Gost autor

Nemacka kao evropska Amerika

robylad RSS / 23.10.2013. u 21:25

Prepustam prostor gost autoru - Taubu 

Saznanje da u Evropi postoji zemlja koja nalikuje SAD-u prilicno me raduje i daje nadu u buducnost. Saznanje da u Evropi postoji zemlja gde se na ulicama moze cuti na desetine razlicitih jezika veoma ushicuje i daje veru da postoje jednake sanse za sve ukoliko ste marljivi i vredni. Ta zemlja je Nemacka; mozda bi cak bilo bolje nazvati je: vavilonska kula Nemacka jer dok se budim kroz prozor cujem mnoge jezike pocev od ruskog preko italijanskog , rumunskog do ko zna kojeg dijalekta iz Indije. Naravno, i Nemci su tu, prihvataju nevoljnike, auslandere, ljubazni su i ne prave problem zbog navale stranaca ali ti stranci moraju da se integrisu i nauce nemacki jezik. To je razumljivo i opravdano.


Tako se i ja nadjoh u VHS skoli za ucenje stranih jezika. To je Volkshochschule gde je ucenje nemackog jezika obavezno za sve strance.U pocetku sam strahovala jer sam mislila da je nemacki toliko tezak da ga ne mogu nauciti ali pomoglo mi je kad sam procitala intervju koji je cacau dao i to me je veoma inspirisalo sto je on rekao i motivisalo me da ucim. Cacau je cak postao ambasador za Mehrsprachigkeit und integration - visejezicnost i integraciju. Izjavio je kako mu je Nemacka kao nova domovina prirasla za srce i da je odusevljen planom i organizacijom u Nemackoj kao i time da nista nije prepusteno slucaju. Jos je rekao da su ljudi uvek prijateljski raspolozeni prema njemu odn. Da su uvek bili nett sto bi rekli Nemci. U njegovim recima prepoznala sam svoj sudbinu u Srbiji; naime moj zivot u Srbiji bio je prepusten slucaju, drzavu nije mnogo zanimalo sta ce se sa mnom dogoditi kao ni sa hiljadama drugih skolovanih ljudi koji su morali da napuste zemlju. Za razliku od Srbije Nemacka brine o narodu.


I moje profesorke su izuzetno nett. Jedna je Iwona Kutzera, iz Poljske ali sa savrsenim znanjem nemackog i besprekornim nemackim akcentom kao da joj poljski nije maternji, dok je druga Nemica M.A. Christiane Melchers. A mi smo sa raznih strana sveta : Phong Loe Muc je iz Vijetnama, Davoud Robert je iz Irana, Eugen i Nikolae iz Rumunije, Fabio Popo s juga Italije, Dominica i Irena iz Poljske, Giorgio i Antonia iz Grcke, Ali Mirsad iz Makedonije, i ja iz Srbije. Ako razmislimo o nabrojanim zemljama tacno vidimo u kojim zemljama je ekonomska kriza. Ima nas jos ali ne bih dalje nabrajala vec bih presla na opis onoga sto mi tamo radimo.


Lekcije nisu teske ali citanje ( narocito onih nemackih reci koje se sastoje od po dvadesetak slova ) malo teze ´´ ide ´´ gotovo svima, a narocito koleginici iz Vijetnama. Ne znam koliko predavaci razumeju sta je procitala ali uvek blagim glasom isprave greske i kazu joj: gut. Pitam se da li bi u Srbiji predavaci imali nerava za one koji tesko izgovaraju reci ili teze uce. Ima i zabavnih trenutaka, na pr. kada treba da kazemo koja nam je to omiljenja nemacka rec. Prilicno gojazni Giorgio kao iz topa odgovara: rinderroulade. Nemacka jela su ukusna za njega a i sve nas. Fabio ´´ lomi ´´jezik da bi rekao kako mu se svidja rhabarbermarmelade. Za Domincu je najlepsa nemacka rec:sommerregen jer voli da se posle kise proseta do obliznjeg Bodenskog jezera i udahne svez , cist vazduh. Eugen voli curry wurst, dok se profesorki Melchers dopada rec : sternschuppe - zvezda padalica , dok ja rekoh da mi je omiljena nemacka rec - lieben uz objasnjenje kako je samo jedno slovo razlikuje od - leben - zivot!


Ucenje u VHS-u je zabavno, uvek se radujem kad novi cas dodje, ubrzanim korakom ulazim u ucionicu, svima kazem Hallo, a Mirsadu iz Makedonije - zdravo!


Za povratak kuci zaduzen je cuveni nemacki Bahn koji stize tacno u sekundu. Jedan pogled na spoljasnjost voza dovoljan je da shvatim zasto Srbija ne moze u EU. Sve je automatizovano do neslucenih granica. Karta se kupuje u automatu, iskuca je naziv mesta do kojeg putujes, i stikliraju podaci o vremenu polaska, ubaci se novac i izadje karta. U voz se ulazi tako sto se pritisne dugme na vratima, ne mora da se brine da li su vrata zatvorena i kad li ce se otvoriti, ili ne daj Boze ne mora da vikne : ´´ Majstore, otvori ´´ kao u Srbiji. Nakon casova trcimu solarijum, takodje ubacujem novac u automat i lezem da se suncam nekoliko minuta.

Sve je skoro idealno ali i dalje mislim i sanjam na srpskom.

 



Komentari (212)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 21:41 23.10.2013

1.

Lepo.
+1
taube taube 21:53 23.10.2013

Re: 1.

hvala mnogo oder Vielen Dank
Jukie Jukie 22:04 23.10.2013

Wurst i roulade

Was sind die Zutaten für diese Gerichte? Ich werde dich töten google Übersetzer, wenn Sie etwas dumm fallen.
Jukie Jukie 22:09 23.10.2013

Re: Wurst i roulade

Ich weiß, dass Currywurst ist eine Wurst mit Currysauce, aber was ist in der Soße, und welche Art von Roulade?
Ich mag etwas, das die Google-Übersetzer schlucken die letzten Teile des Verbs, weil die Deutschen haben immer baumelt Verben macht.
Hansel Hansel 22:17 23.10.2013

Re: Wurst i roulade

Ich werde dich töten google Übersetzer, wenn Sie etwas dumm fallen.

taube taube 22:30 23.10.2013

Re: Wurst i roulade

Ich weiss das Google-Übersetzer dumm ist Uzdajte se u svoje znanje, vidim da odlicno pisete na nemackom, a verovatno i govorite..Currywurst schmeckt am besten in Berlin, mein liebing Gerichte mit Curry Soße.
Jukie Jukie 23:53 23.10.2013

Re: Wurst i roulade

Ich weiss das Google-Übersetzer dumm ist Uzdajte se u svoje znanje, vidim da odlicno pisete na nemackom, a verovatno i govorite..Currywurst schmeckt am besten in Berlin, mein liebing Gerichte mit Curry Soße.



Nun, dies ist die ganze google Übersetzer ... Wir anscheinend Deutsch in der Schule gelernt, aber ich bin an einem bestimmten Punkt hatte er ein Problem mit der Geschichte und der allgemein bildenden Schulen. Eine Sprache kann nicht fit zu sein und dann nach vorne zu springen. Damit Sie wissen, wie sehr schön, Worte zu benutzen, wenn ich lese, und ich verstehe einige allgemeine Begriffe im Text der Tiere.

Andernfalls wird das Lieblingswort auf Deutsch zu mir: "spazierengegangen."
taube taube 08:27 24.10.2013

Re: Wurst i roulade

jos jedna lepa rec - normalerweise , to sam prvo zapamtila kad sam prosle godine se preselila u baden - virtemberg :)
jednatanja jednatanja 22:05 23.10.2013

.

Za povratak kuci zaduzen je cuveni nemacki Bahn koji stize tacno u sekundu.


Surely, you must be joking?

Čekaj samo zimu...

Samo napred, nek je sa srećom!
taube taube 22:22 23.10.2013

Re: .

hahahahha, duhovito, Bahn ima grejanje jos od septembra a tacnost me odusevljava, danas sam putovala jednim koji krece u 20:32, gde nadjose ona dva minuta pitah se, nestvarno ali moguce
Hansel Hansel 22:57 23.10.2013

Re: .

Na ovom blogu ću biti dežurni oponent , evo da pomenem Beovoz, oni plaćaju svaki minut zakašnjenja, pa da vidiš kako i oni nalaze te minute, nekoliko puta sam se vozio, a oni koji se redovno voze pričali mi da je stalno tako. Bar bilo.
AlexDunja AlexDunja 23:40 23.10.2013

Re: .

Bar bilo.

ne, ne. to radi, da ne poveruješ.
moraš u minut da dođeš ili će ti voz pobeći.
a na internetu imaš tačnu satnicu. beovoz kao sat. živa istina.

šteta što nema po celom gradu
Hansel Hansel 23:44 23.10.2013

Re: .

AlexDunja
Bar bilo.
ne, ne. to radi, da ne poveruješ.

Tim bolje, ja se samo ogradio pošto nisam skoro koristio.

EDIT: Mislim da se ipak radi o "BGvozu", "Beovoz" valjda nije bio tako tačan, ali možda su i njega doveli u red.
Jukie Jukie 23:45 23.10.2013

Re: .

AlexDunja
Bar bilo.ne, ne. to radi, da ne poveruješ.moraš u minut da dođeš ili će ti voz pobeći.a na internetu imaš tačnu satnicu. beovoz kao sat. živa istina.šteta što nema po celom gradu

Ai, i 24. sa Dorćolskog keja polazi tačno po satnici, mnogo puta sam video kako neko prilazi malčice dalje (razmak jednih vrata autobusa) i nikad nisu hteli da im otvore...
Hansel Hansel 23:49 23.10.2013

Re: .

i nikad nisu hteli da im otvore.

Teško nama, nemačka disciplina u najnehumanijem obliku došla i do nas!
Jukie Jukie 23:57 23.10.2013

Re: .

Hansel
i nikad nisu hteli da im otvore.Teško nama, nemačka disciplina u najnehumanijem obliku došla i do nas!

Pa meni je baš bilo žao onog jednog dede koji sigurno nije mogao da potrči sa ćoška do autobusa, i onda je posle morao još 20 ili 22 minuta da čeka sledeći autobus a da verovatno nije smeo da se mrdne sa stanice da mu opet ne pobegne. Ali čim svi na stanici uđu, moraš da se držiš jer odmah kreće krivina za 180 stepeni i vum! ispod mosta
AlexDunja AlexDunja 00:15 24.10.2013

Re: .

Mislim da se ipak radi o "BGvozu", "Beovoz" valjda nije bio tako tačan, ali možda su i njega doveli u red.

ne znam razliku, ai ne koristim:)
dete mi ide od vuka do novog bg za deset minuta po tačnom rasporedu.
toliko znam, za ostalo ne smem da garantujem
Hansel Hansel 00:17 24.10.2013

Re: .

Pa meni je baš bilo žao onog jednog dede koji sigurno nije mogao da potrči sa ćoška do autobusa,

Ma, kapiram, i ja sto puta pomislim kako vozač može još malo da sačeka, a onda posmisliš ako na svakoj stanici nekog tako čeka... Ali za deke i bake bi mogli da imaju sluha, slažem se bespogovorno!
AlexDunja AlexDunja 00:19 24.10.2013

Re: .


Ai, i 24. sa Dorćolskog keja polazi tačno po satnici, mnogo puta sam video kako neko prilazi malčice dalje (razmak jednih vrata autobusa) i nikad nisu hteli da im otvore.

juki to je drugačija tema.
ako znaš da je satnica tačna, pa pođi minut ranije,
majkumu nije teško, znaš da je tačno.
ako kasniš, pođi minut ranije za 20 minuta opet znaš da je tačno
covek_u_belom covek_u_belom 06:01 24.10.2013

Re: .

jednatanja
Za povratak kuci zaduzen je cuveni nemacki Bahn koji stize tacno u sekundu.

Surely, you must be joking?

Čekaj samo zimu...

Samo napred, nek je sa srećom!

Bezgranicna naivnost, ponekad je i simpaticna. :)

Inace sto se DB-a tice meni je jos uvek favorit nocni ICE Hamburg-Bazel. Bar sam jedno 10 puta putovao njime za poslednjih 10-ak godina i jos ni jednom nisam sigao sa manje od sat i po zakasnjenja u Bazel.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:26 24.10.2013

Re: .

jednatanja
Za povratak kuci zaduzen je cuveni nemacki Bahn koji stize tacno u sekundu.


Surely, you must be joking?

Čekaj samo zimu...

Samo napred, nek je sa srećom!



Holandija je manje vise nemacka skola, kad padne kisa ili ne daj boze sneg, ne da kasne nego nema vozova uopste dok se sneg ne istopi (nema ni do Harlema koji je tik uz Amsterdam, a kamo li nesto na dalje:)
Grejanje zimi u metrou moz' da bude al' ne mora da znaci.
taube taube 09:03 24.10.2013

Re: .

vidim da se pise samo o beogradu :)jel su samo u beogradu tako dobri vozovi? ili ih ima i u unutrasnjosti srbije? u nemackoj svako selo ima sve sto i veliki gradovi imaju, mislim na bolje uslove zivota i na kvalitet zivota, da li je u srbiji tako?
taube taube 09:04 24.10.2013

Re: .

ja do sad nisam videla nista lose ovde sto ne znaci da necu videti :)
Jukie Jukie 11:42 24.10.2013

Re: .

Hansel
i ja sto puta pomislim kako vozač može još malo da sačeka, a onda posmisliš ako na svakoj stanici nekog tako čeka... Ali za deke i bake bi mogli da imaju sluha, slažem se bespogovorno!

Stvar je u tome što je oba puta (kad sam video da neko sa grčem na licu ostaje na dva metra od stanice u dorćolskoj pustari ) kasnije na nekoj drugoj stanici sačekao nekoga; jedna baka se i zahvalila jer ne bi mogla da dotrči. Možda ima neki princip jednom sačekam, jednom ne sačekam?


AlexDunja
ako znaš da je satnica tačna, pa pođi minut ranije,majkumu nije teško, znaš da je tačno.ako kasniš, pođi minut ranije za 20 minuta opet znaš da je tačno

To meni nažalost nije dovoljno dobar argument jer redovno dok dolazim do svoje lokalne stanice vidim kako poluprazni trolejbusi (ponekad i dva-tri sa razmakom) odlaze dok ja ne mogu da priđem stanici jer su neke bakice od ulice napravile pijacu prodavajući tri lista raštana i šaku oraha tako da ti treba deset minuta dok se proguraš kroz gužvu (ne znam šta ta komunalna inspekcija čeka i što ne rastera sve koji prodaju van same pijace), i onda posle opet čekam da dođe sledeći trolejbus a mogao sam već da budem na pola puta (na svu sreću ja većinom nemam gde da žurim ali kada sam imao onda mi je u takvim situacijama skakao pritisak)
bubamarac bubamarac 17:06 24.10.2013

Re: .

taube
vidim da se pise samo o beogradu :)jel su samo u beogradu tako dobri vozovi? ili ih ima i u unutrasnjosti srbije? u nemackoj svako selo ima sve sto i veliki gradovi imaju, mislim na bolje uslove zivota i na kvalitet zivota, da li je u srbiji tako?

Joj dijete uzivaj u svom americkom snu u Njemackoj, ali meni je taj zar i ushicenje sa kojim pricas o svojim utiscima prilicno smijesan.
Napisi kratko i jasno "zbogom zohari" i gotovo. Sta ce ti blog 92 i ostala podsjecanja na Srbiju?

taube taube 22:25 24.10.2013

Re: .

A meni je jako drago sto vas je moja ushicenost nasmejala. Zar, ushicenost i optimizam su nesto pozitivno, oder?

Ne zelim nikada ali nikada da napisem nesto tako grubo poput "zbogom zohari ",to nije moj stil, a ni recnik. Zelim da odrzim nivo komunikacije i prijateljskog raspolozenja na blogu koji cenim.Potreban mi je blog b92, i secanja na Srbiju su mi potrebna. U Srbiji zivi moja voljena sestra, sestricine, i moja draga majka.Otac mi je nazalost umro pre dve nedelje. Njegov grob cu uvek posecivati, a i grobove ostalih dragih ljudi iz familije, i grobove predaka, to necu zaboraviti.
Ako uzivam u americkom snu Nemacke boli me srpsko siromastvo, srpske zablude i srpska bezidejnost kako izaci iz visedecenijske krize. Ja, znate, imam dusu..jos uvek..iako sam na tom " trulom " Zapadu.

U Nemackoj sam prekratko da bih zaboravila Srbiju, a predugo da bih i dalje tolerisala samoubilacku srpsku istrajnost u greskama.

Mozemo da ucimo od Zapada, a ne da mu se suprostavljamo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:28 25.10.2013

Re: .

AlexDunja
Bar bilo.

ne, ne. to radi, da ne poveruješ.
moraš u minut da dođeš ili će ti voz pobeći.
a na internetu imaš tačnu satnicu. beovoz kao sat. živa istina.

šteta što nema po celom gradu


Do jaja! Nisam znao da to funkcioniše, hebi ga, leti, kad dodjem, sam uvek na bajsu. Stvarno dobra stvar, svaka čast onom ko se postarao.

Hansel Hansel 22:31 23.10.2013

Eeee

Karta se kupuje u automatu, iskuca je naziv mesta do kojeg putujes, i stikliraju podaci o vremenu polaska, ubaci se novac i izadje karta.

Pa ovo bilo u SSSR-u još pre 30-40 godina, pričali ljudi! (ali stvarno)
U voz se ulazi tako sto se pritisne dugme na vratima, ne mora da se brine da li su vrata zatvorena i kad li ce se otvoriti, ili ne daj Boze ne mora da vikne : ´´ Majstore, otvori ´´ kao u Srbiji.

A, ne, i kod nas se tako ulazi u nove tramvaje, kad si ti otišla iz mile nam Srbijice?
taube taube 23:11 23.10.2013

Re: Eeee

Oponenti su uvek dobrodosli saznajem nove stvari. Ako su pricali ljudi za SSSR U superlativu to mora da je bilo tako :) meni je prva asocijacija na Ruse jedna recenica iz naseg filma - ja Rusiju sanjaaaaaam- sve onako u zanosu. No, ostavimo to sad, nisam putovala Beovozom, u secanju su mi samo oni poluraspadnti sto saobracaju u unutrasnjosti srbije brzinom iz 19. veka.
Jel te ´´ nove ´´ tramvaje srbija proizvela ili smo opet za nova dostignuca saznali preko poklonjenih stvari? Skoro sam otisla ali ne kao gastarbajter vec zbog najlepsih razloga na svetu-udaja i dobijanje cerke. Volim svoju otadzbinu ali sa Nemackom se zaista nista ne da porediti, svijalo se to nama ili ne...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 23.10.2013

Re: Eeee

ali sa Nemackom se zaista nista ne da poredit


A posebno medicina.

Jel te ´´ nove ´´ tramvaje srbija proizvela ili smo opet za nova dostignuca saznali preko poklonjenih stvari?


navodnici se slabo uočavaju, pobrini se oko toga, šteta da ih neko ne vidi


Hansel Hansel 23:26 23.10.2013

Re: Eeee

Ma, normalno da su oni decenijama napredniji, nego mene organski (ipak) nervira to samozakopavanje, razumeš. Ovo za Rusiju mi nisu pričali rusofili... isto mi rekli da su tamo (tada) prvi put videli da ljudi stoje u redu i čitaju knjige (kao i u gradskom prevozu). Svako nešto vidi negde prvi put, ali ne znači da to što tamo vidi nigde drugde ne postoji.

Jel te ´´ nove ´´ tramvaje srbija proizvela ili smo opet za nova dostignuca saznali preko poklonjenih stvari?

Ne, kupili smo ih. (A odakle pare za Maršalov plan? )

vec zbog najlepsih razloga na svetu-udaja i dobijanje cerke.

Čestitam!

Uzgred, da li je znanje nemačkog uslov za državljanstvo? Verovatno da, pa ti država pomaže da budeš prava državljanka, meni to prirodno, moraš da se malo asimiluješ. Isto sam čuo za Kanadu i Dansku, do sada, verujem da je tako u svim ozbiljnijim državama.

U tom smislu, i naša država je brinula za nas (ti kažeš da ne brine) -- svi smo imali srpski u školama.
Hansel Hansel 23:39 23.10.2013

Re: Eeee

hoochie coochie man
navodnici se slabo uočavaju, pobrini se oko toga, šteta da ih neko ne vidi

Ne brini, HCM, video sam ih. (Ovo i nisu navodnici, ovo su parovi nekih apostrofa... Ja ne znam kako to u Nemačkoj nemaju dobre navodnike... )
taube taube 23:54 23.10.2013

Re: Eeee

Eeeee, a jel mislis da mene to samozakopavanje ne nervira? Nismo nasli nacina da se samootkopamo, pa stoga smo poceli drugima da se divimo.
Eeeee, osim tog srpskog u skoli moja drzava mi nista ne dade, a ja sam bila spremna mnogo toga njoj da dam, ostavila sam zemlju nepismenim lokalnim politicarcima koji su ponosni na sebe jer su postali preTsednici lokalnih odbora. Boli to..a pored svog divljenja boli i ta pecalba. Ne nazvase je dzabe pecalba - pecal - tuga..

da, znanje jezika je obavezno, nije mi problem da se integrisem, kao prof.istorije uvek sam volela srednjovekovnu istoriju zapadne evrope, obilazim dvorce i manastire i sebe smatram panevropljankom u kulturoloskom smislu
taube taube 00:00 24.10.2013

Re: Eeee

izgleda da niko nije savrsen nesto su u zadnje vreme i ovde slabe plate, nema se para za nov model laptopa sa boljim navodnicima
Hansel Hansel 00:09 24.10.2013

Re: Eeee

Eeeee, osim tog srpskog u skoli moja drzava mi nista ne dade, a ja sam bila spremna mnogo toga njoj da dam, ostavila sam zemlju nepismenim lokalnim politicarcima koji su ponosni na sebe jer su postali preTsednici lokalnih odbora

Pa, ne znam šta da ti kažem. Osim kakvog-takvog obrazovanja (pa i visokog) mnogo šta zaista i nismo dobijali. Da nismo dobili to samopodrivanje, možda bi nam dala i neki uzor normalnosti (ja nekakvu normalnost države ipak pamtim, stariji sam od tebe 8-9 godina, pa možda pamtim malo više). Ali, zaista bi me zanimalo šta zaista ljudi dobiju od svojih država na Zapadu osim očekivanog i podrazumevajućeg -- življenja u uređenom sistemu. Najozbiljnije pitam, bilo bi korisno da znamo, pa ako imaš konkretna saznanja i utiske o tome -- podeli s nama.

Ne nazvase je dzabe pecalba - pecal - tuga.

Nisam ja slučajno imao na svom blogu svojevrsno gostovanje -- blog se zove "Lužnički pečal".

Inače, zaista mi je drago (i istovremeno žao) kada vidim da ljudi nađu sreću, ma gde to bilo, lično nisam sklon emigriranju, ali kako vreme ide, nešto razmišljam i ja... priča mi prijateljica (koja je u sličnim godinama kao ti i sa sličnim razlozima otišla u Nemačku) da kažu da se može relativno bezbolno emigrirati dok broj godina nije veći od broja cipela. :) Kod mene taj uslov i dalje ispunjen.
Hansel Hansel 00:14 24.10.2013

Re: Eeee

taube
izgleda da niko nije savrsen nesto su u zadnje vreme i ovde slabe plate, nema se para za nov model laptopa sa boljim navodnicima

Ma, imaš navodnike sto posto, samo treba da ih nađeš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:29 24.10.2013

Re: Eeee

A posebno medicina.


Mislis, medecina.
Di beste, di beste.
taube taube 08:41 24.10.2013

Re: Eeee

bolje nemojte, vidi se iz aviona da necete moci da se integrisete :)
taube taube 11:11 24.10.2013

Re: Eeee

turski pecal, samo za hansela

es ist anders hier Hatice,
ganz anders

Blumen sind hier überall inden Gassen,
Rosen, Tulpen,
Autos, Züge, Autobusse,
Fabrike, Straßen, LKWs gibt es hier
und Schulen, Schulen, Schulen...

esist anders hier Hatice, ganz anders..

Esgibt keineSonne am Himel
Es ist stets wolkig und trüb.
Felder, Gäaretn und Wisen.
Ochsen und Ochsenkarren

und unseren schwarzen Esel, den wir dem Holzpflug anspannten, gibt es hierniht.

es ist anders hier Hatice,
ganz anders.
Die Hähne krähen nicht wie unsere Die hunde bellen auch nicht, wie wir es gewohnt sind, und die Menschen sprechen unsereSprache Nicht.

Ganz anders ist es hier Hatice,
ganz anders.
Frauen verstecken sich nihtvon Männern.
Die Bräute ehren nicht Vater und Mutter..

Nein, nein, nein anders ist es hier
geliebte Hatice,
anders...
taube taube 11:33 24.10.2013

Re: Eeee

i mislim da je turski pesnik malo preterao, ima ovde sunca, a ako zeli magarca svog i plug onda ce morati nazad u tursku, i krivo mu je sto se zene ovde ne kriju od muskaraca, a mene, naprotiv nervira sto nose marame u nemackoj, zeno, u eu si, prihvati zemlju koja ti daje hleb, time iritira nemce, nije ni cudo sto ponekad zaziru od takvih stranaca, ali kupuju im kevap, opet da ponovim , silni su b0iznis razvili s ti2m kevapom, cudi me sto nema nijednog srpskog restorana, imamo i mi specijalitete koje bi nemci rado probali jer su aufgeschlossen za novo i drugacije..
krkar krkar 12:01 24.10.2013

Re: Eeee

jer su aufgeschlossen za novo i drugacije..



taube taube 14:07 24.10.2013

Re: Eeee

herr zika, bio i ostao kralj nad kraljevima! sta je on sve radio jadnoj elzi, a ni rec nemackog nije znao iako je radio godinama kao gastajbajter
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:20 24.10.2013

Re: Eeee

herr zika, bio i ostao kralj nad kraljevima! sta je on sve radio jadnoj elzi, a ni rec nemackog nije znao iako je radio godinama kao gastajbajter

E dobro da reče
Ono, nije da nisam naslućivao afinitete, ali uvek je bolje kad se dobije potvrda.
radekokic radekokic 20:06 24.10.2013

Re: Eeee

"Ali, zaista bi me zanimalo šta zaista ljudi dobiju od svojih država na Zapadu osim očekivanog i podrazumevajućeg -- življenja u uređenom sistemu."

Malo li je? Doduse, s pravom to pitas jer to je jako opustajuce i moze da ti zbog toga bude dosadno kad odavde odes tamo. I zato sam, verovatno isto kao i ti, sretan sto zivim ovde, jer nasa razbarusena drzava jako brine o nama u tom smislu, i ne da nam da se dosadjujemo Zalim svoju decu sto odose tamo kod "onamoonih" "belosvetskih" da se zlopate u dosadnom (uredjenom) zivotu.
taube taube 22:31 24.10.2013

Re: Eeee

Divan komentar. Hvala !

Zivljenje u uredjenom sistemu opusta nerve koji su u Srbiji gde traje visedecenijska kriza naceti.

Kriza je nesto kratkotrajno, bar bi trebala da bude i da prodje, ali ne i u Srbiji. Tu kriza traje vec dve decenije, a stres unistava zdravlje srpskih gradjana. Zar je to dobro?

Neurednjena drzava je bolesna drzava koja razboljeva svoje gradjane, a uredjena drzava daruje zdravlje svojim gradjanima i dugovecnost. Jel to lose? Vas odgovor znam ali ne mogu da se nacudim ostalim blogerima koji toliko tvrdoglavo odbijaju da prihvate vrednosti zapada koje ce im doneti dobro..
Hansel Hansel 12:34 25.10.2013

Re: Eeee

radekokic
"Ali, zaista bi me zanimalo šta zaista ljudi dobiju od svojih država na Zapadu osim očekivanog i podrazumevajućeg -- življenja u uređenom sistemu."

Malo li je? Doduse, s pravom to pitas jer to je jako opustajuce i moze da ti zbog toga bude dosadno kad odavde odes tamo. I zato sam, verovatno isto kao i ti, sretan sto zivim ovde, jer nasa razbarusena drzava jako brine o nama u tom smislu, i ne da nam da se dosadjujemo Zalim svoju decu sto odose tamo kod "onamoonih" "belosvetskih" da se zlopate u dosadnom (uredjenom) zivotu.

Nikako, Rade, ja bih baš voleo da nam je zemlja tako "dosadna". I ne kažem da je malo. Samo sam pitao šta to država "daje", pa i šta je to "država".

Samo ću Vam citirati (po sećanju) Rodoljuba Šabića (a mogu da Vam dam i link): "Iluzorno je misliti da je Dancima, Nemcima, Šveđanima... to neko dao. Ne. Oni su to sami uzeli!"

Poenta je da se mi moramo izboriti za tu normalnost. Ako smo već (ostali) ovde.
escherichije_colic escherichije_colic 13:03 25.10.2013

Re: Eeee

Hansel

Poenta je da se mi moramo izboriti za tu normalnost. Ako smo već (ostali) ovde.


Ne moramo. Eno ih Severni Koreanci jedu bukovu koru i kuvaju kristal met po dvorištima. Žive ljudi, pa možemo valjda i mi doveka ovako ko i dosad.
radekokic radekokic 23:16 27.10.2013

Re: Eeee

Pa u tome i jeste stos - sami su stvorili to sto imaju, a ne ko mi, najvisa vrednost ovde je "nek komsiji crkne krava, a i meni, da mu ne dajem mleka!"... Zato, ponavljam, sretan sam sto je mojoj deci tamo kod "onamoonih" i "belosvetskih" (termini "patrijota" u nebeskoj Srbiji) dosadno i nemaju takve dileme... ... a mogu da se iskazu profesionalno i da doprinesu, a ovde im se to "koci uzbrdo"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:23 24.10.2013

njao :)

blog za decu sa ograničenim mentalnim sposobnostima. dobro ti ide ova inkluzija.
covek_u_belom covek_u_belom 05:55 24.10.2013

Re: njao :)

BebaOdLonchara
blog za decu sa ograničenim mentalnim sposobnostima. dobro ti ide ova inkluzija.

BoL vidis da je u pitanju Pepeljuga, nemo' da kvaris :).
alselone alselone 07:15 24.10.2013

Re: njao :)

Previse solarijuma?
taube taube 08:31 24.10.2013

Re: njao :)

solarijum obozavam, to mi je druga kuca
taube taube 08:31 24.10.2013

Re: njao :)

nisam znala da sam pepeljuga? bolje i to nego zla maceha
taube taube 11:29 24.10.2013

Re: njao :)

ovo je velika uvreda, blog za decu sa ogranicenim mentalnim sposobnostima, uvredili ste i mene a i tu decu ne znam da li ste toga svesni? ne znam cime sam to zasluzila? trudila sam se da jedno svoje iskustvo podelim na blogu b92, sta li je u tome lose , zaista ne znam,, ali...ok. nek vam bude..
taube taube 14:23 24.10.2013

Re: njao :)

izvinjavam se ali jos samo ovo da dodam - ako vam se moj blog odn. tekst ne svidja bar ne morate da vredjate.

zasto u srbiji sve mora da se ocenjuje kroz zlobu?neko rece ovde da je podjebavanje a ja bih lepsu rec upotrebila - spustanje - sasvim normalno. Dobro, ako je normalno, ja to nisam do sad znala. No, i pored sve te normalnosti vas komentar mi deluje kao ocena nekog zlog profesora sa bg univerziteta kome nije cilj da ukaze na greske i da pomogne nego da te surovim komentarom sasvim potkopa. Sva sreca pa imam smirenje da me vas komentar uopste nije pogodio, samo sam zelela da vam opisem sta zapravo radite i uzivate u tome, verujem
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:54 24.10.2013

Re: njao :)

sa ograničenim mentalnim sposobnostima. dobro ti ide ova inkluzija


ovo je hejt, ccc
taube taube 22:39 24.10.2013

Re: njao :)

da, to je hejt, nicim zasluzen hejt gr0ß Hass - velika mrznja. Mrznja nije dobra po onog koji mrzi.

I oholost, istovremeno.

Tesi me saznanje da oholost uvek zna da je kriva i zato postavlja gnev na vratima srca da strazari i salje negativnost.

Mozda se jednog dana pokaje..ja sam se uvek pokajala kad god bih primetila da sam bila ohola.
reanimator reanimator 22:45 24.10.2013

Re: njao :)

da, to je hejt, nicim zasluzen hejt gr0ß Hass - velika mrznja

Da te sad čuju Christiane i Iwona...
PS
Mirsad bi se pokrio ušima.
taube taube 22:50 24.10.2013

Re: njao :)

Mirsad je kul lik. Dolazi na casove svaki deseti put Albanac je iz Makedonije, zna makedonsku verziju srpskog ili kako se vec zove njegov jezik, i naravno albanski, ali ovde mora da govori na germanski
bladerunner92 bladerunner92 23:20 24.10.2013

Re: njao :)

BebaOdLonchara








Taube ja mislim da si ti pravo osvezenje.
taube taube 09:08 25.10.2013

Re: njao :)

hvala

ali blogu i blogerima b92 ne treba osvezenje , optimizam i radost, njima je potreban hejt
Hansel Hansel 12:29 25.10.2013

Re: njao :)

Ti ne razumeš, a i ovim sve svrstavaš u isti koš:
ali blogu i blogerima b92 ne treba osvezenje , optimizam i radost, njima je potreban hejt


Neke tvoje rečenice upravo izgledaju kao "suptilan" hejt ("hejt" nije samo u rečima onoga ko ih je izgovorio ili napisao, on je i u očima posmatrača). Pročitaj mirno šta si sve napisala u komentarima, pominješ nemogućnost Srbije da uđe u EU, a to prethodno niko nije pomenuo, smeta ti nečiji "prelazak na ćirilicu", podsmevaš se da su Srbi nešto otkrili jer im je neko nešto poklonio... To ne govori baš mnogo o tvojoj benevolentnosti. Imaš onu zlatnu: "U zlu se ne unizi, u dobru ne uzvisi", ili kakva je već originalna formulacija. I ja te njome pozdravljam i želim ti sve najbolje.
taube taube 14:57 25.10.2013

Re: njao :)

ok. izvinite ako sam bila gruba u zelji da pokazem sta to srbiji nedostaje da bi bila normalna drzava, nije mi smetao prelazak na cirilicu, samo sam se zacudila i mislila da je iz nekog protesta, kada ste mi objasnili shvatam da je to ok. nisam se podsmevala sto sri ne proizvode masine i sl. samo sam rekla da nam ih uvek poklanjaju, ako sam pisala o Bahn zasto ste vi odmah morali pomenuti Beovoz i sve poceli da poredite? Ah, da, ja sam prva pocela jer sam rekla da srpski vozovi ne valjaju, dakle, kriva sam, a daleko je od toga da sam se uzvisila, u krivu ste tu vi, i vama sve najbolje. i nemojte tako patriotski i osetljivo ´" skakati " na bilo ju kritiku srbije, neke kritike mogu pomoi da srbija postane normalna. toliko.
lira92 lira92 00:50 27.10.2013

Re: njao :)

taube
ok. izvinite ako sam bila gruba u zelji da pokazem sta to srbiji nedostaje da bi bila normalna drzava,

(...)
i nemojte tako patriotski i osetljivo ´" skakati " na bilo ju kritiku srbije, neke kritike mogu pomoi da srbija postane normalna. toliko.



Akhm... mozda bi Srbija bila normalnija da je bombardirala Njemacku tri puta?
taube taube 11:18 27.10.2013

Re: njao :)

das stimmt ja nichts.to nije tacno!
srbiju je 1999.bombadovao nato pakt
u drugom svetskom ratu srbija je sama promenila stranu, i odlucila da brani britansko dupe od nemaca! "bolje rat nego pakt " smislili su britanci, i potkupili srpske generale.
prvi svetski rat je otpocela austrougarska!

citajte istoriju malo dublje a ne kroz tupave stereotipe!

cult cult 11:26 27.10.2013

Re: njao :)

u drugom svetskom ratu srbija je sama promenila stranu, i odlucila da brani britansko dupe od nemaca!


au, jbt.
Ovde pokazujemo i neke ljotićevske tendencije, freulein taube.

Da se ipak zaustavimo na divljenju tačnosti nemačkih vozova ili kupovini karata na automatu?

taube taube 20:28 27.10.2013

Re: njao :)

frau taube,

hocete da zaustavite moju slobodnu misao? ne moze!! imam pravo na svoje vidjenje istorije koje nije jednostrano. omiljena istorijska licnost mi je knez pavle karadjordjevic. jel moram da imam misljenje kao vi?

tasadebeli tasadebeli 00:29 24.10.2013

Вавилонска кула Србије

Ма само кад си ти срећна и задовољна својим животом, а то где живиш, то и није тако битно.

Немој само да дозволиш да ти се овај блог претвори кроз коментаре, твоје и туђе, у вајкање и кукумавчење како "ето ја бих свашта постигао, али, знаш... ова ситуација."

Пуна нам је Србија оних који стално траже кривце у свима другима и у свему другом јер нису спремни да преузму одговорност за сопствене животе.


Узгред, ти написа у блогу:

Nemci su tu, prihvataju nevoljnike, auslandere, ljubazni su i ne prave problem zbog navale stranaca ali ti stranci moraju da se integrisu i nauce nemacki jezik. To je razumljivo i opravdano.


Видиш, то је интересантно! А код нас у Србији чак ни Роми који су званично држављани Србије и имају пасош Србије, нису у обавези да науче српски језик. Чудно... Роми код нас имају неке повластице као социјално маргинализована група, добијају неке бонус бодове при упису у средње школе и на факултете, али се баш нигде од њих не тражи да науче српски језик. Тражи се само од нас по школама да им поклонимо двојке... Поготово онима који су депортовани из Немачке и других богатијих европских земаља.

Чудно, чудно... Мислим, с обзиром на богатство Немачке и сиромаштво Србије, ми прилично бринемо о једној националној мањини. Ево, чак им сада уводимо и матерњи ромски у наше школе.

Чудно, чудно...
Hansel Hansel 07:52 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

Ево, чак им сада уводимо и матерњи ромски у наше школе.

Узгред, уводе се и други језици... а иначе има и других мањина (занм за неке у Војводини) чији неки припадници не знају српски.
taube taube 08:54 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

ne bih mnogo da poredim srbiju i nemacku, uporedjivanje nikud ne vodi,

nece se blog pretvoriti u vajkanje, u srbiji mi nije islo, ne znam ko je kriv, mozda ja, mozda niko nije kriv,

u nemackoj mi je krenulo bolje,,
taube taube 09:13 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

a ti naprasno predje da pises cirilicom, a poceo si komentare latinicom,

eee ne mogu da verujem zato srbiji tako i ide jer se bavimo sitnicama, cepidlacimo, i zato zaboravljamo da treba da stvorimo bolju drzavu ili drzavu uopste,

razmisljajte o poboljsanju kvaliteta zivota u srbiji a ne ko ce kojim jezikom da govori, covek mora da pürogovori i jezikom marsovaca kad zatreba
tasadebeli tasadebeli 09:31 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

Hansel
Ево, чак им сада уводимо и матерњи ромски у наше школе.

Узгред, уводе се и други језици... а иначе има и других мањина (занм за неке у Војводини) чији неки припадници не знају српски.


Мислим да у Војводини и неким деловима Србије (Димитровград) учење матерњег у школама постоји одавно, још из доба СФРЈ и мислим да никада није ни престајало. Уосталом, у дневницима за основну школу у списку предмета прво иде српски, па испод њега празна црта испод које у загради пише матерњи језик, па тек онда енглески, ликовно, музичко,...

EDIT:



Учили из читанке, ал' остали на осмој страни...

Него мене, Ханселе, у свему томе код ромског језика мучи највише то што сам код ових мојих Рома (има их 25% од укупног броја ученика у мојој школи) установио четири потпуно различита дијалекта (не разумеју се међусобно) ромског плус албански језик. А и то што ми видимо и називамо Ромима, није уопште тако монолитно. Има ту и Горанаца, и Рома, и Ашкалија и Албанаца,... (тако се барем они сами изјашњавају). Ови моји су скоро сви дошли са Косова и Метохије и регуларно 1-2 пута годишње одлазе у НемаЋку (или Шведску, Данску,...), узму тамо неке паре на основу социјалних давања за имигранте, па их онда оданде опет депортују овамо. То траје већ годинама. При свему томе, ти "Роми" имају српски пасош... (Укинуће нам безвизни режим, сунце му жарко!)

Е, сад, који ће то ромски бити уведен у школе, не знам. Начуо сам нешто како су радили стандардизацију ромског да би уопште могли да направе буквар и граматику, али ја још увек нисам видео ништа од тога.

Рачунам да ово није трол јер нам је Таубе овде писала како учи немачки језик као усељеник у Немачку, окружена усељеницима са свих страна света, и да је радује што у Европи постоји земља која по односу према ауслендерима подсећа на САД. У свему томе, Србија онда дође као транзитна територија (намерно избегавам реч држава) која пружа све оне социјалне погодности које уопште и може да пружи ако узмемо у обзир финансије и издвајања за социјалу овде.
westvleteren westvleteren 10:18 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

иначе има и других мањина чији неки припадници не знају српски.


Nislije?
hajkula1 hajkula1 10:37 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

tasadebeli
Hansel
Ево, чак им сада уводимо и матерњи ромски у наше школе.

Узгред, уводе се и други језици... а иначе има и других мањина (занм за неке у Војводини) чији неки припадници не знају српски.


Мислим да у Војводини и неким деловима Србије (Димитровград) учење матерњег у школама постоји одавно, још из доба СФРЈ и мислим да никада није ни престајало.


код ових мојих Рома (има их 25% од укупног броја ученика у мојој школи) установио четири потпуно различита дијалекта (не разумеју се међусобно) ромског плус албански језик. А и то што ми видимо и називамо Ромима, није уопште тако монолитно. Има ту и Горанаца, и Рома, и Ашкалија и Албанаца,... (тако се барем они сами изјашњавају). Ови моји су скоро сви дошли са Косова и Метохије и регуларно 1-2 пута годишње одлазе у НемаЋку (или Шведску, Данску,...), узму тамо неке паре на основу социјалних давања за имигранте, па их онда оданде опет депортују овамо. То траје већ годинама. При свему томе, ти "Роми" имају српски пасош... (Укинуће нам безвизни режим, сунце му жарко!)



U SFRJ, sećam se da su se doseljavala deca koja nisu znala srpski, nego samo svoj maternji tj jezik nacionalne manjine, i to naročito sa Kosova i Metohije (pričali samo albanski) a iz okoline Dimitrovgrada samo bugarski. Eventualno su govorili loše srpski a pisanje, nikako.


Što se Roma tiče, pre nekoliko godina, pisala sam o tome da nam vraćaju Rome koji nisu (u Beogradu, ni u užoj Srbiji ni u RS) živeli niti potiču iz ovih krajeva. Tada su me mnogi razapeli ovde na blogu kao da sam najgori rasista a je se družim i poznajem više Roma, koji su mi se žalili na tu pojavu jer i sami imaju problem sa preseljenima. (Za neke pomislili ne bi da su Romi; mnogi ne znaju a druže se s njima.) To je zabranjena tema, tabu.



tasadebeli

Таубе овде писала како учи немачки језик као усељеник у Немачку, окружена усељеницима са свих страна света, и да је радује што у Европи постоји земља која по односу према ауслендерима подсећа на САД.


Lepo.
U Nemačkoj svi treba da znaju nemački.
U Srbiji je bolje da se govori jezikom nacionalne manjine, srpski ne treba da uče, jer je to onda asimilacija a Srbi i u tom slučaju ne poštuju evropske vrednosti.





taube taube 10:56 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

ne, ne, nije trol,
imam zedj za saznanjem, i zelim mnogo toga da znam , ovo sto ste napisali nisam znala,
slabo divanim nemacki - mogao bi moj kolega fabio popo iz italije da kaze on non capisko, ma nista ne kapira taj svapski :) a trudi se, zena iz vijetnama cudno zvuci dok cita tekstove na nemackom iz svog Hanoja je otisla jer tamo mora da se placa skolovanje dece i u osnovnoj skoli ako sam dobro razumela sta prica a nervirali su je motori, u hanoju svi voze motore, niko otprilke nema auto :) i od tih motora kojih ima kao mrava ona nije mogla da spava, a u nemackoj lepo spava, i srecna je, radi u kineskom restoranu, zadovoljna je malim stvarima i ne obazire se sto se neke kolege smeju njenom akcentu,
kolega iz poljske me stalno pita - a zasto ja ne mogu u mojoj poljskoj da radim kao inzinjer nego moram ovde, e pa ne mozes brate mili, poljska je poljska a nemacka je nemacka !! hteo si vecu platu, bolje uslove za zivot, i moras da budes u nemackoj, a nervira me to sto zivi u nemackoj a olajava nemacku, nije lepo :)

mozda je sad ovo trol ili sam se vratila na temu - ucenje nemackog :)
nema veze, sve je ok.
taube taube 10:59 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

ne moraju da znaju nemacki ! mnogi ne dolaze u skolu, ima nas 12 u grupi, a redovno dolazi nas 6, polovina ne dolazi, izbegavaju casove, ne zanima ih jezik ili sta vec, mogu da ostanu i bez polozenog b1 nivoa ali nece mozda imati neke privilegije kao oni koji poloze b1, ne, ne, nista se ne mora..
tasadebeli tasadebeli 11:44 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

hajkula1

Što se Roma tiče, pre nekoliko godina, pisala sam o tome da nam vraćaju Rome koji nisu (u Beogradu, ni u užoj Srbiji ni u RS) živeli niti potiču iz ovih krajeva. Tada su me mnogi razapeli ovde na blogu kao da sam najgori rasista a je se družim i poznajem više Roma, koji su mi se žalili na tu pojavu jer i sami imaju problem sa preseljenima. (Za neke pomislili ne bi da su Romi; mnogi ne znaju a druže se s njima.) To je zabranjena tema, tabu.


Мој другар из детињства, Драгиша, Ром (надам се да он ово неће видети јер не воли тај политички коректни израз, преферира онај некоректни), каже ми овако:

"Бата Сале, ми те што су дошли са Косова зовемо Шиптари!"
yugaya yugaya 12:12 24.10.2013

Re: Živela stereotip

Hansel
неки


ona tri primerka Mađara štoneznajunidabeknu koje su kako mi se čini svi u Srbiji tokom života sreli.

A jel' daje neko sam od sebe i ničim izazvan u Srbiji decu Srbe kojima je maternji jezik srpski decu u vrtić ili školu na mađarskom jeziku? I da praznuju katoličke praznike sve u šesnajest i uče o bogici, Mikulašu i Adi Endreu?

Samo pitam.:)
yugaya yugaya 12:16 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

tasadebeli


Мислим да у Војводини и неким деловима Србије (Димитровград) учење матерњег у школама постоји одавно, још из доба СФРЈ и мислим да никада није ни престајало.


s tom razlikom da su sada preferirani oblik sopstvene škole - pa do kontakta (jezičkog i ostalog) mnogo slabije nego u vreme SFRJ dolazi. I ne uči se više manjinski jezik kao jezik društvene sredine od strane dece govornika većinskog jezika na mešovitoj teritoriji.

Svako u svoja četiri zida i ni makac osim u rikverc.
hajkula1 hajkula1 16:06 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

tasadebeli
hajkula1

Što se Roma tiče, pre nekoliko godina, pisala sam o tome da nam vraćaju Rome koji nisu (u Beogradu, ni u užoj Srbiji ni u RS) živeli niti potiču iz ovih krajeva. Tada su me mnogi razapeli ovde na blogu kao da sam najgori rasista a je se družim i poznajem više Roma, koji su mi se žalili na tu pojavu jer i sami imaju problem sa preseljenima. (Za neke pomislili ne bi da su Romi; mnogi ne znaju a druže se s njima.) To je zabranjena tema, tabu.


Мој другар из детињства, Драгиша, Ром (надам се да он ово неће видети јер не воли тај политички коректни израз, преферира онај некоректни), каже ми овако:

"Бата Сале, ми те што су дошли са Косова зовемо Шиптари!"



Moji se ljute na to, Rom. Oni su mi odmah prijavili da nam vraćaju (nazvali su to drugačije) iz EU ne samo naše, kojih je najmanje, nego Rome poreklom s Kosova i Metohije, neke iz BiH, iz Makedonije i iz Rumunije.

Šta da pričam koji odnos imamo, kada su Cigani ponudili mom detetu stipendiju. (Što lajemo, lajemo, ali se i volimo i poštujemo.)




Hansel Hansel 17:36 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

taube
a ti naprasno predje da pises cirilicom, a poceo si komentare latinicom,

А јеси ли ти напрасно почела да делиш пацке откад си у ЕУ?

Ја сам усвојио принцип (за сада) да свакако кад се надовезујем на неки коментар који је на ћирилици (мањинско писмо на Блогу Б92), одговорим ћирилицом (осим ако не заборавим), не знам, ваљда је твој немачки компјутер приказује, ако је немаш у тастатури?
Hansel Hansel 17:49 24.10.2013

Re: Živela stereotip

yugaya
Hansel
неки
ona tri primerka Mađara štoneznajunidabeknu koje su kako mi se čini svi u Srbiji tokom života sreli.

Ne znam koliko me poznaješ odavde, ali mislim da ne dajem paušalne procene. I, otkud ti ideja da su ti za koje znam da ne znaju srpski -- Mađari? (Jel' ovo neka pčela na kapi, ne znam?)

Nemam pojma da li neki Srbi u Srbiji šalju u škole na mađarskom, sumnjam, i nisam rekao da Mađari moraju (pa i da treba) da šalju svoju decu u srpske škole, pa ne znam otkud takvo kontrapitanje. (Slušao sam lepe priče da su komšije u višenacionalnim i višekonfesionalnim sredinama jedni druge posećivali o praznicima -- svim.) Međutim, meni bi bilo logično da jedna zemlja ima dominantni službeni jezik i da je nelogično ne znati ga, ali mene ne vređa ako neki Mađar ne zna srpski, ne znam da li me razumeš. Ali, recimo, evo to mi sada pade na pamet, ne dopada mi se što Mađarska daje državlajnstvo onima koji su se rodili na teritoriji današnje AP Vojvodine tokom II sv. rata. Po meni je to priznavanje neke vrste tekovine okupacije koju je sproveo naci-blok. A ne bi mi uopšte smetalo da daju državljanstvo svima koji to žele, pa možda i ako nisu Mađari. Ali, uslov za upis u mađarsko državljanstvo je znanje mađarskog. Primećuješ li tu neku korespondenciju sa posedovanjem državlajnstva Srbije i (ne)znanja srpskog jezika?
Samo pitam.:)
yugaya yugaya 18:46 24.10.2013

Re: Živela stereotip

Hansel
yugaya
Hansel
неки
ona tri primerka Mađara štoneznajunidabeknu koje su kako mi se čini svi u Srbiji tokom života sreli.

Ne znam koliko me poznaješ odavde, ali mislim da ne dajem paušalne procene. Izvini ako sam nešto uvredio Mađare, nije bila namera, samo znam za te primere.

Nemam pojma da li neki Srbi u Srbiji šalju u škole na mađarskom, sumnjam, i ne kažem da Mađari moraju da šalju svoju decu u srpske škole, pa ne zanm otkud takvo kontrapitanje. Međutim, meni bi bilo logično da jedna zemlja ima dominantni službeni jezik i da je nelogično ne znati ga, ali mene ne vređa ako neki Mađar ne zna srpski, ne znam da li me razumeš. Ali, recimo, evo to mi sada pade na pamet, ne dopada mi se što Mađarska daje državlajnstvo onima koji su se rodili na teritoriji današnje AP Vojvodine tokom II sv. rata. Po meni je to priznavanje neke vrste tekovine okupacije koju je sproveo naci-blok. A ne bi mi uopšte smetalo da daju državljanstvo svima koji to žele, pa možda i ako nisu Mađari. Ali, uslov za upis u mađarsko državljanstvo je znanje mađarskog. Primećuješ li tu neku korespondenciju sa posedovanjem državlajnstva Srbije i (ne)znanja srpskog jezika?
Samo pitam.:)


Hansel znam te dovoljno ovde na blogu da odgovorim bez paušala i u miru i dobroj volji. :)

Glede tri Mađara što ne znaju ni da beknu - moja generalna zamerka da kada god se spomenu manjine i manjinski jezici očešemo se iz većinske perspektive o taj stereotip.

Hajde da se umesto toga očešemo o činjenicu da ćete u toku svog života sresti bezbroj više manjinaca koji govore većinski jezik.

Hajde da pričamo o tome da velika većina pripadnika nacionalnih manjina koji imaju poseban maternji jezik govori više nego tečno i većinski.

Hajde da se očešemo o primere iz književnosti gde su pripadnici jezičkih manjina na srpskom jeziku bili virtuozi istog.

( hajde malo da obrnemo ploču i ostavimo ona tri Mađara što ne znaju ni da beknu srpski tamo gde im je i mestu - u stereotipnim vicevim, bez obzira da li smo ih u nekom obliku nekad i stvarno sreli.)

Što se tiče slanja većinske dece u manjinske škole - to je stvar izbora roditelja. Takav izbor govori dosta o pozitivnoj klimi i razumevanju i stavu da je višejezičnost i rani kontakt sa drugima prednost. Makar kako mali - ovakav iskorak je nešto što ja mislim da treba spomenuti. A ne vidim i ne znam da se igde događa u Srbiji, makar na koliko malom uzorku.


Manjinsko dete će, osim ako ne ode da studira manjinski jezik, u nekom trenutku svog obrazovanja udariti glavom o stakleni plafon tamo gde se bajka o equal opportunity obrazovanju na sopstvenom jeziku sastavlja sa stvarnošću - ortacima na grupi je to bilo kada su shvatili da im je lakše da polažu prevod sa engleskog na srpski nego na svoj jezik jer su na prevodu na srpski bili bolji lektori, moje dete sada kada upisuje gimnaziju jer zna da škola koja je u stanju da podrži njena dalja interesovanja i talente ne postoji na manjinskom jeziku, i da iako postoji zakonska mogućnost da prijemni polaže na maternjem jeziku to u praksi znači da će dobiti pitanja u lošem prevodu i test koncipiran na osnovu većinskog jezika...

Ovo za pasoše i državljanstvo ne znam jer:

-nisam tražila takvo državljanstvo i nemam nameru

-skoro svi Mađari iz Srbije koje poznajem već odavno imaju kompletno mađarsko državljanstvo a ne ovo polovično vezano za taj zakon. Izgleda da je to interesantno samo iz nekakve eventualne koristi obostrane, i onih koji su taj zakon doneli da se dočepaju svoje varijante Miloševićevih glasova sa Kosova i onih ne-Mađara koji bi da se njime okoriste.

A tu onda nema mesta nekakvoj stvarnoj priči o jezičkoj diskriminaciji, već je to samo odokativni kriterijum koji se zloupotrebljava kako se kome ćefne u kojoj konzularnoj ispostavi.


Hansel Hansel 19:47 24.10.2013

Re: Živela stereotip

Ma, samo da se razumemo da sam ja samo konstatovao da postoje oni koji ne znaju većinski i službeni jezik, ništa više. Zapravo sam se nadovezao na pominjanje Roma, pa sam samo konstatovao da nije to slučaj samo kod njih. Čisto faktički.

Da si za jezikoznalce u pravu, naravno da jesi, evo i pre nego što si napisala imao sam na umu Egona Feketea, a sećam se jednog veselog pitanja zašto su najpoznatiji poznavaoci srpskog jezika nesrpskog porekla. S druge strane, sasvim logično -- onaj ko upoznaje jezik koji mu nije maternji, mora mnogo više da se bavi njime, uči ga na drugi način; ili, ako je odrastao u bilingvalnoj porodici, opet ima, hteo -- ne hteo, drugačije uvide od onog ko svoj jezik ne poredi s drugim.

Inače, malo sam editovao bio komentar koji si sada citirala, ja naime nisam u svom prethodnom pominjao Mađare u kontekstu tog neznanja jezika, to si ti "učitala", ali pošto sam znao i za Mađare koji ne znaju srpski, u prvom trenutku sam nastavio repliku, ne primetivši. A u vojsci sam video i one koji reč srpskog nisu znali da izgovore (ili im je bilo zgodno da se tako ponašaju), ali i one koji su govorili savršeno, mnogo bolje od Srba. Imali smo i jednog Vranjanca koji uopšte nije izlazio iz dijalekta. Prosto, spektar je širok, ponoviću samo da nisam ni u snu pokušao da uopštim jedan njegov deo .
yugaya yugaya 20:09 24.10.2013

Re: Živela stereotip

Hansel
Ma, samo da se razumemo da sam ja samo konstatovao da postoje oni koji ne znaju većinski i službeni jezik, ništa više. Zapravo sam se nadovezao na pominjanje Roma, pa sam samo konstatovao da nije to slučaj samo kod njih. Čisto faktički.


Da, postoje. Ali ja bih najvolela da priča umesto tamo krene u suprotnom smeru i da kada se spomenu manjinski i većinski jezici većini na um padne prvo da najveći broj pripadnika jezičkih manjina, (skoro svi, puno koje poznajemo, devet od deset, kako god da merimo) - većinski jezik govore.



Inače, malo sam editovao bio komentar koji si sada citirala, ja naime nisam u svom prethodnom pominjao Mađare u kontekstu tog neznanja jezika, to si ti "učitala"


Jesam. :)

Mađarski jezik je manjinski maternji jezik u Srbiji koji govori najveći broj ljudi a koji je nesrodan većinskom jeziku. (I kao što rekoh, svi su sreli ono troje nesrećnika što ne znaju beknuti srpski.)Pa mi upalo zgodno da oni budu primer za to..."neki".


taube taube 22:48 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

Hvala na objasnjenju, nisam znala da imas pravilo da na komentare napisane cirilicom odgovoris cirilicom. Ne istrazujem mnogo tastaturu, posvecena sam cerkici koja me uvek vuce za nogu ili ruku dok pisem. Ona mi je bitna, a ne pismo kojim pisem.

A zasto uvek odnos Srbija - Zapad ora da se posmatra kroz packe? Zapitamo li se ponekad zasto dolaze te tzv. packe? Odbijamo da stvorimo normalnu rzavu, mozda zato.

Bilo me je sramota kad me je muz voziou srbiju;nakon super osvetljenih tunela i savrsenih nemackih puteva docekase nas u srbiji jedan totalno mracan tunel i rupe na putu. Zar je tesko osvetliti tunel? Ako dobijemo packu jer nismo osvetlili tunel onda je to opravdana packa. Bez svetla ugrozavamo zivote vozaca i svih onih koji putuju. U tom smislu packe mogu da opravdam.
predatortz predatortz 23:02 24.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије


Bilo me je sramota kad me je muz voziou srbiju;nakon super osvetljenih tunela i savrsenih nemackih puteva docekase nas u srbiji jedan totalno mracan tunel i rupe na putu.


Hmmm...

Imao moj otac strinu čiji sin je radio u Nemačkoj. Elem, ode strina jednom kod njega na mesec,dva. Od tad pa do smrti je svaku drugu rečenicu počinjala sa:

Kod nas u Študgartu...


Mislio sam da se ne mešam u ovaj tvoj Danke Deutschland performans, ali mi je opasno zaličio na strina Daru...
hajkula1 hajkula1 23:22 24.10.2013

Re: Živela stereotip

yugaya



Mađarski jezik je manjinski maternji jezik u Srbiji koji govori najveći broj ljudi a koji je nesrodan većinskom jeziku. (I kao što rekoh, svi su sreli ono troje nesrećnika što ne znaju beknuti srpski.)Pa mi upalo zgodno da oni budu primer za to..."neki".



Malo se zezamo i na račun Mađara kako pričaju srpski, ali u stvarnosti, Mađari koje ja poznajem pričaju srpski bolje od mnogih Srba. Takođe, Srbi koji žive u sredinama gde je manjina koja priča drugim jezikom, trebalo bi, korisno bi bilo da znaju i manjinski jezik. Ranije sam, dok sam bila u kontaktu (drugarica pre nego što se odselila a bile su i one informativne emisije na jezicima manjina) prilično razumela i mađarski (čak i albanski) ali sam slabije pričala. Tek da ne mogu da me ogovaraju
taube taube 09:04 25.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

ali ste morali da se umesate,

hvala srbijo sto si me rodila! jel sad bolje?

nemojte me, molim vas porediti sa strinama koje govore Studgart, imam visoko obrazovanje, zasto me potcenjujete?
bubamarac bubamarac 11:40 25.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

imam visoko obrazovanje


Ajde?!
westvleteren westvleteren 12:33 25.10.2013

Re: Živela stereotip


Glede tri Mađara što ne znaju ni da beknu - moja generalna zamerka da kada god se spomenu manjine i manjinski jezici očešemo se iz većinske perspektive o taj stereotip.


Nemam pojma kako se taj stereotip formirao. U mom selu zivi oko 200-300 Madjara. Svi govore srpski savrseno - bolje od svakog juznjaka ili Zemunca.

A vecina ih je isla u Madjarsku skolu, neki samo prva 4 razreda a neki u svih 8.
taube taube 15:02 25.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

upravo ta rec - ajde - vas opisuje. :) ako tako srpska diplomatija pregovara onda nije i cudo sto sporzumi propadaju, sve u stilu - ma ajde nemojte mi vi to sa zapada kasti - skroz pogresan pristup svemu kroz rec - ajde- zbog te reci srbija stoji i nazaduje.

sad ocekujem da napisete op cvrc gevezen zajn *pa da okoncamo ovu diskusiju /

p.s. ako je neko iz stutgarta reci ce-kod mene u stutgartu

ako je neko iz beca reci ce kod mene u becu

gde li je tu problöem , majko mila?
bubamarac bubamarac 16:23 25.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

taube
upravo ta rec - ajde - vas opisuje. :) ako tako srpska diplomatija pregovara onda nije i cudo sto sporzumi propadaju, sve u stilu - ma ajde nemojte mi vi to sa zapada kasti - skroz pogresan pristup svemu kroz rec - ajde- zbog te reci srbija stoji i nazaduje.

sad ocekujem da napisete op cvrc gevezen zajn *pa da okoncamo ovu diskusiju /


Magische!!!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:13 25.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

imam visoko obrazovanje


Pa što ne kažeš jebote!

Milsim, što ne kažeš još koji put, tek stoti put to ponavljaš.
cult cult 10:18 27.10.2013

Re: Вавилонска кула Србије

Čudno, ne znam nijednog Roma (Rom - "čovek", "muž" ) koji voli da ga zovu Ciganin ("kojeg ne treba dodirivati, prljav" ).
A tek nijednog koji insistira da ga tako zovu.
Kapiram da je to urbana legenda kao oni što "ne mrzim pedere, ali..." uvek imaju nekog druga pedera koji o pederima isto misli kao oni.
shure shure 07:58 24.10.2013

preporuka ...

Ono sto meni zasmeta kad je u pitanju multikulturalnost je to sto to obavezno podrazumeva getoizaciju i ogromne kolicine smeca...Video sam kako izgleda Frankfurt(gde sam retko cuo nemacki bez akcenta)i kako izgleda,recimo Visbaden,gde je sve bas,bas nemacki.
Ja sam vojvodjanin i verujte da znam kako izgleda kad razni talasi pridoslica donose svoje navike sa sobom,a tesko,ili nikako prihvataju obicaje sredine u koju su dosli.
Ne znam kako ce se Nemacka izboriti sa tim,a sacuvati sve ono zbog cega ste svi vi i pohrlili tamo?
taube taube 08:35 24.10.2013

Re: preporuka ...

sacuvace, ne brinite mnogo, nemci su to.

pohrlili smo - mozda,, ubi panis ibi patria
krkar krkar 08:40 24.10.2013

Re: preporuka ...

pohrlili smo - mozda,, ubi panis ibi patria


Ako sam dobro shvatio u tvom slučaje je bilo Ubi penis...
taube taube 09:01 24.10.2013

Re: preporuka ...

kad bolje razmislim, narodi su vec toliko izmesani da nije ni bitno koliko ce ko neceg svog uspeti da sacuva, nemci jedu turski kevap, u marketu mozes u konzevi da kupis srpski pasulj ili ajvar ako ti se bas jede, iranci voze nemacke automobile, ja tu nigde ne vidim problem,,nesto se sacuva svoje, nesto prihvatis tudje, sve je to ok. in ordnung :)

uzgred, nigde ne videh djubre, imam oci samo za pozitivne stvari,
taube taube 09:07 24.10.2013

Re: preporuka ...

u srbiji svi hrle u beograd? jel znate zasto?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana