Politika

Dolazi mart

Biljana Srbljanović RSS / 21.02.2008. u 09:47

Kada se svojevremeno spremao miting na Ušću, bila sam gimnazijalka, u školi je tim povodom bila proglašena radna subota i učenici organizovano privodjeni da slušaju Miloševićev govor, onaj koji je najavio smrt mnogih od njih. Mene roditelji na Ušće nisu pustili, delom zbog toga što su od početka Miloševića smatrali opasnim čovekom željnim vlasti, ipak više zato što su smatrali da na političkom mitingu deci nije mesto. To me je koštalo velike i sistematične mržnje pojedinih profesora čuvene beogradske gimnazije sve do kraja mog obaveznog školovanja, ali me je i naučilo da nije tako strahovito teško ostati mirne savesti u manjini.

Kada sam 9. marta '91., krišom od roditelja, svojom voljom i sa sasvim jasnim političkim ciljem izašla na Trg Republike, ničega me nije bilo strah. Moj drug Brana je tog dana poginuo od policijskog metka ispaljenog u decu na ulici, kod Londona, na dvadeset metara od mene.

 

Obavestenje Supermoda:

Po sugestijama autorke Supermod je zakljucao blog. Diskusiju mozete nastaviti na Biljaninom novom blogu.

Link 



U njega je pucala ista ona nelustrirana policija koja nas je mlatila na svakom idućem protestu, godinama posle, ona ista policija koja nas je sačekivala po haustorima u noći kontramitinga, ona što je ubijala boga u ljudima, opremljena za rat sa Dart Vejderom jurila žene što su palile sveće za Sarajevo, ista ona policija koja ovih dana mirno stoji sa strane i jednako mirno gleda kako ranjeno srpstvo ruši svoje gradove, pali carinske prelaze, razbija prostorije politčkih stranaka i stranih ambasada, kidiše na privatne stanove lidera opozicije u nameri da se konačno obračuna sa njima.

Svih tih godina Politikini plaćenici radili su isto što i danas. Huškali, denuncirali nezavisne medije, odobravali nasilje, posebno nad onima koji kritikuju vlast. Svih tih godina u vladi su sedeli ministri za ratna dejstva i radili isto što i danas: manipulisali nesrećom sopstvenih gradjana, pozivali na dogadjanje naroda, nazivali "legitimnim" organizovane rušilačke akcije, paljevinu i podmetanje eksploziva i pretili "spontanim" balvan revolucijama, koje su, od Knina pa na ovamo, Srbiji donosile samo propast. Svih tih godina, povlačili smo ambasadore, pucajući time sebi u nogu, ukidali jezik diplomatije i ustupali mesto srpskom inatu, jurišanju glavom kroz zid, obično od stakla, ali zato tudji, pa neka me boli, samo da ti šteti, godinama je bivao jedini jezik kojim se ova zemlja obraćala svetu.

Svih tih godina, na proteste sam izlazila sa mnogima od vas, na proteste protiv te i takve vlasti, njenih plaćenih novinara, njene korumpirane i surove policije, ubica u njenim redovima, što se sa slobodom medija obračunavaju tako što je targetiraju, markiraju žrtvu, pa prepuste službi ili "spontanom" okupljanju da obavi posao. Isti ljudi, isti metodi, ista opasna ideja, sada nas poziva da joj se pridružimo.
Ne pada mi na pamet. Nikada na ulicu zajedno sa ubicama Djindjića, nikada u protest sa nelustriranom policijom, nikada u protest sa Miloševićevim saradnicima i omiljenim opozicionarima, nikada sa onima koji su uvek bili njihovi, nikada više u novi rat.

Da me ne razumete pogrešno, baš me briga za Mek Donalds, ali smatram kukavičkim i opasnim pripuštanje horde da juriša na tudju imovinu; razbijena stakla nisu strašna, strašno je ono kuda vodi taj put, strašan je obračun sa istinom i stvarnošću, strašno je kad nasilnici kidišu, a niko nema ni malo hrabrosti i razuma da pokuša da  zaustavi ono što se možda još uvek i uz veliki napor zaustaviti može.

Predsednik, koga smo za kosu izvukli i spasili od davljenja, pozove na miting, pa pobegne u Rumuniju, nemajući hrabrosti ni vizije da izadje i kaže jednom - ljudi, dosta! Boris Tadić danas beži da ne bi rekao ono što bi morao i na šta je obavezan - nije vam dosta rata, paljevine, iseljavanja, izolacije, nije vam dosta nasilja, poniženja, mrlja na savesti, ratne sirotinje? Nije nam dosta mitingovanja, dogadjanja naroda, huškačkog novinarstva, plaćenika svake vlasti što tudju decu guraju u rat? Nije vam dosta balvan revolucije, "spontanog okupljanja naroda", organizovanog izvlačenja ljudi na ulicu, medijske manipulacije decom i tudjom nesrećom?  Nije dovoljna Djindjićeva glava, mora li još koja da padne, da se opet svi otreznimo i vidimo šta nam se sprema?

Na ulicu nas danas zove Nikolić, ratnik devedesetih, onaj Samarčić, taj opasan čovek što preti paljevinom i eksplozijama i Koštunica, najopasniji od svih, onaj koji sa nama nikada nije demonstrirao, pa ni u noći petog oktobra, jer se uvek "gadio ulice", onaj što je postao premijer puzajućim državnim udarom, kome danas želi da da završni potez. Demokrate su se razbežale, da ih neko slučajno ne bi naterao da se jednom konačno opredele, pobegla im je čak i mafijaška udovica, što je danas pesmom mogla masu da podoji, škole ne rade, vlast je u transu, normalan svet u strahu: ljudi, šta nam je?

Ne dozvolite deci da izadju na ulicu, ovo nije njihov rat. Ostanite kod kuće, da čuvate ono malo razuma što je preostalo i snagu da se spasu institucije na koje se danas u potaji juriša. Ne dajte im da pobede onako kako jedino mogu - silom i zločinom, pazite se ljudi, dolazi mart. Mesec koji Srbiji zlo nosi.



Komentari (446)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:22 21.02.2008

trut

ceda_urosevic ceda_urosevic 18:25 21.02.2008

Re: trut

Marko Vidojković je od tog gostovanja u peščaniku "izvor" koji svakodnevno citiram.
Taska Dana Taska Dana 18:34 21.02.2008

Karakusturica Karanemanja

utripovao da je sultan u beogradskom pasaluku .
dag4art dag4art 18:35 21.02.2008

Re: trut

Hmmm...ova je aktuelnija, ipak mi se nekako vishe dopada stara shpica...

];-)}
Tutun Tutun 18:31 21.02.2008

Pocnimo iz pocetka

Voleo bih da uzmem ucesca u ovom blogu, ali molim da mi se jasno razjasni jedna dilema:

Da li ovaj blog govori i o tome da treba priznati Kosovo ili se odnosi samo na nasu unutrasnju politicku scenu?

Znam, da je sve to povezano, zato da predjemo odmah na zakljucak, pitam kratko i jasno da ili ne?

sylvana sylvana 18:37 21.02.2008

Re: Pocnimo iz pocetka

Pa ako si slusao Tomu sada, mozes da zakljucis. Sta znaci, bez Kosova nema Srbije?
Tutun Tutun 19:50 21.02.2008

Re: Pocnimo iz pocetka

Nisam u Srbiji, nisam mogao ni da gledam ni da slusam.

Ako zelite da odgovorim na pitanje, u redu: Slazem se da bez Kosova nema Srbije. Ali pitanje je kako cete to razumeti, jer jer to rekao Toma, a mene ni ne poznajete. Gledajte to kao da je pitanje u vazduhu i nema veze ko ga je napisao. I da, slazem se da nema Srbije bez Kosova, ne samo zbog geografskog pojma nego i zbog simbolike koje pitanje nosi.

Ali niste mi odgovorili, da li se na ovom blogu moze izvuci zakljucak o tome da li priznati Kosovo ili ne?

Odnosno, ako to nije bitno, rado bih ucestvovao u blogu. Ako pak postoji konacna odrednica o ovom pitanju to bi promenilo nacin na koji bih komentarisao. Sve u cilju razumevanja.
dgmarsal dgmarsal 18:36 21.02.2008

dolazi mart-biljana srbljanovic

bilo bi lepo da svoje utiske o imaginaciji koja se desava u glavi biljane,biljana ostavi za svoje najblize,jer nekako se ne uklapa citava prica sa izgledom biljane.mnogo sam vise ocekivao od te zene.ako je takva i na drugin poljima onda je u velikom problemu.mislim da jeste.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:38 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic

ne bih da te razocaram, pa bih da se potrudim da ti se svidim.
ako bi mogao i meni i svima ovde da jos jednom objasnis sta si tacno mislio da mi kazes. takodje bih te molila da savladas minimum pravopisa, ok?

Taska Dana Taska Dana 18:39 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic


A ja se za tebe uopste ne brinem, i ti ces jednog dana da progledas....i bice mi zbog toga drago.
Misli ti na sebe, ne brini o drugima.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:42 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic

taske, ako si ti nesto razumela, aj prevedi, molim te!

da svoje utiske o imaginaciji u glavi, ostavim za najblize, jer mu se to ne uklapa u moj izgled, a i imam problema????

ja mislim da je to nesto na malim ekranima vasih tv prijemnika sto zraci i napada mozdanu imaginaciju u glavi najblizih. ekranu, naravno.
sylvana sylvana 18:44 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic

Pazi, covek je ocekivao?!? Jos i zakljucuje?!???
Taska Dana Taska Dana 18:45 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic


Covek je kratkovid, ne treba mu zameriti.
Pozdravljem te Biljana!

Taska Dana Taska Dana 18:51 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic

Biljana, ja sam o tebi i tvom radu cula od moje dece, koja su nesto mladja od tebe.
Ponosim se tobom koliko se ponosim i njima.

Izvini na ovoj digresiji, ali ja najvise mislim na decu, svu decu....tesko pada ovo bezumlje.
sylvana sylvana 18:55 21.02.2008

Re: dolazi mart-biljana srbljanovic

Biljana, veeliki pozdrav!!!
naval naval 18:38 21.02.2008

alo serbi

citam vase komentare , i prosto, ne verujem ...
da sada ne opsujem, ali g-do ludaci und mediokriteti, polite se hladnom vodom, tri puta dnevno , zarad lepog tena , ako nista drugo.

Biljana , cico, samo full power, i po glavi svakoga koga treba, nema milosti.

best regards form nantong/China
ceda_urosevic ceda_urosevic 18:41 21.02.2008

Re: alo serbi

e seljaku jedan
sylvana sylvana 18:51 21.02.2008

Re: alo serbi

da sada ne opsujem, ali g-do ludaci und mediokriteti, polite se hladnom vodom, tri puta dnevno , zarad lepog tena , ako nista drugo.



Daleki Serbine, jel ti ovo o ljudima na mitingu? Ne razumem bas najbolje, ali me opisi upucuju na ovu egzaltiranu masu koja ce verovatno sada na molebanu da dozivi vrhunac
naval naval 18:55 21.02.2008

Re: alo serbi

zamisli da prosecnom kinezu ne mozes da objasnis sta je serbija...
od juce, ili prekjuce, i ove dileje znaju za nas,
Ne vole srbi McDonalds???

Odavno me nije bilo ovako balm. odavno
sylvana sylvana 19:02 21.02.2008

Re: alo serbi

E nikom normalnom, a ne prosecnom, ne bi mogao sada da objasnis sta se desava hrvatskoj i americkoj ambasadi. izgleda da nisu svi otisli na moleban.
naval naval 19:08 21.02.2008

Re: alo serbi

mogu da zamislim...
klero nacionalisticka serbija tuce iz svih orudja...
e, kukala nam majka
cesto , pomislim da nas je Bog , kaznio , da zivis sa svim tim ljudima...
Da nema mozda onog buduceg,, Amfilohija, da i on da doprinos spontanom okupljanju??
Taska Dana Taska Dana 19:15 21.02.2008

Re: alo serbi

Sad ce Anfilohije da im da moleban, sve po spisku ide.....

Inace nemam pojma odakle je t rec moleban......po Vuku jedino sto mi je slicno je crven ban.
sylvana sylvana 19:15 21.02.2008

Re: alo serbi

Of course, Amfilohije, patrijarhov zamenik sluzi moleban
naval naval 19:25 21.02.2008

Re: alo serbi

sorry, if you are there, but
BODLJIKAVA ZICA OKO SERBIJE!!!
nema nama pomoci, nema
a nama apatridima, nema povratka!!!
jedi jedi 19:33 21.02.2008

Re: alo serbi

ceda_urosevic seljaku jedan


aaa istina boli
gagonja gagonja 18:44 21.02.2008

Bravo Biljana

razuma i pameti je nazaqlost uvek falilo na brdovitom balkanu. taj deficit smo uvek "uspesno" nadoknadjivali inatom. kad pogledate ljude oko sebe videcete i medju nekim "razumnim"" svetom odobravanje javnog ispoljavanja gneva i teranja inata.
ipak ste jednu stvar prevideli:
nije sada milicija ta koja rusi i bije. milicija je sada ta koja ne radi svoj posao.
na zalost za njih se ne zna kad su gori:
kad rade "svoj posao" (ibarska, stambolic, djindjic, vas pokojni drug, studentski protesti....)
ili kad ne rade svoj posao (ovo sto se desava danas)
nazalost, dati ovom narodu demokratiju je baciti bisere pred svinje
pogledajte jos jednom Tri karte za Holivud
ima previse istine u govoru komandira stanice milicije Gornje Polje
gagonja gagonja 18:50 21.02.2008

naval, dgmarsal

i jos minimum 3 miliona takvih
u ovoj tuznoj zemlji
dakle jos 50 godina zla
ali realno
gagonja gagonja 19:49 21.02.2008

Re: naval, dgmarsal

izgleda da sam pogresno razumeo komentar
moje izvinjenje naval-u
Xenija Xenija 18:51 21.02.2008

Evo mirnih demonstranata!

Pre početka i za vreme trajanja protesta protiv secesije Kosova i Metohije dogodilo se više odvojenih incidenata u kojima su grupe izgrednika kamenovale zgradu Ambasade Turske i razbili više izloga u centru Beograda.

Veća grupa mladića skinula je sa Ambasade Turske zastavu te zemlje, spalivši je i okačivši na njeno mesto srpsku zastavu. Mladići, koji ne nose nikakva posebna obeležja, kamenovali su zgradu ambasade u Krunskoj ulici, demolirali stržarsku kućicu i poskidali kamere za video nadzor.
Xenija Xenija 18:58 21.02.2008

Srbija je odlučila drugačije!

nažalost , velika većina od vas ovdje sa kojima se skoro u potpunosti slažem, pa i sa autoricom ovog bloga, je ustvari jedna ogromna manjina u Srbiji.

Zvanična Srbija je odlučila drugačije. Zvanična Srbija je izabrala neulazak u EU.
Preksinoć, gledajući emisiju na RTS u kojoj su gostovali Grobar, Aligrudić i Nada K. postalo mi je definitivno jasno tako nešto i to kroz nekoliko banalnih detalja koji su se mogli uhvatiti golim okom.

Na nekoliko kritičnih pitanja uhvatio sam miganje i grimase Aligrudića i Nikolića dok je Nada K. govorila.To je bilo kada se govorilo o potrebi daljeg dogovaranja sa EU.

Koštunica je olijepio 100% čim su tu Risto Sotona i ostali.

Stvarno vam želim svako dobro ali ne zavidim vam ni najmanje,kao ni sebi uostalom.
Taska Dana Taska Dana 19:05 21.02.2008

Nisam sigurna

Srbija je odlučila drugačije!


Koliko vidim Kostunjavi je okupio 100 hiljada za razliku od Zlobe koji je okupljao visestruko vise ljudi na Gazimestanu.

Osuli su se, ipak.....
Ja verujem da je Srbija veca od jednog politickog polja.


Xenija Xenija 19:14 21.02.2008

Re: Nisam sigurna

Taska Dana
Srbija je odlučila drugačije!Koliko vidim Kostunjavi je okupio 100 hiljada za razliku od Zlobe koji je okupljao visestruko vise ljudi na Gazimestanu.Osuli su se, ipak.....Ja verujem da je Srbija veca od jednog politickog polja.



Stvarno imam želju da makar još jednom udahnem zrak onog Beograda sa početka osamdesetih kada sam obožavao doći u tada vjerovatno najbezbjedniji i najdivniji veliki grad na ovim balkanskim prostorima.
Toga zraka slobode odavno nema , bar ga ja nikad više takvog nisam osjetio.

Ako je ovo to što je većina u Srbiji a izbori govore da je tako ili približno tako onda se i vama i svima nama loše piše. Mogu misliti što demonstranti sada rade po BGD.
MarijanaM MarijanaM 19:09 21.02.2008

Bravo

Iskazali ste sve sto osecam danima, bolje nego sto bih sama mogla da opisem. Mislim da rec huskanje, huskacki nisam toliko puta upotrebila od 2000.

Upravo se zavrsio miting, nemam centralno grejanje pa nisam mogla da lupam u radijatore. Ali sam lupala u serpu!! Tek toliko da ne zaboravim!! Jer kao da se opet vracamo tamo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuzna i besna!!
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:16 21.02.2008

Počelo je spaljivanje ambasade USA

A moleban se još nije ni završio
sylvana sylvana 19:35 21.02.2008

Re: Počelo je spaljivanje ambasade USA

Evo Amfilohije uveliko krsi Boziju zapovest, ne uzimaj uzalud imena Gospoda Boga svoga
boyshane boyshane 19:18 21.02.2008

Ides Martiae

Čudan mesec taj mart, zastrašujući, ali ne datira to od juče i nije samo srpski usud*.

Čini mi se, doduše, da mi ovako otupeli u Srbiji i te najjezivije i politički najopasnije stvari već duže vremena obavljamo rekreativno baš u ova doba. Jbg, pauza ili tek prva kola prolećnog dela fudbalskog šampionata, klubovi nam još jesenas poispadali iz svih drugih sportskih takmičenja (ako su u njima i učestvovali), Australian Open prošao, Rolan Garros tek kroz tri meseca, zimnicu i kis'o kupus smo upravo satrli i poslednji gutljaj ovosezonskog rasola ispili, sezona slava je za nama, sezona poljskih radova još nije...dokoni smo, izgleda, pa volimo da se baš tada bavimo visokom politikom...

U mojoj glavi i previše je dovoljno jasnih razloga da izostanem sa današnjeg "orkestriranog događanja naroda" (namerna kontradikcija, op.aut.), neke ću probati da pobrojim, ne vodeći računa o redosledu:

- Prvo, današnji oratori sa platoa međ' konjima vranim, moj glas niti imaju, niti su ga imali, a ne mogu ga ni zadobiti, pa stoga držim da niti mogu da govore u moje ime niti osećam bilo kakvu potrebu da ih slušam (Jbg, baš sam radikalan, je l' da? I da, definitivno smatram današnji skup zloupotrebom nesreće jednog naroda u stranačke svrhe.)

- Drugo, na žalost sam dovoljno bajat da se suviše jasno sećam i Gazimestana, ali i onoga što se dogodilo kada je godinu dana ranije jedan visoki rukovodilac tadašnji** poslao svog "malog od palube" da obiđe pokrajinu koju su im partijski očevi skrojili 13 godina ranije i kada sam prvi put čuo neke rečenice koje ovih dana, kao papagaji sa gusarskih brodova ponavljaju i/ili parafraziraju vrli nam ministri predvođeni najčudnijim voždom u srpskoj istoriji***

- Treće, imam problem sa demonstracijama (?!?!) koje organizuje vrhovni organ izvršne vlasti u državi - zar se po osnovnoj definiciji i u skladu sa zdravim razumom ne demonstrira upravo protiv politike koju taj ili neki drugi organ vlasti vodi? (ima li potrebe podsećati gde se i na kojoj strani današnji vrhovni opozicionar nalazio dok je ova država sistematski uništavana, tokom godina najveće muke koje je, bar moja generacija, doživela)

- Četvrto, u kipućem loncu do vrha nalivenom žuči, bezobrazlukom, bezakonjem i elementarnim nevaspitanjem, jedan pogrešan sastojak može biti koban po one koji ga kusaju (Aspiriniks je samo jedan, a samoproklamovani druidi pri spravljanju čarobnog napitka nagađaju kad su u pitanju njegovi ključni ksastojci. Tako pripravljen napitak definitivno, em ne deluje, em od njega hoće stomak mnogo jako da boli - pitajte rimske legionare iz Galije, op.aut.). A izlije li se iz ove paklene smese i jedna jedina kap preko ruba, boleće nas još više.

Imam još nekih razloga, ali mi i ovi pojedoše celu rolnu ovog elektronskog papira, pa ću se ovde zaustaviti.

Nadao sam se, na kraju, iz dubine duše, da se ništa loše po ljude, bilo one čije su obude iskrene, bilo one izmanipulisane, bilo nedužne u kolaterali, neće dogoditi. Demantovala me stvarnost, opet, čujem sada da gore ulazi u neka zdanja, da su neka polupana...nadam se samo da ljudske krvi neće biti. Najiskrenije se nadam...

* - vidi naslov

** - Iskrenost i savest me obavezuju da napomenem da se pomenuti rukovodilac, nakon što ga je pomenuti "mali" politički živog sahranio, bio iskreno pokajao i shvatio zablude svoje, koje su ga, na nesreću, kad ih je ponovo glasno izgovorio i života koštale.*

*** - čovek koji sa 7.5% glasova (i to koaliciono osvojenih) otresa prašinu i sa Pandorine kutije iz koje nam ponovo pripoveda o nebeskoj Srbiji i globalnoj uroti, trijumfu sile nad pravdom, koristeći arsenal najjeftinijih fraza i floskula koje su za gastritični želudac jednog četrdesetogodišnjaka, potpuno nesvarljive.
Alava Alava 19:22 21.02.2008

WTF?

Hoće li neko da mi kaže da li je to Kusturica rekao ubili su nam premijera ?
dag4art dag4art 19:30 21.02.2008

Re: WTF?

hahaha...da, rekao je

I ja sam se prvo zabezeknuo,
a onda se dosetio da je to na konto mita da je Zorana ubila CIA, zato shto je hteo da se bori za Kosovo.
Alava Alava 19:44 21.02.2008

Re: WTF?

dag4art
hahaha...da, rekao jeI ja sam se prvo zabezeknuo, a onda se dosetio da je to na konto mita da je Zorana ubila CIA, zato shto je hteo da se bori za Kosovo.


Ali ču li ti onaj muk u masi kada je to rekao? I oni se zabezeknuše.
dag4art dag4art 19:52 21.02.2008

Re: WTF?

Ali ču li ti onaj muk u masi kada je to rekao? I oni se zabezeknuše.



da...nisu ukapirali...hahaha...mnogo im komplikovan taj mit...
zoricag zoricag 19:54 21.02.2008

Re: WTF?

Da
Misevi i MZ
Mihajlov nije mogao da govoi, pa ga Hadzi - Nemanja odmenio
gagonja gagonja 19:27 21.02.2008

usli su u ambasade a bogami i zapalili

jel ima neko vesti sta se tacno dogadja
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 19:34 21.02.2008

Re: usli su u ambasade a bogami i zapalili

Zapalili prvo američku zastavu pa uvatilo zgradu, polupali hrvatsku i tursku ambasadu, čini mi se i nemačku. Zapalili i upali u Mek i ranije u BEKO
gagonja gagonja 19:46 21.02.2008

Re: usli su u ambasade a bogami i zapalili

velimir ilic likuje siguran sam a i mutavom se osmeh otima, mozda i po prvi put u zivotu... ili ipak po drugi put? to mu se izgleda desava na 5 godina.....
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:46 21.02.2008

Predsedniče, dosta skrivanja!

Supermod Supermod 19:47 21.02.2008

Link

Dragi komentatori i blogeri, doskusiju mozete nastaviti na Biljaninom novom blogu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana