Društvo

O deci i profesorima

Dejan Tiago Stanković RSS / 11.07.2013. u 13:59

Profesorka Rajna svojoj deci: "Učite učenike da vole svoju zemlju. Često se može čuti kako profesori svojim najboljim učenicima savetuju da što pre odu odavde. Počelo je da se podrazumeva da je najbolji uspeh u školi sigurna propusnica za odlazak iz Srbije. Hajde da preokrenemo perspektivu! Ukažite najboljim učenicima na to da treba da ostanu u Srbiji jer će joj, kao najbolji, pomoći da se oporavi i postane bolje mesto za život. Ne dozvolite im da odu i da prepuste zemlju svakojakom ološu!"

Ja svojoj: "The wolrd is your oyster! Da je Tesla ostao u Smiljanu, sigurno bi doprineo razvoju svog sela. Ovako je doprineo čovečanstvu a možda je bio i srećan, na svoj način, a sreća je naš životni cilj. Idite gde želite, a ostanite gde ste ako vam je ovde bolje. Samo nemojte biti lenji niti dogmatični."

Profesorka Rajna svojoj deci: „Krenite u rat protiv svih starleta, sponzoruša, pevačica, manekenki, tajkuna, biznismena i pobedite ih."

Ja svojoj: „Gledajte svoja posla i ponašajte se po najvišim moralnim standardima koje vam prilika dopušta. Poštujte sopstveni i tuđi život, slobodu i pravo na samoopredeljenje u potrazi za srećom.

Profesorka Rajna svojoj deci: Ako mene pitate, na listi vrhunskih zanimanja nalaze se sledeća: profesor, lekar, advokat, sudija, inženjeri, još jednom, profesor. Ako pitate sve roditelje ovog sveta čime bi želeli da se njihova deca bave, odgovoriće vam na isti način."

Ja svojoj: „Ako mene pitate, svaki posao koji radiš s ljubavlju i koji te ispunjava dobar je. Ako počnete jedan, pa vam se ne dopadne, lako će se to promeniti. XXI je vek. Ali, zašto bi mene, kao roditelja, neko uopšte pitao o tome koji će ga posao učiniti srećnim? To nije zadatak roditelja, zadatak roditelja je da vas podrži u vašim odlukama, ne da ih donosi umesto vas.

Profesorka Rajna mladim profesorima: Ponosite se svojim zanimanjem koje se može steći samo upornim, vrednim radom, odricanjem, nespavanjem i višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvereni vlasnici raznoraznih restorana, firmi, privatnih aviona, luksuznih stanova drže lekcije o uspehu, jer VI STE PROFESORI, a oni su samo vlasnici kvadratnih metara!"

Ja profesorima: „Ponosite se svojim zanimanjem jer je to posao vrhunske odgovornosti. Vama drugi poveravaju ono najvrednije što imaju: svoju decu. I još nešto, veoma važno: ako ne volite decu, a vi tražite drugi posao."

Profesorka Rajna mladim profesorima:
"Volite svoje učenike. Upoznajte ih sa onim plemenitim što nose u sebi, a čega često nisu svesni. Izvucite ono najbolje iz njih. Podignite im ugled u njihovim sopstvenim očima. Nipošto im ne poklanjajte ocene, ali im stalno omogućavajte da poprave ocene koje imaju. Prepoznajte i poštujte njihov trud. Pokažite im da mogu biti uspešni ako rade. Ne ubijajte im volju.
Profesorski autoritet ne stiče se preteranom strogošću i samovoljom, već pravednošću i nedvosmislenim dogovorom kojeg obe strane treba da se pridržavaju. Hvalite najbolje jer ćete time inspirisati i ostale da se potrude i ponekad budu najbolji. Pružajte šansu mnogima da ponekad budu najbolji."

Ako mene pitate, u dva poslednja pasusa svaka joj je ka' u Njegoša. Oni sugerišu da je profesorka Rajna, u biti, jedna pozitivna ličnost i dobar pedagog, samo je malo ponela emocija. 



Komentari (278)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:14 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Merenje rezultata je baš zajebana rabota.


ko kaže!

"Možda više nego i u jednoj drugoj oblasti u prosveti i nauci mi smo već godinama deo evropskih projekata i po onome što smo postigli u toj oblasti mi smo već članica EU, samo što nema ko to i formalno da potvrdi", rekao je Obradović.

viš kako može lepo.
cult cult 11:24 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

A sad da pobrojiš sve uspehe naših ekonomista, privrede i slobodnog tržišta evo samo u poslednjih 20 godina u Srbiji.
Merenje rezultata je baš zajebana rabota.


Nećeš verovati, ali naše rezultate merimo mi sami, pa onda neko drugi, pa na kraju država. I to kvartalno, polugodišnje i godišnje. I sve je to javno, izrazivo u brojevima i objavljeno na sajtu apr-a. Idi na apr.gov.rs pa pogledaj. A dodatno nam to rade i banke kad tražimo kredit da platimo poreze da bi ova JER PROFESORKA mogla lepo i udobno da živi i svakog prvog da dobije platu. Konformitet koji ovi od kojih profesorka živi baš i nemaju. Ni svakog prvog, ni u tom iznosu.


Nego, nisam siguran da li ti je pitanje upućeno na pravu adresu. Nisam se ja popeo na moralni planinski vrh, pa pišao po "nesposobnima", "neuspešnima" i "manje vrednima", okrivljujući ih za opštu propast, nisam ja omalovažavao druge nauke, profesije, tudj poštehn krvavi rad, pred studentima sa neke katedre, već PROFESORKA.
cult cult 11:30 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

viš kako može lepo.


jbt, ne znam da l je prosveta imala ijednog normalnog ministra u poslednjih dvadeset godina. Ali ovaj današnji je jednostavno dno dna. Bukvalno ne može gore.
arianna arianna 12:09 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

cult

jbt, ne znam da l je prosveta imala ijednog normalnog ministra u poslednjih dvadeset godina. Ali ovaj današnji je jednostavno dno dna. Bukvalno ne može gore.


bilo bi poželjno prvo definisati pojam "normalnost" <<<<<


da nije ponovo kriva neka tetkica ili Pera pisar iz administrativnog? <<<<<

bocvena bocvena 14:44 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

kad tražimo kredit da platimo poreze da bi ova JER PROFESORKA mogla lepo i udobno da živi i svakog prvog da dobije platu. Konformitet koji ovi od kojih profesorka živi baš i nemaju. Ni svakog prvog, ni u tom iznosu.


Culte, nije profesorka (a pogotovo ne ova profesorka, za koju očigledno i kolege i studenti imaju samo reči hvale) sponzoruša koja sedi u kafiću, maže nokte i čeka tebe da joj zaradiš platu. To prosto nije istina.
Profesorka je, kao i ti, poreski obveznik, a njene zarađene pare se prelivaju seljacima na pijaci, lekarima, sudijama, policiji, trgovcima, EDB-u, komunalnom, bankama, dakle, istoj toj privredi koja je i finansira...za to je gulila klupu 20 godina i učiće i usavršavaće se do kraja života da bi bila PROFESOR.

Od toga se obogatiti neće i ovo spinovanje sa neviđeno visokim zaradama u školstvu ne znam čemu služi. A ako privrednici nastave da budu ovako uspešni, neće je biti ni svakog prvog. Pa na ivici smo zamrzavanja plata u školstvu i zdravstvu i masovnih otpuštanja. Pitanje dana/meseci.

Zanimljivo je kako ništa u zemlji ne funkcioniše, ali profesori moraju da budu na visini zadatka. I što je najluđe, po školama i rade silne Rajne koje tripuju da će spasiti Srbiju i ispraviti krive drine. Sad ih lepo išamarajte i recite da nema potrebe da se trude.

ciracirafm ciracirafm 14:48 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

cult
A sad da pobrojiš sve uspehe naših ekonomista, privrede i slobodnog tržišta evo samo u poslednjih 20 godina u Srbiji.
Merenje rezultata je baš zajebana rabota.


Nećeš verovati, ali naše rezultate merimo mi sami, pa onda neko drugi, pa na kraju država. I to kvartalno, polugodišnje i godišnje. I sve je to javno, izrazivo u brojevima i objavljeno na sajtu apr-a. Idi na apr.gov.rs pa pogledaj. A dodatno nam to rade i banke kad tražimo kredit da platimo poreze da bi ova JER PROFESORKA mogla lepo i udobno da živi i svakog prvog da dobije platu. Konformitet koji ovi od kojih profesorka živi baš i nemaju. Ni svakog prvog, ni u tom iznosu.


Nego, nisam siguran da li ti je pitanje upućeno na pravu adresu. Nisam se ja popeo na moralni planinski vrh, pa pišao po "nesposobnima", "neuspešnima" i "manje vrednima", okrivljujući ih za opštu propast, nisam ja omalovažavao druge nauke, profesije, tudj poštehn krvavi rad, pred studentima sa neke katedre, već PROFESORKA.

To je i problem ovog drustva.Ono je dopustilo da,zahvaljujuci cudesnom knjigovodstvu,vi sami odredjujete koliko cete njemu vratiti.
Prica o tome da profesorka ceo mesec sedi i cega dok vi mukotrpno zaradjujete da bi ste i njoj obezbedili egzistenciju je zaista prica koja dolazi iz vasih krugova ljudi.Iz krugova ljudi koji u radno vreme racunaju bezbrojne ruckove i vecerinke.Iz krugova ljudi koji posao ne dobijaju zahvaljujuci kvalitetu vec poznastvima.Iz krugova ljudi ciji efektivni rad ne prelazi 5 sati dnevno.Iz krugova ljudi koji rado zaposljavaju poltrone jer slusaju i ne pitaju mnogo.Dobro radnici su kod njih prolazna epizoda jer em sto znaju vise o poslu,em se trude na poslu i to toliko da ovima sto "hrane" profesorku to pocinje da ide na zivce,em sto postavljaju prava pitanja koja vlasnici kvm ne zele da cuju.Da,iz krugova onih koji misle da je profesorkino znanje ne vredi ni marjasa je ne bi pisali da " dodatno nam to rade i banke kad tražimo kredit da platimo poreze da bi ova JER PROFESORKA mogla lepo i udobno da živi i svakog prvog da dobije platu" a kojima je zivotni san da dobiju posao za drzavu,to jest da pare iz budzeta teku u njihove dzepove.
tsunade tsunade 14:57 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

nije profesorka (a pogotovo ne ova profesorka, za koju očigledno i kolege i studenti imaju samo reči hvale) sponzoruša


niko to nije ni rekao. nego, bocvena, kad se tako okomljava na privatnike i vlasnike kvadrata, kao obrazovan čovek, morala bi da ima svest o tome iz kojih izvora ona prima tu svoju platu koja se dalje preliva na pijacu i edb-u i tako dalje. cult je to apostrofirao. medj profesorima i drugim korisnicima budžeta dramatično ta svest izostaje.

jedan komšija koga inače volim, radi u jp gradske pijace (valjd se tako zove), pre neki dan mi na kafi reče: lako je tebi, ti sama sebi odredjuješ platu, radiš kad hoćeš, šta hoćeš, putuješ gde hoćeš... šta reći na to? ima li smisla išta objašnjavati nekom ko toliko ništa ne razume?
cult cult 15:37 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

niko to nije ni rekao. nego, bocvena, kad se tako okomljava na privatnike i vlasnike kvadrata, kao obrazovan čovek, morala bi da ima svest o tome iz kojih izvora ona prima tu svoju platu koja se dalje preliva na pijacu i edb-u i tako dalje. cult je to apostrofirao. medj profesorima i drugim korisnicima budžeta dramatično ta svest izostaje.


Ja ne mogu da razumem kako ovo nije razumljivo svima.
Niko ne kaže da doktor, profesor ili vojnik sede i bleje čekajući platu (to se odnosi na ekipu iz državne uprave).
Radi i PROFESORKA. Po stepenu pismenosti ovog naroda vidimo i kako radi i kakvi su joj rezultati.

Ali razlika je što ja kad loše radim, odoh pod jebeni led, ćaozdrao, ode sve.
Kad profesorka loše radi, nikom ništa. Još s visine pljucka na te koji joj obezbedjuju tu dobru i sigurnu platu. Mi smo nedostojni. Prodavci magle. Naš posao je mizeran i bedan, kao i naši životi, jer "cilj su nam pare". Pa kako je nije sramota. I još takve baljezgarije priča deci, jebote. U pravu je amitz. To su ljudi koji žive u nekom zatvorenom svetu, mešavini devetnaestog veka i socrealizma najgore vrste, sve to treba suočiti s realnošću ili razjuriti iz tih kabineta.

cult cult 15:40 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

šta reći na to? ima li smisla išta objašnjavati nekom ko toliko ništa ne razume?


Milan Knežević, Asocijacija malih i srednjih preduzeća:

"U poslednje dve godine ubilo se 87 privatnih preduzetnika. I nijedan državni službenik..."
bocvena bocvena 16:22 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Profesorka se okomila na tačno oderedjeni tip privatnika, kao što ti i Cult okomljujete na jedan tip profesora. Preneti to na čitavu profesiju izaziva odbrambene reakcije i jednih i drugih koji se tu ne prepoznaju.

Jedni bez drugih ne možemo, ni kao poslodavci/zaposleni ni kao roditelji/vaspitači. Hvatanje za gušu i generalizacije ničemu ne služe. Pogotovo što smo svi ograničeni sopstvenim (ličnim) iskustvima.

Npr. moja iskustva sa osnovnom školom su potpuno različita od tvojih i Cultovih. E sad, da li je do nas i naših očekivanja, tipa dece, ostalih roditelja, nastavnika, direktora ili je čista sreća, ne znam.
Gore mi je iskustvo sa radnog mesta, iz škole u kojoj radim.

Ono što mi je potpuno isto su očekivanja od školstva i kao profesora i kao roditelja. Nema treniranja strogoće na tudjoj i popuštanja sopstvenoj deci i obrnuto.

U nekom uredjenom društvu govor profesorke Dragićević bi stvarno zvučao kao previše strog, na ivici dogme, ali u odsustvu uređenosti ona mora da nacrta budućim profesorima srpskog (nanovo otkriva točak:) čemu služi nastava maternjeg jezika. Ima ih koji ne znaju, a neki su i zaboravili.

(za Tijaga - naravno da se poruke roditelja deci razlikuju od poruka budućim kolegama. roditelji vole i vaspitavaju i stvaraju uslove da se rašire krila. profesori socijalizuju, daju znanja i prva su stepenica u samostalnom životu. preklapaju se, ali nisu isti)


grmfrm grmfrm 16:25 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Losa recenica. i meni treba PR . Novac i moc uopste nisu merila pravih zivotnih vrednosti


Eto bas sinoc sam gledao Rum Diary i podseti Dzoni Dep na Oskara Vajlda: Znaju cenu svega a vrednost nicega.

Inace super je film ko nije gledao topla preporuka.
cult cult 16:39 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Profesorka se okomila na tačno oderedjeni tip privatnika, kao što ti i Cult okomljujete na jedan tip profesora. Preneti to na čitavu profesiju izaziva odbrambene reakcije i jednih i drugih koji se tu ne prepoznaju.


Nisam se okomio. Reagovao sam na tekst. "Našao sam se uvredjenim", što bi rekli proPROFESORKA internet fajteri.

A ogorčenost nastaje kad počneš da otpuštaš ljude zbog nedostatka posla, pa radiš sve kao one man show, kad ti dugovi, ne zbog dobrog života i rasipanja, već zbog neverovatnog lanca medjusobnih dugovanja medju firmama - dodju do grla, kad ti je elementarna egzistencija ugrožena tvoja, tvoje porodice i tvojih zaposlenih, a s druge strane vidiš da se državni aparat prenapumpao ljudima, parama, kradjama, otimanjem, lapanjem. Tamo sve sigurno, sve udobno, stranački gmazovi ušuškani u opštine, agencije, vladu. Prosvetari i medicinari ako im plata ne poraste svake godine odmah u štrajk jer jebiga, pare padaju s neba, rastu na tekućem računu, samo eto zli ministar ponekad neće da da. Prosvetarskih 50k dinara u privatnom sektoru uglavnom danas mogu da sanjaju samo. I nemaš tu kome da se žališ. Nemaš koga da kriviš. Ona merenja o kojima ti rekoh gore su neumoljiva. Sam si kriv što si loše radio, što nisi predvideo, što...I nije ti jasno kako oko tebe sve propada, odlazi imovina na doboš zbog bankarskih kredita, ljudi zatvaraju decenijske poslove, odlepljuju, krah totalni, a budžetlijama ništa. Jer pozajmiće država napolju za svoje. Šta ih boli ona stvar ko će to da vraća. PROFESORKA sigurno neće.

I onda ti dodje tu neki miš kabinetski da priča da si prodavac magle i da uči studente da ne budu takav društveni talog kao ti. Fuj.
tsunade tsunade 16:41 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Npr. moja iskustva sa osnovnom školom su potpuno različita od tvojih i Cultovih.


kad gledamo rezultat nominalno, ja bih valjda trebalo da budem zadovoljna jer su u dnevniku i knjižici sve petice svo vreme.

ali ja ne mogu da shvatim zašto je dobrica erić imperativ književnosti za treći razred. pa taj dobrica erić služi samo da ogadi čitanje.

i ne mogu da shvatim kako je moguće da od 30 učenika 27 budu odlični a troje vrlo dobrih. i ne mogu da razumem zašto se uči napamet tablica deljenja. da, da... deljenja ne množenja.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:42 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

ali u odsustvu uređenosti ona mora da nacrta budućim profesorima srpskog (nanovo otkriva točak:) čemu služi nastava maternjeg jezika. Ima ih koji ne znaju, a neki su i zaboravili.


ukoliko apsolventima nešto treba da se crta,
onda teško nama sa njima kao profesorima.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 16:47 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

ukoliko apsolventima nešto treba da se crta,onda teško nama sa njima kao profesorima.


to je i moja impresija. šta su se toliko oduševili ako ženu znaju već 4 godine? o čemu su u međuvremenu divanili, da mi je znati. o ovome ne deluje da jesu,
bocvena bocvena 16:58 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

pa vidiš da mora da se crta i odraslim ljudima:)

isteklo mi vreme za blogovanje. nastavljamo razgovor neki drugi put. biće ih.

Jukie Jukie 18:32 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

cult
Prosvetari i medicinari ako im plata ne poraste svake godine odmah u štrajk jer jebiga, pare padaju s neba, rastu na tekućem računu, samo eto zli ministar ponekad neće da da.

tsunade
ne mogu da shvatim kako je moguće da od 30 učenika 27 budu odlični a troje vrlo dobrih.


Kad se to iskombinuje, petice padaju s neba, rastu u dnevniku, samo eto zli nastavnik ponekad neće da da.
jesen92 jesen92 23:03 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

šta su se toliko oduševili ako ženu znaju već 4 godine?
..ko zna da li su se odusevili a i kako da se oduseve ako govor nije ni odrzan.:)..oni su izgleda procitali kao i mi tako da njihove reakcije ne znamo ako izuzmemo komentare na drustvenim mrezama..
tyson tyson 23:57 12.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

nego, bocvena, kad se tako okomljava na privatnike i vlasnike kvadrata, kao obrazovan čovek, morala bi da ima svest o tome iz kojih izvora ona prima tu svoju platu koja se dalje preliva na pijacu i edb-u i tako dalje.

Prima platu od svog fakulteta, a ti njeni bivši studenti sutra će primati od škole.

U čemu je ovde problem? Svi treba da rade u fabrici i da prave neku robu rukama, šta?

Profesor na fakultetu ili u školi zarađuje svoju platu, na osnovu ugovora sa poslodavcem. Poslodavac može biti država ili vlasnik škole/fakulteta. Za tu platu profesori moraju da pruže neku uslugu, u njihovom slučaju da prenose znanje i osposobljavaju buduće (dopiši po želji). Dakle oni za svoj novac rade nešto konkretno, i ne vidim zašto bi trebalo skrušeno da ćute i da, valjda, budu zahvalni što ih društvo i građani trpe i daju im eto neku platu, šta li.

Očigledno su tržištu potrebni profesori, jer ta profesija i dalje postoji, a njiove usluge plaća pojedinac direktno ili posredstvom državnih institucija preko poreza. Čist račun - duga ljubav. Vrlo jednostavno i vrlo tržišno.

Prema tome, ne vidim zašto profesori ne bi mogli i da kritikuju svoje mušterije. A mušterije, ako im se to ne sviđa, neka u znak protesta ne šalju decu u školu ili neka se i sami ne školuju.


vishnja92 vishnja92 02:03 13.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Prema tome, ne vidim zašto profesori ne bi mogli i da kritikuju svoje mušterije. A mušterije, ako im se to ne sviđa, neka u znak protesta ne šalju decu u školu ili neka se i sami ne školuju.


to svakako, kada mi zakon omoguci da sama skolujem svoju decu.
jer sam skapirala da covek za 2 sata price u kuci lakse shvati 70 strana hemije nego za 6 nedelja u skoli, i pritom bude potpuno ushicen. a ja sam arhitekta, i hemiju nisam videla od cetvrtog srednje.

nema tu trzista, ima samo smrdljivog monopola.
a domace zadatke treba ukinuti zakonom.
fakultetske profesore takodje treba ukinuti zakonom, u onom obliku u kom sada obitavaju.

zali boze sto se ovakav niz zanimljivih tema pojavio ovako nebitnim i losim povodom.
tsunade tsunade 08:57 13.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Dakle oni za svoj novac rade nešto konkretno, i ne vidim zašto bi trebalo skrušeno da ćute i da, valjda, budu zahvalni što ih društvo i građani trpe i daju im eto neku platu, šta li.


ko je rekao da treba skruženo da ćute? ali ako postaviš stvari: oni su samo privatnici i vlasnici kvadrata a mi smo PROFESORI... to znači da ti pojma nemaš kakav je poredak stvari vis a vis tvojih prihoda. jer ti privatnici i vlasnici kvadrata su jedini realan izvor njenih prihoda.

Prema tome, ne vidim zašto profesori ne bi mogli i da kritikuju svoje mušterije. A mušterije, ako im se to ne sviđa, neka u znak protesta ne šalju decu u školu ili neka se i sami ne školuju.


oh ne, neće to ići tako jer se meni po difoltu oduzimaju pare za porez e da bi se deca školovala. tako da će profesorka morati malo da promeni mindset a ne ja.
tsunade tsunade 08:59 13.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

to svakako, kada mi zakon omoguci da sama skolujem svoju decu.
jer sam skapirala da covek za 2 sata price u kuci lakse shvati 70 strana hemije nego za 6 nedelja u skoli, i pritom bude potpuno ushicen. a ja sam arhitekta, i hemiju nisam videla od cetvrtog srednje.

nema tu trzista, ima samo smrdljivog monopola.
a domace zadatke treba ukinuti zakonom.
fakultetske profesore takodje treba ukinuti zakonom, u onom obliku u kom sada obitavaju.

zali boze sto se ovakav niz zanimljivih tema pojavio ovako nebitnim i losim povodom.


e potpisujem od reči do reči.
tyson tyson 20:39 13.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

ko je rekao da treba skruženo da ćute? ali ako postaviš stvari: oni su samo privatnici i vlasnici kvadrata a mi smo PROFESORI... to znači da ti pojma nemaš kakav je poredak stvari vis a vis tvojih prihoda. jer ti privatnici i vlasnici kvadrata su jedini realan izvor njenih prihoda.

A ko je izvor prihoda "privatnika i vlasnika kvadrata"?
Svaka roba, kao što rekoh, ima mušteriju u zavisnosti od tržišta. Taj privatnik živi od nečijih para, tako što prodaje robu, a i ti profesori takođe prodaju robu (svoje znanje i veštine) zainteresovanim kupcima.
Samo što u slučaju profesora, bar kod nas, novac dolazi u najvećoj meri posredstvom posrednika, države.


Prema tome, ne vidim zašto profesori ne bi mogli i da kritikuju svoje mušterije. A mušterije, ako im se to ne sviđa, neka u znak protesta ne šalju decu u školu ili neka se i sami ne školuju.

oh ne, neće to ići tako jer se meni po difoltu oduzimaju pare za porez e da bi se deca školovala. tako da će profesorka morati malo da promeni mindset a ne ja.

To što ti usluge profesora plaćaš putem posrednika - države - je samo tehnički detalj. U nekim drugim zemljama kupoprodaja je takoreći neposredna. Kao što možemo videti, i to se polako kod nas menja, a posledično i iznos novca koji država, kao deo društvenog ugovora sa građanima i samim sistemom (posredna demokratija), izdvaja za dotirano školovanje se smanjuje.

Sve je to jedno veliko tržište, tsunade, samo ti nekako propuštaš da primetiš

tyson tyson 20:40 13.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

to svakako, kada mi zakon omoguci da sama skolujem svoju decu.

Ih ne d'o bog; samo nam još i to fali. Mnogog kretena je taj sistem "odškolovao" u Americi. Rizik je jednostavno preveliki. Mada razumem tvoju frustraciju.


Jukie Jukie 10:18 14.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

tyson
to svakako, kada mi zakon omoguci da sama skolujem svoju decu.
Ih ne d'o bog; samo nam još i to fali. Mnogog kretena je taj sistem "odškolovao" u Americi. Rizik je jednostavno preveliki. Mada razumem tvoju frustraciju.

Ako sam dobro shvatio, zakon to sada već dozvoljava (ili će od septembra?) samo što niko ne zna kako bi to u stvari išlo jer nisu nikakva podzakonska akta doneta ili bilo kakav pravilnik. Nešto je rečeno da bi deca morala da se prijave u matičnim školama i da se vode kao učenici za koje se organizuje razredni ispit. U Americi se naravno radi standardizovani test (kao maturski), prijaviš se, daju ti mesto i vreme, dođeš, uradiš, svima se istovremeno pregleda i mirna Bačka, a kod nas bi naravno neka neiživljena lujka od nastavnika krenula da se iživljava nad decom koja su se usudila da pomisle da ne dolaze na njene časove jer ona je PROFESOR i BOG (a mogu da stavim ruku u vatru da bi svakom homskulovanom đaku zapale bar dve takve lujke od petnaest nastavnika godišnje).
vishnja92 vishnja92 17:23 14.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Mada razumem tvoju frustraciju.

tacno to: frustracija
potpuno neproduktivno osecanje, osim ako ne sednem i ne napisem sama alternativne udzbenike za-kome-se-svidi, a to ne umem.

jukie


da, pretpostavljam da si u pravu.
jedino sto bi im se u tom slucaju prinadleznosti svele na ispitivanje, sto ne bi bitno ugrozilo znanje deteta. samo bi ga malo bacilo u trpno stanje koje sada vec ima 9 meseci godisnje.
(uzgred, u nasoj skoli jedva da ima 1-2 vukovca u odeljenjima od po tridesetoro dece, tako da su meni ove price koje citam o hiperprodukciji odlikasa cudo jedno i mislila bih da preterujete da nisam cula tu istu pricu sa svih strana)
Jukie Jukie 21:17 14.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

vishnja92

jukie da, pretpostavljam da si u pravu.jedino sto bi im se u tom slucaju prinadleznosti svele na ispitivanje, sto ne bi bitno ugrozilo znanje deteta. samo bi ga malo bacilo u trpno stanje koje sada vec ima 9 meseci godisnje.

Hmm... sad mi pada na pamet ono plaćanje po broju đaka, pa bi nastavnicima moglo da se pripreti da ako muče homskulere roditelji će da ih prebace u drugu školu (na drugom kraju države ako treba, pošto će ionako da provedu nekoliko dana godišnje u samoj zgradi) pa će kolege nastavnici da ih pritisnu da im ne otimaju leb iz usta


tyson
Mnogog kretena je taj sistem "odškolovao" u Americi. Rizik je jednostavno preveliki.

Mislim da to nije toliko veliki problem jer su većina tih "kretena" verski fanatici, a kod nas je religija deo zvanične državne škole i to mislim da prilično ublažava potrebu da se potpuno izoluju od ostatka društva.
Deca ako hoće da sede ceo dan i igraju igrice kao Erik Kartmen - na kraće staze ih možda ne uhvate ali posle moraju da rade godišnji maturski test i ako ne urade kako treba vraćaju ih u državnu školu. Ako i pored igranja igrica po čitav dan uspevaju da polože taj test, onda im škola i ne treba.
Inače roditelji koji stvarno žele da im deca budu uspešna organizuju se u razne vrste homskuling kolektiva i danas već postoje organizovani resursi i preko interneta i grupni časovi ako treba (npr. laboratorijske vežbe, čitalački klubovi, fudbalski timovi) tako da se ne svodi isključivo na mamu i dete koji sede oko stola
vishnja92 vishnja92 22:15 14.07.2013

Re: O ogorcenoj profesorki i lakim komentarima

Inače roditelji koji stvarno žele da im deca budu uspešna organizuju se u razne vrste homskuling kolektiva i danas već postoje organizovani resursi i preko interneta i grupni časovi ako treba (npr. laboratorijske vežbe, čitalački klubovi, fudbalski timovi) tako da se ne svodi isključivo na mamu i dete koji sede oko stola

takvo nesto i ja vec duze imam na pameti, doduse u kondicionalu i dok radim desete stvari, ali mislim da je to odlican nacin i potpuno logican. bar mi moja mastanja (potpuno tehnoloski razradjena) tako kazu :)
nim_opet nim_opet 22:44 11.07.2013

Sve vise me ova diskusija podseca na nesto

LINK: Cerulean Blue

Mozda sve te profesije nisu (uneti pridev kojim se karakterise cenjenost u zeljenom sistemu vrednosti), ali kao sto rece Lauren Weisberger kroz usta Meryl Streep : "it represents millions of dollars and countless jobs" koje neko nipodastava.
petar_p petar_p 00:24 12.07.2013

covece

kakvo novinarsko cerecenje i razlvacenje. I kakav (bre) motivacioni govor! Pa zar stvarno moraju da se upotrebljavaju te bljutave formulacije?
Profesorka je, kako ja shvatam, rekla jednu vrlo prostu stvar: Draga deco, ako zelite da ostanete normalni u nenormalnom svetu, morate da verujete u sebe i da istrajete, bez obzira na okolnosti i pritiske koji imaju za cilj da vas ubede kako je crno belo, i kako je vas trud uzaludan i besmislen. Ono sto treba da vam pomogne da prepoznate pravi put, to je upravo znanje koje ste stekli kroz stotine procitanih i promisljenih knjiga, a sto predstavlja kondenzat mnogih zivota u raznim epohama. I kada vas ugrozavaju farmama, sportom, primitivizmom i agresijom, nemojte da pokleknete duhom, jer ko ce da cuva Ljudskost u ovom ludom svetu, ako ne vi? Mislim, vrlo prosto, i ne vidim u cemu je problem?
mariopan mariopan 19:55 12.07.2013

Re: covece

petar_p
kakvo novinarsko cerecenje i razlvacenje. I kakav (bre) motivacioni govor! Pa zar stvarno moraju da se upotrebljavaju te bljutave formulacije?
Profesorka je, kako ja shvatam, rekla jednu vrlo prostu stvar: Draga deco, ako zelite da ostanete normalni u nenormalnom svetu, morate da verujete u sebe i da istrajete, bez obzira na okolnosti i pritiske koji imaju za cilj da vas ubede kako je crno belo, i kako je vas trud uzaludan i besmislen. Ono sto treba da vam pomogne da prepoznate pravi put, to je upravo znanje koje ste stekli kroz stotine procitanih i promisljenih knjiga, a sto predstavlja kondenzat mnogih zivota u raznim epohama. I kada vas ugrozavaju farmama, sportom, primitivizmom i agresijom, nemojte da pokleknete duhom, jer ko ce da cuva Ljudskost u ovom ludom svetu, ako ne vi? Mislim, vrlo prosto, i ne vidim u cemu je problem?

Слажем се, одличан коментар.
petar_p petar_p 00:41 12.07.2013

moram da dodam i ovo:

da nema ovakvih profesora, koji deci (ipak) prenose neka moralna nacela, da nema (staromodnih) roditelja koji su ta moralna nacela sticali u rigidno komunisticko vreme, da nema (kakvih-takvih, sada urusenih) institucija, a koje su izgradjene mahom u ono komunisticko vreme na nekom posleratnom poletu i veri u neke principe -- dakle, da svega toga nema, ovo osiromaseno drustvo bi bio jedan copor divljih zveri, gde covek nos ne bi smeo da promoli kad padne prvi mrak! Ne znam da li ste toga svesni, ali u ovoj bedi, ovo drustvo jos samo taj neki staromodni moral drzi na okupu da se ne raspadne, a i to se urusava iz dana u dan. Kada to unistite i stvorite zverinjak, pitacete se kad i gde je put skrenuo 'levo od Albukerkija'...
freehand freehand 01:01 12.07.2013

Re: moram da dodam i ovo:

da nema (kakvih-takvih, sada urusenih) institucija, a koje su izgradjene mahom u ono komunisticko vreme na nekom posleratnom poletu i veri u neke principe -- dakle, da svega toga nema, ovo osiromaseno drustvo bi bio jedan copor divljih zveri, gde covek nos ne bi smeo da promoli kad padne prvi mrak! Ne znam da li ste toga svesni, ali u ovoj bedi, ovo drustvo jos samo taj neki staromodni moral drzi na okupu da se ne raspadne, a i to se urusava iz dana u dan.

Znači Homo homini... je ruska sentenca? A bio sam spreman da se zakunem da je latinska, do malopre. I da su Sen Simon i Furije živeli nešto pre Edvarda Kardelja.
I da ne znam ni jednu komunističku instituciju koja je zaslužila da preživi.
petar_p petar_p 01:08 12.07.2013

Re: moram da dodam i ovo:

Hteo sam da kazem da je ideologija uvela principe. Novac nije ideologija, jer ne transcedentira ovozemaljsko i sadasnje, tj. ultrapozitivizam kome se sada priklanjamo vodi samo u zverinjak.
freehand freehand 01:10 12.07.2013

Re: moram da dodam i ovo:

Hteo sam da kazem da je ideologija uvela principe. Novac nije ideologija

Ideologija uvek uvodi neke principe, makar ih se i ne držala. Kao što ih novac poništava, bez izuzetka i milosti.
zack2jack zack2jack 09:01 12.07.2013

...



..ovi koji se bave profesijama sa novim komplikovanim imenima, osetili su se prozvanim! Valjda s pravom? Ko je ta profesorka? Da tako proziva nas Product Designer-e? Takvi valjda biraju ovu novu Coca-Colu, na kojoj pise Hipster? Ne da u hipsteraju ima neceg loseg, samo.. nije profesorka kriva, sto barem pola njih sa komplikovanim stranim titulama, zapravo nema posla? Nego sedi kuci i proklinje!

Cemu onda Bitch & Moan, pola Srbije protiv profesorke?

Povela se kao rasprava, pa su krenuli da je uce kako da radi svoj posao? Budalastina... Zena je digla prasinu jednim govorom, vise nego vecina politicara, nasih narodnih tribuna, za ceo svoj zivot? Ona mozda nije politicar, ali svakako ume da skrene paznju na probleme SVOJE profesije. Ako to nije nekome za primer, onda ne znam sta je.

Druga polovina Srbije profesorku slavi. Cini mi se s razlogom. Govor ima neki revolucinarni duh. Po iskrenosti. Ne objasnjava. Ne izvinjava se zbog uslova u kojima zivimo. Nego prkosi! Direktno. U lice..

Bravo profesorka!
kukusigameni kukusigameni 09:33 12.07.2013

Re: ...

Nisam obraćao pažnju na ovaj govor iako je vaskrsavao na svaki treći klik miša. Sada sam pročitao govor i reakcije na njega. Ako ništa drugo, same reakcije najbolje objašnjavaju potrebu za takvim govorom. Ona je na jednoj strani, kritičari na drugoj. Između je dubok i velik procep. Nema mesta neopredeljenosti.
Zato, bravo profesorka.
arcins arcins 10:46 12.07.2013

Re: ...

zack2jack




Ona mozda nije politicar, ali svakako ume da skrene paznju na probleme SVOJE profesije. Ako to nije nekome za primer, onda ne znam sta je.

Bravo profesorka!


Problem njene profesije je to sto ona izumire, a o tome ni reci svojim pulenima, koji verovatno kao i vecina vrsnjaka komunicira slikama, skracenicama, tudjicama, simbolima, smajlijima, u najboljem slucaju prosto prosirenim recenicama. To je trend koji je nepromenjiv i u korelaciji sa razvojem IT tehnologije.
bladerunner92 bladerunner92 11:03 12.07.2013

Re: ...


zack2jack
Ona mozda nije politicar, ali svakako ume da skrene paznju na probleme SVOJE profesije. Ako to nije nekome za primer, onda ne znam sta je.


PROBLEM njene profesije koji nju i ostale profesore i roditelje treba da interesuje a na koji se ona , o cuda, nije ni osvrnula (bila je previse zauzeta pljuckanjem po drugima) , a za sta su odgovorni samo ti profesori nikakve pevaljke , web dizajneri i slicni,je sto iz generacije u generaciju deca izlaze sve nepismenija i neprosvecenija.Kako ne rece tim buducim profesorima -- prestanite s praksom odrzavanja privatnih casova deci posle skole, TRUDITE SE da tu decu naucite svemu sto imate i sto treba ZA VREME skolskog casa?
zack2jack zack2jack 11:49 12.07.2013

Re: ...

arcins

Problem njene profesije je to sto ona izumire, a o tome ni reci svojim pulenima, koji verovatno kao i vecina vrsnjaka komunicira slikama, skracenicama, tudjicama, simbolima, smajlijima, u najboljem slucaju prosto prosirenim recenicama. To je trend koji je nepromenjiv i u korelaciji sa razvojem IT tehnologije.




..kakve veze ima njena profesija sa: slikama, skracenicama, tudjicama, simbolima, smajlijima, u najboljem slucaju prosto prosirenim recenicama?

To su sve primeri razvoja komunikacije pod uticajem novih tehnologija i imaju mnogo vise veze sa informatikom i drustvenim mrezama, nego sa predavanjem srpskog jezika u skoli?

Osim toga, njena prica ima jedan potpuno drugi kontekst. Ako se ne potrudis da shvatis taj kontekst, onda ni kritika nema smisla...
zack2jack zack2jack 11:56 12.07.2013

Re: ...

bladerunner92

PROBLEM njene profesije koji nju i ostale profesore i roditelje treba da interesuje a na koji se ona , o cuda, nije ni osvrnula (bila je previse zauzeta pljuckanjem po drugima) , a za sta su odgovorni samo ti profesori nikakve pevaljke , web dizajneri i slicni,je sto iz generacije u generaciju deca izlaze sve nepismenija i neprosvecenija.Kako ne rece tim buducim profesorima -- prestanite s praksom odrzavanja privatnih casova deci posle skole, TRUDITE SE da tu decu naucite svemu sto imate i sto treba ZA VREME skolskog casa?


..svaka generacija je nepismenija i neprosvecenija?

Imas neke statisticke podatke na osnovu kojih ovo tvrdis, ili je u pitanju tvoj utisak? Iz stomaka?

Mnogo toga je ona rekla, samo je pitanje da li si ti raspolozena, tj u stanju u kome dozvoljavas sebi da je cujes...
bladerunner92 bladerunner92 11:59 12.07.2013

Re: ...


zack2jack
Mnogo toga je ona rekla, samo je pitanje da li si ti raspolozena, tj u stanju u kome dozvoljavas sebi da je cujes...

za agresiju, nipodostavanje i zatucanost nikad nemam stanje, stomak , sta god vec...
tacnije mogu da shvatim da se protiv nekih pojava u drustvu mora boriti samo agresivno jer samo tako moze ali ne mogu da shvatim zatucanost i nerazumevanje pojava i vremena u kojem zivis, a koje se iz ovog njenog obracanja jasno vidi, i pri tom pozivanje na agresivnu borbu protiv ovakvih pojava u drustvu ali-- all for the wrong reasons, ne zato sto te pojave nisu u redu nego zato sto nisu u redu jer ih ti(ona) ne razumes bilo da se radi o pojavama -- pevaljka,tajkun i slicno ili o pojavama tipa --art director, web disajner ili sistem administrator...

na zalost zbog ovog se nije mogao primetiti i onaj --ko u Njegosa- deo govora...
zack2jack zack2jack 12:13 12.07.2013

Re: ...

bladerunner92

za agresiju i nipodostavanje nikad nemam stanje, stomak , sta god vec...




...nema tu govora ni o prvom ni drugom ni o trecem.

Jednostavno pronalazis stvari tamo gde ih nema...

ciracirafm ciracirafm 14:56 12.07.2013

Re: ...

Vi smatrate da se pod razumevanjem pojava i vremena podrazumeva bezuslovno prihvatanje pojava kao sto su pevaljka,tajkun,art director, web disajner ili sistem administrator.Legitiman stav.
Profesorka smatra da se sadasnjca u kojoj postoje pojave u njoj koje vuku drustvo unazad moze promeniti i treba promeniti.Vi ste to cenili kao zatucanost.
Da li mislite da je realnost nesto dato,da je nepromenljivo i nezavisno od ljudi i njihovih dela?
tsunade tsunade 15:00 12.07.2013

Re: ...

web disajner


znam neke vrlo kreativne i ozbiljne ljude koji se bave tim poslom. takodje fakultetski obrazovane.
arcins arcins 20:33 12.07.2013

Re: ...

zack2jack
arcins

Problem njene profesije je to sto ona izumire, a o tome ni reci svojim pulenima, koji verovatno kao i vecina vrsnjaka komunicira slikama, skracenicama, tudjicama, simbolima, smajlijima, u najboljem slucaju prosto prosirenim recenicama. To je trend koji je nepromenjiv i u korelaciji sa razvojem IT tehnologije.




..kakve veze ima njena profesija sa: slikama, skracenicama, tudjicama, simbolima, smajlijima, u najboljem slucaju prosto prosirenim recenicama?

To su sve primeri razvoja komunikacije pod uticajem novih tehnologija i imaju mnogo vise veze sa informatikom i drustvenim mrezama, nego sa predavanjem srpskog jezika u skoli?

Osim toga, njena prica ima jedan potpuno drugi kontekst. Ako se ne potrudis da shvatis taj kontekst, onda ni kritika nema smisla...


Naravno, kada se ta komunikacija i alatke za komunikaciju razviju jos malo, srpski jezik i knjizevnost ce postati nebitni........bojim se da vec pomalo i jesu. Nastavnici i profesori fiskulture ce to najbolje posvedociti.
bladerunner92 bladerunner92 22:07 12.07.2013

Re: ...

ciracirafm


zasmetalo mi je nepotrebno ( u svakom smislu) vredjanje i velicanje jedne grupe u odnosu na drugu.Mislim da sebi to nije smela da dozvoli jer je zasenila dobar deo govora.
Pojava pevaljka je nesto sto je drustvo, sistem i vreme iznedrilo

Raznorazni nepismeni i polupismeni ljudi danas sebe olako mogu nazvati nekakvim pi-arovima ili menadžerima, neobrazovane voditeljke sebe zovu novinarkama, a folk-pevačice umetnicama


da , mogu
da , folk pevacica moze i ima pravo sebe nazvati umetnicom. Moze i ima pravo sebe nazvati i televizorom ako hoce. Ne mogu se postavljati stvari tako.Mozda je mogla da kaze obrazujte se, usavrsavajte se , ucite, uvazavajte i razumite druge kako bi mogli kad dodje do toga da prepoznate prave vrednosti i da razlikujete folk pevacicu od umetnice?

art direktore i oveostale sa zvucnim imenima ne znam kako ni da objasnim, ocigledno smatra da se i protiv njih treba boriti i iskljucuje mogucnost da medju njima mozda , samo MOZDA postoje ljudi koji su obrazovani i bitni, odnosno da su poslovi kojima se bave bitni.
Ne, i dalje sam sigurna da nije htela zapravo da kaze kako je u modi ili bitno imati zvanje zvucnog imena (sta god ovo znacilo)jer je eksplicitno kritikovala osobine ljudi koji su art direktori, web dizajneri,sistem administratori i sl

Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet

ionako sam previse vremena potrosila na ovaj blog
uzivo ovo ne bih objasnjavala ni 2 minuta

Kraja Kraja 09:59 12.07.2013

...kako se...


čovek ima tri fundamentalna prava.
SAMO TRI!
1. na život
2. na slobodu
3. na samoopredeljenje u izboru puta ka ličnoj sreći.


...cika misa djuric jevtino izvukao...


...od tijaga nisam ocekivao toliko nerazumevanje...
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 01:18 13.07.2013

Re: ...kako se...

prosvetlite me. koja još osnovna prava ima čovek? ja, vi, kralj norveške i onaj rođen na paupui novoj gvineji? koja su to prava koja su univerzalna, neotuđiva i ja još za njih nisam čuo.
još bih vas molio da mi preporučite literaturu,izgleda da sam nešto propustio.
Kraja Kraja 16:19 13.07.2013

...kad si napisao...

...ovaj blog, "video" sam te u nekom drugom svetlu od ovog sadasnjeg...

[url=http://blog.b92.net/arhiva/node/5029.html][/url]

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:30 12.07.2013

Govor i oduševljenja

u mojoj glavi odlaze u folder "stanje u prosveti".

Krivo mi je što sam učestvovala u stvaranju buke oko ovog, sasvim suvišno.
cult cult 10:45 12.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

dobrosavljevic_m
u mojoj glavi odlaze u folder "stanje u prosveti".

Krivo mi je što sam učestvovala u stvaranju buke oko ovog, sasvim suvišno.


Potpuno se slažem s tobom.
I ja bih to uradio.
Al imam dvoje dece u osnovnoj školi.
Dira me direktno.
Jače od mene.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:37 12.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

Al imam dvoje dece u osnovnoj školi.
Dira me direktno.

Razumem. Meni redovno dolaze srednjoškolci koji, bez ikakvog karikiranja, kubure sa množenjem i deljenjem, ali ja još uvek mogu da napravim neku distancu, nakon što istrpim tih par sati intenzivnog nerviranja.
Bili Piton Bili Piton 01:58 13.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

dobrosavljevic_m


Krivo mi je što sam učestvovala u stvaranju buke oko ovog, sasvim suvišno.


Zato se ja mudro držim po strani

Iako, naravno, imam o ovome svoje mišljenje, koje uzima u obzir obe strane argumenta. Priznaću, tokom i posle čitanja profesorkine tirade osetio sam blagu zlovolju - ponajpre zato što "shvatam na šta cilja ali mi se ne dopadaju ni način na koji šutira ni pozicija iz koje šutira", da se tako izrazim. Ukratko, nisam bio preterano impresioniran, još manje mi je njeno gorljivo izlaganje "nateralo suze na oči" - iako generalno jesam prilično ganutljive prirode.

Ali, imajući u vidu vrlo ljutite, skoro uvredjene reakcije nekih "uticajnih blogera i tviteraša" (ne sa ovog bloga) koji - češće nego ne - ne razlikuju sasvim dobro ni svih sedam padeža (što ih, kako već biva, nipošto ne sprečava u tome da nas nemilice izlažu svojoj skribomaniji) - i imajući u vidu da je profesorka očito dotakla neki vrlo osetljiv živac kod onih koji su namah skočili u zdušnu odbranu starleta, sklon sam da zaključim - pa, nek im je rekla. Sudeći po perju koje je poletelo, čuli su je, i to jasno i glasno. A i razumeli, i to bolje nego što su spremni da priznaju.

Ostajem dakle po strani, ali sve mi se čini da je - uz svu nepodesnost šuta - trenutni rezultat jedan nula za profesorku

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:28 13.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

Sudeći po perju koje je poletelo, čuli su je, i to jasno i glasno. A i razumeli, i to bolje nego što su spremni da priznaju.
Ostajem dakle po strani, ali sve mi se čini da je - uz svu nepodesnost šuta - trenutni rezultat jedan nula za profesorku

Ja sam pod utiskom da je samo dala neprijateljicama razlog da se još više trte po medijima, pa da ih još uzimaju u zaštitu tako grešne, a tako nevine. Efekat govora u smislu smanjenja sveukupnog straletiranja okolo je, cenim, negativan.

A i sve nešto pokušavam da zamislim svoju profesorku srpskog kako nas, đake, poziva da idemo u rat protiv starleta i nikako mi ne uspeva.

p.s.
vrlo ljutite, skoro uvredjene reakcije nekih "uticajnih blogera i tviteraša" (ne sa ovog bloga) koji - češće nego ne - ne razlikuju sasvim dobro ni svih sedam padeža

Nisam u poziciji da im tu prigovaram
Jukie Jukie 11:31 13.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

dobrosavljevic_m

Ja sam pod utiskom da je samo dala neprijateljicama razlog da se još više trte po medijima, pa da ih još uzimaju u zaštitu tako grešne, a tako nevine.

Pa i te starlete su nam sadašnji ili bivši đaci (što su svi zaboravili, i ne bi trebalo da se u svom mišljenju o datoj osobi isključuješ i uključuješ na dugme sa nečijim punoletstvom ili maturiranjem, čemu taj ejdžizam?), i onda
Волите своје ученике. Упознајте их са оним племенитим што носе у себи, а чега често нису свесни. Извуците оно најбоље из њих. Подигните им углед у њиховим сопственим очима. Нипошто им не поклањајте оцене, али им стално омогућавајте да поправе оцене које имају. Препознајте и поштујте њихов труд. Покажите им да могу бити успешни ако раде. Не убијајте им вољу. ... Пружајте шансу многима да понекад буду најбољи. Немојте бити другари са својим ученицима и покушавати да им се на тај начин приближите.

Dakle, ona dotičnim starletama pruža priliku da se dokažu da su uspešne u onome što su izabrale kao svoj životni poziv (trćenje po medijima)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:53 13.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

Dakle, ona dotičnim starletama pruža priliku da se dokažu da su uspešne u onome što su izabrale kao svoj životni poziv (trćenje po medijima)

Teško žabu u vodu...
cult cult 12:44 13.07.2013

Re: Govor i oduševljenja

"uticajnih blogera i tviteraša" (


ne zajebavaj da pratiš onog Istoka
Tri sata mi je bilo dovoljno da me muka uhvati.
A počeo sam da blokiram sve koji ga retvituju.

Imaš pajtonovsku verziju, prijatniju oku i uhu @zapad todorovic
cgubg cgubg 12:55 12.07.2013

ja sam jedno o tih zanimanja

Ja sam jedna od njih, ali se ne osecam prozvanom,a sa profesorkom se u potpunosti slazem. Kao da je sa nama radila. 'Kolege' u PR-u, advertisingu, art direktoratu....u vecini su dramaticno nepismeni, elementarno neobrazovani , agresivni...ma nemam reci. I sto u srpskom nepismeniji, to u poslu anglifikovaniji. A sticajem nesrecnih okolnosti imala sam posla i sa raznim konsultantima iz sveta, strucnjacima za restrukturiranje npr. Mogu da vam kazem da takav olos ni kod nas nisam srela, a nisam bas od juce. Uglavnom su otkrivali toplu vodu, a zauzvrat bi poharali i to malo para sto je ostalo po firmama koje je trebalo pod njima da procvetaju.
No, nisu krivi oni, krivi smo mi sto smo ih pustili. Priznajem da se pred tom bujicom povlacim. Profesorka nastoji da decu motivise da se ne povuku kao ja.
stasava stasava 14:53 12.07.2013

rat



Po nekom zakonu logike, ako nećemo da budemo po strani i ako nas interesuje stanje društva a nepristojno je da budemo nezainteresovani za sopstveni život i život dece, moramo između dve strane da se opredelimo za jednu-ili profesorka ili Stejsi!
tasadebeli tasadebeli 20:38 12.07.2013

Re: rat

stasava


Po nekom zakonu logike, ako nećemo da budemo po strani i ako nas interesuje stanje društva a nepristojno je da budemo nezainteresovani za sopstveni život i život dece, moramo između dve strane da se opredelimo za jednu-ili profesorka ili Stejsi!





Ало: Империја узвраћа ударац?

(Хеботе, нисам знао да су Јована и Данијел купили бурме! )

Само за госпођице Буђић и Блонди за столом у ћошку! 'Ајмо, један, два, три...

disident79 disident79 15:02 12.07.2013

Ne mogu da odlim..

..a de ne linkujem

Ovo će svakako obradovati sve ljubitelje slobodne reči link

Podržavam objavljen tekst prof. Dragićević. Možda se sa njom ne slažem u potpunosti(mada to samo ako ga tumačim potpuno bukvalno), možda je moglo politički korektnije, možda bih ja bio manje oštar, ali kad se pogleda ono što se danas medijski servira kao uzor mladim ljudima u Srbiji(dakle u Srbiji ne nekoj drugoj zemlji), ovo je maksimalno suzdržan govor. Govor raskrinkava veliki deo licemerja našeg društva. Retko se događa da neko pokrene raspravu o etici i vaspitajnu, a da pritom dobije medijsku pažnju, iz tog razloga ja moram javno da podržim govor(tekst) prof. Dragićević, bez obzira na to što sam verovatno subjektivan.

Spadam u one koji misle da kvalitetnog života nema bez zadovoljenja materijalnih potreba, potreban ne i dovoljan uslov kvalitetnog života. Za zadovoljenje materijalnih potreba potreban je novac, jaka ekonomija, itd. Ako se pitamo šta je starije kokoška ili jaje, da li jaka ekonomija omogućava kvalitetno obrazovanje, ili obratno, moje mišljenje je da kvalitetno obrazovanje i vaspitanje rađa kvalitetnu ekonomiju, pogotovu ako su prirodna bogatstva ograničena.

sokodbuba sokodbuba 15:37 12.07.2013

Re: Ne mogu da odlim..


Ovo će svakako obradovati sve ljubitelje slobodne reči link


Anastasija Buđić, semantičarka i starleta:

’’Takođe, mogla bih da primetim da je za jednog profesora književnosti izabrala stilski prilično nevešt, da ne kažem nemušt način da se obračuna sa stvarima koje joj smetaju. Ako takvi ljudi predaju budućim profesorima književnosti, nije ni čudo što nam je školstvo u ovako potresnom stanju. Za kraj, skrenula bih joj pažnju da najpre, što bi naš narod rekao, počisti u svom dvorištu, jer profesori po svemu što se može čuti spadaju u najkorumpiranije profesije, te stoga ne vidim odakle joj moralno pravo da drugima pridikuje.’’

Amitz E. Dulniker, bloger:

Vi ste ti, kojoj je bio posao da nauči ovu naciju da razlikuje „Jer ili Je l“, ne ja, ne, Zeka, ne, Soraja, nego Vi i Vaše kolege. Vi imate jebarnike po fakultetima, vi dajte kadrove za najviše državne pozicije. VI PROFESORI ste napravili privatne fakultete i na njima predajte za velike pare. Na šta se vi zapravo žalite? Na to, što je prosečnoj srednjoškolki u Srbiji lakše da se jebe sa nekom “lobanjom” u separeu “Džimisa” nego da nauči da se “ne mogu” piše odvojeno. Ko je kriv za to?

Nemojte biti tako arogantni, jer se ti menadžerčići, starlete koje prezirete, samo, kako znaju i umeju, bore za vazduh u društvu u kojem su upravo PROFESORI zakazali, jer ih nisu naučili nikakvoj upotrebljivoj veštini u 21. veku.

Blondi, Arbiter Elegantiarum:

’’Gospođi Rajni je i više nego očigledno mnogo žao što je ceo svoj život potrošila gledajući u knjige. Ništa praktično žena nije postigla, pa želi preko nas da dobije pažnju. Toj ružnoj ženi izgleda baš fali seks, a klimaks je verovatno radi punom snagom, pa je razumno zašto žudi za dokazivanjem i pažnjom’’


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:05 12.07.2013

Re: Ne mogu da odlim..

Još samo da Vesna Vukelić Vendi, muzičarka, naučila u Vujakliju do reči "floskula", da mišljenje, pa da znamo na čemu smo.
bocvena bocvena 16:34 12.07.2013

Re: Ne mogu da odlim..

Ma Rajna je...Tintoreto!
iqiqiq iqiqiq 16:07 12.07.2013

Praktičan osvrt

Ako je poštovana profesija lekar: lekari su i hirurzi, te su i plastični hirurzi lekari. Da nema pomenutih hirurga, ne bi ni naše pevačice, od milošte: pevaljka bile glavni klijent ovim prvima. Ako obe USPEŠNE u nas profesije uplaćuju u penzioni fond, plaćaju porez, tj pune budžet, meni su onda obe profesije za poštovanje.
E sad, što nema mnogo poštovanja prema nastavnicima te i profesorima, opet nije samo zbog toga što su male plate i što nemaju zvučan naziv na engleskom.

Svaka pohvala za komentar Domaćine! Ali ostavite sirotu profesorku na miru, žena ima pravo na svoje mišljenje i lepo je rekla da je njen govor bio internog karaktera. Oni kojima je bio namenjen su punoletni, te imaju prava i da upijaju govor i da ga uopšte ne pamte i ne osvrću se na njega.
Ali najveći problem je koliko smo mi danas svi u Srbiji besposleni, po broju komentara donosim ovaj zaključak. Po separaciji komentara opet zaključujem: polarizovana Srbija ili jesi ili nisi.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 16:48 12.07.2013

Re: Praktičan osvrt

veruj mi, da sam znao da će se toliko vremena na ovo potrošiti, da će se toliko čudnih stavova izneti, ne bih tekst ni pisao. al sad nema natrag.
iqiqiq iqiqiq 17:12 12.07.2013

Re: Praktičan osvrt

al sad nema natrag.

Ma neka si napisao, mnogo mi se dopao tvoj tekst, pa možda da te stavim u favorites (ups, evo pišem engleski, nadrljala sam...)
sada bi neki sociolozi mogli da malo protumače odakle ovoliki odziv i komentari po novinama/blogovima, da li što je vreme letnjih odmora pa nema para za letovanje, ili smo svi bez posla iako zvanične statistike kažu da nas bar 50% radi...
a opet možda je došlo do fenomena oslobađanja misli i reči, gotovo je sa cenzurama, ljudi konačno hoće da kažu šta misle, pa ih je profesorka "ohrabrila". Komentari su ipak, kada ih grupišemo, uglavnom za i protiv, dakle volimo da se izjašnjavamo, pa bar anonimno. Veliki pozdrav i što neko reče, svaka ti je u tekstu suvo zlato!
tasadebeli tasadebeli 21:25 12.07.2013

Re: Praktičan osvrt

Dejan Tiago Stanković
veruj mi, da sam znao da će se toliko vremena na ovo potrošiti, da će se toliko čudnih stavova izneti, ne bih tekst ni pisao. al sad nema natrag.


Ако си ти писао овај блог, немој уопште да жалиш... И добро је што се око свега тога подигла толика прашина. Вероватно ниси читао два Нурудинова блога окачена 22. и 29. јуна. Повод је исто био говор Рајне Драгићевић. И то су билe првe расправе на ту тему на интернету које сам ја видео. Ево колико је требало времена да се прошири по друштвеним мрежама и да тај говор види већи број људи. (Свакога дана добијам по 3-4 мејла са разних страна света са реакцијама које се односе на тај говор.)

Овакво и оволико подизање прашине само показује, рекао бих, да је дошло време да се каже попу поп, а бобу боб.




dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:56 12.07.2013

Re: Praktičan osvrt

da će se toliko čudnih stavova izneti, ne bih tekst ni pisao. al sad nema natrag.

Da citiram smešne mačke sa interneta:"What is seen cannot be unseen."
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 01:20 13.07.2013

Re: Praktičan osvrt

Ако си ти писао овај блог, немој уопште да жалиш...


tata mi pomagao, ali nije mnogo... lečka...
iqiqiq iqiqiq 16:15 13.07.2013

Re: Praktičan osvrt

Овакво и оволико подизање прашине само показује, рекао бих, да је дошло време да се каже попу поп, а бобу боб.

Vreme je odavno, ali najzad se probudismo...

Nego pošto brineš o srpskom jeziku, samo totalno nešto drugačije:
zašto se kaže "pravna država", ako je država onda i jeste pravna, a ako nije onda ne ide da se kaže "nepravna država"
postoji u engleskom "legal entity" ali ne postoji "legal country" ili grešim.
Znam da nije mesto ovde da to pitam, ali...možda i jeste, jer one prozivke profesorke oko zvučnih naziva, ako sam shvatila, su više bile na temu očuvanja srpskog jezika, a tome sam se divila i u blogu kod Nurudina.
mirelarado mirelarado 21:23 14.07.2013

Re: Praktičan osvrt

Nego pošto brineš o srpskom jeziku, samo totalno nešto drugačije:
zašto se kaže "pravna država", ako je država onda i jeste pravna, a ako nije onda ne ide da se kaže "nepravna država"
postoji u engleskom "legal entity" ali ne postoji "legal country" ili grešim.


Кант и појам правне државе.
tasadebeli tasadebeli 21:54 14.07.2013

Re: Praktičan osvrt

Dejan Tiago Stanković
Ако си ти писао овај блог, немој уопште да жалиш...


tata mi pomagao, ali nije mnogo... lečka...


Уф, лоше сам се изразио... Није уопште кондиционал него са значењем: Нека си ти то написао, и треба... Ето колико писаној речи недостају мимика и гестови...
iqiqiq iqiqiq 12:05 15.07.2013

Re: Praktičan osvrt

mirelarado

Hvala puno! Mada kako čitam, to je neka starija kovanica, tj podrazumeva se da su danas države uređene po principu vladavine prava.
A mi onda tek treba da postignemo taj prvi nivo države, ako se stalno pominje "pravna država", kao da nas podsete da moramo da poštujemo zakone.
Inače, kad se zalaufa neka rasprava koja preti da postane svađa, ja volim da iskočim sa nekim ovakvim pitanjem...
rinocerosa rinocerosa 00:19 13.07.2013

...

bocvena....evo vec pola sata crkavam od smeha na ,,Tintoreto,, ).
Sto se govora tice,svidja mi se samo u jednom delu
Citiram:
Волите своје ученике. Упознајте их са оним племенитим што носе у себи, а чега често нису свесни. Извуците оно најбоље из њих. Подигните им углед у њиховим сопственим очима. Нипошто им не поклањајте оцене, али им стално омогућавајте да поправе оцене које имају. Препознајте и поштујте њихов труд. Покажите им да могу бити успешни ако раде. Не убијајте им вољу. Професорски ауторитет не стиче се претераном строгошћу и самовољом, већ праведношћу и недвосмисленим договором којег обе стране треба да се придржавају. Хвалите најбоље јер ћете тиме инспирисати и остале да се потруде и понекад буду најбољи. Пружајте шансу многима да понекад буду најбољи. Немојте бити другари са својим ученицима и покушавати да им се на тај начин приближите. Ви треба да постављате правила у својој учионици, да одређујете границе, да држите конце у својим рукама.-kraj citata.

a sem ovog citranog dela, govor mi odise neverovatnom arogancijom.
I samo cekam da se neka stranka doseti, da je pozove u svoje okrilje....mada...

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 06:44 13.07.2013

How to find your element

dobro jutro.

nikola7629 nikola7629 15:36 14.07.2013

Licno

Licni dozivljaj govora prof.Dragicevic je u svakom komentaru i odgovoru. Mnogi su cak uvredjeni. Ok je to. I moja je profesija pomenuta u negativnom kontekstu. Vlasnik sam i nekih kvadratnih metara.. Ali govor nisam video kao prozivku. Vec kao vapaj, poziv da ma koje profesije bili, skolu ucili ili uopsteno sta god radili, da se setimo dobrih vrednosti i pristojnosti. Onih, kojima nas je baka ucila. Da zivimo po njima i tako ih prenesemo deci, recima i delom. Vecina Srbije danas to ne radi..

O blogu. Dok citam komentare, imam sliku one lože Statlera i Waldorfa. I vidim neke kako sede u njoj. Sa visine, posmatraju i komentarisu zivot i nas ostale. Dole, na ulici, u vrevi, profesorkine reci su prelepe



ps. @tasadebeli, hvala na recenziji. mnogo je bolje

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana