Biz| Društvo| Ekonomija| IT| Politika

Pomoć države investitorima u IT i prepošteni eksperti

Obren Markov RSS / 26.06.2013. u 14:40
Odustanite od ideje da će država zaista pomoći baš i direktno Vas; nego, lepo se prijavljujte i plaćajte kotizacije na paradržavna IT okupljanja, umrežavanja, inkubatore i slično, a tamo kao Jehovin svedok progonite pogodne investitore; prvo se naravno raspitajte koji od njih imaju najbolje veze u SIEPA. Kada postignete dogovor, nemojte negodovati što investicija ispada jako skupa; dobićete kasnije i besplatnu pomoć od države, pa nećete platiti na mostu, a ovo što plaćate na ćupriji je ipak manje. Ili tako, ili radite po svom - od para svoje rodbine i prijatelja - napravite se gluvi kada država reklamira pomoć koju navodno daje vama i prvom prilikom, sa zadovoljstvom pravednika, iznesite svoj startap u neku zemlju u kojoj vam njena politika razvoja IT više odgovara.

Tokom čitave 2013. godine država je najavljivala pomoć startapima u IT sektoru. Za naše prilike neobično pohvalno se izražavala o prosperitetu ove privredne grane kod nas (pa je čak, sa pravom, poredila devizni priliv od IT sa deviznim prilivom od gotovo nedodirljivog malinarskog ludističkog pokreta u Srba) i, uopšte, obećavala je bolja vremena za ljude koji se time bave. Kako je vreme prolazilo, sve je više glasova šaputalo kako to ipak neće biti baš tako, ali pozitivne poruke sa vrha su stizale i dalje. Pre nekoliko dana, Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava podrške za tehnološke startape (tako se zvanično zove) je konačno i ozvaničen.

Da ne gnjavim mnogo, slede principi po kojima je ovaj konkurs sastavljen i ograničenja koja u sebi sadrži:

Startap ne sme postojati duže od dve godine, nije do sada smeo zaraditi više od 2,5 miliona evra, mora biti u domaćem većinskom vlasništvu i ne sme dugovati državi... i:

Startap je već morao obezbediti polovinu sredstava da bi učestvovao na konkursu;
Startap nije smeo obezbediti tu polovinu sredstava od sebe, lično;
Startap nije smeo obezbediti tu polovinu sredstava od prijatelja, rodbine, bankarskom pozajmicom...;
Startap nije smeo obezbediti tu polovinu sredstava na drugi način od državnih organa;
Startap nije smeo obezbediti tu polovinu sredstava ni od "bilo kakvog" profesionalnog investitora;
Startap je morao obezbediti polovinu potrebnih sredstava od takvih investitora koji mogu dokazati da su uspešni investitori baš u IT delatnosti;

Pri tome, investitor i startap zajednički podnose prijavu na konkurs. Jedan investitor može podržavati više startapa na istom konkursu, ali jedan startap može učestvovati sa samo jednim projektom.

Ukoliko mislite da se rangiranje vrši spram kvaliteta projekta, ljuto se varate. Navodno, da bi se izbegla svaka sumnja na politički uticaj, niko se na konkursu neće baviti kvalitetom projekata - već će se projekti rangirati pre svega na osnovu kvaliteta investitora. Pošto je, valjda, rangiranje kvaliteta investitora po defaultu objektivno i lišeno političkog upliva. Ima u nastavku još nekih kriterijuma, a ilustracije radi broj novootvorenih radnih mesta je kao kriterijum po važnosti četiri mesta iza ovog, glavnog.

Kompletnu obradu materijala (ovo je kolokvijalno nazvano "tehnička podrška") u ime Vlade Srbije vrši SIEPA - Državna agencija za strana ulaganja i promociju izvoza. Oni su, da ne bi došlo do nekog nesklada, takođe i sastavili gore navedene uslove. Radi se o agenciji koja je osnovana da bi obavljala zaista potreban posao za državu, i to za lepe pare (plate su kod njih, po onome što se može saznati, u principu šestocifrene) ali pri tome potpuno netransparentno i bez nekog odnosa odgovornosti prema toj istoj državi. Ekipa tamo radi posao koji je za većinu onaj iz snova, imaju osećaj bitnosti, često putuju i to na lepa mesta, u vezi su sa drugim važnim i uticajnim svetom, nisu izborno smenjivi, imaju oreol stručnjaka čiji se rad ne sme dovoditi u pitanje, a osnovni zadatak im je da za što više marketinga vezanog za izvoz a po sopstvenim kriterijumima (naravno, stručnim) raspodele što više novca. Povremeno zameraju kako tog novca nema dovoljno, povremeno i kako nema na koga da sav taj novac bude upotrebljen (pri čemu im ne pada na pamet da je greška, možda, i u teško ostvarivim kriterijumima). Ipak, najčešće imaju pozitivno obraćanje prema javnosti, u smislu da nude (u ime države) materijalnu podršku. A svako voli onoga koji nešto nudi, naročito ako je to nešto novac.

Eh da. Istovremeno sa ovim konkursom, objavljen je i drugi, onaj za dodelu bespovratnih sredstava za organizaciju obuke i umrežavanja u IT preduzetništvu. Oko ovoga je bilo značajno manje buke, a uslovi na njemu su definisani tako da sredstva mogu dobiti oni, koji se više od godinu dana bave organizovanjem seminara, susreta, predstavljanjem stratapa...

Samo trenutak. Ovo je važno. Oni koji organizuju susrete na kojima se predstavljaju startapi i nalaze podobni investitori, zasebno dobijaju svoj novac. I to, isključivo oni koji su to i do sada radili: nove snage u ovom slučaju nisu poželjne, i neće biti finansirane.

Sada je vreme i da se vratimo na jedan detalj koji smo prethodno preskočili. Koji način je najpoželjniji da investitor dokaže da ima iskustvo ulaganja u IT ? Na stranici FAQ možemo pročitati da "...startap akceleratori su prioritetna ciljna grupa investitora, koje želimo da privučemo ovim programom". Naslućujete, ali da potvrdim: ova rečenica je nepismena, jer su startap akceleratori, po definiciji, zapravo profitna okupljanja gde se sastaju oni koji traže novac za svoje startape i oni drugi, koji taj novac očekujući dobit, nude; u našim uslovima, navedeni tekst se odnosi na one investitore koji posećuju "obuke i umrežavanja u IT preduzetništvu", manifestacije čiji su organizatori već plaćeni od strane države, putem gore spomenutog konkursa.

Sada već vidimo kako ovo funkcioniše, pa da izvučemo pouke za sve umešače:

1) Dakle, ako ste investitor: ne morate biti baš pravi investitor, ali morate posećivati paradržavna umrežavanja i ostvariti dobre kontakte sa predstavnicima SIEPA. Onda možete računati da će projekti iza kojih vi stojite prolaziti na državnim konkursima, a to je garancija da ćete svoju investiciju moći skuplje da naplatite.

2) Ako ste začetnik startapa, odustanite od ideje da će država zaista pomoći baš i direktno Vas; nego, lepo se prijavljujte i plaćajte kotizacije na paradržavna IT okupljanja, umrežavanja, inkubatore i slično, a tamo kao Jehovin svedok progonite pogodne investitore; prvo se naravno raspitajte koji od njih imaju najbolje veze u SIEPA. Kada postignete dogovor, nemojte negodovati što investicija ispada jako skupa; dobićete kasnije i besplatnu pomoć od države, pa nećete platiti na mostu, a ovo što plaćate na ćupriji je ipak manje. Ili tako, ili radite po svom - od para svoje rodbine i prijatelja - napravite se gluvi kada država reklamira pomoć koju navodno daje vama i prvom prilikom, sa zadovoljstvom pravednika, iznesite svoj startap u neku zemlju u kojoj vam njena politika razvoja IT više odgovara.

3) Ako ste poznat bloger ili uticajni tviteraš, prihvatite svaki poziv na okupljanje i tvitujte i uopšte o svemu ovome lepo pišite, ili čak na tim okupljanjima i organizujte tim-bildinge i slične zanimacije. Vi tamo imate svoju ulogu: besplatno se gostite, održite neko predavanje kojim učvrstite svoju poziciju, padne i neka dnevnica, dok svojim autoritetom pokrivate i reklamirate priču koja ide iza toga. Savest vam je čista, jer, je li, sve što dobijate Vi pošteno i zaradite - evo konačno ljudi koji vaše kvalitete umeju da cene - posredno sprečavate upliv politike u raspodeli novca za IT sektor, a poznato je da su samo političari korumpitrani. Eksperti su nezavisni, stručni i nepotkupljivi.

4) Ako ste iz SIEPA, ubedite najpre sebe a potom što više drugih da radite najbolje što se može, da sistem nije savršen ali da u ovakvom društvu bolji nije ni moguć, pa uživajte u samovažnosti, blagostanju i dobro nagrađenim zaslugama za razvoj izvoza i IT sektora.

5) A ako ste ministar Dinkić, kažite da ste posao prepustili ekspertima i da ne snosite nikakvu odgovornost za njihov rad. Jer eksperti su nezavisni, stručni i nepotkupljivi. A političarima je IT sektor i inače još uvek previše sofisticiran da bi se baš jako gurali da preko reda uzmu sredstva za koja i ne razumeju kako se oplođavaju. Pa je na ovome i najjeftinije dokazivati poštenje.
...

Činjenica je da IT sektor u našoj zemlji ubrzano raste, te da rastu i njegov uticaj i finansijska moć. Došli smo do tačke u kojoj će se izvršiti jasna podela na mainstream i na one druge, onako kako se to već davno dogodilo u recimo kulturi; formiranje mainstreama je motivisano, naravno, željom da se unutar struke ili (češće) interesne grupe ograniči krug onih koji raspolažu javnim novcem, a sve radi uticaja, moći i ličnog bogaćenja. Tome, na najdirektniji način, doprinosi ovakvim konkursima i sama Država - baš ona koja bi trebala da ima direktan interes da se tome suprotstavi. Ili, kao što je tvitnuo jedan moj drugar: IT sektor je savršeno funkcionisao dok nisu počeli da ga pomažu...



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

inco inco 15:11 26.06.2013

Došlo vreme...

... da pakujemo kofere. I onako to planiramo već duže vremena, a to što je država svoje sauronsko oko sad okrenula na IT sektor će samo ubrzati tu odluku. Gotovo kolege, što se pilo - pilo se, što se jelo - jelo se, došlo vreme da se rastajemo, kafanu uskoro preuzimaju Blesa i društvo mu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:11 26.06.2013

Re: Došlo vreme...

inco
... da pakujemo kofere. I onako to planiramo već duže vremena, a to što je država svoje sauronsko oko sad okrenula na IT sektor će samo ubrzati tu odluku. Gotovo kolege, što se pilo - pilo se, što se jelo - jelo se, došlo vreme da se rastajemo, kafanu uskoro preuzimaju Blesa i društvo mu.


Pa reko ja da napravimo žurku, izljubimo se i onda se srećemo nekad, negde, na nekom IRC-u.
inco inco 16:50 26.06.2013

Re: Došlo vreme...

uros_vozdovac
Pa reko ja da napravimo žurku, izljubimo se i onda se srećemo nekad, negde, na nekom IRC-u.


Ma mi već poodavno rešili da begamo, otvorili i 'ćerka firmu' na Floridi, al' kao - da završimo ovo, da završimo ono... Nema 'leba ovde, a i ove mrvice su očito 'powers that be' namirisale tako da će samo da postane inkrementalno zajebanije poslovati. A i kadar nam beži svako malo, s'vatili ljudi da ovde nema ništa, tako da je sve teže i naći ljude koji nešto vrede. Lepo spakujemo laptopove, povedemo sa nama 10-ak najboljih i čao, zdravo, domindženja...

So... mi ćemo naš nemali broj mEleona da povučemo odavde (i onako ih većma držimo u ćerka firmi u anticipaciji onoga što predstoji), a neka država sklapa dilove sa ovima što imaju stomak da ih reklamiraju i da se s njima po blatu valjaju poput Prelovca - koji su obrnuli čak mElion sa četr'es radnika koje plaća $1400 po glavi (što će reći preko $2400 bruto). Takva efikasnost zaslužuje da se nagradi od strane države jer sa obrtom od milion ista ima fiksni trošak od $1.152M samo na plate, što ukazuje da je gosn Prelovac poslovni genije i altruista koji ne samo da finansira iz svog džepa sve troškove firme, nego je i dolio dodatnih $152k samo na te iste plate. Altruizam i državnu reklamu valja nagraditi.
rade.radumilo rade.radumilo 08:37 28.06.2013

Re: Došlo vreme...

.. da pakujemo kofere. I onako to planiramo već duže vremena, a to što je država svoje sauronsko oko sad okrenula na IT sektor će samo ubrzati tu odluku.


Gde smo mi:

PayPal porudžbine zagušile carinu!

Gde je svet:

PayPal se sprema za plaćanje u svemiru
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:58 26.06.2013

nemam vremena sad

da natenane pišem, sadržaj ugovora Microsofta i Dačića nije više tajna...
dirtyharry dirtyharry 16:08 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

Ima da zabrane Linuxolike Ubuntue zakonom. Otiš'o lepo čovek tamo da ugovori posao za Srbiju a uvalili mu da kupi softver .
To je ta čuvena razmena mišljenja. Odeš tamo sa svojim mišljenjem a vratiš se nazad sa njihovim mišljenjem i softverom pride.
AlexDunja AlexDunja 16:13 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

Ima da zabrane Linuxolike Ubuntue zakonom.

još samo mi na kde se držimo
inco inco 16:33 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

dirtyharry
To je ta čuvena razmena mišljenja. Odeš tamo sa svojim mišljenjem a vratiš se nazad sa njihovim mišljenjem i softverom pride.


Ne, ne, propustio si korak - Odeš tamo sa svojim mišljenjem i svojim parama, a vratiš se nazad sa njihovim mišljenjem i njihovim softverom. Tako ide ta intelektualna razmena...
dirtyharry dirtyharry 16:43 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

Ne, ne, propustio si korak - Odeš tamo sa svojim mišljenjem i svojim parama, a vratiš se nazad sa njihovim mišljenjem i njihovim softverom. Tako ide ta intelektualna razmena...

Oprostite kolega, vidi se da iskustvo govori iz Vas. Mada mislim da je on tamo otišao sa našim parama kad smo već kod toga.
inco inco 16:53 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

dirtyharry
Oprostite kolega, vidi se da iskustvo govori iz Vas. Mada mislim da je on tamo otišao sa našim parama kad smo već kod toga.


Pardon, omaklo mi se... Ponekad zaboravim da su u Dačićevom koferčetu retko kad njegovi lični novci.
s.dj s.dj 22:30 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

da natenane pišem, sadržaj ugovora Microsofta i Dačića nije više tajna

brief je ok. dakle?
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:39 26.06.2013

Re: nemam vremena sad

s.dj
da natenane pišem, sadržaj ugovora Microsofta i Dačića nije više tajna

brief je ok. dakle?


Samo u prolazu da se izvinim imam smrtni slučaj u porodici, AFK sam makar još dva dana.
Nema veze ionako zaslužuje poseban blog.
trala.la trala.la 06:01 27.06.2013

Re: nemam vremena sad

AlexDunja
Ima da zabrane Linuxolike Ubuntue zakonom.

još samo mi na kde se držimo

Otvori konzolu i tail-uj neki log fajl, ima da te gledaju sa strahopoštovanjem. Neće niko smeti da te dira bez prisustva žandarmerije, u najmanju ruku.
inco inco 10:07 27.06.2013

Re: nemam vremena sad

trala.la
Otvori konzolu i tail-uj neki log fajl, ima da te gledaju sa strahopoštovanjem.


Pa ne mož' bilo koji, mora neki koji aktivno loguje i da se tail-uje sa -f da se mrdaju karakteri po ekranu, a po mogućstvu da log ima više brojki no slova - tako će im izgleda k'o Matrix da si uhakov'o

Bonus points: crna pozadina na konzoli sa 0x00ff00 baznom bojom teksta
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:17 27.06.2013

Re: nemam vremena sad

Kapiram da muškarac drži konzolu crnom, ali kad stignu godine MultiTail čini život spokojnijim.
inco inco 10:25 27.06.2013

Re: nemam vremena sad

Eh, znaš da su te stigle godine kad ti konzola pobeli Nekada davno je konzola bila černa, a vim/emacs/IDEs beli da bi ih razlikovao od konzole
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:28 27.06.2013

Re: nemam vremena sad

Compiz je kriv nisam ja
dirtyharry dirtyharry 16:14 26.06.2013

Ne bi me čudilo

da neko od te gospode po tim komisijama ne konsultuje ili ne radi i za neke velike firme i na taj način dolazi do ideja koje neko ne može da iznese bilo zbog finansijske, stručne ili neke druge nemoći.
Kod nas je to obično finansijska strana. Ima više promera gde su velike firme na ovaj ili onaj način ukrale ideje startup firmama i ekipama koje su pokašavale nešto svoje da naprave.
Za intelektualnu svojinu u majci otadžbini ne vredi ni govoriti. To nikome nije interesantno, MUP i tužilaštvo ne može ni onu opipljivu svojinu da vrati vlasnicima a kamoli nešto imaginarno.

Inače i Mlađa se oglasio povodom ovih startup-ova.
bolid1 bolid1 16:46 26.06.2013

Re: Ne bi me čudilo


Mlađa se oglasio


Pazite novcanike...

Obren Markov Obren Markov 18:22 26.06.2013

Re: Ne bi me čudilo

Inače i Mlađa se oglasio povodom ovih startup-ova.


Analizirao je gore Inco ove u Prelovcu, što ih je Mlađa posetio, vrlo dobro...

Iskreno, kao Mlađinu najveću grešku uopšte vidim to što se još nije povukao iz politike, a morao bi. Užasno je na zlu glasu kao korumpiran, i svestan je toga. Čak i da ima da povuče dobre poteze, ne sme, jer će svi odmah tražiti onu mračnu pozadinu toga - on sada svojim imenom kompromituje sve iza čega stane.
Svestan je da je tako, i baš zato ga je jako lako dobiti na priču tipa "vidi, ovo će svima izgledati da je pošteno jer stručnjaci imaju zadnju reč, jer samo podržavamo već donetu odluku zdravog kapitala...". Neko sa toliko minusa kao što je Dinkić mora da ode, čak i ako za neki od minusa nije potpuno odgovoran.

Ali ovi stručnjaci što su se ucocali da okradu državu, ju, koji bezobrazluk... Nije čak ni toliko strašno što će pokrasti državu, koliko što će uništiti (i/ili isterati iz zemlje) gomilu dobrih ideja iz IT sektora...
s.dj s.dj 22:12 26.06.2013

Re: Ne bi me čudilo

da neko od te gospode po tim komisijama ne konsultuje ili ne radi i za neke velike firme i na taj način dolazi do ideja koje neko ne može da iznese bilo zbog finansijske, stručne ili neke druge nemoći

Ha-ha, bez sekiracije. Daleko su oni od toga.
s.dj s.dj 22:26 26.06.2013

Re: Ne bi me čudilo

Ali ovi stručnjaci

Koji? Veseli je stručnjak?
highshalfbooze highshalfbooze 08:29 27.06.2013

Re: Ne bi me čudilo

Ali ovi stručnjaci što su se ucocali da okradu državu, ju, koji bezobrazluk... Nije čak ni toliko strašno što će pokrasti državu, koliko što će uništiti (i/ili isterati iz zemlje) gomilu dobrih ideja iz IT sektora...


Isto kao i NALED. Nema od ove zemlje ništa dok je takvih stručnjaka.
Obren Markov Obren Markov 09:40 27.06.2013

Re: Ne bi me čudilo

Isto kao i NALED. Nema od ove zemlje ništa dok je takvih stručnjaka.

Koliko čujem, projekti NALED su rasprodati pre nego što se pojave, u smislu da se tačno zna za koga su pravljeni i ko će od časnih NVO zaraditi od toga. Ne bi me čudilo da je ta vrsta organizacije poslužila kao inspiracija za ovu temu o kojoj je blog.
disident79 disident79 20:06 26.06.2013

Basna

U jednoj zemlji odlučiše da državni novac potroše na poboljšanje preduzetništva. Osnovaše jednu instituciju koju su nazvali FZR. FZR je davao kredite pod povoljnim uslovima, deo novca i bespovratno, a garancija za kredit je bila nekretnina. E onda službenici FZR u saradnji sa još nekim institucijama smisliše kako da se obogate, a stanovnike te zemlje naprave na određenu vrstu životinja. Svojim ljudima od poverenja po određenim kriterijumima davaše 25000-50000 perpera, a njihove seoske kuće koje su stavljene pod hipoteku iako su vredele 2000 proceniše na 25000-50000 perpera. Firme propadoše perperi se raspodeliše, preduzetništvo procveta..

Prođe od tad nekoliko godina, potrošiše se perperi, ali čuše oni za neku novu magiju koja se zove IT, i basna se ponovo nastavi.
Obren Markov Obren Markov 22:44 26.06.2013

Re: Basna

Basna


Ne basna. Pozitivan primer suseda.
s.dj s.dj 22:02 26.06.2013

Kakva bre SIEPA?

Poštovani gospodine Markov,
u celoj priči SIEPA uopšte nije važna.
A Ćevka ruši samo insajder.
Zato ponavljam apel - javi se Ivice, ajmo poljanka!
Obren Markov Obren Markov 22:39 26.06.2013

Re: Kakva bre SIEPA?

u celoj priči SIEPA uopšte nije važna.


Važni su, itekako. Bez njih, takvi kakvi su, ne bi moglo ovako.

EDIT: Koliko sam informisan, sistem sa ocenjivanjem investitora umesto projekata je maslo za koje su oni zaslužni.

A Ćevka ruši samo insajder.


Videćemo...
s.dj s.dj 22:57 26.06.2013

Re: Kakva bre SIEPA?

EDIT: Koliko sam informisan, sistem sa ocenjivanjem investitora umesto projekata je maslo za koje su oni zaslužni.


I ne baš, copy-paste. Ono što je istinski zanimljivo je ko (poimence) ocenjuje.
s.dj s.dj 23:04 26.06.2013

Re: Kakva bre SIEPA?

Videćemo...


Mislio sam na 48h, 30 dana i slično. Politika me ne zanima.
Obren Markov Obren Markov 23:11 26.06.2013

Re: Kakva bre SIEPA?

Ono što je istinski zanimljivo je ko (poimence) ocenjuje.


Komisiju od 5 ljudi imenuje Dinkić, a pravo na predlaganje članova imaju - on , direktor SIEPA i Ljajić. Imaš imena članova komisije ?
s.dj s.dj 23:15 26.06.2013

Re: Kakva bre SIEPA?

Imaš imena članova komisije ?

Da, ali uporno ponavljam da nije bitno. Bitno je da misle da je IT simpatični vanzemaljac.
Obren Markov Obren Markov 23:19 26.06.2013

Re: Kakva bre SIEPA?

s.dj
Imaš imena članova komisije ?

Da, ali uporno ponavljam da nije bitno. Sva nasmejana lica su na SIEPA site-u.


Zašto onda ne kažeš ono što (i one koji) po tebi jeste/jesu bitno/bitni ? Bilo zbog osmeha ili nečeg drugog ?
mnenadic mnenadic 22:34 26.06.2013

Ovako stoje stvari

Kažu da od banke možeš da dobiješ lovu tek kada se banka uveri da ti ova nije potrebna.
Kod države stvari stoje malo drugačije:
Država će ti dati lovu tek kad se uveri da si jedan od onih koji odlučuju kako država treba da troši lovu




Obren Markov Obren Markov 22:43 26.06.2013

Re: Ovako stoje stvari

Država će ti dati lovu tek kad se uveri da si jedan od onih koji odlučuju kako država treba da troši lovu


Pitaju me, uticajni, "a šta bi ti smislio bolje, kome da država da novce ?"
- Da ih i ne uzima, svima nama, odgovaram ja.

A ovi što idu po inkubatorima na planinama, nek idu dok je za njihove pare, super ako im odgovara.
s.dj s.dj 22:46 26.06.2013

Re: Ovako stoje stvari

Država će ti dati lovu tek kad se uveri da si jedan od onih koji odlučuju kako država treba da troši lovu

Možda u nekim slučajevima, ostali treba da zadovolje sve propisane uslove (jedan od njih je, svakako, da ti sredstva nisu potrebna), da žele da "sarađuju" i naravno da se dopadnu šefu.
s.dj s.dj 22:49 26.06.2013

Re: Ovako stoje stvari

A ovi što idu po inkubatorima na planinama, nek idu dok je za njihove pare, super ako im odgovara.

Inkubatori su super. Cela Srbija bi trebalo da bude inkubator. Ko-ko-da!
inco inco 10:19 27.06.2013

Lele...

Ja TV ne gledam pa ima skoro deceniju, niti imam to sokoćalo, pa ne znam da l' je ovo samo novost za mene, al' tek sade videh 'reklamu' koja je kao namenjena da privuče raznorazne nišsenerazumemaloćupare da mesto da jure uhlebljenje na državnoj sisi dođu nama u esnaf da ga unište iznutra:



Ne znam koji smajli da stavim, da l' , da l' . Za par godina moraće ozbiljni ljudi u ovom bizMisu, ako takvih preostane, da na intervjuima postavljaju pitanje zašto se neko odlučio za IT i da l' je ova minfin kampanja imala kakvog uticaja, pa ako jeste - don't call us, we'll call you. Jer sve su šanse da oni kojima se minfin obraća IT koncipiraju nešto kao:

- Daj bre skloni ove ubuđale čarape s poda, dosadilo mi da ih preskačem!
- 'aj ti...
Obren Markov Obren Markov 10:23 27.06.2013

Re: Lele...

aj ti...


uros_vozdovac uros_vozdovac 10:24 27.06.2013

Re: Lele...

inco
Ja TV ne gledam pa ima skoro deceniju, niti imam to sokoćalo, pa ne znam da l' je ovo samo novost za mene, al' tek sade videh 'reklamu' koja je kao namenjena da privuče raznorazne nišsenerazumemaloćupare da mesto da jure uhlebljenje na državnoj sisi dođu nama u esnaf da ga unište iznutra:


Jbt još će da nas biju kao ovaj .net budući devel onaj džak
trala.la trala.la 15:35 27.06.2013

Re: Lele...

inco
- Daj bre...

- Daj bre skloni ove ubuđale čarape s poda, dosadilo mi da ih preskačem!
- aj ti
- ...
- sudo aj ti
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 17:21 27.06.2013

Pogesna definicija akceleratora

Pogresno ste definisali sta je startup accelerator. A posto je to bitno u postavci cele argumentacije posle evo sta je to u stvari.

http://www.inc.com/christina-desmarais/difference-between-startup-accelerator-and-incubator.html
Supermod Supermod 17:33 27.06.2013

Pomoć

Dejan Nikolic

LINK
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 17:45 27.06.2013

Re: Pomoć

Hvala
trala.la trala.la 18:27 27.06.2013

Re: Pomoć

Supermod
Dejan Nikolic

LINK


Pozdrav web dizajneru B92: LINK
Obren Markov Obren Markov 10:28 28.06.2013

Re: Pogesna definicija akceleratora

Pogresno ste definisali sta je startup accelerator. A posto je to bitno u postavci cele argumentacije posle evo sta je to u stvari.


Već iz replika se vidi da postoje razne definicije startup acceleratora, a ja priznajem svoju grešku ~ u brzini, koristio sam definiciju za Seed accelerator iz Wikipedie. Zahvaljujem Vam se na javljanju, i na ispravci.

Što se drugog dela vaše primedbe tiče, da je ta definicija bitna u postavci cele argumentacije toliko da zbog navedene greške nije ispravan zaključak teksta, tu se ne bih složio iz dva razloga.

Prvi je vezan za činjenicu da je definicija koja je data na FAQ stranicama Startup Srbije, da su startup acceleratori zapravo investitori, ona koja je definitivno pogrešna - acceleratori su, kako se god okrene, okupljanja, dešavanja, da upotrebim tu reč koju ne volim - iventi. Naime, definicija poželjnog investitora na službenoj stranici je (copy-paste):

"Investitor јe domaće ili strano, fizičko ili pravno lice, sposobno da dokumentuјe istoriјat uspešnog poslovanja u IT oblasti, a posebno u domenu startap preduzetništva (npr. angel investitori i startap akceleratori su prioritetna ciljna grupa investitora, koje želimo da privučemo ovim programom)"

Da je druga informacija koju sam naveo tačna, odnosno da se kroz drugi, paralelni, konkurs dodatno finansiraju oni koji organizuju dotične ivente, možete videti u tekstu konkursa, ovde - pri čemu se iz njega vidi da je uslov za finansiranje to, da se aplikant time već bavio, što dodatno nameće utisak da konkurs zapravo služi konzervaciji stanja na našoj IT sceni, a ne njenom razvoju i širenju; Odnosno, da ovi konkursi suštinski uopšte nisu okrenuti finansiranju što šireg kruga novih startapa (što bi po meni bio primeren cilj za državne pare) već manje - više poznatog kruga investitora, organizatora iventa i uticajnih pojedinaca koji su se svojim interesima tu uklopili.

Dakle, iako definicija acceleratora zaista, školski gledano, nije tačna - sled argumenantacije koji je naveden u tekstu jeste.
dirtyharry dirtyharry 14:53 28.06.2013

Ali to nije sve

evo, ovde ima još toga na temu IT-ja. Sad kad se skupimo svi pa kad krenemo u taj IT razvoj, Bog da nas vidi. Tu su pare...
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:22 28.06.2013

Re: Ali to nije sve

dirtyharry
evo, ovde ima još toga na temu IT-ja. Sad kad se skupimo svi pa kad krenemo u taj IT razvoj, Bog da nas vidi. Tu su pare...


Jesi pogledao spisak članova DIS-a?
dirtyharry dirtyharry 18:26 29.06.2013

Ma nisam

nego je sve ovo krenulo u istom trenutku sa svima ovima ostalima, pa sam zato okačio link. Nisam čuo mnogo oglašavanja od ovih i ne znam šta i sa kim rade ali onaj tekst mi je isto tako lepo zazvučao kao da je produžetak teksta gle Mlađa predstavlja perspektivne firme u IT-ju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana