Muzika

Pioniri elektronske muzike na prostorima bivse SFRJ

Spiridon RSS / 17.07.2013. u 09:06

ex-yu-electronica%2B-%2BFRONT.jpg

Ovaj blog će pokušati da ukaže na nepravdu koju je sistem velikih izdavačkih kuća SFRJ naneo pionirskim domaćim stvaraocima elektronske muzike s kraja '70-ih i tokom '80-ih godina ignorišući njihovo postojanje i stvaranje.

Pre par godina braća slovenci su objavili kompilaciju pod imenom LP EX YU ELECTRONICA. Na LP-ju je predstavljeno 14 različitih projekata iz pet republika bivše Jugoslavije (s izuzetkom Crne Gore) nastalih u periodu od 1981. do 1984.

Mario Marzidovšek,

Rex Ilusivii,

Strukturne Ptice,

Metropolie Trans,

Klopotec,

Popošev I Rozenfeld,

NEP,

Abbildungen Varieté,

Aporea 

Jozo Oko Gospe 

Ovde se radi o kulturološkom i sada već arhivskom dokumentu koji obuhvata autore iz svih krajeva SFRJ.

Poslušajte, pa procenite sami šta se na ovim prostorima dešavalo pre skoro 30 godina.

 

 izvor: Popboks



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 09:58 17.07.2013

Spira

ispravljač nepravdi
Spiridon Spiridon 10:13 17.07.2013

Re: Spira

ustvari vise volim da prekopavam stare tavane i nalazim zanimljive predmete =)

ovde je vise rec o fenomenu paralelnih svetova na prostorima zemlje u kojoj sam tada ziveo. Kada se samo setim sta sam radio 1982-1983, a sta je ova ekipa gore u to vreme stvarala imam utisak da sam nesto debelo propostio. Jer ne moze se plitko posmatrati samo muzika koju su ovi ljudi pravili, vec citava kulturna prica koja se kao mikro eksplozija desila u jednom od ovih gore navedenih svetova. No nikad nije kasno

Kad pogledas da su svi ovi ljudi bili iz razlicitih republika (slovenija, makedonija, hrvatska, bosna, srbija) jasno je da ovakvi projekti mogu biti nakakva vrsta "mikrohirurgije" koja spaja ona najtanja pokidana vlakna i ozivljava (neki zli ljudi bi rekli Frankenstajna) nesto lepo sto predstavlja sve samo ne mrznju, zavist i sve one ruzne stvari koje su nam se desile.

Da vidis sada kad se pojavi neko sa pricom kako ih je slusao u vreme kada su se ovi bendovi pojavili (ne racunam Subu i njegov Rex Ilusivii jer to vecina zna). To zasuzuje nekakav respekt. Zar ne?
blogovatelj blogovatelj 12:08 17.07.2013

Re: Spira

ne racunam Subu i njegov Rex Ilusivii


Imao sam ploču. Kupljena u knjižari u Katoličkoj Porti u Novom Sadu, krajem 1987. ili početkom 1988. Tiraž je bio petsto primeraka.
Posle mi je ukrali na nekoj žurci.
Ne mogu ove stvari da se setim. Tj, ne mogu ni jedne stvari da se setim.
Od svega što si stavio, jedino se sećam imena Strukturne Ptice, sve ostalo mi je potpuno nepoznato.
Spiridon Spiridon 13:26 17.07.2013

Re: Spira

Tiraž je bio petsto primeraka.


istina, za taj tiraz mi je Nebojsa Krivokuca davno rekao koji je po meni "cuvar vatre" Subinog ognjista. Nadam se da si nasao nesto dobro. Meni se jako dopala poslednja stvar "Jozo Oko Gospe".
blogovatelj blogovatelj 01:48 19.07.2013

Re: Spira

Meni se jako dopala poslednja stvar "Jozo Oko Gospe".


Sad stvarno ne mogu ničega u vezi tog albuma da se setim, sem par stvari.
Da je u proces stvaranja bio uključen Milan Mladenović. I to je i bio razlog zašto sam kupio ploču. Drugo čega se sećam je redni broj ploče, bio je izgreban na najužem delu vinila, onom gde nema snimka nego ga igla pređe brzo pa se vrati u početnu poziciju. A tiraž mislim da je bio odštampan na omotu.
Imao sam ga možda tri-četiri meseca, a onda su mi ga ukrali, kao što rekoh.

PS. Gledam snimak sa Milanom na Tjubu, ovaj koji si postavio. I pitam se je li album koji sam imao bio jedini Reksov projekat sa Milančetom? Ako jeste, onda sam taj album imao. Samo mi Milan na spotu izgleda stariji nego iz perioda 1987-88. Možda se i varam.
milisav68 milisav68 08:57 19.07.2013

Re: Spira

blogovatelj
Drugo čega se sećam je redni broj ploče, bio je izgreban na najužem delu vinila, onom gde nema snimka nego ga igla pređe brzo pa se vrati u početnu poziciju.

Pa svaka ploča to ima, kao i datum kada je štampana.
blogovatelj blogovatelj 13:17 19.07.2013

Re: Spira

Pa svaka ploča to ima, kao i datum kada je štampana.


Znam da većina ima, nisam baš sigruan da li svaka.
Ali ovaj broj je bio mali, trocifren, zbog malog tiraža, pa sam ga zato i zapamtio.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:24 17.07.2013

.

šta se na ovim prostorima dešavalo pre skoro 30 godina.

Znaš kako ide ona stvar od La Strade?


"ti samo želiš ono čega nema..."

A skapiraj samo,koliko Poljaka otkida na novi val i ona ludila sa Električnim Orgazmom, live in Warszaw '81. I na kraju ono čuveno pitanje bez odgovora: kada sam se to okliznuo i pao?
Spiridon Spiridon 10:31 17.07.2013

Re: .

"ti samo želiš ono čega nema..."


pa polozim crnku preko sena

elem, zar nije fenomenalna prica o tome kako je neko ziveo u staroj kuci i nije ni sanjao o tome da je u zidu njegove sobe skrivena kutija sa stihovima nekog davno zaboravljenog pesnika. Ja tako nekako tako gledam na ovakve stvari. Bili su oko nas, a mi nismo imali pojma.

Ima jedna interesantna prica koja mi se dogodila ali ne bih zeleo da ispadnem pretenciozan pa cu te zamoliti da me nateras da ti je ispricam
NNN NNN 10:33 17.07.2013

Yugoton

Pre neku godinu svrati neka Poljakinja
i ja joj pustim Yugoton
i ona kaže da zna te stvari,
a posle joj dam originale


Nego, Hauzere
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:47 17.07.2013

Re: .

te zamoliti da me nateras

:)))

Ja te molim,ti se kao nećkaš ... a u stvari,samo čikaš moju upornost.Spreman sam.Zamisli da te sad vučem za rukav.
+ odslušao sam par stvarki,ima zanimljivih i ludačkih.To jednom kad zađeš u neki mračni kutak na jutjubu,uglavnom izađeš sa nekim zecom iz šešira


uh NNN,samo ponekad
(meni ova stvar bolja od originala)

Spiridon Spiridon 10:48 17.07.2013

Re: .

Ja te molim,ti se kao nećkaš ... a u stvari,samo čikaš moju upornost.Spreman sam.Zamisli da te sad vučem za rukav.



Pre 4-5 godina bio sam na Beerfest-u sa ortacima. U to vreme sam vec uveliko ziveo u inostranstvu tako da je ovo bio deo mog godisnjeg odmora. Dok sam se setao u gomili prilazi mi prelepa devojka i pomalo ushiceno me pita kako se zovem. Kada sam joj odgovorio ona jos vise otvori svoje velike oci i poce da mi govori o tome kako ona bukvalno sve zna o meni i kako je nekoliko meseci zivela u mojoj sobi! U prvom trenutku pocinjem da panicim i secam se mojih intimnih problema iz armije sa hemoroidima ali ipak se smirujem i povezujem pricu sa time da je po mom odlasku keva izdala nekome sobu ali je posle par meseci shvatila da nema potrebe za tim. U mojoj sobi je bio skriven moj svet. Moja poezija, licne stvari, pistaljke sa protesta, pisma, muzika, posteri, knjige, vojnicka knjizica …
Prilazi mi ortak i vuce me za ruku da idemo. Odlazim hodajuci unazad i jos dugo se gledamo u oci. Rulja je zatvarila gejt izmedju nas.

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:02 17.07.2013

Re: .

prilazi mi prelepa devojka

Ti retki momenti neopisive sreće,kada ti jezik bezveze zapliće. I uglavnom je tu uvek neki ortak koji će sve zeznuti ... mada,sad svim cicama ostavljam moj youtube nalog
bolid1 bolid1 11:04 17.07.2013

Re: .

I uglavnom je tu uvek neki ortak koji će sve zeznuti


Ili drugarica...valjda, samo u filmovima niko ne zezne ili bude sanse za popravni.
NNN NNN 11:07 17.07.2013

Re: .

Ej, živote lutalico!
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:09 17.07.2013

Re: .

valjda, samo u filmovima niko ne zezne



NNN NNN 11:09 17.07.2013

Re: .

Ti retki momenti neopisive sreće,kada ti jezik bezveze zapliće.
Ovo je često povezano sa stanjima izmenjane svesti
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:10 17.07.2013

Re: .

U mojoj sobi je bio skriven moj svet.

Gaston Bašlar:
„kuća (je) naš kut u svetu. […] Ona je stvarno kosmos. Kosmos u pravom smislu te reči. Nije li i najskromniji stan, sagledan inti­mno, lep?“

Isto ste rekli. Meni je to smisao velikog dela života.
bolid1 bolid1 11:13 17.07.2013

Re: .

stefan.hauzer





NNN

izmenjane svesti


Normalno da je izmenjena, ja pod uticajem nikad nisam poljubio patos, zbog the osmeha, malo falilo da poljubim drvo...
blogovatelj blogovatelj 12:19 17.07.2013

Re: .

A skapiraj samo,koliko Poljaka otkida na novi val i ona ludila sa Električnim Orgazmom, live in Warszaw '81


Mi smo bili drugi univerzum Poljacima u to vreme.
Ovo je bio hit u Poljskoj tada.
Bend se zove Kombi?!
Ne znam ni šta bi bio ekvivalent ovima u SFRJ u to vreme? Možda Makadam.



I njihovu ploču sam imao, kupila mi keva kad je bila u poseti rodbini. Molio sam je i kumio da mi donese muziku nekog poljskog benda. Ona ušla u prodavnicu ploča, pitala šta je popularno, a oni joj uvalili ovaj šlajm.
milisav68 milisav68 12:29 17.07.2013

Re: .

stefan.hauzer
(meni ova stvar bolja od originala)

Možda sa ove vremenske distance to može da deluje tako, medjutim u vreme kada se pojavio original, to je bila produkcijska revolucija koju je na ove prostore uneo "Piko" Stančić, jer su tek tada malo šire zaživeli "HI-FI" uredjaji na ovim prostorima.
eli.lacrosse eli.lacrosse 13:01 17.07.2013

Re: .

muziku nekog poljskog benda

Nowa Alexandria iz 1986. je meni jako drag album. I dalje mislim da je odličan.

Spiridon Spiridon 13:46 17.07.2013

Re: .

Ti retki momenti neopisive sreće,kada ti jezik bezveze zapliće.


kad si srecan udri nogama o pod!
Spiridon Spiridon 13:53 17.07.2013

Re: .

+ odslušao sam par stvarki,ima zanimljivih i ludačkih.To jednom kad zađeš u neki mračni kutak na jutjubu,uglavnom izađeš sa nekim zecom iz šešira


a zamisli tek da imas pristup arhivi Muzicke Akademiju u BG (ako se to tako jos uvek zove). Pa tamo postoji katedra za eksperimentalnu muziku vec decenijama, mora da postoje i zapisi onoga sto su studenti radili. No, da ne preterujemo =)
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:46 17.07.2013

Re: .

i zapisi onoga sto su studenti radili.

Jedan mali trol,ali je nekako i u temi.Pazi sad,čovek jednostavno ustreperi dok gleda ovo. A provalio sam da je i jedan bloger radio na ovome,lepo.

Da li zaista postoji čovek koji se zove Žikica Simić?
foghorn foghorn 13:39 18.07.2013

Re: .

Spiridon
+ odslušao sam par stvarki,ima zanimljivih i ludačkih.To jednom kad zađeš u neki mračni kutak na jutjubu,uglavnom izađeš sa nekim zecom iz šešira


a zamisli tek da imas pristup arhivi Muzicke Akademiju u BG (ako se to tako jos uvek zove). Pa tamo postoji katedra za eksperimentalnu muziku vec decenijama, mora da postoje i zapisi onoga sto su studenti radili. No, da ne preterujemo =)


Da ni ne pominjemo Radio Beograd s kraja šezdesetih i njegov studio za elektronsku muziku, sve sa modularnim Moogom.
foghorn foghorn 13:42 18.07.2013

Re: .

stefan.hauzer
šta se na ovim prostorima dešavalo pre skoro 30 godina.

Znaš kako ide ona stvar od La Strade?


"ti samo želiš ono čega nema..."

A skapiraj samo,koliko Poljaka otkida na novi val i ona ludila sa Električnim Orgazmom, live in Warszaw '81. I na kraju ono čuveno pitanje bez odgovora: kada sam se to okliznuo i pao?


Od jednog tada prisutnog Beograđanina, koji je studirao u Lođu, čuo sam i sjajnu priču o publici koju su najpre organizatori zafrknuli da neće biti bisa, krenuli da izlaze iz sale, Gile i komp. se vraćaju na binu i potom sledi neviđeni stampedo nazad.
Spiridon Spiridon 13:52 18.07.2013

Re: .

stefan.hauzer
i zapisi onoga sto su studenti radili.

Jedan mali trol,ali je nekako i u temi.Pazi sad,čovek jednostavno ustreperi dok gleda ovo. A provalio sam da je i jedan bloger radio na ovome,lepo.

Da li zaista postoji čovek koji se zove Žikica Simić?


ih bre Stef od kad smo mi to ...

Rezirao moj drugar Ivan Andrijanic, a montaza Srdjan Mitrovic =)
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:18 18.07.2013

Re: .

ih bre Stef od kad smo mi to ...

:))))

Uh tek sam provalio ovaj dokumentarac pre mesec dana.Popriličan blam,ali nikad nije kasno. Bitno da sam ga uhvatio,otpremio i ostavio svojim budućim potomcima kao obaveznu lektiru.
zovitemegrunf zovitemegrunf 06:34 19.07.2013

Re: .

foghorn

Da ni ne pominjemo Radio Beograd s kraja šezdesetih i njegov studio za elektronsku muziku, sve sa modularnim Moogom.


Za coveka cuo nekim nemuzickim povodom: Paul Pignon
bolid1 bolid1 11:02 17.07.2013

Max & Intro

Koliko znam, ovaj dvojac je prvi (od tri) singl izbacio '85 tako da ne spadaju u kompilaciju, a steta, velika, odlicni su!

Max & Intro - Loš Je Dan

Max & Intro - Ostavi Sve

Max & Intro - Beogradska Devojka...sedim sa drugaricom iz gimnazije, 4ta flasa crnog na koncu, vrtimo YT i shvatimo da je ova pesma pisana za nju, de je ne otkrismo tamo '02-'03 Inace, soundtrack za film "Pejzazi u magli"
mnenadic mnenadic 13:51 17.07.2013

Igra staklenih perli

Spiridon Spiridon 13:55 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

mnenadic


Igra staklenih perli


Kojina (Disciplina Kicme) omiljena grupa

Ovo je nastavak berlinske price i onoga sto se zove Krautrock!, a Spira veceras ide na koncert jednog od najboljih bendova koji ovaj pokret iznedrio =)
mnenadic mnenadic 14:20 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Kojina (Disciplina Kicme) omiljena grupa


svojevremeno sam ih rado slušao, a bogami nekoliko puta sam ih i gledao

Spiridon Spiridon 14:56 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

a bogami nekoliko puta sam ih i gledao


znaci imamo i takvih na blogu

basta SKC-a?
mnenadic mnenadic 14:59 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

basta SKC-a?


I bašta SKC-a, ali i letnja pozornica Doma Kulture Studentski grad, a čini mi se jednom i u KST...
Spiridon Spiridon 15:09 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

mnenadic
basta SKC-a?


I bašta SKC-a, ali i letnja pozornica Doma Kulture Studentski grad, a čini mi se jednom i u KST...


znaci ti si zivi svedok da je to "nesto" ipak postojalo i kod nas. Cak si bio deo toga. Jos da pronadjemo nekoga ko je bio clan (ili se barem tamo motao) Mediale, pa da upotpunimo pricu.
Pazi, ovde se vec radi o 1957 godini =)

Hvala ti sto si podelio iskustvo, a za revans dobijas ... bolje pogledaj sam






mnenadic mnenadic 15:20 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

znaci ti si zivi svedok da je to "nesto" ipak postojalo i kod nas. Cak si bio deo toga. Jos da pronadjemo nekoga ko je bio clan (ili se barem tamo motao) Mediale, pa da upotpunimo pricu.
Pazi, ovde se vec radi o 1957 godini =)


Za ovo sam kao direktni svedok zakasnio

Ih, hvala. Nema na čemu. Pa tu smo zbog obostranog (višestranog) zadovoljstva i korisnih saznanja, svakako.
mnenadic mnenadic 15:27 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Tako - i oni su tu negde, red je da ih spomenemo

Spiridon Spiridon 15:47 17.07.2013

Re: Igra staklenih perli

mnenadic
Tako - i oni su tu negde, red je da ih spomenemo



evo komentara koji govori malo vise o njima:

Pink Floydeska,:Made in Beograd,sa elementima folka i ogromne kolicine ili Wall of Sound utiska ! Treba biti hrabar i praviti turneje po Vojvodini i sviratu ovu muziku.
Kao dokaz uspeha Grupa Tako je to radila godinama.Zaslugu za koherenciju njihovog postojanja ima Dusan Cucuz,basista koji je bio motor ovog Benda. Oslonac zvuka i dominantna linija je bila kreativnost klavijatura.Njihov vizualni efekt,Light Show u to vreme je bio efektivan i bio deo njihove uvek uspesne prezentaije.Bravo.!
anfieldroad anfieldroad 00:51 18.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Bio sam klinac kada su moji matorci kod Sejke i Marije Cudine sedeli po ceo dan. Bili smo prve komsije. Jednom prilikom je dosao Dragos Kalajic sa nekoliko svojih slika,da ih pokaze Sejki. Ja sam, kao svako dete napravio kiks i rekao da su Sejkine slike lepse. Istina,mislim to i danas,ali Kalajic se opasno uvredio....
A cini mi se da je Igra staklenih perli nedavno svirala u andergraund rupi Podmornica...Nisam bio,ispravite ako gresim...
eli.lacrosse eli.lacrosse 01:06 18.07.2013

Re: Igra staklenih perli

i Marije Cudine

Ne mogu da odolim – Marija Čudina, blistavi um i "divlja duša":
"Sama je priroda u svojoj razornoj beščasnosti jednoj duši podarila sjaj tamnila na plosi kojega se rijetko kada mogu videti sićušna zrnca svijetla. Takva je duša više od svih plemenitih duša ovoga tajanstvenog planeta naklonjena sanjarenju, ali samo sanjarenje njegove duše nije jednostavno, smušeno u svojoj jednostavnosti, samozaboravljivo; to je sanjarenje u svojoj raznolikosti i mnogolikosti čudovišno."
Spiridon Spiridon 09:53 18.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Bio sam klinac kada su moji matorci kod Sejke i Marije Cudine sedeli po ceo dan. Bili smo prve komsije. Jednom prilikom je dosao Dragos Kalajic sa nekoliko svojih slika,da ih pokaze Sejki. Ja sam, kao svako dete napravio kiks i rekao da su Sejkine slike lepse. Istina,mislim to i danas,ali Kalajic se opasno uvredio....


ti si bas imao lepo detinjstvo. Daj jos neki detalj, o Sejki se tako malo zna =(

evo ovde sam nasao audio zapis na kome sejka peva pesmu Bulata Okudzhave. To je jedini audio zapis gde se moze cuti glas ovog velikog umetnika.

http://www.audioifotoarhiv.com/gosti%20sajta/LeonidSejka3.html
anfieldroad anfieldroad 14:07 18.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Na zalost, kako sam pomenuo, bio sam klinac. Marije Cudine se medjutim odlicno secam, jer ju je Sejka zapravo ostavio i ozenio se drugom zenom od kada ga vise nisam video. Marija je bila zagrebacka pesnikinja,zivela je u Beogradu do smrti krajem 80.ih. Apsolutno svaka njena prica pocinjala je i zavrsavala se Njenim Lonjom (kako je zvala L.Sejku).Moglo bi se reci da je bila opsednuta,a ime njene "naslednice" Ane Colak Antic nije smelo da se pomene.
Pricalo se naravno o Okudzavi i duetu Kis Sejka.Kazu da su Visockog izvodili bolje i od njega samog... Medjutim, to su naravno bile samo nocne zabave sa gitarama,pesmom i hektolitrima vina,meni dakle nedostupne. Uopste, citava ta generacija je zivela boemski,kratko,svi su umrli mladi,mnogo pili,ali i postavili nam letvicu jako visoko.
Spiridon Spiridon 14:22 18.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Na zalost, kako sam pomenuo, bio sam klinac. Marije Cudine se medjutim odlicno secam, jer ju je Sejka zapravo ostavio i ozenio se drugom zenom od kada ga vise nisam video. Marija je bila zagrebacka pesnikinja,zivela je u Beogradu do smrti krajem 80.ih. Apsolutno svaka njena prica pocinjala je i zavrsavala se Njenim Lonjom (kako je zvala L.Sejku).Moglo bi se reci da je bila opsednuta,a ime njene "naslednice" Ane Colak Antic nije smelo da se pomene.
Pricalo se naravno o Okudzavi i duetu Kis Sejka.Kazu da su Visockog izvodili bolje i od njega samog... Medjutim, to su naravno bile samo nocne zabave sa gitarama,pesmom i hektolitrima vina,meni dakle nedostupne. Uopste, citava ta generacija je zivela boemski,kratko,svi su umrli mladi,mnogo pili,ali i postavili nam letvicu jako visoko.


molim te pogledaj kako Dusan Makavejev prica o njemu (pocinje na 15:45) Cini mi se da mu drhti glas. A tebi ponovo hvala =) Mislim ako se setis jos necega ...

anfieldroad anfieldroad 00:17 19.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Zanimljivo je da je Leonid Sejka imao jedan veliki problem u slikarstvu,koje je bilo njegovo definitivno zivotno opredeljenje. Naime, Sejka nikad nije upisao niti studirao slikarstvo. On je zavrsio arhitekturu,pa je cesto bio omalovazavan od strane kolega i naravno kritike. Svojom intelektualnom superiornoscu i licnom harizmom bio je pravi ideolog Mediale. Kao reakcija na enformel, ta grupa se vratila figurativnom slikarstvu. Jedna od osnovnih postavki je bila povratak renesansnim vrednostima i kompoziciji slike.
Medjutim, kao arhitekta,a to se jasno vidi na Sejkinim slikama bio je ozbiljno frustriran nepriznavanjem akademske javnosti. Secam se tako njegovih ulja na platnu koja nisu bila planirana da ikada budu javno vidjena. Radio je platna u stilu fotografskog realizma ili hiperrealizma,a samo zato da bi dokazao da je savladao tehniku crteza. Secam se tako jedne male uljane slike sa temom policijskog uvidjaja. Stariji prosed policajac nagnut nad zrtvom meri odstojanje od caure do tela nastradalog. Bilo je i slicnih mrtvih priroda u kojima je vezbao tehniku.
Nije to ipak, nikada umanjilo njegov problem,a neki bi rekli komplex zbog cinjenice da je ipak bio samouk kao slikar.
Kod njega uvek dominira idealizovan arhitektonski pejsaz,a figure su kostimirane u stilu 16 veka i ital. renesanse. Iz danasnjeg ugla gledanja na slikarstvo, cini se da taj komplex arhitekte u svetu likovnjaka nije vise tako dramatican kao sto je u to doba bio.
Spiridon Spiridon 21:11 21.07.2013

Re: Igra staklenih perli

. Jedna od osnovnih postavki je bila povratak renesansnim vrednostima i kompoziciji slike.


ako mogu samo da se nastavim na tvoju pricu i prenesem jedan citat sa vikipedije


Медиала је покушала да спроведе спајање традиционалних вредности са савременим токовима, угледајући се на уметност ренесансе и класицизма. Тај спој класичног и модерног, чланови медиале су својим личним сензибилитетом доводили у посебан однос стварајући аутентично виђење света.

anfieldroad anfieldroad 01:15 22.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Spiridon
. Jedna od osnovnih postavki je bila povratak renesansnim vrednostima i kompoziciji slike.


ako mogu samo da se nastavim na tvoju pricu i prenesem jedan citat sa vikipedije


Медиала је покушала да спроведе спајање традиционалних вредности са савременим токовима, угледајући се на уметност ренесансе и класицизма. Тај спој класичног и модерног, чланови медиале су својим личним сензибилитетом доводили у посебан однос стварајући аутентично виђење света.




he he,ispade da sam kao skolarci danasnji prepisao sa Wiki.... Ali moze se reci da su prilicno tacno opisali Medialu. S tim sto je po meni kljucna stvar otpor enformelu,apstrakciji,ali naravno i socrealizmu. Sejka je btw isao u zatvor u doba za koje danas mnogi vole da kazu da je bilo pojam slobode u odnosu na danasnje. Ipak,tesko je zamisliti da danas neki slikar ide u zatvor zbog organizovanja grupe i delikta misljenja..
Spiridon Spiridon 08:24 22.07.2013

Re: Igra staklenih perli

Sejka je btw isao u zatvor u doba za koje danas mnogi vole da kazu da je bilo pojam slobode u odnosu na danasnje. Ipak,tesko je zamisliti da danas neki slikar ide u zatvor zbog organizovanja grupe i delikta misljenja..


evo ga i tacan razlog hapsenja (izvj: Nasa Borba) Ja ko papagaj =)


O Sejkinoj slozenoj i osetljivoj ljudskoj prirodi govori i jedan detalj u biografiji, dogadjaj - upravo njegov neobicni poduhvat koji se redovno izbegava u komentarima (izuzev krajnje skrivenog, nejasnog pominjanja u tekstu Irine Subotic za katalog retrospektivne izlozbe: "istrazni zatvor novembar- decembar 1966" i Nikole Suice u "Vremenu" 1990: "svojevrna duhovna porodica pod budnim okom vlasti i idelogije... Pokusaj osnivanja nezavisnih novina dodaju mu krajem 1966. iskustvo hapsenja i zatvaranja". Grupa jugoslovenskih intelektualaca i umetnika odlucila je da pokrene nezavisni casopis za kulturu koji su nazvali "Put". U osnivacku redakciju, pored Sejke, usli su Daniel Ivin, Marijan Batinic, Franjo Zenko, Mihailo Mihailov, Pedja Ristic i Slobodan Masic kao tehnicki urednik, a privremeni sekretar redakcije bila je Dusanka Barovic, supruga advokata Jovana Barovica koji je podneo zahtev za registraciju casopisa. Cinovnici Titovog rezim mora da su bili zgranuti i zgrozeni: nekakva grupa osniva nezavisne novine mimo uobicajenog nacina da se takva javna delatnost vodi jedino kroz organizovane (a tada je to iskljucivo znacilo od tajne policije kontrolisane) socijalisticke drustvene forme.

Naravno, odmah je usledilo spektakularno, sinhronizovano i istovremeno hapsenje clanova redakcije u Beogradi, Zagrebu i Zadru i momentalno pokretanje istrage protiv svih (racunajuci i njihovog advokata?!) zbog "udruzivanja u neprijateljsku organizaciju" kako je stajalo u optuznici. Nakon tri meseca, bez ikakvog obrazlozenja, postupak je naprasno prekinut i svi su pusteni iz zatvora izuzev Mihailova kome je pronadjen osnov za prosirenje optuznice na "neprijateljsku propagandu". Marija Cudina, tadasnja Sejkina zena, redovno ga je posecivala u zatvoru donoseci mu, uz druge potrepstine, i pribor za crtanje. To se, medjutim nije moglo reci za vecinu clanova "Mediale" (koji su se i kasnije, ocigledno zastraseni, veoma klonili pominjanja ove Sejkine nevolje).
draft.dodger draft.dodger 16:47 17.07.2013

Borghesia...

blogovatelj blogovatelj 17:25 17.07.2013

Zaboravili smo na njega

Mnogo je veliki.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:59 18.07.2013

:D

Na LP-ju je predstavljeno 14 različitih projekata iz pet republika bivše Jugoslavije (s izuzetkom Crne Gore)

u crnu goru elektronska muzika do danas nije stigla.
Spiridon Spiridon 01:02 19.07.2013

Re: :D

BebaOdLonchara
Na LP-ju je predstavljeno 14 različitih projekata iz pet republika bivše Jugoslavije (s izuzetkom Crne Gore)

u crnu goru elektronska muzika do danas nije stigla.


Domovina se brani knjigom
I pesmom o nebu
Sestrinom suzom majčinom brigom
I onim brašnom u hlebu

priznajem da mi poenta ovih stihova izmice ali je dobro da si se javila

posalji mi poruku na PP moram nesto vazno da ti pricam
stefan.hauzer stefan.hauzer 05:07 19.07.2013

Re: :D

u crnu goru elektronska muzika do danas nije stigla.

a nisi čula reggaeton montenegro?

e bebo,bebo...
krkar krkar 10:56 23.07.2013

Visocki

Mogao sam imati možda 8-9 godina kad je jedne noći banuo ćale sa većim društvom, njih desetak. Ustanem probuđen galamom, vidim ekipu, većinu znam, isprate me u krevet...

Bio sam zaspao i sledeće čega se sećam je kako nešto kasnije stojim na odškrinutim vratima dnevne sobe i slušam nekog nepoznatog tipa kako svira gitaru i peva na ruskom, ali peva na način koji do tada nisam nikad čuo.

I peva on jednu za drugom, društvo ćuti, pije i puši, primeti me neko, okrene se moj otac i krene da ustaje... pa se predomisli i pusti me da tako stojim na vratima. Ne znam koliko, možda 10 godina, možda 1000.

Da, bio je to Visocki lično!

Toliko me opčarao da sam doživotni fen, manijak, poklonik, pobornik... Verujem da bi se teško našla neka njegova stvar koju nisam čuo.
Spiridon Spiridon 21:25 23.07.2013

Re: Visocki

krkar
Mogao sam imati možda 8-9 godina kad je jedne noći banuo ćale sa većim društvom, njih desetak. Ustanem probuđen galamom, vidim ekipu, većinu znam, isprate me u krevet...

Bio sam zaspao i sledeće čega se sećam je kako nešto kasnije stojim na odškrinutim vratima dnevne sobe i slušam nekog nepoznatog tipa kako svira gitaru i peva na ruskom, ali peva na način koji do tada nisam nikad čuo.

I peva on jednu za drugom, društvo ćuti, pije i puši, primeti me neko, okrene se moj otac i krene da ustaje... pa se predomisli i pusti me da tako stojim na vratima. Ne znam koliko, možda 10 godina, možda 1000.

Da, bio je to Visocki lično!

Toliko me opčarao da sam doživotni fen, manijak, poklonik, pobornik... Verujem da bi se teško našla neka njegova stvar koju nisam čuo.


ajde priznaj da si ovo sad izmislio =) Salim se naravno. Jako mi je drago sto si ovo postavio na moj blog. Prvo anfieldroad sa Sejkom, pa sad ti sa Visockim. Bliski susreti trece vrste. Prelepa iskustva, dijamanti skriveni u dubini duse. Stvari koje nemaju cenu.
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:29 23.07.2013

Re: Visocki

Da, bio je to Visocki lično!

Baš pre nekoliko dana… (LINK)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana