Budućnost| Ekonomija| Politika| Region

Pismo - apel Bundestagu

Milan Karagaća RSS / 26.06.2013. u 10:57

„Veomа poštovаne dаme i gospodo,

uvаženi poslаnici Bundestаgа,

th?id=H.4891388969027680&pid=15.1&w=189&h=126&p=0 plenary_326.jpg

 Verujem dа se većinа vаs  sećа kаko je Evropа početkom 90-ih godinа svojom neodlučnošću, neslogom, dvostrukim stаndаrdimа i nedovoljnim аngаžovаnjem , umesto dа spreči krizu, direktno doprinelа trаgičnom rаspаdu Jugoslаvije  čije posledice i dаnаs trpimo  i mi i Evropа. Ubeđen sаm dа ćete to imаti u vidu prilikom rаsprаve o dаvаnju dаtumа Srbiji zа otpočinjаnje pregovorа sа EU. Ne sumnjаm u vаšu dobru nаmeru dа odnosi između Nemаčke i Srbije budu još bolji nego sаdа, što je Srbijа i jаsno pokаzаlа. Imаm rаzumevаnje i zа prisutne rezerve koje proističu iz iskustаvа iz prošlosti, аli verujem dа ste se uverili dа je Srbijа čvrsto rešenа dа bude pouzdаn i predvidljiv pаrtner i Nemаčke i EU i fаktor stаbilnosti nа Bаlkаnu. Verujem tаkođe i dа smo svi svesni dа greške iz prošlosti, kаo što su one nа početku jugoslovenske krize  ne trebа ponаvljаti. Nаime, tаdа nаm je umesto dа pomogne Evropа odmoglа pа neće vаljdа to dа se ponovi. U ovom trenutku, zа Srbiju bi dobijаnje dаtumа bilа višestrukа i kаpitаlnа pomoć, koju bi znаli ceniti i uzvrаtiti Evropi tаko što ćemo brže krenuti u sveobuhvаtne reforme i trаjnu stаbilizаciju stаnjа u regionu, а to je vаljdа i evropskа vrednost i zаjednički cilj.Uprаvo je istorijski sporаzum Beogrаdа i Prištine vаžаn korаk u tom prаvcu.

Bilo bi аpsurdno dа Nemаčkа prolongirаnjem dаtumа i novim uslovljаvаnjem fаktički usporаvа sprovođenje Sporаzumа iz Briselа, koji je projekаt EU, а njegovo potpisivаnje  rezultаt i uspeh pregovorа pod pokroviteljstvom EU.

Umesto dа se Srbiji kаo podsticаj odredi dаtum, pа mаkаr to bio 15.septembаr ili čаk 25.decembаr ove  ili 1. jаnuаr 2014.godine  i time podstаkne i promoviše još brže sprovođenje zаpočetog procesа, neodređivаnje dаtumа bilo bi kontrаproduktivno ,obeshrаbruće i  direktno ometаnje procesа.

Nаjjаčа podrškа i doprinos rešаvаnju pitаnjа Kosovа kаo evropskog problemа je dа se to pitаnje što više evropeizuje, ne bаlkаnizuje, odnosno banalizuje . To znаči dа se Srbiji  i Kosovu dа  jаsnа evropskа perspektivа,kojа će ih podsticаti i obаvezivаti.

Nemаčkа, kаo vаžne držаvа u EU, ne bi trebаlo dа dozvoli Evropi dа ponаvljа greške, slične onimа pre rаspаdа Jugoslаvije, pogotovo ne dа onа bude tа kojа koči.

U nаdi dа ćete nаvedeno uzeti u obzir i dаti veliki podsticаj stаbilnosti i evropskoj perspektivi Bаlkаnа, upućuem  vаm izrаze visokog poštovаnjа.“

U potpisu moje puno ime i prezime, grаđаninа Srbije.

Beograd, 26.juna 2013.



Komentari (213)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:48 27.06.2013

Re: Karagaća, stig'o odgovor

milisav68
freehand

A kako misliš da bi dobili nezavisno Kosovo u tom scenariju?


Ne napadaju oni Srbiju zbog Miloševića nego napadaju Miloševića zbog Srbije

A jebi ga, Milisave, retrokativno će ga učiniti mudracem i vizionarom.
Što reče Džeremaja skoro - oni će i od Koštunice da naprave državnika, isto retroaktivno.
milisav68 milisav68 21:58 27.06.2013

Re: Karagaća, stig'o odgovor

freehand

A jebi ga, Milisave, retrokativno će ga učiniti mudracem i vizionarom.
Što reče Džeremaja skoro - oni će i od Koštunice da naprave državnika, isto retroaktivno.

Pa vidiš valjda da sam se pretvorio u nindžu, i da čekam napad.
freehand freehand 22:07 27.06.2013

Re: Karagaća, stig'o odgovor

milisav68
freehand

A jebi ga, Milisave, retrokativno će ga učiniti mudracem i vizionarom.
Što reče Džeremaja skoro - oni će i od Koštunice da naprave državnika, isto retroaktivno.

Pa vidiš valjda da sam se pretvorio u nindžu, i da čekam napad.

Jes, sad će predobri Bonner da ti održi vakelu.
A Filip the Brojčani će da dođe da se složi i da te dokusuri na kraju. Sa jednim "Amin!"
Hansel Hansel 23:43 27.06.2013

Re: Karagaća, stig'o odgovor

milisav68
Da, uhapšen je prvog aprila.
Tako je to kad pokušavaš da napišeš komentar dok te prekidaju sa svih strana.

Čuj, nisam mogao da odolim da tebe ne ispravim u vezi s nekom hronologijom. Jedinstvena prilika!
stipulator stipulator 13:14 26.06.2013

Sehr geheert Herr Karagaca,



onog trenutka kad Srbija počne provoditi potpisane sporazume, započne raditi ono što je obećala činiti, a ne da jedno govori, a drugo radi, e tek tada možemo pričati o europskom putu Srbije. Onog trenutka kad Srbija postane zrela država i krene provoditi ono što je obećala tada možemo govoriti o početku pregovora za jednu takvu ozbiljnu organizaciju kao što je EU. Recimo, Bundestagu je itekako poznata zgoda nedavnog skupa u Makedoniji kad nakon potpisanog sporazuma između Kosova i Srbije, Srbija i dalje opstruira Kosovo i ne ponaša se konstruktivno iako je isto obećala.



P.S.
Kosovo nije europski problem, već jedino i samo srpski problem. Koji ima zadatak riješiti. Ali to, iz nama nepoznatih razloga, ne čini.

Deine Bundestag
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:16 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Sehr geheert Herr Karagaca,


onog trenutka kad Srbija počne provoditi potpisane sporazume, započne raditi ono što je obećala činiti, a ne da jedno govori, a drugo radi, e tek tada možemo pričati o europskom putu Srbije. Onog trenutka kad Srbija postane zrela država i krene provoditi ono što je obećala tada možemo govoriti o početku pregovora za jednu takvu ozbiljnu organizaciju kao što je EU. Recimo, Bundestagu je itekako poznata zgoda nedavnog skupa u Makedoniji kad nakon potpisanog sporazuma između Kosova i Srbije, Srbija i dalje opstruira Kosovo i ne ponaša se konstruktivno iako je isto obećala.



P.S.
Kosovo nije europski problem, već jedino i samo srpski problem. Koji ima zadatak riješiti. Ali to, iz nama nepoznatih razloga, ne čini.

Deine Bundestag


Bundestag već priča na hrvatskom?! Svaka čast.

Edit:
A ovo

Kosovo nije europski problem


O, jeste, itekako jeste...u tom čuču i grmi zec.
predatortz predatortz 13:18 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,


Bundestag već priča na hrvatskom?!


Ne, ali su Hrvati često bivali najpouzdaniji izvršioci naloga Bundestaga. Čak, Nemci su pisali da su u tome 'divljački preterivali'...
libkonz libkonz 13:20 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Bundestag već priča na hrvatskom?! Svaka čast.

stara ljubav zaborava nema.
stipulator stipulator 13:25 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

libkonz
Bundestag već priča na hrvatskom?! Svaka čast.

stara ljubav zaborava nema.

Hrvatski jezik je od 1. 7. službeni jezik EU-a. Fora, ne?
predatortz predatortz 13:27 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

stipulator
libkonz
Bundestag već priča na hrvatskom?! Svaka čast.

stara ljubav zaborava nema.

Hrvatski jezik je od 1. 7. službeni jezik EU-a. Fora, ne?


Čestitam Hrvatima. Za Evropu već nisam siguran...
libkonz libkonz 13:27 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

moš mislit.
stipulator stipulator 13:37 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

predatortz

Bundestag već priča na hrvatskom?!


Ne, ali su Hrvati često bivali najpouzdaniji izvršioci naloga Bundestaga. Čak, Nemci su pisali da su u tome 'divljački preterivali'...


Znam da iz perspektive Srbije izgleda nevjerojatno, ali vjerujte mi: 2013. godina je...
predatortz predatortz 13:39 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

stipulator
predatortz

Bundestag već priča na hrvatskom?!


Ne, ali su Hrvati često bivali najpouzdaniji izvršioci naloga Bundestaga. Čak, Nemci su pisali da su u tome 'divljački preterivali'...


Znam da iz perspektive Srbije izgleda nevjerojatno, ali vjerujte mi: 2013. godina je...


Zajebavaš? A ja skoro na HTV gledao neka ustaška okupljanja na Jelačić placu, kao da je '42.
looping looping 13:43 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Znam da iz perspektive Srbije izgleda nevjerojatno, ali vjerujte mi: 2013. godina je...

Uaaa cirilica i te stvari u 2013.
ivana23 ivana23 13:45 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

predatortz

Bundestag već priča na hrvatskom?!


Ne, ali su Hrvati često bivali najpouzdaniji izvršioci naloga Bundestaga. Čak, Nemci su pisali da su u tome 'divljački preterivali'...


Pa, sad...

ŠOK IZ BERLINA




Najmoćnija političarka svijeta otkazala dolazak na hrvatsku proslavu
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:47 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,


Hrvatski jezik je od 1. 7. službeni jezik EU-a. Fora, ne?

Ne.
grmfrm grmfrm 13:55 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Hrvatski jezik je od 1. 7. službeni jezik EU-a. Fora, ne?


Ne?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:56 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,


Zaista? Ne vidim da EU ganja nekakav datum zbog Kosova, već upravo Srbija

Ne vidiš, jer ne pratiš, srpski problem sa Kosovom je itekako i evropski, nije Kosovo samo čorbu kuvalo.
A, ako misliš da EU nema problema sa Kosovom, onda je zaista zanimljivo što Kosovu još nisu ukinute vize za EU...a ja bih to tako volela da vidim.
Pa eto, ako se problem Kosova ne riješi ove godine u EU se neće dogoditi ama baš ništa.

Neće, sem navale emigranata, što EU voli i obožava, sve ruke širi da ih dočeka. Kanal za belo da ni ne pominjem.
A u Srbiji? Ili kako vele ovi iz EU-a Srbiji: mi možemo čekati, a vi?

Može i Srbija da čeka, i gore je od čekanja na EU preživela, pa će i ovo nekako pregurati...jes onako fino preko tarabe sad jezik komšijama pokazivati, al nešto ni ta EU u poslednje vreme nije mlada za koju se vredi otimati. Taman to spalo u komentar "lisica i kiselo grožđe", al nešto se mnogo ljuška brod, i sve više mu se rupa otvara...
looping looping 13:56 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Zaista? Ne vidim da EU ganja nekakav datum zbog Kosova, već upravo Srbija ("Sudbononi datum", "biti ili ne biti". Pa eto, ako se problem Kosova ne riješi ove godine u EU se neće dogoditi ama baš ništa. A u Srbiji? Ili kako vele ovi iz EU-a Srbiji: mi možemo čekati, a vi?

Eurofilija je cudo! Evo, Island se odrekao puta u EU ali zato ima puno lepih kandidata sa Balkana.
rade.radumilo rade.radumilo 13:58 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Najmoćnija političarka svijeta otkazala dolazak na hrvatsku proslavu


Zanimljiva je i pretpostavka u Hrvatskoj oko razloga za ovo:

...Pretpostavlja se da je nedolazak Angele Merkel poruka službenom Zagrebu vezana za zakon kojim bi se europski uhidbeni nalog ograničio na razdoblje od 2002. godine.

Time je izbjegnuta mogućnost da se Njemačkoj izruči Josip Perković, protiv kojeg se u Njemačkoj vodi proces zbog ubojstava hrvatskih disidenata tijekom komunizma...


Uvek me impresionira koliko smo mi ovde na Balkanu uporni u tim svojim svinjarijama.
grmfrm grmfrm 13:58 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Zajebavaš? A ja skoro na HTV gledao neka ustaška okupljanja na Jelačić placu, kao da je '42.


Pa skoro je bio i neki dokumentarac o ustaskim domobranskim baterijama sirom Europe za vreme SFRJ na HRT-u u pohvalnom svetlu.
freehand freehand 13:58 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

stipulator
Jelica Greganović
Sehr geheert Herr Karagaca,


Deine Bundestag


Bundestag već priča na hrvatskom?! Svaka čast.

Edit:
A ovo

Kosovo nije europski problem


O, jeste, itekako jeste...u tom čuču i grmi zec.


Zaista? Ne vidim da EU ganja nekakav datum zbog Kosova, već upravo Srbija ("Sudbononi datum", "biti ili ne biti". Pa eto, ako se problem Kosova ne riješi ove godine u EU se neće dogoditi ama baš ništa. A u Srbiji? Ili kako vele ovi iz EU-a Srbiji: mi možemo čekati, a vi?

Gosin Stimulator, daj neki poštanski pretinac da ti pošaljem to malo vijagre što ti treba, jer si ovim šlajfovanjem u prazno načisto ugnjavio i sebe i blog.

grmfrm grmfrm 13:59 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Neće, sem navale emigranata, što EU voli i obožava, sve ruke širi da ih dočeka. Kanal za belo da ni ne pominjem.


Mislim da ovaj kanal cisto dise i sada.
grmfrm grmfrm 14:03 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Zaista? Ne vidim da EU ganja nekakav datum zbog Kosova, već upravo Srbija ("Sudbononi datum", "biti ili ne biti". Pa eto, ako se problem Kosova ne riješi ove godine u EU se neće dogoditi ama baš ništa. A u Srbiji? Ili kako vele ovi iz EU-a Srbiji: mi možemo čekati, a vi?


Jeli, koliko vas ustasa ima na ovom blogu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:15 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Mislim da ovaj kanal cisto dise i sada.

Pa, zato beli kanal i ugrožava nadu za Beli Šengen.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:16 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,


Jeli, koliko vas ustasa ima na ovom blogu?

E, i ti ga prećera, to što je Hrvat i što se malo kurči, to još uvek ne znači da je ustaša.
inco inco 14:20 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

looping
Eurofilija je cudo! Evo, Island se odrekao puta u EU ali zato ima puno lepih kandidata sa Balkana.


Euroskepsa još veće čudo, pogotovo ona u 'kiselo grožđe' izvedbi. Island sa malčice preko 320.000 stanovnika (pola Crne Gore i nešto manje od Novog Beograda i Zemuna), sa četr'es 'iljadi dolarjev GDP po islanđanskoj glavi i tri i po tone ulovljene i prodate ribe po istoj toj tintari logično da neće u EU - po optimističnim procenama EU ribari bi im maznuli više od tone morskih stvorova po glavi. E kad nama ponovo nadođe Panonsko more pa počnemo od ribe da živimo, onda ću i ja budem juroskeptik, do tad mogu samo da budem kardioskeptik.

Šta je sledeće, Norveška i Švajcarska nisu u EU pa ne moramo ni mi? Pa da, čim počnemo da cedimo škriljce i iz njih vadimo 60 mElijardi para godišnje i čim rezurektujemo Borku Vučić i revitalizujemo Gazda Jezdu da nam urede bankarski sektor a Dinkića uposlimo da nam napravi još tri žičare i dva hotela na Staroj Planini pa da se kupamo u parama k'o Švajcarska - oma možemo da odsečno kažemo EU jedno jasno i glasno njet!

Do tad, dokle god od izvoza uzmemo skoro 5 milijardi mrske nam evropske monete od iste te EU - što sasvim slučajno predstavlja skoro dve trećine našeg izvoza i taman cifra koju spucamo na peMzije - možemo samo da se molimo da ih ne ražljutimo. Nije da oni ne mogu da žive bez nas...
rade.radumilo rade.radumilo 14:27 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Može i Srbija da čeka, i gore je od čekanja na EU preživela, pa će i ovo nekako pregurati...jes onako fino preko tarabe sad jezik komšijama pokazivati, al nešto ni ta EU u poslednje vreme nije mlada za koju se vredi otimati


Ma nije vic u tome dal se treba ženiti ili ne. Poenta je upristojiti se dovoljno za ženidbu. E tome se opiru lokalni nacional dušebrižnici zapadnog Balkana. Nije najveći problem Srbije/Makedonije/Kosova/BiH/CG da li će ili neće ući u EU, već da li će ili neće postati Evropa. Da citiram njihove floskule: Šta fali Švajcarskoj i Norveškoj? Pa ne fali ništa, osim što Srbija/Makedonija/Kosovo/BiH/CG nije ni Švajcarska ni Norveška i što se upravo oni svojski trude da i ne postane. Svi oni koji žele da slome otpor Talibana na ovim prostorima, svesni su da je put u EU, zapravo jedini način da ovi naši Tribrdadvedolinestani postanu EU.
looping looping 14:30 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

inco
looping
Eurofilija je cudo! Evo, Island se odrekao puta u EU ali zato ima puno lepih kandidata sa Balkana.


Euroskepsa još veće čudo, pogotovo ona u 'kiselo grožđe' izvedbi. Island sa malčice preko 320.000 stanovnika (pola Crne Gore i nešto manje od Novog Beograda i Zemuna), sa četr'es 'iljadi dolarjev GDP po islanđanskoj glavi i tri i po tone ulovljene i prodate ribe po istoj toj tintari logično da neće u EU - po optimističnim procenama EU ribari bi im maznuli više od tone morskih stvorova po glavi. E kad nama ponovo nadođe Panonsko more pa počnemo od ribe da živimo, onda ću i ja budem juroskeptik, do tad mogu samo da budem kardioskeptik.

Šta je sledeće, Norveška i Švajcarska nisu u EU pa ne moramo ni mi? Pa da, čim počnemo da cedimo škriljce i iz njih vadimo 60 mElijardi para godišnje i čim rezurektujemo Borku Vučić i revitalizujemo Gazda Jezdu da nam urede bankarski sektor a Dinkića uposlimo da nam napravi još tri žičare i dva hotela na Staroj Planini pa da se kupamo u parama k'o Švajcarska - oma možemo da odsečno kažemo EU jedno jasno i glasno njet!

Do tad, dokle god od izvoza uzmemo skoro 5 milijardi mrske nam evropske monete od iste te EU - što sasvim slučajno predstavlja skoro dve trećine našeg izvoza i taman cifra koju spucamo na peMzije - možemo samo da se molimo da ih ne ražljutimo. Nije da oni ne mogu da žive bez nas...

Ma, potpuno se slazem. Hocu da kazem da balkanske drzave hrle u EU dok su islandjani, svajcarci, norvezani malo skepticni. Mi smo Eurofili a oni Euroskeptici. Znaci njima je grozdje kiselo.
Prosto ne znam da li to vise govori o balkanskim drzavama ili o samoj EU.
Jos cemo sa komsijama da se posvadjamo ko ce pre u EU.

freehand freehand 14:30 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Do tad, dokle god od izvoza uzmemo skoro 5 milijardi mrske nam evropske monete od iste te EU - što sasvim slučajno predstavlja skoro dve trećine našeg izvoza i taman cifra koju spucamo na peMzije - možemo samo da se molimo da ih ne ražljutimo. Nije da oni ne mogu da žive bez nas...

Ček... Iz ovoga bi se moralo zaključiti da se roba u EU uvozi iz Srbije iz dobre volje i samilosti, a ne po tržišnim principima?
Niks tržište - dogovorna ekonomija kojoj i mi treba da težimo?
To si hteo da kažeš?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:34 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Euroskepsa još veće čudo, pogotovo ona u 'kiselo grožđe' izvedbi. Island sa malčice preko 320.000 stanovnika (pola Crne Gore i nešto manje od Novog Beograda i Zemuna), sa četr'es 'iljadi dolarjev GDP po islanđanskoj glavi i tri i po tone ulovljene i prodate ribe po istoj toj tintari logično da neće u EU - po optimističnim procenama EU ribari bi im maznuli više od tone morskih stvorova po glavi. E kad nama ponovo nadođe Panonsko more pa počnemo od ribe da živimo, onda ću i ja budem juroskeptik, do tad mogu samo da budem kardioskeptik.

Rotkve su oni od riba živeli, taman toliko koliko i mi...od banaka, Inco, od banaka.
Dok im je dobro išlo, nisu hteli ni da primirišu u EU, a onda došla kriza, prsle "ribe" i oni se odlučili da se popišmane i odjednom zavole EU...tu je Britanija imala neke traume i gunđanja...al ovi se oporaviše i sad im opet EU baš i nije neko društvo...
grmfrm grmfrm 14:35 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,


E, i ti ga prećera, to što je Hrvat i što se malo kurči, to još uvek ne znači da je ustaša


E Jelice tako to krece. Malo se uskurcis pa kad vidis da ti prolazi ostatak price znamo.
grmfrm grmfrm 14:38 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Pa, zato beli kanal i ugrožava nadu za Beli Šengen.


Pa taj drug wars i tako te fore za siru javnost, je jedno obicno ni pas sa maslom ne bi.
Ono to ti je pravo bratstvo i jedinstvo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:56 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

stipulator


onog trenutka kad Srbija počne provoditi potpisane sporazume, započne raditi ono što je obećala činiti, a ne da jedno govori, a drugo radi, e tek tada možemo pričati o europskom putu Srbije. Onog trenutka kad Srbija postane zrela država i krene provoditi ono što je obećala tada možemo govoriti o početku pregovora za jednu takvu ozbiljnu organizaciju kao što je EU. Recimo, Bundestagu je itekako poznata zgoda nedavnog skupa u Makedoniji kad nakon potpisanog sporazuma između Kosova i Srbije, Srbija i dalje opstruira Kosovo i ne ponaša se konstruktivno iako je isto obećala.



P.S.
Kosovo nije europski problem, već jedino i samo srpski problem. Koji ima zadatak riješiti. Ali to, iz nama nepoznatih razloga, ne čini.

Deine Bundestag

Em je maliciozno em se lažno potpisuješ, niti si ti spiker Bundestaga niti stoji sve to što natambura, a pogotovo ne to da Kosovo nije Evropski problem. Jeste, i Hrvatska je Evropski problem i celi Balkan je evropski problem i cela Evropa je njen i svih Evropljana problem.
bladerunner92 bladerunner92 18:02 26.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

inco


evo tebi preporuka
cinjenica je da nam je EU neophodna , ne potrebna, nego neophodna...
a kad se i mi jednog dana oporavimo (da li ovo bilo kome izgleda moguce i koje su procene ovim tempom kojim se "oporavljamo" kada bi to moglo biti?)onda mozemo i mi da budemo euroskeptci do sutra...
a i ovo je toliko vec prezvakano...

rade.radumilo rade.radumilo 08:40 28.06.2013

Re: Sehr geheert Herr Karagaca,

Onog trenutka kad Srbija postane zrela država


Gde smo mi:

PayPal porudžbine zagušile carinu!

Gde je svet:

PayPal se sprema za plaćanje u svemiru
inco inco 13:45 26.06.2013

Sad će Dačke i Ketrin...

Da nam objasne zašto sutra okvirno dobijamo zeleno svetlo za oktobarski datum u januarskoj proveri. Drhtim od neizvesnosti...



Nego Karagaća, ne može to s njima tako milo i fino, mora nešto i da se ponudi jer ni kod babe nema džabe. Ja sam za to da im za datum ponudimo ja l' felacio, ja l' kanilingus, ali pošto smo ponosna nacija da se popnu na stolicu jer se mi saginjati nećemo!

Šta ćeš, naši politikanti i onako od politike znaju samo oral, kad treba nešto da se uradi tu obično zapne. Al' frau Merkel suzama ne veruje. Doduše, biste li i vi verovali suzama ovih naših degenerika?
inco inco 15:23 26.06.2013

Re: Sad će Dačke i Ketrin...

Ah, neizvesnost je konačno splasnula. Dačke rekao da je najbitnije da odluka o datumu bude bezuslovna, a već dve nedelje mu pričaju 'nema primene sporazuma, nema datuma'. Ne zajebava nas ni EU administracija, ni Nemačka, nego nas u mozak kecaju ovi naši.
8c_competizione 8c_competizione 20:18 26.06.2013

Re: Sad će Dačke i Ketrin...

ali pošto smo ponosna nacija da se popnu na stolicu jer se mi saginjati nećemo!


do suza me nasmeja

rade.radumilo rade.radumilo 13:45 26.06.2013

Malo su iznervirani.

Mislim da je trenutno ključni problem što su Nemci već na ivici živaca jer ih svi vuku za rukav:
- PIIGs zemlje im traže pare da ih izvuku iz pičvajza, kako ne bi povukle celu EU ekonomiju u provaliju. Kada im na to Nemačka odgovori da će dati pare, ali da moraju da počnu da rade i da štede, jer OK da im pomognu, ali im ne pada na pamet da ih izdržavaju onda nastane opšti haos. Svi vrište, hvataju se za srce/jetru/želudac crtaju karikature sa brčićima i svastikama itd.
- Englezi im skaču po glavi da time što su oni trenutno u plusu dok je dobar deo Evrope u minusu pokušavaju da dominiraju Evropom i da oni u stvari treba da ćute i da daju pare, a ne da govore drugima šta treba da rade. Jeste da bi ti isti Englezi držali Grcima i ostalima još duže pridike kada bi se od njih očekivalo da daju veće pare za izvlačenje posrnulih iz bule, ali sada imaju luksuz da mogu da podhebavaju.
- Amerikanci im skaču po glavi što Nemačka ne izdvaja više para za vojsku i ne učestvuje u mirovnim misijama i akcijama NATO-a proporcionalno svojoj ekonomiji. Pri tome, Ameri pokušavaju da prebace ostatak trupa stacioniranih u Nemačkoj tamo gde im stvarno trebaju što stvara dodatnu tenziju jer se sa svakim američkim vojnikom koji napusti Nemačku, ukine 5 do 6 radnih mesta za Nemce.
- U svemu tome, imaju plemena sa Balkana koja bi da uđu u EU a pri tome kada bi kontrola nad njima imalo popustila poklali bi se jednako uspešno kao i do sada što su se klali. Sve što ti isti Nemci poručuju jeste: "Deder ostavite pištolje i noževe kod obezbeđenja na ulazu i prestanite da se ćuškate usput i onda možete da dođete da vam podelimo zadatke koje treba da izvršite pre nego što postanete članovi kluba."

Mogu da se opkladim u sopstvene uši da bi Britanija postavila iste takve uslove, samo da ih prethodno nije postavila Nemačka. Ovako su ubli dve ptice jednim kamenom kako oni to vole da kažu:
- em će neko naterati plemena sa Balkana da prestanu da se mackaju ratničkim bojama,
- em su uvalili Nemcima još jednu odgovornost po principu: kada ste već vi Lokomotiva, onda da vam natovarimo vagone što više.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:50 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

- PIIGs zemlje im traže pare da ih izvuku iz pičvajza, kako ne bi povukle celu EU ekonomiju u provaliju. Kada im na to Nemačka odgovori da će dati pare, ali da moraju da počnu da rade i da štede, jer OK da im pomognu, ali im ne pada na pamet da ih izdržavaju onda nastane opšti haos. Svi vrište, hvataju se za srce/jetru/želudac crtaju karikature sa brčićima i svastikama itd.

Da, ali delimično.
Novcem od prvog kredita koji je Grčka dobila od Nemačke je Grčka od Nemačke kupila oružje. To je bio uslov. Tako da je Nemačka pomogla Grčkoj tako što je sebi dala svoje pare.
rade.radumilo rade.radumilo 14:14 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Da, ali delimično.
Novcem od prvog kredita koji je Grčka dobila od Nemačke je Grčka od Nemačke kupila oružje. To je bio uslov. Tako da je Nemačka pomogla Grčkoj tako što je sebi dala svoje pare.


Odeš u banku i tražiš kredit, a oni ti lepo daju listu uslova. Ukoliko ti se ne sviđa lista uslova, a ti odeš u drugu banku pa tamo dobiješ neku drugu listu, pa ako ti se ne sviđa lista nijedne banke a ti pozajmi pare od nekog drugog. Suština je u sledećem:
- Doveli su sebe u situaciju da moraju da zajme pare.
- Niko ih ne bije po ušima da uzmu pare od Nemaca pod tim i tim uslovima, mogu da traže pare od drugih.
Ne vidim zašto je Nemačka bilo šta dužna bilo koga da vadi iz njegovih sopstvenih g***na?

Uzgred tvoj primer je malo izvađen iz konteksta. Grčka je tražila taj konkretan kredit sa obrazloženjem da im treba da kupe oružje, a Nemci su im rekli: evo vam naše oružje na kredit.
predatortz predatortz 14:17 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Ne vidim zašto je Nemačka bilo šta dužna bilo koga da vadi iz njegovih sopstvenih g***na?


Možda jer bi taj koji je u govnima mogao da potegne pitanje nikad do kraja isplaćenih ratnih reparacija, povraćaj kulturnog blaga, i još poneko neprijatno pitanje...

A, nije da u Grčkoj nema političkih opcija koje razmišljaju na ovaj način.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:18 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Odeš u banku i tražiš kredit, a oni ti lepo daju listu uslova. Ukoliko ti se ne sviđa lista uslova, a ti odeš u drugu banku pa tamo dobiješ neku drugu listu, pa ako ti se ne sviđa lista nijedne banke a ti pozajmi pare od nekog drugog. Suština je u sledećem

Jeste suština u tome da sebe ne dovedeš u situaciju da zajmiš, ali nije nebitno ni to što drugi u EU nisu mogli da uslovljavaju davanje svojih para Grčkoj. Slovačka je probala, pa propala...
freehand freehand 14:21 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Odeš u banku i tražiš kredit, a oni ti lepo daju listu uslova. Ukoliko ti se ne sviđa lista uslova, a ti odeš u drugu banku pa tamo dobiješ neku drugu listu, pa ako ti se ne sviđa lista nijedne banke a ti pozajmi pare od nekog drugog. Suština je u sledećem:

Suština je u tome da navedena hipotetična situacija ne govori samo o tražiocu zajma već i o davaocu zajma.
No kad već tako fino tolmačiš situaciju - šta bi rekao o primeru Simensa?
Sem da su Grci sami tražili?
rade.radumilo rade.radumilo 14:51 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Suština je u tome da navedena hipotetična situacija ne govori samo o tražiocu zajma već i o davaocu zajma.


Lepo kaže: Ja znam kako da zaradim pare, na tebi koji ne znaš i zaradiću ih opet.

No kad već tako fino tolmačiš situaciju - šta bi rekao o primeru Simensa?
Sem da su Grci sami tražili?


Priznajem: glup sam! Nikako ne uspevam da uhvatim vezu između toga što je Siemens koristio podmićivanje da dobije ugovore i toga što su Grčka administracija zajmi pare gde god može.

Možda jer bi taj koji je u govnima mogao da potegne pitanje nikad do kraja isplaćenih ratnih reparacija, povraćaj kulturnog blaga, i još poneko neprijatno pitanje...


Umesto toga, oni su potegli:
"Kevo daj neku kintu!"
"Kada ćeš početi da radiš? Džabalebarošu nijedan!"
"Kevo nemoj da zračiš, inače ću da odem od kuće!"
"Pa idi već jednom, ja ti već godinama držim spakovan kofer u plakaru!"
"!?!"

Jeste suština u tome da sebe ne dovedeš u situaciju da zajmiš, ali nije nebitno ni to što drugi u EU nisu mogli da uslovljavaju davanje svojih para Grčkoj. Slovačka je probala, pa propala...


Što samo znači da bi mnogo više izgubila, ukoliko bi po tom pitanju zadrvila i zbog toga bila prinuđena da izgubi benefite koje ima u EU. Sve je stvar izbora.
Poznajem žnu koja je šezdesetih godina sa ovih prostora otišla u jednu od država centralne Evrope. Tamo se udala za čoveka lokalne nacionalnosti. Kada im je sin završio škole i zaposlio se ona je podigla novac sa zajedničkog računa i kupila mu stan. Razveli su se u roku od nekoliko meseci i morala je, sudskim rešenjem, da mu nadoknadi polovinu utrošenog novca. Ona je napravila svoj izbor, a on svoj.
freehand freehand 15:05 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Lepo kaže: Ja znam kako da zaradim pare, na tebi koji ne znaš i zaradiću ih opet.

Ko to kaže i gde to kaže? Čiji je to princip? I smatraš li ga korektnim?

riznajem: glup sam! Nikako ne uspevam da uhvatim vezu između toga što je Siemens koristio podmićivanje da dobije ugovore i toga što su Grčka administracija zajmi pare gde god može.

Dobro.
rade.radumilo rade.radumilo 15:11 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Ko to kaže i gde to kaže? Čiji je to princip? I smatraš li ga korektnim?


Svako ko zarađuje prodajom kapitala: banke, zelenaši itd. Mnogo šta u savremenoj ekonomiji ljudskog roda ne smatram korektnim, ali šta je tu je. Moram da se tome povinujem kako bih prehranio porodicu.
antioksidant antioksidant 15:20 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

A, nije da u Grčkoj nema političkih opcija koje razmišljaju na ovaj način.

samo da nije zlatna zora
rade.radumilo rade.radumilo 15:30 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

samo da nije zlatna zora


Pa neka je i Zlatna Zora, ukoliko pobede na izborima sasvim legitimno imaju pravoda kažu Evropi i Nemcima: mrš odavde! Samo onda moraju pare da potraže na nekom drugom mestu.
antioksidant antioksidant 15:37 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.


Pa neka je i Zlatna Zora, ukoliko pobede na izborima sasvim legitimno imaju pravoda kažu Evropi i Nemcima: mrš odavde!

samo sto ce zlatna zora reci "mrs odavde" svim strancima, narocito onim malo tamnije boje koze. a kriza im pogoduje u prikupljanju glasackog tela. nesigurnost i ogorcenje su idealna podloga za "skretanja" svih vrsta.
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:59 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Novcem od prvog kredita koji je Grčka dobila od Nemačke je Grčka od Nemačke kupila oružje. To je bio uslov. Tako da je Nemačka pomogla Grčkoj tako što je sebi dala svoje pare.


A braća Rusi su sa nama učinili isto. Šta je u tome novo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:57 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.


A braća Rusi su sa nama učinili isto. Šta je u tome novo?

Novo je to što tema ovog bloga nisu Rusija i Srbija, nego EU, Nemačka i Srbija...i poneki komšija koji svrati.
rade.radumilo rade.radumilo 22:23 26.06.2013

Re: Malo su iznervirani.

Novo je to što tema ovog bloga nisu Rusija i Srbija, nego EU, Nemačka i Srbija...i poneki komšija koji svrati.


Pa vidiš, i Rusija tu svrati. Kao što zapadne sile potpomognu (bilo finansijski bilo drugačije) neku političku opciju na ovim prostorima koja odgovara njihovim interesima, isto to radi i Rusija. Trenutno, Moskva potpomaže prilično šaroliku skupinu likova na ovim prostorima koji za njen račun "koče uzbrdo".
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:47 27.06.2013

Re: Malo su iznervirani.


Pa vidiš, i Rusija tu svrati.

Svraća, ali ne u ovaj blog, u kome nema ni glavnog igrača. SAD.
stipulator stipulator 14:21 26.06.2013

Country roads...

Ma ne zamarajte se s Bundestagom. Put Srbije u EU ne ide niti preko Berlina, niti preko Zagreba. Put Srbije u EU ide preko Prištine. Što u principu i nije loše, Srbija voli svoje koljevke.
looping looping 14:35 26.06.2013

Re: Country roads...

stipulator
Ma ne zamarajte se s Bundestagom. Put Srbije u EU ne ide niti preko Berlina, niti preko Zagreba. Put Srbije u EU ide preko Prištine. Što u principu i nije loše, Srbija voli svoje koljevke.

Eh, kad bi se mi upola zamarali sa Bundestagom koliko ti sa Srbijom mi bi vec bili u EU.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:36 26.06.2013

Re: Country roads...

Ma ne zamarajte se s Bundestagom. Put Srbije u EU ne ide niti preko Berlina, niti preko Zagreba. Put Srbije u EU ide preko Prištine. Što u principu i nije loše, Srbija voli svoje koljevke.

Hvala ti komšija, baš se vidi da ti to od srca...ako se preko kolevki ide, a što onda Hrvatska nije išla preko Irana?
stipulator stipulator 14:38 26.06.2013

Re: Country roads...

looping
stipulator
Ma ne zamarajte se s Bundestagom. Put Srbije u EU ne ide niti preko Berlina, niti preko Zagreba. Put Srbije u EU ide preko Prištine. Što u principu i nije loše, Srbija voli svoje koljevke.

Eh, kad bi se mi upola zamarali sa Bundestagom koliko ti sa Srbijom mi bi vec bili u EU.

Ti me zafrkavaš? Pa već mjesecima u Srbiji se piše o Bundestagu, zloj nacističkoj Njemačkoj koja ne dopušta nebeskopravednoj državi koja je ispunila sve, ali baš sve ( a nije ispunila ništa) niti neki datum: Vidiš da se i pišu i pisma Bundestagu.
predatortz predatortz 14:38 26.06.2013

Re: Country roads...

Hvala ti komšija, baš se vidi da ti to od srca...ako se preko kolevki ide, a što onda Hrvatska nije išla preko Irana?


Išla je Hrvatska preko kolevki, nemoj tako Jelice... Pa to svi znaju.
grmfrm grmfrm 14:40 26.06.2013

Re: Country roads...


Išla je Hrvatska preko kolevki, nemoj tako Jelice... Pa to svi znaju.


Ej pa ne znaju bas. Ja kada pitam ove mladje od mene da li znaju sta je NDH-a nemaju pojma.
looping looping 14:43 26.06.2013

Re: Country roads...

Ti me zafrkavaš? Pa već mjesecima u Srbiji se piše o Bundestagu, zloj nacističkoj Njemačkoj koja ne dopušta nebeskopravednoj državi koja je ispunila sve, ali baš sve ( a nije ispunila ništa) niti neki datum: Vidiš da se i pišu i pisma Bundestagu.

Da, u Srbiji se svaki dan pise o Bundestagu. A to nije ni upola koliko se neki, optereceni kao ti, bave Srbijom.
Da li stvarno mislis da prosecnog srbina zabole za neke tamo uslove?

A pisma pise onaj ko ima vremena.

stipulator stipulator 14:49 26.06.2013

Re: Country roads...

looping


Da li stvarno mislis da prosecnog srbina zabole za neke tamo uslove?


rade.radumilo rade.radumilo 15:10 26.06.2013

Re: Country roads...

Ma ne zamarajte se s Bundestagom. Put Srbije u EU ne ide niti preko Berlina, niti preko Zagreba. Put Srbije u EU ide preko Prištine. Što u principu i nije loše, Srbija voli svoje koljevke.


Bundestagu je zapalo među zadatke da nama ovde stavi jasno do znanja:
- Ne računajući ostale zadatke koje moraju ispuniti (u pogledu uređenja, reformi itd.) Srbija i Kosovo će moći u EU onda kada budu jedni druge priznali i uspostavili redovne diplomatske odnose.
Pošto su svi u EU svesni da je nama ovde potrebno vreme da to "prebolimo" i da bi šok terapija dovela najverovatnije do radikalizacije društva u Srbiji, pokušava se napraviti prelazni period u kome će se Srbija postepeno približavati priznanju Kosova, kroz pojedinačne deonice na putu ka EU.
Nemačkoj je zapalo da vodi računa da se u pravilnim razmacima približavamo priznavanju Kosova, kako se ne bi desilo da celokupno to pitanje ostane za poslednju deonicu puta ka EU.
stipulator stipulator 15:14 26.06.2013

Re: Country roads...

rade.radumilo
Ma ne zamarajte se s Bundestagom. Put Srbije u EU ne ide niti preko Berlina, niti preko Zagreba. Put Srbije u EU ide preko Prištine. Što u principu i nije loše, Srbija voli svoje koljevke.


Bundestagu je zapalo među zadatke da nama ovde stavi jasno do znanja:
- Ne računajući ostale zadatke koje moraju ispuniti (u pogledu uređenja, reformi itd.) Srbija i Kosovo će moći u EU onda kada budu jedni druge priznali i uspostavili redovne diplomatske odnose.
Pošto su svi u EU svesni da je nama ovde potrebno vreme da to "prebolimo" i da bi šok terapija dovela najverovatnije do radikalizacije društva u Srbiji, pokušava se napraviti prelazni period u kome će se Srbija postepeno približavati priznanju Kosova, kroz pojedinačne deonice na putu ka EU.
Nemačkoj je zapalo da vodi računa da se u pravilnim razmacima približavamo priznavanju Kosova, kako se ne bi desilo da celokupno to pitanje ostane za poslednju deonicu puta ka EU.


Otprilike je tako. Ali dok Srbija ima jedini argument izazivanja nestabilnosti "regijona", a ne konkretne rezultate u vezi Kosova i reformi, ona ni ne može bogzna što ni očekivati od EU.
rade.radumilo rade.radumilo 15:59 26.06.2013

Re: Country roads...

Ali dok Srbija ima jedini argument izazivanja nestabilnosti "regijona"


Ma jok, Srbija je trenutno poput onog đaka koji ustane da odgovara i kada dobije lošu ocenu, priča kako je učio, toliko je učio ali eto njega nastavnik uzeo na zub.
looping looping 16:03 26.06.2013

Re: Country roads...

Otprilike je tako. Ali dok Srbija ima jedini argument izazivanja nestabilnosti "regijona", a ne konkretne rezultate u vezi Kosova i reformi, ona ni ne može bogzna što ni očekivati od EU.

Ja mislim da se u svakom slucaju ne moze bogzna sta ocekivati od EU a ni komsije hrvati nisu u tolikoj euforiji zbog ulaska. Osim "pojedinih", naravno.

Edit:
Inace vi koji ste Eurofili - citajte malo, jos ste u 2001.
Link.
freehand freehand 16:16 26.06.2013

Re: Country roads...

rade.radumilo
Ali dok Srbija ima jedini argument izazivanja nestabilnosti "regijona"


Ma jok, Srbija je trenutno poput onog đaka koji ustane da odgovara i kada dobije lošu ocenu, priča kako je učio, toliko je učio ali eto njega nastavnik uzeo na zub.

Izvini, koju je lošu ocenu Srbija dobila? I šta Vučićdačić nije dopbro uradio od domaćihzadataka?
Ja čitam samo hvalospeve sa svih strana i relativizacije i lagarije za malu decu kad se govori o obavezama koje su dogovorima preuzimali evropski činovnici.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:23 26.06.2013

Re: Country roads...


Išla je Hrvatska preko kolevki, nemoj tako Jelice... Pa to svi znaju.

Ej pa ne znaju bas.

Sarkazam, grmfrm, sarkazam...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:06 26.06.2013

Re: Country roads...

Da li stvarno mislis da prosecnog srbina zabole za neke tamo uslove?


stipulatore, jesi li se ovako utroje smejao i kad je prosečnog Hrvata mnogo više bolelo nego prosečnog Srbina za neke tamo uslove. Godinama su ankete u Hrvatskoj pokazivale rekordni evroskepticizam. Nikada u Srbiji nije bila tako niska podrška ulasku u EU kao što je u Hrvatskoj bivala.
rade.radumilo rade.radumilo 22:35 26.06.2013

Re: Country roads...

I šta Vučićdačić nije dopbro uradio od domaćihzadataka?


Pa, za početak, svaki domaći zadatak Srbija predaje sa nekoliko polugodišta zakašnjenja a i to uz dosta natezanja. Sada više nema kredita. Prvo domaći na temu "Primena Briselskog Sporazuma" pa onda može prelazna ocena i upisivanje sledećeg razreda.
freehand freehand 22:42 26.06.2013

Re: Country roads...

rade.radumilo
I šta Vučićdačić nije dopbro uradio od domaćihzadataka?


Pa, za početak, svaki domaći zadatak Srbija predaje sa nekoliko polugodišta zakašnjenja a i to uz dosta natezanja. Sada više nema kredita. Prvo domaći na temu "Primena Briselskog Sporazuma" pa onda može prelazna ocena i upisivanje sledećeg razreda.

Jer Flik - to si ti?!
rade.radumilo rade.radumilo 09:55 27.06.2013

Re: Country roads...

Jer Flik - to si ti?!


Jok, samo mi je hobi da se verbalno sukobljavam sa onima kojima su ovakvi likovi ideal:

Za to vreme talibani su uništili ceo kamp - cepali su šatore, uzimali pare i elektroniku. Planinare su likvidirali pucajući im u glavu
freehand freehand 16:25 27.06.2013

Re: Country roads...

Jok, samo mi je hobi da se verbalno sukobljavam sa onima kojima su ovakvi likovi ideal:

Na koje likove misliš?
8c_competizione 8c_competizione 14:50 26.06.2013

postovani gdine Karagaca

mislim da je ovakav tekst, malko umiven, trebalo slati, posteno prevedenog, ranije.

i da je trebalo ranije poceti raditi na boljoj prezentaciji Srbije u samoj Nemackoj

tu i tamo se pojavi neka skromna izlozva ili tekst, i to je to

a ambasada u Berlinu zvrji prazna, umesto da konstantno nesto organizuje

pa makar i degustaciju shljivobice, koju nemci jako vole

ovako se sve svodi na gojenje prasadi pred bozic
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:47 26.06.2013

Re: postovani gdine Karagaca

mislim da je ovakav tekst, malko umiven, trebalo slati, posteno prevedenog, ranije.

Hvala vam.
Evo sada videh da su i drugi pisali, pa mi baš drago, nisam sam.
OTVORENO PISMO PREDSEDNIKA EVROPSKOG POKRETA NEMAČKE POSLANICIMA BUNDESTAGA
Poštovane dame i gospodo,

1. jula 2013. Hrvatska će postati 28. članica Evropske Unije. Za najveću evropsku političku mrežu u Nemačkoj, Evropski pokret Nemačke, to je povod za slavlje. 1. jula 2013. mi ćemo zajedno sa naših 235 organizacija i stranaka, sa Komesarom EU Ginterom H. Etingerom, hrvatskim ambasadorom Dr. Mirom Kovačem i njegovim litvanskim kolegom Deividasom Matulionisom priznati to priključenje. Srdačno Vas pozivam na naš Dan mreže.
Pre nedelju dana, dobio sam pismo od mog kolege iz Evropskog pokreta iz Srbije, Vlastimira Matejića. S pravom on naglašava “centralnu ulogu” Nemačke kada se u Evropi donosi jasna odluka o početku pregovora o pridruživanju sa Srbijom.

Evropski pokret u Srbiji želi pozitivan “signal iz Berlina” još pre nego što Hrvatska 1. jula postane članica Evropske unije. Ja pozdravljam tu inicijativu: većina nemačkih interesnih grupa zalaže se za to da se započne proces pregovora. Mreža Evropskog pokreta u Nemačkoj čini šta je moguće kako bi podržala proevropski deo civilnog društva Srbije na putu Srbije u EU. Kao što nas uveravaju naši prijatelji iz Hrvatske iz svih partija i interesnih grupa: samo nekoliko godina nakon rata na Balkanu Hrvatska (tadašnji ratni neprijatelj Srbije) se zalaže za prijem Srbije u EU. Privredni prostor zapadnog Balkana nije od značaja samo za Hrvatsku koja proživljava recesiju. On je i za Nemačku mnogo važniji od, na primer, Indije.

Evropski pokret u Nemačkoj osnovan je 1949. na inicijativu Dankana Sendija, zeta Vinstona Čerčila, iz ostataka nemačkog civilnog društva i demokratskih partija i to samo dve nedelje nakon osnivanja Savezne Republike Nemačke. Mi Nemci znamo šta to znači ponovo biti primljen u demokratsku zajednicu Evrope. Mi treba da budemo zahvalni našim susedima za to što su nam ponovo pružili šansu.

EU i Nemačka zahtevaju oštro i s pravom da se pitanje Kosova reši pre početka pregovora o pridruživanju u evropskom smislu. Aktuelna pozitivna ocena Evropske Unije omogućava sada da se Srbiji pošalje pozitivan signal pre priključenja Hrvatske.

Nemački Bundestag 27. juna 2013. ima priliku da učini istorijski korak i da pokaže proevropski orijentisanim Srbima da se ozbiljno zalažemo za nemačko-srpsko prijateljstvo. Započinjanje pregovora o pridruživanju sa Srbijom odmah nakon priključenja Hrvatske EU bio bi čak signal od značaja za svetsku istoriju, jer 2014. godine – 100 godina nakon izbijanja Prvog svetskog rata – Evropa će ponovo na mnogobrojnim manifestacijama u cilju podsećanja razmatrati posledice nestabilnog balkanskog regiona.

Nakon započinjanja pregovora Srbiji će biti potrebno mnogo godina kako bi ispunila sve Kopenhaške kriterijume za priključenje. Sada je, međutim, došao trenutak da postavimo taj zadatak, jer samo tako on može na vreme da bude ispunjen.


Srdačan pozdrav,
Dr Rajner Vend
Predsednik Evropskog pokreta Nemačke
marko-pg marko-pg 17:50 26.06.2013

Što se tiče Srbije i njenog joj datuma...

...dirnut sam, nadam se da će dobiti taj datum. Posle dobijanja tog datuma, život je lakši, vjerujte, živim u CG i jasno se sjećam tog jutra kad smo dobili datum, posle toga nikad ništa nije bilo isto u našim životima. Tada smo krenuli na evropski put i ne znamo kada (ako uopšte) ćemo se vratiti kući.

Ono što me posebno dirnulo u vezi Srbije je ta posebna žudnja stanovništva i nacionalne elite za datumom, bilo kakvim datumom, makar to bio i 1. april. Lično ja bih dodijelio Srbiji dva ili tri datuma, kao izuzetan slučaj i kao posebno priznanje. Rekao bih ovako: "Dragi Srbi(janci) i ostale Karagace, evo ja sam u Briselu/Berlinu napravio deset listića sa različitim datumima, uzmite slobodno tri i nosite kući. Ako želite, ponesite jedan u BG, drugi u NS, a treći negdje u Šumadiju, oko Velike Morave. Podijelite narodu. Veselite se tri dana i tri noći, a onda počinje posao i evropski put. Sačuvajte svoje jeftine šljivovice i brlje, trebaće vam dosta, jer je put dug i dugačak."

Što se tiče Hrvatske, posebno me je dirnulo da je ovdje došao jedan prijatelj da pomogne i udijeli dobar savjet susjedima. I iskreno se nadam da će se Merkolova pojaviti na toj proslavi ulaska Hrvatske u EU, jer bi to hrvatskom narodu mnogo značilo. Taj zahvalni i vrijedni narod je uvijek znao cijeniti gospodare. A što se tiče hrvatskog kao službenog jezika u EU od 01. 07., to je fora (mada ne), ali sam ja još od 2007. hrvatski smatrao službenim jezikom EU. Jedino što se pisao normalnim ćiriličnim alfabetom i bio lišen nepotrebnih padeža i infinitiva. I zvao se svojim drevnim imenom: bugarski. Ali, eto, koliko sela toliko i dijalekata. Dobro je sve dok se ne razumijemo.
freehand freehand 18:09 26.06.2013

Re: Što se tiče Srbije i njenog joj datuma...

marko-pg
...dirnut sam, nadam se da će dobiti taj datum. Posle dobijanja tog datuma, život je lakši, vjerujte, živim u CG i jasno se sjećam tog jutra kad smo dobili datum, posle toga nikad ništa nije bilo isto u našim životima. Tada smo krenuli na evropski put i ne znamo kada (ako uopšte) ćemo se vratiti kući.

Ono što me posebno dirnulo u vezi Srbije je ta posebna žudnja stanovništva i nacionalne elite za datumom, bilo kakvim datumom, makar to bio i 1. april. Lično ja bih dodijelio Srbiji dva ili tri datuma, kao izuzetan slučaj i kao posebno priznanje. Rekao bih ovako: "Dragi Srbi(janci) i ostale Karagace, evo ja sam u Briselu/Berlinu napravio deset listića sa različitim datumima, uzmite slobodno tri i nosite kući. Ako želite, ponesite jedan u BG, drugi u NS, a treći negdje u Šumadiju, oko Velike Morave. Podijelite narodu. Veselite se tri dana i tri noći, a onda počinje posao i evropski put. Sačuvajte svoje jeftine šljivovice i brlje, trebaće vam dosta, jer je put dug i dugačak."

Što se tiče Hrvatske, posebno me je dirnulo da je ovdje došao jedan prijatelj da pomogne i udijeli dobar savjet susjedima. I iskreno se nadam da će se Merkolova pojaviti na toj proslavi ulaska Hrvatske u EU, jer bi to hrvatskom narodu mnogo značilo. Taj zahvalni i vrijedni narod je uvijek znao cijeniti gospodare. A što se tiče hrvatskog kao službenog jezika u EU od 01. 07., to je fora (mada ne), ali sam ja još od 2007. hrvatski smatrao službenim jezikom EU. Jedino što se pisao normalnim ćiriličnim alfabetom i bio lišen nepotrebnih padeža i infinitiva. I zvao se svojim drevnim imenom: bugarski. Ali, eto, koliko sela toliko i dijalekata. Dobro je sve dok se ne razumijemo.




Volem dobar sarkazam makar se i ne slagao u svemu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:12 26.06.2013

Re: Što se tiče Srbije i njenog joj datuma...

Dobro je sve dok se ne razumijemo.

freehand freehand 18:15 26.06.2013

Re: Što se tiče Srbije i njenog joj datuma...

Jelica Greganović
Dobro je sve dok se ne razumijemo.


To je zbog ijekavice. kaži lepo po dalmoški - razumimo.
mariopan mariopan 18:46 26.06.2013

...

E neka si nam rek'o .
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:32 26.06.2013

Re: ...

mariopan
E neka si nam rek'o .

a viđe li ti mudra čoeka, đe mudre riječi ka Njegoš zbori.
nicknaylor nicknaylor 19:13 26.06.2013

Diplomatikus Balkanikus

Uz svo duzno postovanje bez obzira sta ko mislio o datumu i/ili EU uniji moram nesto primetiti. Ako nesto zaista hoces od nekog tesko je poceti sa kritikom i ocekivati da dobijes bilo sta. Dakle tvoja prva recenica pokusava da podseti na ucesce, odgovornost, kritiku, nazovi kako hoces, tako se ne dobija nista kad si slabiji. To pravo ima samo jaci da koristeci shit sandwich, red kritike (***ana), red pohvale, i na kraju red kritike/opomene. To nije privilegija slabih :) Naravno ja ne mislim da ce iko to citati itd ali cisto mislim da je vec vreme da naucimo neke stvari. Nemamo mi kome sta da objasnjavamo sta je pravda, postenje, ispravnost, korektnost, ubaci-rec-po-potrebi.

Doduse Srbi jesu kurchevit narod...
nim_opet nim_opet 20:36 26.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

Cestit komentar. Ne zato sto mislim da je ovo pismo posebno bitno (nista o autoru, nego jedno pismo nece promeniti politiku zemlje koja se ozbiljno bavi politikom), ali generalni stav "u Srbalja" je da neko nama nesto duguje, pa da ih mi podsetimo. Pa onda cujemo od premijera kako su "neki tamo pre 50 godina bili fasisti a sada Evropljani", sto govori em o zivotu u proslosti (mislim, i Srbija je pre 50 godina bila antifasisticka, a sad jos samo nam Zlatna Zora fali pa da se ozvanicimo kao fasisti), em o potpunom nepostojanju smisla za "realpolitik". A ako neko razmislja u terminima real-politike, onda je to germanski zvanicni svet, te im ovakvi emotivni apeli mogu zvucati u najbolju ruku zbunjujuce. "Jel znate pravila? Jel imate sve napismeno? Jel hocete u klub koji je propisao pravila? - Kad ispunite, javite". A ne "vi ste nas rusili, pa bi bio sad red da nas gradite", "da podsetimo ko je bio na pravoj strani istorije, pa sada to zasluzujemo..." i slicno. Razumem sto to lepo zvuci, daje onako finu emotivnu notu, da nije bas sve sto smo radili lose, ali je to sve potpuno marginalno kad razgovaras sa nekim ko je ponavljam OZBILJAN. Pre koliko smo ono godina kukali na Holandiju i SSP? Igrom slucaja sam tada upoznao jednog holandskog poslanika (istina pri UNu, ne u Srbiji), koji se dotakao te teme povrsno - covek je najiskrenije objasnjavao da nista sto Holandija trazi ne izlazi iz okvira koji su postavljeni za SSP, i da nista sto se tada trazilo nije bilo poznato mesecima pre nego sto je kukanje pocelo. I jedino objasnjenje mu je bilo da animozitet prema Holandiji (u ovom slucaju pisi Nemackoj) sluzi za dnevno-politicke svrhe u samoj Srbiji, jer Holandiju (a ovom slucaju Nemacku) zaista ne zanima da li je Srbija voli ili ne.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 26.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

ovek je najiskrenije objasnjavao da nista sto Holandija trazi ne izlazi iz okvira koji su postavljeni za SSP, i da nista sto se tada trazilo nije bilo poznato mesecima pre nego sto je kukanje pocelo


A nisi se setio da pitaš čoveka kako to da je samo Holandija (sada Nemačka) videla da to piše u okvirima?
Kako ostali to nisu videli?
Slepi? Glupi?

Ili će biti da politika nije samo ono što se kaže, nego i ono što se namerava a ne govori se.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:29 26.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

Ako nesto zaista hoces od nekog tesko je poceti sa kritikom i ocekivati da dobijes bilo sta.

ono po čemu se ti i ja razlikujemo je to što sam ja smatrao da je to ukazivanje na grešku koju i on i sami priznaju, a time izbegavam konotaciju da ih okrivljujem da su to namerno to radili.Moja poenta je da treba dati šansu a ne zatvarati mogućnosti.
freehand freehand 21:54 26.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

ali generalni stav "u Srbalja" je da neko nama nesto duguje, pa da ih mi podsetimo

E?
A ako neko razmislja u terminima real-politike, onda je to germanski zvanicni svet, te im ovakvi emotivni apeli mogu zvucati u najbolju ruku zbunjujuce. "Jel znate pravila? Jel imate sve napismeno? Jel hocete u klub koji je propisao pravila? - Kad ispunite, javite".

Ma jel tako?
E dobro:

"Ja ću reći da je Srbija ispunila svoje i da je sada na redu EU da ispuni svoje", rekla je visoka predstavnica EU

LINK
Pun si osećaja za real politiku i odlično znaš kako se stvari odvijaju.
A eto, mislim da bih mogao da svedočim i nađem linkove na bar još tri pit stopa gde je bilo "samo još ovo". I gde su neki visoki političari evropske administracije i pojedinih zemalja članica posle toga debelo crveneli, a neki za koje bih na osnovu ovoga što pišeš bio slobodan pretpostaviti da su tvoji favoriti - ni to.

Edit:
Milan Karagaća

...a time izbegavam konotaciju da ih okrivljujem da su to namerno to radili

O da, jesu, namerno. I još će.
Bez obzira na tvoja četr' pisma što si ti njima pisao sve izbegavajući da kažeš tako nešto ne bi li ih održao u dobrom raspoloženju.
nicknaylor nicknaylor 23:16 26.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

Milan Karagaća
Ako nesto zaista hoces od nekog tesko je poceti sa kritikom i ocekivati da dobijes bilo sta.

ono po čemu se ti i ja razlikujemo je to što sam ja smatrao da je to ukazivanje na grešku koju i on i sami priznaju, a time izbegavam konotaciju da ih okrivljujem da su to namerno to radili.Moja poenta je da treba dati šansu a ne zatvarati mogućnosti.



Slozimo se da se ne slazemo. Moje iskustvo je da je uvek lakse krenuti sa komplimentom kad od nekog nesto zelis...
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:37 26.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

A eto, mislim da bih mogao da svedočim i nađem linkove

Evo i ovaj
Lajčak: Datum Srbiji bezuslovan
stola stola 07:46 27.06.2013

Re: Diplomatikus Balkanikus

nicknaylor
Uz svo duzno postovanje bez obzira sta ko mislio o datumu i/ili EU uniji moram nesto primetiti. Ako nesto zaista hoces od nekog tesko je poceti sa kritikom i ocekivati da dobijes bilo sta. Dakle tvoja prva recenica pokusava da podseti na ucesce, odgovornost, kritiku, nazovi kako hoces, tako se ne dobija nista kad si slabiji. To pravo ima samo jaci da koristeci shit sandwich, red kritike (***ana), red pohvale, i na kraju red kritike/opomene. To nije privilegija slabih :) Naravno ja ne mislim da ce iko to citati itd ali cisto mislim da je vec vreme da naucimo neke stvari. Nemamo mi kome sta da objasnjavamo sta je pravda, postenje, ispravnost, korektnost, ubaci-rec-po-potrebi.

Doduse Srbi jesu kurchevit narod...



Slažem se, samo što ovo nije nikakvo formalno diplomatsko pismo, koncizno je i dobro, u par crta se osvrće na bližu prošlost i to je to, ne vidim tu nekakvu drskost, mada u sličnim pismima treba napomenuti i pozitivne odnose ako ih ima (u slučaju Srbija-Nemačka tu je najpre kultura i naučna saradnja, a tu se može u 10k karaktera raspredati o Vuku i Geteu, Milankoviću i Vegeneru i sl.).

Uostalom videćemo - Bundestag danas odlučuje o Srbiji ... kakva drama u naslovu
Filip2412 Filip2412 20:20 26.06.2013

...

Karagaca lepo si to napiso. Pravila igre postavljena od EU su mnogo prosta a kome se ne svidjaju ne mora da juri za clanstvom u Uniji. Oklevanje Nemacke je takodje razumljivo: u Srbiji je velika korupcija sudstva, kriminal, hiljade manijaka koji setaju slobodno a "od ranije su poznati policiji"... pa nije lako radovati se takvoj clanici u perspektivi.

Nego kada pocne palamudjenje o WWII da ti se prisere... koga je briga? Svet se menja iz dana u dan a istorija je za neke samo zanimljiva da bi bezali u proslost. Nemacka je danas zemlja koja bitne odluke prilagodjava sefu iz Vasingtona. Takodje, danasnja Nemacka manje je fasisticka i ksenofobicna od bilo koje druge zemlje Evrope.

Sta mislite, gde je bezbednije ako niste bele boje koze u Nemackoj ili Grckoj, Srbiji, Hrvatskoj, Madjarskoj... ? Medjutim to ne smeta pomahnitalim neofasistima iz Grcke ili Srbije da uporedjuju Merkel sa Hitlerom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:01 26.06.2013

Re: ...

Pravila igre postavljena od EU su mnogo prosta

Jesu li zaista? Ako se ne svode na "Šta mi kažemo, vi uradite", onda moram da ti kažem da ih više ni EU ne shvata i sve teže sama sebe stiže, jerbo se ta "pravila" iz dana u dan menjaju. A koliko su i ranije čvrsta bila i postojala, to se sad vidi na slučajevima Grčke, Italije, Bugarske........
Filip2412 Filip2412 22:46 26.06.2013

Re: ...

ah, tkome se ne svidza neka istupi, na primeru Grcke se videlo koliko imaju onu stvar da istupe iz unije

jedno je sigurno, Srbija ce uvek biti u manjini sto je i prirodno jer smo najpametniji

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:50 27.06.2013

Re: ...

ah, tkome se ne svidza neka istupi, na primeru Grcke se videlo koliko imaju onu stvar da istupe iz unije

Ah, da...Grčka se zaista mnogo pitala oko izlaženja, kako da ne...tu stvar su mogli da pokazuju dok nisu bez gaća ostali. Nakon toga o njoj i o ostalom pripadajućem, dužnom kao Grčka, odlučuju drugi. Oni kod kojih je novčanik.
bladerunner92 bladerunner92 08:52 27.06.2013

Postoji mogucnost

da je Evropa projekat Amerike od posle drugog sv rata kad je Amerika kao najveca sila tada (sto je ostala i do sada)izdelila svet po tome koji deo ce kojoj svrsi tj cemu da (joj) sluzi.Amerika je osmislila Marsalov plan kako bi oporavilu unistenu Evropu koja joj je bila potrebna najpre kao trziste a onda i svakako drugacije.U prilog tome mozda idu i veze koje je Amerika tj Rokfeleri imali sa Nemackom i da je posle 2.sv rata Amerika mnoge fasiste (naciste) sacuvala i vrlo vredno podrzavala profasisticke rezime...
ali
nepobitna je cinjenica da je nama Evropa potrebna i da je nas samo EU do sada uredila u poslednjih par godina, ne razumem to nase uporno lupanje glave o zid i to takvo odupiranje necemu sto ce doneti boljitak nama. Da pojednostavim -- ceo svet je sjeban i mora da slusa Ameriku (milom ili silom)pa u svemu tome izaberite da li cete partizanski pesnicki glupo (izvinite Karagaca imam i dedu partizana i dedu cetnika, tj imala sam) da stradate ili izvucete iz toga najbolje.
Cinjenica je da su se u Srbiji na pragu 21. veka po selima krila ili zatvarala obolela deca ili clanovi porodice, da domacinstva nemaju i danas kanalizacije, da romi smatraju da deca ne moraju da im idu u skolu, da ne moras da vezes pojas kad sednes u auto, da ne moras da predjes ulicu na pesackom prelazu, da ne mora da postoji navoz na trotoarima za invalide (da ne govorim o krupnim stvarima o zakonima koje su nas naterali da promenimo a koji na kraju donose samo dobro nama) i da je mnoge od tih stvari zapravo vecinu promenila EU tj njeni zahtevi da sve to promenimo da bi usli (sto verovatno necemo nikada ali smo se uz put UREDILI i sredili i umili, mi smo na dobitku).
E sad ako je najveci problem to sto smo izgubili Kosovo (koje je vec bilo izgubljeno pa ne znam kako je moglo da se izgubi ponovo al ajde)nekako mislim da ce vreme pokazati da je dobro sto smo se otarasili Kosova .Jer zaista ne razumem kako ljudi postavljaju stvari--Kosovo moramo da posmatarmo kao zemlju sa ljudima.Sve te ljude nismo mogli da iselimo ili da ucinimo da nestanu a ta zemlja sa tim i takvim ljudima meni ne treba a mislim da je bolje za sve nas da je nemamo.Tako da ne vidim koja je tu dilema.S obzirom da su se amerikanci "uselili" tamo a mogli su da se usele u tako jedno primitvno drustvo samo iz razloga da ih exploatisu i s obzirom na hobi koji je tamo zastupljen sa sve laboratorijama ne da je dobro sto smo se otarasili nego bih ja digla zid visok pet metara duz cele granice a sto neko nekad rece i iselila sve nase odande.Po mojim razmisljanjima kosovo moze samo da dozivi sudbinu afganistana jednog dana kad budu poceli da se bune a doci ce taj dan ....
i stvarno svako bira u sta ce da veruje a potrudila sam se poslednji put ovde da bistrim o evropi, toliko
looping looping 08:57 27.06.2013

Re: Postoji mogucnost

nepobitna je cinjenica da je nama Evropa potrebna i da je nas samo EU do sada uredila u poslednjih par godina, ne razumem to nase uporno lupanje glave o zid i to takvo odupiranje necemu sto ce doneti boljitak nama.

Ko se odupire? Trenutna vlast u Srbiji radi sve da ispuni uslove za ulazak u EU, osim sto se ne odrice naroda na severu Kosova. A ovo prolongiranje datuma moze da doprinese da na vlast dodje neko tipa "Dveri" a onda cemo videti sta je to odupiranje i odnosi sa komsijama. Ako je to u interesu komsija i EU onda neka im.
bladerunner92 bladerunner92 09:04 27.06.2013

Re: Postoji mogucnost

kako ko?
pa blogeri
dok ovog Frija ne izvedem na pravi put necu da se smirim

salim se
ali zaista mislim da vecina ljudi u srbiji samo gura neku svoju staru ideju tvrdoglavo (tipa EU je sranje , mi necemo da se pokorimo) da niko nije stao skoro i razmislio sta dobijamo sta gubimo i da posmatra stvari dugorocno, stvari su se promenile...
looping looping 09:20 27.06.2013

Re: Postoji mogucnost

kako ko?
pa blogeri
dok ovog Frija ne izvedem na pravi put necu da se smirim

Plemenito, nema sta.
salim se
ali zaista mislim da vecina ljudi u srbiji samo gura neku svoju staru ideju tvrdoglavo (tipa EU je sranje , mi necemo da se pokorimo) da niko nije stao skoro i razmislio sta dobijamo sta gubimo i da posmatra stvari dugorocno, stvari su se promenile...


Vecina ljudi u Srbiji jos uvek hoce u EU ali cini me se da ce to uskoro da se promeni.

PS.
Pazi samo da Free ne ubedi tebe.
Filip2412 Filip2412 09:59 27.06.2013

Re: Postoji mogucnost

looping
A ovo prolongiranje datuma moze da doprinese da na vlast dodje neko tipa "Dveri" a
pa ti si neverovatan

i sta ako dodju Dveri onda ce biti opet kriva Nemacka

"Drugi su krivi" "Ceca pevala pesmu za mir" a jel Arkan sviro u frulu?
proloopingovao si skroz

Vecina ljudi u Srbiji jos uvek hoce u EU ali cini me se da ce to uskoro da se promeni.
Promenice Merkel licno, Nemci uvek zayebu da uradimo tacno suprotno od onoga sta zelimo. Tako smo 90 teli mir a oni nam uvalise rat. ma i da smo ZA Europu i da smo PROTIV mi svakako necemo poneti odgovornost, bice kriv neko drugi. Vlast i propaganda a nikako narod koji tu vlast glasa.
rade.radumilo rade.radumilo 10:19 27.06.2013

Re: Postoji mogucnost

i sta ako dodju Dveri onda ce biti opet kriva Nemacka


Ma ne, u stvari su krivi Masoni, odnosno Templari, odnosno Rozenkrojceri, odnosno Iluminati, odnosno vanzemaljci koji zapravo odavno vladaju iz senke.

Ne znam samo da li sam nešto izostavio... šta ćeš, ne pratim toliko te obaveštene izvore informisanja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana