IT

Microsoft kredit o trošku građana

uros_vozdovac RSS / 10.06.2013. u 19:30

Pre neki dan je Mlađan Dinkić posetio Microsoft Srbija, od toga neće ništa dobro da izađe, pa da vidimo šta smo imali...

"Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić najavio je danas da će vlada davati startap kredite do 25.000 evra za podršku početničkim firmama u IT sektoru.

To će biti realizovano uz pomoć kompanije "Majkrosoft Srbija" koju je Dinkić danas obišao i gde je razgovarao sa rukovodstvom, a biće uključene i druge uspešne srpske firme u toj oblasti."

Eto od ovih razgovora na vrhu smo saznali, da ne beše dobre volje Microsofta ne bi bilo ni kredita što samo po sebi i nije loše, uvek je pozitivno kada vodeća kompanija ulaže u domaće znanje, naravno pod fer uslovima, ne favorizujući proizvod baš te vodeće kompanije, ali da ne budem zlopamtilo, valjda neće ovaj put. Idemo dalje:

"Dinkić je kazao da će konkurs biti objavljen već ovog meseca i da će Vlada davati do 25.000 evra za one koji imaju dobre biznis ideje, a koje neće ocenjivati država, već stručnjaci "Majkrosofta" i drugih kompanija. "

Uf ovo već postaje zabavno, država daje kredite ocenjuje ih Microsoft! Jedna jedina kompanija se pita za razvoj domaćeg IT sektora, jedna kompanija! Ima još:

"Pomoć će država davati i u vidu prostora, jer je plan da se otvori veliki tehnološki park na Zvezdari koji je već završen i trebalo bi da se useli odmah posle godišnjih odmora - rekao je ministar.


"Majkrosoft" će davati besplatan softver početnicima koji budu u tim tehnološkim inkubatorima."

Da podvučem crtu, država daje prostor i novce, Microsoft daje besplatan softver i ocenjuje koji projekat je vredan kredita i prostora koji daje država.

"Drugi projekat koji je dogovoren sa "Majkrosoftom" jeste izrada digitalnog pasoša za zapošljavanje mladih, rekao je Dinkić."

Ovo je već ozbiljno, u pitanju je notorni ECDL serija kurseva koji se obavljaju u paraškolskim institucijama tipa kompjuterskih kurseva gde se korisnici obučavaju za korišćenje računara. Te školice su zasnovane na Microsoft tehnologijama u Srbiji, iako to nije tako zamišljeno, u to se na kraju izrodilo. Problem kod ovog je sledeći:

1. Sva znanja koja se načelno mogu steći u ovim kursevima državni školski sistem već pruža u institucionalnom sistemu, dodatna verifikacija tog znanja je nepotrebna.

2. Ovim korakom država priznaje da njen školski sistem ne pruža znanje koje je potrebno na tržištu

3. To košta neke novce, svaki kandidat za zaposlenje moraće da ima ECDL pasoš, moraće da ga plati. Danas 70 Evra. Koliko kandidata za zaposlenje x 70 Evra ozakonjena zarada.To će da veseli paraškolski sistem

4. Ovo je put za ukidanje informatike u školskom sistemu jer je nepotrebna, daš 70 Evra i ne misliš, jer  ionako znanje iz ECDL modula stekneš samoučenjem, a samo će to biti uslov za zapošljavanje, a to u stvari interesuje građane, koga briga za znanje. ECDL potvrde će se prodavati na tržištu i biće svojevrsna taksa i ništa više, za znanje - koga briga.

 

Zašto svi ćute na ovaj plan, iako je skandal po sebi? Dobar deo naše struke nada se nekom kreditu, pa da se ne zameri. Zašto ćuti prosveta, pojma nemam, valjda se nadaju da neće da ih ukidaju, a ja mislim da hoće, pa da ne kažu da ih nisam upozorio. I na kraju Kako je moguće da produbljujemo tehnološku zavisnost od Microsofta i na ovaj način meni je potpuno neshvatljivo. Da jedna kompanija odlučuje koji je startup dovoljno dobar da ga naše društvo pomogne, pa neće proći ni jedan jedini koji je nezavistan od Microsofta jasno je i dobronamernom.

Tagovi



Komentari (28)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cybernaut cybernaut 19:39 10.06.2013

Nije da nije

Da jedna kompanija odlučuje koji je startup dovoljno dobar da ga naše društvo pomogne, pa neće proći ni jedan jedini koji je nezavistan od Microsofta jasno je i dobronamernom.


Bojim se da si u pravu
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:41 10.06.2013

Re: Nije da nije

cybernaut
Da jedna kompanija odlučuje koji je startup dovoljno dobar da ga naše društvo pomogne, pa neće proći ni jedan jedini koji je nezavistan od Microsofta jasno je i dobronamernom.


Bojim se da si u pravu


Ima i gori scenario, a priča se o njemu, hijack dobrih ideja, ali nema dokaza.
ecce-florian ecce-florian 22:04 10.06.2013

Re: Nije da nije

Čekaj , pa nije sve tako sivo...

Nego vidim da si u materiji pa me interesuje čisto jedno praktičko pitanje.

U predlogu je bilo da 25 soma može da se koristi za troškove otvaranja predstavništva za izvoz softvera.Imam kontakte sa domaću firmu koja ima softver ali nema predstavništvo koje bi taj softver ponudilo na azijskom tržištu.Kome treba da se obratim radi prenosa navedenih obećanih sredstava na račun brenč ofisa u aziju? Svaki juro a i cent biće opravdan računima.


ps
da li to može direktno ili samo preko Comtrade-a
bojce bojce 19:55 10.06.2013

Blago nama...

...na ovako briljantnim idejama.
Ajd, lepo oni kupe sve nas, pa da završimo priču više o tome.
Biće brže. A i bezbolnije.
highshalfbooze highshalfbooze 20:14 10.06.2013

Mi idemo

Iz lošeg u još lošije, a dno se ne nazire.
Stvarno ne znam kako je uopšte moguće da se ovakve stvari događaju. Ko je ovde lud?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:50 11.06.2013

Re: Mi idemo

Stvarno ne znam kako je uopšte moguće da se ovakve stvari događaju. Ko je ovde lud?


Svi mi koji to dopuštamo.
antioksidant antioksidant 20:17 10.06.2013

.

Zašto svi ćute na ovaj plan, iako je skandal po sebi?

uslovni refleks
plan promoviš dinkić
to automatski znači 1) da je štetan i 2) da će biti sproveden
iskustvo je majka mudrosti. jednostavno ne vredi trošiti snage na pobunu
stopalo stopalo 20:35 10.06.2013

Re: .

plan promoviš dinkić


covek garantovano dobija nobela za ekonomiju

u kojoj normalnoj zemlji bi neko dozvolio ekonomske eksperimente i to ovako na zivom mesu?

i u kojoj normalnoj zenmlji imas zvanicnu evidenciju o broju idiota i kradljivih bitangi? LINK
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:36 10.06.2013

Re: .

antioksidant
Zašto svi ćute na ovaj plan, iako je skandal po sebi?

uslovni refleks
plan promoviš dinkić
to automatski znači 1) da je štetan i 2) da će biti sproveden
iskustvo je majka mudrosti. jednostavno ne vredi trošiti snage na pobunu


Where have all the flowers gone?
freehand freehand 21:07 10.06.2013

Re: .

i u kojoj normalnoj zenmlji imas zvanicnu evidenciju o broju idiota i kradljivih bitangi? LINK

Pa ja znam za dve političke organizacije u Srbiji koje su nastale i deluju samo, jedino i isključivo kao interesne grupe: To su G17+ i Nova Srbija.
stopalo stopalo 10:28 11.06.2013

Re: .

freehand
i u kojoj normalnoj zenmlji imas zvanicnu evidenciju o broju idiota i kradljivih bitangi? LINK

Pa ja znam za dve političke organizacije u Srbiji koje su nastale i deluju samo, jedino i isključivo kao interesne grupe: To su G17+ i Nova Srbija.


totikazem

5,51%
StanleyMarsh StanleyMarsh 10:17 11.06.2013

šta je ovde

Baš toliki problem?

Da država daje sve isto, a bez učešća MS-a, da li biste se bunili?

Znači dobiješ pare za start-up, prostor, a koristiš open source?
alselone alselone 10:19 11.06.2013

Re: šta je ovde

Da država daje sve isto, a bez učešća MS-a, da li biste se bunili?


Ne. Dajte lepo pare pa da sami odlucimo koji cemo prostor uzeti i koje tehnologije koristiti.
stopalo stopalo 10:29 11.06.2013

Re: šta je ovde

Baš toliki problem?


ma kada mozemo fiat, mozemo i ms razvoj da finansiramo

jos cekam da vidim koliko para treba seicima i kinezima mi da damo
highshalfbooze highshalfbooze 12:07 11.06.2013

Re: šta je ovde

šta je ovde
Baš toliki problem?

Ne mogu da verujem da neko ne razume u čemu je problem kada američka kompanija odlučuje kako će se trošiti pare srpskih poreskih obveznika.
StanleyMarsh StanleyMarsh 12:25 11.06.2013

Re: šta je ovde

Što se tiče prostora - on već postoji tj država ga je izgradila i ponudiće po nižim cenama od tržišnih (nadam se).
A to kako Američka kompanija odlučuje, slažem se, ali delimično. Verujem da su tehnološki daleko stručniji od ko zna kojih priučenih ćata iz državne službe.

Moja poenta je da ovde odmah ljudi skaču čim se spomene MS (koga btw uopšte ne branim) pa i Dinkić.
bojce bojce 12:49 11.06.2013

Re: šta je ovde

StanleyMarsh
Što se tiče prostora - on već postoji tj država ga je izgradila i ponudiće po nižim cenama od tržišnih (nadam se).
A to kako Američka kompanija odlučuje, slažem se, ali delimično. Verujem da su tehnološki daleko stručniji od ko zna kojih priučenih ćata iz državne službe.

Moja poenta je da ovde odmah ljudi skaču čim se spomene MS (koga btw uopšte ne branim) pa i Dinkić.

Nije stvar u tome jel američka firma.
Da probam da objasnim: hajde da zamislimo da država Srbija reši da finansira ideje za dizajn automobila. Objavi konkurs, i kaže da će sve prispele radove da pregledaju, ocenjuju i biraju stručnjaci Volvoa.
Koliko je to fer prema ostalim proizvođačima i koliko je realna opasnost da bude odbačena dobra ideja koja se kosi sa poslovnom politikom Volvoa?
looping looping 13:05 11.06.2013

Re: šta je ovde

highshalfbooze
šta je ovde
Baš toliki problem?

Ne mogu da verujem da neko ne razume u čemu je problem kada američka kompanija odlučuje kako će se trošiti pare srpskih poreskih obveznika.

Taj problem je neminovnost, i buducnost Srbije. Pa nisu valjda spiskali tolike pare u Srbiji bezveze.
StanleyMarsh StanleyMarsh 13:09 11.06.2013

Re: šta je ovde

Donekle imaš poentu, ali čisto sumnjam da je MS toliko bedan da će diskvalifikovati sve što ne koristi njihove proizvode. Lično poznajem neke ljude koji rade tamo i:
a) vrlo su stručni
b) vode računa o marketingu, stoga neće hteti da ovako na silu deluju
bojce bojce 13:57 11.06.2013

Re: šta je ovde

looping
Taj problem je neminovnost, i buducnost Srbije. Pa nisu valjda spiskali tolike pare u Srbiji bezveze.

A koliko je država Srbija spiskala na licence?

StanleyMarsh
Donekle imaš poentu, ali čisto sumnjam da je MS toliko bedan da će diskvalifikovati sve što ne koristi njihove proizvode. Lično poznajem neke ljude koji rade tamo i:
a) vrlo su stručni
b) vode računa o marketingu, stoga neće hteti da ovako na silu deluju

a) ne sporim stručnost, b) verovatno, ali marketing je "javna" stvar, a ima stvari koje ne moraju da budu (a i nisu) javne.
No, na sve može i ovako da se gleda: zašto MS u komisiji, zar nije mogla komisija da bude, npr:
a. Vlada Srbije će imenovati komisiju u kojoj će biti i predstavnici najvećih softverskih kompanija,
ili
b. Vlada će imenovati komisiju sastavljenu od predstavnika najvećih IT kompanija kod nas,
ili
c. Vlada će imenovati komisiju.... (navesti po želji)
Kako god, zar ne deluje ozbiljnije ovakav pristup, bez obzira na to što bi u bilo kojoj varijanti MS bio u komisijama (i treba, ali ne na ovakav način).
Mada, iz dosadašnjeg iskustva, oni i te kako "lepo" deluju i kroz svoje partnere (čitaj: naše firme). Setimo se samo egzibicija oko izglasavanja podrške za odf.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:29 11.06.2013

Re: šta je ovde

StanleyMarsh
Donekle imaš poentu, ali čisto sumnjam da je MS toliko bedan da će diskvalifikovati sve što ne koristi njihove proizvode. Lično poznajem neke ljude koji rade tamo i:
a) vrlo su stručni
b) vode računa o marketingu, stoga neće hteti da ovako na silu deluju

To je lepo, ali i dalje je etički problematično jer je pozicija MS na tržištu toliko nadmoćna da je monopol slaba reč za realnost, a pri tom MS:

1. Samo daje softver
2. Ocenjuje sve projekte

To je pogrešno na mnogo nivoa, a da se pri tom nisi ni na osvrnuo na pitanje digitalnog pasoša kao uslova za zapošljavanje, što je ozakonjivanje monopolske pozicije na tržištu. Zašto?

U duboko birokratizovanom društvo donosiš propis da svako ko hoće da se zaposli SVAKO! mora da ima digitalni pasoš, koji da bi stekao MORA DA POLOŽI modul koji se zove "Rad u Microsoft office kancelarijskom paketu". Ne napišeš nešto opšte, tipa "Rad u kancelarijskom paketu, nego baš ovako. Posledica je da SVAKO mora da položi Microsofot office kancelarijski paket, eto zgodne paralele, kao kad bi od sutra vozačka dozvola važila isključivo iz auto škola koje imaju Volvo automobile za obuku i polaganje.
Stanley Marsh jel` ti i dalje nije sporno?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:54 11.06.2013

Re: šta je ovde

Koliko je to fer prema ostalim proizvođačima i koliko je realna opasnost da bude odbačena dobra ideja koja se kosi sa poslovnom politikom Volvoa?

To se inače zove nelojalna konkurencija, a upravo ona je u temelju EU pravila da država ne može da daje pare državnim preduzećima...zato što bi ih dovela u privilegovanu poziciju na tržištu. E, ovde imamo slučaj da država daje pare privatnom preduzeću. Jeste da ih ono onda posreduje dalje, ali na isto izađe, jer ono ima korist od toga. Što takođe u EU nije baš prihvatljivo. Iste one nelojalne konkurencije povodom.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:54 11.06.2013

Re: šta je ovde

Jelica Greganović
Koliko je to fer prema ostalim proizvođačima i koliko je realna opasnost da bude odbačena dobra ideja koja se kosi sa poslovnom politikom Volvoa?

To se inače zove nelojalna konkurencija, a upravo ona je u temelju EU pravila da država ne može da daje pare državnim preduzećima...zato što bi ih dovela u privilegovanu poziciju na tržištu. E, ovde imamo slučaj da država daje pare privatnom preduzeću. Jeste da ih ono onda posreduje dalje, ali na isto izađe, jer ono ima korist od toga. Što takođe u EU nije baš prihvatljivo. Iste one nelojalne konkurencije povodom.


Baš tako. Kratko i jasno. Žao mi je samo zbog dve stvari, što MS pristaje na ovakve igre i što neki blogeri nalaze opravdanja za ovo.
StanleyMarsh StanleyMarsh 09:42 12.06.2013

Re: šta je ovde

Zaboravih da prokomentarišem ECDL,

uopšte mi nije jasno ko se u našim vlastima (i sadašnjim i prethodnim) toliko utalio sa firmama koje izdaju te sertifikate. Tuga.

Mada, sad videh ovo:
Evropska komisija je ovu dozvolu ozvaničila 1997. godine kao standard osnovnog informatičkog obrazovanja. Mnoge vlade su je usvojile, pa se primenjuje u 147 zemalja, ima je 6 miliona stanovnika Evropske unije, a prevedena je na 36 jezika.

Tako da ako je za utehu, izgleda da nije samo kod nas.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:59 12.06.2013

Re: šta je ovde

StanleyMarsh
Zaboravih da prokomentarišem ECDL,

uopšte mi nije jasno ko se u našim vlastima (i sadašnjim i prethodnim) toliko utalio sa firmama koje izdaju te sertifikate. Tuga.

Mada, sad videh ovo:
Evropska komisija je ovu dozvolu ozvaničila 1997. godine kao standard osnovnog informatičkog obrazovanja. Mnoge vlade su je usvojile, pa se primenjuje u 147 zemalja, ima je 6 miliona stanovnika Evropske unije, a prevedena je na 36 jezika.

Tako da ako je za utehu, izgleda da nije samo kod nas.


Da ali ima razlike, ECDL je opcioni, a ovde je ideja da bude ozakonjen, original ECDL u "Dablinskoj" verziji je vendorski neutralan, kod nas nije tako.
Dalke ECDL je kvalifikacioni okvir, u "Dablinskoj" verziji ECDL ne zanima kako si stekao znanje, on samo verifikuje da ga imaš, kod nas nije tako, naš ECDL obavezuje korisnika na ceo proces, kupovina literature>odslušan kurs> polaganje, nema načina da verifikuješ znanje koje si stekao samoučenjem npr. Prost primer je sa MS Office modulom koji se bez ikakvog blama naziva tako.
alselone alselone 14:43 11.06.2013

Ja ne znam sta se vi ljudi bunite

1. IT giganti stižu
2. Pejpal zadovoljan

Nadrealni naslov i tekst.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:52 11.06.2013

Re: Ja ne znam sta se vi ljudi bunite

alselone
1. IT giganti stižu
2. Pejpal zadovoljan

Nadrealni naslov i tekst.


Nema na spisku NASA da pravi kosmodrom u Ripnju, pa smo nezadovoljni
alselone alselone 14:58 11.06.2013

Re: Ja ne znam sta se vi ljudi bunite

Nema na spisku NASA da pravi kosmodrom u Ripnju, pa smo nezadovoljni


Cekaj, polako, tek je Pejpal zadovoljan.
One step at a time.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana