Društvo| Kultura| Moj grad| Umetnost| Život

Culture Exchange, My Ass

Vlasta92 RSS / 02.10.2013. u 09:09

 kafic-kafe-kulturna-razmena-culture-exchange-jpg_660x330.jpg

Aktivisti "Cultural Exchange", koji stoje iza projekta "Bike Kitchen" u NS bili su prvo predmet napada pojedinih "novinara" koji su ih opljuvali i lažno optuživali, potom vandala koji su im razbili izlog, a na kraju i naše policije. Novosadski Radio 021 preneo je saopštenje „Cultural Exchange" u celosti:  

Oni su najveća pretnja u Novom Sadu?

"Mi smo svi mladi ljudi koji su odrasli putujući u različite zemlje i volontirajući. Godine 2010. odlučili smo da se preselimo u Srbiju, i započnemo nešto ovde. Napravili smo malo igralište gde deca mogu da dođu i nauče engleski kroz besplatne kurseve, čistili smo danima, organizovali performanse za Centre za osobe sa invaliditetom i škole za Rome. Volimo Srbiju, narod, kulturu, zovemo ovu zemlju domom. Godine 2012. započeli smo projekat "Cultural Exchange" koji kombinuje kafe/biciklističku kuhinju, kao jedan socijalni i biznis projekat, kako bismo mogli da se izdržavamo u ovoj zemlji, a u isto vreme da radimo ono što volimo. Hteli smo da napravimo javni prostor gde bi mladi ljudi mogli da dele ideje, ciljeve, snove, uče jezike, predstave svoju umetnost, nastupe...

Nikada nismo imali problema sa dokumentima ili vizama sve dok neko nije odlučio da napiše članak o nama u junu 2013. U tom članku, taj neko je tvrdio da smo mi sekta, seks-kult, da se bavimo ritualima i pedofilijom, povezavši nas sa pokretom koji je pokrenut 60-tih godina u SAD. Zahvaljujući ovom članku, počeli smo da dobijamo pretnje, izlog našeg kafea je razbijen, i policija nam je bila nad glavom. Dobili smo mnogo podrške od medija i ljudi, i za to smo veoma zahvalni. Cela priča iz tog članka je, naravno, oborena, jer su optužbe bile lažne.

Policija je započela istragu o nama, što smo smatrali da je normalno nakon takvog jednog članka. Ali i nakon višesatnog razgovora sa policijom, u kojem smo objasnili svaki detalj naših života, i dalje nam nisu verovali.

Počeli su da pronalaze razloge da nam naplaćuju kazne, rekli su nam da moramo da napustimo zemlju, i da se ne možemo vratiti. Ali objašnjenje koje su nam pružali se menjalo svakog dana. Nisu nam dozvolili da nam neko prevodi šta govore, i zato što nismo mogli da ih razumemo najbolje, nismo razumeli brojne stvari u vezi sa zakonom.
Sledeće što su nam rekli je da možemo da napustimo zemlju, i da se možemo vratiti, i da će nam dati vize bez problema.

Nakon što smo uradili kako su rekli, činilo se da je sve u redu, ali nisu hteli da daju vize za dva člana "Cultural Exchange", govoreći nam da su pronašli neke male propuste i da im ne mogu biti odobrene vize.

Cultural_Exchange.jpg

Zbog toga su ta dva člana morala da odu. Druga dva člana koja su aplicirala za vize su takođe odbijena. Iako jedan od ta dva člana ovde ima posao i veoma validan razlog da ostane u zemlji, policija im je savetovala da ponovo traže vize i ponovo plate 700 evra.

Prisilili su nas da promenimo adresu i nađemo nov prostor za manje od nedelju dana.

Naravno, opet su došli kod nas i opet nas kaznili za to što se nismo odselili na vreme, i za to što je navodno jedan naš član radio u kafeu, iako je zapravo ta osoba bila kod svoje kuće u momentu kad je policija došla.

Nakon što su nam napisali sve kazne, Sajmonu Vilsonu i njegovoj ženi (organizatorima) su zabranili da budu u Srbiji. Naredili su im da moraju da odu iz zemlje u roku od 30 dana i da ne mogu da se vrate u Srbiju sledećih godinu dana.

Verujemo da iza cele priče postoji nešto više od policije koja brine o redu i zakonu, i štiti građane."
Danas u 15h u "Bike Kitchen" održaće se konferencija za štampu povodom deportacije članova "Cultural Exchange".

 

Samo jednu rečenicu da napišem...


E, pa ne možete u Srbiji culture exchange jer ovo nije zemlja bezbrojnih mogućnosti, ovo nije zemlja koja obećava, zemlja koja se otvara prema strancima, osim kada dođu na dva dana na neki muzički festival, pa onda mediji požure da ih pitaju „How do you like our city/Serbia?", a njima se, jelte - u izjavama za medije i na dva dana - to sve jako sviđa, pa to onda ide u sve termine i online i offline izdanja, kao i kad se neki novinar u bilo kojim stranim novinama zajebe da kaže da mu je neka lokacija u Srbiji, recimo, među top 10 za skijanje, to isto postaje udarna vest, odmah posle crne hronike i onih seljačina na Farmi, koji su pokazatelj kakav je culture exchange za nas, a kojeg se ja gadim duboko i svakim atomom svog bića, jer znam


da bi ovde gomila ljudi, posle niza godina, konačno doživela orgazam kada bi te strašne, sektaške, kriminogene, srpskeistorijeipatnjenapoznavajuće strance zatvorili na Farmu, pa da vidimo čija majka crnu vunu prede kada bude trebalo da se kupa u ladnom i čisti govna iz štale, a ne bicikli po zidovima, neka razmena kulture, oni kao hoće da žive ovde, neće to da može, mora tu biti neke skrivene namere, eheeej, pa nismo mi ludi i naivni,
mi smo od Čelika Baš da znate, mi volimo da se po svetu priča o toploj duši naroda na Guči, ali ne bismo voleli da neki od njih zalivaju muškatle svaki dan na dvaes' metara od nas, jer to su već špijunaža, mutljavina i pitaj boga kakva neopisiva strahova koju mi, u ovoj zemlji, ni ne možemo razumeti, toliko smo čisti da smo još za ovozemaljska života u nebo vazneti,


i volimo da bežimo od ove zemlje, da nam je kuća od nemačke kinte najviša u selu ili da nam rođak iz Nemačke pošalje dobrog polovnjaka, nešto za dečicu i čokolade, ali nikako nam ne bi odgovaralo da se sad Nemci vrate da žive ovde, kad su već proterani još onomad i ne tek tako, Nemci su to, baš kao što volimo i da odemo do Segedina i hiper marketa, ali su nam Madžari, inače, malko dosadili, pa teška srca odavde bezmalo 80.000 ljudi uzima njihovo državljanstvo, ako nam, ne daj bože, uvedu vize, da možemo da putujemo u sve te zemlje i možda i u njima radimo, bolje mi tamo da odemo, nego da oni dođu da nas kvare,


jer nema ti nigde ovakve topline, ovakvih drugarstava, potrebe da se pomogne bližnjem svom, da se bude podrška, da se raduje tuđem uspehu, da se ugoste stranci i ostanu zblanuti nad lepotama naših devojaka, prirode, pljeskavice, domaće šljivovice, koju, avaj, zaštitiše Česi i ajvara, koji zaštitiše Slovenci, kako ih samo nije sramota, kada SVI znaju da je to naše i podrazumeva se i ne moramo da igramo po svetskim pravilima i može nam se da pišemo preteća pisma i da ih klevetamo i saginjati se nećemo,


osim možda od sramote,


nekoliko nas,


nekoliko vas koji ćete razumeti zašto u ovom trenutku možemo međusobno samo „shame exchange",
ako i za to imate snage.


http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Oni-su-najveca-pretnja-u-Novom-Sadu.html

http://cultureexchangeblog.wordpress.com/2013/10/01/here-goes-our-story/



Komentari (276)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

looping looping 13:36 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Ma jok bre. Svoju rođenu decu. Posvađaju se sa ženom, pokupe dete i nestanu. Ili, žive sa svojom ženom u inostranstvu (domovini svoje supruge) dođu u Egipat na odmor, zavade se, otu svoju decu i nestanu....svakakvih scenarija ima

Aha. U redu je to. Po njihovom zakonu to nije otimanje jer deca uglavnom pripadnu ocu po arapskim zakonima. Po evropskim zakonima deca uglavnom pripadnu majci. Za njih je otmica kad im zena odvede dete iz Egipta.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 13:43 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Jelica Greganović
Ovde aludiram na slučaj ovih građana Novoga Sada koje proteruju na osnovi kriviče ili prekršajne prijave...ni to još uvek nije jasno.

Upravo o tome je reč. Pri čemu su ovi ljudi doživeli razvlačenje po medijima sumnjivog porekla, obaška im razbili izlog...a i do toga da su u prekršaju, formalno, su morali da stignu...dakle, bilo je vremena da se obrate ambasadama.

Ja verujem da su se obratili i da su ih ovi odjebali....prema međunarodnom zakonu od diplomatskim predstavnivštvima. Tako su verovatno i dobili advokate (prema preporuci ambasade) koji su ih (kako oni kažu) isto tako preveslali...
Razbijanje izloga i blaćenje po medijima je stvar kojom treba da se bavi ministarstvo unutrašnjih poslova a ne ambasada strane države. Jedninu jurisdikciju koja diplomatska predstavnivšta imaju su u okvirima zgrade gde je registrovano dotično predstavnivštvo. Sve što se događa izvan toga je stvar administracije lokalne države i diplomatski predstavnici nemaju NIKAKVA prava da se mešaju u to.....mada, na svoju LIČNU odgovornost mogu da okrenu nekoliko telefona u posebnim slučajevima ako time ne dovode u pitanje legitimnost svoje misije.
Kao što je na pr. naša konzulka u Egiptu, pre 2 godine, satima pregovarala sa menadžerom hotela u kojem su odlučili da zatoče naše turiste zbog neplaćenog smeštaja. Krivci, naravno, nisu bili gosti, već agencija iz Beograda koja nije prosledila uplatu aranžmana...i to nije bilo prvi put da se takve stvari događaju i u takvim slučajevima Egipatska policija i traži saradnju konzularnih predstavnika.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 13:51 02.10.2013

Re: Udri bandu!

ma nije ni tu porodični zakon precizan. Neki primenjuju šerijatske zakone neki primenjuju normalne zakone. Sve je ostavljeno na nivou ko ima više para i bolje advokate. Ali je činjenica da malo, malo neka ruskinja, engleskinja, Italijanka ili ko god već traži svoje dete. Znam samo da se jedanput Italjianska ambasada zauzela za jedan slučaj (ja lično poznajem i ženu i njenog muža i njihovog sina) gde su uspeli nekako da nagovore Egipatsku policiju da pritisne dovoljno njegove roditelje (koji su bili suorganizatori cele otmice) da priznaju gde im je sin i unuk. Na kraju je dete vraćeno majci i Italijanska ambasada joj je izričito naredila da nikada više ne dođe u bilo kakvu komunikaciju sa (tada već) bivšim mužem ili njegovom porodicom jer neće biti u mogućnosti da ih ponovo zaštite. Cela ova ujdurma je trajala nešto duže od 2 godine
zovitemegrunf zovitemegrunf 13:52 02.10.2013

Re: Udri bandu!

aaaaaa....A on mislio na onu ćeliju...
To me podsetilo na nešto drugo. Pitanje u prijavi za US vizu:
1. Are you a member of a terrorist organisation?
2. If YES, which organization?


Aplicirala cera pre par godina za US vizu. Izbacili iz upitnika ono: Si clan biblioteeeeke, aktuelno u moje vreme
bolid1 bolid1 13:56 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Aleksandra Mitrovic

Slovenija mora da radi po zakonima evropske unije kao i svaka njena članica.


Apsolutno netacno.

Nema ovde nesto preterano mora, al' ako se zajebes da ronis ovde, pa prekoracis prag vrata na kojima pise "Oddelek za tujce" zaboravi kad si usla i ne pokusavaj da izbrojis koliko ces se puta vracati, za istu stvar.

Svake srede imamo Couch Surfing sastanak u Ljubljani, toliko se bavimo birokratijom da smo hteli da organizujemo poseban support group cisto da ne davimo okolinu.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 14:12 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Jelica Greganović
[
U dotičnom slučaju to nije bio slučaj, jer je žena to samofinansirala, zato što sumnjam da zdravstveni sistem Srbije plaća pokušaje veštačke oplodnje u inostranstvu.

Nije bitno ko finansira, bitno je zdravstveno stanje pacijenta. O preporukama za zdravstveno stanje se pita nadležni lekar (u ovom Slučaju slovenac) e sad....ako su Slovenci tolike cepidlake da im nije dovoljno mišljenje nadležnog doktora onda su možda trebali da traže potvrdu od SLOVENAČKOG ministarstva zdravlja. U tom smislu pominjem ministarsva a ne u smislu nekoga ko finansira (irelevantno)
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:24 02.10.2013

Re: Udri bandu!

O preporukama za zdravstveno stanje se pita nadležni lekar (u ovom Slučaju slovenac) e sad....ako su Slovenci tolike cepidlake da im nije dovoljno mišljenje nadležnog doktora onda su možda trebali da traže potvrdu od SLOVENAČKOG ministarstva zdravlja.

E, tu preporuku slovenačkog ministarstva bi dobila taman kad joj dete koje je pokušavala da napravi, diplomira.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 14:54 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Jelica Greganović

E, tu preporuku slovenačkog ministarstva bi dobila taman kad joj dete koje je pokušavala da napravi, diplomira.

Vidi ovako. Postoje razne vrste viza. Jedna od tih je i tzv. "zdravstvena viza" koja se odobrava u ovakvim slučajevima. Čak iako je ona u prvom navratu otišla sa nekom vrstom turističke vize ona se može produžiti i preformulisati na tzv "zdravstvene vize" i to je samo proceduralna stvar. Ministarstva zdravlja svuda po svetu vazda dobijaju zahteve za saglasnost u ona su OBAVEZNA da odgovore na ista u nekom zakonskom roku (obično 15-ak dana). Nisu retki slučajevi da ljudi negde stignu zdravi i pravi pa im se nešto dogodi i oni završe u bolnici. U međuvremenu im viza istekne, oni nisu čak ni fizički sposobni da napuste bolnicu.....pa šta misliš šta se radi u ovakvim slučajevima? Tako da ne verujem da je morala da čeka do punoletstva svog deteta. Druga stvar: međunarodno pravo kaže da je SVAKO ko čeka na proces rešavanja viznog statusa u drugoj državi legalni građanin sve dok se ne donese odluka o njihovom daljem statusu. Dakle, ako ona i nije dobila odluku o produženju svog statusa a aplicirala na vreme, ona je legalno tamo. E sad...ako se Slovenačkoj administraciji isplati da do beskraja čeka - to je njihov izbor u svakom slučaju njoj odgovara jer ona može da u međuvremenu završi ono pošto je došla.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:56 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Aleksandra
Nama su ruke vezane kada se radi o slučajevima gde se naši građani krivično ili prekršajno gone i to prvo pravilo diplomatije i diplomatskih predstavnivšava - NIKADA se ne petljaj u unutrašnje poslove strane države jer zbog toga i samo diplomatsko predstavnivštvo može sebe da dovede u problem".


Pa zar nije onaj Govedin Kovačević bio gonjen od lokalnih vlasti u stranoj državi, čak mu je i pasoš oduzet u sudu, pa se naša Ambasada pokazala odlično (o trošku poreskih obveznika, a kako drugačije?).

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:11 02.10.2013

Re: Udri bandu!

srdjan.pajic


Pa zar nije onaj Govedin Kovačević bio gonjen od lokalnih vlasti u stranoj državi, čak mu je i pasoš oduzet u sudu, pa se naša Ambasada pokazala odlično (o trošku poreskih obveznika, a kako drugačije?).


good one!!! Govedin KOvačević je Govedin Kovačević! Sin uticajnih roditelja sa pozamašnim bankovnim računom, a što zafali - to će već biti plaćeno od poreskih obaveznika. Verujem da znaš i za onaj slučaj našeg ambasadora (mrzi me sad da tražim po arhivama da nađem ime) u US koji je svoju rođenu kuću iznamljivao sam sebi i to naplaćivao kroz državni budžet.
Ovde se na žalost radi o nekima koji nisu ni približno Kovačevićevog kalibra, pa zašto bi onda njihov konzul ili ambasador mrdnuo prstom. A kao što smo videli iz saopštenja - zakon je prekršen! Nisu prijavili promenu boravišta u roku od 24 časa!!! Brutalno nepoštovanje zakona države domaćina. Možda su ČAK i prelazili ulicu na crveno!!! QQ i naopako njima ako se i TO utvrdi. Ni jedan ambasador ili konzul ne može tu ništa sad da učini. Krivično delo je učinjeno i dokazano. Šlus!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:17 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Čak iako je ona u prvom navratu otišla sa nekom vrstom turističke vize ona se može produžiti i preformulisati na tzv "zdravstvene vize" i to je samo proceduralna stvar.

U Sloveniji ne postoji samo proceduralna stvar.
Sad će drug bolid (ja se izvinjavam...) da ti objasni.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:19 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Aleksandra Mitrovic
... Negooooo...jesi li ti ikada bio u situaciji da tražiš pomoć ambasade u inostranstvu? Ako nisi - evo ti redovnog odgaovora: mi nismo nadležni da arbitriramo u slučajevima kojima se bavi ministarstvo unutrašnjih poslova (dotične države). Tačka. Napomena: ako vam treba bilo kakva vrsta pravne pomoći - to će vas koštati toliko-i-toliko, ako vam treba bilo kakva vrsta finansijske pomoći - to vam ne možemo obezbediti jer nemamo budžet predviđen za to...etc, etc....za ostale informacije pritisnite "2".
Ne samo ambasada Srbije - svaka ambasada

Jelica Greganović
... To nije tačno.


Hvala Jelice.
Naravno da nije tačno.
Nijedna reč gore napisana nije tačna. Sve je pogrešno shvaćeno i postavljeno.

Daje se besplatna pravna pomoć, ali usluge oko putnih dokumenata, overavanja i slično se naplaćuju. TO SVE AMBASADE U SVETU RADE.
Finansijsku pomoć dobijaju oni koji ostanu bez dokumenata, za tzv. repatrijaciju, s tim što se ti troškovi naknadno moraju refundirati u državni budžet.

Da se razumemo. Ambasade postoje zato da pomognu građanima, ali ne izigravaju Majku Terezu sa Soroševom blagajnom.

A ruku na srcu, u ovo vreme kada se mnogo putuje, svakakih zahteva građana ima. Uključiv i one koji, čim zapadnu u neke teškoće, traže i očekuju da Vlada Srbije hitno pošalje avion po njih.

Verovatno na takve Ms. Mitrović misli.

P. S.
Meni je žao ako je Ms. Mitrović imala neko loše iskustvo sa ljudima iz naših ambasada u inostranstvu, ali su verovatno njeni zahtevi i očekivanja bili nerealni, što je eufemizam za besmisleni. Ukoliko smatra da je bila oštećena, neka uputi zahtev gen. sekretaru MIP i dobiće odgovarajući odgovor.
nsarski nsarski 16:32 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Daje se besplatna pravna pomoć, ali usluge oko putnih dokumenata, overavanja i slično se naplaćuju. TO SVE AMBASADE U SVETU RADE.


Vala, Horatio, sve si u pravu. Mene moja Ambasada uredno obavestava i upozorava kada su na pomolu dogadjaji kao sto su "veciti derbi", "gej parada", "demonstracije desnicarskih organizacija", i slicne manifestacije koje ocas posla mogu da se pretvore u opstu makljazu domorodaca po gradu, te me informisu kojim ulicama ce se kretati narecene manifestacije, i savetuju sta da izbegavam (cesto prikljuce i mapu). I obavezno mi daju broj telefona na koji mogu da se javim u hitnim slucajevima. Ja sam im na tome zahvalan - rade svoj posao savesno.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:34 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Meni je žao ako je Ms. Mitrović imala neko loše iskustvo sa ljudima iz naših ambasada u inostranstvu, ali su verovatno njeni zahtevi i očekivanja bili nerealni, što je eufemizam za besmisleni. Ukoliko smatra da je bila oštećena, neka uputu zahtev gen. sekretaru MIP i dobiće odgovarajući odgovor.

Vi ili ste neki bivši (sadašnji) diplomata ili ste izuzetno naklonjeni ovom kadru.
Moja loša iskustva sa našim ambasadama se odnose na neke veoma regularne zahteve kao na pr.- izdavanje novog pasoša, koje je trajalo 9 meseci zbog neupućenosti konzula u promene zakona u Srbiji.
Žalba na tretman lokalnih predstavnika vlasti je prihvaćena sa žaljenjem i izgovorom da tu ništa ne mogu da pomognu, ali su me uputili na lokalnog advokata koji može da podnese žalbu....koji naplaćuje toliko-i-toliko i koji je bio dovoljno iskren da mi kaže da ne bacam pare bez potrebe jer su takve stvari nedokazive: moja reč : reči policajca (ispitavača) i koji mi je lepo rekao...ako ti se ne sviđa tretman a ti se lepo vrati tamo odakle si došla. Duboko verujem da su to zaista bili neljudski i predimenzionirani zahtevi te niko iz naše ambasade nije mogao da kaže "ej BRE ne možeš da tretiraš naše građane kao stoku!"
I ne kažem to samo za našu ambasadu, već i za ambasade mnogih drugih država koje se ić' ne uzbuđuju oko maltretmana njihovih građana u Egiptu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:01 02.10.2013

Re: Udri bandu!

Nsarski
... rade svoj posao savesno

Naravno da rade svoje poslove savesno.

Samo se ti šali, profesore, sa ozbiljnim stvarima (diplomatija nije, valjda, mačji kašalj), ali ako tebe jednog dana neko pozove i predloži ti ambasaduru u nekoj od važnijih zemalja, videćeš da ni diplomatski hleb nije lak za zarađivanje.

S druge strane, ne sme se zaboraviti da su naše ambasade u inostranstvu umnogome onakve kakva je - zemlja Srbija.

Drugim rečima, što je jedna zemlja sređenija i organizovanija to su i njena diplomatsko-konzularna predstavništva u inostranstvu efikasnija.

Ipak, stvari idu na bolje, he, he, he...

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:34 02.10.2013

Re: Udri bandu!

quote
Vala, Horatio, sve si u pravu. Mene moja Ambasada uredno obavestava i upozorava kada su na pomolu dogadjaji kao sto su "veciti derbi", "gej parada", "demonstracije desnicarskih organizacija", i slicne manifestacije koje ocas posla mogu da se pretvore u opstu makljazu domorodaca po gradu, te me informisu kojim ulicama ce se kretati narecene manifestacije, i savetuju sta da izbegavam (cesto prikljuce i mapu). I obavezno mi daju broj telefona na koji mogu da se javim u hitnim slucajevima. Ja sam im na tome zahvalan - rade svoj posao savesno.


Da, i moju američku stranu familije je njihova ambasada uredno vadila iz Togoa, ili DRC-a, ne sećam se tačno, prošle godine, kad je lokalni Machete "predsednik" zatvorio granice i krenuo da se obračunava sa opozicijom koja je, navodno, pokrala izbore, a oni se našli tamo u foto-lovu na lavove, ili gorile. Naravno, nisu ništa morali da plate za uslugu (EDIT: sem manjeg rebukiranja avionskih karata)

jedan.kub jedan.kub 20:32 02.10.2013

Re: Udri bandu!

U roku od jednog dana su uspeli da se dogovore sa nadležnim slovenačkim organima (koji su inače teški kao crna zemlja kad se radi o vizama) i ženi je produžena viza, uprkos tome da po regulama ne bi mogla da bude. I niko joj to naplatio nije.

Kako gde. Sve zavisi od civilizovanih pojedinaca.
bolid1 bolid1 23:27 02.10.2013

Re: Udri bandu!


Sad će drug bolid


Javlja se na duznost.

Omiljeni izraz sa Sloveniju medju strancima je: this is EU, but it's really Ex-YU.

Zamisli kompletnu Srpsku birokratiju zapakovanu u EU oblandu i onda krene...

Hoces da studiras u SLO, a ti si iz EU, nema problema, dodji. HA, da bi studirala u SLO moras da doneses diplomu, diplome iz EU ne treba da se overavaju cuvenim Apostille-om, osim u SLO, tu trebaju. Tip iz Pariza je mal' sve izduvao dok nije zapretio Francuskim abmbasadorom nista se nije desilo i 'ladno bi ga oduvali.

Hoces boravak, a iz EU si, moze, al' ne moze. Moguce da sam vec pominjao da je drugar to resio tako sto je sastavio pismo, mini naucni rad u kojem je citirao, kao u clanku, EU pravila o zivotu&radu na teritoriji iste, tad je proslo, to je bio sesnaesti (16!) odlazak u odljenje za strance, prethodnih petnaest (15!) puta je vracen zbog FT1P.

Ironicno, lakse je ako si iz Ex-YU, imas JMBG (neverovatno bitna stvar i zivot ti je vec 10x laksi), prodjes nekako kroz proceduru, kafa, cokolada, smesak, telefon (najmocnije oruzije) i stvar se resi.

Naplata stete od Triglava ako imas strane table, doktorat za sebe, zamena vinjete, takodje.

Inace, da niko ne shvati pogresno, Slovenija je jako fino mesto za zivot, posle godinu dana mogu reci da se dosta dobro osecam u istoj i lepo mi je ovde. Ono sto je izludjujce je odnos drzave prema strancima, bilo kojim. Jbt, kao da nece da im punimo budzet EU parama i da bi, ako ikako moze, da im te pare ostavimo, a da se ne pojavimo, kao trgovci kod Krugoline, nema sifra...e, to je ono kad krene lupanje glavom o zid.
bladerunner92 bladerunner92 13:05 03.10.2013

Re: Udri bandu!

Aleksandra Mitrovic
znaš i za onaj slučaj našeg ambasadora (mrzi me sad da tražim po arhivama da nađem ime) u US koji je svoju rođenu kuću iznamljivao sam sebi i to naplaćivao kroz državni budžet.


uvek sam nanovo ocarana inventivnoscu naseg naroda...
freehand freehand 11:08 02.10.2013

Možda je trol

... a možda i kalcr iksćenjdž?
U svakom slučaju moj favorit je ovaj krosover perkusionista na kantama!



Opet neće ovaj jućub?! Proteralo i njega?
AlexDunja AlexDunja 11:11 02.10.2013

Re: Možda je trol


feature=player_embedded& ovo je bio višak
freehand freehand 11:15 02.10.2013

Re: Možda je trol

AlexDunja

Danke.
Mada mi je sumljivo to, tebi oće-meni neće...
mlekac mlekac 11:16 02.10.2013

Re: Možda je trol

freehand
AlexDunja

Danke.
Mada mi je sumljivo to, tebi oće-meni neće...

Nije ni njoj malopre. Sad proradilo. To su neke neciste sile na delu!
AlexDunja AlexDunja 11:19 02.10.2013

Re: Možda je trol

To su neke neciste sile na delu!


onaj deo u adresi koji sam iskopirala ispod klipa oće da
iz nekog razloga onemogući embed. rekla mi deca
kad to ubrišeš, radi
kukusigameni kukusigameni 11:25 02.10.2013

Re: Možda je trol

AlexDunja
rekla mi deca
kad to ubrišeš, radi

Koja deca? Gde su to naučila? I da li je prijavljeno to nekom od nadležnih organa?
Btw, imaš neki izlog?
gedza.73 gedza.73 11:26 02.10.2013

Re: Možda je trol

. rekla mi deca

tyson tyson 11:40 02.10.2013

Re: Možda je trol

feature=player_embedded& ovo je bio višak

I "https" treba da bude "http"



mlekac mlekac 11:43 02.10.2013

Re: Možda je trol

AlexDunja
. rekla mi deca

freehand freehand 11:48 02.10.2013

Re: Možda je trol

tyson
feature=player_embedded& ovo je bio višak

I "https" treba da bude "http"




Štagod. A perkusionista i instrumenat?


AlexDunja AlexDunja 11:55 02.10.2013

Re: Možda je trol

Koja deca?

moja deca. ja kad nešto ne znam, pitam lepo decu,
i oni mi kažu.
predatortz predatortz 11:57 02.10.2013

Re: Možda je trol

AlexDunja
Koja deca?

moja deca. ja kad nešto ne znam, pitam lepo decu,
i oni mi kažu.


Proveri ti s kim se to sve druži, vidiš da puno znaju. Šta će im to...
mirelarado mirelarado 11:58 02.10.2013

Re: Možda je trol

freehand
tyson
feature=player_embedded& ovo je bio višak

I "https" treba da bude "http"




Štagod. A perkusionista i instrumenat?




Није то штагод, никако. Баш "с", (добро, "s" у "https" ) им смета?! Нису ту чиста посла.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:14 02.10.2013

Re: Možda je trol

Štagod. A perkusionista i instrumenat?

Slušao uživo u NS.Ipak da ne bude kako je ovih dana sve loše iz grada.A Beirut je zanimljiv bend,navode Bregovića kao jednog od glavnih uzora.

feature=player_embedded& ovo je bio višak

Nije ovo višak,ovo je trag. To znači da je freehandu ovaj bend ili u plejlisti ili u favoritima na yt. Ima nade:)))
alselone alselone 12:15 02.10.2013

Re: Možda je trol

navode Bregovića kao jednog od glavnih uzora.


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:22 02.10.2013

Re: Možda je trol

:)))

Aham,kao trube sa ovih prostora su im omiljene.Vole da ubace to u svoj rad. Ne znam,ali masa izvan je ozbiljno isprimana na Bregu. Na primer,Gogol Bordelo i "vinski zavisnik" Eugen
(koliko on vina popije za jedan nastup,uvrnuto)

a da vidiš kakve šorke nastaju po Barci kad Brega krene sa opusom antiglobalističkih pesmica:

alselone alselone 12:23 02.10.2013

Re: Možda je trol

stefan.hauzer

a da vidiš kakve šorke nastaju po Barci kad Brega krene sa opusom antiglobalističkih pemsica


Pa mi smo 20 godina ispred Spanije, mi smo ga provalili.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:33 02.10.2013

Re: Možda je trol

Pa mi smo 20 godina ispred Spanije, mi smo ga provalili.



Prošle godina na Szigetu,upao sam na njegov nastup. Stajao sa strane i gledao masu u transu. Ludilo. Šutke,one impresije lica kad te pogodi pesma,ribe uvijaju kukovima,ruke u zraku ...upijao sam sve to. Ali kad je spojio Bella Ciao i Kalašnjikov - imao sam osećaj da će celo ostrvo potonuti od skakanja, takve stvari sam viđao samo na nekim Prodidžijima ili RATM. Prodao je foru i to prodao ju je dobro.
AlexDunja AlexDunja 12:58 02.10.2013

Re: Možda je trol

Prodao je foru i to prodao ju je dobro.

neviđeni hasler
blogovatelj blogovatelj 17:05 02.10.2013

Re: Možda je trol

Aham,kao trube sa ovih prostora su im omiljene.


I Gogol Bordelo ga svuda navodi kao uzora.
A i čuje se da im je uzor




Opet stižemo iz trola na temu.
Opet priča o dve Srbije.
Niti smo više istok, nit smo još zapad, tačno smo na pola i svaku priliku koristimo da se isposvađamo oko svega.
Uvek me podsetimo na galsko selo u Asteriksu kad se svi posle pijanke pobiju, mlate se smrdljivim ribama, biju muzikanta jer im muzika ne valja, ili je mnogo istočna, ili previše zapadna. A kad treba da se ide u šorku protiv imperije, svi ko jedan. Nebitno je ili imperator Cezar, Murat, Ferdinand, Hitler ili Klinton. Bitno je da se uskurčimo i teramo po svom.
Jednima je OK svaka različitost dok god ta različitost ne zamiriše na istok, drugima je opet sve u redu dok god neko sa zapada ne dođe i pokuša da malo provetri ustajalost.
Nije bitno je li tema čovek koji je muzikom uzeo milione zapadu svirajući im istočnu muziku ili verski drugačija porodica koja je došla u Novi Sad i otvorila kafanu sa biciklama zakačenim na plafon.
Sve u svemu, uvek veselo kod nas.
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 18:10 02.10.2013

Re: Možda je trol


Uvek me podsetimo na galsko selo u Asteriksu kad se svi posle pijanke pobiju, mlate se smrdljivim ribama, biju muzikanta jer im muzika ne valja, ili je mnogo istočna, ili previše zapadna. A kad treba da se ide u šorku protiv imperije, svi ko jedan. Nebitno je ili imperator Cezar, Murat, Ferdinand, Hitler ili Klinton. Bitno je da se uskurčimo i teramo po svom.


Mediteranska kultura :)

alselone alselone 12:05 02.10.2013

Re: culture exchange

Камп Витезова: војна обука и духовно просвећивање---LINK


Ovo zasluzuje samo najbolju muzicku podrsku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:59 02.10.2013

Re: culture exchange

kukusigameni
Камп Витезова: војна обука и духовно просвећивање---LINK


Ovo ko Michigan Militia.

Stay safe - stay 2nd amendment.
pedjalon pedjalon 12:02 02.10.2013

Zezanje

Samo se vi zezajte.
A ovi što nam oči otvaraju i ovi što ne demantuju - ćute.
A neki od nas razbijaju izloge, a neki pišu blogove.
'Ajd vi bez nostrifikovane diplome otvorite vrtić u Madzarskoj npr.
I sl.
'Oću da kažem, kod nas je sve moguće.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:16 02.10.2013

Re: Zezanje

'Ajd vi bez nostrifikovane diplome otvorite vrtić u Madzarskoj npr.

Verovatno je to lakše no u Sloveniji...a za ono dečije igralište bi ti bio potreban džak dozvola i jedno 20-ak inspekcija koje bi te danonoćno pohodile, da ti se zgade i deca, a kamoli igralište...
alselone alselone 12:19 02.10.2013

Re: Zezanje

Verovatno je to lakše no u Sloveniji...a za ono dečije igralište bi ti bio potreban džak dozvola i jedno 20-ak inspekcija koje bi te danonoćno pohodile, da ti se zgade i deca, a kamoli igralište...


Ti si stvarno previse uporna u pokazivanju kako nije najgore kod nas. Ko te placa? Sinod?
kukusigameni kukusigameni 12:23 02.10.2013

Re: Zezanje

alselone
Verovatno je to lakše no u Sloveniji...a za ono dečije igralište bi ti bio potreban džak dozvola i jedno 20-ak inspekcija koje bi te danonoćno pohodile, da ti se zgade i deca, a kamoli igralište...


Ti si stvarno previse uporna u pokazivanju kako nije najgore kod nas. Ko te placa? Sinod?


Iz Jelicinog profila:

"Radim kao dopisnica iz Slovenije za radio, televiziju i info-sajt B92, informativni portal "Šumadija Press", Ekonomist i Bankar, a i kolumnistkinja sam novog srpskog časopisa Roditelj i dete."

Mislim deca, Šumadija, ekonomisti, bankari, roditelji...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:30 02.10.2013

Re: Zezanje

Ti si stvarno previse uporna u pokazivanju kako nije najgore kod nas. Ko te placa? Sinod?

Naravno, pa ko bi drugi nego Sinod, oni znaju koliko ih volim i obožavam...Nama bre škola u ulici zatvarala školsko igralište popodne kad nema nastave, kao ne žele da odgovaraju, njihov teren, nemaju dozvole...
A onda nama palo na pamet da u dvorište naše zgrade, koje inače formalno pripada gradu, turimo tobogan za decu...sami da ga kupimo...kad smo videli koliko dozvola nam treba i koja je to procedura, objasnili smo deci da su tobogani bezveze i da se lepo voze po travi dupićima kao i do tada...
alselone alselone 12:34 02.10.2013

Re: Zezanje

Naravno, pa ko bi drugi nego Sinod,


Mora osnovna dilema je bila Sinod, SANU ili Rusi...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:36 02.10.2013

Re: Zezanje

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:01 02.10.2013

Re: Zezanje

alselone
Verovatno je to lakše no u Sloveniji...a za ono dečije igralište bi ti bio potreban džak dozvola i jedno 20-ak inspekcija koje bi te danonoćno pohodile, da ti se zgade i deca, a kamoli igralište...


Ti si stvarno previse uporna u pokazivanju kako nije najgore kod nas. Ko te placa? Sinod?


Da, bog te, Slovenija je, čini se, barem podjednaka propast kao Srbija, ako ne i gora. Stvarno nisam znao.
predatortz predatortz 16:04 02.10.2013

Re: Zezanje

srdjan.pajic
alselone
Verovatno je to lakše no u Sloveniji...a za ono dečije igralište bi ti bio potreban džak dozvola i jedno 20-ak inspekcija koje bi te danonoćno pohodile, da ti se zgade i deca, a kamoli igralište...


Ti si stvarno previse uporna u pokazivanju kako nije najgore kod nas. Ko te placa? Sinod?


Da, bog te, Slovenija je, čini se, barem podjednaka propast kao Srbija, ako ne i gora. Stvarno nisam znao.


I kako ih nije sramota da nam pošalju premijerku koja je onoliko viša od našeg premijera?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:19 02.10.2013

Re: Zezanje

Da, bog te, Slovenija je, čini se, barem podjednaka propast kao Srbija, ako ne i gora. Stvarno nisam znao.

Ne čitaš vesti...čeka se ulazak EU trojke...pre toga objava bankrota. Super je inače, zlatna jesen boji alpske šume...stiže kelner da naplati ko je jeo, pio, bančio...poslušaj prvi govor Merkelove posle objavljivanja rezultata izbora...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:35 02.10.2013

Re: Zezanje

I kako ih nije sramota da nam pošalju premijerku koja je onoliko viša od našeg premijera?

Sudeći prema današnjim vestima biće kraća od svoje visine.
blogovatelj blogovatelj 17:16 02.10.2013

Re: Zezanje

Mora osnovna dilema je bila Sinod, SANU ili Rusi...


Svi zajedno. Plaćanje ide preko Amfilohijevog fonda. A tamo, kao što svi znamo, priložnici su Kusturica, Dobrica i đavo lično.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:22 02.10.2013

Re: Zezanje

Svi zajedno. Plaćanje ide preko Amfilohijevog fonda. A tamo, kao što svi znamo, priložnici su Kusturica, Dobrica i đavo lično.

Čim skupim dovoljno, kupujem plac preko puta patrijaršije i o državnom trošku zidam Blogersku biblioteku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:25 02.10.2013

Re: Zezanje

Jelica Greganović
Da, bog te, Slovenija je, čini se, barem podjednaka propast kao Srbija, ako ne i gora. Stvarno nisam znao.

Ne čitaš vesti...čeka se ulazak EU trojke...pre toga objava bankrota. Super je inače, zlatna jesen boji alpske šume...stiže kelner da naplati ko je jeo, pio, bančio...poslušaj prvi govor Merkelove posle objavljivanja rezultata izbora...


Ne čitam, samo na preskok, a osim toga, imamo i mi ovde dovoljno svojih problema sa blokadom nazovi vlade. Sad samo čekam da mi se svi u isto vreme okače na sisu, i Beogradjani, i ovi Američani, federalni zaposleni, koje moram da izdržavam dok su na naplaćenom odsustvu.
JJ Beba JJ Beba 13:11 02.10.2013

(Culture) Exchange Office

ma kakva bre culture exchnage, peru pare tu ko zna za koga!
umesto da brane kosovo u tom kafiću, ko oni pre ne neki dan u sava centru, oni sektaše.
sve po'apsiti,

samo za istinski, iskreni patriotizam ima mesta u ovoj zemlji
ostali marš iz našeg sokaka
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:47 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

samo za istinski, iskreni patriotizam ima mesta u ovoj zemlji

šta je ovo koji kurac, probi mi uši
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:42 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

šta je ovo koji kurac, probi mi uši

ne diraj mi doris! to je posebna estetika ružnog, ne razumeš ti to.
antioksidant antioksidant 14:44 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

stefan.hauzer
samo za istinski, iskreni patriotizam ima mesta u ovoj zemlji

šta je ovo koji kurac, probi mi uši

lana del rey u pokusaju
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:56 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

ne razumeš ti to.

ti to meni? zašto me teraš na blud pred ljudima ...a nije ni ponoć prošla



.......
samo za tvoje uši (i oči)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:59 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

lana del rey u pokusaju

uuu večeras je vodim na rhcp tribjut bend iz brazila,u kineskoj četvrti


(top that)
antioksidant antioksidant 15:16 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

rhcp tribjut bend iz brazila,u kineskoj četvrti

lana ce biti impresionirana
Bili Piton Bili Piton 15:32 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

Na svu muku ove dece još i ova talentovana našla da ih teroriše...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:15 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

samo za tvoje uši (i oči)

auuu, katedovatim...pateotresemozemlju!
JJ Beba JJ Beba 17:29 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

stefan.hauzer
samo za istinski, iskreni patriotizam ima mesta u ovoj zemlji

šta je ovo koji kurac, probi mi uši

ne znaš doris?!! nisi svestan šta propuštaš
Gospodja Klara Gospodja Klara 21:36 02.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

samo za tvoje uši (i oči)

auuu, katedovatim...pateotresemozemlju!


Pazi kad imam neki jeziv osećaj da će da iskoči Galija ako kliknem...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:19 03.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

Pazi kad imam neki jeziv osećaj da će da iskoči Galija ako kliknem...

hoće. ako klikćeš odluči se da li ćeš da pogledaš ili poslušaš: nemoj i jedno i drugo, najebaćeš.
freehand freehand 07:53 03.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

BebaOdLonchara
Pazi kad imam neki jeziv osećaj da će da iskoči Galija ako kliknem...

hoće. ako klikćeš odluči se da li ćeš da pogledaš ili poslušaš: nemoj i jedno i drugo, najebaćeš.

Muzička Žuta kuća...
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:24 03.10.2013

Re: (Culture) Exchange Office

da će da iskoči Galija ako kliknem...

bolje galija,nego ajkula


Vlasta92 Vlasta92 14:06 02.10.2013

Peščanik, danas

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:25 02.10.2013

Re: Peščanik, danas

E ovde ja odo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:12 02.10.2013

Re: Peščanik, danas

Vlasta92
http://pescanik.net/2013/10/culture-exchange/

peščanik više nije nikakav reper...enivej, lično ne verujem u spontanost i samoorganizaciju pogotovo kad treba nekome pomoći. jbg, iskustvo me tako naučilo. i to "otvorili fićka da bi se izdržavali" mi takođe ne pije vodu. sećam se hare krišna kuće/vile/hrama u Pečuju - ultra jeftina klopa, sve na dobrovoljnoj bazi, svi super i ljubazni, produhovljeni takorekuć, a ta kuća im u najelitnijem delu Pečuja, okružene istim takvim vilama. to ne može da se plati sa prodajom klope "najsiromašnijima", jer ti najsiromašniji tamo i ne zalaze. hoću reći, ne verujem u ljudsku dobrotu ako iza toga ne stoji interes. a sad da li ih treba proterivati, pojma nemam. verovatno ne, ali je našim organima ovako lakše.
blogov_kolac blogov_kolac 14:30 02.10.2013

ne pada sneg da pokrije breg...

TELEPROMPTER (copy/paste naslovne strane)

NOVI SAD: JP INFORMATIKA OVO NE BI SMELA DA NAPLAĆUJE
DERU NEZAPOSLENE: OBUKE ZA TRAŽENJE POSLA I DO 200 EVRA!
NOVI SAD: 36 MILIONA NA NAGRADE ZAPOSLENIM U JAVNIM SLUŽBAMA
SKANDAL: PAJTIĆ I DS PODRŽAVAJU KRIMINALCA KOJI RADNICIMA PRETI ODUZIMANJEM DECE!
VIKILIKS OTKRIVA: ŠPIJUNIRAJU NAS STRANE FIRME IZ SURDULICE
EVO GDE UČE NAŠI, A GDE FINSKI OSNOVCI
VUČIĆ I NJEGOVI MASONSKI ZNACI (U POKUŠAJU)
ISTRAŽUJEMO: DA LI OPERATORI SNIMAJU POZIVE I ČUVAJU SMS PORUKE?

IZDVAJAMO
MONSTRUMI PREHRAMBENE INDUSTRIJE: UZNEMIRUJUĆI DOKUMENTARAC O FABRIKAMA HRANE!
9/11: DAN KADA SU AMERIKANCI SRUŠILI SVOJE BLIZNAKINJE
PROROČANSTVO BABA VANGE: BOLOVAĆEMO OD RAKA KOŽE ZBOG HEMIJSKOG RATA 2014.
10 DOKAZA DA NIKADA NISMO SLETELI NA MESEC
EKSKLUZIVNO: VLASNIK TV PANONIJA PRETI RADNICIMA ODUZIMANJEM DECE!
ZAŠTO KAŽEMO BEČ, A NE VIENA?
ZAPANJUJUĆE: ŽENA BILA TRUDNA 46 GODINA, RODILA SKAMENJENO DETE! (VIDEO)
"SRPSKI" MEDIJI U VLASNIŠTVU NEMACA, ŠVAJCARACA, AMERIKANACA I GRKA

NAJČITANIJE
NEVEROVATNA PROROČANSTVA OCA TADEJA: DO SADA SE SVE OBISTINILO
OZLOGLAŠENA SEKTA OKUPLJA NOVOSADSKU OMLADINU
OPREZ: NE JAVLJAJTE SE NA OVE BROJEVE
NEKADAŠNJA PEDOFILSKA SEKTA MISIONARI PO SRPSKIM VRTIĆIMA I ŠKOLAMA!
EKSKLUZIVNO: VLASNIK TV PANONIJA PRETI RADNICIMA ODUZIMANJEM DECE!
ŠTA NAM LEKARI NE GOVORE: UZROK RAKA I OSTALIH BOLESTI JE KISELOST ORGANIZMA

^ Ovo se dobija kada izvrsite copy/paste naslovne strane sajta TELEPROMPTER (zagube se slike, ostanu samo naslovi), koji je "raskrinkao" celu zaveru ovog leta.

Ne pada sneg da pokrije breg, vec da svaka zverka pokaze svoj trag! Policija je u ovom slucaju indirektno priznala da se iza "novinarskog" paravana TELEPROMPTER i udruzenja gradjana "Omladina Srbije" (!?) koje navodno stoji iza toga, zapravo kriju operativci jednog njenog (jos od 1944. najvaznijeg) resora. Mada, i bez toga jasno se prepoznaje rukopis "senzacionalnih" feljtona iz 90'ih iz Vecernjih Novosti i Politike Ekspres sa sve cuvenim nepostojecim Deda Milojem i njegovim prorocanstvima, namenskim tekstovima iz raznih "sestih cula" i "trecih ociju", ili "Dnevnog Telegrafa" iz njegove izvorne DB faze, i namenske publicistike tipa "Vladari iz senke", (o)kultnih intervjua sa nekadasnje TV Palme...

Ali kljucno je pitanje da li je drzava cije bezbedonosne strukture same generisu i popularisu ekstremisticke, ksenofobicne i paranoidne ideje i pokrete (umesto da su prva linija odbrane protiv njih) - moze da ocekuje ista drugo osim beskrajnog posrtanja i brodoloma, koji nam se vec bio dogodio 90'ih.

A voleo bih da mi ministar policije (uz to i premijer) i koordinator svih bezbedonosnih sluzbi (uz to i prvi potpredsednik vlade) odgovore kakva je stvarna drzavna politika Srbije ako jedno od ne-sluzbenih glasila Sluzbe u narod protura ovakve stvari (najcitanija rubrika TELEPROMPTERA su nekakva prorocanstva nekog oca Tadeja:

...Tadej je govorio da će Mila Đukanovića ubiti sami Crnogorci, oko njega, i da će u građanskom ratu u Crnoj Gori biti žrtava.

Najopasniji i najžešći udarac ipak će na kraju doći od Šiptara koji će napasti Crnu Goru. Stradanja će biti velika, ali konačna pobeda ipak na strani Srba iz Crne Gore.

- Tako sam slušao od drugih da je govorio starac Tadej o budućnosti Crne Gore, a očigledno je da su se neke stvari već i dogodile, piše jedan anonimni građanin.

Starac Tadej nije govorio vremenski potpuno precizno, ali dovoljno precizno jeste govorio.

Naime, on je govorio da će Crna Gora na referendumu da se odcepi od Srbije i postane nezavisna, i to uskoro. I pogodio je.

On se upokojio 2004, a 2006. Crna Gora je postala nezavisna.

Tako je govorio i da će Kosovo postati protivpravno nezavisno, ali da to nije toliko važno, koliko je važno da mi nikada ne potpišemo tu nezavisnost i da se pokajemo za neke stare srpske grehe koje i sada ponavljamo.

Govorio je da su ti gresi pre svega, necrkvenost, čedomorstva, psovke, spiritizam, sujeverja, razvrat, preljube, neverstva supružnika jedno drugome, ne držanje postova, ne držanje molitve, sodomija, pogrešno vaspitavanje dece, neposlušnost i prkos dece prema roditeljima...

Govorio je i da će Amerika uskoro pući kao balon, i da će tek posle kraha Amerike, Zapada i NATO-a, Srbi da oslobode Kosovo, jer će se NATO povući sa Kosova pre toga, i Šiptari će biti strahovito brzo poraženi, tako da više neće biti ni jednog Šiptara na Kosovu.

Što je tragično, rekao je da će Srbi da se vrate Bogu tek posle žestokog stradanja, i da će Zapad ponovo i vojno ratovati protiv Srbije.

Bio je otvoreno protiv politike DOS po mnogim pitanjima, i govorio je da su mnogi u DOS otvoreni antisrbi i nesrbi, koji uništavaju Srbiju.

Govorio je da će i Vojvodina da krene putem separatizma, uz pomoć Zapada, i da će u Vojvodini i Beogradu biti najteže, a najsigurnije u Centralnoj Srbiji.

Što se tiče Srba u Republici Srpskoj, starac je rekao da će se i oni na kraju, posle oslobođenja Kosova, Crne Gore i Vojvodine, pridružiti ujedinjenoj srpskoj državi. - See more at: http://www.teleprompter.rs/neverovatna-prorocanstva-oca-tadeja-do-sada-se-sve-obistinilo.html#sthash.qcwJW2r6.dpuf
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:09 02.10.2013

****

Policijska uprava u Novom Sadu saopštila je da je podnela, 27. septembra, zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv državljanina Sjedinjenih Američkih Država, Sajmona Vilsona (1982), zbog toga što je boravio u Srbiji, suprotno razlozima zbog kojih mu je bio odobren boravak i zbog toga što nije prijavio promenu adrese boravišta, u roku od 24 časa, čime je prekršio odredbe Zakona o strancima.

Vilsonu je, naime, boravak odobren po osnovu volontiranja u Udruženju “Kulturna razmena“, sa sedištem u Veterniku, a on je osnovao Privredno društvo za trgovinu i usluge, sa sedištem u Novom Sadu i radio u njemu. Presudom Prekršajnog suda u Novom Sadu, Vilson je oglašen krivim i osuđen na novčanu kaznu u iznosu od 15.000 dinara. Zbog toga mu je, shodno Zakonu o strancima, otkazan boravak u Republici Srbiji i zabranjen povratak u našu zemlju, do 31. marta 2015. godine.

Po osnovu istog Zakona, 30. septembra podnet je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i protiv grčke državljanke Evdoksije Seitanidu (1981), zbog toga što nije prijavila promenu adrese boravišta, u roku od 24 časa. Presudom Prekršajnog suda u Novom Sadu, grčka državljanka je oglašena krivom i osuđena na novčanu kaznu u iznosu od 3.000 dinara, ali joj nije izrečena mera otkaza boravka u Republici Srbiji.

Linak
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:15 02.10.2013

Re: ****

Vilsonu je, naime, boravak odobren po osnovu volontiranja u Udruženju “Kulturna razmena“, sa sedištem u Veterniku, a on je osnovao Privredno društvo za trgovinu i usluge, sa sedištem u Novom Sadu i radio u njemu.

čik da odeš u USA na turističku vizu i osnuješ Privredno društvo za trgovinu i usluge.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:42 02.10.2013

Fama o biciklistima

Po osnovu istog Zakona, 30. septembra podnet je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i protiv grčke državljanke Evdoksije Seitanidu (1981), zbog toga što nije prijavila promenu adrese boravišta, u roku od 24 časa.


Kakva glupost! U Srbiji prijaviti boravak kao stranac je jebada prve vrste. Kad sam sa suprugom, koja je strana drzavljanka, dolazio na duze vreme u Srbiju pa morali da idemo u Majke Jevrosime - kakav tamo vlada haos. Imaju po formular iz svakog sistema (od sfrj do ovog danas) i niko ne zna da ti kaze koji vazi. Kad bi se drzali ovog gore pravila onda bi barem protiv 50% stranaca morali da pokrenu prekrsajni postupak.

U svakom slucaju, izgleda da je Budimac bio u pravu glede price o ambasadi i urgiranju.
kukusigameni kukusigameni 15:45 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

Neues aus der Nachbarschaft
Po osnovu istog Zakona, 30. septembra podnet je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i protiv grčke državljanke Evdoksije Seitanidu (1981), zbog toga što nije prijavila promenu adrese boravišta, u roku od 24 časa.


Kakva glupost! U Srbiji prijaviti boravak kao stranac je jebada prve vrste. Kad sam sa suprugom, koja je strana drzavljanka, dolazio na duze vreme u Srbiju pa morali da idemo u Majke Jevrosime - kakav tamo vlada haos. Imaju po formular iz svakog sistema (od sfrj do ovog danas) i niko ne zna da ti kaze koji vazi. Kad bi se drzali ovog gore pravila onda bi barem protiv 50% stranaca morali da pokrenu prekrsajni postupak.

U svakom slucaju, izgleda da je Budimac bio u pravu glede price o ambasadi i urgiranju.

Sad još imaš i silne Kineze koji čekaju papire, pa ide sporije.
predatortz predatortz 15:55 02.10.2013

Re: ****


Vilsonu je, naime, boravak odobren po osnovu volontiranja u Udruženju “Kulturna razmena“, sa sedištem u Veterniku, a on je osnovao Privredno društvo za trgovinu i usluge, sa sedištem u Novom Sadu i radio u njemu. Presudom Prekršajnog suda u Novom Sadu, Vilson je oglašen krivim i osuđen na novčanu kaznu u iznosu od 15.000 dinara. Zbog toga mu je, shodno Zakonu o strancima, otkazan boravak u Republici Srbiji i zabranjen povratak u našu zemlju, do 31. marta 2015. godine.


Znači, zloupotrebio boravišnu vizu. Rad na crno se , po pravilu, kažnjava deportacijom...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:01 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

Sad još imaš i silne Kineze koji čekaju papire, pa ide sporije.


E to je. Nego, jel si probao nekad da prijavis boravak u Istanbulu? Poseta istanbulskom Emniyet Müdürlüğü je dozivljaj. Sto je najgore sve nekako funkcionise. Budimac verovatno moze da posvedoci. Svaka zemlja sveta tamo ima svaki dan barem jednog predstavnika.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:15 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

Poseta istanbulskom Emniyet Müdürlüğü je dozivljaj. Sto je najgore sve nekako funkcionise.

Valjda što je najbolje a funkcioniše kao i saobraćaj u tom gradu -- naizgled haos, a relativno malo sudaranja.

Jeste doživljaj... kroz koji sam u godišnjim intervalima imao prolaziti. E sad, pored sveg haosa i gužve ne mogu da ne primetim da je to bio pis of kejk naspram produžavanja boravka u Mađarskoj (kako po broju potrebne hartije, tako po odnosu zvaničnika prema strankama, a o dužini trajanja procesa da ne govorim). Ovde u Bodrumu je još lakše.

P.S. Sad vidim na sajtu Emniyet Müdürlüğüa da rade na principu zakazivanja termina. To ne mogu da zamislim, ali ko zna...
barese barese 16:17 02.10.2013

Tvdjava Evropa

U Bariju se ta prijava pretvarala u konc-logor pre 7-8 godina, nadam se da je sad bolje.
Od sitnih sati se cekao red da se upise na papir na kapiji dvorista prefekture (ovo je bilo nezvanicno samo-organizovanje reda, nekad bi se pojavila dva papira pa se ne zna koji vazi). Kada pocne radno vreme, otvarala se kapija dvorista da udju zainteresovani, obicno negde stotinak ljudi, i ako bi pokusali da idete preko reda sa nezvanicnog papira postojala je opasnost da vas neko iza vas prebije. Posle ulaska, kapija se se zakljucavala, jer je prefektura jedva uspevala da procesuira i postojece aplikante u toku tog dana.
Procedura i dan danas podrazumeva uzimanje digitalnih otisaka svih prstiju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:25 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

E najbolje, lapsus

Znaci ima i gore. A ovo sa terminima ne mogu ni ja da zamislim - u moje vreme odes, pa cekas prvo da ti cika koji ispred zgrade ima kancelariju (sto, stolica i pisaca masina) na pisacoj masini otkuca licne podatke u predpredprijavu, pa onda u dalje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:31 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

U Srbiji prijaviti boravak kao stranac je jebada prve vrste.

pak, kad mi je drugarica iz hrvatske dolazila (pre jedno 10ak godina) u beograd na nedelju dana, otišle smo u majke jevrosime, ispunila jedan papir, sve je trajalo cca 15 minuta, i gotovo.

ono što meni smeta u celoj ovoj priči je da on nije smeo da otvori nikakvu firmu na svoje ime ako nema vizu kojom je to dozvoljeno. ako ideš u USA da studiraš, ili u nemačku, možeš vrlo limitirano da radiš, ali ne možeš da otvaraš kafiće i sl.
mirelarado mirelarado 16:48 02.10.2013

Re: ****

BebaOdLonchara
Vilsonu je, naime, boravak odobren po osnovu volontiranja u Udruženju “Kulturna razmena“, sa sedištem u Veterniku, a on je osnovao Privredno društvo za trgovinu i usluge, sa sedištem u Novom Sadu i radio u njemu.

čik da odeš u USA na turističku vizu i osnuješ Privredno društvo za trgovinu i usluge.


Oво важи и за било коју ЕУ земљу.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:11 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

U Srbiji prijaviti boravak kao stranac je jebada prve vrste. Kad sam sa suprugom, koja je strana drzavljanka, dolazio na duze vreme u Srbiju pa morali da idemo u Majke Jevrosime - kakav tamo vlada haos.

E, a ja sam za vakta rahmetli Slobe, samu sebe kao stranca prijavljivala u Majke Jevrosime.
A u Sloveniji sam, dok ne beh državljanka, zbog odlaska sa detetom kod svekra i svekrve, morala da se prijavim tamošnjoj policiji. I potpišem ugovor sa svekrom koji je vlasnik kuće da mi dozvoljava da tu provedem dve nedelje...a onda na svu bruku, bubnuo patrolni pandurski auto pred kuću, kroz dva dana, da provere da li sam ja tu stvarno...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:12 02.10.2013

Re: ****

mirelarado
BebaOdLonchara
Vilsonu je, naime, boravak odobren po osnovu volontiranja u Udruženju “Kulturna razmena“, sa sedištem u Veterniku, a on je osnovao Privredno društvo za trgovinu i usluge, sa sedištem u Novom Sadu i radio u njemu.

čik da odeš u USA na turističku vizu i osnuješ Privredno društvo za trgovinu i usluge.


Oво важи и за било коју ЕУ земљу.

Па да.
Онда су наши поступили као сав цивилизиван свет?

Узгред, мени ово мало симпатично :)
Све је некако као код Басаре: бицикли, културна размена, *ебачка секта и МУП републике Србије... Још само фали Воја Коштуница на облаку сазданом од правних норматива.
blogovatelj blogovatelj 17:34 02.10.2013

Re: ****

grčke državljanke Evdoksije Seitanidu


Preziva se Šeitanidu? Đavolja posla, znao sam
mirelarado mirelarado 18:02 02.10.2013

Re: ****

Узгред, мени ово мало симпатично :)
Све је некако као код Басаре: бицикли, културна размена, *ебачка секта и МУП републике Србије... Још само фали Воја Коштуница на облаку сазданом од правних норматива.


И мени. Неодољиво ме подсећа на роман Карла Емилија Гаде Та гадна збрка у улици Мерулана, за којег се каже да је "помало уврнут криминалистички роман који нема разрешење и не окончава се разоткривањем кривца, јер Гада стварност види и промишља као превише сложену, замршену и изнијансирану да би могла да се повинује разуму и логици". Укратко, живот је збрка, вели Гада. Ово би могла бити Та гадна збрка у Новом Саду.
freehand freehand 18:07 02.10.2013

Re: ****

mirelarado
Узгред, мени ово мало симпатично :)
Све је некако као код Басаре: бицикли, културна размена, *ебачка секта и МУП републике Србије... Још само фали Воја Коштуница на облаку сазданом од правних норматива.


И мени. Неодољиво ме подсећа на роман Карла Емилија Гаде Та гадна збрка у улици Мерулана, за којег се каже да је "помало уврнут криминалистички роман који нема разрешење и не окончава се разоткривањем кривца, јер Гада стварност види и промишља као превише сложену, замршену и изнијансирану да би могла да се повинује разуму и логици". Укратко, живот је збрка, вели Гада. Ово би могла бити Та гадна збрка у Новом Саду.

E strava ti ovaj opis knjige! Postoji prevedena na srpski?
mirelarado mirelarado 18:10 02.10.2013

Re: ****

Postoji prevedena na srpski?


Постоји хрватски превод из СФРЈ доба. Може да се нађе и у овдашњим библиотекама.
kukusigameni kukusigameni 18:11 02.10.2013

Re: ****

mirelarado
Postoji prevedena na srpski?


Постоји хрватски превод. Може да се нађе и у овдашњим библиотекама.

A jel na latinici?
mirelarado mirelarado 18:12 02.10.2013

Re: ****

kukusigameni
mirelarado
Postoji prevedena na srpski?


Постоји хрватски превод. Може да се нађе и у овдашњим библиотекама.

A jel na latinici?


На латиници и на далматинском, пошто је оригинал на римском. :)
freehand freehand 18:14 02.10.2013

Re: ****

mirelarado
kukusigameni
mirelarado
Postoji prevedena na srpski?


Постоји хрватски превод. Може да се нађе и у овдашњим библиотекама.

A jel na latinici?


На латиници и на далматинском, пошто је оригинал на римском. :)

Pusti ga, vidiš da samo nujška. On je nepismen na oba pisma i mnogo jezika.
kukusigameni kukusigameni 18:25 02.10.2013

Re: ****


freehand
mirelarado
kukusigameni
mirelarado
Postoji prevedena na srpski?


Постоји хрватски превод. Може да се нађе и у овдашњим библиотекама.

A jel na latinici?


На латиници и на далматинском, пошто је оригинал на римском. :)

Pusti ga, vidiš da samo nujška. On je nepismen na oba pisma i mnogo jezika.


Njušim ja da je u pitanju nekakav Culture Exchange.
Ono: srpski-hrvatski-dalmatinski jer je rimski. A gde je tu Korsakov?
mirelarado mirelarado 18:40 02.10.2013

Re: ****

Ono: srpski-hrvatski-dalmatinski jer je rimski. A gde je tu Korsakov?


Пре или касније, у заплету се мора појавити и неки Рус.
А Гадин роман хитно да се преведе на војвођански, пречански и лалошки.
yugaya yugaya 19:02 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

Bojan Budimac
. E sad, pored sveg haosa i gužve ne mogu da ne primetim da je to bio pis of kejk naspram produžavanja boravka u Mađarskoj (kako po broju potrebne hartije, tako po odnosu zvaničnika prema strankama, a o dužini trajanja procesa da ne govorim).




Mi smo išli na belo da ne može belje, sa advokatima i HR podrškom i opet je bilo kao bos po trnju.

Mada bili su ljubazni, čak i onda kada sam morala da se pojavim kod njih na šalteru manje od 24h nakon što sam rodila dete u zakazano vreme koje ne trpi odlaganje ili bi me izbacili naglavačke iz države - svi su mi čestitali i potrudili se da traje samo sa t i po .

A najveći biser je bilo to da su sva dokumenta izdata u Srbiji na mađarskom jeziku morala da budu prevedena i sudski tako u obliku prevoda sa mađarskog na mađarski overena kod notara.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:20 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

yugaya

Hiányzó papírok? Ništa? E koji si ti štreber

To o čemu pričaš je, pretpostavljam, post Izabella utca period. Ja sam posle imao letelepedés (ako se dobro sećam dve poslednje godine boravka).
yugaya yugaya 19:42 02.10.2013

Re: Fama o biciklistima

Bojan Budimac
yugaya

Hiányzó papírok? Ništa? E koji si ti štreber


uvek bila.:)


To o čemu pričaš je, pretpostavljam, post Izabella utca period. Ja sam posle imao letelepedés (ako se dobro sećam dve poslednje godine boravka).


Nisam nikad bila na Izabeli zbog papira, tamo idem samo da se divim zgradi broj 94.:))))

Ovo je bilo na Budimu na Budafoki putu, Bevándorlási és Állampolgársági nešto, kao neki odjel za rad sas posebni stranci. To kada sam se sa porođaja doklimala bilo je poslednji put, od tada smo trajno dobro došli.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana