Budućnost| Društvo| Kultura| Mediji| Na današnji dan

RTV PRETPLATA, nego šta!?

Filip Mladenović RSS / 31.10.2013. u 23:08

Naknada za javni medijski servis
Naknada za javni medijski servis
Danas, 31. oktobra 2013, okončana je javna rasprava o nacrtima dva veoma važna medijska zakona: o elektronskim medijima i o javnim medijskim servisima.
Ogromna većina učesnika javne rasprave izjasnila se protiv budžetskog finansiranja RTS-a i RTV-a, odnosno za zadržavanje RTV pretplate kao najboljeg i najprikladnijeg izvora finansiranja naših javnih medijskih servisa.

U intervjuu za "Novi magazin" pomoćnik ministra za informisanje Saša Mirković izjavio je da medijski zakoni neće biti usvojeni u paketu već jedan po jedan, dodavši da još nije utvrđeno konačno rešenje za pretplatu, jer je tokom javne rasprave pokazano veliki interesovanje da se ona, u nekom obliku, zadrži.

I sindikati i menadžmenti republičkog i pokrajinskog javnog servisa su za zadržavanje RTV pretplate. Isto zahtevaju i novinarska udruženja. To isto podržava i EU.

Učestvujući na javnoj raspravi održanoj 23. oktobra 2013, predložio sam 2 izmene Nacrta Zakona o javnim medijskim servisima. Jedna se odnosi na zadržavanje RTV pretplate umesto budžetskog finansiranja. Druga se odnosi na zakonsko određivanje raspodele finansijskih sredstava između TVS i Radio Beograda, odnosno TV Vojvodine i Radio Novog Sada. Zbog nerešenih odnosa u okviru RTS i RTV, već godinama Radio Beograd i Radio Novi Sad tehnološki, kadrovski i materijalno zaostaju, pa bi ovom izmenom to bilo prevaziđeno.

No, vratimo se opstanku RTV pretplate. Predložio sam najpre smanjenje visine RTV pretplate, sa 500 din. na 250 din. mesečno, odnosno 3 000 dinara godišnje. Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).

Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.

Imajući u vidu činjenicu da je EPS već socijalno ugrožena domaćinstva oslobodio plaćanja troškova utrošene električne energije (EZK - energetski zaštićeni kupci), otpada prigovor da će plaćanje RTV pretplate biti opterećenje za najsiromašnije slojeve stanovništva u Srbiji.

Podrazumeva se da RTS i RTV moraju izvršiti krupne promene, pre svega u smanjenju broja zaposlenih (socijalni program) i kresanju troškova, uz osmišljen plan promovisanja značaja plaćanja RTV pretplate. Sa osnovnom porukom da tih 250 dinara mesečno, odnosno 3000 dinara godišnje, nije bačen novac, već ulaganje u prosvetiteljsku, kulturnu i informativnu misiju javnih servisa.

P.S. Imajući u vidu da je Nacrtom Zakona o javnim medijskim servisima predviđeno da se 1,5% budžeta Republike Srbije odvaja za finansiranje RTS-a i RTV-a, zadržavanjem RTV pretplate u konačnoj verziji ovog zakona tih 1,5 odsto može se preusmeriti za kulturu i za obrazovanje, u razmeri 50:50.

Atačmenti

Tagovi



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 23:39 31.10.2013

1

Kao prvo, ovo
Podrazumeva se da RTS i RTV moraju izvršiti krupne promene, pre svega u smanjenju broja zaposlenih (socijalni program) i kresanju troškova,

ne verujem.

Sa osnovnom porukom da tih 250 dinara mesečno, odnosno 3000 dinara godišnje, nije bačen novac, već ulaganje u prosvetiteljsku, kulturnu i informativnu misiju javnih servisa.

Pošto je pretplata duplo manja, da li to znači da će nova, prosvetiteljska televizija Bolji život prikazivati tek svake druge večeri?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:51 31.10.2013

Re: 1

Poput crkve, i Javni medijski servis mora biti odvojen od države!

I ne kaže se (ne piše se) "duplo manja", već upola manja.

Redovni gledalac Javnog medijskog servisa neće praviti takve greške, upravo zato što će za svojih 250 dinara mesečno, odnosno 3 000 dinara godišnje plaćene RTV pretplate, biti obrazovan, prosvećen i NEKRETENIZOVAN!
loader loader 23:57 31.10.2013

Re: 1

ne verujem.

C, c, c, c, c ... <_<
zilikaka zilikaka 00:03 01.11.2013

Re: 1

I ne kaže se (ne piše se) "duplo manja", već upola manja.


Možda. Ovde sasvim opušteno pričam, i ne vodim previše računa o greškama te vrste.
Opet, tom opaskom mi nisi odgovorio na pitanje.

Dakle, ako je do juče plaćano 500 dinara (a ja spadam u one budale koje su i to plaćale redovno), i za te pare se dobijalo to što rekoh, ko će poverovati da će sa upola para program biti znatno bolji?

Šta će se to bitno promeniti što do danas nije moglo?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:11 01.11.2013

Re: 1

Da ste za tih 500 dinara gledali samo RTS Digital - program kulture, mogli biste svakog meseca da uživate u velikom broju sjajnih koncerata, baleta, opera, pozorišnih predstava, dokumentarnih filmova...
RTS 1, RTS 2, Radio Beograd 1, 2 i 3, sa direktnim prenosima iz čuvene Metropoliten opere u Njujorku, i najzad moja "Dvestadvojka" dođu kao repete, odnosno GRATIS za tih 500 dinara mesečno!

Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.
Mućnite glavom!
libkonz libkonz 00:23 01.11.2013

Re: 1

Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.

Ma pusti je, Filipe, nema ona pojma, a možda čak i ne voli balet.
Nego, vidim da se zalažeš da više para ide radio Beogradu, gde, eto slučajnosti, baš i radiš. Mene zanima kako ti vidiš način da se reši problem viška zaposlenih na programima Radio Beograda?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:27 01.11.2013

Re: 1

libkonz
Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.

Ma pusti je, Filipe, nema ona pojma, a možda čak i ne voli balet.
Nego, vidim da se zalažeš da više para ide radio Beogradu, gde, eto slučajnosti, baš i radiš. Mene zanima kako ti vidiš način da se reši problem viška zaposlenih na programima Radio Beograda?


Socijalni program, dakle otpremnine. Mada, da budem iskren, višak zaposlenih je na TV, dok je u Radio Beogradu taj broj ispod cifre 100.
zilikaka zilikaka 00:29 01.11.2013

Re: 1

Da ste za tih 500 dinara gledali samo RTS Digital - program kulture, mogli biste svakog meseca da uživate u velikom broju sjajnih koncerata, baleta, opera, pozorišnih predstava, dokumentarnih filmova...
RTS 1, RTS 2, Radio Beograd 1, 2 i 3, sa direktnim prenosima iz čuvene Metropoliten opere u Njujorku, i najzad moja "Dvestadvojka" dođu kao repete, odnosno GRATIS za tih 500 dinara mesečno!


Štos muzike tiče, to sam odradila sasvim na vreme, i nije mi potrebno da mi bilo ko u ovim godinama otvara oči.
A za te pare se može jaaako lepo popuniti lična kolekcija, prema afinitetu.

Pošto od javnog servisa očekujem mnogo više, štos mene tiče, ne dam više ni banke dok ne vidim da se nešto bitno popravilo.



zilikaka zilikaka 00:30 01.11.2013

Re: 1

Ma pusti je, Filipe, nema ona pojma, a možda čak i ne voli balet.


U jbt, otkud znaš?
krkar krkar 00:30 01.11.2013

Re: 1

Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.
Mućnite glavom!


Slučajno znam kakve su sve uštede predviđene. Zaposleni u Fijamsu (Filipov javni medijski servis) biće osposobljeni za levitaciju i teleportovanje te će se tako ukinuti sva vozila RTS (osim reportažnih kola koja su preteška da bi levitirala).

Od novca ušteđenog na vozilima i gorivu omogućiće se smanjenje pretplate na pola uz istovremeno dvostruko poboljšanje kvaliteta programa!

Bando skeptična!
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:44 01.11.2013

Re: 1

krkar
Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.
Mućnite glavom!


Slučajno znam kakve su sve uštede predviđene. Zaposleni u Fijamsu (Filipov javni medijski servis) biće osposobljeni za levitaciju i teleportovanje te će se tako ukinuti sva vozila RTS (osim reportažnih kola koja su preteška da bi levitirala).

Od novca ušteđenog na vozilima i gorivu omogućiće se smanjenje pretplate na pola uz istovremeno dvostruko poboljšanje kvaliteta programa!

Bando skeptična!


Pored socijalnog programa, uz pomoć koga bi se smanjio broj zaposlenih u RTS-au, uštede bi se ostvarile i smanjenjem broja službenih vozila, smanjenjem ili ukidanjem naknada članovima Upravnog i Programskog odbora, smanjenjem angažovanja raznih posrednika i agencija, čime je isisavan novac iz RTS-a, uz dogovorenu proviziju.
alselone alselone 09:17 01.11.2013

Re: 1

dok je u Radio Beogradu taj broj ispod cifre 100.


Vas 100 radi u jednom radiju?
Stotinu ljudi?

Pa sta radite svaki dan?

Hesus Marija. Treba vam kobre ubaciti u zgradu.
kukusigameni kukusigameni 09:38 01.11.2013

Re: 1

Filip Mladenović
smanjenjem angažovanja raznih posrednika i agencija, čime je isisavan novac iz RTS-a, uz dogovorenu proviziju.

Koji su angažovani usled nesposobnosti RTS-a.
RTS pored viška zaposlenih ne može u potpunosti da proizvodi svoj program. I to što proizvodi često je bazirano na spoljnjim produkcijama i uslugama.
Koji je tvoj zaključak Filipe?
sevarlica sevarlica 13:23 01.11.2013

Re: 1

Filip Mladenović
libkonz
Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.

Ma pusti je, Filipe, nema ona pojma, a možda čak i ne voli balet.
Nego, vidim da se zalažeš da više para ide radio Beogradu, gde, eto slučajnosti, baš i radiš. Mene zanima kako ti vidiš način da se reši problem viška zaposlenih na programima Radio Beograda?


Socijalni program, dakle otpremnine. Mada, da budem iskren, višak zaposlenih je na TV, dok je u Radio Beogradu taj broj ispod cifre 100.


Samo 100???
Trebalo bi da vas bude bar duplo toliko, narod plaća a narod nije cicija.
sevarlica sevarlica 13:31 01.11.2013

Re: 1

Filip Mladenović
krkar
Ovako, stičem utisak da ste se vi uhvatili samo za RTS 1 ili da Vas drže vlastite predrasude, pa ne popuštaju, kao glavobolja.
Mućnite glavom!


Slučajno znam kakve su sve uštede predviđene. Zaposleni u Fijamsu (Filipov javni medijski servis) biće osposobljeni za levitaciju i teleportovanje te će se tako ukinuti sva vozila RTS (osim reportažnih kola koja su preteška da bi levitirala).

Od novca ušteđenog na vozilima i gorivu omogućiće se smanjenje pretplate na pola uz istovremeno dvostruko poboljšanje kvaliteta programa!

Bando skeptična!


Pored socijalnog programa, uz pomoć koga bi se smanjio broj zaposlenih u RTS-au, uštede bi se ostvarile i smanjenjem broja službenih vozila, smanjenjem ili ukidanjem naknada članovima Upravnog i Programskog odbora, smanjenjem angažovanja raznih posrednika i agencija, čime je isisavan novac iz RTS-a, uz dogovorenu proviziju.


Filipe, pa zar vi niste i sad u socijalnom programu?
mlekac mlekac 15:05 01.11.2013

Re: 1

alselone
dok je u Radio Beogradu taj broj ispod cifre 100.


Vas 100 radi u jednom radiju?
Stotinu ljudi?

Pa sta radite svaki dan?

Hesus Marija. Treba vam kobre ubaciti u zgradu.

U stvari, Radio Beograd cine I, II i III program Radija, Stereorama, Beograd 202 i Dramska redakcija (koja nije program per se, ali je ogranak za sebe). Uz to imas hor i orkestar koji takodje koriste zgradu u Hilandarskoj, pa orkestar narodne muzike, pa Dramski studio i tehnicku sluzbu. A, da, i razna dopisnistva diljem zemlje, uglavnom iz lokalnih radio stanica, pri cemu se nekada Nis i Kg u stvari bili isturena odeljenja Radio Beograda (ne znam trenutno stanje).

E, sad, kad dodas da na sve to imas i poprilican broj honorarnih saradnika (koje se svaki put kunu da ce da ukinu, a bez kojih, u stvari, programa ne bi bilo) - stvar postaje, nadam se, malo jasnija.

U principu, za jednu emisiju, na samom emitovanju i ukoliko je u pitanju zivi program, potrebno je cetvoro ljudi - voditelj, tonac, muzicki urednik i organizator.

Za snimljene emisije na emitovanju je potreban samo tonac, ali, gore pomenuti su potrebni da bi se emisija pripremila i snimila, plus tonac za snimanje, pa ti to izadje na isto.

Naravno, tu su i novinari i reporteri i saradnici i dopisnici i...
blogovatelj blogovatelj 15:59 01.11.2013

Re: 1

Vas 100 radi u jednom radiju?
Stotinu ljudi?


Na radio stanici u kojoj sam radio bila su 4 stalno zaposlena, plus jos 20-ak ljudi na ugovoru. Za 12 sati programa dnevno.
mlekac mlekac 19:45 01.11.2013

Re: 1

blogovatelj
Vas 100 radi u jednom radiju?
Stotinu ljudi?


Na radio stanici u kojoj sam radio bila su 4 stalno zaposlena, plus jos 20-ak ljudi na ugovoru. Za 12 sati programa dnevno.


Cuj, Radio Studio B nikada nije uveo organizatore. Kod njih je vazio princip: "sam svoj majstor", voditelj i tonac, a muziku je pustao ili jedan ili drugi (zavisno od vrste emisije), tako je bilo nekad.

Bilo ih je, kao Zoki Modli, koji su SVE radili sami - i pustali muziku i vodili i radili sebi ton, ali to ne moze svako da radi.

U principu, cak i da neko sad pokusa da uvede taj sistem u Radio Beograd, bojim se da bi nastao poprilican haos.

Jednostavno, nemaju svi u glavi taj "gvint" za organizaciju, a pogotovo je problem sa ljudima koji rade godinama. Secam se, svojevremeno, kad su menjani magnetofoni u studijima za emitovanje. Tolika je frka nastala da su, na kraju, u svaki studio morali da vrate po jedan stari magnetofon, jer se starije kolege nikako nisu snalazile sa novima...

Slicno je bilo kad su uvedeni racunari - stajali su, cini mi se, mesec dana i skupljali prasinu. Starije kolege nisu smele da ih pipnu, jer nisu znale sta bi sa njima, a nama mladjima su branili da ih ukljucujemo "da se nesto ne pokvari".

Nisam u radiju vec 17 godina, ali, cisto sumnjam da su se navike promenila.
freehand freehand 22:35 01.11.2013

Re: 1

alselone
dok je u Radio Beogradu taj broj ispod cifre 100.


Vas 100 radi u jednom radiju?
Stotinu ljudi?

Pa sta radite svaki dan?

Hesus Marija. Treba vam kobre ubaciti u zgradu.

Ček, a da pre tih kobri ipak pročitaš šta je Mlekac napisala u komentaru?
Nisu Radio Beograd i Radio Nostalgija baš isto.
alselone alselone 10:22 02.11.2013

Re: 1

Ček, a da pre tih kobri ipak pročitaš šta je Mlekac napisala u komentaru?
Nisu Radio Beograd i Radio Nostalgija baš isto.


Saglasan da nisu, al' onda bih pustio kobrice, bebice, da ne rastera bas celu bulumentu nego pola.
freehand freehand 11:17 02.11.2013

Re: 1

alselone
Ček, a da pre tih kobri ipak pročitaš šta je Mlekac napisala u komentaru?
Nisu Radio Beograd i Radio Nostalgija baš isto.


Saglasan da nisu, al' onda bih pustio kobrice, bebice, da ne rastera bas celu bulumentu nego pola.

A što pola?
Znači li ti nešto ako ti kažem da jedna prosečna lokalna stanica koja radi informativni program ima po 20+ zaposlenih?
alselone alselone 20:22 02.11.2013

Re: 1

A što pola?


Iako verujem da nam je potreban medijski servis mislim da je ovo:

stvari, Radio Beograd cine I, II i III program Radija, Stereorama, Beograd 202 i Dramska redakcija (koja nije program per se, ali je ogranak za sebe). Uz to imas hor i orkestar koji takodje koriste zgradu u Hilandarskoj, pa orkestar narodne muzike, pa Dramski studio i tehnicku sluzbu. A, da, i razna dopisnistva diljem zemlje, uglavnom iz lokalnih radio stanica, pri cemu se nekada Nis i Kg u stvari bili isturena odeljenja Radio Beograda (ne znam trenutno stanje).


I 100 stalno zaposlenih plus honorarci nesto sto je apsolutno previse za nasu drzsavu.
freehand freehand 20:37 02.11.2013

Re: 1

alselone
A što pola?


Iako verujem da nam je potreban medijski servis mislim da je ovo:

stvari, Radio Beograd cine I, II i III program Radija, Stereorama, Beograd 202 i Dramska redakcija (koja nije program per se, ali je ogranak za sebe). Uz to imas hor i orkestar koji takodje koriste zgradu u Hilandarskoj, pa orkestar narodne muzike, pa Dramski studio i tehnicku sluzbu. A, da, i razna dopisnistva diljem zemlje, uglavnom iz lokalnih radio stanica, pri cemu se nekada Nis i Kg u stvari bili isturena odeljenja Radio Beograda (ne znam trenutno stanje).


I 100 stalno zaposlenih plus honorarci nesto sto je apsolutno previse za nasu drzsavu.

A na osnovu čega to veruješ, to pitam sve vreme? Na osnovu obima posla, produktivnosti, saznanja o javašluku, lošeg programa, uporedbe broja zaposlenih orema ostvarenim programima u odnosu na neku raferentnu kuću - ili samo onako?
alselone alselone 10:36 03.11.2013

Re: 1

A na osnovu čega to veruješ, to pitam sve vreme? Na osnovu obima posla, produktivnosti, saznanja o javašluku, lošeg programa, uporedbe broja zaposlenih orema ostvarenim programima u odnosu na neku raferentnu kuću - ili samo onako?


U odnosu na to da drzava nema para i da postoje pametnija posla gde potrositi jedno 50 plata + ne znam koliko honorara. Znaci, nisam rekao da je previse radnika za toilko radija nego da je previse radija za drzavni trosak.
freehand freehand 13:38 03.11.2013

Re: 1

alselone
A na osnovu čega to veruješ, to pitam sve vreme? Na osnovu obima posla, produktivnosti, saznanja o javašluku, lošeg programa, uporedbe broja zaposlenih orema ostvarenim programima u odnosu na neku raferentnu kuću - ili samo onako?


U odnosu na to da drzava nema para i da postoje pametnija posla gde potrositi jedno 50 plata + ne znam koliko honorara. Znaci, nisam rekao da je previse radnika za toilko radija nego da je previse radija za drzavni trosak.

I što nisi odmah potegao ove neoborive argumente, poput "ne znam koliko honorara" i "pametnijeg posla"?
I da je "previše radija"? I ako te pitam šta je pam,etniji posao ili koliko to državi radija treba opet će biti neka muljmulj parola.
Mislim - ovo sve više liči na zajebanciju, tipa Zašto? - Zato!.
alselone alselone 15:50 03.11.2013

Re: 1

I što nisi odmah potegao ove neoborive argumente, poput "ne znam koliko honorara" i "pametnijeg posla"?
I da je "previše radija"? I ako te pitam šta je pam,etniji posao ili koliko to državi radija treba opet će biti neka muljmulj parola.
Mislim - ovo sve više liči na zajebanciju, tipa Zašto? - Zato!.


Idi covece, pa ti se bas navrzao da dokazes kako sam u krivu samo radi dokazivanja da sam u krivu. Ko osica, ne pustas.

Stvar je veoma prosta - moje misljenje je da za drzavu ovako siromasnu kao sto je nasa previse da finansira cetiri radio stanice. Koliko je mislim da treba - ne mislim. Je l' moram da imam celu finansijsku konstrukciju da bih smeo da se upustim u ocenu "ovo je previse"?
freehand freehand 23:01 03.11.2013

Re: 1

Stvar je veoma prosta - moje misljenje je da za drzavu ovako siromasnu kao sto je nasa previse da finansira cetiri radio stanice. Koliko je mislim da treba - ne mislim. Je l' moram da imam celu finansijsku konstrukciju da bih smeo da se upustim u ocenu "ovo je previse"?

Stvar je još prostija: postoji nešto što se kaže zato što se misli, i onda iza toga postoje neki argumenti. A postoji i nešto što se kaže da bi se reklo a da pritom zadovoljava dva uslova: zvuči jako iako je šuplje (demagogija), i u toj šupljini zbog lepljivih mesta sviđa se publici (populizam).
E moj je problem što takve stvri nisam očekivao. Ali se navikavam.
alselone alselone 08:24 04.11.2013

Re: 1

postoji nešto što se kaže zato što se misli, i onda iza toga postoje neki argumenti. A postoji i nešto što se kaže da bi se reklo a da pritom zadovoljava dva uslova: zvuči jako iako je šuplje (demagogija), i u toj šupljini zbog lepljivih mesta sviđa se publici (populizam).
E moj je problem što takve stvri nisam očekivao. Ali se navikavam.


Argumenti? Dakle, da bih izrazio misljeje kako je 4 radio stanice puno da drzava finansira, moram da imam argumente u vidu budzeta, kros referenci po drugim drzavama, velicine plata, ne znam sta jos?

Izvini free, ali ja ipak mislim da ti mene ovde ganjas zbog neceg drugog. Je l' tako?
freehand freehand 09:29 04.11.2013

Re: 1

Izvini free, ali ja ipak mislim da ti mene ovde ganjas zbog neceg drugog. Je l' tako?

...
Jebo argumente, imaš pravo. Diktiraj teme, puštaj kobrice.
Žao mi je što se tako osećaš, neću te više ganjati.

alselone alselone 12:51 04.11.2013

Re: 1

Žao mi je što se tako osećaš, neću te više ganjati.


Daleko od toga da se ja nesto ljutim. Samo udri.
Hansel Hansel 21:04 04.11.2013

Re: 1

Filip Mladenović
Redovni gledalac Javnog medijskog servisa neće praviti takve greške, upravo zato što će za svojih 250 dinara mesečno, odnosno 3 000 dinara godišnje plaćene RTV pretplate, biti obrazovan, prosvećen i NEKRETENIZOVAN!

Редовни гледалац РТС-а, Филипе, могао је да види ово:



Уосталом, ако ово уопште будеш читао (а нешто мислим да отворим посебан блог), погледај макар цео тај коментар -- линк, а можеш и текст блога, па објасни. Ако мене питаш, они који су плаћали претплату, а међу њима сам и ја, престали су да је плаћају (и међу њима сам ја) јер је РТС озбиљно изневерио идеју јавног сервиса. То се ХРТ-у није десило и због тога би било мудро да престанете да се упоређујете с њима што се наплате претплате тиче. Много бих имао да пишем, мораће да то буде ипак посебан блог, сада ћу као илустрацију писмености којом РТС "зрачи" ставити недавно обавештење на једној огласној табли:



Да ли су по теби ове тачке иза бројева који нису редни(!) -- 55 и 89, доказ писмености оних који би морали да буду високо писмени?! Али, закон је животно питање!
ivana23 ivana23 00:19 01.11.2013

***

Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).
Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.


Molim te obrazlozi razlog svog predloga.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:36 01.11.2013

Re: ***

ivana23
Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).
Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.


Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


1. razlog: topla voda, tj. rupa na saksiji. Ako u većini evropskih zemalja građanke i građani finansiraju svoje javne medijske servise putem RTV pretplate, zašto to ne bismo i mi, ovde u Srbiji?

2. razlog: jedina i najefikasnije odbrana od novokomponovanih voždića (a tako smo podložni toj opakoj bolesti nastaloj ukrštanjem demagogije i populizma) jeste odvajanje finansiranja Javnog medijskog servisa od države.

3. razlog: budžet države Srbije već je opterećen, tako da tih 1,5% predvidjenih Nacrtom zakona za RTS i RTV može da se sačuva za veća ulaganja u kulturu i obrazovanje, što sam i naveo u post scriptumu.

4. razlog: javna rasprava je pokazala i dokazala privrženost većine učesnika održanju RTV pretplate. Čemu javna rasprava ako se ne uvažava stav većine!?

5. razlog (intimni): kao autor i novinar, čija se slušanost i čitanost lako i precizno mogu ustanoviti, više volim kada znam da svoj honorar dobijam od slušalaca i čitalaca, a ne iz budžeta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:38 01.11.2013

Re: ***

Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


hehe
a kao ne znaš? :)
ivana23 ivana23 00:42 01.11.2013

Re: ***

Filip Mladenović
ivana23
Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).
Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.


Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


Ovih pet tacaka u komentaru iznad nije odgovor na moje pitanje!

Konkretno - zasto bi naknada za J.M. Servis trebalo da bude sastavni deo obračuna za utrosenu elektricnu energiju?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:43 01.11.2013

Re: ***

ivana23
Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).
Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.


Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


Mora biti da se sprema za ponovnu (13. po redu, beše?) kandidaturu za Šefa na RTS, pa konta da je najzad provalio da je osnovni uslov taj da ne hebeš ni zericu šta je po zakonu, nego šta ti se hoće ;>>
ivana23 ivana23 00:44 01.11.2013

Re: ***

hoochie coochie man
Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


hehe
a kao ne znaš? :)


Zelim da Filip obrazlozi svoj predlog.
ivana23 ivana23 00:46 01.11.2013

Re: ***

Dont Fear The Reaper
ivana23
Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).
Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.


Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


Mora biti da se sprema za ponovnu (13. po redu, beše?) kandidaturu za Šefa na RTS, pa konta da je najzad provalio da je osnovni uslov taj da ne hebeš ni zericu šta je po zakonu, nego šta ti se hoće ;>>


Filip je to predlozio tokom javne rasprave o novom zakonu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:47 01.11.2013

Re: ***

ivana23
Filip Mladenović
ivana23
Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).
Dakle, u ovoj varijanti EPS Snabdevanje više ne bi na računima posebno odvajalo račun za struju i račun za RTV preplatu, nego bi Naknada za J.M. Servis bila sastavni deo obračuna.


Molim te obrazlozi razlog svog predloga.


Ovih pet tacaka u komentaru iznad nije odgovor na moje pitanje!

Konkretno - zasto bi naknada za J.M. Servis trebalo da bude sastavni deo obračuna za utrosenu elektricnu energiju?


Da bi stepen naplativnosti RTV pretplate bio na visokom i konstantnom nivou.
U susednoj Hrvatskoj, gde se RTV pretplata naplaćuje u vidu takse, kao neka vrsta poreza, stepen naplativosti je preko 95%.
ivana23 ivana23 00:50 01.11.2013

Re: ***

Filip Mladenović
Da bi stepen naplativnosti RTV pretplate bio na visokom i konstantnom nivou.
U susednoj Hrvatskoj, gde se RTV pretplata naplaćuje u vidu takse, kao neka vrsta poreza, stepen naplativosti je preko 95%.


OK, neka bude tako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:53 01.11.2013

Re: ***

Zelim da Filip obrazlozi svoj predlog.


Vidim
A i ja bih ga nešto pripupitao, pa evo

Filipe,
kažeš

Imajući u vidu činjenicu da je EPS već socijalno ugrožena domaćinstva oslobodio plaćanja troškova utrošene električne energije (EZK - energetski zaštićeni kupci), otpada prigovor da će plaćanje RTV pretplate biti opterećenje za najsiromašnije slojeve stanovništva u Srbiji.


Jesi li ti siguran da su EZK oslobođeni obaveze plaćanja ili su im računi samo umanjeni?
Ako su samo umanjeni, a jesu, i ako je pretplata sastavni deo računa, onda će i najsiromašniji morati da izdvajaju tebi za platu, inače će im biti odsečena struja.
To odobravaš?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:55 01.11.2013

Re: ***

Filip je to predlozio tokom javne rasprave o novom zakonu.


pa ti i kažem - javno se kandiduje - da vide "Ko treba da vidi" da je on pravi kandidat, da ga se ne tiču formalnosti koa što su zakoni, nego da je prava zamena za Tijanića.

Ubr, dobra ta "javna rasprava" na kojoj Filip em daje predloge, em biva zadužen da obračunava ko je za šta ;>
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:57 01.11.2013

Re: ***

Javni medijski servis, finansiran iz džepova građanki i građana, a ne iz državnog budžeta, veća je garancija (doduše ne 100%) slobode medija u Srbiji i objektivnog informisanja.

Ako je već tako, onda to finansiranje mora biti STABILNO! Na tome moraju svi da rade, pre svega zaposleni u RTS i RTV, poštujući novac svojih slušalaca i gledalaca, a potom novinarska udruženja, sindikati, nevladin sektor, država Srbija, uticajni pojedinci... poput blogerki i blogera.

Da ponovim i naglasim: AKO JE CRKVA ODVOJENA OD DRŽAVE, ZAŠTO TO NE BI BIO I JAVNI MEDIJSKI SERVIS!?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:00 01.11.2013

Re: ***

Da bi stepen naplativnosti RTV pretplate bio na visokom i konstantnom nivou.
U susednoj Hrvatskoj, gde se RTV pretplata naplaćuje u vidu takse, kao neka vrsta poreza, stepen naplativosti je preko 95%.


Pa kakvi smo mi Englezi, takav si ti Idn ;>>

Neka se uvede taksa, to i jeste stvar. Ali nezakonito je trpatzi dve potpuno nevezane stvari u jedan obračun.

No, kao što rekoh, ovdašnji genijalci, čak i kada vide kao to treba (dakle poresko ti razreže, a ti kao obevznik plaćaš - to si video u susjeda) odamh to izopače, daj da jedan loš princip (dosadašnji) "poboljšamo" tako da bude jjoš gori, obaška nezakonit.
ivana23 ivana23 01:00 01.11.2013

Re: ***

Filip Mladenović
Da ponovim i naglasim: AKO JE CRKVA ODVOJENA OD DRŽAVE, ZAŠTO TO NE BI BIO I JAVNI MEDIJSKI SERVIS!?


Kako je crkva odvojena od drzave, a u RRA sedi svesteno lice!?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:03 01.11.2013

Re: ***

Da ponovim i naglasim: AKO JE CRKVA ODVOJENA OD DRŽAVE, ZAŠTO TO NE BI BIO I JAVNI MEDIJSKI SERVIS!?


Mnogo se dernjaš a pričaš koješta.

Kao prvo, crkva ne da nije odvojena od države, nego je na državnoj (čitaj - našoj) grbači itekako i onoliko.

Kao drugo, niko te ne pita A zašto pretplata, nego da li si stao makar 2 i po sekunde da razmisliš (ili pitaš nekog slučajnog prolaznika za savet) zašto ne sme da se spajaju u isti obračun dve nepovezane stvari?
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:06 01.11.2013

Re: ***


Ako je već tako, onda to finansiranje mora biti STABILNO! Na tome moraju svi da rade,


To se Filipe kaže glasno jasno i pravim rečima, a ne zavijanjem u oblande nezavisnosti i poštovanja građanki posebno, a i građana.
Kaže se da se traži način kako da se poštovane građanke i građani nateraju da plaćaju.
To je cilj i tvog predloga da se račun objedini, da ne bi kao do sad elektrodistribucija naplaćivala svoje a vama ko uplati uplati.
Sada, ako tvoj predlog prođe, onaj ko ne bude plaćao I tv pretplatu ostaće bez struje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:09 01.11.2013

Re: ***

ivana23
Filip Mladenović
Da ponovim i naglasim: AKO JE CRKVA ODVOJENA OD DRŽAVE, ZAŠTO TO NE BI BIO I JAVNI MEDIJSKI SERVIS!?


Kako je crkva odvojena od drzave, a u RRA sedi svesteno lice!?


Izvod iz važećeg Zakona o radiodifuziji:

Članove Saveta bira Narodna skupština Republike Srbije (u daljem tekstu: Skupština), na predlog ovlašćenih predlagača.

Ovlašćeni predlagači jesu:

1) nadležni odbor Skupštine;

2) Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine;

3) Konferencija Univerziteta;

4) udruženja radiodifuznih javnih glasila u Republici Srbiji, udruženja novinara u Republici Srbiji, profesionalna udruženja filmskih i dramskih umetnika u Republici Srbiji i profesionalna udruženja kompozitora u Republici Srbiji, putem zajedničkog dogovora;

5) domaće nevladine organizacije i udruženja građana koja se prevashodno bave zaštitom slobode govora, zaštitom prava nacionalnih i etničkih manjina i zaštitom prava dece, putem zajedničkog dogovora;

6) tradicionalne crkve i verske zajednice.

Kandidata za devetog člana Saveta predlažu prethodno izabrani članovi Saveta, s tim što moraju predložiti kandidata koji živi i radi na području Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija i koji ispunjava kriterijume za članstvo u Savetu utvrđene ovim zakonom.

Kandidat za devetog člana Saveta predložen je ako za njega glasa najmanje pet članova Saveta.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:26 01.11.2013

Re: ***

hoochie coochie man
Zelim da Filip obrazlozi svoj predlog.


Vidim
A i ja bih ga nešto pripupitao, pa evo

Filipe,
kažeš

Imajući u vidu činjenicu da je EPS već socijalno ugrožena domaćinstva oslobodio plaćanja troškova utrošene električne energije (EZK - energetski zaštićeni kupci), otpada prigovor da će plaćanje RTV pretplate biti opterećenje za najsiromašnije slojeve stanovništva u Srbiji.


Jesi li ti siguran da su EZK oslobođeni obaveze plaćanja ili su im računi samo umanjeni?
Ako su samo umanjeni, a jesu, i ako je pretplata sastavni deo računa, onda će i najsiromašniji morati da izdvajaju tebi za platu, inače će im biti odsečena struja.
To odobravaš?



Najsiromašniji će biti oslobođeni plaćanja RTV pretplate.
I ne samo to. Javni medijski servisi organizovaće TV, radijske i internet kampanje za pomoć najsiromašnijim slojevima stanovništva u Srbiji!
Kao što je to radio i do sada!
Moj Beograd 202 je višegodišnjom humanitarnom akcijom "Pružena ruka" pomogao velikom broju najsiromašnije dece širom Srbije.
jkt2010 jkt2010 04:19 01.11.2013

Re: ***

Filip Mladenović


Da ponovim i naglasim: AKO JE CRKVA ODVOJENA OD DRŽAVE, ZAŠTO TO NE BI BIO I JAVNI MEDIJSKI SERVIS!?


Ja crkvi nista ni ne placam te se slazem da javni servis dobije isti status.
jkt2010 jkt2010 04:27 01.11.2013

Re: ***

Filip Mladenović



U susednoj Hrvatskoj, gde se RTV pretplata naplaćuje u vidu takse, kao neka vrsta poreza, stepen naplativosti je preko 95%.


Posto ni u Hrvatskoj nista ne placam, slazem se da se pretplata za javni servis naplacuje u Hrvatskoj.
Jaril Jaril 08:30 01.11.2013

Re: ***

jkt2010


gedza.73 gedza.73 08:45 01.11.2013

Re: ***

Filip Mladenović
Ako je već tako, onda to finansiranje mora biti STABILNO! Na tome moraju svi da rade, pre svega zaposleni u RTS i RTV, poštujući novac svojih slušalaca i gledalaca, a potom novinarska udruženja, sindikati, nevladin sektor, država Srbija, uticajni pojedinci... poput blogerki i blogera.


Ja sam još jedna od budala koja je plaćala pretplatu skoro do samog kraja (zadnja dva meseca nisam).

Ako si ti toliko siguran u Javni Servis i njegov Kvalitet što se ne skupite, pokupite svu potrebnu dokumentaciju i odete u neku banku.

Na osnovu hipoteke nad vašim (vašim) kućama, stanovima, vozilima, veš mašinama uzmite novac i u narednih godinu dana napravite pravi i dobar Javni Servis.

A onda ćemo mi, Građani i Građanke, da vas finansiramo.

sevarlica sevarlica 13:35 01.11.2013

Re: ***

5. razlog (intimni): kao autor i novinar, čija se slušanost i čitanost lako i precizno mogu ustanoviti, više volim kada znam da svoj honorar dobijam od slušalaca i čitalaca, a ne iz budžeta.


Pa neka ti čitaoci i slušaoci mesečno uplaćuju na tekući račun emisije. I ja više volim da mi niko ne krade pare iz džepa ali...
krkar krkar 13:39 01.11.2013

Re: ***


Pa neka ti čitaoci i slušaoci mesečno uplaćuju na tekući račun emisije. I ja više volim da mi niko ne krade pare iz džepa ali...


Pošto radi jednu emisiju nedeljno - taman može tokom nedelje da obiđe sve slušaoce i naplati u kešu.
buba_truba buba_truba 17:08 01.11.2013

Re: ***

krkar

Barabo!
sevarlica sevarlica 02:45 02.11.2013

Re: ***

seva


Ako radi jednu nedeljno ima vremena, uz to "vrata do vrata" skupljanje priloga, i da izdobošari po jednu reklamu u svkom gradu u Srbiji.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:54 01.11.2013

Fata

Ako je neko pretplatnik kablovske televizije, zašto bi placao i RTS?

Zašto RTS ne naplati od kablovskog operatera svoj deo, nego juri kablovskog pretplatnika da plaća i njemu (ko Fata, dvaput je dvaput), a već je platio kablovskom operateru?


ivana23 ivana23 00:58 01.11.2013

Re: Fata

Vesna Knežević Ćosić
Ako je neko pretplatnik kablovske televizije, zašto bi placao i RTS?

Zašto RTS ne naplati od kablovskog operatera svoj deo, nego juri kablovskog pretplatnika da plaća i njemu (ko Fata, dvaput je dvaput), a već je platio kablovskom operateru?


Nismo ni u tom slucaju na dobitku jer ca za tu sumu poskupeti kablovska.
Uzgred, sta sa onima koji nemaju kablovsku (ima i takvih).
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:02 01.11.2013

Re: Fata

Vesna Knežević Ćosić
Ako je neko pretplatnik kablovske televizije, zašto bi placao i RTS?

Zašto RTS ne naplati od kablovskog operatera svoj deo, nego juri kablovskog pretplatnika da plaća i njemu (ko Fata, dvaput je dvaput), a već je platio kablovskom operateru?




Zato što je plaćanje RTV pretplate, kao što sam već napisao, tekovina evropske civilizacije.
Zato što je Javni medijski servis društveno, bolje reći kulturno dobro, koje ne treba i ne valja brkati sa svakojakim kablovskim smećem, čiji vlasnici nastoje samo da kretenizuju i obeshrabre građanstvo.

Inače, u javnoj raspravi sam predložio da RTS i RTV potpišu komercijalne ugovore sa kablovskim operaterima i sa operaterima mobilne telefonije, kako bi od njih NAPLATILI emitovanje svojih TV i radijskih programa!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:10 01.11.2013

Re: Fata

Zato što je plaćanje RTV pretplate, kao što sam već napisao, tekovina evropske civilizacije.


Kao što je tekovina i pravna država, pa je eto ti odmah rušiš svojim način naplate pretplate (ne da ovde ima mnogo šta da se ruši, ali baš zato ono malo treba čuvati).

Država može lepo da propiše taksu za javni Servis, pa neka se poresko sa tim bakće. Ono što se ovde radi glede tv harača je tekovina staljinizma. I po načinu naplate i po načinu brige oko naplate (kao i uvek onih par desetina procenata građana koji ne žele da se akaju sa sudskim pretrnjama plaća, 75% se pravi blesav, i onda nas 25% koji već godinama izdržavamo vas "javne radnike" treba dodatno da budemo maltretirani jer državni apartčici nisu sposobni da osmisle suvislo rešenje taksiranja i naplate.

ivana23 ivana23 01:12 01.11.2013

Re: Fata

Filip Mladenović
Vesna Knežević Ćosić
Ako je neko pretplatnik kablovske televizije, zašto bi placao i RTS?

Zašto RTS ne naplati od kablovskog operatera svoj deo, nego juri kablovskog pretplatnika da plaća i njemu (ko Fata, dvaput je dvaput), a već je platio kablovskom operateru?




Zato što je plaćanje RTV pretplate, kao što sam već napisao, tekovina evropske civilizacije.
Zato što je Javni medijski servis društveno, bolje reći kulturno dobro, koje ne treba i ne valja brkati sa svakojakim kablovskim smećem, čiji vlasnici nastoje samo da kretenizuju i obeshrabre građanstvo.

Inače, u javnoj raspravi sam predložio da RTS i RTV potpišu komercijalne ugovore sa kablovskim operaterima i sa operaterima mobilne telefonije, kako bi od njih NAPLATILI emitovanje svojih TV i radijskih programa!


Pa ne placa se pretplata ni u slucaju posedovanja dva televizora, a ti hoces da naplatis tri puta.

1. redovna pretplata
2. kablovski operater
3. mobilni operater

Pobogu Filipe...
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:20 01.11.2013

Re: Fata

ivana23
Filip Mladenović
Vesna Knežević Ćosić
Ako je neko pretplatnik kablovske televizije, zašto bi placao i RTS?

Zašto RTS ne naplati od kablovskog operatera svoj deo, nego juri kablovskog pretplatnika da plaća i njemu (ko Fata, dvaput je dvaput), a već je platio kablovskom operateru?




Zato što je plaćanje RTV pretplate, kao što sam već napisao, tekovina evropske civilizacije.
Zato što je Javni medijski servis društveno, bolje reći kulturno dobro, koje ne treba i ne valja brkati sa svakojakim kablovskim smećem, čiji vlasnici nastoje samo da kretenizuju i obeshrabre građanstvo.

Inače, u javnoj raspravi sam predložio da RTS i RTV potpišu komercijalne ugovore sa kablovskim operaterima i sa operaterima mobilne telefonije, kako bi od njih NAPLATILI emitovanje svojih TV i radijskih programa!


Pa ne placa se pretplata ni u slucaju posedovanja dva televizora, a ti hoces da naplatis tri puta.

1. redovna pretplata
2. kablovski operater
3. mobilni operater

Pobogu Filipe...


Ne, predlažem samo redovnu pretplatu.
Što se operatera tiče, sa njima RTS i RTV potpisuju KOMERCIJALNE ugovore, kao što bi potpisali sa bilo kojom drugom firmom za koju ih vezuju poslovni interesi.
ivana23 ivana23 01:29 01.11.2013

Re: Fata

Filip Mladenović
Ne, predlažem samo redovnu pretplatu.
Što se operatera tiče, sa njima RTS i RTV potpisuju KOMERCIJALNE ugovore, kao što bi potpisali sa bilo kojom drugom firmom za koju ih vezuju poslovni interesi.


Da, ali ce oni za tu sumu (kao sto sam vec gore napisala) povecati cenu svoje pretplate.

Ne uklapaju ti se predlozi Filipe, pogotovo sto su gradjani i gradjanke vec na granici plateznih moci.

Toliko.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:30 01.11.2013

Re: Fata

Zato što je Javni medijski servis društveno, bolje reći kulturno dobro, koje ne treba i ne valja brkati sa svakojakim kablovskim smećem, čiji vlasnici nastoje samo da kretenizuju i obeshrabre građanstvo.


U tom smeću su i RTS programi.
Znači, kablovski operater ih naplaćuje, tj pretplatnih ih plaća u paketu.

Još jednom, zašto dva puta?
Objasni.

libkonz libkonz 08:19 01.11.2013

Re: Fata

Još jednom, zašto dva puta?

Vesna, to su ipak dve različite stvari. Kada plaćaš kablovsku, plaćaš firmi koju izabereš da ti omogući uslugu gledanja velikog broja programa, gde ne moraš da se bakćeš sa antenama. RTV pretplata je jedini način da imaš nezavisan javni servis, plaćaš kvalitetne emisije iz kulture, dečije nekomercijalne emisije i objektivnu informativu. Dakle, pretpata jeste dobar porez. Druga je stvar što država ne želi da natera svoje građane da poštuju zakon, pa se onih 30% ljudi koji plaćaju pretplatu osećaju glupo.
milisav68 milisav68 08:55 01.11.2013

Re: Fata

libkonz
Druga je stvar što država ne želi da natera svoje građane da poštuju zakon, pa se onih 30% ljudi koji plaćaju pretplatu osećaju glupo.

Pa ni RTS ne poštuje zakon, zašto bi to građani plaćali?

Koliko ima zaposlenih, koliko ima viška, kakav im je stepen obrazovanja, kolike su im plate, koliko ima "ugovoraca", koliko su imali projekata, koliko svaki projekat košta.....imaš firmu, znaš kako se vode knjige i prave završni bilansi, gde je to u slučaju RTS-a?

Kapiram ja da je RTS potreban, ali nek prvo srede stanje "u kući", pa nek onda traže da se poštuje zakon i plaća pretplata.
libkonz libkonz 09:40 01.11.2013

Re: Fata

Kapiram ja da je RTS potreban, ali nek prvo srede stanje "u kući", pa nek onda traže da se poštuje zakon i plaća pretplata.

Slažem se da stanje u RTS-u treba da se sredi, ali ako idemo logikom "prvo sredite, pa ćemo dati pare" sve će se raspasti. Potrebna je politička volja da se viškovi iz javnih servisa otpuste. Ako je to moglo da se uradi po raznim fabrikama u Srbiji, zašto ne može u javnom servisu?
milisav68 milisav68 09:55 01.11.2013

Re: Fata

libkonz

Slažem se da stanje u RTS-u treba da se sredi, ali ako idemo logikom "prvo sredite, pa ćemo dati pare" sve će se raspasti. Potrebna je politička volja da se viškovi iz javnih servisa otpuste. Ako je to moglo da se uradi po raznim fabrikama u Srbiji, zašto ne može u javnom servisu?

A jbga, to su mogli da urade još pre 6-7 godina, a oni delili zajmove...mogu da zamislim pod kojim uslovima.....



Tad je evro bio 75 dinara....
libkonz libkonz 10:08 01.11.2013

Re: Fata

A jbga, to su mogli da urade još pre 6-7 godina, a oni delili zajmove...mogu da zamislim pod kojim uslovima.....

Sve se ja slažem, samo smatram da nam je javni servis neophodan. A ne možemo imati dobar javni servis bez pretplate.
blogovatelj blogovatelj 16:04 01.11.2013

Re: Fata

Zato što je plaćanje RTV pretplate, kao što sam već napisao, tekovina evropske civilizacije.


Magija.
freehand freehand 22:46 01.11.2013

Re: Fata

Vesna Knežević Ćosić
Zato što je Javni medijski servis društveno, bolje reći kulturno dobro, koje ne treba i ne valja brkati sa svakojakim kablovskim smećem, čiji vlasnici nastoje samo da kretenizuju i obeshrabre građanstvo.


U tom smeću su i RTS programi.
Znači, kablovski operater ih naplaćuje, tj pretplatnih ih plaća u paketu.




Otkud znaš da ih kablovski operater naplaćuje? Ja mislim da ti tu kablovski operater naplaćuje samo prenos i čistoću signala, što ne moraš da stavljaš svoju antenu.
Još jednom, zašto dva puta?




Jukie Jukie 01:07 01.11.2013

RTV

RTV je vojvođanska televizija a ti ovde taj termin koristiš kao sinonim za RTS + (nekitamo) radio program

I onda me zbunjuješ

Ja volim da gledam RTV1 (nažalost na kablovskoj nemam ostale kanale RTV) pa ako bi mi skremblovali RTS1, RTS2 i digital, pa da plaćam samo RTV1, jednu četvrtinu para, mogli bismo da razgovaramo o tome, žrtvovao bih onih par emisija nedeljno koje odgledam na RTS.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:16 01.11.2013

Re: RTV

U tekstu su jasno i precizno odvojeni RTS i RTV.
Možda Vas je zbunila rečenica iz uvoda, u kojoj se odmah posle RTS i RTV pominje RTV pretplata?
Meni bi bilo lakše da sam koristio "narodski" izraz TV pretplata ili samo pretplata, ali sam se u ovom blogu morao pridržavati onoga što sam govorio tokom javne rasprave o Nacrtu Zakona o javnim medijskim servisima.
mlekac mlekac 04:19 01.11.2013

Po n-ti put

Cu postaviti isto pitanje - zasto da placamo DVA puta?

Vec placamo kablovsku, zasto bi placali povrh toga i pretplatu?

Zasto se vec jednom ne dogovorite sa kablovskim operaterima, pa, il' brisite Javni Servis iz ponude kablovske, pa da znamo da moramo da platacamo pretplatu ako hocemo da ga gledamo, ili ga ostavite u ponudi, al' onda se dogovorite sa operaterima...

Ovako, stvarno ne kapiram ideju da komplet kablovsku placamo oko 1000 din. a da samo za Javni Servis (koji skoro i da ne gledam) treba da izdvojimo 500? Ili cak 250. Mislim, ispade da ste vredni kao 20 drugih programa

A mnogi ljudi, kad ih pitam, bas ovaj argument daju za NE placanje pretplate.
looping looping 07:19 01.11.2013

1

No, vratimo se opstanku RTV pretplate. Predložio sam najpre smanjenje visine RTV pretplate, sa 500 din. na 250 din. mesečno, odnosno 3 000 dinara godišnje. Ujedno, predložio sam da se RTV pretplata i dalje naplaćuje putem EPS računa, ali ne više odvojeno, kao do sada, već integrisano, u formi NAKNADE za J.M. Servis (videti sliku).

Ako je drzavi RTS koristan - neka ga drzava plati, ako je koristan gradjanima - neka ga placaju gradjani (svojevoljno!).
Poljoprivreda ne moze da zivi bez finansiranja drzave pa imamo propalu poljoprivredu.
Ako moze da propadne poljoprivreda slobodno moze da propadne i RTS.
RTS nije od nikakve koristi svojim gradjanima u ovom nasem, dvaestprvom veku, i ako ne moze da se samofinansira neka se zatvori. I u vreme SM tvrdilo se da RTS sluzi svojim gradjanima pruzajuci im kulturno-umetnicki uzitak.

Naplata necega sto gradjanima apsolutno nije potrebno i pretnja kaznom za neplacanje zove se reket. A reket sigurno nece da poveca popularnost vladajucih partija. Ako se tako krene sa RTS-om, pocece i drugi reketi a onda ce jos jedina opcija za koju ljudi mogu da glasaju biti "Dveri". To sada izgleda neverovatno ali i Nikolic, Vucic i Dacic na vlasti su ranije zvucali neverovatno.

Edit:
Postoji i jedna stvar koju su izmislili naucnici a za koju ne znaju radnici/direktor/menadzment RTS-a (jer se oni bave iskljucivo kulturom i umetnoscu jelte) a zove se "scrambled channel".

milisav68 milisav68 08:37 01.11.2013

Astroligija tarot numerologija

Filip Mladenović Filip Mladenović 08:58 01.11.2013

ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Činjenica 1: u većini evropskih država, u većini država ex Jugoslavije, građanke i građani plaćaju RTV pretplatu, plus i kablovsku. I ne prave problem niti postavljaju glupo pitanje "A zašto da dva puta plaćam!?"

Činjenica 2: Dok novokomponovani voždić nije lupio pa ostao živ ("Ukinuće se RTV pretplata, prelazi se na budžet!" VEĆINA građanki i građana Srbije uredno je i dobrovoljno plaćala RTV pretplatu. Stepen naplativosti kretao se oko 80%. Zbog ekonomske krize i nikakve promocije važnosti RTV pretplate u programima RTS i RTV, stepen naplativosti je počeo da pada, ali je i dalje prelazio 50%. Dakle, uprkos svemu i dalje je VEĆINA dobrovoljno plaćala RTV pretplatu, plus kablovsku.
Posle te famozne izjave novokomponovanog voždića, stepen naplativosti se srozao na 30%.
Znači, i dalje skoro trećina, među kojima je najviše stanovnika Beograda i Novog Sada, plaća uredno RTV pretplatu, plus kablovsku.

Da zaključim: na osnovu ove dve ČINJENICE, sve primedbe o nekakvom dupliranju plaćanja su DEPLASIRANE! Javni medijski servis je nacionalno, društveno, kulturno, obrazovno, civilizacijsko dobro! Poslednji stub odbrane od kretenizacije i populizma, koji se nameću putem komercijalnih kanal(izacij)a!
nikvet pn nikvet pn 09:36 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Filip Mladenović
I ne prave problem niti postavljaju glupo pitanje "A zašto da dva puta plaćam!?"

Не плаћам уопште зато што не гледам. Не користим ваше услуге већ две деценије а ви ме гањате да то платим. Је ли то поштено ?

Ајд рецимо да се уведе такса за псе. Већина ( грађанки и грађана, наравно ) воли псе и изгласа да се плаћа такса за псе уз ЕПС рачун. Ти, Филипе, ето немаш пса а мораш да плаћаш. Како ти се чини ?
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:44 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

nikvet pn
Filip Mladenović
I ne prave problem niti postavljaju glupo pitanje "A zašto da dva puta plaćam!?"

Не плаћам уопште зато што не гледам. Не користим ваше услуге већ две деценије а ви ме гањате да то платим. Је ли то поштено ?

Ајд рецимо да се уведе такса за псе. Већина ( грађанки и грађана, наравно ) воли псе и изгласа да се плаћа такса за псе уз ЕПС рачун. Ти, Филипе, ето немаш пса а мораш да плаћаш. Како ти се чини ?


Upoređivanje Javnog medijskog servisa sa posedovanjem kućnih ljubimaca je duhovito, ali deplasirano.
Da li Vi imate predstavu šta je to JAVNO dobro? Zamislite, mi finansiramo tamo neki Institut za srpski jezik SANU. Rukovođeni Vašom naopakom logikom, možemo da kažemo: A što me neko prisiljava da finansiram tamo neke osobe u tom Institutu!?
DA, pošteno je da platite i stručnjake u tom Institutu i RTV pretplatu. Jer, poštovani blogeru, te pare nisu trošak, već INVESTICIJA u normalnu, prosvećenu, kulturnu, prosperitetnu Srbiju!
nikvet pn nikvet pn 10:19 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Filip Mladenović
Upoređivanje Javnog medijskog servisa sa posedovanjem kućnih ljubimaca je duhovito, ali deplasirano.
Da li Vi imate predstavu šta je to JAVNO dobro?

( Немојмо персирати, плиз )

Имаш ли представу шта је јавно здравље ? Је ли то јавно добро или није ? Је ли то можда мало важније од вашег рекетирања ? Теби очигледно није.

Filip Mladenović
te pare nisu trošak, već INVESTICIJA u normalnu, prosvećenu, kulturnu, prosperitetnu Srbiju!


Толике године ето инвестирамо а резултат јадан.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:49 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

nikvet pn
Filip Mladenović
Upoređivanje Javnog medijskog servisa sa posedovanjem kućnih ljubimaca je duhovito, ali deplasirano.
Da li Vi imate predstavu šta je to JAVNO dobro?

( Немојмо персирати, плиз )

Имаш ли представу шта је јавно здравље ? Је ли то јавно добро или није ? Је ли то можда мало важније од вашег рекетирања ? Теби очигледно није.

Filip Mladenović
te pare nisu trošak, već INVESTICIJA u normalnu, prosvećenu, kulturnu, prosperitetnu Srbiju!


Толике године ето инвестирамо а резултат јадан.


Vama preporučujem lekovito slušanje satirične emisije "Mućni glavom", svake subote od 15h do 16h, na talasima Radio Beograda 202. Plus Radio Beograd, III program, direktne prenose opera iz Metropoliten opere u Njujorku.
Ako Vam je to jadno, dopunska doza je RTS Digital i emisije "Kvadratura kruga", RTS 1.
looping looping 11:16 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Filip Mladenović
Upoređivanje Javnog medijskog servisa sa posedovanjem kućnih ljubimaca je duhovito, ali deplasirano.
Da li Vi imate predstavu šta je to JAVNO dobro?

( Немојмо персирати, плиз )

Имаш ли представу шта је јавно здравље ? Је ли то јавно добро или није ? Је ли то можда мало важније од вашег рекетирања ? Теби очигледно није.

Javno dobro je ono sto Filip kaze da je javno dobro.
rade.radumilo rade.radumilo 15:18 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Činjenica 1: u većini evropskih država, u većini država ex Jugoslavije, građanke i građani plaćaju RTV pretplatu, plus i kablovsku. I ne prave problem niti postavljaju glupo pitanje "A zašto da dva puta plaćam!?"


Ovo je masna laž. Građani Evropskih država plaćaju naknadu za RTV. Ova naknada je klasifikovana kao porez i uplaćuje se u budžet iz koga se posle deli servisima (primer: BBC).
Dakle u pitanju je porez koji podrazumeva dve stvari:
- Knjigovodstveno se (kada su u pitanju pravna lica) iskazuje na poziciji poreza a ne operativnih troškova.
- Iskazuje se kao budžetski prihod u prikazima budžeta.

Uvođenje RTV naknade među poreze i takse je sasvim u okvirima ingerencija države. Uvođenje "pretplate" odnosno direktnog kupo-prodajnog obligacionog odnosa između nekog lica sa jedne strane i građana sa druge, uredbom Vlade ili čak i zakonom je ozbiljno kršenje ljudskih prava građana.
Na taj način se uvodi ozbiljan presedan na osnovu koga država može naterati građane u bilo kakav obligacioni odnos sa nekim fizičkim ili pravnim licem. Sutra, država može propisati da svako domaćinstvo mora mesečno kupiti pet litara vina kako bi se sačuvalo vinogradarstvo u Srbiji od konkurencije ili boks cigareta, kako bi se očuvala vekovna tradicija uzgajanja duvana u Srbiji.
Izvolite gospodo pod kišobran Ministartstva za Kulturu, a reket vam nećemo više plaćati.
licumurka licumurka 23:04 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Činjenica, još jedna: Naplata je najveća u Beogradu i Novom Sadu između ostalog, i jer je u njima neuporedivo veći broj podstanara nego u drugim gradovima. A njih niko ne pita da li hoće ili neće da plaćaju pretplatu.
milisav68 milisav68 23:17 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

licumurka
Činjenica, još jedna: Naplata je najveća u Beogradu i Novom Sadu između ostalog, i jer je u njima neuporedivo veći broj podstanara nego u drugim gradovima. A njih niko ne pita da li hoće ili neće da plaćaju pretplatu.

A nije ti palo na pamet, da tu ima i najviše para.
licumurka licumurka 23:52 01.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

Naravno
Ja sam se nadovezala na ono da je "VEĆINA građanki i građana Srbije uredno i dobrovoljno plaćala RTV pretplatu".
Neće baš biti da je tako dobrovoljno.
milisav68 milisav68 07:30 02.11.2013

Re: ODGOVOR, činjenični, po N-ti put:

licumurka
Naravno
Ja sam se nadovezala na ono da je "VEĆINA građanki i građana Srbije uredno i dobrovoljno plaćala RTV pretplatu".
Neće baš biti da je tako dobrovoljno.


To da, ali koliko je teška situacija u provinciji, stanodavci čak i ne teraju podstanare da plaćaju pretplatu (a mole boga da im plate i ostale račune), jer je mnogo veća ponuda od tražnje.

Da ne pominjem ogromna dugovanja za struju.
vladaxy vladaxy 09:22 01.11.2013

RTS ukinuti odmah!

I sindikati i menadžmenti republičkog i pokrajinskog javnog servisa su za zadržavanje RTV pretplate.

Šta drugo očekivati? Lep je parazitski život...

RTS treba ukinuti što je pre moguće. U 21. veku nema više potrebe za postojanjem državnog servisa za informacije. Možda i organizovati referendum o tome.

Pričati da je RTS tekovina civilizacije je u suprotnosti sa otimanjem para za finansiranje iste tekovine.

RTS je đubre od televizije, građanima treba omogućiti pristup kablovskoj i IPTV čime bi imali mnogo veći izbor kvalitetnijeg programa.

Imaju Ameri lepu izreku, svi vi kojima je stalo do "kvalitetnog" programa i televizije, "put your money where your mouth is". Prodajte neku imovinu, skupite se, uložite pare u televiziju koja će promovisati prave vrednosti prema vašim merilima.

Sva vaša priča se svodi na otimanje i prisiljavanje. Serem se u takvu civilizacijsku tekovinu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:33 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

vladaxy
I sindikati i menadžmenti republičkog i pokrajinskog javnog servisa su za zadržavanje RTV pretplate.

Šta drugo očekivati? Lep je parazitski život...

RTS treba ukinuti što je pre moguće. U 21. veku nema više potrebe za postojanjem državnog servisa za informacije. Možda i organizovati referendum o tome.

Pričati da je RTS tekovina civilizacije je u suprotnosti sa otimanjem para za finansiranje iste tekovine.

RTS je đubre od televizije, građanima treba omogućiti pristup kablovskoj i IPTV čime bi imali mnogo veći izbor kvalitetnijeg programa.

Imaju Ameri lepu izreku, svi vi kojima je stalo do "kvalitetnog" programa i televizije, "put your money where your mouth is". Prodajte neku imovinu, skupite se, uložite pare u televiziju koja će promovisati prave vrednosti prema vašim merilima.

Sva vaša priča se svodi na otimanje i prisiljavanje. Serem se u takvu civilizacijsku tekovinu.


Vaš rečnik i "argumentacija" samo pokazuju da ste u visokom stepenu kretenizovani gledanjem "glupirity" šou programa.
Terapija: gledanje RTS Digital kanala, dva puta dnevno, pre i posle jela!
nikvet pn nikvet pn 09:42 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

vladaxy
Sva vaša priča se svodi na otimanje i prisiljavanje.


Рекетирање.
alselone alselone 09:52 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Terapija: gledanje RTS Digital kanala, dva puta dnevno, pre i posle jela!


RTS Digital moze da vodi jedan covek. Svakih sat vremena ubaci drugi DVD u plejer. U medjuvremenu pije kafu i bloguje. Jednom mesecno sedne sat vremena i odluci koje nove DVD-je da kupi za sledeci mesec.

Kobre!
vladaxy vladaxy 10:43 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Vaš rečnik i "argumentacija" samo pokazuju da ste u visokom stepenu kretenizovani gledanjem "glupirity" šou programa.



A vaša argumentacija pokazuje da ste postali zavisni od otetih para

Inače ima mnogo boljih programa od repriziranja praistorijskih emisija
alselone alselone 10:50 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

RTS Digital moze da vodi jedan covek. Svakih sat vremena ubaci drugi DVD u plejer. U medjuvremenu pije kafu i bloguje.


Ja kao osvedoceni rezac troskova do-optimizovao sam ovo resenje. 0.1 covek meseci je potrebno da se vodi RTS digital. Svakih deset dana napravi plejlistu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:08 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

vladaxy
Vaš rečnik i "argumentacija" samo pokazuju da ste u visokom stepenu kretenizovani gledanjem "glupirity" šou programa.



A vaša argumentacija pokazuje da ste postali zavisni od otetih para

Inače ima mnogo boljih programa od repriziranja praistorijskih emisija
Pa

Vi uopšte ne gledate RTS i ne slušate programe Radio Beograda!
Toliko ima raznovrsnih emisija, sjajnih autora, korisnih informacija...
MUĆNITE GLAVOM!
looping looping 11:21 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Vi uopšte ne gledate RTS i ne slušate programe Radio Beograda!

Bingooo!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:26 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Vi uopšte ne gledate RTS i ne slušate programe Radio Beograda!


a sto onda da ih placamo?
mucni glavom ti
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:45 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Vesna Knežević Ćosić
Vi uopšte ne gledate RTS i ne slušate programe Radio Beograda!


a sto onda da ih placamo?
mucni glavom ti


Vi, moguće je, što Vam i želim, ne koristite nikada usluge Doma zdravlja ili neke druge medicinske ustanove, a plaćate doprinose za zdravstveno osiguranje.
Tako isto i za Javni medijski servis, u formi RTV pretplate, za OPŠTE, dakle društveno zdravlje.
Da nam komercijalne TV stanice, zbog alavih gazda, ne popiju svu pamet i ne uzmu duše!
alselone alselone 11:47 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Da nam komercijalne TV stanice, zbog alavih gazda, ne popiju svu pamet i ne uzmu duše!


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:03 01.11.2013

Re: RTS ukinuti odmah!

Da nam komercijalne TV stanice, zbog alavih gazda, ne popiju svu pamet i ne uzmu duše!


ujebote, znači oni kojima su uzeli duše ili ih nemaju da budu oslobodjeni placanja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana