Porodica| Religija| Sport

Akademija Pravoslavnog sportskog društva "Sveta Srbija"

milos_secujski RSS / 10.06.2013. u 13:27

 

 

Tomašević - SPC
Tomašević - SPC

„...zato nam je potrebna pomoć sveštenstva da naša deca, uz vrhunske sportske aktivnosti, koje možemo da im ponudimo, imaju i duhovne: pouke otaca, obilaske naših manastira, međusobno druženje, širom svete Srbije, na sportskim terenima i u crkvama i divnim portama.... U zdravom telu imamo zdravu dušu, a to će naša deca imati kroz veru i sport. Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj. Da razgovara sa roditeljima i decom, da ih savetuje u duhu naše lepe vere, da bi se tako edukovani usmerili u dobru a zaobišli huliganstvo na terenu i tribinama...“

Dejan Tomašević

 

Dakle... juče sam vrteo kanale iz dosade, da bi mi tek, još uvek postojeći SOS kanal, okupirao pažnju. Umesto tabele južnobačkog okruga, ko zna koje lige u fudbalu ili rezultata opštinskog takmičenja u šahu, u krupnom kadru stojao je Patrijarh. Ništa čudno za ostale kanale, pomislio sam, ali zar baš i na tom kojem je moto – „sve o sportu“? Ono jest da se svaki sportista pre meča ili po postignutom košu/golu/poenu krsti protiv uroka i često nadobudno misli da Bog gleda baš njegov meč (ima viđenje vere u kom je baš Bog taj koji pokrene vetar da skrene malo loptu u aut i navija za njega). Biće da su u crkvi shvatili da su građani Srbije razočarani u politiku do te mere da se okreću utakmicama i mečevima, kao jedinoj utehi, i ždranju piva i čipsa, te da su tu videli svoju šansu i sferu novog delovanja.

 Prva misao je bila da je klerikalizacija društva u punom zamahu i da su nakon ulaska u politiku, školstvo, kulturu i zdravstvo rešili invazivno da deluju i na sport. Ispod figure Patrijarha koji nešto govori (evo, tek sada sam rešio da nađem link  - http://www.spc.rs/sr/svechana_akademija_pravoslavnog_sportskog_drushtva_sveta_srbija, ) pisalo je velikim slovima: „Sportsko pravoslavno društvo“.

 Ta Akademija je, koliko sam razumeo, tek u osnivanju i ima za cilj da produhovi mlade sportiste; da ih otrgne od svih loših stvari koje donosi sport van terena, kao i da ih usmeri i kanališe što dalje od čisto materijalnih pobuda.

 Karakteristika naših sportista, u novije vreme, je da ne zaobilaze ni crkvu ni splav. Nije problem da se istetovira neki svetac ili krstača sa koje će neka devojka šmrkati koks.

Druga stvar kod naših mladih talentovanih sportista (i njihovih roditelja) je ta da su oni primorani, usled lošeg i teškog materijalnog stanja, da im novac i bude prioritet. Tako dolazi do odlaska najtalentovanije dece u inostranstvo i to ne zarad napretka. Naime, veliki broj njih greje klupu dok ti veliki klubovi samo žele da imaju talenat pored sebe, tj. na svojoj strani. Vode se sasvim prostom i logičnom politikom po klub – bolje da je kod nas, za neke male pare (za igrača nužne) nego da ga suparnik ima.

Daću jedan primer. Pre nekoliko godina bio sam u jednom vojvođanskom mestu gde su juniori naše košarkaške selekcije imali pripreme. Tokom razgovora sa trenerom rekao mi je da je poludeo od stranih skauta koji obleću klince. I igračima i roditeljima se serviraju ne znam kakve sve priče i obećanja samo da potpišu ugovor sa njima. Odlaze u inostranstvo maloletni, kao još uvek ne formirane ličnosti. Samim tim ne dolazi do potpunog ostvarenja onoga čemu su se nadali. Štaviše, onoga što su zacrtali kao svoj neki cilj. Sa njima se ne radi ili se slabo radi. Akcenat nije na njima već na rezultatu kluba, i tako dobijamo velik broj talentovanih osrednjih igrača.

Još jedna vrlo važna stvar – igrač bez škole je često takav da pred kamerama jedva izmuca dve povezane rečenice. Na zapadu je sistem drugačiji a politika takva da igrači u profesionalne vode uplovljavaju pravo sa univerziteta. Čast izuzecima.

 

Ono što je na prvu loptu jasno i uočljivo to je da se Patrijarh nikada nije bavio sportom. Što je u neku ruku jasno i logično jer je odlučio da ide nekim drugim životnim putem. Ali nje jasno zašto onda sa takvom sigurnošću govori o nečemu sa čim nije upoznat. O nekom iskustvo koje je potrebno doživeti (tj. preživljavati) i osetiti, a ne samo slušati o njemu, da bi mogao razvijati dogmatske teorije.

Naime, u svega nekoliko klipova okačenih na sajtu SPC, u govoru Patrijarha se provlači teza da sport utiče jedino, ili pak primarno, na telesni razvitak ljudskog tela. A da će se pojedinci i crkva, ovim svojim aktom osnivanja akademije, pobrinuti da to ne bude pusto telesno već i nešto više.

Šta je to više? Osnivanje crkveno-sportskih kampova? Crkveno-sportskih klubova? Crkveno-sportskih škola? Da li su to neke ustanove koje bi trebale da produhove mlade sportiste i sve one vezane za sport tj. da im „izbiju“ iz glave nasilje i žudnju za materijalnim? Da li je to zapravo glavni i osnovni cilj ove akademije?

 

Da se Patrijarh ikada bavio sportom znao bi da sport razvija i kolektivni Duh, primorava te da potiskuješ svoj ego i sebičluk, da deliš, sarađuješ i komuniciraš; da razmišljaš, kaklulišeš, da vršiš samokontrolu; da svoj višak energije, nervoze i agresije kanališeš u nekom drugom pravcu; mentalno razvija – poboljšava koncentraciju, rezonovanje....

Tako da sport ne samo da je potreban našem telu i organizmu, on takođe utiče i na to duhovno – izgradnju ličnosti (viši smisao – kako je Patrijarh to definisao). Nije to pusto fizičko naprezanje, razvitak muskulature, repeticija i misao na novac.

 

Po mom skromnom mišljenju, ulazak crkve u sport suvišan. To je samo još jedna sfera okupacije i plišanog nametanja klerikalne misli.

 Postoji li jedna sfera života u koju neće uploviti i kojoj će dopustiti da sama odluči da joj priđe ili ne? Odmah mi na misao pada – šta bi bilo da ostale verske zajednice osnuju nešto slično? Da li bi naposletku imali VLS (Versku ligu Srbije) ili POKAJNIK (Pravoslavni odbojkaški klub i asocijacija Jagodine Niša i Kruševca) ili MILF (Muslimanski individualni...nešto). Da li bi ateisti imali pravo učešća sa svojim klubovima (odlazim u krajnost zarad nekih reciprociteta)? Kakve bi reakcije bile na osnivanje gej klubova/akademija?

 

Želim im uspeh u radu, s tim da sistem „kažnjavanja“ bude vezan za sklekove a ne lopatanje i pesničenje; da ne bude silovanih, obljubljenih, ubijenih, ucenjenih...

 

Bivši sportista

Atačmenti



Komentari (289)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

oskar-z-wild oskar-z-wild 15:34 10.06.2013

Borilacke vestine

Ne mogu da odolim a da ne pruzim time delayed analizu ovog zahvata:



1. Vucic se sag'o da poljubi ruku visokom predstavniku crkve. Motiv mu je da pokaze postovanje vladiki, ali da ga kasnije primora da prihvati nezavisnost Kosova (na primer) .

2. Vladika se kao opire i hoce da skloni ruku, to je uobicajna gluma skromnosti. Zato se Vucic obezbedio i polaze drugu svoju ruku na vladicansku, da vladika ne bi mogao da je skoloni. Vucic mu cvrsto drzi ruku, pokazuje snagu i odlucnost, dok mu postavlja, pretpostavljam, nezan poljubac na saku. Ovaj polozaj visestrukog telesnog dodirivanja pojacava osecanje intime i medjusobne povezanosti i zavisnosti.

3. Vladika prestaje da se opire i spusta svoju ruku na Vucicev vrat da bi jos vise pojacao njihovu intimu (prisnost) i pokazao da ipak prihvata Vucicevu igru oko Kosova (na primer) i da hoce da prihvati igru (u zamenu moze da uposli bratanca u MUP i slicno).

Svi ovi gestovi poput celivanja vladicanske ili popovske desnice, celivanja mostiju (u prisustvu crkvenih ljudi), prostracije i slicno imaju visestruka znacenja i nisu nimalo naivna. Ako pokazujete duzno postovanje pred velikim brojem posmatraca mozeti na primer dobiti povlascenu cenu pri osvecivanju kolaca i slicno. Neki put mozete proci i bez para, ili cak (ako ste srecne ruke) da pop izvrsi opelo na vasim ocem komunistom. Sve je igra, i treba je igrati sa humorom i svescu. Ha ha
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:02 10.06.2013

Re: Borilacke vestine

I ne zaboravite:


alselone alselone 15:39 10.06.2013

Uf

Još jedna vrlo važna stvar – igrač bez škole je često takav da pred kamerama jedva izmuca dve povezane rečenice. Na zapadu je sistem drugačiji a politika takva da igrači u profesionalne vode uplovljavaju pravo sa univerziteta.


Ne zajebavas se? Mislis ovo ozbiljno?
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:08 10.06.2013

Re: Uf

Ne zajebavas se?

samo jutros u porti


zabava počinja na 1:45
alselone alselone 16:22 10.06.2013

Re: Uf

zabava počinja na 1:45




Kako najjeftinije otputovati? Gram heroina 30 evra.
oskar-z-wild oskar-z-wild 15:50 10.06.2013

Braci na Sandjaku

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:29 10.06.2013

Lepo govori patrijarh

(evo, tek sada sam rešio da nađem link - http://www.spc.rs/sr/svechana_akademija_pravoslavnog_sportskog_drushtva_sveta_srbija, ) pisalo je velikim slovima: „Sportsko pravoslavno društvo“.

Da, evo nađoh LINK i sve što je rekao patrijarh, lepo je rekao i nema mu se šta zameriti.
A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo" nisam siguran i mislim da je to uprostačavanje vere zarad nekog estradnog pravoslavlja i srbstva.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:59 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo"

To je stvar vernika i SPC, što se mene tiče mogu da formiraju i "Srpsko društvo pravoslavnih gnuova", sve dok se ne mešaju u državu i ljudska prava. I budu jednaki među jednakima.
milos_secujski milos_secujski 19:04 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
(evo, tek sada sam rešio da nađem link - http://www.spc.rs/sr/svechana_akademija_pravoslavnog_sportskog_drushtva_sveta_srbija, ) pisalo je velikim slovima: „Sportsko pravoslavno društvo“.

Da, evo nađoh LINK i sve što je rekao patrijarh, lepo je rekao i nema mu se šta zameriti.
A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo" nisam siguran i mislim da je to uprostačavanje vere zarad nekog estradnog pravoslavlja i srbstva.

Ima mu se zameriti, jer teza da je sport samo u svrsi fizičkog razvitka ne drži vodu
predatortz predatortz 19:09 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Jelica Greganović
A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo"

To je stvar vernika i SPC, što se mene tiče mogu da formiraju i "Srpsko društvo pravoslavnih gnuova", sve dok se ne mešaju u državu i ljudska prava. I budu jednaki među jednakima.


Ne razumem šta hoćeš da kažeš.
Ko drži monopol na ljudska prava? Ko određuje ko može, a ko ne, davati sud o bilo kom aspektu javnog života. Zašto Crkva ne bi smela da iznosi svoj sud?
Pripada li država i vernicima? Jer, pojam 'crkva' podrazumeva i verujući narod. Šta ako taj narod podržava saopštenja crkvenih zvaničnika, ako u njima prepoznaje svoj stav ?
Treba da osnuju NGO, pa da ga iznesu? Da ne bi bio iznet kroz usta nekog crkvenog službenika? Gde je tu,onda, jednakost?
milos_secujski milos_secujski 19:13 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
(evo, tek sada sam rešio da nađem link - http://www.spc.rs/sr/svechana_akademija_pravoslavnog_sportskog_drushtva_sveta_srbija, ) pisalo je velikim slovima: „Sportsko pravoslavno društvo“.

Da, evo nađoh LINK i sve što je rekao patrijarh, lepo je rekao i nema mu se šta zameriti.
A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo" nisam siguran i mislim da je to uprostačavanje vere zarad nekog estradnog pravoslavlja i srbstva.

Ima mu se zameriti teza po kojoj je sport čisto fizičko oplemenjivanje
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:22 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Šta ako taj narod podržava saopštenja crkvenih zvaničnika, ako u njima prepoznaje svoj stav ?

neka formiraju političku stranku pa uđu u parlament, valjda smo demokratija, a ne teoratska država u kojoj ministri i predsednik vlade idu kod verskog poglavara po mišljenje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:23 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Ima mu se zameriti teza po kojoj je sport čisto fizičko oplemenjivanje

za duhovno oplemenjavanje je valjda zadužena crkva
predatortz predatortz 19:25 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
Šta ako taj narod podržava saopštenja crkvenih zvaničnika, ako u njima prepoznaje svoj stav ?

neka formiraju politi;ku stranku pa u]u u parlament, valjda smo demokratija, a ne teološka država u kojoj ministri i predsednik vlade idu kod verskog poglavara po mišljenje.


Misliš, nešto kao CDU ? Pazi, majku mu, da savršena Evropa ima stranke bazirane na verskim načelima...

Ali, stavovi ne moraju biti nužno politički. Ja sam Jelicu pitao za aspekte društva u celini. Zašto se neko iz crkve ne sme drznuti da iznese neki stav, a npr. Društvo za Fuckin' Izuzetnost sme?
milos_secujski milos_secujski 19:27 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
Ima mu se zameriti teza po kojoj je sport čisto fizičko oplemenjivanje

za duhovno oplemenjavanje je valjda zadužena crkva

Vratite se na text još jednom i pogledajte koji je sve doprinos sporta, mimo fizičkog.
milos_secujski milos_secujski 19:28 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
Šta ako taj narod podržava saopštenja crkvenih zvaničnika, ako u njima prepoznaje svoj stav ?

neka formiraju politi;ku stranku pa u]u u parlament, valjda smo demokratija, a ne teološka država u kojoj ministri i predsednik vlade idu kod verskog poglavara po mišljenje.

Formirali su - Dveri
freehand freehand 19:40 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
(evo, tek sada sam rešio da nađem link - http://www.spc.rs/sr/svechana_akademija_pravoslavnog_sportskog_drushtva_sveta_srbija, ) pisalo je velikim slovima: „Sportsko pravoslavno društvo“.

Da, evo nađoh LINK i sve što je rekao patrijarh, lepo je rekao i nema mu se šta zameriti.
A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo" nisam siguran i mislim da je to uprostačavanje vere zarad nekog estradnog pravoslavlja i srbstva.

E Milane, moje poštovanjem za ukupno komentarisanje na ovom blogu.
Uravnoteženo i decentno, kako priliči ozbiljnom čoveku.
I naročito tamo gde se ne slažemo.
freehand freehand 19:41 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
Šta ako taj narod podržava saopštenja crkvenih zvaničnika, ako u njima prepoznaje svoj stav ?

neka formiraju politi;ku stranku pa u]u u parlament, valjda smo demokratija, a ne teološka država u kojoj ministri i predsednik vlade idu kod verskog poglavara po mišljenje.

Mislio si teokratska.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:46 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Ne razumem šta hoćeš da kažeš.
Ko drži monopol na ljudska prava? Ko određuje ko može, a ko ne, davati sud o bilo kom aspektu javnog života. Zašto Crkva ne bi smela da iznosi svoj sud?
Pripada li država i vernicima? Jer, pojam 'crkva' podrazumeva i verujući narod. Šta ako taj narod podržava saopštenja crkvenih zvaničnika, ako u njima prepoznaje svoj stav ?
Treba da osnuju NGO, pa da ga iznesu? Da ne bi bio iznet kroz usta nekog crkvenog službenika? Gde je tu,onda, jednakost?

Najkraće rečeno, hoću da kažem - sekularna država.
predatortz predatortz 19:51 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Najkraće rečeno, hoću da kažem - sekularna država.


Mislim da ljudi preozbiljno shvataju taj termin. Toliko ozbiljno, da misle da ne treba ni da se čuje stav verskih zajednica.
Ja sekularnu državu malo drugačije zamišljam. U njoj svi imaju pravo na mišljenje, inicijative, osporavanje i zastupanje nekih stvari. Ali, zakoni se donose voljom većine, po jasno propisanoj proceduri. Kada se zakon donese, svi su dužni daga poštuju dok god ne obezbede većinu za njegovo obaranje. Pokušaj obaranja svakog zakona, agitacijom i traženjem većine za tako nešto je legitiman čin. Nepoštovanje nije.
predatortz predatortz 19:53 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

A da li nam baš treba za to da se formira i neko posebno "Srpsko pravoslavno društvo" nisam siguran


Tebi ne, nekome da. I, sve je ok sve dok tebe ne teraju u njega, odnosno dok ti drugim ne osporavaš pravo na formiranje.
milos_secujski milos_secujski 19:53 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz

Najkraće rečeno, hoću da kažem - sekularna država.


Mislim da ljudi preozbiljno shvataju taj termin. Toliko ozbiljno, da misle da ne treba ni da se čuje stav verskih zajednica.
Ja sekularnu državu malo drugačije zamišljam. U njoj svi imaju pravo na mišljenje, inicijative, osporavanje i zastupanje nekih stvari. Ali, zakoni se donose voljom većine, po jasno propisanoj proceduri. Kada se zakon donese, svi su dužni daga poštuju dok god ne obezbede većinu za njegovo obaranje. Pokušaj obaranja svakog zakona, agitacijom i traženjem većine za tako nešto je legitiman čin. Nepoštovanje nije.

Kreativno shvatanje - malo trudna
predatortz predatortz 19:55 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Kreativno shvatanje - malo trudna


Tvoje viđenje. Moje viđenje tvog stava je :

Težnja ka gušenju sloboda.
milos_secujski milos_secujski 20:00 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz
Kreativno shvatanje - malo trudna


Tvoje viđenje. Moje viđenje tvog stava je :

Težnja ka gušenju sloboda.

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu. Ako je crkva slobodarska, neka dolaze k njoj.
predatortz predatortz 20:02 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!
milos_secujski milos_secujski 20:10 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!

Širiš misao u crkvi, a namećeš tako što ulaziš u sve pore društva - " Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj."
predatortz predatortz 20:13 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

milos_secujski
predatortz

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!

Širiš misao u crkvi, a namećeš tako što ulaziš u sve pore društva - " Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj."


Pa su osnovali svoje sportsko društvo. Zakon im to dozvoljava, ljudi u njega stupaju slobodnom voljom. Gde ti tu vidiš problem?
freehand freehand 20:13 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

milos_secujski
predatortz

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!

Širiš misao u crkvi, a namećeš tako što ulaziš u sve pore društva - " Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj."

E, izvini što dosađujem a moram opet da te pitam: na osnovu čega si zaključio da se Patrijarh nikad nije bavio sportom?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:22 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Mislim da ljudi preozbiljno shvataju taj termin.

Posle ovoliko vekova, nije preozbiljno.
A kad smo kod zakona i procedure...kako je veronauka jednog dana samo osvanula u školama...prošla proceduru, javnu raspravu..? Po kom zakonu SPC traži od države da joj pokloni lokaciju na Kosančićevom vencu i em da pare za zidanje Patrijaršijske biblioteke? Koju proceduru je to prošlo?
milos_secujski milos_secujski 20:24 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz
milos_secujski
predatortz

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!

Širiš misao u crkvi, a namećeš tako što ulaziš u sve pore društva - " Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj."


Pa su osnovali svoje sportsko društvo. Zakon im to dozvoljava, ljudi u njega stupaju slobodnom voljom. Gde ti tu vidiš problem?

Znaš gde vidim problem? Kada je crkva rešila da rešava zdravstvene probleme "svojim metodama", "desio" se jedan Peranović i Crna Reka. I to je samo jedan, očigledan i poznat, primer. A gde su, sigurno ih ima, svi oni drugi vezani za npr. veronauku. Da li bi ti želeo da tvoje dete uči bilo šta od lika kao što je onaj iz pokreta Naši?
Veri je mesto u crkvi i to je moj stav.
milos_secujski milos_secujski 20:24 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz
milos_secujski
predatortz

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!

Širiš misao u crkvi, a namećeš tako što ulaziš u sve pore društva - " Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj."


Pa su osnovali svoje sportsko društvo. Zakon im to dozvoljava, ljudi u njega stupaju slobodnom voljom. Gde ti tu vidiš problem?

Znaš gde vidim problem? Kada je crkva rešila da rešava zdravstvene probleme "svojim metodama", "desio" se jedan Peranović i Crna Reka. I to je samo jedan, očigledan i poznat, primer. A gde su, sigurno ih ima, svi oni drugi vezani za npr. veronauku. Da li bi ti želeo da tvoje dete uči bilo šta od lika kao što je onaj iz pokreta Naši?
Veri je mesto u crkvi i to je moj stav.
antioksidant antioksidant 20:27 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Mislim da ljudi preozbiljno shvataju taj termin

slicna primedba bi se mogla reci i za religiju
samo sto sekularnost postoji upisana u ustav

Svetovnost države
Član 11.
Republika Srbija je svetovna država.
Crkve i verske zajednice su odvojene od države.
Nijedna religija ne može se uspostaviti kao državna ili obavezna.
antioksidant antioksidant 20:28 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Znaš gde vidim problem?

u tome što je neko pobrisao moju žalopojku vezanu za koncert bajage?
predatortz predatortz 20:29 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Znaš gde vidim problem? Kada je crkva rešila da rešava zdravstvene probleme "svojim metodama", "desio" se jedan Peranović i Crna Reka. I


I? gde je sad taj Peranović ? Da li ga je mantija zaštitila od kazne? I, otkud štićenici tamo? Kidnapovani su, ili im beli mantili nisu pomogli, pa su spas potražili kod crne mantije?
freehand freehand 20:29 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

A kad smo kod zakona i procedure...kako je veronauka jednog dana samo osvanula u školama...prošla proceduru, javnu raspravu..?

Da. Ne može zakon bez procedure. To jest - može po skraćenom postupku, ali i to je procedura.
Po kom zakonu SPC traži od države da joj pokloni lokaciju na Kosančićevom vencu i em da pare za zidanje Patrijaršijske biblioteke? Koju proceduru je to prošlo?

Ne znam baš tačno, ali nikom ne treba zakon da bi nešto tražio. Eventualno da se na njega pozove i time zahtev učini utemeljenijim i težim za odbiti. Zakon treba onom ko daje.
milos_secujski milos_secujski 20:30 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

freehand
milos_secujski
predatortz

Ne, moje mišljenje je da je crkva našla samo još jedan način kako će vršiti svoj uticaj i nametanje svoje misli, i da je baš briga za celu priču o sportu.


Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!

Širiš misao u crkvi, a namećeš tako što ulaziš u sve pore društva - " Zato nam je bitno da sportski klubovi imaju saradnju sa sveštenikom koji će ih duhovno krepiti i biti moralni pokrovitelj."

E, izvini što dosađujem a moram opet da te pitam: na osnovu čega si zaključio da se Patrijarh nikad nije bavio sportom?

Pretpostavka zasnovana na iskustvu. Onaj ko se aktivno bavio sportom neće govoriti da sport jedino razvija telo i misao ka materijalnom. Već mnogo više. Prema tome zaključujem da je Patrijarh nekompetentan da govori o temi sporta i, eto, sumnjam, da se ikad dublje upustio u neku sportsku disciplinu.
Eto, hoćeš me sada ostaviti na miru?
predatortz predatortz 20:30 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

antioksidant
Znaš gde vidim problem?

u tome što je neko pobrisao moju žalopojku vezanu za koncert bajage?


E, ono sa koncertom je realan problem!
Ako imaš nešto od toga, iskreno se solidarišem sa tobom i razumem kakvoj ćeš nevolji biti izložen.
predatortz predatortz 20:32 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Pretpostavka zasnovana na iskustvu. Onaj ko se aktivno bavio sportom neće govoriti da sport jedino razvija telo i misao ka materijalnom.


Evo, ja sam se bavio padobranstvom. Sem što sam sjebao ligamente, ništa posebno nisam razvio zahvaljujući tome. Ni um, ni telo...
milos_secujski milos_secujski 20:35 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz

Znaš gde vidim problem? Kada je crkva rešila da rešava zdravstvene probleme "svojim metodama", "desio" se jedan Peranović i Crna Reka. I


I? gde je sad taj Peranović ? Da li ga je mantija zaštitila od kazne? I, otkud štićenici tamo? Kidnapovani su, ili im beli mantili nisu pomogli, pa su spas potražili kod crne mantije?

Mantija dosta njih brani od zakona, to je opštepoznato. Daleko od toga da je zdravstvo savršeno i da ću da ga pošto-poto branim, ali molim te... bez trola.
predatortz predatortz 20:36 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

ali molim te... bez trola.


Ti si pomenuo Peranovića.
freehand freehand 20:37 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Znaš gde vidim problem? Kada je crkva rešila da rešava zdravstvene probleme "svojim metodama", "desio" se jedan Peranović i Crna Reka. I to je samo jedan, očigledan i poznat, primer

Da li ti znaš da su časne sestre radile u bolnicama i u SFRJ? I to dugo, dugo, i bile sinonim za brižnost, razumevanje i negu?
Postoje li na zapadu crkvene bolnice?
Koliko je bolnica koje se zovu po apostolima ili Hristu i Bogorodici?

A gde su, sigurno ih ima, svi oni drugi vezani za npr. veronauku. Da li bi ti želeo da tvoje dete uči bilo šta od lika kao što je onaj iz pokreta Naši?

Ja ne bih. Ni moja deca ne bi. Zato su išla na Građansko.
Gde je problem?
predatortz predatortz 20:40 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Ja ne bih. Ni moja deca ne bi. Zato su išla na Građansko.
Gde je problem?


Ovo je suština!

Da li ja pišem kineski, pa ljudi ne razumeju kada napišem:

Sve dok postoji izbor, sve dok veronauka i odlazak u crkvu nisu obavezni ja ne vidim problem!
freehand freehand 20:44 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Pretpostavka zasnovana na iskustvu. Onaj ko se aktivno bavio sportom neće govoriti da sport jedino razvija telo i misao ka materijalnom. Već mnogo više. Prema tome zaključujem da je Patrijarh nekompetentan da govori o temi sporta i, eto, sumnjam, da se ikad dublje upustio u neku sportsku disciplinu.
Eto, hoćeš me sada ostaviti na miru?

Hoću.
Nego, ako su u pitanju njegove reči
milos_secujski
Ono što je na prvu loptu jasno i uočljivo to je da se Patrijarh nikada nije bavio sportom.

šta je tu uočljivo?
antioksidant antioksidant 20:47 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Sve dok postoji izbor, sve dok veronauka i odlazak u crkvu nisu obavezni ja ne vidim problem!

veronauka se finansira iz budzeta
to jeste problem
a ako verske zajednice žele da organizuju veronauku ja ne vidim problem u tome da to sami organizuju i finaniraju
i oko ostalih budžetskih davanja verskim organizacijama
mislim da bi svrsishodnije bilo da ko želi da ih finansira to radi svojom voljom - neka se vernici sami prijave koliko će od svoje zarade ili imovine davati
jer "Crkve i verske zajednice su odvojene od države."
predatortz predatortz 20:48 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


veronauka se finansira iz budzeta
to jeste problem


I Građansko. Ako neko hoće da širi svoje ideje, neka osnuje privatne škole i nema problema.
antioksidant antioksidant 20:50 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


I Građansko. Ako neko hoće da širi svoje ideje, neka osnuje privatne škole i nema problema.

s drugim delom se slažem samo moram pitati - koje tačno ideje širi "grašansko"?
(a pitam jer predmet jeste neka vrsta misterije - bar meni, istina nezainteresovanom)
milos_secujski milos_secujski 20:50 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

freehand
Pretpostavka zasnovana na iskustvu. Onaj ko se aktivno bavio sportom neće govoriti da sport jedino razvija telo i misao ka materijalnom. Već mnogo više. Prema tome zaključujem da je Patrijarh nekompetentan da govori o temi sporta i, eto, sumnjam, da se ikad dublje upustio u neku sportsku disciplinu.
Eto, hoćeš me sada ostaviti na miru?

Hoću.
Nego, ako su u pitanju njegove reči
milos_secujski
Ono što je na prvu loptu jasno i uočljivo to je da se Patrijarh nikada nije bavio sportom.

šta je tu uočljivo?

Trivijalna stvar. Naknadno sam ti objasnio. Ovde završavam.
freehand freehand 20:52 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

veronauka se finansira iz budzeta
to jeste problem

Zašto bi bilo problem ako su ga izabrani i ovlašćeni predstavnici naroda izglasali u legalnoj proceduri, kao i sve druge delove budžeta?
predatortz predatortz 20:53 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


s drugim delom se slažem samo moram pitati - koje tačno ideje širi "grašansko"?


Da ti pravo kažem, prelistao sam sestrićevu knjigu i bila mi je do bola tupava... Onome je teško dati smislenu definiciju.
highshalfbooze highshalfbooze 20:55 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

ministri i predsednik vlade idu kod verskog poglavara po mišljenje.

I pre su išli isto. Samo su promenili veru
predatortz predatortz 20:56 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

highshalfbooze
ministri i predsednik vlade idu kod verskog poglavara po mišljenje.

I pre su išli isto. Samo su promenili veru


Samo što smo onda svi morali da verujemo. Neverovanje je bilo kažnjivo
angie01 angie01 20:59 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


I Građansko. Ako neko hoće da širi svoje ideje, neka osnuje privatne škole i nema problema.


izvini, a koje ideje?

valjda su svi stanovnici ove zemlje gradjani- meni to uopste nije izborno, a jos manje u dublu sa verom, koja je pak privatna stav svakog gradjanina-da l verije, ne veruje i u sta.
predatortz predatortz 21:01 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


izvini, a koje ideje?

valjda su svi stanovnici ove zemlje gradjani-


Pitaj, npr. onog ko je pisao temu Postani građanin...
freehand freehand 21:02 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Trivijalna stvar. Naknadno sam ti objasnio. Ovde završavam.

Bila bi trivijalna da nije tendenciozna, sa namerom da se Patrijarhu podsmehne, i od njega napravi figura za porugu.
A naknadno si samo nešto tucmucnuo sa visoka, smutio pa prosuo.
I onda, eto, trijumfalno završio.
predatortz predatortz 21:06 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Bila bi trivijalna da nije tendenciozna, sa namerom da se Patrijarhu podsmehne, i od njega napravi figura za porugu.



Od gotovog veresija, što bi rek'o narod. Čovek bi da ograničava rad Crkve i slobodnu volju onih koji tom radu hoće da se pridruže.

Zašto?
Dosadno mu, 'bem li ga ako znam šta bi drugo moglo da bude...

Jbte, ne pamtim kad sam poslednji put ušao u Crkvu, ali ne mogu da ne reagujem na ovakve tirade po blogu!
angie01 angie01 21:12 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Pitaj, npr. onog ko je pisao temu Postani građanin.


nije mi poznato ni k'o je pisao ni o cem' se radi, a ne kapiram ni kakve veze to sad ima sa ovim o cemu pricamo!
predatortz predatortz 21:12 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

angie01

Pitaj, npr. onog ko je pisao temu Postani građanin.


nije mi poznato ni k'o je pisao ni o cem' se radi, a ne kapiram ni kakve veze to sad ima sa ovim o cemu pricamo!


Kad artikulišeš pitanje, nastavićemo...
milos_secujski milos_secujski 21:13 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz

Bila bi trivijalna da nije tendenciozna, sa namerom da se Patrijarhu podsmehne, i od njega napravi figura za porugu.



Od gotovog veresija, što bi rek'o narod. Čovek bi da ograničava rad Crkve i slobodnu volju onih koji tom radu hoće da se pridruže.

Zašto?
Dosadno mu, 'bem li ga ako znam šta bi drugo moglo da bude...

Jbte, ne pamtim kad sam poslednji put ušao u Crkvu, ali ne mogu da ne reagujem na ovakve tirade po blogu!

Dvojica su se tako smuvali
predatortz predatortz 21:15 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Dvojica su se tako smuvali


Detinjasto od nekoga ko pretenduje da se bavi ozbiljnim temama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:23 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

moje poštovanjem za ukupno komentarisanje na ovom blogu.

Uzvraćam i zahvaljujem.
angie01 angie01 21:24 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Kad artikulišeš pitanje, nastavićemo...



to sto tebi nije jasno ili se pravis da nije, ne znaci da nije artikulisano,.... a sve mi je jedno da l ces da nesto odgovoris ili ne-to preganjanje u krug, gde nije bitno sta je sagovornik rekao, vec se tera po svom, sa povremenim pokusijaim da se "protivnik", ko da je rat u pitanju, malo ili malo vise diskredituje mi je potpuno aut i nadasve dosadno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:26 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Ne znam baš tačno, ali nikom ne treba zakon da bi nešto tražio. Eventualno da se na njega pozove i time zahtev učini utemeljenijim i težim za odbiti. Zakon treba onom ko daje.

Tu sam fakat korak ispred, u pravu si, ali upravo zato što mi se sve nešto čini da će i to preko noći i procedure da se desi.
predatortz predatortz 21:27 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

vec se tera po svom, sa povremenim pokusijaim da se "protivnik", ko da je rat u pitanju, malo ili malo vise diskredituje mi je potpuno aut i nadasve dosadno.


Slažem se. Komunikacija sa tobom mi je prilično dosadna.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:29 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Misliš, nešto kao CDU ? Pazi, majku mu, da savršena Evropa ima stranke bazirane na verskim načelima...

Ma jok bre, samo se tako tradicionalno zove kao i ona bavarska CSU, ali nikada ministri ne idu na poklonjenje crkvenim poglavarima niti bilo Protestantska bilo Katolička crkva i njeni nadbiskupi ili biskupi ne zauzimaju stav npr. o tome da li Nemačka treba da postupi ovako ili onako glede spoljno-političkih i untrašnje-političkih pitanja iliti npr. glede EU. Isto tako, stranke na svojim skupovima ne prikazuju niti dovode crkvene poglavare kako bi pokazali svoju odanost imenu i veri već ko je vernik to obavlja kao privatnu stvar odlaskom u crkve.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:36 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Mislio si teokratska.

da, hvala, ispravito.
angie01 angie01 21:39 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Slažem se. Komunikacija sa tobom mi je prilično dosadna.


uvek je to tako, kada covek nesto ne razume.


predatortz predatortz 21:40 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

angie01
Slažem se. Komunikacija sa tobom mi je prilično dosadna.


uvek je to tako, kada covek nesto ne razume.




Onda si loša učiteljica, primećujem da nisam jedini koji zeva na tvom času
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:46 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Uravnoteženo i decentno, kako priliči ozbiljnom čoveku.
I naročito tamo gde se ne slažemo.

A kada nije bilo tako,moji komentari su uvek primereni, umereni i korektni.
freehand freehand 21:51 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Milan Karagaća
Uravnoteženo i decentno, kako priliči ozbiljnom čoveku.
I naročito tamo gde se ne slažemo.

A kada nije bilo tako,moji komentari su uvek primereni, umereni i korektni.

Smanji, Cigo...

Edit: otud ona stara narodna:

Umeren kao Karagaća kad hvali Tita i odmeren kao Karagaća kad piše o Draži.
angie01 angie01 21:53 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

lakse bi ti bilo da si dao neki smislen odgovor, nego sto si ispisao ove komentare, koji samo pokazuju koliko nam je gradjansko vaspitanje neophodno kao predmet.

necu ti vise odgovarati.
niko_kao.ja niko_kao.ja 21:58 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Sve dok postoji izbor, sve dok veronauka i odlazak u crkvu nisu obavezni ja ne vidim problem!

Da li se to građansko vaspitanje uvodi u crkvama?
predatortz predatortz 21:59 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

niko_kao.ja
Sve dok postoji izbor, sve dok veronauka i odlazak u crkvu nisu obavezni ja ne vidim problem!

Da li se to građansko vaspitanje uvodi u crkvama?


Ono je u Crkvi uvek stanovalo.
angie01 angie01 22:07 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Da li se to građansko vaspitanje uvodi u crkvama?


nema potrebe, tamo je sve kako Bog kaze!...jedino zavisi kako prevedu ovi prevodioci u mantijama.
niko_kao.ja niko_kao.ja 22:24 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

nema potrebe, tamo je sve kako Bog kaze!...jedino zavisi kako prevedu ovi prevodioci u mantijama.

Pre bi rekao interpretatori.
8c_competizione 8c_competizione 22:36 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Formirali su - Dveri


geneza postajanja politicke stranke im je vrlo slicna NSu: prvo SA odredi batinasa i bukadzija, pa onda u politiku
8c_competizione 8c_competizione 22:39 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!


sto ne znaci da na to treba gledati blagonaklono
angie01 angie01 22:51 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Čoveče, misija crkve je širenje njene misli. Vekovima!



Pod Turcima malo se promenio život nižeg sveštenstva u srpskoj crkvi. Ono je ostalo neškolovano; jedva da je koji mogao da čita i piše i da se služi crkvenim knjigama prilikom vršenja crkvenih obreda. Inače se i pismenost i učenje napamet crkvenih obreda sticala u manastirima ili kod nekog učenijeg sveštenika i kaluđera. Ovo sveštenstvo nema gotovo nikakvih bogoslovskih znanja. Stoga se i nije moglo boriti protiv narodnih običaja i širiti u mase hrišćanske dogme. Koliko je toga i bilo, obuhvatale su opšte i moralne i etičke postavke pravoslavnog hrišćanstva i gledalo se pri tom više na formalnu stranu vršenja verskih propisa, nego na suštinu; otud takvo strogo održavanje postova i svetkovanje mnogobrojnih svetaca.
tasadebeli tasadebeli 23:23 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

predatortz

izvini, a koje ideje?

valjda su svi stanovnici ove zemlje gradjani-


Pitaj, npr. onog ko je pisao temu Postani građanin...


А да питамо оног мог колегу који држи часове грађанског васпитања и деци каже да "...држава, као што јој само име каже, служи да држи народ...". Много се увредио када сам га после питао: "Како то мислиш држи народ? Да се не разбежимо?"

Да не бих писао више коментара, питаћу овде оно што ми није јасно у вези са овим текстом и коментарима испод...

Милоше, сам си поменуо да си као средњошколац, ако сам добро разумео, отишао на неки колеџ у Стејтсима да учиш и да играш кошарку и да те је повреда, на жалост, спречила да играш и даље...

Е сад... Претпостављам да ти вероватно ниси само тек тако спаковао кофере и појавио се тамо са реченицом: "Ево, људи, ја дошао!" Неко је морао да те одведе тамо... И неко је нешто зарадио од твог одласка... Слична ствар се догађа и у многим другим спортовима, а нарочито у фудбалу који је по количини новца који се ту врти надмашио све остале заједно... Гомила неких људи ту паразитира на дару младог човека, од скаута до менаџера, па најчешће тај млади таленат и његова породица могу да добију само делић новца који се ту обрће...

Право питање је, у ствари, како спречити тај полусвет (част изузецима) који паразитира на дару појединих младих људи да уопште и имају приступ свему томе... Ако већ могу да се истрпе скаути или агенције са лиценцама преко којих си ти, вероватно отишао у САД, зашто бисмо морали да трпимо приватне менаџере, тај шљам који маше неком лажном лиценцом добијеном од спортских федерација? Па ако већ држава неће да заштити своје грађане од тога јасним и прецизним законима о спорту када су у питању млади људи, онда грађанство, ваљда, има право да се и само брани од таквих ствари... Волео бих када би се у таквој акцији цркви придружиле и остале невладине организације које, поуздано знам, имају много веће могућности од СПЦ да утичу на свест и васпитање младих...

И ту долазимо до друге ствари коју хтедох да питам... Видим да је и овај блог, као и многи претходни, опет искоришћен у неким коментарима за пљување по СПЦ... И ако је... Јес да је то постало већ мало досадно (увек исти коментари, исти цинизам, иста сујета...), али људи негде треба да кажу то што мисле, па ако већ не могу нигде другде, широко им блогопоље...

Али... Зашто никада нико није искористио блог да опљује неке невладине организације (ко се бави просветом, зна о коме се ради) које су извршиле огроман притисак и утицај (да не кажем да неке од њих просто диригују) на Министарство просвете и образовање у Србији довели до најнижих грана на којима је икада било по свом квалитету... Примера ради, онај мој колега са почетка овог мог писанија је био на обуци за предавача грађанског васпитања коју је организовала невладина организација... И неко је узео добре паре за то из иностраних фондова намењених реформи српског школства... Ја сам био на више стручних усавршавања која су организовале разноразне НВО (Грађанске иницијативе, фондови за ово и оно...)... И био сам законом натеран на похађање тих семинара... И у 95% случајева на тим семинарима нисам чуо ништа што би ми користило у мом раду у школи и што могу да користим на часовима. Те семинаре обично држе разни психолози и педагози који су уједно и чланови тих НВО и који, по правилу, немају скоро никакво искуство у раду у учионици пуној деце... И сваки пут је и ту неко стрпао себи у џеп добре паре преливене из поменутих иностраних фондова за развој српског образовања...

И нико на блогу никада да се побуни против тога... А верујем да сви то знамо макар из приче оних који раде по школама. И претпостављам да то није случај само са образовањем... Колико чујем, НВО то исто раде и у култури и у неким другим областима... И нико се овде на овом блогу никада није побунио против тога...

Некако ми се сам по себи намеће закључак да је на неком тајном састанку, на којем су сигурно били присутни и представници свих верских организација са СПЦ на челу као највећом и најутицајнијом верском организацијом у Србији, коцком одабрано да баш та СПЦ буде дежурна опљувана НВО док остали могу несметано да раде свој посао... А представник СПЦ се сигурно и сложио са тим избором јер, коцка је рекла своје...
angie01 angie01 23:44 10.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

на Министарство просвете и образовање у Србији довели до најнижих грана на којима је икада било по свом квалитету... Примера ради, онај мој колега са почетка овог мог писанија је био на обуци за предавача грађанског



moje dete na gradjanskom igra fudbal,..mozda dva casa u celoj skolskoj godini imaju neku nastavu, koju nije bas siguran kako bi prepricao-to je propust Ministarstva. Za gradjansko ne postoji ni udzbenik- u nizim razredima im te casove drzi uciteljica- nemam pojma po kom programu, kada su i tada najvise igrali fudbal.

Druga stvar- Ministarstvo i svi zavodi i tela vezana za isto su katastrofa i to ne samo sada- kada sam pogledala ko je sve sedeo u prosvetnom savetu- vrlo poznati intelektualci, a da nista nije uradjeno, pa zavod za unapredjenje obrazovanja i vaspitanja, pa neki nadzorni organi, ovi oni, sve po 15 clanova u raznim komisijama, pa sekretarice, administracija-lepo se udomila cela stranka sa sve svastikama, necacima, svalerkama- niko nista pametno da ucini.

A pare nisu male,...ne znam da l znas da je evropska investiciona banka prvo dala neku silnu lovu za popravku skola u Srbiji, pa kada je dobila povratnu informaciju da je ta lova oprana kroz neke sitne opravke, trazila je za novi turnus vec pripremljenih para da se napravi neki izvestaj sa planom prioritizacije, i ministar je para- velike- odbio, ako je pod tim uslovima.

to sto prozivas ngo, nema nikakve veze sa obavezama i odgovornoscu minisarstva i drzave, jer oni ne rade dobro svoj posao, a uredno su placeni od NASIH para , a ne iz stranih fondova.- za pare u fondovima mozes da konkurises i ti, ako ima odgovarajuci projekat i umes da ga sprovedes, ta lova je odvojena za pomoc utom smislu, a to sto je zloupotrebljena je samo jos jedan pokazatelj nasih naravi.

spd dobija kritiku za ono sto i kako radi i tu nema nikakve misterije niti ima veze sa verom, Bogom, ljubavlju i prastanjem, a najmanje sa bozijim zapovestima.
tasadebeli tasadebeli 00:28 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

angie01


Енџи, намерно сам помињао само НВО јер је тема овог блога СПЦ и спорт, који би требало да буде један од учесника у том процесу васпитавања младих... А СПЦ је такође НВО, барем формално, и сви ми овде мислимо да то треба и да остане...

Нисам помињао Заводе унапређење и вредновање квалитета образовања јер су они владине агенције... Наше Министарство им је оснивач... А чујем да министар предлаже оснивање још једне агенције...

А ту си ме тек дирнула у болну тачку... Могли бисмо читав један блог о томе...

Примера ради, да ли си видела на сајту Уније просветних радника колико су те две владине агенције, Заводи, потрошиле пара у последње три године свога деловања? Да не поверујеш! 13,7 милијарди динара!

А шта смо добили као резултат трошења толиких пара? Реформу образовања у основним школама која је на климавим ногама; завршни испит у основним школама који је фарса до бола; у средњим школама реформа није ни започета, одложена је; процес инклузије који је сјајна идеја, али је код нас постављен на тако лошим темељима да ће вероватно одумрети (Ово мало што сада као нешто и функционише, функционише само на ентузијазму нас, директних извођача радова у учионици; а онда министар поносно делегацији УНИЦЕФ-а која нам је недавно гостовала показује наш напредак по том питању; потемкинова села, бре! То се све ради за ново камчење пара из иностранства...); па онда тзв. болоња на Универзитету...

Ух, баш си ми забола прст у отворену рану... Као што видиш, гаде ми се ти љигавци из разноразних невладиних организација за дрпање пара, а још више ми се гаде љигавци из владиних организација за дрпање пара... И зато ми оволико бављење тиме шта ради СПЦ, шта је рекла СПЦ и слично изгледа потпуно депласирано...

EDIT: Укратко, нема, Енџи, никога ни у владином ни у цивилном сектору ко ће да те заштити од корупције... Чак више не умемо ни да будемо подршка један другоме у овоме у чему живимо због силне грамзивости и егоизма...

А ми можемо овде, на сваком другом блогу, да разглабамо о СПЦ, али то је само делић онога у чему живимо. Право да ти кажем, све чешће ми је једини одговор на све то да какав смо ми народ, таква нам је и школа и црква и институције,... И да, следствено томе, све то и мора тако да буде...



angie01 angie01 00:45 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

потемкинова


ovo se slazem, potemkinova sela su nas model obrazovanja, pre svega rad ministarstva i svih ti dodatnih zavoda, saveta i sl,...

a za ovo na karju- pa i spc radi to isto, sto vecu teritoriju zauzme, ima vise mogucnosti da deluje-citaj uzima lovu i sve se oko toga vrti!

a to za ngo- ta lova u svim fondovima koji je daju, je vec izdvojena, ako je niko ne uzme, vraca se, propada za nas-to sto svi fingiraju projekte je sramota i bedastoca i ispada da nam tako i treba-ovo kakao nam je,....u Kanadi, npr, NGO su prilicno visoko na listi uspesnog poslovanja i veoma su cenjene-kod nas je to samo jos jedna perionica, manje vise partijskih satelita.



ps- je l si cuo, kada si vec spomenuo i to, kako je obradovic u NY referisao kako je kod nas FENOMENALNO sprovedena inkluzija-sta god to znacilo,...ne moras ni da sumnjas da je citao sa papira.




milos_secujski milos_secujski 11:45 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

tasadebeli
predatortz

izvini, a koje ideje?

valjda su svi stanovnici ove zemlje gradjani-


Pitaj, npr. onog ko je pisao temu Postani građanin...


А да питамо оног мог колегу који држи часове грађанског васпитања и деци каже да "...држава, као што јој само име каже, служи да држи народ...". Много се увредио када сам га после питао: "Како то мислиш држи народ? Да се не разбежимо?"

Да не бих писао више коментара, питаћу овде оно што ми није јасно у вези са овим текстом и коментарима испод...

Милоше, сам си поменуо да си као средњошколац, ако сам добро разумео, отишао на неки колеџ у Стејтсима да учиш и да играш кошарку и да те је повреда, на жалост, спречила да играш и даље...

Е сад... Претпостављам да ти вероватно ниси само тек тако спаковао кофере и појавио се тамо са реченицом: "Ево, људи, ја дошао!" Неко је морао да те одведе тамо... И неко је нешто зарадио од твог одласка... Слична ствар се догађа и у многим другим спортовима, а нарочито у фудбалу који је по количини новца који се ту врти надмашио све остале заједно... Гомила неких људи ту паразитира на дару младог човека, од скаута до менаџера, па најчешће тај млади таленат и његова породица могу да добију само делић новца који се ту обрће...

Право питање је, у ствари, како спречити тај полусвет (част изузецима) који паразитира на дару појединих младих људи да уопште и имају приступ свему томе... Ако већ могу да се истрпе скаути или агенције са лиценцама преко којих си ти, вероватно отишао у САД, зашто бисмо морали да трпимо приватне менаџере, тај шљам који маше неком лажном лиценцом добијеном од спортских федерација? Па ако већ држава неће да заштити своје грађане од тога јасним и прецизним законима о спорту када су у питању млади људи, онда грађанство, ваљда, има право да се и само брани од таквих ствари... Волео бих када би се у таквој акцији цркви придружиле и остале невладине организације које, поуздано знам, имају много веће могућности од СПЦ да утичу на свест и васпитање младих...

И ту долазимо до друге ствари коју хтедох да питам... Видим да је и овај блог, као и многи претходни, опет искоришћен у неким коментарима за пљување по СПЦ... И ако је... Јес да је то постало већ мало досадно (увек исти коментари, исти цинизам, иста сујета...), али људи негде треба да кажу то што мисле, па ако већ не могу нигде другде, широко им блогопоље...

Али... Зашто никада нико није искористио блог да опљује неке невладине организације (ко се бави просветом, зна о коме се ради) које су извршиле огроман притисак и утицај (да не кажем да неке од њих просто диригују) на Министарство просвете и образовање у Србији довели до најнижих грана на којима је икада било по свом квалитету... Примера ради, онај мој колега са почетка овог мог писанија је био на обуци за предавача грађанског васпитања коју је организовала невладина организација... И неко је узео добре паре за то из иностраних фондова намењених реформи српског школства... Ја сам био на више стручних усавршавања која су организовале разноразне НВО (Грађанске иницијативе, фондови за ово и оно...)... И био сам законом натеран на похађање тих семинара... И у 95% случајева на тим семинарима нисам чуо ништа што би ми користило у мом раду у школи и што могу да користим на часовима. Те семинаре обично држе разни психолози и педагози који су уједно и чланови тих НВО и који, по правилу, немају скоро никакво искуство у раду у учионици пуној деце... И сваки пут је и ту неко стрпао себи у џеп добре паре преливене из поменутих иностраних фондова за развој српског образовања...

И нико на блогу никада да се побуни против тога... А верујем да сви то знамо макар из приче оних који раде по школама. И претпостављам да то није случај само са образовањем... Колико чујем, НВО то исто раде и у култури и у неким другим областима... И нико се овде на овом блогу никада није побунио против тога...

Некако ми се сам по себи намеће закључак да је на неком тајном састанку, на којем су сигурно били присутни и представници свих верских организација са СПЦ на челу као највећом и најутицајнијом верском организацијом у Србији, коцком одабрано да баш та СПЦ буде дежурна опљувана НВО док остали могу несметано да раде свој посао... А представник СПЦ се сигурно и сложио са тим избором јер, коцка је рекла своје...

Ja sam otišao kao stipendista i jedini posrednik bio je skaut. Nikakav menadžer koji uzima pare. Ja sam ubeđen da su jedine pare koje su zaradili na meni došle od prodatih ulaznica za naše utakmice :) Treba razlikovati dve stvari - skaut vs. menadžer
Skaut je neko ko prati i traži nove mlade talentovane igrače i najčešće je zaposlen u klubu za koji vrbuje. A menadžer nekog igrača je neko ko gleda da obezbedi igraču što veći ugovor. I naravno da se uglavi što je bolje moguće.
E sad, kako zaustaviti ološ/posrednika koji ojadi nekog mladog igrača zacepljujući mu ogromnu proviziju? Iskreno, ne znam. Pretpostavljam da je to regulisano zakonima (ko i pod kojim uslovima može da se bavi menadžerijom).
Što se tiče "pljuvanja po crkvi", ja zaista smatram da to ne radim. Oštrije kritikujem, zameram i smatram da je crkva mnogo više od garniture pri vrhu koja je sada jaše i zloupotrebljava. Mišljenja sam da je vrh SPC dvoličan, dvoaršinski i u raskoraku s vremenom. Vidim ih kao wannabe autoritete. Ne može biti autoritet onaj koji zatvara oči pred pedofilijom, govorom mržnje itd. a da propagira jednakost, ljubav, slogu i toleranciju.
Što se tiče NVO sektora vezanog za školstvo tu stvarno nisam kompetentan. Nisam pratio teme, obilazio skupove niti učestvovao na tribinama. Zato i ne pišem o tome.
Ali za sve što rade NVO su odgovorni oni koji im odobre finansije za te njihove projekte. Po meni je Centar za kulturnu dekontaminaciju jedan od pozitivnih primera uticaja NVO na kulturu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:03 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Umeren kao Karagaća kad hvali Tita

odmeren kao Karagaća kad piše o Draži.

upravo tako, jedini mi je problem što postoje oni kojima ni odmerenost ni umerenost nisu svojstveni već preterivanje, klevetanje, etiketiranje, držanje samo jedne strane....
milisav68 milisav68 12:38 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

milos_secujski

Skaut je neko ko prati i traži nove mlade talentovane igrače i najčešće je zaposlen u klubu za koji vrbuje.

I radi za kikiriki....
westvleteren westvleteren 13:10 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh


Da ti pravo kažem, prelistao sam sestrićevu knjigu i bila mi je do bola tupava... Onome je teško dati smislenu definiciju.


To je zato sto gradjansko nije predmet vec kazna za decu koja ne slusaju veronauku.

Sve dok postoji izbor, sve dok veronauka i odlazak u crkvu nisu obavezni ja ne vidim problem!


Sa ovim bih se u potpunosti slozio uz dva amandmana

A1: Veronauka ne bi trebalo da se finansira iz budzeta
A2: Alternativa veronauci neka bude nista (jedan cas manje), zasto bi druga deca bila opterecena dodatnim casovima ako ti zelis svoju decu da saljes na veronauku. (ovaj drugi amandman mi je mnogo vazniji)
jkt2010 jkt2010 13:18 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

milos_secujski
Što se tiče NVO sektora vezanog za školstvo tu stvarno nisam kompetentan. Nisam pratio teme, obilazio skupove niti učestvovao na tribinama.

A sto se tice SPC tu si kompetentan? Pratio si teme, obilazio skupove i učestvovao na tribinama?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:23 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

na osnovu čega si zaključio da se Patrijarh nikad nije bavio sportom?

ma nije bitno, bavi se sada

Pioniri kod patrijarha
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:57 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Težnja ka gušenju sloboda.

Crkva i sloboda u jednoj rečenici se potiru. Na štetu slobode.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:07 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Pioniri kod patrijarha

freehand freehand 21:10 11.06.2013

Re: Lepo govori patrijarh

Jelica Greganović
Pioniri kod patrijarha


tyson tyson 18:29 10.06.2013

Šta nije u redu?


Ne vidim šta je loše u ovoj ideji... Neka cveta hiljadu cvetova.


stefan.hauzer stefan.hauzer 21:32 10.06.2013

Re: Šta nije u redu?

Neka cveta hiljadu cvetova.

kao u finalu u basketu
,eno oprost i samilost na svakom koraku,
nema mesta ružnim rečima - koletivni duh prosto cveta

a čovek se uhvatio uloge SPC u sportu kao problema,jebote
hajkula1 hajkula1 21:23 10.06.2013

Kad pozelis

Kad pozelis blog sa puno komentara, samo opljuni SPC
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:29 10.06.2013

Re: Kad pozelis

Kad pozelis blog sa puno komentara, samo opljuni SPC

Što, doduše, ne bi bila laka disciplina da SPC nije takva kakva jeste.
expolicajac expolicajac 08:37 11.06.2013

Re: Kad pozelis

Kad pozelis blog sa puno komentara, samo opljuni SPC

Evo ja ti dajem prostor da napišeš svoje viđenje stava o SPC. Da vidimo koliko će komentara biti.
Moraš da ukapiraš da zainteresovanost za komentarisanje proizilazi iz teme a ne postavljenih stereotipa.
predatortz predatortz 08:45 11.06.2013

Re: Kad pozelis

Evo ja ti dajem prostor da napišeš svoje viđenje stava o SPC.


Viđenje može stati u par rečenica.
Verska organizacija, duboko ukorenjena među stanovništvom Srbije. Po većini istraživanja javnog mnenja, prva po ugledu i poverenju u narodu. Funkcioniše po principu dobrovoljnosti. Zbog iznošenja stavova o nekim segmentima društva, često se nalazi na udaru onih koji se grlato zalažu za slobode mišljenja.
Ostacima komunističkog establišmenta smeta po inerciji, tako ljudi navikli te njih i nekako mogu da razumem. Jednom delu mlađe populacije delovanje crkve smeta, a da ne mogu jasno definisati zbog čega.
expolicajac expolicajac 09:16 11.06.2013

Re: Kad pozelis

predatortz
Evo ja ti dajem prostor da napišeš svoje viđenje stava o SPC.


Viđenje može stati u par rečenica.
Verska organizacija, duboko ukorenjena među stanovništvom Srbije. Po većini istraživanja javnog mnenja, prva po ugledu i poverenju u narodu. Funkcioniše po principu dobrovoljnosti. Zbog iznošenja stavova o nekim segmentima društva, često se nalazi na udaru onih koji se grlato zalažu za slobode mišljenja.
Ostacima komunističkog establišmenta smeta po inerciji, tako ljudi navikli te njih i nekako mogu da razumem. Jednom delu mlađe populacije delovanje crkve smeta, a da ne mogu jasno definisati zbog čega.

Srbi kao narod nikada nisu shvatili dubinu hrišćanske filosofije. I oni koji su prihvatali komunizam kao ideologiju nisu tu ideologiju razumeli. Jednostavno rečeno, bahatos, nadmenost i neobrazovanje je dovelo do antagonizama u kojima se suprostavljaju stereotipi a ne argumenti.
predatortz predatortz 09:33 11.06.2013

Re: Kad pozelis


Srbi kao narod nikada nisu shvatili dubinu hrišćanske filosofije.


Srbi, kao uostalom i većina hrišćana, veruju kozmetički, površno... Više se tu radi o tradiciji, običajnosti, nego li o iskrenoj veri.

Za klerikalizaciju društva je potreban verski fanatizam. Toga kod Srbalja nema, bar ne u zabrinjavajućoj meri.

Stoga strah od preteranog uticaja Crkve na naše živote smatram neopravdanim, a ovu dreku koja se oko toga diže smatram pomodarstvom, jeftinim internet aktivizmom, i turanjem nosa u prava drugih ljudi. Salonsko levičarenje.
cult cult 09:54 11.06.2013

Re: Kad pozelis

Stoga strah od preteranog uticaja Crkve na naše živote smatram neopravdanim, a ovu dreku koja se oko toga diže smatram pomodarstvom, jeftinim internet aktivizmom, i turanjem nosa u prava drugih ljudi. Salonsko levičarenje.


U Novom Sadu počelo odvajanje dečaka od devojčica u vrtićima.
Pozz!
predatortz predatortz 09:55 11.06.2013

Re: Kad pozelis


U Novom Sadu počelo odvajanje dečaka od devojčica u vrtićima.


Gde ? Daj neki link.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana