Neka si ih izbacila, Fedra

Vlasta RSS / 21.02.2008. u 10:36

Na središnjoj strani jučerašnjeg izdanja «Kurir», objavljen je tekst pod naslovom «Grudi uvis!». Šta mislite da se krije iza naslova?

Nekoj neafirmisanoj folk divi ispale grudi na proslavi rođendana druge folk dive na splavovima, a bezobrazan, pozvani fotoreporter se našao tamo pa, slučajno, slikao? Svi sladokusci, čitaoci ovih novina i par kolateralnih grešaka, kakva sam i sama, pomislili bi da je u pitanju samo još jedan od takvih, vrlo često, nameštenih skandala. Ali, mnogo je gore. Ovaj naslov, na žalost, odnosi se na premijerno izvođenje drame Sare Kejn Fedrina ljubav, koja je u režiji Ive Milošević premijerno izvedena 18. februara.

Tekst počinje sledećom rečenicom: »Glumica Mirjana Karanović preksinoć je, na sceni «Bojan Stupica u JDP, prekinula premijeru predstave «Fedrina ljubav» i izazvala skandal u javnosti.»

To je, dakle, «Kurirov» lid, prva rečenica - suština, uvod u tekst, početak. Mirjana je izazvala skandal, prekinuvši premijeru.

Idemo dalje. U tekstu se dalje navodi kako su našu glumicu na pola predstave iznervirali fotoreporteri, koji su čekali momenat kada će ona u predstavi raskopčati košulju i koji su, kada je ona to i uradila, skočili i počeli da sevaju blicevima. Nakon nekoliko upozorenja da ometaju predstavu, Mirjana ih je konačno i izbacila, rečima: »Ako smesta ne izađete prekinuću predstavu. Slikali ste šta ste hteli, a sada marš napolje!» U izjavi za iste novine Mirjana kaže da je htela da «sačuva sopstvenu egzistenciju i očuva predstavu», te da bi to uradila svaka normalna osoba. Mirjanin gest podržali su njen partner iz predstave, sarajevski glimac Ervin Bravo, kao i druge kolege iz predstave. U ovom slučaju gotovo mogu da se primene reči rediteljke Ive Milošević o tome da je autorkino hrabro čitanje tog mita protkano surovo gorkim i očajem natopljenim intimnim doživljajem savremenog sveta, ispričanim kroz neobičnu estetiku brutalizma, ekstrema i neočekivane poeticnosti.

«Kurir» dalje kaže:»Ovako nešto se na pamti na srpskoj pozorišnoj sceni. Mirjana je ovakvim postupkom pokazala da i te kako ima petlju, iako je rizikovala da sledećeg dana u svim novinama osvane sa negativnim komentarima».

Prvo. Zašto bi Mirjana osvanula sa negativnim komentarima? Izbacivanje fotoreportera, čiji vrednosni sudovi ne razlikuju pozorišne daske od onih sa sajma erotike, i koji pri tom zaista ometaju blicevima i glumce i publiku, nemaju šta da traže unutra. Bravo Mirjana!!!

Drugo. «Kurir», koji se «kao» postavio neutralan, čak se može i osetiti da podržava ovaj gest glumice, naslov je obojio žutim slovima i stavio baš jednu od tih fotografija, Mirjanu obnaženih grudi! Znači, «Kurir» je ili dole imao svog fotografa ili je dao pare jednom od fotografa, koji su čučali dole. Da nema urednika koji ovakve priče i fotografije trebaju, ne bi ni njih dole bilo.

Treće, drage kolege novinari, ovako se ne počinje tekst. Početak vašeg teksta morao je glasiti ovako: «Beogradski fotoreporteri preksinoć su na sceni «Bojan Stupica» u JDP izazvali skandal u javnosti pošto su svojim neprimerenim i neumerenim fotografisanjem grudi glavne glumice, gotovo doveli do prekida predstave «Fedrina ljubav».

 



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 10:44 21.02.2008

kolege

drage kolege novinari

draga, to nisu novinari, to su priuceni placenici koji progone politicke neistomišljenike. mirjana karanovic je poslednji put u tim novinama oznacena kao "siptarska kurva" seti se!
Vlasta Vlasta 10:46 21.02.2008

Re: kolege

Setila sam se, na žalost. I znam da neki misle da jednostavno treba ignorisati, neobraćati pažnju, ali u tom slučaju bi svi stvarno pisali i radili šta hoće.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 10:48 21.02.2008

Re: kolege

a, ne, nikako ignorisati! uporno i uporno podsecati i onda kad se fini gade da prljaju ruke.
preporuka.
Queeria Queeria 15:33 21.02.2008

Re: kolege

U Kurirovom tekstu fali samo ekspert. Oni uvek pozovu nekog eksperta koji podrži njihov tekst i kaže kako su oni u pravu...
VanjaGator VanjaGator 10:49 21.02.2008

Od svih nebuloza

ova se izdvaja

sačuva sopstvenu egzistenciju i očuva predstavu


wtf?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 10:51 21.02.2008

Novinarstvo kao blejanje

To jest, blejanje pod pseudonimom.
lush lush 10:52 21.02.2008

sramota

Blic je bio jos gori, jer su se izgleda fotoreporteri silno uvredili sto su ih, uz aplauz publike, izbacili iz sale kao da su poslednji klosari, pa su fotku stavili na naslovnu stranu. Sto je pogresan odgovor, tacan odgovor bi bilo stampanje izvinjenja - i glumcima i publici.
Pri tom je jedan od njih objasnio da je samo normalno reagovao na "akciju na sceni".
Alava Alava 12:27 21.02.2008

Re: sramota

lush
Pri tom je jedan od njih objasnio da je samo normalno reagovao na "akciju na sceni".


Mila majko!
Torpedo Torpedo 13:20 21.02.2008

Re: sramota

Alava
lush
Pri tom je jedan od njih objasnio da je samo normalno reagovao na "akciju na sceni".


Mila majko!


Viddi se koja mu je prava vokacija... covek reaguje na "akciju".
pufna pufna 14:29 21.02.2008

Re: sramota

Blic je bio jos gori, jer su se izgleda fotoreporteri silno uvredili sto su ih, uz aplauz publike, izbacili iz sale kao da su poslednji klosari, pa su fotku stavili na naslovnu stranu.

Ne odgovaraju novinari s naslovnom stranom, vec urednici. Oni odlucuju o tome, zar ne?
Preko neta je bila druga slika. Nadam se da su u medjuvremenu promenili stav.

Kad su svojevremeno upozoravali na kurir i nivo njihovog obradjivanja tema, parolom '' sve je dozvoljeno'', mnogi su se smejuljili ne uvidjajuci da su ove novine upravo degradirale sve norme ponasanja i abolirale primitivizam i prostakluk.
Znamo kako je kurir nastao- db. Ali ne znamo i niko se ozbiljno tom temom ne bavi- zasto je drustvo ostalo indifirentno na tu pojavu. Zasto nema osude i stigmatizacije te novine, koju ona svakako zasluzuje?!
Ne nudi nikakav kvalitet niti u vizualnom, a kamoli u pisanom delu. Ta navika i standardizacija sunda je izuzetno opasna. Jer u takvom sistemu je lakse ponuditi lazne, iskrivljene slike drustvenih vrednosti.
Navikavamo se na kich, sund, na trash.
Torpedo Torpedo 14:53 21.02.2008

Re: sramota

Znamo kako je kurir nastao- db. Ali ne znamo i niko se ozbiljno tom temom ne bavi- zasto je drustvo ostalo indifirentno na tu pojavu. Zasto nema osude i stigmatizacije te novine, koju ona svakako zasluzuje?!
Ne nudi nikakav kvalitet niti u vizualnom, a kamoli u pisanom delu. Ta navika i standardizacija sunda je izuzetno opasna. Jer u takvom sistemu je lakse ponuditi lazne, iskrivljene slike drustvenih vrednosti.
Navikavamo se na kich, sund, na trash.


Kurir je najtiraznija novina u Srbiji, izgleda da su potrefili u zicu prosecnog stanovnika Srbije... i kako onda da osudis nesto sto uziva naklonost tolikog broja gradjana ove zemlje? Mislim da je on dovoljno stigmatizovan na ovom blogu i medju ljudima kojima se gadi takav nacin "novinarstva" ali cudi me da recimo postavljacica ovog bloga cita takvu zutu stampu, samim tim pridaje na vaznosti tim "novinama".

U UK imate Sun koji je isto takvo smece, namenjeno slicnom krugu konzumenata ali oni recimo itekako vode racuna da ne predju crtu, crtu preko koje mogu biti tuzeni... mada i oni nekada svesno prelaze granicu ukusa i zakonskih normi - sve zarad tiraza.

A sto se tice kicha i sunda imate ga svuda, od dnevnih novina je mozda jedino Danas imun, TV etar je odavno totalno zagadjen, sve televizijske stanice imaju kitcheraj program (24 sata svadba, menjam muza, veliki brat...). Da "citiram" veliku TV zvezdu: Dno brate, dno...
pufna pufna 15:19 21.02.2008

Re: sramota

Kurir nije odmah postao najtiraznija novina u Sribiji.

Takodje, nije to postao zato sto se bavi celulitom kod Cece, vec zato sto je politicare tretirao kao folk pevace. Uspeo je nekako, da zamesa neku nakaznu novinu- politicku zutu stampu- i time doprinese da se i prema politici i institucijama podjednako neozbiljno odnosimo kao i prema pink vedetama. Svaki ''skandal'' koji kurir plasira prodje za nedelju dana, bez odgovora drzave na isti, dakle bez posledica. Nisu to ozbiljne afere. On je pokazatelj i ''sund digest'' nekih zbivanja koja ce se i onako ''pod stolom'' odigrati.Tako da se citaoc navikao da je i politika trivijalna pozornica, prepuna neispunjenih sujeta.
Zato verovatno i ima 40 % sveta koji je po cesidovom istrazivanju za neki kalemljeni vid drzavnog uredjenja - malo demokratsko, a malo i ne.
Mozda bas zato sto kod nas sudstvo ''ne radi'', ti kao prosecan ipak razmisljajuci gradjanin moram ponekad i procitati tu novinu i osuditi njihovo ponasanje.
Torpedo Torpedo 10:58 21.02.2008

Nekada

fotoreporteri nisu mogli da udju na pozorisnu predstavu... ali eto, promenila su se vremena, glam Holivuda se nasiroko imitira. Od Kurira, Pinka pa do B92... sveobuhvatno prozima Srbiju.

Mirjana je izazvala skandal, prekinuvši premijeru.

Krajem 80-tih je i Zarko Lausevic izazvao slican "skandal", nezadovoljne dusebriznike prestavljanjem lika Sv.Save je oterao na "pravo mesto" po njihovom upadu u predstavu... samo sto to glam-novinari Kurira ne znaju, tad se jos nisu bavili tracevima a u pozriste ni sad ne zalaze.
Dr. Kilcoyne Dr. Kilcoyne 12:08 21.02.2008

Re: Nekada

Koji Zarko ?Jel to onaj ubica?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 12:15 21.02.2008

Re: Nekada

izvini, ta predstava je prekinuta od strane nasilnika iz nekoliko partija i udruzenja nalik radikalima, obrazu i omladini svetog save.
nije niko uspeo da ih otera na pravo mesto, na protiv, vidis da i danas ti ljudi vladaju.
Torpedo Torpedo 12:15 21.02.2008

Re: Nekada

Dr. Kilcoyne
Koji Zarko ?Jel to onaj ubica?


Da, taj ubica... ali i sjajan pozorisni glumac, bar u to vreme.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:16 21.02.2008

Re: Nekada

Dr. Kilcoyne
Koji Zarko ?Jel to onaj ubica?

Nemoj tako grubo.To je suviše tužna priča.
Torpedo Torpedo 12:18 21.02.2008

Re: Nekada

Biljana Srbljanović
izvini, ta predstava je prekinuta od strane nasilnika iz nekoliko partija i udruzenja nalik radikalima, obrazu i omladini svetog save.
nije niko uspeo da ih otera na pravo mesto, na protiv, vidis da i danas ti ljudi vladaju.


Napisah da je Zarko reagovao po njihovom upadu na predstavu i to reagovao na pravi nacin... a to sto ih nije oterao, nisu ih oterali ni mocniji od njega.
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:59 21.02.2008

Cirkus

Jadni glumci.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:10 21.02.2008

Re: Cirkus

ceda_urosevic
Jadni glumci.


Cedo, evo ti jedna konkretna informacija zasto ljudi ne idu u pozoriste.
ceda_urosevic ceda_urosevic 11:12 21.02.2008

Re: Cirkus

Beležim Vanja :), beležim. Užas.
Nenad M. Nenad M. 13:46 21.02.2008

Re: Cirkus

Cedo, evo ti jedna konkretna informacija zasto ljudi ne idu u pozoriste.


a ko kaze da ne idu? jdp je skoro uvek pun.

A Mirjanin potez je (ne)profesionalan kao i potez tih fotografa. Samo je jos vise isprovocirala skotove da dodju i sledeci put a mozda i neke koji ne zalaze u pozorise ( eto bar neke koristi). Novi brutalizam se danas valja na ulici, predstava pocinje tacno u 5.
pufna pufna 14:33 21.02.2008

Re: Cirkus


A Mirjanin potez je (ne)profesionalan kao i potez tih fotografa


za mene Mirjana i oni nisu u istoj ravni
nikola svilar nikola svilar 11:08 21.02.2008

qrear

kurir ne citam ali citam vas vlasta. ziveli.

«Beogradski fotoreporteri preksinoć su na sceni «Bojan Stupica» u JDP izazvali skandal u javnosti pošto su svojim neprimerenim i neumerenim fotografisanjem grudi glavne glumice, gotovo doveli do prekida predstave «Fedrina ljubav».
Dawngreeter Dawngreeter 11:23 21.02.2008

toxic hazard

Kurir, naravno, smatram da je opasno po mentalno zdravlje cak i dodirnuti a kamoli citati. Medjutim, drago mi je da me je neko obavestio o ovom clanku. Trebalo bi, mozda, napraviti neku dobrotvornu organizaciju "Citamo Kurir da vi ne bi morali".
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 11:29 21.02.2008

Re: toxic hazard

Dawngreeter
Kurir, naravno, smatram da je opasno po mentalno zdravlje cak i dodirnuti a kamoli citati. Medjutim, drago mi je da me je neko obavestio o ovom clanku. Trebalo bi, mozda, napraviti neku dobrotvornu organizaciju "Citamo Kurir da vi ne bi morali".


:))
Atomski mrav Atomski mrav 11:59 21.02.2008

Re: toxic hazard

Ma Kurir je kao onaj smrtonosni vic iz skeča Pajtonovaca - smeš pročitati samo jednu reč. :)
niki m niki m 11:47 21.02.2008

O cemu vi?

«Beogradski fotoreporteri preksinoć su na sceni «Bojan Stupica» u JDP izazvali skandal u javnosti pošto su svojim neprimerenim i neumerenim fotografisanjem grudi glavne glumice, gotovo doveli do prekida predstave «Fedrina ljubav».


A, posle ovoga bi, valjda, trebalo da usledi zahtev da se zli beogradski fotoreporteri posalju na kopanje krompira u Padinsku Skelu i da, dok rade, da im neko cita mudre misli Latinke Perovic, na primer.
Sta su to fotoreporteri uradili, a da to nije deo njihove profesije? Nista, apsolutno nista. Slikali su ono sto su smatrali da ce uspeti da prodaju jer ista ta, navodno skandalizovana javnost, hoce to da kupi. Tako je u Srbiji, tako je u celom svetu. Takav im je posao.
Razumem i glumicu koja se pobunila jer, pertpostavljam, i ona hoce da radi svoj posao. Ne razumem se u tehologiju i organizaciju prozorista ali mi logika govori da jedini ko je ovde kriv jeste uprava pozorista jer je njihov posao da sve u toku predstave funkcionise. Da li upravnika Cvejica ne pominjete jer je vas ideoloski saborac ili zbog nekog drugog razloga, to ne znam.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 12:17 21.02.2008

Re: O cemu vi?

Upravnik Cvejic je kriv sto se srpski tabloidi razracunavaju sa Mirjanom Karanovic, od kad se usudila da misli svojom glavom, radi u Sarajevu, bude protiv rata i kriminalizacije medija?
surabya johnny surabya johnny 12:26 21.02.2008

Re: O cemu vi?

Fotografi nisu ni pod kojim okolnostima smeli da fotografishu predstavu bez izricite dozvole uprave pozorishta.
ovaj sluchaj spada u domen sudskih ustanova - siguran sam da bi kurir i fotograf snosili posledice zbog svojih nedotupavnih senzancionalistckih nagona.
niki m niki m 12:30 21.02.2008

Re: O cemu vi?

«Beogradski fotoreporteri preksinoć su na sceni «Bojan Stupica» u JDP izazvali skandal u javnosti pošto su svojim neprimerenim i neumerenim fotografisanjem grudi glavne glumice, gotovo doveli do prekida predstave «Fedrina ljubav».


Ne, nego jer je dozvolio da gomila fotoreportera bude pored bine. Jel tesko bilo pretpostaviti da ce da slikaju kao ludi kada se pojave grudi glavne glumice? Mislite da ne bi slikali da su u pitanju grudi neke druge glumice koja, eto, ne misli svojom glavom?
niki m niki m 12:32 21.02.2008

Re: O cemu vi?

Upravnik Cvejic je kriv sto se srpski tabloidi razracunavaju sa Mirjanom Karanovic, od kad se usudila da misli svojom glavom, radi u Sarajevu, bude protiv rata i kriminalizacije medija?




Ne, nego jer je dozvolio da gomila fotoreportera bude pored bine. Jel tesko bilo pretpostaviti da ce da slikaju kao ludi kada se pojave grudi glavne glumice? Mislite da ne bi slikali da su u pitanju grudi neke druge glumice koja, eto, ne misli svojom glavom?
Torpedo Torpedo 12:34 21.02.2008

Re: O cemu vi?

Ne razumem se u tehologiju i organizaciju prozorista ali mi logika govori da jedini ko je ovde kriv jeste uprava pozorista jer je njihov posao da sve u toku predstave funkcionise.


Uprava pozorista ne moze da pretresa svakoga ko ulazi u pozoriste tako da svako na svoju ruku moze uneti i profesionalni fotoaparat. Ne znam da li je sa upravom pozorista dogovoreno da premijeri prisustvuju fotoreporteri (sto nekada nije radjeno ovako napadno a sad je zbog raznih sponzora ipak moguce) ali o moralnosti njihovog delanja ipak oni sami odlucuju... da li ces glumca prekinuti serijom bljeskanja ipak je stvar tvog vaspitanja i obrazovanja.

Dodatni momenat je i Kurirovo blacenje po M.Karanovic, ne moraju da se slazu sa njenim politickim angazmanom ali da salju fotoreportere da bi slikali njene grudi zarad nasladjivanja njihovih konzumenata nikako nema smisla... da zanemarimo sto su je ometali u toku predstave, zasto bi dozvolila da njenim fotografijama pune svoju duplericu?




ceda_urosevic ceda_urosevic 12:35 21.02.2008

Re: O cemu vi?

Jel tesko bilo pretpostaviti da ce da slikaju kao ludi kada se pojave grudi glavne glumice? Mislite da ne bi slikali da su u pitanju grudi neke druge glumice koja, eto, ne misli svojom glavom?


Baš onako -- dobro zapažanje. Civilizovano, kultivisano, pravo srpsko gledanje na umetnost i kulturu. Pa ta predstava je i napravljena da bi se glumica skinula, zato su ljudi i kupili kartu. Porno publika Porno Srbije.
Vlasta Vlasta 12:39 21.02.2008

niki,

senzacionalistički nagoni, kako ih naziva surabya, pre spadaju u domen etike, čija bi bar osnovna načela morala da se gaje unutar struke. Kao što nije etično da se na naslovnu stave tela poginulih, recimo. Nije u pitanju, dakle, moje političko opredeljenje, niti opredeljenje upravnika pozorišta, niti čak mislim da je potrebna zabrana forografisanja. Ali, da ste na mestu ovih ljudi, koji mesecima pripremaju jednu ozbiljnu predstavu, ne bi smetalo da vidite da su došli samo zbog golih grudi?
niki m niki m 13:11 21.02.2008

Re: vlasta

senzacionalistički nagoni, kako ih naziva surabya, pre spadaju u domen etike, čija bi bar osnovna načela morala da se gaje unutar struke. Kao što nije etično da se na naslovnu stave tela poginulih, recimo. Nije u pitanju, dakle, moje političko opredeljenje, niti opredeljenje upravnika pozorišta, niti čak mislim da je potrebna zabrana forografisanja. Ali, da ste na mestu ovih ljudi, koji mesecima pripremaju jednu ozbiljnu predstavu, ne bi smetalo da vidite da su došli samo zbog golih grudi?


ceda_urosevic: Baš onako -- dobro zapažanje. Civilizovano, kultivisano, pravo srpsko gledanje na umetnost i kulturu. Pa ta predstava je i napravljena da bi se glumica skinula, zato su ljudi i kupili kartu. Porno publika Porno Srbije.


Za razliku od cedе_urosevicа, kome to nije poslo za rukom, vi ste na civilizovan nacin napisali nesto potpuno pogresno. Ja ne kazem da je publika dosla da vidi glumicine gole grudi vec da su fotoreporteri tu scenu slikali jer su pretpostavili, sa pravom, da ce ta slika moci da se proda jer znaju da ce urednici novina to kupiti jer to njihova publika voli. I, to je to. isti fenomen koji na isti nacin funkcionise u celom svetu. Sta reci na one fotoreportere koji su slikali umirucu princezu Dajanu? Jeste morbidno, ali to tako funkcionise. Ono sto pokusavam da kazem jeste da je uprava pozorista sigurno vise nego dovoljno kvalifikovana da zna kako mediji funkcionisu ali nije nista preduzela. Ko je ucestvovao u organizaciji bilo kakvog javnog dogadjaja zna da je uvek neko odgovoran i za fotoreportere i novinare.
ceda_urosevic ceda_urosevic 13:23 21.02.2008

Civilizovan komentar

Izvini niki, ako sam te nešto uvredio.
Ne vidim kako, ali osećam da jesam. Stvarno mi nije bila namera.

Za organizaciju se potpuno slažem, ali se ne slažem sa tim da u svetu novinari na predstave dolaze da bi slikali bilo čije grudi. Za to postoje sajmovi erotike. Muku i rad koji su ljudi uložili da bi stvorili nešto (za razliku od kretena poput Kurira i njima sličnih) kao ovu predstavu, pljunuti na takav način je jednostavno necivilizovano.
Reagovao sam na tvoj komentar jer si tim rečima malo relativizovao ceo događaj -- kao, pa šta? Šta su oni očekivali? odatle sam ga prošitao kao: što da ne, da to će prodati novine. Ne kažem da odobravaš, ali stav: pa i druge slikaju, pa i u svetu to rade -- malo ostavlja prostor za pogrešan utisak.
niki m niki m 14:09 21.02.2008

Re: Civilizovan komentar

ok
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 14:13 21.02.2008

Re: Civilizovan komentar

samo da preciziram - u pitanju je bila premijera, na kojoj uvek prisustvuju mnogogobrojni fotoreporteri i snimatelji.
njihova praksa je da slikaju po holovima, onda ostanu prvih desetak minuta predstave i uz manju ili vecu buku odu.
ovoga puta su ostali na predstvi jer su imali dojavu o sceni.
i poceli su da skljocaju u trenutku kada glumica otrkiva grudi.

niti jedan upravnik nije u mogucnosti da kontrolise ponasanje predstavnika medija na premijeri, niti bilo koje druge osobe. nije on kapo u logoru, pa da ih lovi izmedju sedista.
da bi to uradio, morao bi sam da ometa izvodjenje predstave.

u inostranstvu, fotografima i snimateljima nije dozvoljen pristup na premijeri, oni se pozovu na jednu od proba i dozvoli im se slikanje samo odredjenog ogranicenog dela predstave.

kada bi neko to kod nas pokusao da izvede, nastala bi pobuna svih ionako vec ostrašcenih medija.

posao upravnika je da dozvoli da javnost bude informisana o predstavi i jedini nacin, u zemlji u kojoj nema zakona o stampi, je da racuna na njihovu eticnost, elementarnu pristojnost i razum.
kada sve to ne pomogne, glumica sa pravom prekine predstavu i trazi od onih koji ometaju, da napuste salu.

ovo sam vec dozivela u beogradu, na jednom bitefu, na predstavi ann teresa de keersmaeker, na kojoj je bilo zabranjeno fotografisanje, ali u trenutku kada umetnica otkrije telo, neko je krenuo da škljoca. glumica je jednostavno rekla stop doing that i stala sa predstavom. skljocanje je prestalo i fotograf je izasao.

da bi se koju godinu kasnije dovukao da slika golu "siptarku miru"
Gorio Gorio 14:23 21.02.2008

Re: Civilizovan komentar

Ne verujem da je Nikija nešto uvredilo. Zna on tačno šta se desilo, a što se tiče organizacije premijere, u pravu je. Moglo se predpostaviti, pa preduhitriti.
Ima tu još nešto. Niki je odličan "blog igrač". Sve što može on iskoristi da malo nagazi LDP, pristalice EU i tako.
pufna pufna 14:42 21.02.2008

najfraza danasnjeg bloga

Tako je u Srbiji, tako je u celom svetu

al' ti je argument! Zvuci kurirovski, bas.
Torpedo Torpedo 15:07 21.02.2008

Re: Civilizovan komentar

ovoga puta su ostali na predstvi jer su imali dojavu o sceni.
i poceli su da skljocaju u trenutku kada glumica otrkiva grudi.


Tko im je dojavio? Netko kome se Mirijanine grudi svidjaju pa je zeleo da ih ima na duplerici zarad kasnijeg "rucnog rada"? Ili netko tko je zeleo da joj "upropasti" ostatak "moralnog" digniteta tj netko tko je mislio da ce se konzument Kurira dodatno zgaditi nad tom nemoralnom zenetinom? Zaboleee je... mislim na Mirjanu :)

Sve su mi drazi holivudski filmovi u koima postoje scene sa izbacivanjem nasrtljivaca iz bara (pozorista) na backline, leti cova u djubre i dok jos lezi u njemu bacaju za njim njegov mantil i sesir (fotoaparat)...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 15:25 21.02.2008

Re: Civilizovan komentar

Sve su mi drazi holivudski filmovi u koima postoje scene sa izbacivanjem nasrtljivaca iz bara (pozorista) na backline, leti cova u djubre i dok jos lezi u njemu bacaju za njim njegov mantil i sesir (fotoaparat)...


axaxxaxaa

"čova" leti u djubrem a za njim i šešir, torpedo, to su neki filmovi stari pola veka? svejedno, super je! slazem se, naravno.
Torpedo Torpedo 23:41 21.02.2008

Re: Civilizovan komentar

"čova" leti u djubrem a za njim i šešir, torpedo, to su neki filmovi stari pola veka? svejedno, super je! slazem se, naravno.


Jesu, stari su ali su dobri a prave i retro filmove sa oim fazonom... a posto cova aterira u djubre, za njim i njegov sesir obicno sledi: "I ne vracaj se vise ovamo...". Fptoreporteri Kurira mozda i hoce, cuisto sumnajm da ih je pojeo blam zbog aplauza kojim su izbaceni napolje.
anagard anagard 12:28 21.02.2008

Terorizam

Podsticanje nasilja svake vrste, ovaj dogadjaj svakako jeste nasilje, fundamentalni je princip ove nesretne države. Obzirom da se i u sopstvenom životu držim principa, ko tebe kamenom ti njega sa dva; jedino što bih mogla da zamerim ,veličanstvenoj Mirjani, je, što ovom srbijanskom ološu, nije onemogućila izlazak iz sale. Za to je svakako postojao način i pozivanje policije sa lica mesta, da ih tu pred publikom privedu, a po mogućnosti malo i ispendreče.
Iskreno se nadam da su imena i prezimena ovih besprizornika poznata, te da će ih Mirče tužiti.
Bane Grbić Bane Grbić 12:29 21.02.2008

surova realnost

Pa da tzv "novinari" nemaju kome to da prodaju ne bi ni uslikali te fotke.

Ocigledno je da nivo samih novinara / fotografa nije nista bolji od citaoca gore pomenutih novina. A koliko ja znam te tzv "novine" imaju pozamasan tiraz u poredjenju sa drugim novinama.

Dakle zakljucak je:
Ipak je svest srpskih citaoca preslikana sa one koja je prikazana na zavrsenim predsednickim izborima. Ako bas moramo da generalizujemo, onda treba reci da je svest gradjana Srbije na veoma niskom intelektualno / duhovnom nivou i da se malo toga u tom smislu promenilo nabolje unazad 20 godina.

Ali se postavlja sledece pitanje?
Ko ih je pustio u pozoriste ???
niki m niki m 12:34 21.02.2008

Re: surova realnost


Ocigledno je da nivo samih novinara / fotografa nije nista bolji od citaoca gore pomenutih novina. A koliko ja znam te tzv "novine" imaju pozamasan tiraz u poredjenju sa drugim novinama.


Mislite da to nije slucaj u svim zemljama, ili ako tako vise volite, u svim zemljama EU?
Taska Dana Taska Dana 12:50 21.02.2008

Re: surova realnost

E, nije slucaj u svim zemljama!!!! Ovo je dzukacki nasrtaj na Mirjanu koja zasluzuje postovanje i divljenje, ovo je nasrtaj na pristojnost !!!!

Bitange!!!!

Bane Grbić Bane Grbić 13:01 21.02.2008

Re: surova realnost

Mislite da to nije slucaj u svim zemljama, ili ako tako vise volite, u svim zemljama EU?


Ja sam pricao o Kuriru, Grandu, Pinku, Skandalu.... obnazenim estradnim "umetnicama", svemu onom sto nas prati jos od mraka devedesetih. Neka neko upali svetlo !

Mozda i u Evropi i na svim ostalim mestima u svetu ima kicha, ALI NE - OVOGA NEMA.

Pri tom ne mislim na gospodju Karanovic, vec na plitke umove koji vec predugo rukovode nasim sudbinama.

Neko je rekao ono: "...samo dajte raji hleba i igara.". E pa to je upravo to. To ce i danas da se desi u centru Beograda.

Da, toga NEMA u Evropi. Mozda ima nekih drugih stvari, ali toga nema.
Nadpalfi Nadpalfi 13:18 21.02.2008

Re: surova realnost

Ali se postavlja sledece pitanje?
Ko ih je pustio u pozoriste ???

Ma oni citali Cedin blog o odlascima u pozoriste i "kulturnom dizanju", pa pomislili, hajde da se i nama kulturno digne pa slikali da pomognu u tome onima koji ne idu u pozoriste. A sad ozbiljno, uvijek je bilo slikanja na predstavama, bar dok sam ja tamo odlazio, ali diskretno i u dogovoru sa glumcima i rezijom, i te fotke su objavljivane uz preporuku ili kritiku predtave, a ne za duplericu ili naslovnu stranu senzacionalistickih "novina". Vlasta, dobar tekst, preporuka
man ray loves me man ray loves me 12:58 21.02.2008

what's the fuss

Gledala sam Berenice prosle nedelje, hvala Biljani sto je skrenula paznju na tu predstavu.
Pred pocetak predstave jedan zaposleni je izasao i skrenuo ljudima paznju da ugase mobilne i da je zabranjeno fotografisanje.
To je najnormalnija stvar.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:14 21.02.2008

Re: what's the fuss

man ray loves me
Gledala sam Berenice prosle nedelje, hvala Biljani sto je skrenula paznju na tu predstavu.Pred pocetak predstave jedan zaposleni je izasao i skrenuo ljudima paznju da ugase mobilne i da je zabranjeno fotografisanje.To je najnormalnija stvar.


Creepy Peeping Kurir Ghosts u JDP.
Spadalo Spadalo 08:04 24.02.2008

Re: what's the fuss


...skrenuo ljudima paznju da ugase mobilne i da je zabranjeno fotografisanje.
To je najnormalnija stvar.

Nije. Najnormalnija stvar je da ljudi bez upozorenja ugase mobilne i ne fotografisu. Kao sto je najnormalnije da vas ispred samoposluge ne sacekuje zaposleni koji vas upozorava da ne kradete. To, valjda, znate i sami?
man ray loves me man ray loves me 20:56 24.02.2008

Re: what's the fuss

Ma dobro, to je bio podsetnik, ako je neko zaboravio. To ti je kao disclaimer na biljkama za bastu u americi - "drvo se sadi sa korenom nadole". Njihovo je da kazu.
KafaJeGotova KafaJeGotova 14:13 21.02.2008

smece ili kurir - koja je razlika?

ma ovo je zato sto je u pitanju mirjana karanovic. zato sto je ona carica i hrabra i zato sto su poznati njeni stavovi, zato su ovi lesinari obletali. to je sve dirigovano.
Jeremija Jeremija 14:18 21.02.2008

Ko je najviše izgubio?

Nisam primetio da neko spominje pozorišnu publiku, a verujem da je bila prisutna, isto tako verujem da je oštećena prekidom predstave.
Bio sam na Bočelijev koncertu, Arena je bila prepuna, snimtelji i fotoreporteri su imali minut ili dva za snimanje, a tokom koncerta nije sevnuo ni jedan blic. A i Arena je u Beogradu. Znači možemo i lepo i kulturno.
Ne mogu, a da ne primetim, da glumci, glumice, pevačice etc. vole da budu u centru pažnje, da se o njima piše, da se fotografišu, to je deo šoubiznisa, a kurir, je kurir.
sashaNS sashaNS 15:19 21.02.2008

Re: Ko je najviše izgubio?

Nisam primetio da neko spominje pozorišnu publiku, a verujem da je bila prisutna, isto tako verujem da je oštećena prekidom predstave.

Publika je aplaudirala Mirjani Karanovic! Znate, postoji u pozoristu jedno vrlo vazno zanimanje - dizajner svetla.
Blicevi potiru njegov posao. Skljocanje (zujanje) aparata smeta da se cuje ono sto se na sceni govori. Ljudi koji skacu takodje smetaju publici. Publika sigurno nije ostecena reakcijom glumice.
Vlasta Vlasta 16:16 21.02.2008

Re: Ko je najviše izgubio?

Naravno da nije, i ne treba da bude.
Spadalo Spadalo 08:19 24.02.2008

Re: Ko je najviše izgubio?

Bio sam na Bočelijev koncertu, Arena je bila prepuna, snimtelji i fotoreporteri su imali minut ili dva za snimanje, a tokom koncerta nije sevnuo ni jedan blic. A i Arena je u Beogradu. Znači možemo i lepo i kulturno.

Eto resenja! Cudi me da se jedna tako pametna zena nije setila toga! Mogla je pre pocetka predstave da raskopca bluzu i pusti snimatelje i fotoreportere na minut ili dva da snimaju. Posle, tokom predstave, ne bi sevnuo ni jedan blic. He!

to je deo šoubiznisa, a kurir, je kurir.

Pa, ono jes'! Biznis je biznis, a pos'o je pos'o... taki je zivot!
Spadalo Spadalo 08:35 24.02.2008

Re: Ko je najviše izgubio?


Skljocanje (zujanje) aparata smeta da se cuje ono sto se na sceni govori. Ljudi koji skacu takodje smetaju publici.


Kada se svetla pogase, a zavesa podigne, ja sam miran k'o bubica, skoro da ne disem. U tom trenutku cujem sa desne strane sustanje papirne kese sa kokicama, a sa leve strane glas zakasnelog gledaoca, "oprostite, izvinite, pardon...", koji, eto, sasvim slucajno, ima, mesto bas u sredini reda. E, tada ustajem i napustam predstavu.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:36 21.02.2008

Vala neka ih je izbacila

...ali kao čovek koji se nešto razume u pozorište, pitam se gde su bili ONI koji su duzni da obezbede regularno odvijanje predstave i u takvim ili slicnim situacijama zabrane, ako je potrebno, unošenje fotoaparata (pa makar i mobilnih) ???
Kada gostuju strane grupe, pozorišta......onda se unapred upozore mediji da je zabranjeno snimanje ili je dozvoljeno prvih 15 minuta...i sl...Kada vec niko ne radi svoj posao, onda je to morala da uradi sama Mira....i ako je!!!
poz
BKC
Vlasta Vlasta 14:48 21.02.2008

Re: Vala neka ih je izbacila

Možda ne bi bilo zgoreg da se to radi onako kao u neki drugim zemljama ili, na kraju krajeva, na koncertima: imate pet minuta, a onda zbogom. Novinari mogu da ostanu da prate kako bi mogli da napišu pare reči i o predstavi
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:21 21.02.2008

Re: Vala neka ih je izbacila

Vlasta
Možda ne bi bilo zgoreg da se to radi onako kao u neki drugim zemljama ili, na kraju krajeva, na koncertima: imate pet minuta, a onda zbogom. Novinari mogu da ostanu da prate kako bi mogli da napišu pare reči i o predstavi



Naravno....ajde malo da se i mi pogledamo....kako radimo svoj posao!!!
oldtajmer oldtajmer 16:05 21.02.2008

Meni nije jasno

ko ih je i zasto uopste pustio da udju sa kamerama u pozoriste?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:21 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

pa covece nije kamera puska, pa da bude zabranjeno da je uneses!
to je bila premijera, naravno da ima kamera!
bamby bamby 16:25 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

Zato sto je to najnormalnija stvar kada su premijere u pitanju. Nesto sasvim drugo je nekultura i u ovom slucaju nevaspitanje, elementarno.
Sokirah se kada sam videla da oni sto rade u papiru pishu o pozorishtu i jos o predstavi JDP a.
Sta bi bilo da Marina Abramovic izvodi svoje performanse u Srbiji?!
Pozoriste je istina, u njemu, kao na filmu nema laganja, a ona je po onome sto sam gledala uvek davala sve i zato ima podrsku publike.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:28 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

Biljana Srbljanović
pa covece nije kamera puska, pa da bude zabranjeno da je uneses!
to je bila premijera, naravno da ima kamera!


Biljana i sama znas da je i taj segment pozorisnog zivota uredjen u civilizovanom svetu...Probaj da sama snimis predstavu u Parizu, Njujorku,,,,,ili koncert Madone i sl....Nema bliceva, nema snimanja....novine dobiju propratni materijal, fotke...a ako treba i mogu da snimaju trazi se akreditacija//// AKREDITACIJA!!!
Da ne aboliramo nase.,....kad su krivi
poz
bkc
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 16:29 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

bamby
.Sta bi bilo da Marina Abramovic izvodi svoje performanse u Srbiji? quote]

Imam utisak da bi se oglasila i crkva :)


bamby bamby 16:35 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

Vanja Montenegro Ljujic
bamby
.Sta bi bilo da Marina Abramovic izvodi svoje performanse u Srbiji? quote]

Imam utisak da bi se oglasila i crkva :)




To kladionicari zovu "sigurica", ako ne gresim. :)

Ma, nesoja svuda ima, ali ovo za Mirjanu je takva sramota i bruka, shta su ochekivali: silikone? Pa mislim, stvarnooo!
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:38 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

Cole, vec sam gore objasnila, a sad evo da ponovim:
samo da preciziram - u pitanju je bila premijera, na kojoj uvek prisustvuju mnogogobrojni fotoreporteri i snimatelji.
njihova praksa je da slikaju po holovima, onda ostanu prvih desetak minuta predstave i uz manju ili vecu buku odu.
ovoga puta su ostali na predstvi jer su imali dojavu o sceni.
i poceli su da skljocaju u trenutku kada glumica otrkiva grudi.

niti jedan upravnik nije u mogucnosti da kontrolise ponasanje predstavnika medija na premijeri, niti bilo koje druge osobe. nije on kapo u logoru, pa da ih lovi izmedju sedista.
da bi to uradio, morao bi sam da ometa izvodjenje predstave.

u inostranstvu, fotografima i snimateljima nije dozvoljen pristup na premijeri, oni se pozovu na jednu od proba i dozvoli im se slikanje samo odredjenog ogranicenog dela predstave.

kada bi neko to kod nas pokusao da izvede, nastala bi pobuna svih ionako vec ostrašcenih medija.

posao upravnika je da dozvoli da javnost bude informisana o predstavi i jedini nacin, u zemlji u kojoj nema zakona o stampi, je da racuna na njihovu eticnost, elementarnu pristojnost i razum.
kada sve to ne pomogne, glumica sa pravom prekine predstavu i trazi od onih koji ometaju, da napuste salu.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 17:37 21.02.2008

Re: Meni nije jasno

Kako god, da ne raspravljamo ti i ja.,...SRAMOTA JE.....STO SE DESILO..na takav nacin!
poz
bkc
jannis jannis 16:27 21.02.2008

Sramota!

Stvarno je velika sramota ovo sto se dogodilo.Juce sam naletela na taj clanak u blicu i bila sam zgrozena celom pricom.Ne vidim u cemu je izbila tolika frka zato sto je Mira pokazala grudi,pa ona je glumica i veliki profesionalac,nije problem sto su je slikali novinari,vec sto im je dozvoljeno da ostanu toliko dugo na predstavi i naprave toliki skandal.To je skandal,neprofesionalno ponasanje upravnika pozorista koji im je dozvolio da ostanu na predstavi.
Novinari ce uvek biti novinari,na zalost ne mozemo pobeci od kurira,skandala i ostalog djubreta jer toga ima svuda,ali barem ih mozemo kontrolisati i ograniciti njihovo prisustvo na mestima gde jednostavno ne bi trebali da budu!
Dolybell Dolybell 15:50 23.02.2008

Re: Sramota!

Ne vidim u cemu je izbila tolika frka zato sto je Mira pokazala grudi,pa ona je glumica i veliki profesionalac,


Mogu samo da joj pljunu pod prozor.

Misleći da će njoj (i pozorištu sa takvom predstavom napraviti ) štetu.
samo su pokazali šta uopšte znaju o kulturi , ustvari ,
da izvinete na izrazu, KURIR nema kulturu, te to što
mi reagujemo na takve njihove tekstove, samo mlatimo
praznu slamu, raspredajući o njima.

Prazna slama od koje se, opet izvinite na izrazu, KURIR
sastoji , što je više mlatite sve veća buđava prašina izlazi.

Najbolje je ne pominjati naslov tih tzv. novina, već samo
komentarisati sadžaj istih. Možemo ih krstiti na neki
drugi način, jer i loš komentar kad pomenete ime
(bilo koje robe) istih, je za njih reklama i neke ljude
iz čiste radoznalosti , da provere "aferu" ,natera da ih kupe.
Ne treba da im tu uslugu činimo.
Vlasta Vlasta 19:16 23.02.2008

Re: Sramota!

Pa, vidiš, ma koliko se jednim delom slažem sa tobom, sa druge strane mislim da se neke stvari, pojave, nekorektnosti, anomalije itd. prosto moraju imenovati. Ne brinem se ja da ćemo mi ovde na blogu njima dići rejting. Njihovi čitaoci već imaju izgrađen stav, i neće doći po njega kod nas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana