Društvo| Mediji| Politika| Zdravlje| Život

JOVANKA B. = JOZEF K.

Filip Mladenović RSS / 26.08.2013. u 22:14

Jovanka B.
Jovanka B.
Kao novinar, započeo sam subotnje izdanje emisije "Mućni glavom" sa pomešanim osećanjima neverice i srama. A kao građanin, osećao sam se istovremeno i besno i tužno.

"МУЋНИ ГЛАВОМ",  24. 8. 2013. 

Sudbina građanke Jovanke Broz je preslikan životopis Kafkinog junaka Jozefa K. Prisiliti je da bude u kućnom pritvoru preko 30 (trideset) godina i odnositi se tako nedžentlmenski i surovo prema jednoj dami, koja je obeležila najznačajniju epohu XX veka u ovom delu Evrope, porazno je i skandalozno za sve nas.

- Nalogodavci, mnogo njih, jesu pokojni, ali su ostali njihovi naslednici, ostale su produžene ruke, ostali su izvršioci, koji su često gori od nalogodavaca. Ako su ovako radili sa mnom, šta li su tek radili s običnim ljudima - gorko se zapitala Jovanka Broz u intervjuu "Večernjim novostima" početkom 2013. godine.

U ime čega i zašto je građanka Jovanka Broz naterana da toliko dugo "živi kako mora i kako drugi hoće"? Bez sudske presude, bez optužnice, bez suđenja, bez krivice... jedno ljudsko biće je saterano u ćošak ove jadne, nedovršene države, bolje reći države u pokušaju.Ona je sama dala odgovor u citiranom intervjuu: da posluži kao još jedno sredstvo u masovnom obeshrabrivanju stanovništva i da do smrti bude primer osionosti i nedodirljivosti tajnih službi u Srbiji.

U seriji razgovora za "Blic" publikovanih tokom jula i avgusta ove godine, Jovanka Broz je javno prozvala i svog glavnog mučitelja, pripadnika tajne službe koji se odaziva na ime Ognjen i na prezime Grković. Čak je kritikovala i premijera i ministra policije Ivicu Dačića da štiti ovog monstruma. I, nikom ništa!

U pravu je Vuk Drašković kada po ko zna koji put upozorava:"Najavljuju se promene u državnim finansijama, penzionom sistemu, poreskoj politici, u zdravstvu, u kulturi, u odnosu prema Kosovu... Ne najavljuju se, međutim, bilo kakve reforme službi bezbednosti i njihove stoglave hidre, koja je i temelj i krov skamenjene Srbije.Za poslednje dve i po decenije, i u Evropi, i na prostoru bivše Jugoslavije, i u Srbiji, desile su se tektonske promene, ali one nisu ni okrznule Službu, Službinu mrežu i strateške ciljeve. Ubijati nekažnjeno, pljačkati i državu i građane nekažnjeno, biti i tužilac i sudija, hraniti sve gladniji narod mržnjom prema susedima i Zapadu, zločince promovisati u heroje nacije, uništavati moral i kulturu, minirati svaki otpor tom poretku udruženih komunističkih i „svetosavskih" fundamentalista!

Neka u Vladu Srbije dođe još deset Lazara, i deset Guzenbauera, i pedeset drugih stranaca, u Beogradu će oni zidati Skadar na Bojani. Što god započnu, Služba će da poruši. Za poslednjih trinaest godina, to se desilo nekoliko puta. Ako je evropeizacija Srbije odlučni izbor ove njene vlade, onda je uslov svih uslova evropska reforma službi bezbednosti, koja mora biti poverena evropskim ekspertima. Službe moraju biti demontirane javno, najdemokratskije, onako kako je, recimo, demontiran i reformisan istočnonemački „Štazi"...

Nema evropskih promena, niti ih može biti, dok se ta mreža ne skenira pred očima građana i dok se ona ne rasturi. Janka, na čelu BIA, smenio Marko, Marka će sada zameniti Žarko, a crna knjiga Službe zatvorena, Služba nepromenjena, Služba iznad zakona, iznad svakog, nedodiriva.
Od 1945. pa do pre dve godine, za tolika zlodela Službe nije osuđen nijedan njen vrhovnik. Pre dve godine, sudija Tatjana Sretenović izrekla je prvu, istorijsku, presudu trojici njih, ali je Služba tu presudu oborila. Služba sada ruši i Briselski sporazum. I srušiće ga. Služba već obara i naznake korenitih evropskih reformi. I oboriće ih..." 

 

Atačmenti

Tagovi



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 22:21 26.08.2013

U metu!

Pogodak u metu, Filipe.
Na primeru ove žene, prema kojoj ne gajim ni simpatije ni antipatije, vidi se da sistem u Srbiji nikad nije promenjen. Samo je nekoliko puta menjao scensku šminku.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:25 26.08.2013

Re: U metu!

predatortz
Pogodak u metu, Filipe.Na primeru ove žene, prema kojoj ne gajim ni simpatije ni antipatije, vidi se da sistem u Srbiji nikad nije promenjen. Samo je nekoliko puta menjao scensku šminku.


I kalibre!
angie01 angie01 22:32 26.08.2013

Re: U metu!

oduzete su joj stvari, do skora bila bez licnih isprava-kao da ne postoji, kao da je ilegalac u drzavi za koju je kao dete, s puskom otisla da se bori u sumu.

30 godina ne postoji, zivi u oronuloj vili kao zatocenik-postoje slike na netu u kakvom je stanju njeno prinudno uticute, mene je sramota da postujem, bez prava glasa, a evo milutinovic, koji je sedeo prvi do milosevica u svim kljucnim momentima za nase posrnuce, posle cudne oslobadjuce presude u Hagu, dobio je kao bivsi predsednik sve beneficije.

jos se mediji usudjuju da razvlace sumnjive podatke o njem stanju i bolesti, sto bi trebalo da je licna stvar pacijenta i bez dozvole, ne bi smeo ni lekar nista da kaze-na to se obavezao.Dostojanstvo bilo kog pacijenta se mora postovati, ako ne zbog morala i volje, onda barem zbog zakona.

sramota-30 godina necijeg zivota, bez presude, dokaza,...svesti na zarobljenistvo u nedostojnim uslovima- pa i ubica u zatvoru ima pravo na advokata, zalbu, pomilovanje.
predatortz predatortz 22:40 26.08.2013

Re: U metu!

sramota-30 godina necijeg zivota, bez presude, dokaza,...svesti na zarobljenistvo u nedostojnim uslovima- pa i ubica u zatvoru ima pravo na advokata, zalbu, pomilovanje.


Njena sudbina najslikovitije prikazuje zlikovačku prirodu režima za kojim i danas neki nariču.
Sklonjena još za života diktatora, dan danas je zatvorenik bez suda i presude. A da joj se krivica ni ne zna.

freehand freehand 22:49 26.08.2013

Re: U metu!

predatortz
sramota-30 godina necijeg zivota, bez presude, dokaza,...svesti na zarobljenistvo u nedostojnim uslovima- pa i ubica u zatvoru ima pravo na advokata, zalbu, pomilovanje.


Njena sudbina najslikovitije prikazuje zlikovačku prirodu režima za kojim i danas neki nariču.
Sklonjena još za života diktatora, dan danas je zatvorenik bez suda i presude. A da joj se krivica ni ne zna.


Što je Tito napravio... Kako beše ono sa krečenjem?
predatortz predatortz 22:52 26.08.2013

Re: U metu!


Što je Tito napravio... Kako beše ono sa krečenjem?


Znam za tu floskulu. Smešna mi je. Koja zemlja u Evropi, nakon WWII nije imala ubrzan ekonomski rast? Neke su nastavile u tom smeru, one kod kojih je taj rast bio potkrepljen realnim mogućnostima. One druge su se raspale kao mehur od sapunice. A, svi oni koji napredak bilo koje zemlje vezuju za jednu osobu, odnosno za sposobnosti jedne osobe, samo pokazuju svoju opčinjenost diktatorima.
freehand freehand 22:57 26.08.2013

Re: U metu!

predatortz

Što je Tito napravio... Kako beše ono sa krečenjem?


Znam za tu floskulu. Smešna mi je. Koja zemlja u Evropi, nakon WWII nije imala ubrzan ekonomski rast? Neke su nastavile u tom smeru, one kod kojih je taj rast bio potkrepljen realnim mogućnostima. One druge su se raspale kao mehur od sapunice. A, svi oni koji napredak bilo koje zemlje vezuju za jednu osobu, odnosno za sposobnosti jedne osobe, samo pokazuju svoju opčinjenost diktatorima.

Ma nema veze sa tobom. Ti si samo dao šlagvort.
Looodilo je sa Titoistima koji se groze nehumanih postupaka. I od njih su sve krili, ko od Tite.
nurudin nurudin 23:06 26.08.2013

Re: U metu!

„Нема ничег страшнијег од људи који се бацају на човека који пада.“

Јован Христић, „Саванарола и његови пријатељи“

П. С. Препорука за текст!
blogovatelj blogovatelj 23:57 26.08.2013

Re: U metu!

oduzete su joj stvari, do skora bila bez licnih isprava-kao da ne postoji, kao da je ilegalac u drzavi za koju je kao dete, s puskom otisla da se bori u sumu.


Reče Filip u tekstu...

Prisiliti je da bude u kućnom pritvoru preko 30 (trideset) godina


Hajde da izračunamo, pošto vidim da postoji nerazumevanje u jednom delu blogočitalaštva...

2013-30=1983

Pa zar je tako nešto moglo da se desi u onim predivnim osamdesetim o kojima i autor bloga i ti samo izbacujete hvalospeve?! Prosto ne mogu da verujem da su tako mračne godine bile. Nije naša Juga takva bila. To vi samo izmišljate.
highshalfbooze highshalfbooze 07:12 27.08.2013

Re: U metu!

freehand
Što je Tito napravio... Kako beše ono sa krečenjem?


Što je Tito napravio, od kredita MMF ne može ni da se okreči.
highshalfbooze highshalfbooze 07:20 27.08.2013

Re: U metu!

predatortz
Njena sudbina najslikovitije prikazuje zlikovačku prirodu režima za kojim i danas neki nariču.

Pa ko ne bi narikao kada je ovaj režim danas neuporedivo gori.
angie01 angie01 09:31 27.08.2013

Re: U metu!

Ma nema veze sa tobom. Ti si samo dao šlagvort.
Looodilo je sa Titoistima koji se groze nehumanih postupaka. I od njih su sve krili, ko od Tite.


sto si preskocio da se podsmevas kod tebe nego sada Filipu kvaris blog, opet izvrtanjem.

ko je titoista- je l svako ko kaze da se bolje zivelo u Yu, nego sada?

ili ti isti vole diktatore?


ovo objasnjenje o ekonosmkom rastu cu da preskocim-za to je potrebno vise prostora, od ovakve recenice.

da li je Tito sklonio Jovanku, ili po svedocenjima klika oko njega- a kada je umro, je l onda on kontrolisao ovih 30 godina njene tragedije?


ovo nisu bila pitanja i ocekujem da cete ispostovati Filipa i njegovu temu.


freehand freehand 09:38 27.08.2013

Re: U metu!

ovo nisu bila pitanja i ocekujem da cete ispostovati Filipa i njegovu temu.

Bratesestro - ispoštovačemo, mojne se štrecaš!
Druga Filiupa i ortaka bloga!
Džidži!
predatortz predatortz 13:21 27.08.2013

Re: U metu!

highshalfbooze
predatortz
Njena sudbina najslikovitije prikazuje zlikovačku prirodu režima za kojim i danas neki nariču.

Pa ko ne bi narikao kada je ovaj režim danas neuporedivo gori.


Poenta mog komentara je u tome da je to jedan režim. Onaj i ovaj današnji. Da nikad nije promenjen, da su se samo frakcije tog režima smenjivale na vlasti. Da je promenjen, demontiran, da su pohapšeni oni koje je trebalo hapsiti a lustrirani svi oni koji su duvali u jedra jednoumlja, druge bi nam danas ptice pevale.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:18 27.08.2013

Re: U metu!

Kako beše ono sa krečenjem?

pošto smatraš da nema ništa za krečenje, predlažem ti da za početak okrečiš recimo samo Sava centar, a kasnije ako ti ne bude jasno šta je sve za njegovog vakta napravljeno možeš da nastaviš sa krečenjem blokova po Novom Beogradu, ne moraš Delta City, a ni noivi }ilasov most.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:19 27.08.2013

Re: U metu!

Njena sudbina najslikovitije prikazuje zlikovačku prirodu režima za kojim i danas neki nariču.

Što se mene tiče, ovo je - pogodak u metu.
In medias res.
freehand freehand 15:53 27.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća
Kako beše ono sa krečenjem?

pošto smatraš da nema ništa za krečenje, predlažem ti da za početak okrečiš recimo samo Sava centar, a kasnije ako ti ne bude jasno šta je sve za njegovog vakta napravljeno možeš da nastaviš sa krečenjem blokova po Novom Beogradu, ne moraš Delta City, a ni noivi }ilasov most.

Pa sad - nije Sava centra bilo bi PIO fonda. Pa bi za toliko možda bilo manje da se kreči, al ne bi moralo ni u nove dugove da se srlja ne bi li se nekako održao korak sa svim onim što nam je velikigreaditelj ostavio u nasleđe.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:17 27.08.2013

Re: U metu!

freehand

Pa sad - nije Sava centra bilo bi PIO fonda. Pa bi za toliko možda bilo manje da se kreči, al ne bi moralo ni u nove dugove da se srlja ne bi li se nekako održao korak sa svim onim što nam je velikigreaditelj ostavio u nasleđe.


Imaš li ti neke pouzdane podatke za ovu tvrdnju ili si tako čuo da objašnjava ekipa ispred prodavnice dok bistri politiku uz pivo?
freehand freehand 16:34 27.08.2013

Re: U metu!

uros_vozdovac
freehand

Pa sad - nije Sava centra bilo bi PIO fonda. Pa bi za toliko možda bilo manje da se kreči, al ne bi moralo ni u nove dugove da se srlja ne bi li se nekako održao korak sa svim onim što nam je velikigreaditelj ostavio u nasleđe.


Imaš li ti neke pouzdane podatke za ovu tvrdnju ili si tako čuo da objašnjava ekipa ispred prodavnice dok bistri politiku uz pivo?

Ima li tvoje pitanje i drugi podtekst ili je suština samo to sačekivanje na krivini?
Mislim, moram li da ponudim bar Titovo naređenje vlastoručno potpisano ili bi moglo i svdočanstvo druge vrste bilo smatrano verodostojnim?

Jer nekako je uobičajeno, još od dana revolucije da Tito nije znao,

Nije znao za streljanja, nije znao za paljevine, nije znao za pasja groblja, nije znao za jame i fojbe, nije znao za Goli i Grgur, nije znao za Bor i Zabelu, nije znao za masovnu pljačku i streljanja. Eto, rekao bi čovek da ni za sopstvenu ženu nije znao, kamoli za to otkud pare da mu se napravi dostojan mizanscen gde će on moći da se izdigne iznad Istoka i Zapada, kao svetionik slobode!
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:25 27.08.2013

Re: U metu!


freehand
uros_vozdovac
freehand

Pa sad - nije Sava centra bilo bi PIO fonda. Pa bi za toliko možda bilo manje da se kreči, al ne bi moralo ni u nove dugove da se srlja ne bi li se nekako održao korak sa svim onim što nam je velikigreaditelj ostavio u nasleđe.


Imaš li ti neke pouzdane podatke za ovu tvrdnju ili si tako čuo da objašnjava ekipa ispred prodavnice dok bistri politiku uz pivo?

Ima li tvoje pitanje i drugi podtekst ili je suština samo to sačekivanje na krivini?


Ma namestio si se na penal, pa da se ne baci
Jer nekako je uobičajeno, još od dana revolucije da Tito nije znao,

Nije znao za streljanja, nije znao za paljevine, nije znao za pasja groblja, nije znao za jame i fojbe, nije znao za Goli i Grgur, nije znao za Bor i Zabelu, nije znao za masovnu pljačku i streljanja.


Doduše i ovo nije znao je manje-više istog kvaliteta kao i PIO-SC od iste prodavnice i sa istim prožimanjem suštine. I kao i tvrdnja da je eto svuđe bio privredni rast, pa je posledično i Tito ni kriv ni dužan ostavio gomilu za krečenje.
iqiqiq iqiqiq 17:25 27.08.2013

Re: U metu!

Jer nekako je uobičajeno, još od dana revolucije da Tito nije znao,

Nije mi namera da pravdam,ali često razmišljam kako je to bilo pre vremena interneta i blogova. Okružiš se dupeliscima, a oni ti serviraju ono što hoćeš da čuješ. Danas pak svaki političar može da pročita na blogu i neke druge istine, ono što se nekada samo šuškalo.

Ne kažem da je ovaj hteo da zna istinu, verovatno je bilo lepo da mu svi kliču, mašu i bacaju mu se pred noge. Oni koji to nisu hteli ili mogli, imali su svoja ostrva...

Kažu da se za logore tokom drugog svetskog rata nije znalo dugo vremena, a pogotovo u užasima koji su se tamo dešavali, nije imao ko da priča, tako je sve bilo podešeno. Imao si medije koji su kontrolisani, tipa radio, novine, mislim kako bi ljudi i saznali. Čak i da su znali, da li bi smeli da reaguju?

Internet je čudesna sprava i pokazaće vreme da li će ljudi da ga koriste u cilju slobode govora i misli.

EDIT: kažu da blogeri imaju veliki uticaj, nešto na tu temu možete pročitati u članku Internet izbacio političare iz fotelja
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:48 27.08.2013

Re: U metu!

freehand
Milan Karagaća
Kako beše ono sa krečenjem?

pošto smatraš da nema ništa za krečenje, predlažem ti da za početak okrečiš recimo samo Sava centar, a kasnije ako ti ne bude jasno šta je sve za njegovog vakta napravljeno možeš da nastaviš sa krečenjem blokova po Novom Beogradu, ne moraš Delta City, a ni noivi }ilasov most.

Pa sad - nije Sava centra bilo bi PIO fonda. Pa bi za toliko možda bilo manje da se kreči, al ne bi moralo ni u nove dugove da se srlja ne bi li se nekako održao korak sa svim onim što nam je velikigreaditelj ostavio u nasleđe.

nego koliko vidim ti misliš i da su svi oni akcijaši koji su gradili novi Beograd dovedeni iz Kine i S.Koreje, jerbo naša omladina nije bila tako glupa i zaluđena da gradi svoju zemlju.
jedan.kub jedan.kub 18:25 27.08.2013

Re: U metu!

Na primeru ove žene, prema kojoj ne gajim ni simpatije ni antipatije, vidi se da sistem u Srbiji nikad nije promenjen. Samo je nekoliko puta menjao scensku šminku.

- Nalogodavci, mnogo njih, jesu pokojni, ali su ostali njihovi naslednici, ostale su produžene ruke, ostali su izvršioci, koji su često gori od nalogodavaca. Ako su ovako radili sa mnom, šta li su tek radili s običnim ljudima
.

Pitam se samo da li su izvršioci profitirali?
Da li je njihov IQ veći od nalogodavaca?
Da li ih ima dovoljno da svaku pametnu i savesnu osobu tretiraju kao Jovanku jer takvih je mnogo?
Da li misle da će posle ovakve situacije u društvu, njihova deca bolje proći?

Rešenje bi bilo otvaranje arhive, svih dosijea, makar i prerađenih, a ono što su sakrili oduzeti. Ali mislim da to nebi bilo moguće bez totalnog opoziva svih.

PS. A ono:"Pazite šta mislite" takođe se odnosi i na njih.
angie01 angie01 18:51 27.08.2013

Re: U metu!

Tito ni kriv ni dužan ostavio gomilu za krečenje.


nek vrate samo svi stanove, koje su dobili, pa otkupili za 100 jura-pa da prebrojimo, ko ce da prizna da je to nista, pa fabrike, kombinate...dopisi sve ostalo, mene mrzi,... u kojima su ti isti primali plate, a sada penzije-koliko je ljudi pre rata bilo pismeno, a koliko posle par decenija, sa sve besplatnim fakultetskim diplomama, u Titovo vreme se razvila filmska industrija, nastali su Fest, Bitef, Bemus, oktobarski salon, pozorista su radila punom parom, umetnici dobijali uplate preko svojih udruzenja,izdavacke kuce bile cenjene i kvalitetno poslovele,...
predatortz predatortz 18:55 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
Tito ni kriv ni dužan ostavio gomilu za krečenje.


nek vrate samo svi stanove, koje su dobili, pa otkupili za 100 jura-pa da prebrojimo, ko ce da prizna da je to nista, pa fabrike, kombinate...dopisi sve ostalo, mene mrzi,... u kojima su ti isti primali plate, a sada penzije-koliko je ljudi pre rata bilo pismeno, a koliko posle par decenija, sa sve besplatnim fakultetskim diplomama, u Titovo vreme se razvila filmska industrija, nastali su Fest, Bitef, Bemus, oktobarski salon, pozorista su radila punom parom, umetnici dobijali uplate preko svojih udruzenja,izdavacke kuce bile cenjene i kvalitetno poslovele,...


I svega toga ne bi bilo da nije bilo Tita? Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:59 27.08.2013

Re: U metu!

predatortz

I svega toga ne bi bilo da nije bilo Tita? Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?


Koji tačno svet? Rumunija, Bugarska? Albanija, Mađarska? Kako oni okrečiše sve, a ovim našima nikako da se posreći? Ni krivi ni dužni.
predatortz predatortz 19:01 27.08.2013

Re: U metu!

uros_vozdovac
predatortz

I svega toga ne bi bilo da nije bilo Tita? Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?


Koji tačno svet? Rumunija, Bugarska? Albanija, Mađarska? Kako oni okrečiše sve, a ovim našima nikako da se posreći? Ni krivi ni dužni.


Ono što ja uporno pišem:

Oni promenili režim. Mi još nismo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:03 27.08.2013

Re: U metu!

predatortz
uros_vozdovac
predatortz

I svega toga ne bi bilo da nije bilo Tita? Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?


Koji tačno svet? Rumunija, Bugarska? Albanija, Mađarska? Kako oni okrečiše sve, a ovim našima nikako da se posreći? Ni krivi ni dužni.


Ono što ja uporno pišem:

Oni promenili režim. Mi još nismo.


Ima tu debele istine, osim... Nisu Titi naslednici ni do kolena!
predatortz predatortz 19:07 27.08.2013

Re: U metu!

uros_vozdovac
predatortz
uros_vozdovac
predatortz

I svega toga ne bi bilo da nije bilo Tita? Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?


Koji tačno svet? Rumunija, Bugarska? Albanija, Mađarska? Kako oni okrečiše sve, a ovim našima nikako da se posreći? Ni krivi ni dužni.


Ono što ja uporno pišem:

Oni promenili režim. Mi još nismo.


Ima tu debele istine, osim... Nisu Titi naslednici ni do kolena!


Ma istina je čudna stvar. Slojevita... Ako bi čovek gledao samo ekonomiju, Nemci bi imali debelog razloga da sa nostalgijom pominju Hitlera. Lepo napredovali, rast'o im standard, gradile se fabrike, imali lepe manifestacije ( slične našim sletovima )... A onda je došlo vreme za naplatu računa.

E to, sa tom naplatom, jebe celu koncepciju...

angie01 angie01 19:17 27.08.2013

Re: U metu!

E to, sa tom naplatom, jebe celu koncep



pa ovi posle Tita, su umesto da se dogovore kako ce dalje, raspirili nacionalizam i najnize strasti, razorili zemlju u najstrasnijoj krvi, a posle sve sto je ostalo posle tog brtoubilackog pira, opljackali i unistili.

jest, brate slojevito.
predatortz predatortz 19:20 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
E to, sa tom naplatom, jebe celu koncep



pa ovi posle Tita, su umesto da se dogover kako ce dalje, raspirili nacionalizam i najnize strasti, razorili zemlju u najstrasnijoj krvi, a posle sve sto je ostalo posle tog brtoubilackog pira, opljackali i unistili.

jest, brate slojevito.


Tu si sto posto u pravu. To im je bio jedini način da saopšte da je Besmrtni umro, da je bajka gotova, da smo obične golje, a pritom da ostanu na vlasti u svojim feudima.
angie01 angie01 19:21 27.08.2013

Re: U metu!

Kako li ostatak sveta imade fabrike,


svako na svoj nacin,..yu je pre rata bila siromasna zemlja seljaka.
predatortz predatortz 19:27 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
Kako li ostatak sveta imade fabrike,


svako na svoj nacin,..yu je pre rata bila siromasna zemlja seljaka.


Jeste. Zato je u receptima moje pokojne babe pisalo :

'...i kvasca za dva dinara' . I decenijama se pravili kolači po tom receptu. A onda došli novi, industrijalizovali zemlju. Otad stalno neke nove i stare pare, stabilizacija, par nepar...
Ne znam ja u kojoj ste vi to državi živeli. Ja sam rođen u Tuzli, SR BiH, SFRJ. Nagledao sam se radničke sirotinje. Dobar deo mojih drugova iz OŠ Franjo Rezač nije na vreme imao sezonsku obuću. Nekima smo skupljali za užinu. Nekima za ekskurziju. Behu dve,tri lepe ' Antine' godine, ne sporim. Ono ostalo nije vredno nostalgije.



freehand freehand 19:29 27.08.2013

Re: U metu!

Ma namestio si se na penal, pa da se ne baci

Dobro, ti to smatraš penalom, ja baš i ne. Ali da se ne svađamo. Inače su već od kraja šezdesetih gomile para zgruvavane u standard eda bi se smirile novoprobuđene aždaje. Od Lekinog pada, '68, preko maspoka, cestnih afera i srpskih liberala. No to je mnogo šira tema koje se svako malo dotičemo po raznim osnovama. I da, postoji urbana legenda za koju nisam video dokaze na papiru ali jesam - nećeš verovati - slušao (skoro) ispred zadruge: i to od tada vrlo visokog funkcionera Vlade Srbije a uz roštilj kraj jedne vikendice u Begaljici.
O prelivanju ogromnih para iz fondova i SIZ-ova u građevinske podvige namenjene da se zadive gosti na Konferenciji nesvrstanih. I pare koje su posle toga ostale da vise kao ono što je u vojsci uvek bilo sve na broju: sve je tu a raalni manjak ogroman. Samo se ovaj manjak debelo plaća već decenijama.

Doduše i ovo nije znao je manje-više istog kvaliteta kao i PIO-SC od iste prodavnice i sa istim prožimanjem suštine. I kao i tvrdnja da je eto svuđe bio privredni rast, pa je posledično i Tito ni kriv ni dužan ostavio gomilu za krečenje.

A jel bar ti znaš šta si ovde hteo da kažeš?
Na tvom liberalno-skojevskom kružoku nikad niste prorađivali za šta su sve Tita lagali i o čemu sve nije imao pojma (a da jeste vehemetno bi reagovao i doveo sve u red!)?
freehand freehand 19:32 27.08.2013

Re: U metu!

pa ovi posle Tita, su umesto da se dogovore kako ce dalje, raspirili nacionalizam i najnize strasti, razorili zemlju u najstrasnijoj krvi, a posle sve sto je ostalo posle tog brtoubilackog pira, opljackali i unistili.

jest, brate slojevito.

Ne. Ptvo je bila sednica SIV ('81) kojoj je predsedavala Milka Planinc (još se veliki Graditelj nije ohladio a belosvetske barabe došle da naplate ono što je uzimao za svoje poduhvate) na kojoj su se svađali
a) da li saopštiti naciji situaciju u kojoj je država;
b) da li proglasiti bankrot.
Tim redom.
angie01 angie01 19:33 27.08.2013

Re: U metu!

Nekima smo skupljali za užinu.


skupljali smo i mi...pa sta, posle su zavrsili i skolu i faks.



Ono ostalo nije vredno nostalgije


ali zato ce ovo posle, svi zeleti da zaborave- a tesko da ce moci-jedino ovi sto odose, pa njihova deca.

ja licno ne poznajem nikog- a to nije mali broj ljudi, koji ne kazu, da je pre ovog sranja bilo bolje-sto je najgore, to kako rade, ovo jos nije dno.
freehand freehand 19:38 27.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća
freehand
Milan Karagaća
Kako beše ono sa krečenjem?

pošto smatraš da nema ništa za krečenje, predlažem ti da za početak okrečiš recimo samo Sava centar, a kasnije ako ti ne bude jasno šta je sve za njegovog vakta napravljeno možeš da nastaviš sa krečenjem blokova po Novom Beogradu, ne moraš Delta City, a ni noivi }ilasov most.

Pa sad - nije Sava centra bilo bi PIO fonda. Pa bi za toliko možda bilo manje da se kreči, al ne bi moralo ni u nove dugove da se srlja ne bi li se nekako održao korak sa svim onim što nam je velikigreaditelj ostavio u nasleđe.

nego koliko vidim ti misliš i da su svi oni akcijaši koji su gradili novi Beograd dovedeni iz Kine i S.Koreje, jerbo naša omladina nije bila tako glupa i zaluđena da gradi svoju zemlju.

O čemu ti pričaš?
Jeste to bilo lepo, taj znoj, zanos i entuzijazam... Ali, Karagaća - imaš li ti realnu predstavu koliko je to akcijaško rmbanje, bratstvo i jedinstvo, sem propagandno, učestvovalo u toj izgradnji?
predatortz predatortz 19:44 27.08.2013

Re: U metu!


Ne. Ptvo je bila sednica SIV ('81) kojoj je predsedavala Milka Planinc (još se veliki Graditelj nije ohladio a belosvetske barabe došle da naplate ono što je uzimao za svoje poduhvate) na kojoj su se svađali
a) da li saopštiti naciji situaciju u kojoj je država;
b) da li proglasiti bankrot.
Tim redom.


I već se tad šuškalo da će biti rata, da će se zemlja raspasti... Sećam se, kako se ne bih sećao tih priča. Ostanu urezane doveka, kada ih slušaš kao dete.
Elem, drugovi su već tad imali plan B, koji su realizovali devedesetih.

Uzgred, možete mi verovati a i ne morate. Cvijetin Mijatović, rođak moje pokojne babe, mom ocu je , neke '87. , rekao sledeće:

Što ti ne tražiš posao u Beogradu? Imaš školu, pomoći ću ti ako hoćeš. Jebeš ovo ovde...
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:20 27.08.2013

Re: U metu!

freehand

Ne. Ptvo je bila sednica SIV ('81) kojoj je predsedavala Milka Planinc (još se veliki Graditelj nije ohladio a belosvetske barabe došle da naplate ono što je uzimao za svoje poduhvate) na kojoj su se svađali
a) da li saopštiti naciji situaciju u kojoj je država;
b) da li proglasiti bankrot.
Tim redom.


E moj druže, kad je već bilo tako:

a)i ovi bi rekli istinu kad i svaki politbiro na svetu kaže istinu - sa zadrškom, ako uopšte
b) kakvo god je stanje bilo dok se onaj nije ohladio, to stanje je cilj kojem ova generacija političara ne sme ni da sanja.
angie01 angie01 20:23 27.08.2013

Re: U metu!

Tim redom.



u kakvoj je koliziji sa onim sto sam ja rekla?

nikako da shvatim, jel tebi ok nastavka price, pa sve sa ovim do danas, tebi je to bolje, jedino moguce, cista,logicna posledica?
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:25 27.08.2013

Re: U metu!

freehand

A jel bar ti znaš šta si ovde hteo da kažeš?
Na tvom liberalno-skojevskom kružoku nikad niste prorađivali za šta su sve Tita lagali i o čemu sve nije imao pojma (a da jeste vehemetno bi reagovao i doveo sve u red!)?


Ma imam pojma, ali eto i mi geekovi imamo svoje minute, pusti...

T
O prelivanju ogromnih para iz fondova i SIZ-ova u građevinske podvige namenjene da se zadive gosti na Konferenciji nesvrstanih. I pare koje su posle toga ostale da vise kao ono što je u vojsci uvek bilo sve na broju: sve je tu a raalni manjak ogroman. Samo se ovaj manjak debelo plaća već decenijama.


Ne sumnjam,, ali...
Bilo je naime poduhvata van trase i vidokruga gostiju nesvrstanih, po celoj zemlji. Niti je Juga projektovana niti je ispala da bude spomenik niti jednoj ideologiji niti jednom čoveku. Bez obzira ko je koga lagao i varao, privredno, ekonomski, društveno je Jugoslavija stajala bolje nego što će Srbija stajati, bar za našeg veka, ako ikad...
angie01 angie01 20:29 27.08.2013

Re: U metu!

Ostanu urezane doveka, kada ih slušaš kao dete.


pa, hebote, kako mi ostala deca nismo culi i zpamtili takva suskanja?

gde smo mi to bili, kakvi su to nasi roditelji, komsije i prijatelji, a da nisu tiho, krijuci od nas pricali o tome?

devedesetih smo svi bili u soku-ja prvi put videla da se stvarno nesto desava, u hotelu u Bankoku, videvsi snimak na cnn-u, idu neke slike, k'o da je Bejrut, nadlecu migovi neki grad, trce civili, ranjeni, mrtvi, vriks, cika-kad ono, kaze spiker-Vukovar.
freehand freehand 20:33 27.08.2013

Re: U metu!

uros_vozdovac
freehand

Ne. Ptvo je bila sednica SIV ('81) kojoj je predsedavala Milka Planinc (još se veliki Graditelj nije ohladio a belosvetske barabe došle da naplate ono što je uzimao za svoje poduhvate) na kojoj su se svađali
a) da li saopštiti naciji situaciju u kojoj je država;
b) da li proglasiti bankrot.
Tim redom.


E moj druže, kad je već bilo tako:

a)i ovi bi rekli istinu kad i svaki politbiro na svetu kaže istinu - sa zadrškom, ako uopšte
b) kakvo god je stanje bilo dok se onaj nije ohladio, to stanje je cilj kojem ova generacija političara ne sme ni da sanja.

O bankrotu?
Izvini, Uroše, stvarno te ne bih više zadržavao. A slagaću te i ako kažem da mi je bilo zadovoljstvo. Mislim, da u tim replikama bar duha ima pa ajde...

Edit: nije nu pitanju bio Politbirom nego Vlada. Ti sigurno znaš razliku između ta dva tela.
freehand freehand 20:37 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
Tim redom.



u kakvoj je koliziji sa onim sto sam ja rekla?

nikako da shvatim, jel tebi ok nastavka price, pa sve sa ovim do danas, tebi je to bolje, jedino moguce, cista,logicna posledica?

Vidim.

pa, hebote, kako mi ostala deca nismo culi i zpamtili takva suskanja?

gde smo mi to bili, kakvi su to nasi roditelji, komsije i prijatelji, a da nisu tiho, krijuci od nas pricali o tome?

Dobro je te ni sad ne znate. Al ste puuni velikih zaključaka i dubokih misli kao da sve znate.
angie01 angie01 20:40 27.08.2013

Re: U metu!

Dobro je te ni sad ne znate. Al ste puuni velikih zaključaka i dubokih misli kao da sve znate.


ne, ja te pitam, a ti ne odgovaras!
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:45 27.08.2013

Re: U metu!

freehand
uros_vozdovac
freehand

Ne. Ptvo je bila sednica SIV ('81) kojoj je predsedavala Milka Planinc (još se veliki Graditelj nije ohladio a belosvetske barabe došle da naplate ono što je uzimao za svoje poduhvate) na kojoj su se svađali
a) da li saopštiti naciji situaciju u kojoj je država;
b) da li proglasiti bankrot.
Tim redom.


E moj druže, kad je već bilo tako:

a)i ovi bi rekli istinu kad i svaki politbiro na svetu kaže istinu - sa zadrškom, ako uopšte
b) kakvo god je stanje bilo dok se onaj nije ohladio, to stanje je cilj kojem ova generacija političara ne sme ni da sanja.

O bankrotu?
Izvini, Uroše, stvarno te ne bih više zadržavao. A slagaću te i ako kažem da mi je bilo zadovoljstvo. Mislim, da u tim replikama bar duha ima pa ajde...


Ej, pa ne može baš svako da postigne nivo duha u kom je Sava centar kriv za propast Fonda PIO, moram da konstatujem.
freehand freehand 20:47 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
Dobro je te ni sad ne znate. Al ste puuni velikih zaključaka i dubokih misli kao da sve znate.


ne, ja te pitam, a ti ne odgovaras!

Šta me pitaš? Da li mi živimo posledice tih sjajnih ideja, urušavanja društva idržave - ekonomskog, političkog i moralnog, sa samoupravljačima koji su u stanju da ne prime 150 plata ali da uporno dolaze na "posao" i udbašima i kosovcima kao nosiocima i srži tog sistema a sada najvećim kapitalistima?
Da.
angie01 angie01 21:05 27.08.2013

Re: U metu!

Da.


pa hvala na nesto konkretnijem odgovoru, od uobicajenog podsmesljivog ironisanja.

...samo sto su ti samoupravljaci iz nekih vrleti dosli u grad, dobili stanove, islu u vecernje skole, deca im se besplatno skolovala- a 150 plata ne primaju ni sad-vecina ih je otpusteno, pez programa drzave sta s njima, a firme im ukradene.

...necu sad o ostalim delovima, i onako se pretvorio u neki sasvim drugi blog-sa krajem sam saglasna.
predatortz predatortz 21:08 27.08.2013

Re: U metu!


...samo sto su ti samoupravljaci iz nekih vrleti dosli u grad, dobili stanove, islu u vecernje skole,


E, ovo nas je sjebalo! Te večernje škole. Pa srednja i fakultet 'uz rad'. A onda, malo do Kumrovca na 'političku'. I eto ga 'drug kadar'!
angie01 angie01 21:22 27.08.2013

Re: U metu!

E, ovo nas je sjebalo! Te večernje škole. Pa srednja i fakultet 'uz rad'. A onda, malo do Kumrovca na 'političku'. I eto ga 'drug kadar'!


i u drugim zemljama su se ljudi skolovali i radili, al su te skole jos morali da plate, kao i stanove, ako su zelei da ih imaju.

isto tako, bilo je i ne kadrova. Mogao si pristojno da se zapolsis i ako nisi drug clan- sada ne mozes.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 27.08.2013

Re: U metu!

Mogao si pristojno da se zapolsis i ako nisi drug clan- sada ne mozes.


freehand freehand 21:28 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
E, ovo nas je sjebalo! Te večernje škole. Pa srednja i fakultet 'uz rad'. A onda, malo do Kumrovca na 'političku'. I eto ga 'drug kadar'!


i u drugim zemljama su se ljudi skolovali i radili, al su te skole jos morali da plate, kao i stanove, ako su zelei da ih imaju.

isto tako, bilo je i ne kadrova. Mogao si pristojno da se zapolsis i ako nisi drug clan- sada ne mozes.




Ako već nisi - gledaj ovaj film, Angie. Ako jesi izgleda da je vreme da ga pogledaš ponovo.
Možda ti pojasni malo da vidiš kako je bilo, kad je bilo, šta je bilo, šta je bilo pre a šta posle.
angie01 angie01 21:42 27.08.2013

Re: U metu!

u mojoj porodici, apsolutno niko nije bio clan partije i svi su imali vise nego pristojno zaposlenje- sad problem je bio da se dobije stan, to su lakse oni sto su dosli.zahebano bilo za one bez zavicaja-nit prave veze, nit da napunis spajz, nit da dobijes gajbu-pogresno mesto rodjenja roditelja:)
angie01 angie01 21:47 27.08.2013

Re: U metu!

Možda ti pojasni malo da vidiš kako je bilo, kad je bilo, šta je bilo, šta je bilo pre a šta posle.


ne moras ti meni da pustas filmove, meni je deda bio u zarobljenistvu, svekar,istoricar na Golom,...rekoh vec, i mojoj porodici su "pravedno" oduzimali.

ako nisi primetio, ne komentarisem crno, belo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:53 27.08.2013

Re: U metu!

Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?

Oni promenili režim. Mi još nismo.

pa ovde osim mehaničkog menjanja režima, rušenja svega što podseća na SFRJ pa i same SFRJ, ništa drugo nije ni rađeno.Eto promenili su ideologiju, uveli verske zajednice i poglavice u celokupan sistem, porušili sve što podseća na vreme socijalizma, na partizane, proglasili izdajnike i zločince svecima, herojima , idolima, izbrisali imena ulica, prepravili udžbenike, podigli veru i naciju iznad nebesa i ama baš sve promenili i ti opet pričaš da nismo ništa.Pa šta nije promenjeno, brda i planine a polja jesu jer su neobrađena.
Nego, bojim se da se kod nas ikada može svesti u razumne okvire ta strastvena želja i pohota za vlašću, pa nikakav sistem ne može da ih spreči.
freehand freehand 21:54 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
u mojoj porodici, apsolutno niko nije bio clan partije i svi su imali vise nego pristojno zaposlenje- sad problem je bio da se dobije stan, to su lakse oni sto su dosli.zahebano bilo za one bez zavicaja-nit prave veze, nit da napunis spajz, nit da dobijes gajbu-pogresno mesto rodjenja roditelja:)

Pogledaj ti taj film, ipak. Meni je i tada teško pao.
A pogledaj i Danicu malo. Kad se vrati sa pijace sa onim torbama pa keže (parafraziram) - Potrošila sam dve hiljade a donela robu za hiljadu dinara. Idem i mislim se - ko mi ukrade onu hiljadu?!
Možda ti se ukažu sve inflacije, sve nestašice, sve reforme, sve rekonstrukcije...
I možda konačno skapiraš da je ovo sad došlo posle onog onda, i da je ovo sad posledica onog genijalnog pre. Bolna, surova, tužna, ali - neminovna.
Sve dođe na naplatu.
freehand freehand 21:58 27.08.2013

Re: U metu!

ako nisi primetio, ne komentarisem crno, belo.



Znam bre, samo ružičasto.
Ok, neću više.
angie01 angie01 21:59 27.08.2013

Re: U metu!

Sve dođe na naplatu.


i dalje tvrdim da je moglo drugacije!
freehand freehand 22:01 27.08.2013

Re: U metu!

angie01
Sve dođe na naplatu.


i dalje tvrdim da je moglo drugacije!

Jbg... Kako protiv takvog argumenta?! Tu je i Frihend nemoćan.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:04 27.08.2013

Re: U metu!

imaš li ti realnu predstavu koliko je to akcijaško rmbanje, bratstvo i jedinstvo, sem propagandno, učestvovalo u toj izgradnji?

mnogo više no što ti hoćeš da ga minimiyiraš, a naročito mnogo više i korisnije bilo za omladinu od ovog današnjeg "splavarenja" i blejanja koje se promovi[e po medijima, pa je klincima san da ode u Silikonsku ulicu ili na splav i odmah misli da je on netko.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:18 27.08.2013

Re: U metu!

mnogo više no što ti hoćeš da ga minimiyiraš,


Bacanje para je to bilo, moj Karagaća.
A posle se pitamo što su nas toliko zadužili.
Bacale se pare lopatom.

Bila je ta vaša "radna" akcija, i to ona što ste je zvali savezna, i u mom selu čak. Pravili put da jedne od Titinih kuća.
I video ja to svojim očima, taj njihov učinak.
Oni kao nešto rade, nešto kao kopaju, pevaju, usklikuju s ljubavlju svetitelju Titi, a kad oni popodne odu, dođu mašine i sve to što su oni kao uradili urede ponovo, jer oni ništa ni ne urade.
Građevinske mašine i njihovi vozači stoje, (a i to košta) i čekaju da se deca izigraju, a onda dođu i urade posao (prilično loše i oni).

A svaki akcijaš je debelo koštao državu, o komandirima, komesarima i ostalim komunistima i da ne govotrimo.



pa je klincima san da ode u Silikonsku ulicu ili na splav i odmah misli da je on netko.


Koliko je klinaca u silikonskoj dolini, i koji je to procenat u odnosu na ukupan broj klinaca u Srbiji, kad tako olako, po šačici izuzetaka, opleteš po kompletnoj generaciji?
Dr M Dr M 22:43 27.08.2013

Re: U metu!

Jer nekako je uobičajeno, još od dana revolucije da Tito nije znao,


@ freehand i @ ostali zainteresovani

To je počelo od čuvenog Prozor noćas mora pasti!
Naredjenje dato, neko izvršio. Taj neko pohvaljen, odlikovan...

Ostali videli i,...

JBT Ovi IBeovci opasni, trebalo bi to... i neko izvršio, bio pohvaljen, unapredjen. JBT se nije upuštao u detalje, važno je da se posao obavi.

JBT Majku mu božju, ovaj KEBS za 10 meseci, mora se nešto napraviti..

Poučeni ranijim iskustvima, svi pojure da izvršavaju, ima para u PIO, izgleda da je Krkobabić i onda bio nešto u tom fondu, i evo SAVA centra.

JBT zadovoljan,....i ne zna operativu, i ne intresuje ga, važno je da je posao obavljen.

U tom smislu, JBT zbilja nije znao.

Ako nema smisla, ima načina..
angie01 angie01 22:43 27.08.2013

Re: U metu!

Jbg... Kako protiv takvog argumenta?! Tu je i Frihend nemoćan.


bar nesto!:)
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:01 27.08.2013

Re: U metu!

predatortz

Ne. Ptvo je bila sednica SIV ('81) kojoj je predsedavala Milka Planinc (još se veliki Graditelj nije ohladio a belosvetske barabe došle da naplate ono što je uzimao za svoje poduhvate) na kojoj su se svađali
a) da li saopštiti naciji situaciju u kojoj je država;
b) da li proglasiti bankrot.
Tim redom.


I već se tad šuškalo da će biti rata, da će se zemlja raspasti... Sećam se, kako se ne bih sećao tih priča. Ostanu urezane doveka, kada ih slušaš kao dete.
Elem, drugovi su već tad imali plan B, koji su realizovali devedesetih.

Uzgred, možete mi verovati a i ne morate. Cvijetin Mijatović, rođak moje pokojne babe, mom ocu je , neke '87. , rekao sledeće:

Što ti ne tražiš posao u Beogradu? Imaš školu, pomoći ću ti ako hoćeš. Jebeš ovo ovde...


Njega ni rodjene kcerke nisu slusale.
predatortz predatortz 23:07 27.08.2013

Re: U metu!

Njega ni rodjene kcerke nisu slusale.


Jeste da mi ideološki nije blizak, ali se tom tragedijom ne bih koristio u argumentaciji.

Inače, u ovom slučaju, on je matorom, odnosno celoj porodici hteo da učini. Nije mogao da kaže direktno : Bežite iz Bosne, biće rata.
Rekao je kako je mogao...
rade.radumilo rade.radumilo 13:45 28.08.2013

Re: U metu!

Ne kažem da je ovaj hteo da zna istinu, verovatno je bilo lepo da mu svi kliču, mašu i bacaju mu se pred noge. Oni koji to nisu hteli ili mogli, imali su svoja ostrva...


Pričah sa jednim bivšim gardijskim oficirom. Pokušavali su da ga lažu, emitovali poseban dnevnik za njega i štampali posebna izdanja Politike za njega. Međutim matori je imao svoje izvore informacija i znao je bolje od njih šta se događa. Keč je bio u tome da ga je već od sedamdeset druge - treće sve više boleo k... Bio je sve stariji i bolesniji i video da će samo još ranije da završi u grobu ako se bude i dalje s pajserima natezao, tako da se sve manje interesovao za domaća zbivanja, bavio se svojim nesvrstanima i putovanjima, a kada je počeo ozbiljnije da poboljeva, bavio se svojim zdravljem.

Što je Tito napravio, od kredita MMF ne može ni da se okreči.


To što je Tito napravio, bilo bi napravljeno i bez njega u državi koja funkcioniše. Problem je što na ovim prostorima već 25 godina imamo kvazidržavuljke koji ne funkcionišu i sastoje se samo od fasade države.
A što se tiče tih čuvenih Titovih kredita:
- Koliko je bio dug SFRJ 1980-e, a koliki 1990 (sve đuture sa revalorizacijom vrednosti duga)?
- Koliki je bio zbirni dug zemalja bivše SFRJ 2000-e a koliki 2013?
- Koliki je iznos otpisanih dugova SFRJ?
Da ne ulazimo u to šta je izgrađeno od kredita u vreme SFRJ, a čemu su poslužili krediti dobijeni devedesetih, a čemu kasniji krediti.
jedan.kub jedan.kub 15:46 28.08.2013

Re: U metu!

uros_vozdovac
predatortz

I svega toga ne bi bilo da nije bilo Tita? Jbte! Kako li ostatak sveta imade fabrike, kombinate,pismene,festivale... ?


Koji tačno svet? Rumunija, Bugarska? Albanija, Mađarska? Kako oni okrečiše sve, a ovim našima nikako da se posreći? Ni krivi ni dužni.

Kad je rereč o Mađarskoj, oni su nastavili sa krečenjem državnih službi koje su sarađivale sa nacionalistima:
http://www.dw.de/nova-istraga-o-ubistvima-roma/a-17046104?maca=ser-serbian_all-2277-rdf
Kada će to kod nas da urade?
Da li se još uvek boje opasnih žena u godinama, malo malađih od Jovanke?
Naravno!
Koliko je to bedno i bezočno. Samo pokazuju da imaju šta da sakriju.
jedan.kub jedan.kub 15:49 28.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća 21:53 27.08.2013

Promenuli su sve naglavačke sebi u korist.
freehand freehand 15:54 28.08.2013

Re: U metu!

Pričah sa jednim bivšim gardijskim oficirom. Pokušavali su da ga lažu, emitovali poseban dnevnik za njega i štampali posebna izdanja Politike za njega. Međutim matori je imao svoje izvore informacija i znao je bolje od njih šta se događa. Keč je bio u tome da ga je već od sedamdeset druge - treće sve više boleo k... Bio je sve stariji i bolesniji i video da će samo još ranije da završi u grobu ako se bude i dalje s pajserima natezao, tako da se sve manje interesovao za domaća zbivanja, bavio se svojim nesvrstanima i putovanjima, a kada je počeo ozbiljnije da poboljeva, bavio se svojim zdravljem.

volim kad Titoisti napiušu ovako nešto. Da ga je boleo pimpek, i to, i da se bavio svojim nesvrstanima. Što je neko plkaćao, kao i njegove ideološke kerove puštene sa lanca.
Pa ond aisti taj titoista zaključi kako je sve nilo bolje nego danas. zaboravljajući dijalektiku, negde usput.
- Koliko je bio dug SFRJ 1980-e, a koliki 1990 (sve đuture sa revalorizacijom vrednosti duga)?

Znaš koliki? Taman dovoljan da takva jedna sjajna, napredna i uopšte savršena država proglasi bankrot. Eto toliki.
I da do danas generacije grcaju i ne mogu da ga otplate.
I da sve ovo o čemu pričaš bude posledica tih sjajnih div-junaka i njihove onda šnje a tvoje današnje pameti.
A spreman sam da ti pokazujem na primeru mog grada kako je sve propalo upravo tada: od početka sedamdesetih do početka osamdesetih.
Posle je sin-kockar išaop da se vadi i zajmio od zelenaša, da bi danas teletabisi o tom vremenu pričali kao o labudovoj pesmi.
rade.radumilo rade.radumilo 16:08 28.08.2013

Re: U metu!

volim kad Titoisti napiušu ovako nešto. Da ga je boleo pimpek, i to, i da se bavio svojim nesvrstanima. Što je neko plkaćao, kao i njegove ideološke kerove puštene sa lanca.
Pa ond aisti taj titoista zaključi kako je sve nilo bolje nego danas. zaboravljajući dijalektiku, negde usput.


Vidiš, ključni problem je što me smatraš za bilo kakvog *istu. Ja samo podvlačim tezu da je ondašnja država bila bolja od ovih sranja koja su nastala na njenim prostorima.

I da do danas generacije grcaju i ne mogu da ga otplate.


Vidim sve se upirali da otplate, pa im nije uspevalo. Mani se te glupe priče više, u koju ni deca ne veruju. Da smo hteli, svi mi na ovim prostorima, da sredimo državu, sredili bi je. Umesto toga, sve smo porušili, pokrali i preprodali pri tome ne radeći i ne zarađujući gotovo ništa.
U vreme SFRJ, Brazil je sa nekih 150 milijardi (ondašnjih) dolara duga važio za najzaduženiju zemlju sveta, pa eno ga napreduje...
freehand freehand 16:47 28.08.2013

Re: U metu!

Ja samo podvlačim tezu da je ondašnja država bila bolja od ovih sranja koja su nastala na njenim prostorima.

Ali ti ne pada na pamet da ovo dans gledaš kao posledicu onog juče? Da canašnja ciroza ne znači da je neko danas alkoholičar?
Mani se te glupe priče više, u koju ni deca ne veruju.

Upravo ti o tome pričam. O tim bajkama o sjajnoj prošlosti a onda e preko noći dwsilo da su ti otac i stric posali zlikovci a dotle bili divni ljudi samoupravljači.
Da smo hteli, svi mi na ovim prostorima, da sredimo državu, sredili bi je. Umesto toga, sve smo porušili, pokrali i preprodali pri tome ne radeći i ne zarađujući gotovo ništa.

Pa što ni8ste hteli? Mislim, vi divni ljudi iz divnih osamdesetih? Ko vam nije dao?

U vreme SFRJ, Brazil je sa nekih 150 milijardi (ondašnjih) dolara duga važio za najzaduženiju zemlju sveta, pa eno ga napreduje...

Kad si poslednji put pogledao mapu sveta? i neke od pokazatelja koji karakterišu jednu i drugu zemlju koje si uporedio?
rade.radumilo rade.radumilo 10:21 29.08.2013

Re: U metu!

Ali ti ne pada na pamet da ovo dans gledaš kao posledicu onog juče? Da canašnja ciroza ne znači da je neko danas alkoholičar?


Pogoršavanje ciroze može značiti samo to da je taj neko i danas alkoholičar i da umesto terapije konzumira alkohol.

Upravo ti o tome pričam. O tim bajkama o sjajnoj prošlosti a onda e preko noći dwsilo da su ti otac i stric posali zlikovci a dotle bili divni ljudi samoupravljači.


Prošlost nije bila nimalo sjajna, šta više bila je pomalo i bedna. Problem je što je sadašnjost još gora.

Pa što ni8ste hteli? Mislim, vi divni ljudi iz divnih osamdesetih? Ko vam nije dao?


Pa svi oni kojima su devedesete ideal za kojim i dan danas žude. Društvo ide tamo gde ga većina vodi.

Kad si poslednji put pogledao mapu sveta? i neke od pokazatelja koji karakterišu jednu i drugu zemlju koje si uporedio?


Kada sam poslednji put pogledao, Brazil je još uvek tamo gde je i bio u vreme SFRJ, a umesto Jugoslavije na ovim prostorima imamo sedam (za sada) državuljaka.
Evo ti jedan pokazatelj za dalje računanje:
- Jedna "Maljutka" (Krušikova) košta 170-270 USD (zavisno od tipa).
Sad lepo izračunaj koliko je para slupano u ratovima devedesetih, pa ćeš videti šta mi zapravo otplaćujemo.

Vrtimo se uvek oko iste priče:
- Danas živimo loše, zato što plaćamo dugove SFRJ.
Malo morgen, što rek'o onaj vampir što ga zakopaše ispod lipe. Živimo loše zato što:
- Nam je i dalje važnije koja zastava će da se vijori na kom brdu, nego šta će deca da nam jedu.
- Nam je i dalje ideal da se zaposlimo u "državnu firmu" umesto da zasučemo rukave i da radimo.
- Bismo "na zapad" kako bi bolje živeli, ali ne želimo da postanemo "zapad".
- Bismo "na istok" kako ne bi morali da "postanemo zapad", ali ne želimo da živimo kao "istok".
milisav68 milisav68 10:35 29.08.2013

Re: U metu!

rade.radumilo

Evo ti jedan pokazatelj za dalje računanje:
- Jedna "Maljutka" (Krušikova) košta 170-270 USD (zavisno od tipa).
Sad lepo izračunaj koliko je para slupano u ratovima devedesetih, pa ćeš videti šta mi zapravo otplaćujemo.

Evo tebi nešto za računjanje - Aerodrom Željava

A takvih stvari za čuvanje generalskih dupeta (i vođe) je bilo na sve strane.

freehand freehand 12:27 29.08.2013

Re: U metu!

milisav68
rade.radumilo

Evo ti jedan pokazatelj za dalje računanje:
- Jedna "Maljutka" (Krušikova) košta 170-270 USD (zavisno od tipa).
Sad lepo izračunaj koliko je para slupano u ratovima devedesetih, pa ćeš videti šta mi zapravo otplaćujemo.

Evo tebi nešto za računjanje - Aerodrom Željava

A takvih stvari za čuvanje generalskih dupeta (i vođe) je bilo na sve strane.


Mani se Milisave.
milisav68 milisav68 14:40 29.08.2013

Re: U metu!

freehand

Mani se Milisave.


pnbb pnbb 15:26 29.08.2013

Re: U metu!

Možda ti se ukažu sve inflacije, sve nestašice, sve reforme, sve rekonstrukcije...
I možda konačno skapiraš da je ovo sad došlo posle onog onda, i da je ovo sad posledica onog genijalnog pre. Bolna, surova, tužna, ali - neminovna.
Sve dođe na naplatu.

hm, pa bilo je jos i gore u, kako se popularno kaze, zemljama u okruzenju, pa opet nije bilo rata i posledicnog sranja tog intenziteta..
cak i da se slozimo da je od 45-do sad zivot nam bio nista do sranje,zahvaljujuci kliki tito-partija-omladina -armija, koji je tvoj alternativni scenario? evo, nema tita, nema radnih akcija, nema sava centra ... sta umesto?
rade.radumilo rade.radumilo 15:31 29.08.2013

Re: U metu!

Evo tebi nešto za računjanje - Aerodrom Željava

A takvih stvari za čuvanje generalskih dupeta (i vođe) je bilo na sve strane.


Kao i sve vojne skalamerije: bacanje i trošenje resursa.

Samo, koliko ja vas razumem, vlasti u poslednjih 13 godina su iznad tih gluposti u situaciji kada zemlja grca u dugovima koje joj je SFRJ ostavila:

Grad "obrao" voće u Topoli, uništen i naredni rod

Oluje opet moguće, za rakete nema para

Srbija kupuje "migove"
rade.radumilo rade.radumilo 15:45 29.08.2013

Re: U metu!

Možda ti se ukažu sve inflacije


Izvini, ali za tvoju informaciju, inflacija je nešto što vlada ciljano sprovodi iz određenih ekonomskih (ili u našem slučaju muljatorskih) razloga i nije nikakva posledica prethodnih dešavanja.
U slučaju hiper-inflacije devedesetih, ista je bila izazvana kako bi se građanima izvukla strana efektiva iz "slamarice". Kada je posao u dobroj meri obavljen, onda je dozvoljeno deda Avramu da zaustavi hiper- inflaciju i vrati monetarne tokove u "normalu".
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:15 29.08.2013

Re: U metu!

Poštovani Rade, neću da kažem da ste mi oteli reči iz usta, već da sam počastvovan što čitate i komentarišete ovaj blog!
freehand freehand 17:09 29.08.2013

Re: U metu!

cak i da se slozimo da je od 45-do sad zivot nam bio nista do sranje,zahvaljujuci kliki tito-partija-omladina -armija, koji je tvoj alternativni

Prvo - ne vidim zašto bih ja sad odgovarao na tezu koju si ti postavio. Jer ja, naime, niti sam niti bih rekao da je od '45 sve bilo sranje. jer to ne mislim. Čak mislim da je bilo lapo-lapo, ako već i ne da je bilo više dobrih nego loših stvari.
Ali dobijam gadnu džigoriju od blatruć blebetala koja u glavi uspevaju da pomire taj skojevski pristup svemu koji podrazumeva sveto trojstvo nejebavanja činjenica-voluntarizam-demagogija - sa beskrupuloznim globalističkim totalitarizmom?
Pa onda ne znam ni šta je to "alternativni scenario", i na šta? I što bih ja - kad konstatujem da izvesne gluposti dugogodišnjeim ponavljanjem nisu ništa bliže realnosti - morao da nudim nekakvu alternativu, i to retroaktivno?

@Filip:
Vas dvojica ste trijumvirat, takoreći! Drugovi carevi, jebote! Drug Serdar i drug Vojvoda...
Pa ko je zasužnjio Jovanku, majke ti, druže Filipe?!
predatortz predatortz 17:16 29.08.2013

Re: U metu!

Pa ko je zasužnjio Jovanku, majke ti, druže Filipe?!


Pravo pitanje za drugove blogera:

Kako to da Titina udovica nije dobila zaslužene prinadležnosti za vreme vakta poznatog kao ' i posle Tita-Tito' ?
Jer, od osamdestete do devedesete je bilo više nego dovoljno vremena da se ostavinska rasprava završi.
Zbog čega je ona svo to vreme držana u nekoj vrsti izolacije?

I, ključno pitanje:

Kakav je odnos taj režim imao prema neistomišljenicima, kad su ovako prolazili najverniji Titini saradnici?
milisav68 milisav68 17:25 29.08.2013

Re: U metu!

rade.radumilo
Kao i sve vojne skalamerije: bacanje i trošenje resursa.

E vidiš, ulaganje u vojsku nije bacanje para, ako se investira u modernizaciju, a ne u neke rupe, odmarališta, plate, i ko zna na šta se trošilo, jer niko nije smeo to da pita.

A kad su Slovenci skupili hrabrost da to pitaju - zemlja se raspala.
Grad "obrao" voće u Topoli, uništen i naredni rod

Oluje opet moguće, za rakete nema para

Dešavalo se to i pre, samo što se nije o tome pisalo i pričalo, a i klima se dosta promenila, pa su oluje prilično jače i češće.

O selu se uvek malo vodilo računa, pa tako i dan-danas imaš seoske škole bez toaleta i tekuće vode, a 50 godina smo živeli u prosperitetu...
Srbija kupuje "migove"

Vojni avioni moraju da se kupuju, da nam ne bi drugi (NATO) čuvao vazdušni prostor za mnogo veće pare.
predatortz predatortz 17:29 29.08.2013

Re: U metu!

Srbija kupuje "migove"


Vojni avioni moraju da se kupuju, da nam ne bi drugi (NATO) čuvao vazdušni prostor za mnogo veće pare.



I ne samo zbog toga. Zemlja koja nije u stanju da obezbedi vazdušni prostor u slučaju incidentnih situacija, gubi pravo da vrši kontrolu leta. Onda je šteta dvostruka:

Em tu kontrolu mora da plaća nekoj drugoj državi, em gubi silnu kintu koju ubire od aviokompanija na ime vršenja te kontrole.

Trošak za nabavku novih aviona je mnogo manji od jednogodišnjeg gubitka prihoda od poslova kontrole leta.
freehand freehand 17:35 29.08.2013

Re: U metu!

Trošak za nabavku novih aviona je mnogo manji od jednogodišnjeg gubitka prihoda od poslova kontrole leta.

A neće baš biti, al nije to suština: suština je da drug Rade poredi izgradnju podzemnog aerodroma koji je u rangu sa ruskim ili američkim strateškim instalacijam a kojim je trebalo pokazati ko ima najveću patku u ovom delu sveta (a koje je koštalo ne zna se koliko - a saigurno zastrašujući procenta BDP - sa kupovinom jedne eskadrile borbenih aviona koje inače nemamo kao država.
Bravure, bravure...
milisav68 milisav68 17:37 29.08.2013

Re: U metu!

predatortz
Srbija kupuje "migove"


Vojni avioni moraju da se kupuju, da nam ne bi drugi (NATO) čuvao vazdušni prostor za mnogo veće pare.



I ne samo zbog toga. Zemlja koja nije u stanju da obezbedi vazdušni prostor u slučaju incidentnih situacija, gubi pravo da vrši kontrolu leta. Onda je šteta dvostruka:

Em tu kontrolu mora da plaća nekoj drugoj državi, em gubi silnu kintu koju ubire od aviokompanija na ime vršenja te kontrole.

Trošak za nabavku novih aviona je mnogo manji od jednogodišnjeg gubitka prihoda od poslova kontrole leta.

Da, na to sam mislio, a nisam napisao.

Trebalo je - vazdušni postor za civilni saobraćaj.
predatortz predatortz 17:40 29.08.2013

Re: U metu!

A neće baš biti, al nije to suština:


Možda su me malo zanele velike cifre, ali matematika je otprilike ova:

Srbija dnevno iskontroliše oko 2500 letova, gde je prosečna cena kontrole oko 170 E po letu.

Neće biti da je jednogodišnji prihod ravan ceni novih aviona, kao što sam rekao, ali je lova svakako velika...
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:43 29.08.2013

Re: U metu!

milisav68
rade.radumilo

Evo ti jedan pokazatelj za dalje računanje:
- Jedna "Maljutka" (Krušikova) košta 170-270 USD (zavisno od tipa).
Sad lepo izračunaj koliko je para slupano u ratovima devedesetih, pa ćeš videti šta mi zapravo otplaćujemo.

Evo tebi nešto za računjanje - Aerodrom Željava

A takvih stvari za čuvanje generalskih dupeta (i vođe) je bilo na sve strane.


ko je elementarno pismen i pod uslovom da nije inferiorniji od običnog dupeta može da ukapira da aerodrom nije služio za sklanjanje generalskih dupeta jer po formaciji tu nije ni bilo generala več je to bio najsavremeniji aerodrom u Evropi za lociranje lovačkre avijacije koja je delovala u sistemu protivvazdušne odbrane zemlje.Eto i taj aerodrom je dokaz da se radilo o ozbiljnoj drđavi koja je imala i savremeno RViPVO sposobno da brani vazdušni prostor.Sada ove banana državice,tačno ne mogu da naprave ni tunel a kamoli podzemni aerodrom, a lovačku avijaciju ne mogu ni da imaju jer skoro da ne mogu avioni da izvrše polet i zaokret a da ne povrede tuđi vazdušni prostor. Usput, u ono vreme nije se ni postavljalo pitanje eventualne oskudice protivgradnih raketa.
Ako si mislio na podzemne objekte za smeštaj vrhovne komande onda si mogao malo proguglati umesto proguslati pa bi video da takve objekte imaju sve moderne države, pa čak je i kraljevina Jugoslavija imala u Han Pijesku, posle rata izgrađeni su još neki novi i moderniji, a ima i onaj čuveni u Beogradu gde su pod još nerazjašnjenim okolnostima samoubijena ona dva vojnika na Topčideru.
Za tvoju informaciju, Nemačka ima u okolini Bonn-a celi podzemni grad za smeštaj vlade i vrhovne komande u slučaju rata, i ne vidim šta je tebi čudno.
, osim što ne razumeš o čemu se radiš i guraš te teme gde im mesto nije.
freehand freehand 17:49 29.08.2013

Re: U metu!

predatortz
A neće baš biti, al nije to suština:


Možda su me malo zanele velike cifre, ali matematika je otprilike ova:

Srbija dnevno iskontroliše oko 2500 letova, gde je prosečna cena kontrole oko 170 E po letu.

Neće biti da je jednogodišnji prihod ravan ceni novih aviona, kao što sam rekao, ali je lova svakako velika...

Bogami, ako je to ta cena nisi ti ni daleko. Recimo da je cena MiG 29 nekih pedesetak miliona dolara. Sad je pitanje koliko još ide na opremu i naoružanje, i šta sve ide u ugovor, ali recimo da bi jednu eskadrilu izgubili za dve godine računajući na način koji si ti naveo.
milisav68 milisav68 17:50 29.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća

Za tvoju informaciju, Nemačka ima u okolini Bonn-a celi podzemni grad za smeštaj vlade i vrhovne komande u slučaju rata, i ne vidim šta je tebi čudno.
, osim što ne razumeš o čemu se radiš i guraš te teme gde im mesto nije.

Čudno mi je to da ne znaš za narodnu poslovicu o dužini jorgana.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:50 29.08.2013

Re: U metu!

Pravo pitanje za drugove blogera:

Na to pitanje ti niko od blogera verujem ne može dati odgovor jer razumnog odgovora nema.Takvu moralno-podobnu i humanu odluku su donele i do kraja na njoj insistirale spodobe kao što su bili Ljubičić i Dolanc uz sasluženje ostalih metuzalema koji su razmišljali uvek po inerciji kao da je 1948.godina.A posle njih došli revanšisti kojima takođe humanizam i ljudska prava nisu jača strana....
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:51 29.08.2013

Re: U metu!

milisav68
Milan Karagaća

Za tvoju informaciju, Nemačka ima u okolini Bonn-a celi podzemni grad za smeštaj vlade i vrhovne komande u slučaju rata, i ne vidim šta je tebi čudno.
, osim što ne razumeš o čemu se radiš i guraš te teme gde im mesto nije.

Čudno mi je to da ne znaš za narodnu poslovicu o dužini jorgana.

znam, onda je jorgan bio taman koliko je potrebno.
freehand freehand 17:55 29.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća
milisav68
Milan Karagaća

Za tvoju informaciju, Nemačka ima u okolini Bonn-a celi podzemni grad za smeštaj vlade i vrhovne komande u slučaju rata, i ne vidim šta je tebi čudno.
, osim što ne razumeš o čemu se radiš i guraš te teme gde im mesto nije.

Čudno mi je to da ne znaš za narodnu poslovicu o dužini jorgana.

uznam, onda je jorgan bio taman koliko je potrebno.

Dabre. Nego se nekad ne računa koliki ti jorgan treba i koji je najbolji, nego kakav možeš da platiš.
E taj što je bio potaman kupoholičarima iz tog vremena još plaćamo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:59 29.08.2013

Re: U metu!

predatortz
A neće baš biti, al nije to suština:


Možda su me malo zanele velike cifre, ali matematika je otprilike ova:

Srbija dnevno iskontroliše oko 2500 letova, gde je prosečna cena kontrole oko 170 E po letu.

Neće biti da je jednogodišnji prihod ravan ceni novih aviona, kao što sam rekao, ali je lova svakako velika...

Otprilike tako.Ili ćeš sam kontrolisati i inkasirati ili će ti drugi kontrolisati pa nećeš inkasirati ili neće biti ni koridora preko tog dela VaP.Druga varijanta je da se plati nekoj susednoj zemlji da njena lovačka avijacija patrolira i štiti naš vazd.prostor kako bi inkasirali od koridora.
Pa to je uvek bilo, ako nećeš da plaćaš svoje plačaćeš tuđe.
milisav68 milisav68 18:02 29.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća

uznam, onda je jorgan bio taman koliko je potrebno.

Pa što su onda proglasili moratorijum posle Titove smrti, valjda lepše zvuči nego bankrot.
freehand freehand 18:03 29.08.2013

Re: U metu!

milisav68
Milan Karagaća

uznam, onda je jorgan bio taman koliko je potrebno.

Pa što su onda proglasili moratorijum posle Titove smrti, valjda lepše zvuči nego bankrot.

Nisu, koliko se sećam. isfolirali su i dobili reprogram. Za kamate na kamate ne pitaj.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:04 29.08.2013

Re: U metu!

E taj što je bio potaman kupoholičarima iz tog vremena još plaćamo.

Samo kukaš da plaćaš nečije tuđe dugove.Pa ajde jednom navedi konkretno šta to ti plaćaš ili šta to mi plaćamo od pre 30 godina , osim danak idiotima koji su rasturili zemlju i razorili što rato , što bez rata.Pa Srbija je devastirana i uništena bez rata, koji je to zločin prema Srbiji i narodu što je sve stalo i uništeno.
A zamisli, pošto si ti pametan čovek, da se ta država nije raspala pa da taj aerodrom Željava nije onako ludački porušen, e pa da ga sada iznajmljujemo NATO-u, u okviru PzM, šta misliš koliko bi love inkasirali.I da ne bude zabune, ne da to bude NATO baza već recimo Centar za obuku lovačko-bombarderske avijacije recimo za jugoistočnu evropu ili evropski u sistemu Evropske agencije za kontrolu vazd. prostora.
A ovako mi se još upinjemo hoćemo li uspeti barem da Centar ABHO u Kruševcu bude nešto reguionalno da bi malo zaradili.
freehand freehand 18:10 29.08.2013

Re: U metu!

Milan Karagaća
E taj što je bio potaman kupoholičarima iz tog vremena još plaćamo.

Samo kukaš da plaćaš nečije tuđe dugove.Pa ajde jednom navedi konkretno šta to ti plaćaš ili šta to mi plaćamo od pre 30 godina , osim danak idiotima koji su rasturili zemlju i razorili što rato , što bez rata.Pa Srbija je devastirana i uništena bez rata, koji je to zločin prema Srbiji i narodu što je sve stalo i uništeno.
A zamisli, pošto si ti pametan čovek, da se ta država nije raspala pa da taj aerodrom Željava nije onako ludački porušen, e pa da ga sada iznajmljujemo NATO-u, u okviru PzM, šta misliš koliko bi love inkasirali.I da ne bude zabune, ne da to bude NATO baza već recimo Centar za obuku lovačko-bombarderske avijacije recimo za jugoistočnu evropu ili evropski u sistemu Evropske agencije za kontrolu vazd. prostora.
A ovako mi se još upinjemo hoćemo li uspeti barem da Centar ABHO u Kruševcu bude nešto reguionalno da bi malo zaradili.

Vrlo rado, kad se vratim.
P.S. ne kukam. Konstatujem i tvrdim.
predatortz predatortz 18:19 29.08.2013

Re: U metu!

.Pa ajde jednom navedi konkretno šta to ti plaćaš ili šta to mi plaćamo od pre 30 godina , osim danak idiotima koji su rasturili zemlju i razorili što rato , što bez rata


Plaćamo kredite iz tog perioda.

Na sve probleme sa javnim dugom Srbiju su ove godine snašle nove muke zbog čega mnoge u Nemanjinoj 11 boli glava. Među dugovima koji su u 2012. stigli na naplatu, kako saznaje “Blic”, nalaze se i krediti još iz vremena Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih godina, koje je najviše pravio tadašnji premijer Veselin Đuranović. Reč je o dugu od oko šest milijardi dolara koji ćemo otplaćivati od 2012. do 2014. godine

LINK <<<
milisav68 milisav68 18:20 29.08.2013

Re: U metu!

freehand

Nisu, koliko se sećam. isfolirali su i dobili reprogram. Za kamate na kamate ne pitaj.

Ma znam, zezam se.

Bile one mere štednje par-nepar, i redovi za prašak, zejtin, šećer, kafu....pa inflacija od po 40-50% godišnje.....pa restrikcije struje....

Nego nađoh zanimljiv komentar, a u vezi vojnih podzemnih objekata:

"To je nepojmljivo, tako nešto ne postoji nigdje, to je cijeli fantastični vojni podzemni svijet opremljen za duži boravak nakon atomskog udara", izjavio je njemački pukovnik, član stožera EUFOR-a,europskih vojnih snaga u BIH nakon detaljne inspekcije podzemnog grada u Han Pijesku, glavnog zapovjednog mjesta nekoliko stožera bivše Jugoslavije. Osim u BiH, podzemni objekti građeni su u Hrvatskoj (pet), u Sloveniji (tri), u Srbiji (sedam), u Crnoj Gori (tri) i u Makedoniji (dva). Četrdesetak podzemnih objekata građenih do devedesetih godina, prema nekim grubim procjenama, stajalo je 90 milijardi dolara. Samo je kompleks podzemne zračne luke Željava, na granici BiH i Hrvatske, stajao 8,5 milijardi dolara. Nedavno je jedan bivši političar-ekonomist izjavio da je bivša Jugoslavija bez tolikog odvajanja za vojne potrebe mogla još 70-ih godina imati standard tadašnje Austrije."


mycity-military.com
pnbb pnbb 18:24 29.08.2013

Re: U metu!

Prvo - ne vidim zašto bih ja sad odgovarao na tezu koju si ti postavio. Jer ja, naime, niti sam niti bih rekao da je od '45 sve bilo sranje. jer to ne mislim. Čak mislim da je bilo lapo-lapo, ako već i ne da je bilo više dobrih nego loših stvari

pardon to sam zakljucio iz tvojih komnetara ali evo naknadno sam procitao oavj
Taman dovoljan da takva jedna sjajna, napredna i uopšte savršena država proglasi bankrot. Eto toliki.
I da do danas generacije grcaju i ne mogu da ga otplate.
I da sve ovo o čemu pričaš bude posledica tih sjajnih div-junaka i njihove onda šnje a tvoje današnje pameti.
A spreman sam da ti pokazujem na primeru mog grada kako je sve propalo upravo tada: od početka sedamdesetih do početka osamdesetih.
Posle je sin-kockar išaop da se vadi i zajmio od zelenaša, da bi danas teletabisi o tom vremenu pričali kao o labudovoj pesmi.

pa se ispravljam - ekonomsko stanje 70-80tih.hocu da kazem, malo mi neobicno deluje rasprava u kojoj ti napadas tita-zapravo njega vise kao personifikaciju sfrj sistema- a i sam kazes da je bilo lapo-lapo, a drugi ga brane i glorifikuju a i sami kazu da nije bas sve bilo tako idilicno... sve u svemo zestoka frka sa dosta emotivnog preterivanja , koje kad bi se oduzelo doslo bi se do slicnog destilata = biloje ...onako, jbg, nit sranje nit idila.

Pa onda ne znam ni šta je to "alternativni scenario", i na šta?

dobro to je sad visak posto sam procitao da se radi o 70-80tim a tu bi vec bilo vise nacina da se istorija preuredi...
hteo sam zapravo reci da
sve inflacije, sve nestašice, sve reforme, sve rekonstrukcije...
I možda konačno skapiraš da je ovo sad došlo posle onog onda, i da je ovo sad posledica onog genijalnog pre. Bolna, surova, tužna, ali - neminovna.
Sve dođe na naplatu.
sve nije moralo da dodje na naplatu, bar ne na ovakvu kojoj smo imali cast prisustvovati... odnosno da gomila milijardi stucanih na merenje patke nije neminovno morala dovesti do intenziteta vidjenog sranja 90tih pa nadalje.imalo se tad po svetu i za vece bahanalije. jbg nije bas za sve ceda kriv.. ali dobro sluzi za opravdanje diljem ex sfrj...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana