Društvo| Film| Politika

Grün gaslighting

Vojislav Stojković RSS / 12.06.2013. u 11:45

Nekada, a pogotovo u vremenu u kome mi živimo, izgleda normalnije i logičnije da čovek poveruje da je on sam lud, nego da su stvari zaista takve kakve jesu.

U psihologiji i psihijatriji pojam  gaslighting (plinska svetlost) koristi se za opis interpersonalnog odnosa u kome dominira  prikrivena  manipulacija jedne nad drugom osobom.  Manipulator, u atmosferi  lažne empatičnosti i brižnosti, veštim potezima dovodi žrtvu u poziciju da posumnja  u sopstvenu percepciju realnosti,  istovremeno uveravajući  je kako  je sama kriva za sve  nevolje  koje je snalaze.  Konačni cilj ovog specifičnog oblika torture je da žrtva na kraju izgubi razum.  

Gaslighting  je jedan od  prvih termina koji je nauka  preuzela iz popularne kulture. Reč je o  drami Patrika Hamiltona Gasna svetlost, koja je prvi put izvedena 1938.g. a  po kojoj su snimljene i dve filmske verzije – britanska iz 1940. u režiji Torolda Dikinsona i holivudska iz 1944. u režiji Džordža Kjukora,  sa Ingrid Bergman u glavnoj ulozi. Plinska svetlost je kod nas igrana u Ateljeu 212 u režiji Milice Kralj, koja je Hamiltonovu dramu opisala samo u jednoj rečenici: “Nekada, a pogotovo u vremenu u kome mi živimo, izgleda normalnije i logičnije da čovek poveruje da je on sam lud, nego da su stvari zaista takve kakve jesu.”

Nije mi poznato da li se termin  gaslighting koristio  kao opis međusobnog  odnosa socijalnih grupa. Verujem da uskoro hoće. Za očekivati je da će  odnos  EU, odnosno njene dominantne članice Nemačke,  prema Srbiji,  biti prvi  klinički primer gaslightinga među državama, koji će obogatiti savremenu socijalnu psihopatologiju.  

Kada je onomad uhapšen najtraženiji haški begunac i kada se jasno naziralo da će Srbija ostvariti punu saradnju sa Haškim tribunalom i time ispuniti taj posebni , najveći  i najteži uslov za pristupanje pregovorima za  ulazak u EU,  glavni tužilac Haškog tribhunala Serž Bramerc jeste pohvalio Srbiju zbog hapšenja Ratka Mladića, ali je postavio i pitanje zašto se na hapšenje tako dugo čekalo, ko je sve pomagao Mladićevo skrivanje, ko su jataci, ko simpatizeri, zašto su tragaoci bili tako inertni i, naravno, dao je zadatak da se sve to ispita i istraži. Do tada nema pozitivne ocene,  pripretio je  Bramerc.  Istovremeno je onom magacioneru, tada jedinom haškom optuženiku u bekstvu, inače marginalcu u političkim previranjima i vojnim sukobima devedesetih godina prošlog veka, na domaćoj i međunarodnoj berzi terorista i ratnih zločinaca, naglo počela da skače cena. Kada je i on konačno  uhapšen i kada je saradnju sa Hagom, taj uslov nad uslovima, Srbija konačno ispunila, mnogi su ustvrdili da je to i kraj uslovljavanjima.  Nisu bili u pravu.

Priznanje nezavisnosti Kosova u početku nije bio uslov za ulazak Srbije u EU. Međutim, posle hapšenja I izručenja  svih haških optuženika, situacija se menja. Prvo je niže diplomatsko osoblje iz Brisela i pojedinih  zemalja EU, te nove uslove  počelo oprezno  da  najavljuje, a onda je frau Merkel  nakratko došla u Beograd i bez uvijanja, germanski precizno, jasno i glasno izdiktirala set novih uslova, a gotovo svi su se odnosili na  priznanje  samostalnosti Kosova.  Jedina uteha srpskoj političkoj eliti je bila ta što  Merkelova nije tražila  da priznanje  Kosova kao nezavisne države, bude explicitno, već se zadovoljila implicitnim priznanjem od strane Srbije, tako da su vodeći srpski političari i dalje mogli da tvrde kako Srbhija nikada neće priznati Kosovo.

 Briselskim sporazumom prihvaćeni svi uslovi Angele Merkel i  mnogi su ponovo pomislili da je to kraj uslovljavanjima. Naravno da ni to nije bio kraj. Berlin je preko Brisela tražio Plan implementacije, a  kada je i taj plan dogovoren i potpisan, zahtevao se početak implementacije sporazuma iz Brisela.  I to je urađeno i srpski političari su slavodobitno najavili dobijanje DATUMA  28.juna. Međutim , Vensan Dežer je ubrzo obavestio  srpsku javnost da Evropski savet 28.juna neće odlučivati  o datumu za početak pristupnih pregovora  Srbije sa EU, već o zelenom svetlu za otvaranje pregovora.

 "Važno je da dobijemo 'zeleno svetlo' 27 zemalja članica da pregovori mogu da počnu. To znači da prvo moramo da počnemo rad na okviru za pregovore. Da bismo imali pregovore, moramo da imamo okvir kako će se oni voditi i šta su obaveze EU i Srbije u tom procesu", objasnio je Dežer.  Drama  se nastavlja.

Dakle sve je tu: igra reči i poverenja, majstorska  manipulacija, neizvesnost , napetost, tama  i na kraju zelena plinska svetlost na vrhu stepeništa…. Bez sumnje, primer gaslightinga u čistom obliku.

Neko će reći da plinska svetlost ne može biti zelena. Može i to, sve može, samo da bi žrtva izgubila razum.

 

Tagovi



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 11:52 12.06.2013

Koji...

... razum?

Ali nema ovde plinske svetlosti. Samo surove ucene upakovane u malo staniola.
Više nema ni mašnica.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:25 12.06.2013

Re: Koji...

Više nema ni mašnica.

Nema, vezano je u čvor, konopcem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:02 12.06.2013

Re: Koji...

freehand
Ali nema ovde plinske svetlosti. Samo surove ucene upakovane u malo staniola.
Više nema ni mašnica.


Korak, po korak, došlo se do toga da od manipulaciju o datumu za pristupne pregovore, i uopšte prijemu Srbije u članstvo EU, više nije potrebno ni prikrivati.

Što reče neko, žao mi je jedino što je Koštunica bio u pravu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:03 12.06.2013

Re: Koji...

Jelica Greganović

Nema, vezano je u čvor, konopcem.


Gordijev, ali nisam siguran da će ga ovaj naš Aleksandar, uspešno preseći.
predatortz predatortz 20:27 12.06.2013

Re: Koji...

Što reče neko, žao mi je jedino što je Koštunica bio u pravu.


Davno sam ja rekao da Srbija nije još zrela za Koštunicu.
Goran Vučković Goran Vučković 22:01 12.06.2013

Re: Koji...

Davno sam ja rekao da Srbija nije još zrela za Koštunicu.

Njegovo tek što svetli zeleno... ta ekipa ne pokušava da te prevari da pomisliš da si lud - oni insistiraju na ludilu kao preduslovu za dalju diskusiju.

loader loader 00:30 13.06.2013

Re: Koji...

Što reče neko, žao mi je jedino što je Koštunica bio u pravu.

Čudno je da u ovakvim uslovima Koštunici ne skače rejting.
Tj. čudesno je da najveći deo biračkog tela koji je godinama horski osuđivao izdajnike koji bi verovatno da prodaju Kosovo (i ko zna šta sve još srpsko) danas bez ikakvog negodovanja sledi aktuelnu političku vlastelu koja je, implicitno, "uradila to" (za šta bi svakog drugog na najgore načine anatemisala). Ali, taj fenomen nije nov. Pa zapravo i nije čudan u pravom smislu. Ta reč se može upotrebiti samo kao neka vrsta ironije.


Jelica Greganović Jelica Greganović 00:36 13.06.2013

Re: Koji...

Što reče neko, žao mi je jedino što je Koštunica bio u pravu.

Čudno je da u ovakvim uslovima Koštunici ne skače rejting.

To je verovatno zbog njegove harizme kojom prosto pleni prilikom svojih nastupa.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:26 13.06.2013

Re: Koji...

A koja, mislim na harizmu, počiva na vedrom i iskrenom osmehu.



predatortz predatortz 09:44 13.06.2013

Re: Koji...

Jelica Greganović

Vojislav Stojković


Harizma, na Balkanu, obično je oličena u šupogljoglavim bukadžijama . Imali smo takvih za izvoz. Od Tita, preko Slobe, pa do Lepog...

Ja od političara ne očekujem da me spamuje neispunjivim obećanjima. Verujem ljudima koji imaju nešto u glavi, koji pričaju o izvodljivim stvarima, i koji imaju obraza da se povuku kada vide da nemaju podršku za svoju politiku.

laziiprevare laziiprevare 16:11 13.06.2013

Re: Koji...

Od Tita, preko Slobe, pa do...

"Vučić je božji čovek"



Božji čovek obratio se napaćenom narodu:

"Sva vlast u Srbiji i na nebu i na zemlji je meni predata."
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:42 13.06.2013

Re: Koji...

predatortz


Ja od političara ne očekujem da me spamuje neispunjivim obećanjima. Verujem ljudima koji imaju nešto u glavi, koji pričaju o izvodljivim stvarima, i koji imaju obraza da se povuku kada vide da nemaju podršku za svoju politiku.


Potpisujem, ali ako misliš da je takav Vojislav dr Koštunica u velikoj si zabludi. Taj je, po mom skromnom mišljenju, umislio da je mesija koji spašava kolevku srpstva, srpski Jerusalim, svetu zemlju Kosovo... Mesije su pogubni kao politički lideri, pogubni najviše za svoje sledbenike.

U Starom zavetu, a i kod Domanovića o takvima je dosta napisano.
predatortz predatortz 19:12 13.06.2013

Re: Koji...

ali ako misliš da je takav Vojislav dr Koštunica


Ajde Vojislave, ti si ozbiljan čovek. Ne priliči tebi da koristiš kovanicu onog kafanskog zabavljača i kavgadžije...

A, što se Koštuničinog odnosa prema Kosovu tiče, svakako je bio razumniji od ovog sad, oličenog u politici Kosovo za magareće uši!
mirelarado mirelarado 12:02 12.06.2013

Мрачна страна човека и човечанства

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:37 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

mirelarado

princi princi 18:19 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Mirelinja, genije. Stvar, inače, nastala po filmu i (skoro istoimenoj) brodvejskoj predstavi koje autor navodi u blogu. U pesmi autor sa svojom cara mia planira načine da se otarasi Abbie. U ovom drugom gaslightingu mi smo sami sebe uterali u ugao neminovnosti EU. EU je, slično Kosovu pre njega, samo izgovor za pljačku, nered, haos.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:33 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

princi

Гле, мислио сам да је Принци прошлост?!
Уелкам бек, јубиларни који пут -- радујем се! :)))

Иначе, леп и тачан текст Војислава-Јеремије. Но... ми смо као они јако лоши ђаци: нико им не верује да су се поправили, мора много времена да прође. Историја, на жалост, никад није инстант производ. Тако не може бити ни ова наша; морамо нову, паметнију, да прилажемо у будућности. И тако док нам не поверују...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:50 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Predrag Brajovic
... ми смо као они јако лоши ђаци: нико им не верује да су се поправили, мора много времена да прође.


Jeste da nismo baš najbolji đaci, ali ovoga puta veći je problem što se kriterijumi ocenjivanja stalno menjaju. Jedni važe za Bugarsku, Rumuniju, Hrvatsku... a sasvim drugi za nas.
princi princi 20:00 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Predrag Brajovic

Samo u prolazu, ostavi se pokoji komentar tu i tamo.

Inače, "who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past." Mi se još nismo dogovorili sami sa sobom šta je sadašnjost. Nered u glavama, nered u dušama, mi smo drama queens kukanja i sami sebi najveći teret. I onda je lakše smisliti neku ikonu, sliku u izlogu, verovati u čuda, nego sređivati stvari. Umesto da nam danas model bude Turska, mi gledamo i zavidimo Bugarima i Rumunima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:26 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства


Jeste da nismo baš najbolji đaci, ali ovoga puta veći je problem što se kriterijumi ocenjivanja stalno menjaju. Jedni važe za Bugarsku, Rumuniju, Hrvatsku... a sasvim drugi za nas.

To samo znači jedno - nema kriterijuma.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:54 12.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

princi
Umesto da nam danas model bude Turska...

Може и Чешка. Или Швајцарска:



Btw. и ОВО је занимљиво.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:42 13.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

ми смо као они јако лоши ђаци: нико им не верује да су се поправили, мора много времена да прође. Историја, на жалост, никад није инстант производ. Тако не може бити ни ова наша; морамо нову, паметнију, да прилажемо у будућности. И тако док нам не поверују...

Onako loši kao Nemačka i Austrija...Italija, Bugarska, Mađarska, Hrvatska?
Nema to veze sa dobrim i lošim đacima, istorija to dokazuje, to je priča o interesima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:08 13.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Predrag Brajovic
princi
Umesto da nam danas model bude Turska...

Може и Чешка. Или Швајцарска:



Btw. и ОВО је занимљиво.


Ne podrivaj, Brajoviću!
princi princi 16:25 13.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

srdjan.pajic

Srki, druže, tiću, pazi šta pišeš, da ne završiš k'o čestiti Omar. Pusti, nikad ne znaš ko šta čita, i kako će da se shvati, ovo ono. Posle moraš da se objašnjavaš sa stjuardesama po aerodromima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:20 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

princi
srdjan.pajic

Srki, druže, tiću, pazi šta pišeš, da ne završiš k'o čestiti Omar. Pusti, nikad ne znaš ko šta čita, i kako će da se shvati, ovo ono. Posle moraš da se objašnjavaš sa stjuardesama po aerodromima.


Da, jebote, kakva su vremena došla, moraću neki pogodan >>nick<< da smislim, ako nameravam i dalje javno da kenjam po vlasti(ma). Pusti, jedva sam se oporavio od Gvantanamoa, a nije da mi na blogu niste savetovali da ne čitam wikiliks spise, jer hapse po kućama.

Nego, kampovao sam ovih par dana na poslu, pa nisam ispratio akciju, sjebaše li ovi naši blogeri No Such Agency? Ili je bilo ono: jebi ga, bila mi slava, nisam stigao...




freehand freehand 08:45 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

ako nameravam i dalje javno da kenjam po vlasti(ma)

Sve pazeći da američke ne zakačiš...
O ti hrabri disidentski div-junače...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:02 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Koliko znam Srđan Pajić kenja po Srbiji i srpskim vlastima, a ne po USA i američkim vlastima, a to je i dalje demokratsko pravo u Srbiji, od kada je verbalni delikt ukinut. Njegove nove domovine što se tiče, nisam baš siguran.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:01 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Vojislav Stojković
Koliko znam Srđan Pajić kenja po Srbiji i srpskim vlastima, a ne po USA i američkim vlastima, a to je i dalje demokratsko pravo u Srbiji, od kada je verbalni delikt ukinut. Njegove nove domovine što se tiče, nisam baš siguran.


"Kenjam po Srbiji"? Može neko pojašnjenje, ili primer, šta to uopšte znači? Pa da korigujem stavove. Ajde, ovo za srpsku vlast razumem, mada ne vidim što bih ja bio naklonjeniji vlastima od većine blogera, ljudi uopšte? Mislim, nisam ugradjen, a nisam ni član, ko Frihend.

Usput, ko zna koji put te ispravljam, i sad već ne znam da li si glup da shvatiš, ili se samo pogodno praviš blesav: USA nije moja nova domovina, ovde samo trenutno živim. Isto kao što si i ti nekad živeo, ako se ne varam. Nije mnogo bitno, ali pošto to stalno potežeš, moram da te podsećam, i to već malo smara.




freehand freehand 23:09 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

"Kenjam po Srbiji"? Može neko pojašnjenje, ili primer, šta to uopšte znači? Pa da korigujem stavove. Ajde, ovo za srpsku vlast razumem, mada ne vidim što bih ja bio naklonjeniji vlastima od većine blogera, ljudi uopšte? Mislim, nisam ugradjen, a nisam ni član, ko Frihend.

Pa eto još nas nije potopilo. Izgleda da radi ono nećevaljda. Za razliku od nemačkih, austrijskih, čeških brana i bedema. A i most stoji, uprkos tvojoj informisanosti, tako da ja još uvek mogu za Beograd.
A i trudnice su sve na broju, nećeš verovati.
Što se Frihendovog članstva tiče - za tebe je samo ono u Mensi bitno, makar i dopisno.
Što će reći da smo u suprotnim taborima.


srdjan.pajic srdjan.pajic 23:32 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

Što se Frihendovog članstva tiče - za tebe je samo ono u Mensi bitno, makar i dopisno.


U dobro da si mi skrenuo pažnju, jer stvarno se ne primećuje.
freehand freehand 23:36 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

srdjan.pajic
Što se Frihendovog članstva tiče - za tebe je samo ono u Mensi bitno, makar i dopisno.


U dobro da si mi skrenuo pažnju, jer stvarno se ne primećuje.

Pa to ti ne primećuješ, što je normalno i za očekivati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:45 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

freehand
srdjan.pajic
Što se Frihendovog članstva tiče - za tebe je samo ono u Mensi bitno, makar i dopisno.


U dobro da si mi skrenuo pažnju, jer stvarno se ne primećuje.

Pa to ti ne primećuješ, što je normalno i za očekivati.


Malo je jadno da ovako laskaš sam sebi, Frihende.
freehand freehand 23:47 16.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

srdjan.pajic
freehand
srdjan.pajic
Što se Frihendovog članstva tiče - za tebe je samo ono u Mensi bitno, makar i dopisno.


U dobro da si mi skrenuo pažnju, jer stvarno se ne primećuje.

Pa to ti ne primećuješ, što je normalno i za očekivati.


Malo je jadno da ovako laskaš sam sebi, Frihende.




Nije ovo, Šabane, o meni.

Al što reko Maršićanin onomad onom radikalu - smejaćeš se i ti, samo posle.
mariopan mariopan 18:08 17.06.2013

Re: Мрачна страна човека и човечанства

..
kukusigameni kukusigameni 12:22 12.06.2013

xenophobia

Manipulator, u atmosferi lažne empatičnosti i brižnosti, veštim potezima dovodi žrtvu u poziciju da posumnja u sopstvenu percepciju realnosti, istovremeno uveravajući je kako je sama kriva za sve nevolje koje je snalaze.

Manipulator, u atmosferi lažne empatičnosti i brižnosti, veštim potezima dovodi žrtvu u poziciju da posumnja u sopstvenu percepciju realnosti, istovremeno uveravajući je kako su svi drugi krivi za sve nevolje koje je snalaze.

Ima ovo al' ima i ono.
"Piše Hund al' piše i Mile."
freehand freehand 12:29 12.06.2013

Re: xenophobia

istovremeno uveravajući je kako su svi drugi krivi za sve nevolje koje je snalaze.

Potpouno si u pravu. Samo u nekoj drugoj situaciji, politički i hronološki.
Jer u sceni koju je Džeremaja ovde postavio - gde vidiš te sve druge, i ko izgovara tu repliku?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:23 12.06.2013

Re: xenophobia

kukusigameni

Ima ovo al' ima i ono.

kuku, svega tu ima, ali jedna dramska linija iz te stare drame "Plinska svetlost" itekako je prisutna. Čudi me da je ti, kao pozorišni čovek, ne uočavaš.
Dr M Dr M 12:57 12.06.2013

Pravo stanje stvari


Nekada, a pogotovo u vremenu u kome mi živimo, izgleda normalnije i logičnije da čovek poveruje da je on sam lud, nego da su stvari zaista takve kakve jesu.

A evo kako meni izgleda da jesu:

Sve vlade, od Koštuničine do sadašnje, znale su da će, ako hoće u EU, na kraju morati da priznaju Kosovo kao nezavisnu državu. Ako nisu znale, onda su budale.

Samo što se Koštunica ofirao odmah, poštujem to, i uzjogunio se.

Tadić je znao, samo što je hteo da ostane na vlasti i u narednom, ovom, mandatu, metodom seksa sa usporenom penetracijom.

Sadašnja vlada je, potpuno iznenadjena dolaskom na vlast, morala da prelomi, ili totalni kolaps države ili put u EU, malo bržom penetracijom, uz malo lubrikanata.

Sve ove Angele i Vensani i ostali samo isporučuju mazivo.

I, da ne bude da niko nije znao:

Poslednji uslov za ulazak u EU će biti saglasnost oko adrese Ambasade Srbije u Prištini.
cult cult 13:04 12.06.2013

Re: Pravo stanje stvari

simpatične i sasvim istinite paralele.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:15 12.06.2013

Re: Pravo stanje stvari

Dr M
Poslednji uslov za ulazak u EU će biti saglasnost oko adrese Ambasade Srbije u Prištini.


Naravno, ali ako misliš da će time uslovljavanju biti kraj, grdno se varaš. Nema kraja.
Jedini način da Srblji uđu u EU jeste ovaj:




Drž se Evropo, evo nas, ponovo dolazimo!
Dr M Dr M 13:27 12.06.2013

Re: Pravo stanje stvari

Jedini način da Srblji uđu u EU jeste ovaj:


Tako, naoružane i gacajući po blatu, neće ni da nas puste.

A ako nas ne puste, bićemo sve više naoružani i gacaćemo po blatu još sto godina.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:34 12.06.2013

Re: Pravo stanje stvari

Ma, trebaćemo mi njima kad-tad, ako ne pre ono kada ih napadnu marsovci, kao onomad Turci Osmanlije, a mi onda da ih branimo.
Dr M Dr M 13:55 12.06.2013

Re: Pravo stanje stvari

Vojislav Stojković
Ma, trebaćemo mi njima kad-tad, ako ne pre ono kada ih napadnu marsovci, kao onomad Turci Osmanlije, a mi onda da ih branimo.


Zato su navalili da se priključimo..
tasadebeli tasadebeli 21:21 12.06.2013

Re: Pravo stanje stvari

Vojislav Stojković
Naravno, ali ako misliš da će time uslovljavanju biti kraj, grdno se varaš. Nema kraja.


Нагађам да ће ово бити један од услова за српску пољопривреду...


Sepulturero Sepulturero 13:16 12.06.2013

Сама пала сама се убила

Није ту крив манипулатор, он само гледа своје интересе. Уосталом, зашто кривите Немачку? Немци само јасно и гласно кажу како стоје ствари. Не мислите ваљда да су Французи и Енглези и остали свим срцем за то да се Србија прими а само је Немачка против.

Ево управо читам:

DSS:Berlin neće ovoliku Srbiju u EU

Poslanica opozicione DSS Sanda Rašković Ivić ocenila je da je "očigledno da najveća evropska sila - Nemačka, ne želi..

Значи да су АнглоАмериканци и њихови вазали опет успели да заваде Србе са Немцима када чак и једина иоле политички образована странка у Србији овако нешто изјављује.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:47 12.06.2013

Re: Сама пала сама се убила

Sepulturero

Значи да су АнглоАмериканци и њихови вазали опет успели да заваде Србе са Немцима

Kao što su onomad, 1914. i 1941. nasankali Nemce da nas napadnu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:28 12.06.2013

Re: Сама пала сама се убила


Kao što su onomad, 1914. i 1941. nasankali Nemce da nas napadnu.

1914. nas nisu napali Nemci.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:32 12.06.2013

Re: Сама пала сама се убила

Jelica Greganović

Kao što su onomad, 1914. i 1941. nasankali Nemce da nas napadnu.

1914. nas nisu napali Nemci.


al su priskočili u pomoć braći 1915.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:00 12.06.2013

Re: Сама пала сама се убила


al su priskočili u pomoć braći 1915.

To nije sporno, al o tem nije reč.
libkonz libkonz 13:27 12.06.2013

Ma da, Nemci su krivi

Mi nismo u stanju da se suočimo sa realnošću. Ja se uvek držim moje dve omiljene kockarske poslovice:
Nije majka klela sina što se kockao, nego što se vadio i
Igraj kartama koje su ti podeljene.

Kada ti 25 godina zemlju vode oni kojima je pljačka sopstvene države jedini cilj, onda ovakvi rezultati nisu neočekivani.
Jeremija, sada već i slepci vide da nam je zemlja u fazi totalnog raspada. Zdravstvo je u nezamislivo lošem stanju, privredu i nemamo. Ljudi su ogorčeni, niko nema poverenja u političare, sve to sa razlogom. Ukoliko odmah ne dođu ozbiljne investicije, lagano ćemo umirati i uskoro nestati kao narod, a neki drugi će naseliti ove prostore.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:44 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

libkonz
lagano ćemo umirati i uskoro nestati kao narod, a neki drugi će naseliti ove prostore.

Bilo je i gore, pa smo preživeli, preživećemo i ovoga puta.
freehand freehand 14:18 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Jeremija, sada već i slepci vide da nam je zemlja u fazi totalnog raspada. Zdravstvo je u nezamislivo lošem stanju, privredu i nemamo. Ljudi su ogorčeni, niko nema poverenja u političare, sve to sa razlogom. Ukoliko odmah ne dođu ozbiljne investicije, lagano ćemo umirati i uskoro nestati kao narod, a neki drugi će naseliti ove prostore.

A ko i čime tebi garantuje taj boljitak i investicije koje će nas sačuvati gladovanja?
samo u psolednjih mesec dana gledajući - tu se ne zna ko više laže; kriza je svuda okolo.
Zašto bi iko investirao baš ovde, ako to nije investicija tipa MS? I zašto bi čekao te datume i koješta, ako je već namerio da investira? Ni filip Moris, ni Lafarž, ni Telenor, ni Fiat nisu.

libkonz libkonz 14:31 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

A ko i čime tebi garantuje taj boljitak i investicije koje će nas sačuvati gladovanja?

A kad smo se mi to pretvorili u plačipi*ke da kukamo da nam neko nešto garantuje?
Potreban je veliki trud i znanje da bi privukli investicije, a ni to ne bi bilo dovoljno da smo nastavili da se inatimo.
Ni filip Moris, ni Lafarž, ni Telenor, ni Fiat nisu.

Duvanska industrija, telekomunikacije, cementara su u svakom sistemu zlatna koka. Za Fiat su dati veliki podsticaji. Da bi privukli ozbiljne investitore moramo imati stabilnu državu.
libkonz libkonz 14:32 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Bilo je i gore, pa smo preživeli, preživećemo i ovoga puta.

Naši su preci tokom Prvog svetskog rata i nakon njega bili u goroj situaciji, pa su se izborili.
freehand freehand 15:13 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

A kad smo se mi to pretvorili u plačipi*ke da kukamo da nam neko nešto garantuje?

Nisam te baš razumeo. Po tebi je onaj ko traži pečat, potpis, garanciju, menicu u poslovnom odnosu - plačipička?
Otkad to? Ja razumem da se od Srbije traže raznorazne garancije prvo da je posvećena, pa da će potpisati, pa da će učiniti, pa da će očuvati... I to sve traže plačipičke?
Ok, u čemu je problem onda, ako već hoćemo u društvo sa plačipičkama da i mi budemo plačipičke? I tražumo garanciju?
Duvanska industrija, telekomunikacije, cementara su u svakom sistemu zlatna koka. Za Fiat su dati veliki podsticaji. Da bi privukli ozbiljne investitore moramo imati stabilnu državu.

A svim nabrojenim firmama nije trebala stabilna država, dok će novi investitori dolaziti bez podsticaja?
Kako da ne.
Goli poslovni interes, to je sve u biznisu.
Ono što bi moglo da pogorša situaciju jeste da nas naši nemački, američki i drugi prijatelji dodatno ohrabre da učinimo još te neophodne korake (kojih će, naravno, kako nam empirija kaže, biti i posle Kosova) tako što će dodatno destabilizovati situaciju u i oko Srbije pa time rasterati i bankare i ulagače, i kupce.
Što uopšte ne bi bilo ni neobično ni čudno, samo bi povećalo gomilu koju moramo da pojedemo smešeći se pred ogledalom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:10 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

i slepci vide da nam je zemlja u fazi totalnog raspada. Zdravstvo je u nezamislivo lošem stanju, privredu i nemamo. Ljudi su ogorčeni, niko nema poverenja u političare, sve to sa razlogom. Ukoliko odmah ne dođu ozbiljne investicije, lagano ćemo umirati i uskoro nestati kao narod, a neki drugi će naseliti ove prostore.

Ako su to kriterijumi, bojim se da ćemo morati da počekamo i na datum za nestajanje. Naime, red je priličan...
libkonz libkonz 18:52 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Po tebi je onaj ko traži pečat, potpis, garanciju, menicu u poslovnom odnosu - plačipička?

Ne, to je tvoja konstrukcija.
A svim nabrojenim firmama nije trebala stabilna država

Da, nije im trebala. Da bi došle i druge, treba stabilna država.
Goli poslovni interes, to je sve u biznisu.

Ovo stalno ponavljam. INTERES. Pronađimo zajednički interes sa Nemcima. Na primer, njima je u interesu da neke poljoprivredne proizvode nabavljaju jeftinije. Dosadio im je holandski monopol. Hajde da vidimo može li se šta tu uraditi. Hajde da saznamo šta Nemci žele?
libkonz libkonz 18:55 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Ako su to kriterijumi, bojim se da ćemo morati da počekamo i na datum za nestajanje. Naime, red je priličan...

Jelice, imaš sreću što više ne živiš u Srbiji. Poslednjih godina se situacija alarmantno pogoršala. Bahata vladavina koalicije Tadić - Dačić - Dinkić - Krkobabić dolazi na naplatu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Hajde da saznamo šta Nemci žele?


Pa verujem da se bi razmislili ako bismo im ponudili recimo...naftu.
Al nemamo je jbg.
Pasulj i šljive i nisu nešto na šta možemo da pridobijemo Nemce na svoju starnu sve i da im ih džabe damo.

Nema Srbija ništa čime može promeniti politiku Nemačke prema sebi, i s tim treba računati.
Ostaje nam da vidimo moramo li da slušamo sve što nam Nemačka naloži, ili možemo nekako da živimo i bez Nemačke na svojoj strani (što ne podrazumeva da budemo protiv nje)
libkonz libkonz 20:45 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Ostaje nam da vidimo moramo li da slušamo sve što nam Nemačka naloži, ili možemo nekako da živimo i bez Nemačke na svojoj strani (što ne podrazumeva da budemo protiv nje)

Žestoko sam protiv bezpogovornog slušanja naloga. Ako nemamo dogovor, onda tražimo rešenje na drugoj strani.
laziiprevare laziiprevare 20:53 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Ukoliko odmah ne dođu ozbiljne investicije, lagano ćemo umirati
Zašto bi iko investirao baš ovde
Potreban je veliki trud i znanje da bi privukli investicije




"Srpski radnici poseduju sve kvalitete koje traže naše kompanije, stručnost, iskustvo i pre svega nisku cenu rada što su preduslovi za dobar biznis.Prednost Srbije je i univerzalnost kadrova koji se lako mogu preorijentisati sa proizvodnje igračaka na pravljenje suveniraili proizvoda od tekstila što je kvalitet koji retko poseduju radnici u drugim zemljama." ( Đang Li, ekonomski analitičar iz Šangaja )



"Vlada je uradila sve što je njenoj moći da privuče investicije. Pored subvencija koje dajemo stranim kompanijama koje ulažu u Srbiju uspeli smo da obezbedimo i dovoljno jeftine radne snage što nas čini najprivlačnijom destinacijom za ulaganje u regionu i šire."

Kada ti 25 godina zemlju vode oni kojima je pljačka sopstvene države jedini cilj, onda ovakvi rezultati nisu neočekivani.




"Dosta je u ovoj zemlji podela, treba napraviti jasnu razliku između uspešnih poslovnih ljudi i onih koji su na kriminalan način došli do para."(Dragan Đilas)

Šta je novo u Bangladešu ? Ko bude delio plate u novembru taj će izvesti svetsko čudo.


Bilo nekada...

"Pojedinci u policiji oteli se kontroli."(ministar finansija Mlađan Dinkić)


* prosečan tekstilni radnik u Bangladešu zaradi 37 dolara mesečno, a radi 10 do 12 sati dnevno šest dana u nedelji.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:30 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi


Jelice, imaš sreću što više ne živiš u Srbiji. Poslednjih godina se situacija alarmantno pogoršala. Bahata vladavina koalicije Tadić - Dačić - Dinkić - Krkobabić dolazi na naplatu.

Pa, sad...čitaš li ti vesti o Sloveniji?
libkonz libkonz 21:52 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Pa, sad...čitaš li ti vesti o Sloveniji?

Čitam. Nije to ni blizu. Ovde nema osnovnih lekova, fale stručnjaci, alarmantno je sa anesteziolozima, dobiti uput za specijalistu je danas jako teško. Jednostavno sve puca, neuporedivo je sa Slovenijom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:03 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Čitam. Nije to ni blizu. Ovde nema osnovnih lekova, fale stručnjaci, alarmantno je sa anesteziolozima, dobiti uput za specijalistu je danas jako teško. Jednostavno sve puca, neuporedivo je sa Slovenijom.

Mislim da ipak ne čitaš...slovenačko zdravstvo je u jezovitom stanju, mož da dobiješ uput, mada i to nije uvek rečeno, al onda počinju takva čekanja da se i Srbija može ugroziti...korupciju da ni ne pominjem.
libkonz libkonz 22:48 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Mislim da ipak ne čitaš...slovenačko zdravstvo je u jezovitom stanju, mož da dobiješ uput, mada i to nije uvek rečeno, al onda počinju takva čekanja da se i Srbija može ugroziti...korupciju da ni ne pominjem.

e, onda ne preostaje ništa drugo nego da se opet ujedinimo pod krunom Karađorđevića
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:20 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

e, onda ne preostaje ništa drugo nego da se opet ujedinimo pod krunom Karađorđevića

Sumnjam, jer bi to onda značilo da moraju da mu vrate vikendicu na Brdu kod Kranja, a taman je postala kulturno dobro...
A i moralo bi da se uproseči vreme čekanja na urgentnom. U Srbiji je do 20 minuta, a u Sloveniji minimalno 4 sata. Bez šale.
milisav68 milisav68 23:37 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

hoochie coochie man

Ostaje nam da vidimo moramo li da slušamo sve što nam Nemačka naloži, ili možemo nekako da živimo i bez Nemačke na svojoj strani (što ne podrazumeva da budemo protiv nje)

E jbga, onda će da izgubimo indetitet.

Tradicionalni srpski domaćin, a nije protiv Nemaca.
freehand freehand 23:43 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Ne, to je tvoja konstrukcija.

Šta je moja konstrukcija?
libkonz
14:31 12.06.2013
A kad smo se mi to pretvorili u plačipi*ke da kukamo da nam neko nešto garantuje?

Hoćeš da kažeš da je ovo napisao neko drugi ili da ima neko drugo, dublje značenje?


Freehand
A svim nabrojenim firmama nije trebala stabilna država
libkonz
Da, nije im trebala. Da bi došle i druge, treba stabilna država.

Ne zezaš se?
Ovo stalno ponavljam. INTERES. Pronađimo zajednički interes sa Nemcima. Na primer, njima je u interesu da neke poljoprivredne proizvode nabavljaju jeftinije. Dosadio im je holandski monopol. Hajde da vidimo može li se šta tu uraditi. Hajde da saznamo šta Nemci žele?

Ovo stalno ponavljam. INTERES. Pronađimo zajednički interes sa Nemcima. Na primer, njima je u interesu da neke poljoprivredne proizvode nabavljaju jeftinije. Dosadio im je holandski monopol. Hajde da vidimo može li se šta tu uraditi. Hajde da saznamo šta Nemci žele?

Kakav, bre, holandski monopol? Kakvi bakrači? Šta Nemci žele?
Žele sve.
Grčka ostrva, španske mušice, ruski gas, arapsku naftu. A hoće i Kosovo, Nemci vole sve što vole mladi. Pa smo im iz nekog razloga i mi stalno na putu.
Ali pitanje je šta od toga mogu da dobiju i po kojoj ceni.
A ima i pitanje - mada deluje dosta beslovesno - koje glasi: šta žele Grci, Srbi, Rusi i Arapi?


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:53 12.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi


Tradicionalni srpski domaćin, a nije protiv Nemaca

Da se ona izreka promeni u - Voli ga ko Nemca.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:06 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Tradicionalni srpski domaćin, a nije protiv Nemaca.


Ma dok ne dođu do Ralje i Zemuna nekako ih i trpim :)



milisav68 milisav68 00:16 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Jelica Greganović

Da se ona izreka promeni u - Voli ga ko Nemca.



Ne bi moglo da se spava od zveketa kostiju - od okretanja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:48 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Tradicionalni srpski domaćin, a nije protiv Nemaca.


Ma dok ne dođu do Ralje i Zemuna nekako ih i trpim :)

Jesam li vam skoro citirala onu politički netolerantnu pesmicu koju je moj pradeda svako malo pevušio?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:08 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Možda i jesi, ali ja je se ne sećam, pa ne bi bilo zgoreg da je ponoviš.
libkonz libkonz 09:21 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

Šta Nemci žele?
Žele sve.

A šta mi želimo?
Znamo li to?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:37 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

hoochie coochie man
Tradicionalni srpski domaćin, a nije protiv Nemaca.


Ma dok ne dođu do Ralje i Zemuna nekako ih i trpim :)


Pa, ne bi im valjda Srem, Banat, Bačku i Mačvu olako prepustio?
laziiprevare laziiprevare 16:22 13.06.2013

Re: Ma da, Nemci su krivi

libkonz
Mislim da ipak ne čitaš...




Ovde se leče deca.

Može fotografija iz Kliničkog centra u Ljubljani da uporedimo ?

Glavni pretres okrivljenima za nezakonite invalidske penzije pred Višim sudom u Smederevu u sredu nije održan jer okrivljena dr Jasna Avramović, gradonačelnica Smedereva, nije došla, uz opravdanje "da ima sastanak štaba za vanredne situacije zbog visokog vodostaja".


Branilac dr Jasne Avramović advokat Petar Petrov, preneo je "da je Jasna Avramović predložila da se naredni pretres održi 5, 10, 11. ili 12. jula".


Akcija "Armagedon" iz 2005.godine se dodatno zakomplikovala jer je doktorka u 2013. godini ,zajedno sa svim odbornicima Pokreta u gradskoj skupštini, prešla u Srpsku naprednu stranku koja se bori protiv kriminala i korupcije.
sima2000 sima2000 14:19 12.06.2013

..

Srbija koja je pohapsila ratne zločince, preispitala sporne privatizacije i potpisala normalizaciju odnosa sa Kosovom (pa i jednog dana eventualno priznala Kosovo) je lepša, kulturnija i podnošljivija zemlja za život - dobili ili nedobili datum, bili članovi ili nebili članovi EU.
freehand freehand 14:30 12.06.2013

Re: ..

sima2000
Srbija koja je pohapsila ratne zločince, preispitala sporne privatizacije i potpisala normalizaciju odnosa sa Kosovom (pa i jednog dana eventualno priznala Kosovo) je lepša, kulturnija i podnošljivija zamlja za život dobili ili nedobili datum, bili članovi ili nebili članovi EU.

Šta to menja na tome što je Džeremaja napisao - dakle na konstantnom licemernom laganju, makar nebili i nedobili?
Sem što valjda očekuju da će na taj način tebe multiplikovati??
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:05 12.06.2013

Re: ..

sima2000
Srbija koja je pohapsila ratne zločince, preispitala sporne privatizacije i potpisala normalizaciju odnosa sa Kosovom (pa i jednog dana eventualno priznala Kosovo) je lepša, kulturnija i podnošljivija zemlja za život - dobili ili nedobili datum, bili članovi ili nebili članovi EU.

Nije poenta u tome. Naravno da je sve to tako, ali zašto nas zajebavaju sa tim datumima, kada smo mi sve uslove, koje su oni postavili, ispunili?

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:11 12.06.2013

Re: ..

Naravno da je sve to tako, ali zašto nas zajebavaju sa tim datumima, kada smo mi sve uslove, koje su oni postavili, ispunili?

Politika.
Interesi.
Nema tu ljubavi i pravde ič.
mesan mesan 18:35 12.06.2013

Re: ..

Verovatno ignorisete moje duze odgovore, evo kratkog:

Nasi politicari su mnogo puta dokazali da jedino rade nesto u 5 minuta do 12, zbrzano, do pola, bez stvarne zelje i samo KAD APSOLUTNO MORA. U takvoj situaciji, svako racionalan (kao sto su nemacke vlasti) bi postavljao jedan po jedan goruci problem kao uslov, svaki put cekajuci do 12 da bi se problem kako-tako resio.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:39 13.06.2013

Re: ..

Jelica Greganović
Naravno da je sve to tako, ali zašto nas zajebavaju sa tim datumima, kada smo mi sve uslove, koje su oni postavili, ispunili?

Politika.
Interesi.
Nema tu ljubavi i pravde ič.

To da nema ljubavi i pravde sam znao, ali nisam znao da su baš toliki lažovi.
disident79 disident79 14:36 12.06.2013

Jos samo da vidimo sta kaze..

..USofA..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:46 12.06.2013

Re: Jos samo da vidimo sta kaze..

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:57 12.06.2013

.

rešenje vidim u bežanju,ali onom u snove,
kao sam lowry u brazilu
...to ili bezvezno nerviranje, kojim ne možeš pomoći nikome.

ali znam trenutnu razbibrigu:
sutra su PIL u bg - "is everybody happy?" :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:20 12.06.2013

Re: .

stefan.hauzer
rešenje vidim u bežanju,ali onom u snove,



"San je davna i zaboravljena istina
koju više niko ne ume da proveri...."

(B. Miljković, Vatra i ništa, Poeziju će svi pevati..)

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:36 12.06.2013

Re: .

stefan.hauzer
rešenje vidim u bežanju,ali onom u snove,
kao sam lowry u brazilu
...to ili bezvezno nerviranje, kojim ne možeš pomoći nikome.

ali znam trenutnu razbibrigu:
sutra su PIL u bg - "is everybody happy?" :)


Aman ljudi pa nije smak sveta.

Iskreno, mene sve to pomalo i zabavlja.

mesan mesan 15:56 12.06.2013

Patetika

Moje misljenje (ubedite me u suprotno):

Prilicno je tuzno videti odrasle ljude kako patetisu: "Jao, ima uslova.", "Jao, nisu nam rekli sve uslove odmah, nego dodaju nove.", "Jao, ko ce da nam garantuje blagostanje."

Istina modernih drzava na Balkanu: najgori jad, politicari nesposobni, neobrazovani, neupuceni u moderne ekonomske i politicke tokove; ljudi cinicni, zlobni prema uspehu, olako manipulisani od strane svojih i tudjih vladara nacionalizmom, u osnovi jos uvek u infantilnom mentalnom stanju anarhije i samozivosti prezivljavanja koje su Sloveni doneli na Balkan pre 1500godina.

Sto se tice srpske naive i patetike, zar ste mislili da ce Nemacka 2001. da vam izlista sto hiljada uslova odjednom, a bar toliko uslova je potrebno da Srbija postane civilizovana? Pa onda se nista ne bi desilo! Naravno da ce da krenu od gorucih problema, sa najgoreg na sledeci, itd. Kao sto se gangrenoznom planinaru prvo sece stopalo, pa do kolena, pa se gleda jel prezivljava, a ne salju ga odmah na eutanaziju.

Naravno da ce biti novih uslova i TREBA da ih bude, i to jos mnogo, za dobrobit nasih gradjana. Placete jer niste dobili obecanu nagradu svaki put kad vlast malo obrise prasinu na gomili djubreta u sred dvorista? I slepcu je jasno da EU ne zeli tek tako da primi djubre zamrznutih sukoba, bezzakonja, legalne mafije i nesposobnih lazov na vlasti. Svaki postavljeni uslov je potpuno logican i trebali biste sami da ga predlozite, a ne da cekate Nemacku. Realnost, molim.

Muka mi je kad cujem "Pa rekli su samo jos ovo...". Fuj. Sta bi bilo da priznate da ni vi ne zelite Srbiju ovakvu, a kamoli razne unije ljudi van nje? Zasto ne iskorenjujete mito i nepotizam u svakodnevnom zivotu? Npr. 100% sam siguran da svi ovde daju 1000din saobracajcu u dzep? Hocete biti skandalizovani kad Nemacka bude zahtevala ukidanje mita u policiji?

A jos su jadnije price o zaverama i nepravdama, itd. Cinjenica je da postoje interesi i pametne i mocne drzave se bore za njih, a nasa drzava, tj. oni koji je vode, je apsolutno djubre poslednjih 30 godina; pa naravno da su svi ostali ostvarili interese, a ne mi! Zasto smo birali vodje koje ce da ratuju, salju sljam da stavlja civile u hladnjace? Umesto vodja koje uvidjaju modernu realnost i koje su mogli da nas uvedu u buducnost uz saveznike bez obzira na glupe granice? Kad su doticne vodje sve unistile, pokrale, sve ratove i smisao izgubile, e onda su svi ostali krivi sto 'izmisljaju uslove' koje bi svaki normalan covek sam od sebe trebao da prizna kao elementarne uslove za civilizaciju.

Na isti nacin je izgubljeno i Kosovo, i plakanje oko uslova priznanja ili kvazi-priznanja je beskorisno, pateticno i iluzorno. Ako hocete da povratite Kosovo: Kad svi zajedno budemo u EU saljite tamo Srbe koji ce da radjaju po 15oro dece i na skali od sto godina ce Srbi u ogromnoj demografskoj vecini na Kosovu demokratski da ga proglase svojim. Kraj price i patetisanja.

Nije mi cilj da licno vredjam ljude, ali me izludjuje sto ima toliko slepila cak i medju onima koji bi trebali da budu 'gradjani' (naspram 'divljaka').
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:09 12.06.2013

Re: Patetika

Iz prvog čitanja nisam te najbolje razumeo. Možeš li još jednom, ali malo detaljnije i po mogućnosti znatno opširnije.
freehand freehand 16:24 12.06.2013

Re: Patetika

Nije mi cilj da licno vredjam ljude, ali me izludjuje sto ima toliko slepila cak i medju onima koji bi trebali da budu 'gradjani' (naspram 'divljaka').

Da pogađam: ti si građanin bez navodnika i bez slepila?
mesan mesan 17:18 12.06.2013

Re: Patetika

Izvinjavam se na dugackom tekstu. Poenta je jednostavna.

Postoji jedan cilj za EU, koji bi trebao ujedno da bude nas cilj:

Smanjena korupcija, efektivnije sudstvo, razbijanje vojno-politickih struktura koje stite optuzene za ratne zlocine, raskrinkavanje slicnih struktura koje su vezane za podzemlje (narkotici, sverc), razbijanje monopola, funkcionalno prakticno uredjenje zivota za stanovnike na Kosovu. (Kosovo treba da bude funkcionalna zivotna sredina, gde postoje i sprovode se (neciji) zakoni.) Onda bismo imali koliko-toliko ozbiljnu funkcionalnu drzavu sa kojom vredi razgovarati.

KLJUCNO JE DA NA KRAJU SVE TEME sa gornjeg spiska budu iscrpljene i razresene. To je ono sto bi svaki normalan covek u Srbiji i van nje trebao da OCEKUJE.

Kako ostvariti taj cilj? Postoje dve mogucnosti.

1) Da je EU jos tamo neke godine u jednom dahu zahtevala sve ove, prilicno ocigledne, uslove za pocetak pregovora. Ja tvrdim da to ne bi bilo efektivno i da nasi politicari-lopovi-amateri ne bi ni pokusali nesto organizovano da urade da je to tako bilo.

2) Realnija mogucnost je ona koja se zapravo sprovodi, a to je da EU skrene paznju na jedan goruci problem i saceka da vidi da li ce nasi sarlatani na vlasti nesto da urade po tom pitanju. Kada nasi politicari nesto urade, onda se predje na sledecu gorecu temu. Pokazalo se na primerima koje i vi spominjete da Srbija jedino radi na tim elementarnim i egzistencijalnim pitanjima kad je neko ucenjuje da MORA. Samim tim, logicno je da ce EU da nastavi da nas 'TERA' da radimo stvari, jednu po jednu, jer ocigledno nasa vlast je NESPOSOBNA I NEVOLJNA da samostalno prihvati odgovornost i sedne i uradi sve to odjednom za dobrobit svojih gradjana.

Na zalost, gradjani cesto ne razmisljaju o cilju, nego patetisu oko toga sto im se ne svidja metod. Meni je ocigledno da je za izbor metoda krivo ponasanje nasih vlasti.

Konkretno, kao primer, sta je poenta 'novog uslovljavanja oko Kosova'? Ponavljajuci sa spiska od gore, uslov je da postoji zakonski i funkcionalno uredjena sredina, jer to je civilizacija. Beograd od '99. nema pristup na terenu i najbolje sto su nasi kvazi-nacionalisti znali da urade je da salju novac, glasno govore kako je Kosovo 'nase' i zazmure na sverc i zloupotrebe, sto iz sazaljenja, sto iz licne koristi. To NIJE uredjenje i civilizacija. Nasa vlast citavu deceniju NIJE uradila prakticno nista na planu jedinstvenog i funkcionalnog uredjenja drustva na severu Kosova. Ako vas boli ta cinjenica, kao sto boli mene, ne znaci da je netacna. Naravno da ce razresenje tog problema takodje biti bolno. Ali to nije 'novi uslov'. To je elementarni uslov, i samo slepac misli da imamo pravo da se pravimo kao da ga nema samo zato sto nije eksplicitno spomenut ranije.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:56 12.06.2013

Re: Patetika

mesan Konkretno, kao primer, sta je poenta 'novog uslovljavanja oko Kosova'? Ponavljajuci sa spiska od gore, uslov je da postoji zakonski i funkcionalno uredjena sredina, jer to je civilizacija. Beograd od '99. nema pristup na terenu i najbolje sto su nasi kvazi-nacionalisti znali da urade je da salju novac, glasno govore kako je Kosovo 'nase' i zazmure na sverc i zloupotrebe, sto iz sazaljenja, sto iz licne koristi. To NIJE uredjenje i civilizacija.

Retko se viđaju ovakve dve kobasice od komentara sa tolikom gomilom pogrešnih konstrukcija i zaključaka.
Civilizacija u obliku Bugarske i Rumunije čiji građani dolaze da rade u propaloj Srbiji?
Da EU želi da nas uredi pa da nas onda pripusti u EU?
Uređenje ne zanima EU tj. Nemačku.
Nezavisnost KiM je bila zacrtana odavno i samo se čakao zgodan trenutak i dovoljno slaba Srbija ili Jugoslavija.
Civilizacija je jebena stvar. Oni su civilizovani za sebe. Za druge ih zabole. I za tuđe živote ih zabole. I ne daju da im iko pipne pedalj teitorije. Kakvo uređenje, kakva civilizacija, kakvo logično teranje od strane EU da radimo stvari jednu po jednu?! To su sve budalaštine. Povraća mi se od njihove logike, civilizacije i uređenja. Što ne oslobađa naša političare od odgovornosti za haos kod nas.

mesan mesan 18:00 12.06.2013

Re: Patetika

Nema potrebe za defanzivu. Imate moje argumente i tu i u komentaru nize, pa izvolite protiv njih. Ne smatram sebe boljim, uopste. Ja sam iz Srbije otisao, jer sam suvise nesposoban da lazem, kradem i da se laktam, a suvise sam sebican da bi bih trpeo od strane takvih i da bih odustao od svog posla iz snova. Imam najvece divljenje za svakog ko posteno uspe nesto od svojih snova da ostvari u Srbiji, sto je slucaj sa nekim mojim prijateljima.

Imao sam ranije vrlo slicna razmisljanja kao sto ih ovde citam. Zivot u inostranstvu me je naucio da je u pitanju mnogo iluzija. Kada vidite kako ljudi MOGU da urede svoje zivote i drustvo, onda vam postaje jasno da ste u Srbiji izlozeni manipulaciji, cinizmu, bezvolji i besmislenom otporu radi otpora ("e bas necu tako kako ti kazes, iako znam da si u pravu". Ta balkanstina u dusi me je kostala ponajvise zivaca, ali ono sto me beskrajno i uporno odbija od 'divlje' kulture jeste uzivanje u uredjenosti i osecaju kako ljudi prosperiraju u licnim interesima dok uporno postuju zakone i svoju zajednicu. U isto vreme, ucim o tome sta znaci hladna prakticnost, naspram mitova i iluzija.

Nemojte misliti da ovde masem tudjom zastavom. Veliki sam protivnik licemernog ponasanja zapadnih zemalja i ne prezam da to pokazem svakom. Normalni ljudi to ovde podrzavaju i osecaju krivicu. Svaciji glas moze da se cuje, ako postoji volja i pamet da covek bude politicki aktivan. Cinjenica je da ipak na kraju svako zhanje ono sto je posejao, a kukanje, patetisanje i prebacivanje loptice na Nemce je potpuno beskorisno u kontekstu ogromne kolicine volje i rada koje je potrebno uloziti u Srbiji da se stvari poboljsaju. Ja ne doprinosim tome direktno, jer nisam fizicki prisutan, sto me cini manje vrednim gradjaninom Srbije.

Da vas pitam ovako, iz moje perspektive: Jel vam gore ili bolje zbog tih silnih uslova koje nasi vlastodrsci moraju da ispune? Zar ne mislite da bi Nemci mogli da kazu 'ne treba nam Srbija' da je istina da ih stvarno ne interesujemo? Mislite da njihovi politicari nemaju druga posla nego da smisljaju komplikovane zavere kako bi nas naterali da NE udjemo u EU na kraju? Jel vi mislite da njih interesuje Kosovski boj, ili ih interesuje cinjenica da je na sveru Kosova masa svercera koja ne priznaju niciju vlast, a Beograd tvrdi da ima vlast iako njeni politicari ne mogu ni da predju granicu Kosova bez dozvole Albanaca?

Razmislite sta je prakticni odgovor na ta pitanja, a sta su grandiozne iluzije. To je ono sto sam naucio ovde. Nisam zbog toga 'bez navodnika i bez slepila', samo pokusavam da ukazem na pogled koji je vise nego ocigledan za svakog ko je deo uredjenog drustva na zapadu (cak i ako je lokalni 'disident').
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:16 12.06.2013

Re: Patetika

i ne prezam da to pokazem svakom


mesan mesan 18:22 12.06.2013

Re: Patetika

KRALJMAJMUNA

Retko se viđaju ovakve dve kobasice od komentara sa tolikom gomilom pogrešnih konstrukcija i zaključaka.
Civilizacija u obliku Bugarske i Rumunije čiji građani dolaze da rade u propaloj Srbiji?


Poenta je da je bilo potrebe i poverenja u njih, kada su bili prihvatani. U srpsku vlast niko nema ni blizu dovoljno poverenja, iako postoji neka potreba EU da nas primi. Ko je za to kriv?

KRALJMAJMUNA

Da EU želi da nas uredi pa da nas onda pripusti u EU?
Uređenje ne zanima EU tj. Nemačku.


Uf, cini mi se da necemo imati konstruktivnu diskusiju. Koliko ste vremena proveli u nekom zapadnom drustvu, u kontaktu sa njihovim politicarima? Ako mislite da njih ne interesuje uredjenje, vrlo se varate. Ono ne interesuje srpsko drustvo.

KRALJMAJMUNA

Nezavisnost KiM je bila zacrtana odavno i samo se čakao zgodan trenutak i dovoljno slaba Srbija ili Jugoslavija.


Sve i svasta je u istoriji bilo zacrtano od strane raznih. Batalite teorije zavere, mahanje planovima Vatikana i slicno. Ako se nasa vlast borila na strani gubitnika, naravno da ce je stici kazna, i tako se i desilo. Da su nasi bili pametniji, mogli su oni da postanu deo planova vecih sila. Ako vi mislite da vama 'istorijski' ili mitoloski nesto pripada, onda zivite u jos vecoj iluziji. Moderna drustva rade na nekim potpuno drugim stvarima. Licne slobode, profit, informaciono drustvo, priblizavanje kultura. Ali za ljude koje to ne interesuje, nego ih interesuje nacionalizam, istorijska pravda i tako to, za takve ljude sledi istorijska lekcija, tj. packe. Ocigledno neki ne nauce ni iz toga nista.


KRALJMAJMUNA

Civilizacija je jebena stvar. Oni su civilizovani za sebe. Za druge ih zabole. I za tuđe živote ih zabole. <...> Povraća mi se od njihove logike, civilizacije i uređenja.


Onda mi je zao, rodjeni ste u pogresno vreme. Ili samo imate previse zuci. Ako ljudi na vlasti misle kao vi, mozete da se oprostite od Srbije. Ironicno, ali istinito. Takodje je istinito da mocne drzave imaju elemente koji su licemerni i koji u svom interesu unistavaju tudje zivote. Ali ovo sad je daleko bolje nego recimo u doba kolonizacije. Ono u cemu veoma gresite jeste da ljudi koji to rade i podrzavaju jesu isto sto i civili i drustvo. Obicni ljudi, oni dovoljno zainteresovani i dovoljno nezatupljeni, su vrlo glasni protiv takvog licemerja i postoji smislena javna debata. Postoji nada za takve civile i postoje rezultati u politickoj borbi protiv raznih okupacija. To je civilizacija koja ce obeleziti 21. vek. Lako je pljuvati sa margina. Oni su vec naucili da svako mora da se bori za svoj interes i da uredjenje nastaje kad se dovoljno postenih ljudi bori za svoj interes. U Srbiji je totalna suprotnost od toga, pa nije ni cudo sto ljudima preostaje da se bure i duvaju kao petogodisnjaci jer 'svet radi protiv njih'.
mariopan mariopan 18:43 12.06.2013

Re: Patetika

Mesan, ti ovde jedini imas grandiozne iluzije, mi nemamo, mi tacno znamo sta se i zasto nama sprema od takozvane civilizovane EU.

Procitaj ponovo komentar KRALJAMAJMUNA.

Ako ne verujes onda si u grandioznoj zabludi.<_<
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:45 12.06.2013

Re: Patetika

Moderna drustva rade na nekim potpuno drugim stvarima. Licne slobode, profit, informaciono drustvo, priblizavanje kultura. Ali za ljude koje to ne interesuje, nego ih interesuje nacionalizam, istorijska pravda i tako to, za takve ljude sledi istorijska lekcija, tj. packe. Ocigledno neki ne nauce ni iz toga nista.

Ne ispaljuj te gomile bednih parola. Nije ovo seminarski rad.
Naravno da me interesuje nacionalizam, i informaciono društvo, i istorijska pravda, i lične slobode. Ali imam ogroman prezir za Tonija Blera, Klintona, Angelu, Kamerona i ostale vlastodršce koji na civilizovanoj duši imaju stotine hiljada žrtava i milione blentavih duša kao što si ti. I za njihovu civilizaciju koja hoće nešto drugo od uređene Srbije - što ti ne shvataš. Iako jeste neuređena.
Ko mi napiše "Ali ovo sad je daleko bolje nego recimo u doba kolonizacije" ili smehotresni promašaj "Poenta je da je bilo potrebe i poverenja u njih (Rumunija i Bugarska), kada su bili prihvatani" odmah ga oborim na ispitu. Kao krušku.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:52 12.06.2013

Re: Patetika

KRALJMAJMUNA
Ali imam ogroman prezir za Tonija Blera, Klintona, Angelu, Kamerona i ostale vlastodršce koji na civilizovanoj duši imaju stotine hiljada žrtava i milione blentavih duša kao što si ti.

Kralju, care.
mesan mesan 19:12 12.06.2013

Re: Patetika

U pravu ste. Verujem da upravo sad nekoliko agenata EU i Vatikana stoje pred nasim vratima razmisljajuci kako da porobe nebeski narod koji je poslednje utociste boraca za pravdu i slobodu ljudske civilizacije. Naravno, agenti EU su u stvari marionete CIA-a. Pitanje je samo da li ce majka Rusija da stane u odbranu pravoslavnog i slobodarskog naroda u borbi protiv zlonamernih ekonomskih udruzenja zapadnih zlotvora, koji svoju decu ne uce o holokaustu, niti o ljudskim slobodama, niti o gradjenju privatnih porodicnih preduzeca, niti o postovanju i sprovodjenju propisa, niti o politickoj borbi za bolje zakone, vec samo i iskljucivo o bezdusnom porobljavanju zainacenih i nikad pobedjenih nosilaca svetlosti, sto su Srbi sa Balkana.

Sprema se crno doba, EU je krenula u krvolocnu akciju, treba pustiti brade, prekrstiti se i spremiti pusku, jer ko zna sta nas ceka u tom hladnom svetu ispred vrata...

:-D:-D:-D:-D
anfieldroad anfieldroad 19:15 12.06.2013

Re: Patetika

Cini se g.Mesan da ste pogresili vek. Ovde se ako niste primetili polako privodi kraju 18.,svode se racuni Francuske revolucije i planira priznanje heliocentricnosti suncevog sistema.
Zbog velike kolicine mrznje i netrpeljivosti prema svemu sto nije opsteprihvaceno svetosavsko poimanje stanja na planeti,vasa diskusija je bespredmetna. Zelim vam puno srece ako mislite da je nastavljate.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana