Budućnost| Društvo| Obrazovanje

Ovo je osveta loših đaka!

nurudin RSS / 29.06.2013. u 23:31


Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 23:45 29.06.2013

E........

Šta reći a ne zaplakati.
Dobro sad ti je lakše.
nurudin nurudin 23:49 29.06.2013

Re: E........

Ееееее...

Толико истинито да је болно.
highshalfbooze highshalfbooze 08:23 30.06.2013

Ja se izvinjavam

Ako dopuštate. Mišljenja sam da, kao što ne postoje glupa i pametna pitanja, ne postoje dobri i loši đaci. Prosvetni radnici vole da gradiraju stvari, ali izgleda sa ciljem da bi zadovoljili svoju sujetu. Tako profesor na svojoj vrednosnoj lestvici sebe stavlja na višlje mesto nego učitelja, ne shvatajući da je lanac obrazovanja jak koliko je jaka njegova najslabija karika.
Sistem vrednovanja je svakako potreban, jer kao što postoje učenici sa više i manje znanja, tako postoje i nastavnici sa više i manje znanja i sa više i manje sposobnosti da to znanje prenese.
Ili ako već hoćete, ako postoje dobri i loši đaci, onda svakako postoje dobri i loši prosvetni radnici.
Jukie Jukie 08:37 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

"dobri i loši đaci" se ne odnosi na znanja nego na navike, a polazi od pretpostavke da softver, koji Sveti Petar koristi za trijažu na kapiji kako bi video ko ide u raj a ko u pakao, daje dodatne plusiće onima koji pomažu drugima i dosledno izvršavaju zadatke koje su im preneli nadređeni, umesto da hvataju krivine i zabušavaju.

-Na primeru škole, krivine se odnose na šaputanje, puškice, bubice, prepisivanje domaćih od druge dece, izradu domaćih/projekata od strane roditelja ili nekoga koga roditelji poznaju, zamenu kontrolnih itd.

-Dosledno izvršavanje znači da dete pročita zadatak i onda uradi to što se od njega traži.

-Siva zona 1: privatni časovi posle škole. Svi govore o njima kao o zlu ili nužnom zlu, iako ne vidim šta je nemoralno u tome da neko plaća čas matematike na isti način kao čas karatea.

-Siva zona 2: grupni rad kada svi članovi grupe dobijaju istu ocenu. Iz nekog razloga se smatra za poželjno u školskom okruženju, iako ne vidim ništa dobro u tome da jedan čovek sve odradi a ostali hvataju zjala i posle ponosno idu i govore "nastavnica mi DALA peticu"
BigBadWolf BigBadWolf 09:50 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Ili ako već hoćete, ako postoje dobri i loši đaci, onda svakako postoje dobri i loši prosvetni radnici.


Ko je ikada tvrdio suprotno?

Mada ne vidim vezu izmedju te dve kategorije.
highshalfbooze highshalfbooze 09:54 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Mada ne vidim vezu izmedju te dve kategorije.

Ako je ne vidite, to ne znači da ne postoji. I to uzročno posledična veza.
angie01 angie01 09:55 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

-Na primeru škole, krivine se odnose na šaputanje, puškice, bubice, prepisivanje domaćih od druge dece, izradu domaćih/projekata od strane roditelja ili nekoga koga roditelji poznaju, zamenu kontrolnih itd



jukie- ne znam ko je prosao kroz skolu, a da nikada nije sapnuo nekom, ili da su njemu na taj nacin pogurali odgovaranje, mi smo u razredu imali jednog druga, koji je sedeo u prvoj klupi i nikada nikom nista saputao nije, onima koji su bili izvedeni na tablu, nego je drzao podignutu ruku, da pokaze da on zna odgovor i keseljio onom sto se preznojava-pa kad zvoni, jedino on sam stoji u dvoristu....nisam sigurna da ti je ovo neki argument, saputanje i prepisivanje domaceg, ne moze da sakrije necije neznanje, to su vise socijalne kategorije:)

-Siva zona 1: privatni časovi posle škole. Svi govore o njima kao o zlu ili nužnom zlu, iako ne vidim šta je nemoralno u tome da neko plaća čas matematike na isti način kao čas karatea.


pa zato jukie, sto je matematika obavezan predmet u skoli, gde neko prima platu da te tome nauci i ako u jednom razredu vecinski ili svi djaci moraju da idu na privatne casove da bi dobili pristojnu ocenu, onda znaci da taj neko ko predaje u skoli, nesto ne radi kako treba- pri tome, karate nije obavezan i spada u venskolske aktivnosti.

a evo gde je problem, iz koga proizilaze svi ostali

ps- pri tome, kod nas ucitelji, nastavnici imaju vecu platu od metalostrugara, na nasim prostorima, samo je jedan iz te branse uspeo da ima veca primanja od uobicajene bede, koja se ovde oduvek isplacivala kv radnicima.
highshalfbooze highshalfbooze 10:08 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

-Siva zona 1: privatni časovi posle škole. Svi govore o njima kao o zlu ili nužnom zlu, iako ne vidim šta je nemoralno u tome da neko plaća čas matematike na isti način kao čas karatea.


Ja takođe ne mislim da ima nešto nemoralno, ali moram da primetim da vam je poređenje sasvim neprikladno. Jer je taj čas matematike dopuna formalnog obrazovanja, a čas karatea spada u neformalno obrazovanje. Taj karate bi spadao u želju za širim obrazovanjem (kultura, fizička kultura, nauka), dok bi čas matematike (o kome govorite) spadao u utvrđivanje formalnog obrazovanja koje iz nekog razloga nije uspeo na redovnoj nastavi da savlada. Sasvim bi druga stvar bila da je ta matematika vezana za, na primer, klub robotike ili informatike ili klub ljubitelja atomske energije, kao vid neformalnog obrazovanja ili informacionog obrazovanja (pretpostavljam da vam andragogija nije strana).

-Siva zona 2: grupni rad kada svi članovi grupe dobijaju istu ocenu. Iz nekog razloga se smatra za poželjno u školskom okruženju, iako ne vidim ništa dobro u tome da jedan čovek sve odradi a ostali hvataju zjala i posle ponosno idu i govore "nastavnica mi DALA peticu"


Kao što rekoh, ako već želite da kategorišete učenike na dobre i loše, onda morate da kategorišete nastavnike i nastavne procese na dobre i loše. Jer između njih postoji uzročno posledična veza.
G r o f G r o f 10:08 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

... i ja se izvinjavam.
-Siva zona 1: privatni časovi posle škole. Svi govore o njima kao o zlu ili nužnom zlu, iako ne vidim šta je nemoralno u tome da neko plaća čas matematike na isti način kao čas karatea.


Razlika je u tome što časova karatea nema u okviru redovne nastave.
Ne naučiti nekog matematiku, a biti plaćen si za to, pa ga posle naučiti kad ti dodatno plati, ipak je nemoralno.
Daj otkaz u školi pa davaj privatne časove koliko želiš.
Nastavni kadar u Srbiji je dobro plaćen. Koja je cena radnog sata nastavnika, a koja metalostrugara. Govorim o efektivnim radnim satima, a ne o virtuelnim.
O jednom aspektu završnih testova se malo govori, a on je jako bitan.
Ti testovi treba da testiraju rad nastavnika, a ne učenika. Učenici već imaju ocene. Svaku školu koja na testovima pokaže znanje ispod proseka trebalo bi na odredjeni način kazniti.
Jukie Jukie 10:19 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Dobre ideje za razmišljanje... nije mi ni palo na pamet da privatne časove đaku daju ISTI nastavnici koji mu predaju u školi. Nekako sam mislio da roditelji sami nađu nekog studenta ili nezaposlenog matematičara pa njemu plaćaju (jer je gorenavedeni nastavnik očigledno loš izbor), i da onda pola komentatora ispod vesti napada roditelje (drugu polovinu koja kuka na izdatke) što nisu vaspitali decu da paze na času i onda bi uštedeli pare.
Izgleda da postoje sasvim različita gledišta za posmatranje istog fenomena.
angie01 angie01 10:45 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

što nisu vaspitali decu da paze na času i onda bi uštedeli pare.


pa jukie, ako je to toliko masovna pojava, nece biti da deca nisu vaspitana da paze na casu, ( koji su njihovi roditelji vec platili kroz porez), nego je verovatnije da se taj profesor nije bas potrudio.

u moje vreme, apsolutno NIKO nije isao na privatne casove iz bilo cega u osnovnoj skoli, sada deca masovno idu na casove iz skoro svih predmeta.

i jos nesto, za projekte koje rade roditelji-to je sramota, ali za zahteve, a ne za to sto su roditelji primorani da se snalaze,

da li si video sta se trazi iz tehnickog da deca naprave za dobru ocenu- ona nemaju ni znanja za taj stapen tehnickog crtanja, a kamo li posle za izvedbu,npr, mosta sa tri luka, a iz dva dela, koji se posle lepi, naci ona moraju da znaju da precizno lukove iscrtaju krivuljarem, na vrlo komplikovan prethodni tehnicki crtez, a u 6. os, da izrezu testericom i da zalepe, tako da se ne vidi gde je na srednjem luku bio spoj- pa to moze jedino stolar da izvede, sa sve malim pritkicama u sastavima-za to ni roditelji nemaju vestine,...ne znam da li znas koliko onaj koji pripremi materijale za tehnicko, ako bude izabran uzme para za taj posao.
stopalo stopalo 11:15 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

-Siva zona 2: grupni rad kada svi članovi grupe dobijaju istu ocenu. Iz nekog razloga se smatra za poželjno u školskom okruženju, iako ne vidim ništa dobro u tome da jedan čovek sve odradi a ostali hvataju zjala i posle ponosno idu i govore "nastavnica mi DALA peticu"


ma da, najbolje je odmah od prvog razreda da se nauce da su jedni drugima konkurencija homo homini i taj rad

PS i deca uopste nisu takva da "samo jedan odradi". mislim da je to projekcija sveta "odraslih"

PPS koji je glagol u srpskom jeziku "odraditi"?
nikvet pn nikvet pn 11:34 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Jukie
nije mi ni palo na pamet da privatne časove đaku daju ISTI nastavnici koji mu predaju u školi




Мој разредни у гимназији, професор математике, своје оборене у јуну спремао је цело лето. Уствари спремали они његов воћњак, травњак, башту, гаражу ... Уредно плате, одраде и положе у августу.

И да, матурирао сам '76.
Jukie Jukie 11:58 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

angie01
što nisu vaspitali decu da paze na času i onda bi uštedeli pare.
pa jukie, ako je to toliko masovna pojava, nece biti da deca nisu vaspitana da paze na casu, ( koji su njihovi roditelji vec platili kroz porez), nego je verovatnije da se taj profesor nije bas potrudio.

Znam, to je jedna od tema koje se stalno provlače kroz komentare u vestima (baš se lepo ljudi isvađaju tamo )

u moje vreme, apsolutno NIKO nije isao na privatne casove iz bilo cega u osnovnoj skoli,


Pa ni u moje, a nismo ni imali pare pa i ne bih mogao da idem sve da je postojalo, ali bi mi itekako pomoglo da sam imao nekoliko časova iz istorije i fizike, čisto da stvorim u glavi algoritam za učenje tih predmeta.

sada deca masovno idu na casove iz skoro svih predmeta.

Što bi značilo da se skoro svi profesori nisu baš potrudili...

Pre bih rekao da jednostavno plan i program nisu prilagođeni sposobnostima današnje dece tog uzrasta.

Kako god okrenemo, ceo sistem je toliko zaglibio u blato da mu treba brisanje hard diska i potpuno nova instalacija (finskog sistema?). Ovo ne može da se reši ni na kakav postepen način.

i jos nesto, za projekte koje rade roditelji-to je sramota, ali za zahteve, a ne za to sto su roditelji primorani da se snalaze,da li si video sta se trazi iz tehnickog da deca naprave za dobru ocenu

Kome pričaš, pa moje radove je tata nosio na posao nekim ljudima da urade; da nije, imao bih dvojku kao i iz muzičkog (tu sam morao sam da kreštim što umilnije)
Jukie Jukie 12:05 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

stopalo

ma da, najbolje je odmah od prvog razreda da se nauce da su jedni drugima konkurencija homo homini i taj rad

Hmm... originalna misao je bila da svako radi za sebe i dobija pošteno zarađenu ocenu, umesto da neko baš ništa ne uradi i dobije poene samo zato što je abecednim redom stavljen u grupu sa zasluženim odlikašem

stopalo
PS i deca uopste nisu takva da "samo jedan odradi". mislim da je to projekcija sveta "odraslih"

Kad god smo u školi imali grupni rad, jedan koji zna je radio a ostali su gledali da ne smetaju. Ja sam radio biologiju, ovaj što je bio ispred mene po dnevniku je radio fiziku, ostali bi ponekad pridržavali aparaturu a ponekad samo gledali.

stopalo
koji je glagol u srpskom jeziku "odraditi"?

Isto kao oduzeti, uzmeš glagol i staviš mu od- ispred.

highshalfbooze highshalfbooze 12:23 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Dobre ideje za razmišljanje

Uz dužno poštovanje, smatram da cinizam ne bi trebao da ima mesta u prosveti.
Možda su roditelji i u pravu kada očekuju da im potomak savlada gradivo u redovnoj nastavi, ali sigurno nisu u pravu ako za to okrivljuju samo nastavnika. Mislim da formalno obrazovanje pravi grešku kada želi da potpuno osposobi nekoga za buduće zanimanje. To onda nije formalno obrazovanje, već zanat.
stopalo stopalo 14:03 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

stopalo

ma da, najbolje je odmah od prvog razreda da se nauce da su jedni drugima konkurencija homo homini i taj rad


Hmm... originalna misao je bila da svako radi za sebe i dobija pošteno zarađenu ocenu, umesto da neko baš ništa ne uradi i dobije poene samo zato što je abecednim redom stavljen u grupu sa zasluženim odlikašem


mozda je originalan misao da se deca druze ili tako nesto

najkorisnija stavr koju sam poneo sa fakulteta (slicno se prica za harvard ) jeste telefonski imenik

do sada nisam naisao na "neresiv" problem a da nisam mogao makar dvoje kolega da pozovem radi konsultacija

ali doduse u tome vreme mi nismo jedni drugima bili lupusi
BigBadWolf BigBadWolf 14:10 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

highshalfbooze
Mada ne vidim vezu izmedju te dve kategorije.

Ako je ne vidite, to ne znači da ne postoji. I to uzročno posledična veza.


Znaci, po tebi postoji uzročno posledična veza izmedju loseg nastavnika engleskog i cinjenice da dete ima dvojku iz fizike?
nurudin nurudin 14:53 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Siva zona 1: privatni časovi posle škole. Svi govore o njima kao o zlu ili nužnom zlu, iako ne vidim šta je nemoralno u tome da neko plaća čas matematike na isti način kao čas karatea.


Они јесу нужно зло ако су последица недовољног рада наставника, што никако не би смело да се дешава, али ако неко хоће да се бави нуком, нпр. да проучава америчке песнике у првој деценији 20. века, а да то није предвиђено ни редовном ни додатном наставом, онда он може да ангажује наставника са којим ће то радити.

П. С. Ово је хипотетички, знам да то готово не постоји.


nastavnica mi DALA peticu"


Е, ово јесте зло -- и то је сигуран пут за стварање лоших ђака.
nurudin nurudin 15:03 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Ti testovi treba da testiraju rad nastavnika, a ne učenika. Učenici već imaju ocene. Svaku školu koja na testovima pokaže znanje ispod proseka trebalo bi na odredjeni način kazniti.


Сагласан сам, веома важан аспект тестова који се занемарује. Међутим, велики је проблем што постојећи тестови нису усаглашени са наставним планом и програмом, верујте, то боље знају колеге које раде у ОШ, то је апсурд, али је тако. Реално, постојећи тестови не одражавају оно што ученици уче нити оно што је предвиђено наставним палном и програмом. Говорим за српски језик, за математику не знам.

nurudin nurudin 15:17 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Ako dopuštate. Mišljenja sam da, kao što ne postoje glupa i pametna pitanja, ne postoje dobri i loši đaci.


Наравно да допуштам.

Лоши ђаци су "метафора" -- продукт лошег образовног ситема у коме су истумбане суштински важне вредности.


Prosvetni radnici vole da gradiraju stvari, ali izgleda sa ciljem da bi zadovoljili svoju sujetu. Tako profesor na svojoj vrednosnoj lestvici sebe stavlja na višlje mesto nego učitelja, ne shvatajući da je lanac obrazovanja jak koliko je jaka njegova najslabija karika.


Не треба генерализовати, ја мислим да је кључ доброг образовања у васпитачима и учитељима, али са друге стране дешава се нешто изненађујуће -- ученици са слабијим успехом, у последње време, уписују високе педагошке школе и учитељске факултете. Не желим да генерализујем, наравно, али да наведем пар перимера из сопственог искуства -- матуранти који су полагали поправни испит из српског језика и књижевности, или који су имали слабе оцене јер су одбијали да читају (њих то не интересује) наставили су образовање на поменутим факултетима. То је изненађујуће, исти ти ученици сутрадан треба млађим генерацијама да усаде љубав према читању и књизи, а сами су говорили да њих то једноставно не занима.

Sistem vrednovanja je svakako potreban, jer kao što postoje učenici sa više i manje znanja, tako postoje i nastavnici sa više i manje znanja i sa više i manje sposobnosti da to znanje prenese.
Ili ako već hoćete, ako postoje dobri i loši đaci, onda svakako postoje dobri i loši prosvetni radnici.


Свакако, постоје колеге које после факултета нису прочитале ништа сем новина.
Постоје и оне колеге које знање не умеју да пренесу -- није знање знање знати, већ је знање знање дати. Али, ако се читав систем сведе на давање оцена, коме је онда до знања стало -- то свакако јесте проблем.
nurudin nurudin 15:26 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

ne znam ko je prosao kroz skolu, a da nikada nije sapnuo nekom, ili da su njemu na taj nacin pogurali odgovaranje,



Није проблем ако се то дешава некад, већ је проблем што више није реч о спорадичним случајевима. Ученици су почели да развијају читаве механизме за преписивање и подвалу. Губе драгоцено време за прављење пушкица, сате и сате, плаћају се бубице чак и у средњим школама -- све то родитељи виде, подржавају и плаћају. Једна ученица ми је признала да је пушкице правила три дана по пет сати, то су пластифициране пушкице -- откуцане читаве књиге на њима. А, онда -- чујеш колеге које кажу: па и то треба наградити, трудило се дете.
G r o f G r o f 19:44 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

nije mi ni palo na pamet da privatne časove đaku daju ISTI nastavnici koji mu predaju u škol


..nije ni meni palo na pamet, već govorim o opštepoznatoj praksi ( u sredini gde živim).
G r o f G r o f 19:49 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Међутим, велики је проблем што постојећи тестови нису усаглашени са наставним планом и програмом, верујте, то боље знају колеге које раде у ОШ, то је апсурд, али је тако.


...ovo je neka zajebancija???
Obrazovanje treba ukinuti sve zajedno sa ministrom, pa fino natanane, ispočetka.
nurudin nurudin 20:44 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

G r o f
Међутим, велики је проблем што постојећи тестови нису усаглашени са наставним планом и програмом, верујте, то боље знају колеге које раде у ОШ, то је апсурд, али је тако.


...ovo je neka zajebancija???
Obrazovanje treba ukinuti sve zajedno sa ministrom, pa fino natanane, ispočetka.



Грофе, нажалост није зајебанција.

G r o f G r o f 21:57 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

Грофе, нажалост није зајебанција.


kako se to izražavaš nurudine...
nurudin nurudin 22:10 30.06.2013

Re: Ja se izvinjavam

G r o f
Грофе, нажалост није зајебанција.


kako se to izražavaš nurudine...



Ијуу, Грофе, ја заборавих -- noblesse oblige!
jinks jinks 08:53 30.06.2013

...

Ne samo to. Možda i gomila drugih loših stvari koje se dešavaju takođe delom predstavlja osvetu loših đaka. Kriminal, korupcija ...
Out of Beirut Out of Beirut 09:20 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

Изнели сте што сте хтели.

А ја мислим да је то што сте изнели неартикулисано, т.ј. изражено на крајње рудиментаран начин, и лоше уређено. Истиче фотографију говорника привлачећи центар пажње на његову личност пре него на оно што је он рекао и што је (ваљда) поента блога. Запањен сам да неко ко тако искориштава привилеговану позицију блогера на Б92 има статус учитеља.

Даље, ја ценим Миодрага Зеца, али он овде говорећи о школству помиње плату мануелног радника у Немачкој. Што то има везе с образовањем? Да ли образовање служи да би се људи класно поделили и помирили с том поделом? То што деца насрћу на професоре има своје узроке. Интересантно колико су површно дискутовани.
antioksidant antioksidant 09:42 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

али он овде говорећи о школству помиње плату мануелног радника у Немачкој.

pominje metalostrugara i nisam bas siguran da nigde u nemackoj nema bas ni jednog metalostrugara koji nema platu bar fening vecu od nekog ucitelja.
a zec nekako uvek zaboravlja da pomene da je i on deo tog sistema koji vec generacijama gradi generacije. nije on juce dosao u srbiju. predaje on ovde dugo, dugo... taman toliko da oduci par generacija od nasedanja na populisticke slicice
nurudin nurudin 14:18 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

А ја мислим да је то што сте изнели неартикулисано, т.ј. изражено на крајње рудиментаран начин, и лоше уређено.


Слободно се јавите преко п. п. уступићу Вам простор на блогу да кажете о овом проблему шта год желите, и да то буде много артикулисаније и софистицираније.

Што се тиче самог блога, он је, у ствари, тачка на јоту, односно закључак претходних блогова на тему образовања и културе, професор Зец је поентирао, па сам из тог разлога искористио његов говор од 48 секунди да бих закључио једну "серију" блогова.
Кључ свих проблема једног друштва лежи у образовању, у чињеници да се у школи поставља систем вредности и знања, фундирају се темељи једног друштва, вредносних судова и критерија -- почев од предшколског до високошколског образовања. Кад то будемо схватили, као што су неки мудри људи пре нас схватили, онда ће нам и бити боље.

Освета лоших ђака је последица лошег образовног система који је омогућио лошим ђацима да одлучују о судбинама свих нас, па и о судбини образовања. Зар је тим лошим ђацима у интересу да реформишу образовни систем? Наравно да није, јер свака реформа (суштинска, а не формална) би показала колико су они лоши -- а нико неће да ради против сопствених интереса. Читав систем вредности је окренут наглавачке, а тај систем вредности се устоличује у школи, између осталог.

Истиче фотографију говорника привлачећи центар пажње на његову личност пре него на оно што је он рекао и што је (ваљда) поента блога.


Личност професора Зеца је намерно истакнута у први план, јер је реч о човеку који дела у складу са сопственим речима, личност за узор и пример. (А, да не заборавим, професор ми је теча, а то није мала ствар.)

Запањен сам да неко ко тако искориштава привилеговану позицију блогера на Б92 има статус учитеља.


На Блогу Б92 постоји уредништво и модерација, све примедбе можете упутити њима.


Даље, ја ценим Миодрага Зеца, али он овде говорећи о школству помиње плату мануелног радника у Немачкој. Што то има везе с образовањем? Да ли образовање служи да би се људи класно поделили и помирили с том поделом?


Не, образовање не служи да би се људи класно поделили, али необразовање често доводи до класне подељености.

То што деца насрћу на професоре има своје узроке. Интересантно колико су површно дискутовани.


Сагласан сам -- узроци су безбројни, већ сам коментарисао на претходним блоговима, да се не понављам, у последње време је најчешће оцена, тачније незадовољство оценама, јер су деца у оваквом систему вредности схватила да је образовање најмање битно, а да је оцена најбитнија. Школа је васпитно-образовна институција, код нас је занемарено и образовање и васпитање, па свако свакоме без икаквих аргумената можа да каже шта му год падне на памет, и да у свом неваспитању насрне на неког другог. На идеју се не одговара идејом, већ увредама -- јер идеје увек мањкају.


И за крај, да цитирам Д. Ковачевића који је изнео наш кључни национални проблем, а тиче се образовања:

Знате имена на сви први ускоци, арамбаши и 'ајдуци, а на први учени људи -- ни чули. Како их памтите и поштивате, тако их имате!
nurudin nurudin 14:42 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

a zec nekako uvek zaboravlja da pomene da je i on deo tog sistema koji vec generacijama gradi generacije. nije on juce dosao u srbiju. predaje on ovde dugo, dugo...


АО, а шта то треба да пребацимо Зецу?

Тачно је да ради, али ради и већина нас, ми као појединци можемо да тежимо да свој посао обављамо најбоље што умемо.

Наша трагедија је у томе што људи попут проф. Зеца и проф. Драгићевић нису на позицијама са којих могу да доносе важне одлуке, систематски важне.
antioksidant antioksidant 15:11 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

АО, а шта то треба да пребацимо Зецу?

demagogiju?
nista njemu u ovom sistemu ne smeta
ne boj se ti za zeca
a floskule o metalostrugarima koji neopravdano zaradjuju vise od nastavnika imaju kupce, ali to nikako ne znaci da nisu floskule
nsarski nsarski 15:13 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

професор Зец је поентирао, па сам из тог разлога искористио његов говор од 48 секунди да бих закључио једну "серију" блогова.


Ako me sećanje služi, prvi put je taj sud da je "današnje obrazovanje osveta bivših ponavljača" dao pokojni Pavle Savić komantarišući onaj briljantan eksperiment u našem obrazovanju poznat pod nazivom "šuvarice".

Uzgred, čini mi se da nisu svi shvatili tačno značenje naslova ovog bloga. Ako dobro razumem tu frazu, ona kaže da su bivši loši djaci sada na vlasti (uostalom imamo tolike magistre i doktore sumnjivo stečenih diploma koji o ozbiljnim stvarima odlučuju) i u položaju su da se svete za silne kečeve i strahove od nastavnika koji su im kečeve davali. Ovo je njihova osveta.
antioksidant antioksidant 15:17 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

Ako dobro razumem tu frazu, ona kaže da su bivši loši djaci sada na vlasti (uostalom imamo tolike magistre i doktore sumnjivo stečenih diploma koji o ozbiljnim stvarima odlučuju) i u položaju su da se svete za silne kečeve i strahove od nastavnika koji su im kečeve davali.

da,, ta fraza znaci upravo to ali ekonomiju nam razara jedan od boljih studenata beogradskog ekonomskog fakulteta. da nije onda problem u profesorima?
nurudin nurudin 15:36 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

Uzgred, čini mi se da nisu svi shvatili tačno značenje naslova ovog bloga. Ako dobro razumem tu frazu, ona kaže da su bivši loši djaci sada na vlasti (uostalom imamo tolike magistre i doktore sumnjivo stečenih diploma koji o ozbiljnim stvarima odlučuju) i u položaju su da se svete za silne kečeve i strahove od nastavnika koji su im kečeve davali. Ovo je njihova osveta.


То је поента, управо то.

С тим што се лошим ђацима сада више не дају јединице, већ они нађу везе и везице, изврше притисак на наставнике, по успеху буду на врху. Суштина је остала иста, онда ће уз помоћ партија да дођу на руководећа места и да забораве на који начин су дошли до оцена -- и без икаквих скрупула да нам држе предавање.
nurudin nurudin 15:41 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

demagogiju?


Неки његови студенти кажу да је он један од ретких професора који дела у складу са својим речима, не видим шта је ту демагогија.


da,, ta fraza znaci upravo to ali ekonomiju nam razara jedan od boljih studenata beogradskog ekonomskog fakulteta. da nije onda problem u profesorima?


Ако алудираш на Динкића, нисам сигуран да му је проф. Зец предавао, али у сваком случају одговорност професора стоји, и нико их не аболира.


ne boj se ti za zeca


Не бојим се ја за Зеца, он је пред пензијом, бојим се за будуће генерације и за себе.
antioksidant antioksidant 16:23 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

Неки његови студенти кажу да је он један од ретких професора који дела у складу са својим речима, не видим шта је ту демагогија.

mislis da zaradjuje vise od metalostrugara?

Ако алудираш на Динкића, нисам сигуран да му је проф. Зец предавао,

nije
zec predaje na filozofskom
gedza.73 gedza.73 16:53 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!



Наша трагедија је у томе што људи попут проф. Зеца и проф. Драгићевић нису на позицијама са којих могу да доносе важне одлуке, систематски важне.


Ако алудираш на Динкића, нисам сигуран да му је проф. Зец предавао, али у сваком случају одговорност професора стоји, и нико их не аболира.


Постоје и оне колеге које знање не умеју да пренесу -- није знање знање знати, већ је знање знање дати


Pošto kupio, poto prodao.

Sin Miodraga Zeca, Branislav Zec, uključen je u privatizaciju preduzeća od najveceg znacaja. Naime, Branislav Zec se time bavio jos dok je bio izvršni direktor Agencije za privatizaciju.
U javnosti je nepoznat dovoljno, poseban Centar ili Sektor u okviru Agencije za privatizaciju, koji se bavi preduzećima od javnog značaja i koji je redovan "začin" u svim većim transakcijama u Srbiji,i kojim je rukovodio sin Miodraga Zeca, uglavnom daleko od očiju medija, bilo da je u pitanju veliki tender kao na primer RTB Bora, JAT-a i dr., pa i u slučajeve velikih preduzeća u stečaju i transakcije kao što su, na primer, bile Robne kuće Beograd i Mobtel.
Ovaj Sektor za preduzeća od posebnog značaja koncipiran je tako da tamo skoro ni nema zaposlenih (ili ima samo jedan), a taj sektor se bavi transakcijama koje bi trebalo da organizuju i sprovode najstručniji timovi kojih ovde (namerno) nema.
Tako sada za RTB Bor mora biti urađena nova strategija nakon dva propala tendera, što je opet plod stanja u Agenciji za privatizaciju i izuzetno loše procene Agencije u vezi austrijskog kupca RTB-a.
Zbog ovakvog popusta bi u svakoj zemlji bili smenjeni svi oni koji su na tom projektu radili, uključujući i one koji su njihovi neposredni rukovodioci, jer ovakve greške državu isuviše koštaju, da bi se preko toga moglo prelaziti tek tako.
nurudin nurudin 20:39 30.06.2013

Re: Ovo je osveta loših đaka!

mislis da zaradjuje vise od metalostrugara?


Зависи са којим металостругаром се пореди...
tetkino tetkino 11:13 30.06.2013

I na kraju samo su pare bitne...

Krenemo mi fino o kulturi, obrazovanju, znanju, duhovnim vrednostima, ali na kraju samo nam je plata bitna...

Nego, ovih dana, pošto sam okružena roditeljima osmaka, primećujem da su najglasniji u protestima oni roditelji koji su na sve načine pokušali da navuku prosek svojoj deci:
- radili im seminare, domaće zadatke, pisali pismene
- kupovali poklone nastavnicima
- nabavljali opravdanja i sami smišljali raznorazna opravdanja za svoju decu
- ulizivali se, podmićivali, pretili da bi dobili željenu ocenu
- itd.

I na kraju se dočepali te Vukove deplome. E onda su njihovi potomci, kojima su pre toga dali 200-500 evra za pripremu, omanuli prijemni, iako su im kupili i rešene testove, pa su ti isti roditelji onda krenuli da traže poništavanje prijemnog.

E kad im je i ta želja ispunjena, onda su tek pali u očajanje jer su shvatili da je njihovo deto samo jedno od 7000 istih takvih. Da ima 1/3 odličnih - od kojih mnogi mogu da nabiju i više od 100 poena, na takmičenja ili sport, pa ih je uhvatio očaj.

Sad se bije bitka da se prošire razredi i da se poveća njihov broj u željenim školama.
Kako će biti grešnim profesorima da naredne četiri godine drže časove u učionicama gde će biti više đaka nego stolica, time se niko ne bavi. Važno je da svi upišu željenu školu.

E onda će da krene kampanja - ne možete vi da tražite od dece koja nemaju gde da sednu da znaju isto kao i ostali. Spustite kriterijume, imajte razumevanja, popustite, budite ljudi, prezahtevni ste, nisu deca kriva što nose loše predznanje iz osnovne škole...

Pa će onda ti isti klinci da krenu na fakultet gde se priča ponavlja...

I onda se čudimo što je bahatost norma, a mi smo decu, od pelena, naučili da ne postoji zakon, ne postoji pravilo, ne postoji moral, ne postoji ideja, koja se ne može iskriviti, zaobići, preskočiti - ako se dovoljno na nju navališ.

Jukie Jukie 12:19 30.06.2013

Re: I na kraju samo su pare bitne...

tetkino
pošto sam okružena roditeljima osmaka, primećujem da su najglasniji u protestima oni roditelji koji su na sve načine pokušali da navuku prosek svojoj deci:- radili im seminare, domaće zadatke, pisali pismene- kupovali poklone nastavnicima- nabavljali opravdanja i sami smišljali raznorazna opravdanja za svoju decu- ulizivali se, podmićivali, pretili da bi dobili željenu ocenu- itd.


Baš sam juče gledao francusku ekranizaciju ove knjige, i da vidimo kako to Agata Kristi opisuje... ne propustite podvučeno, nije uvek dete krivo za roditeljske ispade
Agata Kristi, knjiga Mačka među golubovima

She was standing now by the chimneypiece listening to Mrs. Gerald Hope's slightly whining voice. With great foresight, she had not suggested that Mrs. Hope should sit down.
"Henrietta, you see, is very highly strung. Very highly strung indeed. Our doctor says..."
Miss Bulstrode nodded, with gentle reassurance, refraining from the caustic phrase she sometimes was tempted to utter.
"Don't you know, you idiot, that that is what every fool of a woman says about her child?"
She spoke with firm sympathy.
"You need have no anxiety, Mrs. Hope. Miss Rowan, a member of our staff, is a fully trained psychologist. You'll be surprised, I'm sure, at the change you'll find in Henrietta (who's a nice intelligent child, and far too good for you) after a term or two here."
"Oh, I know. You did wonders for the Lambeth child - absolutely wonders! So I'm quite happy. And I - oh, yes, I forgot. We're going to the South of France in six weeks' time. I thought I'd take Henrietta. It would make a little break for her."
"I'm afraid that's quite impossible," said Miss Bulstrode - briskly and with a charming smile, as though she were granting a request instead of refusing one.
"Oh! but -" Mrs. Hope's weak petulant face wavered, showed temper. "Really, I must insist. After all, she's my child."
"Exactly. But it's my school," said Miss Bulstrode.
"Surely I can take the child away from a school any time I like?"
"Oh, yes," said Miss Bulstrode. "You can. Of course you can. But then, I wouldn't have her back."
Mrs. Hope was in a real temper now.
"Considering the size of the fees I pay here..."
"Exactly," said Miss Bulstrode. "You wanted my school for your daughter, didn't you? But it's take it as it is, or leave it. Like that very charming Balenciaga model you are wearing. It is Balenciaga, isn't it? It is so delightful to meet a woman with a real clothes sense."
Her hand enveloped Mrs. Hope's, shook it, and imperceptibly guided her toward the door.
"Don't worry at all. Ah, here is Henrietta waiting for you." She looked with approval at Henrietta, a nice well balanced intelligent child if ever there was one, and who deserved a better mother. "Margaret, take Henrietta Hope to Miss Johnson."

tetkino tetkino 13:12 30.06.2013

Re: I na kraju samo su pare bitne...

Juki gde ga nađe

Nego, mene stvarno fasciniraju roditelji - za koje bi inače rekao da su normalni, razumni i solidno obrazovani ljudi - koji u žaru borbe da obezbede svom čedu da upiše željenu školu - ne vide da se cela poenta gubi, ako ih u razredu bude 43.

Kao neko ko je išao u školu gde nas je bilo 40+, gde je po godini bilo 7-9 razreda, gde nije bilo stolica ni stolova ako svi dođemo, da većina profesora nije uspela da nas upamti ni do 4-og razreda, ma kakvi profesori, pošto je bilo i onih koji su "studirali" ni mi nismo bili načisto ko sve sa nama ide u školu, mogu da kažem da u tim uslovima nema discipline, učenja, nema fer ocenjivanja i odnosa profesor / đak - jer za isto prosto nema vremena, on dok nas isproziva, prođe pola časa...

I sad ti ideš na to da ti dete stoji na času ako treba, ali neka ide u III ili V gimnaziju ili I ekonomsku ili medicinsku u Deligradskoj ili ... sta god da je u nečijoj glavi pojam "elitne škole".

I neverovatne su stvari šta su spremni da urade da dođu do pobede - a za sve je opravdanje "to i drugi rade".

I za sve to ludilo, arugment je znanje. Tamo će deca da nauče, trebaće im za fakultet.
Znanja nema u tim neljudskim uslovima. Ono je prvo žrtva.

Pri čemu, većina klinaca nema i dalje pojma šta ih zanima i čime će se baviti, nego bi išli tamo gde im ide i najbolji drug ili tamo gde se najmanje uči ili tamo gde im je najbliže, a roditelji im upumpavaju stres do granice srčanog udara.

I šta ako promaše srednju? Da neće to život da im upropasti?
Mogu da se prebace, završe kurs, upišu fakultet ili odu negde i budu perači sudova u Albukerkiju ili budu novi Linus Torvalds, ko ti uopšte garantuje da ćeš ti od sad pa do kraja radnog veka raditi posao za koji si se školovao u srednjoj školi u koju te je majka upisala.
nurudin nurudin 14:30 30.06.2013

Re: I na kraju samo su pare bitne...

I na kraju samo su pare bitne...
Krenemo mi fino o kulturi, obrazovanju, znanju, duhovnim vrednostima, ali na kraju samo nam je plata bitna...


Теткино, верујте, паре су најмање битне, заиста није поента у парама, већ у систему вредности. Новац јесте битан, али новац неопходан за суштинску реформу образовања. Верујем, када би се спровела анкете да би већина просветних радника била више за то да се новац уложи у реформу образовног система, него у повећање плата.

Поента је управо у овоме што сте и сами написали:

Nego, ovih dana, pošto sam okružena roditeljima osmaka, primećujem da su najglasniji u protestima oni roditelji koji su na sve načine pokušali da navuku prosek svojoj deci:
- radili im seminare, domaće zadatke, pisali pismene
- kupovali poklone nastavnicima
- nabavljali opravdanja i sami smišljali raznorazna opravdanja za svoju decu
- ulizivali se, podmićivali, pretili da bi dobili željenu ocenu
- itd.


Ако неко зна да Вукова диплома може да се "намакне" и купи, и тај неко сутра дође на важно место -- зар мислите да је њему у интересу да раскринка систем у којем је могуће намакнути Вукову диплому?



I onda se čudimo što je bahatost norma, a mi smo decu, od pelena, naučili da ne postoji zakon, ne postoji pravilo, ne postoji moral, ne postoji ideja, koja se ne može iskriviti, zaobići, preskočiti - ako se dovoljno na nju navališ.



Управо тако, ми смо изградили савршен систем -- видите како у том систему све функционише, што значи -- ако желиш да докусуриш једно друштво само срозај образовање, а ако хоћеш да унапредиш једно друштво унапреди образовање. Један колега је на седници рекао, пошто су натезали човека да по сваку цену поправи оцене: "Нећу да учествујем у геноциду сопственог народа!". У потпуности сам сагласан, ово што се ради у школама јесте равно геноциду.
nurudin nurudin 14:37 30.06.2013

Re: I na kraju samo su pare bitne...

Nego, mene stvarno fasciniraju roditelji - za koje bi inače rekao da su normalni, razumni i solidno obrazovani ljudi - koji u žaru borbe da obezbede svom čedu da upiše željenu školu - ne vide da se cela poenta gubi, ako ih u razredu bude 43.


То је генерално проблем, људи не размишљају дугорочније, само сад -- шта ће бити касније није важно. И то се пресликава на друштво -- политичари размишљају до канцеларијских врата и фотеље, чим се докопају, престаје свако размишљање -- а требало би тек тада да почну да мисле. Е, и то су научили у школи -- како да се докопају петице, двојке, како да забуше, преваре, препишу, а шта ће са тим, није важно.
tasadebeli tasadebeli 16:15 30.06.2013

Нисам ја!

Дуго, врло дуго, деценијама, заправо откако памтим и знам за себе, нисам чуо да је у овој Србији било ко рекао:"Крив сам! Погрешио сам! Нисам довољно способан да то радим! Погрешио сам јер не знам како се то ради! 'Ајде да пробам да се променим, да видим где ја то могу да покренем ствари са мртве тачке..."

Где год се окренем, свако за своје сопствене брљотине и промашаје окривљује неког другог...

Те крива је економска ситуација, те криво је сиромаштво, те крива политичка ситуација, те нисам ја то погрешио, други су криви за све,...

И у склопу свега тога, родитељима су криви професори и систем, професорима су криви родитељи и систем, деци криви и родитељи и професори, систему криви сви заједно јер праве велику рупу у буџету за социјална давања и тако у круг...

Нико, мајку му, да погледа себе у огледало и да каже: "Грешка је у мени! Дај да видим шта ја ту могу променим..." Не, никако... Као да се бојимо да сами себи кажемо какви смо, па све нешто пребацујемо сопствену кривицу на друге...

Мени у школи 90% ученика, када их позовем по имену, у учионици или на ходнику или у дворишту школе, прво виче:"Нисам ја!" Онда им ја објашњавам да их и не кривим ни за шта и да сам их позвао само да поразговарамо или да их нешто питам, да им вратим свеску за домаћи и сл.

Зар то није тужна слика наше педагогије, и у породици и у школи?

antioksidant antioksidant 16:25 30.06.2013

Re: Нисам ја!

И у склопу свега тога, родитељима су криви професори и систем, професорима су криви родитељи и систем, деци криви и родитељи и професори, систему криви сви заједно јер праве велику рупу у буџету за социјална давања и тако у круг...

kad me vec citiras bio bi red da me navedes u referencama :)
nurudin nurudin 16:39 30.06.2013

Re: Нисам ја!

Као да се бојимо да сами себи кажемо какви смо, па све нешто пребацујемо сопствену кривицу на друге...


Тасо, зато што идемо линијом мањег отпора -- лакше је да поклонимо петицу него да ученицима поклонимо своје време, лакше је да дамо двојку него да држимо часове допунске, лакше је да немамо ученике на поправном ,јер не морамо да долазимо до школе и држимо припремну наставу, лакше је да окривимо колегу него да са њим поразговарамо ако проблем постоји, све се своди на лакше је -- то лакше је кључни проблем наше педагогије. Ми у школи диктирамо темпо, ученици одлично то примећују, па што би они у животу бирали тежи пут.


прво виче:"Нисам ја!"


А, што би рекли -- ја сам, кад и министар каже -- нисам ја.
tasadebeli tasadebeli 19:40 30.06.2013

Re: Нисам ја!

antioksidant
И у склопу свега тога, родитељима су криви професори и систем, професорима су криви родитељи и систем, деци криви и родитељи и професори, систему криви сви заједно јер праве велику рупу у буџету за социјална давања и тако у круг...

kad me vec citiras bio bi red da me navedes u referencama :)



Извини, АО, у праву си! Китим се туђим перјем! Ово је последица оних наших дописивања (и још са некима) ових дана...

EDIT: (А све то иницирао Нурудин својим блоговима у последње две недеље. )


nurudin

А, што би рекли -- ја сам, кад и министар каже -- нисам ја.





Ако хоћемо против њих, морамо бити бољи од њих...
antioksidant antioksidant 20:01 30.06.2013

Re: Нисам ја!

Извини, АО, у праву си! Китим се туђим перјем!

ma salim se
ucim(o) jedni od drugih
par vas na blogu lepo opisuju situaciju iz perspektive nastavnika
vredno je to citati
nurudin nurudin 20:37 30.06.2013

Re: Нисам ја!

EDIT: (А све то иницирао Нурудин својим блоговима у последње две недеље.



Ја сам крив!
nurudin nurudin 20:42 30.06.2013

Re: Нисам ја!

antioksidant
И у склопу свега тога, родитељима су криви професори и систем, професорима су криви родитељи и систем, деци криви и родитељи и професори, систему криви сви заједно јер праве велику рупу у буџету за социјална давања и тако у круг...

kad me vec citiras bio bi red da me navedes u referencama :)



Антиоксидант, Назив блога, коментар број, реплика на, датум, Блог Б92, 2013.
tasadebeli tasadebeli 21:11 30.06.2013

Re: Нисам ја!

antioksidant
Извини, АО, у праву си! Китим се туђим перјем!

ma salim se
ucim(o) jedni od drugih
par vas na blogu lepo opisuju situaciju iz perspektive nastavnika
vredno je to citati


Знам да се шалиш него, истина је истина, а ред је ред...


ucim(o) jedni od drugih...vredno je to citati


Е, то је оно што ме и привлачи овде, иначе не верујем да бих се баш тако често качио на блог...
nurudin nurudin 21:19 30.06.2013

Re: Нисам ја!

Е, то је оно што ме и привлачи овде, иначе не верујем да бих се баш тако често качио на блог...


tetkino tetkino 19:52 30.06.2013

Vodja

nurudin nurudin 20:35 30.06.2013

Re: Vodja

tetkino
Blic



Обрни, окрени -- испашће да је најмање споран вођа. :)
iqiqiq iqiqiq 08:54 01.07.2013

Re: Vodja

Обрни, окрени -- испашће да је најмање споран вођа. :)

Uz veliki rizik da postanem dosadna blogerima, večito tražimo smenu vođa, što je uvek legitimno jer i vođa i vođin tim nisu za posao koji rade. Međutim suprotno od šaha, ne predvidimo korake unapred. Ako ne učinimo ništa da se naši predlozi čuju dobićemo novu postavu vođa i tima koji će opet raditi nešto po svojoj pameti...
iqiqiq iqiqiq 11:11 04.07.2013

Re: Vodja

Često da bih uspela da nešto dokažem koristim reverzibilnu logiku. Ako bi recimo koristili metod "aflatoksin" pa pravilnik i uredbu menjali preko noći, što je u našem pravnom sistemu diskreciono pravo (a to je već posebna tema).

Možemo poći od toga da ni sve ocene nisu bile korektne, da su neka deca, kao i za prijemne testove, dobijali pitanja unapred. Neka ih je bilo isto 10% što je broj koji se licitira i za kupljene testove za malu maturu. Onda poništiti u Pravilniku o upisu u srednju školu takođe i bodove iz osnovne škole. Bodovi sa male mature su poništeni a da Pravilnik nije ni menjan. Poništimo i bodove sa takmičenja, i tu ima realnih šansi da neko kupi testove za takmičenje.
Ovim principom nam ne ostaje ni jedan poen da razlikuje decu.

Onda novim Pravilnikom možemo da uvedemo bodovanje po visini, težini, mestu stanovanja, osim ako neko ne kaže, hej pa to je diskriminacija - krši se zakon.

Pa nepoštovanjem Pravilnika se takođe krši zakon, pa šta?
expolicajac expolicajac 20:04 30.06.2013

Gospodo treba imati hrabrost

Boli vas "uvo" ( a znate šta stvarno mislim da vas boli), šta drugi kažu i šta drugi rade. Na svojim predmetima uspostavite kriterijum. Nema tata, nema mama, nema direktor, nema kolega. Naravno nema ni urgiranja za drugu decu, niti svoju. I tako dvadeset godina. Svi će da vas pljuju, ogovaraju i mreze. Ali kada vas više ne bude bilo pričaće o vama da ste bili pravi i jedini. Traži žrtvu, ali jednini način da se problem reši.
Sve ostale priče su "mlaćenje prazne slame".
nurudin nurudin 20:30 30.06.2013

Re: Gospodo treba imati hrabrost

Boli vas "uvo" ( a znate šta stvarno mislim da vas boli), šta drugi kažu i šta drugi rade. Na svojim predmetima uspostavite kriterijum. Nema tata, nema mama, nema direktor, nema kolega. Naravno nema ni urgiranja za drugu decu, niti svoju. I tako dvadeset godina. Svi će da vas pljuju, ogovaraju i mreze. Ali kada vas više ne bude bilo pričaće o vama da ste bili pravi i jedini.





A, кад буду почели да бију, позваћемо се на Вас.
expolicajac expolicajac 20:55 30.06.2013

Re: Gospodo treba imati hrabrost

A, кад буду почели да бију, позваћемо се на Вас.

Pozivanje na mene neće ti pomoći, ali pozivanje mene, imalo bi efekat.
nurudin nurudin 21:18 30.06.2013

Re: Gospodo treba imati hrabrost

expolicajac
A, кад буду почели да бију, позваћемо се на Вас.

Pozivanje na mene neće ti pomoći, ali pozivanje mene, imalo bi efekat.


Добро, ЕХ, држим Вас за реч.
BigBadWolf BigBadWolf 22:36 30.06.2013

Re: Gospodo treba imati hrabrost

expolicajac
Boli vas "uvo" ( a znate šta stvarno mislim da vas boli), šta drugi kažu i šta drugi rade. Na svojim predmetima uspostavite kriterijum. Nema tata, nema mama, nema direktor, nema kolega. Naravno nema ni urgiranja za drugu decu, niti svoju. I tako dvadeset godina. Svi će da vas pljuju, ogovaraju i mreze. Ali kada vas više ne bude bilo pričaće o vama da ste bili pravi i jedini. Traži žrtvu, ali jednini način da se problem reši.
Sve ostale priče su "mlaćenje prazne slame".


Tesko da bi sa tim stavom docekao tih 20 godina, posto se svake godine smanjuje fond i poneko ostane bez posla. A kad dodje do toga, pogodi kome ce prvo da litnu kraci.
Jukie Jukie 01:24 01.07.2013

Re: Gospodo treba imati hrabrost

Da ne pričamo o smanjenju fonda, dovoljno je reći da u normalnim uslovima treba da prođe vreme dok se sa određenog pređe na neodređeno, a tu svaka šuša od kolege nalazi za shodno da ti se nacrta nad glavom da ovom ili onom detetu treba progledati kroz prste i pokloniti ocene. Ne možeš da POČNEŠ sa strogim ocenjivanjem pa da teraš 20 godina ako prvih par školskih godina moraš da pogneš glavu paseš travu igraš kako ti se kaže. Jedino da kada u ruci imaš papir o licenci i papir o radu na neodređeno sutradan ujutru krene seča odlikaša, a tu bi nastala buna kao protiv dahija.
nurudin nurudin 01:52 01.07.2013

Re: Gospodo treba imati hrabrost


a tu bi nastala buna kao protiv dahija.


"Да вам царство дуговјечно буде:
Ви немојте раји горки бити,
Веће раји врло добри буд'те"


ako prvih par školskih godina moraš da pogneš glavu paseš travu igraš kako ti se kaže. Jedino da kada u ruci imaš papir o licenci i papir o radu na neodređeno


Имао сам среће да од првог дана имам решење о раду на неодређено, колеге ми нису јахале над главом, схватиле да би било џаба, али дође седница, подигну руку и изгласају шта им се хоће...(може им се) :)
П. С. Што се лиценце тиче, јасан је Закон -- само прва три месеца не можеш да оцењујеш. Ја три године чекам да ме позову из Министарства да полажем испит за лиценцу, али ме не зову -- ако неко има неку везу, нека се јави. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana