Društvo| Hronika| Kultura| Mediji| Zabava

Kakav je Fonzi?

maksa83 RSS / 19.07.2013. u 15:52
 Jules: "Nobody's gonna hurt anybody. We're gonna be like three little Fonzies here. And what's Fonzie like? Come on Yolanda what's Fonzie like?" 
Yolanda: "Cool?"
Jules:  "What?"
Yolanda: "He's cool."
Jules:  "Correctamundo. And that's what we're gonna be. We're gonna be cool."

... je čuveni dijalog iz Pulp Fiction. 

Od prvog gledanja tog filma me je proganjalo - "šta je to zaboga fonzi, i zašto je kul?" (priznajem da sam prvi put mislio da je to neko jagnje iz nekog crtaća za koji ne znam), pa kad je došlo vreme Gugla izguglao sam da je to "neki lik iz neke stare američke serije", još malo informacija oko toga me je naučilo šta znači idiom "to jump the shark" - to je onaj trenutak u seriji kad krene da joj pada gledanost pa producenti urade nešto jako glupo pošto više ne znaju šta će sa sobom, u konkretnom slučaju narečeni Fonzi skijajući na vodi preskoči ajkulu, što je otpr. značilo da je seriji kraj), i tu je moje interesovanje oko toga stalo.

Desilo se pre nekog vremena da sam opet naleteo negde na "jump the shark" referencu, pa sam krenuo da kopam malo dublje, da vidim kakva je to serija, ko je zapravo Fonzi, i ipostavlja se da je Fonzi stvarno - cool. Fonzi je, ukratko - u najvećem delu serije - beskrajno simpatičan probisvet, a pred kraj te vrlo duge serije postaje ozbiljan čovek, al' je još uvek cool. Sama geneza serije, njeno lutanje od prvog pilota gde još nema Fonzijevog lika i kad je zamalo propala, pa do pojave Fonzija kog su producenti ubacili zbog iznenadnog rasta interesovanja za pedesete izazvanog Američkim Grafitima su zanimljivi, ali njih da preskočimo, koga zanima može da prekopa.

Gde sam pogrešio? (*)

U nekom klipu o ponovnom sastavljanju Happy Days (tako se zvala serija, ne mož' biti sladunjavije) ekipe posle puno godina kaže producent da su ih - kada je serija bila na vrhuncu slave - zvali iz American Library Association požalivši se da mladi u Americi slabo idu u biblioteke i slabo čitaju, pa ako bi mogli nešto da urade. Producenti su im izašli u susret i u jednoj epizodi Fonzi, inače nimalo intelektualan lik - kao Radovan - postaje član biblioteke i objašnjava da je to totalno super pošto SVAKO može da se učlani i uzme knjigu. 

Rezultat je da je u sledećih par dana zabeležen skok inače žabokrečinastog učlanjivanja mladih u biblioteke od 500%.

Priznajem da sam mislio da je kolaps TV programa koji nam nude ovde nusprodukt kolapsa društva, pa sam na kojekakve rantove na sveprisutni šund mahom slegao ramenima, u smislu "jbg, to je duh vremena, šta da radiš...". Jednosmerna ulica, od nas ka TV-u,  šta masa traži, to masa dobije.

Apsolutno više ne mislim tako. Čak i kad zanemarimo tupavu dnevnu propagandu partije na vlasti (koja god bila) - ono što TV svesno izabere da servira u bilo kom kontekstu itekako ima uticaja na društvo - kratkoročno i dugoročno.
  

(*) Postoji jedna epizoda kada Fonzi  nagovori nekoga iz ekipe da ode u vojsku i u rat, i onda na nagovor užasnutog ostatka ekipe treba da ga odgovori od toga. Pri tome treba da izgovori "pogrešio sam", ali pošto je on The Fonz (koji nikad ne greši) na vrlo komične načine ne uspeva to da izgovori iz puno pokušaja, ali svejedno uspe da odgovori ovog od ideje. 


Komentari (175)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 15:59 19.07.2013

...


Sad ću te plasiram na fejsbuk, a možda i na twitter ako se setim lozinke :) Mislim, znam da si oduševljen idejom :)
maksa83 maksa83 16:03 19.07.2013

Re: ...

Za prvog (pre nego što ga tradicionalno banujem), kad smo kod Yolande (koja je kul kao Fonzi), oldgoldi hit koji sam prvi put čuo uživo pre oko mesec dana i od tad me volšebno prati kroz vreme i prostor:



alselone alselone 16:41 19.07.2013

Re: ...

NNN NNN 18:14 19.07.2013

Re: ...

kad smo kod Yolande (koja je kul kao Fonzi), oldgoldi hit
Za trenutak sam pomislio da ćeš da okačiš "O Jolanda, Jolanda, srećo moja brkata" (Biće skoro propast sveta)

uros_vozdovac uros_vozdovac 16:03 19.07.2013

ovo je

cool.
A i ovaj je cool, na ovom linku.
mirelarado mirelarado 16:22 19.07.2013

Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Колико је далекосежан утицај ТВ програма на просечне гледаоце схватила сам када је, у доба експлозије шпанских и латиноамеричких сапуница интересовање за студије шпанског језика и књижевности вишеструко порасло. Недавно се иста ствар поновила с турским језиком...

Овај твој текст навео ме је да се запитам колики проценат данашњег београдског становништва зна како је овдашњи Градић Пејтон добио име.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:25 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Колико је далекосежан утицај ТВ програма на просечне гледаоце схватила сам када је, у доба експлозије шпанских и латиноамеричпких сапуница интересовање за студије шпанског језика и књижевности вишеструко порасло

Kad su te serije krenule kod nas, glavne junakinje su bile vrlo čedne i pobožne, a ja sam išla u osnovnu školu, pa se sećam kako su devojčice pojačano nosile i ljubile krstove.

E, a onda se pojavila neka serija sa negativnim glavnim ženskim likom, mada je tu samo jedno dete potpalo pod uticaj. Još uvek imam fotografije iz tog perioda sa tom devojčicom sa pakosnim izrazom lica i jednom obrvom podignutom "na zločesto".
Lično sam nalazila da je ta mala bila podnošljivija dok je bila pod uticajem Kasandre.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:29 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

neka serija sa negativnim glavnim ženskim likom

uuuu to je čuvena Rubi.
nas par je intezivno pratilo tu seriju,čak smo naučili napamet i onu stvar sa početka

e una deskaradaaa


(jedno vreme me neće biti na blogu)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:40 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

(jedno vreme me neće biti na blogu)

Hauzeru, ako bi da odsustvuješ dovojlno dugo da bi ovo + Bajaga bilo zaboravljeno, moraćeš da se vratiš tamo neke 2063, kad računam da će senilnost kod mene da uskoči.
maksa83 maksa83 17:41 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Hauzeru, ako bi da odsustvuješ dovojlno dugo da bi ovo + Bajaga bilo zaboravljeno, moraćeš da se vratiš tamo neke 2063, kad računam da će senilnost kod mene da uskoči.

Taman pred prijem u EU!
blogovatelj blogovatelj 18:05 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Колико је далекосежан утицај ТВ програма на просечне гледаоце схватила сам када је, у доба експлозије шпанских и латиноамеричпких сапуница интересовање за студије шпанског језика и књижевности вишеструко порасло. Недавно се иста ствар поновила с турским језиком...


Čerka mojih prijatelja tako je naučila španski. Šest godina je imala u doba Kasandre, baba je čuvala i prekidala se svaka aktivnost kad počne nova epizoda.
Sada živi u Torontu, radi u firmi koja prodaje nekretnine i španski joj je jedna od ključnih stvari u poslu.
Inače, uticaj medija na sve nas je ogroman, bili mi svesni toga ili ne.
Porast prodaje spanaća u Ameriku je doneo Popaj, a studenti masovno počinju da upisuju fakultete za forenziku posle dolaska CSI serija.
Čovek koji je naučno objasnio ovaj fenomen je Maršal Mekluan. Njegovo ime, kao što je Maksa zapamtio Fonzija, sam ja zakačio u člancima Bogdana Tirnanića. Često se pozivao na njega i njegove radove i istraživanja kada je pisao o medijima.
Tek po dolasku u Kanadu saznao sam da je bio Kanađanin i da je predavao u Torontu.
Fenomen medija u zapadnom društvu zasniva se na tome da mediji nameću potrebu, a ne da ukazuju na pojave. Mekluan je to najpre zapazio kada je počeo da se prikazuje Džems Bond, a onda su u Ameriku stigli i Bitlsi.
U svojoj knjizi Gutenbergova galaksija prvi je upotrebio termin globalno selo.
Ukratko, njegov pogled na medijski fenomen je - medij pravi potrebu, konzumenti prihvataju tu potrebu i tek na kraju potreba stvarno postaje potreba i ljudi ne mogu da žive bez nje. Milion puta viđeno do sada. Jedan prost primer - da vidim koja to dama koja čita ove redove ne brije noge?
Do pre samo pedesetak godina žena neobrijanih nogu nije bila ništa čudno, danas bi je na ulici gledali kao Marsovca. Klasičan primer na kome su prodavci žileta i voskova zaradili i zarađuju mnogo velike pare. Toliko velike, da nas poslednjih godina ubeđuju, takođe putem medija i Dejvida Bekama npr, da mušarci treba da briju ili depiliraju grudi.
Domazet Domazet 18:13 19.07.2013

Телевижн - д драг оф д нејшн - ввронг!

Телевижн - уан ов д драгс ов д нејшн - rajt!

Питам се још колико дуго?
NNN NNN 18:19 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

da vidim koja to dama koja čita ove redove ne brije noge?
E falabogu nešto dobro i od masovnih medija
bladerunner92 bladerunner92 18:20 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн - ввронг!

Domazet


pa u Srbiji jos duuugo

rajt?

link

mada zapravo cifre u procentima ne moraju nista da govore
maksa83 maksa83 18:21 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Jedan prost primer - da vidim koja to dama koja čita ove redove ne brije noge?

Nemoj da je neko krenuo da kači slike, obavestiću moderatora dok si rekao BIC.
mirelarado mirelarado 18:31 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн - ввронг!

Телевижн - уан ов д драгс ов д нејшн - rajt!

Питам се још колико дуго?


Електронски медији ће свакако преовладати. Дрога ће, бојим се, и у том руху опстати.
Kazezoze Kazezoze 18:31 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)java

mirelarado
Колико је далекосежан утицај ТВ програма на просечне гледаоце схватила сам када је, у доба експлозије шпанских и латиноамеричпких сапуница интересовање за студије шпанског језика и књижевности вишеструко порасло. Недавно се иста ствар поновила с турским језиком...

ekipa iz državnog posla je to genijalno obradila.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:33 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

da vidim koja to dama koja čita ove redove ne brije noge?

Imam neki utisak da sad svi sa zebnjom gledaju u mom pravcu
blogovatelj blogovatelj 18:39 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

E falabogu nešto dobro i od masovnih medija


E vidiš, ta percepcija nije tvoja, nego su ti je mediji nametnuli, a ti nisi toga ni svestan. Ne kažem ovo kao nešto loše, samo analiziram...
Opet primer...
Početak osamdesetih. Moj drug S. našao novu devojku M.
M je bila lepotica nad lepoticama. Dugonoga, vitka, zelenooka, seče pogledom.
Posle nekog vremena S upozna M sa svojim dedom...
Kada je otišla, kaže njemu deda:
- Kakve su vam bre ovo devojke, nijedna nije ko u moje vreme, naše bile lepše.
- Pa kakve su bile vaše devojke deda?
- Krupne bre, jake, sa pašpalji!
Iz ove priče sam naučio da reč pašpalji znači dlake pod miškom. Pazi NNN, ne pod Miškom, nego pod miškom
ecce-florian ecce-florian 18:43 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Čerka mojih prijatelja tako je naučila španski. Šest godina je imala u doba Kasandre, baba je čuvala i prekidala se svaka aktivnost kad počne nova epizoda.
Sada živi u Torontu, radi u firmi koja prodaje nekretnine i španski joj je jedna od ključnih stvari u poslu.
Inače, uticaj medija na sve nas je ogroman, bili mi svesni toga ili ne.


Molio bih ipak da se uticaj serije sa Kasandrom u Srbiji donekle izdvoji.

Naime, zahtevi građana SRJ iz '97 su bili prevashodno politički. Ovo tvrdim kako na osnovu postojećih izvora


Zahtevi mitingasa Kučeva

Nadleznim institucijama: Da se Kasandra momentalno pusti iz zatvora; Da se Kasandri obezbedi azil u Kucevu; Da u Kucevu jedna ulica dobije ime "Kasandrina ulica"; Da Kasandra bude proglasena za pocasnog gradjanina Kuceva i da se u Kucevu obezbedi adekvatna parcela za postavljanje cirkuske satre.
Parlamentu Venecuele: Da parlament Venecuele izmeni Ustav, kako bi se Kasandri omogucilo posteno sudjenje u SRJ; Pod hitno, oduzeti pravno punomocje nesposobnom advokatu Kasandre, Manrikeu; Da se omoguci otvaranje konzulata Venecuele u Kucevu.


tako i na osnovu ličnih saznanja iz postupka u kom sam učestvovao a zarad otklanjanja pravnih prepreka da se Kasandra kandiduje za predsenicu SRJ ( problemi državljanstva )

Ne bih želeo posebno da naglašavam da je predsednički kandidat Kasandra i lično posetila SRJ u okviru predizbornih aktivnosti pre nego što je bila sprečena.

ps

sa ove istorisjske distance interesantno je posmatrati razvoj prava i sloboda u Venecueli od progona Kasandre do ponude azila Snoudenu.





Biljana 77 Biljana 77 18:44 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

obavestiću moderatora dok si rekao BIC.

Je l`? A kad smo mi morali da trpimo tvoje ispovesti glede depilacije...
Domazet Domazet 18:44 19.07.2013

Ne moraju ali ipak govore...

bladerunner92
Domazet


pa u Srbiji jos duuugo

rajt?

link

mada zapravo cifre u procentima ne moraju nista da govore

...da broj mobilnih telefona i laptopova raste dok broj televizora opada a broj korisnika kablovske televizije stagnira (2010-2012).
NNN NNN 18:49 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

blogovatelj
E falabogu nešto dobro i od masovnih medija


E vidiš, ta percepcija nije tvoja, nego su ti je mediji nametnuli, a ti nisi toga ni svestan. Ne kažem ovo kao nešto loše, samo analiziram...
Opet primer...
Početak osamdesetih. Moj drug S. našao novu devojku M.
M je bila lepotica nad lepoticama. Dugonoga, vitka, zelenooka, seče pogledom.
Posle nekog vremena S upozna M sa svojim dedom...
Kada je otišla, kaže njemu deda:
- Kakve su vam bre ovo devojke, nijedna nije ko u moje vreme, naše bile lepše.
- Pa kakve su bile vaše devojke deda?
- Krupne bre, jake, sa pašpalji!
Iz ove priče sam naučio da reč pašpalji znači dlake pod miškom. Pazi NNN, ne pod Miškom, nego pod miškom

Nije što se mene lično tiče, ali si generalno u pravu
(iliti, slažemo se u načelu, ali ne i u pojedinostima).

Nekad u vreme rada su se cenile žene koje liče na muškarce (dlakave, brkate, debele...)
Danas u vreme hedonizma su na ceni muškarci koji liče na žene (izdepilirani, zubati, čisti...)


Domazet Domazet 18:50 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн - ввронг!

mirelarado
...Дрога ће, бојим се, и у том руху опстати.

Normalno. Mi samo raspravljamo o načinu distribucije. A mislim da će elektronski mediji omogućiti distribuciju Designer Drugs, tj distribuciju opijata tako napravljenih da pojačaju intenzitet (ne nužno i dužinu delovanja).
4krofnica 4krofnica 18:55 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)




tv mi je na Ultri, ugašen ili .. na nekoj radio frekvenciji:)

što se tiče serija, ovi momci me nikada nisu izneverili


Nemoj da je neko krenuo da kači slike


(jbg, sad moram:)
rizikovaću. sjajan poklon za dame: dlakave čarape





dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:08 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

- Pa kakve su bile vaše devojke deda?
- Krupne bre, jake, sa pašpalji!

A posle Lepote poroka i one opaske o međedu, nije više ostalo dlake u SFRJ.
Šta ti je uticaj medija...A samo malo pre toga:

blogovatelj blogovatelj 19:31 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

A samo malo pre toga


Slutim da bi deda maštao da mu Saveta zaluta u voćnjak.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:10 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

mene je na ovoj slici uvek bunila ta leva šaka, koja je malo zgrčena taman kao da pridržava jedan manji muški guz.
i želim da znam (oh, kako želim da znam!) ime iz PGP-a koje je odobrilo ovu naslovnicu. :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:14 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

tamo neke 2063, kad računam da će senilnost kod mene da uskoči.

'Si ti videla kakva je to ribetina? Znam jednu devojčicu,kojoj kad bih rekao da liči na Rubi,sledećih par dana bi se konstantno okretala na časovima loveći moje poglede
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:40 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

koja je malo zgrčena taman kao da pridržava jedan manji muški guz.
i želim da znam (oh, kako želim da znam!) ime iz PGP-a koje je odobrilo ovu naslovnicu. :)

Kada saznaš ime osobe koja je ovo odobrila, verovatno ćeš znati i vlasnika tog guza koji je Saveta pridržavala.
8c_competizione 8c_competizione 22:07 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Недавно се иста ствар поновила с турским језиком...


ja kao gastos zinuo od cuda kada sam provalio koliko ima u Bgdu novootvorenih prodavnica turskih slatkisa (nije da ih ne volem, nego ostao u cudu koliki uticaj taj Sulejman ima na Srbiju)
Jukie Jukie 22:51 19.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

dobrosavljevic_m
Kad su te serije krenule kod nas, glavne junakinje su bile vrlo čedne i pobožne, a ja sam išla u osnovnu školu, .

Ahm... leta između mog osmog razreda i prvog srednje prikazivali su "Robinju Isauru", i dođemo mi na engleski i na nekoj vrsti kontrolnog treba da odgovorimo na nekolika pitanja na engleskom da nova nastavnica vidi koliko stvarno znamo engleski (jer smo skoro svi rekli da smo imali pet u osnovnoj pa je planirala da nam da da umesto neke bedne knjige za prirodni smer koristimo mnogo napredniji hrvatski udžbenik, što se i desilo)

I sad sva pitanja su manje-više da pišeš o svojim interesovanjima i preferiranjima (koji sladoled voliš itd.), a jedno pitanje je nešto otprilike tipa šta ne ide kako si ti zamislio pa te frustrira, i ja odlučim da napišem da se ta serija "Robinja Isaura" emituje mnogo kasno uveče, pa mi se posle ujutru spava, i onda dignem ruku i glasno pitam "Nastavnice, kako se na engleskom kaže robinja?"


bladerunner92 bladerunner92 07:27 20.07.2013

Re: Ne moraju ali ipak govore...

Domazet

Mislila sam vise na to da pokazuju da je jos uvek mali br korisnika racunara u Srbiji...
zilikaka zilikaka 11:32 20.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Fenomen medija u zapadnom društvu zasniva se na tome da mediji nameću potrebu, a ne da ukazuju na pojave.


Ništa čudno, kad smo programirani da učimo iz primera.
Što majmun vidi, to majmun radi.
Opstanak, evolicuja, te fore.
Jedino što programer nije predvideo medije.

da vidim koja to dama koja čita ove redove ne brije noge?


Što, a šta fali?



EDIT:
Nemoj da je neko krenuo da kači slike

Jbg, to si trebao da staviš u naslov, da se odma vidi.
Sad, kasno...

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:09 20.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

i želim da znam (oh, kako želim da znam!) ime iz PGP-a koje je odobrilo ovu naslovnicu

Sad mi pade...kad smo već kod jezivih naslovnica:





Računam da je ovaj blog sada nekako zaokružen.
maksa83 maksa83 18:17 20.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

Računam da je ovaj blog sada nekako zaokružen.

Da, još tradicionalna Četnici vs Partizani rasprava pa da skupljamo stoljnjake i gasimo...
zilikaka zilikaka 18:23 20.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

kad smo već kod jezivih naslovnica:


U, majkumu, a mislila sam da malo toga više može da me pomeri.
mariopan mariopan 08:59 21.07.2013

Re: Телевижн - д драг оф д нејшн... :)

blogovatelj
baba je čuvala i prekidala se svaka aktivnost kad počne nova epizoda.

Pa hajd što su gledali...ali kod nas u Srbiji se celo jedno selo diglo na noge, angažovali advokata da brani sirotu Kasandru od opakih optužbi one oštrokonđe, ( ono kad su je strpali u zatvor, u seriji naravno). Nosili su i transparente na kojima je pisalo da je Kasandra nevina.
Zaista, ne zezam se.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:29 19.07.2013

A

"to jump the shark" - to je onaj trenutak u seriji kad krene da joj pada gledanost pa producenti urade nešto jako glupo pošto više ne znaju šta će sa sobom

u domaćim serijama, to je onaj trenutak kad Dragan Bjelogrlić zapeva.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:19 19.07.2013

Re: A

u domaćim serijama, to je onaj trenutak kad Dragan Bjelogrlić zapeva.

gde je on i kada/ikada zapevao? bolji život?
mene je u domaćim serijama uvek fasciniralo kako neka od glavnih riba mora da studira glumu. ali mo-ra.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:53 19.07.2013

Re: A

gde je on i kada/ikada zapevao? bolji život?

Ma ajde što zapevao u Boljem životu, nego što su ga pustili da peva i posle toga. I šta je posledica- Sergej Trifunović, Vojin Ćetković i ko sve ne za mikrofonom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:58 19.07.2013

Re: A

Sergej Trifunović, Vojin Ćetković i ko sve ne za mikrofonom.

samo je jedan Bosiljčić.
Goran Vučković Goran Vučković 21:01 19.07.2013

Re: A


Ma ajde što zapevao u Boljem životu, nego što su ga pustili da peva i posle toga.

Užas...

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:03 19.07.2013

Re: A

samo je jedan Bosiljčić.

I falabogu za to
escherichije_colic escherichije_colic 21:05 19.07.2013

Re: A

stefan.hauzer stefan.hauzer 21:16 19.07.2013

Re: A

Ovaj blog se upravo pretvorio u košmar. Brkata Jolanda,nedepilirane ženske noge,klipovi u kojima Dragan Bjelogrlić peva... šta je sledeće? Fotke Neše Galije iz Kotora?
escherichije_colic escherichije_colic 22:07 19.07.2013

Re: A

Evo nešto da zaključa blog:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:24 19.07.2013

Re: A

samo je jedan Bosiljčić.

Jukie Jukie 22:36 19.07.2013

Re: A

BebaOdLonchara
mene je u domaćim serijama uvek fasciniralo kako neka od glavnih riba mora da studira glumu. ali mo-ra.

Evo šta kažu TV tropes:
Most Writers Are Writers
Jukie Jukie 22:38 19.07.2013

Re: A

BebaOdLonchara
samo je jedan Bosiljčić.

Majica sa orlom kome je ahm-hm u gipsu je objavljena u dečjem časopisu Politikin zabavnik?
sima2000 sima2000 16:53 19.07.2013

..

Priznajem da sam mislio da je kolaps TV programa koji nam nude ovde nusprodukt kolapsa društva, pa sam na kojekakve rantove na sveprisutni šund mahom slegao ramenima, u smislu "jbg, to je duh vremena, šta da radiš...". Jednosmerna ulica, od nas ka TV-u, šta masa traži, to masa dobije.


Pametni ljudi već duže od decenije zabavu, razonodu, opuštanje i razne vrste intelektualnih stimulacija traže na internetu. Televizija, kod nas i u svetu, postaje sve gluplja jer su joj konzumenti sve gluplji - i obrnuto, po sistemu povratne sprege. Kolaps TV programa je nusprodukt pojave interneta.
maksa83 maksa83 17:11 19.07.2013

Re: ..

Pametni ljudi već duže od decenije zabavu, razonodu, opuštanje i razne vrste intelektualnih stimulacija traže na internetu. Televizija, kod nas i u svetu, postaje sve gluplja jer su joj konzumenti sve gluplji - i obrnuto, po sistemu povratne sprege.

Paaa, ne nužno i ne sasvim. Ako gledamo zabavni program, mega hitove (čak ne samo one glupe) još uvek proizvode TV kuće. U poslednje vreme su se i Internet firme uključile u trku (fenomenalna serija House of Cards je netflix produkcija), ali još uvek u klasičnoj formi. Internet će ti ili dati zabavu u obliku "kratke forme", ostalo je i dalje serviranje klasičnog TV ili filmskog programa. To što serija ide kroz TCP/IP/UDP umesto kao TV signal kroz koaksijalni kabl je ne čini Internet sadržajem.

P.S. Ne gledam TV uopšte.
NNN NNN 18:22 19.07.2013

Re: ..

TCP/IP/UDP
pa... mnogo pre da je UDP nego TCP (mada, realno nije nužno da bude tako, možeš ti da mi pošalješ TCP-jem, ne b' se bunio )

Domazet Domazet 18:39 19.07.2013

Re: ..

maksa83

.
.
.
To što serija ide kroz TCP/IP/UDP umesto kao TV signal kroz koaksijalni kabl je ne čini Internet sadržajem.
.
.
.

Mislim da nisi u pravu. Netflix nastavlja sa sopstvenom produkcijom. Ono što Netflix (svi koji se pojave posle njega) može da ponudi (a televizija ne može) je interaktivnost. Da ne spominjem bazu podataka o svojoj publici koju netflix ima. Negde sam pročitao kako je Netflix kreirao House of Cards na osnovu podataka iz profila korisnika (scenario, casting...).

Baš me zanima kada će se pojaviti prva serija sa više paralelnih varijanti poput grananja radnje u comp. igricama.
maksa83 maksa83 18:55 19.07.2013

Re: ..

Mislim da nisi u pravu. Netflix nastavlja sa sopstvenom produkcijom. Ono što Netflix (svi koji se pojave posle njega) može da ponudi (a televizija ne može) je interaktivnost. Da ne spominjem bazu podataka o svojoj publici koju netflix ima. Negde sam pročitao kako je Netflix kreirao House of Cards na osnovu podataka iz profila korisnika (scenario, casting...).

Netflix je kreirao House of Cards na osnovu engleske istoimene serije, al' nema veze, pričam o tome kako je sada, dakle kakva je razlika između House of Cards i nečeg što je producirao npr. Showtime (Homeland, isto jako dobra serija, takođe rimejk slične izraelseke serije). Kako bi znao da je to Netflix production da ti to negde ne piše?

Uzgred, treba da znaš i da Netflix opako kasapi stvari koje ti emituje: What Netflix Does.

Baš me zanima kada će se pojaviti prva serija sa više paralelnih varijanti poput grananja radnje u comp. Igricama.

Kao i sve ostalo - kad pravljenje serije postane jeftino, tj. kad ne budeš morao da plaćaš Kevina Spejsija nego ga neka NVidia Tesla mašina renderuje u realnom vremenu sa sve scenografijom.
Domazet Domazet 01:49 20.07.2013

Re: ..

maksa83
.
.
.
Kako bi znao da je to Netflix production da ti to negde ne piše
.
.

Tačno. Samo što to ide u prilog moje teze.

maksa83
.
.
.
Uzgred, treba da znaš i da Netflix opako kasapi stvari koje ti emituje: What Netflix Does.
.
.

Da, s tim što ja ne tvrdim da će Netflix da zameni Kinoteku. Već televiziju koja takodje 'prilagodjava' filmove malom ekranu.

maksa83
.
.
.
Kao i sve ostalo - kad pravljenje serije postane jeftino, tj. kad ne budeš morao da plaćaš Kevina Spejsija nego ga neka NVidia Tesla mašina renderuje u realnom vremenu sa sve scenografijom.


Ako. Ja sam siguran da će to da se desi pre nego što ti zađeš u moje godine. A videćeš kako ovo drugo časkom proleti...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:58 19.07.2013

Ko je preskočio Loru Palmer?

Pulp Fiction je fantastičan film. No sharks there,

A "jump the shark" mi se desio s Twin Peaks negde oko desete epizode, specijalni agent Dejl Kuper, kafa u ruci, naravno, neko drvo je bilo umešano, ali šta su to Dejl i drvo radili da samo odmahnem rukom i više ne pogledam nijednu epizodu... e toga se više ne sećam. A na početku serije, atmosfera, muzika, gluma, likovi, sve je bilo neprevaziđeno.
maksa83 maksa83 17:06 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

A "jump the shark" mi se desio s Twin Peaks negde oko desete epizode, specijalni agent Dejl Kuper, kafa u ruci, naravno, neko drvo je bilo umešano, ali šta su to Dejl i drvo radili da samo odmahnem rukom i više ne pogledam nijednu epizodu... e toga se više ne sećam. A na početku serije, atmosfera, muzika, gluma, likovi, sve je bilo neprevaziđeno.

Mislim da je u ovo vreme treća sezona prelomna za svaku seriju, tu se negde desi da izgube dah, npr. tad je otpr. i Lost počeo da smara i nikad ga nisam odgledao do kraja. Opet, za neke serije koje imaju kultni status među ne baš glupim ljudima (Fringe, Buffy The Vampire Slayer (da, da), itd.) kažu da treba da preguraš prvu/drugu sezonu i onda bude super. Ja nisam imao energije ni vremena ni za jednu od ove dve, tj. nisam uspeo da preguram te epizode u kojima "serija traži samu sebe". Isto važi i za Arrested Development, prosto mi se nije zalepio, iako je "there's money in the banana stand" postala čuvena referenca dotle da je citiraju i kanadski poslanici.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:14 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Lost počeo da smara i nikad ga nisam odgledao do kraja.

Ja bih podigao spomenik,onom liku koji je to odgledao od kraja do početka. Onaj momenat kad se pojavi Mira Furlan,je još besmisleniji nego u "Boljem životu".
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:27 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Jedina serija, na tv koji baš nešto ni ne gledam, čiju nijednu epizodu nisam propuštala je bila "Nothern exposure".
Još uvek mogu da je gledam sa istim uživanjem...



NNN NNN 18:25 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

ni ne gledam
Serije baš ne gledam,
ali se rado sećam Baltimor Homicide
(i Boljeg života, ali mi žena ne da da gledam, a ni bebcu )
dr.wagner dr.wagner 20:58 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

... večer

-Prije 10-15 godina prikazivala se neka serija , a radnja se odvijala većinom na plaži ...

-Ako stišam ton i ne čitam titlove ... odlična serija ...
... svako malo trče u vodu i spašavaju brojne utopljenike

-Izvrsna serija


Wagner

nsarski nsarski 21:16 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

dr.wagner
... večer

-Prije 10-15 godina prikazivala se neka serija , a radnja se odvijala većinom na plaži ...

-Ako stišam ton i ne čitam titlove ... odlična serija ...
... svako malo trče u vodu i spašavaju brojne utopljenike

-Izvrsna serija


Wagner





I svi trce in slow motion...


maksa83 maksa83 21:26 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

-Prije 10-15 godina prikazivala se neka serija , a radnja se odvijala većinom na plaži ...
-Ako stišam ton i ne čitam titlove ... odlična serija ...
... svako malo trče u vodu i spašavaju brojne utopljenike

Zvuči kao prva scena u "Spašavanje Redova Rajana".
dr.wagner dr.wagner 21:33 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Pozdrav drugovi

-E to je to !!!

maksa83
Zvuči kao prva scena u "Spašavanje Redova Rajana".


-A ne , ovdje je naslov bio "Vučna služba" ili sl. ... , a Pamelica je blistala


W
8c_competizione 8c_competizione 22:16 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Zvuči kao prva scena u "Spašavanje Redova Rajana".


NNN NNN 22:54 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

"Spašavanje Redova Rajana"
shaving ryan's private?
Jukie Jukie 23:10 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

maksa83
.Mislim da je u ovo vreme treća sezona prelomna za svaku seriju, tu se negde desi da izgube dah, .

Već sam negde pomenuo da sam primetio da serije koje ja gledam (a obično su detektivske) uvek isto napreduju:
-Prva sezona: likovi se polako razvijaju i postoji story arc koji se završava u poslednjoj epizodi
-Druga sezona: gledamo sada dobro poznate likove u odvojenim epizodama iz svakodnevnog života i saznajemo šta svaki lik misli o npr. abortusu, hraniteljskim porodicama
-Treća sezona: ponestaje materijala, pojavljuje se nepobedivi "Morijarti" i sve češće se javljaju dvodelne epizode
-dalje sezone: sve se dalje ide u domen nadrealnog, pojavljuju se anđeli, vanzemaljci itd., dobro poznati likovi lude, umiru itd.

Upravo sam odgledao drugu sezonu "Babara i Baduovih avantura" i iskreno rečeno ne radujem se mogućoj trećoj sezoni jer su svi dobri zapleti već ispucani, a glavni likovi postaju prestari - u prvoj sezoni su recimo drugi-treći razred, u drugoj su četvrti-peti; Terš se sada nalazi na nivou skills na kome su glavnih četvoro likova (Badu, Monro, Zabadi, Čiku) bili u prvoj sezoni, a Džejk se pojavljuje u samo dve epizode iz kojih je jasno da je on i dalje samo malo dete i da više ne može da učestvuje u zajedničkim avanturama sa ovih četvoro (koji voze neka mini-kola i šestare po Selestvilu pod nazivom Spasketari, pomažući meštanima). U trećoj sezoni likovi apsolutno moraju da uđu u pubertet i tu dolaze oni njonjavi zapleti sa zaljubljivanjem, buntom itd. koji mi se baš i ne gledaju; pošto je Badu jedini slončić u seriji, moraće da uvezu do sada nepoznatu mladu slonicu da se u nju zaljubi, jer je nemoguće da bude par sa majmunicom Čiku koja je jedini kandidat (sem zebre Zabadi sa kojom se nikad ne druži) a do sada nismo videli nijedno mixed-species sparivanje (sem što mi se čini da Dilaš možda nije 100 odsto krokodil; ima svetliju boju kože od ostalih krokodila i dugačak vrat, pa mi se javlja da ima neke krvi guštera varana); u svakom slučaju moj prvi izbor kandidata za mixed-species sparivanje je Terš (ali kada bude odrastao) i to sa nekim koga su usvojili krokodili i ko je odrastao u njihovoj kulturi; Terš je vrlo zainteresovan za sopstveno nasleđe a istovremeno druželjubiv prema drugima koji nisu nimalo kao on.
vishnja92 vishnja92 23:15 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Baltimor Homicide

ijaaaaaoj
bladerunner92 bladerunner92 23:45 19.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

a ja se sad setih serije Poziv u ponoc...


kako je to bila dobra serija za uspavljivanje...
8c_competizione 8c_competizione 17:07 20.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

a ja se sad setih serije Poziv u ponoc...


o Boze, na ovo sam potpuno zaboravio
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:59 20.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Обавестио сам модератора да је competizione заборавио серију Позив у поноћ. Нисам 'тео.

Препоруке не морају бити верификоване, слажем се, није уопште важно, али можда не би било глупо да за обавештења модератору постоји додатно питање "јесте ли сигурни ...".

8c_competizione 8c_competizione 00:10 21.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Обавестио сам модератора да је competizione заборавио серију Позив у поноћ


znaci odoh odmah da popijem one Ginko pilule za pamcenje

marco_de.manccini marco_de.manccini 00:24 21.07.2013

Re: Ko je preskočio Loru Palmer?

Ма, нема везе, нехотичан клик, промашио сам котур на мишу, а то с обавештењима је к'о да играмо шах, кликнуто-макнуто.
gordanac gordanac 17:19 19.07.2013

:))

Fonzie Jumps the Shark on Happy Days (Episode 5.3) 1977



... ali - muzika i publika vrede svake sekunde gledanja :))
maksa83 maksa83 17:26 19.07.2013

Re: :))

Fonzie Jumps the Shark on Happy Days (Episode 5.3) 1977

To je stvarno dno i ne čini čast seriji, odn. potpuno ti je jasno da je to kolaps ideja.

Npr. tu je i mladi Tom Henks dobio svoje prve šanse.

(Ovde dolazi da se osveti Fonziju pošto je proveo 17 godina spremajući se za osvetu jerbo ga je ovaj kad su imali 8 godina gurnuo sa ljuljaške, )

gordanac gordanac 17:27 19.07.2013

i povratak na početak ...

Like Three Little Fonzies



dobar post
(mada ne znam da li može da ne bude dobar tekst koji počinje gornjom asocijacijom)
gordanac gordanac 17:34 19.07.2013

Re: :))

maksa83
Fonzie Jumps the Shark on Happy Days (Episode 5.3) 1977

To je stvarno dno i ne čini čast seriji, odn. potpuno ti je jasno da je to kolaps ideja.

Npr. tu je i mladi Tom Henks dobio svoje prve šanse.

(Ovde dolazi da se osveti Fonziju pošto je ptoveo 15 godina spremajući se za osvetu jerbo ga je ovaj kad su imali 9 godina gurnuo sa ljuljaške, )


Jeste.
Stalno se dešava, pretera se, "prekadrira" i onda sve "splasne" u kič, totalni, ali mislim da ne mogu to da izbegnu, neminovnost masovne proizvodnje.
vishnja92 vishnja92 20:13 19.07.2013

Re: :))

Fonzie Jumps the Shark on Happy Days (Episode 5.3) 1977

i direktni naslednik, Disney produkcija mnooogo godina kasnije
(Zik i Luter, omiljena i nikad prezaljena serija moje dece. puna nam terasa skejtova)
blogovatelj blogovatelj 20:23 19.07.2013

Re: :))

i direktni naslednik, Disney produkcija mnooogo godina kasnije


Sve je započeo Spilberg sredinom sedamdesetih što se ajkula tiče.
Kad Holivud nanjuši milijarde, počinje bezočno pretakanje iz jednog u drugi film, pa iz jedne u drugu seriju.
Sličlno se pre toga desilo sa horor filmom. Ono što je Hičkok pakovao u svoje radove su toliko posle njega izrabljivali i doveli do besmisla drugi i nastao je poseban žanr.



vishnja92 vishnja92 20:41 19.07.2013

Re: :))

ama ovo je sasvim direktno, Boza je upravo doziveo spoznaju o referenci :)
(viri mi preko ramena)

Kirby: If you're referring to Zeke jumping the shark, I never said that.
Luther: What? Yes, you did.
Kirby: No, I didn't. I merely said "Bump the cart."
Luther: Wait, what? You said "Bump the cart?"
Kirby: You were standing next to my food cart, and I had to eat my lime Jell-O, so I tried to warn you that you were about to bump the cart.

... i onda su nam ukinuli Disney XD, это жизнь. fatalni Fonzi.


8c_competizione 8c_competizione 22:22 19.07.2013

Re: :))

Jeste.
Stalno se dešava, pretera se, "prekadrira" i onda sve "splasne" u kič, totalni, ali mislim da ne mogu to da izbegnu, neminovnost masovne proizvodnje.


ah, ne Goranac!

ima i serija koje uspevaju iz svake sozone u novu sezonu da budu sve bolje

meni je odlican primer DEXTER, kod kojeg stvari idu gotovo eksponencijalnom funkijom na bolje, bez plato faza

i ljudi znaju da je vreme da ga zavrse polako i sada smo u zadnjoj, 8. sezoni, a napetost ne splashnjava!

Queer As Folk ima par maleckih plato faza, ali je zavrsen bez glupiranja posle 5 sezone

MASH4077 tek pocinje da bude ozbiljno dobar dolaskom Charles Winchester the 3rd u 6. sezoni

The Big Bang Theory mi za stada niej dosadio, naprotiv!
bladerunner92 bladerunner92 18:00 19.07.2013

Pa

TV je toliko mocan medij da je neverovatno misliti bilo sta drugo osim da se sadrzaji koje odabere odredjena tv za plasiranje svesno plasiraju odnosno tako da gadjaju odredjenu ciljnu grupu (sad se setih KArdasijana na B92 pa se zbunih al znam da sam u pravu ).Postoje strategije koje koriste mediji da bi manipulisali javnost npr TV Pink to tako uspesno radi.Moj muz ko na nagaznu minu da stane kad prelistava kanale pa naleti na nesto baaas stravicno na Pinku a ja volim da pogledam (kolko izdrzim) cisto da budem u toku u koliko smo losem stanju...nego ozbiljna ti je ovo tema mnogo...
Domazet Domazet 18:24 19.07.2013

Sasvim je moguće da je TV medij...

...koji izumire ( vidi nevidljivi link u mom post gore).
bladerunner92 bladerunner92 18:28 19.07.2013

Re: Sasvim je moguće da je TV medij...

videh
maksa83 maksa83 18:31 19.07.2013

Re: Sasvim je moguće da je TV medij...

...koji izumire ( vidi nevidljivi link u mom post gore).

Trenutno se dešava evolucija i previranje, oni koji su ti do sada valjali Internet sadržaj, podatke ili hardver i softver pokušavaju da uđu u cable priču. Google i Apple, dve firme sa puno para. Sa druge strane su medijske kuće sa isto tako puno para, ali i svešću da se krajolik promenio i da će dinosaurus koji se ne pribere da odumre. Dobićemo na kraju ono oko čega se oni dogovore.

Sama priroda medija - kroz koju žicu će to da ide - nije bitna, ono što je važno je koliko ćeš ti tu moći da biraš šta gledaš.
NNN NNN 19:20 19.07.2013

Re: Sasvim je moguće da je TV medij...

ono što je važno je koliko ćeš ti tu moći da biraš šta gledaš.
i ne samo da gledaš, nego i (koliko-toliko) aktivno da učestvuješ.
maksa83 maksa83 19:28 19.07.2013

Re: Sasvim je moguće da je TV medij...

NNN
ono što je važno je koliko ćeš ti tu moći da biraš šta gledaš.
i ne samo da gledaš, nego i (koliko-toliko) aktivno da učestvuješ.

Pa i sad možeš da učestvuješ, pošalješ SMS da izbace Stojka ili Živanu.

Inače tooo će biti vrlo zanimljiv svet - fuzija TV programa i video igre, mada mislim da nismo baš blizu nečeg takvog - tehnologija još nije stigla tamo, to zahteva i fisije i fuzije i rekombinovanje raznih veština i tehnologija, sasvim nov menadžment cele stvari. Takođe verujem da će uvek biti onih koje zanima da samo, s oproštenjem, primaju sadržaj, tj. ne verujem da će to tržište skroz da odumre.

Jednu ne neverovatnu viziju toga opisuje Charles Stross u Halting State i Rule 34 koji su pitak SF koji poseže u neposrednu budućnost.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:29 19.07.2013

Re: Sasvim je moguće da je TV medij...


Pa i sad možeš da učestvuješ, pošalješ SMS da izbace Stojka ili Živanu.

ne bih ja Stojka izbacivala.
8c_competizione 8c_competizione 22:26 19.07.2013

Re: Sasvim je moguće da je TV medij...

ne bih ja Stojka izbacivala.


ma posaljes Stojka da udje i izadje jedno 40ak puta i sve je bolje!

NNN NNN 18:31 19.07.2013

Mediokriteti

Apsolutno više ne mislim tako. Čak i kad zanemarimo tupavu dnevnu propagandu partije na vlasti (koja god bila) - ono što TV svesno izabere da servira u bilo kom kontekstu itekako ima uticaja na društvo - kratkoročno i dugoročno.

Oduvek pričam da mediokriteti* konzumiraju ono što im se najviše nudi (u bilo kom smislu).

*mediokrteti shvatiti vrlo široko, jer svi smo mi u nečemu (više-manje) mediokriteti.
Bottom line: na'ebali smo
mili92 mili92 18:33 19.07.2013

Их, гледао.


Гледао серију као мали на РАИ УНО.
jinks jinks 18:41 19.07.2013

...

Interesantno, i ja sam se uvek pitao ko je taj Fonzi :)

Eno i na US History kanalu u bezbroj razlicitih varijanti (od zalagaonica, pikera, pa do ne znam cega sve ne) malo po malo pa pomenu Fonzija, na osnovu cega se da zakljuciti da on gotovo pa da ne predstavlja jedan od stubova tamosnje kulture.

A mozda mi je bilo interesantno zato sto deluje kao da samo ime Fonzi nikako ne ide uz neki kultni, ili kako kazete ultra kul lik, vec pre uz nekog lokalnog joker-a iliti jester-a.
princi princi 19:22 19.07.2013

Re: ...

A mozda mi je bilo interesantno zato sto deluje kao da samo ime Fonzi nikako ne ide uz neki kultni, ili kako kazete ultra kul lik, vec pre uz nekog lokalnog joker-a iliti jester-a.

Da, to je onaj elephant in the room sistem, stvar koja ide neprijavljena eksplicitno, a koja ti lopatom tovari čitav sistem vrednosti u mozak. Trijumf propagande i public relationa. Kao ono kad ti se po serijama snimljenim po NY-u svi dobacuju ragbi loptama kroz stanove, dočim stvarnost za ogromnu gomilu ljudi izgleda malo drugačije. Uostalom, to su radili i kod nas i u Titovo doba (Pozorište u kući), Miloševićevo (Bolji život, pa posle latino serije), Koštunicino (onaj Bajić, ne znam kako se zove serija). TV je posebno dobar medij za pumpanje nacionalnog ponosa, predrasuda, strahova, lažnih emocija...
jinks jinks 20:08 19.07.2013

Re: ...

Pa jeste, kad gledate američke serije i filmove mislite da tamo sve vrvi od duhovitosti, lepotica svih boja i rasa, prijateljstva i izobilja. I kao da svi izmedju ostalog imaju slicnu poentu, "pa kako to da se jos uvek niste prijavili za imigracionu vizu". A kad tamo dodjete, po nekima, ako ste srecni ceka vas 12-casovno radno vreme uz eventualan dental plan.
maksa83 maksa83 20:38 19.07.2013

Re: ...

Pa jeste, kad gledate američke serije i filmove mislite da tamo sve vrvi od duhovitosti, lepotica svih boja i rasa, prijateljstva i izobilja. I kao da svi izmedju ostalog imaju slicnu poentu, "pa kako to da se jos uvek niste prijavili za imigracionu vizu". A kad tamo dodjete, po nekima, ako ste srecni ceka vas 12-casovno radno vreme uz eventualan dental plan.

To je jedno uopštavanje i malanje širokom četkom, serije kao što su Friends gde su svi lepi (+ poneka neurozica oko koje se vrti zaplet epizode), i rade kao neke poslove ali sve vreme bleje u jednom istom kafiću jesu neki kao mainstream, ali ne više, to se ofucalo (doduše taj žanr je nastavio život kroz How I Met Your Mother, koja bi bila totalni krš od serije da nije Barnija tj. Nila Patrika Harisa) ali imaš npr. i druge kao što su How To Make It In America koja je mnogo realnija, ili niše kao što je Dexter, ili ... svačega, da sad ne citiram Brajovićevog đeda-ujaka. Odn. i tamo imaš manje ili više sofisticiranu publiku, pa za svakog ponešto.

princi princi 20:55 19.07.2013

Re: ...

Odn. i tamo imaš manje ili više sofisticiranu publiku, pa za svakog ponešto.

Interesantno je da, procentualno, ona i nije previše brojna. Kad pogledaš ovogodišnju listu nominacija za Emmy, na primer, koja je, inače, sjajna, shvatiš da su rejtinzi nominovanih serija po par miliona gledalaca (što je, otprilike, 1%-2% gledalačke publike, ako i toliko); House of cards ne verujem da gleda ni toliko, njena gledanost se verovatno meri stotinama hiljada. U Australiji, na primer, Breaking bad ide na mreži, u UK, isto, čini mi se da je na Channel 4. I to isto izvrće malo sliku.
jinks jinks 20:55 19.07.2013

Re: ...

To je jedno uopštavanje i malanje širokom četkom

Naravno, predspostavljam da postoji gomila izuzetaka ovako prikazanog pravila.

gde su svi lepi (+ poneka neurozica oko koje se vrti zaplet epizode)

Pa onda bi i ovo sto im je kulminiralo 2008. ustvari moglo da se shvati kao jedna neurozica i nista vise, cisto da se oko necega zavrti radnja tekuce epizode ... neverending serijala "obecana zemlja" :)
gedza.73 gedza.73 21:44 19.07.2013

Re: ...

Odn. i tamo imaš manje ili više sofisticiranu publiku, pa za svakog ponešto.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:47 20.07.2013

Re: ...

Interesantno je da, procentualno, ona i nije previše brojna. Kad pogledaš ovogodišnju listu nominacija za Emmy, na primer, koja je, inače, sjajna, shvatiš da su rejtinzi nominovanih serija po par miliona gledalaca (što je, otprilike, 1%-2% gledalačke publike, ako i toliko);


Iju! Tako malo? Baš tužno! Elem, šaliu na stranu, dakle čija populacija? SAD? Pa koliko njih gleda TV?

Nilesen tvrdi da je ukupan broj TV domaćinstava 114 miliona, pa koliko god da je to ljudi (od 300 milijuna).

Kako god, barem nekoliko desetzna milijuna nema TV, još nekoliko desetina milijuna nema kada da ga gleda od 3 posla koje rade, sledećih podosta milijuna ide na spavanje "posle dnevnika", pa još iha haj njih gleda samo religiozna zatupljivanja, a "prosvećuje" se gledajući FOXova naci lupetanja. A onda i onaj broj koji nema kablovsku ili ako ima ima samo basic.

No, da se vrnemo na procente - te cifre koje se uvek prezentuju, predstavljaju "Live + S(ame)D(day)" (uživo + DVR najkasnije do 3 sata izjutra) dočim Live+7 (7 dana DVRa) bolje pokazuje koliko ljudi gleda seriju (da ovde ne pominjemo C3 koja meri gledanje reklama u toku Live + 3 dana DVRa).

Naravno, sve to je ipak samo Nielsen, koji je zastareo onoliko! ali koji daje relevante podatke bitne za prodaju reklama ;> (a to je jedina "gledalačka publika" koja interesuje tv stanice i naravno oglašivače ☻ )

I tako, kada prva epizoda druge sezone Sorkinove serije Newsroom postigne 2.2 milijuna, to je itekako dobra brojka, a ne - ma tio niko ne gleda ☻

                          

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana