Društvo

KADA JE DOSTA?

Boris Drenca RSS / 19.09.2013. u 19:12

1234748_10201828735897976_85994387_n.jpg

Desilo se meni a desilo se i drugima, sigurno, da kada nekome kažete da vam je nečega, čime vas nude, 'mnogo' odgovore , kao šeretski, 'mnogo je kada biju'. Nisam baš siguran da sam tada razumeo to. Sada razumen. Biju. I mnogo je. Previše. Kada je dosta? Batina, poniženja, trauma?Biju decu, biju profesore, biju vršnjake. Biju u Aranđelovcu, biju u Beogradu, biju u Novom Sadu, biju u Pančevu, biju u Kragujevcu, Nišu, Zrenjaninu, Subotici, biju i seku...i ne znaju kada je dosta.

Šta je uzrok? Mogu da nagađam, mogu neke uzroke i da vidim. Ne mogu da pametujem. Jednostavno ovo treba zaustaviti. Sada . Previše je.

Biju. Otimaju. Nalaze opravdanja . Razni. Za pljačkaše nalaze opravdanje u tome da su ljudi siromašni. Za nasilnike da su im takvi uzori. 'Ajde molim vas.

Kada je dosta? Kada će oni koje plaćamo da ne dozvole da ovaj horor počne uraditi nešto? Ili će pustiti ljude kojima je dosta ludila da sami rešavaju svoje probleme? A onda ih osuđivati kao ničim izazvane nasilnike?

Kada je dosta? Da li kada ljudi počnu organizovano ili ne da rade 'državni' posao? Bez takta i obzira.

Kada je dosta? Kada na ulici više ne bude nikoga ko je slobodan? Da li je to cilj?

Kada je dosta? Kada roditelje pretvorimo u telohranitelje ili saučesnike? Kada neprijatelje vidimo u svakome?

KADA JE DOSTA?

P.S. O nekom liku iz Novog Sada koji tvrdi da su incidenti plod 'medijskog spinovanja' ne treba ništa reći. Prezreti ga , zauvek.

 

Tagovi



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 19:22 19.09.2013

Podelila


Dešava se na žalost.

iqiqiq iqiqiq 19:38 19.09.2013

Podržavam svaku akciju

gde će građani/roditelji pokazati da je ovakvo nasilje nedopustivo

Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu

mr.fogg mr.fogg 19:58 19.09.2013

KADA JE DOSTA?

Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu


'Ajde ljudi, ovo ima smisla ...

1. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
2. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
3. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
4. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
5. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
6. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
7. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
8. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
9. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu
10. Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu

Ovo je današnja 'vest':
Majka prvaka ne okrivljuje nikoga

Kada je dosta?
Boris Drenca Boris Drenca 20:08 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

nije dosta 10....10.000.000 i to ne blogera

A majka pokušava da zaštiti dete i sebe...znam za slučaj u školi gde mi ćerka ide. Roditelji pretučenog i teško povređenog dečaka su imali velike probleme sa porodicom nasilnika. Proganjali su ih.

U ovom slučaju se pominje i da je otac jednog nasilnika pandur...

Pitam se samo KADA JE DOSTA

Žena se iskreno plaši.



iqiqiq iqiqiq 20:12 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Žena se iskreno plaši.

svi se plaše, da se ne plaše, bilo bi već prijava za te nasilnike, ovako će da bude "nikada nisu to radili ranije"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:25 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Pitam se samo KADA JE DOSTA

samo čekam da nam se desi James Bulger case.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:21 19.09.2013

kragujevac

brat moje snaje (sa bivšom devojkom) pre jedno 15ak godina, prelazio na zeleno, i na semaforu im uleti majmun autom i skoro ih udari. oni ga pogledaju i nastave da prelaze, ali majmun izađe napolje da im pokaže. pokazao im je tako da su oboje završili u bolnici. majmun je - policajac.
bio je suspendovan na neko vreme, pa vraćen na posao.
loader loader 09:12 20.09.2013

Re: kragujevac

Bebo,
skoro u sam centar pogodiste.


Riba sad već smrdi skoro cela - al joj se prvo u oči gleda !


mr.fogg mr.fogg 20:37 19.09.2013

KADA JE DOSTA?

Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu


Ovo počinje da liči na:
'mi slušamo sve, nas ne sluša niko'.

Promenite to VIP blogeri, najmanje 10 od vas.
Deca su u pitanju, a bez njih nema ni nas.
buba_truba buba_truba 21:05 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

mr.fogg
Apsolutno je u redu da bar 10 blogera B92 objavi blogove na ovu temu


Ovo počinje da liči na:
'mi slušamo sve, nas ne sluša niko'.
...................
Deca su u pitanju, a bez njih nema ni nas.

Ma manite se tih fraza "deca su u pitanju... "
Deca su i oni skotovi koji su tukli - da li i bez njih takvih "nema ni nas"?! Ma 'ajte molim vas!
iqiqiq iqiqiq 21:11 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Ma manite se tih fraza "deca su u pitanju... "
Deca su i oni skotovi koji su tukli

pa da, sva ta deca su u pitanju, male nasilnike treba kontrolisati da bi im dali šansu da ne postanu probisveti i kriminalci, njihove roditelje pod lupu da se vidi odakle agresija kod deteta, a drugu decu zaštititi da ne smatraju da je u redu da ih neko mlati "niko ne sme da vas bije"

Ako pustiš da ih biju, onda se naviknu na to, pa onda zaboravi demokratiju u društvu
buba_truba buba_truba 21:17 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

iqiqiq
Ma manite se tih fraza "deca su u pitanju... "
Deca su i oni skotovi koji su tukli

pa da, sva ta deca su u pitanju...

Naravno, ali ništa manje (ni više) nije posebno potrebno apostrofirati da su u pitanju baš deca (eto, složismo se - ima ih svakakvih)... Deluje patetično, a bez osnova je... samo sam to htela da naglasim.
AlexDunja AlexDunja 21:17 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?


pa da, sva ta deca su u pitanju,

mali nasilnici nisu skotovi, nego deca kojoj je potrebna pomoć,
a naše društvo to ne prepoznaje,
nadležni još manje
buba_truba buba_truba 21:21 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

AlexDunja

pa da, sva ta deca su u pitanju,

mali nasilnici nisu skotovi, nego deca kojoj je potrebna pomoć,
a naše društvo to ne prepoznaje,
nadležni još manje

Kao i velikim nasilnicima... mislim, potrebna im je pomoć. Iako nisu više deca.
arianna arianna 21:24 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

mali nasilnici nisu skotovi, nego deca kojoj je potrebna pomoć,

Slažem se. To su deca koja su žrtve porodičnog nasilja,vaspitnog nečinjenja ili zanemarivanja od strane roditelja.
Njihovo nasilno ponašanje samo se odraz učenja po modelu, tj. učenja nasilnog obrasca ponašanja u porodici.
iqiqiq iqiqiq 21:24 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

a naše društvo to ne prepoznaje,

ma nije nikoga briga, kao ima neko ko će to da reši... a osim što samo dete ne dobije šansu da ispravi iskrivljenu sliku u svom mikrosvetu, ne dobije šansu ni da poveruje da je nekom stalo do njega...ako se socijalni radnik i/ili direktor škole i/ili razredni starešine i/ili neki nastavnik u školi i/ili komšija potrudi oko deteta, verujem da postoje šanse da od malog nasilnika ne izraste veliki nasilnik nego osoba koja će izaći iz porodičnog nasilja i agresije koja ga dovede u stanje nasilja.

Da pomenem jedan film koji govori o istinitom događaju kada je jedna nastavnica spasla decu Harlema učenjem muzike Muzička škola

Film je snimljen sa Meril Strip
AlexDunja AlexDunja 21:30 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Kao i velikim nasilnicima... mislim, potrebna im je pomoć.

odrasli ljudi nose krivičnu odgovornost,
za razliku od dece,
saglasna sam da i odraslim nasilnicima treba pomoć,
ali iza zatvorenih vrata.

deci nasilnicima treba samo pomoć, ako razumeš ti mene
iqiqiq iqiqiq 21:33 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

deci nasilnicima treba samo pomoć, ako razumeš ti mene

Može bar RTS da reprizira "Sivi dom", mojoj deci sam uvek pričala kako bi se završilo po nas ako bi preterali sa nestašlucima, oni u dom, a ja u zatvor.

Mojoj deci je to bilo sasvim dobar "hladni tuš" kada krenu da isprobavaju granice
buba_truba buba_truba 21:38 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

AlexDunja
saglasna sam da i odraslim nasilnicima treba pomoć,
ali iza zatvorenih vrata.

Hm, ...

deci nasilnicima treba samo pomoć, ako razumeš ti mene

Pa ne baš, ali nema veze. Pun je mesec iznad mene...
Hansel Hansel 23:35 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

deci nasilnicima treba samo pomoć

OK, ja se sa ovim slažem, ali šta sa žrtvama ove dece? Malo smo se ipak pogubili, čini mi se. Prvo što treba uraditi je efikasno zaštiti nenasilnu decu, a potom (još bolje simultano) pomagati deci nasilnicima. A kako bi se sprovela efikasna zaštita -- možemo da pričamo, ali deca nasilnici, kao i svako uostalom, mora da dobije jasnu poruku da ne sme svoje probleme, ma kakve prirode, da iskaljuje na drugima.
AlexDunja AlexDunja 23:48 19.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

. A kako bi se sprovela efikasna zaštita -- možemo da pričamo, ali deca nasilnici, kao i svako uostalom, mora da dobije jasnu poruku da ne sme svoje probleme, ma kakve prirode, da iskaljuje na drugima.

naravno. za to im i treba pomoć. efikasna pomoć.
iqiqiq iqiqiq 06:56 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Prvo što treba uraditi je efikasno zaštiti nenasilnu decu

Ok, evo imamo izjavu resornog ministra Napad na prvaka, šamar svima

Sada neka se uključi i ministar za socijalnu zaštitu, da preispita da li se socijalni radnici bave porodicama čija su deca nasilna u školi. Neka obojica zatraže izveštaje od svih škola u Srbiji i neka rok bude mesec dana.

Potom neka oba resorna ministra onda sednu sa ostalim nadležnim službama i pripreme izmene i dopune pravilnika kako bi omogućili direktorima prava ovlašćenja i podršku da mogu da reaguju PREVENTIVNO.

Neka svaki nastavnik sledećih mesec dana počne nastavu sa 1 minutom "Nasilje nije dopušteno, nasilnici će biti suspendovani, polagaće razredni ispit, a roditelji će morati da se bave tri meseca društveno korisnim radom za školu (svakoj treba bar krečenje!)"
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 06:57 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

OK, ja se sa ovim slažem, ali šta sa žrtvama ove dece? Malo smo se ipak pogubili, čini mi se. Prvo što treba uraditi je efikasno zaštiti nenasilnu decu, a potom (još bolje simultano) pomagati deci nasilnicima.


kako efikasno zaštititi nenasilnu decu, osim da stavimo ove (što ćemo da ih poizbacujemo iz škola) na prvo mesto? kazna kao mera i izopštavanje ne rešavaju problem, samo ga dodatno produbljuju, zato što nismo ni pokušali da naslutimo šta se iza brda valja.

primer: (ima ih više, ali biće dovoljan i ovaj)
klinac je nemoguć. smišljam razne stvari da ga držim budnim i zauzetim. to nekad radi, a nekad ne. i naravno, dešava se situacija - on uzima olovku i pokušava njome da ubode drugo dete. u pitanju je dete predškolskog uzrasta. (dete žrtva je bilo najmlađe dete u grupi)
kasnije saznam kako njegov ćale voli tako malo da majku otreska o zid. a na prvi pogled delovali su sasvim normalno.

ne mora da znači da su sva deca nasilnici i sami žrtve nsilja, ali verujem da je jedino rešenje raditi sa njima dok su još deca. kad poizrastu - krug potencijalnih žrtava se širi.

pre nego li dođe do bilo kakve eskalacije bilo čega, deca šalju jasne signale. pitanje je da li je neko želeo da gleda i sluša.
kada već dobijemo problem, nije dovoljno sanirati ga. šavovi će popucati koliko sutra i neko novo dete će završiti u bolnici.
to tako ide.
iqiqiq iqiqiq 07:19 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

kasnije saznam kako njegov ćale voli tako malo da majku otreska o zid. a na prvi pogled delovali su sasvim normalno.

i gde je socijalni radnik, meša li se u svoj posao, šta je sa NVO organizacijama koje štite žrtve

U školama i opštinama mogu da se na vidnom mestu stave plakati gde će velikim slovima stajati brojevi za prijavu nasilja u porodici, ali na vidnom mestu i jasno razumljiva poruka
milisav68 milisav68 07:40 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

snezana mihajlovic

kasnije saznam kako njegov ćale voli tako malo da majku otreska o zid.

I ćale naravno ne trpi nikakve posledice zbog svojih postupaka....

A da socijalna služba, policija i sud rade svoj posao kako treba, mali bi "dobio poruku", kakav je poželjan model ponašanja.

I to je to - svako ko ne radi svoj posao kako treba - otkaz.

Džabe priča o "poželjnom" načinu ponašanja, kad nas stvarnost demantuje.

Kriminalci svih vrsta se oslobađaju, a pošten svet se kažnjava.
iqiqiq iqiqiq 08:02 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

neka rok za rešenje problema bude 19. novembar, Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad decom
arianna arianna 08:10 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

kako efikasno zaštititi nenasilnu decu, osim da stavimo ove (što ćemo da ih poizbacujemo iz škola) na prvo mesto? kazna kao mera i izopštavanje ne rešavaju problem, samo ga dodatno produbljuju, zato što nismo ni pokušali da naslutimo šta se iza brda valja.


Nenasilnoj deci savetuješ da se sklone, udalje od nasilnog deteta, da ga ne provociraju, po mogućstvu ignorišu - da gledaju svoja posla.

Sa nasilnim detetom razvijaš što češću i što intezivniju komunikaciju, postaviš se tako da imate dobar saradnički odnos, da u tebi vidi prijatelja ili roditelja, drugim rečima - autoritet za koji će da se veže i da poštuje.

Kad nasilano dete ima pozitivan model u liku nastavnika, pedagoga, trenera i sl. vezaće se mnogo brže i emotivno otvoriti, bez nasilja. Samo treba imati takta, strpljenja, osećaj za etiku, moral i empatiju.

Uspeh je garantovan.

Pravi pedagog ne ignoriše, i ne prebacuje dete sa problemom u drugu školu (po sistemu - brigo moja pređi na drugoga), već sam svojim znanjem i autoritetom "napada" problem i rešava ga. U tome se vide lični i stručni kapaciteti svakog ko radi sa decom.

Hansel Hansel 09:11 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Sve je to naravno tako, ali koliko ih je tih s kapacitetom itd.?

Ujedno, razmišljam kako se čak i ovim posvećenim radom od dece-nasilnika, a dece nasilnika, možda stvarno očekuje nadljudski napor -- da svare situaciju u kući, da budu iznad nje i praktično postanu nadljudi. Moguće je, ali bih svakako bio najpre na Milisavljevom "tragu".

Drugo, šta praktično znači za nenasilno dete ovo:
Nenasilnoj deci savetuješ da se sklone, udalje od nasilnog deteta, da ga ne provociraju, po mogućstvu ignorišu - da gledaju svoja posla.

Zar to nije takođe ekskomunikacija, možda i gora od fizičkog premeštaja u drugu sredinu? (Drugo, ignorisanje često podrazumeva dugotrajno trpljenje bez otpora, viđao sam to, doduše u ono vreme i u onoj sredini sve je uglavnom bilo na verbalnom nivou.)
loader loader 09:23 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

arianna
mali nasilnici nisu skotovi, nego deca kojoj je potrebna pomoć,

Slažem se. To su deca koja su žrtve porodičnog nasilja,vaspitnog nečinjenja ili zanemarivanja od strane roditelja.
Njihovo nasilno ponašanje samo se odraz učenja po modelu, tj. učenja nasilnog obrasca ponašanja u porodici.

Upravo tako. I ne samo po modelu u porodici, nego i po modelu preovlađujućih vrednosti društva.

S tim što treba dodati - kad ova deca (nakon godina zanemarivanja) na kraju podivljaju i dođe do ovakvih, "zverskih primera nasilništva", mora se reagovati po zakonu, nekakvom kaznenom merom, a ne pričom o tome da ih je trebalo na vreme gajiti na pravilan način. Ta priča o pravilnom gajenju mora da traje stalno, a ne kad se nešto desi (ogromna većina tako reaguje, post festum, a posle opet ćuti). Ove akutne situacije se moraju rešavati tako što će se svim nasilnicima i potencijalnim nasilnicima pokazati da nije tačna teza - "ne može nam niko ništa jer smo maloletnici".

Dakle, mora se raditi na nekoliko frontova da bi stvar postala bolja. Na žalost - najmanje se u nekom relativno prihvatljivom roku može uraditi na onim planovima koji su i najvažniji: društveni ambijent i porodica.







arianna arianna 09:27 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Zar to nije takođe ekskomunikacija, možda i gora od fizičkog premeštaja u drugu sredinu?

Nije gore..... ovo stanje je lekovito i neophodno

Prvo - nenasilna deca se fizički spašavaju od nasilnika, a drugo - nasilnom detetu se šalje jasna poruka (verbalna i neverbalna) neodobravanja nasilnog obrasca ponašanja.

S obzirom da NIKO ne želi da bude izopšten, isključen ili ignorisan, takav odnos jako teško pada nasilnom detetu, a način da se taj odnos promeni i dužina trajanja takvog stanja, zavisi od njega samog. Onog momenta, kad promeni nasilni obrazac ponašanja u nenasilan, i kad destruktivan odnos prema sebi i drugima promeni u saradnički, stanje se menja.

Kod mentalno zdrave dece proces i učenje uviđanjem je znatno kraći i plodonosniji. Problem je sa vaspitno zapuštenom decom koja su mentalno ometena, ali to je druga priča.
arianna arianna 09:33 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Ta priča o pravilnom gajenju mora da traje stalno, a ne kad se nešto desi


Sasvim tačno


Hansel Hansel 11:55 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

S obzirom da NIKO ne želi da bude izopšten, isključen ili ignorisan, takav odnos jako teško pada nasilnom detetu, a način da se taj odnos promeni i dužina trajanja takvog stanja, zavisi od njega samog.

Mene ovo, i u prvom komentaru na koji sam reagovao, podsetilo na priču o javnom i anonimnom autoritetu (time sam zaražen "Slobodnom decom Samerhila" ), tako da mogu da prihvatim tvoj konstrukt kao validan, ali s nekom rezervom, jer nisam imao dodira s takvim metodom, pa mogu sada samo da spekulišem šta je gore ("dubinski" -- na to sam mislio kada sam bio napisao "gore", ne na (ne)efikasnost).
Jukie Jukie 19:53 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

buba_truba

Ma manite se tih fraza "deca su u pitanju... " Deca su i oni skotovi koji su tukli - da li i bez njih takvih "nema ni nas"?! Ma 'ajte molim vas!

E vala nek si im rekla
Jukie Jukie 19:55 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

AlexDunja
deci nasilnicima treba samo pomoć, ako razumeš ti mene

Ja razumem, ali se ne slažem
Jukie Jukie 20:07 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

arianna
Nenasilnoj deci savetuješ da se sklone, udalje od nasilnog deteta, da ga ne provociraju, po mogućstvu ignorišu - da gledaju svoja posla.

Moje iskustvo je da nasilno dete gleda kako mirno sediš i gledaš svoja posla a onda mu dosadi i krene u akciju.
Ako si đak ti MORAŠ da fizički budeš u učionici ili školskom dvorištu sa onim ko te maltretira (nastavnik kaže "deco, morate na odmoru da budete u dvorištu (ako je lepo vreme) ili morate da sedite u učionici (ako pada kiša) " i onda tako sediš i strepiš i čekaš kada će da ti priđe
A ako ih ima nekoliko siledžija u odeljenju, okupe se oko tebe pa se cere (seire?) dok te jedan čačka
A ovo "nemoj da ga provociraš" mi tako ide na živce kao sama pretpostavka, ne mogu da ti objasnim koliko. Tako je onaj nastavnik bio u parku pa su mu deca prišla da ga umlate.
iqiqiq iqiqiq 21:56 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

ma treba pričati o svemu tome, kako je izbio onaj skandal sa zlostavljanjem dece od strane katoličkih popova, a zataškavalo se decenijama. Mi odrasli treba da popravaljamo greške koje su nama pričinjavale zlo, a ne po principu "pa i nas tukli, pa sad neka tuku i vas"

A to maltretiranje grupe nad pojedincem je tipično za mediokritete i slabiće. Takve zaista treba nagaziti da se postide i da ispadnu najveći majmuni u društvu
arianna arianna 22:17 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

A to maltretiranje grupe nad pojedincem je tipično za mediokritete i slabiće. Takve zaista treba nagaziti da se postide i da ispadnu najveći majmuni u društvu


zapazi tek ovaj bezobrazluk<<<

po kom se to zakonu naplaćuje informisanje roditelja?
iqiqiq iqiqiq 22:30 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

arianna
A to maltretiranje grupe nad pojedincem je tipično za mediokritete i slabiće. Takve zaista treba nagaziti da se postide i da ispadnu najveći majmuni u društvu


zapazi tek ovaj bezobrazluk

po kom se to zakonu naplaćuje informisanje roditelja?

upravo je o tome i reč, jednom kad pogneš glavu ili prećutiš pred tiraninom, onda se potonji naduvava i prerasta u velikog tiranina, jel' pošto mu niko ništa ne može. Mali tiranin će da kraducka po 100 din od roditelja, znajući da će svi ćutati zbog posledica po decu.
iqiqiq iqiqiq 22:31 20.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

po kom se to zakonu naplaćuje informisanje roditelja?

Zakon o informisanju, direktor=TV
da pojasnim, u ovoj zemlji svako tumači zakone kako tumači , pa i direktor, red je da mu objasne šta piše u pravilniku
iqiqiq iqiqiq 12:03 21.09.2013

Re: KADA JE DOSTA?

Jukie
buba_truba

Ma manite se tih fraza "deca su u pitanju... " Deca su i oni skotovi koji su tukli - da li i bez njih takvih "nema ni nas"?! Ma 'ajte molim vas!

E vala nek si im rekla

Ma samo vas oboje molim da proverite šta se desilo sa tim malim delikvetnima iz vaših osnovnih škola. Imali smo i mi jednog, a 90tih su ga ubili njegova braća kriminalci.
Deca su u pitanju, treba da sprečimo da od njih porastu kriminalci, nisu oni birali u kojoj će porodici da se rode i ko će im biti roditelji i da li će ti roditelji uopšte biti tu za njih.
ivana23 ivana23 09:57 20.09.2013

***

NIN, cetvrtak, 19.9.2013.


Деца опасна по живот
barese barese 12:03 20.09.2013

Re: ***

ivana23
NIN, cetvrtak, 19.9.2013.


Деца опасна по живот


Izjava upravnika zatvora iz tvog linka:
Према тврдњи Арсића, криминогени систем вредности усвајају на подсвесном нивоу и то полако иде, касније, а када тај вредностни систем усвоје, тешко га је мењати. „И када вам дође родитељ, који се није обазирао на запуштено дете, шта да му кажеш:’ Тата прави другог, од овог нема ништа’“, каже Арсић.


rezultat:
Нема званичног податка који говори прецизно о броју повратника, оних који напусте овај затвор и никада се више не врате. Оквирне цифре кажу да 70 одсто осуђених малолетника никада не изађе из света насиља.


Kako moze drugacije:

The Norwegian prison where inmates are treated like people

The teacher explained that all prisons in Norway worked on the same principle, which he believed was the reason the country had, at less than 30%, the lowest reoffending figures in Europe and less than half the rate in the UK.

ivana23 ivana23 12:21 20.09.2013

Re: ***

barese

Kako moze drugacije:

The Norwegian prison where inmates are treated like people

The teacher explained that all prisons in Norway worked on the same principle, which he believed was the reason the country had, at less than 30%, the lowest reoffending figures in Europe and less than half the rate in the UK.


Sto Britanci ne usvoje norveski model? Nije to lako, a zavisi i od drugih okolnosti.
iqiqiq iqiqiq 13:47 22.09.2013

Re: ***

izuzetno je važno pročitati tekst iz NINa, plus one tekstove o proslavama koje se organizuju kada deca idu na robiju/zatvor
Svaka država ima zatvore, nismo mi jedini koji ne umemo da se izborimo sa kriminalom, ali ne mogu da verujem da se igde drugde slavi kada neko ide u zatvor

Da li je naše društvo stvarno toliko izobličeno posle ratova 90tih da ne možemo da se povratimo?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:18 20.09.2013

nasa deca

Prvo, kada god cujem za neku ovakvu vest - ja se stresem I pomislim na oje sestricine koje su sada u drugom razredu. Znaci, najezim se od same pomisli sta moze da I'm se desi. Ne bih bila u kozi njihovih roditelja.
U svakom slucaju bih se slozila da su glavni krivci roditelji nasilne dece I da bi PRVO oni trebali da se dovedu u red.
Resavanje ovog problema nije ni lako ni brzo dostizno. Ja bih to resavala otvaranjem rehabilitacionog centra u koji bi se smestala cela nasilnicka porodica I u kojoj bi radili pshiholozii pshihijatri. Sudski bi se donosila resenja o slanju u rehabilitacioni centar a oni koji odbiju bi se kaznjavali zatvorskim I/ili novcanim kaznama. Trajanje rehabilitacije bi bio prilagodjen svakom pojedinacnom slucaju.
Deca u centru bi se skolovala po redovnom sistemu a roditelji bi se bavili nekim oblikom drustveno korisnog rada.......ili bi mogli I oni da se doskolovavaju........ili sta vec.
Oporavak I rehabilitacija takvih porodica je duuuuuuuuug proces ako se cilja na trajne rezultate.
rade.radumilo rade.radumilo 13:48 20.09.2013

Čega se pametan stidi...

Kult čojstva i junaštva, u osnovi propagacija nasilja i svrstavanje plaćenih ubica na platnom spisku države u društvenu elitu je nešto što se na ovim prostorima oduvek negovalo. On je morao rezultirati najobičnijim džungla-mentalitetom među mladima, kada su se svi ostali ideali, kojima je taj kult služio, rastočili u sopstvenim protivrečnostima u poslednjih tridesetak godina.

LINK

zack2jack zack2jack 14:44 20.09.2013

...

Šta je uzrok? Mogu da nagađam, mogu neke uzroke i da vidim. Ne mogu da pametujem. Jednostavno ovo treba zaustaviti. Sada . Previše je.



..analizu aktuelne situacije bi trebalo poceti od zestokog sukoba u srpskoj policiji koji pratimo kroz pisanja dva sukobljena tabloida. U kojima se tekstovi narucuju, kao ture klope u kafani! Kao u nekom rijalitiju. Nedeljama citamo ko je veci kriminalac? Pri tome se radi o sluzbenim licima? Policije? Sumanuto...

Ovaj apsurd dostize svoj vrhunac, jer... Dok se Srbija razapinje u nasilju koje sada kulminira po osnovnim skolama! Vodje bandi imaju ispod 15 godina? Kao da zivimo u Riu? U favelama? Ljude prebijaju na mrtvo ispred splavova. Dizu se kola u vazduh, I narucuju ubistva kao da je Beograd Palermo? A Srbija Sicilija?

Policija se podelila u dve navijacke grupe! Dva KLANA? Kao da je ovaj zestoki sukob u policiji, zapravo odraz stanja u srpskom podzemlju?

Besmisao kulminira, jer se obe grupe pozivaju na A. Vucica kao sudiju? Onog koji treba da presece!? Neprikosnoveni simbol drzave Srbije, borbe protiv korupcije I organizovanog kriminala. I nove vlasti?

A. Vucic cuti...

?

Zakulisne radnje vode, kako saznajemo iz pisanja stampe kaki boje, do dve mocne suprotstavljene grupe koje kontrolisu delove bezbednosnih sluzbi I drzavnog aparata. Kao i do mocnih, tj bogatih pojedinca ciji se finasijski interesi preplicu sa interesima sukobljenih KLANOVA? U policiji? Izgleda da smo dosli do onog vruceg kestena koji niko ne sme da izvadi iz vatre...

Sve lici na neku dobru krimi seriju. Ali nije... Realno je. U srpskoj policiji vlada bezakonje. Koje se kao poshast onda preliva na ulice medju ljude, I u skole medju decu. Ljuljamo se na klackalici anarhije, haosa I besmisla...
I nije ni malo zabavno.
iqiqiq iqiqiq 18:04 21.09.2013

Ta naša deca

"Мене су окарактерисали као импулсивно агресивног, што, донекле, јесте истина. Могу ја да трпим доста. Ако се не обазирем. Могу да трпим јако дуго. Могу да не одреагујем уопште. Постоји моменат када једна реч, не знам која и не знам када, изазове буру у мени. И ту је крај“, каже Ђорђе Брегић.
Има 23 године и у Казнено-поправном заводу за малолетнике у Ваљеву је због покушаја убиства. Дело је извршио као малолетник и сада је на издржавању казне. Нема званичног податка који говори прецизно о броју повратника, оних који напусте овај затвор и никада се више не врате. Оквирне цифре кажу да 70 одсто осуђених малолетника никада не изађе из света насиља. На пораст малолетничке делинквенције указује статистика. Само протекле године малолетници су починили три убиства, девет покушаја убиства, 132 тешке повреде, 11 силовања, један покушај силовања, 322 разбојништва и 183 дела насилничког понашања. Адреса на коју се прослеђују – Казнено-поправни дом Ваљево"

Деца опасна по живот
iqiqiq iqiqiq 14:29 22.09.2013

Predlog

Puštati ovakve filmove na času razrednog starešine

Dobro se dobrim vraća

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana