Ljudska prava

Ponoćni Prajd je promašaj

Nebojsa Krstic RSS / 28.09.2013. u 16:53

Sinoćnji blickrig pripadnika LGBT organizacija iznenadio je državu, huligane i čitavu javnost - umesto današnjeg zabranjenog Prajda, održan je jedan ponoćni, ad hoc, u inat svim protivljenjima i bezbednosnim rizicima. Na taj način, slažu se mnogi zagovornici slobodnog održavanja gej parade, Beograd je pokazao dušu i svoje nemirenje sa nepravdom, nasiljem i nasilnicima.

«Zbog te šetnje, Srbija noćas nije poražena od ljudi sa štanglama – poražena je samo vlast.»

«Važno je što su ovi ljudi sinoć ipak prošetali i što nisu dozvolili da ih uplašena država i siledžije oteraju u rupu.»

«Mislim da nam se veceras desio OTPOR... proud!»

U ovom tonalitetu, na društvenim mrežama proslavljen je noćni događaj.

Moja malenkost se slaže da je Beograd, odnosno nekolicina Beograđana, pokazala svoj slobodarski duh i hrabrost.

Jedna me stvar samo brine. Da li je ovim gestom obesmišljena ideja Prajda?

Naime, ideja događaja jeste da se skrene pažnja na težak položaj jedne manjinske zajednice u društvu. Na činjenicu da su u mnogim sredinama žrtve predrasuda, šikaniranja i omalovažavanja. Negde i nasilja. Zbog opasnosti od nasilja čitava ta kategorija građana živi u nekoj vrsti unutrašnjeg egzila i u ilegali bivajući primorana da skriva svoju prirodu i afinitete. S obzirom na gnev i mržnju koju prajdovci pobuđuju kod nekih «tradicionalno orijentisanih» Srba njihov strah za golu egzistenciju, više je nego opravdan.

Zbog ovakve situacije koja nije karakteristika samo naše zemlje, neko se dosetio da organizuje Prajd kao demonstraciju na kojoj će LGBT osobe izaći na svetlo, pokazati se i reći: živi smo i postojimo, razlikujemo se od vas, ali imamo i mi pravo da živimo životom dostojnim slobodnog čoveka, i evo nas da nas vidite i uverite da vam od nas ne preti nikakva opasnost, upoznajte nas i ostavite na miru.

Takva je demonstracija trebalo da se desi jutros u parku pored Manježa, a nije. Trebalo je i prošle godine, ali nije. Pretprošle godine se desila, ali po cenu rušenja, paljenja i pucanja u sedište DS-a u Krunskoj.

Ponoćni Prajd je dakle, bio i hrabar, kreativan i otporaški, ali on nije ispunio svoju svrhu ni na koji način. Čak suprotno - on je pokazao da homoseksualci nisu građani koje Ustav republike Srbije štiti kao sve ostale građane,  dokazao je da oni svoja prava ne mogu da ostvare tako što se obrate svojoj državi i zatraže njenu zaštitu, već samo onako kako to čine ilegalaci - u trenutku kada njihovi protivnici nisu na oprezu i u sitne sate. Problem ponoćne promenade u tome je što će sutra poslužiti kao alibi premijeru/ministru unutrašnjih poslova koji ne samo da ne radi svoj posao, nego već drugu godinu zaredom svojim ponašanjem upravo ohrabruje najmilitantnije huligane. Biće mu sutra dokaz da je u Srbiji po pitanju ljudskih prava sve u redu jer se Prajd ipak održao.

A nije.

Zato bi premijera & ministra obavezno trebalo pitati:

Ko je prouzrokovao rizik zbog kog je Prajd otkazan? I šta će nadležni organi preduzeti da se oni koji prete i prouzrokuju bezbednosni rizik sankcionišu u skladu sa zakonom?

I podsetiti ga da prethodnih godina država nije uradila ama baš ništa.

Tagovi



Komentari (566)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:18 29.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

BTW- je l moze neko da mi kaze, kakva je to kostimacija, koju fura vulin na Kosovu, neka kvazi vojna varijanta-crnokosuljaski stajling- a ima amblem Srbije na rukavu?

Čovek očito ima višestrukih poremećaja, ali to je njegova privatna stvar.Međutim, stvar je vlade i države šta on promoviše tamo sa vrnokošuljaškom uniformom i vojničkom košuljom sa zastavom Srbije na jednom i onim meni nepoznatim znakom na drugom rukavu.
Pa nije on bre estradni umetnik pa da može da se oblači ekscentrično, čuj sada je čak i ministar, bog te mazo.
angie01 angie01 22:52 29.09.2013

Re: Čudna neka materijalna greška u tekstu

šta on promoviše tamo sa vrnokošuljaškom uniformom i vojničkom košuljom sa zastavom Srbije na jednom i onim meni nepoznatim znakom na drugom rukavu.


pa to me zanima, nije dovoljno sto je on TAJ, nego se jos zvanicno pojavljuje u zloslutnom kostimu, koji nosi obelezja Srbije i jos neka- nepoznata.

muka da te uhvati kada ga vidis!
AlexDunja AlexDunja 23:08 28.09.2013

vidi krle,

nije neka tajna da su ovi koji ometaju
rad državnih organa kad je prajd u pitanju
zapravo plaćeni od nekih drugih državnih organa da to rade.

tako je bilo i kad je ds bio na vlasti.
podeljeni resori, šta da se radi:)

iskreno, smešno je, i ponavlja se mnogo dugo da bi razuman čovek
uopšte pokušao da razmišlja da je bilo kome
iz političkog establišmenta bilo kao stalo da misli:)))
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:17 28.09.2013

Re: vidi krle,

nije neka tajna da su ovi koji ometaju
rad državnih organa kad je prajd u pitanju
zapravo plaćeni od nekih drugih državnih organa da to rade.

To je, pretpostavljam, dobro poznato svim redovnim kafanskim gostima?
AlexDunja AlexDunja 23:21 28.09.2013

Re: vidi krle,

To je, pretpostavljam, dobro poznato svim redovnim kafanskim gostima?

verujem da te čini zadovoljnim neka vrsta poentiranja,
koju ja ne razumem, kakva kafana?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:26 28.09.2013

Re: vidi krle,

koju ja ne razumem, kakva kafana?

Gde i u kom društvu nije neka tajna to što tvrdiš?

Meni to deluje kao kafansko trabunjanje. U bilo kojoj kafani je na različite teme, gostima sve dobro poznato.
freehand freehand 23:28 28.09.2013

Re: vidi krle,

Nebojsa Krstic
koju ja ne razumem, kakva kafana?

Gdei u kom društvu nije neka tajna to što tvrdiš?

Meni to deluje kao kafansko trabunjanje. U bilo kojoj kafani je na različite teme, gostima sve dobro poznato.

U skupštinskoj menzi?
maksa83 maksa83 23:42 28.09.2013

Re: vidi krle,

Meni to deluje kao kafansko trabunjanje.

To si, prisećam se, rekao i za izveštaje Verice Barać.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:12 29.09.2013

Re: vidi krle,

Meni to deluje kao kafansko trabunjanje.

To si, prisećam se, rekao i za izveštaje Verice Barać.

Tačno. Dobar deo izveštaja sastoji se od "priča se" i "opšte je poznato". A tako se ne piše izveštaj državnog organa koji mora biti baziran na dokazima i činjenicama.

Zato i sadašnja vlast koristi taj papir za obračun sa opozicijom. Tačnije, sa svima osim sa DSS-om koji im treba u Beogradu.
expolicajac expolicajac 00:21 29.09.2013

Re: vidi krle,

Tačno. Dobar deo izveštaja sastoji se od "priča se" i "opšte je poznato". A tako se ne piše izveštaj državnog organa koji mora biti baziran na dokazima i činjenicama.

Nisko, Krle, nisko. Ne priliči tvom renomeu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:25 29.09.2013

Re: vidi krle,

Nisko, Krle, nisko. Ne priliči tvom renomeu

Potpuno neupotrebljiv papir osim za mahanje u svrhu političkog opanjkavanja.
expolicajac expolicajac 00:32 29.09.2013

Re: vidi krle,

Nebojsa Krstic
Nisko, Krle, nisko. Ne priliči tvom renomeu

Potpuno neupotrebljiv papir osim za mahanje u svrhu političkog opanjkavanja.

Pa kad mi nismo znali da ga iskoristimo,ovi očigledno znaju.
alselone alselone 07:14 01.10.2013

Re: vidi krle,

Tačno. Dobar deo izveštaja sastoji se od "priča se" i "opšte je poznato". A tako se ne piše izveštaj državnog organa koji mora biti baziran na dokazima i činjenicama.


1. Koliko ste je opstruirali i pustali Miskovica da je razvlaci, dobro je ista i napisala
2. Ona nije policija. Policija je trebala da istrazi njene navode. Ali su rekli - da, evo, od ponedeljka pocinjemo.
milisav68 milisav68 10:13 01.10.2013

Re: vidi krle,

alselone


1. Koliko ste je opstruirali i pustali Miskovica da je razvlaci, dobro je ista i napisala
2. Ona nije policija. Policija je trebala da istrazi njene navode. Ali su rekli - da, evo, od ponedeljka pocinjemo.

Tako se ne vodi dijalog.
alselone alselone 10:19 01.10.2013

Re: vidi krle,

Tako se ne vodi dijalog.


Da mi njega, da prostis, prvo definisemo. Pa cemo ga voditi tamo od nedelje jedan dan.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:23 01.10.2013

Re: vidi krle,

2. Ona nije policija. Policija je trebala da istrazi njene navode. Ali su rekli - da, evo, od ponedeljka pocinjemo.

A što policija ne istraži sad? Ili, što već nije za godinu dana?
alselone alselone 10:28 01.10.2013

Re: vidi krle,

A što policija ne istraži sad?


Preskocio si da odgovoris sto onda nije istrazivala nego si odmah postavio dalje pitanje kao da sam ja predstavnik trenutne vlasti. Ja znam da ti verujes u mene ali toliko ne znam da bih odgovorio na "zasto".

Ipak, kako vidimo u skorasnjim desavanjima - istrazuje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:10 28.09.2013

A ko su ti "huligani"?

Svi režimi do sada, još od Miloševićevog, koristili su tzv. huligane za obračune sa DRUGAČIJIM. Huligani su prvi ešalon odbrane pljačkaških režima od masovne pobune obespravljenog gradjanstva. Huligani su plaćenićki čopor pasa čuvara otete imovine i novca u režiji ratnih profitera, tajnih službi i njihovih agenata u civilu - političara - tog prokletog trojstva nazadovanja Srbije.

Parada ponosa je samo masovno, masivno i glasno ukazivanje na ovu pogubnu i uništavajuću formulu vladanja u Srbiji!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:22 28.09.2013

Re: A ko su ti "huligani"?

Svi režimi do sada, još od Miloševićevog, koristili su tzv. huligane za obračune sa DRUGAČIJIM.

Koji svi režimi su koristili?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:52 28.09.2013

Re: A ko su ti "huligani"?

Nebojsa Krstic
Svi režimi do sada, još od Miloševićevog, koristili su tzv. huligane za obračune sa DRUGAČIJIM.

Koji svi režimi su koristili?

Najpre onaj koji je 2001. dozvolio masakr LBGT pripadnika na Trgu Republike, a potom i ostali zabranjujući Paradu ponosa!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:39 28.09.2013

Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?


Kada su vikali “Slobo Sadame“, vlast je ćutala,
onda su vikali „Borise ustašo“, država opet ‚ćuti,
onda su vikali „Vučiću ustašo, izdajice“, a država ćutala,
kada prebijaju ljude na ulicama i vozače GSP, država ćuti,
kada otimaju kapitenu traku, vlast i dalje ćuti,
onda nateraju igrače da skinu i predaju im dresove,a država i dalje ćuti,
kada kažu da neće dozvoliti zakazanu šetnju jedene manjinske grupe, vlada ih se uplaši i
ne odobri šetnju.
Dakle , vlada je priznala da ne vlada situacijom i da nije u stanju da obuzda ekstremne desničarske, huliganske i navijačke grupe, a zna o kojim grupama i čak pojedincima se radi, biće da vlada nije htela i li nije smela da im se suprostavi, što će reći da vlada ne vlada situacijom već ove grupacije vladaju Vladom.
S obzirom na to i razmere nasilja koje vlast neće ili ne može da obuzda, bojim se da kada te od strane vlasti dugo negovane i tolerisane grupe dođu pred vladu ili parlament i zatraže da ministri vrate fotelje a poslanici mandate da vladu i parlament više neće imati ko da brani.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:42 28.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

Kada su vikali “Slobo Sadame“, vlast je ćutala,

Ja sam to često vikao. Dragi Bravo, da li sam huligan?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:44 28.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

Nebojsa Krstic
Kada su vikali “Slobo Sadame“, vlast je ćutala,

Ja sam to često vikao. Dragi Bravo, da li sam huligan?

Ах, не, никако!
Ти си један изузетно лепо васпитани бивши маладић.
Хулиган можда једино кад играш баскет?




expolicajac expolicajac 23:48 28.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

S obzirom na to i razmere nasilja koje vlast neće ili ne može da obuzda, bojim se da kada te od strane vlasti dugo negovane i tolerisane grupe dođu pred vladu ili parlament i zatraže da ministri vrate fotelje a poslanici mandate da vladu i parlament više neće imati ko da brani.

He,he,he. Grešiš. Svašta smo se naučili za ova dva desetleća.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:12 29.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

Ja sam to često vikao

Šta si i kome vikao?
Zar zaista misliš da je orkestrirano vređanje bilo koga pristojna komunikacija gospodski i domaćinski pa još i veronaučki vaspitane srpske omladine.
Da li bi ti smatrao huliganima grupu kojoj se ne sviđaš recimo zato što si savetnik predsednika DS i zbog toga ti uglas viču "Krstiću.... (dodaj sam uvredu).
freehand freehand 09:16 29.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

Milan Karagaća
Ja sam to često vikao

Šta si i kome vikao?
Zar zaista misliš da je orkestrirano vređanje bilo koga pristojna komunikacija gospodski i domaćinski pa još i veronaučki vaspitane srpske omladine.
Da li bi ti smatrao huliganima grupu kojoj se ne sviđaš recimo zato što si savetnik predsednika DS i zbog toga ti uglas viču "Krstiću.... (dodaj sam uvredu).

Apsolutno dno dostignuto je sa onim

"SLOBO, SANTRAČE!"

Inače podržavam ideju da se demonstracije imaju održavati kao ćuteći mimohodi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:08 29.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

Šta si i kome vikao?
Zar zaista misliš da je orkestrirano vređanje bilo koga pristojna komunikacija gospodski i domaćinski pa još i veronaučki vaspitane srpske omladine.
Da li bi ti smatrao huliganima grupu kojoj se ne sviđaš recimo zato što si savetnik predsednika DS i zbog toga ti uglas viču "Krstiću.... (dodaj sam uvredu).

Kod nas se, iz nekog razloga, misli da je uzvikivanje protiv političkih neistomišljenika nepristojno...Britanci se ne bi složili. Mada, kod Britanaca, u tom žagoru, u uzvicima i dobacivanju, ima humora i inteligencije, pa je zato teško uporedivo sa našom situacijom...

A opet, sećam se da je nekada i navijačko pevanje i skandiranje sa ciljem vređanja bivalo prožeto humorom...ne znam da li je još uvek.

Tako da, Karagaća, teško je dati jedinstven odgovor na tvoje pitanje. Ima različitih situacija, različitih povoda i različitog skandiranja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:35 29.09.2013

Re: Vlada li vlada ili oni vladaju vladom?

Ima različitih situacija, različitih povoda i različitog skandiranja.

Dobro bre Krle, to je svima jasno ali zar ne misliš da neka skandiranja treba i sankcionisati pa ako treba i prekidanjem utakmice npr. Da li smatraš normalnim što se špočelo i još traje raspirivanje najnižoh strasti mržnje, nacionalizma, šovinizma, primitivizma, linča na stadionima i na našim tzv. "dostojanstvenim mitinzima za odbranu našeg Kosova i naših heroja" a haških optuženika.
Zar misliš da država dobro radi za opštu sigurnost i normalne odnose u Srbiji i regionu ako o tome ćuti i toleriše.
Da li misliš da je izjava patrijarha normalna i pristojna njegovoj funkciji.
Misliš li da bi trebalo sprečiti isto tako litiju jer to je mirna šetnja i nikoga ne ugrožava osim što recimo iritira ateiste. Zamisli supoziciju da se neko naže toliko lud da pred litiju kaže kako će praviti haos ako se bude održavala, pa bio bi on i ne samo on već i stotine i hiljade takvih odmah pohapšeni kako bi ljudi koji mirno izrašavaju svoja verska ubeđenja to uradili.
prapra prapra 23:45 28.09.2013

ah, ah, ah.


Sinoćnji blickrig pripadnika LGBT organizacija iznenadio je državu, huligane i čitavu javnost - umesto današnjeg zabranjenog Prajda, održan je jedan ponoćni, ad hoc, u inat svim protivljenjima i bezbednosnim rizicima. Na taj način, slažu se mnogi zagovornici slobodnog održavanja gej parade, Beograd je pokazao dušu i svoje nemirenje sa nepravdom, nasiljem i nasilnicima.

Ne. Ne. I ne. Beograd se obrukao, ako pod tim imenom misliš na stanovnike, a ne na reke. Beograd, ako pod tim misliš na stanovnike, je pokazao da je huliganski grad sa jedne i grad jajara sa druge strane. Ako je tebi par stotina ljudi izgovor za praznu floskulu, u redu. Samo nemoj molim te provlačiti ovi šuplju frazetinu i falsifikovati stvarnost.
grmfrm grmfrm 08:51 29.09.2013

Re: ah, ah, ah.

Ne. Ne. I ne. Beograd se obrukao, ako pod tim imenom misliš na stanovnike, a ne na reke. Beograd, ako pod tim misliš na stanovnike, je pokazao da je huliganski grad sa jedne i grad jajara sa druge strane. Ako je tebi par stotina ljudi izgovor za praznu floskulu, u redu. Samo nemoj molim te provlačiti ovi šuplju frazetinu i falsifikovati stvarnost.


E fuck off ti sa ovim ceo grad su jajare i huliganski grad. Ima nas koji znamo sta znaci ziveti u gradu i ljudska prava i ostala proseravanja u koja ne veruju upravo ti sto ih i forsiraju itd. Tako da sa tim stavom mars u persun.
vishnja92 vishnja92 11:10 29.09.2013

Re: ah, ah, ah.

grad jajara

jajare su svi oni koji preksinoc nisu dobili sms?
2 000 000 - 100?
prapra prapra 18:34 29.09.2013

Re: ah, ah, ah.

grmfrm
Ne. Ne. I ne. Beograd se obrukao, ako pod tim imenom misliš na stanovnike, a ne na reke. Beograd, ako pod tim misliš na stanovnike, je pokazao da je huliganski grad sa jedne i grad jajara sa druge strane. Ako je tebi par stotina ljudi izgovor za praznu floskulu, u redu. Samo nemoj molim te provlačiti ovi šuplju frazetinu i falsifikovati stvarnost.


E fuck off ti sa ovim ceo grad su jajare i huliganski grad. Ima nas koji znamo sta znaci ziveti u gradu i ljudska prava i ostala proseravanja u koja ne veruju upravo ti sto ih i forsiraju itd. Tako da sa tim stavom mars u persun.


Ništa te nisam razumeo. Ili ovako da postavim stvari iz tvog gnevnog odgovora. Po tebi su ljudska prava nešto kao oborina.
grmfrm grmfrm 19:33 29.09.2013

Re: ah, ah, ah.


Ništa te nisam razumeo. Ili ovako da postavim stvari iz tvog gnevnog odgovora. Po tebi su ljudska prava nešto kao oborina.


Jesi, jesi razumeo si ti. Ono sto si napisao je iz jos veceg gneva.
prapra prapra 23:19 29.09.2013

Re: ah, ah, ah.

grmfrm

Ništa te nisam razumeo. Ili ovako da postavim stvari iz tvog gnevnog odgovora. Po tebi su ljudska prava nešto kao oborina.


Jesi, jesi razumeo si ti. Ono sto si napisao je iz jos veceg gneva.


Pa da. Umesto da me prodju anestetički prijatni malogradjanski žmarci od ovog praznog klišea, ja popizdeo.

Na taj način, slažu se mnogi zagovornici slobodnog održavanja gej parade, Beograd je pokazao dušu i svoje nemirenje sa nepravdom, nasiljem i nasilnicima.
8c_competizione 8c_competizione 00:16 29.09.2013

jadni vi, stavrno ....

ali po cenu rušenja, paljenja i pucanja u sedište DS-a u Krunskoj.


crni ti, izgleda da je samo Krunska najebala!

trebalo je vas politicare odavno SVE govnjivom motkom

Zato bi premijera & ministra obavezno trebalo pitati:


nesecam se da si lepog Botu te kohabicionog premijera & ministra pitao za zdravlje prethodnih godina!

Krle, bolje da ovaj blog nisi ni napisao. toliko si se srozao sa njim da je to jadno i bedno!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:19 29.09.2013

Re: jadni vi, stavrno ....

nesecam se da si lepog Botu te kohabicionog premijera & ministra pitao za zdravlje prethodnih godina!

Kako bi ti toga mogao da se sećaš?
8c_competizione 8c_competizione 00:58 29.09.2013

Re: jadni vi, stavrno ....

Kako bi ti toga mogao da se sećaš?


zasto mislis da ne mogu?
palilula92 palilula92 00:24 29.09.2013

ej Krle

mani se politike
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:31 29.09.2013

Re: ej Krle

ej Krle
mani se politike

Nije ti ovo politika nego ljucka prava. Piše ti gore.
Черевићан Черевићан 00:28 29.09.2013

OTPOR... proud

одрадише друкчији
ту своју Параду
ал' . . помраку
тежеи познаду
8c_competizione 8c_competizione 00:48 29.09.2013

neprocenjivo

Filip2412 Filip2412 03:16 29.09.2013

....

Da je Tadic prosetao na paradi dok je bio na vlasti danas bi bilo drugacije. Malo je deplasirano da kritikujes.
blogovatelj blogovatelj 05:07 29.09.2013

Slika Srbije

Do pre par nedelja Njuz net mi je bio favorit glede opisa srpske situacije.
Daleko od Srbije, delimično nesvestan njene agonije, mislio sam nekako da je stanje bolje nego što jeste. Zaboravio sam da se u Srbiji nikada ne izlazi iz terminalne bolesti svesti.
Onda lajkujem Tarzaniju, a sa nje mi još luđe i vernije neki pametan svet opisuje kakav je život stvarno u Srbalja. Bolje to rade od Njuza.

Izvolite pročitajte i procenite. Meni Srbija danas ovako izgleda. Voleo bih da grešim i da nisam u pravu. Link ispod citata govori sve o svesti Srba i šta je parada i ko paradira i kako na tu pojavu treba gledati.

- Je l' kuvate tursku kafu?
- Ne. Samo srpsku.
- Je l' to ova domaća, brazilska?
- Dabome.
- Dajte onda jednu srpsku i rahat-lokum, bre!

Ovo ", bre" na kraju citata me nagoni me da sumLjam da je cerski vlasnik sajta.

Link na tekst 42 ničim izazvana komentara na Gej paradu
milisav68 milisav68 10:59 29.09.2013

Re: Slika Srbije

blogovatelj

- Je l' kuvate tursku kafu?
- Ne. Samo srpsku.
- Je l' to ova domaća, brazilska?
- Dabome.
- Dajte onda jednu srpsku i rahat-lokum, bre!

Kapiram sarkazam, ali taj što ga je napisao ima loše predznanje (sa kojim ide u kafanu ).

Turci i Grci (i u nekim delovima Makedonije i Bosne) kuvaju (spremaju) kafu na drugačiji način nego u Srbiji, pa je opaska "ne, samo srpsku" na mestu.

Oni peku kafu slabije, pa je dopržavaju direktno na ringli u posebnoj džezvi, a u posebnoj džezvi se greje voda, pa kad voda provri, sipaju je u džezvu sa "doprženom" kafom (neko tu sipa i šećer), i ta džezva se iznese na sto zajedno sa malim fidžanima.

U Srbiji se kafa jače peče, i direktno se iz kese (neke posude) sipa (i promeša) u vrelu vodu.

I da, mešavine kafe su različite, u Srbiji se pije mešavina sa 80% brazliskog Minasa, dok Turci i Grci mešaju sa više Robuste (iz Afrike i Azije).


grmfrm grmfrm 11:22 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Link na tekst 42 ničim izazvana komentara na Gej paradu


Bili Piton Bili Piton 11:45 29.09.2013

Re: Slika Srbije

milisav68


I da, mešavine kafe su različite, u Srbiji se pije mešavina sa 80% brazliskog Minasa, dok Turci i Grci mešaju sa više Robuste (iz Afrike i Azije).




Original tursku mlevenu sam pio (donosio mi ortak iz turskih radnji po Berlinu u konzervama, stalno ga zaustavljali na rendgenu misleći da u torbi nosi kanistere sa ko-zna-kakvim hemijskim oružjem) - kuvajući je na "naš" način i nisam primetio neku veliku razliku u ukusu, mada joj je boja drugačija, crvenija je.

Grčka jeste dobrano različita po ukusu (oni navodno dodaju i cikoriju) i ne samo po ukusu, apsolutno ju je nemoguće skuvati (opet, na "naš način) a da ne pokipi. To sune iz džezve dok si trepnuo.

Trenutno pak voštim 200 grama neke bosanske što sam dobio na poklon, potpuno blaženstvo kako je dobra.
mariopan mariopan 12:00 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Bili Piton
milisav68


I da, mešavine kafe su različite, u Srbiji se pije mešavina sa 80% brazliskog Minasa, dok Turci i Grci mešaju sa više Robuste (iz Afrike i Azije).




Original tursku mlevenu sam pio (donosio mi ortak iz turskih radnji po Berlinu u konzervama, stalno ga zaustavljali na rendgenu misleći da u torbi nosi kanistere sa ko-zna-kakvim hemijskim oružjem) - kuvajući je na "naš" način i nisam primetio neku veliku razliku u ukusu, mada joj je boja drugačija, crvenija je.

Grčka jeste dobrano različita po ukusu (oni navodno dodaju i cikoriju) i ne samo po ukusu, apsolutno ju je nemoguće skuvati (opet, na "naš način) a da ne pokipi. To sune iz džezve dok si trepnuo.

Trenutno pak voštim 200 grama neke bosanske što sam dobio na poklon, potpuno blaženstvo kako je dobra.

Ja sam kuvala i original tursku (donosi mi sin iz Istambula jer često tamo putuje, svaki put kupi na kile) i odlična je...a kuvam i grčku, i po meni nije baš najboljeg ukusa.

Ona ima poseban način kako se kuva i samo tako je dobra, svi drugi načini rade tako kako kažeš.

Prvo se stavi kafa i šećer u džezvu, doda se hladna voda i promeša - a onda se lagano zagreva, bez mešanja, dok ne napuni džezvu, odmah sipaš.
I sve "radi" i dobrog (podnošljivog) je ukusa.

Ima veze i voda, meni nije ista kafa kod kućeu ZR, u Beogradu, i u Atini...pa sam neko vreme vukla i vodu od kuće dok nisam naučila kako se ta kafa kuva.
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:03 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Prvo se stavi kafa i šećer u džezvu, doda se hladna voda i promeša - a onda se lagano zagreva, bez mešanja, dok ne napuni džezvu, odmah sipaš.


Da tako su i mene naučili, malo cupkaš pored šporeta i smoriš se načisto.:)

mariopan mariopan 12:22 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Gospodja Klara
Prvo se stavi kafa i šećer u džezvu, doda se hladna voda i promeša - a onda se lagano zagreva, bez mešanja, dok ne napuni džezvu, odmah sipaš.


Da tako su i mene naučili, malo cupkaš pored šporeta i smoriš se načisto.:)


daa..
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:30 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Link na tekst 42 ničim izazvana komentara na Gej paradu

Uuuu, sine, izgibo!

Al ' kad pogledam malo, ni mi ovde nismo ništa bolji...
40. Ti pederi samo provociraju pošten narod mislim nisam ja protiv, al što baš moraju da paradiraju kroz centar i preko Terazija eno šta im fali tamo ima na izlazu iz Bubanj potoka onaj potez ka Mladenovcu, čistina, niko im ne smeta, šta.
freehand freehand 12:34 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Prvo se stavi kafa i šećer u džezvu, doda se hladna voda i promeša - a onda se lagano zagreva, bez mešanja, dok ne napuni džezvu, odmah sipaš.

Uuuu... Ovo je ona vojnička, iz kantine, po receptu starih majstora: "Kako iz kesice od sto grama napraviti kafu za ceo bataljon", i priručnik za novopečene dužioce kantine o reciklaži soca i maksimalnom broju ponavljanja tog alhemijskog procesa.
Sine, bre, pa u toj JNA su od soca pravili zlato, jebote!
mariopan mariopan 12:43 29.09.2013

Re: Slika Srbije

freehand
Prvo se stavi kafa i šećer u džezvu, doda se hladna voda i promeša - a onda se lagano zagreva, bez mešanja, dok ne napuni džezvu, odmah sipaš.

Uuuu... Ovo je ona vojnička, iz kantine, po receptu starih majstora: "Kako iz kesice od sto grama napraviti kafu za ceo bataljon", i priručnik za novopečene dužioce kantine o reciklaži soca i maksimalnom broju ponavljanja tog alhemijskog procesa.
Sine, bre, pa u toj JNA su od soca pravili zlato, jebote!



Ako misliš tamo da kuvaš kafu nema ti druge

Izgiboh za kafom dok nisam naučila kako se to kuva.
angie01 angie01 12:46 29.09.2013

Re: Slika Srbije

pa u toj JNA su od soca pravili zlato, jebote!


sta u jna- kada sam se zaposlila u redakciji jedne velike, poznate firme, a u centru bgd-a, kafu kuvala cuvena Mileva-iskljucivo od soca, a onu sto je dobijala, valjala po komsiliku. Kolege vec navikle, pa nisu ni primecivale, a ja nova, pa vidim nesto cudno, polse par dana, pocne da me boli stomak i posto je sve ostalo bilo kao i obicno, samo ta kafa nova, udjem ja u njenu kafe kuFinju i vidim lonce u kome skuplja soc i kako iz tog lonca vadi kada ukuvava:)..pitam, pa sto tako podmece, kad ima kafe, a ona meni postavi teoriju, kako je to za nase dobro, jer je tako zdravije- sve sto ne valja, ode u prvom kuvanju, k'o pasulj kad se priprema.:)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:53 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Original tursku mlevenu sam pio (donosio mi ortak iz turskih radnji po Berlinu u konzervama

turci takvu kafu prodaju zbog ex-yu naroda. zovu je "srpska kafa". oni ne piju tu kafu, piju čaj.
milisav68 milisav68 15:31 29.09.2013

Re: Slika Srbije

Bili Piton
Original tursku mlevenu sam pio (donosio mi ortak iz turskih radnji po Berlinu u konzervama, stalno ga zaustavljali na rendgenu misleći da u torbi nosi kanistere sa ko-zna-kakvim hemijskim oružjem) - kuvajući je na "naš" način i nisam primetio neku veliku razliku u ukusu, mada joj je boja drugačija, crvenija je.

Nisam rekao da ne može da se spremi na "naš način", već da je oni drugačije spremaju, pa ispadne "jaka", i zato je (verovatno) crvenija (a pitanje je i da li je posebno spremljena za izvoz, zbog promene navika življenja Turaka u inostranstvu).
Grčka jeste dobrano različita po ukusu (oni navodno dodaju i cikoriju) i ne samo po ukusu, apsolutno ju je nemoguće skuvati (opet, na "naš način) a da ne pokipi. To sune iz džezve dok si trepnuo.

Možda stavljaju cikoriju (može i pržen ječam), ali u Robusti ima više kofeina i ona daje penu kafi.

Postoje dve osnovne vrste kafe - Arabika i Robusta.Minas je podvrsta Arabike i dobila je naziv po brazilskoj pokrajini, koja daje 50% svetske proizvodnje kafe, i najčešće je osnova svake mešavine, a ima blag kiselkast ukus (nema pene) i jedino ona može da se pije "čista", sve ostale vrste "traže" da se mešaju, bez obzira na cenu.

A ko kakvu mešavinu koristi, možeš da vidiš iz statističih podataka uvoza kafe svake zemlje pojedinačno.

I što reče mariopan, ukus zavisi i od vode, ali i od krupnoće mlevenja (takođe utiče na penu), kao i čime se melje, da li su kameni mlinovi ili sa metalnim nožićima.

Recimo za espreso kafu se menja krupnoća mlevenja i kad se menja vreme (sunce/kiša), zbog vlage u vazduhu.
Trenutno pak voštim 200 grama neke bosanske što sam dobio na poklon, potpuno blaženstvo kako je dobra.

Da, češće je bolja kafa iz manjih pržionica, nego kod ovih velikih "izvikanih" (Doncafe, Grand, pa i "C" ).
grmfrm grmfrm 08:56 29.09.2013

Tip

E dakle dokle god Boban bude radio PR nece raja biti za prajd.

http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=905&yyyy=2013&mm=09&dd=28&nav_id=759098


Ozbiljno Bobane ja gejeve koje poznam su fini i kulturni ljud koji cu cili za dress code.

A i retorika na tome moras isto da poradis.

8c_competizione 8c_competizione 10:45 29.09.2013

Re: Tip

A i retorika na tome moras isto da poradis.


ne vidim nista lose receno u prethodnom videu.

oko generalne PR strategije mozemo raspravljati, jerbo ""domacinima i domacicama" treba ovo predstavljati kao borbu za slobodu, a ne kao sansu za jebavanje"

mani su, licno, i Boban i Miletic antipaticni, te mislim da bi bolji PR napravio neko drugi. ali lepusani i lepusanke na zalost imaju "vaznija posla" po teretanama i fitnes centrima, pa smo tu gde jesmo
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:59 29.09.2013

Re: Tip

te mislim da bi bolji PR napravio neko drugi

Их, неко други, па Амфилохије би правио бољи Пи-Ар за геј права од Милетића.
Bili Piton Bili Piton 12:07 29.09.2013

Re: Tip

8c_competizione
ali lepusani i lepusanke na zalost imaju "vaznija posla" po teretanama i fitnes centrima, pa smo tu gde jesmo


To su uglavnom oni autohomofobni, koji krešte "ne treba parada, od nje nam je samo posle još gore" a u stvari su smrtno prepadnuti da ih negde na ulici ne opaze tetka, strina ili, još mnogo gore, komšija.
bluestar bluestar 11:36 29.09.2013

...

Za mene su najveci licemeri ovi iz Evropske komisije, Kacin i stanovita Birigita Ulson iz Svedske. U Hrvatskoj zabranjuju jednoj manjini da koristi svoje pismo, razbijaju dvojezicne table postavljene na javnim institucijama, u vecini medija pozivaju na linc tih nesretnih preostalih Srba...a Evropska komisija i strasni Kacin ni da beknu. Ni a. To je samo jos jedan dokaz o dvostrukim arsinima kroz koje prolazi Srbija. Pa bilo po pitanju "Prajda" ili postivanja prava nacionalnih manjina. Dok se jednima gleda kroz prste, drugi se gaze.
8c_competizione 8c_competizione 12:19 29.09.2013

Re: ...

Za mene su najveci licemeri ovi iz Evropske komisije, Kacin i stanovita Birigita Ulson iz Svedske. U Hrvatskoj zabranjuju jednoj manjini da koristi svoje pismo, razbijaju dvojezicne table postavljene na javnim institucijama, u vecini medija pozivaju na linc tih nesretnih preostalih Srba...a Evropska komisija i strasni Kacin ni da beknu. Ni a. To je samo jos jedan dokaz o dvostrukim arsinima kroz koje prolazi Srbija. Pa bilo po pitanju "Prajda" ili postivanja prava nacionalnih manjina. Dok se jednima gleda kroz prste, drugi se gaze.


cuj, tema cirilice u Hrvatskoj je zaista tema za neki drugi blog.

a sto se tice dvostrukih arsina EU, zasto im sami dajemo "municiju" za sve to ali konstantno!? zasto?

da im ne dajemo "municiju" nasim glupostima, i oni bi morali da podese arsine novonastaloj situaciji!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:50 29.09.2013

Re: ...

Za mene su najveci licemeri ovi iz Evropske komisije, Kacin i stanovita Birigita Ulson iz Svedske. U Hrvatskoj zabranjuju jednoj manjini da koristi svoje pismo, razbijaju dvojezicne table postavljene na javnim institucijama, u vecini medija pozivaju na linc tih nesretnih preostalih Srba...a Evropska komisija i strasni Kacin ni da beknu. Ni a. To je samo jos jedan dokaz o dvostrukim arsinima kroz koje prolazi Srbija. Pa bilo po pitanju "Prajda" ili postivanja prava nacionalnih manjina. Dok se jednima gleda kroz prste, drugi se gaze.


cuj, tema cirilice u Hrvatskoj je zaista tema za neki drugi blog.

Što za drugi?

Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.
bluestar bluestar 14:00 29.09.2013

Re: ...

Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.


Ni nece. U aprilu je odrzan protest "NE cirilici u Hrvatskoj" u centru Zagreba (na trgu Bana Jelacica), pred 50 hiljada ljudi, sve sa onim fasistom Thompsonom...i nikom nista. Niko nije reagovao. Ni Josipovic, ni File, ni Kacin, opsti muk. Ali zato je tu Srbija da joj se dele lekcije o ljudskim pravima.
grmfrm grmfrm 17:12 29.09.2013

Re: ...


Ni nece. U aprilu je odrzan protest "NE cirilici u Hrvatskoj" u centru Zagreba (na trgu Bana Jelacica), pred 50 hiljada ljudi, sve sa onim fasistom Thompsonom...i nikom nista. Niko nije reagovao. Ni Josipovic, ni File, ni Kacin, opsti muk. Ali zato je tu Srbija da joj se dele lekcije o ljudskim pravima.


Bilo bi iznanedenje da su reagovali.

Srbi nekada vecinski narod u Hrvatskoj decimovani za vreme ndh-a potom proterani, muceni i dokrajceni 90-ih.

Ljudska prava su vrlo selektivna stvar. Odredjuje ih onaj ko je jaci.
G.Cross G.Cross 20:28 29.09.2013

Re: ...

Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.


Jel se to pripremas da budes savtnik Vucicu?
8c_competizione 8c_competizione 20:33 29.09.2013

Re: ...

Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.


znas sta Krle, jako je lepo biti u poziciji opozicije ne? zakeras, primas poslanicku ili stranacku platu, bude VIP na nekim dogadjanjima i lepo ti

sa tim istim Fileom ste bili i vi u kontaktima, sto ga tada niste kritikovali umesto sto ste mu shasholjili jajca? ako je vec za kritiku

ponavljam, da smo im manje municije davali, barem ne za banalne stvari, ne bi nas mogli ni banalno jebavati. logika je sasvim jednostavna! ako ne razumes ili se pravis da ne razumes, sta da ti radim brate.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:45 29.09.2013

Re: ...

Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.


Jel se to pripremas da budes savtnik Vucicu?

Pa Vučić ne haje za problem ćirilice u Hrvarskoj. Nikolić takođe nije za to čuo. Potpuno neshvatljivo.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:45 29.09.2013

Re: ...

znas sta Krle, jako je lepo biti u poziciji opozicije ne? zakeras, primas poslanicku ili stranacku platu, bude VIP na nekim dogadjanjima i lepo ti

Nemoj bre da lupaš.
G.Cross G.Cross 20:52 29.09.2013

Re: ...

Pa Vučić ne haje za problem ćirilice u Hrvarskoj. Nikolić takođe nije za to čuo. Potpuno neshvatljivo.


Sa ovim se slazem.

Ali ne razumem zasto napadas File-a. On je Commissioner for Enlargement. Hrvatska je clan EU i to ne spada u njegovu delatnost.

"Hrvatska je clan EU". To mozda nama jos cudno zvuci ali je istina.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:34 29.09.2013

Re: ...

Sa ovim se slazem.

Ali ne razumem zasto napadas File-a. On je Commissioner for Enlargement. Hrvatska je clan EU i to ne spada u njegovu delatnost.

Bio bih zadovoljan da se oglasila i Eštonkina kafe kuvarica, stvarnoi ne pravim pitanje...ali nije niko.
eli.lacrosse eli.lacrosse 09:25 30.09.2013

Re: ...

Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.

Bio bih zadovoljan da se oglasila i Eštonkina kafe kuvarica, stvarnoi ne pravim pitanje...ali nije niko.

Tek onako, zašto bi se iko oglašavao da brani prava manjine, koja, u situaciji kada je većina, krši prava drugih manjina? (Ako neki dvanaestogodišnjak maltretira prvačiće, da li očekuje da mu neko pritekne u pomoć kada se potuče sa šesnasetogodišnjacima?)
freehand freehand 09:32 30.09.2013

Re: ...

eli.lacrosse
Stefan File se istog dana pobunio zbog zabrane Prajda...zbog zabrane ćirilice u Hrvatskoj nije ni posle mesec dana.

Bio bih zadovoljan da se oglasila i Eštonkina kafe kuvarica, stvarnoi ne pravim pitanje...ali nije niko.

Tek onako, zašto bi se iko oglašavao da brani prava manjine, koja, u situaciji kada je većina, krši prava drugih manjina? (Ako neki dvanaestogodišnjak maltretira prvačiće, da li očekuje da mu neko pritekne u pomoć kada se potuče sa šesnasetogodišnjacima?)

Tek onako - javi se ako hoćeš da i ja obrišem komentar u kome je kvotovanjem ovekovečena ova glupost.
eli.lacrosse eli.lacrosse 09:37 30.09.2013

Re: ...


Tek onako - javi se ako hoćeš da i ja obrišem komentar u kome je kvotovanjem ovekovečena ova glupost.

Nastavi, nastavi.
freehand freehand 09:39 30.09.2013

Re: ...

eli.lacrosse

Tek onako - javi se ako hoćeš da i ja obrišem komentar u kome je kvotovanjem ovekovečena ova glupost.

Nastavi, nastavi.

Šta da nastavim? Sa pitanjem kad to tačno i kojim činom pojedinac ili grupa gube pravo na sopstvenu zaštitu?
Možeš li i jednu da nađeš koja se na ovaj ili onaj način ne bi uklopila u tvoj primer?
eli.lacrosse eli.lacrosse 09:47 30.09.2013

Re: ...

Šta da nastavim?

Upravo to – diskusiju. Umesto vređanja. Tako obično bude bolje.

Sa pitanjem kad to tačno i kojim činom pojedinac ili grupa gube pravo na sopstvenu zaštitu?
Možeš li i jednu da nađeš koja se na ovaj ili onaj način ne bi uklopila u tvoj primer?

Ne gube. I nisu izgubli. Ali je mnogo lakše (u svakom smislu) štititi onoga koji pokazuje da i on želi da zaštiti nekoga, slabijeg, kada je u prilici da to učini.
Sećaš se filma "Čudotvorni mač"? Zašto su životinje pomogle Nebojši da sačuva babinu kobilu?
freehand freehand 09:56 30.09.2013

Re: ...

eli.lacrosse
Šta da nastavim?

Upravo to – diskusiju. Umesto vređanja. Tako obično bude bolje.

Sa pitanjem kad to tačno i kojim činom pojedinac ili grupa gube pravo na sopstvenu zaštitu?
Možeš li i jednu da nađeš koja se na ovaj ili onaj način ne bi uklopila u tvoj primer?

Ne gube. I nisu izgubli. Ali je mnogo lakše (u svakom smislu) štititi onoga koji pokazuje da i on želi da zaštiti nekoga, slabijeg, kada je u prilici da to učini.
Sećaš se filma "Čudotvorni mač"? Zašto su životinje pomogle Nebojši da sačuva babinu kobilu?

Dobro.
Tek onako - zašto bi se iko oglašavao da brani Ciganina koji tuče ženu i decu?
Tek onako - zašto bi se iko oglašavao da brani prava pedera koji gazi travu u parku?
Tek onako - zašto bi se iko oglašavao da brani prava desetogodišnjaka koji se iza leđa plazi učiteljici?
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:11 30.09.2013

Re: ...

Tek onako - zašto bi se iko oglašavao da brani Ciganina koji tuče ženu i decu?
Misliš – da brani ženu i decu?

Tek onako, zašto bi se iko oglašavao da brani prava pedera koji gazi travu u parku?
Imaj meru prijatelju.

Tek onako - zašto bi se iko oglašavao da brani prava desetogodišnjaka koji e iza leđa plazi učiteljici?
Koja prava? Čime su ugrožena prava tog desetogodišnjaka?

Šalu na stranu, u prvom slučaju, najverovarnije samo onaj čija je to obaveza (trebalo bi, kod nas je vrlo upitno da li će). A da ne bije ženu i decu – i mnogi drugi. U Kragujevcu je, pre nekog vremena, čitav komšiluk ustao da brani prava vlasnika jedne male pekare. Verovatno zato što se radilo o dobrim ljudima.
Moja prava će braniti mnogi moji prijatelji, jer imam prijatelja. Da nemam – moja prava bi branila država, jer joj je to svrha. Kako živim u Srbiji, a ta država baš i nije najsposobnija da služi svojoj svrsi, verovatno ih ne bi niko branio.

+

od 8:55
freehand freehand 10:41 30.09.2013

Re: ...

Misliš – prava žene i deteta?

Ne, mislim na njegova a ako ga neko mlati u kafani, ili ga diskriminišu u opštini, ili ga maltretira policija.
Da li je on svoja prava izgubio kršeći tuđa, to je pitanje koje proizilazi iz tvog komentara.
Imaj meru prijatelju.

Upravo o tome govorim. Gde je mera kad su ljudska prava u pitanju? Imaju li Nemci pravo na zaštitu ljudskih prava? Francuzi, Englezi, Amerikanci, Rusi? Kinezi?
A to sa prijateljima... Neozbiljno je. Govorimo o osnovama uređenja ljudskog društva i pravnog i političkog sistema u novom veku.

eli.lacrosse eli.lacrosse 10:44 30.09.2013

Re: ...

Da li je on svoja prava izgubio kršeći tuđa, to je pitanje koje proizilazi iz tvog komentara.
Nije, na to sam odgovorio.

Neozbiljno je.
Neozbiljno je, ali je tako. Nekada nečija prava ne štite ni oni koji moraju. A nekada nečija pohrle da štite svi, ne pitajući za cenu (to je ono iz PP-a).
freehand freehand 11:08 30.09.2013

Re: ...

Nije, na to sam odgovorio.

Dobro.
Mislim, dobro je da nije.

Neozbiljno je, ali je tako. Nekada nečija prava ne štite ni oni koji moraju. A nekada nečija pohrle da štite svi, ne pitajući za cenu (to je ono iz PP-a).

To ništa ne govori o kršiocu/žrtvi, već o braniocima, službenim ili volonterima.

I izvinjavam se za reč "glupost" upotrebljenu u prvom komentaru. Smisao nije bila uvreda već kvalifikacija iskaza.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:13 30.09.2013

Re: ...

I izvinjavam se za reč "glupost" upotrebljenu u prvom komentaru. Smisao nije bila uvreda već kvalifikacija iskaza.
Izvinjenje prihvaćeno. Ko nikada nije izrekao glupost neka prvi baci kamen...

već o braniocima, službenim ili volonterima.
O ovome sve vreme govorim. "Volontere" treba zaslužiti. Najčešće oni koji nisu kukaju zbog toga što ih nema (recimo, oličenih u kafe kuvaricama). Nereagovanje službenih branilaca je neka druga priča.

EDIT
Neozbiljno je, ali je tako. Nekada nečija prava ne štite ni oni koji moraju. A nekada nečija pohrle da štite svi, ne pitajući za cenu (to je ono iz PP-a).
To ništa ne govori o kršiocu/žrtvi, već o braniocima, službenim ili volonterima.
Govori, jer mora postojati razlog zašto neki "kršilac/žrtva" ima mnogo "branilaca volontera", a neko ni jednog. E, sad, razloga može biti mnogo...
bladerunner92 bladerunner92 12:31 30.09.2013

Re: ...

eli.lacrosse

Tek onako, zašto bi se iko oglašavao da brani prava manjine, koja, u situaciji kada je većina, krši prava drugih manjina?


Zato sto je Evropska komisija (ciji je stefan File clan) izvrsni organ EU koji se bavi sprovodjenjem i implementiranjem zakona izmedju ostalog verovatno i tamo nekog zakona o pravima manjina (nisam pravnik ne mogu bolje da ti objasnim ali evo ti link pa citaj ).
Zato sto pricamo o evropskoj komisiji a ne o nekom tamo udruzenju koje ce na osnovu licnih utisaka i osecanja da odlucuje da li ce jednu manjinsku grupu podrzati a drugu ne.

O ovome sve vreme govorim. "Volontere" treba zaslužiti. Najčešće oni koji nisu kukaju zbog toga što ih nema (recimo, oličenih u kafe kuvaricama). Nereagovanje službenih branilaca je neka druga priča.
Govori, jer mora postojati razlog zašto neki "kršilac/žrtva" ima mnogo "branilaca volontera", a neko ni jednog. E, sad, razloga može biti mnogo...


pa sta da mislim sto gejeve nece niko da brani i da li ih uopste treba braniti po tvom misljenju?
eli.lacrosse eli.lacrosse 15:28 30.09.2013

Re: ...

Zato sto pricamo o evropskoj komisiji a ne o nekom tamo udruzenju koje ce na osnovu licnih utisaka i osecanja da odlucuje da li ce jednu manjinsku grupu podrzati a drugu ne.
Rekao sam "iko". Da, oni čija je to službena dužnost – moraju. Utoliko sam bio neprecizan. Izvinjenje fh-u, tebi, i svima kojima je to zasmetalo. Trebalo je da napišem "iko ko ne mora" ili "iko kome to nije dužnost" ili "ijedna kafe kuvarica", ali je sada, u nekoj meri – kasno.

pa sta da mislim sto gejeve nece niko da brani i da li ih uopste treba braniti po tvom misljenju?
Niko??? Pa gejeve "pola sveta" brani. Na ovom blogu je samo u proteklih nedelju dana objavljeno bar 5 tekstova u odbranu LGBT populacije i Prajda. Danas je u odbranu (doduše na nekakav nezgrapan način) stao i predsednik...
+
Da, treba ih braniti, kao i sve manjine koje ne ugrožavaju ničija prava.
bladerunner92 bladerunner92 23:06 30.09.2013

Re: ...

eli.lacrosse
Da, treba ih braniti, kao i sve manjine koje ne ugrožavaju ničija prava.


znaci manjine koje ugrozavaju necija prava ne treba braniti?Ne treba da ih brani "iko" ili ne treba da ih brani ko?
Ja mislim da kao sto evropska komisija nije seoska zadruga koja ce dozvoliti sebi da prema licnim afinitetima odlucuje koju ce manjinu kad da podrzi u zavisnosti da li je bila "losa"ili "dobra" tako i neko ko zaista veruje u ljudska prava i bori se za to ne sme sebi da dozvoli da razmislja da li je neko zasluzio da se stane u njegovu odbranu ili ne svojim "dobrim"ili "losim" ponasanjem.Na kraju ne moras da budes nikakav borac za ljudska prava,tu je u pitanju samo ljudskost, da li si dovoljno covek ili nisi. Ne mozes da menjas stvari ako ces u svojoj "borbi" da kalkulises.Ocigledno tebe ne brine sto zivis u takvom drustvu.Iz ovih tvojih odgovora ja zaista ne mogu da zakljucim koji stav ti zastupas cak sam sklonija da mislim da si protiv prajda i protiv toga da i neki tamo peder ima prava da bude samo ono sto jeste, samo da zivi takav kakav jeste .Ne razumem zasto to ikome smeta cak toliko da zeli da ih fizicki povredi.
I gejeve ne brani "pola sveta" brani ih na zalost zanemarljiva manjina u ovoj zemlji...

edit: znas u tome je problem sa ovim drustvom.Znas zasto na 2 grama zla u ovoj prokletoj avliji dolazi gram dobra? zato sto mi "dobri" nikad ne mozemo da budemo toliko dobri koliko losi mogu da budu losi. Zato sto nije lako biti dobar ili si spreman da razumes i opravdas neke stvari. Zato sto se na blogu koji je "dobar" i koji se sablaznjava kako je vodja navijaca skinuo traku igracu ocas posla stvori "blogersko rende" sto bi neki rekli i to tako opravdali oko razloga koji bi prirodnije bio "interesantan" ovim "losima" i ne prepoznaje se nikakva razlika izmedju "rendeta" na sajtu nspm-a ili rendeta na blogu b92.Jednostavno mi "dobri" nismo toliko dobri ili jednostavno nismo dovoljno dobri...
(znaci sad sam dobila inspiraciju ko Dzeri Megvajer <_<...)
a potrudila sam se ovoliko i prekinula uzivanje u mom omijenom filmu...

[/youtube]



eli.lacrosse eli.lacrosse 06:52 01.10.2013

Re: ...

Ocigledno tebe ne brine sto zivis u takvom drustvu.Iz ovih tvojih odgovora ja zaista ne mogu da zakljucim koji stav ti zastupas cak sam sklonija da mislim da si protiv prajda i protiv toga da i neki tamo peder ima prava da bude samo ono sto jeste, samo da zivi takav kakav jeste .Ne razumem zasto to ikome smeta cak toliko da zeli da ih fizicki povredi.
Pre više dve godine, u vreme najava Prajda 2011: LINK
Kako je lako suditi o nekome o kome se ništa ne zna…

u zavisnosti da li je bila "losa"ili "dobra"
Ne govori se ovde o "dobrim" ili "lošim", postoje manjine koje su izvan zakona, zabranjene (LINK), koje ugrožavaju život drugih, i pripadnike takvih manjina treba da brani isključivi državni branilac, kada se nađu pred sudom, i niko više.
bladerunner92 bladerunner92 07:46 01.10.2013

Re: ...

eli.lacrosse

izvini , tako mi se ucinilo iz svega sto si napisao

a sto se tice toga da li treba braniti neonazi grupe mislim da treba braniti svakog ko se nadje u situaciji da je ugrozen.Neonazi grupe ne smatram manjinom...
eli.lacrosse eli.lacrosse 10:10 01.10.2013

Re: ...

izvini , tako mi se ucinilo iz svega sto si napisao
Izvinjenje je prihvaćeno.

Neonazi grupe ne smatram manjinom...
Manjinska grupa svakako. Većinska srećom nisu.

a sto se tice toga da li treba braniti neonazi grupe mislim da treba braniti svakog ko se nadje u situaciji da je ugrozen.
Kada bismo došli do toga da takve grupe imaju puno "branilaca volontera" vrlo brzo bi prestale da budu manjinske grupe. Dogodilo se u Nemačkoj, u prvoj polovini prošlog veka…
bladerunner92 bladerunner92 11:11 01.10.2013

Re: ...

kad sam ti ostavila prethodni odgovor i ja sam se zapitala da li su neonazisti manjinska grupa jer po mom nekom misljenju nisu pa sam nasla na netu da ne postoji jedna jasna definicja tacnije razlikuje se u zavisnosti da li je ovo pitanje diktirano unutrašnjim potrebama društva ili se javlja u bilateralniim odnosima drzava ili sire na medjunarodnom planu (ovo sam ti prepricala sta ssam procitala)

Nema nijednog međunarodnog instrumenta (ni univerzalnog ni regionalnog) koji sadrži definiciju manjine.
“Kada se govori o manjinama, izgleda da jedino postoji sporazum da nema opšte prihvaćene definicije” (Tornberi)


evo jedne od definicija i uglavnom im je zajednicko (sa drugim definicijama) da se u svima spominju etničke, religijske i jezičke karakteristike koje se razlikuju od većinskog stanovništva

Grupa državljana, koja je brojčano manja od većinskog stanovništva i u položaju koji nije dominantan, a poseduje etničke, religijske i jezičke karakteristike koji se razlikuju od većinskog stanovništva, a poseduje i osećaj solidarnosti prema članovima grupe i motivisana je, bar implicitno, kolektivnom voljom da preživi i čiji je cilj da postigne pravnu i faktičku jednakost sa većinskim stanovništvom.”


nego ne bih da sirimo ovu pricu samo mislim da jednostavno ili branimo sve koji su ugrozeni ili nikog.Zato se zovu ljudska prava jer i neonazisti su ljudi.Ako krenes njih da izuzimas zato sto su grupa koja ugrozava drugog onda isto tako mozes da izuzmes neku koja nosi prekratku suknju i tako opravdas nebranjenje...
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:27 01.10.2013

Re: ...

Grupa državljana, koja je brojčano manja od većinskog stanovništva i u položaju koji nije dominantan, a poseduje etničke, religijske i jezičke karakteristike koji se razlikuju od većinskog stanovništva
Dakle, visokoobrazovani jesu manjina i po toj definiciji. Kao i ateisti. Kao i pastafarijanci. Ali LGBT osobe nisu.

jednostavno ili branimo sve koji su ugrozeni ili nikog
Branimo sve koji su ugroženi, a sami ne ugrožavaju nikog (mislim da neonacisti, kao kolektivitet, ugrožavaju sve ostale, a LGBT populacija, opet kao kolektivitet, ne ugrožava nikoga. O pojedinačnim slučajevima ne govorim ništa.).

EDIT
Ako krenes njih da izuzimas zato sto su grupa koja ugrozava drugog onda isto tako mozes da izuzmes neku koja nosi prekratku suknju i tako opravdas nebranjenje...
Ne krećem da izuzimam ja, niti bilo ko drugi. Za to postoji zakon.
freehand freehand 11:35 01.10.2013

Re: ...

Branimo sve koji su ugroženi, a sami ne ugrožavaju nikog (mislim da neonacisti, kao kolektivitet, ugrožavaju sve ostale, a LGBT populacija, opet kao kolektivitet, ne ugrožava nikoga. O pojedinačnim slučajevima ne govorim ništa.).

A Srbi u Hrvatskoj ugrožavaju? Retrokatvino? ćirilicom? Potrošili su pravo na empatiju?
Znaš li ti, Eli, šta je to Praroditeljski greh? A vidim da znaš kako je zgodno selektivno ga, po potrebi primenjivati, samo ako ti odnekud zapadne diskreciono pravo na tako nešto?
Makar ga i sam sebi dodelio, eto na blogu, na primer?
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:38 01.10.2013

Re: ...

diskreciono pravo

Evo ispravio sam se - ne "diskreciono pravo" nego zakon. Nadam se da se sada razumemo.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:48 01.10.2013

Re: ...

A Srbi u Hrvatskoj [...] Potrošili su pravo na empatiju?
Nisu potrošili pravo. Ali mi se čini da imamo sklonost (i kao kolektivitet i kao zbir pojedinaca, i u Hrvatskoj i izvan nje...) da olako "praznimo" "rezervoare empatije", i tuđe ali i sopstvene. Ne volim da generalizujem, omaklo mi se. Praštajte.

diskreciono pravo na tako nešto?
Makar ga i sam sebi dodelio, eto na blogu, na primer?
Sebi sam ovde dodelio pravo da komentarišem. Kasnije mi je dodeljeno pravo i da objavljujem svoja tekstove. I samo to.
+
Desilo mi se da promenim mišljenje zahvaljujući diskusiji ovde na blogu.

bladerunner92 bladerunner92 11:52 01.10.2013

Re: ...

eli.lacrosse
Dakle, visokoobrazovani jesu manjina i po toj definiciji. Kao i ateisti. Kao i pastafarijanci. Ali LGBT osobe nisu


oni su manjinska grupa kao i neonazisti, ne manjina
a pocelo je s pricom o srpskoj manjini u hrvatskoj
ne bih da isterujem mak na konac , izgleda se ne razumemo...

Desilo mi se da promenim mišljenje zahvaljujući diskusiji ovde na blogu.



i meni se to jednom desilo
freehand freehand 11:54 01.10.2013

Re: ...

eli.lacrosse
diskreciono pravo

Evo ispravio sam se - ne "diskreciono pravo" nego zakon. Nadam se da se sada razumemo.

Nije reč samo u sitnoj nterminološkoj začkoljici. Čak ni da je suštinska. Suština je u tome da si definisao manjinsku grupu koja je "konzumirala" ili "potrošila" svoje pravo na empatiju drugih svojim ponašanjem dok je (ako je) bila većina. Ja pokušavam da ti kažem da to tako izgleda iz vizure nekoga ko je spreman da diskriminiše ili diskriminaciju podrži, nikako iz vizure nekoga ko je istinski demokrata.
Poikušavam da ti kažem da to što si pomenuo kao žig na obrazima Srba u Hrvatskoj u istom ovom momentu postoji i na obrazima Jevreja, Palestinaca, pedera, muslimana, pravoslavaca, kučićara, maćkoljubaca, narkomana, hrišćana, hiphopera, Amerikanaca, šofera.
Dakle, problem je tvoj stav iz tvog prvog posta u ovom nizu, ne same terminologije.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:55 01.10.2013

Re: ...

izgleda se ne razumemo...

Potpuno se razumemo. Samo pokazujemo koliko je lako ne razumeti se.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:59 01.10.2013

Re: ...

Nije reč samo u sitnoj nterminološkoj začkoljici. Čak ni da je suštinska. suština je u tome da si definisao manjinsku grupu koja je "konzumirala" ili "potrošila" svoje pravo na empatiju drugih svojim ponašanjem dok je (ako je" bila većina. Ja pokušavam da ti kažem da to tako izgleda iz vizure nekoga ko je spreman da diskriminiše ili diskriminaciju podrži, nikako iz vizure nekoga ko je istinski demokrata.
Poikušavam da ti kažem da to što si pomenuo kao žig na obrazima Srba u Hrvatskoj u istom ovom momentu postoji i na obrazima Jevreja, Palestinaca, pedera, muslimana, pravoslavaca, kučićara, maćkoljubaca, narkomana, hrišćana, hiphopera, Amerikanaca, šofera.
Dakle, problem je tvoj stav iz tvog prvog posta u ovom nizu, ne same terminologije.
Nekakav zakon je odredio da je "potrošila" pravo na postojanje. Empatija je emocionalne prirode i koliko znam nije pravno regulisana. Ispravi me ako grešim.
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:03 01.10.2013

Re: ...

@ freehand

Moram još malo.
Neko ko nije spreman da ustane u odbranu grupacije koja ima diskriminatorske stavove i sam vrši diskriminaciju, jer je njegovo "ustajanje u odbranu" manjinskih grupa selektivno? Moguće.
bladerunner92 bladerunner92 12:06 01.10.2013

Re: ...

Potpuno se razumemo. Samo pokazujemo koliko je lako ne razumeti se.


zato sto sam i ja pogresila gore u jednom odgovoru nego neka ostane tako (upetljala sam se ali samo jer ne umem ocigledno lepo da objasnim)...
freehand freehand 12:08 01.10.2013

Re: ...

Nekakav zakon je odredio da je "potrošila" pravo na postojanje.

Ko je potrošio pravo na postojanje čega?
Pederi zato što hule na Boga? Jevreji zato što su pili krv hrišćanima? Muslimani što su oskrnavili Svetu zemlju? Crnci zato što su niža bića? Zvezdaši zato što su čkepi? Bankari? Popovi? viši od 185cm? Oni što su rođeni sa fizičkom manom? Levaci? Veštice?
Empatija je emocionalne prirode i koliko znam nije pravno regulisana. Ispravi me ako grešim.

Da, pogrešio sam. ne empatija. Moralna načela humaniste i demokrate, po osećaju i opredeljenju.
Ili se i to troši?

eli.lacrosse
@ freehand

Moram još malo.
Neko ko nije spreman da ustane u odbranu grupacije koja ima diskriminatorske stavove i sam vrši diskriminaciju, jer je njegovo "ustajanje u odbranu" manjinskih grupa selektivno? Moguće.

Pa sve većinske grupacije imaju diskriminatorske stavove. Uključujući manjinske u situacijama u kojima su većina, prema nekom podskupu.

Ali odgovor na tvoje pitanje je - ne nužno. Propagiranje takvog stava i pravdanje selektinvnosti i tuđeg (Fileovog na primer) neprihvatljivog ponašanja prelazi granicu.
eli.lacrosse eli.lacrosse 12:17 01.10.2013

Re: ...

Da, pogrešio sam. ne empatija.
Je l' ovo prvi put u životu?

Ko je potrošio pravo na postojanje čega?
Za ovo je Wikipedia dovoljna (LINK).



Pederi zato što hule na Boga? Jevreji zato što su pili krv hrišćanima? Muslimani što su oskrnavili Svetu zemlju? Crnci zato što su niža bića? Zvezdaši zato što su čkepi? Bankari? Popovi? viši od 185cm? Oni što su rođeni sa fizičkom manom? Levaci? Veštice?
Ovo je zabavno nabrajanje. Da se pridružim:
visokoobrazovani
oni koji čitaju knjige
filmofili
ksenofili
Nightwalker
...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana