koji nacin ne ucestvuju u poboljsanju rada nastavnika- sa njima samo ogovaraju roditelje i decu- jao, nemojte da se nadjete sa njegovim roditeljima- iako zakon nalaze u slucaju konflikta, pa znate, oni nisu na vasem nivou-i ostane ziva.

sve to sto si naveo treba da resi ministarstvo, jer se roditelji bune, ali ih u skoli ignorisu na razne nacine-uvek se pozivaju na nekog treceg.

u krajnjoj liniji- to i jeste posao ministarstva!

roditelji mogu da budu nepismeni i potpuno neupuceni u bilo sta vezano za skolu-'naci nisu odgovorni!

za ponasenje dece u skoli je odgovorna skola-ako se neko ne ponasa adekvatno, postoje propisane sankcije, da to funkcionise, nikome ne bi palo napamet da radi bilo kakve budalastine.
Jukie Jukie 15:50 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Dakle, zaključili smo da:
-dobri roditelji ne mogu nikako da naprave neki 5.oktobar i samo mogu da pognu glavu, gunđaju i pate
-loši roditelji povremeno malo pljuju prosvetare po komentarima u vestima a inače ne obraćaju pažnju na problematiku školstva
-ministarstvu i lošim nastavnicima ide u prilog da sve u prosveti bude što gore
-dobre nastavnike isto tako niko ne sluša i oni gunđaju i pate
-deca su povodom karme u proseku neutralna


Znači da se ništa nikada neće promeniti i da će ova situacija da se nastavlja do beskonačnosti

Da lepo ukinemo tag "obrazovanje" u blogovima i da nađemo neku novu zanimaciju
angie01 angie01 16:38 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Dakle, zaključili smo da:


ministarsvto ne radi svoj posao!....pogledaj koliko saveta, prosvetnih, ovakvih onakvih, zavod za unapredjenje, ovo/ono, znas koliko ljudi prima platu da bi funkcionisalo kako treba sve nabrojano i ovde i na drugim blogovima i mestima,a ti prozivas roditelje-ti roditelji sa svojim jedva primanjima placaju ceo taj aparat i sve te plate da bi skolstvo funkcionisalo, a na svom poslu, ako ga kojim slucajem imaju-rade ono za sta su placeni!
mariopan mariopan 18:38 31.05.2013

Re: Kako nemate stav o ovome

Milan Karagaća
Skola je deo drustva a drustvo koje imamo danas je produkt kukavicjeg jajeta koje je podmetnuto pre 60 godina i izlegalo se sve gore o gorega jer su uvek vladali podobni a ne sposobni.

Fasciniran sam tvojim znanjem političke istorije Srbije, a naročito današnje stvarnosti.

I ja sam fascinirana sa kojom upornoscu posledicu proglasavas uzrokom ovog stanja u drustvu.

Cesto se izrazavam figurativno, nemoj se jedis, nije licno.
nim_opet nim_opet 19:44 30.05.2013

Nekoliko problema

Daklem, sve mi se vise cini da je uvodjenje veronauke problematicno iz nekoliko razloga, koje vecina navodi ovde, sto iz pozitivne, sto iz negativne perspektive. Recimo da bi moglo da se svede na ovo:

1) Veronauka, za razliku od ostalih predmeta u skoli nije "nauka". Ono sto se predaje u skolama nije zasnovano na naucnom metodu, niti ima za cilj sagledavanje bilo kakvog fenomena, objasnjavanje u nekakvom sistemu, niti je podlozno preispitivanju, testiranju i odbacivanju ukoliko se dokaze netacno. Dakle, uprkos imenu, nije nauka. Napominjem - u Srbiji se ne predaje poznavanje religije, nego katehizam
2) Veronauka, onako kako je uvedena u skole u Srbiji, krsi, ako ne slovom, a onda duhom, Ustavnu razdvojenost crkve i drzave. Sad, to sto drzava to isto radi recimo finansiranjem penzija zaposlenima odredjenih crkava nije izgovor da se to krsenje nastavi. Trosenjem novca svih poreskih obveznika na favorizovanje svetonazora jedne grupe je samo jedna od prakticnih posledica.
3) Predavaci veronauke, za razliku od ostalih zaposlenih pri skolama ne podpadaju pod isti sistem verifikacije sposobnosti i kvalifikacija kao recimo profesori geografije ili matematike. Programe veronauke ne odobrava ministarstvo/nacionalni prosvetni savet itd. kao sto recimo odobrava program matematike, niti se ista procedura koristi pri odobravanju udzbenika/nastavnih sredstava. Naravno, bilo bi potpuno neustavno recimo zabranjivati Bibliju nekom verniku - ali Ministarstvo je odlukama kojom se uvela veronauka sebe stavilo u poziciju da ili diskriminise sve ostale zaposlene u skolama, ili krsi pravo na slobodno ispoljavanje religije (te da se jos jednom mesa uloga drzave i crkve).
4) Veronauka je, diskriminatorska, po definiciji, time sto se koristi za propovedanje jedne religije (nebitno koje, cak i u skolama u kojima deca imaju izbor izmedju islamske i pravoslavne) i to od malih nogu. Ili kao sto rece cerka moje komsinice sva uplakana posle nekog ranog casa veronauke: "Rekla mi uciteljica veronake da ce Edin da gori!!!! Al to ce njega da boli!!! [u paklu jel, jer Edin nije na casu, a svi koji ne podpadaju pod verouciteljicinu konfesiju ima tamo da zavrse].

Kad samo ovaj podskup problema pogledam, prosto mi je neverovatno da je neko racionalno odlucio da jeste, sve to stoji ali da koristi od uvodjenja iste jesu vece od ovih problema. Ili, kao sto sumnjam, niko nije ni razmisljao racionalno pre donosenja ovakve odluke.

*ispravka: decko se zove Edin, ne Emir...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:02 30.05.2013

Re: Nekoliko problema

Svi argumenti, koje si naveo, su čvrsto utemeljeni, ali džaba si krečio i ti i Krugolina i još nekololiko drugih komentatora. Sumnjam da bilo kakvi argumenti mogu pomoći onima koji uvođenje veronauke smatraju "demokratskim pravom na izbor" da shvate da veronauci u 21. veku nije mesto u školi.

Odluka da se veronauka uvede u škole nije rezultat racinalnog, već interesenog promišljanja.

Uzgred, kada je veronauka u pitanju, i ja se slažem sa demokratskim pravom na izbor - svima koji žele da uče veronauku to treba omogućiti, ali ne u školama, već u crkvama, džamijama i sinagogama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:24 30.05.2013

A šta deci kaže Bil Gejts

Bil Gejts, biznismen i osnivač kompanije Microsoft i najbogatiji Amerikanac, održao je govor u srednjoj školi o 11 stvari koje niste i nećete naučiti u školi.

Pravilo 1: Život nije fer, navikni se na to!
Pravilo 2: Svet ne interesuje tvoje samopoštovanje. Svet te prihvata ako postigneš nešto pre nego što počneš dobro da se osećaš u svojoj koži.
Pravilo 3: Nećeš zaradjivati 60,000 dolara godišnje čim izađeš iz srednje škole. Nećeš biti potpredsednik sa službenim telefonom, sve dok to ne zaradiš.
Pravilo 4: Ako misliš da ti je učitelj strog, čekaj da dobiješ šefa.
Pravilo 5: Pečenje hamburgera nije ti ispod časti. Tvoji preci su imali drugu reč za pečenje hamburgera : zvali su to prilikom.
Pravilo 6: Ako pogrešiš, nisu tvoji roditelji krivi, ne kukaj nad svojim greškama, uči iz njih.
Pravilo 7: Pre tvog rođenja tvoji roditelji nisu bili dosadni kao sada. Postali su takvi zbog plaćanja tvojih računa, čišćenja tvoje odeće i slušanja tebe kako pričaš kako si cool. Zato pre nego spasiš šume od parazita pokušaj da složiš orman u svojoj sobi.
Pravilo 8: Tvoja škola ima način za rešavanje i pobednika i gubitnika, život nema. U nekim školama ukinuli su negativne ocene i daju ti bezbroj prilika da daš pravi odgovor, ali to nema nikakve sličnosti sa stvarnim životom.
Pravilo 9: Život nije podeljen u semestre. Nema slobodnog leta i vrlo malo zaposlenih je zainteresovano da ti pomogne da nađeš sebe. To čini u svoje slobodno vreme.
Pravilo 10: Televizija nije pravi život. U pravom životu ljudi moraju napustiti kafić i otići na posao.
Pravilo 11: Budi ljubazan prema štreberima. Velike su šanse da ćeš raditi za jednog.
milisav68 milisav68 21:57 30.05.2013

Re: A šta deci kaže Bil Gejts

Milan Karagaća
Bil Gejts, biznismen i osnivač kompanije Microsoft i najbogatiji Amerikanac, održao je govor u srednjoj školi o 11 stvari koje niste i nećete naučiti u školi.

Lep je tekst i lepi su saveti, ali na žalost radi se o internet „urbanoj legendi“ i svakako lažnoj informaciji. Niti je Bill Gates držao govor srednjoškolcima, niti je on davao slične savete. Prema pisanju nekih blogova, to su reči Charles J. Sykes-a, reformatora školstva u SAD, iz 1996. godine, a koje se od 2000.godine s vremena na vreme prepravljaju u reči tehnološkog magnata.

Ovi saveti su toliko popularni na internetu već celu deceniju, da je po sajtu HowStuffWorks u Top 5 mitova o Gates-u, ovaj mit na prvom mestu. Ako se u Google pretraživaču ukuca „Bill Gates 11 rules of life“ naći ćete brojne tekstove, gde pored naslova stoji reč „Fake“(lažno) ili „Rumour“ (glasina). Kao što se može videti u pretrazi, ovaj tekst se može naći samo na određenim blogovima i nije ga objavila nijedna ozbiljnija informativna kuća.

Na žalost, kod nas, neki mediji nisu proverili informacije, pa su prevarili čitaoce, a tako i mnoge tviteraše.


link
blogovatelj blogovatelj 22:43 30.05.2013

Re: A šta deci kaže Bil Gejts

A šta deci kaže Bil Gejts


Ni ovo nije rekao Bil Gejts.
Uvek nađeš pogrešan izvor, ne čude me onda ni tvoji zaključci.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:12 30.05.2013

Re: A šta deci kaže Bil Gejts

blogovatelj
A šta deci kaže Bil Gejts


Ni ovo nije rekao Bil Gejts.
Uvek nađeš pogrešan izvor, ne čude me onda ni tvoji zaključci.

A ti se uvek baviš manje važnim stvarima.Pa je li ti važnije ko je rekao nego šta je rečeno. Valjda je suština šta je rečeno, a ja stvarno našao da je to rekao BG.
blogovatelj blogovatelj 23:18 30.05.2013

Re: A šta deci kaže Bil Gejts

A ti se uvek baviš manje važnim stvarima.Pa je li ti važnije ko je rekao nego šta je rečeno. Valjda je suština šta je rečeno, a ja stvarno našao da je to rekao BG.


Samo sam dodao da uđe u zapisnik. Inače, slažem se sa napisanim.
petar_p petar_p 11:33 31.05.2013

Re: A šta deci kaže Bil Gejts

kakvi bre saveti? totalno licemerje na delu!
Prvo, savete nije delio Bili vec neki anonimus, pa s tim u vezi, ko je on uopste da deli savete bilo kome...
Drugo, 'saveti' ustvari porucuju omladini da treba da bude sto surovija, da gazi sve pred sobom, i da je u redu krasti ako te ne uhvate (zivot nije fer, navikni se na to!)

U svakom slucaju, jadno ono dete koje bi kroz zivot islo vodjeno ovim 'savetima', a jadna i ona nacija koja ih u vecem procentu prepoznaje kao nesto dobro!
iqiqiq iqiqiq 13:24 31.05.2013

Namerno vas sve miniram

Zarad svih pametnih i vrednih IT stručnjaka koji su nam omogućili kompjutere, softvere i internet kao moćno sredstvo demokratije, zarad poruka koje su nam Domanović, Arčibald Rajs, Laza Lazarević itd ostavili u papirnoj verziji, apelujem na sve vas da prestanemo da se svađamo ko je partizan a ko četnik, a ko nedićevac, ljotićevac, da se vraćamo u krug unazad u istoriju i da počnemo da mislimo u budućnost.

Zarad dece kao što su maturanti Pirtoske gimnazije i mnoge druge koju ne vidimo dok raspravljamo šta je za njih dobro, a šta nije.

Ako ih nastavnici kvalitetno uče veronauci i osnovnim principima koje sve religije imaju (a to je humanost, dobrota, posvećenost drugima i pravim vrednostima) i ako ih građansko vaspitanje uči vrednostima društva u kojem žive, onda je svejedno šta uče. Uvedeno je u međuvremenu da deca svake godine mogu ponovo za tu godinu birati koji će od ova dva predmeta izučavati, te uz dobre nastavnike, dobiće i kvalitetno obrazovanje. I to ionako traje samo 45 minuta nedeljno. Nije dovoljno ni da ih vaspita, ni da ih indoktrinira u bilo kom smislu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:46 31.05.2013

Slažem se.

Potpuno se slažem da veronauku treba ukinuti u školama. Njeno uvođenje bio je pogrešan potez koji je tada možda imao neku političku oportunu vrednost, ali praktično, pokazao se kao promašaj.

Postoji bar deset korisnijih stvari koje bi deca mogla da uče umesto toga.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:51 31.05.2013

Re: Slažem se.

Nebojsa Krstic
Potpuno se slažem da veronauku treba ukinuti u školama. Njeno uvođenje bio je pogrešan potez koji je tada možda imao neku političku oportunu vrednost, ali praktično, pokazao se kao promašaj.

Postoji bar deset korisnijih stvari koje bi deca mogla da uče umesto toga.

Potpuno se slažem.
ma bilo je čisto pomodarstvo kao i stranačke slave, osveštavanje svega i svačega počev od prostorija BIA, kasarni, VMA, skenera, kockarnica, škola, građevina, a posebno mislim da je preterano vojska gurnuta pod potpunu dominaciju SPC, a bogami vidim i monarh počeo da obilazi Komadu vazduhoplovsta pa se ne bih iznenadio da uskoro skraćenicu KRV (komanda ratnog vazduhoplovstva) čitaju kao Kraljevsko ratno vazduhoplovstvo.Pa još vojska ga zvanično oslovljava sa NJKV.
" "Његово краљевско височанство Александар Карађорђевић посетио је Команду Ваздухопловства и ПВО и Ваздухопловни медицински институт (ВМИ) у Земуну, где га је дочекао заменик команданта ВиПВО генерал-мајор др Миодраг Гордић. Посета је реализована ради разматрања могућности пружања финансијске помоћи Фондације принцезе Катарине у побољшању капацитета и ревитализацији објеката ВМИ, тешко оштећених у Нато агресији 1999. године и набавци неопходне медицинске опреме.

У срдачним разговорима с представницима Команде В и ПВО разматрани су и предлози за обнављање оштећених делова зграде Команде, што је, такође од великог значаја, не само за Војску Србије, већ и грађане Земуна, пошто је тај објекат грађен средином тридесетих година прошлог века, управо на иницијативу породице Карађорђевић и представља здање од великог историјског и културног значаја.

Током посете, Њ.К.В. Александар Карађорђевић је положио венац на спомен обележје припадницима В и ПВО погинулим у одбрани отаџбине 1999. године и обишао изложбу „Карађорђевићи и српско војно ваздухопловство“ уприличену управо поводом посете Његовог краљевског височанства Команди В и ПВО.
LINK
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:23 31.05.2013

Re: Slažem se.

ma bilo je čisto pomodarstvo kao i stranačke slave, osveštavanje svega i svačega počev od prostorija BIA, kasarni, VMA, skenera, kockarnica, škola, građevina,

To još u Slobino vreme...nego je oko veronauke Zoran imao neki interes, ne sećam više konkretnog povoda...
angie01 angie01 15:32 31.05.2013

Re: Slažem se.

nego je oko veronauke Zoran imao neki interes,


a je l mozes da kazes koji?
rade.radumilo rade.radumilo 15:36 31.05.2013

Re: Slažem se.

Potpuno se slažem da veronauku treba ukinuti u školama


Ma nema potrebe. Treba da postoji termin u kome će se deci promovisati neke stvari u vidu fakultativne nastave, ali taj termin treba da zakupi onaj ko želi da se promoviše i da plati iz sopstvenog budžeta. Pa tako, neka crkva sama plaća veroučitelja, neka se prikupe nevladine organizacije i same plaćaju zakup i predavače. Verovatno će i vojska krenuti da promoviše svoju priču kako bi ubedila neku decu da joj se pridruže posle škole, pa neka i oni sami plaćaju iz svog budžeta...
Deca (sa ili bez roditelja) treba da odaberu šta će u tom terminu da slušaju i to je to.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:09 31.05.2013

Re: Slažem se.

To još u Slobino vreme...

tačno
nego je oko veronauke Zoran imao neki interes, ne sećam više konkretnog povoda...

koliko se sećam to je uradio na insistiranje nekih njegovih tada koalicionih stranaka, a s druge strane i sam je računao na pridobijanje glasova novovernika i onih što se počeše krstiti i venčavati u crkvi nakon 50/60 godina starosti i nakon 30/30 godina braka, mada im to ni ranije niko nije branio.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:19 31.05.2013

Re: Slažem se.

Pa tako, neka crkva sama plaća veroučitelja,

a on će njih naučiti da plaćaju crkvi, po cenovniku. Pa neće biti da nema para jer odakle ti Audiji, dvorci, a koje su to pare kad onaj službenik Patrijaršije
bi optužen da je maznuo veliku lovu , valjda blizu milion evra.
Jukie Jukie 21:24 31.05.2013

Re: Slažem se.

Zato i jesmo gde smo, što kada platiš činodejstvo u zabranjene dane oni ti prihvate...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:04 01.06.2013

Re: Slažem se.

nego je oko veronauke Zoran imao neki interes,


a je l mozes da kazes koji?


Ne sećam se.
iqiqiq iqiqiq 13:17 01.06.2013

Oni su učili i veronauku i građansko

Da ne zaboravimo da su ova deca sigurno jedna od prvih generacija sa građanskim i verskim vaspitanjem. Hajde sada analiza šta su to učili i ko ih je vaspitavao, jer su nas sve nadmašili, ujedinjeni i spremni da se odreknu sjaja zarad drugih.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:09 01.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

svaka čast,oni zaslužuju sve pohvale i ne samo 3 minuta već svaki dan po 10 minuta na RTS da se takav gest promiše i kod dece i odraslih, umesto mnogih idiotskih emisija.
blogovatelj blogovatelj 15:44 01.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

svaka čast,oni zaslužuju sve pohvale i ne samo 3 minuta već svaki dan po 10 minuta na RTS da se takav gest promiše i kod dece i odraslih, umesto mnogih idiotskih emisija.


I ja to kažem. Pitanje je bi li oni bili ovako dobri da nisu imali veronauk u školi
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:44 01.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

blogovatelj
svaka čast,oni zaslužuju sve pohvale i ne samo 3 minuta već svaki dan po 10 minuta na RTS da se takav gest promiše i kod dece i odraslih, umesto mnogih idiotskih emisija.


I ja to kažem. Pitanje je bi li oni bili ovako dobri da nisu imali veronauk u školi

taman posla,veroučitelj je to inicirao. Pa na[a crka sva vri od humanitarnih akcija i raznih Karitasa pravoslavnih. Nemoj tu računati crkvene turističke organizacije koje posluju kao i svake druge.
iqiqiq iqiqiq 12:13 02.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Stara narodna kaže "u svakom žitu ima i kukolja". Ako se kukolj izbaci, onda će 45 minuta nedeljno građanskog ili veronauke imati željeni efekat a to je širenje svesti deci o građanskom društvu, ali i o religijama, i to širenje svesti u pozitivnom smislu. Religije traju hiljadama godina, ne možemo ih ignorisati, one su identitet naroda, često jedino sredstvo u zaštiti etike kada pravna država ne fukcioniše. Dakle mnogi se ne plaše zakona, ali postoji šansa da se plaše Boga i Božije kazne, pa će ih to zaustaviti da ne počine zlodela. Našem društvu izgleda ne vredi ni strah od zakona ni strah od Boga, Alaha, Bude i bilo kog autoriteta.
Ako postoji neki strah, onda je to strah vrednih, radnih i poštenih koji se plaše da prijave korupciju, koji se plaše da koriste institucije sistema da se izbore za svoja legitimna prava, koji se plaše nazovi tajkuna (čitaj privrednih kriminalaca), pa se takođe plaše "opasnih momaka sa asfalta"(čitaj vucibatina, kriminalaca, razbojnika)
Pomenuto nećemo rešiti tako što ćemo deci ukidati ili dodavati nastavne predmete. Deca su poslednja od kojih treba da krenemo u rešavanju problema.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:41 02.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Deca su poslednja od kojih treba da krenemo u rešavanju problema.

SWvaka čast, odličan komentar.Samo da dodam, decu treba zaštititi o svih zala koje ste nabrojali jer deca su samo indikator a ne uzrok, barem dok ne odrastu.
iqiqiq iqiqiq 15:27 02.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Hvala na pohvali
Ako sam dobro shvatila, nama u stvari trebaju kursevi za odrasle, tako da je Vaš naslov malo zbunio i odveo raspravu u drugom pravcu.

Da uradim nešto nestandardno u našoj sredini, pohvaliću nastavnika istorije u školi koju moja ćerka završava. Od mnogo dobrih nastavnika on se izdvaja, jer je prosto verujem bio inspiracija za film "Klub imperatora"(Kalvin Klajn u glavnoj ulozi). Učenike je predavanjem istorije vaspitavao kritičkom razmišljanju, greškama Srba kroz istoriju, religiji, građanskoj svesti i mnogo mnogo drugim kvalitetnim lekcijama. Moja ćerka je svako predavanja prepričavala do detalja kada dođe kući, tako da sam se i ja time obrazovala i smanjila svoju sramotu nepoznavanja istorije.

Ovo se zove "upravljanje znanjem" i neprocenjivo je i nenaplativo. Kako se odužiti ovom nastavniku? Nikada do sada nisam ga ni pohvalila, jer nisam želela da izgleda kao konflikt interesa.
Bilo bi lepo snimiti dokumentarce o ovakvim nastavnicima i objavljivati na RTSu kao i za ove maturante. Hajde da gledamo šta je sve pozitivno kod nas, a ima toga valjda?
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:08 02.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Bilo bi lepo snimiti dokumentarce o ovakvim nastavnicima i objavljivati na RTSu kao i za ove maturante. Hajde da gledamo šta je sve pozitivno kod nas, a ima toga valjda?

Slažem se.I taj nastavnik bi trebalo da bude vest ili tema emisije na TV i na naslovnim stranama novina.
angie01 angie01 23:00 02.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Milan Karagaća
Bilo bi lepo snimiti dokumentarce o ovakvim nastavnicima i objavljivati na RTSu kao i za ove maturante. Hajde da gledamo šta je sve pozitivno kod nas, a ima toga valjda?

Slažem se.I taj nastavnik bi trebalo da bude vest ili tema emisije na TV i na naslovnim stranama novina.


pa zar nije to pravi nastavnik! Zasto bi pravi nastavnik bio vest, kao ekskluzivna vest o vrsti u nestajanju-zar ne treba postaviti standarde u tom smislu!

Secate se da je bio na teveju onaj nastavnik istorije, sto je decu vodio, cini mi se na Kalemegdan ili tako negde, da im pokaze prakticno stvari iz istorije, pa su ga priveli turisticki inspektori, pod tuzbom da bez dozvole pokazuje turisticki lokalitet-eto, ovo bi bio isti takav nonsen, ono, verovali ili ne, postoji nastvanik koji se trudi da prenese znanje na ucenike.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:50 02.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Zasto bi pravi nastavnik bio vest, kao ekskluzivna vest o vrsti u nestajanju-zar ne treba postaviti standarde u tom smislu!

Zato da jednom počnemo da ističemo ono što je pozitivno.Kao što bi trebalo napraviti reportažu o onim maturantima iz Pirota, onim iz Stare Pazove i Subotice koji su se odrekle skupe garderobe i novac dali u humanitarne svrhe.Pa šta mislite kada bi i drugi malo razmišljali pa da daju novac u humanitarne svrhe umesto na sumnjive tzv. projekte i privatne džepove.Pa možda bi se onda i pravna država setila da konačno ispita poreklo sumnjive imovine, pronevere od stotina miliona počev od satelita, do plaćanja odštete stranim državljanima koga je neki naš premlatio.Pa valjda to ne treba da plati država ali treba da plati operaciju u inostranstvu za svog bolesnog građanina, ako kod nas nije izvodljiva.
angie01 angie01 09:13 03.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Pa možda bi se onda i pravna država setila da konačno ispita poreklo sumnjive imovine, pronevere od stotina miliona



pa ovde je kljuc- nema pravna drzava nista da se seti i da je neko podseca na to- ona valjda treba da funkcionise tako i da gradjane svojim merama tera da sve bude kako treba- a ovde NEMA te pravne drzave, pa svako na svom mestu pokusava da izmigolji koliko moze u odnosu na okolnosti i to kakav je on sam, a to se zove haos!
iqiqiq iqiqiq 09:21 03.06.2013

Re: Oni su učili i veronauku i građansko

Možemo mi godinama ovako da se dopisujemo i u pravu ste i jedan i drugi, ali realno danas ne možete pročitati više ništa pozitivno, niti čuti na vestima nešto korektno.
Postoji taj sajt Moj heroj, može da se napravi sajt Moj profesor, ima ih u udaljenim malim mestima sjajnih nastavnika, posvećenih deci, pa hajde da pišemo o tome.
Ako se ispostavi da smo prebukirali servere onda sve ovo što pišemo loše su izuzeci, te možemo da odahnemo.To znači da su profesionalni, pošteni i vredni u većini.

Kako se naša najbolja i najvrednija deca tretiraju od strane nas odraslih možete čitati na mnogo blogova

http://engleskionline.wordpress.com/2013/04/07/okruzno-takmicenje-2013/
http://obrazovnicentar.com/kalendar-takmicenja-za-ucenike-osnovnih-skola/
http://azotonline.wordpress.com/2010/03/28/moje-razocaravajuce-iskustvo-sa-gradskog-takmicenja-iz-engleskog-jezika/#comment-74
http://irenicapametnica.wordpress.com/
iqiqiq iqiqiq 15:19 03.06.2013

Triptih primera mentaliteta

Nenaviknuti na pohvale, evo kako to izgleda u praksi

1. Bili smo na planini Tari u jednom lepom starom restoranu, zadovoljni hranom i uslugom hteli smo da upišemo u Knjigu utisaka. Kelner je dotrčao sumanuto nas gledajući kada smo tražili Knjigu utisaka: "šta nije u redu?". Kada smo mu objasnili, odmahnuo je rukom i nije nam dao da ga pohvalimo "ma šta ćete nas hvaliti, važno da je sve u redu"

2. Kako je kraj godine, nazvala sam nastavnika istorije na školski telefon da mu se zahvalim. Čovek je bio u stanju šoka na moje "Ne mogu pomoći boljim uslovima školstva, ali mogu bar da Vam se zahvalim za sve ono što ste učinili za obrazovanje mog deteta!"

3.U socijalnom čekamo u redu za overu zdravstvene knjižice, momak koji radi na šalteru nam ispriča kako je naterao nekog muža buzdovana da stane u red, jer je pustio svoju trudnu ženu da čeka, dok je on sedeo na klupi u čekaonici. Tražim knjigu utisaka da ga pohvalim, on odmahuje rukom "nemojte, šef me iovako ne voli, taman još da me neko pohvali"
iqiqiq iqiqiq 21:27 04.06.2013

Ako domaćin ne zameri

Opet ja, još jedna lepa vest o vrednom detetu našla je mesto u medijima
http://www.danas.rs/danasrs/drustvo/terazije/sampion_iz_svih_predmeta.14.html?news_id=261953

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana