Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Reč i slika

AMERIKA

tsunade RSS / 04.07.2013. u 13:02

  P1090666-200x300.jpg

Bila sam dve nedelje u Americi. Bavila sam se temom bankrota. Sve što mislim o tome, gledaćete u seriji koja će u decembru biti emitovana. Sada sam htela da napišem nekoliko opštih utisaka o stanju američkog ekonomskog duha.

Plima novca. To je ono što se u vazduhu oseti. Ljudi kupuju masovno i mahnito. To se najbolje vidi u ogromnim šoping centrima iz kojih bujice ljudi nadiru s kesama krcatim robom, manje više prestižnih firmi. Pentagon šopping mall u Vašingtonu izgleda ovako:

P1090450-300x200.jpg

I logično je da se toliko troši jer je sva roba tako dostupna i jeftina. Evo primera: Moje Kelvin Klajn pantalone najpre su koštale 200 dolara. Posle mesec dana one su već pale na stotinu da bi kroz par dana sišle na 50. Poslednja tri, četiri para daju se budzašto, za nekih 20 dolara. I to se u trgovini zove clearance ili closeout. Hronologija pada tih cena nalazi se na etiketi.

Tamo je popust, zaista popust. Nema potrebe da cena robe koju proizvode Kinezi ili Pakistanci izaziva glavobolju i neprijatnost kod prosečnog Amerikanca ili kakvog putnika namernika.

Kvalitetna tehnika nije baš budzašto, ali je i dalje jeftinija makar 30 odsto nego u Evropi. Masovno se zanavlja i kupuje. Ko je imao prilike da udje u njujorški BH Photovideo, našao bi se u čudu, što od ponude što od potražnje.

Usluge su skupe, jer njih, za razliku od robe koja se u nenormalnim količinama promeće,  nude Amerikanci, a oni cene svoj rad. Na primer metro karta za jednu vožnju, pričaju Njujorčani, ne tako davno stajala je dolar a sada je dva i po.  U restoranima i barovima, nema da se sedi i cevči kafa tri sata nego ima da se jede, da se nešto popije i onda može da se sedi.

Pušenja nema ni u baštama kafića niti u parkovima što smatram sviranjem u usnu harmoniku, ali poštujem. Pristojniji hoteli su skupi, od 150 baka pa na više i obično ne nude doručak.

Snimatelji, montažeri i radna snaga meni bliska, ne ustaju iz kreveta za manje od 200 baka dnevno.

Amerima u poslednje vreme u proseku dobro ide. Nisu dozvolili da im reka (novca) presuši nego su grunuli sa štampanim parama na tržište. Očigledno su svesno izazvali inflaciju ali su spasili sistem. I sada imaju trend rasta.

Da li bi to bilo dobro i kod nas i da li je uopšte primenljivo, ne znam. Možda. Ali par strateških političkih intervencija u ekonomiji, koje naravno idu uz veliki politički rizik, to nam je očigledno neophodno.

Samopouzdanje. Većina ljudi sa kojima sam razgovarala, radno aktivnih i onih koji to više nisu... svi su oni fokusirani samo na jednu stvar: ability to make an income. A sposobnosti (abiliy) su uvek povezane sa samopouzdanjem.

Ne poznajem ni jednog čoveka koji sebe smatra nesposobnim. Čak i oni neuspešni i pogubljeni u prašumi svemira, i oni misle da  je neko drugi kriv (država, mama, tata, žena, društvo).

Ali samopouzdanje je onaj opako važan element karaktera koji te tera da u materijalnom svetu izmeriš svoje sposobnosti. To je kao teniski meč: ako te krene u prva tri gema, velika je verovatnoća da ćeš na krilima samopouzdanja dobiti set, a gde je set tu je i meč. Ameri su dobili par početnih gemova. 

U gradu koji je posrnuo usled pada industrije čelika, Pitsburgu, sada se pojavio čitav jedan sloj mladih ljudi koji koriste prednosti skromnije sredine i puštaju preduzetničkoj mašti na volju. Pucaju od samopouzdanja. Spolni organ im je u stanju permanentnog skoka. Otprilike ovaj rad, ko na slici. 

P1100214-300x161.jpg

Koncentracija. Od svih sagovornika koje sam pitala da li je Amerika izašla iz krize, samo jedan je bio sumnjičav a svi drugi su oduševljeno potvrdjivali. Taj jedan koji misli da će kriza još dugo trajati, bavi se plesom. Sreli smo se na nekoj džez zabavi na Guvernerovom ostrvu kraj Menhetna. On je u sred bela dana bio odeven kao pravi dendi jer je žurka idilično posvećena 20-tim godinama prošlog veka. Simpatičan momak ali ne i fun zasukanih rukava kao modnog trenda. A to je upavo trend koji ovih dana vlada Amerikom.

P1090805-300x212.jpg

Dakle, u glavama ljudi, opasnost je prošla. Ali trauma je ostala. Trauma je proizvela stoprocentnu koncentraciju na jobs and bucks koja opet goni na efikasnost. Primer je naša američka producentkinja. Naš je budžet bio daleko manji nego što smo želeli i očekivali. Ona je na tom budžetu radila danima uporno se konsultujući sa nama oko svakog pa i najsitnijeg detalja. Na kraju je predala plan rada koji mi se za te pare učinio nemoguć. Treba li reći da ni cent nije bačen uludo? Perfektna matematika kao posledica velike koncentracije i znanja svog posla.

Takva je nekako i opšta atmosfera. Bulshiting je nepopularan, nepoželjan i neprihvatljiv. Nema bauljanja u moru opcija i neodlučnosti. U tom kontekstu se na Evropu gleda sa dosta zabrinutosti jer je Evropa tržište koje ne bi smelo da propadne.

Lepa reč. Ovo je utisak koji tek posredno ima veze s mojom temom ali ne mogu da ne primetim: Ljubaznost u ophodjenju je sveprisutna. Teoretske šanse nema da se o nekog očešete, da ga malo gurnete u gužvi ili zgazite a da vam se taj ne izvini a onda spontano i vi njemu. U Srbiji sam doživljavala da mi se zbog sličnih stvari načestitaju milosne majke pa tri dana ne mogu da dodjem sebi. I to je velika razlika.

Ako hoćete da fotografišete ljude, nema problema. Rado će vam pozirati.

P1090368-300x202.jpg

U kafanama i prodavnicama je obavezan ljubazan smešak, nenametljiva pomoć svake vrste, (da li ste alergični na neku hranu? mogu li da vam preporučim neko piće? šta volite da jedete? probajte ove cipele, sada su na sniženju.). Laka konverzacija s kupcem se podrazumeva kao i: have a great day i dodjite nam opet.

Ne znam šta nas sprečava da budemo uljudni. Znam otprilike šta nas nagnava da budemo večito nadrkani, nabusiti, besni, namračeni i ozračeni. Verujem da uljudnost blagotvorno utiče na ekonomiju. Uvek je lakše dati pare nasmejanom čoveku.... Ali to je već filozofiranje i možda tema nekog novog bloga.

P1090589-300x181.jpg

Znam da medju vama ima više onih koji mrze Ameriku od onih koji je vole. Na neki način trudim se da taj stav razumem. Ali ne bi bilo loše da baš ti najveći mrzitelji nekako skoknu preko bare. Jedno je spoljna politika. Sasvim je nešto drugo ordinary life. Gledajući njihov život, razgovarajući sa običnim svetom, prosečan Srbin može svašta nešto korisno da nauči od prosečnog Amera. A sve se izgleda svodi na ono što se tamo zove: mindset.

P1090963-300x200.jpg

 



Komentari (383)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:40 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

djapica
Inace, bila jedna prica o porodici iz Teksasa (npr.), koja se preselila u Boulder. Tata i sin imali porodicni obicaj da se prejedu krofnama svake nedelje za dorucak. Na njihov uzas, brzo su ukapirali da Boulder nema prodavnicu krofni :)


A ni Wallmart, ako ćemo pravo, tako da bi blogi ovde bio krajnje srećan .

Mada, čuo sam proklete hipijevce iz San Franciska kako se žale da je Boulder fake, jer su časovi joge previše skupi.
maksa83 maksa83 17:38 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

To je tacno, skroz tacno, ali samo za Boulder - to je verovatno jedino mesto u Americi gde se studenti i ostala dolazeca raja ne ugoji posle prvog semestra.

Naravno, tamo je kao u Zombielandu: "Rule nr. 1: Cardio".

Treba biti kadar stići i od svih tih puma uteći.

djapica djapica 18:11 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika


A ni Wallmart, ako ćemo pravo, tako da bi blogi ovde bio krajnje srećan .


Mada, čuo sam proklete hipijevce iz San Franciska kako se žale da je Boulder fake, jer su časovi joge previše skupi.


Boulder je vrlo specifično mesto. Mozda cak i jedinstven slucaj u Americi, sto nije lako postici.
Jeste da je prepun bogatih, nasmejanih belaca i da nema kriminala i da nekome iz San Franciska moze izgladati fake kao sto ti kažeš, ali tesko je poverovati da se bilo ko iz San Fancisca zali na cene u Boulderu :)

Sa druge strane, iz Bouldera mozes da odeš u netaknutu prirodu posle sat-dva vožnje da se osećaš kao da su sve te planine samo za tebe stvorene. Ovde u Kaliforniji je priroda takva kao da živiš u nekom raju i zbog planina i okeana i pustinja i nacionalnih parkova, ali na zalost previse je ljudi da bi se uživalo u prirodi na isti nacin kao sto to mozes u Koloradu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:02 06.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

djapica
Boulder je vrlo specifično mesto. Jeste da je prepun bogatih, nasmejanih belaca i da nema kriminala i da nekome iz San Franciska moze izgladati fake kao sto ti kažeš, ali tesko je poverovati da se bilo ko iz San Fancisca zali na cene u Boulderu :)


Ovo za jogu sam čuo od žene, kad je bila na Stenfordu*, zajebancija, naravno.

I ovde je poslednjih 10-20 godina, nažalost, proces kalifornikacije u toku, a na cene se niko ne žali više i glasnije od nasmejanih bogatih belaca iz Kalifornije (evo, ja sam od ta četiri samo "nasmejan" i "belac", ali se već žalim!). Jedna od posledica toga je što je grad otkupio zemljište koje ga okružuje, i proglasio ga za open space. Što znači da je slobodno zemljište off-limit po pitanju developer-a, tako da grad ne može dalje da se širi. Zato su, recimo, cene nekretnina jezivo skočile, a i u sred hipotekarne krize nisu maltene ni za $ pale. I to drži sirotinju i niži stalež izvan gradskih zidina. Što je prilično trulo, moram da priznam.

Medjutim, sa druge strane, nedavno su lokalne vlasti, uprkos pretnjama od State of Colorado da će predstavnici biti tuženi do besvesti, ladno produžile ban na frakovanje u kauntiju za još godinu i po dana. Oko toga se digla prilična frka ovde u lokalu, zbog pritiska Enkane, Ševrona, Noble Energy-ja, i ko se tu još trtio da buši, ali su ih lokalci odjebali. Bila je ozbiljna kampanja, išlo se od kuće do kuće, vrteli se telefoni i zasipali mejlovi lokalnih pretstavnika, u fazonu, "nemoj da se šalite...". Možda napišem blog o tome, poučna je cela priča, čini mi se, samo da vidim kad krenu prve tužbe i šta će da bude.

EDIT: Berkliju, dobacuje mi žena, pobrkao sam akceleratore. Berkli je, inače, vrlo sličan Boulder-u, samo skuplji.
barese barese 01:32 07.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

I to drži sirotinju i niži stalež izvan gradskih zidina. Što je prilično trulo, moram da priznam.


Da, ako ikada odem za Ameriku, volela bih da to ipak bude mesto gde ce se videti americka raznolikost. Taj "svet u malom" na jednom mestu mi se cini najvecom americkom prednoscu u odnosu na ostatak sveta...
Koliko god da je lepo zivetu u bogatom gradu belaca bez kriminala... ili zdravijem svetu. Bas sam danas videla podatak da je u Koloradu najmanji procenat gojaznih u SAD, samo 20%, u odnosu na nacionalni prosek od 26%, a da je Boulder sa samo 12.5% najmanje gojazna urbana sredina u SAD...


Mislim, glupo je da mi iz Evrope koja se raspada, koja predstavlja tvrdjavu izbeglicama iz Afrike ili Azije, i jos gore diskriminise recimo romsku populaciju, dajemo bilo kakve lekcije...
... jedino se nadam da ce SAD nekako pronaci nacin da integrise manjine u taj belacki zdraviji svet, posebno afroamericku (prilicno je glupavo gubiti 15% ljudskog resursa bezveze)...



princi princi 04:11 07.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Ziveo Kolorado :)

Samo sloga Kolorađanina spasava.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:08 07.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Da, ako ikada odem za Ameriku, volela bih da to ipak bude mesto gde ce se videti americka raznolikost. Taj "svet u malom" na jednom mestu mi se cini najvecom americkom prednoscu u odnosu na ostatak sveta...


Ok, Boulder je pre svega univerzitetski grad, u kome postoji i nekoliko prestižnih nacionalnih laboratorija (NIST, NOAA, NREL, NCAR), i zato, kao i u bilo kom drugom sličnom gradu, možeš da vidiš vrlo obrazovane ljude iz celog sveta. Ustvari, univerzitetska populacija je otprilike 1/3 stanovnika, druga trećina su ovi kalifornikanci, koji po ceo dan ništa ne rade, samo voze bicikle po brdima, i nabijaju cene nekretninama. Preostala trećina je, kao i svuda, običan svet, koji ti popravlja kola, služi u restoranu, i živi u trejler parku, ili, sad po novoj modi, u affordable housing-u.

Od ove prve trećine mali broj ostane da živi ovde, i to nije toliko povezano sa rasnom nego, kao što rekoh gore, sa ekonomskom pripadnošću, a to opet sa mogućnošću zaposlenja. Jer ovo je i dalje zabit, kako god da se okrene, posla ima manje nego na obalama, a i nije svaki PhD za akademiju, neko mora i u industriji da radi, da hrani svu tu bratiju koja se trka za Nobelove nagrade, ili vozi bicikle po brdima.

Pored toga, velika većina imigranata će uvek pre odabrati neki Čikago, Njujork ili LA, nego gradić u unutrašnjosti, bez obzira na objektivan kvalitet života koji se ovde nudi. I onda slušaš onakve tužne priče neprilagodjenih nam zemljaka, od kojih mi se srce cepa...


barese barese 09:59 07.07.2013

Re: Amerika, zemlja velika

Ok, Boulder je pre svega univerzitetski grad, u kome postoji i nekoliko prestižnih nacionalnih laboratorija (NIST, NOAA, NREL, NCAR), i zato, kao i u bilo kom drugom sličnom gradu, možeš da vidiš vrlo obrazovane ljude iz celog sveta.


Ovo mi zapravo lici na jedan gradic u JAR, Stellenbosch. Bezbedna univerzitetska oaza sa planincugama iza :)
49 41 49 41 16:13 05.07.2013

Palata albanije?

Njujorska iz davnih dana, cekajuci da idem kuci.

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:16 05.07.2013

Pit i to je Amerika

Meni je bila san a i njoj <<<LINK
Obojica sinova su trenutno tamo.
Aljaska je u pitanju.
Zemlja mogucnosti - velike mogucnosti.

Divan tekst, jedva cekam seriju.
alselone alselone 16:22 05.07.2013

Re: Pit i to je Amerika

Aljaska je u pitanju.
Zemlja mogucnosti

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:35 05.07.2013

Re: Pit i to je Amerika


Hm, odlicno sto bas nju spominjes:

Rodjena 1964.g. majka petoro dece, baka i kucanica.
Zamisljam je u Srbiji i nesto ne ide..<<<LINK
anfieldroad anfieldroad 19:09 05.07.2013

Re: Pit i to je Amerika

dusanovaiivanovamama
Meni je bila san a i njoj
Obojica sinova su trenutno tamo.
Aljaska je u pitanju.
Zemlja mogucnosti - velike mogucnosti.

Divan tekst, jedva cekam seriju.


Neko je davno rekao" Amerika je jedina zemlja na svetu u kojoj siromasni crni decak moze da postane bogata bela devojka". Misleci naravno na Majkla Dzeksona. Zemlja mogucnosti, definitivno i bez ironije. I zemlja koja vuce planetu napred. Neko bi rekao napred u propast,neko bas suprotno. Ali na pitanje o svetu bez Amerike, pa neka bi Amerika svakako postojala. Verovatno bi cela planeta pevala Kazacok...
bladerunner92 bladerunner92 19:28 05.07.2013

Tsunade

svidja mi se text
bas si se osvrnula na ono sto je karakteristcno za Ameriku --potrosacko drustvo,sistem koji te tera da uspes odnosno da radis pa mozda izvlaci iz tebe najgore al izvuce i najbolje a i ti mozes iz sistema,velika ljubaznost (koja nama moze da izgleda neprirodno i neiskreno ali znas sta - who cares, mislim da tako i treba da bude) i strucnost,efikasnost i preciznost kad je ozbiljan posao u pitanju u uslovima kakvi su potrebni , pa ne odose svi genijalci tamo tek tako...
a sta da kazem o ovima sto im je Amerika i dalje kriva sto njima u srbiji treba mito da bi i izvod iz maticne knjige rodjenih izvadili
shvatila sam -- kriva je Amerika i njeno uvodjenje demokratije oruzjem u Iraku sto u Srbiji nema para da se renoviraju toaleti u skolama i bolnicama pa se pojavljuju epidemije zutice al ima da se plati kanta za djubre 20 000 evra u nekoj javnoj nabavci .NIje bilo lako ukapirati al dobro bitno da jesam
meni je Amerika feeling nego ja sam mogla da uzivam u tom osecaju jer sam tamo uvek bila bez obaveza a sa parama, sve je drugacije kad radis od 9 do 5 ili 6 i dovezes se kuci u 7 i imas hipoteku da platis...

marco_de.manccini marco_de.manccini 20:08 05.07.2013

Consume this

Има много Америка.

У једној од њих је лето, врућина, предграђе, летња доколица и досада. Три млађе тинејџерке, управо у годинама "јаоооо, што је мени све дооосадно и глууупо" праве невеште огласе, на хамеру, фломастером, вежбају заједно, виола, флаута и клавир, и после три недеље вежбања приређују концерт, заказан оним огласом, у оближњем пензионерском дому, oнако, за душу.

Не кажем да ово постоји само у Америци -- никако -- само кажем да постоји много Америка.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:16 05.07.2013

Re: Consume this

виола, флаута и клавир

i posle se pitaš,zašto im je sve dosadno


marco_de.manccini marco_de.manccini 20:19 05.07.2013

Re: Consume this

виола, флаута и клавир

: )

Не питам се уопште, и мени је било четрнаест.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:25 05.07.2013

Re: Consume this

и мени је било четрнаест.

i meni se sviđala jedna Nataša iz muzičke,svirala flautu,ali sam onda shvatio da ulazim u svet bola i pobegao kroz prozor:)
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:31 05.07.2013

Re: Consume this

Ех, замисли, бас и флаута, само још бубњеви и могли сте да терате неки Morphium фазон.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:57 05.07.2013

Re: Consume this

:))))

zamislio sam.
kad si klinac,nisi toliko dalekovid.hoćeš odmah i hoćeš sve,a njeni časovi su trajali previše dugo

+ redovno sam slušao nekog lika kako pokušava da svira trubu
...bio je baš truba

marco_de.manccini marco_de.manccini 04:01 06.07.2013

Re: Consume this

Morphium

А имам само све њихове албуме на ај-тачу. Мени су лева и десна хемисфера посвађане и не комуницирају.
blogovatelj blogovatelj 04:51 06.07.2013

Re: Consume this

само кажем да постоји много Америка.


Tačno. I jedino pravilo koje važi u Americi je da nema pravila.
Generalizacija ma kakve vrste je neprimenjiva za Ameriku.
mariopan mariopan 08:20 06.07.2013

Re: Consume this

blogovatelj
само кажем да постоји много Америка.


Tačno. I jedino pravilo koje važi u Americi je da nema pravila.
Generalizacija ma kakve vrste je neprimenjiva za Ameriku.

To pravilo svuda važi.
Mislim da svako od nas svet gleda svojim očima, onim što ima u sebi.

Tsunade je Ameriku videla i doživela svojim optimizmom i to mi se dopada. Mogla je da vidi sasvim drugačiju Ameriku koja sigurno postoji, ali je ova Amerika, koja isto postoji, daleko zdravija i privlačnija, pozitivnija, prevagnula. Sigurno sa razlogom.

Nešto od toga bi svima nama bilo korisno, pa ko ukači šta je to možda se spase u vremenu koje nam dolazi?
blogovatelj blogovatelj 08:52 06.07.2013

Re: Consume this

To pravilo svuda važi.


U momentu kada sam kliknuo da pošaljem komentar pomislio sam isto. Ali je ipak dijapazon svega mnogo veći u Americi nego ma gde drugde.
mariopan mariopan 10:22 06.07.2013

Re: Consume this

blogovatelj
To pravilo svuda važi.


U momentu kada sam kliknuo da pošaljem komentar pomislio sam isto. Ali je ipak dijapazon svega mnogo veći u Americi nego ma gde drugde.

Mogu samo da zamislim.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:45 06.07.2013

Re: Consume this

Мени су лева и десна хемисфера посвађане и не комуницирају.

nemaš frke,


dvojica nas je/iako se to meni dešava isključivo u ovakvim situacijama


Domazet Domazet 18:47 06.07.2013

Lebac ti...

...hebem!! Vama nema spasa...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:34 07.07.2013

Re: Lebac ti...


Lebac ti...
...hebem!! Vama nema spasa...

tek sad vidim ovo!

49 41 49 41 19:10 06.07.2013

Ekvator je dug

40.070 km

U Americi ukupna duzina autoputeva je preko 75.000 km

Ne kazem da znam, al' da se zna.

Kad sam 'prejahao' - kolima; nekih 2500 km sa familijom - boze me sacuvaj od nocnog
saobracaja.

18th wheelers me umorise. Oci, usi - sva cula; to tutnji nocu.


Autoputevi, dostava-preko noci; zila kucavica privrede.

P.S.
Skoro dva puta oko polutara; maybe over?!?
tsunade tsunade 21:16 07.07.2013

Re: Ekvator je dug

Autoputevi, dostava-preko noci; zila kucavica privrede.


na auto putu niko ne divlja već se svi dosadno klate na dozvoljenih zaboravila sam koliko milja. i svi bez ostatka voze osrednjom brzinom puža, bez nervoze. priznajem da bi to i meni teško palo.

a ta trgovina internetom je totalno već zadominirala amerikom. naručila sam mekintoš iz san franciska da mi kod drugarice stigne u njujork. i on je stigao za dva dana. nema neizvesnosti. on stiže na vreme.

masu stvari ne možeš da kupiš u prodavnici već samo da naručiš internetom.

lidiaz lidiaz 03:15 07.07.2013

Ukradene bicikle

Moju i muzevljevu zakljucanu biciklu neko je ukrao iz zakljucane prostorije iz zgrade proteklih dana. Verovatno sa ljubaznim osmehom na licu...

bolid1 bolid1 09:33 07.07.2013

Re: Ukradene bicikle

lidiaz
zakljucanu biciklu


Mozda njemu neko digo kola, sa sve osmehem na licu

49 41 49 41 15:30 07.07.2013

Re: Ukradene bicikle

lidiaz
Moju i muzevljevu zakljucanu biciklu neko je ukrao iz zakljucane prostorije iz zgrade proteklih dana. Verovatno sa ljubaznim osmehom na licu...



Mom poznaniku, neko je krao iz zakljucanog podruma u zgradi - ajvar, tursiju, dzemove ...
Obecavao je da ce instalisati struju; kad se pas uhvati za kvaku i katanac njegovog podruma - nek crkne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:46 07.07.2013

Re: Ukradene bicikle

lidiaz
Moju i muzevljevu zakljucanu biciklu neko je ukrao iz zakljucane prostorije iz zgrade proteklih dana. Verovatno sa ljubaznim osmehom na licu...



E, za vas iz problematičnih velegradskih četvrti ima ovo. Kažu da isplaćuju otštetu, verovatno sa kiselim osmehom na licu. Imam i ja jednu, ali sam odavno izgubio ključ, pa mi stoji negde u garaži.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:24 07.07.2013

Re: Ukradene bicikle

Moju i muzevljevu zakljucanu biciklu neko je ukrao iz zakljucane prostorije iz zgrade proteklih dana. Verovatno sa ljubaznim osmehom na licu...


strašno!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:21 07.07.2013

preporuka

od kad nisam pročitala dobar blog (ok, nisam ni čitala blogove u poslednje vreme)
stvarno, drago mi je da si baš ti napisala ovaj blog jer da napiše Srki ili ja tako nešto razmazali bi nas pojedini po podu ko bubašvabe.



mariopan mariopan 16:38 07.07.2013

Re: preporuka

njanja_de.manccini
od kad nisam pročitala dobar blog (ok, nisam ni čitala blogove u poslednje vreme)
stvarno, drago mi je da si baš ti napisala ovaj blog jer da napiše Srki ili ja tako nešto razmazali bi nas pojedini po podu ko bubašvabe.




Ja baš volim kako pišete ti i Srki
tsunade tsunade 19:18 07.07.2013

Re: preporuka

drago mi je da si baš ti napisala ovaj blog jer da napiše Srki ili ja tako nešto razmazali bi nas pojedini po podu ko bubašvabe.


hahaha, iznenadjena sam da mene nisu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:29 07.07.2013

Re: preporuka

Ja baš volim kako pišete ti i Srki

mariopan, nisam ni sumnjala da ti voliš kako ja pišem

nego mislila sam na one koji vide samo loše ne samo u USA, već i u svemu. al to već nije moj problem. neka si oni sami misle zašto su takvi otrovni.

tsunade, lep ti je blog, malo ono oko ekonomije, inflacije itajrad se ne slažem u potpunosti al uglavnom to je to.
tsunade tsunade 21:48 07.07.2013

Re: preporuka

malo ono oko ekonomije, inflacije itajrad se ne slažem u potpunosti


a jel? zašto? stekla sam tamo utisak da ekonomija, onako u globalu, stoji čvrsto u ovom momentu. a zasluge sam pripisala kontrolisanoj inflaciji.

ono što je bila moja primarna tema, a to su bankroti, e o tome imam malo precizniju analizu ali o tome ću da pišem blog kad napravim seriju.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:55 08.07.2013

Re: preporuka

a jel? zašto? stekla sam tamo utisak da ekonomija, onako u globalu, stoji čvrsto u ovom momentu. a zasluge sam pripisala kontrolisanoj inflaciji.


pa kako gde. nije sjajno to je prava istina. ali što je najbitnije Američka ekonomija može da se regeneriše vrlo lako za razliku od bilo koje druge ekonomije. znaš ono kako kažu too big to fall za američke banke, e pa tako nekako ti je i za celu ameriku, sad je onako, al biće bolje. imaju ljudi pozitivan stav. još se otarasimo od tea party kretena da nas ne zamajavaju svojim idiotizmima ima sve da ide ko podmazano.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:02 08.07.2013

Re: preporuka

nego kad si kod bankrota jesi li videla, ustvari nema što tebe to da zanima, GALE publishing bankrotirao! krvopije koje zarađuju na tuđa leđa. živeo Open Access publishing!

tsunade tsunade 06:31 08.07.2013

Re: preporuka

Američka ekonomija može da se regeneriše vrlo lako za razliku od bilo koje druge ekonomije.


e to. ja sam taj proces regeneracije videla jasno kao beli dan. a po meni najvazniji deo tog procesa ja ekonomski bihejviorizam (ako mogu tako da ga krstim). ljudi reaguju na krizu adekvatnim mentalnim mehanizmima. tj aktivni su u pokušaju da je reše.

nisam videla za gale publishing, ali six flag na primer me iznenadio. mislila sam da industrija te zabave (rolerkosteri i druge kurcobocije) ne moze da propadne.

isto me tako na primer fasciniraju avio kompanije. sve listom su podnele zahtev za chepter 11 a tamo se toliko putuje da mi nije jasno baš kako su propale.
mariopan mariopan 11:00 08.07.2013

Re: preporuka

njanja_de.manccini
Ja baš volim kako pišete ti i Srki

mariopan, nisam ni sumnjala da ti voliš kako ja pišem

nego mislila sam na one koji vide samo loše ne samo u USA, već i u svemu. al to već nije moj problem. neka si oni sami misle zašto su takvi otrovni.

tsunade, lep ti je blog, malo ono oko ekonomije, inflacije itajrad se ne slažem u potpunosti al uglavnom to je to.

Ma znam ali mislim ajd da kažem pa nek crknu dušmani.
princi princi 18:24 07.07.2013

Jedino je malo tužno

za tako lepu i prostranu zemlju što se do te mere pretvorila u militantnu i policijsku državu. Ali, što kažu, neka o tome brinu (ili ne brinu) oni koji tamo žive...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:27 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
za tako lepu i prostranu zemlju što se do te mere pretvorila u militantnu i policijsku državu. Ali, što kažu, neka o tome brinu (ili ne brinu) oni koji tamo žive...


Princi, pravi si eldepeovac, znači, ti kao pobornik legalizacije svih narkotika, konzistentno, smatraš da i kocku treba legalizovati. A i potezanje vatrenog oružja na pandure nije baš greh za odstrel, nego više za citation. Pazi, sem u ovom poslednjem, skoro da bih mogao da se složim sa tobom.

Nego, jesi video, uspeli su da u Koloradu proguraju (barem neke) od zakona za kontrolu ličnog naoružanja. Ja sam bio ubedjen da to nema šanse da se ikad desi, iako su ovde Demokrate trenunto u većini, i dogodile su se tragedije u Kolumbajnu i Aurori. Ok, ovi NRA nesrećnici mlohavih penisa, i oštećeni prodavci oružja se još gicaju, ali mislim da je za to prošao voz, prosto, sjebalo ih javno mnjenje, ko i ove frakere. Barem za sada.


princi princi 20:54 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Srki, preporučujem, bolje od Breaking bad. Ne, ta militantnost, napumpanost onih Homeland security officera, pevanje jebene himne na svakoj bogovetnoj NBA, NHL, NFL utakmici, klicanje, ljubljenje i pevanje "našim veteranima", američke zastave u svakom bogovetnom donjem desnom uglu svake bogovetne table u NBA-u (čak i kad je ona u Torontu ili Vankuveru!), te zastave ispred kuća koje podsećaju na ona "časna titova pionirska reč" dizanja zastava iz dečijih letovališta po Jakljanu i Jelsi, ovi SWAT timovi i selebritiji poput Šekila O'Nila i onog bilmeza Stivena Sigala koji upucavaju ljude zato što igraju poker ili pref, privatni zatvori gde te plaćaju po pritvorenom... sve to, malo, kako da ti kažem, meni deluje duboko antiamerički, bar onako kako ja shvatam taj amerikanizam. A sasvim je moguće da ga potpuno pogrešno shvatam, :).
tsunade tsunade 21:04 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

te zastave ispred kuća koje podsećaju na ona "časna titova pionirska reč" dizanja zastava iz dečijih letovališta


zaista ima puno tih zastava na kucama. i bas sam se pitala nisu li u tim kuchama mozda imigranti koji su pobegli iz neke vukojebine poput ove. jer, da sam amerikanka, ono original već tri kolena unazad, ne bih, mislim zakačila zastavu nikad. to bi mi bilo idiotski. al da sam pobegla iz neke bede ili pretekla od rata, ja ne bih skidala tu zastavu.
princi princi 21:14 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

zaista ima puno tih zastava na kucama.

U samom NYC skoro nijedna, osim na državnim zgradama. Nema ni u Nju Džerziju, bar ja nisam video (a i jedan i drugi vrve od imigranata, što Jevreja, što Italijana, što Žunja). Kad se odmakneš od grada, pa čak i malo, onda počinju te zastave. I, bar na osnovu onoga što sam video, to nema veze sa bedom, kače ih svi: i ona beda po Rockaway beachu i Koni Ajlandu (to je posebno nadrealna slika, u daljini vidiš Menheten sa svim onim blještavim i sjajnim zgradama, a ispred kuće koja je bukvalno u stanju raspada, na sred ulica koja je sva isprecana ogromnim rupčagama, vidiš te zastave) i oni malo bogatiji po upstate NY i Konektikatu. Dirljivo i jadno, istovremeno.
tsunade tsunade 21:28 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

U samom NYC skoro nijedna


naravno. njujork je nešto drugo. ima ih u filadelfiji i vašingtonu a naročito u baltimoru sam to zapazila.

a ispred kuće koja je bukvalno u stanju raspada, na sred ulica koja je sva isprecana ogromnim rupčagama, vidiš te zastave) i oni malo bogatiji po upstate NY i Konektikatu. Dirljivo i jadno, istovremeno.


vidjala sam i takve stvari. već sam spominjala bredok. jasno mi je da je i to amerika. al to nije američki prosek.
princi princi 21:49 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

al to nije američki prosek.

Naravno da je za tako veliku zemlju teško praviti sweeping generalizacije ali, egzaktno, američki medijanski household income je u januaru 2013. iznosio 51584$ i bio je za 10% manji nego 2000. godine. To znači da 50% američkih domaćinstava, tj njih negde oko 50M porodica živi na manje od $1000 nedeljno (ili $140 dnevno ili malo jače od 100 evrića). E, sad, tih 100 evrića dnevno nije isto u jednom Teksasu gde nemaš sales tax i jednom Njujorku gde plaćaš i sales tax i državnu taksu i gradsku i svaka još neka čuda (da ne pominjemo cenu životnog prostora i životnih namirnica, jer te porodice moraju negde i od nečega i da žive, ili cenu benzina koja je u Konektikatu ili Njujorku verovatno bar 10% ili 20% veća nego, na primer, u Teksasu).

Uzgred, mala opaska na tekst, ako misliš da je njujorški sabvej skup trebalo bi malo da se provozaš londonskim tjubom pa da vidiš šta je štipanje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:02 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

tsunade tsunade 22:04 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Uzgred, mala opaska na tekst, ako misliš da je njujorški sabvej skup trebalo bi malo da se provozaš londonskim tjubom pa da vidiš šta je štipanje.


on košta, ali vredi svaki cent. tako da nije skup.

princi princi 22:11 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

on košta, ali vredi svaki cent. tako da nije skup.

Ovako i Mrka priča o svakom cm autoputa koji je izfinansirao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:11 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
Ne, ta militantnost, napumpanost onih Homeland security officera, pevanje jebene himne na svakoj bogovetnoj NBA, NHL, NFL utakmici, klicanje, ljubljenje i pevanje "našim veteranima", američke zastave u svakom bogovetnom donjem desnom uglu svake bogovetne table u NBA-u (čak i kad je ona u Torontu ili Vankuveru!), te zastave ispred kuća koje podsećaju na ona "časna titova pionirska reč" dizanja zastava iz dečijih letovališta po Jakljanu i Jelsi, ovi SWAT timovi i selebritiji poput Šekila O'Nila i onog bilmeza Stivena Sigala koji upucavaju ljude zato što igraju poker ili pref, privatni zatvori gde te plaćaju po pritvorenom... sve to, malo, kako da ti kažem, meni deluje duboko antiamerički, bar onako kako ja shvatam taj amerikanizam. A sasvim je moguće da ga potpuno pogrešno shvatam, :).


Moj utisak je da je i taj, nazovi patriotizam, samo jedna od mnogo strana, ili lica, koje čini ovu zemlju beskrajno interesantnom. Čak ne ni naročito značajna. Jeste, vole da metnu zastavu na kuću-kola o prazniku, ili da histerišu javno kad foke skenjaju Bin Ladena, ali mislim da su Ameri daleko opušteniji po pitanju nacije, patriotizma i tih gluposti nego ljudi na mnogim drugim mestima, tebi i meni znanim.

E, al gde se Jakljana seti, nemoj da mi kažeš da si i ti tamo išao na rec-nastavu, i pevao DTMTSK, uz Zdravka Čolića, i jutarnju erekciju zastave bivše nam domovine?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:12 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
Uzgred, mala opaska na tekst, ako misliš da je njujorški sabvej skup trebalo bi malo da se provozaš londonskim tjubom pa da vidiš šta je štipanje.

GB median household income је сличан као у Америци. Опет, има тих разлика -- где, како и за шта...

ЛЕП ЧЛАНАК о томе.

Expenditure by COICOP category and tal household expenditure, 2010 United Kingdom
COICOP category £ per week

Transport 64.90
Housing, fuel and power 60.40
Recreation and culture 58.10
Food and non-alcoholic drinks 53.20
Restaurants and hotels 39.20
Miscellaneous goods and services 35.90
Household goods and services 31.40
Clothing and footwear 23.40
Communication 13.00
Alcoholic drinks, tobacco and narcotics 11.80
Education 10.00
Health 5.00

Total COICOP expenditure 406.30
Other expenditure items 67.30
Total expenditure 473.60

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:14 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

srdjan.pajic
E, al gde se Jakljana seti, nemoj da mi kažeš da si i ti tamo išao na rec-nastavu, i pevao DTMTSK, uz Zdravka Čolića, i jutarnju erekciju zastave bivše nam domovine?

Срки, друже, наравно, сви смо били (Jakljan i Badija) :)))


Сећам се и песмице:
Ој, Бадијо, пусти гребен,
Дођеш поштен, одеш је...

tsunade tsunade 22:16 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ovako i Mrka priča o svakom cm autoputa koji je izfinansirao.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:20 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Predrag Brajovic
srdjan.pajic
E, al gde se Jakljana seti, nemoj da mi kažeš da si i ti tamo išao na rec-nastavu, i pevao DTMTSK, uz Zdravka Čolića, i jutarnju erekciju zastave bivše nam domovine?

Срки, друже, наравно, сви смо били :)))


Сњећам се и песмице:
Ој, Бадијо, пусти гребен,
Дођеш поштен одеш је...


Pusti, nas je zamalo ozna hapsila jer smo promenili ključni stih pesme u "druže tito mi ti se hebemo". Spaslo nas što smo bili mladji maloletnici, i incident je ostao prikriven u krugu školskih nastavnika.

tsunade tsunade 22:21 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ЛЕП ЧЛАНАК о томе.


hvala. volim tvoje doprinose svakoj priči
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:24 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

tsunade
ЛЕП ЧЛАНАК о томе.


hvala. volim tvoje doprinose svakoj priči

Да.
Смарам бројкама и словима! :)))
princi princi 22:26 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ali mislim da su Ameri daleko opušteniji po pitanju nacije, patriotizma i tih gluposti nego ljudi na mnogim drugim mestima, tebi i meni znanim.

Da, poznato mi je...Ili

Što se tiče mesta, iz ličnog iskustva ti mogu potvrditi da su ljudi u Australiji, Kanadi pa čak i u UK daleko, daleko manje napujdani na taj patriotski trip. Vrsta patriotizma koja se praktikuje po US, tekmama i filmovima se može porediti još samo sa Titovim sletovima i Bulajićevim filmovima. Moja teza i jeste da su od Srba najviše na taj američki fazon utripovani baš jugonostalgićari, ex-komunjare. To mi je skoro, ono, lakmus papir.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:40 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
ali mislim da su Ameri daleko opušteniji po pitanju nacije, patriotizma i tih gluposti nego ljudi na mnogim drugim mestima, tebi i meni znanim.

Da, poznato mi je...Ili

Što se tiče mesta, iz ličnog iskustva ti mogu potvrditi da su ljudi u Australiji, Kanadi pa čak i u UK daleko, daleko manje napujdani na taj patriotski trip. Vrsta patriotizma koja se praktikuje po US, tekmama i filmovima se može porediti još samo sa Titovim sletovima i Bulajićevim filmovima. Moja teza i jeste da su od Srba najviše na taj američki fazon utripovani baš jugonostalgićari, ex-komunjare. To mi je skoro, ono, lakmus papir.


Ok, onda samo da cinknem tasta, koji o svim državnim praznicima, krajnje nepatriotski i subverzivno, na kuću meće zastavu UN-a. Ili, u poslednje vreme ovu.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:42 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
Što se tiče mesta, iz ličnog iskustva ti mogu potvrditi da su ljudi u Australiji, Kanadi pa čak i u UK daleko, daleko manje napujdani na taj patriotski trip. Vrsta patriotizma koja se praktikuje po US, tekmama i filmovima se može porediti još samo sa Titovim sletovima i Bulajićevim filmovima.

Ја бих овоме списку Тито-Булајић додао пренаглашени хрватски сензибилитет за властиту државу, како сам ја то доживео.
cult cult 22:48 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Vrsta patriotizma koja se praktikuje po US, tekmama i filmovima se može porediti još samo sa Titovim sletovima i Bulajićevim filmovima


Aha. Neki završeci filmova izazivaju bukvalno nagon za povraćanjem od te patriotske samonapaljenosti, Bulajić je za njih bio čist amater. No, ta zemlja je u permanentnim ratovima po svetu godinama, što protiv vidljivih, što protiv nevidljivih neprijatelja, pa nije čudo. Al zaista bljutavo do srži.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:12 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

cult
Aha. Neki završeci filmova izazivaju bukvalno nagon za povraćanjem od te patriotske samonapaljenosti, Bulajić je za njih bio čist amater.


Kulte, a što gledaš to djubre? Jel to neki nagon, ili perverzija?
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:36 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ili perverzija?

Meni je "Mars Attacks" savršen. Idealna parodija,a i ima perverzije .


+ Pajiću,bre,zar ne znaš da smo mi klinci odrastali na Rambu? Mojne neko da kaže za "First blood" da je bullshit,grizem.

Stalone do novog dela Ramba!



srdjan.pajic srdjan.pajic 23:52 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

stefan.hauzer
ili perverzija?

Meni je "Mars Attacks" savršen. Idealna parodija,a i ima perverzije .


+ Pajiću,bre,zar ne znaš da smo mi klinci odrastali na Rambu? Mojne neko da kaže za "First blood" da je bullshit,grizem.

Stalone do novog dela Ramba!





Sorry, sad mi je žao zbog toga što sam napisao kultu. Mislio sam da govori valjda o nekim novim filmovima, za koje mi se učinilo da je suviše mator (a i nadrkan).

Ih, First Blood, klasika, mene vodilo još kao dete, u Sava Centar, čak iz predgradja, da gledam. I pusti, bre, Mars Attacks, to je vrlo ozbiljno štivo.
cult cult 23:56 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

srdjan.pajic
cult
Aha. Neki završeci filmova izazivaju bukvalno nagon za povraćanjem od te patriotske samonapaljenosti, Bulajić je za njih bio čist amater.


Kulte, a što gledaš to djubre? Jel to neki nagon, ili perverzija?


Pajiću, reaguješ kao pravi srbski radikalski jastreb. Vidi, kad bi svaka košarkaška utakmica u Srbiji počinjala pevanjem himne (nekad lukas, nekad karleuša, nekad vendi, a u superfinalu, naravno, ceca), lepili zastave po tablama i slične bljutavosti radili, ja bih takodje kenjao po tome jer mi je jebiga bljutav svaki tako explicitan praktični nacionalni zanos. E, baš tako bi kao ti reagovao neki šešeljevac na moje kenjanje ili neki koštunjavi ajatolah.

Gledam holivudsku produkciju kad god stignem, samo da je dovoljno gledljivo. Volim američku kulturu, narod, ideju, zemlju, sve. Samo ne mogu da budem tako snishodljivo prejadno nekritičan prema bilo kome ili čemu, kapiraš?

Kad su pojave gadne, ja kažem da su gadne, ako u tom trenutku nemam šta pametnije da radim. Nemo se vredjaš.
princi princi 23:57 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Mojne neko da kaže za "First blood" da je bullshit,grizem.

Tačno, jedan od pogrešnije shvaćenih blokbastera (doduše, Reganovom zaslugom). Kao i Die hard, uostalom, ili Saturday night fever. 'Ajde što ga drugi nisu shvatili, ali, bar sudeći po nastavcima, još manje je, izgleda, sam Silvester.

Još jedan blunder iste vrste iz 80-tih je korišćenje Springstinove Born in the USA za predsedničku kampanju- Ronalda Regana.
cult cult 23:59 07.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

jebote, prvo se dvadeset godina šibaš sa srbskim patriotama, taman se izvučeš iz sranja, kad pristigne prva generacija američkih gastarbajtera da ti zameri da ne voliš dovoljno ameriku. Nikad mira.
princi princi 00:31 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Nikad mira.

Da, savet drugarima Amerima prvoborcima: kad proradi žila glupača, prvo na pameti bi trebalo da bude- Karagaća!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:46 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

uh al ste se skupili! pamet vam curi iz ušiju.

sad sam se setila što ne svraćam ovde a i na još neka druga mesta. dođe Wu najpametniji pa sve razjuri.

stefan.hauzer stefan.hauzer 01:09 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

upravo sam odgledao Ramba.
neiskusni mladi Horešijo, nije znao da je naleteo na nemilosrdnog ubicu


*
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:49 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

cult
jebote, prvo se dvadeset godina šibaš sa srbskim patriotama, taman se izvučeš iz sranja, kad pristigne prva generacija američkih gastarbajtera da ti zameri da ne voliš dovoljno ameriku. Nikad mira.


Kulte, da nisi na sebe preuzeo malo previše obaveza i odgovornosti?

Američki gastarbajter, to sam valjda ja, ti nije ništa zamerio, nego te je pitao što gledaš taj treš od filmova, kad, očigledno, znaš o kakvoj se kategoriji radi, a valjda možeš da pretpostaviš da ih čak ni pola Amera ne gleda? Mislim, stvarno me je zainteresovao taj fenomen. A dobio sam odgovor od pola kilometra u kome piše da sam šešeljevac, koštunićevac, ajatolah, jastreb, snishodljivo prejadno nekritičan, nekakvu nepovezanu priču o pevanju himne na utakmicama po Srbiji i šta bi ti po tom pitanju uradio, uz važno obaveštenje da voliš američku kulturu, narod, umetnost, itd, ali da kritika nikad nije naodmet. Jel hoćeš da kažeš da gledaš loše filmove zato da bi ih kritikovao? Mislim, ok, i to je neki odgovor, ali čemu onda ovo vredjanje mene, kao gastosa?

Izvini, ali deluješ prilično rastrojeno, i ako te to previše uzbudjuje, ne moraš da se trudiš da odgovaraš. I ja tako x puta oćutim i odem da zalivam cveće.

Aj, živ bio, nema ljutnje.
blogovatelj blogovatelj 01:49 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

da sam amerikanka, ono original već tri kolena unazad, ne bih, mislim zakačila zastavu nikad.


Mislim da gresis.
Ja mogu da prenesem svoje kanadsko iskustvo, pretpostavljam da je i u SAD isto.
Ovde zastave po kolima i dvoristima uglavnom postavljaju oni koji generacijama zive ovde.
Samo sam jednom video Kineza, tj azijata, da na kolima ima nalepnicu sa kanadskom zastavom.
Takodje, interesantna je pojava da istocnoevropljani lepe zastave svojih zemalja. Rusi su izuzetak u ovome, a prednjace Poljaci, Rumuni i Ukrajinci.
blogovatelj blogovatelj 01:52 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

dobio sam odgovor od pola kilometra u kome piše da sam šešeljevac, koštunićevac, ajatolah, jastreb,


Pa bre i ti Srki imas trip da ja nesto volim Ruse, pa se ja ne vredjam
blogovatelj blogovatelj 01:54 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

uh al ste se skupili! pamet vam curi iz ušiju.

sad sam se setila što ne svraćam ovde a i na još neka druga mesta. dođe Wu najpametniji pa sve razjuri.


Zbog koga ti dolazis na blog? Zbog NG i AO?
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:05 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

blogovatelj
dobio sam odgovor od pola kilometra u kome piše da sam šešeljevac, koštunićevac, ajatolah, jastreb,


Pa bre i ti Srki imas trip da ja nesto volim Ruse, pa se ja ne vredjam


Ne, ne, pobrkao si se sa mikijem, ti voliš Kusturicu, zbog toga si mi sumnjiv!
blogovatelj blogovatelj 02:31 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ne, ne, pobrkao si se sa mikijem, ti voliš Kusturicu, zbog toga si mi sumnjiv!


Sto je i razumljivo, jel da?
cult cult 07:20 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Izvini, ali deluješ prilično rastrojeno,


Ok, možda sam malo preterao sa onim dss-om. Nije lepo to nikom reći, pa ni pomisliti, izvini.

Ipak, da bi se opustio glede mog filmskog ukusa, shvati da ja svoju sitnu decu spremam da pale odavde čim pre, a amerika mi je drugi izbor. Prvi je evropa, više zbog blizine, nego bila šta drugo. Vrlo ću ih podržati u tome kad odluče, a do tog trenutka ka odluci pažljivo i nežno usmeravati. Tako da apelujem na tvoja snažna patriotska osećanja da iskuliraju i da ti se ne pale domoljubni alarmi na svaku kritiku američke politike, kulture, mentaliteta ili, recimo, filmskih završetaka. To ja iz ljubavi*.
cult cult 07:47 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

neiskusni mladi Horešijo, nije znao da je naleteo na nemilosrdnog ubicu


Ok, evoluirao je u medjuvremenu u pravom smeru : )
Nekad ženu dočekam s posla u tzv horejšo stavu, nači, sav u crnom, poluprofil ka vratima, ruke na kukovima, glava malo pognuta, pogled kroz sunglasses, ne direktno u nju, već negde pored.
maksa83 maksa83 07:55 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Nekad ženu dočekam s posla u tzv horejšo stavu, nači, sav u crnom

Je l' bar koža/guma?
blogovatelj blogovatelj 08:03 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Je l' bar koža/guma?


cult cult 08:04 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

: )

bolid1 bolid1 08:48 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

srdjan.pajic

E, al gde se Jakljana seti, nemoj da mi kažeš da si i ti tamo išao na rec-nastavu, i pevao DTMTSK, uz Zdravka Čolića, i jutarnju erekciju zastave bivše nam domovine?


Samo da se pohvalim, ja sam isti svecano zatvorio za decu SFRJ, poslednja generacija iz BGa koja je stigla do tamo, onda je pocelo sranje...inace, zastava i DTMTSK nista, mi slusali Tajci
tsunade tsunade 08:57 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

shvati da ja svoju sitnu decu spremam da pale odavde čim pre,


i ja svoje dete spremam da pali. možda nisam tako suptilna jer mi se omakne da izgovorim rečenice: "vidi ovu kloaku sveta, gle stoku kako baca pikavce gde stigne. u ovom ulazu smrdi (kiseli kupus) kao u kanalizaciji. to nigde na svetu nema" i tako dalje.

onda me ona pita šta je kloaka pa krene tako razgovor spontano...

mada cult, moram priznati da ovo moje dete (a pretpostavljam i tvoje) živi kod mene ko sultanija od bruneja. a ja se često osećam ko robinja isaura. pogotovu sad kad je na raspustu, pa mi dovlači gomilu drugarica na pidžama, ovaj onaj parti... a sve za parti obezbedjujem ja. sad se do iznemoglosti pojačao pritisak da se kupi kuče, tako da računam na još jedan tovar na ledjima.

hoću da kažem da moje dete u ovom trenutku ne razume zašto bi bežala odavde. al otom potom, shvatiće.

btw, ove dve i po nedelje koliko sam bila odsutna, shvatila sam da svaki sistem počiva na jednom organizovanom čoveku. moj kućni sistem je počeo da puca po šavovima. na kraju su brojali sate i cvileli na skajpu kad ću da dodjem kući jer je pritisak opšte dezorganizacije i haosa postao nepodnošljiv.
cult cult 09:17 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

mada cult, moram priznati da ovo moje dete (a pretpostavljam i tvoje) živi kod mene ko sultanija od bruneja.


Tim pre će suočenje s pravom Srbijom biti zajebanije. Svestan sam toga, al jebiga. Znaš kako, dečak će sad osmi razred, i sve češće mu govorim da se u glavi usmerava na pravi zanat s kojim može da živi gde god. Zanat tipa ovaj Maksin i Alseloneov. Ili ovaj tipa njegove mame (mada devojčica naginje ka tome, on baš i ne). Nači, nikako moji ekonomski i ini društveni životni zajebi.
Pa, sad...videćemo.
Za mene je def kasno i baš se ovih dana konačno mirim s time. Rekoh gore negde da je ovaj blog, komentari i višečasnovni razgovor na tu temu sa S. doprineo tom konačnom kapiranju. Dakle, Srbija.

ove dve i po nedelje koliko sam bila odsutna, shvatila sam da svaki sistem počiva na jednom organizovanom čoveku. moj kućni sistem je počeo da puca po šavovima.



Kod nas u kući zavlada doba demokratije i slobode u takvim neretkim situacijama. Kapiram da i ona to doživljava kao "pucanje sistema po šavovima" kad se vrati : )
tsunade tsunade 09:25 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Nači, nikako moji ekonomski i ini društveni životni zajebi.
Pa, sad...videćemo.


i ja kažem nikako ovo što ja radim... al ne vredi. ona gleda mene i svog oca kako pravimo filmove, montiramo, pišemo, snimamo, smišljamo grafike. u kuću nam gotovo isključivo dolaze prijatelji koji to isto rade i onda se o tome uglavnom i razgovara... i prirodno da i nju to interesuje.
cult cult 09:32 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

i prirodno da i nju to interesuje.


ma, još je rano.
Uzdaj se u teenage pobunu protiv autoriteta.
princi princi 11:00 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

shvati da ja svoju sitnu decu spremam da pale odavde čim pre, a amerika mi je drugi izbor. Prvi je evropa, više zbog blizine, nego bila šta drugo. Vrlo ću ih podržati u tome kad odluče, a do tog trenutka ka odluci pažljivo i nežno usmeravati.

Kad ih već usmeravaš, budi racionalan i obrati pažnju i na imigracionu politiku koja je u EU, makar u ovom trenutku, sigurno bolja. Upoznao sam dosta ljudi, pogotovu po UK i Kenjadi, i to pogotovu iz Latinske Amerike, zemalja kao što su Peru, Brazil, Kolumbija, Venecuela koji su USA napustili zbog, praktično, ropskog odnosa. Osim ako nisi neki na RA ili TA na univerzitetu, u US ima da se oteliš dok ne dobiješ zelenu kartu, pri čemu ti je radna dozvola a i sama prijava aplikacije za zelenu kartu vezana za poslodavca koji onda može da radi s tobom šta hoće. Ovi ljudi koje sam ja upoznao su uglavnom neki dobrostojeći middle class u zemljama iz kojih dolaze i takav odnos im nije odgovarao.

Na osnovu ličnog uvida čini mi se da je Kenjada ubedljivo immigrant friendliest zemlja na svetu (okačio sam gore neki tekst na tu temu). Australija je super, ali samo ako se zapali mlad, zato što ima nekih kulturnih barijera na koje se treba privići i koje treba prevazići- jedna od njih i dosta bitnih je i prostorna i vremenska udaljanost u odnosu na Evropu (inače je Australija verovatno jedna od najlepših zemalja na svetu, možda lepša i od same Amerike). Što se samog kvaliteta života i lifestylea tiče, da sam klinac, čini mi se da, uprkos vrlo izraženom rasizmu, Švica predstavlja neku optimalu, i to verovatno onaj deo oko Ženevskog jezera.

A sad dosta, stvarno sam se raspisao. Ova Aleksandra me skroz pokvarila, :).
tsunade tsunade 11:11 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ova Aleksandra me skroz pokvarila,


misliš tsunade?

to sto sam te pokvarila, ću da si pripišem kao zaslugu. zanimljivi su ti komentari
tsunade tsunade 11:14 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Uzdaj se u teenage pobunu protiv autoriteta.


zavisi od autoriteta
cult cult 11:26 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

u EU


tim pre što smo sticajem okolnosti na koje nismo uticali niti mogli da utičemo od pre nedelju dana postali i gradjani EU. Klinci i ja. Žena još uvek može da kaže "ja nemam rezervnu domovinu". Te neće biti za pet-šest godina administrativnih pregrada i ograda za studiranje i kasniji eventualni rad i boravak tamo.

A ovo što si rekao o USA, ne bih da mi zameri Pajić, takodje sam čuo od mnoštva ljudi koji su otišli tamo.

Ova Aleksandra me skroz pokvarila, :).


Ima tu oštroumnu otresitost koja vabi.
I mene navukla odavno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:28 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Дакле, да резимирам ову расправу о деци:
"Храни сина, па шаљ' у иностранство, Србија се уредити не може..."

(Мој син је тренутно у Вашингтону, код свастике, већ другу годину део лета проводи тамо. Припреме су почеле.)
mariopan mariopan 11:32 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Predrag Brajovic
Дакле, да резимирам ову расправу о деци:
"Храни сина, па шаљ' у иностранство, Србија се уредити не може..."

I ćerku.
tsunade tsunade 11:34 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

"Храни сина, па шаљ' у иностранство,


važi i za ćerke

btw, u njujorku mi rekoše da registraciju i pripadajuće osiguranje za auto, žene plaćaju po drugoj tarifi od muškaraca. ja već stala u borbeni stav u smislu kakva je to diskriminacija, kad mi drugaricin muž reče to je zato što se pretpostavlja da žene voze pažljivije pa zato MANJE plaćaju osiguranje.

i tako mi propade fajt.
princi princi 11:40 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

tim pre što smo sticajem okolnosti na koje nismo uticali niti mogli da utičemo od pre nedelju dana postali i gradjani EU. Klinci i ja.

Pazi, ja sam vrlo optimista što se tiče Hrvatske. Mislim da će za 10-15 godina ona postati vrlo, vrlo interesantna destinacija za život. Sam Jadran se, po meni, može meriti sa Kalifornijom, a to je vr' koji se može postići u USA (meni, u stvari, uopšte nije jasno zašto svi Ameri ne nagrnu u Kaliforniju, toliko je tamo život i sve lepši nego u ostatku). Mislim, malo kad srede tu svoju opsesiju državom (što je, opet, slučaj samo kod seljačina koje nisu ništa bolje od američkih rednecks i kojih, procentualno, ima verovatno i manje), Hrvatska će biti fenkiš zemlja za život.

Srbija, da odgovorim i Brajkeli, je, čini mi se, basket case. Za nju nema spasa. Jednostavno ne vidim kritičnu masu koja bi preokrenula taj nemoral, tu gnjilost, trulost koja se zapatila u Srba. Mislim, Srbi kao država i narod nemaju ekonomski, nego moralni problem. Čini mi se da je to ključna stvar.
cult cult 11:41 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

(Мој син је тренутно у Вашингтону, код свастике, већ другу годину део лета проводи тамо. Припреме су почеле.)


Eto šta je praktičnost.
Ja sam još uvek na nivou simbola.
Pre pet šest godina me dečak pitao da mu kupim američku zastavu. Ne znam odakle mu ideja. Verovatno iz neke serije. Dopale mu se stars n stripes.
A nije lako u Beogradu to naći. Neki Dr Martens shop, srećom, imao neku britansku, a negde u prašnjavom uglu nadjoh i američku. Visi mu sad u sobi.
Jebote, nikakav sam patriota.

Možda bih mogao da vidim s Pajićem neki aranžman, da ga pošaljem kod njega na leto. Upoznavanje američkih vrednosti iz prve ruke. Samo da ne krene posle toga odmah da aplicira u FBI ili Homeland security.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:43 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
Srbija, da odgovorim i Brajkeli, je, čini mi se, basket case. Za nju nema spasa. Jednostavno ne vidim kritičnu masu koja bi preokrenula taj nemoral, tu gnjilost, trulost koja se zapatila u Srba. Mislim, Srbi kao država i narod nemaju ekonomski, nego moralni problem. Čini mi se da je to ključna stvar.

ЛеДеПе, изађи из Princija!!!
Има Биљана лично да те зове да гостујеш у Пешчанику :))))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana