Ljudska prava

Ponoćni Prajd je promašaj

Nebojsa Krstic RSS / 28.09.2013. u 16:53

Sinoćnji blickrig pripadnika LGBT organizacija iznenadio je državu, huligane i čitavu javnost - umesto današnjeg zabranjenog Prajda, održan je jedan ponoćni, ad hoc, u inat svim protivljenjima i bezbednosnim rizicima. Na taj način, slažu se mnogi zagovornici slobodnog održavanja gej parade, Beograd je pokazao dušu i svoje nemirenje sa nepravdom, nasiljem i nasilnicima.

«Zbog te šetnje, Srbija noćas nije poražena od ljudi sa štanglama – poražena je samo vlast.»

«Važno je što su ovi ljudi sinoć ipak prošetali i što nisu dozvolili da ih uplašena država i siledžije oteraju u rupu.»

«Mislim da nam se veceras desio OTPOR... proud!»

U ovom tonalitetu, na društvenim mrežama proslavljen je noćni događaj.

Moja malenkost se slaže da je Beograd, odnosno nekolicina Beograđana, pokazala svoj slobodarski duh i hrabrost.

Jedna me stvar samo brine. Da li je ovim gestom obesmišljena ideja Prajda?

Naime, ideja događaja jeste da se skrene pažnja na težak položaj jedne manjinske zajednice u društvu. Na činjenicu da su u mnogim sredinama žrtve predrasuda, šikaniranja i omalovažavanja. Negde i nasilja. Zbog opasnosti od nasilja čitava ta kategorija građana živi u nekoj vrsti unutrašnjeg egzila i u ilegali bivajući primorana da skriva svoju prirodu i afinitete. S obzirom na gnev i mržnju koju prajdovci pobuđuju kod nekih «tradicionalno orijentisanih» Srba njihov strah za golu egzistenciju, više je nego opravdan.

Zbog ovakve situacije koja nije karakteristika samo naše zemlje, neko se dosetio da organizuje Prajd kao demonstraciju na kojoj će LGBT osobe izaći na svetlo, pokazati se i reći: živi smo i postojimo, razlikujemo se od vas, ali imamo i mi pravo da živimo životom dostojnim slobodnog čoveka, i evo nas da nas vidite i uverite da vam od nas ne preti nikakva opasnost, upoznajte nas i ostavite na miru.

Takva je demonstracija trebalo da se desi jutros u parku pored Manježa, a nije. Trebalo je i prošle godine, ali nije. Pretprošle godine se desila, ali po cenu rušenja, paljenja i pucanja u sedište DS-a u Krunskoj.

Ponoćni Prajd je dakle, bio i hrabar, kreativan i otporaški, ali on nije ispunio svoju svrhu ni na koji način. Čak suprotno - on je pokazao da homoseksualci nisu građani koje Ustav republike Srbije štiti kao sve ostale građane,  dokazao je da oni svoja prava ne mogu da ostvare tako što se obrate svojoj državi i zatraže njenu zaštitu, već samo onako kako to čine ilegalaci - u trenutku kada njihovi protivnici nisu na oprezu i u sitne sate. Problem ponoćne promenade u tome je što će sutra poslužiti kao alibi premijeru/ministru unutrašnjih poslova koji ne samo da ne radi svoj posao, nego već drugu godinu zaredom svojim ponašanjem upravo ohrabruje najmilitantnije huligane. Biće mu sutra dokaz da je u Srbiji po pitanju ljudskih prava sve u redu jer se Prajd ipak održao.

A nije.

Zato bi premijera & ministra obavezno trebalo pitati:

Ko je prouzrokovao rizik zbog kog je Prajd otkazan? I šta će nadležni organi preduzeti da se oni koji prete i prouzrokuju bezbednosni rizik sankcionišu u skladu sa zakonom?

I podsetiti ga da prethodnih godina država nije uradila ama baš ništa.

Tagovi



Komentari (566)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:16 28.09.2013

Svako

... otimanje slobode vredno je poštovanja.
Oduševljen sam načinom na koji su reagovali ti ljudi istrčavši na ulicu makar čitav događaj i ne bio spontan, makar i ne bio strateški ispravan, makar i ne pogađao metu baš u centar. Ali su jedini - pazi:jedini! - koji u ovoj zemlji imaju srca i snage da vrisnu i suprootstave se gnječenju i mlevenju. Iako je nivo lične fizičke ugroženosti kome su svakodnevno izloženi i koji će posle ovoga biti još povećan - inače ogroman i daleko veći noš što će kod bnekih koji tako vole da da kukaju na sopstvenu ugroženost - ikada biti.
Dakle, ja na ovo gledam kao na "Kosu". Možda je blentavo, možda je naivno.
Ali je kontrabanda, ali je hrabro i prst je u oko.
A veliki, pametni i ozbiljni igrači i stratezi smrde po ćoškovima i mere reči. Pa nek se jebu bre.
mariopan mariopan 20:29 28.09.2013

Re: Svako

freehand
... otimanje slobode vredno je poštovanja.
Priznajem da sam oduševljen načinom na koji su reagovali ti ljudi istrčavši na ulicu makar čitav događaj i ne bio spontan, makar i bio strateški ispravan, makar i ne pogađao metu baš u centar. Ali su jedini- pazi:jedini" - koji u ovoj zemlji imaju srca i snage da vrisnu i suprootstave se gnječenju i mlevenju. Iaoko je nivo lične fizičke ugroženosti kome su svakodnevno izloženi i koji će posle ovga biti još povećan - inače ogroman i daleko veći od većine drugih u društvu.
Dakle, ja na ovo gledam kao na "Kosu". Možda je blentavo, možda je naivno.
Ali je kontrabanda, čai je hrabro i prst je u oko.
A veliki, pametni i ozbiljni igrači i stratezi smrde po ćoškovima i mere reči. Pa nek se jebu bre.

Baš tako !
angie01 angie01 20:39 28.09.2013

Re: Svako

Dakle, ja na ovo gledam kao na "Kosu".


i sve ostalo,


mariopan mariopan 20:34 28.09.2013

...

Komentar sa b92 koji mi se dopao




Ja sam srbin, vernik, otac, muz, sin...i hteo sam danas da dodjem na Pride, da prosetam sa pederima pa da vidim te ultra-naci-srBske patrijote, da vidim tog junaka koji bi smeo da pridje da me udari! Bagro, ovce, ne radi se ovde o LGBT populaciji! Sutra ce im smetati hrvati, siptari, muslimani, invalidi...onda cemo im smetati mi lepi I plavooki, pa oni previsoki, pa debeli, pa mrsavi...na kraju ce im smetati svi koji
nose naocare za vid jer sta ima oni toliko da citaju!? Sve sto ne znaju, mogu da pitaju betmena iz crkve da im objasni (ili onog sto arlauce sa rakete, dole po jugu srbije). U crkvu odavno ne idem, na izbore ne izlazim od jednog 12. marta. Spremam se da sa porodicom zauvek napustim ovu prokletu avliju a to nagovaram I sve one do kojih mi je stalo. Treba ostaviti ovu barustinu Udbi, srBskim patrijotama I fanovima raznih farmi, svinjaca I ludih kuca, dakle polupismenim, krezavim zombijima...pa neka se rnjaju medjusobno do kraja vremena. Srbijo moja slavna, ovo ipak nisi zasluzila. Krivi su zli, ruzni i glupi...oprosti..
Komentar poslat iz B92 Android aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zbogom, 28. septembar 2013 19:11)[/img]
laziiprevare laziiprevare 21:04 28.09.2013

Re: ...

da vidim te ultra-naci-srBske patrijote, da vidim tog junaka koji bi smeo da pridje da me udari!





Završiće svi u kavezu, pre ili kasnije.
cikaron cikaron 21:25 28.09.2013

Re: ...

mariopan
Koementar sa b92 koji mi se dopao




Ja sam srbin, vernik, otac, muz, sin...i hteo sam danas da dodjem na Pride, da prosetam sa pederima pa da vidim te ultra-naci-srBske patrijote, da vidim tog junaka koji bi smeo da pridje da me udari! Bagro, ovce, ne radi se ovde o LGBT populaciji! Sutra ce im smetati hrvati, siptari, muslimani, invalidi...onda cemo im smetati mi lepi I plavooki, pa oni previsoki, pa debeli, pa mrsavi...na kraju ce im smetati svi koji
nose naocare za vid jer sta ima oni toliko da citaju!? Sve sto ne znaju, mogu da pitaju betmena iz crkve da im objasni (ili onog sto arlauce sa rakete, dole po jugu srbije). U crkvu odavno ne idem, na izbore ne izlazim od jednog 12. marta. Spremam se da sa porodicom zauvek napustim ovu prokletu avliju a to nagovaram I sve one do kojih mi je stalo. Treba ostaviti ovu barustinu Udbi, srBskim patrijotama I fanovima raznih farmi, svinjaca I ludih kuca, dakle polupismenim, krezavim zombijima...pa neka se rnjaju medjusobno do kraja vremena. Srbijo moja slavna, ovo ipak nisi zasluzila. Krivi su zli, ruzni i glupi...oprosti..
Komentar poslat iz B92 Android aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zbogom, 28. septembar 2013 19:11)[/img]


Zasto im to ne kaze u lice?
I zasto vec nije emigrirao ako mu sve toliko smeta...nacin uvek postoji.
angie01 angie01 21:28 28.09.2013

Re: ...

Da li je ovim gestom obesmišljena ideja Prajda?


Ne, to je bio iznudjeni gest hrabrosti, nepristajanja, ili jos bolje ponosa, koji ovde mnogo bolje stoji i dobija svoj pravi smisao, mnogo vise nego u onoj autenticnoj verziji- a sve to kao odgovor na obesmisljenosti,( da se drzimo kljucne reci), drzave i njenog ustava.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:40 28.09.2013

Re: ...

Ne, to je bio iznudjeni gest hrabrosti, nepristajanja, ili jos bolje ponosa, koji ovde mnogo bolje stoji i dobija svoj pravi smisao, mnogo vise nego u onoj autenticnoj verziji- a sve to kao odgovor na obesmisljenosti,( da se drzimo kljucne reci), drzave i njenog ustava.

Prajd ne treba da se suprotstavlja vlasti, tj državi niti da joj prkosi. Prajd nije opozicija, nije substitut opozicije, niti to treba da bude. Prajd treba da pronađe način da u saradnji s državom izbori mesto za LGBT pod suncem.
Dr M Dr M 21:44 28.09.2013

Re: ...

Prajd treba da pronađe način da u saradnji s državom izbori mesto za LGBT pod suncem.


Kažu da je za tango potrebno dvoje.

Onaj drugi namerno sapliće.
Bili Piton Bili Piton 21:46 28.09.2013

Re: ...

cikaron

I zasto vec nije emigrirao ako mu sve toliko smeta...


Aj kao oladite malo s tim "što nije emigrirao ako mu smeta" i "putuj igumane".

Koji ste vi bre faktori da ikoga terate?
mariopan mariopan 21:48 28.09.2013

Re: ...

cikaron
Zasto im to ne kaze u lice?
I zasto vec nije emigrirao ako mu sve toliko smeta...nacin uvek postoji.


Kome da kaže u lice?
Batinašima?
Dačić je sinoć batinašima dao voljno pa ih nije ni bilo.
Danas je policija malo glumila vanredno stanje po gradu (sudeći po slikama) da bi građane ubedila kako je opasnost još uvek veeeelika, da ne bi njihov šef ispao lažov.
Sve je to farsa.


Ali, nisam tako razumela ovaj komentar - naglasak je na nečemu drugom.
Ovo je pisao čovek koji je razočaran što je narod tako glup pa ne shvata da će, kada nestane "neprijatelja", svako od nas biti legitimna meta huligana i vlasti, mi smo njihov zajednički plen.
Da nisu samo LGBT bili meta, svi mi smo njihov plen, niko nije zaštićen. Porodične vrednosti iza kojih se kriju kriminalci koji biju - nisu moje porodične vrednosti - to je poručio.

A otići će, emigriraće, otišlo je već mnogo valjanih ljudi.
Pa ne treba da se čudimo što nam je ovako ako ostaju oni koji biju i oni koji trpe i ćute?
angie01 angie01 21:52 28.09.2013

Re: ...


Prajd ne treba da se suprotstavlja vlasti


ako vlast negira postojanje drzave i krsi sopstveni ustav, zasto bi gradjani, koji su tu vlast izabrali da u njihovo ime vodi drzavu i zbog toga je placa, prakticno su gradjani u demokratskom drustvu posodavci svim tim funkcionerima-pristajali na to? Oni su samo iskazali svoje ne pristajanje da im se to pravo oduzme.


Prajd nije opozicija, nije substitut opozicije, niti to treba da bude.



prajd cine ravnopravni gradjani drzave, kojima su uskracena osnovna prava i na to ne treba da pristanu-isto kao ni ostali, po bilo kom osnovu ugrozeni gradjani.
nisu oni krsili ustav, nego oni koji su placeni da obezbede njegovo postovanje i sprovodjenje.

Prajd treba da pronađe način da u saradnji s državom izbori mesto za LGBT pod suncem.



pa to navodno nije sporno- opet pise u istom tom ustavu. Pa nisu gradjani tu zbog drzave, nego oni nju cine zajedno sa teritorijom- u odnosu drzave prema pravima gej populacije, kao i svih nas uostalom, je iskazano mnogo vise od same setnje od dva sata.
inco inco 22:10 28.09.2013

Re: ...

Nebojsa Krstic
Prajd treba da pronađe način da u saradnji s državom izbori mesto za LGBT pod suncem.


Da se čekalo na saradnju države još bi mi živeli u feudalizmu ako ne i nečem gorem. Državu vode ljudi, a ljude vode lični interesi - sem ako taj mitski gay lobi nema da surdukne po osmocifrenu brojku evara na račune mnogih 'odlučujućih' u Srbiji, od Koferčeta do Kimija, nema ništa od saradnje s 'državom'.

Eno gore se mnogi pozivaju na razne istorijske ličnosti a nikako da se ne sete po čemu su postale poznate - po nepristajanju na trenutni sistem i po otvorenom buntu protivu istog. Svako 'pravo' koje danas uzimamo zdravo za gotovo izvojevano je u sukobu s državom i uprkos društvu. Tekla je i krv, padale su i glave pa se ljudi nisu pokolebali. Štono reče Džeferson: The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. It is it's natural manure.

Zato je i ono sinoć bila teška jalovština. Ka' sam čuo da su se uprkos državi okupili i još se bacakali parolama da će šetaju svakog dana i blah blah truć, ja se lepo spakovao (šta ću, nesam im na call listi pa da i mene obaveste o guerrilla pride-u SMS-om) i otišao spreman da se probijam kroz panduraciju da im se priključim i da popijem ciglu od fašista ako napadnu - pa majku mu, nije me ni Zlobina milicija u punoj opremi mazila pa sam protestovao a nisam čekao da se 'dogovaramo s državom', evo tresu mi se gaće od golobradih isprdaka što celi dan piju pivo i šibaju PES. I tako, dok sam ja stigao psihički se pripremajući za ozbiljan protest - oni se razišli. Videh samo pandure koji stoje tamo kao da se ništa nije ni desilo. E srećan vam Prajd domaćini, tako ima da se izborite za svoja prava kad na vrbi rode mušmule.

Da ste pametni sad biste organizovali Prajd svaki dan, ali svaki, pa neka ga država zabranjuje dok joj ponestane izgovora i samo kaže - nema i tačka. E onda lepo pozovete građane na građansku neposlušnost i šlus. Pa turiš državu pred svršen čin, ili će da reše problem sa maloumnicima ili će da javno priznaju da su Belorusija pa nema više slatkih parica i osmeha iz Brisela. Neko će u tom procesu da završi raspucane glave ili mirišući zatvorske ćelije, al' sloboda nikada besplatna nije bila. Kako god na kraju da ispande, bar onda znaš na čemu si. Ovako igramo status quo igru dok se Koferče, Pušilips i ostale banane igraju države. A dok vi skupite muda da uradite nešto povodom vašeg nezavidnog položaja svi koji bi vas podržali će se razbežati pa posle berite brigu što morate da se krijete jer nema 'kritične mase' da vas podrži. Pa nema, mnogo ste se nećkali a 'Život ne može da čeka', na kraju ću prestati i da vas sažaljevam. Svako je kovač svoje sudbine, ne mogu vas ja naterati na nešto što sami nećete, samo nemoj posle da kukate.

Uostalom, da se vrnem na 'temu', saradnje s državom ne može biti i zato što Srbija nije država. Posle onoliko pokaznih vežbi zar zaista neko iskreno veruje da je Srbija država? Hoćeš svoja prava? Izađi i bori se! Ili umukni!
angie01 angie01 22:16 28.09.2013

Re: ...

E onda lepo pozovete građane na građansku neposlušnost i šlus.


ovo je najveci problem- sto se ta neposlusnost samo ispoljava u lakim razgovorima, sa prijateljima, na poslu, kladionici, u kafani, na blogu,... a za konkretno, nista- svako sam trazi svoja mala vrata za samo svoj slucaj i to je ovim nesposobnjakovicima gore, glavni adut.
mariopan mariopan 22:19 28.09.2013

Re: ...

inco

freehand freehand 22:25 28.09.2013

Re: ...

Eno gore se mnogi pozivaju na razne istorijske ličnosti a nikako da se ne sete po čemu su postale poznate - po nepristajanju na trenutni sistem i po otvorenom buntu protivu istog

Protiv kojih sistema su se borili Obilić i Princip?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:33 28.09.2013

Re: ...

Da ste pametni sad biste organizovali Prajd svaki dan, ali svaki, pa neka ga država zabranjuje dok joj ponestane izgovora i samo kaže - nema i tačka.

Ko da je pametan? Koji to MI treba da organizujemo? Misliš opozicija treba da iskoristo Prajd u svoje svrhe?

Ja upravo mislim da Prajde ne sme da bude politička stranka, niti da dozvoli da bude zloupotrebljen u stranačke svrhe...
inco inco 22:35 28.09.2013

Re: ...

angie01
ovo je najveci problem- sto se ta neposlusnost samo ispoljava u lakim razgovorima, sa prijateljima, na poslu, kladionici, u kafani, na blogu...


Ma nije to najveći problem - najveći problem je nedostatak solidarnosti i nedostatak muda. Kakve veze ima koliko će se građana odazvati protestu i da li će većina da presedi i cokće u društvu prijatelja il' pod lažnom anonimnošću interneta? Je l' ti smeta nešto? Pa protestuj, majku mu, neće se niko založiti za tebe dok sam ne zalegneš za to. A šta, plašiš se da će neko da ti rascopa baburu? Pa ništa, onda čekaj da neko drugi poturi leđa da tebi reši problem pa ćeš onda da dočekaš da ti neko rascopa istu tu baburu samo što problem nikad neće biti rešen.

Žao mi je, ali prava se ne ostvaruju na takav način, pogotovo ne prava koje društvo Farmovano-u-mozak ne odobrava. Ako čekaš nekog drugog da ti reši problem, a ti 'drugi' nisu zainteresovani za rešavanje tvog problema, umrećeš čekajući. Pa sad ili to tebi i nije takav problem da založiš svoju guzicu za rešavanje istog ili i ne zaslužuješ da ti se problem reši. Što bih ja poturao svoja leđa da rešim tvoj problem kad ti sam nisi naročito za to zainteresovan? Eto, ja hteo da im se priključim sinoć, oni se razbežali. Sledeći put ću čekati par dana da vidim jesu ozbiljni pre nego što rešim da arčim vreme na njih. A ako se to dovoljno oduži ja više neću ni biti ovde da ih podržim pa onda neka traže nekog drugog. Samo što tada više neće biti nikoga i problem će ostati nerešen.

Daklem, ili neka se uozbilje, ili neka začepe i čekaju mitsku mamu Evropu i tatu Svet da im reše problem. Imam utisak da će fino da se načekaju.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:36 28.09.2013

Re: ...

Protiv kojih sistema su se borili Obilić i Princip?

Obilić pritiv aparthejda, a Princip protiv industrijalizacije.
inco inco 22:37 28.09.2013

Re: ...

freehand
Protiv kojih sistema su se borili Obilić i Princip?


Protiv uvođenja turskog (ako je verovati legendama) i protiv austrougarskog u okupiranim teritorijama.
inco inco 22:40 28.09.2013

Re: ...

Nebojsa Krstic
Ko da je pametan? Koji to MI treba da organizujemo? Misliš opozicija treba da iskoristo Prajd u svoje svrhe?


Nisam se obraćao direktno tebi, već ovim organizatorima nokturalnog gerila Prajda - valjda se to vidi iz konteksta - a posredno i onima koji podržavaju prava homoseksualaca na slobodu i jednakost. Političari bolje da se ne mešaju, svi od reda, već su dovoljno zasrali.
freehand freehand 22:43 28.09.2013

Re: ...

inco
freehand
Protiv kojih sistema su se borili Obilić i Princip?


Protiv uvođenja turskog (ako je verovati legendama) i protiv austrougarskog u okupiranim teritorijama.

Ovo mi nije poznato. Ni da su postojali turski i austorugarski sistemi, ni da su se Obilić i Princip protiv njih vorili. Znam, naime, da su postojali feudalni sistem u turakah, i kapitalistički u Austrougarah, a da su se junaci borili prvi protiv porobljavanja a drugi za oslobođenje i ujedinjenje..
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:44 28.09.2013

Re: ...

Oni su samo iskazali svoje ne pristajanje da im se to pravo oduzme.

Da bi se nekom nešto oduzelo potrebno je da on to prvo ima.

LGBT-ima ništa nije oduzeto, oni se bore da budu prepoznati kao sastavni deo društva, dakle za prava koja nikad ovde nisu ranije imali.

Malo ih je, loše su organizovani i ugroženi su. Nemaju podršku stranaka vlasti. Nemaju podršku stranaka opozicije. Nemaju podršku javnosti.

U takvim uslovima najgluplje je konfrontirati se sa vlašću.
mariopan mariopan 22:47 28.09.2013

Re: ...

Prajd treba da pronađe način da u saradnji s državom izbori mesto za LGBT pod suncem.

Kako to misliš da urade, da lepo zamole Državu (Dačića, Vučića, Nikolića.....) da počnu da poštuju Ustav?


Zašto ova ljigavština prema LGBT ne bi bila okidač za građansku neposlušnost?
Građanska neposlušnost ne mora nužno da ide pod nekom ideološkom ili stranačkom zastavom, može da bude bunt protiv svih nepodopština vlasti do sada?
inco inco 22:49 28.09.2013

Re: ...

mariopan
Građanska neposlušnost ne mora nužno da ide pod nekom ideološkom ili stranačkom zastavom, može da bude bunt protiv svih nepodopština vlasti do sada?


Mora, kako drugačije da politikanti nađu sebe na jednoj ili drugoj strani? Kad je jedini alat koji imaš čekić - sve ti liči na ekser.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:56 28.09.2013

Re: ...

Zašto ova ljigavština prema LGBT ne bi bila okidač za građansku neposlušnost?

Zato što javnost ne želi da bude neposlušna s obzirom da je prezadovoljna radom vlade u celini.
inco inco 23:02 28.09.2013

Re: ...

Nebojsa Krstic
Zato što javnost ne želi da bude neposlušna s obzirom da je prezadovoljna radom vlade u celini.


Sarkazam ili ne, drugačije se zaglušujuća tišina javnosti ne može objasniti. Ono što je čudno je što i oni koji su objektivno ovim ugroženi, i koji su toga svesni, takođe ćute i ne rade ništa. Kanda su i oni zadovoljni, ili boluju od stokholmskog sindroma.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 28.09.2013

Re: ...

Zašto ova ljigavština prema LGBT ne bi bila okidač za građansku neposlušnost?


Možda zato što većina građana ne podržava paradu?
Ako je to tačno, a biće da jeste, onda nije logično da baš to bude okidač.

maksa83 maksa83 23:12 28.09.2013

Re: ...

Možda zato što većina građana ne podržava paradu?

Sigurno je bio neki referendum na tu temu ali mi je promakao, inače ti ovo ne bi tvrdio.

Dakle, kad je bio, i koji je bio rezultat?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:21 28.09.2013

Re: ...

Sigurno je bio neki referendum na tu temu ali mi je promakao, inače ti ovo ne bi tvrdio.

Dakle, kad je bio, i koji je bio rezultat?

2010. sam gledao rezultate sondiranja javnog mnjenja pre i posle Prajda.

Tadić je podržao, pao mu je rejting značajno.

Dačić i Đilas, homofobna kampanja, popriličan skok u rejtingu za obojicu.

Zaključak, javnost većinski izrazito homofobno opredeljena.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 28.09.2013

Re: ...

Sigurno je bio neki referendum na tu temu ali mi je promakao, inače ti ovo ne bi tvrdio.


Ajd Makso ti pretpostavi rezultate takvog regeferenduma.

I šta kažeš?



inco inco 23:27 28.09.2013

Re: ...

maksa83
Sigurno je bio neki referendum na tu temu ali mi je promakao, inače ti ovo ne bi tvrdio.


Bio je. Kad se dvodnevno glasalo za novi Ustav koji, između ostalog, omogućuje i homoseksualcima pravo na postojanje i zabranu diskriminacije, a u globalu svima pa i homoseksualcima pravo na iznošenje stava, pravo na okupljanje i još mnoge druge pikanterije.

E sad, ja mislim da se na tom referendumu kralo i šakom i kapom da se nakupi dovoljno glasova jer je taj 'Ustav' pisan samo zbog somnambulne preambule, ali pošto društvo prihvata takav Ustav - to znači da je de-facto na referendumu iskazalo da podržava paradu. Plain and simple. E sad što je stanovništvo nepismeno a đavo u detaljima, to je problem stanovništva. Oni su na referendumu rekli da su ZA paradu.
freehand freehand 23:30 28.09.2013

Re: ...

E sad, ja mislim da se na tom referendumu kralo i šakom i kapom da se nakupi dovoljno glasova jer je taj 'Ustav' pisan samo zbog somnambulne preambule, ali pošto društvo prihvata takav Ustav - to znači da je de-facto na referendumu iskazalo da podržava paradu. Plain and simple.

Ti si, brate, Đavolji sluga.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:33 28.09.2013

Re: ...

maksa83
Možda zato što većina građana ne podržava paradu?

Sigurno je bio neki referendum na tu temu ali mi je promakao, inače ti ovo ne bi tvrdio.

Dakle, kad je bio, i koji je bio rezultat?

Хех, Максо... није ми било пријатно кад сам погледао резултате:
АНКЕТА
А тако су гласали Срби који имају и користе интернет. Они други -- страх ме је и да претпостављам.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:35 28.09.2013

Re: ...

Oni su na referendumu rekli da su ZA paradu.


Naravno, stoji u ustavu "mirno okupljanje građana je slobodno".
Za održavanje parade je to dovoljno, a za to je glasala većina građana.
Sve to nije sporno.

Ali zašto gurati glavu u pesak kad je prilično jasno da bi na nekom referendumu na kom bi pitanje bilo, da li ste za održavanje Prade ponosa, većina glasala protiv.
To je naprosto stanje stvari, nisu blogeri B92 reprezentativni uzorak građana Srbije.
Takvo stanje stvari ne podrazumeva naravno zabranu parade, ali podrazmeva da se ne očekuje da ova ljigavština prema LGBT bude okudač za masovan bunt, i da se ne pita zašto nije.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:44 28.09.2013

Re: ...

А тако су гласали Срби који имају и користе интернет. Они други -- страх ме је и да претпостављам.


U čemu je poenta?

Укупан број корисника интернетa у Србији је 3.828.721

Posedovanje internet konekcije je odavno prestalo da bude merilo bilo čega.

Znaš li ti čoveče šta se sve piše po internetu?
maksa83 maksa83 23:44 28.09.2013

Re: ...

Ajd Makso ti pretpostavi rezultate takvog regeferenduma.

Ne moram da pretpostavim, eno napisao ti inco.

I šta kažeš?

Kažem da je ekipa koja tradicionalno nasrće na Paradu u dlaku ista ekipa koja je palila Bajrakli Džamiju.

Iz toga svakako ne bih inferirao da je većina naroda za paljenje Bajrakli Džamije. A ti?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:51 28.09.2013

Re: ...

A ti?


Neću da ti kažem, misli šta hoćeš.

Nego, ti, čimi mi se, podrazumevaš da kao je neko protiv održavanja parade on je automatski i za prebijanje učesnika (paljenje džamija se podrazumeva)

Pa grešiš Makso, grdno grešiš.
inco inco 23:52 28.09.2013

Re: ...

Predrag Brajovic
Хех, Максо... није ми било пријатно кад сам погледао резултате: http://www.mondo.rs/a615306/Ankete/Info/Vas-stav-o-odrzavanju-Parade-ponosa.html


Douglas Adams, The Salmon of Doubt
Present somebody with a questionnaire clipboard and they lie. A friend of mine once had a job preparing a questionnaire for people to fill in on the Web. He said the information he got back was enormously heartening about the state of the world. For instance, do you know that almost 90% of the population is CEOs of their own company and earn over $1,000,000 a year?



hoochie coochie man
Takvo stanje stvari ne podrazumeva naravno zabranu parade, ali podrazmeva da se ne očekuje da ova ljigavština prema LGBT bude okudač za masovan bunt, i da se ne pita zašto nije.


Ne, takvo stanje podrazumeva da ne može iz Ustava da se bira šta nam se sviđa a šta ne (eto, meni se uopšte ne sviđa deo o Kosovu u istom pa neću d' idem da lomim grad zbog ustavnog zabijanja glave u pesak) jerbo je država dužna da sprovodi sve što tamo piše pa i po cenu razbijenog grada, glava pandura i tikvi neandertalaca (da proste neandertalci na poređenju). To ako hoće da se zove država, ako neće - pa eto, imamo šta imamo. I mnogo nam je, vidim, lepo.

E sad, znam ja da je cherry picking omiljena disciplina svih novorođenih vernika (oni što su do juče mislili da je Sveti Sava dobio ime po Savi Kovačeviću), pa samim tim i vaskolikog sorabstva, pa tako iz Biblije biraju delove 'di treba okretati drugi obraz (tuđ, naravno, ta neće svoj), ne želeti tuđe žene (sem ako komšika nije mnogo zgodna), ne ubijati (sem ako taj drugi nije Hrvat, Albanac, Bošnjak, Mason il' Peder, ili žena koja zvoca) al' im nekako mrska ideja da neko sme da ih porobi i prodaje u roblje, da ne nose odeću sašivenu od različitih materijala i tako te pikanterije. Samo što Ustav nije Biblija. Nema tu 'oćeš-nećeš - na referendumu se izjašnjavaš za isti u celosti i dužan si da ga poštuješ. Ak' ti se ne sviđa, menjaš ga, al' dok je na snazi imaš da ga poštuješ. Ako nećeš tu je država sa svojim monopolom sile da te u to ubedi, a ako to država ne radi - onda nije ni država.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:53 28.09.2013

Re: ...

vrabac_u_steni
U čemu je poenta?

У резултатима.
Ако си их погледао.
Што не би било лоше.

А и друга поента... ако хоћеш да је прочиташ.
Иде овако: некорисници интернета важе за конзервативније грађане Србије.
Дакле:
1) корисници интернета -- либералнији део Србије -- гласају страшном већином
противУ одржавања Прајда;
2) некорисници интернета -- конзервативнији део Србије -- не гласају јер немају интернет:
3) збунио сам се: шта сад???

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:58 28.09.2013

Re: ...


1) корисници интернета -- либералнији део Србије
2) некорисници интернета -- конзервативнији део Србије


Ovo blage veze nema sa realnošću. To je tako bilo pre 15 godina.
I jedni i drugi koriste internet.
Odavno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:00 29.09.2013

Re: ...

Nema tu 'oćeš-nećeš - na referendumu se izjašnjavaš za isti u celosti i dužan si da ga poštuješ


Ne bih da zvućim kao zagovornik zabrane ali

Ali i ovo što se desilo, zabrana parade, je po tom ustavu. Nije ni ovo protivustavno jer tu piše i sloboda okupljanja može se zakonom ograničiti samo ako je to neophodno radi zaštite javnog zdravlja, morala, prava drugih ili
bezbednosti


Tako da ovo stvarno nije pravno nego isključivo političko pitanje, ili možda zaista bezbednosno.
Moguće jeste da država ne da ne želi nego ne može da osigira bezbednu paradu.
Zašto je to tako je več druga tema.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:02 29.09.2013

Re: ...

I jedni i drugi koriste internet.


Ali još uvek postoje neki koji ga ne koriste, ne baš zanemarljiv broj, zar ne?
Šta misliš, da li su oni liberalnih shvatanja?
inco inco 00:04 29.09.2013

Re: ...

hoochie coochie man
Nego, ti, čimi mi se, podrazumevaš da kao je neko protiv održavanja parade on je automatski i za prebijanje učesnika (paljenje džamija se podrazumeva)


Pa nije, u tem je i fora - reč je o manjini napasnika kojih se ova kvazi-država ili plaši, ili koje poštuje. Ti si prvi potegao priču o većini - većina je svoj stav imala prilike da iskaže na referendumu za Ustav i iskazala ga je - sad ima da poštuje to. Ne voli većina ni da plaća poreze pa ćuti i plaća (ili muva uz rizik da ih u'vate) - tako bi isto ćutala i preživela šetanje nekih tamo ljudi.

Ona manjina koja bi da ruši grad i lomi glave, oni su problem i njima je država dužna da se pozabavi. Kad kažem pozabavi mislim da iskoristi sva sredstva koja su joj na raspolaganju, od javnih apela do vojske ako treba, i da im pokaže ko je vlast u državi. No džaba mi ovde lomimo prste, Srbija jednostavno nije država i to dokazuje između ostalog i ovakvom ljigavštinom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:05 29.09.2013

Re: ...

vrabac_u_steni

1) корисници интернета -- либералнији део Србије
2) некорисници интернета -- конзервативнији део Србије

I jedni i drugi koriste internet.

:))))))))
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:07 29.09.2013

Re: ...

hoochie coochie man
I jedni i drugi koriste internet.


Ali još uvek postoje neki koji ga ne koriste, ne baš zanemarljiv broj, zar ne?
Šta misliš, da li su oni liberalnih shvatanja?


Ma ne polemišem ja uopšte sa tvojom tezom da je večina javnosti protiv održavanja parade, naprotiv, mislim da si u pravu.

Začuđen sam time da neki ljudi još uvek smatraju da je večina ljudi koja u Srbiji koristi internet liberalnih shvatanja. Malo je out of date način razmišljanja.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:09 29.09.2013

Re: ...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni

1) корисници интернета -- либералнији део Србије
2) некорисници интернета -- конзервативнији део Србије

I jedni i drugi koriste internet.

:))))))))




ok, nespretno sam citirao, al je jasno šta sam hteo da kažem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:12 29.09.2013

Re: ...

No džaba mi ovde lomimo prste, Srbija jednostavno nije država i to dokazuje između ostalog i ovakvom ljigavštinom.


E tu je poenta, bilo da je ljigava pa javno govori da hoće a ustvari izbegava da obezbedi Paradu, bilo da je nemoćna pred tim napasnicima, ona nije dobra država.

Ja verujem u teoriju da nije moguće da postoje tako organizovane grupe huligana kao što su "navijačke" recimo, bez saglasnosti države ili nekih njenih delova,tj da je država na neki način napravila te horde, i sad je došla u poziciju da ne može uvek da ih kontroliše.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:15 29.09.2013

Re: ...

vrabac_u_steni

1) корисници интернета -- либералнији део Србије
2) некорисници интернета -- конзервативнији део Србије

I jedni i drugi koriste internet.

:))))))))

Ovi nekorisnici su kao pasivni pušači. Stradaju svejedno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:15 29.09.2013

Re: ...

vrabac_u_steni
Začuđen sam time da neki ljudi još uvek smatraju da je večina ljudi koja u Srbiji koristi internet liberalnih shvatanja.

Буди барем прецизан.
Написао сам:
1) корисници интернета -- либералнији део Србије

То није исто.
Да појасним: реч либералан и реч либералнији немају исто значење. Реч је о поређењу придева: позитив и комператив. Имаш ОВДЕ кратко објашњење поређења придева. Прочитај да би убудуће могао да правилно разумеш оно што читаш :)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:18 29.09.2013

Re: ...

Ja verujem u teoriju da nije moguće da postoje tako organizovane grupe huligana kao što su "navijačke" recimo, bez saglasnosti države ili nekih njenih delova,tj da je država na neki način napravila te horde, i sad je došla u poziciju da ne može uvek da ih kontroliše.

Ovde zabuna nastaje u definisanju pojma "država". Šta je tačno "država" koja upravlja tim grupama?
Ili su to delovi državnih aparata i struktura.
inco inco 00:25 29.09.2013

Re: ...

hoochie coochie man
Ali i ovo što se desilo, zabrana parade, je po tom ustavu. Nije ni ovo protivustavno jer tu piše i sloboda okupljanja može se zakonom ograničiti samo ako je to neophodno radi zaštite javnog zdravlja, morala, prava drugih ili
bezbednosti


Ne, nije. To što si naveo je zamena teza. Gay Pride ne ugrožava ni javno zdravlje, ni moral, ni prava drugih, ni bezbednost. To ugrožavaju razne Zveri i ostali fašisti koji prete da će da biju ili da lome ("Beogradom krv će liti, gej parade neće biti" i taj rad) i potpuno je po Ustavu da se njima zabrani takav vid 'protesta' iz sva četiri razloga. Taj deo stoji kako bi država mogla da po Ustavu zabrani pravo okupljanja recimo neonacistima koji su najavili da će prošetati do 'Romvila' jer se time najavljuje nasilje.

Uostalom, evo ti iz pera Ustavnog suda koji je to već razmatrao više puta:
Zabrana Parade 2009. neustavna
Zabrana Prajda (2011) bila protivustavna
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:25 29.09.2013

Re: ...

Ili su to delovi državnih aparata i struktura.


To.
Nisam bio baš precizan ali sam mislio da se to podrazumeva.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:30 29.09.2013

Re: ...

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
Začuđen sam time da neki ljudi još uvek smatraju da je večina ljudi koja u Srbiji koristi internet liberalnih shvatanja.

Буди барем прецизан.
Написао сам:
1) корисници интернета -- либералнији део Србије

То није исто.
Да појасним: реч либералан и реч либералнији немају исто значење. Реч је о поређењу придева: позитив и комператив. Имаш ОВДЕ кратко објашњење поређења придева. Прочитај да би убудуће могао да правилно разумеш оно што читаш :)


gde nestade ono lupetaš?

"liberalnijih" u odnosu na šta ili na koga? na one "konzervativnije"? koji su "konzervativniji" u odnosu na šta? ili na koga?
sa čime porediš?
jesi iskoristio komparative ali kao samodefinišuće, međutim, sada me več smara da se igram sa tobom tih igrica.
uživaj.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:33 29.09.2013

Re: ...

Ne, nije. To što si naveo je zamena teza.


Za pravničku raspravu navođenje odluke ustavnog suda je stvarno nepobitan argument, ali rekoh većč da ovo nije niti može da bude pravno pitanje.
Pravo naodržavanje parade niko ne spori.

Racimo, neka hipotetička situacija, ustavni sud donese neku ovakvu odluku, stvarne bezbednosne procene kažu da će u slučaju održavanja nastati haos, rušenje, pucanje, mrtvi, ranjeni....
Da li i u tom slučaju treba postupiti po odluci suda znajuči da će se sve to desiti iako nema mogućnosti da se spreči?

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:38 29.09.2013

Re: ...

Ili su to delovi državnih aparata i struktura.


To.
Nisam bio baš precizan ali sam mislio da se to podrazumeva.

Njihove konekcije sa strankama takođe ne treba zanemariti.
princi princi 00:44 29.09.2013

Re: ...

Хех, Максо... није ми било пријатно кад сам погледао резултате:
АНКЕТА
А тако су гласали Срби који имају и користе интернет. Они други -- страх ме је и да претпостављам.

Čekaj, Brajkela, niko nije rekao da Ameri ili Francuzi, na primer, nisu homofobni u velikoj većini i da oni isto tako ne bi overwhelmingly glasali protiv parada u svojim respektivnim zemljama. Ali zato postoji država, zato postoji civilizacija, da promoviše ljudska prava, da, na neki način, promoviše i širi toleranciju u društvu. Kažem, nisu krivi Pusi i Vepar, od njih niko ništa nije ni očekivao. Oni predstavljaju neke druge vrednosti, neki drugi svet. Za ovo juče i danas su krivi oni koji su morali da izgrade te institucije a nisu, oni koji su bespovratno potrošili kredit i poverenje koje su imali (a prodali su ga za 100 tona šećera i 2 cementare).
inco inco 00:47 29.09.2013

Re: ...

hoochie coochie man
Racimo, neka hipotetička situacija, ustavni sud donese neku ovakvu odluku, stvarne bezbednosne procene kažu da će u slučaju održavanja nastati haos, rušenje, pucanje, mrtvi, ranjeni....
Da li i u tom slučaju treba postupiti po odluci suda znajuči da će se sve to desiti iako nema mogućnosti da se spreči?


Da! Ili se Ustav poštuje ili se ne poštuje, ili si država ili nisi. Sutra može dobrovoljno bugarsko lovačko društvo da se skupi i da uleti kod nas i sad mi treba da dignemo ruke od odbrane suvereniteta jerbo može da nastane haos, rušenje, pucanje, mrtvi, ranjeni... Bolje o'ma da kapituliramo, jeb'o Ustav i Ustavni sud koji kažu da je država (organi iste) dužna da se tako nečemu suprotstavi.

Nije zaista reč o pravničkoj zavrzlami (ti si prvi citirao deo koji se ne odnosi na Prajd nego na ove druge) reč je o tome da li smo država ili nismo. Po postupcima države i tugaljivom opravdanju tih postupka u stilu 'a šta da neko pogine' - dokazujemo da nismo. I to je okej, al' po kom onda pravu Srbija traži od ljudi da plaćaju poreze ili da poštuju bilo koji njen zakon? Ako ne se ne poštuje ni Ustav, zakoni su tek mrtvo slovo na papiru, daj lepo da ozvaničimo anarhiju pa ko se kako snađe. Doduše tek tad će biti krvavo, al' molim lepo, plašili smo se polomljenih njonja pa sad ima da spavamo s pumparicom pod jastukom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:52 29.09.2013

Re: ...

Ustav poštuje ili se ne poštuje, ili si država ili nisi.


Ili pokušavaš da postaneš država i pokušavaš da (što više možeš) poštuješ ustav.
Da li ova vlast to makar pokušava?

Ebem li ga, ne bih rekao.
8c_competizione 8c_competizione 00:52 29.09.2013

Re: ...

Ja upravo mislim da Prajde ne sme da bude politička stranka, niti da dozvoli da bude zloupotrebljen u stranačke svrhe...


ovo izjavi jos jedan vrli DSovac

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:24 29.09.2013

Re: ...

Racimo, neka hipotetička situacija, ustavni sud donese neku ovakvu odluku, stvarne bezbednosne procene kažu da će u slučaju održavanja nastati haos, rušenje, pucanje, mrtvi, ranjeni....

Pre par meseci je bio događaj visokog rizika, utakmica Srbija - Hrvatska. Nije otkazana, igrala se... A tri godine za redom ne može da se obezbedi 200 ljudi da se prošeta od Manježa do SKC-a! Sve tri godine ministar unutrašnjih poslova prodaje istu žvaku.

Sumnjam da je bezbednosna priča samo izgovor, a da je želja za dizanjem rejtinga na homofobiji odlučujući razlog za zabranu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:10 29.09.2013

Re: ...

1) корисници интернета -- либералнији део Србије

teška zabluda. većina srbskih nacoša danas koristi internet.

moj majstor stamenko nije korisnik interneta. prekjuče je jedva stigao od gužve u gradu i kaže sledeće: "šta su dovukli tol'ku policiju?! šta kome smeta da neki šetaju?! što se mene tiče, nek šeta ko god hoće, baš me briga, samo da mogu da stignem na pos'o!"
blogovatelj blogovatelj 03:34 29.09.2013

Re: ...

na izbore ne izlazim od jednog 12. marta


Zašto se onda stalno žališ na vlast?
Eno Kurira, malopre pročitah, da ne linkujem, svima vam je ionako pri ruci, Vučić najavljuje i beogradske i republičke izbore.
Ako ti se vlast ne sviđa, menjaj je. Sad već znam da ćeš ti da kažeš da nemaš za koga. Onda lepo zađi po komšiluku i skupljaj potpise da napraviš svoju partiju, onu koja će da valja.
Takođe, ovo je šansa i za Krla da mu stranka popravi stanje u parlamentu.
cijenim da ako izbora stvarno bude, biće i potpune eliminacije iz parlamenta manjih igrača tipa LDP i URS. Bar neka vajda od biranja.
Jukie Jukie 07:41 29.09.2013

Re: ...

BebaOdLonchara
1) корисници интернета -- либералнији део Србије

teška zabluda. većina srbskih nacoša danas koristi internet.

Čini mi se da su većina ne-korisnika interneta penzioneri, zatim sirotinja koja ni nema struju, kao i neki ljudi u zabačenim predelima koji de fakto žive nezavisno od ostatka države i Prajd u Beogradu im je na nivou kao nama prajd u Baluhistanu

maksa83 maksa83 08:06 29.09.2013

Re: ...

Čini mi se da su većina ne-korisnika interneta penzioneri, zatim sirotinja koja ni nema struju, kao i neki ljudi u zabačenim predelima koji de fakto žive nezavisno od ostatka države i Prajd u Beogradu im je na nivou kao nama prajd u Baluhistanu

Upravo tako. Većinu apsolutno zabole za celu tu stvar, nosi se sa nekim sasvim drugim skupom problema.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:16 29.09.2013

Re: ...

maksa83
Čini mi se da su većina ne-korisnika interneta penzioneri, zatim sirotinja koja ni nema struju, kao i neki ljudi u zabačenim predelima koji de fakto žive nezavisno od ostatka države i Prajd u Beogradu im je na nivou kao nama prajd u Baluhistanu

Upravo tako. Većinu apsolutno zabole za celu tu stvar, nosi se sa nekim sasvim drugim skupom problema.

Да, али имају мишљење о овоме, то јест Прајду. И то туђе. И то оно већинско. Буди сигуран.
freehand freehand 08:16 29.09.2013

Re: ...

maksa83
Čini mi se da su većina ne-korisnika interneta penzioneri, zatim sirotinja koja ni nema struju, kao i neki ljudi u zabačenim predelima koji de fakto žive nezavisno od ostatka države i Prajd u Beogradu im je na nivou kao nama prajd u Baluhistanu

Upravo tako. Većinu apsolutno zabole za celu tu stvar, nosi se sa nekim sasvim drugim skupom problema.

Što ne znači da nema mišljenje i stav i o tome i da neće odgovoriti na pitanje u anketi.

Edit: pardon Brajoviću. Uglavnom ja bih preskočio deo sa "Budi siguran."
blogovatelj blogovatelj 08:21 29.09.2013

Re: ...

Upravo tako. Većinu apsolutno zabole za celu tu stvar, nosi se sa nekim sasvim drugim skupom problema.


Kroz vaš razgovor ja jasno vidim i tzv drugu Srbiju, onu koja stalno potencira da "ovo ima samo kod nas" kad god želi da naglasi bedu u kojoj se nalazi. Nesvesna da i sama podjednako doprinosi bedi kao i ovi kojima je Srbija dovoljna u univerzumu. To što su brojčano slabiji ne umanjuje im greh. Da su jači u ljudstvu bili bi isti kao i ovi što trenutno vladaju. Niti bolji, niti gori. Isti!
Uostalom, Tito je bio ta druga Srbija.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:28 29.09.2013

Re: ...

Princi
Kažem, nisu krivi Pusi i Vepar, od njih niko ništa nije ni očekivao. Oni predstavljaju neke druge vrednosti, neki drugi svet. Za ovo juče i danas krivi su oni koji su morali da izgrade te institucije a nisu, oni koji su bespovratno potrošili kredit i poverenje koje su imali (a prodali su ga za 100 tona šećera i 2 cementare

Ја ћу да те, у нашој сад већ можда пословичној расправи, питам по ко зна који пут: Који они?
Марсовци?
Амери?
Хрвати?
Или -- они који су шатро МИ?

Нема МИ и ОНИ, у овом случају.
Има само НАС.

Ти би да будеш МИ само кад теби одговара.
Не може...
tyson tyson 08:36 29.09.2013

Re: ...

А тако су гласали Срби који имају и користе интернет

Pa da presele Paradu onda u Novi Pazar...?


grmfrm grmfrm 08:40 29.09.2013

Re: ...

А тако су гласали Срби који имају и користе интернет. Они други -- страх ме је и да претпостављам.


Da bas ti je tolerantna kvalifikacija oslobodjena predrasuda. Komentar koji si postavio te stavlja u iste sine sa onima koji su protiv parade. Ako cemo vec protiv stereotipa.
blogovatelj blogovatelj 08:41 29.09.2013

Re: ...

Možda zato što većina građana ne podržava paradu?


Čoveče, apsolutno me ne zanima ko podržava paradu a ko je ne poržava.
Jebe mi se za to.
Postoji zakon u kome piše da je sloboda okupljanja garantovana.
Pa vas će da unište isti ovi, sa istim izgovorom, kad budete pokušali da se skupite ma kojim povodom i da se povodom ma čega požalite javno.
To je osnova slobode govora, kako ne razumeš?

PS.

Da ti olakšam razmišljanje...
To je isto kao kad magarac napiše blog, ti mu lepo i učtivo objasniš da je magarac, a on te banuje.
Sve je ovo isto, samo na državnom nivou. i zato i jeste tragedija. Većina vas je ne shvata, kad shvatite, desiće vam se novi Gazimestan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:48 29.09.2013

Re: ...

grmfrm
А тако су гласали Срби који имају и користе интернет. Они други -- страх ме је и да претпостављам.


Da bas ti je toleranta kvalifikacija. Komentar koji si postavio te stavlja u iste sine sa onima koji su protiv parade. Ako cemo vec protiv stereotipa.

Зашто бих био толерантан?
У расправи ми је важније да будем тачан. Она никог не повређује (осим психички преосетљивих).
Конезервативнији део популације теже прихвата све новотарије -- од технолошких до социјалних. И то је тако свуда у свету. А верификовањe гејства јесте социјална новотарија. У мом селу, рецимо, седамдесетих нису хтели воду у кућу да ставе, да им кућа не би влажила. И сад ја од оних који су се седамдесетих бојали воде у кући треба да очекујем толерентност спрам ЛБГТа?

Re: ...

Evo jedne pikanterije. Secate se afere sa oprom vinfri I skupocenom tasnom u cirihu prosle zime. Sestra moje drugarice zivi blizu butika. Poznaje vlasnicu I cesto svrati. Obe radnice u butiku su sta? Crnogorke!
Mislim, ni vlasnica se nije proslavila, Ali je naucila da se svojim primitivizmom ne ponosi.
maksa83 maksa83 09:23 29.09.2013

Re: ...

Evo jedne pikanterije. Secate se afere sa oprom vinfri I skupocenom tasnom u cirihu prosle zime. Sestra moje drugarice zivi blizu butika. Poznaje vlasnicu I cesto svrati. Obe radnice u butiku su sta? Crnogorke!
Mislim, ni vlasnica se nije proslavila, Ali je naucila da se svojim primitivizmom ne ponosi

Što bi rekao wu, postoji kritika a postoji i samokritika. Čovek često nije svestan sebe dok ga ne zapljusne stvarno javno mnjenje. Npr. ovih dana se ispoljio Guido Barilla (valjda osećajući se ušuškano u patrijarhalnoj katoličkoj 110% hetero Italiji, bar je on tako zamišljao, sigurno pokriveno nekim sondažama) rečima da njemu ne pada na pamet da pravi reklamne spotove sa homoseksualcima pošto porodične-vrednosti-tandaramandara i da homoseksualci mogu slobodno da kupuju neku drugu pastu. Pošto mu je hoi polloi rekao šta o tome misli, što je otpr. "možeš ti da uzmeš onda tvoju pastu i gurneš je...", brzo se predomislio i dvaput izvinio. Vid' mu obrva, baš se rastužio.


mariopan mariopan 09:48 29.09.2013

Re: ...

hoochie coochie man
Zašto ova ljigavština prema LGBT ne bi bila okidač za građansku neposlušnost?


Možda zato što većina građana ne podržava paradu?
Ako je to tačno, a biće da jeste, onda nije logično da baš to bude okidač.


Možda ne podržava ali verujem da većina naroda ne podržava batinaše ni njih tako ljigave?
Možda je indiferentno a ne ostrašćeno i ne bi dozvolilo batinanje bilo koga, da počnemo od toga? I verujem da bi mnogo naroda izašlo da vidi prajd, iz radoznalosti, mnogo više (ima normalnih ljudi) nego što se po ovim dešavanjima da zaključiti.

Tvrdim da NIJE većina u Srbiji protiv prajda niti protiv LGBT populacije - da je to podmetačina vlasti i batinaša, njihova zajednička ujdurma.
Ništa im više nije ostalo čime bi mogli da nas plaše i da manipulišu tim strahom.

Da nije Dačić ložio batinaše nedelju dana unapred, da je radio svoj posao, da su pohapšeni na vreme oni kojima jeste mesto u zatvoru, da je prajd održan a da je narod video da je to samo jedna velika zabava, fešta....sve bi bilo drugačije.

Tog drugačijeg se oni boje, njima to ne treba, ovako im je dobro.
A meni nije dobro kada vidim šta se radi, i zato bih bila tamo sa njima, iz protesta.
Kazezoze Kazezoze 10:24 29.09.2013

Re: ...

Nebojsa Krstic
Oni su samo iskazali svoje ne pristajanje da im se to pravo oduzme.

Da bi se nekom nešto oduzelo potrebno je da on to prvo ima.

LGBT-ima ništa nije oduzeto, oni se bore da budu prepoznati kao sastavni deo društva, dakle za prava koja nikad ovde nisu ranije imali.

Malo ih je, loše su organizovani i ugroženi su. Nemaju podršku stranaka vlasti. Nemaju podršku stranaka opozicije. Nemaju podršku javnosti.

U takvim uslovima najgluplje je konfrontirati se sa vlašću.

nemaju podršku stranaka zato što stranke unutar svojih partija nemaju jasno izražen stav prema zakonu o ljudskim pravima.
kada sve stranke (bez izuzetka) budu stajale iza zakona o ljudskim pravima, tada će i taj zakon dobiti na snazi i prajd će biti festival u pravom smislu te reči, kao i u većini zemalja u svetu.

sve dok stranke budu prebacivale vruć krompir sa jednih na druge, zavisno od toga ko je na vlasti, huligani će vladati zemljom.
8c_competizione 8c_competizione 10:26 29.09.2013

Re: ...

Aj kao oladite malo s tim "što nije emigrirao ako mu smeta" i "putuj igumane".

Koji ste vi bre faktori da ikoga terate?


pritajeni fasisti koji prizeljkuju "kristalnu noc" i u Srbiji
freehand freehand 10:37 29.09.2013

Re: ...

kada sve stranke (bez izuzetka) budu stajale iza zakona o ljudskim pravima, tada će i taj zakon dobiti na snazi i prajd će biti festival u pravom smislu te reči, kao i u većini zemalja u svetu.

To znači nikad. I nigde.
Nigde na svetu ne postoji politički konsenzus ni oko čega, kamoli oko nekakvog zakona o ljudskim pravima.
I BTW takav zakon ne postoji. Ljudska prava tretirana su mnoštvom zakona i propisa, i to od samog Ustava pa naniže.

Edti: zato bi dovoljno bilo da se većina stranaka i članova društva dogovori o osnovnim vrednostima kao što su život, sloboda, lična i imovinska sigurnost i bezbednost i njih brane po svaku cenu i bespogovorno. Ostalo se već uklopi.
8c_competizione 8c_competizione 12:13 29.09.2013

Re: ...

brzo se predomislio i dvaput izvinio


dok ne pocne da ih udara po dzepu, nece se opametiti

ta nisu se ni britanci ni nemci od divljaka pretvorili u civilizovana drustva meditacijom i dobrom voljom, vec drakonskim kaznama i punom primenom zakona
8c_competizione 8c_competizione 12:14 29.09.2013

Re: ...

Da nije Dačić ložio batinaše nedelju dana unapred, da je radio svoj posao, da su pohapšeni na vreme oni kojima jeste mesto u zatvoru, da je prajd održan a da je narod video da je to samo jedna velika zabava, fešta....sve bi bilo drugačije.

Tog drugačijeg se oni boje, njima to ne treba, ovako im je dobro.


inco inco 13:02 29.09.2013

Re: ...

Kazezoze
kada sve stranke (bez izuzetka) budu stajale iza zakona o ljudskim pravima, tada će i taj zakon dobiti na snazi i prajd će biti festival u pravom smislu te reči, kao i u većini zemalja u svetu.


Nigde na planeti sve stranke (bez izuzetka) ne stoje iza svake ideje pretočene u zakon, naprotiv - mnoge se bore za vlast kako bi izmenile neki zakon, i odlično je što je tako jer u društvu gde svi isto misle, niko ne misli. Ono što razlikuje uspešna od neuspešnih društava, a samim tim i uspešne od neuspešnih država, je to što u uspešnim postoji onaj minimalni konsenzus predominantne većine stanovništva, a samim tim i političara koji ih predstavljaju, da zakoni ima da se poštuju.

Dakle, ne treba nama da sve stranke budu LDP, nama treba da sve stranke bespogovorno stoje iza svakog donešenog pravnog akta sve dok isti ne izmene ako nije u skladu s njihovom ideologijom (ako se za tren pretvaramo da se kod nas stranke obrazuju zbog ideologije a ne iz ličnih interesa). A to teško da će se desiti jer, kao što ranije pomenuh, naše društvo na zakone gleda k'o hrišćani na Bibliju pa probiraju šta im tu odgovara (i to što im odgovara bi rado da vide sprovođeno na drugima ognjem i mačem ako treba) zanemarujući ono što im baš i nije po volji (mada se opet ne bi bunili da se to sprovodi na drugima ako je tako oportuno). A kako političari dolaze iz, i bivaju birani od strane tog istog društva teško je očekivati da će oni imati išta bolji pogled na zakone.

Zbog svega toga, Srbija je a failed state.
leeanna leeanna 13:15 29.09.2013

Re: ...

inco
...
Zbog svega toga, Srbija je a failed state.

x
bravo
mirelarado mirelarado 16:33 29.09.2013

Re: ...

Čovek često nije svestan sebe dok ga ne zapljusne stvarno javno mnjenje. Npr. ovih dana se ispoljio Guido Barilla (valjda osećajući se ušuškano u patrijarhalnoj katoličkoj 110% hetero Italiji, bar je on tako zamišljao, sigurno pokriveno nekim sondažama) rečima da njemu ne pada na pamet da pravi reklamne spotove sa homoseksualcima pošto porodične-vrednosti-tandaramandara i da homoseksualci mogu slobodno da kupuju neku drugu pastu. Pošto mu je hoi polloi rekao šta o tome misli, što je otpr. "možeš ti da uzmeš onda tvoju pastu i gurneš je...", brzo se predomislio i dvaput izvinio. Vid' mu obrva, baš se rastužio.


Oбашка ми је мило што је баш гос'н Барилу клепило по... носу. Паста му није ништа посебно, обична индустријска, капитал је зарадио управо захваљујући извиканости у САД и другде изван Италије, где његов продукт није ни приближно толико цењен, а о надуваним ценама може само да сања. Начи, има да се заодене бојама типа дугиним и само да пева.
barese barese 15:08 30.09.2013

Re: ...

извиканости у САД и другде изван Италије


Nisu slucajno postali izvikani, ulozeno je tu puno u tv marketing.
Jos 1953. su osvojili Zlatnu palmu u Kanu za reklamu.
U Francuskoj ih je reklamirao Zerar Depardje, u Spaniji Plasido Domingo, a u Nemackoj Stefi Graf. I sve to pod sloganom "The choice of Italy" ili"Les pâtes préférées des Italiens"!!!

Tako se valjda grade moderni brendovi danas, ne moras uoste da ulazes u kvalitet, ako znas da se izreklamiras i da lazes strance kako te kod kuce najvise vole...
mariopan mariopan 16:05 30.09.2013

Re: ...

Nebojsa Krstic
Zašto ova ljigavština prema LGBT ne bi bila okidač za građansku neposlušnost?

Zato što javnost ne želi da bude neposlušna s obzirom da je prezadovoljna radom vlade u celini.

Prezadovoljna?
mirelarado mirelarado 23:18 30.09.2013

Re: ...

barese
извиканости у САД и другде изван Италије


Nisu slucajno postali izvikani, ulozeno je tu puno u tv marketing.
Jos 1953. su osvojili Zlatnu palmu u Kanu za reklamu.
U Francuskoj ih je reklamirao Zerar Depardje, u Spaniji Plasido Domingo, a u Nemackoj Stefi Graf. I sve to pod sloganom "The choice of Italy" ili"Les pâtes préférées des Italiens"!!!

Tako se valjda grade moderni brendovi danas, ne moras uoste da ulazes u kvalitet, ako znas da se izreklamiras i da lazes strance kako te kod kuce najvise vole...


Управо тако!
pnbb pnbb 20:29 01.10.2013

Re: ...

maksa83
Ajd Makso ti pretpostavi rezultate takvog regeferenduma.

Ne moram da pretpostavim, eno napisao ti inco.

I šta kažeš?

Kažem da je ekipa koja tradicionalno nasrće na Paradu u dlaku ista ekipa koja je palila Bajrakli Džamiju.

Iz toga svakako ne bih inferirao da je većina naroda za paljenje Bajrakli Džamije. A ti?

Hm, uz realan rizik da sam se opet opasno zaleteo...ekipa koja nasrne verovatnoje ista, ali ek,ipa. koja aplaudira sa strane... Tu kontra-pederi nose snjur...hoću reči da je iskreno većina protiv paljenja,ali iskreno i protiv lgbt
ours ours 22:19 28.09.2013

Čudna neka materijalna greška u tekstu

"Nebojša Krstić"
Takva je demonstracija trebalo da se desi jutros u parku pored Manježa, a nije. Trebalo je i prošle godine, ali nije. Pretprošle godine se desila, ali po cenu rušenja, paljenja i pucanja u sedište DS-a u Krunskoj.


Malo smo zaboravni.

Parade je bilo natprošle, a ne pretprošle godine, tj. u pretposlednjoj godini DS-ove vlade (2010), a ne u poslednjoj.

Dakle, ovaj niz od 3 zabrane parade je pokrenula DS-ova vlada, koja ju je zabranila i 2009.

Nova vlast sa starim ministrom policije samo uspešno održava kontinuitet sa DS-ovom u protivustavnim zabranama parade.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:29 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

Dakle, ovaj niz od 3 zabrane parade je pokrenula DS-ova vlada.

Netačno. Niz od jedne je delo DS/SPS. Poslednje dve su delo ove, SNS?SPS, vlade.
angie01 angie01 22:32 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

Niz od jedne je delo DS?SPS.


niz? od jedne- cestitam!
freehand freehand 22:34 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

Nebojsa Krstic
Dakle, ovaj niz od 3 zabrane parade je pokrenula DS-ova vlada.

Netačno. Niz od jedne je delo DS/SPS. Poslednje dve su delo ove, SNS?SPS, vlade.

A šta im je svima zajedničko?
Vinston Snoubol Čerčil, Najevropljanin lično.
ours ours 22:35 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

Vaša (DS-ova) je prva u nizu, tj. vi ste pokrenuli taj niz.

Da ste im ostavili niz od dve održane, teže bi im bilo da je oni zabranjuju.
freehand freehand 22:40 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

ours
Vaša (DS-ova) je prva u nizu, tj. vi ste pokrenuli taj niz.

Da ste im ostavili niz od dve održane, teže bi im bilo da je oni zabranjuju.

Mali je problem što su "oni" (ovaj većinski deo) ako ne baš organizovali a ono zdušno podržavali onu drugu stranu.
I isti ćeš primer imati čega god da se dohvatiš: od rata i haških begunaca do paljevine na jarinju.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:52 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

Mali je problem što su "oni" (ovaj većinski deo) ako ne baš organizovali a ono zdušno podržavali onu drugu stranu.

Problem LGBT-a je što ne postoji ova i ona strana. Praktično su svi protiv njih. Postoje samo modaliteti protivljenja...od Tadićevog nedovoljno vatrenog zalaganja...preko Đilasove i Dačićeve otvorene homofobije... preko palminog Primitivizma, do desničarskih poziva na nasilje...
freehand freehand 23:23 28.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

Postoje samo modaliteti protivljenja...od Tadićevog nedovoljno vatrenog zalaganja

Šta ovo znači?
Uzgred, iz LDP-a nema protivljenja.
Takođe se smatra neminovnim da je Vuk Draškković najmanje jednom dnevno i u jednoj od mena svoje ličnosti gej aktivista. A i njegovi sledbenici - šta će jadni - sa njim.
angie01 angie01 00:23 29.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

preko Đilasove i Dačićeve otvorene homofobije..


oni privatno mogu da budu sta hoce, javno, ne smeju da iznose takvo misljenje!


BTW- je l moze neko da mi kaze, kakva je to kostimacija, koju fura vulin na Kosovu, neka kvazi vojna varijanta-crnokosuljaski stajling- a ima amblem Srbije na rukavu?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:27 29.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

preko Đilasove i Dačićeve otvorene homofobije..


oni privatno mogu da budu sta hoce, javno, ne smeju da iznose takvo misljenje!

Eh, da su nekako čuli ove tvoje reči, istorija bi drugačije izgledala.
8c_competizione 8c_competizione 00:54 29.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

od Tadićevog nedovoljno vatrenog zalaganja...preko Đilasove


da se nisi zajebao sa ovom izjavom, mislim u kucanju, ne slaze se sa prethodnim komentarima o "zlocinackim napadima na Krunsku" itd.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana