Ljudska prava

ŠTA TO BEŠE SVRHA?

Freedom of Information RSS / 08.08.2013. u 14:43

Autor: Rodoljub Šabić

Gužva oko već famoznih „elektronskih" ili „evropskih" ili ... novih zdravstvenih knjižica još traje, ne smiruje se. Naprotiv, moglo bi se reći da nažalost postaje sve „zanimljivija".
Budući da sam i sam, u izvesnoj meri bio učesnik ove „gužve" logično je da sam sa odgovarajućom pažnjom pratio sve argumente i „argumente" koji su iznošeni.
Na neke od njih tipa - „tzv. nezavisne institucije" zapravo rade na „destabilizaciji države i društva" zaista ne mislim da se vredi osvrtati. Ali, pre neki dan se u jednim dnevnim novinama pojavio „analitički tekst" koji je na račun Zaštitnika građana izneo optužbe koje bi, bar na prvi pogled, mogle delovati logičnije i smislenije. Te optužbe svode se zapravo na jedno - Zašto Zaštitnik građana nije reagovao kada je pre dve godine Vlada (kojom je predsedavao Mirko Cvetković) predložila zakon kojim je propisano izdavanje tzv. elektronskih zdravstvenih knjižica?
Znam šta je Zaštitnik građana na ovo odgovorio. Mislim da je odgovor i dobar i zanimlijv, neki delovi posebno, a budući da ga list kome je upućen (za sada) nije objavio, želim da delove njegove sadržine „podelim" sa kolegama na blogu.
Evo kako Zaštitnik građana objašnjava zašto „nije na vreme reagovao":
Prvo, predlog „spornog" zakona nije mu ni bio dostavljen na mišljenje. Vlada je predloge zakona Zaštitniku građana dostavljala vrlo selektivno. Zaštitnik je i formalno više puta tražio od Vlade da mu dostavlja sve predloge zakona, ali je dobio odgovor - „To nije predviđeno Poslovnikom Vlade". Javno je reagovao povodom takvog odgovora.
Sve ovo, razume se, mogu da potvrdim. I meni je kao Povereniku za informacije dobro poznato, i sam sam bio u vrlo sličnoj situaciji.
Drugo - Zaštitnik građana nije dužan da eventualno samoinicijativno ispituje sve predloge propisa ne bi li tako „na vreme" otkrio one koji su na štetu građana.Tako nešto sasvim sigurno nije obaveza ni jednog Ombudsmana na svetu. A i nezavisno od obaveze Zaštitnik građana je potpuno u pravu kad kaže da je tako nešto veoma limitirano objektivno raspoloživim kadrovskim resursima i da je broj saradnika koje bi uopšte mogao da angažuje u tu svrhu višestruko, neuporedivo manji od broja zaposlenih u pravnim službama pojedinih ministarstava, vladinom Sekretarijatu za zakonodavstvo, Komisiji za regulatornu reformu....
I sve ovo takođe, sa stanovišta slične situacije i sličnog iskustva, mogu da potvrdim.
Ali, treće i najbitnije je nešto što moram priznati do skora ni sam nisam znao. Nije znao ni Zaštitnik građana, ali je dobro što se potrudio da sazna, i on i javnost.
Dakle, sve i da je Vlada dostavila Zaštitniku građana na mišljenje predlog izmena Zakona, ili da ga je samoinicijativno „zapazio", Zaštitnik građana ne bi imao osnova da protestvuje. Više je nego zanimljivo - Zašto?
Naime, u zvaničnom obrazloženju Zakona ( i danas je na sreću dostupno) uvođenje tzv. elektronskih kartica za građane Srbije pravdano je potrebom da građani Srbije u zemljama EU mogu da ostvare prava iz zdravstvenog osiguranja, radi "povezivanja sistema zdravstvenog osiguranja u različitim zemljama", što se, prema evropskim propisima, može učiniti samo uz elektronsku karticu. Ta elektronska kartica u EU je, međutim, ustanovljena pod nazivom "Evropska kartica zdravstvenog osiguranja" i izričito je propisan njen izgled i sadržaj, a koriste je građani jedne zemlje članice EU kada privremeno borave u drugoj. Ona nije isto što i nacionalna zdravstvena legitimacija, koja se koristi u zemlji, mada su pojedine države, racionalno, dve strane jednog dokumenta iskoristili za te dve različite svrhe. Zaštitnik građana ne bi, uz obrazloženje kakvo je Vlada uz predlog zakona dala, imao osnova da osporava izdavanje Evropske kartice zdravstvenog osiguranja, jer u zemljama EU ona mora da bude na raspolaganju građanima, a Zaštitnik građana ne bi smeo da tvrdi da Srbija za 3 godine neće postati član EU.
A eto, još nije postala. Nezavisno od toga, odnosno upravo zato morali bi dobiti odgovore na neka pitanja.
Dakle, iako je obrazloženjem Zakona pravdano i traženo izdavanje Evropske kartice zdravstvenog osiguranja, u stvarnosti je štampano preko milion kartica koje formom i sadržajem uopšte ne odgovaraju Evropskoj zdravstvenoj kartici. Kartice koje su štampane, čak i da je Srbija postala član EU, naši građani ne bi mogli da koriste u svrhu koja je navedena u obrazloženju izmena Zakona!
Pa zato bi valjda imalo svrhe da umesto da sa „gužvom" nastavljamo potražimo dogovor na pitanje - Kako je tako nešto uopšte moguće?



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

godec godec 15:08 08.08.2013

Znači Red herring?

ako je obrazloženjem Zakona pravdano i traženo izdavanje Evropske kartice zdravstvenog osiguranja, u stvarnosti je štampano preko milion kartica koje formom i sadržajem uopšte ne odgovaraju Evropskoj zdravstvenoj kartici


Znači da je "analitički tekst" zapravo Red herring
iqiqiq iqiqiq 15:17 08.08.2013

Najnelogičnije je

što se od svih preporuka šta treba srediti u našoj državi da bi se usaglasili sa EU, neko dohvatio da odmah reši elektronske zdravstvene knjižice...

I šta ćemo sada sa tim karticama, kada nismo još ušli u EU?
antioksidant antioksidant 15:28 08.08.2013

Re: Najnelogičnije je


I šta ćemo sada sa tim karticama, kada nismo još ušli u EU?

sad pazite da se ne razbolite
ivana23 ivana23 16:12 08.08.2013

Re: Najnelogičnije je

I šta ćemo sada sa tim karticama, kada nismo još ušli u EU?


Lepo kaze G. Sabic:

Dakle, iako je obrazloženjem Zakona pravdano i traženo izdavanje Evropske kartice zdravstvenog osiguranja, u stvarnosti je štampano preko milion kartica koje formom i sadržajem uopšte ne odgovaraju Evropskoj zdravstvenoj kartici. Kartice koje su štampane, čak i da je Srbija postala član EU, naši građani ne bi mogli da koriste u svrhu koja je navedena u obrazloženju izmena Zakona!
iqiqiq iqiqiq 16:23 08.08.2013

Re: Najnelogičnije je

ivana23

Nisam pazila na času
pa pitanje i jeste u tom smislu, nismo u EU, kartice ne odgovaraju formatu EU, mislim šta ćemo onda sa tim karticama, ja ne bih da ih plaćam 500 dindji ako ni ako ikada uđemo u EU, ne mogu da ih koristim.

Čak i da format odgovara i da možemo da ih koristimo, što se dovatismo to da rešavamo, kao da je sve ostalo rešeno

antioksidant
to je svakako najbolje rešenje
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 16:36 08.08.2013

Re: Najnelogičnije je

iqiqiq
što se od svih preporuka šta treba srediti u našoj državi da bi se usaglasili sa EU, neko dohvatio da odmah reši elektronske zdravstvene knjižice...

I šta ćemo sada sa tim karticama, kada nismo još ušli u EU?


BITCH PLEASE~! Prvo se hvataš onoga gde najbrže možeš da ućariš. Tipa poštanski sandučići lične karte, pasoši, vozačke dozvole, dokumenta uopšte.

Očekuj stativčinu kad odeš negd enapolju a na zdravstvenoj kartici nemaš svoj karton sa svim bolestima koje si imao, nego samo podatke iz lične karte


Takođe: pravda za stablo! Njemu da se lično uruči jedna kartica da može da ozdravi što pre!
angie01 angie01 20:59 08.08.2013

Re: Najnelogičnije je

ivana23
I šta ćemo sada sa tim karticama, kada nismo još ušli u EU?


Lepo kaze G. Sabic:

Dakle, iako je obrazloženjem Zakona pravdano i traženo izdavanje Evropske kartice zdravstvenog osiguranja, u stvarnosti je štampano preko milion kartica koje formom i sadržajem uopšte ne odgovaraju Evropskoj zdravstvenoj kartici. Kartice koje su štampane, čak i da je Srbija postala član EU, naši građani ne bi mogli da koriste u svrhu koja je navedena u obrazloženju izmena Zakona!


te kartice sluze za one vakcine.
ovomoze ovomoze 07:57 09.08.2013

Re: Najnelogičnije je

Lepo kaze G. Sabic:

Dakle, iako je obrazloženjem Zakona pravdano i traženo izdavanje Evropske kartice zdravstvenog osiguranja, u stvarnosti je štampano preko milion kartica koje formom i sadržajem uopšte ne odgovaraju Evropskoj zdravstvenoj kartici. Kartice koje su štampane, čak i da je Srbija postala član EU, naši građani ne bi mogli da koriste u svrhu koja je navedena u obrazloženju izmena Zakona!

Etatizam u ogoljenom izdanju: prodavanje cigle (vakcine, kartice, registarske tablice...).
Primoran si da kupuješ nešto što nikako ne želiš. Neko je odlučio da mi to treba.
Nažalost to je ono vidljivo, a suštinski ceo državni sistem počiva na tom principu.

P.s. Ako država da dinar mog novca bilo kom sportskom društvu biću stvarno ljut..
stasava stasava 15:29 08.08.2013

galop

Izvor: Beta

Beograd -- Slavica Đukić Dejanović rekla da se Zakon o zdravstvenom osiguranju mora poštovati i da će elektronske zdravstvene knjižice biti uvedene 2015. ili 2016. godine.


Pre neki dan je bila drugačija izjava. Da li se baš elektronske zdravstvene knjižice dovode u vezu sa Zakonom o zdravstvenom osiguranju?Ako da, zašto baš 2015./2016?
mariopan mariopan 16:07 08.08.2013

...

Šta ćemo sa onim vestima iz medija da se nove kartice u Srbiji prave zato što neko nije umeo da prevede tekst u kome ne piše da moramo da imamo nove zrvastvene legitimacije?
Dakle zabrljali su ali teraju do kraja da to ne bi priznali?
I koliko će taj njihov "ponos" da nas košta ovog puta?
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 16:38 08.08.2013

Re: ...

mariopan
Šta ćemo sa onim vestima iz medija da se nove kartice u Srbiji prave zato što neko nije umeo da prevede tekst u kome ne piše da moramo da imamo nove zrvastvene legitimacije?
Dakle zabrljali su ali teraju do kraja da to ne bi priznali?
I koliko će taj njihov "ponos" da nas košta ovog puta?



Sujeta u državnoj upravi raste eksponencijalno sa rangom/zvanjem koji imaš :) da i u vojsci je isto tako.
iqiqiq iqiqiq 16:45 08.08.2013

Re: .znanje stranog jezika

Kao svima u biografijama piše da znaju strani jezik a sada će opet fora "grudnjak", da bude kriv prevodilac.

Kao nisu mogli da pitaju EU službenike u Bgdu " a što moramo te kartice" ili "a čemu nam služe te kartice, mi već imamo knjižice", nego ono krajnje poslušno zakon donet, kartice odštampane i sve tako...

Mani ti priču o sujetama, ovde je potrošen ozbiljan novac, daj jednom da se neko negde prozove na odgovornost. A ta priča da je prevodilac pogrešio, to je tanko...
mariopan mariopan 16:53 08.08.2013

Re: .znanje stranog jezika

iqiqiq
Mani ti priču o sujetama, ovde je potrošen ozbiljan novac, daj jednom da se neko negde prozove na odgovornost. A ta priča da je prevodilac pogrešio, to je tanko...

Upravo zato što je potrošen ozbiljan novac ja i želim da neko najzad odgovara.
Briga me da li je pogrešio prevodilac, ili poštar, ovo je skupo, nepotrebno i za to neko mora da odgovara, a ne da tu glupost guraju do kraja jer im je ispod časti da priznaju da su pogrešili.

Mi treba to da platimo iz svog džepa. Mnogi nemaju taj novac, šta će oni? Možda ćemo za njih da platimo svi mi, ali ZAŠTO ako je nepotrebno?
Zašto taj novac ne upotrebimo za one najsiromašnije da im se pomogne, ili da se leče bolesna deca?

Ovakvo rasipanje u jednoj siromašnoj zemlji NIJE NORMALNO.
iqiqiq iqiqiq 16:58 08.08.2013

Re: .znanje stranog jezika

Ovakvo rasipanje u jednoj siromašnoj zemlji NIJE NORMALNO.

Nije normalno,naravno, pominju se neke ozbiljne pare. Čekaj, čak i da je prevodilac preveo pogrešno, zar nije bilo logično da se kaže "gospodo, ovo jeste jedan od uslova, ali mi imamo teško bolesnu decu, pa imamo bolnice koje nemaju ni osnovne higijenske uslove, pa imamo ...te mi hoćemo da predložimo da štampanje kartica ostavimo kao poslednju tačku" Zato se i zovu pregovori, da se dogovore šta će biti prioritet a šta neće.

Kako ja zamišljam taj razgovor, pretpostavljam da bi onda odgovor bio "ali naravno, kartice nisu prioritet da bi Srbija ušla u EU", niti su prioritet poštanski sandučići...

evo našla sam koliko košta http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/396924/Greska-u-prevodu-ce-nas-kostati-20-miliona-evra
ivana23 ivana23 18:52 08.08.2013

Re: .znanje stranog jezika

iqiqiq
evo našla sam koliko košta http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/396924/Greska-u-prevodu-ce-nas-kostati-20-miliona-evra


Dodatno:

Uvođenje 10.000 čitača elektronskih knjižica koštaće zdravstvenu kasu 60.000 evra.

LINK
mariopan mariopan 19:23 08.08.2013

Re: .znanje stranog jezika

ivana23
iqiqiq
evo našla sam koliko košta http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/396924/Greska-u-prevodu-ce-nas-kostati-20-miliona-evra


Dodatno:

Uvođenje 10.000 čitača elektronskih knjižica koštaće zdravstvenu kasu 60.000 evra.

LINK

Predlažem da Agencija za borbu protiv korupcije pročešlja ugovore o nabavkama i celu ovu ujdurmu rasvetli?
Taj utisak mi je jači posle čitanja komentara čitalaca na tu vest, nema ko nije posumnjao da tu nisu čista posla.

iqiqiq iqiqiq 19:47 08.08.2013

Re: .znanje stranog jezika

Влада Републике Србије Управа за јавне набавке
Немањина 22-26
Телефони:
011/2888-712
011/2888-713
011/2893-469
др Предраг Јовановић, директор
Светлана Ражић, овлашћено лице за поступање по захтеву за слободан приступ информацијама од јавног значаја
Pretpostavljam da nije bio u primeni novi Zakon o javnim nabavkama, jer bi moralo da se postupa i po članu 28 Građanski nadzornik pošto je ova nabavka, ako je verovati novinama, 20 miliona EUR.
Zakon http://www.ujn.gov.rs/ci/propisi/zakon.html
antioksidant antioksidant 19:05 08.08.2013

samo da prijavim

da vojvodina vodi u turskoj 2:0
a vi brišite
Freedom of Information Freedom of Information 19:24 08.08.2013

Re: samo da prijavim

Ma kakvo brisanje.I kad je trol lepa vest je dobro došla.
iqiqiq iqiqiq 10:14 09.08.2013

Re: samo da prijavim

Pošto su dopušteni trolovi, samo jedna napomena

najnoviji marketing kaže "radi dobro i pusti druge da o tome pričaju".

Poverenik za informacije je kancelarija koja radi dobro i o kojoj svako ko je imao priliku da koristi uslugu ove kancelarije, ima samo reči hvale.

Osim dobrog rukovodstva i posvećenog tima, ovde je reč i o dobrim i efikasnim administativnim procedurama, imala sam prilike da se u to uverim. Pri tome je jedino sredstvo komunikacije bio email, dakle niko nije ni proveravao da li sam ja ta osoba za koju se izdajem.

Moje pitanje je zašto tako ne može da funkcioniše ceo državni aparat?

Uzgred, kad već trolujem, čestitam kancelariji proširenje i samo vodite računa da sadašnji tim dobro uvede u posao nove članove tima, da kvantitetom ne izgubite kvalitet.
iqiqiq iqiqiq 12:31 09.08.2013

Re:trol br 2

Pošto je zaključan blog koji govori o nepravilnostima u Pravilniku o načinu vođenja registra ugovora javno-privatnog partnerstva, da li ste dobili neki odgovor

http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Umesto-solarne-elektrane-pretnja-tuzbom.sr.html

"Овим поводом се јуче огласила и Транспарентост Србија тражећи од владе да на сајту убудуће редовно објављује меморандуме и споразуме које потписују с страним компанијама, будући да је Србија у прошлости имала лоша искуства са уговорима и споразумима који су скривани од очију јавности, при чему је најсвежији случај споразума о изградњи соларне електране на југу Србије."
mariopan mariopan 12:59 09.08.2013

Re: Re:trol br 2

iqiqiq
Pošto je zaključan blog koji govori o nepravilnostima u Pravilniku o načinu vođenja registra ugovora javno-privatnog partnerstva, da li ste dobili neki odgovor

http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Umesto-solarne-elektrane-pretnja-tuzbom.sr.html

"Овим поводом се јуче огласила и Транспарентост Србија тражећи од владе да на сајту убудуће редовно објављује меморандуме и споразуме које потписују с страним компанијама, будући да је Србија у прошлости имала лоша искуства са уговорима и споразумима који су скривани од очију јавности, при чему је најсвежији случај споразума о изградњи соларне електране на југу Србије."

Da se kladimo da ćemo morati da platimo tih 160 miliona evra?
Takvi ugovori se i prave da se pokupe pare od plaćanja penala, zato se i drže dalje od očiju javnosti.
Da javnost ne smeta dok se posao ne obavi, a posle džabe nam bilo i što znamo.
Zar misliš da su o tom ugovoru znali samo ona "mala deca" koja su ga potpisala ili svi u Vladi?
I nikome se ništa nije učinilo čudno?

Eto, meni je to čudno, naprimer.
iqiqiq iqiqiq 13:31 09.08.2013

Re: Re:trol br 2

Da se kladimo da ćemo morati da platimo tih 160 miliona evra?

Nadam se da nisi u pravu Bolje da ti izgubiš opkladu nego mi 160 milion EUR

Zato bi bilo lepo da kad novinari objavljuju ovakve tekstove stave, bar na elektronskim medijima, link ka sajtu ministarstva gde možemo da pogledamo Ugovor.

Koliko sam shvatila Pravilnik o registru će limitirati pristup i otežati i građanima i novinarima osnov za uvid u takve dokumente. Sa kojim pravom!!! Pošto je PPP (javno privatan), ha pa privatni podaci koje kompanije ne žele da prikažu i nisu u ugovoru.
ivana23 ivana23 18:11 09.08.2013

Re: Re:trol br 2

iqiqiq
Da se kladimo da ćemo morati da platimo tih 160 miliona evra?

Nadam se da nisi u pravu Bolje da ti izgubiš opkladu nego mi 160 milion EUR

Zato bi bilo lepo da kad novinari objavljuju ovakve tekstove stave, bar na elektronskim medijima, link ka sajtu ministarstva gde možemo da pogledamo Ugovor.

Koliko sam shvatila Pravilnik o registru će limitirati pristup i otežati i građanima i novinarima osnov za uvid u takve dokumente. Sa kojim pravom!!! Pošto je PPP (javno privatan), ha pa privatni podaci koje kompanije ne žele da prikažu i nisu u ugovoru.


Da pogledamo Ugovor? Onako, kao onaj sa Fijatom...



Cenzura!
iqiqiq iqiqiq 11:05 10.08.2013

Re:trol br 2

Da pogledamo Ugovor?

Ma da pogledamo! Najzad Ivana, valjda je lekcija naučena na tom primeru sa ugovorom sa Fijatom (uzgred, dobar primer za temu Pravilnika o registru). Kakva crna službena tajna, ako se tiče novca poreskih obveznika.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:47 10.08.2013

Re: samo da prijavim

Moje pitanje je zašto tako ne može da funkcioniše ceo državni aparat?


Savršeno pitanje. Osim što da sve od sebe da na pravi način reši problem s kojim im se građanin obratio, Kancelarija poverenika omogućava mu i tzv. kolateralnu dobrobiti. Omogućava mu da postavi gore citirano pitanje.

Nebrojeno puta sam se raspravljala s čaršijom, koja tvrdi da ne može kod nas ko u europi, mentalitet je to, nema tu popravke, i sve tako neke gluposti tipa: gde si ti videla da bilo koja institucija radi kako treba?

I tu ih sačekam, pa poentiram...

Dakle, nema u Kancelariji poverenika nikakvih stranaca, ni domaćih ni stranih stranaca. Sve naši ljudi. I rade. Mešaju se u svoj posao.

Kako to da u kancelariji Poverenika to funkcioniše kako treba i može da se organizuje s našim ljudima, a u ostalim državnim institucijama ne?

U čemu je razlika? Isto važi i za kancelariju ombudsmana.
iqiqiq iqiqiq 11:58 10.08.2013

Re: samo da prijavim

Kako to da u kancelariji Poverenika to funkcioniše kako treba i može da se organizuje s našim ljudima, a u ostalim državnim institucijama ne?

Uvek tvrdim da je sve u ljudima, u timu i vođi tima, timskom radu...može sistem da bude i nakrivo nasađen, pravi ljudi će ga postaviti na mesto. Dakle ne trebaju nam stranci, već posvećeni ljudi koji rade svoj posao.

ivana23 ivana23 19:55 08.08.2013

***

Nama su 'neophodne' elektronske zdravstvene knjizice, a novorodjeni princ UK, je dobio ovakvu krstenicu

- Stavila sam link jer je slika prevelika. Eto!
stasava stasava 20:30 08.08.2013

nade

Govoreći o elektronskim knjižicama, ministarka je navela da više nije pitanje da li se nešto mora ili ne mora, jer je to već regulisano zakonom iz 2011. godine, ali se taj zakon nije primenjivao.

"Tu nikakav novac nije sada uložen, sve je završeno još 2011. godine. Kako se taj zakon nije počeo odmah primenjivati, mi ćemo pomeriti rok, a očekujem da će standard građana rasti i da 2015. ili 2016. za većinu neće biti problem da izdvoje 500 dinara za knjižicu. I milion sugrađana će dobiti besplatne knjižice. Svi znamo da je teško šestočlanoj porodici da izdvoji 3.000 dinara na knjižice, ali onaj koji može sada da je nabavi i sebi olakša, on će to uraditi. Jasno je da su one komfornije", objasnila je ona.

Na konstataciju da "komfornija knjižica" ne znači mnogo ako u apotekama nema lekova, Slavica Đukić Dejanović je rekla da "nestašica lekova znači da se lekovi ne proizvode ili ih nema u Srbiji", dodavši da sada nije tako.

Izvor: B92
ivana23 ivana23 20:33 08.08.2013

Re: nade

Na konstataciju da "komfornija knjižica" ne znači mnogo ako u apotekama nema lekova, Slavica Đukić Dejanović je rekla da "nestašica lekova znači da se lekovi ne proizvode ili ih nema u Srbiji", dodavši da sada nije tako.


Ja cu S.Dj.D. navesti samo dva primera - nema Hlorofenikol masti za oci i nema Flonivina (probiotik).
vladaxy vladaxy 07:05 09.08.2013

Čipovi

Meni je smetala, kad su uvođene nove lične karte, kampanja protiv čipovanih LK. Napravljen je haos postavljanjem izbora sa ili bez čipa, a popovi su toliko mračili da je to strašno. Nije uopšte trebalo nuditi opciju LK bez čipa. Zatucanom narodu nije objašnjeno da te LK u nekom budućem vremenu mogu mnogo da olakšaju razne birokratske procedure. Ne znam tačno kapacitet čipa, ali sigurno tu mogu da stanu još 3-4 podatka iz zdravstvene (LBO itd..) i time ne bi bilo potrebe za izdavanjem novog dokumenta. Deca bi dobijala neke privremene lične karte bez slike npr. koje bi koristili kao zdravstvene knjižice. Ali šta bi onda jadne birokrate radile?

off:
ko je smislio ovaj idiotizam??? ili je možda Njuz.net
Od prvog januara 2014. godine više od 100 pogrebnih preduzeća neće moći da preregistruje delatnost, to jest ugasiće se, jer je po Zakonu o komunalnim delanostima predviđeno da se pogrebnim uslugama mogu baviti javna komunalna preduzeća ili firme u kojima država ima 51 odsto vlasništva!?
ovomoze ovomoze 08:04 09.08.2013

Re: Čipovi

Ne znam tačno kapacitet čipa, ali sigurno tu mogu da stanu još 3-4 podatka iz zdravstvene (LBO itd..) i time ne bi bilo potrebe za izdavanjem novog dokumenta.

Da li sam ja pogrešno shvatio prilikom registracije auta da prilikom očitavanja saobraćajne dozvole na samom čipu nema nikakvih podataka, tj. da je to samo identifikaciona kartica pomoću koje se podaci skidaju sa nekog servera gde su i smešteni. Nije baš najlogičnije, ali ako je tako onda ti ne trebaju sve te kartice, dovoljna ti je samo LK sa čipom.
Freedom of Information Freedom of Information 08:08 09.08.2013

Re: Čipovi

nije objašnjeno da te LK u nekom budućem vremenu mogu mnogo da olakšaju ..

Problem je upravo u "budućem vremenu" Kada to? A kako stojimo sada? Imamo li u zdravstvu neke prioritete na koje sada treba trošiti novac umesto na dokumente koji eventualno u budućem vremenu mogu.."?
mnogo da olakšaju razne birokratske procedure.

Postoje načini da se birokratske procedure olakšaju i bez izrade novih knjižica bile one elektronske ili papirne.Npr.kombinacia l.k. i ličnog pin koda zdravstvenog osiguranja.
Na uvođenje elektronskih dokumenata i drugih tekovina savremenog ima smisla ići radi toga što u uslovima nekog konkretnog sistema mogu i onda kad mogu da pruže one prednosti koje IT načelno nude a ne zato što su moderne.To što "imaju čip" može da nudi brojne prdnosti u uslovima dobro organizovanog,funkcionalnog sistema.U uslovima sistema koji mesecima nije u stanju da utvrdi ko je i da li je osiguran i u kome zdravstvene doprinose neki subjekti ne plaćaju godinama,u kome u oblasti naročito osetljivih,zdravstvenuih ličnih podataka nisu obezbeđeni neki od osnovnih elemenata zaštite podataka..,te prednosti su više nego relativne,postoje samo na apatraktnom nivou.
mariopan mariopan 08:20 09.08.2013

Re: Čipovi

ali ako je tako onda ti ne trebaju sve te kartice, dovoljna ti je samo LK sa čipom.

A od čega bi živela ona vojska nepotrebnih službenika ako ne bi nama naplatili gomilu nepotrebnih papira i dokumenata?

Šta misliš zašto smo morali uvek iznova da vadimo krštenicu, potvrdu o državljanstvu i slično.. svaki put kada nekom našem dokumentu istekne rok trajanja, kao da SUP koji nam je izdao taj dokument nema naše podatke?

Lepo reče neko gore, prodavali su nam ciglu i još će je prodavati, a ti probaj da je ne kupiš.
mariopan mariopan 08:30 09.08.2013

Re: Čipovi

te prednosti su više nego relativne,postoje samo na apatraktnom nivou.

Postoje samo kao izgovor, to buduće vreme ćemo dočekati siromašniji za te pare i nećemo imati za osnovno čemu treba da služe - za zdravlje građana.
Dakle važnija je birokratija nego zdravlje dece, matrijal za bolnice, lekovi...?

Moja komšinica priprema dokumenta za koronarnu intervenciju u Sremskoj Kamenici, trebaju joj za utorak i ne može da čeka, obične laboratorijske analize, i ne može da ih prikupi zato što naša laboratorija nema materijal za rad (nema za jednu analizu), nije im poslat iz Beograda i nemaju, a žena je čekala 4 meseca da dođe na red u toj klinici.

Danas će u privatnoj laboratoriji obaviti tu analizu jer ne može da se kocka svojim životom. Šta rade oni koji ne mogu da plate privatne laboratorije i lekare? Crknu?

Uteha bi nam bila da ćemo imati te knjižice ali nekih ljudi neće biti da to dočekaju? Strašno.

PS

Tu dolazimo do pitanja iz naslova ŠTA TO BEŠE SVRHA?
vladaxy vladaxy 09:04 09.08.2013

Re: Čipovi

Imamo li u zdravstvu neke prioritete na koje sada treba trošiti novac umesto na dokumente koji eventualno u budućem vremenu mogu.."?

O tome i pričam. Nemamo. Zato nije loše iskoristiti postojeće čipovane LK.

Postoje načini da se birokratske procedure olakšaju

Ovo je "Ne lipši magarče do zelene trave". Ja stvarno želim da znam imena ljudi koji smišljaju razne glupe procedure i spiskove neophodnih dokumenata. Mislim da bi svaka birokratska procedura morala da sadrži imena i prezimena ljudi koji su ih smislili.

U uslovima sistema koji mesecima nije u stanju da utvrdi ko je i da li je osiguran

Ko to treba da zna? RFZO ili poreska? I da li tamo postoje inteligentniji oblici života koji znaju da rade na kompjuteru?
iqiqiq iqiqiq 09:13 09.08.2013

Re: Čipovi

Mislim da bi svaka birokratska procedura morala da sadrži imena i prezimena ljudi koji su ih smislili.

preporuka za ovo, slažem se 100%

Ko to treba da zna? RFZO ili poreska? I da li tamo postoje inteligentniji oblici života koji znaju da rade na kompjuteru?

preporuka i za ovo, slažem se 100%

Posebno me nervira što se kod nas email ne smatra zvaničnim sredstvom komunikacije.Kakve veze ima da li se određenoj državnoj službi obraćam telefonom, mejlom ili pismom, lako je utvrditi da li je u pitanju ozbiljna primedba i rešavati je.

Da ne govorim o tome da ni na mejlove ni na zvanične dopise ne dobijem bar odgovor "Vaš predmet broj taj i taj je primljen tog i tog datuma, obrađuje ga taj i taj i javićemo Vam za taj i taj broj dana o daljem toku predmeta"
Freedom of Information Freedom of Information 09:44 09.08.2013

Re: Čipovi

Zato nije loše iskoristiti postojeće čipovane LK.

Zašto bi(u konkretnim oklnostima) morale da budu čipovane?
Ovo je "Ne lipši magarče do zelene trave".

A koje procedure mislite da bi pojednostavili novim čipovanim knjižicama ili uz pomoć čipovanih l.k. samo na osnovu činjenice što su "elektronske"? Zar npr.,ponavljam, za idetifikaciju lica i statusa osiguranika nije dovoljna lična karta(čipovana ili ne,svejedno) i lični pin kod.
a stvarno želim da znam imena ljudi koji smišljaju razne glupe procedure i spiskove neophodnih dokumenata. Mislim da bi svaka birokratska procedura morala da sadrži imena i prezimena ljudi koji su ih smislili.

Ovde se potpuno slažemo.Iza svakog od "rešenja" stoje kreatori,političari ali i "eksperti" i građani koji ih plaćaju imaju pravo da znaju ko su oni.
RFZO ili poreska? I da li tamo postoje inteligentniji oblici života koji znaju da rade na kompjuteru?

Oboje.A naravno da tamo ima i sposobnih ljudi.Ali ne bi im pomoglo ni da su svi velemajstori na kompjuteru jer suština problema je u višegodišnjoj demagoškoj politici čiji proizvod je "sistem" u
kome zdravstvene doprinose neki subjekti ne plaćaju godinama,u kome u oblasti naročito osetljivih,zdravstvenuih ličnih podataka nisu obezbeđeni neki od osnovnih elemenata zaštite podataka..,
,etc.etc. da ne nabrajam dalje.
iqiqiq iqiqiq 10:18 09.08.2013

Re: Čipovi

.Iza svakog od "rešenja" stoje kreatori,političari ali i "eksperti" i građani koji ih plaćaju imaju pravo da znaju ko su oni.

E pa ja stvarno poimence želim da znam ko su kreatori ove fantastične ideje o EU zdravstvenim karticama i da Uprava za javne nabavke da saopštenje o celom procesu nabavke ovih kartica, da li je tenderom stvarno tražen pogrešan format ili firma koja je štampala je omanula sa formatom, ali što sad da gnjavimo ljude, nema veze, 20 milion EUR, nije to neka para, imamo mi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:41 10.08.2013

Re: Čipovi

To što "imaju čip" može da nudi brojne prdnosti u uslovima dobro organizovanog,funkcionalnog sistema.U uslovima sistema koji mesecima nije u stanju da utvrdi ko je i da li je osiguran i u kome zdravstvene doprinose neki subjekti ne plaćaju godinama,u kome u oblasti naročito osetljivih,zdravstvenuih ličnih podataka nisu obezbeđeni neki od osnovnih elemenata zaštite podataka..,te prednosti su više nego relativne,postoje samo na apatraktnom nivou.


E, isto tako su u školstvo uveli masu tih nekih europskih stvari, a ono - trećina škola u Srbiji WC nema! I posle ide uokolo ministar i priča kako nam je školstvo po EU standardima!

Forma na uštrb suštine! Vazda, i u školstvu i u zdravstvu i u Srbiji, generalno.
iqiqiq iqiqiq 11:16 11.08.2013

Re: Čipovi

Forma na uštrb suštine! Vazda, i u školstvu

Nema lepšeg primera za formu nego ovo polaganje mature u avgustu http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Avgustovska-mala-matura-maltretiranje-djaka.sr.html

Da nije strašno, te skupo, bilo bi smešno, kao poštujemo formu,a sve se skrljalo, zakoni i propisi prekršeni...nemam reči

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana