Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Reč i slika

AMERIKA

tsunade RSS / 04.07.2013. u 13:02

  P1090666-200x300.jpg

Bila sam dve nedelje u Americi. Bavila sam se temom bankrota. Sve što mislim o tome, gledaćete u seriji koja će u decembru biti emitovana. Sada sam htela da napišem nekoliko opštih utisaka o stanju američkog ekonomskog duha.

Plima novca. To je ono što se u vazduhu oseti. Ljudi kupuju masovno i mahnito. To se najbolje vidi u ogromnim šoping centrima iz kojih bujice ljudi nadiru s kesama krcatim robom, manje više prestižnih firmi. Pentagon šopping mall u Vašingtonu izgleda ovako:

P1090450-300x200.jpg

I logično je da se toliko troši jer je sva roba tako dostupna i jeftina. Evo primera: Moje Kelvin Klajn pantalone najpre su koštale 200 dolara. Posle mesec dana one su već pale na stotinu da bi kroz par dana sišle na 50. Poslednja tri, četiri para daju se budzašto, za nekih 20 dolara. I to se u trgovini zove clearance ili closeout. Hronologija pada tih cena nalazi se na etiketi.

Tamo je popust, zaista popust. Nema potrebe da cena robe koju proizvode Kinezi ili Pakistanci izaziva glavobolju i neprijatnost kod prosečnog Amerikanca ili kakvog putnika namernika.

Kvalitetna tehnika nije baš budzašto, ali je i dalje jeftinija makar 30 odsto nego u Evropi. Masovno se zanavlja i kupuje. Ko je imao prilike da udje u njujorški BH Photovideo, našao bi se u čudu, što od ponude što od potražnje.

Usluge su skupe, jer njih, za razliku od robe koja se u nenormalnim količinama promeće,  nude Amerikanci, a oni cene svoj rad. Na primer metro karta za jednu vožnju, pričaju Njujorčani, ne tako davno stajala je dolar a sada je dva i po.  U restoranima i barovima, nema da se sedi i cevči kafa tri sata nego ima da se jede, da se nešto popije i onda može da se sedi.

Pušenja nema ni u baštama kafića niti u parkovima što smatram sviranjem u usnu harmoniku, ali poštujem. Pristojniji hoteli su skupi, od 150 baka pa na više i obično ne nude doručak.

Snimatelji, montažeri i radna snaga meni bliska, ne ustaju iz kreveta za manje od 200 baka dnevno.

Amerima u poslednje vreme u proseku dobro ide. Nisu dozvolili da im reka (novca) presuši nego su grunuli sa štampanim parama na tržište. Očigledno su svesno izazvali inflaciju ali su spasili sistem. I sada imaju trend rasta.

Da li bi to bilo dobro i kod nas i da li je uopšte primenljivo, ne znam. Možda. Ali par strateških političkih intervencija u ekonomiji, koje naravno idu uz veliki politički rizik, to nam je očigledno neophodno.

Samopouzdanje. Većina ljudi sa kojima sam razgovarala, radno aktivnih i onih koji to više nisu... svi su oni fokusirani samo na jednu stvar: ability to make an income. A sposobnosti (abiliy) su uvek povezane sa samopouzdanjem.

Ne poznajem ni jednog čoveka koji sebe smatra nesposobnim. Čak i oni neuspešni i pogubljeni u prašumi svemira, i oni misle da  je neko drugi kriv (država, mama, tata, žena, društvo).

Ali samopouzdanje je onaj opako važan element karaktera koji te tera da u materijalnom svetu izmeriš svoje sposobnosti. To je kao teniski meč: ako te krene u prva tri gema, velika je verovatnoća da ćeš na krilima samopouzdanja dobiti set, a gde je set tu je i meč. Ameri su dobili par početnih gemova. 

U gradu koji je posrnuo usled pada industrije čelika, Pitsburgu, sada se pojavio čitav jedan sloj mladih ljudi koji koriste prednosti skromnije sredine i puštaju preduzetničkoj mašti na volju. Pucaju od samopouzdanja. Spolni organ im je u stanju permanentnog skoka. Otprilike ovaj rad, ko na slici. 

P1100214-300x161.jpg

Koncentracija. Od svih sagovornika koje sam pitala da li je Amerika izašla iz krize, samo jedan je bio sumnjičav a svi drugi su oduševljeno potvrdjivali. Taj jedan koji misli da će kriza još dugo trajati, bavi se plesom. Sreli smo se na nekoj džez zabavi na Guvernerovom ostrvu kraj Menhetna. On je u sred bela dana bio odeven kao pravi dendi jer je žurka idilično posvećena 20-tim godinama prošlog veka. Simpatičan momak ali ne i fun zasukanih rukava kao modnog trenda. A to je upavo trend koji ovih dana vlada Amerikom.

P1090805-300x212.jpg

Dakle, u glavama ljudi, opasnost je prošla. Ali trauma je ostala. Trauma je proizvela stoprocentnu koncentraciju na jobs and bucks koja opet goni na efikasnost. Primer je naša američka producentkinja. Naš je budžet bio daleko manji nego što smo želeli i očekivali. Ona je na tom budžetu radila danima uporno se konsultujući sa nama oko svakog pa i najsitnijeg detalja. Na kraju je predala plan rada koji mi se za te pare učinio nemoguć. Treba li reći da ni cent nije bačen uludo? Perfektna matematika kao posledica velike koncentracije i znanja svog posla.

Takva je nekako i opšta atmosfera. Bulshiting je nepopularan, nepoželjan i neprihvatljiv. Nema bauljanja u moru opcija i neodlučnosti. U tom kontekstu se na Evropu gleda sa dosta zabrinutosti jer je Evropa tržište koje ne bi smelo da propadne.

Lepa reč. Ovo je utisak koji tek posredno ima veze s mojom temom ali ne mogu da ne primetim: Ljubaznost u ophodjenju je sveprisutna. Teoretske šanse nema da se o nekog očešete, da ga malo gurnete u gužvi ili zgazite a da vam se taj ne izvini a onda spontano i vi njemu. U Srbiji sam doživljavala da mi se zbog sličnih stvari načestitaju milosne majke pa tri dana ne mogu da dodjem sebi. I to je velika razlika.

Ako hoćete da fotografišete ljude, nema problema. Rado će vam pozirati.

P1090368-300x202.jpg

U kafanama i prodavnicama je obavezan ljubazan smešak, nenametljiva pomoć svake vrste, (da li ste alergični na neku hranu? mogu li da vam preporučim neko piće? šta volite da jedete? probajte ove cipele, sada su na sniženju.). Laka konverzacija s kupcem se podrazumeva kao i: have a great day i dodjite nam opet.

Ne znam šta nas sprečava da budemo uljudni. Znam otprilike šta nas nagnava da budemo večito nadrkani, nabusiti, besni, namračeni i ozračeni. Verujem da uljudnost blagotvorno utiče na ekonomiju. Uvek je lakše dati pare nasmejanom čoveku.... Ali to je već filozofiranje i možda tema nekog novog bloga.

P1090589-300x181.jpg

Znam da medju vama ima više onih koji mrze Ameriku od onih koji je vole. Na neki način trudim se da taj stav razumem. Ali ne bi bilo loše da baš ti najveći mrzitelji nekako skoknu preko bare. Jedno je spoljna politika. Sasvim je nešto drugo ordinary life. Gledajući njihov život, razgovarajući sa običnim svetom, prosečan Srbin može svašta nešto korisno da nauči od prosečnog Amera. A sve se izgleda svodi na ono što se tamo zove: mindset.

P1090963-300x200.jpg

 



Komentari (383)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:49 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
Srbija, da odgovorim i Brajkeli, je, čini mi se, basket case. Za nju nema spasa. Jednostavno ne vidim kritičnu masu koja bi preokrenula taj nemoral, tu gnjilost, trulost koja se zapatila u Srba. Mislim, Srbi kao država i narod nemaju ekonomski, nego moralni problem. Čini mi se da je to ključna stvar.

Btw. критична маса никад не постоји.
Она се створи кад је неколико одважних појединаца увуче у своје идеје и ангажман. Колико њих је потребно? Не знам. Са хиљаду гарантујем, а колико мање од тога... не знам.

То ти је, да кренем Карагаћиним стазама, као партизанска борба. Пар десетина "лудака" покренуло је све. Често напомињем како је '42. партизански покрет био представљен са тек две-три хиљаде убогих бораца развучених по босансикм гудурама. У коначници -- та шачица бораца постали су победници.
cult cult 11:50 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Pazi, ja sam vrlo optimista što se tiče Hrvatske. Mislim da će za 10-15 godina ona postati vrlo, vrlo interesantna destinacija za život. Sam Jadran se, po meni, može meriti sa Kalifornijom, a to je vr' koji se može postići u USA


Moram da priznam da isti osećaj imam glede njih. A i volim tu Istru mnogo. Oni su operisani od onog dalmatinskog i kontinentalnog domoljublja. E, sad, nisam siguran da će ih u Hr ta neprijatna za gledati opsesija državom proći u dogledno vreme. Tim pre što je prilično bazirana na hejtu prema Srbima. Videćemo. Što se ravnice iz koje moji preci vode poreklo tiče, tu je ekonomska i mentalna mrka kapa.
maksa83 maksa83 11:51 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Australija je super, ali samo ako se zapali mlad, zato što ima nekih kulturnih barijera na koje se treba privići i koje treba prevazići

Npr. da tamo svaka živa stvar, od leptira, preko puževa, paukova, zmija, ajkula pa čak i bilja - pokušava da te ubije. ; )
tsunade tsunade 11:53 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Srbi kao država i narod nemaju ekonomski, nego moralni problem.


mindset. mi smo se toliko mentalno izolovali da totalno više ne razumemo svet.

primer i problem koji me u poslednje vreme neposredno pogadja je tehnološka nepismenost. ako ti u svom poslu, koji god da je, ne pratiš šta se tehnološki zbiva u svetu, onda nužno postaješ amater tj poluprofesionalac vremenom, taman i da si doktorirao a ne diplomirao to nešto što radiš.

a kao poluprofesionalac, ne poznaješ tehnologiju, ne znaš procedure baratanja novom tehnologijom (koju jedva nabavljaš jer je skupa), podložan si greškama. greške proizvode nepotrebne dodatne troškove a u nelikvidnoj zemlji to je opasno i kola mogu da se survaju u ambis.

a onda kad upozoriš čoveka i kažeš mu: alo bre, ne znaš da radiš svoj posao. nanosiš mi štetu. on kaže: pa ne mogu da se ubijem...

i tako tebi dodje tačno da se ubiješ.

srbija strašno frustrira. i zato sam za legalizaciju vutre ili tako nečeg.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:54 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

cult
A i volim tu Istru mnogo.

Можда најлепши српски крајолици јесу око Тополе: тосканска питомина. Мада, због путева, у Србији је свако растојање велико. Истру, за коју кажу да је хрватска Тоскана, одликује ипак хладноћа и тврдост спрам италијанског "парњака".
tsunade tsunade 11:56 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Можда најлепши српски крајолици јесу око Тополе:


definitivno. topola. gornji milanovac. rudnik. najlepši deo srbije što se mene tiče. i na veoma zdrave mozgove sam tamo nailazila. i ljudi nisu lenji.
cult cult 11:56 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

srbija strašno frustrira. i zato sam za legalizaciju vutre ili tako nečeg.


znaš ti od kad ja ovo pričam.
Plus korisne nuspojave - Beograd kao novi Amsterdam.
Vikend city breaks, low cost flights, ovo ono.
tsunade tsunade 12:01 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Npr. da tamo svaka živa stvar, od leptira, preko puževa, paukova, zmija, ajkula pa čak i bilja - pokušava da te ubije. ; )


isto mislimo. od pet najotrovnijih zmija, dve žive u australiji. od miliona vrsta meduza, jedna otrovna što ubija na mah, pliva u njihovim vodama. pauci su svugde u svetu insekti a tamo su serijske ubice... ajkule su njima ko komarci nama.

inače divna zemlja da je gledaš na travel kanalu.
princi princi 12:01 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Npr. da tamo svaka živa stvar, od leptira, preko puževa, paukova, zmija, ajkula pa čak i bilja - pokušava da te ubije. ; )

Da, ili da ti pojede kuću.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:02 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Околина Тополе јесте оно што се некад звало "жупа" -- превлађује питомина и блажа клима. Дивна, мека брда, речице, потоци... Једино је шума мање и оштрије су него тосканске. Добро, нема ни маслина, али... нико није савршен.
tsunade tsunade 12:02 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Vikend city breaks, low cost flights, ovo ono.


ja otvaram poslastičarnicu sa spejs kejksima. imam razradjene recepture
maksa83 maksa83 12:04 08.07.2013

duplikat

.
princi princi 12:06 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

i na veoma zdrave mozgove sam tamo nailazila. i ljudi nisu lenji.

Najbistriji mozgovi u Srbiji, čini mi se, u zapadnoj Srbiji. Problem (mali) je što su ti i najkvarniji. Ne znam gde sam to čuo, ali za one seljake iz Ivanjice, pa dole iz Priboja i niže prema Sandžaku važi da im je IQ direktno korelisan sa- veličinom nosa (ne znam za druge organe). Znači, kad vidiš nosonju (no pun intended), ne sedaj da igraš šah s njim.
tsunade tsunade 12:06 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Околина Тополе јесте оно што се некад звало "жупа"


još je ta topola, sirota, zbog oplenca, uvek bila pod stigmom u doba komunizma sto nije prijatna pozicija.
princi princi 12:08 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

A i volim tu Istru mnogo.

Meni ona srednja Dalmacija zapala za oko, mada kad bih živeo tamo verovatno bih se locirao negde između Opatije i Lovrana.
cult cult 12:10 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

tsunade
Можда најлепши српски крајолици јесу око Тополе:


definitivno. topola. gornji milanovac. rudnik. najlepši deo srbije što se mene tiče. i na veoma zdrave mozgove sam tamo nailazila. i ljudi nisu lenji.


Bili neki holandezi na nekom našem kongresu doktorskom pre par godina. Matori holandez je vrh svetski iz te oblasti, a supruga mu krenula s njim. Mogu da zamislim kakva avantura i prikriveni strah su imali u glavi pri prvom dolasku u Srbiju. Bus kreće na Zlatibor, my wife imala zaduženje da im bude domaćica u ime naše klinike. Holandjanka gleda kroz prozor ne može da veruje. Ponavlja joj celo vreme: this is beautiful country, oh my god, it s so...fertile, it s so fertile!
tsunade tsunade 12:11 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

verovatno bih se locirao negde između Opatije i Lovrana.


ja bih se smestila na neko polupusto ostrvo, tipa šolta. nema puno turista leti, nema ni kapaciteta za to, a čamcem si u splitu za pola čuke.
princi princi 12:15 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

a čamcem si u splitu za pola čuke

U, da, i ja mnogo volim Split. Šteta za onolike kretene.
maksa83 maksa83 12:17 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Zanat tipa ovaj Maksin i Alseloneov.

Tu bih imao da natuknem par stvari.

1) Primeti da smo i alselone i ja ovde, kao i gomila sl. Indijaca, Filipinaca, Ukrajinaca i sl. koji su fakat nekog tamo ostavili bez posla. Osetio bih se malo glupo da sam iz Beograda otišao tamo za poslom, a posao pobegne nazad u Beograd (ili Kijev, ili Kalkutu, ili...), što se - empirijski - dešava. Videti PS.

2) To svakako nije loš career path, softver se uvukao u naše živote i ovo je po svoj prilici tek početak - uskoro će manje više sve oko tebe da dobije neki softver, i sve to mora neko da pravi, dok ga ne naučimo da se pravi sam.

3) To (bar meni) nije skroz lak posao ni kad ga vrlo, vrlo voliš, a da ga ne voliš ne mogu da zamislim kako bi ga neko radio, to mora da je totalni pakao. Zapravo mogu - to je ona gomila koja biva serijski otpaljivana, i bude prva kad brod krene da tone koju downsizing ajkule obrste u gomili uplašenih corporate prćakaoca u vodi. Ovo doduše važi po svoj prilici za svaki line of work.

P.S. Ovo pod 1) svakako ne znači da je to pogrešan način da se tamo dospe, naprotiv, mada je trenutno taj H1B režim malo nesrećan pošto firme traže da država pripusti ljude unutra a ova se stegla.

P.P.S. Tako da je po svoj prilici najbolje da budu kao Srki i njanja. Dakle dronovi i biblioteke, to se sad tamo nosi u modi. Neki kombo proizvod, npr. bibiotečki dron bi verovatno bio totalno ludilo od kog bi tamo kolektivno pali na star spangled dupeta.

P.P.P.S. Ja mom želim da bude svetski afirmisan i priznat erotski fotograf. Nemam petlju da ga ka tome eksplicitno i svesno usmeravam, al' eto to su moja potajna nadanja.
tsunade tsunade 12:21 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

svetski afirmisan i priznat erotski fotograf.


nisam znala da erotika još postoji.
cult cult 12:25 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

P.P.P.S. Ja mom želim da bude svetski afirmisan i priznat erotski fotograf. Nemam petlju da ga ka tome eksplicitno i svesno usmeravam, al' eto to su moja potajna nadanja.


Ovo je jako dobra ideja.
I sam ovih dana razmišljam da se okrenem nekom zanatu dok još nije sasvim kasno.
maksa83 maksa83 12:30 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

nisam znala da erotika još postoji.

Da, iščezla je - čini samo 80% svog Internet saobraćaja. Ostalo je spam i blogov_kolac.
tsunade tsunade 12:37 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

čini samo 80% svog Internet saobraćaja


a misliš na starlete čiji život pratimo na tv-u pa ih onda afirmisani erotski fotografi gole slikaju kao reklamu za nove veštačke grudi, novu liniju botoksa i novi metod liposukcije? kao kim kardašijan, paris hilton i te umetnice?
maksa83 maksa83 12:41 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

a misliš na starlete čiji život pratimo na tv-u

TV? Božemeoprosti - ne trošim. That's so eighties...
tsunade tsunade 12:48 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

That's so eighties...


uuu reci to menadžerima lige šampiona, pa da prava za prenos daju nekom internet provajderu. da vidimo dal će proći.
predatortz predatortz 12:50 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

tsunade
That's so eighties...


uuu reci to menadžerima lige šampiona, pa da prava za prenos daju nekom internet provajderu. da vidimo dal će proći.


Soon, very soon...
alselone alselone 12:52 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

meni, u stvari, uopšte nije jasno zašto svi Ameri ne nagrnu u Kaliforniju,


Mahom su i nagrnuli. Ono sto jos uvek drzi da se ne motaju jedni drugima po glavama su cene nekretnina i jebeni saobracaj.

3 bedroom u korektnom predgradju LA, (samo korektno, nema kriminala u kraju ali kuća ima dvorište veličine kade, ništa fensi varijanta) $3500/m, pa ti vidi šinko.
alselone alselone 12:53 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Soon

tsunade tsunade 12:58 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Soon, very soon...


so that's not so eighties...
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:05 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

maksa83
nisam znala da erotika još postoji.

Da, iščezla je - čini samo 80% svog Internet saobraćaja. Ostalo je spam i blogov_kolac.




bolesno dobro
maksa83 maksa83 13:05 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

uuu reci to menadžerima lige šampiona, pa da prava za prenos daju nekom internet provajderu. da vidimo dal će proći.

Ni tu ... Ligu ne trošim.

Mislim da je predlog promašen, Internet provajder ti prodaje "žicu", ne sam programming.

Ako krenemo u raspravu o budućnosti medija zagazićemo duboko u polje moje nekompetencije pa ne bih tuda išao, al' aj kao da zamočim prst. Sve će to da iskonvergira. taj trenutak nije beskrajno daleko. Vlasništvo nad infrastrukturom je trentno malo razdešeno da se sve to desi glatko i odmah, pa je u toku "bitka" mobilnih provajdera, Internet provajdera i proizvođača sadržaja - ko će koliko da se omasti dok sadržaj stigne kod tebe. Kad se ta bitka završi tj. svi oni dogovore, to je otpr. - to, sve će se dobijati kroz neki IP saobraćaj.

P.S. Netflix. Hulu. Steam. App Store. Kindle. Male sjajne okrugle ploćice koje se izgrebu pa ne rade i mrtvo drveće? Ćaozdrao.
tsunade tsunade 13:10 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ako krenemo u raspravu


nema rasprave. ja mislim da je to tačno, sve što si rekao. ali je netačno da je tv relikt 80-tih jer je on i u ovom trenutku nezamenljiva opcija ako želiš da plasiraš program najširem auditorijumu.

svakako da će se to promeniti. u svetu možda i uskoro, vrlo uskoro. ovde, ne znam. tehnološke novine ovde se teže primaju jer je stanovništvo prosečno staro i mrzi ga da sad menja način na koji gleda tv.

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:22 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

al' aj kao da zamočim prst




333
alselone alselone 13:30 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Da, iščezla je - čini samo 80% svog Internet saobraćaja. Ostalo je spam i blogov_kolac.

princi princi 13:34 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

3 bedroom u korektnom predgradju LA, (samo korektno, nema kriminala u kraju ali kuća ima dvorište veličine kade, ništa fensi varijanta) $3500/m, pa ti vidi šinko.

Da, čitao sam da su po Silicijumskoj dolini i tamo malo bliže Palo Altu 2-beds za first time buyers, ono, ladno preko miliončeta a da commuting ladno počinje, ono, u 5 ujutru.
princi princi 13:48 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Kad se ta bitka završi tj. svi oni dogovore, to je otpr. - to, sve će se dobijati kroz neki IP saobraćaj.

Biće interesantno videti u šta će US onda evoluirati, jer moje (doduše, amatersko) mišljenje je da je Amerika u velikoj meri proizvod svojih TV ekrana, tih raznoraznih Opri, Good morning America, 60 minutes, 20/20, Meet the press, News at 6 na NBC-ju, CBS-u, ABC-ju i Foxu, kao i onih Leno i Letterman chat showova. Mislim, ti, da kažem, starinski mediji imaju veliku propagandnu snagu u US. Biće interesantno u šta će se izroditi US kad to nestane (ako nestane). Možda US postane jedan veliki reddit, :) (što bi bilo fantastično!)
blogovatelj blogovatelj 14:45 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Mislim, ti, da kažem, starinski mediji imaju veliku propagandnu snagu u US. Biće interesantno u šta će se izroditi US kad to nestane (ako nestane). Možda US postane jedan veliki reddit, :) (što bi bilo fantastično!)


U Kanadi trenutno veoma brzo raste broj ljudi koje u medijima zovu "cord cutters"
To su ljudi koji nemaju kablovsku televiziju. I ja sam jedan od njih.
Najveći kablovski provajderi se ubiše od reklamiranja opcija da im daješ pare a da te oni konektuju na Fejsa i Tvitera, ne bi li te što više držali zalepljenog za TV. Plus preko toga saznaju i ko šta voli, pa onda mogu da planiraju sopstvenu evoluciju.
Ne smem ni da pomislim šta će da se desi kad Gugl počne da instalira svoju mrežu koja je sto puta brža od današnjih.
Sad gledam i vidim da su počeli već sa tim... Link

princi princi 14:50 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Najveći kablovski provajderi se ubiše od reklamiranja opcija da im daješ pare a da te oni konektuju na Fejsa i Tvitera, ne bi li te što više držali zalepljenog za TV.

Verovatno si već video ovo.
alselone alselone 14:53 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Jao Blogi sad kad Pajke cuje da vas osvajaju, ima da ti dodje na kucu da mase curecim batakom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:01 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ima da ti dodje na kucu da mase curecim batakom.




Zamislio sam Blogijevu facu i sad ne mogu da dođem do daha.
alselone alselone 15:08 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Zamislio sam Blogijevu facu i sad ne mogu da dođem do daha.

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:14 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

to to

samo još dodaj nakrivljeni kaubojski šešir
blogovatelj blogovatelj 16:31 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Verovatno si već video ovo.


Pratim na radiju redovno dešavanja oko toga.
Kanadski operateri mobilne telefonije su bezobrazno skupi. Imamo najskuplju mobilnu telefoniju na svetu među visokorazvijenim zemljama. Glavnim mobilnim operaterima, Belu, Rodžersu i Telusu to odgovara.
Plus još Rodžers drži glavninu tržišta kablovske televizije, a Bel praktično ima monopol na fiksnu telefoniju i satelitsku televiziju, jer drži preko 90% tržišta. Dva pomenuta aktera, Bel i Rodžers, godinama kupuju manje i veće TV i radio stanice, pa i tu imaju monopol, zajednički gledano. Mada, tu ih Netfliks ubija sasvim solidno ima tome već par godina.
Sad je država rešila da malo tu konsoliduje stvari. Od decembra niko neće smeti da sa korisnicima pravi ugovor duži od dve godine, mobilni telefoni moraju biti unlocked, tj kad otplatiš spravu, možeš da menjaš provajdera, što do sada nisi mogao. Roming neće moći da naplaćuju više od $150 dolara mesečno, ma gde se u svetu nalazio i ma koliko koristio telefon.
Verajzon je tu verovatno izabran od strane kanadske vlade jer je potpisao neki megaugovor sa Blekberijem o kupovini milion uređaja godišnje, ili tako nešto.
blogovatelj blogovatelj 16:38 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Jao Blogi sad kad Pajke cuje da vas osvajaju, ima da ti dodje na kucu da mase curecim batakom.


Ma neka ga, može da dođe ovamo i napravi firmu. Neka pravi dronove za Mars i testira ih u kanadskoj polarnoj hladnoći. Kod mene u komšiluku postoji University of Guelph koji istražuje mogućnost razvoja poljoprivrede u polarnim predelima. Ne zbog toga što Kanada hoće tamo da razvija poljoprivredu, nego prave testove za sadnju hrane na Marsu.
As you probably know, we are welcoming new businesses! Omiljena fraza konzervativaca. To i "creating jobs"
princi princi 16:55 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Imamo najskuplju mobilnu telefoniju na svetu među visokorazvijenim zemljama.

Ne znam da li Ozije računaš u visokorazvijene zemlje, ali Kanada je keva za Australiju, :).

Inače, iznenađuje (bar mene) do koje mere su Ontario i Kvebek prevarantske države. Fore sa osiguranjem kola i kuća su stvarno štipadžijske (ne znam kako uspevaju prodor tih velikih američkih osiguravače tipa Geico, AIG i, uopšte, kako sprečavaju pristup velikim US bankama, s obzirom da se ekonomija, ono, skoro 100% oslanja na US). Čuo sam da je situacija mnogo bolja u BC- tamo je osiguranje pod kontrolom države (valjda zbog zemljotresa i objektivne mogućnosti da se stvarno desi neki belaj). Alberta je, izgleda, skroz pod kontrolom velikih naftnih kompanija a ova, bezmalo srpska, muntanja oko velikih projekata i tajnih dilova sa političarima čoveku je skoro neprijatno da gleda i saznaje o njima. Po tome su vrlo slični Ozijima- valjda je to tako u svim tim zemljama gde se izdaju ti leaseovi na zemlju zbog vađenja rude ili nafte (pretpostavljam da je i u US slično u onim državama koje forsiraju hydrofracking).
blogovatelj blogovatelj 17:33 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Inače, iznenađuje (bar mene) do koje mere su Ontario i Kvebek prevarantske države.


Za Kvebek ne znam, ali u Ontariju izuvaju iz gaća kako deru ljude osiguranjima. Toronto pogotovo. Što je mesto manje i dalje od njega, lakše je.
Ja sam došao u Kanadu 2002. Prvo osiguranje za auto bilo mi je $175. Mesečno. Tad sam u Torontu živeo. Sad je skuplje naravno. Do prošle godine sam plaćao $100 mesečno za auto, sad ne živim u Torontu, nego 100km dalje od njega. Ali sam onda stavio i sina na osiguranje, jer je položio vozački. To mi je automatski dupliralo cenu osiguranja na $200. Šatro, novi vozač, pa je rizičan. Kad rođacima koji žive u SAD kažem koliko plaćam osiguranje, misle da ih zajebavam.
Provincijske vlasti Ontarija obećavaju da će nekako da nateraju lopuže da smanje cene, da li će uspeti, videćemo.
Kako sprečavaju američka osiguranja i banke, ne znam, valjda postoje neki ugovori, šta li. Kad sam se doselio bilo mi je kao zona sumraka da se samo tri vrste američkih pljuga prodaju u Kanadi. I to samo u Torontu i samo ponegde, ne svuda. Malboro, Vinston, Kamel. I to Malboru nisu dali da stavi ime brenda na kutiju, nego ima onaj čuveni crveno beli dizajn, ali nema natpisa. Prazno gde treba Malboro da piše.



Sad je i Pal Mal stigao i ima ga svuda.
To poređenje Australija, Kanada, meni je sve to isto. Engleska, pa Engleska. Nema razlike, samo što vole da stvaraju privid da ima. Elizabeta mi se svakodnevno smeši sa kanadskih novčanica. A zamisli tek kad mi se Čarls osmehne sa njih ;-)
princi princi 17:55 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Šatro, novi vozač, pa je rizičan.

Da, ima i ona šema sa bojom kola, :)))))). Carevi.
Provincijske vlasti Ontarija obećavaju da će nekako da nateraju lopuže da smanje cene

Izvini, ali i na ovo moram da se nasmejem: :)))))))).
A zamisli tek kad mi se Čarls osmehne sa njih

Obožavam Čarlsa. On je tako jedan... flamboyant spirit. On i princ 'Ari su mi omiljeni članovi kraljevske porodice.

Da, i mene je iznenadila snaga britanskog uticaja, bar u Ontariju. Ja sam mislio da su oni, ono, 51st state, zbog ekonomije i svega (i u medijima se forsiraju te veze). Međutim, ovako, u običnom životu, kao da si u UK, samo sa značajno višim standardom i neuporedivo boljom zdravstvenom zaštitom.
blogovatelj blogovatelj 18:28 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Da, ima i ona šema sa bojom kola, :)))))). Carevi.


Da. Vlasnici crvenih automobila plaćaju više.

Izvini, ali i na ovo moram da se nasmejem: :)))))))).


Ti se smej, meni se plače

Međutim, ovako, u običnom životu, kao da si u UK, samo sa značajno višim standardom i neuporedivo boljom zdravstvenom zaštitom.


To već ne znam. Prvi, poslednji i jedini put u UK sam bio pre više od trideset godina.
Zdravstvo je odlično, jedino što zubari i očni pregledi nisu pokriveni opštom zdravstvenom zaštitom. Ostalo je OK.
lidiaz lidiaz 19:19 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Blogi, sta je skupo za mobilne i/ili kablovsku?
Ovde, malo juzno, mozes da nadjes jeftinije planove, ali preko nekih manjih kompanija.
Ali ili nemaju dobru pokrivenost, ili nemaju sve usluge.
Ove velike su skupe, a pre par godina su uveli i limitiranu upotrebu data transfera. Mi smo stare lojalne musterije, tako da nas nije zakacilo.
Kablovska i internet su tek prevara. Bukvalno zavisi od mesta gde zivis. Takodje, daju ti neki popust za prvu godinu, a posle toga otplatis i za komsiju.
Naravno, uvek mozes da nadjes nekog jeftinijeg, ali tad je internet dosta losiji.

Za osiguranje za kola, mi ga placamo nesto preko $100, ali mislim da zavisi i od starosti i od modela. Meni su cak pokusali da povecaju ratu posto mi je americka dozvola tad bila stara oko godinu dana. Posle male rasprave su je vratili.

Za banke, nijedna ozbiljna zemlja ne dozvoljava rad stranih banaka na svojoj teritoriji. U Izraelu ih nema, u Americi ih ima samo za biznis, ne i za privatna lica. Pretpostavljam da Kanada sebe smatra ozbiljnom zemljom.

Nego da se vratimo na skupa osiguranja, koliko placas medicinsko? Svi znamo da je super.
I da ne moze da se poredi sa ovdasnjim "neosiguranjem".
blogovatelj blogovatelj 21:47 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Blogi, sta je skupo za mobilne i/ili kablovsku?


Ovde, malo juzno, mozes da nadjes jeftinije planove, ali preko nekih manjih kompanija.
Ali ili nemaju dobru pokrivenost, ili nemaju sve usluge.


U drugom citatu krije se odgovor na prvi.
Ja sam ove velike otkačio. Rodžersu ne dajem ni paru, a Belu $32 mesečno za fiksni fon.
Mobilni provajder mi je američki 7eleven, koji u Kanadi ima firmu koja se zove SpeakOut i mali su provajder. Odlična im je pokrivenost u gradovima, nikad nikakav problem nisam imao. Prošle nedelje išao od Kičinera do Kvebek Sitija i sve radilo perfektno.
Cena je $20 +13%PDV za najjeftiniju opciju, samo fon i SMS.
Sa 100MB data plana je $30 + PDV. Ali brzina prenosa im je katastrofalno mala. Kod Rodžersa i Bela računaj da je cena duplo veća, ali je brzina prenosa mnogo bolja.
Kablovska je ista fora kako si ti opisala za SAD. Meni je Rodžers dao ultimate plan za $25 dolara mesečno, a završio sam sa $80 bejzik planom 2012. Svake godine podignu po malo, ja ih opsujem kad to vidim, ali nastavim da plaćam. Kad je stiglo na $100, 2011, ja ih zovem i promenim na bejzik + sportske kanale za $75. Onda mi uvale sportske na kojima ima bejzbol i hokej, i američki fudbal, ali nema pravi. A košarka nema uživo, nego snimci. Zvao, pitao da mi smanje, nisu hteli da čuju. Ja ih tako jednu godinu trpeo, onda su podigli na 80, a desi se tada da sam izgubio i posao.
Ja ih onda lepo otkačim i sklopim jedan polovan komp samo za TV, ukačim ga u ruter, kupim LED TV sa svim mogućim priključcima i sad sam miran.

lidiaz lidiaz 22:41 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Pa nije to nista skuplje.
Nama je najjeftinije bilo kad smo dosli, samo dva telefona sa deset sati razgovora sa onima van mreze i danju (besplatno na mrezi, nocu i vikendom) bilo je oko $60. Kablovska, net i fiksni ukupno oko 100, ali razliciti provideri. Internet preko modema onako.
Mobilni su nam otisli gore za koriscenje interneta duplo. I pametni telefoni, koji se isplate kad odes negde pa imas wireless.
Mi smo na ATT pa imamo mogucnost koriscenja napolju, nije da ga bas koristimo.

Kablovska nam je u NY bila $100 promotivno (ceo paket), a onda 40% skuplja. Mi tamo bas nismo imali izbora. Samo da odjavimo TV. Ali za internet, specijalno za nas je uveden u tu kucu.
Ovde katastrofa, pocetna nam je bila $120, pa je otislo na $180. Onda su nam spustili na $160.
Ima jeftinije, ali moje kolege koje imaju jeftinije ne mogu da se konektuju na mitinge.
Da ne pricamo o online TVu koji je na tim jeftinijim nocna mora.

Tako da nije bas mnogo bolje ovde. Ima da se nadje, ali ako ne platis onda je stvarno lose.
cult cult 22:51 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ne mogu da verujem šta pričate za internet, mobilni internet i kablovsku u freaking CAN i USA, jebote.
cult cult 22:57 08.07.2013

Re: Jedino je malo tužno


Moj mobilni paket linak

Moj kablovski paket linak

ostajte ovde.
blogovatelj blogovatelj 00:19 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ne mogu da verujem šta pričate za internet, mobilni internet i kablovsku u freaking CAN i USA, jebote.


To je ono što ja ne mogu da objasnim ljudima u Srbiji koji ovo nisu videli. Kao što si ti na primer
Štos je što svaka država štiti svoju proizvodnju perfidnim i manje perfidnim načinima.
Recimo...
Moj ortak početkom milenijuma radio u Tošibi u Nemačkoj. Za potrebe posla obišao celu Evropu i Japan. Posle skoro četiri godine pređe u Kanadu da živi.
Kaže da je tada najnoviji model mobilnog prvo bio izbacivan u Japanu, posle godinu dana u Evropi, a posle još godinu u Americi.
Amerika je tada mogla, ali nije htela, da investira u propagandu i lajfstajl sa mobilnim telefonima kao nečim nezamenljivim. Jer nije imala udeo na tržištu.
Danas je sve drugačije.
Ovde su klinci počeli da koriste SMS poruke tek negde 2006. Imali su oni to i pre, ali im mediji nisu nafuravali tu stvar kao nešto što je kul i što je in.
Tek kad se ajfon probio na tržištu, odjednom je postalo moderno da se čvaka po telefonu.
Imam poznanika u Čikagu koji ima mnogo para. Sretnemo se pre par godina, on u Kanadu došao Poršeom. U razgovoru pomene da mu žena vozi BMW X5, a on za potrebe posla koristi Bjuik SUV. Ja u čudu što on ne kupi neku nemačku mašineriju, znam da ima čime, a on mi mrtav ladan kaže da je X5 auto za žene?!
Tako njih njihovi mediji nafuravaju da je Bjuik auto za mačo muškarce. Kanadski isto nafuravaju Kanađane, nema tu razlike. I nemački mediji Nemce i japanski Japance.
Ovde kod mene si do pre par godina bio izrod i izdajnik ako nemaš Blekberi.
A vi samo kukajte na Fijata. Zato i kukate. Ovde ne postoji Kanađanin koji će ti reći da kanadski proizvod ne valja. Američka kola zovu domaćim jer je kanadska država vlasnik 10% Dženeral Motorsa. Nisam još video Kanađanina da kupuje nemačko ili evropsko pivo. Na piknicima sam im nudio evropske marke, piju razbiše se, kažu da je bolje od kanadskog. Cena mu je tu negde. A onda dođu na sledeću zabavu i opet kupe istu kanadssku bljuzgu.
Ali zato ih najviše volim kad im se pokvare Krajsleri i Ševroleti. Samo se smeškam i kažem im koje je godište moj Subaru i koliko je prešao. I pre toga sam za Džetu isto.
lidiaz lidiaz 02:48 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

cult
ne mogu da verujem šta pričate za internet, mobilni internet i kablovsku u freaking CAN i USA, jebote.

Pa skuplje nego u Evropi koliko ja znam.
blogovatelj blogovatelj 03:09 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Pa skuplje nego u Evropi koliko ja znam.


Taj moj isti ortak koji je radio u Tošibi plaćao je kablovsku u nemačkoj pet evra. Otprilike podjednak broj kanala u Kanadi u to vreme koštao ga je $45.
Kurs evro-kanadski $ u to vreme je bio oko 1.5.
Pa vi računajte.
lidiaz lidiaz 03:09 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Blogi

Pa i ovde je slicno. Malo ovde po severu i u okolini gradova i voze strane automobile, ali mislim da vecina i dalje vozi domace. Narocito po zabitima.
Isto kupuju americko pivo, poneka su OK, iz malih pivara (kaze mi muz :)), ali oni uzimaju ona najgora.
Oblace se u zastave, turaju zastave. Prsti patriotizam :).
Od malena se uce tako, skolski dan pocinje himnom i zastavom.

S druge strane dozvolili su da cela industrija iscuri u Kinu. Chicago je pun bivsih fabrika. Neka juzna predgradja su propala.

Nekad, pedesetih, deda moje drugarice dosao je iz Austrije kao majstor, zanatlija. I zaposlio se u fabrici. Penzionisao se kao njen vlasnik, kad je i prodao. Fabrika vise ne postoji.
Danas toga vise maltene nema, i tu je nestala ona Amerika o kojoj smo mastali kao deca
alselone alselone 11:09 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

i tu je nestala ona Amerika o kojoj smo mastali kao deca

blogovatelj blogovatelj 12:55 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Od malena se uce tako, skolski dan pocinje himnom i zastavom.


I ovde. Dvanaest godina škole, svaki radni dan počinje sa

O Canada! Our home and native land
True patriot love in all thy sons command.
With glowing hearts we see thee rise
The true north, strong and free
From far and wide, O Canada
We stand on guard for thee.


Zamisli samo kako bi cičali i vrištali blogodrugosrbijanci da nekom u Srbiji padne na pamet takvo što.

princi princi 13:00 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Tek kad se ajfon probio na tržištu, odjednom je postalo moderno da se čvaka po telefonu.

E još mi samo kaži da je isto za mjuzu pa idem odmah da se ubijem, :). Bez zezanja, ista je stvar i u Nemačkoj, Švedskoj (koliko se japanaca vozi po Nemačkoj ili Švedskoj?). Švajcarci svoju državu prodaju kao brend (u Australiji samo prilepiš švajcarsku zastavu na bilo kakav proizvod i odmah možeš da ga prodaješ sa bar 20% premijuma), Amerikanci samo tržište. Na BBC radiju ne možeš da čuješ stvar koja nije manufakturisana u UK- američka muzika, na primer, može da se čuje samo na nekim specijalima.

Mislim, malo nevezano za temu, a u stvari i vezano, šteta koju su napravili Milošević i DS i koju sada prave ovi skotovi na vlasti Srbiji je OGROMNA i nenadoknadiva. To sistematsko uništavanje svega domaćeg, usluga, proizvodnje, građevinske operative, školstva, zdravstva je jednostavno kriminal ne samo za ljude koji danas žive u Srbiji nego za generacije koje će tek doći. Mislim, taj Tadić... ma, ništa. Hoću da kažem, kakva crna EU, kakvi bakrači.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:38 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

O Canada! Our home and native land



najbolji kanadski sin,a vi kako volite:)
blogovatelj blogovatelj 15:02 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

E još mi samo kaži da je isto za mjuzu pa idem odmah da se ubijem, :)


Evo ovako...
Na kanadskim klasik rok stanicama (to slušam pa o tome mogu da pričam) oko 30% muzike je kanadskog porekla. Ugnjaviše sa Guess Who, Rush, Tragically Hip, Brajan Adamsom. Nil jang ima status gospoda oca. Kad ne puštaju to, glavnina je iz majčice Britanije dakako. Stonsi, Bitlsi, Kvin, Klepton, Cepelini, Dip Parpl, Flojdi, Elton Džon. Komonvelt je prisutan u obliku ACDC.
Puštaju i Amere, ali kad procentualno gledaš, više Engleze. I U2 puno puštaju.

Bez zezanja, ista je stvar i u Nemačkoj, Švedskoj (koliko se japanaca vozi po Nemačkoj ili Švedskoj?). Švajcarci svoju državu prodaju kao brend



Taj moj pomenuti ortak kaže da se u Japanu voze samo japanska kola, BMW i Mercedes.


Na BBC radiju ne možeš da čuješ stvar koja nije manufakturisana u UK


Na CBC radiju ne možeš da čuješ stvar koja nije manufakturisana u Kanadi.
Puštaju tu oni i Dilana npr, ali ne originalne stvari, nego obrade Dilanovih pesama koje izvode Kanađani.
A najsmešniji mi je Dilan na francuskom



blogovatelj blogovatelj 15:17 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

najbolji kanadski sin,a vi kako volite:)


Ima Kanada još sinova koji zaslužuju poštovanje.





maksa83 maksa83 15:26 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Taj moj pomenuti ortak kaže da se u Japanu voze samo japanska kola, BMW i Mercedes.

Tooo mislim nije skroz tačno - Tokio je (bar bio 2007.) prilično preplavljen korejskim automobilima, prevashodno Hyuindaijem (Ili su bar meni upadali u oči), što je priznajem malo čudno pošto tamo postoji tiha stigma prema svemu korejskom. Npr. početni neuspeh iPhonea u Japanu se pripisuje i tome što je vlasnik SoftBanka (mobilni provajder koji ga je valjao) bio korejskog porekla. Mlade boli uvo, ali starijim (i platežnijim) je to ne skroz nebitno.

P.S. Edit - vidim da su se povukli iz japana zbog loše prodaje običnih automobila, dakle sve je na svom mestu.
maksa83 maksa83 15:31 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ima Kanada još sinova koji zaslužuju poštovanje.

Ček bre, pa Nathan Fillion, totalni megacar:




P.S. 'Ladno nisam imao pojma da je Dan Aykroyd - Kanadijanac...
cult cult 15:32 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Zamisli samo kako bi cičali i vrištali blogodrugosrbijanci da nekom u Srbiji padne na pamet takvo što.


A i neki nedrugosrbijanci, veruj.
Sve je dobro dok prvi čas u osnovnoj školi ne kreće molitvom, kao u Grčkoj.
To zaista ne bih izdržao.
blogovatelj blogovatelj 15:56 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Tooo mislim nije skroz tačno - Tokio je (bar bio 2007.) prilično preplavljen korejskim automobilima


Ja sam preneo priču ortaka koji je bio tamo u periodu od 2000 do 2004. Tj tada je radio za Japance, ne znam kada je u tačno u tom periodu bio u Japanu.
A situacije se na tržištima menjaju, ništa nije stalno. I ovde Korejanci imaju lud rast prodaje poslednjih nekoliko godina. Vozili su ih i pre, ali samo Hjundaija, sada je i Kia prisutna.
blogovatelj blogovatelj 16:02 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

P.S. 'Ladno nisam imao pojma da je Dan Aykroyd - Kanadijanac...


Ima njih još puno, ja sam to tek počeo da učim kad sam došao ovamo.

Još jedan genijalac Kanadijanac

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:02 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

cult
Zamisli samo kako bi cičali i vrištali blogodrugosrbijanci da nekom u Srbiji padne na pamet takvo što.


A i neki nedrugosrbijanci, veruj.
Sve je dobro dok prvi čas u osnovnoj školi ne kreće molitvom, kao u Grčkoj.
To zaista ne bih izdržao.

obavestio sam moderatora! održavaš ozbiljnost u temi


A revolucija u NBA? Ove godine Kanađanin prvi pik,a i sledeće najverovatnije. Plus, za ovog Wigginsa,što sledeće godine treba da izađe na draft - kažu da je reinkarnacija Jordana
maksa83 maksa83 16:18 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ima njih još puno, ja sam to tek počeo da učim kad sam došao ovamo.

Bibera Džastina da ne zaboravimo...

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:53 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Bibera Džastina da ne zaboravimo...

a Selin Dion ,majkumu?
maksa83 maksa83 17:05 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

stefan.hauzer
Bibera Džastina da ne zaboravimo...

a Selin Dion ,majkumu?

Adams Brajan, Dion Selin, Biber Džastin...

Kanada da se izvini!
blogovatelj blogovatelj 17:22 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Adams Brajan, Dion Selin, Biber Džastin...

Kanada da se izvini!


I ne samo zbog njih. Tu je I Tvein Šanaja.



Prolazio sam kroz vukojebinu u kojoj je odrasla. Tj blizu te vukojebine.
Timmins, Ontario. oko 700km drito na sever od Toronta.
Autoput prav kao strela, bez krivine, ide kilometrima kroz četinarsku šumu. I ništa drugo. Sem vukova. Video sam samotnjaka veličine omanje krave, nisam do tada ni znao da vuk može toliki da bude.
Čim je zaradila kintu zapalila u Švicu. To ovde ne mogu da joj oproste.

A pazi ovo sa Vikipedije

Twain married music producer Robert John "Mutt" Lange, 17 years her senior, on December 28, 1993, and they have a son, Eja (pronounced "Asia" D'Angelo, who was born on August 12, 2001. On May 15, 2008, a spokesperson for Mercury Nashville announced that Twain and Lange were separating after Lange allegedly had an affair with Twain's best friend, Marie-Anne Thiébaud. Their divorce was finalized on June 9, 2010. On December 20, 2010, Twain's manager confirmed that Twain was engaged to Frédéric Thiébaud (the Swiss ex-husband of her former best friend), an executive at Nestlé. They married on January 1, 2011 in Rincón, Puerto Rico.
In 2009, Twain was rated as having the Perfect Face, by scientists. The study, led by the University of Toronto and the University of California, San Diego, appears in the journal Vision Research. The results suggest her face has a perfect set of geometric measurements, based on the Golden Ratio.

tsunade tsunade 17:34 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Tu je I Tvein Šanaja.


svašta saznadoh. hvala ti za numeru

ovi datumi me malo zbunjuju. ona se razvela krajem decembra a već 1. januara se venčala za muza najbolje drugarice koja je imala aferu sa njenim mužem. jesam li ja to dobro shvatila?
princi princi 18:39 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Još jedan genijalac Kanadijanac

O, ima njih dosta mada nisu nužno svi genijalci: John Candy, Shatner (njih dvojica jesu), Rick Moranis, Michael J Fox, Jim Carrey, Ryan Gossling, Kiefer Sutherland, Ellen Page...

Što se mjuze tiče nisu Kenjađani baš takvi tantuzi: Neil Young, Joni Mitchell, Robbie Robertson (The Band), pa ubedljivo najbolji singl 1980. (Echo beach) ali, što kažeš, oni kad zabidže strogo udare po Rush, Guess Who, one Bachman Turner Overdrive kamiondžije... acquired taste, k'o Tim Horton double double sa krofnom.

U stvari, da ne pametujemo... (mene iznenadilo za Džems Kamerona).
blogovatelj blogovatelj 20:09 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

ovi datumi me malo zbunjuju. ona se razvela krajem decembra a već 1. januara se venčala za muza najbolje drugarice koja je imala aferu sa njenim mužem. jesam li ja to dobro shvatila?


Promenile muževe, to si dobro razumela. Malo si samo zapela oko datuma.
Razvela se u junu. Verila u decembru, udala prvog januara. Latino serija u Švicarskoj.

Their divorce was finalized on June 9, 2010


On December 20, 2010, Twain's manager confirmed that Twain was engaged to Frédéric Thiébaud


They married on January 1, 2011 in Rincón, Puerto Rico.
tsunade tsunade 20:27 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Promenile muževe


totalna sapunica... malo sumanuta. čime ju je švajcarac impresionirao, pitam se?

maksa83 maksa83 21:32 09.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Ryan Gossling

A ovaj je isto kao Biber Džastin i Dion Selin veliki Internet darling, pošto voli da se umetnički fotografiše ima i svoj meme:

Ryan Gossling, Hey Girl

Ryan Gosling won't eat his cereal je najbolji.
blogovatelj blogovatelj 02:33 10.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Robbie Robertson (The Band)


Vidiš, Dilana kad puštaju na radiju, najčešće je to iz perioda kad je radio sa Robijem. I to onda i naglase, da se zna da je kanadske gore list pravio rok istoriju sa Bobanom.
Recimo, ponosni su na Lenona jer se go slikao u Montrealu u hotelu. Na Kit Ričardsa jer su ga hapsili zbog dopa i sudili mu.
Posle Holivuda Toronto u Americi ima najviše filmskih studija. Kad pričaju o filmovima uvek naglase da su snimani u Torontu.
I tako...
Sve u svemu, zabava za mase, ali nikad ne smetnu sa uma da pare moraju da se vrte.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:44 11.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Predrag Brajovic
princi
Srbija, da odgovorim i Brajkeli, je, čini mi se, basket case. Za nju nema spasa. Jednostavno ne vidim kritičnu masu koja bi preokrenula taj nemoral, tu gnjilost, trulost koja se zapatila u Srba. Mislim, Srbi kao država i narod nemaju ekonomski, nego moralni problem. Čini mi se da je to ključna stvar.

ЛеДеПе, изађи из Princija!!!
Има Биљана лично да те зове да гостујеш у Пешчанику :))))


I ja sam odavno primetio te tendencije kod princija, ono, bukvalno od a do š citira neke od gostiju na peščaniku. Kad ovako zabrazdi, ja pomislim da krišom preslušava arhivu, i pita se, gde sam se to zajebao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:00 11.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

princi
pri čemu ti je radna dozvola a i sama prijava aplikacije za zelenu kartu vezana za poslodavca koji onda može da radi s tobom šta hoće.


Samo mala ispravka za zelenu kartu: 180 dana, ako nisi Kinez. Posle toga ti je aplikacija portabilna, i moš da radiš šta oćeš. Mnogo veće drkanje je radna dozvola, i tu te većina poslodavaca otvoreno zajebava time što neće da produži aplikaciju do zadnjeg dana. No, ima fora i za to, al' da ne davim.

Inače, generalno tačno, totalno nepotrebna masaža oko radne dozvole, zbog koje mnogi koji znaju nešto dignu ruke i pale odavde, ili nikad ni ne dodju. Mada, ako imaš ovdašnji PhD, onda je dosta lakše, ali svejedno je nerviranje.
lidiaz lidiaz 04:50 11.07.2013

Re: Jedino je malo tužno

Mada, ako imaš ovdašnji PhD, onda je dosta lakše, ali svejedno je nerviranje.

Ti odma na PhD, a sta je s onima koji ga nemaju. Mogu da se porode ili da se zene za papire.
tsunade tsunade 19:21 09.07.2013

čisto onako

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana