Ekonomija

Gospodo poslanici, sram vas bilo

Saša Radulović RSS / 02.06.2013. u 20:53

U prošlu sredu su poslanici glasali da advokati, stečajni upravnici, lekari i dalje mogu da porez plaćaju paušalno. Sa druge strane, govorimo o zamrzavanju penzija. Ovo je nemoralno. Licemerno. Ukratko sramotno.

Ministar finansija je predložio da se paušalno oprezivanje ukine kao mogućnost za oblasti:
- pravni poslovi
- raučnovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi
- poslovi poreskog savetovanja
- poslovi reklamiranja i istraživanja tržišta
- zdravstvene delatnosti
Ova odredba je amandmanom koji su predložili poslanici SNS-a promenjena i obrisani su pravni poslovi i zdravstvene delatnosti. Malo se zna da su isti ili sličan amandman predložili i poslanici DS-a, LDP-a, DSS-a, LSV-a, Zajedno za Srbiju. Sve pravnik do pravnika. Neki od njih i advokati. Jedine novine koje su o ovome i pisale je Politika u članku Advokati moćniji od političara.

Ko je sve predložio ovaj amandman, možete takođe pročitati u ovom članku. Količina demagogije i licemerja u objašnjenjima i izjavama poslanika datim u članku Politike, kao i izrečenom za skupštinskom govornicom je nepodnošljiv.

MinFin je takođe predložio da se ukupan godišnji promet iznad koga ne možete biti u sistemu paušalnog oporezivanja podigne sa 3.000.000,00 dinara na 6.000.000,00 dinara. Oko 55.000 evra.

Šta znači paušalno oporezivanje? U članu 40. Zakon o porezu na dohodak građana kaže:

Предузетник који с обзиром на околности није у стању да води пословне књиге, осим пословне књиге о оствареном промету, или коме њихово вођење отежава обављање делатности, има право да поднесе захтев да порез на приходе од самосталне делатности плаћа на паушално утврђен приход (у даљем тексту: паушално опорезивање).

Umesto da vode poslovne knjige, u njima beleže sve prihode i rashode, da podnose finansijske i poreske izveštaje i da porez plaćaju na ostvarenu dobit, zakon omogućava da se preduzetnici (koji nisu u stanju ne vodi poslovne knjige) porez plaćaju paušalno, na osnovu rešenja Poreske uprave. Znači ne na osnovu ostvarenog prometa i profita, nego na osnovu rešenja Poreske uprave.

Šta to praktično znači? Preduzetnik podnese zahtev, poreska uprava im odredi odokativnu zaradu između 20.000 i 40.000 dinara, zavisno od opštine u kojoj je registrovana i delatnosti, vodeći računa o prosečnoj zaradi u toj opštini. Uzimajući beogradski prosek od oko 35.000 dinara, to znači da su npr. advokati, stečajni upravnici i nadripisari koji pružaju "pravne usluge" nesretnim građanima koji se za njih odluče, oporezovani na godišnju neto zaradu od oko 400.000 dinara. A na zaradu koji ostvare preko toga? To niko ne kontroliše i te iznose niti prijavljuju niti na njih plaćaju poreze. I tako sve do 6.000.000,00 dinara. A ni tada niko ne kontroliše da li su prešli limit.

Koliko se preduzetnika prijavilo za paušalno oporezivanje? U Srbiji ima oko 220.000 registrovanih preduzetnika. Njih 200.000 plaća porez paušalno. Samo 20.000 vodi poslovne knjige i podnosi finansijske izveštaje. Pretpostavimo da mesečno plate 100 evra poreza manje nego što bi platili da prijavljuju stvarni promet i dobit. To je 20 miliona evra mesečno manje plaćenog poreza, odnosno skoro 250 miliona evra godišnje. Ako pretpostavimo nešto drugo, dolazimo do ogromnih iznosa.

Radnik iz Pirota i čistačica iz Beograda plaćaju namete na rad na svoj minimalac u iznosu koji prelazi 60% neto zarade. Na 20.000 dinara minimalca koje ponesu kući, državi plate još oko 12.000 dinara. Na svakih dodatnih 10.000 dinara koje zarade i ponesu kući, državi moraju da plate još 6.500 dinara. Ovo je nerazumno i zato gubimo zaposlene. Osim ako ne primaju novac na crno od poslodavca ili su preduzetnici paušalci. Namete na rad treba smanjiti. Pored izmena zakona o radu ovo je najvažnija mera za zapošljavanje.

Paušalno oporezivanje bi trebalo ukinuti. Za sve. Ko nije u stanju da vodi knjige, ne treba da se bavi poslom. Treba da radi kod nekoga ko vodi knjige. Sa druge strane, potrebno je uneti pojednostavljeno knjigovodstvo i finansijsko izveštavanje za mikro i mala privredna društva, tako da ga vlasnici mogu sami voditi.

Ono što je ironično u celoj priči koja ima ukus dobrog ministra i loših poslanika, je da izmena zakona za paušalno oporezivanje nije bila ni potrebna. Ako pažljivo pročitate citirani stav član zakona, videćete da se on primenjuje samo na one koji Poreskoj upravi dokažu da nisu u stanju da vode poslovne knjige. Koji bi to mogao biti razlog za advokate i stečajne upravnike da nisu u stanju da vode knjige? Pored ovoga, poreska uprava može svima za koje smatra da im je dobit daleko veća od paušalne, da izda promeni svoje rešenje. Provere idu od zahteva za prijavu npr. broja predmeta u kome se pružaju pravne usluge, do imovinske karte itd. Narvno, ništa od ovoga se ne radi. Paušalno oporezivanje nije izmišljeno da bi nekome bio oprošten porez ili da bi mogao da bez posledi ca sakriva prihode. Nakon svega rečenog, očigledno je da je krivac Poreska uprava koja nije u stanju da ne primenjuje zakone onako kako su napisani. Ovde je recimo potrebno pročitati neka načela Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji, da bi bilo jasno da ovakvo tumačenje paušala nije zakonito. Odnosno ministarstvo u čijoj je ovo nadležnosti. I tako godinama.


Mi smo neuređeno društo nejednakih ljudi. Zakoni se ne poštuju. Zakoni se pišu da bi bili teško sprovodivi i da se ne bi poštovali. Zakoni se pišu sa rupama. Institucije sistema ne sprovode zakone ni tako kako su napisani.

Rezultat je ogromna siva ekonomija. Preko 30% BDP-a. Posledica je propadanje legalne privrede koja plaća poreze i njeno lagano proklizavanje u sivu zonu. Posledica je da 1.700.000 zaposlenih i njihovi poslodavci moraju da plaćaju nerazumno visoke poreze za sve građane. Jer je poreski obhvat mali. Kada bi svi plaćali porez, i poreske stope bi mogle biti mnogo manje. Oni koji ne mogu da posluju legalno, ne treba ni da posluju. Mnogo će nas manje koštati da im plaćamo socijalnu pomoć. Umesto njihovog nelegalnog poslovanja, biće više posla za one koji rade legalno.

 

Ako vam se učinilo da prvi paragraf ima primese demagogije, imate pravo. Nadam se da ćete mi oprostiti što koristim malo demagogije protiv demagogije.

Naravno da zbog katastrofalne situacije sa budžetom, penzije treba zamrznuti. To naravno ne znači da ih sve treba zamrznuti. To znači da sumu penzija treba zamrznuti. A suma penzija je 500 milijardi dinara godišnje. A neki ne treba ni da budu penzioneri. Recimo invalidski. To se ispravlja kontrolama metodom slučanog izbora. Isto kao i kod lažno prijavljenih na socijalnu pomoć na zapadu.

Plate u zaposlenih na budžetu, njih 470.000, treba smanjiti. Naravno ne svima isto. Nekima treba platu i povećati. Ali sumu rashoda za plate treba smanjiti. Suma plata je oko 470 milijardi dinara godišnje. Nekima ne treba zamrznuti platu. Treba ih otpustiti jer primaju platu za izmišljeno radno mesto. Primaju delux socijalnu pomoć od radnika iz Pirota i čistačice iz Beograda..

A posebno treba smanjiti plate u javnim preduzećima. Njih 700 sa skoro 200.000 zaposlenih. Naravno, masu plata. Nekima ne treba zamrznuti platu. Treba ih otpustiti jer primaju platu za izmišljeno radno mesto. Primaju delux socijalnu pomoć od radnika iz Pirota i čistačice iz Beograda.

Trinaestu platu treba ukinuti svima. I treba uspostaviti pravilo da masa plata ne može da raste sve dok su prosečne plate kod zaposlenih na budžetu i u javnim preduzećima iznad proseka u privatnom sektoru. Naravno vodeći računa o stručnoj spremi i kvalifikacijama.

 

 

Za kraj jedna mala priča o stupanju na snagu upravo izglasanih novih poreskih zakona.
U kakvom je očajnom stanju budžet republike može da vam pokaže akcija ministarstva oko stupanja na snagu novih poreskih zakona.

U sredu, 29.05.2012.godine, izglasan je u skupštini set novih poreskih zakona. Izglasan je pre podne.

Zakoni kažu da stupaju na snagu sledeći dan nakon dana
I tu dolazi do magične efikasnosti javnog preduzeća Službeni Glasnik. Efikasnosti na kojoj bi joj pozavideo ceo svet.

Tog istog dana kada je izglasan zakon, znači 29.05.2013.godine, u popodnevnim satima, JP Službeni glasnik, ničim izazvan osim svojom željom za efikasnošću, štampa svoj novi broj 47/2013 u kome objavljuje upravo izglasan set zakona.

Tako da su zakoni stupili na snagu 30.05.2013.godine.

Čemu sve ovo?

Najvažniji deo ovog seta zakona je smanjenje poreza na dohodak od 2% (80% prihod lokalne samouprave) i za isti procenat povećanje doprinosa za PIO (prihod Fonda PIO čiji rast znači smanjenje transfera iz republičkog budžeta za iznos rasta, tako da je indirektno smanjenje rashoda republičkog budžeta).

Za privredu, ovo je presipanje iz šupljeg u prazno. Za državu, not so much. Ovo znači delimično poništavanje fiskalne decentralizacije i vraćanje novca iz lokalne u republičku kasu.

Kako dobar deo poslodavaca, recimo javna preduzeća, isplaćuje plate na kraju meseca, to znači da su uspeli da zakače poslednji dan u mesecu i da već u maju vrate između jedne i dve milijarde dinara u republički budžet i za toliko smanje deficit republičkog budžeta u maju.

Ja se iskreno nadam da će doći vreme kada se poreski zakoni neće donositi na ovakav način i kada se država Srbija više neće baviti ovakvim akcijama "spašavanja" budžeta.


I da. Paušalno oporezivanje treba ukinuti. Paušalno oporezivanje je direktna podrška sivoj ekonomiji i utaji poreza. Knjigovodstvo za mala i mikro preduzeća treba pojednostaviti. Svi koji posluju u Srbiji moraju da vode poslovne knjige. Siva ekonomija je rak koji izjeda privredu Srbije. Naravno nije jedini. Ali je najveći.

 

http://www.facebook.com/SasaRadulovich

http://twitter.com/SasaRadulovich

.

 



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bogoljub10-galeks bogoljub10-galeks 06:43 04.06.2013

Gospodo poslanici sram vas bilo

Dosta sa tim licemernim moralisanjem. Pre svega, taj Sasa bi morao znati da moral nije univerzalna kategorija, pa da on sa svog "moralnog" stanovista polemise o moralu poslanika, i posredno o moralu advokata i drugih casnih profesija koje on provocira jer im nije dorastao... On sto je moral za jednu sredinu moze biti nemoral za drugu, ono sto je moralno za jednu zajednicu, organizaciju, profesiju, ili neku drugu asocijaciju, ne mora biti moralno za drugu, ali je NEMORALNO moralisati o onome sto je moralno za asocijasiju kojoj se ne pripada, pogotovu kada su znanja o takvoj asocijaciji siromasna ili maliciozno usadjena.
Advokat nije sitni trgovac koji ce ti oteti kesu iza tezge ako mu ne platis robu, nije ni veletrgovac koji ti robu nece isporuciti ako je nisi avansirao... Advokat je duzan po usvojenom kodeksu advokatske etike da pruzi pravnu pomoc i zastitu svakom klijentu, pa i onome koji ne moze da plati uslugu, kao i lekar sto je duzan da pruzi zdravstveno ugrozenom licu pomoc u svakoj situaciji. Advokat je duzan da stiti interes svog klijenta jos mesec dana nakon otkaza punomocja. Advokatura je i javna sluzba koja se obavlja licnim radom, i njena javnost je najtransparentnija u obavezi zastupanja po sluzbenoj duznosti. Kada advokata predsednik suda odredi kao branioca ili privremenog zastupnika, po sluzbenoj duznosti, advokat koji nije u stanju da prihvati takvu duznost mora da pise molbu predsedniku suda za svoje razresenje. On je, dakle, postavljenjem da nekoga zastupa po sluzbenoj duznosti de fakto u sluzbi sudske funkcije...
Osim toga, nisu svi advokati pausalni obveznici. Postoji limit za to, a mnogi advokati, i to u vecini nemaju mogucnosti da ostvare ni polovicno limitirani prihod.
Neprimereno je porediti advokate sa pijacnim prodavcima, ali se mogu porediti korisnici njihovih usluga. Sta misli taj Sasa - kakvu bi aparaturu trebala da ima drzava da bi kontrolisala koliko je musterija imao pijacni prodavac ili koliko je klijenata imao advokat za pojedinacne usluge ad hok, da bi se tako utvrdili njihovi prihodi? To bi bilo stanje apsurda, ali ne bih dalje o tome polemisao jer je ocigledno da u svesti tog Sase umesto logike caruje apsurdum...
I najzad, jos ovo: pripada li taj Sasa kakvoj profesionalnoj asocijaciji koja ima svoj zvanicni eticki kodeks? Njegova eticka polemika je obicno iintrigiranje isfrustriranog i neostvarenog individuuma. SRAM GA BILO!!!
poreznik2 poreznik2 08:38 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

Neprimereno je porediti advokate sa pijacnim prodavcima, ali se mogu porediti korisnici njihovih usluga.

Svi bi trebali da budu jednaki pred zakonom. To znači da je poređenje na mestu, sem ako se ne zalažeš da neko ima više prava od drugih. Dobrodošao u feudalizam.


Sta misli taj Sasa - kakvu bi aparaturu trebala da ima drzava da bi kontrolisala koliko je musterija imao pijacni prodavac ili koliko je klijenata imao advokat za pojedinacne usluge ad hok, da bi se tako utvrdili njihovi prihodi?


Prvo zakon o poreklu imovine, koji bi važio za sve.
Drugo neka izdaju fiskalne račune, za početak kada se naplata ne vrši preko računa. Po zakonu već bi morali da izdaju priznanicu (pošto trenutno možeš da tužiš advokata da nije radio kako treba, mislim da ti je potereban dokaz da si mu i plačao), pa ne vidim nikakav tehnički problem da sabereš ono što je došlo preko računa i onoga što je naplatilo preko fiskalnog računa.
milisav68 milisav68 09:02 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

poreznik2
Prvo zakon o poreklu imovine, koji bi važio za sve.

I da se sprovede.


Ovo je ključ svega, ostalo je nebitno.

Prvo zaredjaš po auto-parku, posle po katastru...
poreznik2 poreznik2 10:01 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

Ostalo nije nebitno, samo bi zakon o poreklu imovine bio prvi korak.
Čak i da postoji zakon o poreklju imovine i da se ne sprovodi u potpunosti to bi bilo mnogo bolje neko postojeće stanje.

Jer uvek postoji mogučnost da neko stvarno želi da se obračuna sa korupcijom, a onda ima i sredstvo da to učini.
Trenutni sistem se pravi tako, tu i spada i paušalni porez da ne postoji uopšte mogučnost da odgovaraš za ono što činiš.
Saša Radulović Saša Radulović 10:01 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

Lepo od vas da ste se registrovali da nam ovo objasnite. Bilo bi lepo i da se predstavite. Kad već vređate, da znamo ko vređa. Nekako nije u redu pod imenom bogoljub10-galeks. Šta vam kaže kodeks etike o tome?

Još da objasnite zašto advokati nisu u stanju da vode poslovne knjige i ne treba da plaćaju porez na prihode između 400.000 dinara i 6.000.000 dinara, pa da i mi nešto naučimo. Da naučimo nešto i o moralu.

milisav68 milisav68 10:25 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

poreznik2
Ostalo nije nebitno, samo bi zakon o poreklu imovine bio prvi korak.
Čak i da postoji zakon o poreklju imovine i da se ne sprovodi u potpunosti to bi bilo mnogo bolje neko postojeće stanje.

Jer uvek postoji mogučnost da neko stvarno želi da se obračuna sa korupcijom, a onda ima i sredstvo da to učini.
Trenutni sistem se pravi tako, tu i spada i paušalni porez da ne postoji uopšte mogučnost da odgovaraš za ono što činiš.

Ma dobro, ja sam to malo karikiro, ali da postoji dobar zakon o poreklu imovine (uz set poreskih zakona bez rupa), i da se savesno sprovede - naplatio bi se taj ekstra profit, a ostale poreske prijave bi bile "punije".

Druga je stvar što za to nema "volje".

Najprostije je da "odeš" u MUP, i da "pokupiš" spisak registrovanih vozila, i da pitaš - odakle ti pare za to(a) vozilo(a).
bogoljub10-galeks bogoljub10-galeks 10:44 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

E, bas si inventivan ti "poreznice2" kad mozes da zamislis advokata koji nosi u sudnicu fiskalnu aparaturu pa posle u cekaonici naplacuje zastupanje i izdaje fiskalne odreske...
Neupucenim polemicarima savetujem: Ne bavite se onim u sta se ne razumete i okanite se stupidarija... bavite se onim cime mozete da se bavitei znajte da su vas lagali kad su vam pricali da sesir pristaje na svaku glavu...
sumi898 sumi898 12:31 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

On sto je moral za jednu sredinu moze biti nemoral za drugu, ono sto je moralno za jednu zajednicu


Aha, upravo tako... zato nam tako i dobro ide u ovom "duboko poremecenom drustvu"

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=04&dd=10&nav_category=12&nav_id=703623][/url]

lekar sto je duzan da pruzi zdravstveno ugrozenom licu pomoc u svakoj situaciji.

Da, da bas tako kao sto nasi vajni lekari, svi slede Hipokratovu zakletvu i svi, ma ama bas svi je 100% postuju. Najvaznije im je zdravlje ljudi-pacijenta... Pretpostvljam zato i postoje optuzbe za "trgovanje listama cekanja" na institutu u Sremskoj Kamenici, pokraj Novog Sada

Evo jednog saveta - neka svi, bas svi koji koriste advokatske usluge odbiju da placaju kesovinom. Moze karticom, ili net-bankingom,prebaciti pare na njihov racun, cekom. Pa da vidis kako ce stvarna zarada da isplovi na videlo i bez (fiskalnog) racuna.

Neprimereno je porediti advokate sa pijacnim prodavcima...

Kada se govori o placanju poreza, u billo kojoj uredjenoj zemlji bi se smejali na ovakve teze
nestor92 nestor92 12:37 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

Evo jednog saveta - neka svi, bas svi koji koriste advokatske usluge odbiju da placaju kesovinom. Moze karticom, ili net-bankingom,prebaciti pare na njihov racun, cekom.


Šta god, sve može.
bolid1 bolid1 13:13 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

sumi898

Kada se govori o placanju poreza, u billo kojoj uredjenoj zemlji bi se smejali na ovakve teze


U to sam poceo da verujem kad sam karticom paltio strikane rukavice na tezgi u sred srede Helsinkija...sto ce reci, te pare su presle na neciji racun i vide se i na njih ce da ide, nekakav, porez...ocigledno da moze...
petronijevic001 petronijevic001 13:33 04.06.2013

Re:

Овде се намеће закључак да су адвокати рак-рана нашег пореског система иако већина предузетника(200 000) плаћа порез паушално, али је 5 000 адвоката највећи проблем.




ecce-florian ecce-florian 13:58 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

nestor92
Evo jednog saveta - neka svi, bas svi koji koriste advokatske usluge odbiju da placaju kesovinom. Moze karticom, ili net-bankingom,prebaciti pare na njihov racun, cekom.


Šta god, sve može.

Može i plati-mo samo neka plate

Kad smo već kod advokata, plaćanja i države

Дакле дужници адвоката, вештака и установа за вештачење су Министарство правде и државне управе (до краја 2011. године) и Високи савет судства (до краја 2012. године). Када се саберу дугови министарства и ВСС-а, онда се добија комплетан износ који држава дугује само за одбране и вештачења у Вишем суду у Београду. Адвокатима дугује 167 и по милиона........

Po ovom osnovu advokati za troškove službene odbrane pred Višim sudom u Beogradu dugovali bi za PDV ( po staroj stopi od 18%)30.150.000 dinara .Da ne spominjem da se na ovaj porez obračunavala i zatezna kamata. Advokatima ne pripada pravo na kamatu za nagradu za službene odbrane.Ministarstvo finansija godinama odbija predloge advokatskih komora da se omogući kompenzacija obaveza po osnovu poreza i doprinosa sa potraživanjima po osnovu obaveznih odbrana.

Pored navedenog država je svojevremeno jednostrano odlučila da se u slučajevima obavezne odbrane advokatima isplaćuje 50% nagrade predviđene važećom advokatskom tarifom.Ukoliko bi se navedeno ukinulo i država (sud) izjednačila sa svim njenim građanima poreska obaveza advokata bi bila 60 miliona dinara a dugovanja države advokatima 334 miliona, što mislim da bi isti oberučke prihvatili

Na fonu diskusije na ovom blogu bilo bi interesantno ispitati mogućnost da advokati mogu u toku celog postupka u kom zastupaju stranku da odlučuju o prodaji imovine stranke radi naplate svojih dospelih potraživanje a pre odluke o potraživanju protivne strane ( prednost naplate, nešto kao prava stečajnog upravnika da od prodate imovine može u stečajnom postupku da isplaćuje i svoja potraživanja)

Budući da stečajni sudija imenuje stečajnog upravnika rešenjem o otvaranju stečajnog postupka možda bi valjalo razmisliti o shodnoj primeni odredbe o priznavanju 50 % nagrade iz Pravilnika.. i Pravilnika o izmeni.........

ps

Bez jekih emocija, ovaj poslednji pasus je samo šala


sumi898 sumi898 14:51 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

Evo jednog saveta - neka svi, bas svi koji koriste advokatske usluge odbiju da placaju kesovinom. Moze karticom, ili net-bankingom,prebaciti pare na njihov racun, cekom. Pa da vidis kako ce stvarna zarada da isplovi na videlo i bez (fiskalnog) racuna.


Slazem se, moglo je biti napisano i za "lekarske, knjigodostvene usluge". Kod ovih kategorija ukljucujuci i advokate, ima mnogo vise smisla jer te usluge ne kostaju 100,200 dinara, nego toliko eura, a mozda i vise. Zasto treba neko da se seta sa toliko kesa u novcaniku, dzepu? Ima i drugih komotnijih plateznih sredstava koje su napravljene upravo zato da se ne bi stalno poslovalo kesom, niti bilo potrebno nositi ga sa sobom.

A bilo bi lepo kada bi i pekari i ugostitelji davali mogucnost placanja karticom, pa ko voli neg izvoli. Licno sam u inostranstvu konstantno placala 2-3 eura karticama. U Srbiji nikada ne nosim vise od 1000 dinara, ako i toliko sa sobom.
nestor92 nestor92 15:49 04.06.2013

Re:

Zar ne treba jedno društvo da bude sramota da advokati, stečajni upravnici, nadripisari, lekari i stomatolozi plaćaju 5-10%, a radnik iz Pirota 65%?


Opa, neko je izračunao da ja prihodujem oko 600 soma mesečno najmanje. Blago meni. I svim kolegama koji su oko tog izgleda uobičajenog proseka.

Nego, stidim se da priznam, ali ne znam gde sam stavio te pare. Verujem da će mi neko od dobrih ljudi pomoći i do kraja ove rasprave osvežiti moje sećanje. Dajem deset posto ( nije šala, to je 60 keka mesečno ). Svima dobro. Da ne zaboravim: platiću porez na sve što sam zaradio. Ipak je to 7 miliona godišnje.

Овде се намеће закључак да су адвокати рак-рана нашег пореског система иако већина предузетника(200 000) плаћа порез паушално, али је 5 000 адвоката највећи проблем.


Molim Vas ne zaboravimo lekare i zubare. Oni su tek đubrad u fiskalnom smislu. Ej bre, 10 evra plomba! Kude se dede sva ta lova? Sramotno!
Saša Radulović Saša Radulović 17:29 04.06.2013

Re:

Opa, neko je izračunao da ja prihodujem oko 600 soma mesečno najmanje


Neće biti. Na paušalno određene prihode od 400.000 dinara godišnje, plaća se porez od oko 250.000 dinara. Godišnji prihodi od oko 2.500.000 dinara daju poresku stopu od 10%. Za prihode od 400.000 do 2.500.000 ne plaćate nikakav porez.

Da li imate mesečnu zaradu (ono što vam ostaje neto) veću od paušalne zarade koja vam je razrezana? Veću od 35.000 dinara mesečno? Ako imate, utajili ste porez. Ako nemate, šta radite u sistemu paušalnog oporezivanja?
nestor92 nestor92 18:29 04.06.2013

Re:

Napisao sam gore šta imam. Razrezano mi je više od 35.000 osnovice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:19 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

Neprimereno je porediti advokate sa pijacnim prodavcima,


A što je to neprimereno kada se o mehanizmu plaćanja poreza radi?
Zašto bi advkotati trebali da budu privilegovani, i zašto samo oni i još par profesija?

Ako postoji princip koji advokaturu stavlja u neki različit polozaj u odnosu na druge, kako izgleda hijerargija ostalih zanimanja po to principu? Šta je važnije od čega, koje profesije su vanije od kojih drugih?

Čitam komentare i baš sam iznenadjen argumentacijom tipa "mi smo važni, mi smo važniji"
Sličnu. ili čak identičnu argumentaciju navode i ariljski malinari kad traže da budu privilegovani, ali od njih se to može i očekoivati, ali kad advokati spadnu na taj nivo argumentacije onda je to zabrinjavajuće.


Saša Radulović Saša Radulović 20:12 04.06.2013

Re:

Napisao sam gore šta imam. Razrezano mi je više od 35.000 osnovice.


Još jednom. Da li imate mesečnu zaradu (ono što vam ostaje neto) veću od paušalne zarade koja vam je razrezana? Ako imate, utajili ste porez. Ako nemate, šta radite u sistemu paušalnog oporezivanja? Pitanja su retorička. Samo za vas.

hazar hazar 20:42 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

bogoljub10-galeks
E, bas si inventivan ti "poreznice2" kad mozes da zamislis advokata koji nosi u sudnicu fiskalnu aparaturu pa posle u cekaonici naplacuje zastupanje i izdaje fiskalne odreske...
Neupucenim polemicarima savetujem: Ne bavite se onim u sta se ne razumete i okanite se stupidarija... bavite se onim cime mozete da se bavitei znajte da su vas lagali kad su vam pricali da sesir pristaje na svaku glavu...

Logika jednog advokata, koji bi ipak da bude povlašten, ma koliko se zaklanjao iza velikih reči.

Ovo je argumentacija na nivou deteta tipa da uzmem aranžman za letovanje u nekoj turističkoj agenciji i hoću da idem na izlet brodom u organizaciji iste. Ako su u sistemu PDV-a oni nikako drugačije ne mogu dodatno naplatiti opcioni izlet već će njihov radnik da ide sa mnom i vuče kasu, pa da naplati na pristaništu čim izađemo sa broda (tada se izlet završio).

P.S. Sasvim ste u pravu da nije svaka kapa za svaku glavu.
poreznik2 poreznik2 20:45 04.06.2013

Re: Gospodo poslanici sram vas bilo

E, bas si inventivan ti "poreznice2" kad mozes da zamislis advokata koji nosi u sudnicu fiskalnu aparaturu pa posle u cekaonici naplacuje zastupanje i izdaje fiskalne odreske...


Mogu vrlo lako. Ako će da naplaćuje u kešu onda i po postojećem zakonu mora da izda priznanicu. To znači da mu treba blok sa priznanicama i da je negde napiše. Izdavanje fiskalnog računa je brže. A postoje i odgovarajuće kase. Autonomija preko 6 sati, a nisu ni velike.
Kao na primer ova. Nije velika, a ima i manjih.
http://www.fiskalnekase.co.rs/fiskalne_kase_galeb/fiskalna_kasa-galeb-dp-50d.html

A pošto mi je otac bio advokat znam da bez akt tašne nema advokata. Da ne kažeš da ne imali gde da ih stave.
nestor92 nestor92 22:28 04.06.2013

Re:

Ako imate, utajili ste porez.


Retorićki ili ne, utaja poreza je krivično delo. Ne činim ga jer makar formalno zadovoljavam kriterijume za paušalno oporezivanje. Činio bih ga kada ne bih ispunjavao formalne uslove za paušalno oporezivanje. Zato mi i smeta kad kažete da tajim porez.

Razumem šta hoćete da kažete, ali dozvolite mi da se ne složim sa načinom na koji se prezentira čitava stvar. Ne samo zbog sebe samog, nego i zbog drugih kolega koji se muče da bi zaradili običnu platu.

A da ima onih koji zarađuju koliko kažete,ima. Samo što oni nisu većina. Vozni park advokata nije baš toliko dobar u proseku.
ecce-florian ecce-florian 14:42 04.06.2013

100.

ajd da uzmem jubilarni kad sam već tu
nestor92 nestor92 15:28 04.06.2013

Re: 100.

Ali da prestaneš sa utajom.
ecce-florian ecce-florian 15:51 04.06.2013

Re: 100.

nestor92
Ali da prestaneš sa utajom.




utata
nevenb nevenb 07:48 05.06.2013

Ima li nade?


Za ovu državu izgleda da nema nade....
sumi898 sumi898 10:24 05.06.2013

Novi zakon o radu

Sasa
Ovo nije direktno tema bloga, ali je nesto povezano sa onim o cemu govorite duze vreme: pojednostaviti proces otpustanja radnika.
Interesuje me Vas komentar na predloge u ovom novom zakonu.

[url=http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=04&nav_id=719984][/url]

Hvala
Saša Radulović Saša Radulović 18:03 05.06.2013

Re: Novi zakon o radu

To je svakako potrebno. Prepreke za otpuštanje je direktan razlog za izbegavanje zapošljavnaja. Isto vredi i za otpremnine. Mera koja bi trebala da zastiti starije radnike ima upravo suprotan efekat. Niko nece da zapošljava ljude starije od 40 godina.

Konkretan predlog zakona još nisam video.

Ostaje pitanje državnih službenika koji su povrh zakona o radu zaštićeni kao beli medvedi. I taj zakon bi trebalo promeniti.
hazar hazar 22:38 05.06.2013

Re: Novi zakon o radu

Saša Radulović

Ostaje pitanje državnih službenika koji su povrh zakona o radu zaštićeni kao beli medvedi. I taj zakon bi trebalo promeniti.

Ima neke logike i da budu zaštićeni. Ima ih dosta koji se bave poslom kog nema na tržištu (ili bi imalo ali sa druge strane zakona). Ako oni sve svoje potencijale stave u službu tog posla ( a bilo bi normalno da tako rade) tada bi u slučaju otkaza, npr. zbog viška radnika, bili u prilično nezavidnoj (rekao bih i neravnopravnoj) situaciji.

Ovo se najpre odnosi na vojsku i policiju. Koliko ja znam njima je zabranjeno da se bave dopunskim poslovima, pa sledeći tu logiku oni sem tog posla drugi ne znaju da rade. Ako bi takvim ljudima preporučili prekvalifikaciju bojim se da bi ipak našli posao u struci, ali nam se to ne bi svidelo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana