Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Reč i slika

AMERIKA

tsunade RSS / 04.07.2013. u 13:02

  P1090666-200x300.jpg

Bila sam dve nedelje u Americi. Bavila sam se temom bankrota. Sve što mislim o tome, gledaćete u seriji koja će u decembru biti emitovana. Sada sam htela da napišem nekoliko opštih utisaka o stanju američkog ekonomskog duha.

Plima novca. To je ono što se u vazduhu oseti. Ljudi kupuju masovno i mahnito. To se najbolje vidi u ogromnim šoping centrima iz kojih bujice ljudi nadiru s kesama krcatim robom, manje više prestižnih firmi. Pentagon šopping mall u Vašingtonu izgleda ovako:

P1090450-300x200.jpg

I logično je da se toliko troši jer je sva roba tako dostupna i jeftina. Evo primera: Moje Kelvin Klajn pantalone najpre su koštale 200 dolara. Posle mesec dana one su već pale na stotinu da bi kroz par dana sišle na 50. Poslednja tri, četiri para daju se budzašto, za nekih 20 dolara. I to se u trgovini zove clearance ili closeout. Hronologija pada tih cena nalazi se na etiketi.

Tamo je popust, zaista popust. Nema potrebe da cena robe koju proizvode Kinezi ili Pakistanci izaziva glavobolju i neprijatnost kod prosečnog Amerikanca ili kakvog putnika namernika.

Kvalitetna tehnika nije baš budzašto, ali je i dalje jeftinija makar 30 odsto nego u Evropi. Masovno se zanavlja i kupuje. Ko je imao prilike da udje u njujorški BH Photovideo, našao bi se u čudu, što od ponude što od potražnje.

Usluge su skupe, jer njih, za razliku od robe koja se u nenormalnim količinama promeće,  nude Amerikanci, a oni cene svoj rad. Na primer metro karta za jednu vožnju, pričaju Njujorčani, ne tako davno stajala je dolar a sada je dva i po.  U restoranima i barovima, nema da se sedi i cevči kafa tri sata nego ima da se jede, da se nešto popije i onda može da se sedi.

Pušenja nema ni u baštama kafića niti u parkovima što smatram sviranjem u usnu harmoniku, ali poštujem. Pristojniji hoteli su skupi, od 150 baka pa na više i obično ne nude doručak.

Snimatelji, montažeri i radna snaga meni bliska, ne ustaju iz kreveta za manje od 200 baka dnevno.

Amerima u poslednje vreme u proseku dobro ide. Nisu dozvolili da im reka (novca) presuši nego su grunuli sa štampanim parama na tržište. Očigledno su svesno izazvali inflaciju ali su spasili sistem. I sada imaju trend rasta.

Da li bi to bilo dobro i kod nas i da li je uopšte primenljivo, ne znam. Možda. Ali par strateških političkih intervencija u ekonomiji, koje naravno idu uz veliki politički rizik, to nam je očigledno neophodno.

Samopouzdanje. Većina ljudi sa kojima sam razgovarala, radno aktivnih i onih koji to više nisu... svi su oni fokusirani samo na jednu stvar: ability to make an income. A sposobnosti (abiliy) su uvek povezane sa samopouzdanjem.

Ne poznajem ni jednog čoveka koji sebe smatra nesposobnim. Čak i oni neuspešni i pogubljeni u prašumi svemira, i oni misle da  je neko drugi kriv (država, mama, tata, žena, društvo).

Ali samopouzdanje je onaj opako važan element karaktera koji te tera da u materijalnom svetu izmeriš svoje sposobnosti. To je kao teniski meč: ako te krene u prva tri gema, velika je verovatnoća da ćeš na krilima samopouzdanja dobiti set, a gde je set tu je i meč. Ameri su dobili par početnih gemova. 

U gradu koji je posrnuo usled pada industrije čelika, Pitsburgu, sada se pojavio čitav jedan sloj mladih ljudi koji koriste prednosti skromnije sredine i puštaju preduzetničkoj mašti na volju. Pucaju od samopouzdanja. Spolni organ im je u stanju permanentnog skoka. Otprilike ovaj rad, ko na slici. 

P1100214-300x161.jpg

Koncentracija. Od svih sagovornika koje sam pitala da li je Amerika izašla iz krize, samo jedan je bio sumnjičav a svi drugi su oduševljeno potvrdjivali. Taj jedan koji misli da će kriza još dugo trajati, bavi se plesom. Sreli smo se na nekoj džez zabavi na Guvernerovom ostrvu kraj Menhetna. On je u sred bela dana bio odeven kao pravi dendi jer je žurka idilično posvećena 20-tim godinama prošlog veka. Simpatičan momak ali ne i fun zasukanih rukava kao modnog trenda. A to je upavo trend koji ovih dana vlada Amerikom.

P1090805-300x212.jpg

Dakle, u glavama ljudi, opasnost je prošla. Ali trauma je ostala. Trauma je proizvela stoprocentnu koncentraciju na jobs and bucks koja opet goni na efikasnost. Primer je naša američka producentkinja. Naš je budžet bio daleko manji nego što smo želeli i očekivali. Ona je na tom budžetu radila danima uporno se konsultujući sa nama oko svakog pa i najsitnijeg detalja. Na kraju je predala plan rada koji mi se za te pare učinio nemoguć. Treba li reći da ni cent nije bačen uludo? Perfektna matematika kao posledica velike koncentracije i znanja svog posla.

Takva je nekako i opšta atmosfera. Bulshiting je nepopularan, nepoželjan i neprihvatljiv. Nema bauljanja u moru opcija i neodlučnosti. U tom kontekstu se na Evropu gleda sa dosta zabrinutosti jer je Evropa tržište koje ne bi smelo da propadne.

Lepa reč. Ovo je utisak koji tek posredno ima veze s mojom temom ali ne mogu da ne primetim: Ljubaznost u ophodjenju je sveprisutna. Teoretske šanse nema da se o nekog očešete, da ga malo gurnete u gužvi ili zgazite a da vam se taj ne izvini a onda spontano i vi njemu. U Srbiji sam doživljavala da mi se zbog sličnih stvari načestitaju milosne majke pa tri dana ne mogu da dodjem sebi. I to je velika razlika.

Ako hoćete da fotografišete ljude, nema problema. Rado će vam pozirati.

P1090368-300x202.jpg

U kafanama i prodavnicama je obavezan ljubazan smešak, nenametljiva pomoć svake vrste, (da li ste alergični na neku hranu? mogu li da vam preporučim neko piće? šta volite da jedete? probajte ove cipele, sada su na sniženju.). Laka konverzacija s kupcem se podrazumeva kao i: have a great day i dodjite nam opet.

Ne znam šta nas sprečava da budemo uljudni. Znam otprilike šta nas nagnava da budemo večito nadrkani, nabusiti, besni, namračeni i ozračeni. Verujem da uljudnost blagotvorno utiče na ekonomiju. Uvek je lakše dati pare nasmejanom čoveku.... Ali to je već filozofiranje i možda tema nekog novog bloga.

P1090589-300x181.jpg

Znam da medju vama ima više onih koji mrze Ameriku od onih koji je vole. Na neki način trudim se da taj stav razumem. Ali ne bi bilo loše da baš ti najveći mrzitelji nekako skoknu preko bare. Jedno je spoljna politika. Sasvim je nešto drugo ordinary life. Gledajući njihov život, razgovarajući sa običnim svetom, prosečan Srbin može svašta nešto korisno da nauči od prosečnog Amera. A sve se izgleda svodi na ono što se tamo zove: mindset.

P1090963-300x200.jpg

 



Komentari (383)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 10:59 05.07.2013

Re: Nikad bila.

alselone
Julian, ti li si?

Sve isto osim dve stvari, imam manje kose i nemam dve koje me tuze za silovanje.

Imaš tri?
predatortz predatortz 11:00 05.07.2013

Re: Nikad bila.

alselone
Julian, ti li si?

Sve isto osim dve stvari, imam manje kose i nemam dve koje me tuze za silovanje.


Greota! Aj' za kosu, manje više... Al' za Šveđanke...
alselone alselone 11:05 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Greota! Aj' za kosu, manje više... Al' za Šveđanke...

Pesimista.

Imaš tri?

Optimista.


Po definiciji.
predatortz predatortz 11:07 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Greota! Aj' za kosu, manje više... Al' za Šveđanke...


Pesimista.


Humanista!

Imaš tri?


Optimista.


Perverznjak!
alselone alselone 11:08 05.07.2013

Re: Nikad bila.

alselone alselone 11:10 05.07.2013

Re: Nikad bila.


Hajde ja da priložim jednu moju iz Napa Valley-a, od pre neku godinu.


Ovo je bas lepa fotka.
Ali mi nije dovoljno sprzena zemlja :
bocvena bocvena 11:40 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Odgovori meni, oportunisti, ko te sputava? I na koji način?
Školovala si se za posao koji radiš, imaš platu veću od prosečne, slobodnog vremena takođe iznad proseka. Na radnom mestu možeš da radiš ono što voliš. Da čitaš, pišeš...
Ovo ti je država mogla da ponudi.
Za više, moraš sama da se pobrineš.


Ahahahha i najverovatnije ću umreti u 60-oj od takvog holivudskog načina života. Ako se potrudim još malo, možda i ranije.

Mnogo sebi dopuštaš, mili. Tumačiti nečiji život na taj način, pabirčenjem onoga što pročitaš na netu je...pa nepristojno. Srbija nisu komentatori na blogu b92. Srbija su ljudi koji daju sve od sebe i svojih porodica, a i dalje kupe mrvice. I tako 30 godina. Umori se čovek od šargarepe zvane svako je kovač svoje sreće u sistemu koji ne funkcioniše.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:43 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Ali mi nije dovoljno sprzena zemlja

evo,Hispanosi divljaju po Vegasu. Ima nade za fudbal u Americi!
predatortz predatortz 11:54 05.07.2013

Re: Nikad bila.


Mnogo sebi dopuštaš, mili. Tumačiti nečiji život na taj način, pabirčenjem onoga što pročitaš na netu je...pa nepristojno.


Pazi, pa mi to ovde svi radimo. Donosimo sudove na osnovu dostupnih informacija.

Srbija nisu komentatori na blogu b92. Srbija su ljudi koji daju sve od sebe i svojih porodica, a i dalje kupe mrvice. I tako 30 godina.


Znam ja to odlično. Srbiju sam, zbog posla, prošpartao uzduž i popreko. I što trideset godina? Kad se pa to u Srbiji bogato živelo?
I u Americi ljudi daju 'sve od sebe i svojih porodica'. I u Evropi. Evo ti primer moje sestre od tetke, koja je u Holandiji decenijama, udata za Holanđanina. Od stabilne (skoro pa više) srednje klase došli su do 'socijalne skrbi'. Puk'o Filips, pukla njena dizajnerska kuća... Ko je njima kriv? Kraljica Beatriks? Ili njen sin, naslednik?

Moj kum, koji je u Americi, kaže da sve funkcioniše dok se ozbiljnije ne razboliš. Onda ništa ne funkcioniše. Naravno, i kuma i on rade po još jedan dodatni posao. Zbog toga se kani da porodicu preseli u Kanadu, gde kaže da stvari stoje nešto bolje...

Šta hoću da kažem?
Raj ne postoji. Postoje šanse, iskorištene ili propuštene. Na nama je da ih prepoznamo.
Politika štapa i šargarepe? pa gde to, za običnog čoveka, nije?
cult cult 11:54 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Umori se čovek od šargarepe zvane svako je kovač svoje sreće u sistemu koji ne funkcioniše.

tsunade tsunade 12:20 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Pazi kad bi mene u Americi najviše zanimala priroda


mene bi interesovalo posetim veliki kanjon kolorada, državu jutu zbog mormona i džona stoktona, amiše u pensilvaniji, san francisko i santa fe. samo toliko u prvoj sledećoj poseti
bocvena bocvena 12:45 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Pazi, pa mi to ovde svi radimo. Donosimo sudove na osnovu dostupnih informacija.

Pazi, pa ne radimo. Jedno je razgovarati o razlikama o sistemima u Srbiji i Americi, drugo je uzeti sebi za pravo da tumačiš nečiji privatni život na osnovu vrha ledenog brega koji si pročitao na netu. Paz' da ti se ne pravdam i ne objašnjavam svoj životopis.

A sad da se vratimo na temu.

Ovo što ti pričaš je klasična priča iz kafane. Rek'o mi jedan čo'ek. Ljudi ne odlaze odavde samo zato što su siromašni i zato što imaju osećaj da im je država nešto uskratila (ti što im je za nezavršen fakultet, lenjost, alkoholizam i propao brak kriva država, takve ni ne računam u ljude) već zato što je za minimum pristojnog života potrebno pojesti punu kofu govana, korumpirati i biti korumpiran i treba sutra svoju decu pustiti da žive isti taj poluživot. Ko ovde ima utisak da sve zavisi od njega taj ili radi u nekom stranom predstavništvu ili je nasledio porodični biznis razvijen preko političke podobnosti. Ostali završavaju škole i pakuju kofere. Izjednačiti pitanje slobode izbora u Srbiji i Americi je ili naivno ili zlonamerno.
predatortz predatortz 12:51 05.07.2013

Re: Nikad bila.

(ti što im je za nezavršen fakultet, lenjost, alkoholizam i propao brak kriva država, takve ni ne računam u ljude)


Pazi, ne pronalazim se ni u jednoj od ovih kategorija, ali ne misliš li da je ovakvo mišljenje malo ekstremno? Mislim, bio neko lenj da završi fakultet pa nije čovek ?! Ili, ne dao bog razveo se!
Smešno, ili pak tužno!

Izjednačiti pitanje slobode izbora u Srbiji i Americi je ili naivno ili zlonamerno.


I ti i ja, kako sam iz diskusije shvatio, znamo samo jednu stranu medalje. Odnosno, kakve su mogućnosti u Srbiji. Ja ih sa mogućnostima u USA nigde poredio nisam. Razlog je jednostavan: nisam bio, nisam probao.

Ja govorim iz perspektive čoveka koji je došao u Srbiju. Bez nekog da me gura, bez para, bez jakih veza. Nešto sam uradio. Ja zadovoljan.
kukusigameni kukusigameni 13:04 05.07.2013

Re: Nikad bila.

predatortz
Školovala si se za posao koji radiš, imaš platu veću od prosečne, slobodnog vremena takođe iznad proseka. Na radnom mestu možeš da radiš ono što voliš. Da čitaš, pišeš...
Ovo ti je država mogla da ponudi.
Za više, moraš sama da se pobrineš.


Država joj je ponudila i nekoliko ratova, hiperinflaciju, pljačku na angro i sl.
Od te prosečne plate ne može ni stan da se iznajmi ni da se plate računi, niti da se prehrani. Za to nije sama kriva. Ne može i ne treba da se očekuje snalaženje svih ljudi i profesija.
Ipak, ukoliko radiš, trebalo bi da od toga makar možeš da živiš. To ovde nije slučaj. Uvek je nešto bilo preče. I to preče bi na kraju bilo ajd zdravo.
Za to vreme Amerika je dvanaest do trinaest puta propala.
predatortz predatortz 13:07 05.07.2013

Re: Nikad bila.

kukusigameni
predatortz
Školovala si se za posao koji radiš, imaš platu veću od prosečne, slobodnog vremena takođe iznad proseka. Na radnom mestu možeš da radiš ono što voliš. Da čitaš, pišeš...
Ovo ti je država mogla da ponudi.
Za više, moraš sama da se pobrineš.


Država joj je ponudila i nekoliko ratova, hiperinflaciju, pljačku na angro i sl.
Od te prosečne plate ne može ni stan da se iznajmi ni da se plate računi, niti da se prehrani. Za to nije sama kriva. Ne može i ne treba da se očekuje snalaženje svih ljudi i profesija.
Ipak, ukoliko radiš, trebalo bi da od toga makar možeš da živiš. To ovde nije slučaj. Uvek je nešto bilo preče. I to preče bi na kraju bilo ajd zdravo.
Za to vreme Amerika je dvanaest do trinaest puta propala.


Sve ovo stoji. Ali, onda brate pališ u Ameriku, Kanadu, silne Evrope... Pa izneseš na market ono što imaš. Da u Srbiji ne mogu da živim od svog rada, ja bih se zahvalio i otišao tamo gde mogu.

O tome se ovde radi. A ne o komparacijama kako je to u belom svetu.
Srbija nikad neće biti Amerika. Nikad nije ni bila...
kukusigameni kukusigameni 13:16 05.07.2013

Re: Nikad bila.

predatortz
Ali, onda brate pališ u Ameriku, Kanadu, silne Evrope... Pa izneseš na market ono što imaš. Da u Srbiji ne mogu da živim od svog rada, ja bih se zahvalio i otišao tamo gde mogu.


Po tome bi trebalo dve trećine odavde da zbriše.
predatortz predatortz 13:18 05.07.2013

Re: Nikad bila.

kukusigameni
predatortz
Ali, onda brate pališ u Ameriku, Kanadu, silne Evrope... Pa izneseš na market ono što imaš. Da u Srbiji ne mogu da živim od svog rada, ja bih se zahvalio i otišao tamo gde mogu.


Po tome bi trebalo dve trećine odavde da zbriše.


Ne samo odavde...
bocvena bocvena 13:27 05.07.2013

Re: Nikad bila.

E ovako se i završi svaka priča sa patriotama. Ako ti ovde ne valja, a ti 'ajde lepo u beli svet, pa se tamo dokaži. Neću da idem odavde, hoću da menjam stvari na bolje ovde. Kritika negativnih pojava u društvu nije izdaja nacionalnih interesa nego ljubav za svoje dete, pa makar i musavo. Nećeš da mu nalupaš šamare nego da ga umiješ.
tsunade tsunade 13:34 05.07.2013

Re: Nikad bila.

E ovako se i završi svaka priča sa patriotama.


zato ja nemam živce da se raspravljam. amerika me za ovih 15 dana naučila jednoj stvari bulshiting ignorisati. bulshitere skloniti u stranu, otkačiti ih, skloniti ih s puta da ti ne smetaju.
predatortz predatortz 13:37 05.07.2013

Re: Nikad bila.

tsunade
E ovako se i završi svaka priča sa patriotama.


zato ja nemam živce da se raspravljam. amerika me za ovih 15 dana naučila jednoj stvari bulshiting ignorisati. bulshitere skloniti u stranu, otkačiti ih, skloniti ih s puta da ti ne smetaju.


Jebote, da si bila mesec bila bi ozbiljan reformator!
predatortz predatortz 13:38 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Neću da idem odavde, hoću da menjam stvari na bolje ovde.


E, ovu priču već razumem.

Naravno da stvari treba menjati. Jedino, malo toga se kukanjem i pljuvačinom da promeniti.
tsunade tsunade 13:54 05.07.2013

Re: Nikad bila.

da si bila mesec bila bi ozbiljan reformator!


jašta
predatortz predatortz 13:57 05.07.2013

Re: Nikad bila.

bulshitere skloniti u stranu, otkačiti ih, skloniti ih s puta da ti ne smetaju.


Za domaćicu

alselone alselone 14:34 05.07.2013

Re: Nikad bila.

evo,Hispanosi divljaju po Vegasu. Ima nade za fudbal u Americi!


Ha, vidi ovo, ne mogu da verujem. Njihovo najhuliganskije navijanje koje sam doziveo je veoma jako i ljutito "DI-FENS" u Stejps centru.

Ali podrzavam, uzivanje je otici tako na mec, nabaciti klinca na ramena, kupiti grickalice i sokove i uzivati par sati.

maksa83 maksa83 15:31 05.07.2013

Re: Nikad bila.

bulshitere skloniti u stranu, otkačiti ih

Jesam samo ja ovo pročitao kao brushaltere?

Inače nemam šta da doprinesem raspravi - to je velika i šarena i beskrajno zanimljiva zemlja.

Da ne kažem sad ono što o tom mestu kaže Brajovićev ujak/đed.
bocvena bocvena 17:32 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Jesam samo ja ovo pročitao kao brushaltere?


Nisi. I ja sam:)))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:20 05.07.2013

Re: Nikad bila.

maksa83
Da ne kažem sad ono što o tom mestu kaže Brajovićev ujak/đed.

:)))))))
Е нек си упамтио, за покој му душе ;-) Мада, ту о души није било помена!
blogovatelj blogovatelj 18:26 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Е нек си упамтио, за покој му душе ;-) Мада, ту о души није било помена!


Pa aj' da i mi čujemo šta je đed mudro zborio, ako nije tajna.
maksa83 maksa83 18:29 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Е нек си упамтио, за покој му душе ;-)

Da, da - hodam po onom Čikagu, gledam oko sebe i sve se mislim "ka' će bre ono Brajovićevo?". :))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:14 05.07.2013

Re: Nikad bila.

:)))
Има и оно:
Да ја одем у Чикаго,
И обиђем своје драго...

Блоги, био сам убеђен да сам негде на блогу спомињао ту епизоду, са мојим ђеда-стрицем Ђорђијем Georgom Брајовићем, који је умро у Фресну, Калифорнија. То је једна од оних узбудљивих емигрантских прича. Трагајући, најпосле, шта је било с тим човеком који је још пре Првог рата отишао бродом у Америку, наишао сам чак и на скенирана царинска документа о приспећу његовог брода у Њујорк, па и то како се пријавио да ће спавати код неког нашег даљег рођака тамо негде у улици број и број итд. Сад, преуморан, ко за несрећу, ништа од тога не могу да пронађем. Потрудићу се да једном исправим своју садашњу оскудност.
blogovatelj blogovatelj 19:21 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Блоги, био сам убеђен да сам негде на блогу спомињао ту епизоду, са мојим ђеда-стрицем Ђорђијем Georgom Брајовићем, који је умро у Фресну, Калифорнија.


Vrlo verovatno jesi, ali to ne garantuje da sam ja baš taj blog pročitao, ili ako sam ga i čitao, možda tvoj komentar nije bio napisan u momentu mog čitanja.
mariopan mariopan 19:22 05.07.2013

Re: Nikad bila.

bocvena
Jesam samo ja ovo pročitao kao brushaltere?


Nisi. I ja sam:)))

I ja.
blogovatelj blogovatelj 19:31 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Трагајући, најпосле, шта је било с тим човеком који је још пре Првог рата отишао бродом у Америку, наишао сам чак и на скенирана царинска документа о приспећу његовог брода у Њујорк, па и то како се пријавио да ће спавати код неког нашег даљег рођака тамо негде у улици број и број итд. Сад, преуморан, ко за несрећу, ништа од тога не могу да пронађем. Потрудићу се да једном исправим своју садашњу оскудност.


Ostrvo Elis. Bilo je karantin za sve koji su brodom dolazili u NYC, pa odatle dalje u zemlju slobode. Odsediš tu par nedelja, kad vide da nisi bolestan, puste te unutra.



Link
Gledao ja za ženinog pradedu i za Nikolu Teslu.
Za pradedu koji je došao pred prvi rat piše odakle je došao, kojim brodom, da je Srbin katoličke veroispovesti.
princi princi 19:32 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Srbin katoličke veroispovesti.

Černogorac? :)
tsunade tsunade 20:34 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Трагајући, најпосле, шта је било с тим човеком који је још пре Првог рата отишао бродом у Америку, наишао сам чак и на скенирана царинска документа о приспећу његовог брода у Њујорк, па и то како се пријавио да ће спавати код неког нашег даљег рођака тамо негде у улици број и број итд.


who do you think you are? emisija na historiju koju obozavam da gledam a bavi se upravo ovim o čemu pričaš - traganjem. to mi je sve zanimljivo. ja bih takvu emisiju volela da radim.
blogovatelj blogovatelj 21:06 05.07.2013

Re: Nikad bila.

Černogorac? :)


Nije. To se danas zove Bunjevac.
Naciju i veroispovest su mu američke vlasti prepisale iz zvaničnog austrougarskog dokumenta.
princi princi 21:25 05.07.2013

Re: Nikad bila.

austrougarskog

Stari velikosrbijanski hegemonisti i pijemontisti. Ili nacoši, što bi rek'o Paić.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:31 06.07.2013

Re: Nikad bila.

Ha, vidi ovo, ne mogu da verujem. Njihovo najhuliganskije navijanje koje sam doziveo je veoma jako i ljutito "DI-FENS" u Stejps centru.


A, nisi ti video kad se nabrekli huligani iz Nebraske, svaki ko Strongmen iz najboljih dana, posvadjaju oko mesta za roštilj na travnjaku ispred stadiona. Pa moraju žene da ih smiruju i razdvajaju.

EDIT: Ona poslednja fotka iz pustinje ti je odlična. Prostranstvo kontinenta je impresivno, barem nama koji smo došli iz Evrope, jer toga tamo nema.




bolid1 bolid1 10:45 06.07.2013

Re: Nikad bila.

blogovatelj

Za pradedu koji je došao pred prvi rat


Moj pradeda isto, poceo prvi rat, ukljuci se US u rat, on se prijavi u vojsku i zavrsi u Francuskom u blatu, zakacio ga hlor, taman toliko da ga posalju kuci iz bolnice...

Sad dolazimo to onoga sto je meni fascinantno...ta ista US, uredno je do kraja njegovog i prababinog zivota isplacivala boracku penziju, uredno slala pozive za lecenje i banje u njegovu pripizdinu...zavrsi se drugi rat, pojavi se tip da prababi isporuci zaostale penzije iz ratnih godina...bez kompjutera, bez interneta, bez telefona, bez trista curaca, mi brinemo o svojima....
freehand freehand 13:06 06.07.2013

Re: Nikad bila.

bolid1
blogovatelj

Za pradedu koji je došao pred prvi rat


Moj pradeda isto, poceo prvi rat, ukljuci se US u rat, on se prijavi u vojsku i zavrsi u Francuskom u blatu, zakacio ga hlor, taman toliko da ga posalju kuci iz bolnice...

Sad dolazimo to onoga sto je meni fascinantno...ta ista US, uredno je do kraja njegovog i prababinog zivota isplacivala boracku penziju, uredno slala pozive za lecenje i banje u njegovu pripizdinu...zavrsi se drugi rat, pojavi se tip da prababi isporuci zaostale penzije iz ratnih godina...bez kompjutera, bez interneta, bez telefona, bez trista curaca, mi brinemo o svojima....

U Pančevu je živeo deda koji je iz boljševičke revolucije izašao kao visoki oficir (pukovnik, čini mi se) Crvene armije.
I isti je takav odnos imao od SSSR, + pozivnice za svaku vojnu paradu na Crvenom trgu, glede godišnbjice pobede revoluicje.
blogovatelj blogovatelj 02:11 05.07.2013

Konstatacija. Moja.

Skoro sa sigurnošću od 100% mogu da tvrdim da si sada bila prvi put u Americi.
Na osnovu čega?
Ovoga!

U kafanama i prodavnicama je obavezan ljubazan smešak, nenametljiva pomoć svake vrste, (da li ste alergični na neku hranu? mogu li da vam preporučim neko piće? šta volite da jedete? probajte ove cipele, sada su na sniženju.). Laka konverzacija s kupcem se podrazumeva kao i: have a great day i dodjite nam opet.


Kad čovek dođe prvi put ovde i vidi bljesak, to se zove honeymoon faza. I traje otprilike mesec dana. Nije joj džabe dato ime honeymoon.
Reakcije su ovakve kakav je i citirani deo teksta. I moja je bila takva.
Posle shvatiš da se to zove upsell, tj prodavac pokušava da ti proda još robe na način koji si opisala. Postoji i tehnika prodaje koja se zove downsell, ali kada je u pitanju bogata klijentela, ta varijanta otpada. Ona se primenjuje u Volmartima, gde trgovca juriš satima po radnji ne bi li ga pitao šta te zanima, a kada ga uloviš, shvatiš da on ne zna ništa o robi koju prodaje, jedino što zna je na kom se rafu roba nalazi.
Moja je preporuka - obnoviti znanje naučeno u Alan Fordu pre odlaska u Ameriku.
I slažem se, svet bez Amerike bio bi dosadan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:35 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

blogovatelj

Kad čovek dođe prvi put ovde i vidi bljesak, to se zove honeymoon faza. I traje otprilike mesec dana. Nije joj džabe dato ime honeymoon.


Izgleda da sam ja već 15 godina u honeymoon fazi, kad mi i dalje prija da prodavac radi svoj posao, da je ljubazan, uvek pri ruci, da poznaje proizvod koji me interesuje, i kapira šta mi treba kad ja nisam siguran, i, meni barem, je bitno da vidim da mu je stalo da svoj proizvod proda. Na kraju krajeva, novčanik je tvoj, možeš uvek da kažeš da te nešto ne interesuje da kupiš, ne tuku ko neće.

Ali nema veze, vidi ovo. Inače, Sijetl je valjda grad, u pravom smislu te reči, u kome danas možeš da vidiš najviše malih kokošarnika po dvorištima. I to ne po nekim sirotinjskim četvrtima, nego što je bogatiji kvart, to ih ima više. To je neka moda poslednjih godina u tom gradu (mada, kladio bih se, i u San Franciskou) da ljudi gaje svoje piliće, uglavnom za sveža jajca (a verujem da poneka koka i u supi završi).
iris.davidovich iris.davidovich 04:49 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

Izgleda nije samo u tom gradu. Pre nekih mesec dana odemo kod kolege mog muza, covek zivi u sred grada, I pozadi u dvoristu ima kucicu za kokoske, a pored za pevca (cak su i ulazi sa razlicitih strana). Kad mu je pobegao jedan pevac, komsija ga nasao na ulici I vratio kuci.

Srki, Happy 4th, Viva America!
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:04 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

iris.davidovich
Izgleda nije samo u tom gradu. Pre nekih mesec dana odemo kod kolege mog muza, covek zivi u sred grada, I pozadi u dvoristu ima kucicu za kokoske, a pored za pevca (cak su i ulazi sa razlicitih strana). Kad mu je pobegao jedan pevac, komsija ga nasao na ulici I vratio kuci.

Srki, Happy 4th, Viva America!


. Pa mi iz unutrašnjosti retko putujemo, tako da i nisam video mnogo gradova. Sijetl, i eto taj San Francisko i Dijego, ovo ostalo nije vredno pomena, i nemaju piliće. Ok, i Njujork. Nije loš.

Happy 4th i tebi! Evo rokaju vatromet, doduše organizovano, na stadionu, samoinicijativa se strogo sankcioniše zbog opasnosti od šumskih požara, tako da sam se džabe, proletos, srkbio džebanom u vajominškom pograničnom kvantašu za petarde.

blogovatelj blogovatelj 05:49 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

Izgleda da sam ja već 15 godina u honeymoon fazi, kad mi i dalje prija da prodavac radi svoj posao, da je ljubazan, uvek pri ruci, da poznaje proizvod koji me interesuje, i kapira šta mi treba kad ja nisam siguran,


U Volmartu? Nema šanse. U skupljim radnjama da.
Nisi pažljivo pratio.
Nisam ja rekao da to nije dobro, samo sam konstatovao zašto to rade.
Pajče, radio sam brdo poslova u SAD. Jedan je bila i najteža vrsta prodaje, prodaja osiguranja. Najteža je jer se prodaje obećanje. Daj mi pare sada, pa posle svakog meseca tako, a ja ti možda dam kintu jednog dana ako ti zatreba. Ne puštaju te da radiš dok ne odrade dril na tebi.
Imao sam domaći da naučim odgovore na osamnaest izgovora kad ljudi neće da kupe. Tvrdili su da devetnaesti izgovor ne postoji. Za pola godine koliko sam radio, nisam ni ja sreo devetnaesti, uvek je bio jedan od tih osamnaest. Da pitam ženu, nemam para, u gužvi sam sada itd.
I funkcioniše mnogo dobro kad radiš što su ti rekli, uz odgovarajuči plastičan osmeh. Samo, tada prestaješ da budeš čovek, a postaješ papagaj.

Edit

Greška, nisam radio u SAD, radio sam u Kanadi, ali to mu dođe kao razblažena verzija SAD.

blogovatelj blogovatelj 05:56 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

Ali nema veze, vidi ovo


Jesi hipster
Ima toga i ovde
Takve stvari podržavam, ali mi je mnogo bolje kad ljudi iz grada kupe malo zemlje pored tog istog grada, pa se onda zanimaju voćarstvom i povrtarstvom.
I sam sam tako odrastao.

PS.

U Srbiji ogromna većina stanovništva tako živi decenijama već, u SAD otkrivaju toplu vodu. Bolji smo od Amera u urban farmingu garantovano
cgubg cgubg 09:23 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

Kad smo kod preventive, evo najnovijeg dogadjaja od pre par minuta
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=07&dd=05&nav_category=78&nav_id=729499
tsunade tsunade 11:26 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

Skoro sa sigurnošću od 100% mogu da tvrdim da si sada bila prvi put u Americi.


jesam. negde dole u raspravi sam rekla da mi je prvi put.
tsunade tsunade 12:01 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

To je neka moda poslednjih godina


neke od tih city gardena sam slikala. proizvode organski hranu a viškove valjaju restoranima.

što se ljubaznih prodavaca tiče, ili kelnera koji te pita da li si na nešto alergičan, evo neki ovde u mojoj okoliti kažu da je to trulex i da ih nervira ta izveštačena ljubaznost....šta znam, mogla bih lako da se priviknem na tu trulež.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:45 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

blogi
Takve stvari podržavam, ali mi je mnogo bolje kad ljudi iz grada kupe malo zemlje pored tog istog grada, pa se onda zanimaju voćarstvom i povrtarstvom.
I sam sam tako odrastao.


E, ne moraš da kupiš, imaju sad po gradovima parcele koje iznajmiš, za neke vrlo sitne pare, i onda sadiš paprike i paradajz u slobodno vreme. Nisam siguran da li možeš da ih prodaješ na pijaci, ili samo za ličnu konzumaciju. To ima čak i ovde, kod mene, gde je broj nobelovaca per capita popriličan, i onda možeš da naletiš na svakave čudake, ili svog profana sa faksa, kako grabulja motičicom korov na suncu, parcela do tvoje.

Za volmart i slične prodavnice, ne kažem da nije tako, nego da meni prija kad se prodavac ophodi kako treba, i kako sam opisao. Zato i ne kupujem ništa u volmartu, nego kod konkurencije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:10 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

tsunade
evo neki ovde u mojoj okoliti kažu da je to trulex i da ih nervira ta izveštačena ljubaznos


Kiselo je groždje . Šta uopšte znači "izveštačena ljubaznost"? I kako izgleda "neizveštačena"? Neko je ljubazan prema tebi, ili nije ljubazan, i to je to. Naravno da svakom normalnom prija da su ljudi prema njemu ljubazni i uvidjavni, da se ophode sa poštovanjem, kao jednakom ljudskom biću. I na to se može lako navići.
princi princi 17:46 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

srdjan.pajic
tsunade
evo neki ovde u mojoj okoliti kažu da je to trulex i da ih nervira ta izveštačena ljubaznos


Kiselo je groždje . Šta uopšte znači "izveštačena ljubaznost"? I kako izgleda "neizveštačena"? Neko je ljubazan prema tebi, ili nije ljubazan, i to je to. Naravno da svakom normalnom prija da su ljudi prema njemu ljubazni i uvidjavni, da se ophode sa poštovanjem, kao jednakom ljudskom biću. I na to se može lako navići.

Srki, druže, ima tu jedna mala poruka iza svega a to je da biznis ne može da se radi u društvu u kome su svi nadrkani, nakurčeni, u kome svi sve najbolje znaju, u kome svako svakom nabija na nos ovo i ono, Srebrenicu, hladnjače, moj ujak pandur rek'o ovo, ono, Ceca, Meca, Jeca. Za biznis, ekonomiju, progres, rast nekog društva je potrebno malo vere u ljude, glumljene ili iskrene, svejedno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:55 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

princi
srdjan.pajic
tsunade
evo neki ovde u mojoj okoliti kažu da je to trulex i da ih nervira ta izveštačena ljubaznos


Kiselo je groždje . Šta uopšte znači "izveštačena ljubaznost"? I kako izgleda "neizveštačena"? Neko je ljubazan prema tebi, ili nije ljubazan, i to je to. Naravno da svakom normalnom prija da su ljudi prema njemu ljubazni i uvidjavni, da se ophode sa poštovanjem, kao jednakom ljudskom biću. I na to se može lako navići.

Srki, druže, ima tu jedna mala poruka iza svega a to je da biznis ne može da se radi u društvu u kome su svi nadrkani, nakurčeni, u kome svi sve najbolje znaju, u kome svako svakom nabija na nos ovo i ono, Srebrenicu, hladnjače, moj ujak pandur rek'o ovo, ono, Ceca, Meca, Jeca. Za biznis, ekonomiju, progres, rast nekog društva je potrebno malo vere u ljude, glumljene ili iskrene, svejedno.


Opet taj Peščanik argument! , Sorry, pobornik sam drugačije škole mišljenja. Previše srbovanja, prenemaganja još više, ustvari generalno nepoznavanje toga dokle se tačno pružamo, ima za posledicu sadašnje stanje. Da li to može da se popravi stvarnom ili imaginarnom verom u ljude, kao u USA, ili vojnim udarom, kao u Egiptu, nisam baš načisto.
princi princi 19:04 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

Sorry, pobornik sam drugačije škole mišljenja

Tzv. nemačke. Kažem ja, bate, promašio si ti zemlju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:51 05.07.2013

Re: Konstatacija. Moja.

princi
Sorry, pobornik sam drugačije škole mišljenja

Tzv. nemačke.


Da, u nekom djindjićevskom smislu, ako može tako da se kaže. A verovatno ti nije promaklo ono očijukanje patriotski orjentisanih blogera sa vojnim udarom u Egiptu kod Aleksandre na blogu (to su oni što bi pre u oganj skočili nego da odslušaju neki od Peščanika). Zato sam to uvrstio kao opciju, da ne ispadne opet da zastupam uobičajeno drugosrbijansko jednoumlje.

E, nema veze, ovo je blog o USA, i zarekao sam se da neću da pominjem Srbiju, ali si me isprovocirao!
strange_ilusion strange_ilusion 06:35 05.07.2013

Slabosti

USA je zemlja ciji sistem je pretezno utemeljen na ljudskim slabostima i izvitoperenjima. I umesto da se te slabosti prosvecivanjem pokusavaju dovesti na neki normalan nivo, one se podsticu. A onda se sve to sarkasticno naziva slobodom. Zbog nesposobnosti da kontrolise svoje slabosti danasnji covjek se pretvara u ovcu, u skupu je stado cija je glavna funkcija da bude sisano.
Ja zivim u USA. Trenutno sam na GO u Evropi. Jako mi je zao sto uvidjam do koje mjere je Evropa podlegla sirovom Americkom uticaju.
princi princi 19:42 05.07.2013

Re: Slabosti

u skupu je stado cija je glavna funkcija da bude sisano.

Nezgodni ovi dijakritici.
hajkula1 hajkula1 08:37 05.07.2013

Može im se


Čitala sam i gledala snimke o uljudnom tabanju u redovima za gorivo... u Americi, ne tako davno.

Mogu da štampaju zelene, sve to neko drugi krvavo plaća.

Ne može da se razdvaja spoljna od unutrašnje politike SAD, analiza nema smisla.



tsunade tsunade 11:32 05.07.2013

Re: Može im se

Ne može da se razdvaja spoljna od unutrašnje politike SAD, analiza nema smisla.


zašto misliš da ne može?

Čitala sam i gledala snimke o uljudnom tabanju u redovima za gorivo... u Americi, ne tako davno.


to se tako čita kao kuriozitet a nije svakodnevna pojava na koju si oguglao kao na primer ovde.

ne tvrdim ja da je amerika raj na zemlji. ja samo tvrdim da se taj preduzimački i biznis duh pokazao kao nesalomiv u dosadašnjem poretku stvari. i takodje tvrdim da opšta uljudnost, od onog klošara što žicka pljuge u vašingtonu do sudije vrhovnog američkig suda, blagotvorno deluje na ekonomiju.
hajkula1 hajkula1 12:37 05.07.2013

Re: Može im se

tsunade
Ne može da se razdvaja spoljna od unutrašnje politike SAD, analiza nema smisla.


zašto misliš da ne može?

Čitala sam i gledala snimke o uljudnom tabanju u redovima za gorivo... u Americi, ne tako davno.


to se tako čita kao kuriozitet a nije svakodnevna pojava na koju si oguglao kao na primer ovde.

ne tvrdim ja da je amerika raj na zemlji. ja samo tvrdim da se taj preduzimački i biznis duh pokazao kao nesalomiv u dosadašnjem poretku stvari. i takodje tvrdim da opšta uljudnost, od onog klošara što žicka pljuge u vašingtonu do sudije vrhovnog američkig suda, blagotvorno deluje na ekonomiju.


gorivo - petrol-dolari, štampanje dolara

ko neće dolare, dobije demokratske promene, proleće ili kako već nazovu od prilike do prilike. Pre nekog vremena ovde na blogu, linkovana je izjava sa youtuba, japanskog predsednika, u vezi ljubaznih ucena prekookeanskog komšije.

Da nije u pitanju jaka vojna industrija, vojna sila, ne bi bilo štamparije, a za ljubazne osmehe ne sumnjam.

Rupa na saksiji.




blogovatelj blogovatelj 14:39 05.07.2013

Re: Može im se

i takodje tvrdim da opšta uljudnost, od onog klošara što žicka pljuge u vašingtonu do sudije vrhovnog američkig suda, blagotvorno deluje na ekonomiju.


Dabre, to je meni u Kanadi još uvek čudno. Uljudnost klošara i njihovo zahvaljivanje kada ne dobiju ono za šta se grebu, tj pare ili cigare.
Valjda postoji i tržište klošara, pa ako budeš fin, ogrebaćeš se sledeći put, a ako si prostak, nećeš se ogrebati nikada više.
alselone alselone 14:42 05.07.2013

Re: Može im se

Uljudnost klošara i njihovo zahvaljivanje kada ne dobiju ono za šta se grebu, tj pare ili cigare.


Da, covece, nema proklinjanja ala SRS kad im ne das sta traze. Ja sam pvi put zinuo i tako 'odao jos des' meteri kad mi je klosar rekao, thank you Sir, have a wonderful day, sa sve onim akcentovanjem wonderful.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:48 05.07.2013

Re: Može im se

ako budeš fin, ogrebaćeš se sledeći put, a ako si prostak, nećeš se ogrebati nikada više.


Ovo je prva stvar koju mi je brat rekao ,kada sam skapirao da su cice nešto više od golmana na fudbalu i ortaka za prepisivanje domaćeg
kukusigameni kukusigameni 14:51 05.07.2013

Re: Može im se

A ovo, gde ljudi ostavljaju stvari, a klošari i ko god hoće dolazi da proba i uzme?!
Severno od SF.

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:40 05.07.2013

Hm

Tsunade

Amerima u poslednje vreme u proseku dobro ide. Nisu dozvolili da im reka (novca) presuši nego su grunuli sa štampanim parama na tržište. Očigledno su svesno izazvali inflaciju ali su spasili sistem. I sada imaju trend rasta.
Da li bi to bilo dobro i kod nas i da li je uopšte primenljivo, ne znam. Možda.


To da bi i ovo americko stampanje para bilo i kod nas primenljivo (sa istim efektima) nema smisla ni pominjati. Cak ni u formi ovog "mozda". Osim ako jednog dana dinar ne zameni dolar na mestu svetske rezervne valute

Po onome sto sam ja u zadnje vreme procitao i to od Amerikanaca koji se razumeju u ekonomiju (doduse kriticki raspolozenih) nema bas preteranih razloga za optimizam kad je u pitanju ekonomski oporavak. I pored silnog stampanja novca privreda/proizvodnja se ne pokrece ... a to (nedovoljno) povecanje zaposlenosti je uglavnom u slabo placenom delu usluznog sektora (ugostiteljstvo, socijalne sluzbe, trgovina). Tako da potrosacka groznica verovatno pomaze vise onima koji tu jefitnu robu proizvode - znaci Kinezima.

Neki koji su predvideli poslednju krizu, predvidjaju opet kolaps (ovoga puta dolara). I bez obzira na njegov poseban polzaj u svetskoj ekonomiji jasno je da to stampanje ne moze ici u nedogled. A da li i kako ce ce biti zaustavljeno i sta ce se onda desiti ostaje da se vidi.

Meni ovaj tvoj izvestaj zvuci suvise optimisticki - nesto otprilike kao da je neko 2007. sa odusevljenjem pisao o tome kako u USA svako moze da kupi kucu kakvu pozeli. Ili 1999. da se svako za cas moze obogatiti jednostavnom kupovinom i prodajom akcija IT firmi.

ps. Mozda bi bilo bolje tu tvoju emisiju objaviti sto pre, decembar je ipak prilicno daleko ... Ili mozda da pripremis i jednu pesimisticniju/kritickiju varijantu?
tsunade tsunade 11:54 05.07.2013

Re: Hm

To da bi i ovo americko stampanje para bilo i kod nas primenljivo (sa istim efektima) nema smisla ni pominjati. Cak ni u formi ovog "mozda". Osim ako jednog dana dinar ne zameni dolar na mestu svetske rezervne valute


pravo da ti kažem više sam imala na umu evro nego dinar. ionako sve računamo u evrima.

Meni ovaj tvoj izvestaj zvuci suvise optimisticki


izveštaj je takav jer sam takav optimizam detektovala u onom delu amerike koji sam posetila. čak i u sredinama koje su totalno kljoknule ko srbija, neki optimistički talas je prisutan i vidi se.
kukusigameni kukusigameni 12:25 05.07.2013

Re: Hm

Virtuelni Vasilije
znaci Kinezima.






stopalo stopalo 12:39 05.07.2013

Re: Hm

Meni ovaj tvoj izvestaj zvuci suvise optimisticki - nesto otprilike kao da je neko 2007. sa odusevljenjem pisao o tome kako u USA svako moze da kupi kucu kakvu pozeli. Ili 1999. da se svako za cas moze obogatiti jednostavnom kupovinom i prodajom akcija IT firmi.

ps. Mozda bi bilo bolje tu tvoju emisiju objaviti sto pre, decembar je ipak prilicno daleko ... Ili mozda da pripremis i jednu pesimisticniju/kritickiju varijantu?


shvatio sam fato sta si ti meni u zivotu - maler
krkar krkar 12:15 05.07.2013

Odlično

Odličan i pošten blog, tako dobro napisan da se, vidim, drkaxhije ne usuđuju da pljuju koliko bi inače.

Nažalost nemam vremena da se uključim ali potakao je interesantne diskusije i čak izvukao iz rupe neke blogere koji imaju šta da kažu.

tsunade tsunade 12:25 05.07.2013

Re: Odlično

Nažalost nemam vremena da se uključim


znači da se onoj kafi ne nadam u skorije vreme? hvala darl :)
alselone alselone 16:26 05.07.2013

Re: Odlično

e i čak izvukao iz rupe neke blogere koji imaju šta da kažu


Princi?
blogovatelj blogovatelj 02:55 06.07.2013

Re: Nikad bila.

Prostranstvo kontinenta je impresivno, barem nama koji smo došli iz Evrope, jer toga tamo nema.


Još jedan od razloga zašto volim Ameriku.
Autoput kroz Montanu u smeru istok-zapad dugačak je koliko i autoput u SFRJ od Maribora do Gevgelije.
Od Toronta do Vankuvera je kao od Beograda do Avganistana, od Toronta do Atlantika ima još 2000km.
Kanadskoj provinciji Njufaundlend bliža je Afrika od Vankuvera.
Kad sam se doseljavao u Kanadu nisam mogao da verujem da sam od osam sati koliko je trajao let Milan-Toronto leteo tri i po sata iznad kanadskog kopna. Skoro polovina puta.
zack2jack zack2jack 13:18 05.07.2013

...



..lep tekst. Pozitivan.

Preporuka za skoknuti preko bare je OK. Za one koji imaju pare. Prosecan Srbin moze da samo da cupka u mestu.

A nesnosnost Srba prema Americi je takodje OK. Pa oni su nas bombardovali. Pre nesto vise od 10 godina. Naravno da to nije ucinila grupica sarenih gospodja sa tvoje slike. Ali na neki nacin i jeste. I to se nikada ne zaboravlja. I ne treba!

Sto se tice njihove ekonomije, Amerika barem zadnjih 30 godina izvozi svoju neoliberalnu ekonomiju. A uvozi je razni bednik sirom planete po ceni koju placa ratovima, finansijskim krizama, jeftinom radnom snagom i nasilnim privatizacijama. A to nije nikakva visoka politika. Nije levicarsko proseravanje. Ti je jednostavno tako. I nazalost, nema nikakve veze sa ljubaznim osmehom u Megamarketu.

Srbi su isti kao i svi drugi narodi. Nisu nekulturni. Samo su bedni...
tsunade tsunade 13:50 05.07.2013

Re: ...

Pa oni su nas bombardovali. Pre nesto vise od 10 godina. Naravno da to nije ucinila grupica sarenih gospodja sa tvoje slike. Ali na neki nacin i jeste. I to se nikada ne zaboravlja. I ne treba!


jesu nas bombardovali nakon što smo ključno doprineli izbijanju ratova u seriji na teritoriji balkana uz masakre za koje se verovalo da nisu više mogući u ovom delu sveta. drugim rečima popeli smo se svima na vrh khm glave pa smo dobili po khm nosu.

Nisu nekulturni. Samo su bedni...


jesmo bedni, na žalost. al jesmo i nekulturni, neodgojeni, loše vaspitani, izaberi šta ti se više svidja... na žalost.

mislim, nema potrebe da se zavaravamo. mentalitet, bojim se, čini dobar deo naše loše sudbine. mentalitet se menja kroz generacije u širokom vremenskom okviru.

al ako hoćemo to da menjamo, prethodno pitanje koje mora da se reši je pošteno gledanje sebe u ogledalu. to znači da priznamo da smo eto, prosečno uglavnom nekulturni.

u americi na svakih 50 km neka reka duplo veća od dunava (potomak, delever, hadson itd). i ni jednom ne pliva plastična ambalaža. ovu našu moravu možeš da prepešačiš a opet smo je zatrpali smećem. znači ubili smo reku ladno, iz male snage. i na svakom koraku je smeće. ljudi tresu pepeljare iz auta na parkingu jer ih mrzi da odu do kontejnera (slučaj od danas)... totalni primitivizam je uzeo maha i previše.
zack2jack zack2jack 14:25 05.07.2013

Re: ...

tsunade

jesu nas bombardovali nakon što smo ključno doprineli izbijanju ratova u seriji na teritoriji balkana uz masakre za koje se verovalo da nisu više mogući u ovom delu sveta. drugim rečima popeli smo se svima na vrh khm glave pa smo dobili po khm nosu.

jesmo bedni, na žalost. al jesmo i nekulturni, neodgojeni, loše vaspitani, izaberi šta ti se više svidja... na žalost.

mislim, nema potrebe da se zavaravamo. mentalitet, bojim se, čini dobar deo naše loše sudbine. mentalitet se menja kroz generacije u širokom vremenskom okviru.


..dobili smo po nosu? Dobili smo malo vise! A ne stede nas ni danas. Problem sa ovakvim (tvojim) uverenjem je sto je zasnovano na selektivnoj pravdi i selektivnom pravu. Zasnovano je na osecaju sta je za tebe pravda i pravo. A ne na medjunardonim zakonima. I ti je ogromna razlika.

Mozes ti da budes samokriticna nacionalno ili istorijski do neba. Ali to mora da bude zasnovano na realnim vrednostima. A ne pretpostavljenim od strane tebe, ili Amerike.

Sto se tice kulture, koliko para toliko i muzike. Ne postoje ponosni i cisti bednici. Nego nezadovoljni i prljavi. Toga ima samo u holivudskom djubretu od filmova kojima je Amerika zadojila pola planete. Pa se ljudi pozivaju na cestitost o ponos u bedi i siromastvu.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:27 05.07.2013

Re: ...

tsunade

jesu nas bombardovali nakon što smo ključno doprineli izbijanju ratova u seriji na teritoriji balkana uz masakre za koje se verovalo da nisu više mogući u ovom delu sveta. drugim rečima popeli smo se svima na vrh khm glave pa smo dobili po khm nosu.


E u ovo veruje valjda samo jos nas drug Krkisa

Doprineli su "oni" sto puta vise od "nas" ratovima (uz masakre) diljem cele planete. U kojima je nastradalo sto puta vise nevinih ljudi. A i njihovi sticenici su cesto bili mnogo gori od "nas" - medju njima su i neke nase komsije - pa im nije falila ni dlaka s glave. "Nas", odnosno Slobin greh je bio samo sto nije bio (dovoljno) poslusan i kooperativan...


tsunade tsunade 14:41 05.07.2013

Re: ...

Doprineli su "oni" sto puta vise od "nas"


čuj, mene je oduvek i jedino interesovala politika u kontekstu moje lične koristi i koristi većine nas.

moja demokratski izabrana vlada, drugim rečima, treba da radi na moju dugoročnu korist. to šta će da radi vlada "onih" drugih, to mi je sekundarno. ako vlada onih drugih želi da mi nanese štetu, moja vlada treba da to minimalizuje i pretvori u korist.

trećim rečima, umesto koristi, naša demokratski izabrana vlada je drugima i nama samima nanosila neizmernu štetu. i to je činila bez ikakve svesti o odnosu naših snaga u odnosu na snagu svih drugih. i onda su nas, tako nesvesne, bombardovali.

ako to nije samoubilačno i idiotsko ponašanje, ne znam šta jeste. za one druge me nije toliko briga. vidim da je uglavnom svima bolje nego nama.
tsunade tsunade 14:55 05.07.2013

Re: ...

Dobili smo malo vise!


jesmo. slažem se. i da je medjunarodna zajednica licemerna. ali mi nismo mogli da odlučujemo o meri te kazne. jedino što smo mogli je da izborimo amnestiju na dobro vladanje. a ni to nije išlo.

Problem sa ovakvim (tvojim) uverenjem je sto je zasnovano na selektivnoj pravdi i selektivnom pravu.


a o pravdi razmišljam samo u trenutku kad nepravda zapreti. kad prodje voz, kad je već učinjena, mene pravo i pravda više ne interesuju. interesuje me samo kako da se situacija obrne na našu korist. to zvuči možda ovako antipoetski, al nad prosutim mlekom glupo je plakati.

Sto se tice kulture, koliko para toliko i muzike.


u ovo baš i nisam uverena. mislim da čovek može da se izdresira uz stalnu pretnju drakonskim kaznama. evo kako se sad svi mahinalno hvatamo za pojas kad udjemo u auto. tako će i naša deca, bogu hvala, jer vide od nas.
zack2jack zack2jack 18:34 05.07.2013

Re: ...

tsunade

interesuje me samo kako da se situacija obrne na našu korist. to zvuči možda ovako antipoetski, al nad prosutim mlekom glupo je plakati.

u ovo baš i nisam uverena. mislim da čovek može da se izdresira uz stalnu pretnju drakonskim kaznama. evo kako se sad svi mahinalno hvatamo za pojas kad udjemo u auto. tako će i naša deca, bogu hvala, jer vide od nas.



..naravno. Slazem se i sa jednim i sa drugim.

Medjutim nivo primitivizma u jednom drustvu ne meri se brojem naplacenih drakonskih kazni kao sto se ni kulturna svest naroda ne dresira, vec se razvija! Tako sto se u nju ulaze.

Jednostavno receno, ne moze se sve resiti kaznom.

Prosta je cinjenica npr, da narod nema para da plati tvoju drakonsku meru. Ne mozes ljude slati u zatvor zato sto bacaju djubre po ulici, pa nemaju pare da plate kaznu. Niti im mozes oduzimati imovinu zato sto su nekulturni.

To je pitanje institucija kulturne politke. Jer sve uvek krece od vrha. Od glave.

Zato npr Bus Plus ne funkcionise. Jer se pokusava da se sprovedu mere, u takvom GSPu koji se hronicno raspada. Prljav. Zapusten. I koji nije takav posatao juce? Niti je takav zato sto naplata karata ne funkcionise. Vec je u pitanju nemar koji traje najmanje dve decenije. Da ne pricamo o korupciji, burazerskim kombinacijama, itd.. Te proste cinjenice onda nam govore da gradjani nemaju odnos prema GSPu kao dobroj gradskoj usluzi. Vrednoj cene karte.
anfieldroad anfieldroad 14:06 05.07.2013

kina i amerika

Za razliku od Amera, Kinezi koriste svoju beskonacnu i smesno jeftinu radnu snagu, kraduci ordinarno i beskrupulozno tudje ideje i patente. Tako cine ekonomiju planete nestabilnom i nepredvidivom. Lep text.Hvala
lidiaz lidiaz 15:11 05.07.2013

Amerika, zemlja velika

Lepo je otici na par nedelja negde i iz toga izvuci zakljucke o stanju.
Skoro sam nasla neko moje pismo iz 2007 ili 2008, kad smo jos bili svezi. I ja sam sve to tako opisala.

Ljubaznost je super za neke stvari, ali u nekim situacijama je nametnuta i neprijatna. Od sitnice, kad te tri puta sa osmehom na licu pita jel' ti treba neka pomoc u radnji, a ti razgedas. Do situacije kada ti sa osmehom na licu kod zubara objasnjava da te nisu prevarili za cenu usluge, iako imas papir na kome pise sta je trebalo da pratis. Nego su, zamisli, oni vec u dogovoru sa tvojim osiguranjem podigli cene.
Taj osmeh je u tim situacijama cinican i izvestacen.
Ali dobro.

Dalje, za pune shoping centre, oni su cesto puni i zato sto su omiljeno setaliste vecine Amerikanaca nazalost. Veliki broj ljudi, narocito iz predgradja, odnosno gradica u okolini, svoje vikende provodi u shoping centrima. Da moze da se nadje jeftino, moze. Ono sto je stvarno velika prednost kod kupovine tehncke robe i namestaja pre svega je prodaja na beskamatni kredit. Tako da je nekom ko ima bilo neke prihode lakse da se odluci da nesto kupi.

Stvar koja takodje ovde omogucava lagodniju kupovinu su kreditne kartice. Veliki broj ljudi duguje ogroman novac na kreditnim karticama i placa samo minimalno, tako da im se dug povecava. Nesto slicno kreditima za kucu, gde mnogi nisu shvatili sta im se ustvari dogodilo. S druge strane, oni oprezniji zive skromnije i ne kupuju ko nenormalni. Oni znaju da moraju da stede za kucu, za skolovanje dece, za penziju.

Kad smo kod skolovanja, moje misljenje je da je sistem losiji nego u Evropi. Moje misljenje moze biti pogresno, ali zasnovano je na opstem obrazovanju ljudi sa kojima radim i komuniciram. Tacno je da imaju dosta prakticnog znanja, ali, recimo, ne znaju bas sta je Troja. Ili kako je poceo prvi svetski rat, ili drugi.
A to takvo skolovanje je i dosta skupo. Ove nedelje bila sam u poseti SLAC-u (Stanford Linear Accelerator Laboratory) i obisla sam Stanford. Skolovanje na Stanfordu je $53,000 godisnje, a to je ogromna cifra. Tacno je da zavrsen Stanford pruza bolje mogucnosti kasnije. Ali problem je sto je posledica te visoke cene onda i visoka cena na nekim losijim koledzima. Posto mnogi roditelji to ne mogu da plate, deca onda uzimaju studentske kredite. A koliko sam saznala, to je maltene najgori kredit. Posto iz njega ne mozes da se izvuces.

Za ove druge stvari, optimizam, mogucnosti i slicno, to stoji, ali je daleko teze nego krajem 20 veka. Americka industrija je iseljena, samim tim se i mogucnost za privatnu inicijativu suzila. Ne moze sav privatam biznis da se svede na usluge i prodavanje magle. Veliki trgovinski lanci unistavaju male radnjice, velike kompanije gutaju male.
Idealno zaposlenje madog Amerikanca je neka paradrzavna sluzba, ili velika kompanija, a to je u potpunoj suprotnosti sa idealom dede mladog Amerikanca.

Inflacija, hm, pokazase neke grafikone kako je nema, ali ne znam sta i kako racunaju. Ali moj novcanik mi uporno govori da je itekako ima.

I na kraju, zivot imigranata je u proseku losiji nego zivot domaceg stanovnistva. U mnogo slucajeva ne priznaju strane diplome. U mnogo slucajeva stranac ce cak i sa lokalnom diplomom teze dobiti posao od domaceg.

I na kraju, socijalni zivot, toga maltene i nema. Ljudi se ne druze bas preterano van svoje familije. U kaficima preko dana, cak i kad ne sede sami, citaju nesto ili drze otvorene laptope. I utisavaju te ako s nekim pricas. Posto kafici nisu mesto gde se prica, vec mesto gde se radi.
Amerika je zemlja usamljenih ljudi, makar ova Amerika koju sam ja dosad upoznala.
princi princi 15:40 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

I na kraju, zivot imigranata je u proseku losiji nego zivot domaceg stanovnistva.

Da, imigracija je jako bitna stvar za Ameriku. To je zemlja koja je od 1990. do 2000. povećala svoje stanovništvo za, maltene, 50%. Prema nekim Gallupovim istraživanjima preko 100M ljudi sanja o životu u USA. I ti ljudi (naravno, ne svi), 0-ta generacija su spremni na pasji život, loše poslove, niske nadnice, long hours, weekend work, loše stambene uslove (iznajmljivanje skupih čatrlja i iluzija da preskupo rentovanje bezbrojnim imigrantima može biti osnova ekonomije je i dovelo do krize 2008.), mekdonald hamburgere, čak i herši čokoladice (verovatno najgore đubre koje se može probati na svetu) i sve to samo da bi ostali u zemlji svojih snova (obično je ona žvaka, samo da mi dete odraste u takvim i takvim uslovima). Za to vreme, fix samo ide i pumpa, i ljudi su zapravo i detached od realnosti i nisu svesni gde žive. Oni zaista veruju u "američki" san, zaista veruju u socijalnu mobilnost, zaista veruju da možeš sve. S druge strane, ako su ljudi srećni i veruju u te snove, zašto im kvariti sve to. Iluzije su, zapravo, mnogo lepa stvar.
tsunade tsunade 15:46 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

veruju u te snove,


eto to je deo posla gotov. jer bez tih snova ne bi imalo smisla dizati se svako jutro.
maksa83 maksa83 16:00 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

čak i herši čokoladice (verovatno najgore đubre koje se može probati na svetu)

Ooo - ne. Herši čokoladice su keva spram Herši twizzlers. To je neverovatno bljutavo sranje, nemam pojma zašto je takav hit. Skroz su zemlja krajnosti - imaju apsolutno fantastičnu hranu (niko ne sprema bolje ugljenisane komade krava od Amera, pričali smo o tome, čak umeju da ih pomešaju sa morskim stvarima tako da to ima smisla, surf and turf je ideja koja je prosečnom Srbinu samo malo manje strana nego suši, al' je stvarno super), al' imaju i bljutave blundere kao pominjani Twizzlers.

Za to vreme, fix samo ide i pumpa, i ljudi su zapravo i detached od realnosti i nisu svesni gde žive. Oni zaista veruju u "američki" san, zaista veruju u socijalnu mobilnost, zaista veruju da možeš sve. S druge strane, ako su ljudi srećni i veruju u te snove, zašto im kvariti sve to. Iluzije su, zapravo, mnogo lepa stvar.

Al' zašto to misliš? Sin mongolskog taksiste u Americi ima neke šanse da pokrene svoj IT startup i proda ga Marisi Mejer za $50 miliona posle 2 godine. Ne svaki sin svakog mongolskog taksiste, to će izvesti jedan od 50000 ili 100000 ili 1E6, ali nekome će da se desi. Ok, možda ne baš sin, možda unuk. Sin mongolskog taksiste u Srbiji ima šanse da postane takođe mongolski taksista u Srbiji. Zato i nema mongolskih taksista u Srbiji. To je realnost. A znaš bolje od mene da je social mobility u npr. Engleskoj mnogo ograničeniji, tu se više gleda šta i ko su ti babo i matera i na koju boju vučeš. Ono pozitivno što mogu da kažem za njih (Amerikance) je da sam u kontaktima i poslovnim odnosima sa njima osetio mnogo bolji vajb i beskrajno veće odsustvo bilo kakvih predrasuda nego sa miteleuropljanima. Urbane Amere stvarno baš briga koje si boje i kako se zoveš. Po Deliverance like pripizdinama naravno apsolutno nije svejedno koje si boje, tamo živi svet zatucan gore nego bilo koji zatucan ovde.
alselone alselone 16:21 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

surf and turf


Odlicna stvar. Miksuje moje dve omiljene stvati, pecenu kravu i morkse zanimacije. ALI, samo ako nije iz chain-a. Kad pojedes surf and turf iz Panda ekspresa kao da si kamen pojeo.
Da, to je sledeca stvar koju sam hteo da dodam. Propadanje family restorana i sveopste preuzimnja chain restorana kao i narastajuci obesity. Obesity mozda jos nije toliki problem u NY i LA ali zato unutrasnjost horor.
princi princi 16:35 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Al' zašto to misliš? Sin mongolskog taksiste u Americi ima neke šanse da pokrene svoj IT startup i proda ga Marisi Mejer za $50 miliona posle 2 godine. Ne svaki sin svakog mongolskog taksiste, to će izvesti jedan od 50000 ili 100000 ili 1E6, ali nekome će da se desi. Ok, možda ne baš sin, možda unuk. Sin mongolskog taksiste u Srbiji ima šanse da postane takođe mongolski taksista u Srbiji. Zato i nema mongolskih taksista u Srbiji. To je realnost. A znaš bolje od mene da je social mobility u npr. Engleskoj mnogo ograničeniji, tu se više gleda šta i ko su ti babo i matera i na koju boju vučeš. Ono pozitivno što mogu da kažem za njih (Amerikance) je da sam u kontaktima i poslovnim odnosima sa njima osetio mnogo bolji vajb i beskrajno veće odsustvo bilo kakvih predrasuda nego sa miteleuropljanima. Urbane Amere stvarno baš briga koje si boje i kako se zoveš. Po Deliverance like pripizdinama naravno apsolutno nije svejedno koje si boje, tamo živi svet zatucan gore nego bilo koji zatucan ovde.

A study performed by economists at the Organisation for Economic Cooperation and Development in 2009 found that Britain and the United States have the lowest levels of intergenerational mobility, or the highest levels of intergenerational persistence. The Nordic countries (Norway, Sweden, Denmark and Finland) and Canada tend to have high rates of social mobility.


I još...
If you fail to pick wealthy parents and want to experience the American dream today, move to Canada. Ovo je tačno, za to garantujem. I ne radi se o šansama 1 u 1e6 ili 1e7 (uzgred, nisam znao da Mongolaca ima toliko, ja mislio da se radi o nekih 3e6).

Kao što rekoh, ovo sa Mongolcem mi se čini kao mit (što, pazi, nikako ne znači da i sam Mongolac u njega ne veruje- pomenuh već da je heroin u pitanju). Bilo kakva poređenja USA i Srbije u bilo čemu, takođe kao što rekoh, mi se čine potpuno bespredmetnim. U pitanju je ne red nego nekoliko redova veličine, u svakom pogledu.

Za miteleuropljane (i, uopšte, europljane) se slažem. Od njih nema gorih puvanjaka.
lidiaz lidiaz 18:07 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Pa jeste mit u koji imigranti i sirotinja veruju. Zato i dolaze. Plus, sto mnogi od njih dolaze iz siromastva koje mi tesko mozemo i da zamislimo.
Rece mi jedna profesorka sa Stanforda u penziji kako je eto sin njene kucne pomicnice iz Gvatemale eto zavrsio koledz i sad radi u skoli. I eto, uspeo je. No ne rece da je godisnja plata u skolama u vecini slicajeva mala. I da se zbog smanjivanja budzeta za skole nastavnici otpustaju.
Njen unuk se skoluje na Stanfordu za $53,000 godisnje. Nastavnik izdrzava celu porodicu sa toliko ili i manje.

Za Hershy s%$@e, to nisu cokolade, to je nesto sto izaziva nagon za povracanjem.
Generalno, hrana ovde je problem. Velika vecina hrane je dosta loseg kvaliteta, i sto je najgore, kvalitet opada. Pregojenost je veliki problem. Neko rece osim u NY, sto je samo delimicno tacno, tamo postoji debela sirotinja u velikom broju.
A ta pregojenost vise je posledica loseg kvaliteta hrane, nego navika u ishrani.

E sad, jos jednom o snu, velika vecina ovde veruje u san, i takodje ubedjuje druge u to. Tako da ces tesko cuti drugacije tonove. Ali sledeci put pitaj ih gde su isli na odmor i na koliko dugo. I u koliko su zemalja bili.

Evo na primer, sekretarica kod mene, sa stabilnim poslom i platom, gde i muz ima stabilnu platu, rece da se spremaju za odmor sledece godine. Ove nista, a nisu isli nigde ni prosle godine. Sa svim troskovima koje imaju, nemoguce je.
blogovatelj blogovatelj 18:23 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

A ta pregojenost vise je posledica loseg kvaliteta hrane, nego navika u ishrani.


Uzrok pregojenosti je isključivo zakon o održanju energije.
Tačno je da se jede loše, ali je to samo jedan deo problema, tj input.
Drugi deo je autput. Svi svuda sve rade kolima.
I u Srbiji se krka krmetina, slanina, čvarci, ali se i ide pešice u park, na posao, u prodavnicu. Toga u Americi nema, jer bi onda prodaja automobila pala, a to kao što znamo nije dobro za ekonomiju i lisnice investitora u automobilsku industriju.
maksa83 maksa83 18:24 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

A ta pregojenost vise je posledica loseg kvaliteta hrane, nego navika u ishrani.

Pregojenost je takva da su unajmili nekoliko matematičara teške kategorije, oformili im neki Institut da daju odgovor na pitanje "zašto smo 'vaki debeli?". Ovi se bavili nekim teškim dejta majningom (i otkrili koješta zanimljivo usput (*)) ali odgovor je bio ono za šta ti ne treba PhD iz matematike - strelovit pad cena i skok kalorija po jedinici hrane i njen vrlo agresivan marketing u poslednjih 30 godina. Doduše ovi su korelacije lepo ilustrovali čartovima i tabelama.

(*) Jedna od stvari koju su otkrili usput je da telu treba 3 godine da prihvati nov metabolički režim. Ako uspem da iskopam članak o tome od pre godinu dana nalepiću ga dodatno, vrlo je zanimljivo.
cult cult 18:32 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

pa vi pojma nemate koliko mi je pomogao ovaj Aleksandrin blog i kvalitetna mu priključenija.
Ja sam inverzni iseljenik state of mind.
Ovde sam jednom nogom već dve decenije, a u imaginarnom iseljeništvu drugom.
Gadna podvojenost.
Dakle, ostajte ovde.
Izadji i bori se, Šejn i sl.

princi princi 18:33 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Ovo se bavili nekim teškim dejta majningom (i otkrili koješta zanimljivo usput (*)) ali odgovor je bio ono za šta ti ne treba PhD iz matematike - strelovit pad cena i skok kalorija po jedinici hrane i njen vrlo agresivan marketing u poslednjih 30 godina.

Malo je i do načina života. Slabo se kreću, velika su rastojanja, za posao su ti potrebna kola, mada oni to zloupotrebaljavaju pa ne mogu ni 50, 60 koraka po tim šoping molovima da naprave (gledao sam simpsonovske scene u kojima 4-člana porodica preparkirava kola ispred radnji koje su jedna do druge). Amerika ima najbolju klopu na svetu, samo ona kvalitetna nije baš najeftinija, dok procesirana (i jeftina) dovodi do problema koje Lidija navodi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:49 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

princi
Ovo se bavili nekim teškim dejta majningom (i otkrili koješta zanimljivo usput (*)) ali odgovor je bio ono za šta ti ne treba PhD iz matematike - strelovit pad cena i skok kalorija po jedinici hrane i njen vrlo agresivan marketing u poslednjih 30 godina.

Malo je i do načina života. Slabo se kreću, velika su rastojanja, za posao su ti potrebna kola, mada oni to zloupotrebaljavaju pa ne mogu ni 50, 60 koraka po tim šoping molovima da naprave (gledao sam simpsonovske scene u kojima 4-člana porodica preparkirava kola ispred radnji koje su jedna do druge). Amerika ima najbolju klopu na svetu, samo ona kvalitetna nije baš najeftinija, dok procesirana (i jeftina) dovodi do problema koje Lidija navodi.


Da, znimiljivo je kad svakog avgusta dodju novi brucoši ili transfer studenti na kampus, tačno možeš da ih prepoznaš, jer štrče, po višku kilograma. I to se uglavnom odnosi na ove sa istoka US-a. Zapad je nešto sasvim drugo. Medjutim, do kraja školske godine, potpuno iščeznu. Ok, neko sigurno dropne, ali dobar deo njih se uklopi u opšti trend zdravog (aktivnog) života. All it takes je okruženje, da te povuče, i pola godine, što planinarenja, što treadmill-a. To čak ni poslovično loša hrana u studentskoj menzi ne može da poremeti.
princi princi 19:02 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Da, znimiljivo je kad svakog avgusta dodju novi brucoši na kampus, tačno možeš da ih prepoznaš, jer štrče, po višku kilograma. I to se uglavnom odnosi na ove sa istoka US-a. Zapad je nešto sasvim drugo. Medjutim, do kraja školske godine, potpuno iščeznu. Ok, neko sigurno dropne, ali dobar deo njih se uklopi u opšti trend zdravog (aktivnog) života. All it takes je okruženje, da te povuče, i pola godine, što planinarenja, što treadmill-a. To čak ni poslovično loša hrana u studentskoj menzi ne može da poremeti.

Najdebljeg čoveka koga sam ikad sreo u životu sam video u Ramadi u San Francisku, na Market St. Čovek je bio bukvalno neopisivo debeo, sa nekim skalamerijama, valjda više ni kosti nisu mogle da izdrže toliku masu. Nije znao da bekne ni reč engleskog- Italijan.

Inače, još nešto što se tiče europljana, neotesanosti, nekulture, nevaspitanja i elementarne neuviđavnosti: u Londonu, na primer, kad naletiš na turiste bilmeze ili bizgove, 99.999% šansa je da su iz Italije ili Španije, skoro 0% da su Ameri.
tsunade tsunade 19:51 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Uzrok pregojenosti


vidjala sam toliko debele ljude da sam posmatrala kako ce da ustanu sa stolice. medjutim ti ekstremno debeli su bili veoma pokretni i okretni za svoju kilazu sto me iznenadilo.

sto se hrane tice, tacno je da ima svega. ali sustina je da tesko mozes da ostanes gladan. ako nista drugo mozes da kupis virslu za dolar.

ima i nekih prodavnica u kojima je sve za dolar i manje. tu sam usla da vidim sta prodaju, kad ono sve je hrana i potrebstine za kuchu i iste one kit ket cokoladice i hershi koje sam plachala 2.5 dolara, samo sto ovde staju manje od dolara.

ne mogu da sudim o hrani jer nisam imala gde da je spremam. ali ono sto je izvesno je da za male pare, tipa sedam do 10 dolara, mozes da udjes u bistro i sa svedskog stola mozes da uzmes sta god hoces od tajlandske do italijanske klope. onda ti oni izmere pa placas zapravo tu gramazu a ne jelo. i to je bilo bas ukusno neko jelo koje sam probala.

ono klasicni nacionalni restorani japanski, tajlandski, meksicki koji god, takodje su uglavnom odlicni i tu mozes pristojno da jedes za 15-tak dolara.

u kvinsu, gde sam bila na kraju par dana kod prijatelja, probala sam bolje chevape nego u prolecu (a u prolechu su odlicni). pravi ih neki tip iz ulcinja. da ne poverujes.

cokolade i konditorski proizvodi su uglavnom ogavni osim brauniza i sladoleda. ledeni, bezmlecni sladoled od limete mi je ostao u sechanju. ne razumem zasto se toliko prze za kikiriki puter. jedu ga i za dorucak a i skoro svaka cokolada filovana je time.

odusevilo me sto su im apoteke ko samoposluge pa onda mozes da natrpas lekova protiv glavobolje svakojakih i da isprobavas dejstvo kad te glava zaboli od dnevnika u srbiji.
princi princi 20:41 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

odusevilo me sto su im apoteke ko samoposluge pa onda mozes da natrpas lekova

Tripozno! Nije slučajno što Once upon a time in America Serđa Leonea počinje i završava opijumskim snom.

Američka sklonost lekovima i hemiji (samo da narkotik nije prirodan) se može porediti jedino sa srpskom ljubavlju prema dobrom, starom "bendži". Američki patriotizam se može porediti sa najsvetlijim i najuzvišenijim "Druže Tito, mi ti se kunemo" trenucima. Slavljenje američke vojne tradicije, veterana dosta podseća na evociranje uspomena sa Sutjeske, Neretve... Možda, posle svega, i nismo baš toliko različiti, :).
tsunade tsunade 20:50 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Dakle, ostajte ovde.
Izadji i bori se, Šejn i sl.


ti i ja smo isti. s tim što mene izadji i bori se popusta a sve vise hvata ono: cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:49 05.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Jedna od stvari koju su otkrili usput je da telu treba 3 godine da prihvati nov metabolički režim. Ako uspem da iskopam članak o tome od pre godinu dana nalepiću ga dodatno, vrlo je zanimljivo.

pa ovo su meni rekli kod nas pre jedno par godina, to baš i nije novost.
blogovatelj blogovatelj 04:33 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Čovek je bio bukvalno neopisivo debeo, sa nekim skalamerijama, valjda više ni kosti nisu mogle da izdrže toliku masu. Nije znao da bekne ni reč engleskog- Italijan.


Ja sam video dečka koji nije imao više od dvadesetpet godina a stomak mu je bukvalno do kolena.U rukama je nosio dve pice od po 14-15 inča u prečniku. Pretpostavljam da ih je posle sam gutao kao aspirine.
blogovatelj blogovatelj 04:47 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Odlicna stvar. Miksuje moje dve omiljene stvati, pecenu kravu i morkse zanimacije.


Pa ti si kompleksna ličnost. Voliš plodove mora, ali i plodove tora.
I ja sam. I jedni i drugi plodovi lome moju krhku dušu, ne znam koje bih pre izabrao ako bih morao da biram samo jedne.
djapica djapica 08:22 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Da, znimiljivo je kad svakog avgusta dodju novi brucoši ili transfer studenti na kampus, tačno možeš da ih prepoznaš, jer štrče, po višku kilograma. I to se uglavnom odnosi na ove sa istoka US-a. Zapad je nešto sasvim drugo. Medjutim, do kraja školske godine, potpuno iščeznu. Ok, neko sigurno dropne, ali dobar deo njih se uklopi u opšti trend zdravog (aktivnog) života. All it takes je okruženje, da te povuče, i pola godine, što planinarenja, što treadmill-a. To čak ni poslovično loša hrana u studentskoj menzi ne može da poremeti.


To je tacno, skroz tacno, ali samo za Boulder - to je verovatno jedino mesto u Americi gde se studenti i ostala dolazeca raja ne ugoji posle prvog semestra.

Inace, bila jedna prica o porodici iz Teksasa (npr.), koja se preselila u Boulder. Tata i sin imali porodicni obicaj da se prejedu krofnama svake nedelje za dorucak. Na njihov uzas, brzo su ukapirali da Boulder nema prodavnicu krofni :) Prica kaze da su vrlo brzo poceli da rade sto i sav svet u Boulder-u i da im se zdravlje drasticno popravilo :)

Boulder mu dodje kao neki singularitet Americki :)

Ziveo Kolorado :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana