Društvo| Ekonomija| Energetika| Gost autor| Gradjanske inicijative

Otimanje miliona u režiji EPS

maksa83 RSS / 19.08.2013. u 20:16

Gost autor: Nikola Ćurčin, disident79 

 

Tekst se tiče prevare koju je sproveo EPS pri promeni preduzeća koje vrši naplatu usluga isporuke električne energije. 


Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd, kao i presek dugovanja/potraživanja od strane dosadašnjeg distributera (elektrovojvodina u mom slučaju, odnosno drugi distributeri zavisno od mesta isporuke električne energije). Prevareni su svi građani koji redovno izmiruju svoje obaveze, pošto na računu EPS Snabdevanja nisu dobili popust od 5% za mesec jul. Takođe na obračunu dostavljenom od prethodnog distributera(Elektrovojvodina kao primer) nije sračunat popust od 5% na račun za jul i dodat na saldo u korist kupaca električne energije. Na ovaj način EPS je ostvario milionsku dobit, a naplaćen je i srazmerno veći PDV. Ukoliko predpostavimo da je prosečan račun za struju bez drugih obaveza 2.000,00 dinara, 5% je 100 dinara, na 1.000.000 korisnika dolazimo do cifre od 100.000.000 dinara. Pored ove štete u korist potrošača, naplaćen je srazmerno i PDV u visini od približno 20.000.000 dinara. RTV pretplatu nisam ni računao(25 dinara po kupcu) Cifre su date kao primer, mislim da red veličine nisam pogrešio, eventualno je to više.

Da je u pitanju namerna greška, odnosno prevara vidi se iz izjava predstavnika EPS, koji tvrde da će od sledećeg računa ponovno davati 5% popusta. Za njih kao da nije postojao prethodni distributer i njegova obaveza prema kupcima. Praktično da bi ispravili grešku potrebno je da redovnim platišama zaračunaju u avgustu popust i za jul i za avgust, što se ne najavljuje. Ukidanje pretplate će dodatno zamaskirati ovu zloupotrebu. U isto vreme slanjem papira o dugovanju/preplati, kojim se omogućava prebacivanje novca u preplati čini da građani posredno potvde da nemaju potraživanje od 5% za mesec jul(potvrda otvorenih stavki).

Novi distributer je bez potpisivanja ugovora sa kupcima preuzeo od prethodnog distributera prava, ali ne i njegove obaveze.

Kako dalje postupiti?

Druga otvorena pitanja:

Da li je prethodni distributer smeo da ustupi EPS Snabdevanje doo ugovore bez saglasnosti kupaca?

S obzirom da je su u pitanju društva sa ograničenom odgovornošću da li će biti moguće naplatiti štetu ako se ugase u budućnosti.

Maltretiranje građana da dolaze u elektrodistribuciju da prebace preplatu i ukidanje plaćanja u pošti bez provizije spadaju u katastrofalnu politiku prema korisnicima i njihovo ponižavanje u stilu pravog monopoliste.

Komentar na margini

Tekst se ne bavi odlukom o objedinjavanju naplate električne energije i razlozima za uvođenje takvog sistema. U pitanju je centralizacija kojoj lično nisam sklon, ali to je političko pitanje. U ovom slučaju se radi o direktnom oštećivanju redovnih platilaca el. energije za milionski iznos. 



Komentari (86)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 20:27 19.08.2013

.

pominješ obaveze.
da li je postojala obaveza vezana za taj popust od 5%?
disident79 disident79 20:29 19.08.2013

Re: .

Ako imas racun za jun mesec samo okreni na poleđinu, stavka popust.
antioksidant antioksidant 20:34 19.08.2013

Re: .

disident79
Ako imas racun za jun mesec samo okreni na poleđinu, stavka popust.

ma ok, znam da toga ima, ali me interesuje na osnovu cega su to davali? ne znam ni gde mi je ugovor koji sam (verovatno) potpisao sa njima.
buba_truba buba_truba 20:50 19.08.2013

Re: .

antioksidant
pominješ obaveze.
da li je postojala obaveza vezana za taj popust od 5%?

Naravno da je postojala i da postoji obaveza, sve dok ne ukinu stavku "popust" kojom motivišu platiše (tkz. obećana nagrada) da im lovu uplate do 5. u mesecu. Pa nisu oni to džaba smislili (tako je već godinama), isplati im se, imaju računicu... ali i obavezu. Smradovi!

Edit: Nikola već odgovorio. za blog.
disident79 disident79 20:51 19.08.2013

Re: .

Politika popusta nije deo ugovora. To je promenljiva kategorija i zavisi od onoga koji daje popust. Ono što je problem je kada na računu napišeš da ćeš dati popust, a onda to ne uradiš. Prethodnih nekoliko godina daješ popust, nameravaš da nastaviš da daješ popust u budućnosti, ali za jedan mesec se praviš blesav.

Definicija prevare

Pod prevarom se podrazumevanu
sve nezakonite radnje koje imaju
karakteristike obmane, prikrivanja ili
zloupotrebe poverenja. Ove radnje nisu
uslovljene primenom pretnje nasiljem ili
fizickom silom. Prevare mogu pociniti lica i
organizacije sa ciljem sticanja novca, imovine
ili usluga; u cilju izbegavanja placanja ili
gubitaka usluga; ili u cilju osiguranja licne ili
poslovne dobiti.
buba_truba buba_truba 20:57 19.08.2013

Re: .

disident79
Politika popusta nije deo ugovora. To je promenljiva kategorija i zavisi od onoga koji daje popust. Ono što je problem je kada na računu napišeš da ćeš dati popust, a onda to ne uradiš.

Baš tako. PREVARA! I da je normalnosti Države, ovo bi bilo i te kako kažnjeno - ali kako, kad je u Srbiji sve po sistemu "kadija te tuži, kadija ti sudi".
antioksidant antioksidant 20:58 19.08.2013

Re: .

sve dok ne ukinu stavku "popust"

pa vidiš da su tu stavku ukinuli prošlog meseca
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:00 19.08.2013

Re: .

Definicija prevare

Sasvim se uklapa u ono što sam dole opisao: komplikovana procedura za vraćanje preplaćenog iznosa.
buba_truba buba_truba 21:13 19.08.2013

Re: .

antioksidant
sve dok ne ukinu stavku "popust"

pa vidiš da su tu stavku ukinuli prošlog meseca

Hm, pa može i tako, u stilu - kako dali tako i ukinuli... može, u Srbiji. Iskreno, ne znam ni ja kako i po kom osnovu su to dali, ali su dali i tako traje godinama... ljudi kojima je tih 5% od značaja vode računa da plate do 5. Ako nešto traje godinama, pa 'oćeš da ukineš, ok imaš pravo, ali najavi pa da onda i ljudi plate 20. a ne 5. Mislim da bi to po nekakvom zakonu tako moralo. Ali, avaj, opet ono - ehej, snajka, o čemu mantraš? Pa gde ti živiš... i sve tako.
ivana23 ivana23 21:21 19.08.2013

Re: .

buba_truba
Hm, pa može i tako, u stilu - kako dali tako i ukinuli... može, u Srbiji. Iskreno, ne znam ni ja kako i po kom osnovu su to dali, ali su dali i tako traje godinama... ljudi kojima je tih 5% od značaja vode računa da plate do 5. Ako nešto traje godinama, pa 'oćeš da ukineš, ok imaš pravo, ali najavi pa da onda i ljudi plate 20. a ne 5. Mislim da bi to po nekakvom zakonu tako moralo. Ali, avaj, opet ono - ehej, snajka, o čemu mantraš? Pa gde ti živiš... i sve tako.


Racun jos uvek nisam dobila, a na sajtu EDB pise:

Благовременом уплатом купци из категорије домаћинства и даље имају право на попуст од пет одсто на сваки месечни рачун. „Електропривреда Србије“ је због динамике исплате пензија продужила рок за остварење права на попуст са 20. на 25. дан у месецу, како би и пензионери искористили ову погодност.

EDB - Један рачун за јулску потрошњу

Meni je rok za placanje do sada bio 18. u mesecu.
buba_truba buba_truba 21:38 19.08.2013

Re: .

ivana23
Racun jos uvek nisam dobila, a na sajtu EDB pise:

Благовременом уплатом купци из категорије домаћинства и даље имају право на попуст од пет одсто на сваки месечни рачун. „Електропривреда Србије“ је због динамике исплате пензија продужила рок за остварење права на попуст са 20. на 25. дан у месецу, како би и пензионери искористили ову погодност.

EDB

E pa onda samo džaba dižemo dževu. Mada, i na tarabi piše svašta...
Hansel Hansel 22:58 19.08.2013

Re: .

Скроз им је без везе та "немогућност пребацивања преплаћеног износа новом предузећу", макар и са образложењем да "то није законски могуће јер немају права да располажу новцем грађана" -- грађани су тај новац уплатили у сврху плаћања струје, и да ново предузеће није формирано, тај би нам се износ одбио у следећем рачуну.

А у вези с попустом, судећи по неколико рачуна (тј. обавештења о стању дуга/преплате) у које сам имао увид, у преплаћени износ недвосмислено је ушао обрачунат попуст -- то су урадиле електродистрибуције, досадашњи "добављачи". Ово знам сигурно јер "узорак" уплаћује за више струјомера тачан износ, тј. врло мало заокружен. Износ преплате одговара износу попуста.

(Одавно сам хтео да се пријавим да објашњавам купцима све тајне тарифног система, јављам се јавно за посао у ЕПС-у. )
mariopan mariopan 20:42 19.08.2013

..

Tačno...ali da je samo to..

Zamisli stare ljude sa sela koji treba da dođu u grad, na neki šalter Elekrodistribucije i potpisuju saglasnost da im se vrate recimo 100- 200- 300 dinara preplate?
Koliko ih košta prevoz do grada i maltretiranje oni će taj novac jednostavno ostaviti?
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:59 19.08.2013

Re: ..

Skandal sa zavrzlamama kojima treba biti izložen da se vrati preplaćen novac je po mom mišljenju čak i veći od ovog sa 5% za ranije plaćanje. Nama je stigla informacija da smo preplatili nekih 205 dinara. Za to treba da odem do ED i čamim u redovima? Svakako, 90% ljudi sebi neće dozvoliti toliko gubljenje vremena.

Iole ozbiljan informativni sistem se jednostavno može programirati da to oduzme od iznosa za plaćanje narednog meseca. Sem ako ne želiš da zavrneš milione kupaca na džiberski način.

Postoji li mogućnost da se pokrene inicijativa da se sredstva koja su preplaćena ulože u fond za neke posebne potrebe. Na primer, za lečenje dece u inostranstvu ili za finansiranje narodnih kuhinja? Ako se to tehnički može izvesti, ja sam spreman da volontiram nedelju dana, da sakupljam račune i potpise ljudi koji su raspoloženi da prihvate predlog, a verujem da bi se još drugih prijavilo.
zilikaka zilikaka 21:21 19.08.2013

Re: ..

Postoji li mogućnost da se pokrene inicijativa da se sredstva koja su preplaćena ulože u fond za neke posebne potrebe. Na primer, za lečenje dece u inostranstvu ili za finansiranje narodnih kuhinja? Ako se to tehnički može izvesti, ja sam spreman da volontiram nedelju dana, da sakupljam račune i potpise ljudi koji su raspoloženi da prihvate predlog, a verujem da bi se još drugih prijavilo.

+1
rade.radumilo rade.radumilo 09:00 20.08.2013

Re: ..

Iole ozbiljan informativni sistem se jednostavno može programirati da to oduzme od iznosa za plaćanje narednog meseca. Sem ako ne želiš da zavrneš milione kupaca na džiberski način.


Ma znaš šta je najgluplje? Oni taj novac ne mogu da preknjiže sa tvojih avansnih računa nigde! Oni ne mogu da raspolažu tim novcem i ostaće proknjiženo na tvojoj partiji na avansnom kontu sve dotle dok ti ne prođeš pored ED pa svratiš da daš nalog za prenos. Takođe, nije problem tehnike što oni ne mogu da prebace taj novac na drugo preduzeće, već stvarno NE SMEJU po zakonima o računovodstvu i platnom prometu, kao što ni banka ne sme istu stvar da uradi bez tvog potpisa.
Ako pažljivije pogledaš, sve što potpisuješ za jedan kredit, ukoliko se kredit naplaćuje trajnim nalogom sa tekućeg računa ti taj trajni nalog potpisuješ. Takođe ukoliko na avansnom kontu tvoje partije, ostane nešto para taj novac ti se isplaćuje ili prebacuje na tekući račun na tvoj potpis.
Problem u Srbiji je što postoje samo dve institucije ovlaštenja pravnog lica da uradi nešto s našim novcem: pečat i potpis. Čak je i korištenje kartica sa pinom protivno našim računovodstvenim zakonima, samo što je to zamuljano nekim odlukama NBS.
ivana23 ivana23 12:01 20.08.2013

Re: ..

Oni taj novac ne mogu da preknjiže sa tvojih avansnih računa nigde! Oni ne mogu da raspolažu tim novcem i ostaće proknjiženo na tvojoj partiji na avansnom kontu sve dotle dok ti ne prođeš pored ED pa svratiš da daš nalog za prenos. Takođe, nije problem tehnike što oni ne mogu da prebace taj novac na drugo preduzeće, već stvarno NE SMEJU po zakonima o računovodstvu i platnom prometu, kao što ni banka ne sme istu stvar da uradi bez tvog potpisa.


Isto kaze i moj muz ekonomista sa visegodisnjim stazom na sl. poslovima.

Uzgred, dobila sam danas julski Rn za struju i postoji stavka - popust 5%

rade.radumilo rade.radumilo 12:43 20.08.2013

Re: ..

Isto kaze i moj muz ekonomista sa visegodisnjim stazom na sl. poslovima.


Ja nisam ekonomista, ali sam pravio knjigovodstveni softver, pa sam morao da naučim i knjigovodstvene propise...
ivana23 ivana23 12:48 20.08.2013

Re: ..

rade.radumilo
Isto kaze i moj muz ekonomista sa visegodisnjim stazom na sl. poslovima.


Ja nisam ekonomista, ali sam pravio knjigovodstveni softver, pa sam morao da naučim i knjigovodstvene propise...


Super sto si to napisao, zaista su ljudi pomislili da je 'kradja' u pitanju.
mirelarado mirelarado 20:44 20.08.2013

Re: ..

Uzgred, dobila sam danas julski Rn za struju i postoji stavka - popust 5%


Добила сам и ја рачун, и на њему стоји ставка РТВ претплата. Укинута, а на рачуну. Баш згодно.
razmisljam razmisljam 21:05 20.08.2013

Re: ..

mirelarado

Добила сам и ја рачун, и на њему стоји ставка РТВ претплата. Укинута, а на рачуну. Баш згодно.


Укинута, али не још. Теко од септембра или октобра. Дотле има да је плаћаш к'о и до сада. А можда реше и да је оставе, ако установе да нема новаца у буџету.
mirelarado mirelarado 21:09 20.08.2013

Re: ..

razmisljam
mirelarado

Добила сам и ја рачун, и на њему стоји ставка РТВ претплата. Укинута, а на рачуну. Баш згодно.


Укинута, али не још. Теко од септембра или октобра. Дотле има да је плаћаш к'о и до сада. А можда реше и да је оставе, ако установе да нема новаца у буџету.


Мноооогооо ми је требало, али сам ипак схватила да овде неплатише боље пролазе и одлучила да им се прикључим. Тако да ћу претплату игнорисати.
gordanac gordanac 22:00 20.08.2013

rizikujući ...

... da budem nepotrebno dosadna, ali ipak:
- pretplata je uvedena zakonom i samo zakonom može biti ukinuta, a takav zakon još nije donet
- svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja
- nije nemoguće da vlada pokuša "uputstvom" da odredbe nekih zakona "stavlja van snage" (blago opisujući, lepim rečima, šta to u stvari znači, lako stižemo ponovo do prijava (zlo)upotrebe )
antioksidant antioksidant 22:20 20.08.2013

Re: rizikujući ...

svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja

mislis da bi tijanic smeo da prijavi vucica dok je vucic na vlasti?

mirelarado mirelarado 22:21 20.08.2013

Re: rizikujući ...

- svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja


Значајан постотак грађана ту ставку не плаћа већ годинама, без икаквих санкција. Сазнавши то, осетила сам се, најблаже речено, наивно. Тај новац могла сам да утрошим у много хуманије сврхе него што је ТВ претплата за програм који не гледам.

Верујем и да би се тај закон, по којем претплату плаћају сви потрошачи електричне енергије, укључујући оне који немају телевизор, лако могао довести у питање. Начин наплате још лакше...
gordanac gordanac 22:22 20.08.2013

Re: rizikujući ...

antioksidant
svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja

mislis da bi tijanic smeo da prijavi vucica dok je vucic na vlasti?


oh, ima ko bi, nesebrigaj
antioksidant antioksidant 22:23 20.08.2013

Re: rizikujući ...

gordanac
antioksidant
svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja

mislis da bi tijanic smeo da prijavi vucica dok je vucic na vlasti?


oh, ima ko bi, nesebrigaj

ок, знам да би то могло да се претвори у још једну политичку игранку, али није у томе поента ваљда?
gordanac gordanac 22:26 20.08.2013

Re: rizikujući ...

mirelarado
- svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja


Значајан постотак грађана ту ставку не плаћа већ годинама, без икаквих санкција. Сазнавши то, осетила сам се, најблаже речено, наивно. Тај новац могла сам да утрошим у много хуманије сврхе него што је ТВ претплата за програм који не гледам.

Верујем и да би се тај закон, по којем претплату плаћају сви потрошачи електричне енергије, укључујући оне који немају телевизор, лако могао довести у питање. Начин наплате још лакше...

Nesporazum.
Nisam pričala o "neću plaćam", rekla sam (što je proverljivo) da se "ta stvar" samo zakonom može ukinuti, a da dok se to ne dogodi - rizikuje svako ko "na svoju ruku" izbaci stavku o pretplati, elem - pretplata nije ukinuta.
antioksidant antioksidant 22:28 20.08.2013

Re: rizikujući ...

elem - pretplata nije ukinuta.

али немој да је плаћаш
вођа је рекао да је то глупост
gordanac gordanac 22:29 20.08.2013

Re: rizikujući ...

antioksidant
gordanac
antioksidant
svako ko bi "na svoju ruku" izbacio stavku iz računa rizikovao bi ozbiljnu prijavu (zlo)upotrebe ovlašćenja

mislis da bi tijanic smeo da prijavi vucica dok je vucic na vlasti?


oh, ima ko bi, nesebrigaj

ок, знам да би то могло да се претвори у још једну политичку игранку, али није у томе поента ваљда?

Naravno da nije.
Poenta je u - vladavini zakona. Koji se ne može "stavljati van snage" mimo za to predviđene procedure.
Osim što je cela tema povezana sa nizom drugih problema, ali nije o tome ovde reč, već o činjenici da "pretplata nije ukinuta" te se zato mora nalaziti na uplatnici EPS Snabdevanje.
gordanac gordanac 22:30 20.08.2013

Re: rizikujući ...

antioksidant
elem - pretplata nije ukinuta.

али немој да је плаћаш
вођа је рекао да је то глупост

U to se ne mešam, jer to - ne razumem.
mirelarado mirelarado 22:30 20.08.2013

Re: rizikujući ...

Nisam pričala o "neću plaćam", rekla sam (što je proverljivo) da se "ta stvar" samo zakonom može ukinuti, a da dok se to ne dogodi - rizikuje svako ko "na svoju ruku" izbaci stavku o pretplati, elem - pretplata nije ukinuta.


Разумела сам коме је то упућено, али сам хтела да нагласим да тај закон:
а) није ваљано спровођен;
б) и сама његова ваљаност је дискутабилна.
antioksidant antioksidant 22:34 20.08.2013

Re: rizikujući ...

Poenta je u - vladavini zakona. Koji se ne može "stavljati van snage" mimo za to predviđene procedure.

ок, кад смо код тога - којом процедуром је "ван снаге" стављен закон о лустрацији*? и то не питам за период од 10. јуна од кад је истекао већ за претходних 10 година?


*иначе непознатији као закон о одговорности за кршење људских права
gordanac gordanac 22:57 20.08.2013

Re: rizikujući ...

antioksidant
Poenta je u - vladavini zakona. Koji se ne može "stavljati van snage" mimo za to predviđene procedure.

ок, кад смо код тога - којом процедуром је "ван снаге" стављен закон о лустрацији*? и то не питам за период од 10. јуна од кад је истекао већ за претходних 10 година?


*иначе непознатији као закон о одговорности за кршење људских права

Nije "stavljan van snage", nije primenjivan, to je ogromna razlika.
Osnovni razlog je nemogućnost formiranja Odbora u punom sastavu, a ono koji su bili izabrani nisu hteli da donose odluke dok Odbor ne bude u punom sastavu, što se nije dogodilo.
I - nije dobar primer za navedeni slučaj, a bio bi da je Odbor formiran, da je donosio odluke jedno vreme, pa pnda rekao "e, sada ovu odredbu zakona nećemo da primenimo" ili oni ili bilo ko drugi, to je paralela.
Ili bi bila paralela da pretplata nije nikada (po zakonu) stavljen na uplatnice.
Šta god ja mislila o tome da je "oba" dokaz slabe pravne države.
Hansel Hansel 23:38 20.08.2013

Re: rizikujući ...

mirelarado
Верујем и да би се тај закон, по којем претплату плаћају сви потрошачи електричне енергије, укључујући оне који немају телевизор, лако могао довести у питање. Начин наплате још лакше...

Иако сам исто поступао као и Ти, и иако сада слично размишљам као и ти, морам да и овде кажем да нису били у обавези да претплату плаћају (и и даље нису, пошто није укинута) сви потрошачи -- на пример, нису они који имају више бројила, али и они који су изјавили да немају радио и ТВ пријемник у кући. О, у суштини -- нормалној и позитивној пракси која се спроводи и у фамозној ЕУропи -- да не причам. Ако ни због чега другог, онда зато што је прималац претплате упорно извитоперавао њену суштину, на скоро све могуће начине. А власт му то дозволила.
antioksidant antioksidant 07:56 21.08.2013

Re: rizikujući ...

Nije "stavljan van snage", nije primenjivan, to je ogromna razlika.

па ок, и овај закон неће бити стављан ван снаге а неће бити пеимењиван
нема разлике, сем оне коју на силу убацимо у разговор :)
I - nije dobar primer za navedeni slučaj

ја баш мислим да је добар. био је закон а неко на власти је рекао да је закон бесмислен и онда је закон замро
Šta god ja mislila o tome da je "oba" dokaz slabe pravne države.

а око овог се слажемо. живеле вође!!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:00 19.08.2013

?

Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.
ivana23 ivana23 21:02 19.08.2013

Re: ?

Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.


Takodje.
predatortz predatortz 21:03 19.08.2013

Re: ?

ivana23
Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.


Takodje.

isto
expolicajac expolicajac 21:03 19.08.2013

Re: ?

Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.

Kada su zvezde na tvojoj strani.
a_jovicic a_jovicic 21:36 19.08.2013

Re: ?

Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.


Ni ja ... verovatno ovi naši čekaju da vide dal' će biti polupanih šaltera po unutrašnjosti pa će onda da pronadju neku zakonsku mogućnost da automatski prebace novce

... usput ... koj' im je to uopšte djavo trebao ... mogli su lepo da osnuju novo društvo koje bi radilo ono što je radilo staro ... a da promene namenu starom da radi ono za šta su osnivali novo ... nego rupa u budžetu pa treba prikupiti od poštenog sveta ... dinar po dinar i eto novih fotelja za rekonstruisanu Vladu ('ta neće valjda novi ministri da sede u raubovanim foteljama svojih predhodnika)

Nego mene interesuje koji su pravni marifetluk iskoristili da nam uvale novog dobavljača a da ne potpisujemo nove ugovore ... Tehnički gledano mi bi mogli da ništa ne plaćamo novoj firmi ... nit' znamo k'o su nit' sa njima imamo ikakav ugovor


Jao ka'će već jednom ta liberalizacija tržišta energije ... preći ću na konkurenciju pa makar me koštalo i skuplje ... mada, znajući zemlju Srbiju ni oni verovatno neće biti ništa pošteniji


srdjan.pajic srdjan.pajic 21:36 19.08.2013

Re: ?

Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.


Popust od 100%? (barem za sada).





antioksidant antioksidant 21:38 19.08.2013

Re: ?

srdjan.pajic
Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.


Popust od 100%? (barem za sada).






ili joj racunaju kamatu sto kazni sa placanjem?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:39 19.08.2013

Re: ?

antioksidant
srdjan.pajic
Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.


Popust od 100%? (barem za sada).






ili joj racunaju kamatu sto kazni sa placanjem?


Da, to je ipak realniji scenario.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:44 19.08.2013

Re: ?

Pitanje: kako se plaća račun za struju, mislim, interesuje me mehanika. Jel ti oni pošalju taj neki račun, pa ti odeš i banku/poštu/distribuciju i napišeš ček, ili daš keš, svejedno? Šta bi se desilo ako bi otišao tamo i šalteruši rekao da nameravaš da uplatiš 5% manje od sume napisane na tom računu, uz obrazloženje da želiš da izbegneš prevaru?

predatortz predatortz 21:47 19.08.2013

Re: ?

srdjan.pajic
Pitanje: kako se plaća račun za struju, mislim, interesuje me mehanika. Jel ti oni pošalju taj neki račun, pa ti odeš i banku-poštu/distribuciju i napišeš ček, ili daš keš, svejedno? Šta bi se desilo ako bi otišao tamo i šalteruši rekao da nameravaš da uplatiš 5% manje od sume napisane na tom računu, uz obrazloženje da želiš da izbegneš prevaru?



Mehanizam je prost:

Tebi dođe račun, ti uplatiš na šalteru ceo iznos ili onoliko koliko hoćeš da uplatiš. Tako da se šalteruša ne bi uzbudila. Ona je , u celoj toj priči, bukvalno operater na unosu podataka.
ivana23 ivana23 21:50 19.08.2013

Re: ?

srdjan.pajic
Pitanje: kako se plaća račun za struju, mislim, interesuje me mehanika. Jel ti oni pošalju taj neki račun, pa ti odeš i banku/poštu/distribuciju i napišeš ček, ili daš keš, svejedno? Šta bi se desilo ako bi otišao tamo i šalteruši rekao da nameravaš da uplatiš 5% manje od sume napisane na tom računu, uz obrazloženje da želiš da izbegneš prevaru?


Dobijes racun, sam upises u rubriku koliko uplacujes (mozes koliko hoces da umanjis-povecas), sto se tice saltera niko to i ne gleda ako placas u posti ili banci. U distribuciji verovatno gledaju da li se iznosi poklapaju.
a_jovicic a_jovicic 22:07 19.08.2013

Re: ?

srdjan.pajic
Pitanje: kako se plaća račun za struju, mislim, interesuje me mehanika. Jel ti oni pošalju taj neki račun, pa ti odeš i banku/poštu/distribuciju i napišeš ček, ili daš keš, svejedno? Šta bi se desilo ako bi otišao tamo i šalteruši rekao da nameravaš da uplatiš 5% manje od sume napisane na tom računu, uz obrazloženje da želiš da izbegneš prevaru?

Na samom računu je pisalo koliko da uplatiš ako plaćaš pre tog nekog datuma ... i sve je to lepo funkcionisalo ... al' izgleda da u novo preduzeće nije prebačen iko ko zna procentni račun ... paz' ovo saopštenje od pre par dana ...

Da se isplati redovno plaćati račune za struju potvrđuje i i činjenica da EPS kupcima koji redovno izmiruju obaveze, svakog meseca odobrava popust od pet odsto, što je 60 odsto prosečne fakture godišnje.


"EPS:Isplati se biti redovan platiša"
disident79 disident79 22:56 19.08.2013

Re: ?

Citat iz teksta Isplati se biti redovan platiša:
...
Ako je kupac ostvario popust na junsku potrošnju, on je obračunat i nalazi se u saldu zaduženja prema distribuciji koja je kupce snabdevala do 1. jula. U tom slučaju kupac će dobiti obaveštenje od distribucije da je u preplati i da svoj novac može da podigne na šalteru ili prebaci na račun EPS Snabdevanja.
...
Da li je neko od onih koji su dobili obaveštenje od prethodnog snabdevača(recimo Elektrovojvodina) dobio 5% od jula meseca uračunato u svoj saldo o preplati? Ja nisam niti bilo ko koga znam.

Čitajući ovu izjavu još sam sigurniji da je namerno napravljen "propust".

A tek što kupci sa EDB teritorije još ništa nisu dobili račune i obračune je priča za sebe...
Hansel Hansel 23:02 19.08.2013

Re: ?

Управо сам горе написао да сам видео такве рачуне (ти си објавио два минута пре мене овај коментар). Ради се о рачунима/обавештењима "Југоистока". За неупућене, то је тамо где се праве дигитални струјомери (алузија на alselone-ову локализацију тог места ).
maksa83 maksa83 23:08 19.08.2013

Re: ?

A tek što kupci sa EDB teritorije još ništa nisu dobili račune i obračune je priča za sebe...

Da probam kao domatjin da doprinesem.

Pouzdane informacije kažu da je to do sada sve ove godine, zapravo decenije, radio RCUB (Računski Centar Univerziteta u Beogradu) softverom koji je brušen godinama i prilično izbrušen i sve je to radilo kao satić.

Međutim, nova Srpska Napredna Vlast već neko vreme pokušava to da im oduzme (čak su i slali neke svoje jedva pismene kadrove da to Nadziru i Provere Šta Se Tu Radi), i na kraju se to i desilo, tj. zaključili su da će oni to da rade bolje i oduzeli taj posao RC-u. Sada treba da zamene jedan prilično složen sistem koji je radio godinama. Zašto? Eto tako, da to malo rade Njihovi.

Otud svi kermezi sa računima (i njihovo odsustvo) kao posledica toga.

Kakva, najblaže rečeno, gomila pritupih papaka.
Hansel Hansel 23:13 19.08.2013

Re: ?

Аха, РЦ је радио за ЕДБ, а нови XY ће радити за целу Србију? Напредно, напредно...
maksa83 maksa83 23:17 19.08.2013

Re: ?

Напредно, напредно...

Srpski Napredno.
sesili sesili 07:42 20.08.2013

Re: ?

Najveći popust dobijaju neredovne platiše!!! Otpisuju im 40%.
mariopan mariopan 08:01 20.08.2013

Re: ?

Krugolina Borup
Svi kupci električne energije su u avgustu za jul mesec dobili račun od EPS Snabdevanje doo Beograd


Bogumi, ja do dana današnjeg ne dobih apsolutno nikakav račun za jul.

Mi dobili odaaavno i već platili.
Imala sam sreću da ja njima dugujem samo 200 dinara, pa sam to platila jednom uplatnicom, a na drugu uplatila potrošnju.
Inače, da sam morala ja od njih da naplatim tih 200 dinara ne bih gubila dan i živce da visim na nekom šalteru.
I baš sam pomislila na naše komšije iz okolnih sela, pa tamo starih ljudi onoliko, večina redovno plaća i većina ima neku malu preplatu. Moraju da dođu u grad, plate prevoz, njakaju se po autobusima, ceo dan po vrućini za te sitne pare - ako se i to sračuna debelo će da se ovajde ovi iz Elektrodistribucije?

A zbunjenih koliko hoćeš. Jedan naš prijatelj je mahinalno ispunio staru uplatnicu, uplatio 2 500 dinara i tek tada ukapirao šta je uradio. Sad mora na šalter i da čeka da mu vrate pare...ali na onu drugu uplatnicu mora odmah da uplati još toliko da mu ne zaračunaju zateznu kamatu + slanje opomene + maltretiranje za sve pare.
Lepo su se dosetili.
mariopan mariopan 08:02 20.08.2013

Re: ?

sesili
Najveći popust dobijaju neredovne platiše!!! Otpisuju im 40%.



A tek to što nije normalno nemam reči, pa mi svi plaćamo za njih?
Kako mogu toliko da im "otpišu", ko je to platio, jer sve mora da se plati? MI?
kukusigameni kukusigameni 08:06 20.08.2013

Re: ?

sesili
Najveći popust dobijaju neredovne platiše!!! Otpisuju im 40%.

To je genijalan izum. Legalizacija pljačke.
mariopan mariopan 08:15 20.08.2013

Re: ?

Da se isplati redovno plaćati račune za struju potvrđuje i i činjenica da EPS kupcima koji redovno izmiruju obaveze, svakog meseca odobrava popust od pet odsto, što je 60 odsto prosečne fakture godišnje.



Da nije štamparska greška?
Hansel Hansel 09:03 20.08.2013

Re: ?

Чек', шта ти није јасно? Ако дају попуст 5% од неког х -- претпостави да је то х твој просечни рачун, онда 12 месеци пута х пута 5% даје 60% од х. Јасно?!

Hansel, дежурни адвокат ЕПС-а на Блогу
mariopan mariopan 09:06 20.08.2013

Re: ?

Hansel
Чек', шта ти није јасно? Ако дају попуст 5% од неког х -- претпостави да је то х твој просечни рачун, онда 12 месеци пута х пута 5% даје 60% од х. Јасно?!

Hansel, дежурни адвокат ЕПС-а на Блогу

Nešto nisam primetila da su mi toliko otpisali?
Neprimetno je u odnosu na onih 40% koje otpisuju neplatišama odjednom? Oni itekako primete?
a_jovicic a_jovicic 09:08 20.08.2013

Re: ?

mariopan
Da se isplati redovno plaćati račune za struju potvrđuje i i činjenica da EPS kupcima koji redovno izmiruju obaveze, svakog meseca odobrava popust od pet odsto, što je 60 odsto prosečne fakture godišnje.


Da nije štamparska greška?


I ja prvo to pomislio ... al' nadjoh u više medija ... a i na site-u EPS-a ... a ako se pogleda sav ovaj lopovluk oko "malog viška" na starim računima, sigurno je ovakav "procentni račun" baš izum EPS-a.

EPS

Politika

Beta
Hansel Hansel 09:12 20.08.2013

Re: ?

mariopan

Па, њима су отписали 40% у односу на САВ дуг, што ти је годишње 480% од оног х, наспрам наших 60%, што је осам пута мање. Да не причамо о отпису камата (чак и оних које би биле у висини инфлације), тако да им је реалан попуст још и већи.

Сада сам дежурни адвокат савесних потрошача.

EDIT:
a_jovicic

Da nije štamparska greška?

I ja prvo to pomislio ... al' nadjoh u više medija ... a i na site-u EPS-a ... a ako se pogleda sav ovaj lopovluk oko "malog viška" na starim računima, sigurno je ovakav "procentni račun" baš izum EPS-a.

Проблем је у недовољно јасној реченици -- требало је да кажу "на годишњем нивоу попуст је 60% просечне месечне фактуре".

Хало, ЕПС, Центар за односе с јавношћу?
mariopan mariopan 09:16 20.08.2013

Re: ?

Сада сам дежурни адвокат савесних потрошача.

Hvala što me zastupaš. Koliki popust imam kod tebe?
Hansel Hansel 09:22 20.08.2013

Re: ?

Ваљда ја треба да имам попуст код тебе, пошто те заступам?!



a_jovicic a_jovicic 09:52 20.08.2013

Crvić nije ni postojao

Hansel

Проблем је у недовољно јасној реченици -- требало је да кажу "на годишњем нивоу попуст је 60% просечне месечне фактуре".

Хало, ЕПС, Центар за односе с јавношћу?


Ma mi smo jedna stoka nezahvalna potrošačka


Kako smo se samo drznuli da tumačimo saopštenje "svevišnjeg" (ta struja mora da je nebesko delo)

Nego kad ih već zoveš moram da korigujem i tvoju korekciju ...

"Na godišnjem nivou popust je 60% jedne prosečne mesečne fakture"

... i ispravka za onu moju sumnju da je u novu firmu prešao iko ko zna procentni račun ... izgleda da im je došao neko ko izuzetno dobro zna statistiku (i zloupotrebu iste)!


Hansel Hansel 09:58 20.08.2013

Re: ?

a_jovicic
moram da korigujem i tvoju korekciju ..."Na godišnjem nivou popust je 60% jedne prosečne mesečne fakture"

Одлично, колега, нас двојица бисмо у тандему још и постигли да
stoka nezahvalna potrošačka
заволи свог снабдевача (и наплаћивача и...)!

mariopan mariopan 11:13 20.08.2013

Re: ?

Hansel

mariopan mariopan 11:15 20.08.2013

Re: Crvić nije ni postojao

a_jovicic
(ta struja mora da je nebesko delo)

E, izvini, i jeste!
Ovi na zemlji je samo naplaćuju.
alselone alselone 11:25 20.08.2013

Re: ?

алузија на alselone-ову локализацију тог места


Stvarno nisam znao gde se nalazi fabrika, a u zaru kucanja komentara nisam imao vremena da guglam.
Hansel Hansel 11:40 20.08.2013

Re: ?

Нисмо се ми увредили, не брини!
draft.dodger draft.dodger 21:28 19.08.2013

...

zox.zox zox.zox 23:33 19.08.2013

A provizija?

Koliko sam ja videla po novinama uspeli su i da ukinu beneficiju da se prilikom plaćanja računa u pošti ne plaća provizija. Sad se bez provizije račun može platiti samo na šalterima ED (ili kako se već sad zovu). Lepo su uspeli da zavrnu ljude koji u selu nemaju ni jednu banku, koja bar svojim komitentima ne naplaćuje proviziju prilikom plaćanja računa, a kamo li šalter ED. Mnogo je starih i sa vrlo malim primanjima kojima će i tih 100-200 dinara provizij značiti mnogo.
A da ne pričam da o tom da većina šaltera ED (ili kako li se već zovu) ima suludo radno vreme tipa 8-13 (ovo sam čula za meni najbliži da tako primaju uplat) pa ko može da ode s posla ili ima nekog "zaludnog" u kući imaće ovu pogodnost a ko ne zable nas.
vladaxy vladaxy 06:57 20.08.2013

imaju sva prava

Da li je prethodni distributer smeo da ustupi EPS Snabdevanje doo ugovore bez saglasnosti kupaca?


EPS je pored Telekoma, Železnica, JAT-a, Kolubare, Pošte, Srbijagasa itd.. nacionalno blago i ta preduzeća moraju ostati u posedu svih građana Srbije (svačije=ničije).

To o čemu vi pričate su tehnikalije koje moramo da istrpimo, u suprotnom ode sve privatnicima i strancima. Za šta bi se onda borili Krkobabići i ostali na izborima???
mariopan mariopan 08:18 20.08.2013

Re: imaju sva prava

EPS je pored Telekoma, Železnica, JAT-a, Kolubare, Pošte, Srbijagasa itd.. nacionalno blago i ta preduzeća moraju ostati u posedu svih građana Srbije (svačije=ničije).

Hoćeš reći, naše je da platimo njihovo je da pokupe lovu i uživaju?
Zato je i moguće da votpisuju 40% duga nekome, pa to sve mi platimo, nema ko drugi.
Hansel Hansel 08:36 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Добро, Владо, знамо твоју мантру, и знамо да је ово што си написао добрим делом тачно, али знамо и да не мора држава да газдује лоше својом фирмом (јеси ли можда чуо, рецимо, за неки Теленор?).

ЕПС је до сада дефинитивно био и "чувар социјалног мира" (колика би цена струје била да је приватизован?), уз то и чувар свих оних богатих који не плаћају струју из обести (они обАжавају то "свачије и ничије" ) и оних који немају да је плате ни по овој цени (па је "социјални мир" чуван и на тај начин).

Јел' зна неко да ли ЕПС добија неке субвенције? Мислим, пошто се причало да послује с губитком, неко је плаћао и нижу цену и неплаћање других, па само питам да ли смо то плаћали на други начин. (Тек да Влада види да нисам за "свачије и ничије". )
vladaxy vladaxy 08:57 20.08.2013

Re: imaju sva prava

али знамо и да не мора држава да газдује лоше својом фирмом

Ma nemam ja problem sa tim da se paraziti igraju menadžera po raznim preduzećima. Imam problem sa tim da nemamo mogućnost izbora i da svoj lopovluk pokrivaju iz budžeta. Treba pustiti sve koji su zainteresovani na tržište i zabraniti pokrivanje gubitaka iz budžeta. Vrlo brzo bi se rasčistila situacija.

Zašto ne puste druge firme za snabdevanje strujom? Da li znaš koliko je dozvola potrebno za otvaranje elektrane? Koliko uopšte zaposlenih ima EPS, koliko direktora?

Telekom je pukao kad su ušle druge firme sa svojim uslugama (i posle vladavine DS-a). Ja sam se na primer potpuno otkačio od njih i prešao kompletno kod drugog operatera koji mi za manje para nudi više. Samo da puste i prenos brojeva, još će im opasti broj korisnika.

Pošta i dalje ima monopol na razne pošiljke, a posle Krkobabića videćemo šta će ostati.

itd..itd..

колика би цена струје била да је приватизован?


Ista ili niža.
Hansel Hansel 09:07 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Како би код нас била иста или нижа цена, а свуда је већа?

Остало се све слажем, осим што ја имам проблем да се паразити играју менаџера по разним предузећима.
kukusigameni kukusigameni 09:13 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Hansel
Како би код нас била иста или нижа цена, а свуда је већа?

Tako što ne bi svako malo iz državne kase bilo uplaćivano EPS-u.
I to mi plaćamo.
Mada ne piše na računu.
vladaxy vladaxy 09:25 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Како би код нас била иста или нижа цена, а свуда је већа?


Da li iko zna strukturu troškova u EPS-u? Procenat naplate? Oni sad povećavaju cenu struje da nadoknade krađu i da pokriju one koji ne plaćaju. Pored utrošenih kw imaš i neke apstraktne troškove, crvene, plave, zelene tarife, pokrivanje iz budžeta i kad sve sabereš i oduzmeš nismo baš jeftini.

Nije dovoljno samo privatizovati EPS i ostaviti mu monopol. Time se ne rešava ništa. Mora se dozvoliti građanima da biraju ko će da ih snabdeva strujom (i onemogućiti političarima da odlučuju ko može a ko ne da učestvuje na ovom tržištu). A onda će konkurencija učiniti svoje.

Zamislite da smo od početka do sada imali monopol državnog internet operatera...
Hansel Hansel 09:34 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Zamislite da smo od početka do sada imali monopol državnog internet operatera...

Па, чуј, доскора (релативно) и јесмо (зато је све и ишло онолико споро), имали су монопол на линкове ка иностранству, ко оно беше једини имао свој линк (који је ко зна како обезбедио), Verat беше? Да на причамо да је ADSL индиректно такође под њиховим монополом, јер они "обезбеђују техничке могућности", они наплаћују провајдерима (а они нама) закуп опреме у централама...
vladaxy vladaxy 09:43 20.08.2013

Re: imaju sva prava

па само питам да ли смо то плаћали на други начин


Evo ti par stavki iz budžeta (preko 100 miliona), mrzelo me da sve kopam:

EBRD – ЈП Електропривреда Србије-Хитна реконструкција енергетског сектора 17.536.888 EUR
EBRD – ЈП Електромрежа Србије- Хитна реконструкција енергетског сектора 13.290.919 EUR
EBRD – ЈП Електропривреда Србије - Хитна реконструкција енергетског сектора 2 36.371.399EUR
EIB – ЈП Електромрежа Србије -Реконструкција енергетског система 24.555.43 5EUR
EIB – ЈП Електропривреда Србије -Уређаји за енергетски систем 20.493.333 EUR


Ovo je sve trebalo da finansira kompanija. Ali pošto nema od čega, onda se to svaljuje na džepove poreskih obveznika. Pogledaj budžet, da vidiš koliko se izdvaja za "nacionalna blaga" Srbije.

Pošto se na B92 blogu okuplja mnogo humanih ljudi, izračunajte koliko dece bi bilo izlečeno samo od para koje ne bi davali EPS-u?

A evo gde odlaze te pare...

Branislav Uskoković (76), koji je pravosnažno osuđen da je kao direktor „Elektrodistribucije Beograd” zloupotrebio službeni položaj, ostaće bez devet nekretnina vrednih više miliona evra link.


Poljski WC
Hansel Hansel 10:02 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Све је јасно (требало би још и анализирати плате на такво пословање), хвала!
zilikaka zilikaka 18:12 20.08.2013

Re: imaju sva prava

Zašto ne puste druge firme za snabdevanje strujom? Da li znaš koliko je dozvola potrebno za otvaranje elektrane? Koliko uopšte zaposlenih ima EPS, koliko direktora?


Mislim da je 2012. usvojen zakon koji ukida monopol snabdevača energentima, I odvaja proizvođača od distributera. Verovatno je zato i došlo do promene pravnog lica koje nas snabdeva.

Ono što mene sekira je što u Vojvodini stvarno nisu dali popust od 5%, a za ono nešto viška na računu se sigurno mogla naći neka pametno i zakonski prihvatljivo rešenje, al koga briga.
NNN NNN 11:32 20.08.2013

njuzovci objasnili

kada su pre neki mesec parodirali izjavu naše blogoministarke:
"struja poskupljuje samo za one koji plaćaju struju".
Tako i sada, ove izmene se tiču samo onih koji plaćaju struju (na vreme).
mariopan mariopan 11:37 20.08.2013

a kad smo kod teme..

...videste li naslov na vestima b92?

Mangupi prevarili malu decu, Vladu Srbije, za solarni park, najveći na svetu?

Biće to prevara najveća na svetu samo ako im ovo oćutimo?

Eto za šta im trebaju naše pare, treba to sve platiti i pozlatiti.
Unfuckable Unfuckable 04:16 25.08.2013

nema druge

...zovite Krla.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana