Tragedija

Vlasta RSS / 18.02.2008. u 17:27

 

Pre neki dan sam napisala da je život divan, kao vreo puding u ustima. Danas bih ga izvadila iz usta, stavila na duboko zamrzavanje, pa onda vratila u usta. Isto bih učinila i onoj rulji koja struže Beograd i Novi Sad, očarana svojom snagom, nesvesna svoga neznanja. Sigurna sam da ništa ne znaju o Kosovu niti o nedavnoj istoriji Srbije u svetlu pogrešnih odluka i zloupotreba, da vide crno-beli svet, u kojem doniniraju tribine i kafanski stolovi, uopšte ih nije briga za narod sa Kosova, a blage predstave nemaju o tome šta znači pregovorački sto, naročito onaj između čijih se pregovaračkih strana prosulo više debelih, čeličnih cevi. Kroz jednu teče politika Slobodana Miloševića, kroz drugu neka amorfna masa, kroz treću odzvanja raspevani "Naboko" iz Irana, kroz četvrtu cvrči ruski gas, koji je dosad punio većinu cevi u Evropi, zbog čega Rusija tako zdušno podržava jedinstvenu Srbiju kroz čije Kosovo neće ići iranski gas...Možda to i jesu teorije zavere, ali se neki ljudi barem trude da shvate šta je sve stajalo na tom pregovaračkom stolu, i koja je cev pukla. Prva. A onda ovi huligani idu pa brane Srpsko Kosovo kamenicama po izlozima svojih gradova. Mlada inteligencija.

Za to vreme, Novi Sad grca za osmoro mladih studenata, koji su se jedno veče spremili, javili se svojima, i otišli u "Lounge". Tri su devojke bile naše, studentkinje Fakulteta tehničkih nauka, a dve sa Prirodno-matematičkog. Gledam danas sa nevericom njihove fotografije, gledam bledo lice koleginice koja piše izraze saučešća, ja sastavljam neki poziv medijima  za sutrašnju komemoraciju i samo mislim na to kako ne znam da li ću moći sutra njihove roditelje da gledam, i kako se uopšte u oči gledaju ljudi koji sahranjuju dete. Ili dvoje, jer u požaru su nastradali i sestra i brat.   

Sestra i brat Mirjana (1985) i Miloš Pekić (1989), Milena Kolundžić (1985) i Branka Saković (1985) sahranjeni su u sredu na Gradskom groblju u Novom Sadu, u prisustvu velikog broja sugrađana, dok su u svojim rodnim mestima sahranjeni Boris Bjekić (1989) iz Veternika, Dušica Kulaš (1985) iz Valjeva  i Marija Gavrančić (1985) iz Kikinde, a u utorak je u Savinom selu sahranjen  Vladan Dragović (1987), koji je kao osma žrtva preminuo u Kliničkom centru u Novom Sadu. Dan pre sahrane, na Prirodno-matematičkom fakultetu održana je komemoracija nastradalim studentima. Fotografije mladih devojaka na velikoj katedri i slika njihovih roditelja kada su ugledali prepun amfiteatar pun kolega i prijatelja, pomerila je sve presutne za par stepeni, sa kojih se teško vratiti u normalu.

Slučaj, kao što možete videti  ovde sve više odmiče. Vlasnik i konobar uhapšeni su, dakle,  jer nisu dobili "saglasnost nadležnih inspekcija u prostoru koji je bio stambeni, suprotno odredbama Zakona o zaštiti od požara. Tom prilikom oni nisu poštovali uslove predvidjene zakonskim i podzakonskim aktima i obezbedili mere zaštite od požara", piše u saopštenju policije. Ne vidim kako je moguće da inspekcija to nije ranije utvrdila, i pitam se da li su ih nadležni pronašli kada je trebalo imati fiskalnu kasu i plaćati porez? 

Možda sam samo ogorčena, ako grešim, nek nadležni izvinu...        



Komentari (67)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 17:37 18.02.2008

Danak ..!!

Ova užasna tragedija, koja svakako najteže pada porodicama žrtava, treba između ostalog da podseti koliko je život vredan - i koliko su neprihvatljivi nasilnički izlivi po ulicama "ukrašeni" ružnim i zloslutnim povicima na račun drugih ljudi i drugih nacija...
silver bullet silver bullet 17:56 18.02.2008

tragedija

Tragedije koje imaju ime i prezime uvek nas vise pogode od hiljade drugih, bezimenih.
Tuga.
alexandar_zv alexandar_zv 18:08 18.02.2008

Zalost

Stvarno je žalosno što se dogodilo tim ljudima. Sada slušam na vestima da je još jedan (ili jedna nisam siguran) preminuo. Stvarno tužno

Što se tiče tih huligana, pa zar oni zaista misle da će rešiti problem proglašenja nezavisnosti na 15% teritorije Srbije uništavanjem ostalih 85%?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:12 18.02.2008

Rulja decijih huligana

Posmatrao sam danas te ljude na ulici. Zurio sam na lekarski pregled, a zbog guzve na ulici saobracaj nije funkcionisao. Iako zabrinut za svoje zdravlje i u strahu od predstojeceg pregleda, stigao sam da pogledam u lica tih ljudi sto su isli ulicom. Mnogi su noslili braon plasticne flase u rukama i pili su pivo. Dovikivali su se, mahali rukama, psovali, pokazivali nesto prstima.... Bili su uzbudjeni kao neki mladi, podivljali psici.... Da, vecina tih ljudi bili su deca. Tacnije, decaci. 14-15 godina. Mora da su zbrisali iz skole. Posle cujem da ih u medijimia nazivaju huliganima i ruljom.
AlexDunja AlexDunja 18:15 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Mora da su zbrisali iz skole.

da im neko ( mozda) nije da o hint da zbrisu?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:22 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

da im neko ( mozda) nije da o hint da zbrisu?

Moguce. Mnogi su nosili i nekakve ruksake i izgledali su mi bas kao deca iz skole. Doduse bila je to malo pijana i razularena horda dece, ali ipak izgledala mi je to kao nekakva skolska omladina sa ovih prostora. Slicnih navika i obicaja kao i njihovi stariji. Zanimljivo mi je bilo da nisam video ljude koji su me podsecali na nastavno osoblje. Mada, davno je bilo to vreme kad sam ja isao u skolu.
adam weisphaut adam weisphaut 18:23 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Posle cujem da ih u medijimia nazivaju huliganima i ruljom.

Ubij zakolji, da Šiptar ne postoji zapevaše veselo nevina dečica.
edi-va edi-va 18:26 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Ubij zakolji, da Šiptar ne postoji zapevaše veselo nevina dečica.


da, da ... a da im je neko ponudio prevoz do Prishtine da tamo iskale svoj bes, svi bi se kuci razbezali ...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:28 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Ubij zakolji, da Šiptar ne postoji zapevaše veselo nevina dečica.

A, njihovi stariji se medjusobno znacajno pogledase i krenuse vec kako ko....
AlexDunja AlexDunja 18:30 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

izgledala mi je to kao nekakva skolska omladina sa ovih prostora. Slicnih navika i obicaja kao i njihovi stariji.

a to su navike i obicaji da se niposto ne misli?
adam weisphaut adam weisphaut 18:30 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana


A, njihovi stariji se medjusobno znacajno pogledase i krenuse vec kako ko....

A izvesni filmski delatnik sa sjajem u očima prećutno odobri ovo buđenje nacionalnog duha u mladeži.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:35 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

A izvesni filmski delatnik sa sjajem u očima prećutno odobri ovo buđenje nacionalnog duha u mladeži.

Dragi Adame, vidim da je bilo samo pitanje vremena kada cete opet poceti da tumacite ono sto to precutno misli i saopstava taj filmski delatnik !
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:37 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

a to su navike i obicaji da se niposto ne misli?

Ne niposto. Za nesto.
Bilo da je to nesto - pivo, krediti, investicije, vize....
adam weisphaut adam weisphaut 18:40 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana


Dragi Adame, vidim da je bilo samo pitanje vremena kada cete opet poceti da tumacite ono sto to precutno misli i saopstava taj filmski delatnik !

Prosto ću se rastužiti, mislim zbog delatnikove brige za nevinu ali nestašnu dećicu.
andjelija andjelija 18:42 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

vas dvojica imate na desetine blogova o sinocnim dogadjajima, a vi nasli bas ovde da pricate o tome.
samo procitajte ponovo koliko su godina ovi mladi ljudi imali sto su poginuli u pozaru. pa jos i brat i sestra!!! katastrofa!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:43 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Prosto ću se rastužiti, mislim zbog delatnikove brige za nevinu ali nestašnu dećicu.

Imam mozda bolji predlog - nemojte se uopste obazirati na tog delatnika i njegove brige. Udrite Vi u veselje !
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:48 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

katastrofa!

To htedoh i ja da kazem. Da su na ulicama Srbije huligani i rulja ovih dana bili - deca. Kakvi li smo onda mi koji nismo vise deca ?
AlexDunja AlexDunja 19:01 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Bilo da je to nesto - pivo, krediti, investicije, vize....

nismo se razumeli.
rekla sam misli. stvarno misli.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:13 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

nismo se razumeli.
rekla sam misli. stvarno misli.

Da, nismo se razumeli.
Sad se mozda razumemo.
Vi mislite da u Srbiji niposto niko stvarno ne misli ?
AlexDunja AlexDunja 19:18 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Vi mislite da u Srbiji niposto niko stvarno ne misli ?

Mi mislimo da u srbiji mnogi misle.
takodje mislimo da oni sto misle samo na
sebe (a u smislu kako ti rece malopre)
drze silu u svojim rukama, i mogucnost da negativnom selekcijom
sprece da se cuje glas onih koji misle. iako ih ima dovoljno.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:29 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Hvala na odgovoru i na tvom strpljenju.
Ne znam, mislim da je sve ovo zaista tragedija - ta NASA pijana i zla deca na ulici, ti NASI usplahireni korumpirani politicari i ta NASA nemoc da jedni u drugima potrazimo podrsku i razumevanje....
AlexDunja AlexDunja 19:48 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

da. tragedija jeste. i krivi smo mi.
Srki Srki 20:41 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

andjelija

vas dvojica imate na desetine blogova o sinocnim dogadjajima, a vi nasli bas ovde da pricate o tome.
samo procitajte ponovo koliko su godina ovi mladi ljudi imali sto su poginuli u pozaru. pa jos i brat i sestra!!! katastrofa!


Ma pusti, evo i ja juce zapenio protiv nsarskog i da li je nepatriotski sedeti u Americi i pljuvati po McHrani, uopste nisam primetio vest o ovoj tragediji. Sta da kazem, ostaje mi samo da se pokrijem usima i da placem. Veoma mi je zao tih ljudi i mojih kolega i njihovih porodica i prijatelja. To je prava tragedija a ne ovo kvaziotimanje Kosova i farsa koja se odigrava na ulicama. Voleo bih da mogu da se pridruzim komemoraciji.



Vlasta Vlasta 22:56 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Strašno je to što oni nisu birali da budu takvi. To je naša najveća tragedija. Čime okruženi odrastaju?
Vlasta Vlasta 22:59 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Ma, koji filmski delatnik?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:44 18.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Ma, koji filmski delatnik?

Ma, delatnik je iz filma !
Kile Kile 05:22 19.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Mora da su zbrisali iz skole

Nisu. Sin moje prijateljice ide u drugi razred XIV beogradske gimnazije - direktorka ih pustila da izadju ranije i preporucila im da idu u setnju (to je bilo juce, 18. februara).
Vlasta Vlasta 07:15 19.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Stvarno? Jel im rekla da ne skreću sa puta, da budu fini, ne tuku novinare i prolaznike, ne razbijaju ništa i ne izlažu opasnosti, recimo, zaposlene ljude u Meku? Ili joj se to podrazumeva?
Kile Kile 08:25 19.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Stvarno. Ne znam sta im je jos rekla. Pitacu, pa cu ti reci. Sustina je da direktorka gimnazije ne sme da manipulise maloletnicima. Ali, mozda je dobila uputstvo od ministra prosvete?
Vlasta Vlasta 08:54 19.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Ne znam. I moja obrazovana kleginica se pita zašto ih nazivati huliganima? Oni, kaže, tako iskazuju svoj bunt, jer "mi smo takav narod".
Kile Kile 09:39 19.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Pa, mladi jesu buntovni ... tesko se obuzdavaju i nije im uvek jasno zasto su uradili nesto, sto je bilo veoma ruzno. Ali, to vazi za mladunce svih vrsta ... i ljude svih nacija. Mladunce uce stariji ...i kako ih ucimo, takvi ce biti. Samo u tom smislu je tvoja koleginica u pravu. Rezus majmuni na onom ostrvu u Japanu imaju tradiciju: peru prljav krompir pre nego sto ga pojedu. To nije u njihovim genima, vec uce korisno ponasanje od svojih roditelja.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 09:47 19.02.2008

Re: Rulja decijih huligana

Mladunce uce stariji ...i kako ih ucimo, takvi ce biti.

Mada bi idealno bilo da budu bolji ljudi od nas. Zar ne ?
Ova nasa deca sto su (neobuzdana) divljala po ulicama ovih dana pokazala su da jos uvek bas kao mi. Nisu bolja od nas. A, to je nasa greska. Deca nas imitiraju. Sad, pitanje policije, kontrole i tako tih stvari....
Kazezoze Kazezoze 18:36 18.02.2008

neko je...

sinoc javio da je chuo tu vest, o pogibiji tih mladih ljudi, na RTS-u i da je ta vest skoro objavljena kao nebitna.
spomenuta je tek nakon svih "vazhnijih" dogadjaja o kosovskoj nezavisnosti, shto je proshlo kao maltene nezapazheno, mada je ta tragedija znatno veca od formalnog odvajanja kosova od srbije.
zhalosno.
angie angie 18:42 18.02.2008

UZAS!!!!

Za ovakvu tragedijunemam rechi. Zbog pushtene bahatosti da stradaju nevina deca, nedopustivo.

Gde su gradske vlasti da pozovu na mir i red bile sinoc kada je pushteno svo ovo divljanje, nema opravdanja, kako funkioneri koji su placeni da ovekve stvari spreche, mogo ostati na svojim pozicijama.
Znalo se shta ce se dogoditi i nedelju- politichki vrh je trebalo da pozove na razum i mir, a ne da dopusti ovako neshto.
eno i u Beogradi niko nije uhapshen, znachi da imaju podrshku onih koji bi trebalo da ih sankcionishu, a to znachi sauchensishtvo.

Sramota!
alea alea 18:55 18.02.2008

Tragedija

a njih nam je izgleda malo pa uvek ima onih koji traz jos vise, i jos vise. Eto, ne pustaju ih na fudbalske i kosarkaske utakmice a izlazak na ulicu niko ne moze da im zabrani. Izgleda da je na ovim prostorima bes jedina emocija koja mora da se ispolji, za druge ih, izgleda, uce da je sramota ispoljavati pa ih guse. Zgrozena sam.
bosiljkap bosiljkap 18:55 18.02.2008

Užas!

Juče sam se po sto puta pitala u kakvoj sam zemlji provela život. Baš tako jer ne vidim šta lepo još mogu da doživim u ovoj sjebanoj zemlji.
U prvim jutarnjim vestima sam čula za tragediju u novosadskom kafiću i uporno čekala nove vesti. Na svim televizijama to je bila četvrta vest, posle žalopojki i kukanja za Kosovom, jer bože moj, šta našem baba Koštunici znači išta naspram Kosova. E to je ljudi moji tragedija, stvaraju od nas biljke kojima odredjuju prioritete.
U 16h prvo slusajte kako nam uzdiše Premijer, pa kako preti tamo nekom Boris Evropski , pa kako su nas iznenadili nevaljali Albanci, pa tek onda užas iz Novog Sada.
I nema tu empatije, nema ljudske solidarnosti, nema nauka o tome koliko je vredan život a ne teritorije.

Jednostavno od juče ujutru ni o čemu drugom ne mislim, nego o kafiću na tavanu koji je oblepljen jambolijom!

Strašno!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:16 18.02.2008

tuga

ne znam sta da kazem. strasna vest.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:40 18.02.2008

Re: tuga

Sada treba traziti od vlasti da se sto pre obelodane vinovnici ovih dogadjanja. Meni samo izgleda da je nasa vlast digla ruke. Emotivno su uzdrmani zbog Kosova. Pokusah da odledam sirotu Beckovicevu na Yutubu, ali toliko je jadna uzbudjena i toliko je sirota pokusala da emotivno motivise ona svoja tri gosta da je meni pripala muka. Kako ziveti bez Kosova? Jao, jao, kako? Mene zanima kako ziveti u gradovima gde ti rulja pali komsiluk i razbija prozore po ambasadama. Kako ziveti u takvim gradovima. I zasto, zasto, zasto i sto puta zasto, samo Srbi sebi nanose najvece zlo?
I to Kosovo zbog koga placu su izgubili zbog svoje jadne politike i diplomatije slona u staklenoj radnji.
zare0308 zare0308 19:42 18.02.2008

tragedija

nazalost, lepo receno prvi deo danasnjeg bloga,
nazalost, takodje i sto se morao napisati i drugi deo danasnjeg bloga,tuzno i ruzno...
nazalost...jedva cekam da odem odavde...nazalost.
DETENCE70 DETENCE70 04:52 19.02.2008

Re: tragedija

...nazalost...jedva cekam da odem odavde...[b]nazalost.[/b]


Nazalost,, i kad od tamo dodjes ovamo, ipak ces se i dalje osecati kao G...O. Zbog svega sto smo uradili i zbog svega sto nismo uradili, nazalost....
Jelena Milić Jelena Milić 19:50 18.02.2008

...

...

Spiridon Spiridon 20:10 18.02.2008

..

u kuriru komentar na vest o stardanju ovih ljudi:

"a sta traze tamo posle 12 sati?"
alea alea 20:17 18.02.2008

Re: ..

Spiridon

u kuriru komentar na vest o stardanju ovih ljudi:

"a sta traze tamo posle 12 sati?"


A sta ocekivati od ''Kurira''?
Vlasta Vlasta 07:18 19.02.2008

Re: ..

Čiji komentar je to?
grbavi grbavi 20:40 18.02.2008

tragedija

zalosno je shto ste ovakvu tragediju iskoristili za promociju svojih politichkih stavova
Vlasta Vlasta 07:23 19.02.2008

Re: tragedija

Jel vi to meni?? Moji politički stavovi o tome da se rušenjem rođenog grada ne dobija ništa i da mi je žao stradale dece? Jel tih stavova treba da se stidim? I ovo je tragično.
Sladjana NS Sladjana NS 20:40 18.02.2008

Tuga

Jucerasnji dan u NS je bio tako strasan, da ne moze biti strasniji, osam mladih ljudi je izgorelo, i dok smo mi bili u soku, ostatak zemlje nije bilo briga za nasu tragediju i ocaj. Krici mladih novosadjana parali su nebo iznad NS, deca su ziva izgorela, i skamenjeni nad tom cinjenicom, docekali smo vece gde su huligani rusili po nasem gradu. Nasi problemi i nase tragedije su toliko mali i beznacajni naspram izgubljenog Kosova da Srbija nije mogla da kaze zao nam je te dece.
Sta da kazem, osim zao mi je te dece i njihovih roditelja, za njih utehe nema. Na nama je u NS da izvrsimo strasan pritisak na vlasti u nasem gradu da pocnu da se bave nasim zivotima i pocnu da brinu o bezbednosti u nasem gradu
a ne na Kosovu.
Unfuckable Unfuckable 22:00 18.02.2008

Re: Tuga

ima nešto još bitnije od toga - a što bi možda moglo da predstavlja težak ispit za gradsku vlast :
objavljena je trodnevna žalost, i treba insistirati da se ISPOŠTUJE - a ne da pijana rulja seiri i lumpuje po ulicama pod okriljem kvazipatriotizma koji je, vidimo, cover za malo bežanja od obaveza i za malo veću popunu uvek deficitnog "ličnog" budžeta sa najbliže trafike....
Ljudi koji nisu spremni da poštuju Grad u kojem žive, jasno pokazuju da im nije ni stalo do Njega, i svega u Njemu, pa ne vidim šta ih zadržava u istom......Verovatno mogućnost da rade šta hoće, kada hoće i koliko hoće. Nekažnjeno, 4 sure.
Važi i za NS, Bg + pola Vojvodine - koliko sam uspeo da skapiram...( centralna Srbija je ispravno glasala pa je straight....)
Požar je - kako izgleda - podmetnut, što celoj tragediji daje dodatnu monstruoznost.
Želim mnogo pameti i strpljenja građanima NS narednih dana, a Vlasti da ima što manje ovakvih blogova
Vlasta Vlasta 22:52 18.02.2008

Re: Tuga

Što i vama želimo...Upravo sam se vratila sa one izložbe iz Beograda. Onaj deo oko ambasada popločan belim šlemovima, a kad zađeš u mračne ulice prolaze neki klinci, nose šlaše, šipke, gledaju te, baš je napeto. U pravu ste ljudi, ova poslednja dva dana su grozna. Nije da nisam očekivaala, ali uvek me jednako pogodi.
Vlasta Vlasta 07:26 19.02.2008

Re: Tuga

Setimo se samo: Radnički (dvanaest spratova, nema požarnih, loše instalacije, plastični zidovi) Putnik (ko ga je zapalio?), Katakombe (izgoreli majka i dvoje dece. Zašto su živeli u katakombama?)
angie angie 21:31 18.02.2008

evo iz

margos margos 21:45 18.02.2008

.....

Tužno, tužno, beskrajno tužno.
Činjenica šta se desilo, i informacija zbog čega se desilo... potpuno ostavlja bez teksta.
Modesty Blaise Modesty Blaise 23:13 18.02.2008

Muk

Ono sto mene danas potresa je sto je osmoro mladih izgorelo zivo a o tome na sajtu 92-jke nema skoro nista. To je moj jedini prozor u Srbiju ali bazirano na sturoj i zaturenoj vesti koja stoji ovde, rekla bih da nIkakvih informacija nema o tome da li je u toku dana vec razreseno da li je kafic zadovoljavao protivpozarne propise ili ne, Ako nije, da li je vlasnik kafica vec uhapsen kao i da li je uopste trebalo da dobije dozvolu za rad. Ako nije, da li su svi ciji paraf stoji na dozvoli za rad vec uhapseni.

Hocu da kazem, izgorele su drvene stepenice. Sasvim je jasno i ocigledno da kafic nije zadovoljavao osnovni protivpozarni propis a to je da je iz svih njegovih delova moguca evakuacija prilikom pozara. Za to su krive gradske sluzbe, konkretni ljudi sa imenima, prezimenima i funkcijama koji su potpisali papire. Jesu li oni vec svi u apsu????? Da li je nekome tamo jasno da pijanih budala sa upaljacima ima u svakom gradu na ovoj planeti subotom uvece ali su protivpozarni propisi i drakonske kazne u slucaju krsenja istih ono sto sprecava tragediju. Za ovu tragediju krivi su pre svega javasluk i korumpiranost gradskih vlasti a ne ta dva pijana klinca.

Da li je Novom Sadu danas receno sta se dogodilo, zasto je glupavo mahanje upaljacem dovelo do tragedije? da li je gradska vlast vec odgovorila na ova pitanja? Ako nije, da li je neko od te gradske vlade trazio objasnjenje i razjasnjenje?

Ili je muk?
AlexDunja AlexDunja 23:15 18.02.2008

Re: Muk

Ili je muk?

muk je.
Taska Dana Taska Dana 23:37 18.02.2008

Re: Muk

Naravno da je muk, kad korupcija vlada u svakom cumezu ove neorganizovane drzave.

Svuda je tako...opasnosti koliko volis, na sve strane a prva je sto ladno mozes da dobijes srcani udar kad krenes da radis neku papirologiju.

Uzasno mi je sto su ovi mladi ljudi umrli ! A NISU MORALI!!!!!! NISU MORALI!!!! NISUUUU!!!!

Da je sve ostalo bilo kako treba taj bezumnik s upaljacem mozda ne bi dostigao cilj ka kome je krenuo.

Zbog ovoga bi gradska vlast trebala da da ostavku a Karakostunica da da nekom da napravi zakone kako treba.

Sram ih bilo, zlikovci!!!
Sladjana NS Sladjana NS 00:18 19.02.2008

Re: Muk

Zbog ovoga bi gradska vlast trebala da da ostavku a Karakostunica da da nekom da napravi zakone kako treba.


Nece dati ostavku, to je sigurno, a necemo verovatno ni saznati ime inspektora koji je potpisao resenje i izdao dozvolu za rad. Zakoni postoje, samo niko ih ne postuje, i niko ne kontrolise njihovo sprovodjenje.Radikalski su to inspektori ne mesaju se u svoj poso.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:21 19.02.2008

Strašno i žalosno.

sonja k. sonja k. 01:39 19.02.2008

Re: Muk

Sasvim je jasno i ocigledno da kafic nije zadovoljavao osnovni protivpozarni propis a to je da je iz svih njegovih delova moguca evakuacija prilikom pozara. Za to su krive gradske sluzbe, konkretni ljudi sa imenima, prezimenima i funkcijama koji su potpisali papire. Jesu li oni vec svi u apsu????? Da li je nekome tamo jasno da pijanih budala sa upaljacima ima u svakom gradu na ovoj planeti subotom uvece ali su protivpozarni propisi i drakonske kazne u slucaju krsenja istih ono sto sprecava tragediju. Za ovu tragediju krivi su pre svega javasluk i korumpiranost gradskih vlasti a ne ta dva pijana klinca.


tacno tako mod
tuga.
saucesce...
Kile Kile 05:51 19.02.2008

Re: Muk

Sasvim je jasno i ocigledno da kafic nije zadovoljavao osnovni protivpozarni propis a to je da je iz svih njegovih delova moguca evakuacija prilikom pozara. Za to su krive gradske sluzbe, konkretni ljudi sa imenima, prezimenima i funkcijama koji su potpisali papire. Jesu li oni vec svi u apsu????? Da li je nekome tamo jasno da pijanih budala sa upaljacima ima u svakom gradu na ovoj planeti subotom uvece ali su protivpozarni propisi i drakonske kazne u slucaju krsenja istih ono sto sprecava tragediju. Za ovu tragediju krivi su pre svega javasluk i korumpiranost gradskih vlasti a ne ta dva pijana klinca.

Potpisujem ..... i zao mi je, uzasno mi je zao .... toliko mladih ljudi ... a Vojvodina i Srbija cute. Dan zalosti ne pomaze mnogo roditeljima, braci i sestrama nastradalih, ali, nadam se, predstavlja upozorenje odgovornima da savesno vrse svoju duznost?
Vlasta Vlasta 07:33 19.02.2008

Re: Muk

Teško da će neko od nadležnih otići u aps. Inače, ta služba je i meni uzela nedavno pet hiljada za upotrebnu dozvolu (plaćaš izlazak na teren, oni vide da je sve ok, sve sigurno, i daju dozvolu), s tim što nisu izašli na teren. Jel to kao nama usluga? Još nisam dobila cifru koliko će me stajati legalizacija jedne dograđene sobe, sagrađene pre dvadeset godina, a već sam pukla oko pedeset hiljada dinara!! Vojski platiš isto oko pet hiljada da ti napiše na papir da u tvojoj kući nije njihovo atomsko sklonište...Gule nas, ljudi, gule.
Torpedo Torpedo 09:01 19.02.2008

Re: Muk

Da li je nekome tamo jasno da pijanih budala sa upaljacima ima u svakom gradu na ovoj planeti subotom uvece ali su protivpozarni propisi i drakonske kazne u slucaju krsenja istih ono sto sprecava tragediju. Za ovu tragediju krivi su pre svega javasluk i korumpiranost gradskih vlasti a ne ta dva pijana klinca.


Kako ljudi izlecu pred rudu... dva pijana klinca su u lokal bacili zapaljivu smesu-koktel, nije u pitanju sibica. Dakle to je cist teroristicki akt, bacis bombu na mesto gde se okuplja veci broj ljudi. Tako da klincima gore nije bilo spasa. I gradske komunalne i sanitarne sluzbe trebaju da snose svoj deo odgovornosti naravno ali protiv ovakvih ludaka-monstruma nema nikakve zastite, sledeci put ce da ubace kasikaru ili nesto slicno... da imaju bojni otrov i njega bi upotrebili zato sto su "povredjeni".

Znaci, uz pricu o javasluku trebali bi se zapitati kakvi klinci sad odrastaju na ulicama srpskih gradova, sta je njima u glavi, koja merila vrednosti imaju, sta im je cilj u zivotu... Donedavo smo se snebivali nad scenama iz kampusa americkih univerziteta ili trznih centara, zgrazali se scenama masovnih krvoprolica koje su izvrsili tinejdzeri ili studenti a izgleda da je globalizacijom i do nas stigao taj sindrom... Srbija iz neke 80-te, mir i postovanje vrednosti koji su nekad usadjivani u decu ocito vise ne postoji, skolska dvorista su poput onih iz Detroita ili Majamija, ulice kao beklajnovi tih istih gradova, ljudski zivot vredi kao crta koka ili kao jedna sljaga...

Danas je tesko biti roditelj u Srbiji, bas tesko... uzasno se bojim za svoje dete, ma koliko se trudio oko njega bojim se sta ga ocekuje na ulici, skoli... kafici jos nisu tu ali ce doci za par godina. Bas se bojim...
Modesty Blaise Modesty Blaise 09:37 19.02.2008

Re: Muk

Kako ljudi izlecu pred rudu... dva pijana klinca su u lokal bacili zapaljivu smesu-koktel, nije u pitanju sibica. Dakle to je cist teroristicki akt, bacis bombu na mesto gde se okuplja veci broj ljudi.


Ja sam pisala na osnovu vesti koje postoje na internetu. I naglasila sam da je to moj jedini prozor u Srbiju.

http://www.radio021.info/

Nezvanično, Malešev je, nakon što ga je konobarica zbog neprimerenog ponašanja zamolila da napusti lokal, iz osvete upaljačem izazvao požar, platio ceh i izašao.


http://www.blic.co.yu/hronika.php?id=30940

Malešev se ubrzo vratio i iz osvete upaljačem zapalio jamboliju kojom je bio obložen zid stepeništa koje je vodilo ka mansardi gde su sedeli ostali gosti.


Odakle tebi ove informacije koje iznosis?

Danas je tesko biti roditelj u Srbiji, bas tesko... uzasno se bojim za svoje dete, ma koliko se trudio oko njega bojim se sta ga ocekuje na ulici, skoli... kafici jos nisu tu ali ce doci za par godina. Bas se bojim...


Nije OVDE takmicenje u zalopojkama. Mislim, ima sigurno i to negde, samo moras da potrazis. Ali nemoj, da prostis, ispod mene. Ja ne funkcionisem tako. Osmoro dece je izgorelo zivo. To je tragedija nepojamnih razmera. Optuzivati za nju dva pijana klinca sa upaljacima je odlika korumpirane, banana-republic vlasti.

Ja imam konkretan predlog - da se gradskoj vlasti postave direktna i precizna pitanja o njihovoj krivici u tragediji koja se dogodila. Da li su sa mesta nesrece uzeti podaci koji ce omoguciti detaljnu analizu nesrece? Dali su na licu mesta vec bili strucnjaci za pozare i paljevine koji ce tu analizu da izvrse? Da li je kafic zadovoljavao protivpozarne propise? Ako nije, ko im je izdao dozvolu za rad? Imenom i prezimenom. I ako se pokaze da kafic nije ispunjavao uslove za rad, traziti da te osobe koje su potpisale papire budu uhapsene. Sta je tvoj predlog? Da se roditelji u Srbiji presamite od patnje i panike i cekaju?? Baciti dvojicu sa upaljacima u rupu i zaboraviti gde je kljuc?

Kad smo vec kod zalopojki:

" Povodom teške tragedije u kafiću "Laundž" u Novom Sadu, u kojoj je život izgubilo osmoro mladih ljudi, predsednik Opštine Beočin Zoran Tešić danas je proglasio trodnevnu žalost.
Povodom te tragedije gradonačelnici Novog Sada Maji Gojković upućen je telegram saučešća

Onog dana kad gradjani Srbije shvate da biraju vlast da bi im sluzila a ne da bi joj se u . uvlacili i da za svaki i najmanji porpust u funkcionisanju prvo vlast snosi odgovornost i da ne treba prezati od toga da se u svakom ternutku na odgovornost pozove, krenuce SVE.
Trebi predlazem da prestanes da kukumajcis i da se okanes Detroita i Majamija, tvoja deca tamo ne rastu. ako zelis sigurno okruzenje za svoju decu, nesto po tom pitanju moras da ucinis.
Torpedo Torpedo 12:03 19.02.2008

Re: Muk

I gradske komunalne i sanitarne sluzbe trebaju da snose svoj deo odgovornosti naravno ali protiv ovakvih ludaka-monstruma nema nikakve zastite, sledeci put ce da ubace kasikaru ili nesto slicno... da imaju bojni otrov i njega bi upotrebili zato sto su "povredjeni".


Znaci, uz pricu o javasluku trebali bi se zapitati kakvi klinci sad odrastaju na ulicama srpskih gradova, sta je njima u glavi, koja merila vrednosti imaju, sta im je cilj u zivotu...



Eto, i ja sam naseo na neproverene price koje kruze u gradu (svadja izmedju ubice i jednog od poginulih, izbacivanje iz kafica, svadja sa vlasnikom i osveta paljevinom) ali to ne menja sustinu, sustina je da po Srbiji zive klinci koji su spremni da zbog revansa nekoga zapale, sibicom, molotovljevim-koktelom ili kasikarom, svejedno... i to jos svoju rodbinu. Sta su spremni da urade sa onima koji im nisu niko i nista ne smem ni da zamislim.

A o tome koliko ljudi shvataju sta je licna tragedija, sta se prezivljava kad ti neko oduzme dete ne vredi ni komentarisati, neki to nikada nece skapirati.
Sladjana NS Sladjana NS 11:13 19.02.2008

Ko je nadlezan

Tekst je iz Gradjanskog lista.



Ko je nadležan za bezbednosne uslove u kafiću

Ni u jednoj od inspekcija juče nismo uspeli da dobijemo odgovor na pitanje da li je lokal "Laundž" smeo da bude dekorisan visokozapaljivim materijalima, tim pre što se nalazi u staroj i trošnoj zgradi. Glavni građevinski inspektor u novosadskoj građevinskoj inspekciji Milka Tanasić odgovorila nam je juče pismenim putem da građevinska inspekcija nije nadležna za procenu protivpožarne sigurnosti objekata, nego da takav nadzor vrši protivpožarna inspekcija. Tokom jučerašnjeg dana novinari GL su u Gradskoj inspekciji čuli da na nivou grada i ne postoji protivpožarna inspekcija, dok su nam u Izvršnom veću Vojvodine rekli da je ta inspekcija verovatno na nivou Ministarstva unutrašnjih poslova i da je najbolje da zovemo načelnika novosadskog Odeljenja za zaštitu i spasavanje Stojana Suknovića, koji nam je juče rekao da je za dobijanje potrebnih dozvola zadužena gradska Uprava za urbanizam. Nažalost, juče nismo uspeli da stupimo u kontakt s nadležnima u toj službi.

jasnaz jasnaz 11:34 19.02.2008

„nisam-ja” sramota

...i da ne treba prezati od toga da se u svakom ternutku na odgovornost pozove, krenuce SVE.

: samo to kako je vest preneta , što je već primetilo nekoliko pametnih ljudi ovde , govori dovoljno .

ostaje :
tuga
bes
strah

nemoć

____________________________
SloboNS SloboNS 11:46 19.02.2008

beskrajna tuga :(

sta je zivot :(
bosiljkap bosiljkap 22:34 19.02.2008

Tragedija

Evo saopstenja za javnost GO LDP Novi Sad

Gradska organizacija Liberalno demokratske partije izražava duboko žaljenje zbog tragedije koja se desila u novosadskom kafiću Laundž.

Kako iz više izvora saznajemo da je prostor bio neadekvatan za kafić, pozivamo nadležne organe da utvrde ko je izdao dozvolu za rad ovog kafića. Takođe apelujemo na inspekcijske organe da izvrše reviziju svih prostora gde se okupljaju mladi, da bi se izbegle ovakve tragedije.

Podsećamo javnost, da su u nedavnom požaru koji je zahvatio hotel „Putnik“ tri osobe izgubile život, a uzrok požara nije poznat javnosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana