Društvo| Gradjanske inicijative| Roditeljstvo| Život

EVO KAKO SE TO RADI

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 05.10.2013. u 07:55

Na nagovor Predragog B menjam tekst ovog bloga.

Zelim da ovo bude konstruktivan predlog kako pristupiti resavanju nekih problema. Za one koji me ne poznaju i lakseg razumevanja motiva u koje javnost cesto sumnja zelim prvo da vam kazem da ja imam sina sa Cri du chat sindromom.I da zivimo u neuporedivo bogatijoj zemlji nego sto je Srbija. Ona obezbedjuje vrlo malo, cak neki kazu podjednako koliko i Srbija - jednom mesecno sat vrema logopeda, sat vremena fizioterapeuta, sat vremena defektologa. Imamo oko 500 funti socijalne pomoci. Moj sin ima skoro 4 godine, ne hoda, ne moze da stoji, ne govori, jede samo pasiranu hranu, a tecnost pije sa zgusnjivacem. Ide 4 sata dnevno u specijalnu skolu. Imamo dadilju koja zivi sa nama koju sami placamo od novca koji zaradjujemo. Hvala bogu, pa mozemo. i srecni smo. Trudimo se da budemo konstruktivni.

Ne postoji veliki tata koji ce resiti sve nase probleme. Sasvim je razumljivo da drzava vise novca odvaja za lecenje raka. On je ucestaliji.

Charity nije milostinja. To je nacin da se problem resi u slucajevima kad se ne uklapa u postojeci sistem. Zavisi od entuzijazma pojedinaca koje problem direktno pogadja i onih koji znaju sta je drustvena odgovornost i zele da pomognu. Primera radi, Diabetes UK, charity tezak par milijardi funti itekako ima uticaja na odluke u drzavnom vrhu. 

Dakle, ovako:

http://criduchat.org.uk

I ovako:

 



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Re: Kako se to radi?

Evo jos nekih konkretnih ideja
1 organizovanje play grupe sa simbolicnim prilozima NPR 1 x nedeljno gde ce doci logoped I fizioterapeut da obucava roditelje I rodbinu kako da se igraju sa svojom decom
2 animiranje lokalnih I inostranih strucnjaka da par puta godisnje odrze predavanja na aktuelne teme
3 da svaka porodica odvoji 10% novca koji potrosi za slavu za finansiranje rada grupe
4 naci babu ili Dedu nekog od dece, ko je u penziji I ko je NPR bivsi racunovodja ili advokat da vodi biznis stranu chartityja
5 za svadbe I rodjendane zamoliti goste da ne daju poklone nego da uplate novac u charity
6 naci nekog od radi IT da napravi web site
7 u necijoj garazi napraviti biblioteku igracaka I opreme koja se izdaje za 100 dinara na max 2 nedelje...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:52 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Драги Ана и Блоги, сад се вратих с Каленић пијаце (оно: хлеб, млеко и Политика), и прочитах шта сте написали. Неке од ствари које сте навели овде су сасвим непримењиве, а најпре онакво фандрејзовање као што га је Блоги у Кењади спроводио.

Али онда сам ишао ставку по ставку кроз предлоге, и -- осим објективне и мучне беде у Србији -- схаватио сам да је наш ментални корпус наша највећа препрека. Или, тачније: обрасци и услови размишљања у Србији су такви да штошта од предложеног не би функционисало. Рецимо, свадбе? Оне су овде већ саме по себи черити, и то усмерен ка младенцима. Слава? Слава је светиња, особито св. Петка. Нећу ваљда једног смуђа мање да јој обезбедим??? :)))

И тако.
Једном речју: уф.

ЗАКЉУЧАК:
Свет није лилихип па да треба само да га лизнеш.

Re: Kako se to radi?

Brajovicu, secas se one akcije srednjoskolaca sto su otisli na maturu u farmerkama? Dakle nije nemoguce to sa rodjendanima. Slave? Dobro mozda Sam malo preterala...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:26 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Покрајац, наравно да није немогуће. Оно Блогијево, на жалост, јесте: ти људи који слушају радио или слично чак и кад би имали паре немају доброг начина да тренутно донирају своје прилоге. Бесомучно стрпљиви Вучко писао је овом приликом негде о томе, и шта треба предузети. Потом, помислио сам, кад бих ја тако нешто правио, неки ЧериЈаиТи бал-скуп-омаж, и да доведем неких 150-200 људи које могу (они спадају у боље стојеће грађане Србије), можда бих скупио 2000 евра. Можда... То је моје процена. (уз захтевну организацију и исте такве трошкове, које бих успео да покријем делом донацијама.) А Блоги је за сат времена ad hoc акције скупио десет пута толико, и то телефонски.

Што се тиче слава, све ми дирај само ми славу не дирај!
:)))

Углавном, да поновим властите речи: Свет није лилихип па да треба само да га лизнеш.

P.S.
Ево једне грађанске иницијативе, занимљиво делује ;-) http://www.beogradskainicijativa.rs/
maksa83 maksa83 09:32 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

P.S.
Ево једне грађанске иницијативе: http://www.beogradskainicijativa.rs/

Da ne znam da je to hosenpfefer (Beogradska Inicijativa) zakleo bih se da je obična šargarepa (Dinkići Uveoci koji su pukli sa Regionima i sad poziraju i hvataju niski start za Grad).
Goran Vučković Goran Vučković 09:33 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Ево једне грађанске иницијативе: http://www.beogradskainicijativa.rs/

Da, simpatičan primer. Inicijativa kao svrsishodna delatnost...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:44 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

maksa83
P.S.
Ево једне грађанске иницијативе: http://www.beogradskainicijativa.rs/

Da ne znam da je to hosenpfefer (Beogradska Inicijativa) zakleo bih se da je obična šargarepa (Dinkići Uveoci koji su pukli sa Regionima i sad poziraju i hvataju niski start za Grad).

Ниси у праву, Максо.
Каже се хазенпфефер.
Ево прилога са њиховог сајта:
Ivanova inicijativa
“Ja hoću da se konačno vrate kultura i kućno vaspitanje koje je na katastrofalnom nivou … kada vratimo kućno vaspitanje i kulturu lako ćemo posle modernizovati državu."

Него, нада се да се домаћица не љути што тролујемо, да нас не побрише?
maksa83 maksa83 09:49 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Ниси у праву, Максо.
Каже се хазенпфефер.

Poslušaj:

Re: Kako se to radi?

I'm easy. Sve moze osim otvorenog vredjanja I prostakluka. Ono iz nehata se ne racuna BP

EDIT ili, sto bi se reklo modernim recnikom:
Oprosti im, ne znaju sta cine!
kleinemutter kleinemutter 09:56 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

1 organizovanje play grupe sa simbolicnim prilozima NPR 1 x nedeljno gde ce doci logoped I fizioterapeut da obucava roditelje I rodbinu kako da se igraju sa svojom decom
2 animiranje lokalnih I inostranih strucnjaka da par puta godisnje odrze predavanja na aktuelne teme


Ovi svi debelu lovu traže. Oprobano.

Ideje su dobre!

Re: Kako se to radi?

Koliko kosta sat vremena logoped a kad se podeli na 6 porodica?

Ovde eksperti sede u bordivima charityija for free. To I'm popravlja CV. Mogu da vam pomognem da dovede te nekog iz inostranstva. Taj bi mozda trazio kartu I hotel, a to bi mogla da sponzorise neka firma kojoj ce se se odbijati od poreza.

Sledeci problem ?
maksa83 maksa83 10:06 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Koliko kosta sat vremena logoped a kad se podeli na 6 porodica?

Ja sam sat vremena logopeda sveže svršenoj studentkinji plaćao 1000 DIN za ovog manjeg koji je odbijao da prihvati L umesto V (i još poneko slovo).

Ali imaj u vidu da raditi sa šestoro dece nije isto što i raditi sa jednim detetom, u najboljem slučaju dobiješ lineano manji bang for the buck za isto potrošeno vreme, a vreme je bitno.
Kao što rekoh na cyberopelu stampediranom blogovatelju: Weinbergov Zakon Džema od Malina: Što ga više razmazuješ - to je tanje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:14 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Taj bi mozda trazio kartu I hotel, a to bi mogla da sponzorise neka firma kojoj ce se se odbijati od poreza.

Не одбија се од пореза :)
Штавише, новчана донација је оптерећена порезом од 20%.

Морамо причати и размишљати на основу чињеница. Законска регулатива за донације потпуно је нестимулативна. То је један од (основних?) разлога зашто добротворство није снажније укорењено у данашњој Србији. Ово је посао за законодавце од неких годину дана, од овог трена (Гоооооордааааанааацццц, помагај!).

Такође, људе не можеш мењати без емпатије с њима. Речи губе кредибилитет.
Sledeci problem ?


Re: Kako se to radi?

pa, makso, ako nemas 1000 dindzi moras da uzmes u obzir altenative.
ja znam da je tesko, ali mi se cini da ljudi zele da plate i da neko drugi to radi. za decu sa posebnim potebama je jako vazno da to sto logoped radi neko sprovodi svakodnevno. Npr u mladjem uzrastu logoped radi SALT tj uglavnom se bavi gutanjem i zvakanjem. Nama dali sliku kako da pepsija masiramo, pokazali nam kako da vezbamo sa chewy tubes, sta da radimo pre svakog hranjenja. i mi sad to deljemo svaki dan. 3 puta.

ja kapiram da je respite isto problem, tj da se glavni staratelj s vremena na vreme odmori, ali ne moze da bude iskljucen iz plana rada koji napravi logoped.

Re: Kako se to radi?

Predrag Brajovic
Taj bi mozda trazio kartu I hotel, a to bi mogla da sponzorise neka firma kojoj ce se se odbijati od poreza.

Не одбија се од пореза :)
Штавише, новчана донација је оптерећена порезом од 20%.

Морамо причати и размишљати на основу чињеница. Законска регулатива за донације потпуно је нестимулативна. То је један од (основних?) разлога зашто добротворизам није снажније укорењен у Србији. Ово је посао за законодавце од неких годину дана, од овог трена (Гоооооордааааанааацццц, помагај!).

Такође, људе не можеш мењати без емпатије с њима. Речи губе кредибилитет.
Sledeci problem ?




dobro, nisam znala, znam da su pre bile poreske olaksice za edukaciju. ti znas. gordanac bi mozda mogla da lobira? ja znam da se ovde odbija od poreza :)

a sto se empatije tice, it goes both ways. dete mi je juce imalo temperaturu. bilo je opsadno stanje. on nece da guta kad mu nije dobro. cepice iskaki. sve sto mu das a nije dobrovoljno odmah povrati. tako upovracana, provodila sam dosta vremena pokusavajuci ovde da odgovaram na pitanja, dajem predloge i uglavnom su ljudi pogodjeni problemom stalno govorili da je to nemoguce, ja ne znam kako je u srbiji i jedni drugima davali preporuke na komentar.

how do you think that feels?!
natasavb natasavb 10:22 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Mogu da vam pomognem da dovede te nekog iz inostranstva. Taj bi mozda trazio kartu I hotel, a to bi mogla da sponzorise neka firma kojoj ce se se odbijati od poreza.


Govoriš na osnovu pretpostavke.
Hajde, ti pokušaj tamo da nađeš nekog ko hoće to da uradi besplatno, a ja ću ti pomoći oko organizacije ovde.
Samo, ne verujem da bih lako mogla da nažem nekog ko hoće da plati troškove puta i smeštaja. Kod nas se firmamam ne odbija od poreza za takve stvari, nego na svaku donaciju moraju još i porez da plate. (Ako se nešto u skorije vreme nije promenilo. Tako je bilo.)

Ako se sećaš spominjala sam ti da će u septembru biti konferencija o flortajmu u Beogradu. Kotizacija za nju je bila oko 130e. Niko od roditelja koje znam nije išao jer im je to bilo preskupo, a bili su zainteresovani da čuju tako nešto.
I da, kotizacija bi bila i veća, nego su organizatori imali neke sponzore.


Ovde eksperti sede u bordivima charityija for free. To I'm popravlja CV.


Mi smo još uvek daleko od ovoga.
Ima ljudi koji to rade, ali su to stalno jedni te isti, a oni se vremenom istroše.
Možeš jedanput, dvaput, tri puta da uradiš nešto bez ikakve nadoknade, ali to odnosi veoma mnogo vremena, a ti moraš od nečeg i da živiš.
natasavb natasavb 10:25 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Ja sam sat vremena logopeda sveže svršenoj studentkinji plaćao 1000 DIN za ovog manjeg koji je odbijao da prihvati L umesto V (i još poneko slovo).

To je za logopede relativno lak posao i zato je bila ta cena.
Ja plaćam 1500 dinara čas, i to je još jeftino. Oni nkoji rade sa decom poput mog deteta naplaćuju od 15 do 20e.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:28 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

logoped u školici za gluve (u kragujevcu) košta 1500 dinara mesečno (200 gore-dole).
sa korišćenjem senzorne i svetle sobe.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:29 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

toliko koštaju i ovi što rade 'privatno'.
bez svetle sobe, bez senzorne sobe i bez svih ostalih zajebancija kojih tamo ima.

edit:
toliko koštaju, ali ne mesečno, nego po času.
natasavb natasavb 10:30 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

uglavnom su ljudi pogodjeni problemom stalno govorili da je to nemoguce, ja ne znam kako je u srbiji i jedni drugima davali preporuke na komentar.


Ana, ti ovim kažeš da mi nećemo da razmislimo o tvojim predlozima i da ih a priori odbacujemo.
Razmisli malo da li i ti to činiš kada nečeš da čuješ ono što mi govorimo, a to što govorimo je ipak iz iskustva, a ne priča napamet ili odbijanje da se nešto pokuša.


Nadam se da će dete brzo da ozdravi.

Re: Kako se to radi?

jedan sat, 6 porodica, logoped demonstrira, oni rade svako sa svojim detetom, nek bude i 30 eura je 5 eura po porodici.
natasavb natasavb 10:31 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

logoped u školici za gluve (u kragujevcu) košta 1500 dinara mesečno (200 gore-dole)

1500 dinara mesešno? Koliko termina?
To je pa skoro besplatno.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:34 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

dva puta nedeljno.
i sve je regularno. podneseš zahtev, komisija te primi, ti potpišeš da se slažeš da plaćaš.

inače, jedna naša rođaka je letos bila u lipovici - institut za patologiju govora (čini mi se) i bila je zapanjena radom. (zapanjena = shvatila je kako TREBA da se radi) tamo su joj rekli da, s obzirom da dete ima preko pet godina i da je napredak minimalan (bez obzira što je išla kod ovih 'privatnih' preko dve godine), da ga više u kg-u ne vode kod tih i takvih logopeda.

eto.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:38 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

e, da - zanimljivost:

ovde logopedi insistiraju da rade sami sa detetom,
a na institutu je roditelj bio u obavezi da prati kako se radi i uči, a onda da i sam primenjuje naučeno, dok su oni to sve snimali, da bi kasnije uočili greške (ukoliko ih ima) i dali savete za - kako dalje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:42 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
how do you think that feels?!

Жао ми је због твог сина. Надам се да је сада боље, и да сте ухватили нешто сна.

Како год, то људи, такве ствари, не могу да виде. И да схвате да би понешто требало и да ти поверују, и да не треба да имају слику тебе као надобудне имућне докторке која им попује из Лондона.

О, немој да црвениш, ниси једина у тој позицији! Мислим да су с тобом махом у истој кошари и Princi и Блоги и још неки други, да их сад не спомињем. Гужва је ту, код вас... Просто -- људи су такви. И отуда, делом, овде и та изражена поларизација коју си спомињала.

Ја сам, видевши је, био због ње тужан.
natasavb natasavb 10:53 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Predrag Brajovic
Како год, то људи, такве ствари, не могу да виде. И да схвате да би понешто требало и да ти поверују, и да не треба да имају слику тебе као надобудне имућне докторке која им попује из Лондона.



Ne mogu da govorim u ime drugih, ali u svoje ime mogu da ti kažem da si u velikoj zabludi ako to tako vidiš,a o tome da je uvredljivo da i ne govorim.

Ono što ja pokušavam sve vreme da kažem je da se jednostavno stvari ne mogu samo prepisati i da prvo treba da postoji koliko toliko uređen sistem da bi se većina njih mogla primeniti.

Ne znam u koliko je Ana stvari učestvovala tamo, u UK, i da li je i jednu pokrenula sama, ali rekla je da je pokušala u više navrata to da uradi ovde i da joj nije uspelo. Ne znam zašto onda neko misli da je lakše nama, koji ovde živimo, da to učini.

Druga stvar, ono što mi je i sad i pre zapalo za oko je to da se kod nas retko u takve stvari uključuju ljudi koji nisu direktno povezani sa problemom, a mislim da je to veoma važno. Prvo zato što ljudi koji imaju teško bolesno decu ili bilo koji drugi problem, nemaju ni vremena, a često ni snage da se još i takvim stvarima bave i treba im pomoć, a drugo, što mislim da bi time svaka akcija dobila na značaju i što bi pre naterala sve ostale da se zamisle i možda i sami nešto učine.

Re: Kako se to radi?

natasa, ja zivim ovde. dakle, fizicki nisam dovoljno prisutna u srbiji i to je jedan od problema u realizaciji onog sto sam ja mislila da bi bilo od pomoci. ti i drugi roditelji jeste. ja mogu da ponudim nesto drugo.
natasavb natasavb 10:59 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

ovde logopedi insistiraju da rade sami sa detetom,
a na institutu je roditelj bio u obavezi da prati kako se radi i uči, a onda da i sam primenjuje naučeno, dok su oni to sve snimali, da bi kasnije uočili greške (ukoliko ih ima) i dali savete za - kako dalje.


Snežo, ovo je sjano i drago mi je čuti da tako nešto postoji.
Logoped je u najboljem slučaju sat vremena dnevno sa detetom, a roditelji ostala dvadeset tri.
Ako se to što dete nauči sa logopedom ne primenjuje stalno, nikakve koristi od toga.
Dosta logopeda ne dozvoljava prisustvo roditelja. Ne znam zašto. Kao da se plaše da će neko da im "ukrade" znanje, što je potpuno besmisleno.
natasavb natasavb 11:01 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
natasa, ja zivim ovde. dakle, fizicki nisam dovoljno prisutna u srbiji i to je jedan od problema u realizaciji onog sto sam ja mislila da bi bilo od pomoci. ti i drugi roditelji jeste. ja mogu da ponudim nesto drugo.


Ja sam uvek za to da pokušamo nešto zajedno da uradimo.
Ti od tamo, ja ovde, pa ćemo valjda nešto i uspeti.

I ne, još nije vreme za kalendar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:29 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

natasavb
Druga stvar, ono što mi je i sad i pre zapalo za oko je to da se kod nas retko u takve stvari uključuju ljudi koji nisu direktno povezani sa problemom, a mislim da je to veoma važno.

:)
Ево редом, од цитираног: проблем је у оном о чему Princi с правом смара, говорећи о менталном обрасцу (mindset), па онда -- пошто он воли да употребљава велике речи :) -- напише да је то dog eat dog систем. То је та себичност, то о чему ти говориш: неспремност да се изађе из властитих оквира. Рецимо, твог сина овде су сигурно доста пута погледали као чудовиште. Ја знам Алексу, упознао сам га: он је све, само не то, а најпре је један диван момак. Људи се боје непознатог, другачијег, другог -- а Срби, са својим оскудним владарима и исто таквом политичком елитом која им даје алиби за то какви су, у том свом страху траже уточиште и спас од нужности да сами себе промене. Па се боје и Алексе и Аниног сина и рада и самосталних судбина и промаје и свега.

Ne mogu da govorim u ime drugih, ali u svoje ime mogu da ti kažem da si u velikoj zabludi ako to tako vidiš,a o tome da je uvredljivo da i ne govorim.

Једном сам већ овде недавно рекао, на сличну примедбу, и поновићу: није важно да ли сам ја нетолерантан, овакав или онакав, нисам дужан да у расправама будем до крајњих граница обзиран, већ сам у расправама најдужнији да будем тачан. Посматрао сам, можда чак са стране, ове овдашње "дијалоге" и препознао образац који сам само наглас изрекао. Неког је то заболело? Па онда је и он у себи пронашо трун овога о чему говорим. Они у овој ствари невини само су се помирљиво насмејали и рекли: "Ех, ено га онај Брајовић, опет лупета, нека га, драг је (или недраг?) човек." :)

Ne znam u koliko je Ana stvari učestvovala tamo, u UK, i da li je i jednu pokrenula sama, ali rekla je da je pokušala u više navrata to da uradi ovde i da joj nije uspelo. Ne znam zašto onda neko misli da je lakše nama koji ovde đivimo da to učini.


Овде ништа није лако. Штавише, теже је него у белом свету. Уосталом -- да се не лажемо -- зато су и Ана и Princi и Блоги и сви остали отишли у бели свет. Са својим способностима било им је лакше тамо да успеју него овде. Дрхтали су првих година, код промене средине, да ли ће се снаћи, али после су се одомаћили. Просто, тај систем је праведнији, као они праведнији професори: он даје заслужене оцене у дневник, а не тако што неко зове директора школе да поправи слабу. А такав систем одговара оним вреднијима и паметнијима. Овај наш -- онима другима. (Они су га и правили. За себе.)
Ono što ja pokušavam sve vreme da kažem je da se jednostavno stvari ne mogu samo prepisati i da prvo treba da postoji koliko toliko uređen sistem da bi se većina njih mogla primeniti.


Не. Већина ствари ће се махом преписати. Закондавство, рецимо, цело. Нисмо ми Марсовци, па да се другачије волимо, мрзимо, свађамо, убијамо и љубимо. Ми смо у највећој мери као сав други свет. Никакав специјалан случај, дакле, никаква "капија Истока и Запада", "другарчине", "словенодушци", "инаџије -- ех, кад се ми заинатимо" и остало... Ја сам склон да размишљам технички: како нешто спровести. И кад Блоги каже како је скупљао паре у Кењади, сигуран сам да тако овде не може. Дакле, то отписујемо из преписивачке свеске, али остаће довољно да на основу ње радимо...

Наравно; прво треба направити систем. Ти Анини черитији по Енглeској прављени су деценијама. Тако мора бити и овде: систем ће се правити дуго. И могуће га је направити. Треба пуно да се ради, много смо зарибали. Јер ми смо од кризе -- како паметно рече једна коментаторка другде -- направили систем. Ми смо стално у кризи, и она је наше перманентно стање. Значи, криза је наш систем. И то морамо да променимо...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:31 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

natasavb
I ne, još nije vreme za kalendar.

Не, ниси у праву.
Како каже стара пословица, никад није прерано за доручак и черити календар.
Хоћете да пробам да организујем снимање?

Re: Kako se to radi?

ne hvala. nije takva ideja. ja slikam :)
ti mozes da kupis :)
natasavb natasavb 12:08 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Не. Већина ствари ће се махом преписати. Закондавство, рецимо, цело. Нисмо ми Марсовци, па да се другачије волимо, мрзимо, свађамо, убијамо и љубимо.


Hajde samo na ovaj deo da odgovorim. Nisi pažljivo čitao šta pišem.
Važi i za ostalo, ali nemam više vremena, a ni volje da ti objašnjavam.
Veruj u šta hoćeš, samo kad pričaš o Srbima, seti se ljudi oko sebe, svojih kolega, prijatelja, poznanika. Nemoj da pričaš o nekim imaginarnim.

Dakle, ono što ja sve vreme pokušavam da kažem kada govorim o tome da država i sistem treba koliko toliko da funkcioniušu, a očito da nisam bila dovoljno jasna, je to da mi sada pokušvamo da dođemo do toga da se zakoni sprovode, jer to je osnov za sve ostalo.
Zakone imamo solidne. Onaj o obrazovanju je, recimo, odličan. Uglavnom i jesu prepisani i usklađeni sa EU standardima, ali problem je u tome što se ne sprovode.
Problem je u tome što nema mehanizma koji kontroliše njihovo sprovođenje.

Skoro sam bila na nekom sastanku na kojem su bili ljudi iz raznih udruženja, škola i slično, iz cele Srbije, a tema je bila izveštaj o tome kako se sprovodi inkluzija u obrazovanju. Rezultati su bili porazavajući, ali ne i izneđujući.
I onda, posle toga se vodio razgovor o tome kako da se ta situacija popravi i šta treba da bude glavna strategija.
Svi su se složili sa predlogom da to bude osnaživanje roditlja.
Osim mene. Izgleda da ja volim često da budem kontra.:)(Možda se zato jedan gore pomenuti bloger i ja toliko "volimo"?:))

Treba roditelje osnaživati, i treba da znaju koja su ima zakonska prava i kako da dođu do njih, ali to nije rešenje.
Prvo zato što dete sa tečkoćama zahteva više vremena i pažnje, i to je činjenica, nego dete bez teškoća.
Drugo, što taj roditelj treba da ima i neki svoj život, posao, prijatelje, druženje. Treće treba da se posveti i ostalim članoviam porodice. Itd, itd.

Besmisleno je očekivati da roditelj bude taj koji će terati Interresornu komisju da radi svoj posao, da kontroliše da li je škola uradila IOP za date, da se rve sa tim ko je dužan da plača podršku koja je neophodna detetu (ono što napiše IRK je samo preopruka, ali ne i obaveza za bilo koga, pa onda opština prebacuje na grad, grad na ministarstvo i tako u krug).

Uostalom, šta sa decom čiji roditelji nisu sposobni za tako nešto? Ona i dalje ostaju van obrazovnog sistema, prepuštena sama sebi.

Ono što nama treba je da se sprovode zakoni koje imamo, jer je to osnov bez koga se ne može ići dalje.

natasavb natasavb 12:10 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ne hvala. nije takva ideja. ja slikam :)
ti mozes da kupis :)


Ana, oko toga ko slika, još se nismo dogovorile. Ja od C3 ipak ne odustajem. Opet je u funkciji.:))
Primerak ću ti poslati na drugom mestu. :)
iqiqiq iqiqiq 15:09 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Druga stvar, ono što mi je i sad i pre zapalo za oko je to da se kod nas retko u takve stvari uključuju ljudi koji nisu direktno povezani sa problemom, a mislim da je to veoma važno. Prvo zato što ljudi koji imaju teško bolesno decu ili bilo koji drugi problem, nemaju ni vremena, a često ni snage da se još i takvim stvarima bave i treba im pomoć, a drugo, što mislim da bi time svaka akcija dobila na značaju i što bi pre naterala sve ostale da se zamisle i možda i sami nešto učine.

Ovo si potpuno u pravu, koliko nezaposlenih, koliko penzionera, a niko nije u svesti još sazreo da pomisli da može da se bavi i humanitarnim radom nekoliko sati nedeljno
To se razvija i treba vremena...
iqiqiq iqiqiq 15:11 06.10.2013

Re: Kako se to radi?

Predrag Brajovic
natasavb
Druga stvar, ono što mi je i sad i pre zapalo za oko je to da se kod nas retko u takve stvari uključuju ljudi koji nisu direktno povezani sa problemom, a mislim da je to veoma važno.

:)
Ево редом, од цитираног: проблем је у оном о чему Princi с правом смара, говорећи о менталном обрасцу (mindset), па онда -- пошто он воли да употребљава велике речи -- напише да је то dog eat dog систем. То је та себичност, то о чему ти говориш: неспремност да се изађе из властитих оквира. Рецимо, твог сина овде су сигурно доста пута погледали као чудовиште. Ја знам Алексу, упознао сам га: он је све, само не то, а најпре је један диван момак. Људи се боје непознатог, другачијег, другог -- а Срби, са својим оскудним владарима и исто таквом политичком елитом која им дају алиби за то какви су, у том свом страху траже уточиште и спас од нужности да сами себе промене. Па се боје и Алексе и Аниног сина и рада и самосталних судбина и промаје и свега.

Ne mogu da govorim u ime drugih, ali u svoje ime mogu da ti kažem da si u velikoj zabludi ako to tako vidiš,a o tome da je uvredljivo da i ne govorim.

Једном сам већ овде недавно рекао, на сличну примедбу, и поновићу: није важно да ли сам ја нетолерантан, овакав или онакав, нисам дужан да у расправама будем до крајњих граница обзиран, већ сам у расправама најдужнији да будем тачан. Посматрао сам, можда чак са стране, ове овдашње "дијалоге" и препознао образац који сам само наглас изрекао. Неког је то заболело? Па онда је и он у себи пронашо трун овога о чему говорим. Они у овој ствари невини само су се помирљиво насмејали и рекли: "Ех, ено га онај Брајовић, опет лупета, нека га, драг је (или недраг?) човек." :)

Ne znam u koliko je Ana stvari učestvovala tamo, u UK, i da li je i jednu pokrenula sama, ali rekla je da je pokušala u više navrata to da uradi ovde i da joj nije uspelo. Ne znam zašto onda neko misli da je lakše nama koji ovde đivimo da to učini.


Овде ништа није лако. Штавише, теже је него у белом свету. Уосталом -- да се не лажемо -- зато су и Ана и Princi i Блоги и сви остали отишли у бели свет. Са својим способностима било име је лакше тамо да успеју него овде. Дрхтали су првих година, код промене средине, да ли ће се снаћи, али после су се снашли. Просто, тај систем је праведнији, као они праведнији професори: он даје заслужене оцене у дневник, а не тако што неко зове директора школе да поправи слабу.
Ono što ja pokušavam sve vreme da kažem je da se jednostavno stvari ne mogu samo prepisati i da prvo treba da postoji koliko toliko uređen sistem da bi se većina njih mogla primeniti.


Не. Већина ствари ће се махом преписати. Закондавство, рецимо, цело. Нисмо ми Марсовци, па да се другачије волимо, мрзимо, свађамо, убијамо и љубимо. Ми смо у највећој мери као сав други свет. Никакав специјалан случај, дакле, никаква "капија Истока и Запада", "другарчине", "словенодушци", "инаџије -- ех, кад се ми заинатимо" и остало... Ја сам склон да размишљам технички: како нешто спровести. И кад Блоги каже како је скупљао паре у Кењади, сигуран сам да тако овде не може. Дакле, то отписујемо из преписивачке свеске. али, остаће довољно да на основу ње радимо...

Наравно; прво треба направити систем. Ти Анини черитији по Енглској прављени су деценијама. Тако мора бити и овде: систем ће се правити дуго. И могуће га је направити. Треба пуно да се ради, много смо зарибали. Јер ми смо од кризе -- како паметно рече једна коментаторка другде -- направили систем. Ми смо стално у кризи, и она је наше перманентно стање. Значи, криза је наш систем. И то морамо да променимо...

evo nevaspitano sam kopirala još jednom sve što si napisao da bih dodala bar još jednom preporuku
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:08 06.10.2013

Banka slobodnog vremena

može da se bavi i humanitarnim radom nekoliko sati nedeljno


bilo dobrih ideja, jedna od meni najmilijih je Banka slobodnog vremena
ko se prijavi, kaže na pr, umem to i to, za ovo sam kvalifikovan, imam 4 h vremena u nedelji za volontiranje
Goran Vučković Goran Vučković 16:13 06.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

bilo dobrih ideja, jedna od meni najmilijih je Banka slobodnog vremena
ko se prijavi, kaže na pr, umem to i to, za ovo sam kvalifikovan, imam 4 h vremena u nedelji za volontiranje

Jesi li na ovo mislila: Pledge Bank
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:30 06.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

iskreno ne, to smo nešto pre x godina pravile Ljubica Beljanski Ristić i ja, po sistemu, svako je dobrodošao u Banku slobodnog vremena, po sistemu, ti umeš da malterišeš? super, ona je učiteljica engleskog, ti njoj omalteriši ogradu ona nek te uči engleski itd:) ideja je bila da ljudi jedni drugima pomažu, ali i da dobijaju podršku, al bez love, samo prostom razmenom onoga šta ko ume

s tim da ne mora da bude trange frange rada, moze ja pomažem osobi A, osoba A jednog dana pomaze osobi B, ili C i tako, dobra volja se širi:)
Goran Vučković Goran Vučković 16:44 06.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

Aha, super, hvala na info - meni se svidela ideja ovoga u smislu da tražiš ekipu sa kojom možeš da uradiš nešto što ne možeš sam(a) - i kad se skupi dovoljno onda i odradite. Možeš ovde da vidiš kako izgleda postavljanje novog "obećanja".

Ovo je inače non-for-profit ekipa a rešenje se može prevesti na razne jezike i koristiti gde god ima interesa. Trenutno nema prevod na srpski - ako ima zainteresovanih da ovo poteramo kao ideju u Srbiji, ja ću rado uraditi prevod (ili podeliti ako neko insistira da učestvuje) - ali glavno je da mu nađemo dobru namenu.

Šta kažeš/kažete (pitam sve koji ovo čitaju)?

Re: Banka slobodnog vremena

zvuci dobro. medjutim, tu mora neko da odvoji vreme da sve to koordinira. managing the fund.
Goran Vučković Goran Vučković 17:15 06.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

zvuci dobro. medjutim, tu mora neko da odvoji vreme da sve to koordinira. managing the fund.

Otvori linkove
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:19 06.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
zvuci dobro. medjutim, tu mora neko da odvoji vreme da sve to koordinira. managing the fund.


pa, radilo je to, devedesetih, jos kako, jedno sedam godina, pa crklo, al nam srca bila puna
Goran Vučković Goran Vučković 18:14 06.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

ja ću rado uraditi prevod

Prevod izgleda nije veliki posao (poskidao sve što treba i počeo) - glavno je da se javi ekipa iz mySociety i da potvrdi da može da se postavi.

Glavna stvar je naći dobre teme za koje bi moglo da se upotrebi - o tome bi trebalo da popričamo (oni koje interesuje).
blogovatelj blogovatelj 02:36 07.10.2013

Re: Kako se to radi?

Oni nkoji rade sa decom poput mog deteta naplaćuju od 15 do 20e.


Ovo je junačka satnica. Ako taj neko koji ovo naplaćuje ima posla 40 sati nedeljno za te pare, to je američki standard.

Re: Banka slobodnog vremena

Goran Vučković
zvuci dobro. medjutim, tu mora neko da odvoji vreme da sve to koordinira. managing the fund.

Otvori linkove

Otvorila, Vucko :)
Mislim na sveukupno koordinira je akciju u okviru jedne gradjanske inicijative. Osim ako ti ne mislis na individual ne akcije namenjene da se pomogne jednom odredjenom detetu?
Goran Vučković Goran Vučković 08:56 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena


Mislim na sveukupno koordinira je akciju u okviru jedne gradjanske inicijative. Osim ako ti ne mislis na individual ne akcije namenjene da se pomogne jednom odredjenom detetu?

Htedoh da kažem da su Vesna i Ljubica morale da rade knjigovodstvo za sve - a sa ovim se svaka stvar gura zasebno od strane onih koji su počeli i pre svega je poenta da se stvori prvi zamah - inače naravno ako se napravi fond neko to mora da vodi itd - neće samo

Što se tiče same alatke/servisa, kao i bilo šta drugo na Internetu - postoji ali ako se ne zna za njega onda se ni ne koristi. Ja ću videti da prevedem (sinoć sam naštancao oko 40% posle koncerta, ali na početku je išla lista zemalja pa je bilo brže, plus ne mora sve biti baš glatko pošto nekad ne možeš prepoznati kontekst - rod i broj, padež itd) i da organizujem sa mySociety ekipom da se to postavi, ako ne bude nekih problema - pa ću onda napraviti blog da najavim kad sve bude bilo spremno - pa ćemo videti kako i koliko će se sve to primiti.

EDIT: slagao sam za broj - o broju vodi računa, ali rod je problem i potencijalno padež.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:15 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

Htedoh da kažem da su Vesna i Ljubica morale da rade knjigovodstvo za sve


ma jok:) za banku slobodnog vremena i dobrovoljni red bez love nije rađeno nikakvo knjgovotstvo, više je to ličilo na farbanje ograde Toma Sojera, pa se ljudi priključivali po sistemu "mogu i ja, mogu i ja", ostajali godinama u priči, dovlačili familiju i prijatelje, upoznavali nove ljude i tako...

:)

na pr, naša baba od sto leta je bila smrtno uvređena što je ne uključujemo, kad je skapirala šta se dešava, pa je i ona, na njeno insistiranje dala svoj doprionos par puta, tako što je na pr jednom napravila 250 palačinki (ogroman poduhvat za babu koja jedva stoji, pa još pored šporeta)za decu s ratom zahvaćenog područja sa sve taze džemom, pa smo jurili kao manijaci da te bapske palačinke isporučimo vruće...
Goran Vučković Goran Vučković 09:44 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

više je to ličilo na farbanje ograde Toma Sojera

Re: Banka slobodnog vremena

Dobro zvuci... Mislim da je problem dece sa posebnim potrebama nesto kompleksniji jer zahteva ekspertizu vrlo definisanog tipa: fizioterapeut, logoped, defektolog, pedijatar, nutricionista, psiholog... Neki od njih mogu da Rade dobrovoljno, Ali cenim da vecina mora da se plati. Novac je neizbezan.
Evo sad mi javlja drugarica da je njena drugarica iz Bg koja zivi u budimpesti Tamo osnovala grupu za pomoc deci sa Retovim sindromom. Pokusacu da je kontaktiram. Ona je sigurno dobar savetodavac.
Goran Vučković Goran Vučković 12:20 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

Dobro zvuci... Mislim da je problem dece sa posebnim potrebama nesto kompleksniji jer zahteva ekspertizu vrlo definisanog tipa: fizioterapeut, logoped, defektolog, pedijatar, nutricionista, psiholog... Neki od njih mogu da Rade dobrovoljno, Ali cenim da vecina mora da se plati. Novac je neizbezan.

Pretpostavljajući da misliš na ovo što sam ja pisao a ne 250 palačinki (), jasno mi je da ovo samo po sebi ne rešava ništa, a posebno ne odmah i konkretno u vezi dece sa posebnim potrebama. Više se tiče ovog polu-trola sa Predragom oko generalnog stanja - i stvaranja uslova na neki duži rok. Ako već postoji i nije veliki posao - što ne bismo imali i to.

Javim se kad bude funkcionalno. Ovi iz mySociety mi se još nisu javili - poslao sam poruku sa forme na sajtu - ako se ne jave danas-sutra, poslaću email direktno ovom Matu Samervilu koji je to radio.

Re: Banka slobodnog vremena

Super Vucko :)
Sto bi rek'o tesco every little helps :)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:23 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

Pretpostavljajući da misliš na ovo što sam ja pisao a ne 250 palačinki


šta fali palačinkama, otišle na teren medju decu u paketu s doktorom, slikarkom i električarem:)
iqiqiq iqiqiq 17:24 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

Goran Vučković
Dobro zvuci... Mislim da je problem dece sa posebnim potrebama nesto kompleksniji jer zahteva ekspertizu vrlo definisanog tipa: fizioterapeut, logoped, defektolog, pedijatar, nutricionista, psiholog... Neki od njih mogu da Rade dobrovoljno, Ali cenim da vecina mora da se plati. Novac je neizbezan.

Pretpostavljajući da misliš na ovo što sam ja pisao a ne 250 palačinki (), jasno mi je da ovo samo po sebi ne rešava ništa, a posebno ne odmah i konkretno u vezi dece sa posebnim potrebama. Više se tiče ovog polu-trola sa Predragom oko generalnog stanja - i stvaranja uslova na neki duži rok. Ako već postoji i nije veliki posao - što ne bismo imali i to.

Javim se kad bude funkcionalno. Ovi iz mySociety mi se još nisu javili - poslao sam poruku sa forme na sajtu - ako se ne jave danas-sutra, poslaću email direktno ovom Matu Samervilu koji je to radio.


hvala vam na vašim inicijativama, ne vidim ništa loše da se poguraju dve ili tri ideje, svako ko ima energije je više nego koristan, pa kačite ovde na blogovima ili kako već mislite da je dobro i korisno.

hvala vam, znala sam da će biti korisno razmrdati ekipu...ako smo se malo prepucavali, to je bilo potrebno "zagrevanje" pred "brain storming"
Goran Vučković Goran Vučković 17:41 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena


hvala vam na vašim inicijativama, ne vidim ništa loše da se poguraju dve ili tri ideje, svako ko ima energije je više nego koristan, pa kačite ovde na blogovima ili kako već mislite da je dobro i korisno.

hvala vam, znala sam da će biti korisno razmrdati ekipu...ako smo se malo prepucavali, to je bilo potrebno "zagrevanje" pred "brain storming"

Meni je svakako zadovoljstvo da se time pozabavim - videćemo koliko će se cela stvar primiti, ali do uspeha u ovim stvarima se svakako stiže sa mnogo malih koraka i mnoge stvari prosto ne uspeju i treba se pomiriti sa tim i terati dalje, dok se ne zapati - a onda održavati dok je moguće. Onaj klip koji sam ostavio kod Jelice a Ana ga je prenela ovde čini mi se da dobro opisuje ovu tematiku - kao i ono Beketovo "fail better"

Jelica vas poziva

Mislim da je ovo dobra prilika

Pozvana sam na na festival ŽENA i ZDRAVLJE, u organizaciji Color Press Grupe iz Novog Sada, tačnije magazina Žena & zdravlje i Top zdravlje.

Vreme i mesto održavanja: 15. novembar, Dom omladine, Beograd.

Festival je zamišljen kao celodnevni program sastavljen od konferencijskog dela koji će činiti četiri panela na različite zdravstvene teme i sajamskog dela, na kojem će biti izlagači.

Preciznije, pozvana sam da budem moderator panela "Zdrava deca-zdrava budućnost":

III TEMA: ZDRAVA DECA – ZDRAVA BUDUĆNOST
moderator: pisac i novinar, Jelica Greganović
učesnici:
Davor Duboka, izvršni direktor NORBS-a - Nacionalne organizacije za retke bolesti Srbije
Slobodan Jovanović, osnivač i upravitelj fondacije "Marija Jovanović - DETE" iz Novog Sada, pokretač građanske inicijative: „DINAR NA DAN, NAŠA DECA – NAŠA BRIGA“
dr Miodrag Stojković, vlasnik Specijalne bolnice “Spebo Medical” za lečenje steriliteta i vantelesnu oplodnju u Leskovcu
Klinika za čuvanje matičnih ćelija „Cryo Save“
Dr Danica Mihailović, direktorka Uprave za biomedicinu
psiholog Bojan Jovanović o roditeljstvu
Bojana Mirosavljević, majka male Zoje, koja je sredinom avgusta preminula od Batenove bolesti
Viktorija Tamaš Babić, slikarka iz Novog Sada kojoj su presađeni jetra i bubreg, a rodila je uprkos protivljenju lekara
Nikola Ranković Džoni, devetogodišnjak s pola srca i inverzijom svih unutrašnjih organa, koji u oktobru predstavlja Srbiju na 44. susretu „Radost Evrope” s temom – rokenrol (njegovi prvi stihovi: „Rođen s pola srca, u duploj nadi da život ipak ima lek, ja trčim trku bez prednosti, da rokenrolom osvojim svet”)

Naravno da sam pristala, kad se radi o deci, teško mi je da ikoga odbijem.
Dakle, možda je to prilika da se pojavite i da priupitate ove učesnike sve ono što ja kao moderator neću moći.
Goran Vučković Goran Vučković 13:32 07.10.2013

Re: Banka slobodnog vremena

šta fali palačinkama,

Ništa, volim i ja palačinke - nego čini mi se da sam prošli put odgovorio na pitanje upućeno tebi, pa da se ogradim ovaj put

EDIT: Ehm... ovo je trebalo da bude ispod Vesninog komentara... čudno.

Majka

Evo clanka o jednoj mami koja je osnovala nacionalno udruzenje za pomoc osobama sa Retovim sindromom [url=https://www.rareconnect.org/en/community/rett-syndrome/article/rett-syndrome-happiness-a-mother-s-greatest-gift][/url]
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:41 08.10.2013

Re: Majka

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Evo clanka o jednoj mami koja je osnovala nacionalno udruzenje za pomoc osobama sa Retovim sindromom [url=https://www.rareconnect.org/en/community/rett-syndrome/article/rett-syndrome-happiness-a-mother-s-greatest-gift][/url]

ЈОШ ЈЕДАН ПОПРАВЉЕН ЛИНК ЈЕ МОЈА ДАНАШЊА ДОНАЦИЈА

Re: Majka

hvala, dobrocinitelju :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana