Društvo| Planeta| Putovanja| Sport| Život

Sasvim običan dan

jedi-knight RSS / 03.10.2013. u 13:13
 
 
Šetajući Krasnodarom sa ekipom, jedan Rus iz delegacije koja nas je pratila se neprestano izvinjavao zbog blata pored puta kojim smo šetali.
Prepoznao sam tu frustraciju. Imamo je i mi.
Šta će stranci da pomisle o nama? Da li smo dovoljno dobri? Da li smo dovoljno pametni, lepi? Kako se osećaju naši gosti? Da ne odu gladni ili na bilo koji način nezadovoljni. Prepoznao sam reakcije prosečnog Srbina u reakcijama prosečnog Rusa. I bilo mi je žao.
Prvi put tu scenu posmatram iz ugla gosta i pratio sam reakcije ostalih iz moje grupe. Podsmevanje, gađenje, nipodaštavanje, sa jedne i pritvorno osmehivanje i tobože zahvaljivanje sa druge strane. A smejali su se podcenjivački svemu na šta bi naišli: tuševima u hotelu, televizorima, trolejbusima, automobilima, parkovima, svemu... A sve isto, ponekad i gore sam viđao kod njih. Osim blata po ulicama.

Na pojavu zgodne devojke, slušao sam mjaukanje, dobacivanje i krajnje nepristojne komentare. I to od onih koji bi trebalo da budu intelektualci, izdanci evropske kulture; od ljudi sa akademskim zvanjima i titulama; onih koji nas godinama uveravaju da smo nedostojni, inferiorni i manje vredni. Gledam sve to i žao mi je.
Nešto u meni mi ne da da ovo prećutim. Neki bunt postoji protiv sveopšte prosečnosti koju primećujem baš tamo gde sam je najmanje očekivao. Međutim, njihova prosečnost me ne brine. Što duže živim daleko od Srbije, sve više verujem u nas i u naš kvalitet. Ali kvalitet koji osećam, ali ga ne vidim ili ga vidim samo u tragovima. 

Umesto toga, vidim tupa lica političara koji ni ni miču usnama kada pričaju, kojima su emocije oduzete na ulasku u stranačke odbore i koji misle da je diploma samo parče papira nužno za napredak. Vidim decu koja se bodu noževima po školama i bande divljaka kojima ni država ne može ništa. Entoni Bardžis mu dodje kao Volt Dizni u odnosu na realnost koja nas okružuje. 

Vidim petetičnu pasivnost onih koji imaju potencijal da pokrenu dobro i agresivnu ambiciju onih koji dobrote nemaju. Vidim potcenjivanja i precenjivanja. Svađe i ulizivanja. Laži i nebeske istine. Nismo bogom dani, ali nismo ni najgori.
Zar nije više dosta lažnih osmeha i stranačkih parola. Korporacijske dresure i diktature i beskorisnog inata. Nepotrebne mržnje prema svojima i još nepotrebnije servilnosti prema tuđima.
Stop farmi, estradi, šabanima i silikonskim divama. Neću da mi više brine to što mi fali dugme, nego što nemam gaće. Neću da me u to niko ubeđuje niti da je nebo plavo i da je voda mokra. ZNAM!!!
Znam i da ima nade da se sa svim tim stane. Znam, jer da sumnjam, ne bih ovo ni pisao. 


A u Krasnodaru je dva dana padala kiša i bilo je desetak stepeni, čak dvadeset i nešto manje od mesta iz koga dolazim. Evo ovog trenutka se pojavilo sunce i naši domaćini su nam rekli kako dugo nisu imali ovako hladnu jesen, ali to više nikog nije interesovalo.


Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 13:17 03.10.2013

Prvi

I to iz rova.Šta ti je tehnika
jedi-knight jedi-knight 13:19 03.10.2013

Re: Prvi

Prvi
I to iz rova.Šta ti je tehnika


Nego kako
blue rider blue rider 13:54 03.10.2013

Kvalitet

Osecas ga kao nostalgiju na neka druga vemena, u odnosu na situacije i ljude. Ali realno gledano toga ovde ima jako malo. Kvalitet mora da se opipa a ne naslucuje.
jedi-knight jedi-knight 13:59 03.10.2013

Re: Kvalitet

blue rider
Osecas ga kao nostalgiju na neka druga vemena, u odnosu na situacije i ljude. Ali realno gledano toga ovde ima jako malo. Kvalitet mora da se opipa a ne naslucuje.


Ne. Mislim na ljude po belom svetu koji su dominantni u svojim oblastima dok avion ne dotakne Surcinsku pistu. Onda ih pojedu. Pa nije sve sto vredi otislo, nego cute
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:38 03.10.2013

Re: Kvalitet

Pa nije sve sto vredi otislo, nego cute

Nije verovatno ali ne postoji kritična masa. Mnogi i ćute jer ne vide da ima smisla, mogu samo da imaju negativne reperkusije. Dva bloga bih minimum samo ja mogao da napišem o ljudima koji su zalegli za nešto samo zato što su smatrali da je to ispravno, nagrabusili žestoko zbog toga a da niko, slovima i brojem -NIKO iz njihovih okruženja nije prstom mrdnuo.
Nema dovoljno, ne znam ni da li će biti.
jedi-knight jedi-knight 14:45 03.10.2013

Re: Kvalitet

aleksandarkarisik
Pa nije sve sto vredi otislo, nego cute

Nije verovatno ali ne postoji kritična masa. Mnogi i ćute jer ne vide da ima smisla, mogu samo da imaju negativne reperkusije. Dva bloga bih minimum samo ja mogao da napišem o ljudima koji su zalegli za nešto samo zato što su smatrali da je to ispravno, nagrabusili žestoko zbog toga a da niko, slovima i brojem -NIKO iz njihovih okruženja nije prstom mrdnuo.
Nema dovoljno, ne znam ni da li će biti.


Bokser kada spusti ruke, dobije tri nokauta, ne jedan. Ne postoji kriticna masa, ali postoji ideja ( nadam se ), a ona bi mogla da stvori i kriticnu masu. Medjutim, Princi je u pravu. Potreban je mentalni zaokret, ali pre svega samopostovanje, dostojanstvo i plemenitost. Imali smo takve
rade.radumilo rade.radumilo 15:56 03.10.2013

Re: Kvalitet

Potreban je mentalni zaokret, ali pre svega samopostovanje, dostojanstvo i plemenitost


Mentalni zaokret je nešto što niko neće napraviti. Ljudi tako ne funkcionišu, zato su potrebne generacije i generacije da jedno društvo stigne od tačke A do tačke B u svom napretku.
Najzanimljivije mi je kada posmatram generaciju svojih roditelja. Donekle su doživeli surovo otrežnjenje i shvataju koliko gluposti su progutali svojevremeno, ali to otrežnjenje je samo delimično. I dalje su tu stare floskule, propaganda, tripovi... koji isplivaju na površinu čim ih nešto potakne...
deset_slukom deset_slukom 19:15 03.10.2013

Re: Kvalitet

rade.radumilo

Mentalni zaokret je nešto što niko neće napraviti. Ljudi tako ne funkcionišu, zato su potrebne generacije i generacije da jedno društvo stigne od tačke A do tačke B u svom napretku.
Najzanimljivije mi je kada posmatram generaciju svojih roditelja. Donekle su doživeli surovo otrežnjenje i shvataju koliko gluposti su progutali svojevremeno, ali to otrežnjenje je samo delimično. I dalje su tu stare floskule, propaganda, tripovi... koji isplivaju na površinu čim ih nešto potakne...


U pravu si da su za napredak potrebne generacije. A država je ta koja treba da poradi na njemu, sredstvima koja su joj na raspolaganju.

Kako sada stvari stoje, država ubrzano i uspešno unazađuje ovo društvo. Nisam siguran da je neko ikada seo i osmislio tačku B koju spominješ, bojim se na šta će to ispasti kada stignemo do nje.

Zanima me - u čemu se sastoji "surovo otrežnjenje" tvojih roditelja? Imam neke ideje o tome, ali eto - napiši nam ti.



jedi-knight jedi-knight 10:58 04.10.2013

Re: Kvalitet

Najzanimljivije mi je kada posmatram generaciju svojih roditelja. Donekle su doživeli surovo otrežnjenje i shvataju koliko gluposti su progutali svojevremeno, ali to otrežnjenje je samo delimično. I dalje su tu stare floskule, propaganda, tripovi... koji isplivaju na površinu čim ih nešto potakne...


Lepo si rekao na početku. Potrebne su generacije. Evo, ti si druga.

mirelarado mirelarado 14:20 03.10.2013

Блато је

A sve isto, ponekad i gore sam viđao kod njih. Osim blata po ulicama.


Блато је, на жалост, заштитни знак наших градова, поготово током јесени и зиме. Улице се управо у ово доба године из разноразних разлога раскопају, радови се отегну због неповољних временских услова, путари имају посла изван сезоне, а ми гацамо...

Травњаци су такође често тек отмени назив за блатишта.
jedi-knight jedi-knight 14:31 03.10.2013

Re: Блато је

mirelarado
A sve isto, ponekad i gore sam viđao kod njih. Osim blata po ulicama.


Блато је, на жалост, заштитни знак наших градова, поготово током јесени и зиме. Улице се управо у ово доба године из разноразних разлога раскопају, радови се отегну због неповољних временских услова, путари имају посла изван сезоне, а ми гацамо...

Травњаци су такође често тек отмени назив за блатишта.


Stidim se i ja tog blata, ali nasa prava vrednost je u ljudima. Uvek bila. Samo im treba samopouzdanja
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:00 03.10.2013

Re: Блато је

A blatište je fini naziv za kaljugu
smarashbre smarashbre 16:43 03.10.2013

Re: Блато је

jedi-knight
mirelarado
A sve isto, ponekad i gore sam viđao kod njih. Osim blata po ulicama.


Блато је, на жалост, заштитни знак наших градова, поготово током јесени и зиме. Улице се управо у ово доба године из разноразних разлога раскопају, радови се отегну због неповољних временских услова, путари имају посла изван сезоне, а ми гацамо...

Травњаци су такође често тек отмени назив за блатишта.


Stidim se i ja tog blata, ali nasa prava vrednost je u ljudima. Uvek bila. Samo im treba samopouzdanja

upravo su ljudi ono što hvali inače kvalitetnoj zemlji,prirodi,oranicama,rekama,klimi,ulicama,ulazima..naprotiv.ljude nemamo a sve drugo imamo
mirelarado mirelarado 17:55 03.10.2013

Re: Блато је

Jelica Greganović
A blatište je fini naziv za kaljugu


А каљуга је лепши начин да се каже глиб. ;-)
blogovatelj blogovatelj 18:05 03.10.2013

Re: Блато је

А каљуга је лепши начин да се каже глиб. ;-)


Dok je kal kraći način da se kaže glib.
Gospodja Klara Gospodja Klara 21:20 03.10.2013

Re: Блато је

Dok je kal kraći način da se kaže glib.



Kad smo kod reči kal (कल na starosrpskom), moja asocijacija je neprejebivi šmeker Shah Rukh Khan koji demonstrira tehniku muvanja štreberke u filmu ''Kal Ho Naa Ho''.:)





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 03.10.2013

Re: Блато је

mirelarado
Травњаци су такође често тек отмени назив за блатишта.

Носталгија...
Твоја фотографија је са раскршћа улица Народних хероја и Булевара АВНОЈ-а (не знам да ли се још увек тако зову, мислим да АВНОЈ није преживео). Налево, сто метара од блата, налази се основна школа 25. мај (данас познатија под именом Душко Радовић). У њу сам, са још најмање њих троје са овог блога, ишао у школу. Преко пута, у згради у наставку осмоспратнице која се на слици види, становао сам све до почетка деведесетих. И покушавам да се сетим -- да ли је оваквих блатишта тада било? Мислим да није. А требало би да тако нешто знам, и поред свог непоузданог памћења. Наиме, тих сам година имаo куче, епањел бретонца по имену Дон, и бесомучно сам га шетао, неки пут сатима, пролазећи стазама са слике и оним околним. И чини ми се да се тек почетком деведесетих појављују кола набусито паркирана по травњацима или спремна да угазе оскудну и ненеговану новобеоградску траву.
blogovatelj blogovatelj 00:54 04.10.2013

Re: Блато је

Kad smo kod reči kal (कल na starosrpskom), moja asocijacija je neprejebivi šmeker Shah Rukh Khan koji demonstrira tehniku muvanja štreberke u filmu ''Kal Ho Naa Ho''.:)


Predivan prilog gospojo. A ne ko ovi što hoće ovu paradu.
Gospodja Klara Gospodja Klara 07:06 04.10.2013

Re: Блато је

Predivan prilog gospojo. A ne ko ovi što hoće ovu paradu


Pa da, a stiže i pojačanje

Mada, strah me da nije neki sektaš pa da krene da širi Kamasutru, to mu ovde ne bi prošlo.
jedi-knight jedi-knight 11:06 04.10.2013

Re: Блато је

Травњаци су такође често тек отмени назив за блатишта.


Ovde sam odrastao.

Tužno je to gledati. Izgleda da uvek ima nešto važnije od blata, blatišta, kalova ili kaljuga
mirelarado mirelarado 11:28 04.10.2013

Re: Блато је

мислим да АВНОЈ није преживео


Мислим да га је сменио Арсеније Чарнојевић, ако је и он преживео... :)
mirelarado mirelarado 11:32 04.10.2013

Re: Блато је

Ovde sam odrastao


И ти?


Tužno je to gledati. Izgleda da uvek ima nešto važnije od blata, blatišta, kalova ili kaljuga


Јесте тужно, али, као што и сам кажеш, не вреди очајавати. И ја мислим да ће ствари морати да се промене. Већина и пише овде у жељи да тако буде.
jedi-knight jedi-knight 11:35 04.10.2013

Re: Блато је

Јесте тужно, али, као што и сам кажеш, не вреди очајавати. И ја мислим да ће ствари морати да се промене. Већина и пише овде у жељи да тако буде.


To sam želeo da čujem
jedi-knight jedi-knight 11:56 04.10.2013

Re: Блато је

И покушавам да се сетим -- да ли је оваквих блатишта тада било?


Rekao bih da ne, ali i moje sećanje je nepouzdano.
Svejedno, devedesete u poređenju sa sedamdesetim su dokaz da ljudi nisu ni dobri ni zli u svojoj suštini, već da se prilagođavaju.
Mene su učili da ustajem starijem u autobusu i ja sam to radio i danas imam refleks da ustanem kada vidim starijeg ili ženu sa detetom. Onda sam devedetetih slušao viceve tipa:

Stoji dizelaš na vratima busa.
Baba koja želi da izađe, a njena stanica se približava, ga kucne po ramenu i kaže:
"Sine, da se zamenimo?"
"Jes, pa da ja budem baba."

To je bio etalon ponašanja jer su okolnosti dovele do toga. Taj dizelaš je postojao i sedamdesetih, ali je bio odbačen i ćutao je kao riba.
Kada je taj dizelaš progovorio, dobili smo OVO.

princi princi 14:29 03.10.2013

Gledano spolja, Srbiji

treba malo. Međutim, promena koja je potrebno je ujedno i najteža- promena u glavama. Ono kratko i jetko "Niko ne sme da vas bije!" je otvorilo takvu Pandorinu kutiju i oslobodilo toliko zla (na svim stranama, kad kažem svim mislim i na sve partije, vladine, nevladine organizacije, policajce, prolaznike na ulicama, pišače po parkovima i haustorima, bukvalno sve) da je to sad jako teško pokupiti nazad. Kad jednom uništiš državu i njene institucije, kad stvoriš voluntarizam u društvu, sistem u kome svakojaki bilmezi mogu doći na viđenije funkcije, onda je jako teško uspostaviti društvo u kome ljudi rade za sebe i jedni za druge (radeći za sebe). Onda preovladava taj dog eat dog, tragedy of the commons mentalitet, u kome svako Srbiju shvata kao prolaznu stanicu: neko do karte za Ameriku ili Kenjadu, a neko do umiranja.
antioksidant antioksidant 14:41 03.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

u kome svakojaki bilmezi mogu doći na viđenije funkcije


biti bilmez neretko je i jedini uslov za funkciju
Sepulturero Sepulturero 19:09 03.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

"Нико не сме да вас бије" је потпуно одговарало том тренутку а рекао је то сасвим спонтано један прави комунистички функционер, вероватно је после и зажалио. Нисмо, међутим, ми криви што је тај поклич потпуно одговарао стању у којем су се Срби онда налазили. Нисмо, нажалост, били довољно паметни нити политички образовани да огромну енергију која је тиме пробуђена усмеримо како треба.

Слично као 1914 или 1941.

Сада је, очигледно, потребно да опет неко викне да је дотерало цара до дувара.
kukusigameni kukusigameni 20:38 03.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Sepulturero
"Нико не сме да вас бије" је потпуно одговарало том тренутку

U trenutku u kome je taj isti grabio apsolutnu vlast. Pre toga su on i njegovi čauši hapsili i zabranjivali sve koji su ukazivali na stanje na Kosovu. Na kraju su po njegovom nalogu i njegovih pajtaša lemali ljude gde god su stigli i proglašavali ih izdajnicima. Tako da... da. Možda trenutak. Ono, dok kažeš keks. Ništa pre. I ništa posle.
milisav68 milisav68 21:25 03.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

kukusigameni
Sepulturero
"Нико не сме да вас бије" је потпуно одговарало том тренутку

U trenutku u kome je taj isti grabio apsolutnu vlast. Pre toga su on i njegovi čauši hapsili i zabranjivali sve koji su ukazivali na stanje na Kosovu.

Ne, tada je bio Iznogud, poslat od strane Stambolića, da vidi - šta se to bune dole.
kukusigameni kukusigameni 21:58 03.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

milisav68
kukusigameni
Sepulturero
"Нико не сме да вас бије" је потпуно одговарало том тренутку

U trenutku u kome je taj isti grabio apsolutnu vlast. Pre toga su on i njegovi čauši hapsili i zabranjivali sve koji su ukazivali na stanje na Kosovu.

Ne, tada je bio Iznogud, poslat od strane Stambolića, da vidi - šta se to bune dole.

Zvanično, da.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:38 03.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
Kad jednom uništiš državu i njene institucije, kad stvoriš voluntarizam u društvu, sistem u kome svakojaki bilmezi mogu doći na viđenije funkcije, onda je jako teško uspostaviti društvo u kome ljudi rade za sebe i jedni za druge (radeći za sebe).

Носталгија...
Princi је један од оних који су са мном ишли у ОШ 25. мај, како сам спомињао у претходном коментару. Такође, рекло би се, он, са мном, дели носталгију за једним временом. Нека што је то носталгија за нашом младошћу (нисмо тако стари), него -- враг му његов сиви -- испаде да обојица кукамо за некадашњом коми-државом (ово коми је по амерички, скраћено од комуниста)?! Па није ваљда да је држава једног меког тоталитарног режима била боља од ове данашње, демократске?! Хммм... у неким сегментима сигурно јесте. По страни то што је у обема државама политичка подобност била високо на цени -- у овој данашњој важна је припадност партији, дакле спремност припадања, а готово мање важно која је партија у питању и то што их има више од једне, како је некад било -- но комунистичка држава показивала је чврстину у одржавању неких елементарних вредности и хијерархија, од безбедности грађана до високог цењења образовања и струке. Вероватно се може рећи и да се крало мало, али крадуцкало пуно, и то сви од свих -- не радећи ништа и дангубећи на обезбеђеним и сигурним државним пословима (само такви су готово и постојали). Раднички савети (збор радних људи -- је л' то беше исто?), комунисти по МЗ-има, синдикалне полутке и ајвари, војна одмаралишта, дивизије униформно обучених полит-апартчика, и све то устукну, код Princija и мене, пред сликом тада-уређене-наспрам-сада-неуређене државе. Да, онда је заиста ризично било пишати по парку, а тамо спавати -- могло се без пуно страха. Занимљиво, дакле: барем у сећању, она држава је по много чему ваљала, и опрашта јој се данас и несташица кафе, и струје, и пар-непар систем вожње, и оскудна понуда роба опште потрошње и по петнаест минута политичких тирада у сваком дневнику?

У ствари, јесмо ли ми имали ваљану државу па је уништили, како испаде, то питам?

Узгред, уморих се од аутошовинзнма у себи ових дана, па ми овај блог-текст дође као награда и заслужени одмор.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:21 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

а није ваљда да је држава једног меког тоталитарног режима била боља од ове данашње, демократске?! Хммм... у неким сегментима сигурно јесте


Nesporno.
Ali se radi o segmentima kojima se mogu pohvaliti i Čaušeskova Rumunija i Bugarska Todora Živkova. I tamo se moglo spavati u parku, nije se smelo parkirati na travnjaku.
Znači li to da su i te države bile bolje od ove naše sada?
Ni tamo ni ovde nisu smeli praviti filmovi, pisati knjige, izdavati novine ako oni nisu bili onakvi kakve je vlast smatrala poželjnim.
Da li i za tim segmentima teba žaliti?

Svi mi često upadnemo u zamku da po pojedinim segmentiam cenimo neki period i učini nam se da je bio dobar ili loš, a biće da se periodi najbolje procenjuju posmatrajuči sve segmente.

Ne verujem da postoji mnogo onih koji bi poželeli da se vrati vreme u kom je sloboda bila ukinuta, a da zauzvrat dobiju nepogažene travnjake.

princi princi 01:32 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

duplikat...
princi princi 01:47 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Kad je u pitanju ustrojstvo društva, izgleda da je u pravu Hobs koji kaže da se stanje rata "svih protiv svih", u kome se Srbija efektivno nalazi, može sprečiti samo jakom i pravednom centralnom državom. Jaka i pravedna centralna država razoružava i agresora i oštećenog, kažnjavajući pravedno prvoga, a oduzimajući pravo osvete drugome. Praksa pokazuje da je to neophodan (ne i dovoljan) uslov za stvaranje stabilnog društva. Ovakva kakva je, srpska država ne treba nikome osim političkim mafijama.
deset_slukom deset_slukom 02:21 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

hoochie coochie man

Ni tamo ni ovde nisu smeli praviti filmovi, pisati knjige, izdavati novine ako oni nisu bili onakvi kakve je vlast smatrala poželjnim.
Da li i za tim segmentima teba žaliti?

Pa kod nas su snimani nepoželjni filmovi. Čak su bili i dotirani, više nego danas ovi poželjni. Jes' da su kasnije zglajzali, ali su nalazili put do zainteresovane publike i do inostranstva, i dobijali oreol disidentstva i zabranjenog voća. Isto važi i za knjige. Pop mašina izdala album "Kiselina", ovi nisu ni znali šta je to, pa nikada nije zabranjen. Ne misliš valjda da su neki agenti kontrolisali šta ko piše ili snima?

Ti "pojedini segmenti" koje spominješ, nisu baš ni toliko pojedini. Nema sumnje da je privreda, recimo, iako u pogrešnom sistemu, bila na nedostižnom nivou za današnje prilike.

Pravosuđe, školstvo, zdravstvo,... o čemu ti pričaš i gde si bio tada, pa da uporediš malo? Sve je to danas toliko urušeno, da nema smisla ni porediti.

Glupo je pričati o povratku u neka vremena, ali mislim da pre treba biti kritičan prema sadašnjosti, nego prema onome što se više ne može promeniti. Doduše, koliko vidim, današnjoj vlasti je lakše da menja prošlost nego sadašnjost. Čak i jednopartijski sistem imamo, ništa bolji od onoga. Rekao bih da je i ondašnja politička ponuda bila prihvatljivija.

milisav68 milisav68 07:34 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

kukusigameni
Zvanično, da.

Pa i nezvanično, jedino je Miša Radivojević "znao" da je on taj.


Njega je Stambolić "vukao" sa funkcije na funkciju, i gde god je trebao da bude biran - bile su tesne pobede.

A jeste srpsko rukovodstvo hapsilo i ućutkivalo one koji su ukazivali na probleme na Kosovu, pa je i sam njegov odlazak tamo bio zbog toga, što su se Srbi sa Kosova spremali na protestni marš za Beograd.

Ta rečenica tamo ga je izbacila u orbitu, a masakr u Paraćinskoj kasarni, mu je zacementirao bezrezervnu podršku naroda (ulice), na osnovu koga je stekao samopouzdanje, koje je kulminiralo na "Osmoj sednici".

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:55 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Ја сам своје горње идеје донео с великим упитником, у ствари наглас промишљајући наше политичке путање. И забавило ме било то што је и Princi (а првим импулсом и ја) показао сентимент и носталгију за једним тоталитарним системом, Срботитославијом. Да будемо начисто, он би и из ње настојао да оде, као што је отишао из оне касније. И све ми се чини да боље ми овде промишљамо наше политичке судбине него НЕКИ КОЈИ СУ СЕ НАЈЕЛИ ПРОЈЕ И ПОПАРЕ ПА САД НЕ ЗНАЈУ ШТА ПРИЧАЈУ (у доба океанског контејнерског превоза и авиона и интернета и берзе лупетања о Исток-Запад наплатној рампи; шта, отвориће ђумрукану за електроне?!).

Хобс? Сред времена укидања друштвене солидарности и опште грабежи ствари умеју да измакну демократској контроли и институцијама (особито у земљама где се оне незреле и нејаке) и да неко друштво закорачи у диктатуру: "Дакле, диктатура је осмишљена као политички механизам у доба криза. И касније, у историји, она је често примана као мање зло, а не као необуздано самовлашће и иступање из пожељног тока историје (и Гарибалди је био диктатор). Докле год јавно мњење неког диктатора сматра мањим злом способним да предупреди распад и пропаст једног друштва, он ће у том друштву бити позитивно прихваћен. Како год било, диктатура (и њени модерни политички деривати) јесте и дијагноза једног друштва, које њоме показује да је закорачило у необуздану себичност, анархију и антидруштвено, несолидарно понашање." Тако сам недавно писао парафразирајући историчара Тојнбија, И ТО ОВДЕ.

Хоћу да кажем да је и то наша могућа путања некаква путиновштина...
kukusigameni kukusigameni 09:41 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Predrag Brajovic


Diktatura je dobra samo za one koji su na strani diktature. S druge strane, ona stvara žestoku polarizovanost društva i skoro nikad nije u stanju da je izniveliše. Posledice diktature su katastrofalne i direktno su proporcionalne dužini trajanja diktature.

Meni je ovde interesantno nešto drugo. a to je: "Šta je to dovoljno loše u Srbiji (Beogradu, Novom Sadu, unutrašnjosti...) što kada se pojavi i neko na to ukaže, dobija karakteristiku problema koji se mora rešiti (ili bi barem trebalo rešiti), bez ikakve dileme?"

Usporavanjem, osporavanjem, propitivanjem ili upoređivanjem, gubi se dragoceno vreme i onda diktatura izgleda kao "poželjan" modalitet izbegavanja svih tih otežavajućih faktora.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:42 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Куку,
Ти говориш о уобичајеној политичкој диктатури. Да не буде забуне, нисам ја њен заговорник, само указујем на могућа кретања. Ово појачано преношење овлашћења на једног човеа у држави гледали смо већ и у Русији. Путинизација, вучинизација -- мислим тај рад. Парламент и даље постоји, али очигледно нема зацртану моћ. (Ено, Обама се у Америци мучи, блокирали му парламентарци буџетске исплате. Замисли тај случај овде.)
princi princi 10:58 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Jaka i pravedna centralna vlast ne podrazumeva diktaturu kao što ne podrazumeva ni sistem u kome vlast huška rulju na pojedine segmente društva, bilo klase bilo nacionalne manjine, kao u Rusiji, Kini ili Nemačkoj. Naprotiv, ta vlast možda jeste centralna ali nije ni jaka ni pravedna, upravo joj je suprotnost. Kad pišem jaku i pravednu centralnu vlast pomislim na intervju onog čuvara norveškog zatvora.
Da pomognem, ključne rečenice za razumevaje teksta i mindseta.
I don't think I will ever be able to do that," says Nilsen. "If someone did very serious harm to one of my daughters or my family ... I would probably want to kill them. That's my reaction. But as a prison governor, or politician, we have to approach this in a different way. We have to respect people's need for revenge, but not use that as a foundation for how we run our prisons.

jedi-knight jedi-knight 11:14 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

u kome svako Srbiju shvata kao prolaznu stanicu: neko do karte za Ameriku ili Kenjadu, a neko do umiranja.


Dijagnoza je, rekao bih tačna, ali vremena se menjaju, a sa njima i ljudi. Umesto "Niko ne sme da vas bije" , naći će se neko da kaže nešto podsticajno i oplemenjujuće. Ako u to ne bih verovao, onda sam već umro i imam prava samo da ćutim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:31 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
Jaka i pravedna centralna vlast ne podrazumeva diktaturu.

Не видим ко је то од нас рекао? Нити да неко у то верује.
Ја нисам.
Куку није. Ни Милисав ни Десет с луком.
Друга ствар -- диктатура је данас немогућа у свом афричко-јужноамеричком виду. Но неће бити да је Путин демократа. Ја указујем на то да смо ми већ у овом тренутку сувише зависни од воље једног човека. И да се историјски обрасци понављају. Путин је од једног пијандуре уз благослов "народне воље" преузео Русију; сада Србију једном мало вишем од Путина хоће да увале.

И што је најгоре, да будем искрен, изгледа да то није најгора ствар која може да нам се деси. Особито ако, као што ти видиш, у свим партијама и код свих парковских пишача постоји разобручено и неконтролисано зло.


kukusigameni kukusigameni 11:42 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Куку није.

Nisam.

Centralizovana vlast bi morala da ima utemeljenje na nekim barem minimalnim odrednicama nacionalnog interesa, kao konsenzusa u društvu. Na našu nesreću, sve što bi trebalo i moglo da bude taj konsenzus, korišćeno je u sasvim suprotne svrhe, tačnije za polarizaciju društva i prikupljanje glasova na izborima.
mirelarado mirelarado 12:04 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

kukusigameni
Куку није.

Nisam.

Centralizovana vlast bi morala da ima utemeljenje na nekim barem minimalnim odrednicama nacionalnog interesa, kao konsenzusa u društvu. Na našu nesreću, sve što bi trebalo i moglo da bude taj konsenzus, korišćeno je u sasvim suprotne svrhe, tačnije za polarizaciju društva i prikupljanje glasova na izborima.


Изборни систем мора, али мора, да се промени, да изабрани буду одговорни бирачима, а не шефовима својих партија. Уверена сам да би то померило ствари с мртве тачке.
jedi-knight jedi-knight 12:07 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Изборни систем мора, али мора, да се промени, да изабрани буду одговорни
Ja bih ovde stavio tačku.
kukusigameni kukusigameni 12:08 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

jedi-knight
Изборни систем мора, али мора, да се промени, да изабрани буду одговорни
Ja bih ovde stavio tačku.

Ja ne bih.
princi princi 12:14 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Не видим ко је то од нас рекао? Нити да неко у то верује.
Ја нисам.
Куку није. Ни Милисав ни Десет с луком.

Da, moguće je da pominjanje, redom, čežnje za Titoslavijom, Tita, Čaušeskua, Putina u ovom kontekstu nisam najbolje shvatio, ali, dobro, nije mi prvi put, a nije ni previše bitno. Ovde je samo reč o prostoj činjenici da nedostatak države u svim društvima pa i onom srpskom nadomešćuje taj rat svih protiv svih koji Hobs pominje u Levijatanu. To se može nazvati istorijskim obrascem, društvenom zakonitošću, kako god, uglavnom, događa se u svim društvima, i na svim stupnjevima razvoja.

Čisto na osnovu rezultata, mislim da strategija biranja između dva zla koja se pred Srbe sistematski postavlja već dugi niz decenija (neke političke partije, DS na prošlim izborima, na primer, su od toga pravile i političke programe) nije najbolji recept za stabilizovanje društva. Potreban je, rekao bih, novi model razmišljanja i novi pristup problemu.

I još nešto: ta promena mora da se dogodi na vrhu. Bootstraping, peti oktobri, itd u uspostavljanju države ne šljaka. Znači, mora neki skoro divine intervention. I zato sam ja i toliki skeptik po pitanju Srbije.
jedi-knight jedi-knight 12:15 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Ja ne bih.


Pa mora od nečega da se počne
milisav68 milisav68 12:40 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

mirelarado
Изборни систем мора, али мора, да се промени, да изабрани буду одговорни бирачима, а не шефовима својих партија. Уверена сам да би то померило ствари с мртве тачке.

Da, samo što je problem naći partiju, koja bi stala iza toga, kao i 126 poslanika koji bi glasali za to.
kukusigameni kukusigameni 12:41 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
Čisto na osnovu rezultata, mislim da strategija biranja između dva zla koja se pred Srbe sistematski postavlja već dugi niz decenija (neke političke partije, DS na prošlim izborima, na primer, su od toga pravile i političke programe) nije najbolji recept za stabilizovanje društva. Potreban je, rekao bih, novi model razmišljanja i novi pristup problemu.

I još nešto: ta promena mora da se dogodi na vrhu. Bootstraping, peti oktobri, itd u uspostavljanju države ne šljaka. Znači, mora neki skoro divine intervention. I zato sam ja i toliki skeptik po pitanju Srbije.

Jasno određivanje prema problemima, dokumentovanje i volja da se krene jasno u nekom pravcu nedostaju.
Sam si svedok polemika o prošlosti. Kakav je stav koji bi predstavljao najmanji zajednički sadržalac? Kakav je zvaničan stav? Koju poruku poslati? Nema ga. Deluje, kao da je sve relativno, da nema ničeg čvrstog zašta bi se moglo uhvatiti, pa samim tim nema ni odluke.
Ovo "mi smo se promenili", danas prisutno, je isto dobar pokazatelj. U odnosu na šta su se promenili? Da li misliš da iko od tih promenjenih ima konsekventan odgovor? Nema. Tuc...muc...ali...

Pomenuo sam dokumentovanje. Pa mi toliko oskudevamo u validnim dokumentima, da je čak za neke stvari nemoguće utvrditi pravu istinu.
Odatle i nedostatak volje. Za volju je potrebno ponekad pogledati u ogledalo i podsetiti se svog izgleda. U našim ogledalima nema odraza.

princi princi 13:08 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Изборни систем мора, али мора, да се промени, да изабрани буду одговорни бирачима, а не шефовима својих партија. Уверена сам да би то померило ствари с мртве тачке.

Po običaju mudri saveti mirelerado. 100% se slažem s ovim. Očigledno je da ovako više ne ide i da su i politički sistem i društvo paralizovani. Partije nisu sposobne i nemaju incentivea da ovo iniciraju, možda bi predlog trebalo da dođe od strane intelektualaca od nekog think tanka i da se onda oko njega okupljaju "progresivne" snage, :). Značajno smanjen broj poslanika i većinski sistem se čini kao dobar put napred.
mirelarado mirelarado 13:14 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Značajno smanjen broj poslanika i većinski sistem se čini kao dobar put napred.


Тачно! Постизање оба та циља био би први корак.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:15 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
možda bi predlog trebalo da dođe od strane intelektualaca od nekog think tanka i da se onda oko njega okupljaju "progresivne" snage, :)

:))))))))))))
Басара и Биљана Србљановић, рецимо?

Сама идеја је суманута.
То је било деведесетих, па се тада накратко окуписмо око Вуче Драшковића. Куку и леле...

princi princi 13:23 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

окуписмо

Stvarno? A ja onoliko, na pravdi Boga, nagrdih čestitog Tijaga Dijega...
maksa83 maksa83 13:27 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
окуписмо

Stvarno? A ja onoliko, na pravdi Boga, nagrdih čestitog Tijaga Dijega...

Ja ne znam u koga sam se više razočarao - Nika Kejva ili Džeremija Rona...

princi princi 13:35 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Sine, ali taj izmučeni, isposnički, pseudoasketski pogled... Neprocenjivo! Sine, Vajtu za Precednika!
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:51 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Sine, ali taj izmučeni, isposnički, pseudoasketski pogled... Neprocenjivo! Sine, Vajtu za Precednika!


Vajtu bi pojeli živog, glasam za ovu olimpijsku gospođu sa pletenicama. Ima pošteno ali odlučno lice, izgleda mi ekološki osvešćeno a postoji i mogućnost da u levoj ruci drži dvoseklu sekiru.
princi princi 13:54 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

glasam za ovu olimpijsku gospođu sa pletenicama.

Janicu Kostelić? Dobra je Janica, :).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:56 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

*еботе, и онај наш тадашњи саборни узвик: Сви, сви, сви...

Ево како је изгледало:

Gospodja Klara Gospodja Klara 14:09 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
glasam za ovu olimpijsku gospođu sa pletenicama.

Janicu Kostelić? Dobra je Janica, :).


Pa kad je Naša.:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:31 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
окуписмо

Stvarno? A ja onoliko, na pravdi Boga, nagrdih čestitog Tijaga Dijega...

:)
Мислио сам на Србље и Српчад.
А не на тебе, мене или честитог Тијага.

Јбг, шта ти је инжењерски ум: одмах реализује нацрте, па макар били и ментални. Тако си и мене материјализовао... :) Узгред, то је оно што нам фали, тај инжињерски приступ -- неко ко ће да спроведе зацртане ствари. То је најтеже. А ово паролашење и идејашење -- направићемо, смањићемо, повећаћемо, то је за пусиз. Инжињери то умеју. Да стварају свет. Инжињери људских срца и душа такође :)))
mirelarado mirelarado 14:36 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi
glasam za ovu olimpijsku gospođu sa pletenicama.

Janicu Kostelić? Dobra je Janica, :).


Предлажем ново лице. Интелектуално а одлучно:


jedi-knight jedi-knight 14:36 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Узгред, то је оно што нам фали, тај инжењерски приступ




Инжињери људских срца и душа такође :)))



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:00 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Џедај Витеже, Мрчивеља фотографија је савршена, нисам знао за њу. Прави BROMANCE.
jedi-knight jedi-knight 15:06 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

нисам знао за њу


a za ovu?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:12 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

jedi-knight
a za ovu?

Јууу, ал' их Мрка приводи?!
Је л' зна Веља за ово?
maksa83 maksa83 15:27 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Џедај Витеже, Мрчивеља фотографија је савршена, нисам знао за њу. Прави BROMANCE.


Aha. Čik reci njemu nešto o četri zida. I dare you. I double dare you mf...



P.S. Primetiti desno Deda Mraza i Jeremiju kako pomalo nestrpljivo čekaju na red sa rukama postavljenim k'o za živi zid.
jedi-knight jedi-knight 15:30 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

princi princi 15:33 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Primetiti levo Deda Mraza i Jeremiju kako pomalo nestrpljivo čekaju na red sa rukama postavljenim k'o za živi zid.

Primetiti i Mrkin dvosmisleni pogled prema kameri. A dobar je i ovaj baja u drugom redu koji bi da se omasti malo o action.

Jel to slučajno Mrkili nosio crnu lakostu samo u prisustvu DeSe delija?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:35 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

jedi-knight


Дакле, сад кад видим -- једини који се није дао... Борис!
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:35 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Čik reci njemu nešto o četri zida.


Jbt, a ovi okolo merkaju sa iskrom u oku...

EDIT: Kasnim.:)))
maksa83 maksa83 15:38 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Jel to slučajno Mrkili nosio crnu lakostu samo u prisustvu DeSe delija?

Ne, to je stalno, tj. mislim da je sraslo. Bilo nešto da će da ide u Hjuston da mu je skinu hirurškom intervencijom (La Coste ponudio da snosi sve troškove u cilju očuvanja brenda) al' su mu posle samo obukli neki džemper preko. Zabetonirali problem takoreći.
maksa83 maksa83 15:41 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Дакле, сад кад видим -- једини који се није дао... Борис!

Eh, Boris... Boris je majstor skraćene distance, samo to nosi rizike pošto onda ne vidiš rad nogu i ... zuk! Do toga ne bi došlo da se više vežbao aikido (koji puno pažnje obraća na distancu) a manje basket sa onim rumenim debelguzim što je trebalo da postane Premijer ... ili je postao, nemam pojma, nije ni bitno baš.

Gospodja Klara Gospodja Klara 15:42 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Ne, to je stalno, tj. mislim da je sraslo. Bilo nešto da će da ide u Hjuston da mu je skinu hirurškom intervencijom (La Coste ponudio da snosi sve troškove u cilju očuvanja brenda) al' su mu posle samo obukli neki džemper preko. Zabetonirali problem takoreći.



Mislim da je to i zbog jin-jang efekta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:43 04.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Чудесно је да је Мрка министар било чега. Он би својим корпусом можда смео да буде министар за предшколску грађевинску секцију у паркићу у 28. блоку, не више од тога. А он је министар...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:16 06.10.2013

Re: Gledano spolja, Srbiji

Predrag Brajovic
Чудесно је да је Мрка министар било чега. Он би својим корпусом можда смео да буде министар за предшколску грађевинску секцију у паркићу у 28. блоку, не више од тога. А он је министар...


Mrka je mitološko biće, za koga i mnogi ovdašnji bloger iskreno veruje da je nekakav do jaja gradjevinski inženjer.

Doduše, i Djilas se mnogo puta trtio svojom maš. inž. titulom, kad god je zagustelo, ali nešto sumnjam da je ikad u životu sračunao neki prenosni odnos, ili opterećenje zupčanika, ili makar samo isprogramirao CNC mašinu da obavi jednostavnu obradu, što danas svaki najobičniji majstor mašinbravar ume da uradi.

Zanimljivo kako se takvi, u svojoj struci neostvareni likovi, dohvate politike, i onda samo krenu da prave sranja.

grmfrm grmfrm 15:25 03.10.2013

Iz licnog iskustva

... zbog posla mogu samo da kazem da sam video strance sa svih strana sveta.

I da Dzedaje potpuno razumem sta hoces da kazes.

Ja slobodno mogu da kazem ne postoje losije ili bolje nacije vec ili je neko covek ili ne. Zaista mogu da napisem knjigu o tome.

Video sam ih divnih, predivnih ma duse od ljudi da se odma pobratimis, ali isto tako i neke za koju mirne duse mogu da kazem da su bili cisti smradovi. I tu ukljuci sve nacije iz Evrope. A moram da kazem da su smrde u manjini sto mi je lakse doslo kao saznanje ali ima ih.

Tako da te generalizacije macku o rep.

O cekaj samo da vidis kako zapadna cizma gazi. Nemate pojma.
jedi-knight jedi-knight 11:17 04.10.2013

Re: Iz licnog iskustva

Video sam ih divnih, predivnih ma duse od ljudi da se odma pobratimis, ali isto tako i neke za koju mirne duse mogu da kazem da su bili cisti smradovi. I tu ukljuci sve nacije iz Evrope. A moram da kazem da su smrde u manjini sto mi je lakse doslo kao saznanje ali ima ih.


Ma naravno. Ima divnih ljudi. Većinom su takvi.
Ja samo hoću da kažem da mi nismo ništa gori, naprotiv. Naš problem su pogrešni izbori.
smarashbre smarashbre 16:41 03.10.2013

mi jesmo najgori

sanjaš brate..
blogovatelj blogovatelj 17:26 03.10.2013

Re: mi jesmo najgori

mi jesmo najgori
sanjaš brate..


Smaraš bre.
myredneckself myredneckself 19:52 03.10.2013

Re: mi jesmo najgori

smarashbre
sanjaš brate..

upravo su ljudi ono što hvali inače kvalitetnoj...


I ti sanjaš, brate, da vladaš jezičkim nedoumicama u srpskom jeziku, pa znaš da Srbiji hvali ljudi, inače svega drugog ima u izobilju.
Nadam se da ne sanjaš i o operaciji menjanja naroda za neki drugi.

jedi-knight
Nepotrebne mržnje prema svojima i još nepotrebnije servilnosti prema tuđima...Znam i da ima nade da se sa svim tim stane...

Džedaju viteže, ti zbilja znaš na strašnome mjestu postojati, a imaš i chutzpah, iskazujući malo nade za Srbiju.
Na to se ovde puca iz sveg oružja, od džeferdara do protonskih torpeda.
Mi smo jednostavno dno dna, i ima da nas nema.
Uzgred, smarashbre, koji je ovo glagolski oblik, odn. vreme ajdsad, ajdsad!?
grmfrm grmfrm 07:37 04.10.2013

Re: mi jesmo najgori

Na to se ovde puca iz sveg oružja, od džeferdara do protonskih torpeda.
Mi smo jednostavno dno dna, i ima da nas nema.


Hm da ovo sto je ostalo mozda?
Ono valjano je izginulo i pobijeno u 1 i 2 sv. ratu?
Jel ovo vas stav?

Ima tu istine ali veruj mi da to dno dna je tamo gde je trava zelenija itekako prisutno samo je zapakovano u oblande pa se vama cini da ga nema.

Na kraju samo analizirajte vesti koje cak i b92 servira (dosta selektivno)
pa ce vam biti jasnije.

Dokle god budemo razmisljali da samo dno dna to cemo i biti.
Takvi stavovi nicemu ne vode a pogotovu ne resenju problema.
A to bi i trebalo da bude svrha postojanja bloga uopste.
myredneckself myredneckself 09:12 04.10.2013

Re: mi jesmo najgori

grmfrm
Na to se ovde puca iz sveg oružja, od džeferdara do protonskih torpeda.
Mi smo jednostavno dno dna, i ima da nas nema.


Hm da ovo sto je ostalo mozda?
Ono valjano je izginulo i pobijeno u 1 i 2 sv. ratu?
Jel ovo vas stav?

Ima tu istine ali veruj mi da to dno dna je tamo gde je trava zelenija itekako prisutno samo je zapakovano u oblande pa se vama cini da ga nema.

Na kraju samo analizirajte vesti koje cak i b92 servira (dosta selektivno)
pa ce vam biti jasnije.

Dokle god budemo razmisljali da samo dno dna to cemo i biti.
Takvi stavovi nicemu ne vode a pogotovu ne resenju problema.
A to bi i trebalo da bude svrha postojanja bloga uopste.

grmfrm, nismo se razumeli.
Moja greška.

Rečenicu "Mi smo jednostavno dno dna, i ima da nas nema" izrekla sam ironično, kao lajtmotiv rasprava koje se vode na blogu, a koju ja nikad ne bih izrekla kao svoj stav o Srbiji, niti o bilo kojoj drugoj državi. Ne služim se takvim generalizacijama.
Trebalo je celu da je napišem u italiku, koji na blogu koristim umesto navodnika.
Ako te ne mrzi, zamisli navodnike, i probaj još jednom da pročitaš sve iz početka, možda će biti jasnije šta sam htela da kažem.
jedi-knight jedi-knight 11:23 04.10.2013

Re: mi jesmo najgori

iskazujući malo nade za Srbiju.


Iskazujem mnogo nade za Srbiju


Mi smo jednostavno dno dna, i ima da nas nema.


I onda odeš preko i vidiš da nas itekako ima.
Filip2412 Filip2412 17:21 03.10.2013

Pravoslavni Komunizam

Što duže živim daleko od Srbije, sve više verujem u nas i u naš kvalitet.
Normalno je da si optimista - iz daljine sve je lepse.

Dok se u zemljama gde travnjaci blistaju misli samo na biznis i svako jutro zaliva cvece ispred zgrada a ljudi zure na posao evo cime se bave nove dileje na vlasti kod nas. Valjda ljudima nedostaje Tito, sletovi stafeta i tako to pa nasli zamenu za kolektivno drogiranje. I JA SAM DEO KRSTA A ono sto mene najvise rastuzuje u ovoj akciji I JA SAM DEO KRSA je izjava nekog tamo iz organizacije: Ovime saljemo sliku mira u svet. (na stranu sto mislim da je nezakonito da ovakve akcije skolama namece vlast, dele decu po religiji...).

kako objasniti tom organizatoru : Ne, ovime ne saljes sliku mira u svet nego saljes poruku da si glup.
Kazezoze Kazezoze 17:39 03.10.2013

Mislim stvaaarno

"Srbi nisu genetski programirani za korupciju", istakao je novi ekonomski genetičar u Vladi Srbije, gosn Saša Radulović.
Kazezoze Kazezoze 17:39 03.10.2013

Mislim stvaaarno

ups, duplikat.
mirelarado mirelarado 17:53 03.10.2013

Re: Mislim stvaaarno

Kazezoze
"Srbi nisu genetski programirani za korupciju", istakao je novi ekonomski genetičar u Vladi Srbije, gosn Saša Radulović.



mariopan mariopan 19:32 03.10.2013

Re: Mislim stvaaarno

Kazezoze
"Srbi nisu genetski programirani za korupciju", istakao je novi ekonomski genetičar u Vladi Srbije, gosn Saša Radulović.

uros_vozdovac uros_vozdovac 20:47 03.10.2013

Re: Mislim stvaaarno

Kazezoze
"Srbi nisu genetski programirani za korupciju", istakao je novi ekonomski genetičar u Vladi Srbije, gosn Saša Radulović.


Sad će da te banuje, i mir u kući.
jedi-knight jedi-knight 11:26 04.10.2013

Re: Pravoslavni Komunizam

Dok se u zemljama gde travnjaci blistaju misli samo na biznis i svako jutro zaliva cvece ispred zgrada a ljudi zure na posao evo cime se bave nove dileje na vlasti kod nas.


Imaju tridesetak godina prednosti bez sankcija, ratova i bombardovanja.
I imaju afere svaki dan i to takve da su naše "kolariću paniću".
deset_slukom deset_slukom 18:17 03.10.2013

Sve ovo

Podsmevanje, gađenje, nipodaštavanje, sa jedne i pritvorno osmehivanje i tobože zahvaljivanje sa druge strane. A smejali su se podcenjivački svemu na šta bi naišli: tuševima u hotelu, televizorima, trolejbusima, automobilima, parkovima, svemu... A sve isto, ponekad i gore sam viđao kod njih. Osim blata po ulicama.

Na pojavu zgodne devojke, slušao sam mjaukanje, dobacivanje i krajnje nepristojne komentare. I to od onih koji bi trebalo da budu intelektualci, izdanci evropske kulture; od ljudi sa akademskim zvanjima i titulama; onih koji nas godinama uveravaju da smo nedostojni, inferiorni i manje vredni. Gledam sve to i žao mi je.


i još gore smo radili i mi, kada smo izigravali bogove u zemljama istočnog bloka, džepova punih love, sa nekoliko paketića žvakaćih guma u prtljagu, za svaki slučaj. I to je bilo tako, putovao u društvu švercera, ili kolega na apsolventskoj ekskurziji, bitne razlike nema.

Sve polazi od kućnog vaspitanja - ili si skroman, pošten i tolerantan, ili nisi. Akademsko zvanje ne menja tu ništa.
mariopan mariopan 19:36 03.10.2013

..

Слажем се да све полази од кућног васпитања, и да ми нисмо много ни бољи ни гори него други, само се ја оног нашег стидим и хтела бих да будемо бољи, зато што смо ми 'наши' а 'они' нека брину о себи.

Много леп блог
Filip2412 Filip2412 20:32 03.10.2013

Re: ..

зато што смо ми 'наши' а 'они' нека брину о себи
Mozda nevezano za temu, mene cela Evropa a ne samo Srbija nervira zbog toga "mi" "oni" i tako to. Ovde u kanadi mi se to svidja sto ej takav buckuris od nacija da je svaka prica MI vs ONI besmislena. Ne postojimo MI i ne postoje ONI, sto je meni super.


nego, citam Tomu NIkolica, koji ne prestaje da fascinira .....

Tomislav Nikolić: Strazbur je moj drugi grad,

a zatim kaze:

Otkazivanje Parade ponosa se neće ponoviti:

„Mnoge ekstremističke grupe bile su spremne da paradu iskoriste za obračun sa stanjem u Srbiji koje im nije po volji. Još imam puno ksenofoba, lažnih patriota i ugroženih kriminalaca. Sudski ćemo goniti sve one za koje se dokaže da su pripremali surov obračnu sa neistomišljenicima. To više ne sme da se ponovi.“


Ja jos ne mog da poverujem sta ovi radikali pricaju Stvarno ko je kad i gde njima uradio transplantaciju glave, oce li istrazivacko novinarstvo poceti da se bavi time jednoga dana?

grmfrm grmfrm 07:39 04.10.2013

Re: ..

„Mnoge ekstremističke grupe bile su spremne da paradu iskoriste za obračun sa stanjem u Srbiji koje im nije po volji. Još imam puno ksenofoba, lažnih patriota i ugroženih kriminalaca. Sudski ćemo goniti sve one za koje se dokaže da su pripremali surov obračnu sa neistomišljenicima. To više ne sme da se ponovi.“

Ja jos ne mog da poverujem sta ovi radikali pricaju Stvarno ko je kad i gde njima uradio transplantaciju glave, oce li istrazivacko novinarstvo poceti da se bavi time jednoga dana?



Ajde sada nemoj da vadis iz konetksta izjavu politicara i karikiras blog. To nije tema.
Nemoj molim te lepo.
bladerunner92 bladerunner92 10:33 04.10.2013

Re: ..

grmfrm


prvo mislim da to treba da mu kaze domacin bloga, ako iko
drugo moze da prica i o tome kako kuva kafu (eno ti kod Krstica na blogu)njegovo pravo kao sto je i tvoje da napises sta god...
jedi-knight jedi-knight 11:28 04.10.2013

Re: ..

Слажем се да све полази од кућног васпитања, и да ми нисмо много ни бољи ни гори него други, само се ја оног нашег стидим и хтела бих да будемо бољи, зато што смо ми 'наши' а 'они' нека брину о себи.





Filip2412 Filip2412 15:05 04.10.2013

Re: ..

Ajde sada nemoj da vadis iz konetksta izjavu politicara i karikiras blog. To nije tema.
Nemoj molim te lepo.
govorim sta mi se govori, izvini ako sam te uznemirio
hajkula1 hajkula1 10:02 04.10.2013

Odreagovati


Nije teško biti fin (što ne znači podmetati se da te svako gazi).


jedi-knight jedi-knight 11:28 04.10.2013

Re: Odreagovati

Odreagovati

Nije teško biti fin (što ne znači podmetati se da te svako gazi).



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana